abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 maart 2008 @ 22:29:39 #201
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_57548298
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 22:18 schreef Hertog_Martin het volgende:
Dit is m'n 11de seizoen formule 1 en het is gewoon doodsaai geworden over het algemeen. Verbaas me erover hoe sommigen nog zo enthousiast kunnen zijn eigenlijk. Ik blijf wel kijken want de enkele keren dat ik eens een race mis was het 'de beste race in jaren' Maar er moet echt wat serieus veranderd worden. Dit seizoen zouden andere achtervleugels komen, ik zie ze niet
Hoe kun je het vorige seizoen doodsaai noemen? Hoe kan je de GP van Australie doodsaai noemen?

Man, de sport is volledig in z'n bloei op het moment! En het blijft mooier en leuker worden.

Misschien houd je meer van andere sporten?
Nulla Tenaci Invia Est Via
  zaterdag 22 maart 2008 @ 22:31:42 #202
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_57548340
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 13:32 schreef Bernard0s het volgende:
Trulli gewoon op P3! Fantastisch!
Yep! Leuk, en ik gun hem en Toyota een podiumplaats!
Afwachten maar, maar ik heb er een hard hoofd in.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  zaterdag 22 maart 2008 @ 22:34:27 #203
154880 Bolter
Awesomeness
pi_57548400
Dat snap ik niet zo goed eerlijk gezegd. Ik kijk ook al iets van 12 jaar F1; waarvan 10 jaar intensief: zoveel mogelijk meepakken van de qualify, voorbeschouwingen, race enz. Er zijn natuurlijk elk jaar wel saaie races geweest, maar in zijn algemeen heeft de sport mij altijd gefascineerd en is dus ook blijven boeien. Het technische aspect en de kennis van de achtergronden heeft er iig bij mij voor gezorgd dat F1 de mooiste sport blijft om te kijken. En mensen die na de afgelopen 2 seizoenen roepen dat F1 niet spannend genoeg is kan ik eerlijk gezegd niet serieus nemen. Accepteer dan gewoon dat het niet jouw 'ding' is en ga MotoGP kijken (iets wat trouwens ook erg leuk is).
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  zondag 23 maart 2008 @ 00:07:22 #204
798 voyeur
bemoeit zich
pi_57550047
Begrijp het probleem ook niet echt.
Het is inderdaad moeilijk inhalen als je ongeveer even snel bent, maar als Raikkonen van achteren moet starten passeert hij er toch zeker vijftien.
Dankzij de nieuwe regels waarbij je geen traction control en engine braking meer hebt is het een vreselijk lastige sport geworden waarbij de coureurs alles uit de kast moeten halen.

Vergeet niet dat toen we voor het laatst zonder dat soort elektronische hulp reden we nog V12's hadden met bergen koppel. Nu is het een v8 die bijna net zoveel pk's neerzet, maar dat koppel niet meer heeft. Wel eens met een klein benzine motortje de heuvels / bergen in geweest? Hopeloos toch? Dat is vergelijkbaar met het gevoel dat de coureurs nu hebben. Hoog in de toeren moeten rijden om de PK's te hebben, maar geen hulpmiiddelen om dat vermogen te doseren.

F1 is nooit moeilijker geweest dan nu en als je dan niet spannend vind, dan is het misschien gewoon je sport niet.
Here we are now, entertain us.
pi_57550209
Door de aerodynamica van de wagens nu is het gewoon zo dat de luchtstroom verstoord raakt als je te dichtbij komt. Gebrek aan close racing is gewoon een feit. Misschien vind je het spannend kwa ontwikkelingen in de stand maar op de baan gebeurd er weinig tot niets wat puur racen aangaat.

Er wordt haast alleen nog maar ingehaald als de wagen erachter echt véél sneller is dan de wagen die ie inhaalt. Maar vaak zat gezien dat een wagen 2 a 3 sec per ronde dichterbij kwam om vervolgens 10 ronden er achter te zitten op een afstandje door de verstoorde luchtstroom. Maar je ziet zelden dat coureurs elkaar om en om steeds inhalen, naast elkaar door de bochten gaan etc.

Dat ze allemaal dingen willen veranderen in de hoop het weer aantrekkelijker te maken zegt toch genoeg als zelfs de hoge piefen ontevreden zijn er over?

Daarnaast is het voor mij persoonlijk vooral minder interessant omdat ik niet meer als een kind zo fanatiek voor een bepaald team ben, dat scheelt natuurlijk al wel 90% van de beleving als het je niet interesseert wíe er wint. De Ferrari - Mclaren strijd in 98 t/m 2000 vond ik briljant. Die strijd merkte je op de baan en naast de baan (ook nadeel van nu; het is naast de baan ook zo ongelofelijk saai geworden). Verder vond ik Jos Verstappen heel veel toevoegen, in z'n arrows periode vooral. Die heeft voor paar van de beste races gezorgd in z'n eentje en meer auto's ingehaald dan wie dan ook. Als je dan Nederlander bent voegt dat wat toe imo. Met Albers had ik dat niet zo want die was zowel zelf als de wagen waarin ie reed kansloos.

Jij zegt het alsof saaie races uitzondering waren, ik zie het andersom, maar de races die wel goed zijn, maken het dan ook wel weer waard. En ja Australie heb ik maar met half oog gezien want was druk aan de studie maar dat was iig geen treintje die van begin tot einde precies zo finishde als het startte nee... ben benieuwd naar morgen.

Meteen roepen dat ik maar niet moet kijken omdat ik wat kritisch ben is onzin natuurlijk, dat ligt alleen bij mij of ik dat doe of niet en je mag best kritisch zijn op iets waar je wel enigzins nog een zwak voor hebt maar in teleurgesteld bent.
pi_57551875
Kut man. Ik dacht nog ff eentje drinken in de kroeg.
Nee, na deze ga ik echt naar huis

uhuh, kutzat en ettelijke uren verder.
Gelukkig heb ik me uiteindelijk toch kunnen dwingen om naar huis te gaan.

Ik heb alle wekkers aangezet om op tijd op te staan.

1x wekker stereo
1x wekker wekkerradio
3x wekker telefoon
1x alarm telefoon
2x agendadingesalarm telefoon
3x wekker telefoon vriendin
2x agendawekkeralarmdinges telefoon vriendin

Dat zijn 12 wake-up calls.
Dat moet gaan lukken!

Ik ga naar bed. En ik kijk morgen niet thuis, dus ik ben niet op fok tijdens en vlak na de race.

Ik wens jullie veel plezier en doe nog een extra regendansje
pi_57551931
quote:
F1 is nooit moeilijker geweest dan nu
Nou, dat weet ik niet hoor.
In de turbojaren met het beruchte groundeffect was het denk ik moeilijker hoor.

Als je destijds net iets teveel over de kerb ging, of over een hobbel in de baan dan was heel het groundeffect naar de klote en om dan die auto nog op de baan te houden?
Ik denk dat het toen een heel stuk moeilijker was dan nu. Meer PK's, meer koppel, groundeffect wat zomaar ineens compleet weg kon vallen, ook geen TC en dergelijke......

Nee, ik denk echt dat het toen moeilijker was.
pi_57552586
quote:
Op zondag 23 maart 2008 02:33 schreef NED het volgende:

[..]

Nou, dat weet ik niet hoor.
In de turbojaren met het beruchte groundeffect was het denk ik moeilijker hoor.

Als je destijds net iets teveel over de kerb ging, of over een hobbel in de baan dan was heel het groundeffect naar de klote en om dan die auto nog op de baan te houden?
Ik denk dat het toen een heel stuk moeilijker was dan nu. Meer PK's, meer koppel, groundeffect wat zomaar ineens compleet weg kon vallen, ook geen TC en dergelijke......

Nee, ik denk echt dat het toen moeilijker was.
Tevens zijn er nauwelijks V12's geweest. Motoren in de jaren '70 waren bijna allemaal Ford Cosworth V8'en, en in het turbotijdperk vaak V6'jes. Alleen ferrari heeft volgens mij veel met een V12 gereden
En ja, dan hadden we nog dat ene team met een 16cilinder boxer, en ja Life met die Life W12..
In de jaren 90 ging iedereen over op V10, Tyrrell en Minardi als laatste.

Toyota was bezig met een V12 in 2000, maar de FIA verbood V12's in 2001
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_57552615
quote:
Op zondag 23 maart 2008 00:16 schreef Hertog_Martin het volgende:
Door de aerodynamica van de wagens nu is het gewoon zo dat de luchtstroom verstoord raakt als je te dichtbij komt. Gebrek aan close racing is gewoon een feit. Misschien vind je het spannend kwa ontwikkelingen in de stand maar op de baan gebeurd er weinig tot niets wat puur racen aangaat.
-knip-
Inderdaad. Ik volg het al intensief sinds eind jaren 80 (sinds ongeveer 2003 minder, omdat het toen saai begon te worden met de dominantie van Schumacher en ik vaker weg was in de weekenden. De laatste paar jaar weer wat intensiever). Eind jaren 80/begin jaren 90 zag je echt veel meer inhaalacties op de baan. Die zie je nu amper nog.

Pitstopstrategieën waren toen ook interessanter, omdat mensen nog zonder tankstop de race konden finishen (Thierry Boutsen die eens Hongarije won omdat hij pole had gereden en met een volle tank startte, en vervolgens de hele race iedereen achter zich wist te houden, hoewel dat juist wel kwam omdat het daar zo moeiljk inhalen was).
  zondag 23 maart 2008 @ 06:50:55 #210
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_57552626
ook weer wakker
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zondag 23 maart 2008 @ 07:04:40 #211
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_57552632
godver,een uur te vroeg opgestaan
ik dacht dat de start om 7 uur was
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 23 maart 2008 @ 07:07:23 #212
8372 Bastard
Persona non grata
pi_57552635
Al een half uur wakker om de kinderen, nog een uur en dan leg ik ze het zwijgen op
The truth was in here.
  zondag 23 maart 2008 @ 07:08:40 #213
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_57552639
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
pi_57552645
quote:
Op zondag 23 maart 2008 07:08 schreef HiDiHo het volgende:
Idd.
  zondag 23 maart 2008 @ 07:14:44 #215
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_57552649
zit de allard kalff er voortaan elke race of zo
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_57552654
quote:
Op zondag 23 maart 2008 07:04 schreef Schunckelstar het volgende:
godver,een uur te vroeg opgestaan
ik dacht dat de start om 7 uur was
Join the club

NED! Wakker worden! *TRING**TRING**TRING**TRING**TRING**TRING**TRING**TRING**TRING**TRING*

Straf voor McLaren is wel terecht Dat argument van "ja dan had je niet als laatste op de baan moeten komen" slaat compleet nergens op. Dat principe was een paar jaar terug relevant toen er nog gewoon 1 kwalificatie van 1 uur was. Dat was pas mooi

Wel een zegen dat ze traction control hebben uitgegooid. Dat was de meest schandalige introductie ooit. Hoe zit het eigenlijk met launch control? Zit die er nog wel in? Ook al zo'n kut stukje techniek
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zondag 23 maart 2008 @ 07:22:03 #217
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_57552658
moggel!
Calm down, please!
  zondag 23 maart 2008 @ 07:22:17 #218
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_57552659
quote:
Op zondag 23 maart 2008 07:17 schreef FJD het volgende:

[..]

Join the club

NED! Wakker worden! *TRING**TRING**TRING**TRING**TRING**TRING**TRING**TRING**TRING**TRING*

Straf voor McLaren is wel terecht Dat argument van "ja dan had je niet als laatste op de baan moeten komen" slaat compleet nergens op. Dat principe was een paar jaar terug relevant toen er nog gewoon 1 kwalificatie van 1 uur was. Dat was pas mooi

Wel een zegen dat ze traction control hebben uitgegooid. Dat was de meest schandalige introductie ooit. Hoe zit het eigenlijk met launch control? Zit die er nog wel in? Ook al zo'n kut stukje techniek
volgens mij is launch control ook weg..
en vroeger was de kwali idd beter...wat is eigenlijk de reden dat ze dat veranderd hebben
iedereen vond de kwali vroeger volgens mij leuker
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 23 maart 2008 @ 07:23:51 #219
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_57552661
quote:
Op zondag 23 maart 2008 07:22 schreef Schunckelstar het volgende:

iedereen vond de kwali vroeger volgens mij leuker



ECHT NIET

Dit is veel beter, man! Ben je de 15 minuten leegrijden vergeten? Dat was saai!

Nu is het tenminste driften / wheelbangen / rijdersfouten cq. rijderskwaliteiten.

PS.: Ben zo effe als Cygnus online
Calm down, please!
pi_57552664
quote:
Op zondag 23 maart 2008 07:22 schreef Schunckelstar het volgende:
volgens mij is launch control ook weg..
en vroeger was de kwali idd beter...wat is eigenlijk de reden dat ze dat veranderd hebben
iedereen vond de kwali vroeger volgens mij leuker
Net zoals in het voetbal omdat de hoge heren denken dat ze het beter weten, denken dat vernieuwing per definitie vooruitgang is en net zoals in het voetbal willen ze niet toegeven als ze fout zitten want dat zou slecht voor hun imago en funest voor hun functioneren zijn.

Daarom hebben we nu een kwalificatie die wel weer een beetje lijkt op vroeger (voor de fans) maar weer niet zoveel dat de hoge heren moeten toegeven dat de wijzigingen helemaal niet nodig waren en om diezelfde redenen moeten mannen als Brandts en Verbeek op zoek naar een nieuwe club

You gotta love it!
quote:
Op zondag 23 maart 2008 07:23 schreef Googolplexian het volgende:
Dit is veel beter, man! Ben je de 15 minuten leegrijden vergeten? Dat was saai!
Ben je die keer op Monaco vergeten waar iedereen zo laat mogelijk wilde gaan rijden en het toen 10 minuten van tevoren opeens keihard ging regenen
quote:
Nu is het tenminste driften / wheelbangen / rijdersfouten cq. rijderskwaliteiten.
Dat ligt niet aan hoe de kwalificatie is ingedeeld
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zondag 23 maart 2008 @ 07:27:33 #221
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_57552666
quote:
Op zondag 23 maart 2008 07:23 schreef Googolplexian het volgende:

[..]



ECHT NIET

Dit is veel beter, man! Ben je de 15 minuten leegrijden vergeten? Dat was saai!

Nu is het tenminste driften / wheelbangen / rijdersfouten cq. rijderskwaliteiten.

PS.: Ben zo effe als Cygnus online
ik heb het over jaren terug,niet over vorig jaar
toen iedereen gewoon 12 rondes kreeg en een uur de tijd om een ronde neer te zetten...
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_57552674
Yeah ik heb t gehaald Ik ben wakker! F1 is niet saai trouwens, sommige circuits zijn saai...
Where facts are few, experts are many.
pi_57552686
Nah, gezellig hier Niemand wakker...
Where facts are few, experts are many.
pi_57552691
Ik dnek dat Button vandaag voor een mooie verrassing zal zorgen!
pi_57552692
Ik wil regen

Is er geen buienradar.mal ofzo?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zondag 23 maart 2008 @ 07:55:36 #226
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_57552697
*gaap*

Ben benieuwd.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  zondag 23 maart 2008 @ 07:56:23 #227
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_57552699
Ook hier aanwezig
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 23 maart 2008 @ 07:56:32 #228
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_57552700
quote:
Op zondag 23 maart 2008 07:50 schreef Atreidez het volgende:
Nah, gezellig hier Niemand wakker...
Niet iedereen heeft zin in de duffe, domme voorbeschouwing.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_57552702
Speciaal voor de puntenfans, heb ik een nieuw tooltje in elkaar geknutseld. Ik zoek nog wat mensen die 'm ff willen testen gedurende de race. Hij is hier te vinden: http://www.wizards.nu/f1beta/livepoints.php

Gedurende de race krijg je live te zien hoeveel punten je hebt. Het is nog beta, dus aan de genoemde punten kunnen geen rechten worden ontleend
  zondag 23 maart 2008 @ 07:57:10 #230
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_57552703
er wordt regen voorspeld na een uur racen geloof ik.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 23 maart 2008 @ 07:57:53 #231
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_57552707
zo,effe een pizza in de oven geschoven
het is nog vrij vroeg maar het is een beetje traditie geworden dat er pizza gegeten word tijdens de gp
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_57552710
quote:
Op zondag 23 maart 2008 07:57 schreef Schunckelstar het volgende:
zo,effe een pizza in de oven geschoven
het is nog vrij vroeg maar het is een beetje traditie geworden dat er pizza gegeten word tijdens de gp
Dat heb ik met een joint
Where facts are few, experts are many.
pi_57552712
quote:
Op zondag 23 maart 2008 07:57 schreef Kauwgomballen het volgende:
Speciaal voor de puntenfans, heb ik een nieuw tooltje in elkaar geknutseld. Ik zoek nog wat mensen die 'm ff willen testen gedurende de race. Hij is hier te vinden: http://www.wizards.nu/f1beta/livepoints.php

Gedurende de race krijg je live te zien hoeveel punten je hebt. Het is nog beta, dus aan de genoemde punten kunnen geen rechten worden ontleend
sjiek! Zal af en toe is kijken of het een beetje klopt!
  zondag 23 maart 2008 @ 07:58:52 #234
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_57552713
WE GAAN BIJNA BEGINNEN!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 23 maart 2008 @ 07:59:20 #235
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_57552714
quote:
Op zondag 23 maart 2008 07:58 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Dat heb ik met een joint
als ik dat doe ben ik bang dat ik weer in slaap val
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_57552715
De motoren draaien, en we rijden
Where facts are few, experts are many.
  zondag 23 maart 2008 @ 08:00:24 #237
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_57552718
Bier en chips
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_57552720
We gaan buh gin nuh!

Googol = ready
  zondag 23 maart 2008 @ 08:01:22 #239
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_57552721
quote:
Op zondag 23 maart 2008 07:57 schreef Kauwgomballen het volgende:
Speciaal voor de puntenfans, heb ik een nieuw tooltje in elkaar geknutseld. Ik zoek nog wat mensen die 'm ff willen testen gedurende de race. Hij is hier te vinden: http://www.wizards.nu/f1beta/livepoints.php

Gedurende de race krijg je live te zien hoeveel punten je hebt. Het is nog beta, dus aan de genoemde punten kunnen geen rechten worden ontleend
Ik heb hem openstaan in IE
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_57552723
Ook even jointje gerookt, ben er klaar voor

Let the race begin!
pi_57552724
quote:
Op zondag 23 maart 2008 07:59 schreef Schunckelstar het volgende:
als ik dat doe ben ik bang dat ik weer in slaap val
Ja, safety first.. dan flikker ik uit me burostoel en word ik weer wakker (hoop ik)
Where facts are few, experts are many.
  zondag 23 maart 2008 @ 08:01:55 #242
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_57552725
quote:
Op zondag 23 maart 2008 07:57 schreef Kauwgomballen het volgende:
Speciaal voor de puntenfans, heb ik een nieuw tooltje in elkaar geknutseld. Ik zoek nog wat mensen die 'm ff willen testen gedurende de race. Hij is hier te vinden: http://www.wizards.nu/f1beta/livepoints.php

Gedurende de race krijg je live te zien hoeveel punten je hebt. Het is nog beta, dus aan de genoemde punten kunnen geen rechten worden ontleend
Ik zal eens kijken. Wat zijn trouwens de getallen die in de eerste kolom achter de gekozen coureurs etc. staan?
I am just a dreamer, but you are just a dream
  zondag 23 maart 2008 @ 08:02:15 #243
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_57552727
quote:
Op zondag 23 maart 2008 08:01 schreef Cygnus het volgende:
We gaan buh gin nuh!

Googol = ready

Vanwaar een kloon?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_57552728
vooralsnog is de livepoints offline
  zondag 23 maart 2008 @ 08:02:36 #245
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_57552731
*tromgeroffel*
pi_57552732
Ik gok punten quali.. maar de mijne blijft nu nog op offline, klopt dat?
Where facts are few, experts are many.
  zondag 23 maart 2008 @ 08:02:40 #247
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_57552733
quote:
Op zondag 23 maart 2008 08:00 schreef sanger het volgende:
Bier en chips
De burman liep net langs en keek wel raar dat ik aan he bier zat
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_57552735
Massa mag wel weer in bocht 4 eruit worden gereden door Alonso
Where facts are few, experts are many.
pi_57552736
Daar gaan we
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zondag 23 maart 2008 @ 08:03:58 #250
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_57552737
Heidfeld goede start
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')