quote:
Tjonge jonge, ik maak wel wat los he?quote:Op woensdag 2 maart 2011 15:16 schreef motorbloempje het volgende:
oh, báh, gehaktbrood vind ik zó vies
Ben ondertussen naar de Burger Bar in Amsterdam geweest. Absoluut een aanrader.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:20 schreef tjoptjop het volgende:
http://aht.seriouseats.com/ zeer leuk hamburger blog
In Amsterdam vind ik Burgermeester en Hard Rock Cafe wel zeer ok. Burger Bar ben ik nog niet geweest, maar dat gaat er binnenkort zeker van komen
quote:Op zondag 6 maart 2011 17:00 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
"In vergelijking met Burgermeester (de concurrent in Amsterdam) is het wat Amerikaanser, zo kun je er ook friet bij bestellen en hebben ze geen ongein als maaltijdsalades en vis- en vegaburgers" ().
oh lol, dan heb ik die gemist. Kon het zo snel niet op de kaart zien.quote:Op zondag 6 maart 2011 17:25 schreef TheTh1ng het volgende:
Vega ongein hebben ze wel degelijk bij de burgerbar
Heerlijke portobello champignon burgers!
[..]
Mezelf quoten is not done, ik weet het, maar ik zag dat ik nog een belofte had in te lossen.....quote:Op zondag 20 februari 2011 19:59 schreef Broertie het volgende:
Ben er nu een paar aan het maken, zal me proberen in te houden en een paar foto's maken voor ik ze opeet..... wordt vervolgd.....
Welke cheddar heb je? Ziet er een stuk beter uit dan die generieke oranje 'Cheddar' uit de supermarkt.quote:Op zondag 6 maart 2011 19:45 schreef Broertie het volgende:
[..]
Mezelf quoten is not done, ik weet het, maar ik zag dat ik nog een belofte had in te lossen.....
[ afbeelding ]
Beetje wazige foto, maar ik heb geen betere telefoon...![]()
Gewoon standaard rundergehakt gekruid met peper, zout, piri-piri, een eitje, paneermeel en een doosje liefde. Daarna op de grill gemikt en op een broodje gegarneerd met ijsbergsla, (want dat is zo lekker knapperig) tomaat, cheddarkaas, komkommer en een toefje rundvleessalade. Eenvoudige, doch voedzame en vooral lekkere maaltijd. Ik weet dat het geen haute cuisine is, maar van dit soort dingen kan ik gewoon het meest genieten!!
Het is gewoon de cheddar van de C1000....quote:Op zondag 6 maart 2011 23:14 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Welke cheddar heb je? Ziet er een stuk beter uit dan die generieke oranje 'Cheddar' uit de supermarkt.
dan doe je zoveel moeite en koop je van die wattenbollen als broodjesquote:Op zondag 6 maart 2011 19:45 schreef Broertie het volgende:
[..]
Mezelf quoten is not done, ik weet het, maar ik zag dat ik nog een belofte had in te lossen.....
[ afbeelding ]
Beetje wazige foto, maar ik heb geen betere telefoon...![]()
Gewoon standaard rundergehakt gekruid met peper, zout, piri-piri, een eitje, paneermeel en een doosje liefde. Daarna op de grill gemikt en op een broodje gegarneerd met ijsbergsla, (want dat is zo lekker knapperig) tomaat, cheddarkaas, komkommer en een toefje rundvleessalade. Eenvoudige, doch voedzame en vooral lekkere maaltijd. Ik weet dat het geen haute cuisine is, maar van dit soort dingen kan ik gewoon het meest genieten!!
Officieel is het dus met een zacht broodje, aldus de hamburgerprofessor in bovenstaand filmpjequote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:20 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dan doe je zoveel moeite en koop je van die wattenbollen als broodjes
mijn advies: investeer in behoorlijke broodjes als je zelf hamburgers maakt
er is groot verschil tussen een zacht bolletje van de supermarkt en een goed broodje van een bakkerquote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:52 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Officieel is het dus met een zacht broodje, aldus de hamburgerprofessor in bovenstaand filmpje
Alhoewel ik hard brood ook wel lekker vind hoor maar dat maakt het wel lastiger om te eten als je al zo'n gigantische toren hebt..
Weet je hoe fucking moeilijk dat te vinden is? Hier in de wijde omtrek althans is niets fatsoenlijks te krijgen, of van die vloerkadetten, of van die quasi trendy broodjes, of die enorme kleffe fabriekshamburgerbroodjes uit de Superquote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:20 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dan doe je zoveel moeite en koop je van die wattenbollen als broodjes
mijn advies: investeer in behoorlijke broodjes als je zelf hamburgers maakt
Hier ook een beetje. Ik associeer ze nog teveel met die veel te kleffe vieze broodjes die m'n ouders altijd meenamen als we op vakantie gingenquote:Op woensdag 9 maart 2011 00:08 schreef RobinOok het volgende:
Maar ik heb ook een kadetjestrauma. Al zouden ze lekker zijn, ik haat ze.
De broodjes zijn lekker, maar het eet zo lastig. Omdat het hard is moet je meer kracht zetten en dan plet je alles ertussenuit.quote:Op woensdag 9 maart 2011 00:08 schreef RobinOok het volgende:
Mij bevallen die kleine supermarkt afbak ciabattaatjes prima als hamburgerbroodje.![]()
Ik dacht bij die foto van broertje ook "alles lijkt me lekker, behalve dat broodje".
Maar ik heb ook een kadetjestrauma. Al zouden ze lekker zijn, ik haat ze.
Ditte,quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:12 schreef Mishu het volgende:
Wij gebruiken trouwens voor zelfgemaakte hamburgers (die super lekker maar te gezond smaken) kadetjes die we even door midden gesneden roosteren in de oven.
Tja, was vroeger hier een snackbar waar je als je een burger bestelde ze je broodje met margarine bestreken.quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:12 schreef Mishu het volgende:
Wij gebruiken trouwens voor zelfgemaakte hamburgers (die super lekker maar te gezond smaken) kadetjes die we even door midden gesneden roosteren in de oven.
Volgens mij is het ook helemaal niet ongezond. Ik gebruik altijd Italiaanse bollen, niet van de AH, maar de echte, die door een Turkse bakker aan Italiaanse specialiteitenwinkels worden geleverd. Dat is behalve ontzettend lekker deeg ook behoorlijk vullend deeg, zodat je aan een broodje met evenredig grote hamburger met van alles erop ook een flink deel van je maaltijd hebt.quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:12 schreef Mishu het volgende:
Speciaal voor geregistreerd?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:37 schreef Pengwyn het volgende:
In Bennekom, bij het Koetshuis schijn je een enorm lekkere luxe burger te kunnen krijgen van Fazantgehakt! Wel bellen van tevoren. "De beste burgers van nederland" hebben daar getest. Zie hun website www.debesteburgersvannederland.nl en ziehier voor het filmpje van de test op Youtube:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |