Stuk voor stuk helden en dan met name Arjan!quote:Op donderdag 13 maart 2008 22:07 schreef jde_kok het volgende:
[..]
Een mede Kloetingefan zie ik...
Helaas woon ik nu elders, een aantal jaren geleden ging ik altijd kijken. Alleen het mooie elftal van weleer is er niet meer, toen we bijna kampioen werden in 'B'. Helaas werd Huizen het toen! Herinner me nog een mooie aanval met Zuidwegt, Human en De Valk.
Hoop dat we het redden. Zou erg mooi zijn!
quote:Op vrijdag 14 maart 2008 20:39 schreef F1Bas het volgende:
Het verbaast me niks als we morgen weer verliezen hoor, er is ook nog maar één wedstrijd die telt.
Gelukkigquote:Op zaterdag 15 maart 2008 19:02 schreef HPayne het volgende:
Nunspeet komt 2 keer op voorsprong, maar verspeeld die evenzoveel keer. Na de 2-1 voldoende kansen om op 3-1 te komen. In de 85e minuut scoort Bennekoms international Kaba de gelijkmaker. Helaas we hadden goede zaken kunnen doen.
Moet weg? hoezo dat dan? En MM Kaba had eerst een nog grotere kans voordat hij de goal maakte, hij schoot ongeveer vanaf 10 meter evenzoveel meter over. Maar nog geen 3 minuten later legt hij Nunspeet het zwijgen op.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 21:55 schreef F1Bas het volgende:
Eindelijk weer eens gewonnen
Beetje geflatteerd maar wel terecht.
2x Steinraht en eindelijk Jeffrey Winter weer eens, die er nog wel 2 bij mocht maken.
En Kemper moet weg bij IJsselmeervogels, erg bizar.
Terecht? Na een minuut of 30 had jullie nummer 14 al van het veld af gemoeten, dat ie er überhaupt zo in durfde te vliegen, stond op 3 meter afstand en dacht daadwerkelijk dat de linksback van LRC het voor de rest van het seizoen het wel kon vergeten. Taylor op Eduardo, daar dacht ik meteen aan.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 21:55 schreef F1Bas het volgende:
Eindelijk weer eens gewonnen
Beetje geflatteerd maar wel terecht.
Onze beste spelers is opeens niet goed genoeg meer terwijl Kemper net had besloten te blijven. Hij was vandaag weer de beste van het veld.....quote:Op zondag 16 maart 2008 01:14 schreef HPayne het volgende:
[..]
Moet weg? hoezo dat dan? En MM Kaba had eerst een nog grotere kans voordat hij de goal maakte, hij schoot ongeveer vanaf 10 meter evenzoveel meter over. Maar nog geen 3 minuten later legt hij Nunspeet het zwijgen op.
Qua kansen zeker terecht ja. LRC probeerde wel aan te vallen maar echt gevaarlijk konden ze niet worden. Winter had de 0-2 al veel eerder kunnen maken.quote:
Ik wou net zeggen; als hij al niet goed genoeg is wie is dat dan wel? Denk dat menig hoofdklasser hem graag zou willen hebben.quote:Op zondag 16 maart 2008 02:06 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Onze beste spelers is opeens niet goed genoeg meer terwijl Kemper net had besloten te blijven. Hij was vandaag weer de beste van het veld.....
Waaromquote:Op maandag 17 maart 2008 15:43 schreef F1Bas het volgende:
Kemper waarschijnlijk naar Geinoord.
Daar ga ik wel vanuit Bas! Mn vriendin vroeg of ik een zaterdag vrij wilde houden, maar volgens mij is dat de week erop.quote:Op woensdag 19 maart 2008 18:50 schreef F1Bas het volgende:
Ruizendaal is een aardig goede keeper, zou hem alleen nog niet bij ons willen zien als 1e keeper.
HPayne, ben je er volgende week?
's Avonds???quote:Op donderdag 20 maart 2008 04:59 schreef HPayne het volgende:
[..]
Daar ga ik wel vanuit Bas! Mn vriendin vroeg of ik een zaterdag vrij wilde houden, maar volgens mij is dat de week erop.Trouwens bij de derby kom ik waarschijnlijk ook wel, want dan speelt Nunspeet savonds pas uit tegen DOVO.
Jep, moet jij toch wetenquote:
Altijd nog beter dan onze site, waar het bestuur het forum heeft gesloten.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 16:49 schreef Mascleta het volgende:
De hele kloetinge site is één en al sarcasme, dubbelle humor en veel insiders humor e.d. beetje jammer, is ook veel gezeik binnen de club richting webmasters over de dingen die ze schrijven.
Nee man, ik ben niet echt vol overtuiging meer. Maar voor jullie misschien wel een leuke wedstrijd.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 21:25 schreef F1Bas het volgende:
Dat belooft niet veel voor volgende week Hpayne.
Het FC Lienden van Hans Kraaij Junior is idd ook zon club. Het toeval wil dat Glanerbrug daar in de volgende ronde waarschijnlijk tegenuit komt.quote:Op maandag 24 maart 2008 10:37 schreef deejaylethal het volgende:
Dat is inderdaad toch een beetje sneu.
Wel moet ik je een hart onder de riem steken gegeven "de pot geld". Zo heb je hier ook FC Lienden. Die zijn (met DOVO geld, aangezien daar allemaal geldschieters naartoe zijn gegaan zo'n 6 jaar terug) ook van de zondagkelder naar de hoofdklasse geklommen... Het mooiste is dat ik met mijn studentenclub dan weer tegen het tweede speel, dat dus enkel dorpelingen in de selectie heeft.
quote:De oefenmeester vergelijkt Glanerbrug met FC Lienden. "We wisten dat het een aardig ploegje was. Ze hadden 300 man publiek mee en het was voor hun de slagroom op de taart. Kampioen worden ze toch wel, ze hebben nog geen wedstrijd verloren in de competitie. Ze halen veel jongens, het is een soort FC Lienden 2 met veel jongens met ervaring in de hoofdklasse en zelfs in het betaald voetbal." Voorbeeld daarvan is Metin Aydin. De aanvaller, die overkwam van SC Enschede, is dit seizoen al goed voor veertig doelpunten in de competitie.
Beetje vroeg maar toch leuk stukje...quote:Zaterdag 29 maart 2008: IJsselmeervogels-Nunspeet. Een woord vooraf.
In 1932 werd achter het molentje de voetbalvereniging NAS [Na Arbeid Sport] opgericht. De naam van de club Na Arbeid Sport is een logische naam naar noeste arbeid moesten de leden na lange werkdagen er zorg voordragen om een voetbalwedstrijd mogelijk te maken. Op het eerste voetbalveld van de vereniging werden eerst rietmatten rondom het veld geplaatst om niet betalende nieuwsgierigen te weren. De oprichters van de club NAS hadden iets bedacht om aan een bal te komen, ieder lid moest een kwartje afstaan. Omdat de voetbalschoenen onbetaalbaar waren begon men op klompen te voetballen, dat was echter geen succes. Met instemming van de moeders ging men op sokken voetballen en de moeders stopten de gaten.
In 1931/1932 werden er diverse voetbalverenigingen opgericht maar zijn ook weer ter ziele gegaan. En vanaf dat moment bleven er twee verenigingen over dat waren IJsselmeervogels en Windvogels deze laatste club ging verder onder de huidige naam sv Spakenburg. In 1936 werd dat de naam van NAS gewijzigd in vv IJsselmeer. Op het voetbalterrein achter de Nieuwe Schans was in 1937 het eerste kampioenschap een feit. In dit zelfde jaar werd er gefuseerd met de Strandvogels en vv IJsselmeer. Toen kreeg het de grote naam van IJsselmeervogels.
In de jaren 45/46 werd er door de KNVB een begin gemaakt met een 4e klasse. In die periode van de 4e klasse waren de Vogels duidelijk te sterk. In het competitie jaar 1947/48 werden de rooien opnieuw kampioen. In 1948 was ook de derde klasse KNVB een feit. De ploeg uit Spakenburg maakte daar natuurlijk ook deel van uit. De kampioenen van 3e klasse mochten meestrijden om de zaterdagtitel, dat gebeurde driemaal met succes door de Spakenburgers.
De Vogels waren genoodzaakt om elf jaar in de derde klasse te acteren, in die elf jaar werd er geen 2e klasse ingevoerd door de KNVB. Vanaf het seizoen 1953/1954 ging het crescendo met de ploeg uit het bakkersdorp er braken gouden tijden aan. In '54 konden de rooien weer op de platte kar door het prachtige dorp, op eigen terrein werd voor 3000 toeschouwers weer een kampioenschap behaald. Het wordt eentonig maar in het seizoen 1956/57 weer een kampioenschap voor IJsselmeervogels, de rode brigade werd voor de zesde achtereenvolgende keer kampioen in de derde klasse. In de 2e klasse die werd ingevoerd door de KNVB is de rivaliteit begonnen voor de voetbalminnende Spakenburgers. In het dorp aan het voormalige IJsselmeer begon toen de nek-aan-nek race tussen rood en blauw. In die tijd waren de clubs uit het vissersdorp de toon aangevende verenigingen van de zaterdagamateurvoetbal. Eindelijk kwam er een 2e klasse in afdeling West van het land. In '63 was het weer raak de toeters en bellen konden weer uit de kast gehaald worden. Het officieel kampioenschap van de tweede klasse B kon gevierd worden en in 1963 kon het zoveelste zaterdag kampioenschap bijgeschreven worden.
SV Spakenburg en IJsselmeervogels maakten er gezamenlijk in 1966 een histories jaar van met steun van het bedrijfsleven de leden en supporters werd aan het sportcomplex gewerkt [beter een goede buur dan een verre vriend]. De rood/witte vlaggen konden weer gehesen worden in de eerste twee jaren dat IJsselmeervogels in de 1e klasse acteerde werden ze twee maal kampioen. Het absolute hoogtepunt van de succesvolste amateur vereniging van Nederland was de gedenkwaardige wedstrijd om de KNVB beker. In 1975 werd AZ’67 Alkmaar in de kwartfinale verslagen door de strafschoppen beter te nemen dan de ploeg uit de kaasstad. In het zelfde jaar werden de Vogels gekozen tot beste sportploeg van Nederland. Het eerste treffen op het huidige sportpark ’’De Westmaat’’ vond plaats in 1976 in dit zelfde jaar was het de eerste keer dat IJsselmeervogels het algemene amateur kampioenschap van Nederland behaalde.
In de jaren daarna werd de prijzenkast steeds maar weer bijgevuld met die prachtige glimmende bekers. In 1977 algemeen amateur kampioen. De zaterdag titel werd voor de zevende keer binnengehaald. In '83 konden de trommels weer uit de schuur gehaald worden, weer een Nederlandse amateur titel. Door het winnen in 1984 van de toen nog hetende Europa Cup 1 voor landskampioenen werden de Spakenburgers met een bezoek vereerd op ’’De Westmaat’’ door AFC Ajax Amsterdam, met alle grootheden zoals Marco van Basten, Sonny Silooy, John Bosman, Peter Boeve, Ronald Koeman, Ronald Spelbos, Edo Ophof, Rob de Wit en Dick Schoenaker. Het team van trainer Aad de Mos ging roemloos ten onder tegen de amateurs uit Spakenburg uitslag 2-1.
In '86 weer op de wagen door het dorp, weer een titel. Twee rivalen [met bom incident] uit het zelfde dorp om het kampioenschap in '87 sv Spakenburg-IJsselmeervogels 1-0, de blauwe vlag kon aan de mast gehesen worden.Clubicoon Jaan de Graaf hing zijn schoenen in1987 aan de wilgen. In '88 kon de vlag weer in top.In 1995 Kampioen en opnieuw de algemene zaterdagtitel. Het prijzenfestival hield maar niet op, in de Rotterdamse Kuip werd de landelijke amateurbeker veroverd. In 98 werd het algemene zaterdag kampioenschap gehaald.'De kampioensvlag kon in 1999 weer in top de rode Vogels werden ongeslagen kampioen. Vanaf het jaar 2000 gaat het niet altijd even vlekkeloos met de formatie uit Spakenburg. In de winterstop van 2002 werd de selectie getrakteerd op een ’’trainingskamp’’ in Braziliè, het mocht allemaal niet baten de Spakenburgers hadden een slecht seizoen met veel trainerswisselingen. In dit lopende seizoen [2007-2008] zijn de prestaties wat wisselvallig aan de rode kant van het sportpark’’De Westmaat’’.
In de thuis ontmoeting hadden de blauw/gelen een goed vooruitzicht om de drie punten op de ’Wiltsangh’’ te houden. Maar wat vaker voorgekomen is in deze competitie, is het allemaal net niet. In de slotfase van het duel stond invaller van den Hul twee keer vrij voor de doelman van de bezoekers maar faalde volkomen, uitslag 1-1. De brigade van oefenmeester Hans van Dijkhuizen speelde toen nog een puike wedstrijd tegen de gerenommeerde Spakenburgers [waar zijn die puike wedstrijden gebleven]. Al het goede moet dan maar meegenomen worden naar het vissersdorp. De Spakenburgers hebben de Nunspeters een uitstekende dienst bewezen om de ontmoeting in Leerdam om te zetten in winst 0-3. Kloetinge en Nivo Sparta waren zo vriendelijk voor Nunspeet om elkaar in evenwicht te houden eindstand 1-1. De Veluwenaren zijn 1puntje ingelopen op het verliezend AJAX, in Nieuwegein werd het 1-0. Zorg dat anderhalf uur de concentratie honderd procent aanwezig is en de spelvreugde en het enthousiasme en de beleving en de passie en agressie de lef en het raffinement en de creativiteit de volle negentig minuten aanwezig moet zijn. Zet de blamage van 22 maart j.l. uit jullie hoofden. Gooi alles in de strijd voor weer een finale wedstrijd die negentig minuten duurt en dat de pijp niet leeg is na 70 minuten!!![ nog zes finales] Hoe de drie punten naar Nunspeet komen is van ondergeschikt belang. Het is nu echt weer twee voor twaalf!!!
Hans Kraaij Junior was trouwens bij de wedstrijd DOVO - Vogels aanwezig.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 01:00 schreef HPayne het volgende:
[..]
Het FC Lienden van is idd ook zon club. Het toeval wil dat Glanerbrug daar in de volgende ronde waarschijnlijk tegenuit komt.
[..]
Beetje vroeg maar toch leuk stukje...
TC wilde meebeslissen met de opstelling. Typisch SVS ditquote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:17 schreef HPayne het volgende:
Assink direct weg als trainer bij Spakenburg wegens onenigheid met de TC over bepaalde zaken. toch raar nu Spakenburg nog kans heeft op de titel, om dan weg te gaan.
Leven die nog in de jaren 50 ?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:27 schreef F1Bas het volgende:
[..]
TC wilde meebeslissen met de opstelling. Typisch SVS dit
Ik ken wel een leuke interimtrainer voor ze.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:27 schreef F1Bas het volgende:
[..]
TC wilde meebeslissen met de opstelling. Typisch SVS dit
Zo zijn wij ook al een keer met Richard Witsche (ja, de echte) genaaid een paar seizoenen terug toen hij naar DOVO wilde overstappen. Soms wordt het goedgekeurd, soms niet... Blijft een beetje toevalswerk lijkt wel.quote:Op woensdag 26 maart 2008 09:14 schreef Elftalleider het volgende:
Wat vindt je van de overschrijvingregels van de knvb ??!! wij krijgen dit seizoen 2x geen groen licht voor martijn van galen en marouane bouhci en dan lees je dit!!!!:
Mohammed Raïssi is per direct speelgerechtigd voor DOVO. De 25-jarige spits vroeg overschrijving aan, nadat hij in het najaar bij zondaghoofdklasser FC Lienden vertrok. Bij de equipe van trainer Hans Kraaij jr. werd Raissi weggestuurd. Raissi debuteerde vorige week in een oefenwedstrijd tegen RKHVV (2-2). Raïssi kan zaterdag al meespelen in de competitiewedstrijd tegen Nivo Sparta in Zaltbommel
Ik weet niet wat voor een richtlijnen de knvb hanteert want ons wordt op het hart gedrukt dat de regels landelijk hetzelfde zijn, ja natuurlijk KNVB stelletje !@#$%^&* zo dat is er ook uit.
ja schijnt dat niet alle districten er even standvastig in zijn maar zuid juist wel en daar hebben wij mee van doenquote:Op woensdag 26 maart 2008 20:27 schreef deejaylethal het volgende:
[..]
Zo zijn wij ook al een keer met Richard Witsche (ja, de echte) genaaid een paar seizoenen terug toen hij naar DOVO wilde overstappen. Soms wordt het goedgekeurd, soms niet... Blijft een beetje toevalswerk lijkt wel.
Toevalligerwijs weet ik waarom dat niet doorging. Richard was op dat moment lid van ADO'20 en wilde naar DOVO, maar omdat ADO'20 toen ook een zaterdagtak had (1 elftal in de 5e klasse) ging het niet door, hij moest maar in de zaterdag 1 gaan ballenquote:Op woensdag 26 maart 2008 20:27 schreef deejaylethal het volgende:
[..]
Zo zijn wij ook al een keer met Richard Witsche (ja, de echte) genaaid een paar seizoenen terug toen hij naar DOVO wilde overstappen. Soms wordt het goedgekeurd, soms niet... Blijft een beetje toevalswerk lijkt wel.
Ook ik wist dat, maar dat is natuurlijk inderachtig van de KNVB...quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:18 schreef Sersjee het volgende:
[..]
Toevalligerwijs weet ik waarom dat niet doorging. Richard was op dat moment lid van ADO'20 en wilde naar DOVO, maar omdat ADO'20 toen ook een zaterdagtak had (1 elftal in de 5e klasse) ging het niet door, hij moest maar in de zaterdag 1 gaan ballen
Die gozer weet ook niet wat hij wil.quote:Op donderdag 27 maart 2008 19:44 schreef methodmich het volgende:
Karsten Wierenga terug van GVVV naar DOVO, opmerkelijk. Verliet de club na de degradatie in 2006. Oud zeer weggepoetst?
Die lopen er al genoeg rond, dus ben benieuwd naar die andere. We zullen zien.quote:Technisch zeer beperkt, puur een voetballer die het moet hebben van inzet en zeer veel loopvermogen.
Toch leuk zo al die concurrenten in dit topic bij elkaar. Toch zullen we van 1 of meer afscheid moeten nemen binnenkort.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 17:38 schreef methodmich het volgende:
De -1 van Ajax en Geinoord is niet ongunstig voor Gudde (LRC), Mascleta (Kloetinge), HPayne (Nunspeet) en tong en elftalleider (Nivo) uiteraard.
Ik ben het nietquote:Op zaterdag 29 maart 2008 02:57 schreef HPayne het volgende:
[..]
Toch leuk zo al die concurrenten in dit topic bij elkaar. Toch zullen we van 1 of meer afscheid moeten nemen binnenkort.![]()
Was wel een verdiende overwinning. De eerste helft was nog matig maar in de 2e helft werden 3-4 grote kansen gemist, voor door Jeffrey Winter. Jullie 2-1 was erg onverdiend en een super blunder van onze keeper, die liet een terugkopbal zo door zijn benen heen gaanquote:Op zaterdag 29 maart 2008 17:04 schreef HPayne het volgende:
Kon helaas niet komen Bas ben ziekEn dr blijft Nunspeet ook niks bespaard dit seizoen, opnieuw een tegendoelpunt in blessuretijd, wat de 3-2 voor de Vogels betekend. En Nunspeet weet opnieuw niet een voorsprong vast te houden. Tegen IJsselmeervogels thuis doelpunt in blessuretijd, Hoek uit, Nivo Sparta uit, Dovo thuis, Sparta Nijkerk uit, Bennekom thuis, en nu dus weer
Dat kan je wel zeggen jaquote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:19 schreef HPayne het volgende:
Ik hoorde het ja van die blunderZal er komisch hebben uitgezien. Ja en geloof best dat de overwinning terecht was. Maar toch weer zonde dat het in de laatste minuut moet gebeuren.
Het leedvermaak zal trouwens groot zijn geweest daar, met de blauwen die 5-1 aan hun broek krijgen
Erg jammer van Roy van Velzen, maar opzich voor hem een mooie sportieve stap die hij zeker weten verdiend.quote:Roy van Velzen naar Spakenburg en Rob Kabboord naar Nunspeet.
Datum: 29-03-2008
Roy van Velzen gaat Nunspeet na 4 seizoen verlaten. Roy is benaderd door Spakenburg en gaat volgend seizoen uitkomen voor de Blauwen. Het is voor Nunspeet erg jammer dat Roy ons gaat verlaten, maar we gunnen Roy deze stap van harte. Roy, bedankt voor je inzet en zorg er in de laatste wedstrijden voor dat we in de hoofdklasse blijven!
Verder is deze week bekend geworden dat Rob Kabboord (21) Nunspeet komt versterken. Rob is een middenvelder met veel diepgang en speelt al sinds zijn 17e in het eerste elftal van DOS Kampen. Rob, van harte welkom bij onze club!
Voor wie denk je ?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 19:28 schreef F1Bas het volgende:
edit: Willem van Hanegem zat trouwens vandaag weer op de tribune bij ons.
Wat gebeurde er allemaal behalve de 2 rode kaarten dan?quote:Op zondag 30 maart 2008 08:34 schreef deejaylethal het volgende:
Ik vrees voor Spakenburg (en wellicht dan ook GVVV?!) dat ook zij nog een punt aftrek krijgen... Het was echt te erg namelijk.
Een hoop duwen en trekken, beetje slaan en hoofden tegen elkaar. Niet echt best dus. Het leek wel aan het weer te liggen. Bij DOVO2-IJsselmeervogels2 liep het ook al uit de hand. Wel een overwinning voor DOVO2.quote:Op zondag 30 maart 2008 11:29 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Wat gebeurde er allemaal behalve de 2 rode kaarten dan?
Nog een keertje puntenaftrek voor de blauwen is wel leuk, zijn ze al helemaal geen kampioen meer en staan ze weer gelijk met onsquote:Op zondag 30 maart 2008 17:56 schreef deejaylethal het volgende:
[..]
Een hoop duwen en trekken, beetje slaan en hoofden tegen elkaar. Niet echt best dus. Het leek wel aan het weer te liggen. Bij DOVO2-IJsselmeervogels2 liep het ook al uit de hand. Wel een overwinning voor DOVO2.
Onbegrijpelijkquote:Op donderdag 3 april 2008 00:11 schreef tong80 het volgende:
Ik snap niet dat jullie Nijkerk laten winnen
Grote flapdrol vind ik hetquote:Op donderdag 3 april 2008 15:42 schreef tong80 het volgende:
Goed nieuws. jammer van van den Berk. Die ging steeds beter spelen.
Kijk jij op die roddelsite?quote:Op donderdag 3 april 2008 19:27 schreef methodmich het volgende:
Hilmi Mihçi volgens de site van Forzablauwe volgend jaar bij Spakenburg. Wordt druk in de aanval dan, met Wilson, Houwing, Mihçi, Elkaddouri, Tol en Amerzgiou!!
Wij spelen nergens meer om en als we zo slap als vandaag spelen kunnen jullie nog winnen ook.quote:Op zaterdag 5 april 2008 17:48 schreef tong80 het volgende:
Onze laatste wedstrijd is tegen jullie F1Bas
Ik hoop het niet. Wat een schijt clubquote:Op zaterdag 5 april 2008 23:48 schreef paultjuhhh het volgende:
Spakenburg gaat toch stiekem 1e worden
quote:Op zaterdag 5 april 2008 23:48 schreef paultjuhhh het volgende:
Spakenburg gaat toch stiekem 1e worden
Niets, maar gewoon het kan welquote:Op zaterdag 5 april 2008 23:54 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Wat heb jij toch met die blauwen?
Met Tong kan ik praten
Je kunt hopen wat je wil. Maar wij gaan het redden.quote:Op zondag 6 april 2008 01:17 schreef HPayne het volgende:
Hele belangrijke overwinning vanmiddag, en bovendien terecht. Er was weer strijd aanwezig en redelijk voetbal. Nu moet ik ook zeggen dat Hoek vandaag best tegenviel, ookal spelen ze bijna nergens meer voor.
Over 2 weken wordt echt een kraker uit bij LRC. Nu maar hopen dat DOVO volgende week geen fout maakt.
We kunnen het allebei nog reddenquote:Op zondag 6 april 2008 01:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je kunt hopen wat je wil. Maar wij gaan het redden.
2 oren als het zou kunnen, als we er maar in blijven. En als ik elke keer lees dat NIVO weer gelijkspeelt met goed voetbal, waarom zou het dan niet een keer wel kunnen. Maargoed deal, wij winnen over 2 weken van LRC, en dan gaan jullie er overheen!quote:
Even los van jullie belangen... Ik vind dat LRC het wel verdient om in de hoofdklasse te blijven. Ik heb de ploeg goed zien voetballen dit jaar en positief aanvallend voetbal zien spelen. Het zou mijns inziens daarom een beetje ruff zijn om juist hén daarvoor niet te belonen.quote:
LRC speelde begin van het seizoen verrassend en fris, maar naar mijn idee is de verrassing er een beetje af, en de laatste tijd pakken ze nauwelijks punten meer. Maar ben het met je eens LRC is zeker een leuke nieuwkomer, met veel supporters.quote:Op zondag 6 april 2008 08:14 schreef deejaylethal het volgende:
[..]
Even los van jullie belangen... Ik vind dat LRC het wel verdient om in de hoofdklasse te blijven. Ik heb de ploeg goed zien voetballen dit jaar en positief aanvallend voetbal zien spelen. Het zou mijns inziens daarom een beetje ruff zijn om juist hén daarvoor niet te belonen.
Verder gun ik jullie het beste natuurlijk![]()
!
Volgens VoZ hebben ze vijf prima kansen laten liggen. Sparta Nijkerk dan dus.quote:Op zaterdag 5 april 2008 23:45 schreef tong80 het volgende:
Nijkerk kwam er niet aan te pas. Kans op kans van NIVO. Een mirakel dat we niet met 4-0 wonnen.
Volgende week is het voor jullie belangrijk, om weer op voorsprong te komen, en het in eigen hand te kunnen houden.quote:Op zondag 6 april 2008 15:20 schreef Gudde het volgende:
Als de laatste plaats maar niet in zicht komt zie ik het nog zonnig in, de nacompetitie moet te overleven zijn.
Maar ach, over 2 weken gewoon weer 3 punten boven Nunspeet hoor
Ik maakte ook maar een grapjequote:Op zondag 6 april 2008 15:09 schreef methodmich het volgende:
[..]
Volgens VoZ hebben ze vijf prima kansen laten liggen. Sparta Nijkerk dan dus.
Ja we hadden echt niks te vertellen (zie verslag in nivo topic), maar ja zo zie je maar dat doelpunten maken ook een kwaliteit is, het was ook erg onrustig in de kleedkamer van sparta nijkerk na de wedstrijd !!quote:Op maandag 7 april 2008 00:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik maakte ook maar een grapje
We hebben één kans gehad
Is het werkelijk zo'n ramp?quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:25 schreef F1Bas het volgende:
Keeper Bovo van IJsselmeervogels naar LRC. Gecondoleerd met de slechtste keeper van de hoofdklasse.
Het lijkt zelfs met de week erg te worden. Hij maakt ook steeds meer blunders.quote:
En Danny Lücke zal bij Bennekom vertrekken om de opengevallen plaats onder de lat van RKHVV op te vullen. Daar zal Stefan Toonen namelijk weg gaan om bij Feyenoord te gaan keepen.quote:
We nemen denk ik gewoon de toto van afgelopen week voor deze wedstrijd, jij bent namelijk de enige met een voorspelling.quote:Op vrijdag 11 april 2008 18:47 schreef Dennus-F het volgende:
DOVO - LRC (DOVO)
quote:Op vrijdag 11 april 2008 16:40 schreef Elftalleider het volgende:
DOVO DOVO DOVO DOVO......zo nu zullen ze er voor gaan !!!
quote:Jean Philip Becht tevreden met SHO
Jean Philip Becht (27), die onlangs te horen kreeg dat LRC Leerdam niet met hem verder wilde, heeft in het Oud-Beijerlandse SHO een nieuwe club gevonden.
ANDRÉ VALK
LEERDAM
,,Ik heb contact gehad met de trainer (Bill Tukker, AV), nadat hij vernomen had dat ik zou breken met LRC,’’ zegt Becht, die voor de huidige voetbaljaargang van Kozakken Boys naar Leerdam overstapte. ,,En aan de gesprekken die we gevoerd hebben, heb ik een positief gevoel overgehouden. Bovendien wilde ik wel enigszins in de buurt van mijn woonplaats Roosendaal blijven. En dan is de spoeling qua clubs op niveau best dun. Bij Kozakken Boys heb ik al gezeten, bij LRC moet ik weg en een club als ASWH gaat voor topspitsen.’’
Met SHO is Jean Philip Becht echter zeer tevreden. ,,Ik weet uiteraard dat de club op het punt staat naar de eerste klasse te degraderen. Maar SHO heeft, net als ik, absoluut ambities. Het wil binnen één jaar terug naar de hoofdklasse. De organisatie is ook al op hoofdklasse-niveau, alles is er tip-top geregeld. En als er veel spelers vertrekken, weet ik zeker dat er voor aanvulling wordt gezorgd. Soms moet je één stap terug doen, om er twee vooruit te kunnen zetten.’’
Hoewel Becht lange tijd als centrumverdediger fungeerde, heeft SHO hem gehaald als spits. ,,Ik moet het aanspeelpunt voorin worden,’’ meldt de oud-speler van Terneuzense Boys (jeugd), NAC en Kloetinge. ,,Al kan men mij in geval van nood natuurlijk ook achterin gebruiken. Daar heb ik heel mijn voetbalopleiding, bij NAC, genoten.’’
Maar eerst wil Jean Philip Becht, die dit seizoen als een komeet uit de startblokken schoot en zelfs enige weken topschutter van alle hoofdklassen was, LRC voor het hoogste amateurniveau behouden. ,,De tweede competitiehelft verloopt heel anders dan ik me had voorgesteld,’’ spreekt Becht, die vanmiddag in Veenendaal tijdens het inhaalduel tegen DOVO met een lichte hamstringblessure aan de kant zal blijven. ,,We hebben met veel blessures te maken gehad. En wat toen allemaal meezat, zit nu net allemaal tegen. Maar hoewel ik vertrek zal ik me voor de volle honderd procent voor LRC blijven inzetten. Zo zit ik gewoon in elkaar.’’
Nee joh, volgende week blijven de punten mooi in Leerdam!quote:Op zaterdag 12 april 2008 18:03 schreef HPayne het volgende:
Jammer maar is nog te overbruggen. Volgende week er bovenop
Nou, je had in Rotterdam altijd Zwart-Wit '28. Roemruchte club, vreselijk ten einde gekomen.quote:
Ik heb nog tegen Zwart Wit gespeeld. Maar die fuseerden.quote:
Twijfelachtig, als het aan hem en LRC ligt wel denk ik zo, ik snap alleen niet waarom Kozakken Boys hem zo graag aan z'n contract wil houden, het is niet zo dat 'ie daar heel vaak speelt volgens mij. Het was in ieder geval niet zo heel slim om halverwege het seizoen nog een jaar bij te tekenen.quote:Op zondag 13 april 2008 16:42 schreef methodmich het volgende:
[..]
Gudde, denk je dat Looijen gaat komen?
FC Lienden speelt in de zondaghoofdklasse Robbiequote:Op dinsdag 15 april 2008 17:06 schreef TerroRobbie het volgende:
Frank Hol van FC Lienden is nu op proef bij FC Den Bosch, iemand die er wat meer over kan vertellen ?
ja vindt het belachelijk en ze hebben hem ook zonder pardon weg gehaald van de sitequote:Op dinsdag 15 april 2008 17:58 schreef tong80 het volgende:
Elftalleider wat vind je ervan dat we op de NIVO site geen eigen Forum hebben. Dat is is toch belachelijk ?
Weer via strafschoppen, tja ik zei het het is echt geen slechte ploegquote:Op dinsdag 15 april 2008 23:43 schreef F1Bas het volgende:
Hpayne, je hoeft je niet te schamen
Glanerbrug - Quick '20 2-2 Glanerbrug w.n.s. 7-6
Allemaal zo goed als rond, behalve die Axwijk.quote:[b]
Dus Ferdinand Katipana, Giorgio Berkleef en Jasper Bolland in de belangstelling van de Vogels? Iwan Axwijk van Haarlem werd enkele weken terug gelinkt aan de Vogels, vandaar F1Bas.
quote:LRC Leerdam: verliezen is geen optie
Het LRC Leerdam van coach Michel Langerak wacht morgen op het eigen sportpark Bruinsdeel de kraker tegen Nunspeet. ,,Ik zie het als een uitgelezen mogelijkheid om een belangrijke stap richting lijfsbehoud te zetten,’’ aldus Langerak.
LEERDAM
Verliezen is voor beide ploegen gezien de stand op de ranglijst in de hoofdklasse B absoluut geen optie. LRC en Nunspeet delen momenteel de twaalfde plaats - aan het einde van de rit betekent dat een p/d- wedstrijd - met negentien punten. Eerder in Nunspeet sleepte de Leerdamse promovendus een 1-1 gelijkspel uit het vuur. ,,We zullen een stukje onverzettelijkheid moeten tonen. Nunspeet is fysiek ijzersterk,’’ weet Langerak. De thuisploeg mist Maarten van Gelderen, Ronald Visser en Sebastiaan Gielens door blessures, Frank Wielenga is een twijfelgeval.
Het LRC Leerdam van coach Michel Langerak wacht morgen op het eigen sportpark Bruinsdeel de kraker tegen Nunspeet. ,,Ik zie het als een uitgelezen mogelijkheid om een belangrijke stap richting lijfsbehoud te zetten,’’ aldus Langerak. Verliezen is voor beide ploegen gezien de stand op de ranglijst in de hoofdklasse B absoluut geen optie. LRC en Nunspeet delen momenteel de twaalfde plaats - aan het einde van de rit betekent dat een p/d- wedstrijd - met negentien punten. Eerder in Nunspeet sleepte de Leerdamse promovendus een 1-1 gelijkspel uit het vuur. ,,We zullen een stukje onverzettelijkheid moeten tonen. Nunspeet is fysiek ijzersterk,’’ weet Langerak. De thuisploeg mist Maarten van Gelderen, Ronald Visser en Sebastiaan Gielens door blessures, Frank Wielenga is een twijfelgeval.
Valt tegen hoor, zitten sterke clubs tussen! Ik weet natuurlijk niet hoe het nu zit, maar een paar jaar terug waren er een paar verenigingen die aardig konden ballen. (SVZW, Berkum, CSVA)quote:Op vrijdag 18 april 2008 16:41 schreef HPayne het volgende:
PD Hoofdklasse B tegen Klasseperiodekampioen 1D, is gunstig lijkt me.
Wij degradeerden toen bijna. Jaar er op promoveerden we. Misschien niet de grootste namen maar een erg sterke klasse. Nijkerk promoveerde daaruit en worden nu waarschijnlijk kampioen in de hoofdklasse.quote:Op vrijdag 18 april 2008 18:03 schreef deejaylethal het volgende:
[..]
Valt tegen hoor, zitten sterke clubs tussen! Ik weet natuurlijk niet hoe het nu zit, maar een paar jaar terug waren er een paar verenigingen die aardig konden ballen. (SVZW, Berkum, CSVA)
1d is een hele sterke klasse hoor, daar loopt gewoon heel veel kwaliteit rond. Nijhuis is een man waaraan de Nunspeters geen gemakkelijke middag zullen hebben.Heeft er iets van 25 inliggen. Dronten deed hoog mee in 1e en degradeerde in 1d. 1e is een hele matige klasse (op Harkema na natuurlijk), 1d heeft goed voetballende ploegen. Urk was dit jaar in 1d waarschijnlijk rechtstreeks gedegradeerd, in 1e eindigen ze bij de eerste 5. Ik hoop voor Van Dijkhuizen dat hij een pd wedstrijd haalt met Nunspeet, veel hoger zal er niet inzitten.quote:Op vrijdag 18 april 2008 16:41 schreef HPayne het volgende:
PD Hoofdklasse B tegen Klasseperiodekampioen 1D, is gunstig lijkt me.
Nee joh, DOVO promoveerde daaruit. Nijkerk eerder idd, maar das alweer ff terug.quote:Op vrijdag 18 april 2008 18:29 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wij degradeerden toen bijna. Jaar er op promoveerden we. Misschien niet de grootste namen maar een erg sterke klasse. Nijkerk promoveerde daaruit en worden nu waarschijnlijk kampioen in de hoofdklasse.
Is ook effe terug dat we daar speelden.quote:Op vrijdag 18 april 2008 22:04 schreef deejaylethal het volgende:
[..]
Nee joh, DOVO promoveerde daaruit. Nijkerk eerder idd, maar das alweer ff terug.
weet ik ik bedoelde ook eigenlijk in de zin van, het had erger gekund. Nunspeet speelde eerder ook altijd in 1D. En SVZW Apeldoorn en Putten waren/zijn sterke ploegen.quote:Op vrijdag 18 april 2008 20:48 schreef GeorgKacher het volgende:
[..]
1d is een hele sterke klasse hoor, daar loopt gewoon heel veel kwaliteit rond. Nijhuis is een man waaraan de Nunspeters geen gemakkelijke middag zullen hebben.Heeft er iets van 25 inliggen. Dronten deed hoog mee in 1e en degradeerde in 1d. 1e is een hele matige klasse (op Harkema na natuurlijk), 1d heeft goed voetballende ploegen. Urk was dit jaar in 1d waarschijnlijk rechtstreeks gedegradeerd, in 1e eindigen ze bij de eerste 5. Ik hoop voor Van Dijkhuizen dat hij een pd wedstrijd haalt met Nunspeet, veel hoger zal er niet inzitten.
Het is echt een drama momenteel, kan nog wat worden volgende week met de derbyquote:Op zaterdag 19 april 2008 19:33 schreef methodmich het volgende:
En de Vogels blijven maar verliezen. Geen inzet F1Bas?
Keertje minder naar Zeelandquote:Op zondag 20 april 2008 01:23 schreef Da_Sandman het volgende:
Kloetinge weer verloren, GPC Vlissingen volgend jaar alweer de op één na hoogste club in Zeeland.
Robin de Pagter van Kloetinge zal n.a.w. het voorbeeld van Niemantsverdriet, Siereveld en Mallie gaan volgen en naar VC Vlissingen gaan...
Kloetinge veld is inderdaad een verschrikkingquote:Op zondag 20 april 2008 01:26 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Keertje minder naar Zeeland![]()
Ik zal dat knollenveld missen als kiespijn.
Nee dat is voor mij nieuw...quote:Op zaterdag 19 april 2008 19:31 schreef GeorgKacher het volgende:
@ HPayne Er gaan twee spelers van Nunspeet naar DOS zo hoorde ik vandaag, weet jij wie?
Volgende week kom ik kijken, daarna door naar DOVO. Denk ook dat de titel nu voor Spakenburg is. Hoewel GVVV maakt ook nog goede kans.quote:Op zondag 20 april 2008 00:45 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Het is echt een drama momenteel, kan nog wat worden volgende week met de derby![]()
Tot overmaat van ramp worden die blauwen ook nog kampioen, die dag ben ik ieder geval niet in het dorp
Berkum werd dat jaar kampioen en VRC degradeerde volgens mij, wij speelde toen in de nacompetitie tegen WVF en de finale tegen Veensche Boys trainer van hun is nu ass trainer bij de vogels, Berkum degradeerde een jaar later weer uit de hoofdklassequote:Op vrijdag 18 april 2008 22:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Is ook effe terug dat we daar speelden.
Laten we het hopenquote:Op maandag 21 april 2008 12:37 schreef deejaylethal het volgende:
(zeker aangezien ik hen op dit moment 40% kans geef om kampioen te worden)
dood of de gladiolen dan maarquote:Op maandag 21 april 2008 12:37 schreef deejaylethal het volgende:
Ik ben niet in Veenendaal en heb geen zin om voor drie kwartier helemaal vanuit Nijmegen te komen. Zes euro voor GVVV is me namelijk iéts teveel (ongeveer ¤5,75).
Ik wens jullie veel succes, maar vrees toch wel. GVVV is zeer in vorm!
3 punten tegen ons halen jullie ook wel, wij spelen al weken bagger.quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:46 schreef tong80 het volgende:
Voor het eerst van mijn leven dat ik hoop dat Ajax verliest
Is de laatste wedstrijd van het seizoen. Ik hoopte op een feestje maar dat wordt waarschijnlijk billenknijpenquote:Op dinsdag 22 april 2008 23:55 schreef F1Bas het volgende:
[..]
3 punten tegen ons halen jullie ook wel, wij spelen al weken bagger.
We hadden weinig in te brengen, en GVVV maakt heel snel na rust de 1 en 2-0 en toen begonnen ze het professioneel/irritant uit te spelen bij elk tikje of duwtje op de grond gaan liggen en om kaarten vragen waar de scheidsrechter in trapte, grensrechters ook een drama tegenwoordig 2x een situatie van ons af vlaggen terwijl het 100% geen buitenspel was, maar ach als je eenmaal in de hoek zit waar de klappen vallen gaat dat zoquote:Op dinsdag 22 april 2008 22:47 schreef deejaylethal het volgende:
As expected. Zal me benieuwen komende zaterdag!
Ja, min of meer de vervanger van Simons.quote:Op woensdag 23 april 2008 16:21 schreef methodmich het volgende:
Inhaalduel
GVVV - Nivo Sparta 2-0 (0-0)
51. 1-0 Niels Blom (eigen doelpunt) 54. 2-0 Anouar Tmim
GVVV doet dus nog volop mee.
Katipana, opnieuw een vriendje van de Taxichauffeur, naar IJsselmeervogels. Moet die linksback gaan spelen denk je Bassie?
Nopequote:Op donderdag 24 april 2008 19:25 schreef methodmich het volgende:
Afwachten maar met die blauwe jongens.Kan ook een gerucht uit het rode kamp zijn natuurlijk, beetje onrust stoken.
quote:Op donderdag 24 april 2008 19:25 schreef methodmich het volgende:
DOVO - Nunspeet 1
Geinoord - LRC Leerdam 3
Kozakken Boys - Hoek 3
Spakenburg - IJsselmeervogels 1
Kloetinge - Bennekom 1
Nivo Sparta - AFC Ajax 3![]()
Sparta Nijkerk - GVVV 2
Je hebt nooit echt veel vertrouwen in je eigen ploeg. Nunspeet thuis is toch een eitjequote:Op vrijdag 25 april 2008 01:20 schreef deejaylethal het volgende:
DOVO - Nunspeet 3
Geinoord - LRC 1
Kozakken Boys - Hoek 1
Spakenburg - IJsselmeervogels 1
Kloetinge - Bennekom 2
Nivo Sparta - Ajax 2
Sparta Nijkerk - GVVV 1
Al weken is het zo dat DOVO tegen de laagvliegers niet presteert (LRC, Kloetinge, Ajax), waar ze dit wel kunnen tegen de topploegen (Spakenburg, Vogels, Sparta). Zouden ze ook winnen van de kleinere ploegen dan hadden ze wel bij de beste 5 gestaan. Dus ik ga even een extra puntje pakken in de totoquote:Op vrijdag 25 april 2008 07:26 schreef HPayne het volgende:
[..]
Je hebt nooit echt veel vertrouwen in je eigen ploeg. Nunspeet thuis is toch een eitje
Hmm ik vind dat we nog best een spits kunnen gebruiken maar wist niet dat ze er nog mee bezig waren. Hoe recent is het?quote:Op vrijdag 25 april 2008 07:47 schreef GeorgKacher het volgende:
@ F1Bas Heeft IJsselmeervogels een spitsen probleem? Ze hebben Zandbergen nu voor de 3e keer benaderd en zoals verwacht heeft hij bedankt.
Afgelopen maand is hij voor de 3e keer benaderd. Er zijn verschillende bvo's die hem willen hebben en die hebben zich gemeld. Zwolle is afgezegd, ik vermoed dat Go Ahead Eagles het wordt.quote:Op zaterdag 26 april 2008 11:43 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Hmm ik vind dat we nog best een spits kunnen gebruiken maar wist niet dat ze er nog mee bezig waren. Hoe recent is het?
Maar waarom wil hij niet? Is toch een leuke stap omhoog denk ik en het betaalt ook niet slecht. Of is het alleen de afstand?
Weet je wat pas té ernstig is? Ach laat maar....quote:Op zaterdag 26 april 2008 23:54 schreef deejaylethal het volgende:
En DOVO... Tsja, dat had ik voorspeld toch? Een gelijkspel was een redelijke uitslag geweest, dit is gewoon té ernstig (en ook nog eens teveel voor Nunspeet).
Heb alleen de 2e helft gezien van de derby, jammer want de wedstrijd was toen al gespeeld. Iedereen die zou denken dan IJsselmeervogels er een tandje bij zou doen kwam bedrogen uit. Wat een slappe vertoning. Heb de rest van de wedstrijd op groot scherm gekeken in de sporthal, langs het veld was geen plek meer. Spakenburg verdiend het gewoon om kampioen te worden vindt ik.quote:Op zaterdag 26 april 2008 23:54 schreef deejaylethal het volgende:
De derby was al na 10 minuten beslist, IJsselmeervogels is de laatste weken immers zo zwak dat het voor mij duidelijk was dat Spakenburg de buit binnen had. Jammer wel, want ik had graag een echte wedstrijd willen zien. Dat het zo'n vaart zou lopen had ik niet verwacht, zeker niet toen Spakenburg in de tweede helft duidelijk gas terug nam.
En DOVO... Tsja, dat had ik voorspeld toch? Een gelijkspel was een redelijke uitslag geweest, dit is gewoon té ernstig (en ook nog eens teveel voor Nunspeet).
Denk niet dat dat zal gebeuren, maar waarom zouden ze dat willen?quote:Op dinsdag 29 april 2008 23:13 schreef F1Bas het volgende:
Quick Boys wil weer terug naar de hoofdklasse B, die weten ook niet wat ze willen zeg
quote:Met zulke supporters.......
Er bestaat een gezegde: met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig. Ik zou willen zeggen: met zulke supporters heb je geen.... (vul maar in).
Met verbazing lees ik wat sommigen eruit durven te kramen. En waarom? Omdat het een seizoen niet goed loopt? Omdat een bestuur het niet iedereen naar de zin kan maken? Omdat er persoonlijke vetes worden uitgevochten?
Er wordt een bestuur aangevallen waarbij op de persoon wordt gespeeld. Als je dit bestuur wilt veroordelen, ga dan kijken naar de feiten. Ik wijs maar even op de manier waarop ze deze vereniging terug hebben gebracht naar de top van het amateurvoetbal vanuit een situatie waarin de vereniging op sterven na dood was. Kijk naar de titels die gehaald zijn. Kijk naar hoe het sportcomplex er nu uitziet. Kijk naar de manier waarop de organisatie is opgezet van de sponsorcommissie en Tc tot jeugd/senioren via de commissie voetbal. Kijk naar de aanwas van sponsoren en de groei die er de laatste jaren is. Is het dan echt belangrijk of de muziek harder of zachter moet na een wedstrijd? Als er dan een beslissing genomen wordt die je niet bevalt ga je dan de kerk erbij halen, mensen als ezels, stotteraars en wat dan al niet meer uitmaken? Ga je zelfs een overleden voorzitter voor je karretje spannen? Als er enig respect is voor Heinen of zijn nabestaanden, dan gebruik je hem toch niet om voor je eigen prive-oorlog? Schande!
Dan komt de trainer aan de beurt. Toen Harry werd aangesteld schreeuwden de Leushuis adepten moord en brand. Harry is vanaf dag één schandelijk behandeld op dit forum. De grootste schreeuwers van toen zijn nu weer de grootste schreeuwers over Wesseling. Misschien er wel eens aan gedacht dat een trainer geen wonderen kan verrichten? Het zal toch langzamerhand wel duidelijk zijn dat deze selectie de verwachtingen niet kan waarmaken. Het is het definitieve einde van een generatie die zeer succesvol is geweest. In plaats van afbranden zou respect naar prestaties uit het verleden op zijn plaats zijn. Natuurlijk zou het mooi zijn als dit vooraf goed zou zijn ingeschat, maar is dit mogelijk? Je ziet dit toch op ieder niveau gebeuren. Hoe succesvol een team ook is, er komt een tijd dat het over is. Dat gaat gepaard met mindere presentaties en daarna moet de draad weer opgepakt worden. Dit is een heel normale en vrijwel onvermijdbare gang van zaken. De trainer mag niet afgerekend worden op de prestaties van deze selectie. Een koe kan je nu eenmaal niet leren fluiten.
Natuurlijk is de afstraffing van afgelopen zaterdag ondraaglijk. Maar de schreeuwers van nu zijn hier ook mede debet aan. In plaats van je als supporters te gedragen en de club te ondersteunen is er vuilpraterij, achterklap, insinuaties en onderlinge verdeeldheid. Hier gaat ook zeker een verlammend effect van uit naar de spelers. Een spelersgroep kan ook maar zoveel druk verdragen. Ze hebben zich dit seizoen absoluut niet gesteund gevoeld en dat is toch waar het supporters om te doen is? Tenminste als de club en niet het eigen ego voorop staat. Zelfs bij de sfeeracties staan er mensen op die de eer daarvoor willen opstrijken en zich op de borst slaan. Het lijkt er wel op dat de sfeeracties worden gedaan om te laten zien hoe goed ze hierin wel niet zijn in plaats van dat het doel hiervan is om de spelers te ondersteunen. Het meest schandelijke is nog wel dat qua financiering er geïnsinueerd wordt dat de sponsoren die dit gesteund hebben, dit ondanks tegenwerking van de sponsorcommissie hebben gedaan. Oftewel, de steun van sponsoren voor de sfeeractie is een regelrecht protest tegen het bestuur? Is het in je gedachten opgekomen dat sponsoren dit ondersteunen omdat het om IJsselmeervogels gaat? Niets meer en niets minder?
Mijn oproep aan de supporters van IJsselmeervogels is om weer supporters te worden. Ondersteun het team in goede en in slechte tijden, dan ben je supporter. Gooi de onruststokers en degenen die er alleen maar op uit zijn om verdeeldheid te zaaien of hun prive-oorlogjes uit te vechten eruit, ze zijn het niet waard om supporters van IJsselmeervogels te zijn.
Zaterdag a.s. is de laatste thuiswedstrijd. Kom allen en maak er een feest van. Laat de vertrekkenende spelers zien waarom IJsselmeervogels de mooiste vereniging van Nederland is. Denk bijvoorbeeld aan de manier waarop André Kemper werd toegezongen nadat hij de penalty had gemist tegen Argon. DAT is supporter zijn. DAT is IJsselmeervogels. En volgende week: op het spui de selectie binnen halen. Niet omdat ze kampioenen zijn, maar omdat ze een gouden generatie van IJsselmeervogels zijn en een waardig afscheid verdienen. DAT is IJsselmeervogels.
Van het forum, geschreven door r-ora.
Dat is dan wel weer leuk.quote:Beker West I: Vierdeklasser SMVC Fair Play stunt tegen Spakenburg
1 mei
Spakenburg is weer terug op aarde. De 'blauwen', die zaterdag in de dorpsderby met 7-1 uithaalden, hebben zich in de kwartfinales van het bekertoernooi laten verrassen door SMVC Fair Play. De zondag-vierdeklasser zorgde op de Westmaat voor een stunt en won met 2-1.
De winnende goal viel vlak voor het ingaan van de blessuretijd tot stand. Enkele minuten daarvoor had Karim El Kaddouri de 0-1 achterstand ongedaan gemaakt.
quote:Op donderdag 1 mei 2008 13:51 schreef HPayne het volgende:
Spannende ronde, nog 2 te gaan. Wie zal er aan kop gaan, of blijft het spannend tot aan de laatste ronde. Onderin gaan Nunspeet en LRC de Kozakken Boys uitmaken wie er p/d moet spelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |