abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 februari 2008 @ 19:31:14 #1
3542 Gia
User under construction
pi_56970349
Hirsch Ballin wil af van term allochtoon

Tja, wat dan hè?
"De daad is gepleegd door een man van "land van oorsprong" origine?"
"De daad is gepleegd door een buitenlander?"
"De daad is gepleegd door een man met een dubbel paspoort?"
"De daad is gepleegd door een medelander?"

Hirsch Balin wil het onderscheid weghebben, maar er IS gewoon een onderscheid tussen oorspronkelijke Nederlanders en Nederlanders met een buitenlandse afkomst, die zo slecht geïntegreerd zijn dat er altijd een onderscheid zal zijn.

Ik denk dat men, zonder het woordje 'allochtoon' te gebruiken, eerder het beestje bij de naam zal noemen.
Dus:
"De daad is gepleegd door een van oorsprong Marokkaanse man."

Maar goed, dat is misschien wel beter, omdat dan de allochtonen die niet schuldig zijn, zich niet aangesproken hoeven te voelen.
pi_56970500
Ze moeten gewoon niks neerzetten als de persoon een nederlands paspoort in bezit heeft, gewoonweg discriminatie aanmoedigen doen ze nu..

En je kan ook gewoon buitenlander zeggen
If house is a nation, I wanna be president.
pi_56970544
Wat pas triest is, is dat allochtonen alleen allochtoon worden genoemd als ze iets verkeerd doen. Als ze een heldendaad verrichten of een belangrijke prestatie dan zijn ze ineens Nederlanders met eventueel buitenlandse roots.
Het woord allochtoon wordt mijns inziens nogal selectief gebruikt, dus ik zal het niet missen.
know'm sayin?
word? word.
  maandag 25 februari 2008 @ 19:43:01 #4
3542 Gia
User under construction
pi_56970627
quote:
Op maandag 25 februari 2008 19:38 schreef House-Musik het volgende:
Ze moeten gewoon niks neerzetten als de persoon een nederlands paspoort in bezit heeft, gewoonweg discriminatie aanmoedigen doen ze nu..

En je kan ook gewoon buitenlander zeggen
Veel personen hebben twee paspoorten in hun bezit. Waarom zijn ze, volgens zichzelf, ineens Nederlander als ze iets uitvreten en noemen ze zich Marokkaan als Marokko moet voetballen?

Voor mij zijn alleen mensen met uitsluitend een Nederlands paspoort echte Nederlanders.

Trouwens, wat gebeurt er wanneer mensen het woord 'allochtoon' toch blijft gebruiken. Ik vind het eigenlijk wel een handig woord. Het verwijst naar iedereen die 1e of 2e generatie nieuwkomer is.
pi_56970801
quote:
Op maandag 25 februari 2008 19:31 schreef Gia het volgende:
Hirsch Ballin wil af van term allochtoon

Tja, wat dan hè?
Heel simpel. Je hebt migranten en je hebt kinderen van migranten. Het woord ''allochtoon" verziekt het meest fundamentele aan integratie: namelijk het verschil in beleving tussen de migrant en zijn kinderen.

Laten we autochtonen trouwens voortaan maar inboorlingen noemen.
  maandag 25 februari 2008 @ 19:52:50 #6
3542 Gia
User under construction
pi_56970872
quote:
Op maandag 25 februari 2008 19:49 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Heel simpel. Je hebt migranten en je hebt kinderen van migranten. Het woord ''allochtoon" verziekt het meest fundamentele aan integratie: namelijk het verschil in beleving tussen de migrant en zijn kinderen.

Goed idee, hebben we inboorlingen en buitenlanders.

Makkelijk zat.
pi_56970883
Ik ga akkoord met TS.

Als je er anders uitziet, of je anders gedraagt, dan ben je ook anders. Dat gaan ontkennen getuigt van weinig respect voor roots. Je moet trots zijn op wie en wat je bent, ongeacht wat de anderen erover denken.

'Allochtoon' heeft teveel bijklank. Moslim, Christen, Sikh,... eigenlijk ook. Dus het land/streek van oorsprong is de meest neutrale benaming.
pi_56970909
quote:
Tja, wat dan hè?
"De daad is gepleegd door een man van 45 jaar oud." Dat kan toch ook? Ik weet niet, hoor, maar is het zo essentieel, zijn afkomst?
pi_56970960
quote:
Op maandag 25 februari 2008 19:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Veel personen hebben twee paspoorten in hun bezit. Waarom zijn ze, volgens zichzelf, ineens Nederlander als ze iets uitvreten en noemen ze zich Marokkaan als Marokko moet voetballen?

Voor mij zijn alleen mensen met uitsluitend een Nederlands paspoort echte Nederlanders.

Trouwens, wat gebeurt er wanneer mensen het woord 'allochtoon' toch blijft gebruiken. Ik vind het eigenlijk wel een handig woord. Het verwijst naar iedereen die 1e of 2e generatie nieuwkomer is.
Net alsof het uitmaakt dat zij dan voor marokko gaan voetballen
Kom met betere argumenten ...
pi_56971012
quote:
Op maandag 25 februari 2008 19:54 schreef Monidique het volgende:

[..]

"De daad is gepleegd door een man van 45 jaar oud." Dat kan toch ook? Ik weet niet, hoor, maar is het zo essentieel, zijn afkomst?
Sowieso, zoals ik al in topic hierover zei, waarom moeten wij lezen dat in een of ander dorp/land een misdrijf is gepleegd? Wat heb ik er aan? He-le-maal niks.
pi_56971087
quote:
Op maandag 25 februari 2008 19:57 schreef House-Musik het volgende:

[..]

Sowieso, zoals ik al in topic hierover zei, waarom moeten wij lezen dat in een of ander dorp/land een misdrijf is gepleegd? Wat heb ik er aan? He-le-maal niks.
Ach, ik weet niet... Het lijkt mij ook niet zo'n probleem als media melden wat de afkomst van een verdachte is, ik heb er geen probleem mee, althans, maar ik vind het nogal apart dat Gia nu opeens allemaal problemen ziet in de berichtgeving van misdrijven als media het woord 'allochtoon' niet zouden gebruiken. Alsof het erg essentieel is dat zijn afkomst bekend is.
  † In Memoriam † maandag 25 februari 2008 @ 20:03:42 #12
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_56971154
Gaat weer nergens over, taal van het volk valt niet te besturen.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  maandag 25 februari 2008 @ 20:10:15 #13
3542 Gia
User under construction
pi_56971316
quote:

[..]

Ik vind het wel uitmaken als bepaalde criminele daden steeds door dezelfde bevolkingsgroep gepleegd worden. Om aan te geven dat er een probleem is, is het wel zo handig dat je een gemeenschappelijke factor kunt noemen. Om dan te zeggen dat het om een moslim gaat, dan krijg je weer commentaar dat niet elke Marokkaan moslim is, of dat het plegen van dat soort daden niets met het geloof te maken heeft.
Dus dan krijg je de mond vol, een 45-jarige Nederlander van marokkaanse afkomst.

Zoals ik al zei, is dit op zich wel fijn voor de allochtonen die niet van Marokkaanse afkomst zijn.
Zij vallen wel onder de noemer allochtoon.
  maandag 25 februari 2008 @ 20:12:39 #14
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56971361
quote:
Op maandag 25 februari 2008 19:49 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Jippieeeee

Inboorling word een geuzennaam. En de niet-inboorlingen? Geven we die geen naam? Gewoon niet over praten? Of gaan we ze demonstratief "mensen" noemen?

Het afschaffen van woorden of het verzinnen van namen hebben nog nooit de realiteit verandert. Maar het blijft een leuke hobby. Medelander, allochtoon, mens...
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 25 februari 2008 @ 20:13:53 #15
205673 supersayan
KA-ME-HA-ME-HAAAAAAAAAAAAA!!!!
pi_56971387
Ik denk dat mensen toch wel allochtoon blijven zeggen
Nappa: Vegeta, what does the scouter say about his power level?
Vegeta: It's over NINE THOUSAAAAAAAAAND!
  maandag 25 februari 2008 @ 20:16:11 #16
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_56971443
Zolang als een marokkaan( of turk ) zichzelf zo noemt zie ik 't probleem niet als wij 't óók doen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 25 februari 2008 @ 20:16:59 #17
3542 Gia
User under construction
pi_56971452
Schaffen we dan trouwens ook meteen alle subsidies voor allochtonen af?
pi_56971453
Wat kranten en opsporingsprogramma's allemaal willen vertellen over verdachten en daders, het zal me worst wezen, maar het lijkt mij in ieder geval wenselijk dat de overheid wel stopt met het gebruik van de term. Inderdaad, je hebt immigranten en kinderen van immigranten. Klaar. Maar goed, het idee is al tweeënhalf jaar oud, minstens: Hoe moeten we allochtonen dan noemen?
pi_56971504
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:16 schreef Gia het volgende:
Schaffen we dan trouwens ook meteen alle subsidies voor allochtonen af?
Hirsch Ballin stelt voor om de onnodig verwarrende -en eerlijk gezegd beledigende- term 'allochtoon' niet meer te gebruiken en jouw probleem is onmiddellijk hoe we Marokkaanse daders dan moeten noemen en iets met subsidie...
  maandag 25 februari 2008 @ 20:19:52 #20
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_56971508
Ik heb eigenlijk meer moeite met de term 'moslim' , die te pas en te onpas wordt gebruikt terwijl men eigenlijk allochtoon bedoeld.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  maandag 25 februari 2008 @ 20:20:38 #21
pi_56971531
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Gaat weer nergens over, taal van het volk valt niet te besturen.
Het is allemaal symboolpolitiek. Als het journaal het woord "kankerturk" niet meer gebruikt houden ze er op straat ook mee op.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 25 februari 2008 @ 20:25:17 #22
42324 Ridley
Stem PVV of TON!!!
pi_56971632
quote:
Ik denk dat men, zonder het woordje 'allochtoon' te gebruiken, eerder het beestje bij de naam zal noemen.
Dus:
"De daad is gepleegd door een van oorsprong Marokkaanse man."
Op zich is dat ook niet eens nodig. Een misdaad is een misdaad, of een Marokkaan het nou pleegt of Ethiopier of een Duitser of een marsmannetje. Die hele omschrijving is overbodig. En als je die weglaat leidt het tenminste ook niet tot stigmatisering.
And as the finishing touch,
God created the Dutch
pi_56971634
Noem allochtonen gewoon criminelen, we draaien het gewoon om.

En als het dan eens een NL dader is zet je dat er gewoon bij.

Iedereen blij, de allochtoon heet geen allochtoon meer, de mensen die houden van details weten over wat voor volk het gaat en het belangrijkste, het gaat honderden liters drukinkt schelen.
  maandag 25 februari 2008 @ 20:31:04 #24
3542 Gia
User under construction
pi_56971747
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:25 schreef Ridley het volgende:

[..]

Op zich is dat ook niet eens nodig. Een misdaad is een misdaad, of een Marokkaan het nou pleegt of Ethiopier of een Duitser of een marsmannetje. Die hele omschrijving is overbodig. En als je die weglaat leidt het tenminste ook niet tot stigmatisering.
Wat ik al eerder zei: Het maakt wel uit wanneer een bepaalde misdaad veelvuldig door een bepaalde bevolkingsgroep gepleegd wordt. Wiet telen door kampers, tasjesroven door Marokkanen enz.... Dat ook anderen dit incidenteel doen, doet er niet toe. Als een bepaalde groep een bepaalde misdaad veelvuldig pleegt, dan is er een probleem dat benoemt moet kunnen worden.

Daarbij, zo gauw een krant, heel politiek correct, weglaat wanneer het weer eens een Marokkaan betreft, dan wordt hier meteen gereageerd alsof het door een inboorling is gedaan. "Want anders stond er wel bij dat het een niet-inboorling was."
pi_56971907
Ik ben het wel eens met Hirsch Balin met zijn kritiek op het woord "allochtoon". "Auslander" klinkt bijvoorbeeld veel beter tijdens een willekeurige schreeuwpartij.
  maandag 25 februari 2008 @ 20:42:32 #26
pi_56972016
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:38 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik ben het wel eens met Hirsch Balin met zijn kritiek op het woord "allochtoon". "Auslander" klinkt bijvoorbeeld veel beter tijdens een willekeurige schreeuwpartij.
Ik kan me een tijd herinneren waarin duidelijk vermeld werd dat bepaald mafiose figuren van Joegoslavische komaf waren. Ik heb daar geen klachten over gehoord. Waarom moeten we Marokkanen anders behandelen?
pi_56972250
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:13 schreef supersayan het volgende:
Ik denk dat mensen toch wel allochtoon blijven zeggen
Ja, want voordat het woord allochtoon van hogerhand werd verzonnen noemde iedereen dat soort volk buitenlander, dus..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  † In Memoriam † maandag 25 februari 2008 @ 21:09:38 #28
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_56972624
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is allemaal symboolpolitiek. Als het journaal het woord "kankerturk" niet meer gebruikt houden ze er op straat ook mee op.
In Friesland spreken ze steevast van zwarte apen. Het woord allochtoon moeten ze daar nog verzinnen.
  maandag 25 februari 2008 @ 21:23:41 #29
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_56972941
Allochtoon weg? Eerst mocht zwarte niet meer, toen neger eruit, buitenlander verboden want allochtoon moest het zijn.. Den Haag denkt de problemen op te lossen met een andere naam..
quote:

[..]

Waarom zijn leeftijd, woonplaats en geslacht wel van belang?

De daad is gepleegd door de dader...

[ Bericht 0% gewijzigd door Napalm op 25-02-2008 21:29:27 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_56973000
quote:

[..]

Dus Najib Amhali, Aboutaleb, Hind, Die tig tal boekenschrijvers, acteurs/actrices etc etc zijn allemaal Marokkaan he? En dan niet stiekem naar het buitenland toe hen ineens Nederlanders noemen (wat ik maar al te vaak zie, ook met voetballers e.d.)
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † maandag 25 februari 2008 @ 21:28:00 #31
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_56973033
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus Najib Amhali, Aboutaleb, Hind, Die tig tal boekenschrijvers, acteurs/actrices etc etc zijn allemaal Marokkaan he? En dan niet stiekem naar het buitenland toe hen ineens Nederlanders noemen.
Was ik ook niet van plan.
pi_56973047
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Was ik ook niet van plan.
Nee goed, want dat doen die hypocriete media dan weer wel he
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † maandag 25 februari 2008 @ 21:31:22 #33
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_56973110
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee goed, want dat doen die hypocriete media dan weer wel he
Waar maak jij je druk om? Het zijn toch NL'ers in jouw ogen, wat zeur je dan nu weer?
pi_56973179
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Waar maak jij je druk om? Het zijn toch NL'ers in jouw ogen, wat zeur je dan nu weer?
Ik maak me nergens druk om, ik toon slechts de hypocrisie aan van bepaalde mensen.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 25 februari 2008 @ 21:34:09 #35
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_56973187
Oh, 't gaat over de term allochtoon!..

Jammer!..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  maandag 25 februari 2008 @ 21:37:07 #36
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_56973241
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:23 schreef Napalm het volgende:
Allochtoon weg? Eerst mocht zwarte niet meer, toen neger eruit, buitenlander verboden want allochtoon moest het zijn.. Den Haag denkt de problemen op te lossen met een andere naam..
[..]
Het is niet te hopen dat dit voortkomt uit het feit dat het woord "allochtoon" een nare bijklank heeft gekregen, want dan kunnen we over een paar jaar weer een naamsverandering tegemoet zien.
De negatieve bijklank komt nl. niet door het woord "allochtoon" zelf, maar door de berichtgeving over die allochtonen.

Overigens ben ik meestal niet zo'n fan van GeenStijl, maar ik vond het alternatief "Anderskokende" toch wel een hele goeie
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  † In Memoriam † maandag 25 februari 2008 @ 21:39:52 #37
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_56973312
quote:
Leeftijds- en sexediscriminatie!

Beter zou zijn: "De daad is gepleegd". of om het een positief aspect mee te geven: "De daad is met succes gepleegd".
Carpe Libertatem
pi_56973352
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:39 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Beter zou zijn: "De daad is gepleegd". of om het een positief aspect mee te geven: "De daad is met succes gepleegd".
Nou, ik heb er weinig problemen mee, maar Gia kennelijk wel. Die weet niet hoe media-berichten over misdrijven kunnen worden opgesteld zonder de afkomst te vermelden, dat schijnt kennelijk erg essentieel te zijn en ik weet niet waarom, hoewel Gia het wel heeft proberen uit te leggen.
  maandag 25 februari 2008 @ 21:45:02 #39
pi_56973451
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:39 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

"Iemand heeft iets gedaan. En dan nu het weer..."
  maandag 25 februari 2008 @ 21:47:38 #40
67978 HenryHill
pi_56973523
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

"Iemand heeft iets gedaan. En dan nu het weer..."
Oh, ik las "Iemand heeft iets gedaan, en dat het nu weer..."
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  maandag 25 februari 2008 @ 22:26:14 #41
pi_56974593
quote:
Ook PvdA-minister Ella Vogelaar voor Integratie is niet blij met de termen autochtoon en allochtoon. Als alternatief voor dat laatste begrip stelt zij de woorden ‘nieuwe Nederlanders’ of ‘nieuwkomers’ voor. Vogelaar vindt verder dat mensen moeten oppassen om personen Turk of Marokkaan te noemen. Zelf heeft zij het over Turkse Nederlanders en Marokkaanse Nederlanders.
"Nieuwkomer beroofd sigarenwinkel." Ja hoor, klinkt veel beter. Ook veel makkelijker te schrijven voor tokkies.
  maandag 25 februari 2008 @ 22:27:43 #42
pi_56974631
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:47 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Oh, ik las "Iemand heeft iets gedaan, en dat het nu weer..."
Volgende keer zet ik er een plaatje bij van Hennie Stoel.
  maandag 25 februari 2008 @ 22:34:11 #43
67978 HenryHill
pi_56974784
quote:
Op maandag 25 februari 2008 22:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Volgende keer zet ik er een plaatje bij van Hennie Stoel.
Ik was al bang dat het misschien niet helemaal duidelijk zou zijn wat ik daar vervolgens achteraan zou lezen. Wat ik meende te lezen (en dacht jou dus te horen impliceren) was:
"Er is iets gebeurd, en dat het nu weer een allochtoon moest zijn...

Maar goed, weer = Diana Woei, of Erwin Krol, of... alles behalve die halfzachte Piet Paulusma.
pi_56975696
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:31 schreef Gia het volgende:

[..]
Daarbij, zo gauw een krant, heel politiek correct, weglaat wanneer het weer eens een Marokkaan betreft, dan wordt hier meteen gereageerd alsof het door een inboorling is gedaan. "Want anders stond er wel bij dat het een niet-inboorling was."
Dat is gewoon gewoonte en dus als je het niet meer doet (niemand) dan denkt niemand meer zo na een paar weken .
pi_56977744
quote:

[..]

Beatrix?! Máxima?!
  dinsdag 26 februari 2008 @ 00:58:46 #46
pi_56978009
quote:
Op maandag 25 februari 2008 23:04 schreef House-Musik het volgende:

[..]

Dat is gewoon gewoonte en dus als je het niet meer doet (niemand) dan denkt niemand meer zo na een paar weken .
Daar geloof ik helemaal niet van. Er zijn genoeg tokkies die regelmatig etterende mocro's tegenkomen die het weglaten van de afkomst van de verdachte zullen opvatten als censuur en in de toekomst alle criminaliteit op "buitenlanders" zullen schuiven.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 01:22:00 #47
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56978307
-

[ Bericht 14% gewijzigd door Gabry op 26-02-2008 11:02:06 (Draagt niet bij aan de discussie) ]
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 02:07:14 #48
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56978673
Ik ben voor afschaffing van die rare term.

Als een specifieke groep of persoon negatief in het beeld komt dan wordt meteen iedereen daarbij betrokken, van Chinezen tot Duitsers en wie dan ook. Dat vind ik ongeloofelijk laag. Iedereen moet zich blijkbaar constant vereenzelvigen met de slechtst presterende persoon of groep.

Daarnaast vind ik het ook wel belangrijk om te benadrukken dat het Nederlands zijn, al is het alleen maar om die groepen zelf te laten realiseren dat ze Nederlanders zijn. En geen allochtoon, wat veelal geinterpreteerd kan worden als 'niet-Nederlander' tegenwoordig. Vooral allochtonen zelf hebben vaak het gevoel dat ze geen Nederlander zijn maar 'allochtoon', daar zou ik graag vanaf willen.

De termen Turkse Nederlanders en Marokkaanse Nederlanders zoals Vogelaar voorstelt sluiten veel beter op de waarheid en beoogde integratie doelstellingen aan. Het eerste woord om te specificeren en het tweede woord legt de nadruk op Nederlander. Hoewel die termen ook te wensen overlaten, zijn ze geschikter om de specifieke punten te omschrijven en samenhorigheid op te roepen dan de term allochtoon.

De grenzen van de term allochtoon zijn ook ongeloofelijk breed. Iedereen tot de vierde generatie met buitenlands bloed blijft een allochtoon. Waarom is die rare grens daar gelegt? Volgens mij heeft dat helemaal geen doel. Van mij mogen ze die rare niets aanvullende term direct afschaffen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Gabry op 26-02-2008 02:22:39 ]
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 06:42:42 #49
3542 Gia
User under construction
pi_56979164
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 00:40 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Beatrix?! Máxima?!
Maxima is imo een Argentijnse.
Beatrix is geboren en getogen Nederlandse.
pi_56980396
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 06:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Toch is Beatrix een allochtoon, net als onze kroonprins. OMG! we worden geregeerd door allochtonen en dit al jaren lang!! En Amalia is ook een allochtoon dus het gaat nog wel even door

know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 09:36:09 #51
pi_56980559
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 06:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Bea heeft een Duitse pappa

En een criminele pappa was het ook, dus dat vooroordeel kunnen we in ons zak steken.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 09:40:53 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_56980625
Tering hey wat een symboolpolitiek weer
  dinsdag 26 februari 2008 @ 09:42:10 #53
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_56980649
Gastarbeider.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_56984777
Zwarte, buitenlander, allochtoon, we noemen ze zoals we willen als ze t niet bevallen gaan ze maar naar hun eigen land.
Mafkezen
  dinsdag 26 februari 2008 @ 13:16:19 #55
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56984893
!!!
Stond een mooie cartoon in de Twentsche Courant vanochtend: Dat stel van pagina 2, zweeft in de kamer. Zegt de man: "Goed idee Ria, het woord zwaartekracht afschaffen"
Erg sterk gevonden en ladingdekkend.
pi_56986258
Dit is een typisch staaltje Nieuwspraak.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Newspeak
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 26 februari 2008 @ 19:09:18 #57
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56993588
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 09:40 schreef Hexagon het volgende:
Tering hey wat een symboolpolitiek weer
Idd, iets anders kan dit kabinet niet
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  † In Memoriam † dinsdag 26 februari 2008 @ 19:11:41 #58
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_56993651
Hilarisch hoe de nieuwe media gewoon aan de slag gaan met nieuwe woorden voor allo's: http://www.nieuwnieuws.nl(...)ad_seks_nodig_1.html
pi_56994841
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 14:12 schreef JohnDope het volgende:
Dit is een typisch staaltje Nieuwspraak.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Newspeak
'Allochtoon' is juist Newspeak. Je kunt beter gewoon zeggen wat men is. Immigrant, of kind van een immigrant. Men heeft zich verplaatst.
pi_56995284
Bovendien bevordert de term 'allochtoon' in ieder geval De Integratie niet.

Een allochtoon is immers, ja, geen échte Nederlander. Zodra een jongen geboren uit iemand die ook in Nederland geboren is, waarvan de familie afkomstig is uit, ook goed, Marokko, en hij heeft mooi zijn diploma gehaald, werkt op een mooi kantoor, wat is hij dan? Een allochtoon. Hij kan elke dag klompen aantrekken, maar een autochtoon zal hij nooit worden.

Ik denk niet dat er erg veel allochtonen migranten en kinderen daarvan zijn die het gevoel hebben behoorlijk achtergesteld te worden doordat ze bekend staan als 'allochtoon', misschien wel, wie weet, maar helpen doet het in ieder geval niet.

En ik vind dat 'probleem benoemen' ook zo'n onzin. Welk probleem benoem je dan? Je maakt een probleem alleen maar waziger en lastiger aan te pakken door er zo'n vage, algemene term als 'allochtoon' bij te betrekken.

Nu kun je mensen niet dwingen de term 'allochtoon' niet meer te gebruiken, gelukkig niet. Sterker nog, ook ik zeg het zo vaak, maar dan heeft het vaak wel een wat negatievere lading, wat dus al meteen een groot probleem duidelijk maakt. Hoe dan ook, mensen doen maar wat ze niet laten kunnen, maar het lijkt mij volstrekt logisch en normaal dat de overheid de term overboord gooit.

In Amerika is er een derde presidentskandidaat, Ralph Nader. Dat is een Amerikaan, een zoon van een Libanese immigrant. Klaar. Hij is geen 'allochtoon'. En als je Het Probleem Wilt Benoemen, bijvoorbeeld egotrippende consumentenhelden die ervoor zorgen dat incompetente oorlogshitsers aan de macht komen, dan is dat zo al duidelijk genoeg.

Klaar.
pi_56996835
De betekenis van het woord allochtoon is ook gewoon verandert .. het betekent nu het uitschot dat de hele tijd op straat hangt en niet een persoon die uit het buitenland komt of een kind daarvan etc ... dat die personen zich nog aangesproken voelen is hun probleem.
pi_56997390
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 19:49 schreef Autodidact het volgende:

[..]

'Allochtoon' is juist Newspeak. Je kunt beter gewoon zeggen wat men is. Immigrant, of kind van een immigrant. Men heeft zich verplaatst.
Ja maar dat bedoelt Ballin uiteraard niet. Die wil gewoon de realiteit verbloemen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 26 februari 2008 @ 22:17:24 #63
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_56998495
Of we noemen ze voortaan gewoon "swerte".
Zovan "Kiek deur, doar hedde ge weer sun swerte!"
lege ton
pi_56998816
Het zoveelste totaal zinloze voorstel van dit kabinet
pi_56998836
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:16 schreef pfaf het volgende:
!!!
Stond een mooie cartoon in de Twentsche Courant vanochtend: Dat stel van pagina 2, zweeft in de kamer. Zegt de man: "Goed idee Ria, het woord zwaartekracht afschaffen"
Erg sterk gevonden en ladingdekkend.
Eigenlijk is het wel een goed idee van Ria aangezien krachten eigenlijk achterhaald zijn in de natuurkunde en men tegenwoordig liever over velden spreekt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 26 februari 2008 @ 22:30:11 #66
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_56998851
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 21:07 schreef House-Musik het volgende:
De betekenis van het woord allochtoon is ook gewoon verandert .. het betekent nu het uitschot dat de hele tijd op straat hangt en niet een persoon die uit het buitenland komt of een kind daarvan etc ... dat die personen zich nog aangesproken voelen is hun probleem.
Net als het woord 'moslim'.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_57001621
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 21:07 schreef House-Musik het volgende:
VeranderD
pi_57001900
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 22:30 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Net als het woord 'moslim'.
Klopt. De ''straatMarokkaan'' of de ''straatTurk'' die zuipt, blowt, steelt, mollestreert, verkracht (lees: alles doet wat God verboden heeft), wordt moslim genoemd, maar als het een blonde, autochtone Hollander betreft die dezelfde dingen doet, wordt hij nooit christen genoemd. Tsja...
pi_57001919
Tuurlijk, we noemen het anders en het probleem zal verdwijnen.

Bakellende IV
stupidity has become as common as common sense was before
  woensdag 27 februari 2008 @ 00:40:45 #70
pi_57002198
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 00:23 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Klopt. De ''straatMarokkaan'' of de ''straatTurk'' die zuipt, blowt, steelt, mollestreert, verkracht (lees: alles doet wat God verboden heeft), wordt moslim genoemd, maar als het een blonde, autochtone Hollander betreft die dezelfde dingen doet, wordt hij nooit christen genoemd. Tsja...
een blonde, autochtone Hollander kan geen boeddhist zijn?
pi_57002298
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 00:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

een blonde, autochtone Hollander kan geen boeddhist zijn?
Net zo goed als een Marokkaanse Nederlander ja
  woensdag 27 februari 2008 @ 01:02:41 #72
pi_57002517
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 00:46 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Net zo goed als een Marokkaanse Nederlander ja
Maar dat mocro straattuig noemt zichzelf moslim
pi_57002952
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 01:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar dat mocro straattuig noemt zichzelf moslim
Wie zegt me dat het geen munafiq is?
  woensdag 27 februari 2008 @ 07:42:08 #74
3542 Gia
User under construction
pi_57003698
quote:

[..]

Als er nou honderden van die blonde inboorlingen zoiets doen en dan ook nog uit naam van Christus, dan verandert dat ook wel.
  woensdag 27 februari 2008 @ 08:28:52 #75
78780 deedeetee
pi_57004097
quote:

[..]

LOL Dat komt waarschijnlijk omdat die dat ook niet is
De gewone Nederlander maakt zelf wel uit of hij een godsdienst wil aanhangen of niet. De doorsnee marokkaan of turk heeft die vrijheid van keuze niet.
pi_57010800
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 07:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Als er nou honderden van die blonde inboorlingen zoiets doen en dan ook nog uit naam van Christus, dan verandert dat ook wel.
De straatMarokkaan/straatTurk zuipt, blowt, steelt, mollestreert en verkracht in naam van Allah?

pi_57012530
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 14:22 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

De straatMarokkaan/straatTurk zuipt, blowt, steelt, mollestreert en verkracht in naam van Allah?

Heb je dat dan nooit gezien!?!?! Zo'n jongen bereid zo'n tasjesroof helemaal voor. Gaat naar de moskee en vraagt aan de imam hoe hij het beste een tas uit iemands hand kan grissen. Vervolgens raadpleegt de imam de Koran en haalt daar de beste strategie uit die gebruikt kan worden voor deze roof, deze overlegt hij met de jongen. Voordat de jongen zijn roof pleegt, vraagt hij God om hulp bij deze roof en doet een gebed. Nadat hij dat gedaan heeft stapt hij op zijn scooter (met uiteraard islamitische tekens erop gespoten, zodat de roof goed gaat) en voordat hij de tas wegrooft, roept hij keihard ALLAHU AKBAR!!!!!!!. En dan sjoep, tas weg!
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 27 februari 2008 @ 16:08:31 #78
78780 deedeetee
pi_57013009
Grappig
  woensdag 27 februari 2008 @ 17:00:39 #79
3542 Gia
User under construction
pi_57014179
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 14:22 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Ze opereren vaak in groepsverband, met het geloof als gemeenschappelijke factor, hetgeen bij Christenen niet het geval is. Er lopen geen groepen Christenen op straat de crimineel uit te hangen. Wel groepen moslims.
pi_57014217
.
pi_57014229
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 17:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze opereren vaak in groepsverband, met het geloof als gemeenschappelijke factor, hetgeen bij Christenen niet het geval is. Er lopen geen groepen Christenen op straat de crimineel uit te hangen. Wel groepen moslims.
Oh en ze zijn moslim omdat jij dat vindt/denkt of heb je daar daadwerkelijk een onderbouwing voor?
know'm sayin?
word? word.
pi_57014476
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 17:02 schreef alors het volgende:

[..]

Oh en ze zijn moslim omdat jij dat vindt/denkt of heb je daar daadwerkelijk een onderbouwing voor?
Idd al dat tuig op straat is geen moslim hoor.
  woensdag 27 februari 2008 @ 17:21:44 #83
pi_57014620
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 17:14 schreef House-Musik het volgende:

[..]

Idd al dat tuig op straat is geen moslim hoor.
Vraag eens hoe ze er zelf over denken.
  woensdag 27 februari 2008 @ 18:53:32 #84
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_57016462
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 17:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze opereren vaak in groepsverband, met het geslacht als gemeenschappelijke factor, hetgeen bij vrouwen niet het geval is. Er lopen geen groepen vrouwen op straat de crimineel uit te hangen. Wel groepen mannen.

Ze opereren vaak in groepsverband, met leeftijd als gemeenschappelijke factor, hetgeen bij 35+ers niet het geval is. Er lopen geen groepen 35+ers op straat de crimineel uit te hangen. Wel groepen jongeren.

Ze opereren vaak in groepsverband, met schoenen als gemeenschappelijke factor, hetgeen bij "van Bommel dragers" niet het geval is. Er lopen geen groepen "van Bommel dragers" op straat de crimineel uit te hangen. Wel groepen "witte gymschoen dragers".

Ze opereren vaak in groepsverband, met beroep als gemeenschappelijke factor, hetgeen bij accountants niet het geval is. Er lopen geen groepen accountants op straat de crimineel uit te hangen. Wel groepen niet-accountants.
lege ton
pi_57017291
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 17:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Vraag eens hoe ze er zelf over denken.
Vraag eens hoe ze over zichzelf denken, ze zijn stoer, macho en intelligent. Dat zeggen ze zelf, is dat ook zo.

Catch my drift.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57017697
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 19:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Vraag eens hoe ze over zichzelf denken, ze zijn stoer, macho en intelligent. Dat zeggen ze zelf, is dat ook zo.

Catch my drift.
Wat precies maakt hen dan geen moslim? Is dat hetgeen men over hen denkt of hetgeen zij over zichzelf denken?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_57018474
Hun gedrag. Dat is ook wat ze van zichzelf weten, maar uiteraard nooit zullen zeggen (publiekelijk). Ook al is dat alleen maar ter voorkoming van teleurstellingen aan het thuisfront.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 27 februari 2008 @ 20:22:58 #88
pi_57018673
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 20:12 schreef Mutant01 het volgende:
Hun gedrag. Dat is ook wat ze van zichzelf weten, maar uiteraard nooit zullen zeggen (publiekelijk). Ook al is dat alleen maar ter voorkoming van teleurstellingen aan het thuisfront.
Dus iemand anders mag uitmaken wie wel en geen moslim is.

Dat zal ik onthouden
pi_57018772
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 20:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat zal ik onthouden
Niemand kan natuurlijk voor iemand anders bepalen of hij moslim/christen/whatever is. Dat is persoonlijk. Maar ze leven niet volgens de voorgeschreven regels en zoals de meerheid die dat geloof aanhangt. Kijk, Britney zegt ook dat ze zoo christelijk is, hoe serieus neem je dat? Denk je dat christenen haar beschouwen als geloofsgenoot?
know'm sayin?
word? word.
pi_57018957
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 20:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat zal ik onthouden
Neuh dat niet, die persoon mag zichzelf best moslim noemen. Ik kan mij ook een teletubbie noemen, dat doet niets af aan het feit dat ik het niet ben.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 27 februari 2008 @ 20:43:21 #91
pi_57019246
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 20:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Neuh dat niet, die persoon mag zichzelf best moslim noemen. Ik kan mij ook een teletubbie noemen, dat doet niets af aan het feit dat ik het niet ben.
Nee nee, niet hypocriet worden nu.

Als jij kan beslissen dat mocro straattuig geen moslims zijn omdat ze zich niet gedragen zoals jij dat van een model-moslim verwacht, dan mag ik dat ook.

Jij typt behoorlijk Nederlands, dus jij bent geen moslim. Nou niet met me in discussie gaan, het is gewoon waar wat ik zeg.

En je bent wel een Teletubbie.
pi_57019893
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 20:26 schreef alors het volgende:

[..]

Niemand kan natuurlijk voor iemand anders bepalen of hij moslim/christen/whatever is. Dat is persoonlijk. Maar ze leven niet volgens de voorgeschreven regels en zoals de meerheid die dat geloof aanhangt. Kijk, Britney zegt ook dat ze zoo christelijk is, hoe serieus neem je dat? Denk je dat christenen haar beschouwen als geloofsgenoot?
Ik meen toch niet, dat er zoveel consensus bestaat over gedragscodes binnen de moslimgemeenschap. Alleen al over de hoofddoek, bijvoorbeeld, een lapje stof, bestaan de nodige interpretaties.

Het oordelen zoals dat beschreven wordt volgens de christelijke leer is niet de weerspiegeling die jij er aan geeft.
Dat lijkt eerder op een visie uit een jongeren of muziek magazine.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_57019986
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik vind het wel uitmaken als bepaalde criminele daden steeds door dezelfde bevolkingsgroep gepleegd worden. Om aan te geven dat er een probleem is, is het wel zo handig dat je een gemeenschappelijke factor kunt noemen. Om dan te zeggen dat het om een moslim gaat, dan krijg je weer commentaar dat niet elke Marokkaan moslim is, of dat het plegen van dat soort daden niets met het geloof te maken heeft.
Dus dan krijg je de mond vol, een 45-jarige Nederlander van marokkaanse afkomst.

Zoals ik al zei, is dit op zich wel fijn voor de allochtonen die niet van Marokkaanse afkomst zijn.
Zij vallen wel onder de noemer allochtoon.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_57029017
quote:

[..]

Als de persoon voortvluchtig is moet er toch wel een duidelijker signalement af worden gegeven dan "een man van 45 jaar oud"
Dan moet er toch wel een duidelijk beeld gecreeërd worden naar wie of wat de politie op zoek is
pi_57029272
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 10:01 schreef meisje-piep het volgende:

[..]

Als de persoon voortvluchtig is moet er toch wel een duidelijker signalement af worden gegeven dan "een man van 45 jaar oud"
Dan moet er toch wel een duidelijk beeld gecreeërd worden naar wie of wat de politie op zoek is
Ja. Donker haar, bruine ogen, enzo...
pi_57029298
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 10:01 schreef meisje-piep het volgende:

[..]

"Allochtoon" zegt helemaal niks over het signalement.
pi_57029360
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 10:17 schreef Autodidact het volgende:

[..]

"Allochtoon" zegt helemaal niks over hoe die persoon eruit ziet.
Zei ik dan dat men het moet omschrijven met het woord 'allochtoon'?
Volgens mij niet, maar ze moeten wel een nadere omschrijving geven dan "een man van 45 jaar"
pi_57029372
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 10:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja. Donker haar, bruine ogen, enzo...
En als ze zeker weten wat de afkomst is, moeten ze die ook vermelden
pi_57029381
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 10:20 schreef meisje-piep het volgende:

[..]

Volgens mij niet, maar ze moeten wel een nadere omschrijving geven dan "een man van 45 jaar"
Ik denk dat men wel weet wie het is als ze zijn leeftijd kennen, maar ik heb het niet over verdachten opsporen.
pi_57029399
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 10:21 schreef meisje-piep het volgende:

[..]

Dat heeft geen zin als je een verdachte wilt opsporen, hoor, via de media, dus ik zie het nut er dan niet van in. Maar ze doen maar, ik denk alleen niet dat veel criminelen uit Allochtonië komen.
pi_57029429
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 10:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat heeft geen zin als je een verdachte wilt opsporen, hoor, via de media, dus ik zie het nut er dan niet van in. Maar ze doen maar, ik denk alleen niet dat veel criminelen uit Allochtonië komen.
Ik zei ook niet dat ze het woord allochtoon moeten gebruiken, maar dat ze de afkomst moeten vermelden als ze daar zeker van zijn
Maar dan wordt er vast weer geklaagd over discriminatie blah blah
pi_57030594
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 10:20 schreef meisje-piep het volgende:

[..]

Ja, dat is zo. Maar het schijnt dat verdachten qua afkomst nogal eens verkeerd omschreven worden - zeker door slachtoffers. Blijkt een Marokkaan ineens eigenlijk een Braziliaan te zijn of zo. Dan werkt het averechts.

[ Bericht 2% gewijzigd door Autodidact op 28-02-2008 11:27:24 ]
pi_57031348
Turken, Marokkanen, Spanjaarden, Tunesiers, Algerijnen, Argentijnen, Colombianen.... wie dat zo kan zien, krijgt van mij een lintje.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57031889
quote:

[..]

Als uit onderzoek blijkt dat allochtonen vaker de fout in gaan dan autochtonen, dan maakt het me wel degelijk wat uit.
pi_57032513
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 12:16 schreef Disorder het volgende:

[..]

Als uit onderzoek blijkt dat allochtonen vaker de fout in gaan dan autochtonen, dan maakt het me wel degelijk wat uit.
Als uit onderzoek blijkt dat mensen uit een lager sociaal milieu vaker de fout in gaan dan mensen uit een hoger sociaal milieu, dan maakt het me wel degelijk wat uit.
know'm sayin?
word? word.
pi_57052876
Ik wil af van Hirsch Ballin.
Sportieve inbreng
  zaterdag 1 maart 2008 @ 00:54:32 #107
67978 HenryHill
pi_57074123
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 10:21 schreef meisje-piep het volgende:

[..]

Er is natuurlijk wel een verschil tussen signalementen verspreiden via de media in de hoop iemand op te sporen, en het informeren van de burger van een voorval. In het eerste geval moet je een zo specifiek mogelijke omschrijving van de dader geven, in het tweede geval alleen relevante informatie.

Gevalletje eerwraak: misschien wel relevant om erbij te vermelden dat het om een Marokkaan of Turk ging (meeste autochtonen nemen geen eerwraak), maar bij een gevalletje scooter gejat is het misschien niet handig om de afkomst te vermelden.

Aan de andere kant: als je informatie weglaat, dan vullen de lezers / luisteraars van het medium dit ontbrekende stukje informatie zelf wel in...
  zaterdag 1 maart 2008 @ 11:51:08 #108
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_57078270
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 06:01 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Ik wil af van Hirsch Ballin.
En van dit hele kabinet
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')