Dus door het wettelijk moeilijker te maken voor mensen om uit elkaar gaan, zullen ze eerder bij elkaar blijven? Als je niet meer van elkaar houdt, dan houd je niet meer van elkaarOf de wet je nu wel of niet toestaat om uit elkaar te gaan verandert daar niets aan.quote:Op zondag 9 maart 2008 22:56 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Correctie: ik vergat het woordje 'niet'. Er moet dus 'Het huwelijk is zeker niet a priori een bron van geluk' moeten staan. Mijn fout.
[..]
Omdat de binding die het huwelijk is het uit elkaar gaan bemoeilijkt. Althans, dat is traditioneel zo - tegenwoordig hoef je een scheet te laten, en een 'flitsscheiding' is geregeld. De overheid maakt het nogal makkelijk voor mensen om te scheiden, vooral als je ziet dat scheiding een enorme impact op kinderen heeft.
Alsof een huwelijk waar de romantische liefde 'over' is gedoemd is tot 'ruzies en frustraties'. Romantische liefde - een prachtig iets, maar binnen het gezin niet het einddoel. Wie getrouwd is, stelt het belang van zijn kinderen boven het najagen van zijn eigen liefde(s). Doet diegene dat niet, dan leidt dat in veel gevallen tot scheiding en veel leed bij de kinderen.quote:Op zondag 9 maart 2008 23:03 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dus door het wettelijk moeilijker te maken voor mensen om uit elkaar gaan, zullen ze eerder bij elkaar blijven? Als je niet meer van elkaar houdt, dan houd je niet meer van elkaarOf de wet je nu wel of niet toestaat om uit elkaar te gaan verandert daar niets aan.
Wat jij in feite dus wil is mensen die niet meer van elkaar houden dwingen tot een liefdeloos huwelijk, vol met ruzies en frustraties, die vervolgens weer worden afgereageerd op de kinderen. Dat lijkt me inderdaad een hele goede fundering voor een gezin ja.
Ach, dat heeft niet zoveel zin. Je kunt je wel blijven opwinden. Van oom agent heb ik allang geen hoge pet meer op. En belangen organisaties als het COC doen helemaal niets, integendeel, ze maken lijstjes met de beste cruiseplekken, met routebeschrijvingen en al. Ook moeten we volgens het COC niet zo zeuren, omdat er volgens hen ook hetero sex wordt bedreven in het park. Dat is overigens onzin.quote:Op zondag 9 maart 2008 22:27 schreef YuckFou het volgende:
Ik zou redelijk woest worden en keer keer de politie bellen als ik dergelijke taferelen zag, ja ik ben homo, maar nee ik heb totaal geen behoefte aan live shows als ik uit mn raam kijk, en de gedoog-gedachten gang hoe jij dat omschrijft zou bij mij als een rode lap op een stier werken, en zoals evil-jur al stelde zouden homo-belangenorganisaties hier zwaar afkeurend op moeten reageren en hun 'achterban' moeten oproepen om het cruisen alleen op een paar plekken te doen waar anderen er zeker geen last van hebben, en voor wat het vondelpark betreft, daarvan begrijp ik niet dat die shit er gedoogd zou moeten worden
Bron http://www.depers.nl/binn(...)-overal-gedogen.htmlquote:Homo-organisatie COC is blij dat het Amsterdamse stadsdeel Oud-Zuid nu als eerste seks in het Vondelpark gaat gedogen. Inmiddels zijn er ook gesprekken voor het Sarphatipark en park De Nieuwe Meer in Slotervaart."Cruisen is iets van alle tijden en het uitbannen lukt toch niet. Ze doen het stiekem en meestal zonder anderen ermee lastig te vallen. Daarbij worden veel homo's op cruiseplekken veelvuldig belaagd. Door er nu gedragsregels over af te spreken, kan de veiligheid vergroot worden", aldus Dennis Boutkan, voorzitter COC Amsterdam, in de Telegraaf.
Dat illustreert overigens wel het ultieme falen van de overheid. Niet gedogen omdat het wenselijk zou zijn buitensex toe te staan, maar omdat het uitbannen toch niet lukt. Dan kan ik nog wel een paar andere zaken noemen die niet uit te bannen zijn.quote:Op zondag 9 maart 2008 23:28 schreef IntensiveGary het volgende:
Mijn familie woont al zo´n 60 jaar aan het park en deze ellende is - helaas - van alle tijden. De oude Sarphati draait zich om in zn graf...
Overigens lees ik net dat het Vondelpark slechts het begin is
lees ik net dat het Vondelpark slechts het begin is
quote:Homo-organisatie COC is blij dat het Amsterdamse stadsdeel Oud-Zuid nu als eerste seks in het Vondelpark gaat gedogen. Inmiddels zijn er ook gesprekken voor het Sarphatipark en park De Nieuwe Meer in Slotervaart."Cruisen is iets van alle tijden en het uitbannen lukt toch niet. Ze doen het stiekem en meestal zonder anderen ermee lastig te vallen. Daarbij worden veel homo's op cruiseplekken veelvuldig belaagd. Door er nu gedragsregels over af te spreken, kan de veiligheid vergroot worden", aldus Dennis Boutkan, voorzitter COC Amsterdam, in de Telegraaf.
Bron http://www.depers.nl/binn(...)-overal-gedogen.html
Volgens mij zijn daar zelfs wel eens filmpjes van op dumpert verschenen.quote:Op zondag 9 maart 2008 23:28 schreef IntensiveGary het volgende:
[hetero-sex in het vondelpark]
Dat is overigens onzin.
´t Is inderdaad van de zotte...quote:Op zondag 9 maart 2008 23:35 schreef LXIV het volgende:
Dat illustreert overigens wel het ultieme falen van de overheid. Niet gedogen omdat het wenselijk zou zijn buitensex toe te staan, maar omdat het uitbannen toch niet lukt. Dan kan ik nog wel een paar andere zaken noemen die niet uit te bannen zijn.
Het is geen rationeel argument. Wordt trouwens ook vaak gebruikt om drugshandel te bagatellisern.
Ik heb het niet over het Vondelpark, dus gelieve dat ook niet in een quote van mij te zetten.quote:Op zondag 9 maart 2008 23:41 schreef gronk het volgende:
[..]
Volgens mij zijn daar zelfs wel eens filmpjes van op dumpert verschenen.
Inderdaad. Erg triest. Gedogen om het eigen falen te verhullen.quote:Op zondag 9 maart 2008 23:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat illustreert overigens wel het ultieme falen van de overheid. Niet gedogen omdat het wenselijk zou zijn buitensex toe te staan, maar omdat het uitbannen toch niet lukt. Dan kan ik nog wel een paar andere zaken noemen die niet uit te bannen zijn.
Het is geen rationeel argument. Wordt trouwens ook vaak gebruikt om drugshandel te bagatellisern.
Deels is het falen van de overheid, want volgens mij is in dezen de aanpak niet zeer lastig. Zeker als het openbare parken in Amsterdam betreft, waar geregelde politiecontroles, en anders adequate verlichting toch een deel van de animo zou moeten kunnen wegnemen. Anderzijds lijkt het me ook best mogelijk om wel bepaalde gebieden aan te wijzen. Normaliter is naaktlopen ook niet gewenst, doch bepaalde stukken strand worden wel voor naturisme aangewezen – iets wat me prima lijkt. Ook zie ik niet in waarom een homovereniging niet een stuk land opkoopt en daar een eigen homo-ontmoetingsplek begint. Netjes afgeschermd van de omgeving. Dus niet in de openbare ruimte, maar wel buiten.quote:Op zondag 9 maart 2008 23:35 schreef LXIV het volgende:
Dat illustreert overigens wel het ultieme falen van de overheid. Niet gedogen omdat het wenselijk zou zijn buitensex toe te staan, maar omdat het uitbannen toch niet lukt. Dan kan ik nog wel een paar andere zaken noemen die niet uit te bannen zijn. Het is geen rationeel argument. Wordt trouwens ook vaak gebruikt om drugshandel te bagatellisern.
Je draait het om.Je moet zaken verbieden omdat het moet, niet omdat iets wel (of niet) handhaafbaar zou zijn.quote:Op zondag 9 maart 2008 23:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Seks is al legaal (binnen de grenzen van de wet).quote:Op maandag 10 maart 2008 00:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je draait het om.Je moet zaken verbieden omdat het moet, niet omdat iets wel (of niet) handhaafbaar zou zijn.
Waarom zou je drugs willen verbieden? Dat jij het bagatelliseren vind is een zwakte bod. Ik hou het op zelfbeschikking.
Drugs en sex legaliseren!
Wat!? Het moet niet veel gekker worden in dit landje.quote:Op maandag 10 maart 2008 00:08 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Seks is al legaal (binnen de grenzen van de wet).
Can I have some?quote:Op maandag 10 maart 2008 00:08 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Drugs ook.quote:Op maandag 10 maart 2008 00:08 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Mijn punt is, beste Scaurus, dat niet ieder mens daartoe in staat is, iets wat ik uit de eerste hand heb ervaren. Als je niet in staat bent om het belang van je kinderen boven dat van het najagen van je eigen liefde te stellen, dan is het voor alle partijen beter als de ouders gewoon uit elkaar gaan.quote:Op zondag 9 maart 2008 23:09 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Alsof een huwelijk waar de romantische liefde 'over' is gedoemd is tot 'ruzies en frustraties'. Romantische liefde - een prachtig iets, maar binnen het gezin niet het einddoel. Wie getrouwd is, stelt het belang van zijn kinderen boven het najagen van zijn eigen liefde(s). Doet diegene dat niet, dan leidt dat in veel gevallen tot scheiding en veel leed bij de kinderen.
En dat is nou de ziekte van onze tijd, dat mensen het individuele belang boven dat van het gezin zien en ervoor niet terugschrikken om vazen te breken in het veiligstellen van dat belang.quote:Op maandag 10 maart 2008 00:53 schreef Seneca het volgende:
Mijn punt is, beste Scaurus, dat niet ieder mens daartoe in staat is, iets wat ik uit de eerste hand heb ervaren. Als je niet in staat bent om het belang van je kinderen boven dat van het najagen van je eigen liefde te stellen, dan is het voor alle partijen beter als de ouders gewoon uit elkaar gaan.
Voor mij het beste is, is in het grote deel van de gevallen ook goed voor de ander. Wij zijn uit dezelfde stof tot mens geworden, wij zijn van dezelfde diersoort. De verschillen tussen mensen zijn in 90% van de gevallen niet groot. Je relativisme gaat kapot op het feit dat dat wat voor mij het goed is, voor de ander ook vaak goed is.quote:maar wat geeft jou het recht om voor mij te bepalen hoe ik daarmee om moet gaan? Wat voor jou het beste is, is dat niet per definitie voor een ander.
Who cares als ze het 's nachts doen en geen rommel achterlaten... Daar heeft toch niemand last van.quote:Op zondag 9 maart 2008 13:02 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Gelovigen hebben blijkbaar nog het besef dat seks iets persoonlijks is, iets wat niet voor de ogen van de ander gedaan moet worden. Wat is er schandelijk aan openbare seks? Het is gewoon niet netjes, onpreuts, ondeugdelijk. Seks hoort niet in een park waar argeloze mensen hun hond uitlaten gedaan te worden.
Wat zo vreemd is, is dat wildplassen in het Vondelpark nadat je redelijk wat gedronken hebt gelijk beloond wordt met een bon. Maar als homo's de aandrang voelen om in de bosjes seks te hebben, dan moet daar maar gedoogd worden.
Dat is inderdaad de norm tegenwoordig. Maar, zoals ik al eerder betoogde: je verandert die invididualistische instelling niet door hem dan maar te verbieden. Dat is symptoombestrijding, en daarmee los je niks op.quote:Op maandag 10 maart 2008 01:05 schreef Scaurus het volgende:
En dat is nou de ziekte van onze tijd, dat mensen het individuele belang boven dat van het gezin zien en ervoor niet terugschrikken om vazen te breken in het veiligstellen van dat belang.
Jouw stelling dat wat voor jou goed is ook voor mij goed is loopt stuk op het feit dat jij er een fundamenteel andere levensvisie op nahoudt. Daarom propageer ik ook niet dat andere mensen moeten leven zoals ik vind dat ze dat zou moeten doen, en ben ik ook principieel tegen mensen die datzelfde wel bij mij proberen te doen.quote:Voor mij het beste is, is in het grote deel van de gevallen ook goed voor de ander. Wij zijn uit dezelfde stof tot mens geworden, wij zijn van dezelfde diersoort. De verschillen tussen mensen zijn in 90% van de gevallen niet groot. Je relativisme gaat kapot op het feit dat dat wat voor mij het goed is, voor de ander ook vaak goed is.
Jij verklaart het gezin heilig. Welke argumenten heb je daar voor? Het gezin is een vrij nieuw verschijnsel. Kinderen werden tot halverwege vorige eeuw door een gemeenschap opgevoed. Het dorp, de extended familie, de wijk. Het gezin is een nieuw begrip en als ik naar de huidige maatschappij kijk denk ik dat kinderen door gezinnen niet perfect worden opgevoed. Het gezin is een te beperkte basis voor opvoeding. Daarom sturen we kinderen ook naar school en verenigingen.quote:Op maandag 10 maart 2008 01:05 schreef Scaurus het volgende:
[..]
En dat is nou de ziekte van onze tijd, dat mensen het individuele belang boven dat van het gezin zien en ervoor niet terugschrikken om vazen te breken in het veiligstellen van dat belang.
Jij bent een zeer aparte diersoort en de meeste mensen delen jouw mening niet. Als we universele wetten voor alle mensen moeten instellen zullen het zeker niet jouw wetten worden.quote:[..]
Voor mij het beste is, is in het grote deel van de gevallen ook goed voor de ander. Wij zijn uit dezelfde stof tot mens geworden, wij zijn van dezelfde diersoort. De verschillen tussen mensen zijn in 90% van de gevallen niet groot. Je relativisme gaat kapot op het feit dat dat wat voor mij het goed is, voor de ander ook vaak goed is.
Sorry, maar dat is echt niet waar. Je hebt gelijk dat de gemeenschap vroeger een grotere rol speelde in de opvoeding. Maar je kunt de rol van het gezin niet uitvlakken. In zo'n beetje iedere oude beschaving waar ik over heb gelezen speelde deze een sterke rol, zij het niet in de vorm zoals we die nu kennen. Dat lijkt me ook niet meer dan logisch. Mensenkinderen zijn bij hun geboorte zeer afhankelijk van hun ouders, meer dan welke andere diersoort dan ook. Is het dan verwonderlijk dat de band tussen ouders en kind (oftewel, je gezinssituatie) belangrijk is voor je ontwikkeling?quote:Op maandag 10 maart 2008 01:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij verklaart het gezin heilig. Welke argumenten heb je daar voor? Het gezin is een vrij nieuw verschijnsel. Kinderen werden tot halverwege vorige eeuw door een gemeenschap opgevoed. Het dorp, de extended familie, de wijk. Het gezin is een nieuw begrip en als ik naar de huidige maatschappij kijk denk ik dat kinderen door gezinnen niet perfect worden opgevoed. Het gezin is een te beperkte basis voor opvoeding. Daarom sturen we kinderen ook naar school en verenigingen.
Het is altijd beter als tantes, neven en buren meehelpen bij het opvoeden. Tegenwoordig gebeurd dat echter steeds minder intensief en valt men dus meer terug op het gezin. Het belang van het gezin neemt daardoor toe, maar het is een misverstand te denken dat het verschijnsel gezin nieuw is. Er is altijd al een 'kernfamilie' geweest.quote:Op maandag 10 maart 2008 01:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Jij verklaart het gezin heilig. Welke argumenten heb je daar voor? Het gezin is een vrij nieuw verschijnsel. Kinderen werden tot halverwege vorige eeuw door een gemeenschap opgevoed. Het dorp, de extended familie, de wijk. Het gezin is een nieuw begrip en als ik naar de huidige maatschappij kijk denk ik dat kinderen door gezinnen niet perfect worden opgevoed. Het gezin is een te beperkte basis voor opvoeding. Daarom sturen we kinderen ook naar school en verenigingen.
In wezen zijn er al universelen als het gaat om wat de mens voelt, wilt, verlangt en verwerpt. Je kan zo tientallen eigenschappen noemen die niet voortkomen uit cultuur, maar verankerd zijn in de menselijke natuur en dus niet wezenlijk verschillen in tijden en culturen.quote:Jij bent een zeer aparte diersoort en de meeste mensen delen jouw mening niet. Als we universele wetten voor alle mensen moeten instellen zullen het zeker niet jouw wetten worden.
Maar je kan het gezin niet geïsoleerd en geïdealiseerd zien van de rest van de maatschappij. Vroeger gingen moeders dood aan kraamvrouwenkoorts en mannen tijdens de jacht of oorlogen. Gezinnen vielen waarschijnlijk sneller uit elkaar dan nu. Zonder een infrastructuur buiten "het gezin" overleefden de meeste kinderen het niet. Ik denk dat het ideaalbeeld van het gezin nooit bestaan heeft.quote:Op maandag 10 maart 2008 01:14 schreef Seneca het volgende:
[..]
Sorry, maar dat is echt niet waar. Je hebt gelijk dat de gemeenschap vroeger een grotere rol speelde in de opvoeding. Maar je kunt de rol van het gezin niet uitvlakken. In zo'n beetje iedere oude beschaving waar ik over heb gelezen speelde deze een sterke rol, zij het niet in de vorm zoals we die nu kennen. Dat lijkt me ook niet meer dan logisch. Mensenkinderen zijn bij hun geboorte zeer afhankelijk van hun ouders, meer dan welke andere diersoort dan ook. Is het dan verwonderlijk dat de band tussen ouders en kind (oftewel, je gezinssituatie) belangrijk is voor je ontwikkeling?
Kom je nooit mensen tegen die het niet met je eens zin? Ik wel, in ieder topic waar je in post. Maar je bent te blind om het te zien? Die verschillen in mening wijzen er toch op dat die absolute waarheden van jouw alleen voor jou absoluut zijn.quote:Op maandag 10 maart 2008 01:17 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Het is altijd beter als tantes, neven en buren meehelpen bij het opvoeden. Tegenwoordig gebeurd dat echter steeds minder intensief en valt men dus meer terug op het gezin. Het belang van het gezin neemt daardoor toe, maar het is een misverstand te denken dat het verschijnsel gezin nieuw is. Er is altijd al een 'kernfamilie' geweest.
[..]
In wezen zijn er al universelen als het gaat om wat de mens voelt, wilt, verlangt en verwerpt. Je kan zo tientallen eigenschappen noemen die niet voortkomen uit cultuur, maar verankerd zijn in de menselijke natuur en dus niet wezenlijk verschillen in tijden en culturen.
Geen enkel gezin is ideaal. Maar dat doet imho niets af aan het feit dat het wel degelijk de hoeksteen van de sameleving is, zoals door de Christenen vaak wordt beweerd. Bovendien werd het feit dat het sterftecijfer vroeger veel hoger lag denk ik ook gedeeltelijk opgevangen door het feit dat gezinnen veel groter waren, en, zoals Scaurus hierboven al aangaf, hechter. Vroeger was het niet meer dan normaal als je moeder of oma op hun oude dag bij jou in kwamen wonen.quote:Op maandag 10 maart 2008 01:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar je kan het gezin niet geïsoleerd en geïdealiseerd zien van de rest van de maatschappij. Vroeger gingen moeders dood aan kraamvrouwenkoorts en mannen tijdens de jacht of oorlogen. Gezinnen vielen waarschijnlijk sneller uit elkaar dan nu. Zonder een infrastructuur buiten "het gezin" overleefden de meeste kinderen het niet. Ik denk dat het ideaalbeeld van het gezin nooit bestaan heeft.
Toch geloof ik wel dat hij een punt heeft. Neem bijvoorbeeld het Humanisme, wat basically het Christendom gestript van het hele God/Jezus gebeuren is. Wat je dan overhoudt is een filosofie die gebaseerd is op 'wat u niet wilt wat u geschied, doe dat ook een ander niet'. Oftewel, gij zult niet doden, gij zult niet stelen, etc. Dat lijken mij toch redelijk absolute normen en waarden die in geen enkele maatschappij echt verschilleen.quote:Op maandag 10 maart 2008 01:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Kom je nooit mensen tegen die het niet met je eens zin? Ik wel, in ieder topic waar je in post. Maar je bent te blind om het te zien? Die verschillen in mening wijzen er toch op dat die absolute waarheden van jouw alleen voor jou absoluut zijn.
Toch geloof ik wel dat hij een punt heeft. Neem bijvoorbeeld het Humanisme, wat basically het Christendom gestript van het hele God/Jezus gebeuren is. Wat je dan overhoudt is een filosofie die gebaseerd is op 'wat u niet wilt wat u geschied, doe dat ook een ander niet'. Oftewel, gij zult niet doden, gij zult niet stelen, etc. Dat lijken mij toch redelijk absolute normen en waarden die in geen enkele maatschappij echt verschillen.quote:Op maandag 10 maart 2008 01:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Kom je nooit mensen tegen die het niet met je eens zin? Ik wel, in ieder topic waar je in post. Maar je bent te blind om het te zien? Die verschillen in mening wijzen er toch op dat die absolute waarheden van jouw alleen voor jou absoluut zijn.
Dit forum is bezaaid met mensen die het niet met mij eens zijnquote:Op maandag 10 maart 2008 01:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dit had ik toch niet van je verwacht. Je moet weten dat het pure humanisme, dat zich richt op de mens en de realiteit, recht tegenover het christendom, dat zich richt op God en het transcendentale, staat.quote:Op maandag 10 maart 2008 01:25 schreef Seneca het volgende:
Toch geloof ik wel dat hij een punt heeft. Neem bijvoorbeeld het Humanisme, wat basically het Christendom gestript van het hele God/Jezus gebeuren is. Wat je dan overhoudt is een filosofie die gebaseerd is op 'wat u niet wilt wat u geschied, doe dat ook een ander niet'. Oftewel, gij zult niet doden, gij zult niet stelen, etc. Dat lijken mij toch redelijk absolute normen en waarden die in geen enkele maatschappij echt verschillen.
Natuurlijk, maar dat neemt niet weg dat er wel degelijk overlap plaats vindt.quote:Op maandag 10 maart 2008 01:29 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Dit had ik toch niet van je verwacht. Je moet weten dat het pure humanisme, dat zich richt op de mens en de realiteit, recht tegenover het christendom, dat zich richt op God en het transcendentale, staat.
Evolutie, ontwikkeling. Je kan niet terug naar het verleden. Je kan niet met behoud van welvaart en technische mogelijkheden en kennis terug naar een jaren 50 mentaliteit. Je kan je alleen aanpassen aan de omstandigheden.quote:Op maandag 10 maart 2008 01:23 schreef Seneca het volgende:
[..]
Tegenwoordig hebben we zo veel verschillende en vluchtige contacten, en zo veel vrijheid in wat we kunnen worden, veel mensen kunnen daar niet mee omgaan. Nederland heeft een van de hoogste percentages depressieve mensen ter wereld. Dat geeft toch te denken.
Mee eensquote:Op maandag 10 maart 2008 01:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Evolutie, ontwikkeling. Je kan niet terug naar het verleden. Je kan niet met behoud van welvaart en technische mogelijkheden en kennis terug naar een jaren 50 mentaliteit. Je kan je alleen aanpassen aan de omstandigheden.
Wat dat betreft zijn dit soort discussies zinloos. Je kan hoogstens problemen oplossen, maar dat doe je door vooruit te gaan, niet achteruit.
We hebben welvaart, vrijheid, individualiteit en emancipatie. De vraag is hoe iedereen daar zo gelukkig mogelijk mee word en dat doe je niet door mensen te beperken en zaken te verbieden. Dat deden ze vroegen en veel mensen waren daar "gelukkig" mee omdat ze geen keuze hadden en niet beter wisten. Niet dat het vroeger echt beter was. No way!
Stelen is een relatief begrip. In sommige nomadenculturen is het gebruikelijk om van je gastheer te pakken wat je nodig hebt.quote:Op maandag 10 maart 2008 01:25 schreef Seneca het volgende:
[..]
Toch geloof ik wel dat hij een punt heeft. Neem bijvoorbeeld het Humanisme, wat basically het Christendom gestript van het hele God/Jezus gebeuren is. Wat je dan overhoudt is een filosofie die gebaseerd is op 'wat u niet wilt wat u geschied, doe dat ook een ander niet'. Oftewel, gij zult niet doden, gij zult niet stelen, etc. Dat lijken mij toch redelijk absolute normen en waarden die in geen enkele maatschappij echt verschilleen.
Even aannemend dat dat over die nomadenculturen waar is (kan het niet nagaan): akkoord, daar heb je me.quote:Op maandag 10 maart 2008 01:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Stelen is een relatief begrip. In sommige nomadenculturen is het gebruikelijk om van je gastheer te pakken wat je nodig hebt.
Doden mag niet? Tegenwoordig hebben we in Nederland euthanasie wetgeving.
Euhmz.... misschien morgen.quote:
Ik hoor het morgen wel danquote:Op maandag 10 maart 2008 01:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Euhmz.... misschien morgen.![]()
Slapen
Ik ben overigens volkomen tegen het gedogen van cruisen in het Vondelpark (niet het gedogen van cruisen per se, maar het Vondelpark is te openbaar en het COC speelt een kwalijke rol in deze), maar ik wil hier nog even op reageren. Het lijkt me juist bijzonder rationeel en realistisch als de overheid erkent niet de volledige controle over haar burgers te hebben. Als je dat het ultieme falen noemt, so be it.quote:Op zondag 9 maart 2008 23:35 schreef LXIV het volgende:
Het ultieme falen van het kabinet is imho JUIST dat ze krampachtig proberen dingen te verbieden die toch niet te handhaven zijn. Waarom denk je dat in landen met een repressief drugsbeleid (zoals Frankrijk) het aantal drugsgebruikers PROCENTUEEL hoger ligt dan in Nederland? Dergelijke verboden gaan in tegen de menselijke natuur, en zijn dus bij voorbaat gedoemd te mislukken. Imho is het juist een teken van realisme als een overheid dingen gedoogd in de wetenschap dat een verbod averechts zal werken.quote:Op maandag 10 maart 2008 14:09 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik ben overigens volkomen tegen het gedogen van cruisen in het Vondelpark (niet het gedogen van cruisen per se, maar het Vondelpark is te openbaar en het COC speelt een kwalijke rol in deze), maar ik wil hier nog even op reageren. Het lijkt me juist bijzonder rationeel en realistisch als de overheid erkent niet de volledige controle over haar burgers te hebben. Als je dat het ultieme falen noemt, so be it.
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat er dan twee users in de FOK! geschiedenis zouden zijn met een Wittgenstein-avatar.quote:Op maandag 10 maart 2008 01:10 schreef Scaurus het volgende:
Nee, ik ben geen Fuifduif kloon.
Zijn er wel meer dan twee geweest.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:32 schreef nozem het volgende:
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat er dan twee users in de FOK! geschiedenis zouden zijn met een Wittgenstein-avatar.
Ik geloof er ook geen snars van. Je kunt zo'n condoom toch pas fatsoenlijk omdoen als het moment ongeveer daar is, en dan heb je je broek op je knieën, dus dan stop je het zakje toch niet zo gemakkelijk in je broekzak dus ja. Dat wordt dan denk ik snel op de grond gedropt (tussen je tanden houden is ook zo wat). En dan – ben je klaar. Buitenkant is allicht wat bruinig, en d'r zit glijmiddel aan, en binnenstebuiten trekken is ook geen recept voor succes, want daar heb je net zelf zitten kliederen.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:41 schreef speknek het volgende:
[..]
Zijn er wel meer dan twee geweest.
En ik ben er niet zo van overtuigd dat men zomaar hun condooms opruimt. Stop je die vieze condoom in je broekzak? En dan wel op tijd weggooien voordat je weer thuis bent? Daarbij is het vondelpark echt een stadspark. Van alle kanten huizen en mensen, zie ik het liever op een verlate parkeerplaats. Ware het niet dat tegenwoordig elke parkeerplaats langs de snelweg een homo-ontmoetingsplaats is, het loopt echt de spuigaten uit.
Maakt niet uit, elke centimeter van het park is van iedereen, elke centimeter. Dus dat doe je thuis maarquote:Op donderdag 13 maart 2008 12:46 schreef raptorix het volgende:
Snap het punt niet zo, in het Vondelpark wordt er alleen gecruised in de zomer, en dan alleen in het achterste stukje van de Rozentuin, er vind alleen orale seks plaats zonder condoom, dus over rondslingerende condooms hoeft men zich ook niet druk te maken. Daarnaast is het echt niet zo dat er mensen die hier niets van hoeven te weten hiermee geconfronteerd worden.
Net zoals barbecuen, met de hond spelen, met de kinderen spelen, etc?quote:Op donderdag 13 maart 2008 14:26 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Maakt niet uit, elke centimeter van het park is van iedereen, elke centimeter. Dus dat doe je thuis maar
Toen het park kado werd gedaan aan het publiek, was de voorwaarden dat honden altijd los moesten kunnen lopen. Voor kinderen zal wel eenzelfde regeling gelden en barbequeen heeft nooit gemogen.quote:Op donderdag 13 maart 2008 14:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Net zoals barbecuen, met de hond spelen, met de kinderen spelen, etc?
Dat zijn allemaal normale activiteiten voor in de buitenlucht. Homoseks is dat niet.quote:Op donderdag 13 maart 2008 14:48 schreef raptorix het volgende:
Net zoals barbecuen, met de hond spelen, met de kinderen spelen, etc?
ook dat ja, die suggestie wilde ik niet wekken.quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:03 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal normale activiteiten voor in de buitenlucht. Homoseks is dat niet.
Volgens mij kennen jullie de hele praktijk van homoseks in het Vondelpark niet, dit vind al tientallen jaren plaats, en er is nog nooit iemand die hier last van heeft gehad, het vind alleen plaats op tijden dat er geen mensen meer in het park vertoefen op die plek. Overigens mag barbecuen wel in het vondelpark.quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:03 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal normale activiteiten voor in de buitenlucht. Homoseks is dat niet.
Natuurlijk, omdat het al tientallen jaren gebeurd, mogen we niet toornen aan het 'recht' van homo's om te cruisen in het Vondelpark. En natuurlijk heeft er niemand last van! Wie maakt zich immers druk om weggegooide condooms of het per abuis geconfronteerd worden met neukende homo's bij de avondwandeling?quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:09 schreef raptorix het volgende:
Volgens mij kennen jullie de hele praktijk van homoseks in het Vondelpark niet, dit vind al tientallen jaren plaats, en er is nog nooit iemand die hier last van heeft gehad, het vind alleen plaats op tijden dat er geen mensen meer in het park vertoefen op die plek. Overigens mag barbecuen wel in het vondelpark.
Je blaat maar wat zonder dat je de situatie kent, in het Vondelpark vind alleen orale seks zonder condooms plaats, dus dat kan het probleem niet zijn. De meeste rommel in het Vondelpark komt van dagjesmensen die de moeite niet nemen om hun blikjes weg te gooien. En NOGMAALS mensen worden niet geconfronteerd met openbare schennis aangezien het juist op plekken gebeurt waar men niet gezien wil worden. En schennis? Dan kunnen we de wallen ook wel sluiten in Amsterdam, onee dat doen we alquote:Op donderdag 13 maart 2008 16:19 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Natuurlijk, omdat het al tientallen jaren gebeurd, mogen we niet toornen aan het 'recht' van homo's om te cruisen in het Vondelpark. En natuurlijk heeft er niemand last van! Wie maakt zich immers druk om weggegooide condooms of het per abuis geconfronteerd worden met neukende homo's bij de avondwandeling?
Zoals al eerder gezegd is: al ziet niemand het, dan nog moet openbare homoseks verboden worden. Het is schending van de openbare orde.
Hebben we het nou over morele zaken, of over wettelijke zaken? Openbare seks is niet verboden zolang je er andere mee confronteerd.quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:35 schreef Scaurus het volgende:
Orale seks, masturbatie, anale seks, whatever. Het is en blijft een seksuele handeling. En zoals iedereen die een gedegen opvoeding heeft gehad weet, hoort seks binnen vier muren en niet in een park of parkeerplaats.
Sex in de buitenlucht is leuk!quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:35 schreef Scaurus het volgende:
Orale seks, masturbatie, anale seks, whatever. Het is en blijft een seksuele handeling. En zoals iedereen die een gedegen opvoeding heeft gehad weet, hoort seks binnen vier muren en niet in een park of parkeerplaats.
Hoort dat? Waarom? Ik heb nou nog nooit een handleiding voor sex gezien waarin dat staat.quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:35 schreef Scaurus het volgende:
Ontduiken van bewijslastquote:Op donderdag 13 maart 2008 16:35 schreef Scaurus het volgende:
En zoals iedereen die een gedegen opvoeding heeft gehad weet, hoort seks binnen vier muren en niet in een park of parkeerplaats.
Nee, dat kan het daglicht niet verdragen natuurlijk. Dat soort mensen willen we niet in de stadquote:Op donderdag 13 maart 2008 17:34 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
kun je niet gedoog zones aanwijzen, soort afwerkplekken, net als bij hoeren
dan hoeft het niet meer in publieke plekken te gebeuren
Het is bij de wet verboden...quote:Op donderdag 13 maart 2008 18:40 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Hoort dat? Waarom? Ik heb nou nog nooit een handleiding voor sex gezien waarin dat staat.
Dan hoort sex nog niet binnen 4 muren... dat is slechts een beperking die op papier staat.quote:
Via Google:quote:
quote:Daarom komt in het Wetboek van Strafrecht ook geen wetsartikel voor dat seks in de openbare ruimte verbiedt. Wel wordt in artikel 239 de 'schennis van de eerbaarheid' behandeld. Daarop staat een maximale gevangenisstraf van drie maanden, 'of een geldboete van de tweede categorie'. Onder schennis van de eerbaarheid wordt verstaan het in het openbaar 'willens en wetens verrichten van een onder de gegeven omstandigheden voor het normaal ontwikkelde schaamtegevoel kwetsende handeling'.
Artikel 239 richt zich vooral tegen seksueel exhibitionisme, ook wel bekend als 'potloodventen'. Maar volgens het OM zou het in theorie ook mogelijk zijn met artikel 239 in de hand gevallen van openbare seks voor de rechter te brengen. Alleen is het de vraag of de rechter tot veroordeling zal overgaan.
Volgens een arrest van de Hoge Raad van november 1974 moet de vraag of sprake is van schennis van de eerbaarheid door de rechter namelijk 'beoordeeld worden aan de hand van de hier te lande heersende zeden welke worden beïnvloed door de bij een belangrijke meerderheid van het Nederlandse volk levende opvatting'. En die zijn ruimhartig - hoewel niet onbegrensd.
Want ondanks het ontbreken van een specifiek wetsartikel betreffende openbare seks en een tolerant klimaat is niet bij voorbaat alles toegestaan. In juni vorig jaar klaagden voorbijgangers bij de Maastrichtse politie over een triootje aan de Kesselkade. De politie betrapte een 36-jarige Duitser en twee Poolse vrouwen van 21 en 24 op heterdaad. Het drietal moest een boete van 130 euro per persoon betalen, volgens het proces-verbaal overigens niet vanwege het liederlijke gedrag, maar omdat 'de geslachtsdelen zichtbaar waren'.
Advocate Van Dijk sluit niet uit dat het mogelijk is langs civielrechtelijke weg een einde te maken aan seks in het openbaar, bijvoorbeeld wanneer dat op grote schaal plaatsvindt in een park en buurtbewoners daarvan last ondervinden. 'Je zou dan kunnen wijzen op verstoring van het woongenot.' Of op geluidsoverlast? 'Minder waarschijnlijk, maar zou ook kunnen.'
quote:Op donderdag 13 maart 2008 21:12 schreef DennisMoore het volgende:
Via Google:
Eventjes kijken of ik het goed begrijp!quote:
quote:Op donderdag 13 maart 2008 22:59 schreef LaMaleta het volgende:
[..]
Eventjes kijken of ik het goed begrijp!
Iemand die naakt loopt kan dus gemakkelijk opgepakt worden omdat er dan geslachtdelen zichtbaar zijn. Maar als iemand sex heeft in het openbaar kan er alleen iets gedaan worden als er ook geslachtdelen zichtbaar zijn!
We?quote:Op donderdag 13 maart 2008 20:31 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Nee, dat kan het daglicht niet verdragen natuurlijk. Dat soort mensen willen we niet in de stad
Laten we niet te hard van stapel lopen, dit voorstel is door een groenlinkser geopperd.
quote:Cruisen gedoogd
De hoofdcommissaris reageert op berichten dat cruisen 's nachts in het Vondelpark wordt gedoogd.
Volgens wethouder Van Grieken van stadsdeel oud-Zuid geeft dat nauwelijks overlast.
Ook het merendeel van de Amsterdammers heeft daar geen problemen mee, blijkt uit een enquête.
quote:Op donderdag 13 maart 2008 23:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ho! er moet over geklaagd worden. Als je je in de bosjes verstopt heeft niemand er last van.
Flikker toch op, van wie is die enquete uitgegaan?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 12:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
We?
[..]
http://www.nos.nl/nosjour(...)homosvondelpark.html
Goh, de uitslag komt niet overeen met jouw mening en dus klopt het niet.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 20:25 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Flikker toch op, van wie is die enquete uitgegaan?
Dan is het geen enquete waard toch? Ik vermoed dat het COC er weer achter zit. Het zou me niets verbazen in elk geval. Er valt weer wat te halen, is het niet?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 20:39 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Goh, de uitslag komt niet overeen met jouw mening en dus klopt het niet.Mischien is dat hele sexen in het vondelpark wel gewoon een opgeblazen iets?
Conspiracy, religieuze intolerantie, oproepen tot geweld, in welk subforum hoort dit topic nou?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 20:46 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Dan is het geen enquete waard toch? Ik vermoed dat het COC er weer achter zit. Het zou me niets verbazen in elk geval. Er valt weer wat te halen, is het niet?
Vertrouw er maar op dat Amsterdammers er nooit aan zullen wennen, dus kijk er niet van op als er ineens iemand voor zijn bek wordt geslagen vanwege ongewenst onzedelijk gedrag
Het recht om homoseksuelen als gelijke te behandelen verspeel je door vondelparkseks te gedogen. Er is namelijk geen gelijkheid.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 21:12 schreef ultra_ivo het volgende:
Dit lijkt op een goedpraten van potenrammen. Als iemand vindt dat iemand anders volgens hem 'ongewenst zedelijk gedrag' vertoond mag ie in elkaar geslagen worden. En dan ook nog de zaak zo onduidelijk formuleren dat ieder gedrag dat niet in zijn religieuze plaatje te pas komt aanleiding mag vormen voor geweld. DAT is pas verloedering.
Natuurlijk wel. Heteros' mogen ook sex hebben in het park.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 21:17 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Het recht om homoseksuelen als gelijke te behandelen verspeel je door vondelparkseks te gedogen. Er is namelijk geen gelijkheid.
Hoezo natuurlijkquote:Op vrijdag 14 maart 2008 21:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Heteros' mogen ook sex hebben in het park.
Topless zonnen heeft niets met sex te maken. Ik heb het over pijpen, beffen en keihard neuken.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 21:37 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Hoezo natuurlijk
Hetero's mogen dat helemaal niet, zie de borden in een eerdere post van mij. Er zijn 58 borden die vertellen dat vrouwen niet topless mogen zonnen.
Ja, dus?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 21:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Topless zonnen heeft niets met sex te maken. Ik heb het over pijpen, beffen en keihard neuken.
Dat kan gewoon in het Vondelpark als het donker is. Probeer het maar.quote:
Ga je me nu al vertellen wat ik moet doenquote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat kan gewoon in het Vondelpark als het donker is. Probeer het maar.
Het ging om wat je een paar posts terug zei:quote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:07 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ga je me nu al vertellen wat ik moet doenDacht het niet, als ik 's avonds door het park naar huis wil lopen, dan wil ik me niet bedreigd voelen door homoseksuelen die op de loer liggen. Daarom verwacht ik dat er regelmatig gesurveilleerd zal worden om die angst weg te nemen.
Maar blijkbaar heb je een te slecht geheugen om je eigen mening te onthouden. Misschien moet je meer neuken en minder klagen.quote:Er is namelijk geen gelijkheid.
Waarom? Wie ben jij om mij daar over te veroordelen?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het ging om wat je een paar posts terug zei:
[..]
Maar blijkbaar heb je een te slecht geheugen om je eigen mening te onthouden. Misschien moet je meer neuken en minder klagen.
Ik verwijs u naar mijn reactie een paar posts geleden.quote:
Ja, er staan overal in het Vondelpark homos in de bosjes te wachten om jou te grazen te nemen.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:07 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ga je me nu al vertellen wat ik moet doenDacht het niet, als ik 's avonds door het park naar huis wil lopen, dan wil ik me niet bedreigd voelen door homoseksuelen die op de loer liggen. Daarom verwacht ik dat er regelmatig gesurveilleerd zal worden om die angst weg te nemen.
Je kan toch ook neuken met je broek op je enkels? Niet alsof die kerels zich compleet gaan uitkleden om afgezogen te worden, hoor.quote:
Een vrouw hoeft ook alleen maar een rok aan te doen. Even omhoog doen en hoppa, je kan zo sex hebben.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:46 schreef wonderer het volgende:
[..]
Je kan toch ook neuken met je broek op je enkels? Niet alsof die kerels zich compleet gaan uitkleden om afgezogen te worden, hoor.
Daarom wil ik voorzorgsmaatregelen, dan hoef ik me niet bedreigd te voelen. Zo doen homo's het ook altijdquote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:46 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ja, er staan overal in het Vondelpark homos in de bosjes te wachten om jou te grazen te nemen.Homos zijn ook gewoon mensen hoor, wees nou maar niet zo arrogant te denken dat ze jou willen neuken.
Wat stel je voor dan? 5000W bouwlampen en om de tien meter politie-agenten?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:49 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Daarom wil ik voorzorgsmaatregelen, dan hoef ik me niet bedreigd te voelen. Zo doen homo's het ook altijd
Als dat nodig is wel jaquote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:50 schreef wonderer het volgende:
[..]
Wat stel je voor dan? 5000W bouwlampen en om de tien meter politie-agenten?
Maar is het nodig? Hoe vaak kom jij na zonsondergang in het Vondelpark? En heb je daar al eens overlast ervaren (want het gebeurt nu natuurlijk gewoon).quote:
En al die enge heterovrouwen dan? Die je zomaar kunnen bespringen? Moet je ook altijd bescherming in winkelstraten hebben? Wie weet sleept zo'n vrouw je wel zomaar mee een pashokje in!quote:Op vrijdag 14 maart 2008 22:49 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Daarom wil ik voorzorgsmaatregelen, dan hoef ik me niet bedreigd te voelen. Zo doen homo's het ook altijd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |