Wat Bernard zegt. Het is allang mooi dat we zulke informatieve OP's hebben.quote:Op donderdag 20 maart 2008 00:32 schreef Bernard0s het volgende:
Persoonlijk vind ik dat geen probleem, het ziet er toch prima uit zo? Ik kan me voorstellen dat het maken van zo'n OP nogal veel tijd vergt, dus mensen die gaan lopen zeiken gaan maar lekker op het forum van formule1.nl zeuren.
Hij is goedquote:Op donderdag 20 maart 2008 00:23 schreef WEST het volgende:
Ik hoop dat de OP dit keer goed is. Door prive omstandigheden heb ik een beetje moeten haasten (mede door de back to back race) daarom is de OP grotendeels overgenomen van vorig jaar.
quote:Op donderdag 20 maart 2008 11:04 schreef Harmen1984 het volgende:
Zondag lekker met een ontbijtje flesje bier op de bank
Kan iemand de video uit dit bericht in dit topic overnemen? Legendarisch!quote:Mogelijk zware regenbuien in Maleisië
20 maart 2008
Volgens de laatste weerspellingen kunnen er komend weekend enkele zware regenbuien vallen boven het circuit van Sepang, waar komend weekend de tiende editie van de Grand Prix van Maleisië wordt verreden.
Verder zal het, zoals we gewend zijn van Maleisië, overwegend warm en vochtig zijn tijdens het Formule 1-weekend. Vrijdag zal het kwik vermoedelijk klimmen tot 32 graden. Zaterdag en zondag zal het waarschijnlijk één graad koeler zijn.
De laatste regenrace in Maleisië was in 2001. Deze wedstrijd werd gewonnen door Michael Schumacher. Jos Verstappen finishte als zevende, met de Arrows.
quote:Zaterdag 22 maart 2008
04:00 - 05:00 vrije training 3
07:00 - 08:00 Kwalificatie training
Spreekt elkaar tegen.quote:Zaterdag 22 maart
07.30-09.10 uur RTL GP: Formule 1 - Maleisie
13.30-15.10 uur RTL GP: Formule 1 - Maleisie hh
quote:Zaterdag 22 mrt. 06.55-08.10 uur RTL GP: Formule 1 - Kwalificatie Maleisië
nice, regen is altijd leukquote:Op donderdag 20 maart 2008 11:27 schreef LeXX het volgende:
Tijd Voor de Maleisische Grand Prix!
[..]
Kan iemand de video uit dit bericht in dit topic overnemen? Legendarisch!![]()
Dan zal het wel niet live zijn op tvquote:Op donderdag 20 maart 2008 12:22 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
[..]
Spreekt elkaar tegen.
Even opgezocht: volgens Formula1.com is de Qualifying om 7.00 NL tijd
-edit-
Volgens www.rtlgp.nl:
[..]
Volgens mij via deze link; http://itv-80.vo.llnwd.net/d1/broadband/f1/simulcastPlayer.swfquote:Op donderdag 20 maart 2008 12:20 schreef Harmen1984 het volgende:
Is er een online stream voor de vrije traingen?
quote:Op donderdag 20 maart 2008 13:25 schreef sanger het volgende:
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/sySTUEpCP8E&hl=en"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/sySTUEpCP8E&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
Zoals ik altijd wel zeg foutjes kunnen er altijd tussen zitten.quote:Op donderdag 20 maart 2008 12:22 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
[..]
Spreekt elkaar tegen.
Even opgezocht: volgens Formula1.com is de Qualifying om 7.00 NL tijd
-edit-
Volgens www.rtlgp.nl:
[..]
geniale commentatorquote:Op donderdag 20 maart 2008 13:25 schreef sanger het volgende:
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/sySTUEpCP8E&hl=en"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/sySTUEpCP8E&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
nou liever niet..., tis droog hierquote:Op donderdag 20 maart 2008 23:42 schreef Bernard0s het volgende:
Als het dit weekend in Sepang net zo hard regent zoals het nu doet hier in NL wordt het nog lachen.
Hier overstromen de sloten al zo wat joh, niet normaal zo veel regenquote:
Nu inderdaad vrije training! De stream hapert wel af en toequote:Op donderdag 20 maart 2008 12:49 schreef Trystar het volgende:
[..]
Volgens mij via deze link; http://itv-80.vo.llnwd.net/d1/broadband/f1/simulcastPlayer.swf
Is nu een hh van de Melbourne gp bezig.
Voor mij is dit juist de charme van het F1 racen aan de andere kant van de wereld. Als F1-liefhebber zou je er geen enkel probleem mee moeten hebben. Ik sta net zo lief om 4 uur op, of de normale tijd van 14uur. Het is formule1quote:Op vrijdag 21 maart 2008 04:13 schreef Mikkie het volgende:
Al een meer schappelijke tijd dan de vorige keer, maar voor een zondag nog steeds veel te vroeg..
48 min nog ARquote:Op vrijdag 21 maart 2008 07:39 schreef Automatic_Rock het volgende:
Is de 2e vrije training nog niet afgelopen??
Dat is niet zo goedquote:Op vrijdag 21 maart 2008 09:15 schreef sanger het volgende:
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/xVM1xsiI4tM&hl=nl"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/xVM1xsiI4tM&hl=nl" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
Mja, zo'n enorme fan ben ik niet. Daarnaast moet ik vaak werken in het weekend, dus als ik dan een keer vrij ben slaap ik liever uit dan dat ik 's ochtens veel te vroeg voor de tv zit voor F1.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 04:21 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Voor mij is dit juist de charme van het F1 racen aan de andere kant van de wereld. Als F1-liefhebber zou je er geen enkel probleem mee moeten hebben. Ik sta net zo lief om 4 uur op, of de normale tijd van 14uur. Het is formule1
misschien heeft dat te maken met de wielophanging?? Want naar mijn idee breken die wel heel snel af, kijk maar naar de crash van Coulthard dit weekend en vorig weekend. De ophanging breekt af alsof het niks isquote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:05 schreef TJDoornbos het volgende:
Red Bull schijnt zich te moeten melden.......
Dat schijnt niet, dat IS zoquote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:05 schreef TJDoornbos het volgende:
Red Bull schijnt zich te moeten melden.......
Dat mag ook wel. In Australie viel het me ook al op toen Massa DC raakte, dat de Ferrari zo door kon en de RBR uit elkaar vielquote:
Ja.. maar die had echt airtime en een flinke snelheid. Coulthard hobbelde alleen zijdelings over het gras en alles was meteen krom.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:16 schreef franklop het volgende:
Zag die crash en vond t ook erg gaar ja.
Overigens vond ik dat ook al bij Glock vorige week bij zn crash dat alles er snel afvloog.
Daar zeg je me idd ietsquote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:00 schreef Bernard0s het volgende:
Die RBR is qua gewicht zo minimaal ontworpen dat alles afbreekt bij het minste of geringste. Dat was eerder ook al bij McLaren zo toen Newey daar nog de boel tekende.
Ik herinner me Raikkonen zijn flatspot nogquote:
Webber in de regenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:23 schreef Bernard0s het volgende:
Ik hoop in ieder geval niet dat RBR gediskwalificeerd gaat worden, vooral in de regen kan een Webber gaan stunten.
Haha, ik keek net op die weerlink in de OP en voor zondag staat nu 100% kans op neerslag. YESSS!
maar vorige race brak de ophanging ook al aardig snel afquote:Op vrijdag 21 maart 2008 15:40 schreef Atreidez het volgende:
Zat flinke kuil voor die kerbVerbaast me niet echt dat die ophanging eraan ging, als je ziet hoe diep dat wiel duikt voor die knapt..
Ja dat wel, maar hij werd wel 3e vorig jaar op de nurburgring en hij was heel goed op weg in Japan totdat hij Vettel tegenkwam..quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:32 schreef sanger het volgende:
[..]
Webber in de regenWas dat niet de grootste schreeuwer over regen en de gevaren zonder TC?
REGEN![]()
Dat is wel zo inderdaad. Ik doe ook mee aan dat spel van de telegraaf waarbij je de top 8 moet voorspellen. Ik heb me top 8 nu gebaseerd op regen, maar ja, het is dus maar de vraag of die regen 's middags of 's avonds gaat vallen, meestal is het 's avonds. Maarja, je weet het niet.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:34 schreef HPoi het volgende:
Voor de manager heb ik liever een droge race, kan ik de verhoudingen tenminste eens bekijken. In Australie liggen die toch altijd wat anders doordat het een semi-stratencircuit is. Bovendien vielen er zoveel uit dat we nu nog niet weten waar wie of wat staat.
Ik dacht 10.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:58 schreef HPoi het volgende:
Even vraagje tussendoor.
Hoeveel plaatsen gaat Nakajima op de grid verliezen doordat hij in Australie op Kubica botste? 10?
Inderdaad. Fisichella op pole en Hamilton P22.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:00 schreef Atreidez het volgende:
Geef mij ook maar regen in de quali, paar snelle achteraan is altijd leuk voor het raceverloop
Of dat de safetycar eraf spint!quote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:33 schreef Gitanki het volgende:
Hopelijk in buienvorm, van die lekkere moessons waarbij de safetycar zelfs met moeite op de baan blijft.
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 17:09 schreef NJ het volgende:
100% regenkans voor zondag.
Dat gaat leuk worden!.
wat gebeurt er dan eigenlijk? Want ze mogen de safety-car niet inhalen??quote:
Dan moeten ze net als de Safety Car de grindbak in spinnen.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 18:10 schreef kepler het volgende:
[..]
wat gebeurt er dan eigenlijk? Want ze mogen de safety-car niet inhalen??Maar ze kunnen ook moeilijk zelf doorrijden, want die safety-car is er niet voor niks
Dit was ook ooit een vraag in de pitspost.quote:
Dan zetten ze een reserve SC in of stoppen de race , schat ikquote:Op vrijdag 21 maart 2008 18:10 schreef kepler het volgende:
[..]
wat gebeurt er dan eigenlijk? Want ze mogen de safety-car niet inhalen??Maar ze kunnen ook moeilijk zelf doorrijden, want die safety-car is er niet voor niks
En danquote:Op vrijdag 21 maart 2008 18:45 schreef MaximusF1 het volgende:
Tip voor sanger: aan het eind van een YouTube url zet je &fmt=18
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 16:58 schreef HPoi het volgende:
Even vraagje tussendoor.
Hoeveel plaatsen gaat Nakajima op de grid verliezen doordat hij in Australie op Kubica botste? 10?
Bronquote:...
Nakajima had a more eventful race, finding himself caught up in two incidents further down the field, the latter of which - when he ran into the rear of Robert Kubica's BMW Sauber - earned him a ten-place grid penalty for next weekend's Malaysia race.
...
quote:Op donderdag 20 maart 2008 11:04 schreef Harmen1984 het volgende:
Zondag lekker met een ontbijtje op de bankheel vroeg opstaan om naar de RTL studio te gaan
http://www.youtube.com/watch?v=iPseMqOx-gk&fmt=18quote:Op vrijdag 21 maart 2008 18:49 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Overigens Taki Inoue was bekend met ongelukken met veiligheidswagens, in Monaco in z'n gestrande auto meeliften aan een takelwagen waarna een officialwagen hem ramde en hij over de kop vloog en later nog aangereden worden door een sleepwagen
Dat is 'm.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:09 schreef Bolter het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=iPseMqOx-gk&fmt=18
-nevermind-quote:Op vrijdag 21 maart 2008 18:10 schreef kepler het volgende:
[..]
wat gebeurt er dan eigenlijk? Want ze mogen de safety-car niet inhalen??Maar ze kunnen ook moeilijk zelf doorrijden, want die safety-car is er niet voor niks
Insider trucje voor een hogere bitrate, dus geen blokjesfeest meer. Veel mooier, vooral voor snelle racebeelden. En ook het geluid is beter. Vergelijk zelf maar...quote:
ZO! Bedankt voor die tip joh!quote:Op vrijdag 21 maart 2008 22:30 schreef MaximusF1 het volgende:
[..]
Insider trucje voor een hogere bitrate, dus geen blokjesfeest meer. Veel mooier, vooral voor snelle racebeelden. En ook het geluid is beter. Vergelijk zelf maar...
http://www.youtube.com/watch?v=dgim8SisjtI
http://www.youtube.com/watch?v=dgim8SisjtI&fmt=18
Een rFactor mod?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 23:51 schreef sanger het volgende:
Ik vond nog een mooie inhaalactie van Rosberg
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/R2ocVZyIJH0&hl=nl"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/R2ocVZyIJH0&hl=nl" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
Die hebben ook een passmailer. Duh.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 06:57 schreef sanger het volgende:
Hier ook
Alleen inloggegevens van Live Timing vergeten
Ben benieuwd of het hem tijd gekost heeft en zo ja, hoeveel.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 08:12 schreef dery1990 het volgende:
Dat met Heidfeld op het eind ging maar net goed! Die onboard beelden ookAls hij niet oplette lag ie zo in iemands achterste.
En in twee van de drie sessies sneller dan Hamiltonquote:Op zaterdag 22 maart 2008 08:27 schreef DutchTrain het volgende:
Goed gedaan van Kovalainen; in elke sessie maar 1 snelle ronde gereden en daarmee op de derde plek terecht gekomen.
Jammergenoeg kun je niet zien hoeveel ronden iedereen in de laatste sessie heeft gereden, dan weet je wat meer over wanneer wie moet stoppen.
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 23:37 schreef sanger het volgende:
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/8PkbiE1pHc0&hl=nl"&fmt=18></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/8PkbiE1pHc0&hl=nl" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
quote:Heidfeld en Alonso dienen klacht in wegens blokken
22 maart 2008
Het was te verwachten. Nick Heidfeld en Fernando Alonso hebben een klacht ingediend bij de stewards, omdat ze aan het einde van de kwalificatie geblokt werden in hun snelle ronde. Mannen als Kimi Raikkonen en Lewis Hamilton reden langzaam rond, terwijl de sessie nog niet voorbij was, waardoor Heidfeld en Alonso er tussendoor moesten rijden.
Nick Heidfeld verklaarde tegenover ITV dat hij flink baalde van het gedrag van zijn collega's. "Ze stonden gewoon geparkeerd", zei hij. "Volgens mij waren het de beide McLarens die heel erg langzaam reden op de racelijn, waardoor ik ze moest ontwijken tijdens het aanremmen. Dat heeft me minstens drie tienden gekost. Nu sta ik zevende, dat had derde kunnen zijn."
"Ik vind het absoluut niet correct wat er gebeurde."
Waren inderdaad de beide McLarens.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 10:25 schreef sanger het volgende:
En terecht dat Heidfeld gaat zeuren
Volgens mij waren het indd beiden McLarens, iig Hamilton.
Bronquote:McLaren-coureurs op het matje geroepen bij stewards
Lewis Hamilton en Heikki Kovalainen zijn bij de stewards geroepen, nadat Nick Heidfeld en Fernando Alonso hadden geklaagd dat ze geblokt werden door het McLaren-duo. Beide heren waren eerder klaar met hun kwalificatie en reden uiterst langzaam op de racelijn, waardoor Heidfeld en Alonso tijd verloren in hun laatste snelle ronde.
Het was een opmerkelijke actie van de twee, maar ook Kimi Raikkonen en Felipe Massa reden zeer langzaam rond. Zij deden dat echter naas de ideale lijn en lijken dus de dans te ontspringen.
Ja inderdaad, je hebt gelijk! We zullen zienquote:Op zaterdag 22 maart 2008 11:13 schreef Zorro het volgende:
Zouden er wel moeten komen als de FIA geloofwaardig wil zijn. In 2006 op Monza kreeg Alonso straf voor het blocken van Massa die ongeveer 80 kilometer achter hem reed, en dan zou dit wel mogen?
Nou ja, het is in ieder geval al heel wat dat ze nu in deze positie zitten. Daar leek het aan het begin van de wintertesten nog niet naar. Dus dat hebben ze toch maar netjes gedaan bij Honda.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 11:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
Jammer dat Honda weer net Q3 miste
Bronquote:McLaren drivers docked five places
ewis Hamilton and Heikki Kovalainen have each been moved five places down the grid for blocking rival drivers in qualifying for the Malaysian Grand Prix.
The McLaren pair were investigated by the stewards after qualifying following claims that they had impeded Nick Heidfeld and Fernando Alonso in the closing stages of the session.
The two drivers were driving slowly back to the pits, having completed their final qualifying efforts, while other drivers were still on their fast laps.
Following several hours of deliberation by the stewards about whether or not the McLaren pair had done anything wrong, it was eventually decided that the duo should be punished.
A McLaren spokesman confirmed that the two drivers had been moved back five places each. He also said the team would not appeal the decision.
Hamilton was penalised for blocking Heidfeld, while Kovalainen got his penalty for blocking both the German and Alonso.
It means Kovalainen will now start from eighth place on the grid, with Hamilton one place behind him.
BMW Sauber's Robert Kubica, who was lapping on the track close to the McLarens, said he felt Alonso was hurt more than Heidfeld by the blocking.
"I saw clearly that Alonso's lap was screwed because of, I think, Kovalainen staying on the racing line," he said. "Nick was a bit more lucky because his incident was before braking, so he could rejoin the good line.
"But Alonso, he had to brake inside and he lost for sure there a lot of time. It was quite dangerous."
Revised grid:
1. Massa Ferrari
2. Raikkonen Ferrari
3. Trulli Toyota
4. Kubica BMW Sauber
5. Heidfeld BMW Sauber
6. Webber Red Bull-Renault
7. Alonso Renault
8. Kovalainen McLaren-Mercedes *
9. Hamilton McLaren-Mercedes *
10. Glock Toyota
11. Button Honda
12. Coulthard Red Bull-Renault
13. Piquet Renault
14. Barrichello Honda
15. Vettel Toro Rosso-Ferrari
16. Rosberg Williams-Toyota
17. Fisichella Force India-Ferrari
18. Bourdais Toro Rosso-Ferrari
19. Sato Super Aguri-Honda
20. Sutil Force India-Ferrari
21. Davidson Super Aguri-Honda
22. Nakajima Williams-Toyota **
* Penalised for blocking
** Penalised for his crash his Australia
Beter. En aangezien de race om 3 uur plaatselijke tijd begint weer wat extra kans op regen morgen.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 13:17 schreef dery1990 het volgende:
Jep, dus toch nog een straf.
Trouwens, ik keek zonet de GP2 wedstrijd, en het regende al op het circuit!
En terechtquote:Op zaterdag 22 maart 2008 12:50 schreef BliksemSchigt het volgende:
Kovalainen en Hamilton dus 5 plaatsen teruggezet.
quote:Op zaterdag 22 maart 2008 13:32 schreef Bernard0s het volgende:
Trulli gewoon op P3! Fantastisch!
quote:Op zaterdag 22 maart 2008 14:15 schreef Arcee het volgende:
[..]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 22 maart 2008 12:50 schreef BliksemSchigt het volgende:
Kovalainen en Hamilton dus 5 plaatsen teruggezet.
Ohja, dat krijgen we natuurlijk ook weer!quote:Op zaterdag 22 maart 2008 14:15 schreef Arcee het volgende:
[..]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Yup, en Hamilton vlak achter Alonso. Dat kan ook nog leuk worden.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 13:32 schreef Bernard0s het volgende:
Trulli gewoon op P3! Fantastisch!
Het lijkt er inderdaad op dat Williams, maar ook Force India zich in de winter beter voor hebben gedaan.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 12:47 schreef HPoi het volgende:
Williams valt trouwens ERG tegen. Maar misschien staan ze op regenafstelling.....
Eurosport 2, maar ik haal ze de week erna meestal van t netquote:Op zaterdag 22 maart 2008 15:22 schreef NED het volgende:
Waar is die GP2 eik te zien? Gewoon op de kabel ergens?
Op Eurosport 2. Die ontvang je helaas niet met normale kabelquote:Op zaterdag 22 maart 2008 15:22 schreef NED het volgende:
Waar is die GP2 eik te zien? Gewoon op de kabel ergens?
Ik wil ook even met die vlag zwaaien!quote:Op zaterdag 22 maart 2008 11:53 schreef MaximusF1 het volgende:
Mooie kwalificatie.
Al mochten Fisichella en Bourdais wel wat hoger.
[ afbeelding ]
Maar ook weer begrijpelijk uit het oogpunt van brandstof besparen.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 15:08 schreef Atreidez het volgende:
Vanmorgen weer in slaap gevallen dus net pas quali gezienLees ook net over de straf aangezien ik ze zelf al veroordeeld had, dus niet meer als logisch dat ze 5 plaatsen naar achter moeten. Zoiezo dat met 20km terug rijden naar de pits is belachelijk en levensgevaarlijk
Ja, hij had nog 1'50 en had zelfs nog 2 rondes kunnen rijden dus, maar iig 1 idd.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 15:54 schreef _Tjabbe_ het volgende:
Ik was zeer verbaasd over de kwalificatie van Rosberg, volgens mij kon die namelijk ook nog een ronde extra rijden in Q2 na zn laatste matige tijd, maar hij ging vreemd genoeg naar binnen. Of heb ik het hier mis?
vind het sowieso een klote regel. de tijden die in Q2 worden gereden zijn vaak sneller dan de tijden die in Q3 worden gereden. ik vind dat de kwalificatie en de race los van elkaar moeten staan. dus in de kwalificatie moeten ze gewoon een zo snel mogelijke ronde proberen neer te zetten zonder dat ze daarbij rekening moeten houden met de afstelling van de wagen voor de race. Gewoon kwalificeren en daarna pas de afstelling van de auto voor de race bepalen !quote:Op zaterdag 22 maart 2008 16:15 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar ook weer begrijpelijk uit het oogpunt van brandstof besparen.
Inderdaad. Ze moeten teruggaan naar een uur kwalificeren waar je dan 12 rondjes hebt, net zoals vroger, was altijd vet kicken. En dan als regel stellen dat je tenminste iedere 20 minuten een flying lap moet rijden.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 18:04 schreef LeChiffre04 het volgende:
[..]
vind het sowieso een klote regel. de tijden die in Q2 worden gereden zijn vaak sneller dan de tijden die in Q3 worden gereden. ik vind dat de kwalificatie en de race los van elkaar moeten staan. dus in de kwalificatie moeten ze gewoon een zo snel mogelijke ronde proberen neer te zetten zonder dat ze daarbij rekening moeten houden met de afstelling van de wagen voor de race. Gewoon kwalificeren en daarna pas de afstelling van de auto voor de race bepalen !
Inderdaad, te rustig in het begin en te druk op het eind. De opzet om het in drieen te verdelen is erg goed gevonden. Het is hooguit jammer dat je bij de derde sector meer brandstof moet meebrengen.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 18:28 schreef Gitanki het volgende:
Was dat niet omdat vaak het eerste kwartier niemand reed en ze een kwalificatiesessie wilden waarbij het hele uur auto's op de baan reden.
Asjeblieft niet. Het eerste half uur gebeurde er geen flikker. En de daarna ging iedereen rijden zodat de regiseur niet meer dan 6 verschillende coureurs liet zienquote:Op zaterdag 22 maart 2008 18:09 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Inderdaad. Ze moeten teruggaan naar een uur kwalificeren waar je dan 12 rondjes hebt, net zoals vroger, was altijd vet kicken.
Er stond nog een zin achter dat stukje hequote:Op zaterdag 22 maart 2008 20:22 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Asjeblieft niet. Het eerste half uur gebeurde er geen flikker. En de daarna ging iedereen rijden zodat de regiseur niet meer dan 6 verschillende coureurs liet zien
Nu zorg je ervoor dat voor de top 10 de race al op zaterdag begint. Omdat de rest nog wijzigingen mag aanbrengen voor de race, zorgt dat ervoor dat het hele veld dichter op elkaar kan rijden. Die regel heeft de afgelopen jaren gezorgd voor veel interessantere races dan de jaren van de één ronde kwalificatie.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 18:04 schreef LeChiffre04 het volgende:
ik vind dat de kwalificatie en de race los van elkaar moeten staan. dus in de kwalificatie moeten ze gewoon een zo snel mogelijke ronde proberen neer te zetten zonder dat ze daarbij rekening moeten houden met de afstelling van de wagen voor de race. Gewoon kwalificeren en daarna pas de afstelling van de auto voor de race bepalen !
Ja dus? Nu zie je dan alle wagens rijden, nou yippie... want er is verder geen fuck aan. Ik kijk van kwalificatie meestal alleen de laatste 3 minuten want de overige 57 doen er amper toe.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 20:22 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Asjeblieft niet. Het eerste half uur gebeurde er geen flikker. En de daarna ging iedereen rijden zodat de regiseur niet meer dan 6 verschillende coureurs liet zien
Dan kun je beter 10 minuten later ergens op 'n nieuwssite kijken wat de volgorde isquote:Op zaterdag 22 maart 2008 22:04 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Ja dus? Nu zie je dan alle wagens rijden, nou yippie... want er is verder geen fuck aan. Ik kijk van kwalificatie meestal alleen de laatste 3 minuten want de overige 57 doen er amper toe.
Hoe kun je het vorige seizoen doodsaai noemen? Hoe kan je de GP van Australie doodsaai noemen?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 22:18 schreef Hertog_Martin het volgende:
Dit is m'n 11de seizoen formule 1 en het is gewoon doodsaai geworden over het algemeen. Verbaas me erover hoe sommigen nog zo enthousiast kunnen zijn eigenlijk. Ik blijf wel kijken want de enkele keren dat ik eens een race mis was het 'de beste race in jaren'Maar er moet echt wat serieus veranderd worden. Dit seizoen zouden andere achtervleugels komen, ik zie ze niet
Yep! Leuk, en ik gun hem en Toyota een podiumplaats!quote:Op zaterdag 22 maart 2008 13:32 schreef Bernard0s het volgende:
Trulli gewoon op P3! Fantastisch!
Nou, dat weet ik niet hoor.quote:F1 is nooit moeilijker geweest dan nu
Tevens zijn er nauwelijks V12's geweest. Motoren in de jaren '70 waren bijna allemaal Ford Cosworth V8'en, en in het turbotijdperk vaak V6'jes. Alleen ferrari heeft volgens mij veel met een V12 geredenquote:Op zondag 23 maart 2008 02:33 schreef NED het volgende:
[..]
Nou, dat weet ik niet hoor.
In de turbojaren met het beruchte groundeffect was het denk ik moeilijker hoor.
Als je destijds net iets teveel over de kerb ging, of over een hobbel in de baan dan was heel het groundeffect naar de klote en om dan die auto nog op de baan te houden?
Ik denk dat het toen een heel stuk moeilijker was dan nu. Meer PK's, meer koppel, groundeffect wat zomaar ineens compleet weg kon vallen, ook geen TC en dergelijke......
Nee, ik denk echt dat het toen moeilijker was.
Inderdaad. Ik volg het al intensief sinds eind jaren 80 (sinds ongeveer 2003 minder, omdat het toen saai begon te worden met de dominantie van Schumacher en ik vaker weg was in de weekenden. De laatste paar jaar weer wat intensiever). Eind jaren 80/begin jaren 90 zag je echt veel meer inhaalacties op de baan. Die zie je nu amper nog.quote:Op zondag 23 maart 2008 00:16 schreef Hertog_Martin het volgende:
Door de aerodynamica van de wagens nu is het gewoon zo dat de luchtstroom verstoord raakt als je te dichtbij komt. Gebrek aan close racing is gewoon een feit. Misschien vind je het spannend kwa ontwikkelingen in de stand maar op de baan gebeurd er weinig tot niets wat puur racen aangaat.
-knip-
Join the clubquote:Op zondag 23 maart 2008 07:04 schreef Schunckelstar het volgende:
godver,een uur te vroeg opgestaan![]()
![]()
ik dacht dat de start om 7 uur was
volgens mij is launch control ook weg..quote:Op zondag 23 maart 2008 07:17 schreef FJD het volgende:
[..]
Join the club
NED! Wakker worden! *TRING**TRING**TRING**TRING**TRING**TRING**TRING**TRING**TRING**TRING*
Straf voor McLaren is wel terechtDat argument van "ja dan had je niet als laatste op de baan moeten komen" slaat compleet nergens op. Dat principe was een paar jaar terug relevant toen er nog gewoon 1 kwalificatie van 1 uur was. Dat was pas mooi
![]()
Wel een zegen dat ze traction control hebben uitgegooid. Dat was de meest schandalige introductie ooit. Hoe zit het eigenlijk met launch control? Zit die er nog wel in? Ook al zo'n kut stukje techniek
quote:Op zondag 23 maart 2008 07:22 schreef Schunckelstar het volgende:
iedereen vond de kwali vroeger volgens mij leuker
Net zoals in het voetbal omdat de hoge heren denken dat ze het beter weten, denken dat vernieuwing per definitie vooruitgang is en net zoals in het voetbal willen ze niet toegeven als ze fout zitten want dat zou slecht voor hun imago en funest voor hun functioneren zijn.quote:Op zondag 23 maart 2008 07:22 schreef Schunckelstar het volgende:
volgens mij is launch control ook weg..
en vroeger was de kwali idd beter...wat is eigenlijk de reden dat ze dat veranderd hebben![]()
iedereen vond de kwali vroeger volgens mij leuker
Ben je die keer op Monaco vergeten waar iedereen zo laat mogelijk wilde gaan rijden en het toen 10 minuten van tevoren opeens keihard ging regenenquote:Op zondag 23 maart 2008 07:23 schreef Googolplexian het volgende:
Dit is veel beter, man! Ben je de 15 minuten leegrijden vergeten? Dat was saai!
Dat ligt niet aan hoe de kwalificatie is ingedeeldquote:Nu is het tenminste driften / wheelbangen / rijdersfouten cq. rijderskwaliteiten.
ik heb het over jaren terug,niet over vorig jaarquote:Op zondag 23 maart 2008 07:23 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
![]()
ECHT NIET
Dit is veel beter, man! Ben je de 15 minuten leegrijden vergeten? Dat was saai!
Nu is het tenminste driften / wheelbangen / rijdersfouten cq. rijderskwaliteiten.
PS.: Ben zo effe als Cygnus online
Niet iedereen heeft zin in de duffe, domme voorbeschouwing.quote:
Dat heb ik met een jointquote:Op zondag 23 maart 2008 07:57 schreef Schunckelstar het volgende:
zo,effe een pizza in de oven geschoven![]()
het is nog vrij vroeg maar het is een beetje traditie geworden dat er pizza gegeten word tijdens de gp
sjiek! Zal af en toe is kijken of het een beetje klopt!quote:Op zondag 23 maart 2008 07:57 schreef Kauwgomballen het volgende:
Speciaal voor de puntenfans, heb ik een nieuw tooltje in elkaar geknutseld. Ik zoek nog wat mensen die 'm ff willen testen gedurende de race. Hij is hier te vinden: http://www.wizards.nu/f1beta/livepoints.php
Gedurende de race krijg je live te zien hoeveel punten je hebt. Het is nog beta, dus aan de genoemde punten kunnen geen rechten worden ontleend
als ik dat doe ben ik bang dat ik weer in slaap valquote:
Ik heb hem openstaan in IEquote:Op zondag 23 maart 2008 07:57 schreef Kauwgomballen het volgende:
Speciaal voor de puntenfans, heb ik een nieuw tooltje in elkaar geknutseld. Ik zoek nog wat mensen die 'm ff willen testen gedurende de race. Hij is hier te vinden: http://www.wizards.nu/f1beta/livepoints.php
Gedurende de race krijg je live te zien hoeveel punten je hebt. Het is nog beta, dus aan de genoemde punten kunnen geen rechten worden ontleend
Ja, safety first.. dan flikker ik uit me burostoel en word ik weer wakker (hoop ik)quote:Op zondag 23 maart 2008 07:59 schreef Schunckelstar het volgende:
als ik dat doe ben ik bang dat ik weer in slaap val
Ik zal eens kijken. Wat zijn trouwens de getallen die in de eerste kolom achter de gekozen coureurs etc. staan?quote:Op zondag 23 maart 2008 07:57 schreef Kauwgomballen het volgende:
Speciaal voor de puntenfans, heb ik een nieuw tooltje in elkaar geknutseld. Ik zoek nog wat mensen die 'm ff willen testen gedurende de race. Hij is hier te vinden: http://www.wizards.nu/f1beta/livepoints.php
Gedurende de race krijg je live te zien hoeveel punten je hebt. Het is nog beta, dus aan de genoemde punten kunnen geen rechten worden ontleend
quote:
De burman liep net langs en keek wel raar dat ik aan he bier zatquote:
En al P6.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 13:32 schreef Bernard0s het volgende:
Trulli gewoon op P3! Fantastisch!
Ziet er naar uit dat ze beide vastzittenquote:Op zondag 23 maart 2008 08:08 schreef sanger het volgende:
Heidfeld vast achter Alonso
Maar nu heb ik 'm wel tijdens de race moeten refreshen.quote:Op zondag 23 maart 2008 08:14 schreef Kauwgomballen het volgende:
livepoints is nu online, was enige vertraging vanwege technische redenen...
lijkt wel of het dit jaar meer is dan vorig jaarquote:
alleen als ie offline is hoef je te refreshen. zodra ie online staat, gaat het vanzelfquote:Op zondag 23 maart 2008 08:15 schreef Dromer het volgende:
[..]
Maar nu heb ik 'm wel tijdens de race moeten refreshen.
Hopelijk ontploft nu m'n laptop niet.
Lange blokken ook.quote:Op zondag 23 maart 2008 08:15 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
lijkt wel of het dit jaar meer is dan vorig jaar![]()
vorige race ben ik iig naar de belg gegaan vanwege die onzin
Haalt ie automatisch ergens de stand op en plaatst daar punten bij of zit jij die elke keer te uploaden?quote:Op zondag 23 maart 2008 08:14 schreef Kauwgomballen het volgende:
livepoints is nu online, was enige vertraging vanwege technische redenen...
het is deels automatisch, maar ik moet op dit moment nog wel zo af en toe op de update knop drukken. Tis dan ook nog een beta-versie hequote:Op zondag 23 maart 2008 08:17 schreef FJD het volgende:
[..]
Haalt ie automatisch ergens de stand op en plaatst daar punten bij of zit jij die elke keer te uploaden?
Koppeling met Livetiming, lijkt me.quote:Op zondag 23 maart 2008 08:17 schreef FJD het volgende:
[..]
Haalt ie automatisch ergens de stand op en plaatst daar punten bij of zit jij die elke keer te uploaden?
Da's het centrale ophangpunt van de touwtjes waaraan hun wielen vastzitten.quote:Op zondag 23 maart 2008 08:21 schreef Schunckelstar het volgende:
ik vind die vin achter op de red bull geen gezicht
quote:Op zondag 23 maart 2008 08:22 schreef Dromer het volgende:
[..]
Da's het centrale ophangpunt van de touwtjes waaraan hun wielen vastzitten.
Vandaar dat ze zo snel afbreken.quote:Op zondag 23 maart 2008 08:22 schreef Dromer het volgende:
[..]
Da's het centrale ophangpunt van de touwtjes waaraan hun wielen vastzitten.
Rijderswissel!quote:
Nieuwe banden zijn 10.000,- per stuk. 150 liter benzine doet tegenwoordig tussen de 200,- en 250,-. Ik zou dus niet te vaak stoppenquote:Op zondag 23 maart 2008 08:24 schreef Atreidez het volgende:
Iemand die weet hoeveel een pitstop kost?
Wel mooi gedaan hoor.... heb 'm de hele tijd bij staan.... toppiequote:Op zondag 23 maart 2008 08:18 schreef Kauwgomballen het volgende:
[..]
het is deels automatisch, maar ik moet op dit moment nog wel zo af en toe op de update knop drukken. Tis dan ook nog een beta-versie he
die van barrichello vorige week was pricelessquote:Op zondag 23 maart 2008 08:24 schreef Atreidez het volgende:
Iemand die weet hoeveel een pitstop kost?
Bij mij zegt ie steeds connecting bij t refreshen, en dan offline. Komt door me router ofzo?quote:Op zondag 23 maart 2008 08:25 schreef rmberendsen het volgende:
[..]
Wel mooi gedaan hoor.... heb 'm de hele tijd bij staan.... toppie
Hinderen tijdens de quali gisteren.... Ze reden langzaam op de racelijnquote:Op zondag 23 maart 2008 08:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik heb de start gemist.. Waarom moesten dr McLarens zo ver naar achter?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |