abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 maart 2008 @ 17:36:22 #151
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_57266127
quote:
Op zondag 9 maart 2008 17:33 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik snap niet dat homo-organisaties hiermee geassocieerd willen worden. Precies dit soort gedrag werkt acceptatie van homo's dus ernstig tegen. Het is smerig, het zorgt voor overlast en onnodig.
Evil_Jur vindt dat maar niets, van die kluiten aarde in z'n bilspleet

[ Bericht 0% gewijzigd door Pappie_Culo op 09-03-2008 17:44:38 ]
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zondag 9 maart 2008 @ 17:36:26 #152
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57266128
quote:
Op zondag 9 maart 2008 17:31 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Niet met empirisch bewijs, maar wel met pure logica.
Die logica komt in dit topic anders niet uit de verf. Homo's zijn fascistische kinderverkrachters, maar verder hoor ik geen argumenten voor je "logica"
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 9 maart 2008 @ 17:37:47 #153
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_57266154
quote:
Op zondag 9 maart 2008 17:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die logica komt in dit topic anders niet uit de verf. Homo's zijn fascistische kinderverkrachters, maar verder hoor ik geen argumenten voor je "logica"
Nou, ik heb anders ook geen goed woord over voor fascistische kinderverkrachters hoor!
pi_57266159
quote:
Op zondag 9 maart 2008 17:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat jij de logica niet snapt is jouw probleem, toch? Overigens hoef ik geen argumenten te geven voor de betreffende logica, de logica zelf vormt het argument.
pi_57266177
quote:
Op zondag 9 maart 2008 17:36 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Evil_Jur vindt dat maar niets, van die kluiten aarden in z'n bilspleet
Wie wel?
pi_57266249
quote:
Op zondag 9 maart 2008 17:31 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Niet met empirisch bewijs, maar wel met pure logica.
Tja, zo gaat ook het verhaal dat Socrates door puur logisch redeneren kon 'bewijzen' dat vrouwen geen tanden hadden. Wellicht niet met empirisch bewijs, maar hey, dat maakte het niet minder waar natuurlijk.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  zondag 9 maart 2008 @ 17:44:07 #157
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_57266276
quote:
Op zondag 9 maart 2008 17:38 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Wie wel?
hehehe
pi_57266294
quote:
Op zondag 9 maart 2008 17:13 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Oh? En wat is er over gebleven van het oude Romeinse rijk? En dat van de Grieken? Niets!
Ik heb een hoop boeken over het oude Romeinse en Griekse rijk gelezen, en uit zo'n beetje alles blijkt dat deze ten onder zijn gegaan aan politieke spelletjes en corruptie. Zeer zeker NIET door een losbandige sexuele moraal. Je impliceert dus een causaal verband waar slechts een correlatie waarneembaar is.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_57266313
quote:
Op zondag 9 maart 2008 17:37 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Dat jij de logica niet snapt is jouw probleem, toch? Overigens hoef ik geen argumenten te geven voor de betreffende logica, de logica zelf vormt het argument.
Niet op het moment dat je logica invalide is. Het suggereren van een causaal verband waar slechts een correlatie zichtbaar is, is daar een voorbeeld van.
  zondag 9 maart 2008 @ 18:40:47 #160
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57267363
quote:
Op zondag 9 maart 2008 17:45 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ik heb een hoop boeken over het oude Romeinse en Griekse rijk gelezen, en uit zo'n beetje alles blijkt dat deze ten onder zijn gegaan aan politieke spelletjes en corruptie. Zeer zeker NIET door een losbandige sexuele moraal. Je impliceert dus een causaal verband waar slechts een correlatie waarneembaar is.
Een maatschappij gaat niet ten onder aan een losbandige sexuele moraal of sodomie. Maar een losbandige sexuele moraal en sodomie zijn wel symptomen van decadente maatschappijen die tot ondergang gedoemd zijn.
The End Times are wild
pi_57267415
quote:
Op zondag 9 maart 2008 18:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een maatschappij gaat niet ten onder aan een losbandige sexuele moraal of sodomie. Maar een losbandige sexuele moraal en sodomie zijn wel symptomen van decadente maatschappijen die tot ondergang gedoemd zijn.
Daar valt iets voor te zeggen Maar dat zou de stelling in dit topic reduceren tot symptoombestrijding, en dat is ook niet wenselijk lijkt me. Ik ben helemaal voor iets doen tegen het vermeende morele verval van onze maatschappij, maar dat bereik je niet door de symptomen van dat morele verval te gaan verbieden, integendeel.
  zondag 9 maart 2008 @ 18:50:06 #162
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57267559
De wal zal het schip gaan keren.
The End Times are wild
pi_57267619
quote:

zondag 9 maart 2008 @ 18:59:20 #164
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_57267760
Ik heb een beetje het gevoel dat de voorsteller om het ‘cruisen’ te gedogen het idee had om eens een liberaal tegengeluid te laten horen in een tijd waarin de betutteling meer en meer op zich heenslaat. Ik heb echter niet het idee dat de actie zo geslaagd is.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_57267775
quote:

[..]

Is dat echt zo of hebben ze ons dat alleen maar wijs gemaakt .. als er net een machtig rijk ten onder is gegaan biedt zich dat nogal aan als excuus om mensen beperkende regels op te leggen namelijk
pleased to meet you
pi_57267820
quote:
Op zondag 9 maart 2008 19:00 schreef moussie het volgende:

[..]

Is dat echt zo of hebben ze ons dat alleen maar wijs gemaakt .. als er net een machtig rijk ten onder is gegaan biedt zich dat nogal aan als excuus om mensen beperkende regels op te leggen namelijk
Nee, dat is volgens mij wel waar. Naarmate een beschaving een bepaald welvaartsniveau bereikt zie je keer op keer dat de decadentie toeslaat. Er is imho ook een logische verklaring voor. Als je alles al hebt, waar valt er dan nog voor te vechten?

Dat is imho ook de reden dat we hier in Nederland niet kunnen concurreren met Polen (voor lage lonen banen), Indiers (voor IT banen), etc. Die doen namelijk hetzelfde werk als ons, maar voor minder geld. En ze werken keihard. Waarom? Zij hebben er nog iets bij te winnen, zowel Polen als Indie zijn opkomende economieen. Wij niet.
  zondag 9 maart 2008 @ 19:06:16 #167
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57267900
quote:
Op zondag 9 maart 2008 18:59 schreef Iblis het volgende:
Ik heb een beetje het gevoel dat de voorsteller om het ‘cruisen’ te gedogen het idee had om eens een liberaal tegengeluid te laten horen in een tijd waarin de betutteling meer en meer op zich heenslaat. Ik heb echter niet het idee dat de actie zo geslaagd is.
Ja Iblis, daar heb je weer een punt dat alle anderen, mijzelf incluis, over het hoofd gezien hebben. Terwijl het best wel eens zo zou kunnen zijn, of tenminste deels. Hulde.
The End Times are wild
pi_57267908
quote:
Op zondag 9 maart 2008 18:52 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ah, dat boek heb ik gelezen .
pi_57267966
quote:
Op zondag 9 maart 2008 19:06 schreef floris.exe het volgende:

Ah, dat boek heb ik gelezen .
Ja, ik ook. Maar ik ben vergeten waar 't ook alweer over gaat .
pi_57267998
quote:
Op zondag 9 maart 2008 19:09 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ja, ik ook. Maar ik ben vergeten waar 't ook alweer over gaat .
laat me raden .. over decadentie ?
pleased to meet you
  zondag 9 maart 2008 @ 19:15:23 #171
pi_57268103
Decadentie is leuk!
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_57268126
quote:
Zwengelde Paul Cliteur in Moderne Papoea's het debat aan over de multiculturele samenleving, integratie en inburgering, nu keert hij zijn blik naar binnen: een discussie over onze waarden, zo stelt hij, is ook een discussie over ons eigen systeem. De grondslagen van ons systeem staan echter niet meer duidelijk overeind. Het lijkt alsof we 'decadent' geworden zijn. Dat is een probleem, want je kunt nieuwkomers moeilijk een norm van integratie voorhouden als je niet eens weet waarin ze zouden moeten integreren. Cliteur analyseert de interne spanningen in de democratische rechtstaat, stelt prangende vragen bij onze centrale staatsinstellingen, gispt de anarchie in ons openbaar bestuur als het gevolg van de non-conformistische dialectiek van '68, raadt religie als instrument tot inburgering dringend af, en bepleit eens temeer een heroriëntatie op het Grieks-Romeinse gedachtegoed als fundament van ons waardesysteem. Veel aangezocht debater, polemist en reachtsfilosoof Paul Cliteur lanceert in Tegen de decadentie een conservatieve cultuurkritiek met een ferme vermaning aan ons systeem in verval: de gevaren die ons bedreigen komen niet van buiten, maar zijn we zelf.
Oja.
  zondag 9 maart 2008 @ 19:22:56 #173
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_57268268
quote:
Op zondag 9 maart 2008 17:33 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik snap niet dat homo-organisaties hiermee geassocieerd willen worden. Precies dit soort gedrag werkt acceptatie van homo's dus ernstig tegen. Het is smerig, het zorgt voor overlast en onnodig.
Beetje jammer van de het is smerig regel, dat is jouw standpunt, maar verder ben ik het wel met je eens, ik snap dat cruisen überhaupt niet, beetje anoniem buiten in de kou staan rommelen, maar ik wil er liever ook niet mee geassioceerd worden.
Feit is wel dat het overgrote deel van de cruisers getrouwde biseksuele mannen zijn die op zoek zijn naar homoseks, en geen losgeslagen homo's die ook daar nog es ff lekker van bil willen gaan, die hebben daar toch wel andere plekken voor.
Het enigste wat ik sowieso niet begrijp waarom het getolereerd moet worden, openbare sex en naaktheid is toch sowieso verboden, waarom dan hiervoor een uitzondering maken?
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zondag 9 maart 2008 @ 19:27:00 #174
39581 Salvad0R
universal
pi_57268345
Sex in het openbaar
  zondag 9 maart 2008 @ 19:30:23 #175
pi_57268424
quote:
Op zondag 9 maart 2008 19:22 schreef YuckFou het volgende:

openbare sex en naaktheid is toch sowieso verboden, waarom dan hiervoor een uitzondering maken?
Vind ik ook! Ik wil ook gewoon buitensex kunnen hebben als ik daar zin in heb!
Hetero's worden weer is gediscrimineerd!

Vrije buitensex voor iedereen!
pi_57268433
Zodra het overlast geeft en vanaf de openbare weg zichtbaar is, wordt het dus NIET getolereerd.
  zondag 9 maart 2008 @ 19:34:30 #177
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_57268511
quote:
Op zondag 9 maart 2008 19:30 schreef DennisMoore het volgende:
Zodra het overlast geeft en vanaf de openbare weg zichtbaar is, wordt het dus NIET getolereerd.
En zolang het niet zichtbaar is en geen overlast geeft wordt het volgens mij nu ook vaak niet ontdekt en derhalve impliciet getolereerd. De facto heeft het gedogen dus weinig effect behalve op rhetorisch en politiek vlak.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zondag 9 maart 2008 @ 19:38:33 #178
pi_57268597
quote:
Door mij wel
pi_57268697
quote:
Op zondag 9 maart 2008 19:34 schreef Iblis het volgende:

En zolang het niet zichtbaar is en geen overlast geeft wordt het volgens mij nu ook vaak niet ontdekt en derhalve impliciet getolereerd. De facto heeft het gedogen dus weinig effect behalve op rhetorisch en politiek vlak.
Nouja, da's dus de vraag. Misschien is 't wel zo dat een overijverige bromsnor aangespoord door een gristelijke wethouder té graag met zijn lantaarn de bosjes in duikt bij 't waarnemen van enig geritsel? Of misschien is 't wel zo dat cruisers bij bruising geen aangifte durven doen omdat ze officieel strafbaar bezig waren?
  zondag 9 maart 2008 @ 19:52:24 #180
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_57268865
ik denk niet dat ordehandhavers dingen willen vinden die niet in de bosjes thuis horen. Deze geluiden hoorde je 2 a 3 jaar geleden ook al en toen riep het dezelfde weerzin op als nu. Er werden namelijk gebruikte condooms en naalden gevonden.

Als je zonodig een park wilt misbruiken, doe dan dan op eigen verantwoordelijkheid en claim het niet als een recht.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zondag 9 maart 2008 @ 20:03:33 #181
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_57269099
quote:
Op zondag 9 maart 2008 19:52 schreef Aoristus het volgende:
ik denk niet dat ordehandhavers dingen willen vinden die niet in de bosjes thuis horen. Deze geluiden hoorde je 2 a 3 jaar geleden ook al en toen riep het dezelfde weerzin op als nu. Er werden namelijk gebruikte condooms en naalden gevonden.

2/3 jaar geleden? ik kan me van een jaar of 15 terug de verhalen uit de krant nog voor de geest halen dat de heroine hoertjes hun rotzooi ook niet opruimden op de toen gebruikelijke afwerkplekken..
Gebruikte condooms, naalden, rotzooi, t zal immer in de bosjes te vinden zijn, daar doet een welof niet gedogen niets aan af...
pi_57269189
Een vraag is wel of 'men' nu anonieme seks in bosjes wil hebben omdat het anoniem is (en men bijvoorbeeld keurig getrouwd is met kindertjes enzo) of omdat het anonieme en het struikgewasgeruis zo'n kick geeft?

In het eerste geval is de remedie vooral een verder streven naar homo-acceptatie.
  zondag 9 maart 2008 @ 20:12:44 #183
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_57269277
quote:
Op zondag 9 maart 2008 20:03 schreef YuckFou het volgende:

[..]

2/3 jaar geleden? ik kan me van een jaar of 15 terug de verhalen uit de krant nog voor de geest halen dat de heroine hoertjes hun rotzooi ook niet opruimden op de toen gebruikelijke afwerkplekken..
Gebruikte condooms, naalden, rotzooi, t zal immer in de bosjes te vinden zijn, daar doet een welof niet gedogen niets aan af...
Maar dat waren gebieden aan de rand van de stad wat geen andere functie had. DIt gaat om een park, collectief bezit en iets waar we trots op mogen zijn.
Toen de familie Van Eeghen het park rond 1864 stichtte, heeft zij één belangrijke voorwaarde vast laten leggen: dat honden daar te allen tijde los mogen lopen,.niet dat kerels zich aan elkaar mogen vergrijpen. Niemand zit op dat soort beelden te wachten.
pi_57269743
quote:
Op zondag 9 maart 2008 18:52 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Rome is ten onder gegaan aan het eten uit borden gemaakt uit lood, toch?
I´m back.
pi_57269804
quote:
Op zondag 9 maart 2008 20:12 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Maar dat waren gebieden aan de rand van de stad wat geen andere functie had. DIt gaat om een park, collectief bezit en iets waar we trots op mogen zijn.
Toen de familie Van Eeghen het park rond 1864 stichtte, heeft zij één belangrijke voorwaarde vast laten leggen: dat honden daar te allen tijde los mogen lopen,.niet dat kerels zich aan elkaar mogen vergrijpen. Niemand zit op dat soort beelden te wachten.
Er zijn redenen om aan te nemen dat dat soort toestanden enorm uit de klauw gelopen zijn afgelopen 15 jaar?
I´m back.
pi_57269964
quote:
Op zondag 9 maart 2008 20:08 schreef DennisMoore het volgende:
Een vraag is wel of 'men' nu anonieme seks in bosjes wil hebben omdat het anoniem is (en men bijvoorbeeld keurig getrouwd is met kindertjes enzo) of omdat het anonieme en het struikgewasgeruis zo'n kick geeft?

In het eerste geval is de remedie vooral een verder streven naar homo-acceptatie.
Tja, je zou je kunnen voorstellen dat dat soort taferelen zich juist niet afspeelden in het Vondelpark of all places.
I´m back.
  zondag 9 maart 2008 @ 20:58:11 #187
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_57270313
quote:
Op zondag 9 maart 2008 20:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Er zijn redenen om aan te nemen dat dat soort toestanden enorm uit de klauw gelopen zijn afgelopen 15 jaar?
Je hebt het rozenparkje, dichtbij de vijver en kinderspeelplaats. Daar schijnt wel eens rotzooi te liggen. De rek op de mogelijkheden van het park wordt wel al zeker 15 jaar getest, zo wilde Bolkestein het park als een golfterrein gebruiken (en het dus ook af te zetten voor het publiek) en een paar jaar geleden vond men het een goed idee om overal reklameborden neer te zetten. Wat dat betreft is het niet zo vreemd dat je allerlei gestoorden krijgt die er een eigen interpretatie op na houden van hoe het park gebruikt moet worden. Dat is een beetje de schuld van het idee dat stadsdelen onderling moeten concurreren om geld te genereren.
pi_57270743
quote:
Wat een onzin. De overlast en zichtbaar zijn vanaf de openbare weg gebeurt nu ook al en er wordt NIETS aan gedaan. Zelf woon ik aan het Sarphatipark, een park in de buurt van de Albert Cuypmarkt, dat de twijfelachtige eer heeft één van de beste cruiseplekken van de stad te zijn.

Zeker ´s zomers is de overlast heel behoorlijk. Overal gebruikte condooms (nee, niet alleen in de bosjes), hopen stront(ja, van mensen, niet van honden. blijkbaar werkt anale seks een tikje laxerend), smerig ondergoed dat her en der verspreid ligt etc. Een tijdje terug kwam er een hond uit de bosjes met een levensgrote dildo. Je zal ´m maar van je hondje af moeten pakken..

Welnu, het bovenstaande is allemaal vervelend, maar niet onoverkomelijk. Wat wél ab-so-luut niet te tolereren valt is het lastigvallen van mensen die NIET aan het cruisen zijn. Als je als man ´s avonds door het park loopt word je óf lastig gevallen door geile kastnichten die rondjes om je heen fietsen en niet weggaan tot je het park verlaat of ze dreigt van hun fiets te trappen, óf je hebt hele groepen Marokkaanse schandknaapjes om je heen staan die ook wat irritant zijn.

Dat is wat er gebeurt als je als man je ´s avonds in het park waagt. Heb je nou als vrouw de ballen om het park in te gaan(of tijdens een mooie zomeravond iets te lang op het gras te blijven zitten), dan word je ronduit te verstaan gegeven dat je op dient te sodemieteren en blijft men je net zo lang sarren tot je vertrekt.

Politie en deelraad zijn op de hoogte maar gedogen alles. Een plan om verlichting in het park aan te brengen werd getorpedeerd door een deelraadslid dat zelf regelmatig in het park rondhangt.

[ Bericht 0% gewijzigd door IntensiveGary op 09-03-2008 21:20:16 (edit vanwege tiepvaudjes) ]
  zondag 9 maart 2008 @ 22:27:08 #189
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_57272534
quote:
Op zondag 9 maart 2008 20:12 schreef Aoristus het volgende:
Nee hoor dit waren gewone parkjes en bosjes, en niet alleen aan de rand van de stad maar ook in de binnenstad van steden als Arnhem en Eindhoven, het is niet alleen maar Amsterdam waar dit speelt
quote:
Op zondag 9 maart 2008 21:18 schreef IntensiveGary het volgende:
Wat een onzin. De overlast en zichtbaar zijn vanaf de openbare weg gebeurt nu ook al en er wordt NIETS aan gedaan. Zelf woon ik aan het Sarphatipark, een park in de buurt van de Albert Cuypmarkt, dat de twijfelachtige eer heeft één van de beste cruiseplekken van de stad te zijn.

Zeker ´s zomers is de overlast heel behoorlijk. Overal gebruikte condooms (nee, niet alleen in de bosjes), hopen stront(ja, van mensen, niet van honden. blijkbaar werkt anale seks een tikje laxerend), smerig ondergoed dat her en der verspreid ligt etc. Een tijdje terug kwam er een hond uit de bosjes met een levensgrote dildo. Je zal ´m maar van je hondje af moeten pakken..

Welnu, het bovenstaande is allemaal vervelend, maar niet onoverkomelijk. Wat wél ab-so-luut niet te tolereren valt is het lastigvallen van mensen die NIET aan het cruisen zijn. Als je als man ´s avonds door het park loopt word je óf lastig gevallen door geile kastnichten die rondjes om je heen fietsen en niet weggaan tot je het park verlaat of ze dreigt van hun fiets te trappen, óf je hebt hele groepen Marokkaanse schandknaapjes om je heen staan die ook wat irritant zijn.

Dat is wat er gebeurt als je als man je ´s avonds in het park waagt. Heb je nou als vrouw de ballen om het park in te gaan(of tijdens een mooie zomeravond iets te lang op het gras te blijven zitten), dan word je ronduit te verstaan gegeven dat je op dient te sodemieteren en blijft men je net zo lang sarren tot je vertrekt.

Politie en deelraad zijn op de hoogte maar gedogen alles. Een plan om verlichting in het park aan te brengen werd getorpedeerd door een deelraadslid dat zelf regelmatig in het park rondhangt.
Ik zou redelijk woest worden en keer keer de politie bellen als ik dergelijke taferelen zag, ja ik ben homo, maar nee ik heb totaal geen behoefte aan live shows als ik uit mn raam kijk, en de gedoog-gedachten gang hoe jij dat omschrijft zou bij mij als een rode lap op een stier werken, en zoals evil-jur al stelde zouden homo-belangenorganisaties hier zwaar afkeurend op moeten reageren en hun 'achterban' moeten oproepen om het cruisen alleen op een paar plekken te doen waar anderen er zeker geen last van hebben, en voor wat het vondelpark betreft, daarvan begrijp ik niet dat die shit er gedoogd zou moeten worden
  zondag 9 maart 2008 @ 22:28:13 #190
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57272561
quote:
Op zondag 9 maart 2008 19:22 schreef YuckFou het volgende:
Feit is wel dat het overgrote deel van de cruisers getrouwde biseksuele mannen zijn die op zoek zijn naar homoseks, en geen losgeslagen homo's die ook daar nog es ff lekker van bil willen gaan, die hebben daar toch wel andere plekken voor.
Het is zum kotzen dat getrouwde mannen homoseks willen hebben. Belooft men bij het trouwen niet elkaar trouw te zijn?
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_57272606
quote:
Op zondag 9 maart 2008 21:18 schreef IntensiveGary het volgende:

Politie en deelraad zijn op de hoogte maar gedogen alles.
Welkom in Nederland... de regels zijn prima, maar ze worden niet gehandhaafd.

Zullen we ons belastinggeld terugvragen?
pi_57272648
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:28 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Het is zum kotzen dat getrouwde mannen homoseks willen hebben. Belooft men bij het trouwen niet elkaar trouw te zijn?
Ik vind het eerder zum kotzen dat we in een maatschappij leven waarin het beeld gecreeerd wordt dat als je maar getrouwd bent, dat je dan gelukkig bent. Niet voor niets eindigen 1 op de 3 (of was het 2 op de 3?) huwelijken in een scheiding. Dat zou toch te denken moeten geven.

Ik vind zum kotzen dat er zo veel waarde wordt gehecht aan een instituut zoals het huwelijk. Alsof je plotseling gelukkig bent zodra je een gedeelde bankrekening en achternaam hebt. En ik vind het zum kotzen dat mensen er toe aangezet worden om iets te beloven wat ze helemaal niet waar kunnen maken, namelijk eeuwige trouw.
  zondag 9 maart 2008 @ 22:34:20 #193
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57272686
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:27 schreef YuckFou het volgende:
Ik zou redelijk woest worden en keer keer de politie bellen als ik dergelijke taferelen zag, ja ik ben homo, maar nee ik heb totaal geen behoefte aan live shows als ik uit mn raam kijk
Het Vondelpark gebeuren zorgt er alleen maar voor dat homo's gezien worden als buitenaardse wezens die hun geaardheid moeten uiten in de bosjes. Ik vraag me dan af: kunnen homo's niet gewoon naar de homobar gaan? In een andere stad dan waar ze wonen, misschien?
pi_57272747
En is het erger dat ze homoseks hebben dan hetroseks of is het net zo erg?
  zondag 9 maart 2008 @ 22:39:57 #195
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57272807
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:32 schreef Seneca het volgende:
Ik vind het eerder zum kotzen dat we in een maatschappij leven waarin het beeld gecreeerd wordt dat als je maar getrouwd bent, dat je dan gelukkig bent. Niet voor niets eindigen 1 op de 3 (of was het 2 op de 3?) huwelijken in een scheiding. Dat zou toch te denken moeten geven.
Een huwelijk is zeker niet a priori een bron van geluk. Het behoort echter wel een overeenkomst te zijn die monogamie tot gevolg heeft.
quote:
Ik vind zum kotzen dat er zo veel waarde wordt gehecht aan een instituut zoals het huwelijk. Alsof je plotseling gelukkig bent zodra je een gedeelde bankrekening en achternaam hebt. En ik vind het zum kotzen dat mensen er toe aangezet worden om iets te beloven wat ze helemaal niet waar kunnen maken, namelijk eeuwige trouw.
Wel, zonder het huwelijk zouden wij in anarchie leven. Het huwelijk is een wezenlijk onderdeel van het gezin, dat de bouwsteen van de samenleving is. Een samenleving zonder (traditionele) gezinnen zou ernstig ontwricht zijn. (Actually zie je nu al ontwrichting door de vele scheidingen.) Tja, en of je de huwelijksbelofte waar kan maken ligt aan jezelf. Er zijn wel degelijk mensen die elkaar tot de dood trouw zijn gebleven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Scaurus op 09-03-2008 22:54:16 ]
  zondag 9 maart 2008 @ 22:41:28 #196
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57272844
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:37 schreef Xith het volgende:
En is het erger dat ze homoseks hebben dan hetroseks of is het net zo erg?
Nee. Het gaat er echter om dat de daad in het openbaar gedaan wordt. Ik heb niets tegen homoseksualiteit, alleen de openlijke professie daarvan in het Vondelpark stuit mij tegen de borst.
pi_57272847
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:34 schreef Scaurus het volgende:

Het Vondelpark gebeuren zorgt er alleen maar voor dat homo's gezien worden als buitenaardse wezens die hun geaardheid moeten uiten in de bosjes. Ik vraag me dan af: kunnen homo's niet gewoon naar de homobar gaan? In een andere stad dan waar ze wonen, misschien?
Da's blijkbaar te veel werk of duurt te lang? Of de kick zit 'm toch in het anonieme spannende en 't geritsel van de bosjes.
pi_57272895
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:41 schreef Scaurus het volgende:

de openlijke professie daarvan in het Vondelpark stuit mij tegen de borst.
Dan sta je verkeerd om, denk ik.
pi_57273074
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:39 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Een huwelijk is zeker a priori een bron van geluk. Het behoort echter wel een overeenkomst te zijn die monogamie tot gevolg heeft.
Vandaar dus dat zo ongeveer de helft van alle huwelijken strandt? Waaronder ook huwelijken waarin geen van beide partners is vreemd gegaan? Nogal vreemd als het huwelijk a priori een bron van geluk is, vind je niet?
quote:
Wel, zonder het huwelijk zouden wij in anarchie leven. Het huwelijk is een wezenlijk onderdeel van het gezin, dat de bouwsteen van de samenleving is. Een samenleving zonder (traditionele) gezinnen zou ernstig ontwricht zijn.
Waarom zou je getrouwd moeten zijn om een gelukkig gezin te kunnen stichten? Leg me dat eens uit.
  zondag 9 maart 2008 @ 22:56:39 #200
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57273253
quote:
Op zondag 9 maart 2008 22:49 schreef Seneca het volgende:
Vandaar dus dat zo ongeveer de helft van alle huwelijken strandt? Waaronder ook huwelijken waarin geen van beide partners is vreemd gegaan? Nogal vreemd als het huwelijk a priori een bron van geluk is, vind je niet?
Correctie: ik vergat het woordje 'niet'. Er moet dus 'Het huwelijk is zeker niet a priori een bron van geluk' moeten staan. Mijn fout.
quote:
Waarom zou je getrouwd moeten zijn om een gelukkig gezin te kunnen stichten? Leg me dat eens uit.
Omdat de binding die het huwelijk is het uit elkaar gaan bemoeilijkt. Althans, dat is traditioneel zo - tegenwoordig hoef je een scheet te laten, en een 'flitsscheiding' is geregeld. De overheid maakt het nogal makkelijk voor mensen om te scheiden, vooral als je ziet dat scheiding een enorme impact op kinderen heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')