Ja inderdaad, je hebt gelijk! We zullen zienquote:Op zaterdag 22 maart 2008 11:13 schreef Zorro het volgende:
Zouden er wel moeten komen als de FIA geloofwaardig wil zijn. In 2006 op Monza kreeg Alonso straf voor het blocken van Massa die ongeveer 80 kilometer achter hem reed, en dan zou dit wel mogen?
Nou ja, het is in ieder geval al heel wat dat ze nu in deze positie zitten. Daar leek het aan het begin van de wintertesten nog niet naar. Dus dat hebben ze toch maar netjes gedaan bij Honda.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 11:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
Jammer dat Honda weer net Q3 miste
Bronquote:McLaren drivers docked five places
ewis Hamilton and Heikki Kovalainen have each been moved five places down the grid for blocking rival drivers in qualifying for the Malaysian Grand Prix.
The McLaren pair were investigated by the stewards after qualifying following claims that they had impeded Nick Heidfeld and Fernando Alonso in the closing stages of the session.
The two drivers were driving slowly back to the pits, having completed their final qualifying efforts, while other drivers were still on their fast laps.
Following several hours of deliberation by the stewards about whether or not the McLaren pair had done anything wrong, it was eventually decided that the duo should be punished.
A McLaren spokesman confirmed that the two drivers had been moved back five places each. He also said the team would not appeal the decision.
Hamilton was penalised for blocking Heidfeld, while Kovalainen got his penalty for blocking both the German and Alonso.
It means Kovalainen will now start from eighth place on the grid, with Hamilton one place behind him.
BMW Sauber's Robert Kubica, who was lapping on the track close to the McLarens, said he felt Alonso was hurt more than Heidfeld by the blocking.
"I saw clearly that Alonso's lap was screwed because of, I think, Kovalainen staying on the racing line," he said. "Nick was a bit more lucky because his incident was before braking, so he could rejoin the good line.
"But Alonso, he had to brake inside and he lost for sure there a lot of time. It was quite dangerous."
Revised grid:
1. Massa Ferrari
2. Raikkonen Ferrari
3. Trulli Toyota
4. Kubica BMW Sauber
5. Heidfeld BMW Sauber
6. Webber Red Bull-Renault
7. Alonso Renault
8. Kovalainen McLaren-Mercedes *
9. Hamilton McLaren-Mercedes *
10. Glock Toyota
11. Button Honda
12. Coulthard Red Bull-Renault
13. Piquet Renault
14. Barrichello Honda
15. Vettel Toro Rosso-Ferrari
16. Rosberg Williams-Toyota
17. Fisichella Force India-Ferrari
18. Bourdais Toro Rosso-Ferrari
19. Sato Super Aguri-Honda
20. Sutil Force India-Ferrari
21. Davidson Super Aguri-Honda
22. Nakajima Williams-Toyota **
* Penalised for blocking
** Penalised for his crash his Australia
Beter. En aangezien de race om 3 uur plaatselijke tijd begint weer wat extra kans op regen morgen.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 13:17 schreef dery1990 het volgende:
Jep, dus toch nog een straf.
Trouwens, ik keek zonet de GP2 wedstrijd, en het regende al op het circuit!
En terechtquote:Op zaterdag 22 maart 2008 12:50 schreef BliksemSchigt het volgende:
Kovalainen en Hamilton dus 5 plaatsen teruggezet.
quote:Op zaterdag 22 maart 2008 13:32 schreef Bernard0s het volgende:
Trulli gewoon op P3! Fantastisch!
quote:Op zaterdag 22 maart 2008 14:15 schreef Arcee het volgende:
[..]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 22 maart 2008 12:50 schreef BliksemSchigt het volgende:
Kovalainen en Hamilton dus 5 plaatsen teruggezet.
Ohja, dat krijgen we natuurlijk ook weer!quote:Op zaterdag 22 maart 2008 14:15 schreef Arcee het volgende:
[..]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Yup, en Hamilton vlak achter Alonso. Dat kan ook nog leuk worden.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 13:32 schreef Bernard0s het volgende:
Trulli gewoon op P3! Fantastisch!
Het lijkt er inderdaad op dat Williams, maar ook Force India zich in de winter beter voor hebben gedaan.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 12:47 schreef HPoi het volgende:
Williams valt trouwens ERG tegen. Maar misschien staan ze op regenafstelling.....
Eurosport 2, maar ik haal ze de week erna meestal van t netquote:Op zaterdag 22 maart 2008 15:22 schreef NED het volgende:
Waar is die GP2 eik te zien? Gewoon op de kabel ergens?
Op Eurosport 2. Die ontvang je helaas niet met normale kabelquote:Op zaterdag 22 maart 2008 15:22 schreef NED het volgende:
Waar is die GP2 eik te zien? Gewoon op de kabel ergens?
Ik wil ook even met die vlag zwaaien!quote:Op zaterdag 22 maart 2008 11:53 schreef MaximusF1 het volgende:
Mooie kwalificatie.
Al mochten Fisichella en Bourdais wel wat hoger.
[ afbeelding ]
Maar ook weer begrijpelijk uit het oogpunt van brandstof besparen.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 15:08 schreef Atreidez het volgende:
Vanmorgen weer in slaap gevallen dus net pas quali gezienLees ook net over de straf aangezien ik ze zelf al veroordeeld had, dus niet meer als logisch dat ze 5 plaatsen naar achter moeten. Zoiezo dat met 20km terug rijden naar de pits is belachelijk en levensgevaarlijk
Ja, hij had nog 1'50 en had zelfs nog 2 rondes kunnen rijden dus, maar iig 1 idd.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 15:54 schreef _Tjabbe_ het volgende:
Ik was zeer verbaasd over de kwalificatie van Rosberg, volgens mij kon die namelijk ook nog een ronde extra rijden in Q2 na zn laatste matige tijd, maar hij ging vreemd genoeg naar binnen. Of heb ik het hier mis?
vind het sowieso een klote regel. de tijden die in Q2 worden gereden zijn vaak sneller dan de tijden die in Q3 worden gereden. ik vind dat de kwalificatie en de race los van elkaar moeten staan. dus in de kwalificatie moeten ze gewoon een zo snel mogelijke ronde proberen neer te zetten zonder dat ze daarbij rekening moeten houden met de afstelling van de wagen voor de race. Gewoon kwalificeren en daarna pas de afstelling van de auto voor de race bepalen !quote:Op zaterdag 22 maart 2008 16:15 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar ook weer begrijpelijk uit het oogpunt van brandstof besparen.
Inderdaad. Ze moeten teruggaan naar een uur kwalificeren waar je dan 12 rondjes hebt, net zoals vroger, was altijd vet kicken. En dan als regel stellen dat je tenminste iedere 20 minuten een flying lap moet rijden.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 18:04 schreef LeChiffre04 het volgende:
[..]
vind het sowieso een klote regel. de tijden die in Q2 worden gereden zijn vaak sneller dan de tijden die in Q3 worden gereden. ik vind dat de kwalificatie en de race los van elkaar moeten staan. dus in de kwalificatie moeten ze gewoon een zo snel mogelijke ronde proberen neer te zetten zonder dat ze daarbij rekening moeten houden met de afstelling van de wagen voor de race. Gewoon kwalificeren en daarna pas de afstelling van de auto voor de race bepalen !
Inderdaad, te rustig in het begin en te druk op het eind. De opzet om het in drieen te verdelen is erg goed gevonden. Het is hooguit jammer dat je bij de derde sector meer brandstof moet meebrengen.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 18:28 schreef Gitanki het volgende:
Was dat niet omdat vaak het eerste kwartier niemand reed en ze een kwalificatiesessie wilden waarbij het hele uur auto's op de baan reden.
Asjeblieft niet. Het eerste half uur gebeurde er geen flikker. En de daarna ging iedereen rijden zodat de regiseur niet meer dan 6 verschillende coureurs liet zienquote:Op zaterdag 22 maart 2008 18:09 schreef Bernard0s het volgende:
[..]
Inderdaad. Ze moeten teruggaan naar een uur kwalificeren waar je dan 12 rondjes hebt, net zoals vroger, was altijd vet kicken.
Er stond nog een zin achter dat stukje hequote:Op zaterdag 22 maart 2008 20:22 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Asjeblieft niet. Het eerste half uur gebeurde er geen flikker. En de daarna ging iedereen rijden zodat de regiseur niet meer dan 6 verschillende coureurs liet zien
Nu zorg je ervoor dat voor de top 10 de race al op zaterdag begint. Omdat de rest nog wijzigingen mag aanbrengen voor de race, zorgt dat ervoor dat het hele veld dichter op elkaar kan rijden. Die regel heeft de afgelopen jaren gezorgd voor veel interessantere races dan de jaren van de één ronde kwalificatie.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 18:04 schreef LeChiffre04 het volgende:
ik vind dat de kwalificatie en de race los van elkaar moeten staan. dus in de kwalificatie moeten ze gewoon een zo snel mogelijke ronde proberen neer te zetten zonder dat ze daarbij rekening moeten houden met de afstelling van de wagen voor de race. Gewoon kwalificeren en daarna pas de afstelling van de auto voor de race bepalen !
Ja dus? Nu zie je dan alle wagens rijden, nou yippie... want er is verder geen fuck aan. Ik kijk van kwalificatie meestal alleen de laatste 3 minuten want de overige 57 doen er amper toe.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 20:22 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Asjeblieft niet. Het eerste half uur gebeurde er geen flikker. En de daarna ging iedereen rijden zodat de regiseur niet meer dan 6 verschillende coureurs liet zien
Dan kun je beter 10 minuten later ergens op 'n nieuwssite kijken wat de volgorde isquote:Op zaterdag 22 maart 2008 22:04 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Ja dus? Nu zie je dan alle wagens rijden, nou yippie... want er is verder geen fuck aan. Ik kijk van kwalificatie meestal alleen de laatste 3 minuten want de overige 57 doen er amper toe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |