abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57302338
quote:
Op maandag 10 maart 2008 20:03 schreef deepart het volgende:

[..]

Als dat zou voorkomen zou ik netjes even naar rechts gaan om hem te laten passeren om vervolgens zelf lekker door te cruisen met 150..

Sorry als ik het zo zeg maar ik mag jou nu al niet meer.. Je komt behoorlijk egoistisch over.. Iedereen moet maar rekening houden met JOU..
Jij durft iemand egoïstisch te noemen terwijl je zelf vind dat iedereen maar op moet zouten omdat jij zo graag harder wil rijden? Man, kijk toch naar jezelf.

Als ik naar rechts kan, zal ik dat ook wel doen, maar een ander heeft zich maar gewoon aan te passen aan de mensen die zich wel aan de snelheid houden en ik ga niet zigzaggend van links naar rechts omdat er mensen zijn die vinden dat ze wel harder kunnen.

Van mij mogen ze de trajectcontrole landelijk, op iedere snelweg gaan invoeren en die boetes flink omhoog schroeven. Iemand die dan hard wil rijden kan dat, maar betaald daar dan ook voor.
quote:
Op maandag 10 maart 2008 23:56 schreef deepart het volgende:
Even iets wat los staat van de rest, ik merk dat SUV bestuurders het meest egoistisch en asiociaal zijn van alle bestuurders op de weg.
Omdat ze meer betaald hebben voor hun auto en meer wegenbelasting moeten betalen, vinden ze ook dat ze meer recht hebben op de weg.

En iemand er niet door laten of niet laten ritsen is kinderachtig en gewoon asociaal en niemand schiet er wat mee op.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_57303445
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 08:08 schreef RemcoDelft het volgende:
Je bent ALTIJD fout als je voor een bumperklever te hard gaat rijden! Als je je laat intimideren kan je beter niet zelf autorijden...
Tip voor de volgende keer: gewoon 60 gaan rijden
Doe ik ook altijd. Eerst even (net als TS) voorzichtig op de rem trappen, heeft dat geen effect; snelheid minderen. En voornamelijk op een 1baans weg is dat erg effectief
Ik laat me dus echt niet opnaaien door dat soort figuren

Voor iedereen die zegt "politie bellen"; ik ben een keer op een asociale manier van de weg gedrukt door een idioot (waarbij ik net een verkeersbord kon ontwijken) en ik heb toen ook de politie gebeld en het nummerbord doorgegeven, vervolgens hebben ze er niets mee gedaan
pi_57303539
express snelheid minderen is ZO kinderachtig...

Dat je je niet laat opjagen begrijp ik (zou het zelf ook niet doen), maar blijf dan je normale snelheid aanhouden. Een beetje 60 gaan rijden om te irriteren, maar als ze dan eens aan het volgende kruispunt uit hun wagen gesleurd worden & een pak slaag krijgen zijn ze wel verwonderd? Zoiets kan (zou niet mogen maar goed) je verwachten.

(verder, door iemand zo te hinderen gaat hij gewoon nog gortiger gaan rijden. Doe zoiets bij mij & ik ga je links of rechts voorbij, al is het over het fietspad of de gelijkgrondse berm)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_57304158
als iemand bij mij tot vervelens toe snelheid laat zakken dan zet ik mijn groot licht aan. (geen sein, gewoon aan)

net zo lang tot hij gaat stoppen of weer NORMAAL door gaat rijden. met beide keuzes ben ik het eens
pi_57304221
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 11:59 schreef Locusta het volgende:

[..]

Doe ik ook altijd. Eerst even (net als TS) voorzichtig op de rem trappen,
doe je jezelf (en de 18 auto's die achter de klever rijden) nou niet meer plezier door gewoon bezig te blijven waar je mee bezig was? en zodra je naar rechts kan dit op je gemak gaat doen?

dus gewoon doen wat je ook zou doen als die klever niet achter je zat.... dan heb je toch nergens last van?
pi_57304300
Voor zo'n iemand heb ik altijd een cadeautje in de auto liggen.

En je had z'n kenteken moeten onthouden eikel.
pi_57304373
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 12:48 schreef SimtekF1 het volgende:
Voor zo'n iemand heb ik altijd een cadeautje in de auto liggen.

[ afbeelding ]
ja daar maak je mensen wel bang mee
pi_57304477
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 12:41 schreef rival het volgende:
als iemand bij mij tot vervelens toe snelheid laat zakken dan zet ik mijn groot licht aan. (geen sein, gewoon aan)

net zo lang tot hij gaat stoppen of weer NORMAAL door gaat rijden. met beide keuzes ben ik het eens
En dan zet ik de anti-verblindingsstand er op en heb ik er geen last van Kortom: groot licht aan is net zo goed "vervelend" als snelheid minderen.
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 12:44 schreef rival het volgende:
doe je jezelf (en de 18 auto's die achter de klever rijden) nou niet meer plezier door gewoon bezig te blijven waar je mee bezig was? en zodra je naar rechts kan dit op je gemak gaat doen?

dus gewoon doen wat je ook zou doen als die klever niet achter je zat.... dan heb je toch nergens last van?
Ik heb er wel last van als er iemand achter mij zit te kleven. Bovendien is het niet mijn bedoeling om meteen stil te staan op de rijbaan, maar gewoon even kort "flikkeren" met de remlichten met als bedoeling de persoon achter mij te attenderen op het feit dat hij te dicht achter mij zit en beter (voor beider veleiligheid) wat meer afstand kan gaan nemen.

/Edit: Bovendien ga ik altijd "netjes" weer naar rechts, maar er zijn altijd mensen waarvoor je niet snel genoeg aan de kant kan gaan

@Athmozz: ik lig er echt niet wakker van als mensen uit gaan stappen om mij "aan te pakken", laat staan dat ik me door dat soort "aapjesgedrag" laat intimideren
Ik ga niet mensen tot in den treure irriteren achter het stuur, maar ik laat wel even het gas los om aan te geven dat ze meer afstand moeten nemen. Doen ze dat, dan ga ik weer netjes 50/80/100 (whatever ) rijden. Meestal zelfs wel iets harder

[ Bericht 4% gewijzigd door Locusta op 11-03-2008 13:05:38 ]
pi_57304517
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 12:51 schreef rival het volgende:

[..]

ja daar maak je mensen wel bang mee
Misschien niet direct, maar als ik je 1 keer vol in je gezicht raak zeker wel.
Maar goed, je weet natuurlijk niet wat die anabolenvreter allemaal in z'n auto heeft liggen.
pi_57304694
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 12:58 schreef Locusta het volgende:

Ik heb er wel last van als er iemand achter mij zit te kleven.
nou vertel
pi_57304808
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 13:11 schreef rival het volgende:
nou vertel
*snik* Boehoe* Stort hart uit.....

Nee, serieus: iemand die te dicht achter je zit, blokkeert je zicht, geeft je een onrustig en onveilig gevoel (kan verschillen per persoon ), irriteert (vooral s'avonds) ivm de verlichting, creeert een onveilige situatie, etc
pi_57304932
Situatie komt me bekend voor..
© Copyright TryX, 2006-2017 Alle rechten voorbehouden.
Disclaimer: Typfouten en geen gebruik van leestekens, hoofdletters en onzin voorbehouden.
pi_57305049
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 13:17 schreef Locusta het volgende:

[..]

Nee, serieus: iemand die te dicht achter je zit, blokkeert je zicht, geeft je een onrustig en onveilig gevoel (kan verschillen per persoon ), irriteert (vooral s'avonds) ivm de verlichting, creeert een onveilige situatie, etc
mja hier kan ik je in volgen hoor, als er iemand echt in mijn koffer rijdt vind ik dat ook niet zo'n plezant gedacht. Zicht verder naar achter maakt me niet uit, en verlichting is normaal toch geen probleem? Heb nog nooit gehad dat ik door verlichting van iemand achter mij geïrriteerd was...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_57305063
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 11:59 schreef Locusta het volgende:
Voor iedereen die zegt "politie bellen"; ik ben een keer op een asociale manier van de weg gedrukt door een idioot (waarbij ik net een verkeersbord kon ontwijken) en ik heb toen ook de politie gebeld en het nummerbord doorgegeven, vervolgens hebben ze er niets mee gedaan
Klinkt inderdaad als politie. Die zijn er alleen om bonnetjes te schrijven, meer niet. Constant word je gewaarschuwd dat als je te hard rijdt dat dat gevaarlijk is, evenals met drank op achter het stuur... maar als het echt mis gaat, is de straf zo ontzettend laag.

Maar snelheid minderen is wel erg kinderachtig. Dan ben je net zo fout bezig als je bumperklever. Plus dat je ook nog eens andere op houdt.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_57305069
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 13:17 schreef Locusta het volgende:

[..]

blokkeert je zicht? wil je zo graag weten wat er 6 auto's achter je gebeurt? je hoeft alleen te anticiperen met verkeer voor jou en dat van achteren wat jou inhaald, inhalen kan niet want je rijd links (anders op dat moment ook geen klever)

dus waar wil je naar kijken?

onveilig gevoel, hij hinderd je dus niet maar jouw gevoelens staan je in de weg
met regen 20 gaan rijden omdat de weg onveilig lijkt doe je toch ook niet

en savonds, hoe dichterbij de klever, hoe minder last van licht!
pi_57306292
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 13:30 schreef rival het volgende:

[..]

blokkeert je zicht? wil je zo graag weten wat er 6 auto's achter je gebeurt? je hoeft alleen te anticiperen met verkeer voor jou en dat van achteren wat jou inhaald, inhalen kan niet want je rijd links (anders op dat moment ook geen klever)

dus waar wil je naar kijken?

onveilig gevoel, hij hinderd je dus niet maar jouw gevoelens staan je in de weg
met regen 20 gaan rijden omdat de weg onveilig lijkt doe je toch ook niet

en savonds, hoe dichterbij de klever, hoe minder last van licht!
Gewoon niet kleven, is dat nou zo moeilijk? Of is het nu echt toffer om 80 excuses te bedenken om wel te kleven. En met (harde) regen ga je geen 20 rijden nee, maar je past wel je snelheid aan, aan de omstandigheden.
pi_57306529
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 14:35 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Gewoon niet kleven, is dat nou zo moeilijk? Of is het nu echt toffer om 80 excuses te bedenken om wel te kleven. En met (harde) regen ga je geen 20 rijden nee, maar je past wel je snelheid aan, aan de omstandigheden.
ik kleef (bijna) niet. dus mij niet aanspreken daarop.

en toch heb ook ik last van mongolen die expres hinderen, dus daar geef ik wel op af...

van een klever heb ik nog nooit last gehad, omdat ik me niet zo druk maak om wat er achter me gebeurt en ik snellere rijders er gewoon voorbij laat wanneer dat kan....

klevers zijn vervelend maar mensen die EXPRES al het verkeer hinderen alleen maar om 1 klever zogenaamd op te voeden die moeten van de weg af!
pi_57306789
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 14:48 schreef rival het volgende:

[..]

ik kleef (bijna) niet. dus mij niet aanspreken daarop.

en toch heb ook ik last van mongolen die expres hinderen, dus daar geef ik wel op af...

van een klever heb ik nog nooit last gehad, omdat ik me niet zo druk maak om wat er achter me gebeurt en ik snellere rijders er gewoon voorbij laat wanneer dat kan....

klevers zijn vervelend maar mensen die EXPRES al het verkeer hinderen alleen maar om 1 klever zogenaamd op te voeden die moeten van de weg af!
Ben het met je eens hoor, daar niet van, maar omdat jij kleven niet hinderlijk vind, kan een ander dat nog wel vinden. Dat is ook gewoon rekening houden met een ander. Prima dat jij zelf niet kleeft, maar ga niet andermans foute gedrag goed praten.
pi_57306888
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 15:03 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Ben het met je eens hoor, daar niet van, maar omdat jij kleven niet hinderlijk vind, kan een ander dat nog wel vinden. Dat is ook gewoon rekening houden met een ander. Prima dat jij zelf niet kleeft, maar ga niet andermans foute gedrag goed praten.
JAMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR, de klever is er... en een klever die een remmer voor zich heeft gaat echt niet minder kleven de volgende keer. eerder nog meer omdat hij waarschijnlijk aggresief is geworden van dat getreiter!

dus wat ik wil zeggen, deze mensen maken het alleen maar erger. als ze zsm naar rechts gaan hebben ze A, geen last meer van de klever en B doen ze een hoop achter-de-klever-rijdende-personen een groot plezier (of ze behoeden die mensen voor een extra remlast dan)

ik ga er vanuit dat er steeds minder klevers komen als men zsm naar rechts gaat en dat dit getreiter het allemaal erger maakt...

en de remmer/hinder die dit doet vanwege de veiligheid (de klever is zoooooow gevaarlijk) die moeten ze meteen rijbewijs afpakken!

waarom zou je niet zsm naar rechts gaan? dat is toch gewoon de regel hier in nederland?
nee maar omdat 1 iemand zich niet aan de regels houd(de kleve) moet iedereen dat maar meteen niet meer doen?
pi_57306898
Maar als iedereen nou zou denken dat zicht naar achter hem niet uit maakt, en zn spiegel eraf sloopt,dan ook niet gaan lopen klagen dat de auto voor je niet aan de kant gaat voor je, omdat tie je niet kan zien...
Wel beetje tegenstrijdig.... Of is het nut van een spiegel soms enkel dat je kan zien wanneer je plaats moet maken.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_57306979
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 15:10 schreef Walter81 het volgende:
Maar als iedereen nou zou denken dat zicht naar achter hem niet uit maakt, en zn spiegel eraf sloopt,dan ook niet gaan lopen klagen dat de auto voor je niet aan de kant gaat voor je, omdat tie je niet kan zien...
Wel beetje tegenstrijdig.... Of is het nut van een spiegel soms enkel dat je kan zien wanneer je plaats moet maken.
walter je bent echt heel dom

a: probeer eens inhoudelijk te reageren
b: je voorbeelden slaan als een lul op een drumstel! (serieus, ze hebben een hoog gedroogde-mexicaantjes-gehalte)

en er komt nog een kutgeluid vanaf ook
pi_57307372
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 15:15 schreef rival het volgende:

[..]

walter je bent echt heel dom

a: probeer eens inhoudelijk te reageren
b: je voorbeelden slaan als een lul op een drumstel! (serieus, ze hebben een hoog gedroogde-mexicaantjes-gehalte)

en er komt nog een kutgeluid vanaf ook
Alsof het telkens met excuses voor kleven/hardrijden enz een teken van intelligentie zijn.....
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_57307402
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 15:37 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Alsof het telkens met excuses voor kleven/hardrijden enz een teken van intelligentie zijn.....
daar ga je weer. als je mijn laatste posts had gelezen kon je onmogelijk met die reactie komen! (tenzij heel dom)
ik reageer niet meer op jou
pi_57307482
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 15:10 schreef rival het volgende:

[..]

JAMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR, de klever is er... en een klever die een remmer voor zich heeft gaat echt niet minder kleven de volgende keer. eerder nog meer omdat hij waarschijnlijk aggresief is geworden van dat getreiter!

dus wat ik wil zeggen, deze mensen maken het alleen maar erger. als ze zsm naar rechts gaan hebben ze A, geen last meer van de klever en B doen ze een hoop achter-de-klever-rijdende-personen een groot plezier (of ze behoeden die mensen voor een extra remlast dan)

ik ga er vanuit dat er steeds minder klevers komen als men zsm naar rechts gaat en dat dit getreiter het allemaal erger maakt...

en de remmer/hinder die dit doet vanwege de veiligheid (de klever is zoooooow gevaarlijk) die moeten ze meteen rijbewijs afpakken!

waarom zou je niet zsm naar rechts gaan? dat is toch gewoon de regel hier in nederland?
nee maar omdat 1 iemand zich niet aan de regels houd(de kleve) moet iedereen dat maar meteen niet meer doen?
Ik zeg ook, ik ben het met je eens, maar net als dat die klever er is, is die persoon voor die klever er ook gewoon en die gaat dus ook niet aan de kant. Dus dan wordt het een beetje een pot verwijt ketel verhaal.

En natuurlijk is de regel rechts, maar als iemand gewoon met de maximale toegestane snelheid aan het inhalen is, en iemand zit dan alsnog te kleven is dat wel zijn eigen probleem. Er is namelijk ook een regel dat je je aan de maximum snelheid houd. Je kan moeilijk verwachten van een ander dat ie zich wel aan de regels houdt (door naar rechts te gaan) terwijl je dat zelf niet doet (door én te kleven én harder te willen rijden).

Nogmaals, remmen, zachter rijden is kinderachtig en levert gevaar op, maar dat probleem is er ook niet als je gewoon niet kleeft. En als je gaat kleven omdat iemand niet neer rechts gaat omdat dat de regel is, ben je net zo fout en ben jij tevens de persoon die een boete kan ontvangen. Sowieso zelf een regel overtreden omdat een ander zich niet er aan houdt is ook erg kinderachtig. Maar dat vele automobilisten kleuterschoolplein gedrag vertonen is me al lang duidelijk, helemaal na dit topic.

En dat men niet snel naar rechts gaat heb ik eerder in dit topic uitgelegd. Simpelweg omdat ze dan constant achter vrachtwagens komen te hangen omdat die mensen die sneller willen constant de gaten dicht rijden.

ik blijf er bij, blijf gewoon rustig en relaxed in dat blik, dat is veel beter voor je dan zo opgefokt te lopen doen. Je schiet er echt helemaal niks mee op, sterker nog, de kans dat je (en eventuele medeweggebruikers) heel laat of helemaal niet meer thuis komen word door zulk gedrag alleen maar groter!
pi_57307509
bobby ik wou dat we de enige waren op de weg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')