quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:30 schreef NanKing het volgende:Ik heb mijn muren ook zo rood gemaakt door eerst een grijze (licht grijs) onderlaag te verven en daarna pas 't rood er over heen.
Tja, gisteren bij het halen van weer een nieuwe voorraad verf enkele Gamma medewerkers opgetrommeld voor advies aangezien die vorige doos zei dat het in 1, desnoods 2 lagen, wel zou moeten dekken.
Nou nee, in 1 laag natuurlijk al helemaal niet.
Grijs zou kunnen, maar zij hielden het erop dat je dan alleen de ilussie zou hebben dat het beter dekt (minder kleurverschil tussen rood en grijs dan bij rood en wit) maar je toch echt net zoveel lagen nodig zou hebben. Nou ja, 1 rode laag minder aangezien je een "grondlaag" hebt, maar je snapt hem wel

.
Met (voldoende) voorstrijk zou het ook te doen moeten zijn.. Voldoende als in: Genoeg, maar de muur moet er niet van gaan glanzen.
Daarna zou een laag of 3, uiterlijk 4 genoeg moeten zijn.
Echter, mijn tip (Kasta een tip in K&W

. ) is om het na de 2e of 3e laag gewoon met een kleine roller bij te werken als de muur nog redelijk nat is.
Gewoon de lichtere plekken "zoeken" en al naar gelang het kleurverschil een extra laag(je) opbrengen en die goed maar licht uitrollen richting het omliggende gebied. Anders heb je immers kans op donkere vlekken waar je extra verf aangebracht hebt.
Scheelt je een hele te verven muur en is notabene veel effectiever tegen kleurverschillen

.
Oh, en dan direct nog maar een tip: Ga niet voorwerken/aanstippen met een kwast, maar gebruik alleen rollers en rol die ook goed uit naar buiten vanaf de voorgewerkte gebieden.