Valt me op zich nog behoorlijk meequote:Op vrijdag 29 februari 2008 14:52 schreef Oblivion het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hoe is de moeilijke bevalling van de rode muur?
Dekking zou geen probleem moeten zijn bij glasvezel + voorstrijk.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:10 schreef NanKing het volgende:
Heb je die rode verf direct op de muur gesmeerd?
Ik heb ook zulke rode muren en heb er eerst een grijze grondverf opgesmeerd en daarna de rode verf. Dat dekt een stuk beter.
Filmpje! Van verf!quote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:06 schreef kastanova het volgende:
Zal zometeen eens even een filmpje proberen te regelen
Qua planning was het de bedoeling dat beide muren klaar zouden zijn zodra er hulp kwam om het laminaat te leggen... Maar aangezien die muur 3 dagen(!) nodig had om te drogen, schopte dat de planning nogal in de war, vandaar dusquote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:15 schreef daniel.spijker het volgende:
Wel netjes afgeplakt trouwensmaar why eerst vloer leggen en daarna schilderen?
Ik ben er inmiddels achter dat ze beiden wel dégelijk van 1 en dezelfde persoon warenquote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:00 schreef milagro het volgende:
oooh zo ziet die muur er al prima uit, zeg, het is ook minder roodrood zo
ja of het is de lichtval, de andere hoek![]()
tvp dus gewoon eigenlijk.
oh, en fijne drol ookintrigerend dat kleurverschil
dat 'betere volk' gaat wel voor je door het vuur, hè, Kasta, als de nood aan de man is, houd ze te vriend, op redelijke afstand, dat dan weer welquote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:07 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ik ben er inmiddels achter dat ze beiden wel dégelijk van 1 en dezelfde persoon waren.
Ook leuk, daarnaast kwam ik er namelijk achter dat m'n vrienden toen ik weg was enkele voorbijgangers die zichzelf buren noemden uitgenodigd hebben.
Die vent zag er uit als een alcoholist en het vrouwtje had de tanden schots en scheef in de bek staan en was moeder van 9(!) kinderen waarvan ze er inmiddels nog maar 2 had/zag.
Oftewel, het betere volk.
Het bleek zelfs nog enige moeite gekost te hebben om die lui er vervolgens ook weer van te overtuigen dat ze op moesten bokken en ik heb ze hier nooit weer gezien, maar dát verklaart dus hoe ze zo snel een kratje bier leeg hebben gekregen.
Altijd leuk, zulke gastvrije vrienden.
Mwah, eigenlijk was de planning om al m'n energie in het huis te stoppen totdat het (redelijk) "af" is.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:37 schreef milagro het volgende:
weekend klussen voor de boeg, dus morgen vroeg op, of ga je zo nog weg en lekker uitslapen morgen?
Ik had nog redelijk wat over en daar heb ik vandaag de 2e relaxkamerlaag en de hobbykamer mee gered en dan heb ik zelfs nog wel iets over.quote:oh en heb je nu dezelfde, dure , verf gebruikt, of die Oksel je aanraadde?
Of 2 uurtjes plakken en het is afquote:en daarna de eerste laag rood op de slaapkamermuur (vanavond voorgestreken),
Daarover verschillen de meningenquote:Op zaterdag 1 maart 2008 09:02 schreef Isegrim het volgende:
Ik schilder zelf liever dan dan ik behang. Behangen vind ik echt rotwerk en als een muur netjes geschilderd is, vind ik het resultaat doorgaans een stuk mooier.
met glasvezelbehang erachter!quote:Op zaterdag 1 maart 2008 12:39 schreef Brighteyes het volgende:
RoodVolgPost
Ben ik goddomme weken met die kutmuur bezig om het écht goed te krijgen en dan de kamer verneuken door de plinten af te raffelen?quote:Op zondag 2 maart 2008 11:55 schreef Tinkepink het volgende:
De plinten erafhalen, verven en er weer opzetten is de enige manier om het netjes te doen. Maar het hoeft toch niet perfect te zijn?
Ah kijk, dat zijn nog eens tips; dat ga ik maar eens proberenquote:Op zondag 2 maart 2008 13:23 schreef Dirkh het volgende:
Je zou ook een schildersliniaal kunnen gebruiken. Die duw je in de hoek van de wand en de plint (45 graden) en je schildert de plint zonder dat er verf op de muur komt.
Je kan hiervoor trouwens gewoon iets anders gebruiken, iets wat dun recht en stevig is. Een brede plamuurmes of spatel kan al een oplossing bieden.
In de slaapkamer komt de zwarte vloerbedekkingquote:Op zondag 2 maart 2008 15:39 schreef milagro het volgende:
ik zou helemaal geen rood in de slaapkamer doen, het is wel genoeg rood zo, me dunkt
persoonlijk vind ik witte muren in een slaapkamer, juist met een houten vloer erin, juist mooi, rustig... het opleuken doe je wel met het bed, beddegoed, muurophangdingen en je kledingkast evt.
oeps opletuh mil, zwart tapijtquote:Op zondag 2 maart 2008 15:55 schreef kastanova het volgende:
[..]
In de slaapkamer komt de zwarte vloerbedekking [ afbeelding ]
Naja, ben nu al bezig met het rood schilderen van de lange muur in de slaapkamer, zal eens kijken hoe het wordt als ik de "korte" muren wit laat.
Dit dus:quote:Op zondag 2 maart 2008 15:55 schreef kastanova het volgende:
[..]
In de slaapkamer komt de zwarte vloerbedekking [ afbeelding ]
Naja, ben nu al bezig met het rood schilderen van de lange muur in de slaapkamer, zal eens kijken hoe het wordt als ik de "korte" muren wit laat.
quote:Op zondag 2 maart 2008 16:55 schreef Tinkepink het volgende:
Maak maar weer snel wit. Rood in de slaapkamer is veel te onrustig. Ga je naar van dromen enzo.
Op wit zie je geen sperma-vlekkenquote:Op zondag 2 maart 2008 17:01 schreef kastanova het volgende:
[..].
Vrouwen die door een kleur muur al geestelijk negatief beinvloed worden komen sowieso m'n slaapkamer niet in.
Nah, wil gewoon een warme (lees: ranzig geile) sfeer creëren in m'n slaapkamer... Wit vind ik daar weer net iets te euuuh... "proper" voor...
Een geile sfeer kan je ook creeeren met de juiste accesoires, het juiste bed en beddegoed, een geil schilderij aan de muur..... Ik denk dat je met rode velours gordijnen, satijnen beddegoed (niet zwart, daar zie je de pretvlekken en sappen te goed op) etc een stuk verder komt.quote:Op zondag 2 maart 2008 17:01 schreef kastanova het volgende:
[..].
Vrouwen die door een kleur muur al geestelijk negatief beinvloed worden komen sowieso m'n slaapkamer niet in.
Nah, wil gewoon een warme (lees: ranzig geile) sfeer creëren in m'n slaapkamer... Wit vind ik daar weer net iets te euuuh... "proper" voor...
Heb jij spermavlekken op de muurquote:
Ja, dat is al beter. Maar die kamer is niet bedoeld om te slapen, en ik denk dat ook de bedoeling is. Of ben je van plan voor de tv in slaap te vallen Kasta? Dan kan het natuurlijk wel.quote:Op zondag 2 maart 2008 17:07 schreef Oblivion het volgende:
Voor de geile sfeer zou ik toch echt een tintje donkerder gaan...
Dan kan je die combineren met gebroken wit..
Vind dit wel Kastanova stijl...![]()
[ afbeelding ]
Ik niet, maar ik wik ook geen ranzige sfeer scheppenquote:Op zondag 2 maart 2008 17:08 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Heb jij spermavlekken op de muurMijn man kan ook ver spuiten, maar de muur haalt hij toch echt niet
Die slaapkamer past in ieder geval goed bij Sting.quote:Op zondag 2 maart 2008 17:28 schreef mrSPLIFFY het volgende:
die slaapkamer van Sting kicks ass!!
Spiegelsquote:Op zondag 2 maart 2008 17:07 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Een geile sfeer kan je ook creeeren met de juiste accesoires, het juiste bed en beddegoed, een geil schilderij aan de muur..... Ik denk dat je met rode velours gordijnen, satijnen beddegoed (niet zwart, daar zie je de pretvlekken en sappen te goed op) etc een stuk verder komt.
Tja, was inderdaad de bedoeling... Maar twijfel nog of ik ze aan de muur aan de voet van het bed, aan de lange muur of aan het plafond ga hangenquote:
Hm, ik heb het al eens rood gehad maar dat verveelde snelquote:Op zondag 2 maart 2008 17:01 schreef kastanova het volgende:
Tja, interieur e.d. ga ik eigenlijk pas aan denken zodra alle muren en vloeren er in zitten.quote:Op zondag 2 maart 2008 18:39 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Hm, ik heb het al eens rood gehad maar dat verveelde snel
Heb nu hoogpolige zwarte vloerbedekking, de muur aan de raamkant leisteengrijs (kozijnen ook) en donkerrode velourse gordijnen.
De rest van de muren aubergine-achtig en voornamelijk zwarte en rode dekbedovertrekken met oosterse invloeden.
Je kunt de sfeer verder ook maken door rode verlichting (ik heb 4 bedlampjes ik per twee afzonderlijk aan kan zetten, 2 normale en 2 rode lampjes)
Zwarte luxaflex en 1 zwarte muur ( met een grote spiegel met zilverkleurige lijst?) en iets laten terugkomen op de rode muren van zwart d.m.v. , een brede zwarte baan of zwarte fotolijstjes met zwart-wit foto's ?quote:Op zondag 2 maart 2008 19:08 schreef kastanova het volgende:
Tja, interieur e.d. ga ik eigenlijk pas aan denken zodra alle muren en vloeren er in zitten.
Nah, op aandringen van u allen heb ik voor de verandering maar eens 1 muur wit gelaten (die bij het voeteneinde) en daar komt dan waarschijnlijk ook de spiegel te hangen.
Even voor de duidelijkheid; het is dus níet de bedoeling dat het een hoerenkeetsfeer krijgt.
Ja, een klein, plat penseeltje en heel veel geduld!quote:Op zondag 2 maart 2008 11:52 schreef kastanova het volgende:
Naja, kan ik natuurlijk wel constant de muur weer gaan bijwerken om de strakke rand er in te krijgen, maar dat schiet niet echt op... En de muur afplakken met tape en er dan maar een dikke strakke laag opknallen is ook niet echt een reeele optie aangezien ik dan bang ben de muur te verneuken bij het verwijderen van de tape.
Oftewel, iemand tips?
Je vergeet te melden wanneer je tijd hebt.quote:Op zondag 2 maart 2008 20:50 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja, een klein, plat penseeltje en heel veel geduld!
ik dacht gelezen te hebben dat mentaal instabiele vrouwen de keet niet in kwamenquote:Op zondag 2 maart 2008 21:45 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Je vergeet te melden wanneer je tijd hebt.
Nee, een helder denkende man gaat met een vrouw naar de Ikea... (eentje die je wegtrekt bij de meest geweldige lampjes maar zelf met een zak waxinekaarsjes, een pannelikker, een pizzasnijder en een garde de deur uitloopt)quote:Op zondag 2 maart 2008 22:59 schreef Adelante het volgende:
[..]
ik dacht gelezen te hebben dat mentaal instabiele vrouwen de keet niet in kwamen
Het was niet serieus bedoeld...quote:Op zondag 2 maart 2008 17:40 schreef kastanova het volgende:
[..]
Tja, was inderdaad de bedoeling... Maar twijfel nog of ik ze aan de muur aan de voet van het bed, aan de lange muur of aan het plafond ga hangen.
Wtf?! Heb je ons lopen achtervolgen ofzo?quote:Op zondag 2 maart 2008 23:03 schreef Dirkh het volgende:
eentje die je wegtrekt bij de meest geweldige lampjes maar zelf met een zak waxinekaarsjes, een pannelikker, een pizzasnijder en een garde de deur uitloopt)
Dude, come on... Hoe kan het nu een Casa Kasta zijn zonder spiegels in de slaapkamer?quote:
Dude?!quote:Op zondag 2 maart 2008 23:27 schreef kastanova het volgende:
[..]
Dude, come on... Hoe kan het nu een Casa Kasta zijn zonder spiegels in de slaapkamer?.
quote:Op zondag 2 maart 2008 22:59 schreef Adelante het volgende:
[..]
ik dacht gelezen te hebben dat mentaal instabiele vrouwen de keet niet in kwamen
Dat ging alleen over de slaapkamer... Plinten schilderen met een penseeltje mag iedereenquote:Op zondag 2 maart 2008 22:59 schreef Adelante het volgende:
[..]
En je hebt geen plinten in de slaapkamerquote:Op maandag 3 maart 2008 00:38 schreef kastanova het volgende:
[..]
Dat ging alleen over de slaapkamer... Plinten schilderen met een penseeltje mag iedereen.
Die doe ik dan zelf welquote:Op maandag 3 maart 2008 00:51 schreef Xennia het volgende:
[..]
En je hebt geen plinten in de slaapkamer
Tja, gisteren bij het halen van weer een nieuwe voorraad verf enkele Gamma medewerkers opgetrommeld voor advies aangezien die vorige doos zei dat het in 1, desnoods 2 lagen, wel zou moeten dekken.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:30 schreef NanKing het volgende:
Ik heb mijn muren ook zo rood gemaakt door eerst een grijze (licht grijs) onderlaag te verven en daarna pas 't rood er over heen.
Te klein joh, ik zoek een spiegel die vrijwel de gehele muur bedektquote:Op maandag 3 maart 2008 11:06 schreef Duderinnetje het volgende:
Ze3g kasta, ik heb nog wel een spiegel te koop voor boven/naast/onder je bed!
[TK]Lampen, spiegel, boeken.
Nah, zet me met een kwast of roller in een kamer en de knop gaat om tot het klaar is.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:44 schreef milagro het volgende:
hulde overigens voor je (bijna) non stop geschilder, ik was het allang zat geweest, na 1 laag
Dat is echt TE ergquote:Op maandag 3 maart 2008 22:36 schreef Loedertje het volgende:
[ afbeelding ]
een onwijs foute handvormige poef
Ach, als hoekopvulling met een berg ongewassen kleren zie je dat ding echt niet meerquote:
quote:Op maandag 3 maart 2008 22:36 schreef Loedertje het volgende:
[ afbeelding ]
Hej dat zijn Pokemon. Pokemon zijn echt rete cool!quote:Op maandag 3 maart 2008 22:50 schreef milagro het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
fout en daarom juist weer tof, juist voor een Casa Kasta
Dugtrioquote:Op maandag 3 maart 2008 22:54 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Hej dat zijn Pokemon. Pokemon zijn echt rete cool!
Noten Decoquote:Op maandag 3 maart 2008 22:48 schreef du_ke het volgende:
Even een vraagje tussendoor wat voor laminaat heb je er inliggen? Ben me ook wat aan het orienteren.
Walquote:Op maandag 3 maart 2008 22:36 schreef Loedertje het volgende:
[ afbeelding ]
Voor de fans: verkrijgbaar bij Seats and Sofa's! Ik heb ooit nog overwogen die poef te kopenquote:Op maandag 3 maart 2008 22:36 schreef Loedertje het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 3 maart 2008 17:15 schreef kastanova het volgende:
[..]
Te klein joh, ik zoek een spiegel die vrijwel de gehele muur bedekt.
De Xenos heeft af en toe grote spiegels voor weinig geld. De Ikea ook trouwens. Ik geloof dat wij daar onze slaapkamerspiegel vandaan hebben (beslaat ook een hele wand - 3m)quote:
Die dingen zullen nieuw waarschijnlijk helemaal onbetaalbaar zijn...quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:29 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
De Xenos heeft af en toe grote spiegels voor weinig geld. De Ikea ook trouwens. Ik geloof dat wij daar onze slaapkamerspiegel vandaan hebben (beslaat ook een hele wand - 3m)
Heet jouw vriendin toevallig Mariska, bestel je iedere zondag chinees en vul je ieder jaar Ahoy?quote:
Mooi ding, en 75 is toch niet verkeerd voor zo'n spiegel?quote:
Ik probeer hem wel naar 40 te lullen... 50 moet sowieso wel lukkenquote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:35 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Mooi ding, en 75 is toch niet verkeerd voor zo'n spiegel?
Beetje onderhandelen... misschien 55, 60...
De muren in mijn slaapkamer zijn ook rood, en ik slaap uitstekend.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:55 schreef Tinkepink het volgende:
Maak maar weer snel wit. Rood in de slaapkamer is veel te onrustig. Ga je naar van dromen enzo.
146/87 in barok uitvoering kleur zwart of zilver = ¤ 69,95 bij de Xenos.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:39 schreef kastanova het volgende:
Ik probeer hem wel naar 40 te lullen... 50 moet sowieso wel lukken.
En daar heb ik dan ook direct een complete wand mee gevuld.
Ik ga de randen wel even zwart verven, staat prettiger op de steenmuur lijkt me.
Toevallig ook enig idee of ze ook weleens spiegels van 2,5 bij 1,5 ofzo in de winkel hebben liggen?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:48 schreef Loedertje het volgende:
[..]
146/87 in barok uitvoering kleur zwart of zilver = ¤ 69,95 bij de Xenos.
Met normale lijst zijn ze goedkoper.
(Zie www.xenos.nl en open de folder voor dat barokding en loop anders gewoon eens bij de Xenos naar binnen, de normale lijsten zijn veel goedkoper en dan hoef je niet te schilderen en heb je gewoon een nieuwe spiegel voor rond de 40/50)
Daar heb je van die hele makkelijke "tubes" voor. Dan zie je geen losse kabels meer, maar gewoon een strakke flexibele buis-achtig-iets. Kost niks en het is nog een netjes en makkelijk ook.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:18 schreef kastanova het volgende:
Enige nadeel bij zo'n glazen ding is dat je alle kabels er achter ziet lopen.
ipv van tien kleine snoeren kijk je dan tegen 1 dikke aanquote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:35 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Daar heb je van die hele makkelijke "tubes" voor. Dan zie je geen losse kabels meer, maar gewoon een strakke flexibele buis-achtig-iets. Kost niks en het is nog een netjes en makkelijk ook.
Dat was ook mijn gedachte inderdaadquote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:56 schreef elcastel het volgende:
Mijn stereo/tv is een stofmagneet, oftewel, twee keer met je ogen knipperen en je kunt je glasplaten én je componenten afstoffen. Voor mij geen glazen meubel meer iig.
Ja, maar dat heb je met snoeren.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:19 schreef Adelante het volgende:
[..]
ipv van tien kleine snoeren kijk je dan tegen 1 dikke aan
Ja nou... Heb je eerst onwijs slecht geslapen vanwege de onrust opwekkende rode muren, zie je smorgens direct je oververmoeide hoofd in de spiegel!quote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:42 schreef Xennia het volgende:
Ik zou er trouwens ook niet aan moeten denken om 's ochtends met mijn brakke hoofd wakker te worden en meteen geconfronteerd te worden met een enorm spiegelbeeld
Yep !quote:Op dinsdag 4 maart 2008 21:55 schreef kastanova het volgende:
[..]
Toevallig ook enig idee of ze ook weleens spiegels van 2,5 bij 1,5 ofzo in de winkel hebben liggen?
Mwhehehe, de H&M binnenlopen, een spiegel uit het pashokje slopen en er gewoon mee naar de kassa lopenquote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:52 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Yep !
Van die héle grote (afmetingen weet ik niet maar ik ben amper 1.66 en die dingen zijn veel groter)
Ze staan btw, het zijn meer een soort van enorme passpiegels met lijst.
Ah!quote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:18 schreef kastanova het volgende:
Nooit geweten dat er hier in de buurt een Leen Bakker was...
Kwam ik er gisteren achter dat hij naast de Gamma zit en ik er dus al een keer of 15 langs ben gereden de afgelopen 2 weken.
Anyway, even naar binnen gegaan om naar verticale lamellen voor in de woonkamer te kijken en daar liep ik ook nog even tegen dit toch verdomd prettig tv-meubeltje aan.
[ afbeelding ]
Ik zal het weekend even kijken of ik overdag duidelijke foto's kan maken (bij deze combinatie heb je namelijk niet zoveel aan vage foto'squote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:54 schreef conleche het volgende:
Zwart, grijs, rood en wit: How very jaren '80!!
TVP
Ik vond de kleurencombi van loedertje wel goed klinken. Is daar een foto van? (dus zwart, leisteengrijs en aubergine....)
Je kan ze op hun rug gewoon vervoeren hoor (heb ooit een bronzen spiegel driemaal op een aanhanger verhuist, kwam dat ding tegen en het was een oude kastdeur van een inbouwkast en MOEST 'm hebbenquote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:55 schreef kastanova het volgende:
[..]
Mwhehehe, de H&M binnenlopen, een spiegel uit het pashokje slopen en er gewoon mee naar de kassa lopen.
Maarreuh, ik vrees dat ze dat ding voor die prijs niet komen bezorgen hé?
Hoe krijg ik zo'n big ass spiegel dan in godsnaam heel thuis? (In een golf 3, 2 haakse trappen op)
Ziet er superstrak uit.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:45 schreef kastanova het volgende:
Vergeet ik nog bijna het meest toffe nieuws: De slaapkamermuren zitten inmiddels ook geheel in de verf, dus ALLE MUREN ZIJN KLAAR!
Serieus, die laatste haal saus was het gelukkigste moment in dit huis sinds ik er zit.
En alsof het zo heeft moeten zijn; de slaapkamermuren zijn het mooist gelukt van het gehele huis.
Mag ook wel na 5 (!!!!.
.
. ) lagen rood en 3 lagen grijs.
[ afbeelding ]
Ik moet ook nog zo'n ding hebben, dit vind ik wel wat.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 22:18 schreef kastanova het volgende:
Nooit geweten dat er hier in de buurt een Leen Bakker was...
Kwam ik er gisteren achter dat hij naast de Gamma zit en ik er dus al een keer of 15 langs ben gereden de afgelopen 2 weken.
Anyway, even naar binnen gegaan om naar verticale lamellen voor in de woonkamer te kijken en daar liep ik ook nog even tegen dit toch verdomd prettig tv-meubeltje aan.
[ afbeelding ]
Kollere, wat een drukke dingenquote:Op woensdag 5 maart 2008 22:25 schreef Oblivion het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier...
En niet gelijk beginnen te schreeuwen WAT DUUR!!!
Waar jij naar hebt gekeken bij wehkamp zijn 1 persoonsdekbedden, dus stukken goedkoper...
Vind meneer te druk...quote:Op woensdag 5 maart 2008 22:29 schreef Xennia het volgende:
Ja, die tweede en derde van Obli zijn gaaf
Het doet me denken aan de gordijnen van m'n omaquote:
Ja, dat dacht ik wel. Ik vind effen satijnen lakens juist niks, die vind ik te satijnigquote:
Ok...quote:Op woensdag 5 maart 2008 22:32 schreef kastanova het volgende:
[..]
Het doet me denken aan de gordijnen van m'n oma.
Houd een beetje rekening met de sfeer van m'n slaapkamer hé.
Heb je ook een dekbed met de opdruk: Graag voor het ontbijt oprottenquote:Op woensdag 5 maart 2008 22:38 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ok...![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
neh, als ik twee schermen open heb, dan is het veel te mat...quote:Op woensdag 5 maart 2008 22:41 schreef Xennia het volgende:
Ja, die laatste vind ik ook mooi.
en als we rekening moeten houden met de sfeer van je slaapkamer, moet je misschien toch maar voor die met dat playboykonijntje gaan van de Wehkamp.
Die zou ik nog daadwerkelijk kopen ookquote:Op woensdag 5 maart 2008 22:42 schreef Dirkh het volgende:
Heb je ook een dekbed met de opdruk: Graag voor het ontbijt oprotten
Of maak mijn ontbijt en rot dan opquote:Op woensdag 5 maart 2008 22:42 schreef Dirkh het volgende:
quote:Op woensdag 5 maart 2008 22:42 schreef Dirkh het volgende:
[..]
En voor Kasta, satijn??? Kom op, gewoon katoen! Dat slaapt lekkerder, kan je zonder gedoe bij je onderbroeken in de wasmachine (laten) gooien en je hebt er geen omkijken naar.
Satijn moet dan weer een ander wasprogramma, dat is allemaal gedoe en niet praktisch.
Die is stoer !quote:Op woensdag 5 maart 2008 22:54 schreef kastanova het volgende:
Whehehe, zojuist een mailtje:
Beste martin,
mam winkelde op www.wehkamp.nl en heeft het onderstaande artikel speciaal geselecteerd:
Op zich nog een best prettige idd.
De grijze muur is de "vrije" muur hé, daar staat het bed dus juist níet tegenaan.quote:Op woensdag 5 maart 2008 22:57 schreef Oblivion het volgende:
In die laatste zie je ook daadwerkelijk de grijze muur, het rood komt terug en mooi zwart is cool...
Die is mooi inderdaad!quote:Op woensdag 5 maart 2008 23:12 schreef kastanova het volgende:
[..]
De grijze muur is de "vrije" muur hé, daar staat het bed dus juist níet tegenaan.
Daar komt dus de tv en spiegel aan te hangen...
Nog geen idee hoe ik dat precies ga doen trouwens... Spiegel vrij laag en dan de tv aan het plafond ofzo.
Anyway, deze vond ik toch ook wel behoorlijk strak en toch classy.
[ afbeelding ]
psies, maar dan 'anders behandeld'... ik heb ook satijnen kussenslopen, en die zijn helemaal niet glimmend glad eng, gewoon mat, maar wel zachter, gladder als gewoon katoenquote:Op woensdag 5 maart 2008 22:46 schreef Oblivion het volgende:
satijn is katoen...
Die is zeker mooi!quote:Op woensdag 5 maart 2008 23:12 schreef kastanova het volgende:
[..]
De grijze muur is de "vrije" muur hé, daar staat het bed dus juist níet tegenaan.
Daar komt dus de tv en spiegel aan te hangen...
Nog geen idee hoe ik dat precies ga doen trouwens... Spiegel vrij laag en dan de tv aan het plafond ofzo.
Anyway, deze vond ik toch ook wel behoorlijk strak en toch classy.
[ afbeelding ]
Yepquote:Op woensdag 5 maart 2008 23:21 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Die is zeker mooi!
Met de rode muur als achtergrond?
Dat zeg ikquote:Op woensdag 5 maart 2008 23:12 schreef milagro het volgende:
[..]
psies, maar dan 'anders behandeld'... ik heb ook satijnen kussenslopen, en die zijn helemaal niet glimmend glad eng, gewoon mat, maar wel zachter, gladder als gewoon katoen
Ja, daar zag ik ze ook idd , de V & Dquote:Op woensdag 5 maart 2008 23:31 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat zeg ik
Écht satijn is geweldig ( heb er een aantal van o.a. Walra, die bestaat overigens niet meer volgens mij)
Maar die plakkerige glimzoom is vies.
Overigens, V&D heeft ook satijn
Gewoon een paar graden van de muur af bedoel je?quote:Op woensdag 5 maart 2008 23:35 schreef Oblivion het volgende:
Spiegel kan je proberen iets te laten kantelen, weet je dan wat ik bedoel?
Dat kan je doen door staaldraad iets te laten vieren en dan 1/3 van bovenaf aan de achterkant een kurk er tussen zetten.
Dan blijft ie gekanteld, muts...quote:Op woensdag 5 maart 2008 23:42 schreef kastanova het volgende:
[..]
Gewoon een paar graden van de muur af bedoel je?
Dat kan ik nog wel snappen ja, maar wat de neuk moet ik met die kurk joh?.
Dat doe jij per definitie wel in bed ongeacht het hoeslaken.quote:Op woensdag 5 maart 2008 23:59 schreef Xennia het volgende:
Ik vind zwart beddegoed maar niets merk ik. Ik heb liever lichte, frisse kleuren in bed. En een satijnen hoeslaken lijkt me ook niets, glijd je dan niet veel?
Die had ik moeten zien aan komen. Maar normaliter gaat jouw geheugen geen jaren terug in de tijdquote:Op donderdag 6 maart 2008 00:11 schreef kastanova het volgende:
[..]
Dat doe jij per definitie wel in bed ongeacht het hoeslaken.
Buiten hangen om te drogenquote:Op woensdag 5 maart 2008 23:40 schreef Oblivion het volgende:
Dat is toch wel het summum....knisperende witte lakens...helemaal mee eens....
Maar hoe krijg je dat zo? Stijfsel?
Ja, maar vergeet de bleek nietquote:
Wat voor verf?quote:Op donderdag 6 maart 2008 01:02 schreef kastanova het volgende:
Bijkomend vraagje; Hoe schadelijk is de hoeveelheid verf die daarbij in de koffie komt?
Maar als je slechts je kwast in je koffie hebt gedoopt zal het allemaal wel meevallenquote:Verf (niet wateroplosbaar)
Niet laten braken.
Braken kan de situatie verergeren. (bij niet wateroplosbaar)
Bij zowel wateroplosbaar als niet wateroplosbaar:
Mond spoelen met water, dan een glaasje water laten drinken.
Petroleumproducten (staat op verpakking) alleen mond spoelen.
Bij verminderd bewustzijn (slaperig, suf) nooit laten drinken.
Slachtoffer moet zelf kunnen drinken.
Flexa Couleur Locale Monaco wit houtverfquote:Op donderdag 6 maart 2008 07:04 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Wat voor verf?
[..]
Maar als je slechts je kwast in je koffie hebt gedoopt zal het allemaal wel meevallen
(Daarbij, je koffie loopt er niets ernstigs van op hoor
Er is maar 1 daadwerkelijke Monaco Wit - Wit... De 2075quote:Op donderdag 6 maart 2008 11:51 schreef zwahiel het volgende:
`Heej,kasta, welke monaco witD'r zijn maar 6 verschillende. Heb 'm hier ook op de muur zitten namelijk. Accentwit muurverf.
Voor de rest, check de hema 's wat vaker die hebben ook wel bedspulletjes zoals overtrekken e.d. Is was dat gebied betreft mijn favo winkel. Komt er allerlei verrassende dingen tegen voor in huis die je niet zo een twee drie zou verwachten.
Die van ons is 1 hele. Ik kreeg de kast en wist niet wat ik er mee moest doen... dat dusquote:Op donderdag 6 maart 2008 14:05 schreef Oblivion het volgende:
Zijn dan niet 4 aparte spiegels?
Groot gelijk dan! Scheelt enorm aan kosten.quote:Op donderdag 6 maart 2008 14:21 schreef moussy het volgende:
Die van ons is 1 hele. Ik kreeg de kast en wist niet wat ik er mee moest doen... dat dus
Bedankt voor de tip, maar een kast kopen voor 50 euro, daar de spiegel uitslopen en daar een lijstje omheen timmeren, da's toch nog behoorlijk wat werk.quote:Op donderdag 6 maart 2008 13:32 schreef moussy het volgende:
voor een spiegel kan je anders ook nog de achterwand van zo'n foute vitrinekast gebruiken (waar marktplaats vol mee staat) lijst er om heen en daar is je grote spiegel.
Ik doop m'n kwast in m'n koffie en dan ga jij miepen over een vergeten woordje?quote:Op donderdag 6 maart 2008 14:35 schreef Oblivion het volgende:
10 euro voor zo'n grote spiegel?
quote:Op donderdag 6 maart 2008 14:37 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ik doop m'n kwast in m'n koffie en dan ga jij miepen over een vergeten woordje?.
Die van de Xenos waar Loedertje het over had; 150 x 90 voor zo'n 70 euro... En da's incl. die barok lijst.quote:Op donderdag 6 maart 2008 15:02 schreef Oblivion het volgende:
[..]![]()
Miep, miep...
Ben zeer benieuwd naar een kanon van een spiegel voor 60 euro...
Naja, kreeg net een PM-tje van iemand die inderdaad nog zo'n achterwand van een kast had staan.quote:Op donderdag 6 maart 2008 15:26 schreef Oblivion het volgende:
Vond die van de marktplaats een stuk mooier.
Maar ja, 't is jouw huis.
Jouw neukhok, jij moet er blij van worden...
It's your call Oblivion, bruin it isquote:Op donderdag 6 maart 2008 15:40 schreef Oblivion het volgende:
De bruine maken je kamer opties ietsjes groter...
Vind het allebei wel kunnen, maar vind bruin sjieker.
Wat vind je zelf?
Edit: Zou die achterwand maar gaan halen! Lijst is zo gemaakt!
Zolang ze maar redelijk correct zijn...quote:
quote:Op donderdag 6 maart 2008 19:17 schreef Oblivion het volgende:
Je dekbedovertrekje met "Oprotten na het ontbijt" al gevonden?
Eerste en tweede kies jezelf voor...quote:Op donderdag 6 maart 2008 19:33 schreef Dirkh het volgende:
[..]ik ben getrouwd en monogaam, daarbij is zij een dyslect. 3 Keer pech dus
Ja, precies!quote:Op donderdag 6 maart 2008 19:27 schreef Xennia het volgende:
Bruine plinten vind ik een mooiere overgang geven tussen laminaat en plinten
Whaha, die picto's ken ik uit de zorgquote:Op donderdag 6 maart 2008 20:05 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Eerste en tweede kies jezelf voor...
Voor de derde heb ik wel een oplossing:
[ afbeelding ][ [url=http://tbn0.google.com/images?q=tbn:WZCKOmeRC2K-WM:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/02/Foodlogo.png[/img[img]http://tbn0.google.com/images?q=tbn:o9tq3a04e64ekM:http://www.sobane.be/nl/veiligheid/images/sec_03.gif]afbeelding[/url] ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[..]
Ja, precies!
Er komt er dus ook nog 1 aan de slaapkamermuur en 1 in de woonkamer boven de schouwquote:Op donderdag 6 maart 2008 21:56 schreef Oblivion het volgende:
Dat is inderdaad een hele grote spiegel!![]()
Valt dan toch zomaar in je schoot, dat is lief en het is je gegund!
Zit ie nou in de kast?![]()
Ik dacht dat het de bedoeling was om mee te kunnen kijken tijdens een flinke stoeipartij?
Groot genoeg, maar niet breed genoeg vrees ik...quote:Op donderdag 6 maart 2008 22:06 schreef Oblivion het volgende:
En deze was niet groot genoeg voor je slaapkamermuur?![]()
Ben toch benieuwd hoe je dat gaat doen....
quote:Op donderdag 6 maart 2008 21:51 schreef kastanova het volgende:
Een anonieme weldoenster
quote:Judith, nogmaals geweldig bedankt!.
Fix er dan ook even een droger bovenop, toch wel 1 van de betere vindingen sinds gesneden brood.quote:Op donderdag 6 maart 2008 22:13 schreef Xennia het volgende:
Misschien ook nog even een melden op fok dat je een wasmachine zoekt en dan ben je er wel
En ;quote:Op donderdag 6 maart 2008 23:30 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Fix er dan ook even een droger bovenop, toch wel 1 van de betere vindingen sinds gesneden brood. [ afbeelding ]
Tja, ook al van die mensen die met een afwasmachine aan kwamen zetten... Kom op zeg, voor die 4 bordjes en vorkjes die ik gebruik in de weekquote:Op donderdag 6 maart 2008 23:30 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Fix er dan ook even een droger bovenop, toch wel 1 van de betere vindingen sinds gesneden brood. [ afbeelding ]
Je zult snel genoeg merken dat je glazen en mokken tekort hebt hoorquote:Op vrijdag 7 maart 2008 00:00 schreef kastanova het volgende:
Tja, ook al van die mensen die met een afwasmachine aan kwamen zetten... Kom op zeg, voor die 4 bordjes en vorkjes die ik gebruik in de week.
Dat heb ik niet eens. Oh en een frituurpan ook niet en dat is maar goed ook. Een afwasmachine ambieer ik wel, maar geen ruimte voorquote:Op donderdag 6 maart 2008 23:56 schreef Loedertje het volgende:Strijkplank Strijkijzer (liefst een stoomstrijkijzer !) Knijpers Knijpermandje
Nah, afwasmachine vind ik idd wel overdreven (voor nu) maarrr, een droger is toch wel heel handy kan ik je melden. Geen gezeik met al die shit ophangen, hup, de spullen die mogen 1 verdieping hoger en draaien maar. Echt, als ie morgenochtend stuk gaat staat er 's-middags een nieuwe.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 00:00 schreef kastanova het volgende:
Tja, ook al van die mensen die met een afwasmachine aan kwamen zetten... Kom op zeg, voor die 4 bordjes en vorkjes die ik gebruik in de week.
Houden we over:quote:Op donderdag 6 maart 2008 23:56 schreef Loedertje het volgende:Broodrooster Nee joh, ik eet smorgens nooit uitgebreid Tostie-ijzer Optioneel, voor de lunch Overgordijnen De wát? Balkonbakken Kom nou toch .
Geraniums .
Gieter Check Raamwisser Check Waxine-lichtjes-houders (véél !) Heb er al acht gekregen bij die 2e lading van 100 lichtjes Toiletkastje (voor de vrouwvriendelijkheid gevuld met tampons) Geen kastjes op mijn toilet .
Goudvis met kom Da's zielig, die gaan dood Planten (stekjes mogen ook hoor Milagro ! Jij als plantenfreak kan best wel wat stekjes afstaan) Ja mil, komt u maar .
Kapstok Check Frituurpan Check Fonduestel Je kent mijn "overleden schoonouders"-eis? Gourmetset Idem Asbakken Jat ik wel mee uit de kroeg Vazen Mwah, misschien Schemerlampen Vandaag lampen gehaald! Hele mooie! Zal foto's posten als ze allemaal hangen/staan .
Wasmand Check! Strijkplank Die kreeg ik vanavond nog van Niesjuh aangeboden toen ik haar boormachine kwam lenen, waarvoor nog bedankt! Strijkijzer (liefst een stoomstrijkijzer !) Check! Wasrek Die mongool die hier eerst heeft gewoond heeft nog waslijnen in de bergruimte hangen .
Knijpers Check Knijpermandje Emmer
Frituurpan begin ik ook niet aan. Voor ik het weet ligt mijn vriezer vol met trash.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 00:04 schreef Xennia het volgende:
Oh en een frituurpan ook niet en dat is maar goed ook.
Wat is er in godsnaam met deze gebeurd dan?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 00:04 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dat heb ik niet eens. Oh en een frituurpan ook niet en dat is maar goed ook. Een afwasmachine ambieer ik wel, maar geen ruimte voor
Er is hier maar 1 aansluiting in huis voor de afwas-/wasmachine, in de keuken en daar is de ruimte is inderdaad nogal beperkt.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 00:04 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Nah, afwasmachine vind ik idd wel overdreven (voor nu) maarrr, een droger is toch wel heel handy kan ik je melden. Geen gezeik met al die shit ophangen, hup, de spullen die mogen 1 verdieping hoger en draaien maar. Echt, als ie morgenochtend stuk gaat staat er 's-middags een nieuwe.
Edit: en als de ruimte in je keuken het toelaat, en er iemand je een afwasmachine aanbiedt: aanpakken.
Ik spaar bijna alles op en draai 'm 1 keer in de week, ligt er een beetje aan of ik eters heb gehad/uitgebreid gekookt. Doen!![]()
Er is niemand meer die het frituurvet ververst en ik vind het een kutklusquote:Op vrijdag 7 maart 2008 00:12 schreef kastanova het volgende:
[..]
Wat is er in godsnaam met deze gebeurd dan?.
[ afbeelding ]
i.p.v lamellen, inkijk heb je volgens mij niet in de huiskamer en mooie verduister-overgordijnen zijn én handiger als je overdag TV kijkt-, gamed of een kater hebt én tevens breekt het de effen kleuren die je in de rest van je huiskamer hebtquote:Op vrijdag 7 maart 2008 00:08 schreef kastanova het volgende:
[.Op donderdag 6 maart 2008 23:56 schreef Loedertje het volgende:
Overgordijnen De wát?
Neen ?quote:Fonduestel Je kent mijn "overleden schoonouders"-eis?
Gourmetset Idem
quote:G E Z O C H T !Tostie-ijzer Gieter Raamwisser Kapstok Frituurpan Strijkijzer Knijpers
Je kunt hem altijd cadeau doen aan een ex-vriendinquote:Op vrijdag 7 maart 2008 00:04 schreef Xenomaniac het volgende:
Edit: en als de ruimte in je keuken het toelaat, en er iemand je een afwasmachine aanbiedt: aanpakken.
Nergens voor nodig, die zorgt maar voor d'r eigen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 00:50 schreef Loedertje het volgende:
Je kunt hem altijd cadeau doen aan een ex-vriendin
Wacht, ik maak wel ff een betere fotoquote:Op vrijdag 7 maart 2008 00:34 schreef Xenomaniac het volgende:
Die 2 (schijnbaar) grote kasten rechts, wat ga je daar allemaal in zetten? En mogen die eventueel weg?
[ afbeelding ]
Want er zijn wel mogelijkheden hoor. Beetje onduidelijke foto zo.
Het is 1 kast die ik nu voor de boodschappen gebruik.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 00:34 schreef Xenomaniac het volgende:
Die 2 (schijnbaar) grote kasten rechts, wat ga je daar allemaal in zetten? En mogen die eventueel weg?
[ afbeelding ]
Want er zijn wel mogelijkheden hoor. Beetje onduidelijke foto zo.
Daar kom ik nog op terug zodra ik alle maten hebquote:Op vrijdag 7 maart 2008 00:48 schreef Loedertje het volgende:
i.p.v lamellen, inkijk heb je volgens mij niet in de huiskamer en mooie verduister-overgordijnen zijn én handiger als je overdag TV kijkt-, gamed of een kater hebt én tevens breekt het de effen kleuren die je in de rest van je huiskamer hebt
Knusser, warmer, mooier !
Om eerlijk te zijn , bij een noten-achtige vloer en rode muren zou ik geen witte lamellen willen ...nogal tam.
Ik heb een dusdanige hekel aan dergelijke, "verplichte" gourmet-/fondue-avondjes dat reeds overleden schoonouders een pre is.quote:Neen ?
Ik denk meer aan gezellig romantisch eten tot je kramp krijgt
Nah, da's dus m'n keukenvoorraadkast...quote:Op vrijdag 7 maart 2008 01:41 schreef Xenomaniac het volgende:
Deze kast kan er toch wel vrij eenvoudig uit? Heb je plek voor je droger, 50 cm ertussen en je combi erboven. En nog een fijn werkblad erbij ook. Klaar.
[ afbeelding ]
Daarvoor heb ik teveel boodschappen in huis liggen vrees ik.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 01:47 schreef Xenomaniac het volgende:
Dit kan natuurlijk ook:
[ afbeelding ]
Kast eruit, droger erin, keukenkast erboven en de combi op de geplande plek.
Ik zit er allang in...quote:Op vrijdag 7 maart 2008 01:58 schreef Xenomaniac het volgende:
Gelukkig zit er een slot op, dan blijft je voorraad bij inbraak ongemoeid.![]()
Maar het begint nu wel vorm te krijgen. Van het weekend nog grote plannen?
Wanneer wil je er eik in?
Whehe, dat had ik effe niet meegekregen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 02:06 schreef kastanova het volgende:
Ik zit er allang in....
Toen het bed er in kwam (2 dagen na het tekenen) ben ik er niet meer weggeweest eigenlijk.
De plakplinten (knippen/zagen) en vloerbedekking leggen is vrees ik toch net iets te lastig om als amateuristische prutser zelf te doen, dus daar laat ik vrijdagavond even wat beroeps (lees: Vrienden in de bouw) voor langskomenquote:Op vrijdag 7 maart 2008 02:12 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Whehe, dat had ik effe niet meegekregen.
Succes ermee en prettig weekend. Je zal wel hulp krijgen toch?
Nog een tip, neem je moeder mee als je bij Leenbakker voor (kant en klare?) gordijnen gaat kijken, moeders schijnen een perfecte kijk te hebben op de breedte-maten die je nodig hebt, de haakjes ect ect.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 01:25 schreef kastanova het volgende:
Daar kom ik nog op terug zodra ik alle maten heb.
Okay, here we go:quote:Op vrijdag 7 maart 2008 02:54 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Nog een tip, neem je moeder mee als je bij Leenbakker voor (kant en klare?) gordijnen gaat kijken, moeders schijnen een perfecte kijk te hebben op de breedte-maten die je nodig hebt, de haakjes ect ect.
Ze hebben daar van alles en niet te duur (velours, katoen, glimmend, mat, bedrukt, effen, lelijk) (kwantum ook btw..)
Ook lamellen en luxaflex zijn daar betaalbaar. (en met luxaflex in een kleurtje kun je de lichtinval ook goed regelen en heb je tevens sfeer..)
Heb je al ideetjes voor je keuken?
(Zilverkleurige luxaflexjes? Zwart?)
Blijven je muren daar wit? Worden je keukenkastdeurtjes matzilver?
Zo te zien is het keukenblok toch aan vervanging toe dus mag je het van de woningbouw best een kleurtje geven
Nah?
Oi, alleen huisje hé... Boompje zou jij regelen volgens Loeder en beestje komt er voorlopig niet want die gaat toch dood.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:39 schreef milagro het volgende:
verticale lamellen vind ik dus juist kil en bedrijfsachtig staan, in wachtkamers hangen die ook altijd...
neem anders houten horizontale, wel prijzig, maar als je die van Ikea neemt en niet die van Bouvrie is het wel weer te doen ... en als je hout niets vindt, niet van passen bij de rest, er zijn zoveel mooie kleuren, en die staan echt niet cheap ass, hoor, daar vergis je je echt in, denk ik, vind ik, zeg ik![]()
oh, en je enthousiasme en doorpak attitude is echt aandoenlijk tofhoppa en gaan, geen gezeik van te moe nu, deadlines stappenplannen ... nu ken ik je niet echt, maar dit had ik niet verwacht van je, die serieuze resolute aanpak inzake huisjeboompjebeestje
Och, houd op schei uitquote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:21 schreef milagro het volgende:
jij hebt enkel een wat 'netter' stappenplan, bij mij staat het nooit op papier (of op scherm) maar zit het volkomen variabel in mijn hoofd, wat uiteindelijk resulteert in minimaal drie dingen tegelijk doen, stukje muur, halve kast, stukje plint, oh ja, wacht daar moet nog een schroef in, nee, eerst die muur af, ach welnee, eerst die schroef, want dat stoort me, dan de plint links, en dan verder met de muur, of zal ik toch eerst ff de dingen opruimen die ik niet meer nodig heb? wacht, als ik nu eerst... etc etc. maar dan is het wel af , en het lijf op, en bed nog net dichtbij genoeg om naar te strompelen ..
ben je eigenlijk wel van de planten?
beestjes gaan dood, planten ook als watergeven niet je ding is, maar je hebt hele mooie grote nepplanten, hè, bekant echte bomen, met ook wel een grote prijs, maar dat is dan wel voor het leven
Toen ben ik opgehouden met lezenquote:Op vrijdag 29 februari 2008 12:59 schreef kastanova het volgende:
Zo. Inmiddels zijn we toch wel op een kwart van de verbouwing.
Vanochtend ben ik met het afplakken van het laminaat onder de geweldige rood/roze/paarse muur begonnen, het resultaat van de 2e sauslaag post ik zodra ik klaar ben.
Nou moet het nog tot 'm doordringenquote:Op vrijdag 7 maart 2008 19:54 schreef Xennia het volgende:
Ik stem ook tegen verticale lamellen
Tja, sollicitatiebrief perikelen namen veel onnodige tijd in beslag (niet compatible bestandsformaten, verkeerde printinstellingen, etc.)quote:Op vrijdag 7 maart 2008 02:06 schreef kastanova het volgende:
Wat geplanned is voor de komende dagen:
Vrijdag overdag:
- Plinten afmaken Slechts gedeeltelijk
- Deuren allemaal ook Monaco wit schilderen Totaal niet
- Gaten boren voor de audio en coax kabels In slechts 1 muur nog niet. Nadeel was namelijk dat de boortjes te kort waren (:').) en dat ik dus het laatste gedeelte er met een kruiskopschroevendraaier en hamer door heb moet rammen.
- Coax kabels kopen en door het gehele huis leggen Alles gekocht, incl. splitters en signaalversterker. Echter alleen nog maar gelegd naar de slaapkamer.
- Audio kabels leggen (Idem, alleen de slaapkamer. Waarbij al snel bleek dat ik met m'n 30 meter kabel slechts 1 kamer ga redden. )
- Lampen ophangen Nope. Wel een tweede staande lamp bijgekocht aangezien ik die van gisteren toch iets te lelijk vond voor de woonkamer. De andere komt eventueel in de relaxkamer
- Sollicitatiebrief schrijven en langsbrengen Done.
Vrijdag savonds:
- Vloerbedekking leggen in de slaapkamer en hobbykamer In de slaapkamer ligt het er in. De hobbykamer ook, maar slechts voor 2/3 daadwerkelijk bijgesneden
- Plakplinten er in Voor 4/5
- Douchegordijn ophangen Done
- Meubels naar boven sjouwen Mwah
Ah geweldig! Neem ik de hondjes ook direct wel even een dagje mee denk ikquote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:43 schreef Nies het volgende:
[..]
Nou moet het nog tot 'm doordringen![]()
En inderdaaad, je mams meenemen voor de gordijnen vind ik best een strak plan.
Strijkijzer heb ik ook nog wel voor je (hoort bij die plank, en een raamwisser en stekjes,
![]()
Doe maar meenemen als je de boormachine terugbrengt
was die sollie voor TM? Ons of benee?
Die kwamen niet om te helpen, maar om je woning te keuren en je koelkast te legen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 00:44 schreef kastanova het volgende:
Maar man, man, man, wat besefte ik vanavond weer eens goed waarom ik liever alles in m'n eentje doe.
--knip--
quote:Op zaterdag 8 maart 2008 00:46 schreef kastanova het volgende:
Anyway, nu kan iedereen wel gaan klagen over de verticale lamellen, maar kom dan met concrete voorstellen en plaatjes ofzo.
Het uitzicht is wel mooiquote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:34 schreef kastanova het volgende:
[..]
Okay, here we go:
Als eerste het woonkamerraam, 180 hoog bij 260 breed:
[ afbeelding ]
Ik zat zelf te denken aan verticale lamellen; ten eerste omdat er echt een shitload aan zonlicht binnenkomt overdag en het dus goed verduisterend moet zijn.
Waarom verticale? Omdat ik horizontale al snel zo cheap/bedrijfsachtig vind staan.
Zit te twijfelen tussen witte of zwarte.
Dan het slaapkamerraam met als extra moeilijkheidsfactor de dubbele deuren die uiteraard open moeten.
Rechterraam en linkerraam meten allebei 70cm, de 2e deuren zijn samen 155cm en de hoogte is +/- 170cm.
[ afbeelding ]
Zelf zat ik aan 2 verticale, zwarte lamellen te denken; 1 rechts en 1 links tot het midden van de deuren zodat ze als een soort gordijn geopend kunnen worden.
Geen idee of dat uberhaupt mogelijk is, maar toch.
Dan de relaxkamer... Ook weer vrij lastig gezien de verschillende hoogtes van de ramen/deur.
Totale breedte 195/200cm, hoogte bij de ramen is 140cm, bij de deuren 170cm.
[ afbeelding ]
Eigenlijk nog geen flauw idee wat ik daar wil doen.
Lamellen vind ik eigenlijk te zakelijk en doet de "warme" sfeer nogal teniet.
Donkere rolgordijnen ofzo?
De Hobbykamer dan maar; 175cm hoog x 165cm breed.
[ afbeelding ]
Ook nog niet echt een idee, maar het hoeft niet met al teveel poespas; horizontale (jaja, in deze kamer gaat gewerkt worden. ) zwarte of witte lamellen?
En last and (wel degelijk) least; de keukenramen.
Wederom lastig gezien de verschillende hoogtes; raam is 107cm hoog bij 50cm breed en de deur 130cm hoog bij 79cm breed.
[ afbeelding ]
Geen flauw idee óf ik hier uberhaupt wat voor de ramen ga hangen, maar áls er al iets komt zat ik aan (donkere) rieten rolgordijnen te denken. Het blijft immers een keuken.
Nou mensen, roept u maar! Ga desnoods met photoshop aan de gang.
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 12:34 schreef kastanova het volgende:
Ik zat zelf te denken aan verticale lamellen; ten eerste omdat er echt een shitload aan zonlicht binnenkomt overdag en het dus goed verduisterend moet zijn.
Waarom verticale? Omdat ik horizontale al snel zo cheap/bedrijfsachtig vind staan.
Zit te twijfelen tussen witte of zwarte.
Nah nee, die vrouwen waarschijnlijk wel, maar die kameraden zijn normaal toch wel stevige klussers...quote:Op zaterdag 8 maart 2008 00:58 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Die kwamen niet om te helpen, maar om je woning te keuren en je koelkast te legen.
Binnenkort op MP, 13 vierkante meter marmeren tegels.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 01:45 schreef kastanova het volgende:
Verlulde echter vanavond zijn vriendin zich; hij blijkt alles al ingekocht te hebben.
Tja, ik vind ze op zich wel mooi, maar dan niet voor de slaapkamer of woonkamer... Dan zou het al in de relaxkamer komen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 01:31 schreef Oblivion het volgende:
[..]
![]()
Enne Xennia, die vouw gordijnen! Helemaal kasta stijl!!!!
Dan heb je het over "standaard" maten neem ik aan?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 02:07 schreef Oblivion het volgende:
Zou zeggen, ga eens rond kijken want je hebt best grote ramen, dat gaat je echt serieus geld kosten, dus het loont de moeite echt even rond te kijken. (IKEA, Kwantum, leen bakker etc etc)
Nog een tip: als je iets in je kozijn gaat hangen en je hebt er meerdere nodig, meet dan de bovenkant van whatever je gaat ophangen, want dat is vaak één centimeter meer...
quote:
Ja fuck, eenmaal terug weer dusdanig enthousiast dat het niet alleen bij de slaapkamer en woonkamer gebleven is.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 14:45 schreef kastanova het volgende:
Nu even de exacte maten opmeten en terug naar de Kwantum; eventueel maak ik nog wel even een fotootje.
Dat had ik je van tevoren wel kunnen vertellen. Daarom moest je ook eigenlijk als een van de eerste dingen al gordijnen bestellen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:05 schreef kastanova het volgende:
400 euro armer en 1 nadeel: Het duurt nog 4 tot 5 weken(!!!) voordat ze op maat gemaakt zijn.
Tja, na het gehele professionals-voor-de-vloerbedekking debacle is het nogal vaag om te zeggen; maar precies werk zoals het naaien van gordijnen laat ik liever aan professionals over.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 16:53 schreef Xennia het volgende:
Mooi
[..]
Dat had ik je van tevoren wel kunnen vertellen. Daarom moest je ook eigenlijk als een van de eerste dingen al gordijnen bestellen.
Kan je moeder of iemand anders ze eventueel niet naaien?
666quote:Op zaterdag 8 maart 2008 19:51 schreef Metro2005 het volgende:
ziet er goed uit tot nu toe.Mooie kleur rood ook wel op je muren. Welke kleurcode is dat?
IG 236-Dquote:Op zaterdag 8 maart 2008 19:51 schreef Metro2005 het volgende:
ziet er goed uit tot nu toe.Mooie kleur rood ook wel op je muren. Welke kleurcode is dat?
Die sloeg natuurlijk op dat ik die festiviteiten niet via FOK! heb kunnen volgen dan hè.quote:
Ik zal morgen eens een foto maken van pokerkamerquote:Op zondag 9 maart 2008 01:43 schreef bleiblei het volgende:
Oh mensen kinderen. Wat een gebrek aan smaak.
Ik snap hem niet. Leg eens uit?quote:Op zondag 9 maart 2008 01:43 schreef bleiblei het volgende:
Oh mensen kinderen. Wat een gebrek aan smaak.
Mwah, over het computerbureau heb ik toch langer gedaan dan geplannedquote:
Ik zou ze nieuw ook niet hebben uitgezocht, maar vind ze mooier dan die andere vale dingen.quote:Op zondag 9 maart 2008 16:37 schreef Isegrim het volgende:
Afschuwelijk.Maar dat betekent dat ze wel bij de rest passen.
Zoooooooooo goedkoop zijn ze nu ook weer niet dat ik ze slechts als tijdelijke vervanging wil gebruiken ofzoquote:Op zondag 9 maart 2008 16:56 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik zou ze nieuw ook niet hebben uitgezocht, maar vind ze mooier dan die andere vale dingen
Hoe duur?quote:Op zondag 9 maart 2008 16:57 schreef kastanova het volgende:
[..]
Zoooooooooo goedkoop zijn ze nu ook weer niet dat ik ze slechts als tijdelijke vervanging wil gebruiken ofzo.
Kom Xen, jij kent m'n huis; doen of niet doen?
whehequote:Op zondag 9 maart 2008 16:01 schreef kastanova het volgende:
Zien er strak uit,
Dat dus.quote:Op zondag 9 maart 2008 17:19 schreef milagro het volgende:
het hoeft toch niet allemaal nu nu nu, maak eerst af wat je hebt, en dan kijken wat daar bij past, en ik zeg, dat is niet een blauw leren bankstel in ieder geval.
Ik vind het een enorme vooruitgang vergeleken met die andere banken, maar ik houd niet van leer en ik vraag me af of dat blauw kleurt bij je rood. Als het wel jouw smaak is, dan doen.quote:Op zondag 9 maart 2008 16:57 schreef kastanova het volgende:
[..]
Zoooooooooo goedkoop zijn ze nu ook weer niet dat ik ze slechts als tijdelijke vervanging wil gebruiken ofzo.
Kom Xen, jij kent m'n huis; doen of niet doen?
Naja, hij zou dan in de woonkamer komen en dat is nu nét de ene kamer waar de rode kleur nergens terugkomt.quote:Op zondag 9 maart 2008 17:37 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik vind het een enorme vooruitgang vergeleken met die andere banken, maar ik houd niet van leer en ik vraag me af of dat blauw kleurt bij je rood.
Luister naar deze wijze dame!quote:Op zondag 9 maart 2008 17:19 schreef milagro het volgende:
niet doen, Kasta!
blauw gaat ten eerste snel vervelen, irriteren zelfs, en het is veel te dominant aanwezig.
als je dan voor leer gaat, doe dan beter zwart leer, en dan met een lagere rugleuning en dito, zachtere armleuningen waar je relaxed op kan liggen met je hoofdje
het hoeft toch niet allemaal nu nu nu, maak eerst af wat je hebt, en dan kijken wat daar bij past, en ik zeg, dat is niet een blauw leren bankstel in ieder geval.
Nah, ik zal nog even verder kijken danquote:Op zondag 9 maart 2008 17:19 schreef milagro het volgende:
niet doen, Kasta!
blauw gaat ten eerste snel vervelen, irriteren zelfs, en het is veel te dominant aanwezig.
als je dan voor leer gaat, doe dan beter zwart leer, en dan met een lagere rugleuning en dito, zachtere armleuningen waar je relaxed op kan liggen met je hoofdje
In je huiskamer zijn dus geen rode muren?quote:Op zondag 9 maart 2008 18:26 schreef kastanova het volgende:
[..]
Naja, hij zou dan in de woonkamer komen en dat is nu nét de ene kamer waar de rode kleur nergens terugkomt.
Dan zou het dus wit/zwart/bruin/donkerblauw worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |