quote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:37 schreef RacerDKB het volgende:
Een goede hamburger is een hamburger die je zelf maakt.
Nou, begin maar:quote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:37 schreef RacerDKB het volgende:
Klinkt wel onwijs lekker.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 18:10 schreef Wiekasj het volgende:
Johnny Rocket in de VS is wel goed daarin. De beste die ik echter ooit heb gegeten was bij een Universiteits Cafetaria. Het was een mooie mix van de Italiaanse met de Amerikaanse keuken. Een burger met pesto mayo/paprika/mozarella. Jam!
én met veel liefde gemaakt natuurlijkquote:Op vrijdag 21 maart 2008 18:16 schreef tonks het volgende:
Die fondue burger ofzo met de wintersportweken was wel lekker
das de eerste burger waarvan ik bijna over me nek ging na de eerste hapquote:Op vrijdag 21 maart 2008 18:16 schreef tonks het volgende:
Die fondue burger ofzo met de wintersportweken was wel lekker
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:37 schreef RacerDKB het volgende:
vooral met een sausje metquote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:37 schreef RacerDKB het volgende:
Liquid Smoke valt echt vies tegen hoor...quote:Op vrijdag 21 maart 2008 19:15 schreef moussy het volgende:
[..]
vooral met een sausje met [ afbeelding ] er door
echt niet, ik heb het in de kast staan en gebruik het toch best regelmatig voor een sausjequote:Op vrijdag 21 maart 2008 19:30 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Liquid Smoke valt echt vies tegen hoor...
doe mij maarquote:
Echt wel, ik heb het in de kast staan en gebruik het regelmatig NIET voor een sausje want het smaakt gewoon naar vloeibare rookworst. Maar dan zoet.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 19:43 schreef moussy het volgende:
[..]
echt niet, ik heb het in de kast staan en gebruik het toch best regelmatig voor een sausje
Ik hoop het niet, want dan heb ik al een aantal liefdes binnen gekregenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 21:39 schreef RacerDKB het volgende:
BigTasty vind ik trouwens ook ranzig
En die is niet met liefde gemaakt
Ziet er goed uitquote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:09 schreef Vandaag... het volgende:
Je hebt dit in amsterdam http://www.burgermeester.eu/
Ik mot persoonlijk geen feta op m´n hamburger maar misschien hou jij er van. Het is wel met liefde klaargemaakt.
De Burning Love Burger op Terschelling bij paal 8quote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:36 schreef lycnix het volgende:
Ik ben opzoek naar een restaurant of snackbar waar ze de beste hamburgers maken. geen fastfood keten maar een burger die met veel liefde en smaak gemaakt wordt.
Wie weet waar ik daar voor moet zijn?
Alvast bedankt!
wat n treurige postquote:Op vrijdag 21 maart 2008 18:34 schreef pervertedhermit het volgende:
Big Tasty! Lekkerste hamburger/eten ooit.
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 18:34 schreef pervertedhermit het volgende:
Big Tasty! Lekkerste hamburger/eten ooit.
Ben laatst bij een van de burgermeesters geweest in de Pijp. Absoluut een aanrader. Je moet wel minuut of 10 op je burger wachten maar dan heb je ook watquote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:09 schreef Vandaag... het volgende:
Ik mot persoonlijk geen feta op m´n hamburger maar misschien hou jij er van. Het is wel met liefde klaargemaakt.
Ik zeg het eensch en andermaal, maar niet noog eens tenzij ik stronken ben om op te letten!quote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:36 schreef lycnix het volgende:
Ik ben opzoek naar een restaurant of snackbar waar ze de beste hamburgers maken. geen fastfood keten maar een burger die met veel liefde en smaak gemaakt wordt.
Alvast bedankt!
dit is hemquote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:09 schreef Vandaag... het volgende:
Onzin.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 19:15 schreef moussy het volgende:
[..]
vooral met een sausje met [ afbeelding ] er door
Haha, toen ik terug was moest ik daar ook opeens aan denken.quote:
Die is ook mooi, maar ik doelde eigenlijk op de volgende:quote:Op woensdag 9 september 2009 18:38 schreef Jeff89 het volgende:
Die Carls Jr. Reclame![]()
Heerlijk die Amerikanen,....[/url] ]
Juist.quote:Op woensdag 9 september 2009 21:27 schreef Hagelkaas het volgende:
http://www.burgermeester.eu/
Zonder twijfel![]()
Die burgers worden door echte koks bereid, met liefde en passie. En dat proef je
Ik wil ze ook proberenquote:Op woensdag 9 september 2009 18:38 schreef Jeff89 het volgende:
Die Carls Jr. Reclame![]()
Heerlijk die Amerikanen, schrikken dr niet voor terug om gewoon man en paard te noemen...
edit: Trouwens, ik heb in de US de beruchte Whitecastle's op.. Echt totaal niet boeiend gewoon, iig die kleine burgertjes waar ze om bekend staan niet.. Wel lekker opzich, maar vrij kaal.. Zit alleen 'n beetje gebakken ui en kaas op. (ze komen wel met zn 30en in een doos voor 20 dollar.. dat dan weer wel..)
[ afbeelding ]
Idd die is goed te doen tenminste echt vlees tussen je broodje en niet een gemarineerde schoenzool zoals bij de meeste fastfood tenten.quote:Op donderdag 10 september 2009 19:15 schreef Mylene het volgende:
http://www.burgermeester.eu natuurlijk
quote:Op donderdag 10 september 2009 19:12 schreef Schranseman het volgende:
Als je zelf hamburgers wilt maken check deze link: http://www.cheeseandburger.com/
Die stem
ja, diverse kerenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 18:16 schreef KomtTijd... het volgende:
Het is vast niet de állerbeste, maar iedere zichzelf respecterende FOK!er heeft toch wel eens de Shagadelic Burger van de Stairway to Heaven gegenten?
Vooral de Macho Nacho is geweldig...quote:Op donderdag 10 september 2009 19:12 schreef Schranseman het volgende:
Als je zelf hamburgers wilt maken check deze link: http://www.cheeseandburger.com/
Die stem
Met biet doen ze in Australie vaak. Is idd erg lekker! Deed het zelf ook wel eens, gewoon van die gesneden bietenplakjes uit een Hak potje op de burger. Bedankt voor de reminderquote:Op maandag 14 september 2009 21:02 schreef Broertie het volgende:
Ben laatst in Doetinchem bij Fred en Douwe geweest, midden in het centrum. Heb daar een hamburger besteld en toen ik hem op had, moest ik even mijn vingers natellen, zo lekker was het! Google maar eens op fred en douwe doetinchem, ( ben er zelf te lui voor..) Geloof dat het recept er wel op staat, vooral de combi met rode biet is heel apart....
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:36 schreef lycnix het volgende:
Alvast bedankt!
deze ziet er ranzig uit. de simpele hamburgers van mcdonalds moet je niet van dichtbij zienquote:
Ziet er wel lekker uit, maar de burgers zijn wel erg klein in vergelijking met broodjes.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:18 schreef Sharkdoggie het volgende:
Burgerz in DH is zeker goed. (sinds paar maanden geopend)
http://www.burgerz.nl/
Of je hebt er een gigantische plak tomaat op gedaan, of alles is juist erg kleinquote:Op vrijdag 18 februari 2011 22:39 schreef Redcoon het volgende:
De beste hamburger voor mij is nog een beetje roze van binnen, zoals je 'm in de VS krijgt!
Ik experimenteer er zelf ook mee, op BBQ's van familie en vrienden krijg ik altijd requests om ze te maken. Het streelt de ego maar het maakt moe, soms wil je zelf ook eens lekker lui hangen en anderen voor je laten koken.
Before, mijn lievertjes van 250 gr per stuk.
[ afbeelding ]
& after ;-)
[ afbeelding ]
Nou, ik koop dat echt nooit hoor.quote:Op zondag 20 februari 2011 17:55 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
En toch blijven we het kopen, op één of andere manier
De tomaat was inderdaad best fors. Maar de hoek van de foto doet de burger geen eer aan. Tis wel zo dat de hamburgers op de grill slinken als een malle.quote:Op zondag 20 februari 2011 22:13 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Of je hebt er een gigantische plak tomaat op gedaan, of alles is juist erg klein
Neemt niet weg dat ik em wel zou oppeuzelen
Ik vind die plastic kazen heerlijk fout en lekkerquote:Op zondag 20 februari 2011 22:15 schreef tjoptjop het volgende:
Wat voor kaas is trouwens een aanrader. Ik vind veel van die cheddar plastic kazen echt niet te pruimen (Hochland e.d.)
Helemaal gelijk in, sterker nog, ik vind die AH magnétron cheeseburgers al lekkerquote:Op maandag 21 februari 2011 11:45 schreef Redcoon het volgende:
[..]
Ik vind die plastic kazen heerlijk fout en lekker
Achja is ook zo inderdaad! Neemt niet weg dat ik toch voor het eetgemak een kleiner plakje zou nemenquote:Op maandag 21 februari 2011 11:44 schreef Redcoon het volgende:
[..]
De tomaat was inderdaad best fors. Maar de hoek van de foto doet de burger geen eer aan. Tis wel zo dat de hamburgers op de grill slinken als een malle.
quote:Op maandag 21 februari 2011 18:40 schreef Jeff89 het volgende:
Wat vinden jullie trouwens de lekkerste hamburger die je gewoon 'zo' ff ergens haalt? Dus dat 't niet meteen van Kobe beef word gemaakt ofzo, zoals bij de burgermeester.. (duur..)
Ik blijf stiekem best verslingerd aan de Whopper van de BK (zonder kaas, eventueel dubbel en/of met bacon)
[ afbeelding ]
BurgerKing broodjes zijn idd vaak wat aan de droge kant.. Daar staat dan wel verse, knapperige sla tegenover, iets wat bij de Mac vaak weer ontbreekt. En UIEN!quote:Op maandag 21 februari 2011 18:42 schreef RickoKun het volgende:
[..]![]()
Oh jee! Nouja om discussie te vermijden zal ik het over MIJN favo's hebben en dat zijn:
Zowel de Big Mac als de Big King (XXL)! Wel jammer dat ik van de big mac altijd gigantisch moet schijten naderhand(en de burgerking hun broodjes zijn vaak ietsje te droog!)
Daar zou je inderdaad best wel eens gelijk in hebben, dat die sauzen overeenstemmend zijn!quote:Op maandag 21 februari 2011 19:27 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
BurgerKing broodjes zijn idd vaak wat aan de droge kant.. Daar staat dan wel verse, knapperige sla tegenover, iets wat bij de Mac vaak weer ontbreekt. En UIEN!![]()
BigKing XXL vind ik niet lekker door de saus, zelfde geldt trouwens voor de BigMac.. Eerste 2 happen gaan wel, en dan ben ik 't meteen zat.. Volgens mij is die saus vergelijkbaar?
De Whopper imitatie van de Mac (Big Tasty) vind ik trouwens ook vies.. Wederom door die vage saus. Ik wil gewoon mayo en ketchup
Die kaasburgerquote:Op maandag 21 februari 2011 19:36 schreef RijstNatie het volgende:
Gewoon bij de Febo uit de muur![]()
1,75 en dan heb je gewoon een broodje met wat sesamzaad, dezelfde als die bij de AH, met een mini burger, sla en saus.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
broodje hot shot van Charlie Chiu op utrecht centraal geen idee of hij op meer plekken zit. Maar ik kan het meestal niet laten om er een uit de muur te halen als ik er langs loopquote:Op maandag 21 februari 2011 19:58 schreef Jeff89 het volgende:
Febo Grillburger is idd zeer acceptabel, zeker voor de prijs.. Die van de Smullers zijn dan weer behoorlijk smerig.. Verder ken ik geen burger-uit-de-muur..
Dat vind ik vaak dan weer nietsquote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:30 schreef loonytik het volgende:
Oh en het broodje "the biggest jack" van een restaurant hier in de buurt. 1.2 kilo vlees . Moet hem nog een keer gaan halen xD
http://www.jacksgrillhouse.nl/jacksspecials.htm
¤15 voor 1,2kilo. Dat zal kwaliteit zijnquote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:30 schreef loonytik het volgende:
[..]
broodje hot shot van Charlie Chiu op utrecht centraal geen idee of hij op meer plekken zit. Maar ik kan het meestal niet laten om er een uit de muur te halen als ik er langs loop
Oh en het broodje "the biggest jack" van een restaurant hier in de buurt. 1.2 kilo vlees . Moet hem nog een keer gaan halen xD
Acht dagen garen, minstensquote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:04 schreef tjoptjop het volgende:
Slowcooking naar een hoger plan getrokken?
En welke burger raad je daar aan. Ik ben vrijdag in Amsterdam nl en wil het wel eens gaan proberenquote:
Zelfbouw gevaarte +1!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:46 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
deze heb ik net op
en garnituur natuurlijkquote:Op woensdag 2 maart 2011 10:25 schreef RobinOok het volgende:
Da's saai. Zeker als je gewoon gehakt gebruikt. Bah, moet er niet aan denken zeg, een hamburger van gehakt met alleen peper en zout.
Is het echt 1,2 kg vlees, of totaal gewicht?? Ik had 1,4 kg hamburger gegeten! Vlees zelf weegt 1 kg! Je krijgt een groot broodmes bij.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 19:30 schreef loonytik het volgende:
[..]
broodje hot shot van Charlie Chiu op utrecht centraal geen idee of hij op meer plekken zit. Maar ik kan het meestal niet laten om er een uit de muur te halen als ik er langs loop
Bah. Dat is voor mij een weekconsumptie aan vlees.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:31 schreef AdBlocker het volgende:
[..]
Is het echt 1,2 kg vlees, of totaal gewicht?? Ik had 1,4 kg hamburger gegeten! Vlees zelf weegt 1 kg! Je krijgt een groot broodmes bij.Zie www.boothuisdetroost.nl
quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:34 schreef RobinOok het volgende:
Nou, dan ga ik mijn laatste creatie hier ook nog eens neerplempen. Met lekker veel smaakmakers door het vlees gemengd.![]()
[ link | afbeelding ]
Had nog wat simpele biefstukjes over die op moesten, dus hup door de gehaktmolen en aangemaakt met:
2 el fijngehaktje sjalot
2 el fijngehakte koriander
1 lenteuitje in ringetjes
1 knoflookje, geraspt
1 eierdooier
0,5 tl citroenrasp
0,25 tl shichimi togarashi
1 tl zout
1 tl grofgemalen peper
1 el sesamzaadjes met rooksmaakje (kun je door 't vlees mengen of later erop strooien)
Op een ciabattaatje, ook even gegrilld naast de hamburger
Plakjes tomaat, rode ui, nog wat koriander voor de kleur en dan Tonkatsu saus en Kewpie mayonaise
Was zomaar een experimentje, maar daarna nog eens gemaakt en lief vond 'm ook erg lekker.
Maar in zo'n lamsburgertje is ook niet te versmaden, moet ik ook gauw weer eens doen. Yum!
Als je al niet eens je oven juist kunt gebruiken moet je vooral de fastfood industrie blijven sponsorenquote:Op woensdag 2 maart 2011 10:25 schreef RobinOok het volgende:
Da's saai. Zeker als je gewoon gehakt gebruikt. Bah, moet er niet aan denken zeg, een hamburger van gehakt met alleen peper en zout.
Aan een hamburger in de oven gegaard uitgedroogd trouwens ook niet.
Daar is niks mis mee hoor, dat je van pure smaken houdt is alleen maar goed en juich ik toe.. Dit is gewoon een goede variant vond ik zelfquote:Op woensdag 2 maart 2011 10:13 schreef tjoptjop het volgende:
Jezus wat gooi jij er wel niet in zeg....![]()
Wat is er mis met goed rundvlees en na het bakken even zout en peper, dat zijn imho de lekkerste
Bak je het eigenlijk aan voordat het de oven ingaat? Een grote steak laat ik ok wel een sgaen in de oven, maar een hamburger nooit geprobeerd eigenlijk.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:46 schreef Deimos000 het volgende:
[..]
Als je al niet eens je oven juist kunt gebruiken moet je vooral de fastfood industrie blijven sponsoren
[..]
Daar is niks mis mee hoor, dat je van pure smaken houdt is alleen maar goed en juich ik toe.. Dit is gewoon een goede variant vond ik zelf
Beetje grote toko uitzoeken, dan heb je de meeste kans. Of eentje waarvan je weet dat die een goed assortiment Japanse spullen heeft. 't Is echt lekkere mayo. (alleen niet goedkoop 5,25 is het goedkoopst wat ik tegen kwam.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:52 schreef tjoptjop het volgende:
Ik moet die Japanse mayo ook maar eens gaan proberen. Gewoon bij een toko te koop?
Volgens mij ben jij degene die niet weet hoe je een oven moet gebruiken.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:46 schreef Deimos000 het volgende:
Als je al niet eens je oven juist kunt gebruiken moet je vooral de fastfood industrie blijven sponsoren
Misschien bakt'ie zn brood wel in de koekenpanquote:Op woensdag 2 maart 2011 11:29 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij degene die niet weet hoe je een oven moet gebruiken.
In het psv stadion zijn het van die saaie beckers hamburgers.quote:Op woensdag 9 september 2009 18:53 schreef Zwoerd het volgende:
Die van de catering in het Twente-stadion![]()
Uit de frituur?quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:43 schreef valek het volgende:
[..]
In het psv stadion zijn het van die saaie beckers hamburgers.
Dat doe ik wel eensquote:Op woensdag 2 maart 2011 11:40 schreef RobinOok het volgende:
Ja, zijn frikandellen in de grillpan en zijn wontons in de magnetron.
Als het maar warm wordt heej!
De Jumbo heeft met enige regelmaat mooi lamsgehakt bij de 'bewuste' en bioproducten. En de prijs is meer bewust dan bio :-)quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:17 schreef RobinOok het volgende:
Sinds appie het lamsgehakt weer uit het halal-assortiment heeft gehaald eet ik amper nog lamsgehakt. :-(
Nee, de hamburger zelf niet. De groentes moet je wel even fruiten want die garen nooit in zo'n korte tijd.. Tenzij je van knapperige/taaie groente houdt in een hamburger.quote:Op woensdag 2 maart 2011 10:54 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Bak je het eigenlijk aan voordat het de oven ingaat? Een grote steak laat ik ok wel een sgaen in de oven, maar een hamburger nooit geprobeerd eigenlijk.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:29 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij degene die niet weet hoe je een oven moet gebruiken.
Dat lokt wel de juiste klanten toch?quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:18 schreef motorbloempje het volgende:
de halalmeuk is überhaupt weer wat in de verdrukking gekomen bij de AH volgens mij? 't Is hier iig verplaatst en meer in de verdomhoek terecht gekomen, ook vaak met 35% korting stickers..
Ik peins er niet over. Geen haar op mijn hoofd.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:09 schreef Deimos000 het volgende:
Maak eerst maar eens een hamburger goed klaar in de oven dan discussiëren we wel verder over dit onderwerp
Tja, dan zijn we snel uitgewauweldquote:Op woensdag 2 maart 2011 13:31 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik peins er niet over. Geen haar op mijn hoofd.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:09 schreef Deimos000 het volgende:
[..]
Nee, de hamburger zelf niet. De groentes moet je wel even fruiten want die garen nooit in zo'n korte tijd.. Tenzij je van knapperige/taaie groente houdt in een hamburger.
[..]![]()
Maak eerst maar eens een hamburger goed klaar in de oven dan discussiëren we wel verder over dit onderwerp
[..]
Dat lokt wel de juiste klanten toch?
Doorgegaarde droge meuk dusquote:Op woensdag 2 maart 2011 14:45 schreef Deimos000 het volgende:
[..]
Tja, dan zijn we snel uitgewauweld
Zaterdag maar weer eentje klaarmaken in de oven, grill er kort bij aan.. Lekker hoor
Overigens smaakt het niet anders dan gehaktbrood.. Of maak je dat ook in de koekenpan?
quote:
Tjonge jonge, ik maak wel wat los he?quote:Op woensdag 2 maart 2011 15:16 schreef motorbloempje het volgende:
oh, báh, gehaktbrood vind ik zó vies
Ben ondertussen naar de Burger Bar in Amsterdam geweest. Absoluut een aanrader.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:20 schreef tjoptjop het volgende:
http://aht.seriouseats.com/ zeer leuk hamburger blog
In Amsterdam vind ik Burgermeester en Hard Rock Cafe wel zeer ok. Burger Bar ben ik nog niet geweest, maar dat gaat er binnenkort zeker van komen
quote:Op zondag 6 maart 2011 17:00 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
"In vergelijking met Burgermeester (de concurrent in Amsterdam) is het wat Amerikaanser, zo kun je er ook friet bij bestellen en hebben ze geen ongein als maaltijdsalades en vis- en vegaburgers" ().
oh lol, dan heb ik die gemist. Kon het zo snel niet op de kaart zien.quote:Op zondag 6 maart 2011 17:25 schreef TheTh1ng het volgende:
Vega ongein hebben ze wel degelijk bij de burgerbar
Heerlijke portobello champignon burgers!
[..]
Mezelf quoten is not done, ik weet het, maar ik zag dat ik nog een belofte had in te lossen.....quote:Op zondag 20 februari 2011 19:59 schreef Broertie het volgende:
Ben er nu een paar aan het maken, zal me proberen in te houden en een paar foto's maken voor ik ze opeet..... wordt vervolgd.....
Welke cheddar heb je? Ziet er een stuk beter uit dan die generieke oranje 'Cheddar' uit de supermarkt.quote:Op zondag 6 maart 2011 19:45 schreef Broertie het volgende:
[..]
Mezelf quoten is not done, ik weet het, maar ik zag dat ik nog een belofte had in te lossen.....
[ afbeelding ]
Beetje wazige foto, maar ik heb geen betere telefoon...![]()
Gewoon standaard rundergehakt gekruid met peper, zout, piri-piri, een eitje, paneermeel en een doosje liefde. Daarna op de grill gemikt en op een broodje gegarneerd met ijsbergsla, (want dat is zo lekker knapperig) tomaat, cheddarkaas, komkommer en een toefje rundvleessalade. Eenvoudige, doch voedzame en vooral lekkere maaltijd. Ik weet dat het geen haute cuisine is, maar van dit soort dingen kan ik gewoon het meest genieten!!
Het is gewoon de cheddar van de C1000....quote:Op zondag 6 maart 2011 23:14 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Welke cheddar heb je? Ziet er een stuk beter uit dan die generieke oranje 'Cheddar' uit de supermarkt.
dan doe je zoveel moeite en koop je van die wattenbollen als broodjesquote:Op zondag 6 maart 2011 19:45 schreef Broertie het volgende:
[..]
Mezelf quoten is not done, ik weet het, maar ik zag dat ik nog een belofte had in te lossen.....
[ afbeelding ]
Beetje wazige foto, maar ik heb geen betere telefoon...![]()
Gewoon standaard rundergehakt gekruid met peper, zout, piri-piri, een eitje, paneermeel en een doosje liefde. Daarna op de grill gemikt en op een broodje gegarneerd met ijsbergsla, (want dat is zo lekker knapperig) tomaat, cheddarkaas, komkommer en een toefje rundvleessalade. Eenvoudige, doch voedzame en vooral lekkere maaltijd. Ik weet dat het geen haute cuisine is, maar van dit soort dingen kan ik gewoon het meest genieten!!
Officieel is het dus met een zacht broodje, aldus de hamburgerprofessor in bovenstaand filmpjequote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:20 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dan doe je zoveel moeite en koop je van die wattenbollen als broodjes
mijn advies: investeer in behoorlijke broodjes als je zelf hamburgers maakt
er is groot verschil tussen een zacht bolletje van de supermarkt en een goed broodje van een bakkerquote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:52 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Officieel is het dus met een zacht broodje, aldus de hamburgerprofessor in bovenstaand filmpje
Alhoewel ik hard brood ook wel lekker vind hoor maar dat maakt het wel lastiger om te eten als je al zo'n gigantische toren hebt..
Weet je hoe fucking moeilijk dat te vinden is? Hier in de wijde omtrek althans is niets fatsoenlijks te krijgen, of van die vloerkadetten, of van die quasi trendy broodjes, of die enorme kleffe fabriekshamburgerbroodjes uit de Superquote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:20 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dan doe je zoveel moeite en koop je van die wattenbollen als broodjes
mijn advies: investeer in behoorlijke broodjes als je zelf hamburgers maakt
Hier ook een beetje. Ik associeer ze nog teveel met die veel te kleffe vieze broodjes die m'n ouders altijd meenamen als we op vakantie gingenquote:Op woensdag 9 maart 2011 00:08 schreef RobinOok het volgende:
Maar ik heb ook een kadetjestrauma. Al zouden ze lekker zijn, ik haat ze.
De broodjes zijn lekker, maar het eet zo lastig. Omdat het hard is moet je meer kracht zetten en dan plet je alles ertussenuit.quote:Op woensdag 9 maart 2011 00:08 schreef RobinOok het volgende:
Mij bevallen die kleine supermarkt afbak ciabattaatjes prima als hamburgerbroodje.![]()
Ik dacht bij die foto van broertje ook "alles lijkt me lekker, behalve dat broodje".
Maar ik heb ook een kadetjestrauma. Al zouden ze lekker zijn, ik haat ze.
Ditte,quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:12 schreef Mishu het volgende:
Wij gebruiken trouwens voor zelfgemaakte hamburgers (die super lekker maar te gezond smaken) kadetjes die we even door midden gesneden roosteren in de oven.
Tja, was vroeger hier een snackbar waar je als je een burger bestelde ze je broodje met margarine bestreken.quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:12 schreef Mishu het volgende:
Wij gebruiken trouwens voor zelfgemaakte hamburgers (die super lekker maar te gezond smaken) kadetjes die we even door midden gesneden roosteren in de oven.
Volgens mij is het ook helemaal niet ongezond. Ik gebruik altijd Italiaanse bollen, niet van de AH, maar de echte, die door een Turkse bakker aan Italiaanse specialiteitenwinkels worden geleverd. Dat is behalve ontzettend lekker deeg ook behoorlijk vullend deeg, zodat je aan een broodje met evenredig grote hamburger met van alles erop ook een flink deel van je maaltijd hebt.quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:12 schreef Mishu het volgende:
Speciaal voor geregistreerd?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:37 schreef Pengwyn het volgende:
In Bennekom, bij het Koetshuis schijn je een enorm lekkere luxe burger te kunnen krijgen van Fazantgehakt! Wel bellen van tevoren. "De beste burgers van nederland" hebben daar getest. Zie hun website www.debesteburgersvannederland.nl en ziehier voor het filmpje van de test op Youtube:
Opbokken met je fazantgehak....!!!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:37 schreef Pengwyn het volgende:
In Bennekom, bij het Koetshuis schijn je een enorm lekkere luxe burger te kunnen krijgen van Fazantgehakt! Wel bellen van tevoren. "De beste burgers van nederland" hebben daar getest. Zie hun website www.debesteburgersvannederland.nl en ziehier voor het filmpje van de test op Youtube:
De 'echte' Italiaanse bol die in Nederland bedacht is?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij is het ook helemaal niet ongezond. Ik gebruik altijd Italiaanse bollen, niet van de AH, maar de echte, die door een Turkse bakker aan Italiaanse specialiteitenwinkels worden geleverd. Dat is behalve ontzettend lekker deeg ook behoorlijk vullend deeg, zodat je aan een broodje met evenredig grote hamburger met van alles erop ook een flink deel van je maaltijd hebt.
Wat gebruik je voor vlees?.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:23 schreef Redcoon het volgende:
Ik was nooit echt een burgerfanaat totdat ik er eentje in een random Amerikaans restaurant at... Niet te geloven hoe lekker...
Nu maak ik ze het liefst zelf, want in Nederland is de restaurantburger echt belabberd slecht. Laat je trouwens niet verleiden om een entrecote of een ander stuk duur vlees als basis voor gehakt te gebruiken, dat is echt waanzin.
Whehe, in Las Vegas heb ik daar veel van gevretenquote:
Burgermeester maakt anders echt hele goede burgers hoor. En relatief gezond. Absoluut niets mis mee.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 07:46 schreef tjoptjop het volgende:
In Amsterdam (geen idee van andere grote steden) zijn ze ook in opkomst, zie bijv Burgermeester of de Burger Bar. Ik ben er blij mee, een goede burger is![]()
Het niveau van de VS heeft het natuurlijk niet, maar daar is de burger ook cultureel erfgoed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Burgermeester maakt anders echt hele goede burgers hoor. En relatief gezond. Absoluut niets mis mee.Beweer ik het tegendeel dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Gewoon Rundertartaar uit de supermarkt. De precieze samenstelling weet ik niet, maar imo krijg je d'r wel lekkere burgers vanquote:Op donderdag 22 maart 2012 08:41 schreef tjoptjop het volgende:
tartaar is evenals gehakt een vrij loze term. Want waar bestaat het uit
tartaar zoals de slager en supermarkt verkoopt is imho te mager voor een lekkere burger.
Bah.. Ik vind McD burgers echt zwaar minder altijd. BurgerKing is dan wel weer vrij goed te doen.. Double Whopper met Bacon..quote:
quote:Op donderdag 22 maart 2012 17:02 schreef VeX- het volgende:
Die wegwerphamburgers van Burger King en McDonalds komen niet eens in de buurt van de beste hamburger.
quote:Op donderdag 22 maart 2012 17:02 schreef VeX- het volgende:
Die wegwerphamburgers van Burger King en McDonalds komen niet eens in de buurt van de beste hamburger.
Cheddar en "???" kaas?quote:Op donderdag 22 maart 2012 17:19 schreef Catch22- het volgende:
Mijn vaste recept. Ziet er wat armoedig uit zo, maar is wel heerlijk
Da's natuurlijk geen echte cheddar!quote:Op donderdag 22 maart 2012 18:33 schreef Bizznitch het volgende:
[..]
Cheddar plastic en "???" kaas?
Ziet eruit..
Ik denk anders wel dat de burgers hier beter voor je zijn dan wat die yankees je voorschotelen. Dat is waar ik op reageer. Zomaar een gevoel.quote:
Investeer eens in goede broodjes!quote:Op donderdag 22 maart 2012 17:19 schreef Catch22- het volgende:
Mijn vaste recept. Ziet er wat armoedig uit zo, maar is wel heerlijk
Jon belegen. Die doe ik er in de pan al op.quote:Op donderdag 22 maart 2012 18:33 schreef Bizznitch het volgende:
[..]
Cheddar en "???" kaas?
Ziet eruit..
De drie keer dat ik daar eten weg had was ik misselijk na de tijd.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 19:54 schreef Flurry het volgende:
De snackbar aan de Kerklaan in Groningen maakt z'n eigen hamburgers en die zijn echt geweldig
Die vierkante plakjes "cheddar" zijn vaak ook maar heel gedeeltelijk kaas.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:11 schreef THEFXR het volgende:
hamburgers met kaas zijn geen hamburgers
Daarbij is tartaar veel te mager, dan zit je met minder dan 20% vet. Da's wel de ondergrens voor een goeie burger. Voor een echt mals en sappig exemplaar kan je beter richting de 30% vet gaan. Dan zijn entrecotes enzo ook te mager, en daarnaast heeft een entrecote niet enorm veel smaak. Een entrecote bijvoorbeeld is populair vanwege de malsheid, maar als je hem door de vleesmolen heen gooit, boeit dat ook niet meer.quote:Op donderdag 22 maart 2012 08:41 schreef tjoptjop het volgende:
tartaar is evenals gehakt een vrij loze term. Want waar bestaat het uit
tartaar zoals de slager en supermarkt verkoopt is imho te mager voor een lekkere burger.
Giraffe is wel ok, maar je kunt in Londen echt een stuk beter krijgen. Qua keten zou ik altijd Byron bovenaan zetten, als je dan toch voor gemak kiest.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:55 schreef Yellowcard het volgende:
In Londen heb ik deze gegeten bij Giraffe Burger. Heerlijk stuk vlees precies goed.
[ afbeelding ]
Als ik ze zelf maak neem ik 2 tartaartjes en bak ze medium rare.
Daarom ookquote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die vierkante plakjes "cheddar" zijn vaak ook maar heel gedeeltelijk kaas.
Papa Joe's is ook dé tent voor hamburgers in Groningen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 17:59 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De drie keer dat ik daar eten weg had was ik misselijk na de tijd.
Papa Joe'squote:Op dinsdag 27 maart 2012 20:47 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Papa Joe's is ook dé tent voor hamburgers in Groningen.
De biefburgers die ik gebruik zijn dezelfde als die zij gebruiken
100xquote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:30 schreef Catch22- het volgende:
Marktslager op de vismarkt (di, vr en za)
Bedankt!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:38 schreef Catch22- het volgende:
Grillpan hard opstoken, burgers zonder olie in de pan, minuut of drie per kant en dan op gevoel checken of het klaar is.
Ja en dan de dooier die er lekker overheen druiptquote:Op woensdag 28 maart 2012 11:13 schreef mister_popcorn het volgende:
Niemand een gebakken eitje op de burger erbij?
En die zijn me toch lekker.... Burger Bar is echt lekkerquote:Op dinsdag 27 maart 2012 20:47 schreef Mylene het volgende:
http://www.burger-bar.nl
Ze hebben ook hamburgers van Wagyu rundvlees, betaal je wel het dubbele.
Verder http://www.burgermeester.eu.
Burgerbar maar een keer proberen dan, hoewel ik bang ben dat ik in Londen teveel verwend ben. Een burger van Wagyu is trouwens wat onzinnig. Wagyu is vooral geliefd om zijn malsheid en sappigheid. Malsheid boeit natuurlijk niet in een burger, en sappigheid krijg je ook door van een gewoon goed rund meer dan 20% vet in de mix te nemen...quote:Op dinsdag 27 maart 2012 20:47 schreef Mylene het volgende:
http://www.burger-bar.nl
Ze hebben ook hamburgers van Wagyu rundvlees, betaal je wel het dubbele.
Verder http://www.burgermeester.eu.
Die op Camrose in North Hollywood?quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:34 schreef Yellowcard het volgende:
Van de fastfoodketens vind ik die van In & Out Burger het beste. Ze zijn alleen aan de west coast te vinden. Op de 1 of andere manier smaken ze verser dan die van de mac en king.
Shut the fuck up, Donnyquote:Op woensdag 28 maart 2012 15:59 schreef CutCake het volgende:
[..]
Ik weet, alleen daar hebben ze het in de beste film ooit niet over...
Dat is inderdaad een issue. Ik zet zelf altijd het grillpannetje even onder de grill, hoewel het handvat daar niet beter van wordt. Je hoeft ook geen cheddar te nemen, volgens mij komt dat idee ook alleen maar bij McDonalds vandaan. Gewoon een beetje smaakvolle kaas die koud al smeuiig is.quote:
The Bird >>>>>>> Whitetrashfood.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:53 schreef Lov1 het volgende:
Erg tof restaurant, erg lekkere burgers (in Berlijn): http://www.whitetrashfastfood.com![]()
hehe vind het net andersom, ok zittenb is wel wat prettiger bij Burgermeester maar de burgers van de Burger Bar zijn imho beter.quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:43 schreef SHOOOTO het volgende:
Burgermeester > burgerbar
(en je kan relaxen zitten bij Burgermeester)
[ link | afbeelding ]
meesterlijke burgers @ Burgermeester, Amsterdam
Eindelijk een waardige concurrent voor deze burgerquote:Op woensdag 28 maart 2012 15:19 schreef HostiMeister het volgende:
Ik eet zelden een hamburger, maar mocht ik er toch zin in hebben gaat het meestal zo in zijn werk:
Als ik hamburgers eet is het meestal zelfgemaakt, alhoewel dit recept veel smaakt naar een BigMac. Het vlees is van Kobe koeien die geslacht zijn door samoerais bij de derde volle maan van het jaar, anders kan het echt niet. De sla komt van een stukje grond in tibet af, speciaal laten importeren via expres-lucht-post door de monniken daar, evenals de tomaten.
Voor brood gebruik ik natuurlijk tarwe dat van mijn eigen grond afkomt, zodat ik kan reguleren welke stoffen in het meel terecht komen. Ik heb een eigen gistcultuur gekweekt die bestaat uit een kruising van maar liefst 5 exotische gist-families. Daarnaast blief ik geen kaas op mijn hamburger. Het grillen van deze eetbare stukjes kunst laat ik doen door Ferran Adria, de enige andere man die ook in mijn keuken mag komen.
Om het af te maken gebruik ik mijn unieke titanium garde in een aluminium kom om van kwarteleieren, wat citroensap, een scheutje Dalmore 62 single malt en extra virgine olijfolie (afkomstig van olijven die hand geplukt zijn door 12 maagden in Toscane) een whiskeymayonaise te maken. Hier schaaf ik dan wat vers geïmporteerde witte truffel (mits in het seizoen) doorheen om het af te maken.
Lekker als midnight snack, met een stevige kwak Heinz. Toppertje.
Gewoon, rundergehakt. En als ik echt gek wil doen laat ik het door de slager draaien.quote:
Is dat bedoeld om een hamburger met vulling te maken? Je kan anders ook de deksel van een blik Jodenkoeken gebruiken.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:30 schreef Catch22- het volgende:
[ afbeelding ]
zon ding wil ik nog een keer hebben
8 year olds...quote:
quote:Op donderdag 29 maart 2012 19:13 schreef Sorbootje het volgende:
Net gegeten![]()
[ afbeelding ]
Hamburger van rundergehakt met harissa erdoor, en fijngehakte kappertjes, een uitje, koriander en zout en peper. Broodje ook even in de grilpan en besmeerd met houmous. Was lekker.
Tijd voor 'n update, want houdt niet iedereen van een heerlijke hamburger?quote:Ik hou van goede hamburgers en woon in Utrecht  Here we go ....
Diner66 (achter station): Lekkere grote american style burgers. Vers gemaakt, soms ook met liefde (maw. de kwaliteit varieert).
De Reunie (bij de dom om de hoek): De Wagyu burger van 18 euro. Super lekker. En heerlijke zelf gemaakte sausjes en frites en alles supervers heerlijk! Wel onzin dat ze er bacon bij doen idd.
Buurten (burgemeester nogwatstraat zie kombuurten.nl): Heerlijke burger van lokaal bio rundvlees. Ze hebben hier ook super lekkere broodjes gehaktbal! Eigenlijk is alles hier goed (gratis wifi, terras).
Stairway to Heaven (mariaplaats): Heeft ook een goede custom burger.
Mick O'connels Irish pub (bij janskerkhof in zijstraat): Lijkt een goede burger, maar is te slecht doorbakken en te zwaar gekruid denk ik ... ik ben er totaal aan kapot gegaan. Afrader deze dus.
Petit restaurant Royal (Kanaalstraat): Hebben erg lekkere verse burgers en zo dun als tosti's maar soms wel lekker maroccaanse style voor de afwisseling.
Meneer Smakers zit tegenwoordig ook aan de Twijnstraat maar ik ben er niet kapot van. Picles and Wines schijnt beter te zijn.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:34 schreef opfokken het volgende:
[..]
Tijd voor 'n update, want houdt niet iedereen van een heerlijke hamburger?
In Utrecht heb je tegenwoordig ook nog de volgende plekken voor goede burgers:
- Burgerbar Meneer Smakers op de Nobelstraat (http://www.smakers.nl) ERG lekker
- ZinInn in de vogelenbuurt in utrecht heeft ook een lekker burgertje (http://zininn.com)
- Pickles and Wines in de steeg bij de markt... lekker sausje erop (http://www.firmapickles.nl)
- 1976 is pas geopend bij hoog catherijne, maar heb ik nog niet geprobeerd
- Burgerbar (uit amsterdam) opent binnekort op het Neude
Utrecht serveerd haar burgers als maar betere en betere burgers
Toch jammer dat de cheddar smeltkaas uit de Nederlandse supermarkten zo ontzettend smakeloos is.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:47 schreef Pietverdriet het volgende:, cheddar er op (nee, geen smeltkaas maar gewoon plakken cheddar van een blok).
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:34 schreef opfokken het volgende:
[..]
Tijd voor 'n update, want houdt niet iedereen van een heerlijke hamburger?
In Utrecht heb je tegenwoordig ook nog de volgende plekken voor goede burgers:
- Burgerbar Meneer Smakers op de Nobelstraat (http://www.smakers.nl) ERG lekker
- ZinInn in de vogelenbuurt in utrecht heeft ook een lekker burgertje (http://zininn.com)
- Pickles and Wines in de steeg bij de markt... lekker sausje erop (http://www.firmapickles.nl)
- 1976 is pas geopend bij hoog catherijne, maar heb ik nog niet geprobeerd
- Burgerbar (uit amsterdam) opent binnekort op het Neude
Utrecht serveerd haar burgers als maar betere en betere burgers
Thanks voor de tips. Binnenkort maar eens wat checken. Ik vond die burgers bij de Stairway ook altijd wel prima, maar dat is zo'n kuttent verder.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 14:25 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Meneer Smakers zit tegenwoordig ook aan de Twijnstraat maar ik ben er niet kapot van. Picles and Wines schijnt beter te zijn.
In de UK maken ze ook heerlijke chedderquote:Op vrijdag 27 juni 2014 17:30 schreef ChilllayD het volgende:
Ik wil alleen cheddar uit Ierland. Heb hier nog een heerlijk groot blok liggen, ideaal en zooooo lekker!
De beste komt toch uit wisconsin?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In de UK maken ze ook heerlijke chedder
Dat was lang geleden een pareltje ( toen de kroeg er nog achter zat) , nu is het 1 van de vele snackbars gerund door chinezen/koreanen/ vietnamesen met "gezonde" snacks gebakken in vloeibaar vet en krijg je er de smakeloze maar zoete frietsaus bijquote:Op vrijdag 21 maart 2008 18:11 schreef MdMa98 het volgende:
snackbar t eiland in hhw natuurlijk! lekker met gebakken uit en veel saus
je weet dat je op een post van ruim 6 jaar geleden reageerde?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:17 schreef robber57 het volgende:
[..]
Dat was lang geleden een pareltje ( toen de kroeg er nog achter zat) , nu is het 1 van de vele snackbars gerund door chinezen/koreanen/ vietnamesen met "gezonde" snacks gebakken in vloeibaar vet en krijg je er de smakeloze maar zoete frietsaus bij
Waarom zou je in godsnaam tartaar gebruiken voor een hamburger (of uberhaupt)? Droge, smakeloze hap.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:09 schreef robber57 het volgende:
Mijn meest recente manier van hamburgers maken;
Tartaar met hooguit 1% vet, in frankrijk kun je het gewoon in de super kopen want op iedere verpakking gehakt staat het vet gehalte vermeld maar in nl kun je als je tartaar koopt thuiskomen met gewoon mager runder gehakt , zoals bij de AH waar het magere rundergehakt 12% vet heeft en de tartaar die 3x zo duur is heeft 11% vet![]()
Afijn; magere tartaar, kruiden met de smokey cowboy burger mix van silvo , het klinkt zwaar kitch maar het is een erg lekker kruidenmengseltje,wel minimaal 2 dagen van te voren maken en dan in de koelkast laten liggen zodat het tartaar weer stevig word en niet uit elkaar valt in de pan.
Tartaar op kamer temperatuur,bakken in stalen pan heter dan de hel voor 2,5 minuut,iedere 30 seconden keren.
Tartaar paar minuutjes laten liggen, grote italiaanse bol ,eerst in de oven en dan het kontje in de koekenpan in de tartaar aanbaksels bakken.
48+ smeerkaas op de bodem,plakjes bacon.gurken. Kewpie(dank je Robinook),heinz,flinterdun gesneden ijsberg. nomnomnom
Rood bakkenquote:Op zondag 29 juni 2014 16:39 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsnaam tartaar gebruiken voor een hamburger (of uberhaupt)? Droge, smakeloze hap.
Dat dus, in een knetterhete pan bak je de tartaar van ongeveer 1 cm dikte als een blue-saignant/rare-medium biefstuk,heel kort dus, en je laat hem een paar minuten na garen in alufolie.quote:
Waarom Cheddar eigenlijk? Omdat de McDonalds daar ooit een goedkope en smakeloze variant van heeft ontdekt voor op hun cheeseburgers die het zo goed doet op de weinig realistische foto's? Er is prima Cheddar, en dat is ook best een geschikte kaas voor op de hamburger, maar zo zijn er nog een paar honderd kazen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 17:30 schreef ChilllayD het volgende:
Ik wil alleen cheddar uit Ierland. Heb hier nog een heerlijk groot blok liggen, ideaal en zooooo lekker!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |