abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57063750
Jaaah zoals de titel al zegt, wil ik net zulke mooie donkerrode muren als Kastanova.
Maar omdat de een dit zegt en de ander dat, wil ik graag (alle) advies vooraf
Het gaat over opnieuw gestucte muren, die tex klaar opgeleverd worden (dus of ze nou bedoelen met soort van voorstrijk..weet ik nog niet)
Gooi het in de groep, dan kan ik me vast voorbereiden
pi_57063834
Voorstrijk is een goedje wat er voor zorgt dat de verf niet helemaal opgezogen wordt in de muren. DIt moet je dus gebruiken voordat je gaat verven.
Ik heb mijn muren ook zo rood gemaakt door eerst een grijze (licht grijs) onderlaag te verven en daarna pas 't rood er over heen.

In de slaapkamer had ik gewoon 't rood gelijk erop gedaan maar ik heb 't wel 3 of 4 keer over moeten doen en 't ziet er eik nog niet uit .
ijs_beer fan!
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 29 februari 2008 @ 18:41:30 #3
95752 crew  Chell
Kluns
pi_57066360
De tip die ik je kan geven is eigenlijk heel simpel: geduld en doorzettingsvermogen. Rood dekt gewoon slecht. Punt. Het maakt echt weinig uit wat voor merk je neemt, wat je er onder smeert, wat voor muur je hebt, rood dekt slecht.

Stel je dus gewoon in op minimaal 5 lagen, dan kan het uiteindelijk alleen maar meevallen
  zaterdag 1 maart 2008 @ 11:14:57 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_57077651
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:30 schreef NanKing het volgende:
Voorstrijk is een goedje wat er voor zorgt dat de verf niet helemaal opgezogen wordt in de muren. DIt moet je dus gebruiken voordat je gaat verven.
Ik heb mijn muren ook zo rood gemaakt door eerst een grijze (licht grijs) onderlaag te verven en daarna pas 't rood er over heen.

In de slaapkamer had ik gewoon 't rood gelijk erop gedaan maar ik heb 't wel 3 of 4 keer over moeten doen en 't ziet er eik nog niet uit .
Dat is indd de beste manier. Grijs is als ondergrond ideaal voor een rode muur.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_57078836
ze moeten nog komen stucen....volgens mij doen hun de voorstrijk (hij had het over een laag, zodat ik meteen kon texen)
Maar dan zal ik maar zorgen voor 1 laag grijs en een laag of 3 rood
Pffff..als ik dan maar niet in tijdnood kom, maar gelukkig is tex snel droog
pi_57109326
test even of het voorgestreken is: spetter wat water tegen de muur en kijk of dit binnen een minuutje of 5 helemaal opgezogen is, is dit het geval dan moet je waarschijnlijk nog voorstrijken. Want als het wel voorgestreken was, dan zou het water nauwelijks opgenomen zijn. Succes!
jesus saves, i spend
  † In Memoriam † zondag 2 maart 2008 @ 22:51:23 #7
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_57116485
quote:
Op zondag 2 maart 2008 22:51 schreef Loedertje het volgende:
[ afbeelding ]
Dekt altijd in 1 keer !
ik zie een kruiske...en wil dat de muur in een keer dekken, moet ik er heel veel hebben
pi_57119083
behang?
jesus saves, i spend
pi_57119449
het is voor in de keuken , dus dat lijkt me niet zo`n goed idee
pi_57119574
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:30 schreef NanKing het volgende:
Tja, gisteren bij het halen van weer een nieuwe voorraad verf enkele Gamma medewerkers opgetrommeld voor advies aangezien die vorige doos zei dat het in 1, desnoods 2 lagen, wel zou moeten dekken.

Nou nee, in 1 laag natuurlijk al helemaal niet.
Grijs zou kunnen, maar zij hielden het erop dat je dan alleen de ilussie zou hebben dat het beter dekt (minder kleurverschil tussen rood en grijs dan bij rood en wit) maar je toch echt net zoveel lagen nodig zou hebben. Nou ja, 1 rode laag minder aangezien je een "grondlaag" hebt, maar je snapt hem wel .

Met (voldoende) voorstrijk zou het ook te doen moeten zijn.. Voldoende als in: Genoeg, maar de muur moet er niet van gaan glanzen.
Daarna zou een laag of 3, uiterlijk 4 genoeg moeten zijn.

Echter, mijn tip (Kasta een tip in K&W . ) is om het na de 2e of 3e laag gewoon met een kleine roller bij te werken als de muur nog redelijk nat is.
Gewoon de lichtere plekken "zoeken" en al naar gelang het kleurverschil een extra laag(je) opbrengen en die goed maar licht uitrollen richting het omliggende gebied. Anders heb je immers kans op donkere vlekken waar je extra verf aangebracht hebt.

Scheelt je een hele te verven muur en is notabene veel effectiever tegen kleurverschillen .

Oh, en dan direct nog maar een tip: Ga niet voorwerken/aanstippen met een kwast, maar gebruik alleen rollers en rol die ook goed uit naar buiten vanaf de voorgewerkte gebieden.
I was an atheist until I realized I was God
  maandag 3 maart 2008 @ 08:13:35 #12
103012 Nies
Die hekse
pi_57119816
Ik heb hier Sigma Coatings Brandimatt gebruikt. Aldaar op kleur laten maken. In de woonkamer hebben we een terracotta-achtige kleur die in 1 keer dekkend was, en het überrood in de slaapkamer was met twee keer helemaal klaar. Allebei zonder voorstrijk of andere kleuren eronder.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_57121325
goede verf van een "echt" merk ipv bouwmarkt mengverf, dekt idd vaak stukken beter.
jesus saves, i spend
pi_57122345
quote:
Op maandag 3 maart 2008 10:05 schreef sobotta het volgende:
goede verf van een "echt" merk ipv bouwmarkt mengverf, dekt idd vaak stukken beter.
Jaah ik heb ook het geniale idee gehad om een donker bruin plafond wit te verven, en dacht toen: ach dit zit toch zo hoog, hoeft niet van die dure verf op. Met als gevolg dat dat dus ook een keer of 4 gedaan moest worden.
Daar heb ik mijn lesje wel van geleerd
één geluk, dat was met onze verhuizing, dus met extra hulp...mijn schoonmoeder laten doen, die heeft er nog een trauma van haha
  † In Memoriam † maandag 3 maart 2008 @ 20:50:51 #15
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_57135314
quote:
Op maandag 3 maart 2008 07:04 schreef suuske343 het volgende:
het is voor in de keuken , dus dat lijkt me niet zo`n goed idee
Het is superafwasbaar en ziet er leerachtig uit dus het kan prima in de keuken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: