abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57031167
Ok, het plan:

"Ik snap er de ballen van Kasta ."

Nah, ik zal even uitleggen wat de bedoeling is dan .

In de woonkamer ga ik dus logischerwijs onder de TV een Home cinema setje gooien, uiteraard met bijhorende dolby surround boxjes.

In de relaxkamer (slaapkamer 2) wil ik echter ook muziek kunnen luisteren en dus trek ik de audiokabels door naar die kamer.
Hoeven geen dure boxen te hangen, als er maar een acceptabel geluid uit komt.
Wat ik echter níet wil, is dat er overal in het huis geluid is, maar ik de gehele dag slechts in 1 kamer zit.
Vandaar dus de schakelaar in elke kamer. De schakelaar moeten de volgende standen hebben:
  • Uit
  • Geluid van de Home Cinema Set (HCS vanaf nu)
  • Geluid van de PC

Geluid van de PC?
    Yep, ik wil namelijk ook de muziek vanaf m'n pc in de hobbykamer (slaapkamer 3) door het gehele huis af kunnen spelen .
    Oftewel, het gehele rode-streep-gebeuren bestaat uit een dubbele bekabeling (ik ben een audioleek, maar dat leek me toch wel nodig)

Samengevat, ik wil in elke slaapkamer (dus ook slaapkamer 1) zowel muziek van de HCS als van de PC af kunnen spelen en de muziek per kamer aan en uit kunnen zetten met een simpel schakelaartje.

Mijn vragen dus nu:
    1. Is dit uberhaupt technisch gezien haalbaar?
    2. Welk materiaal heb ik nodig?
    3. Is deze indeling logisch? (laat daarbij de plaatsing van de boxen buiten beschouwing)
  • I was an atheist until I realized I was God
    pi_57031344
    wil ik ook weten
    pi_57031419
    Is het niet handig om een kabel vanuit je PC naar je home cinema set te trekken, en dan alles vanaf 1 apparaat te verspreiden? Ga er vanuit dat je setje een AUX ingang heeft.

Hoe ga je de volumeregeling in de kamers aanpakken?
    Het enige dat rijmt op Niels is (spoor)biels...
    pi_57031569
    TVP, ik heb ook net een zooi boxen gekocht, altijd handig om terug te lezen
    What was once contained, will be unleashed
    pi_57031596
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 11:54 schreef -Nielz- het volgende:
    Is het niet handig om een kabel vanuit je PC naar je home cinema set te trekken, en dan alles vanaf 1 apparaat te verspreiden? Ga er vanuit dat je setje een AUX ingang heeft.

Hoe ga je de volumeregeling in de kamers aanpakken?
    Hmmmmz, geen gek idee, maar dan kan ik toch niet tussen de HCS en de PC schakelen qua geluid?

Volumeregeling is niet zo'n probleem; de HCS heeft gewoon een afstandsbediening en de pc kan ik aansturen door middel van de wireless laptop .
    I was an atheist until I realized I was God
    pi_57031705
    Je kunt dan wel makkelijk schakelen met je HCS afstandsbediening tussen de verschillende input channels van je system. Je moet er dan wel voor zorgen dat je PC ook daadwerkelijk muziek aan het afspelen is.

Volgens mij zijn er speciale luidspreker dimmers op de markt. Die zou je in elke kamer eentje kunnen installeren.
    pi_57031761
    Of iets als een squeezebox bij je home cinema, UTP of wireless verbinding met je PC en je kan alles regelen bij je home cinema.
    En dan inderdaad iets als die luidspreker dimmers of iets als de Marantz ZC4001

Scheelt je weer draden trekken!

[ Bericht 24% gewijzigd door TAG-Speedy op 28-02-2008 12:15:43 ]
    !
    pi_57031839
    Hee, aan zo'n systeem zit ik ook te denken, derhalve een tvp
    pi_57031849
    Duurdere series van Harman Kardon en Denon hebben de functie dat je 5.1 kan beluisteren in de ene kamer en stereo in een andere kamer tegelijkertijd.

tevens hebben deze een netwerk ingang.

Als je het geld er voor over hebt, want goedkoop is het niet maar wel botergeil.
    Existing in dimensions of addictive obsession
    Your script will run short of ideas
    The story will soon end itself
    People to trust come short in number
    pi_57031854
    Het geluid "dimmen" kan trouwens met een goedkope potmeter.
      donderdag 28 februari 2008 @ 12:15:36 #11
    2671 Aaargh!
    Gebruik op eigen risico.
    pi_57031868
    Of je zet bij elke speakerset een Airport Express (met AirTunes)
    It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
    And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
    pi_57031906
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 12:10 schreef TAG-Speedy het volgende:
    Of iets als een squeezebox bij je home cinema, UTP of wireless verbinding met je PC en je kan alles regelen bij je home cinema.
    En dan inderdaad iets als die luidspreker dimmers of iets als de Marantz ZC4001

Scheelt je weer draden trekken!
    Euuuh... Het is wel de bedoeling dat het zo cheapass mogelijk moet hé .

Meer als ludiek audioprojectje dan een daadwerkelijke grote investering.
    Ik bedoel, paar kabeltjes en simpele boxjes okay, maar dat ding van jou kost alleen al 600 euro .
    pi_57032001
    Heb je verschillende in- en uitgangen op die homecinema set?
    pi_57032029
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 12:16 schreef kastanova het volgende:

[..]

Euuuh... Het is wel de bedoeling dat het zo cheapass mogelijk moet hé .

Meer als ludiek audioprojectje dan een daadwerkelijke grote investering.
    Ik bedoel, paar kabeltjes en simpele boxjes okay, maar dat ding van jou kost alleen al 600 euro .
    Het beantwoorde wel je 3 vragen

Maar dan iets als met die potmetertjes en een een hoop draad en je laptop als remote, dat kan nooit veel kosten
    En ... als het niet perse je computermuziek hoeft te zijn ...

Of je/een iPod met een dock?
    !
    pi_57032326
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 12:20 schreef Feitosa het volgende:
    Heb je verschillende in- en uitgangen op die homecinema set?
    Dit moet hem worden .
    pi_57032516
    Ok, zo heb ik het in gedachte : Pc audio naar homecinema aux in , op de stereo uitgang van de speakerkabel zelf zo,n switchbox als deze: http://www.amazon.co.uk/H(...)LSP202/dp/B00006JD4U en dan kan je de speakerkabel naar de andere ruimtes trekken en schakelen tussen de ruimtes .

Idee?

Beetje kut geschreven misschien, maar allee.
    pi_57032638
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 12:42 schreef Feitosa het volgende:
    Ok, zo heb ik het in gedachte : Pc audio naar homecinema aux in , op de stereo uitgang van de speakerkabel zelf zo,n switchbox als deze: http://www.amazon.co.uk/H(...)LSP202/dp/B00006JD4U en dan kan je de speakerkabel naar de andere ruimtes trekken.

idee?
    I don't get it... Die switch komt dus op de stereo uitgang van de HCS .
      donderdag 28 februari 2008 @ 12:52:02 #18
    206640 Beelzebufo
    All my vices are devices!
    pi_57032752
    Omnitronic maakt multi-zone PA systyemen. Is dat niet wat?
    Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
    pi_57032837
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 12:47 schreef kastanova het volgende:

[..]

I don't get it... Die switch komt dus op de stereo uitgang van de HCS .
    Waar de speakerkabel uitkomt, die 2 kabels ( stereo )gaan in de switchbox en de switchbox verdeeld weer de speakerkabel zodat je meerdere speakersets kan aansluiten ( en kan schakelen tussen deze )

HCS : 2x stereo , 1 x center , 2x surround speakerkabel uitgang aanwezig.

2x stereo naar switchbox, vanuit switchbox naar andere boxensets in huis.

Die switchbox kan maar tussen 2 paar speakers schakelen zie ik net. Moet je ff kijken of er ook zijn die meerdere aankunnen.

Hopelijk is het zo duidelijker ( ben slecht in uitleggen van dit soort dingen )

[ Bericht 13% gewijzigd door Feitosa op 28-02-2008 13:05:04 ]
      donderdag 28 februari 2008 @ 13:13:48 #20
    2671 Aaargh!
    Gebruik op eigen risico.
    pi_57033273
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 12:55 schreef Feitosa het volgende:

[..]

Waar de speakerkabel uitkomt, die 2 kabels ( stereo )gaan in de switchbox en de switchbox verdeeld weer de speakerkabel zodat je meerdere speakersets kan aansluiten ( en kan schakelen tussen deze )
    Ik weet niet of je zomaar een stel andere speakers aan dit setje kan hangen, kans is dat ie dat niet trekt.
    It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
    And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
    pi_57033304
    Naja, het is dus eigenlijk de bedoeling dat ik in elke kamer een schakelaar heb.
    Waarbij ik kan overschakelen tussen HCS, PC en het geluid uit kan zetten .
    pi_57101111
    Iemand toevallig enig idee of er in de regio Twente nog een electronicazaak (of een @random winkel waar ik audiobekabeling kan kopen) open is op zondag?
    pi_57109841
    http://www.weisd.com/store2/CABAUD-3000.html deze stop je in je pc en dan in de ene uitgang je pc boxen en in de andere deze kabel http://www.popelectronics.nl/product.php?productid=451 in je hcs in je aux uitgang en dan doe je in de uitgangen voor de boxen van je hcs nog 4 boxen moet je splitten dat kan wel heb ik ook gedaan en dan ben je klaar dan doet alles het als het goed is
    pi_57110556
    Apple Airport Express met Airtunes lijkt mij de meest geschikte oplossing
    http://www.apple.com/nl/airportexpress/features/airtunes.html

Met een laptop of vanaf een vaste pc kan je gewoon vanuit iTunes de kamer kiezen waar de muziek gedraaid moet worden.
    pi_57221088
    quote:
    Op zondag 2 maart 2008 11:58 schreef kastanova het volgende:
    Iemand toevallig enig idee of er in de regio Twente nog een electronicazaak (of een @random winkel waar ik audiobekabeling kan kopen) open is op zondag?
    1x ongeveer nog 50 meter speakerkabel. 2,5 mm dik per ader. Had 100 meter maar heb iets meer dan 40 meter gebruikt in de woonkamer. gekocht voor 350 euro. ¤ 2 euro per meter.

In dit topic: [TK] Gigantische zolder en samenwoon uitverkoop veel foto's

Kan er niet echt wijs uit worden of hij het nog heeft...
    Vragen staat vrij...
    Steeds als ik tegen de lamp loop,
    neem ik een stukje licht mee.
    Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')