Ik heb mn rijbewijs al jaren, en zit genoeg op de weg om te weten wat voor malloten er rond rijden.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:06 schreef Platina het volgende:
[..]
Jij hebt geen rijbewijs? Als er 1 ding irritant is zijn het wel mensen die 60 gaan rijden waar je 80 mag. Afknuppelen die zooi. Er is namelijk geen 1 reden om langzamer dan 80 te gaan rijden.Behalve als je dat te eng vind ofzo en je dus eigenlijk geen rijbewijs zou moeten hebben.
Wederom wijs je onterecht een vingertje naar me. Ik heb enkel gezegd dat het meestal zo is dat er een ruim gat ontstaat tussen de trage en de snellere (of sportieve) rijders, waar mensen zoals ik dan kunnen invoegen. Ik zal mijn auto nooit ergens tussen duwen als het niet kan (pak je toch de volgende afslag, om de 100m heb je er eenquote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:39 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Ik heb mn rijbewijs al jaren, en zit genoeg op de weg om te weten wat voor malloten er rond rijden.
En waar je 80 mag, is 60 inderdaad hinderlijk. Maar Steeven is van mening dat hij deze mensen moet straffen door zélf asociaal te gaan rijden. Als je veilig kan en mag inhalen moet je dat ook zeker doen, maar niet vlak voordat je uit wil voegen. Dan minder je zelf ook gewoon vaart, en ga je rustig uitvoegen. Kost geen extra moeite hoor om normaal te rijden.
Tevens zijn er genoeg redenen om langzamer te rijden. Bochten, regen/sneeuw/ijzel, mist, smalle weg met tegenligger, passeren van fietsers... noem maar op.
Want dan zou je aangifte kunnen doen. Want dit soort maloten moeten van de weg afquote:Op donderdag 6 maart 2008 08:47 schreef Yildiz het volgende:
Je hebt z'n kenteken?
En wie mag jij dan welniet zijn dat je denk andere mensen te mogen ophouden?quote:Op zondag 9 maart 2008 10:56 schreef Walter81 het volgende:
Het punt is gewoon dat het asociaal is om in 1 keer van links naar uitvoegstrook te gaan.
Ik rij dagelijks langs verschillende punten waar dit gedrag extra vaak voorkomt, en dat los ik op door daar gewoon links te gaan rijden. Dan móet men wel achter mij langs om uit te voegen.
Tevens doe ik dat linksrijden op de maximum snelheid, dus is er niemand die daar last van heeft (tenzij men denkt harder te mogen rijden).
Ik voorkom dat ik word afgesneden. Dat is voor mijn eigen veiligheid. En dat iemand die zich niet aan de verkeersregels wilt houden daar hinder van heeft, is niet mijn probleem. DIe regels zijn gemaakt om het verkeer soepeler en veiliger te maken. Dat werkt niet als mensen denken zich daar niet aan te moeten houden.quote:Op zondag 9 maart 2008 12:00 schreef deepart het volgende:
[..]
En wie mag jij dan welniet zijn dat je denk andere mensen te mogen ophouden?
Amen, er zijn genoeg voertuigen die op kleine invoeg stroken wel met 80 moeten invoegen. En is het nou zo moeilijk om dan even je voet van het gas te halen? Of als het kan even naar de linkerbaan te gaan?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:10 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Het probleem is dat sommige mensen moeilijk anders kunnen. Mijn eerste auto was een Hyundai'tje, 1300cc'tje 14 jaar en 50pk oid zat daar op. Als ik daarmee op korte opritten de snelweg op reed wist ik dat ik aan 80/u moest invoegen op de snelweg gewoon omdat mijn auto in die tijd niet rapper op kon trekken (en ik trok serieus met dat ding door, snelweg invoegen was minimaal 6500 rpm voor ik schakelde, dus hoger kan je die dingen niet trekken). Ook als ik een vrachtwagen inhaalde had ik niet veel anders van keuze dan om dat aan 100/u te doen, aangezien ik nooit genoeg "aanloopruimte" had om snel even naar 130 te gaan om iemand in te halen.
Ik ben ook een "fervente linksrijder" zoals er veel zeggen, maar ik ga wel opzij gaan als ik merk dat er iemand achter mij plakt. Ik zie gewoon niet in dat ik tussen links & midden moet over en weer slalommen als er toch niemand achter me rijdt die er voorbij wil gaan... Ik laat qua afstand meestal 1à2x de afstand tussen de verlichtingspalen, wat iets van een 50à80 meter moet zijn. Aan 150 per uur is dat genoeg voor mijn reactietijd, en mijn wagen remt sneller dan de doorsnee dus dat zit ook wel goed. Als er zich dan een idioot voor mij naar links schiet die echt traag rijdt dan zit ik er misschien in, maar je kan toch niet alle risico's ontlopen (plus dat je toch in je recht verklaard wordt voor de verzekering, ook al reed je te snel)
'Trage bestuurder' reken ik gewoon iedereen onder die
1) bij een 1vaksbaan onder de maximale snelheid gaat gaan zitten
2) bij een tweevaksbaan op het linkervak gaat zitten & niet minstens de maximum rijdt
3) bij een 3vaksbaan op het linkervak gaat zitten en de maximumsnelheid rijdt, dat linkervak dient om 140 of meer te rijden.
waarom is 120 in bedwang houden & 150 niet? Het is gewoon een andere grens. Waar jij de grens legt op wat maximaal mag leg ik de grens waar ze mijn rijbewijs intrekken. Als ik me niet in bedwang kon houden ging ik wel 150+ rijden, veel problemen heeft m'n auto'tje daar niet mee.quote:Op zondag 9 maart 2008 12:19 schreef Walter81 het volgende:
Het begrip "auto kunnen rijden" betekent niet dat je alleen maar je gaspedaal in kan trappen, maar je bent pas een goede automobilist als je onder andere ook je voet in bedwang kan houden
relatief hoor. Als ik de genste binnenring afrijd aan 50/u (wettelijk max) dan sta je voor alle rode lichten. Als je diezelfde ring tegen 70/u neemt kan je normaal zonder rode lichten er door raken. Dat scheelt je al direct 5à10 minuten op nog geen 20km afstand...quote:Op zondag 9 maart 2008 16:27 schreef Daeron het volgende:
Nederland is zo klein dat je er hooguit 5-10 minuten mee kan besparen op je reistijd
Bekeuringen? Aanhoudingen? Gewoon een beetje kijken waar je te snel rijdt & ze pakken je niet hoor.quote:is het dat nu werkelijk al die ergernis, bekeuringen, aanhoudingen en andere weggebruikers die je zogenaamd ophouden door zich wel aan de wettelijke maximumsnelheid te houden, waard?
Soms wel, soms ook niet. Er kan altijd iets uitlopen waardoor je minder tijd hebt om op de volgende afspraak te staan (en neen, voor sommige afspraken weegt een heel klein risico op een ongeluk minder door dan te laat komen). Je moet je prioriteiten ergens leggen, jij legt die blijkbaar op "niet te snel rijden", anderen leggen die op "sowieso op tijd komen". Zolang je daarbij geen gevaarlijke maneuvers gaat maken moet dat kunnen vind ik.quote:En als je je moet haasten omdat je anders te laat komt moet je maar op tijd vertrekken, iedereen kan het, zelfs jij.
Die grens leg ik niet, maar die legt de wet.. En iedereen dient zich hier in Nederland daar aan te houden. Waarom zouden die regeltjes niet voor jou gelden????quote:Op zondag 9 maart 2008 15:17 schreef Athmozz het volgende:
[..]
waarom is 120 in bedwang houden & 150 niet? Het is gewoon een andere grens. Waar jij de grens legt op wat maximaal mag leg ik de grens waar ze mijn rijbewijs intrekken. Als ik me niet in bedwang kon houden ging ik wel 150+ rijden, veel problemen heeft m'n auto'tje daar niet mee.
waarom zou je je aan de wet moeten houden? De wet is er, en de sancties bij overtreding zijn gekend. Als je de combinatie neemt van de pakkans & de sanctie, dan is het gewoon een keuze of je je er aan wil houden of niet.quote:Op zondag 9 maart 2008 18:00 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Die grens leg ik niet, maar die legt de wet.. En iedereen dient zich hier in Nederland daar aan te houden. Waarom zouden die regeltjes niet voor jou gelden????
Moraalridder,quote:Op zondag 9 maart 2008 18:00 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Die grens leg ik niet, maar die legt de wet.. En iedereen dient zich hier in Nederland daar aan te houden. Waarom zouden die regeltjes niet voor jou gelden????
almerequote:
In Nederland zijn alle invoegstroken lang zat, zelfs vrachtwagens kunnen met 90 invoegen. Dan moet je echter wel de hele invoegstrook gebruiken.quote:Op zondag 9 maart 2008 12:14 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Amen, er zijn genoeg voertuigen die op kleine invoeg stroken wel met 80 moeten invoegen. En is het nou zo moeilijk om dan even je voet van het gas te halen? Of als het kan even naar de linkerbaan te gaan?
Omdat de (verkeers)wet er in eerste instantie is om alles veiliger te maken. Neem nou bijvoorbeeld snelheid. Als jij ergens aan komt rijden op een 80-kilometerweg, en iemand anders wil oversteken, dan moet deze er vanuit kunnen gaan bij het inschatten van de snelheid dat jij niet harder dan 80 rijdt.quote:Op zondag 9 maart 2008 18:49 schreef Athmozz het volgende:
[..]
waarom zou je je aan de wet moeten houden? De wet is er, en de sancties bij overtreding zijn gekend. Als je de combinatie neemt van de pakkans & de sanctie, dan is het gewoon een keuze of je je er aan wil houden of niet.
Dat vindt jij. Maar dat je je aan de weg moet houden is gewoon een feit. Als je het niet eens bent met de regels in Nederland, waar je je aan moet houden, dan moet je emigreren naar een land waar ze die regels niet hebben. Maar in Nederland (en België) zijn ze verplicht.quote:Natuurlijk gelden die regeltjes ook voor mij; als ik gepakt wordt zal ik er ook niet over zitten klagen hoor. Ik vind het alleen nutteloos om je aan alle regeltjes te gaan houden, die regels zijn er & ik beslis zelf wel welke ik mij aan houd en welke niet.
hopeloos geval......quote:Dat is zoiets als met de fiets / te voet voor een rood licht staan wachten als er toch niets af komt. Hoe dom kan je zijn om daar gewoon te staan wachten omdat er een lampje brandt??? Groen = altijd over mogen, rood is kijken of je niet omver gereden gaat worden. Verkeersreglementen moet je beschouwen als richtlijnen, niet als verplichtingen.
Ik kan zelf wel inschatten wat niet meer veilig is, en zoiets hangt meer af van situatie tot situatie. Soms is 120 op de snelweg al niet veilig meer (zware regenval / mist) en dan rijd ik trager; soms is 150 perfect veilig & dan rijd ik dat ook.quote:Op zondag 9 maart 2008 21:54 schreef Walter81 het volgende:
Omdat de (verkeers)wet er in eerste instantie is om alles veiliger te maken.
Het is niet omdat je je niet aan de regels wil houden dat je moet emigreren hoor. Neem er gewoon bij dat je misschien eens een overtreding gaat krijgen & dan als je daarmee kan leven is er geen probleem. Als iedereen die de regels van een land niet wil volgen zouden er nogal wat bevolkingsgroepen moeten emigreren...quote:Dat vindt jij. Maar dat je je aan de weg moet houden is gewoon een feit. Als je het niet eens bent met de regels in Nederland, waar je je aan moet houden, dan moet je emigreren naar een land waar ze die regels niet hebben. Maar in Nederland (en België) zijn ze verplicht.
Natuurlijk dat je je recht wil halen. Wat jij nu als voorbeeld geeft gaat echter niet op. Betaal je werknemer geen loon & die zal daarop reageren, met als resultaat dat je voor bijna 100% zeker alsnog dat bedrag zal mogen betalen (eventueel met een boete daarbij). Daar maak je dus bijna gegarandeerd verlies op (ofwel financieel, ofwel in tijd).quote:Omgedraaid geldt het zelfde. Als jij ergens recht op hebt, maar je krijgt het niet, dan zeg je ook : 'ja maar ik heb er recht op'. Stel dat je baas je niet betaalt, dan zeg jij ook: maar we hebben een contract, dus moet je me betalen. Als hij dan zegt 'ik vind het nutteloos om me aan dat contract te houden', dan durf ik te wedden dat jij ook je recht wil halen.
waarom? Omdat ik nog een beetje voor mijzelf kan denken & dus niet blindelings regeltjes opvolg? Als er geen ander verkeer aankomt moet je ook niet zeggen dat die lichten daar staan voor mijn veiligheid te verhogen, aangezien je niet overreden zal worden als er niets aankomt.quote:hopeloos geval......
Bedoelde ik ook.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 21:01 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Links? Ik heb daarstraks een stuk of 30 auto's rechts kunnen passeren, omdat die weer massaal links stil wilden gaan staan
Dat je op de snelweg te hard wil rijden moet je zelf weten, als je dan zelf de boete maar betaald. Maar dan moet je niet gaan lopen tieren op de overige 95% van de weggebruikers die zich wél aan de snelheid houden en zich wél aan de wet houden.quote:Op zondag 9 maart 2008 18:49 schreef Athmozz het volgende:
[..]
waarom zou je je aan de wet moeten houden? De wet is er, en de sancties bij overtreding zijn gekend. Als je de combinatie neemt van de pakkans & de sanctie, dan is het gewoon een keuze of je je er aan wil houden of niet.
Natuurlijk gelden die regeltjes ook voor mij; als ik gepakt wordt zal ik er ook niet over zitten klagen hoor. Ik vind het alleen nutteloos om je aan alle regeltjes te gaan houden, die regels zijn er & ik beslis zelf wel welke ik mij aan houd en welke niet.
Dat is zoiets als met de fiets / te voet voor een rood licht staan wachten als er toch niets af komt. Hoe dom kan je zijn om daar gewoon te staan wachten omdat er een lampje brandt??? Groen = altijd over mogen, rood is kijken of je niet omver gereden gaat worden. Verkeersreglementen moet je beschouwen als richtlijnen, niet als verplichtingen.
rot toch gewoon van de weg mallootquote:Op zondag 9 maart 2008 10:56 schreef Walter81 het volgende:
Het punt is gewoon dat het asociaal is om in 1 keer van links naar uitvoegstrook te gaan.
Ik rij dagelijks langs verschillende punten waar dit gedrag extra vaak voorkomt, en dat los ik op door daar gewoon links te gaan rijden. Dan móet men wel achter mij langs om uit te voegen.
Tevens doe ik dat linksrijden op de maximum snelheid, dus is er niemand die daar last van heeft (tenzij men denkt harder te mogen rijden).
En als het af en toe voorkomt dat dat uitvoegen niet soepel gaat, is het vaak een kwestie van de situatie niet goed kunnen inschatten, dat je denkt dat het waarschijnlijk net zal gaan. Maar als je twijfelt of het nog net past, moet je het gewoon niet zo doen.
* deepart is het eens met rival en Athmozz en geeft ze een schouderklopjequote:Op maandag 10 maart 2008 10:56 schreef rival het volgende:
[..]
rot toch gewoon van de weg malloot![]()
![]()
![]()
![]()
je lost niks op je maakt alles erger!
Omdat ik me gewoon aan de regels wil houden?quote:Op maandag 10 maart 2008 10:56 schreef rival het volgende:
[..]
rot toch gewoon van de weg malloot![]()
![]()
![]()
![]()
je lost niks op je maakt alles erger!
whahahaquote:Op maandag 10 maart 2008 12:53 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Omdat ik me gewoon aan de regels wil houden?
Jij (en je medestanders) weet zelf ook best dat je fout bezig bent als je je niet aan de regels wilt houden.
Die discussie over eigen regels maken moet je maar met oom agent houden als je weer eens aangehouden wordt.
Dat is geen hinderen. Want dat linksrijden is in dat geval met 120km/u. En als jij achter mij rijdt, dan mag je enkel harder dan 60km/u en niet sneller dan 120. Dus kan je er nooit last van hebben.quote:Op maandag 10 maart 2008 12:59 schreef rival het volgende:
[..]
whahaha![]()
jioj houd je juist niet aan de regels, je gaat expres ander verkeer hinderen. dat zeg je zelf. je gaat uiterst links blijven rijden zodat ze achter je langs moeten bij afritten en meer van dat!
daarom moeten ze jou van de weg halen![]()
![]()
In dat soort gevallen is hij degene die een andere auto tegenkomt niet jijquote:Op donderdag 6 maart 2008 20:01 schreef SuperShark het volgende:
[..]
Ja hij kwam mij inhalen met 1 km/u verschil. Toen liet ik even m'n gas los om hem voorbij te laten gaan. Daarop liet deze vriendelijke meneer ook zijn gas los, en bleef zo continu naast mij rijden.
Dit was bijna nog irritanter (en gevaarlijker ivm uitwijkmogelijkheden) dan het kleven, dat ik besloot terug te schakelen en flink gas bij te geven.
Maar volgens mij stond dit ook al duidelijk in de OP.
Ja leuk, maar in die andere auto zit ook iemand die hoogstwaarschijnlijk nog niet dood wil.quote:Op maandag 10 maart 2008 15:47 schreef MewBie het volgende:
[..]
In dat soort gevallen is hij degene die een andere auto tegenkomt niet jijlaat hem dus maar lekker nasst je rijden, hij is degene die een probleem krijgt niet jij.
quote:Op maandag 10 maart 2008 14:30 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat is geen hinderen. Want dat linksrijden is in dat geval met 120km/u. En als jij achter mij rijdt, dan mag je enkel harder dan 60km/u en niet sneller dan 120. Dus kan je er nooit last van hebben.
Zo zou ik ook kunnen zeggen dat jij hinder veroorzaakt door met 150 op de rechterbaan te rijden. Want stel dat iemand nou net met 170 over diezelfde rechterbaan had willen rijden....dan ben jij ook hinder aan t veroorzaken..... Is natuurlijk onzin, maar het is net zoveel onzin als wat je zelf zegt.
En dus moet ie wel remmenquote:Op maandag 10 maart 2008 16:06 schreef -0- het volgende:
[..]
Ja leuk, maar in die andere auto zit ook iemand die hoogstwaarschijnlijk nog niet dood wil.
Ik zal naar je zwaaien als je achter me rijdt en er niet langs kanquote:Op maandag 10 maart 2008 16:21 schreef SuperShark het volgende:
Walter81, ik hoop dat ik jou nooit tegenkom op de snelweg, want dan ben ik er echt binnen twee seconden rechts langs. Malloten als jou zouden ze hun rijbewijs af moeten pakken..
Deal, dan zal ik een foto maken van je laatste seconden, als er een Poolse chauffeur achter je zit met haast en een slaapkop, die met 125 in aan het halen is.quote:Op maandag 10 maart 2008 17:01 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Ik zal naar je zwaaien als je achter me rijdt en er niet langs kan
Daar hoef het geen Pool voor te zijn hoor.. Er zijn genoeg gekken op de weg te vinden met de Nederlandse nationaliteit.quote:Op maandag 10 maart 2008 17:37 schreef SuperShark het volgende:
[..]
Deal, dan zal ik een foto maken van je laatste seconden, als er een Poolse chauffeur achter je zit met haast en een slaapkop, die met 125 in aan het halen is.
Als dat zou voorkomen zou ik netjes even naar rechts gaan om hem te laten passeren om vervolgens zelf lekker door te cruisen met 150..quote:Op maandag 10 maart 2008 14:30 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat is geen hinderen. Want dat linksrijden is in dat geval met 120km/u. En als jij achter mij rijdt, dan mag je enkel harder dan 60km/u en niet sneller dan 120. Dus kan je er nooit last van hebben.
Zo zou ik ook kunnen zeggen dat jij hinder veroorzaakt door met 150 op de rechterbaan te rijden. Want stel dat iemand nou net met 170 over diezelfde rechterbaan had willen rijden....dan ben jij ook hinder aan t veroorzaken..... Is natuurlijk onzin, maar het is net zoveel onzin als wat je zelf zegt.
* Daeron mompelt iets over potten en ketels...quote:Op maandag 10 maart 2008 20:03 schreef deepart het volgende:
[..]
Als dat zou voorkomen zou ik netjes even naar rechts gaan om hem te laten passeren om vervolgens zelf lekker door te cruisen met 150..
Sorry als ik het zo zeg maar ik mag jou nu al niet meer.. Je komt behoorlijk egoistisch over.. Iedereen moet maar rekening houden met JOU..
Jij hoeft mij ook niet te mogen hoor. Ik zal er niet wakker van liggen. Ik heb naast Fok in ieder geval ook een echt leven, met mensen die mij wel mogen om wie ik ben. Jij kent mij niet en ik ken jou niet, dus hebben we verder niks met elkaar te maken. Ik zie het probleem niet.quote:Op maandag 10 maart 2008 20:03 schreef deepart het volgende:
[..]
Sorry als ik het zo zeg maar ik mag jou nu al niet meer.. Je komt behoorlijk egoistisch over.. Iedereen moet maar rekening houden met JOU..
ja nerd dan heb je toch ook geen haast meer als je op tijd vertrektquote:Op maandag 10 maart 2008 21:26 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Vertrek gewoon 2 minuten eerder als je zoveel haast hebt....
JOH!!! Hoe kóm je erbijquote:Op maandag 10 maart 2008 22:47 schreef Pharell het volgende:
[..]
ja nerd dan heb je toch ook geen haast meer als je op tijd vertrekt![]()
![]()
Wat ik daarme wil zeggen is dat jij en ik op de weg nooit vrienden zullen worden, je hoeft je niet zo te verdedigen met dat je vrienden hebt in het echte leven..quote:Op maandag 10 maart 2008 21:26 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Jij hoeft mij ook niet te mogen hoor. Ik zal er niet wakker van liggen. Ik heb naast Fok in ieder geval ook een echt leven, met mensen die mij wel mogen om wie ik ben. Jij kent mij niet en ik ken jou niet, dus hebben we verder niks met elkaar te maken. Ik zie het probleem niet.
Men hoeft niet speciaal met MIJ rekening te houden, maar als je samen op dezelfde weg rijdt, moet je rekening met ELKAAR houden. Niet ieder voor zich.
En precies wat Daeron zegt, wij hoeven ons niet op te laten jagen door een ander.
Kijk, als ik links 120 rij, en ik zou naar rechts gedwongen worden om iemand ruimte te geven die 120+ rijdt, dan word ik door je verplicht iets te doen wat ik eigenlijk niet wil doen... dus hinder je mij in het 120 links rijden. Dus wie hindert er nu wie??
Vertrek gewoon 2 minuten eerder als je zoveel haast hebt....
Vooral dat laatste is belangrijk, dat beiden in zo'n geval geen idiote acties beginnen uithalen. Ik heb zelf ook al eens gehad dat er iemand links 120 bleef rijden met het middenvak vrij, en als ik opschoof naar het middenvak om hem in te halen kwam hij ook mee, tot we uiteindelijk in een situatie zaten waarin hij midden op de 2 rijstroken reed om mij toch maar niet voor te latenquote:Op maandag 10 maart 2008 23:26 schreef deepart het volgende:
Het word anders een kat en muis spelletje en daar is niemand bij gebaat.
Dat is ook vrij kansloos je, iemand er niet doorlatenquote:Op maandag 10 maart 2008 23:45 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Vooral dat laatste is belangrijk, dat beiden in zo'n geval geen idiote acties beginnen uithalen. Ik heb zelf ook al eens gehad dat er iemand links 120 bleef rijden met het middenvak vrij, en als ik opschoof naar het middenvak om hem in te halen kwam hij ook mee, tot we uiteindelijk in een situatie zaten waarin hij midden op de 2 rijstroken reed om mij toch maar niet voor te laten![]()
Dan kàn verkeersveiligheid toch niet zijn prioriteit geweest zijn, en komt het er gewoon op aan dat hij eigen rechtertje wou spelen, zelfs ten koste van de verkeersveiligheid. Die had wss iets te compenseren, en kon zich zo ook eens belangrijk voelen in het verkeer![]()
(uiteindelijk ben ik er toch langs geraakt door een afrit op te rijden, goed door te trekken & op het einde van de afrit me er voor te schieten)
Dat is ook inderdaad een idiote actie van jouw voorganger, en zo iets zie je mij dan ook nooit doen hoor, om iemand niet door te laten. Áls ik iemand er niet doorlaat (in het eerder besproken geval van voorkomen van snijden bij een splitsing op de snelweg), dan zal ik sowieso geen gevaarlijke acties uithalen.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:45 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Vooral dat laatste is belangrijk, dat beiden in zo'n geval geen idiote acties beginnen uithalen. Ik heb zelf ook al eens gehad dat er iemand links 120 bleef rijden met het middenvak vrij, en als ik opschoof naar het middenvak om hem in te halen kwam hij ook mee, tot we uiteindelijk in een situatie zaten waarin hij midden op de 2 rijstroken reed om mij toch maar niet voor te laten![]()
Dan kàn verkeersveiligheid toch niet zijn prioriteit geweest zijn, en komt het er gewoon op aan dat hij eigen rechtertje wou spelen, zelfs ten koste van de verkeersveiligheid. Die had wss iets te compenseren, en kon zich zo ook eens belangrijk voelen in het verkeer![]()
(uiteindelijk ben ik er toch langs geraakt door een afrit op te rijden, goed door te trekken & op het einde van de afrit me er voor te schieten)
Jij durft iemand egoïstisch te noemen terwijl je zelf vind dat iedereen maar op moet zouten omdat jij zo graag harder wil rijden? Man, kijk toch naar jezelf.quote:Op maandag 10 maart 2008 20:03 schreef deepart het volgende:
[..]
Als dat zou voorkomen zou ik netjes even naar rechts gaan om hem te laten passeren om vervolgens zelf lekker door te cruisen met 150..
Omdat ze meer betaald hebben voor hun auto en meer wegenbelasting moeten betalen, vinden ze ook dat ze meer recht hebben op de weg.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:56 schreef deepart het volgende:
Even iets wat los staat van de rest, ik merk dat SUV bestuurders het meest egoistisch en asiociaal zijn van alle bestuurders op de weg.
quote:Op donderdag 6 maart 2008 08:08 schreef RemcoDelft het volgende:
Je bent ALTIJD fout als je voor een bumperklever te hard gaat rijden! Als je je laat intimideren kan je beter niet zelf autorijden...
Tip voor de volgende keer: gewoon 60 gaan rijden
doe je jezelf (en de 18 auto's die achter de klever rijden) nou niet meer plezier door gewoon bezig te blijven waar je mee bezig was? en zodra je naar rechts kan dit op je gemak gaat doen?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:59 schreef Locusta het volgende:
[..]
Doe ik ook altijd. Eerst even (net als TS) voorzichtig op de rem trappen,
ja daar maak je mensen wel bang meequote:Op dinsdag 11 maart 2008 12:48 schreef SimtekF1 het volgende:
Voor zo'n iemand heb ik altijd een cadeautje in de auto liggen.
[ afbeelding ]
En dan zet ik de anti-verblindingsstand er op en heb ik er geen last vanquote:Op dinsdag 11 maart 2008 12:41 schreef rival het volgende:
als iemand bij mij tot vervelens toe snelheid laat zakken dan zet ik mijn groot licht aan. (geen sein, gewoon aan)
net zo lang tot hij gaat stoppen of weer NORMAAL door gaat rijden. met beide keuzes ben ik het eens
Ik heb er wel last van als er iemand achter mij zit te kleven. Bovendien is het niet mijn bedoeling om meteen stil te staan op de rijbaan, maar gewoon even kort "flikkeren" met de remlichten met als bedoeling de persoon achter mij te attenderen op het feit dat hij te dicht achter mij zit en beter (voor beider veleiligheid) wat meer afstand kan gaan nemen.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 12:44 schreef rival het volgende:
doe je jezelf (en de 18 auto's die achter de klever rijden) nou niet meer plezier door gewoon bezig te blijven waar je mee bezig was? en zodra je naar rechts kan dit op je gemak gaat doen?
dus gewoon doen wat je ook zou doen als die klever niet achter je zat.... dan heb je toch nergens last van?
Misschien niet direct, maar als ik je 1 keer vol in je gezicht raak zeker wel.quote:
nou vertelquote:Op dinsdag 11 maart 2008 12:58 schreef Locusta het volgende:
Ik heb er wel last van als er iemand achter mij zit te kleven.
quote:
mja hier kan ik je in volgen hoor, als er iemand echt in mijn koffer rijdt vind ik dat ook niet zo'n plezant gedacht. Zicht verder naar achter maakt me niet uit, en verlichting is normaal toch geen probleem? Heb nog nooit gehad dat ik door verlichting van iemand achter mij geïrriteerd was...quote:Op dinsdag 11 maart 2008 13:17 schreef Locusta het volgende:
[..]
*snik* Boehoe* Stort hart uit.....
![]()
Nee, serieus: iemand die te dicht achter je zit, blokkeert je zicht, geeft je een onrustig en onveilig gevoel (kan verschillen per persoon), irriteert (vooral s'avonds) ivm de verlichting, creeert een onveilige situatie, etc
Klinkt inderdaad als politie. Die zijn er alleen om bonnetjes te schrijven, meer niet. Constant word je gewaarschuwd dat als je te hard rijdt dat dat gevaarlijk is, evenals met drank op achter het stuur... maar als het echt mis gaat, is de straf zo ontzettend laag.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:59 schreef Locusta het volgende:
Voor iedereen die zegt "politie bellen"; ik ben een keer op een asociale manier van de weg gedrukt door een idioot (waarbij ik net een verkeersbord kon ontwijken) en ik heb toen ook de politie gebeld en het nummerbord doorgegeven, vervolgens hebben ze er niets mee gedaan
blokkeert je zicht? wil je zo graag weten wat er 6 auto's achter je gebeurt? je hoeft alleen te anticiperen met verkeer voor jou en dat van achteren wat jou inhaald, inhalen kan niet want je rijd links (anders op dat moment ook geen klever)quote:Op dinsdag 11 maart 2008 13:17 schreef Locusta het volgende:
[..]
*snik* Boehoe* Stort hart uit.....
![]()
Nee, serieus: iemand die te dicht achter je zit, blokkeert je zicht, geeft je een onrustig en onveilig gevoel (kan verschillen per persoon), irriteert (vooral s'avonds) ivm de verlichting, creeert een onveilige situatie, etc
Gewoon niet kleven, is dat nou zo moeilijk? Of is het nu echt toffer om 80 excuses te bedenken om wel te kleven. En met (harde) regen ga je geen 20 rijden nee, maar je past wel je snelheid aan, aan de omstandigheden.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 13:30 schreef rival het volgende:
[..]
blokkeert je zicht? wil je zo graag weten wat er 6 auto's achter je gebeurt? je hoeft alleen te anticiperen met verkeer voor jou en dat van achteren wat jou inhaald, inhalen kan niet want je rijd links (anders op dat moment ook geen klever)
dus waar wil je naar kijken?
onveilig gevoel, hij hinderd je dus niet maar jouw gevoelens staan je in de weg
met regen 20 gaan rijden omdat de weg onveilig lijkt doe je toch ook niet
en savonds, hoe dichterbij de klever, hoe minder last van licht!
ik kleef (bijna) niet. dus mij niet aanspreken daarop.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 14:35 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Gewoon niet kleven, is dat nou zo moeilijk? Of is het nu echt toffer om 80 excuses te bedenken om wel te kleven. En met (harde) regen ga je geen 20 rijden nee, maar je past wel je snelheid aan, aan de omstandigheden.
Ben het met je eens hoor, daar niet van, maar omdat jij kleven niet hinderlijk vind, kan een ander dat nog wel vinden. Dat is ook gewoon rekening houden met een ander. Prima dat jij zelf niet kleeft, maar ga niet andermans foute gedrag goed praten.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 14:48 schreef rival het volgende:
[..]
ik kleef (bijna) niet. dus mij niet aanspreken daarop.
en toch heb ook ik last van mongolen die expres hinderen, dus daar geef ik wel op af...
van een klever heb ik nog nooit last gehad, omdat ik me niet zo druk maak om wat er achter me gebeurt en ik snellere rijders er gewoon voorbij laat wanneer dat kan....
klevers zijn vervelend maar mensen die EXPRES al het verkeer hinderen alleen maar om 1 klever zogenaamd op te voeden die moeten van de weg af!
JAMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR, de klever is er... en een klever die een remmer voor zich heeft gaat echt niet minder kleven de volgende keer. eerder nog meer omdat hij waarschijnlijk aggresief is geworden van dat getreiter!quote:Op dinsdag 11 maart 2008 15:03 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ben het met je eens hoor, daar niet van, maar omdat jij kleven niet hinderlijk vind, kan een ander dat nog wel vinden. Dat is ook gewoon rekening houden met een ander. Prima dat jij zelf niet kleeft, maar ga niet andermans foute gedrag goed praten.
walter je bent echt heel domquote:Op dinsdag 11 maart 2008 15:10 schreef Walter81 het volgende:
Maar als iedereen nou zou denken dat zicht naar achter hem niet uit maakt, en zn spiegel eraf sloopt,dan ook niet gaan lopen klagen dat de auto voor je niet aan de kant gaat voor je, omdat tie je niet kan zien...
Wel beetje tegenstrijdig.... Of is het nut van een spiegel soms enkel dat je kan zien wanneer je plaats moet maken.
Alsof het telkens met excuses voor kleven/hardrijden enz een teken van intelligentie zijn.....quote:Op dinsdag 11 maart 2008 15:15 schreef rival het volgende:
[..]
walter je bent echt heel dom
a: probeer eens inhoudelijk te reageren
b: je voorbeelden slaan als een lul op een drumstel!![]()
(serieus, ze hebben een hoog gedroogde-mexicaantjes-gehalte)
en er komt nog een kutgeluid vanaf ook
daar ga je weer. als je mijn laatste posts had gelezen kon je onmogelijk met die reactie komen! (tenzij heel dom)quote:Op dinsdag 11 maart 2008 15:37 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Alsof het telkens met excuses voor kleven/hardrijden enz een teken van intelligentie zijn.....
Ik zeg ook, ik ben het met je eens, maar net als dat die klever er is, is die persoon voor die klever er ook gewoon en die gaat dus ook niet aan de kant. Dus dan wordt het een beetje een pot verwijt ketel verhaal.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 15:10 schreef rival het volgende:
[..]
JAMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR, de klever is er... en een klever die een remmer voor zich heeft gaat echt niet minder kleven de volgende keer. eerder nog meer omdat hij waarschijnlijk aggresief is geworden van dat getreiter!
dus wat ik wil zeggen, deze mensen maken het alleen maar erger. als ze zsm naar rechts gaan hebben ze A, geen last meer van de klever en B doen ze een hoop achter-de-klever-rijdende-personen een groot plezier (of ze behoeden die mensen voor een extra remlast dan)
ik ga er vanuit dat er steeds minder klevers komen als men zsm naar rechts gaat en dat dit getreiter het allemaal erger maakt...
en de remmer/hinder die dit doet vanwege de veiligheid (de klever is zoooooow gevaarlijk) die moeten ze meteen rijbewijs afpakken!
waarom zou je niet zsm naar rechts gaan? dat is toch gewoon de regel hier in nederland?
nee maar omdat 1 iemand zich niet aan de regels houd(de kleve) moet iedereen dat maar meteen niet meer doen?
Godsamme wat homo-erotisch toch! En dat bij van die stoere autorij-mannen.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 15:45 schreef rival het volgende:
bobby ik wou dat we de enige waren op de weg
Moet er rechts wel ruimte zijn en nee mensen gaan normaliter niet naar rechts als er alleen een klein gaatje is tussen een rijtje vrachtauto's als ze 120km/u rijden. Klevers moeten eens bij zichzelf te raden gaan waardoor het toch komt dat er telkens 'langzaam ' verkeer voor hun komt rijden. Misschien omdat de rest zich wel aan de snelheid houdt?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 15:10 schreef rival het volgende:
[..]
JAMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR, de klever is er... en een klever die een remmer voor zich heeft gaat echt niet minder kleven de volgende keer. eerder nog meer omdat hij waarschijnlijk aggresief is geworden van dat getreiter!
dus wat ik wil zeggen, deze mensen maken het alleen maar erger. als ze zsm naar rechts gaan hebben ze A, geen last meer van de klever en B doen ze een hoop achter-de-klever-rijdende-personen een groot plezier (of ze behoeden die mensen voor een extra remlast dan)
ik ga er vanuit dat er steeds minder klevers komen als men zsm naar rechts gaat en dat dit getreiter het allemaal erger maakt...
en de remmer/hinder die dit doet vanwege de veiligheid (de klever is zoooooow gevaarlijk) die moeten ze meteen rijbewijs afpakken!
waarom zou je niet zsm naar rechts gaan? dat is toch gewoon de regel hier in nederland?
nee maar omdat 1 iemand zich niet aan de regels houd(de kleve) moet iedereen dat maar meteen niet meer doen?
Ben ik het helemaal met je eensquote:Op dinsdag 11 maart 2008 15:43 schreef BobbyB het volgende:
Ik zeg ook, ik ben het met je eens, maar net als dat die klever er is, is die persoon voor die klever er ook gewoon en die gaat dus ook niet aan de kant. Dus dan wordt het een beetje een pot verwijt ketel verhaal.
En natuurlijk is de regel rechts, maar als iemand gewoon met de maximale toegestane snelheid aan het inhalen is, en iemand zit dan alsnog te kleven is dat wel zijn eigen probleem. Er is namelijk ook een regel dat je je aan de maximum snelheid houd. Je kan moeilijk verwachten van een ander dat ie zich wel aan de regels houdt (door naar rechts te gaan) terwijl je dat zelf niet doet (door én te kleven én harder te willen rijden).
Nogmaals, remmen, zachter rijden is kinderachtig en levert gevaar op, maar dat probleem is er ook niet als je gewoon niet kleeft. En als je gaat kleven omdat iemand niet neer rechts gaat omdat dat de regel is, ben je net zo fout en ben jij tevens de persoon die een boete kan ontvangen. Sowieso zelf een regel overtreden omdat een ander zich niet er aan houdt is ook erg kinderachtig. Maar dat vele automobilisten kleuterschoolplein gedrag vertonen is me al lang duidelijk, helemaal na dit topic.
[...]
ik blijf er bij, blijf gewoon rustig en relaxed in dat blik, dat is veel beter voor je dan zo opgefokt te lopen doen. Je schiet er echt helemaal niks mee op, sterker nog, de kans dat je (en eventuele medeweggebruikers) heel laat of helemaal niet meer thuis komen word door zulk gedrag alleen maar groter!
Nou, ik vind het toch wel prettig om voldoende zicht (en overizcht!) om mij heen te hebben. Dit is mij tevens geleerd op rijlesquote:Op dinsdag 11 maart 2008 13:30 schreef rival het volgende:
blokkeert je zicht? wil je zo graag weten wat er 6 auto's achter je gebeurt? je hoeft alleen te anticiperen met verkeer voor jou en dat van achteren wat jou inhaald, inhalen kan niet want je rijd links (anders op dat moment ook geen klever)
dus waar wil je naar kijken?
onveilig gevoel, hij hinderd je dus niet maar jouw gevoelens staan je in de weg
met regen 20 gaan rijden omdat de weg onveilig lijkt doe je toch ook niet
en savonds, hoe dichterbij de klever, hoe minder last van licht!
Tuurlijk!quote:Op dinsdag 11 maart 2008 17:02 schreef Metro2005 het volgende:
Ik ben mezelf ook wel eens de tering geschrokken. Ik reed 120, kijk in mijn spiegel, ik zie heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ver weg een auto (echt zeker een km of 5-6 verder), ik geef richting aan, kijk nog een keer en ZOEF vloog die gek me al voorbij.
Vast dat tie een meter of 5/6 honderd bedoelde.quote:
Ik zie rival ook niet meer posten in dit topic trouwens.quote:
JA HOOR!!quote:Op dinsdag 11 maart 2008 17:02 schreef Metro2005 het volgende:
De rest verwacht namelijk niet dat je zo snel bij ze bent.
Ik ben mezelf ook wel eens de tering geschrokken. Ik reed 120, kijk in mijn spiegel, ik zie heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ver weg een auto (echt zeker een km of 5-6 verder), ik geef richting aan, kijk nog een keer en ZOEF vloog die gek me al voorbij. Sorry maar daar kan geen normaal mens tegenop anticiperen en die mensen die zó hard rijden moeten er dus rekening mee houden dat er iemand ineens voor ze gaat rijden met 120.
Toch lekker als je in een klein uurtje op de rotsen van Gibraltar kan staan, dacht ik zo.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 19:26 schreef deepart het volgende:
Er vanuitgaande dat je 5 seconden doet over knipperlicht aangeven en even in je spiegel kijken als extra controle zou die gast 1000 meter per seconde afleggen.. Dat komt neer op 3600KM per uur..
En jij hebt geleerd dat je op de autosnelweg niet harder dan 120 mag rijden, en DOE dat dan ook zodat een ander er op wat voor wijze dan ook geen hinder van ondervindt...quote:Op dinsdag 11 maart 2008 19:26 schreef deepart het volgende:
[..]
Tevens heb je geleerd dat je zoveel mogelijk rechts moet rijden, en DOE dat dan ook zodat ik er mooi langs kan met 140..
Dat mag ik zelf wel weten, want ik hinder daar geen mensen meequote:Op dinsdag 11 maart 2008 23:06 schreef Walter81 het volgende:
[..]
En jij hebt geleerd dat je op de autosnelweg niet harder dan 120 mag rijden, en DOE dat dan ook zodat een ander er op wat voor wijze dan ook geen hinder van ondervindt...
Jij zegt dat ik me aan de regels moet houden omdat mij dat zo geleerd is.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 23:07 schreef deepart het volgende:
[..]
Dat mag ik zelf wel weten, want ik hinder daar geen mensen mee
Kijk, nog z'n egoist. Een ander moet zich aan de regels houden, maar zelf hoef je dat natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 23:07 schreef deepart het volgende:
[..]
Dat mag ik zelf wel weten, want ik hinder daar geen mensen mee
niet na half 5 nee, nutteloze discussies voer je onder werktijd!quote:Op dinsdag 11 maart 2008 18:33 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ik zie rival ook niet meer posten in dit topic trouwens.![]()
Ik zeg toch dat je mensen NIET hinderd als je tehard rijd..quote:Op woensdag 12 maart 2008 10:51 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Kijk, nog z'n egoist. Een ander moet zich aan de regels houden, maar zelf hoef je dat natuurlijk niet.Als jij wil dat een ander zich aan de regels houd, doe dat dan zelf ook. Daarbij, als jij je gewoon aan de snelheid houd, hoef je helemaal geen last te hebben van mensen die te lang links blijven rijden.
En jij hindert andere mensen niet met harder rijden? Wel degelijk. Zie onder andere deze post van mij. En natuurlijk, zoals ik ook al eerder gezegd heb, het feit dat jullie ook niet netjes op tijd gaan voorsorteren om de snelweg te verlaten en dus op het laatste moment je auto ergens tussen moeten proppen omdat je anders de afslag mist.
Plus, als ik lekker met 120 rij, waar je 120 mag, hoef ik eigenlijk helemaal geen auto te verwachten die mij inhaalt (tenzij het zoeen is met zwaailichten en sirenes), maar door figuren zoals jij moet je daar wel constant rekening mee houden en moet ik constant wachten met inhalen totdat er weer zo'n snelle josti voorbij is. Nu vind ik dat niet erg, maar het is wel degelijk hinder.
En dat is nou precies wat jij doet..quote:Maar ja, altijd makkelijk om in je eigen straatje te lullen.
Ik zeg dat je mensen WEL hinderd als je te hard rijdt. Jij kan wel vinden van niet, maar ik geef net twee redenen die wel hinderlijk zijn.quote:Op woensdag 12 maart 2008 12:56 schreef deepart het volgende:
Ik zeg toch dat je mensen NIET hinderd als je tehard rijd..
Ik lul niet in mijn eigen straat, ik zeg gewoon wat de verkeersregels zijn. En jij vind dat een ander zich aan de regels moet houden, maar zelf vind je dat de regels niet voor jou gelden. Hypocriet, of niet? Dat is in je eigen straatje lullen. Gewoon de maximale snelheid rijden, wat is daar nu voor jou zo moeilijk aan te snappen? Of ben jij echt zo'n lul die vind dat die meer recht heeft op de weg dan een ander? Dat soort mensen zouden ze direct hun rijbewijs af moeten pakken en nooit meer teruggeven.quote:En dat is nou precies wat jij doet..
Nu snap ik waarom jullie zo graag hardrijden, om het aantal km/u te compenseren met het IQ. Als jij je gewoon aan de snelheid houdt, heb je helemaal geen last van links rijders, tenminste, niet zolang ze de max snelheid rijden. Doe je dat wel, is het je eigen probleem, net als dat je het risico loopt op een boete.quote:Op woensdag 12 maart 2008 14:53 schreef rival het volgende:
euhm "wij" zeggen niet dat de ander zich aan de regels moet houden wat wij zeggen is dit!
als je op ons wilt zeiken dat wij ons niet aan de regels houden, zorg dan dat je je er zelf wel aan houd. dus rij rechts. doe je dit niet, zeik dan ook niet dat wij 120 moeten rijden!
tenminste, ikke dan
Jij lult zeker wel in je eigen straatje, in dit topic heb je degene die harder wil rijden, en de morraal ridders.. jij bent een morraal ridder en je lult nogal hard in je eigen straatje!quote:Op woensdag 12 maart 2008 14:48 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ik zeg dat je mensen WEL hinderd als je te hard rijdt. Jij kan wel vinden van niet, maar ik geef net twee redenen die wel hinderlijk zijn.
[..]
Ik lul niet in mijn eigen straat, ik zeg gewoon wat de verkeersregels zijn. En jij vind dat een ander zich aan de regels moet houden, maar zelf vind je dat de regels niet voor jou gelden. Hypocriet, of niet? Dat is in je eigen straatje lullen. Gewoon de maximale snelheid rijden, wat is daar nu voor jou zo moeilijk aan te snappen? Of ben jij echt zo'n lul die vind dat die meer recht heeft op de weg dan een ander? Dat soort mensen zouden ze direct hun rijbewijs af moeten pakken en nooit meer teruggeven.![]()
![]()
![]()
Ga maar lekker met de trein, dan kun je lekker harder dan 120 of verhuis naar Duitsland en anders moet je niet miepen.
Het aantal km/u in verband brengen met IQ.. Heb jij je school niet afgemaakt ofzo?quote:Op woensdag 12 maart 2008 15:02 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nu snap ik waarom jullie zo graag hardrijden, om het aantal km/u te compenseren met het IQ. Als jij je gewoon aan de snelheid houdt, heb je helemaal geen last van links rijders, tenminste, niet zolang ze de max snelheid rijden. Doe je dat wel, is het je eigen probleem, net als dat je het risico loopt op een boete.
Ik help even mee.quote:Op woensdag 12 maart 2008 15:20 schreef mcDavid het volgende:
Ben dit topic hardstikke zat in mn MyAT.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |