Veel personen hebben twee paspoorten in hun bezit. Waarom zijn ze, volgens zichzelf, ineens Nederlander als ze iets uitvreten en noemen ze zich Marokkaan als Marokko moet voetballen?quote:Op maandag 25 februari 2008 19:38 schreef House-Musik het volgende:
Ze moeten gewoon niks neerzetten als de persoon een nederlands paspoort in bezit heeft, gewoonweg discriminatie aanmoedigen doen ze nu..
En je kan ook gewoon buitenlander zeggen
Heel simpel. Je hebt migranten en je hebt kinderen van migranten. Het woord ''allochtoon" verziekt het meest fundamentele aan integratie: namelijk het verschil in beleving tussen de migrant en zijn kinderen.quote:Op maandag 25 februari 2008 19:31 schreef Gia het volgende:
Hirsch Ballin wil af van term allochtoon
Tja, wat dan hè?
"De daad is gepleegd door een man van "land van oorsprong" origine?"
"De daad is gepleegd door een buitenlander?"
"De daad is gepleegd door een man met een dubbel paspoort?"
"De daad is gepleegd door een medelander?"
Goed idee, hebben we inboorlingen en buitenlanders.quote:Op maandag 25 februari 2008 19:49 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Heel simpel. Je hebt migranten en je hebt kinderen van migranten. Het woord ''allochtoon" verziekt het meest fundamentele aan integratie: namelijk het verschil in beleving tussen de migrant en zijn kinderen.
Laten we autochtonen trouwens voortaan maar inboorlingen noemen.
"De daad is gepleegd door een man van 45 jaar oud." Dat kan toch ook? Ik weet niet, hoor, maar is het zo essentieel, zijn afkomst?quote:Op maandag 25 februari 2008 19:31 schreef Gia het volgende:
Tja, wat dan hè?
"De daad is gepleegd door een man van "land van oorsprong" origine?"
"De daad is gepleegd door een buitenlander?"
"De daad is gepleegd door een man met een dubbel paspoort?"
"De daad is gepleegd door een medelander?"
Net alsof het uitmaakt dat zij dan voor marokko gaan voetballenquote:Op maandag 25 februari 2008 19:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Veel personen hebben twee paspoorten in hun bezit. Waarom zijn ze, volgens zichzelf, ineens Nederlander als ze iets uitvreten en noemen ze zich Marokkaan als Marokko moet voetballen?
Voor mij zijn alleen mensen met uitsluitend een Nederlands paspoort echte Nederlanders.
Trouwens, wat gebeurt er wanneer mensen het woord 'allochtoon' toch blijft gebruiken. Ik vind het eigenlijk wel een handig woord. Het verwijst naar iedereen die 1e of 2e generatie nieuwkomer is.
Sowieso, zoals ik al in topic hierover zei, waarom moeten wij lezen dat in een of ander dorp/land een misdrijf is gepleegd? Wat heb ik er aan? He-le-maal niks.quote:Op maandag 25 februari 2008 19:54 schreef Monidique het volgende:
[..]
"De daad is gepleegd door een man van 45 jaar oud." Dat kan toch ook? Ik weet niet, hoor, maar is het zo essentieel, zijn afkomst?
Ach, ik weet niet... Het lijkt mij ook niet zo'n probleem als media melden wat de afkomst van een verdachte is, ik heb er geen probleem mee, althans, maar ik vind het nogal apart dat Gia nu opeens allemaal problemen ziet in de berichtgeving van misdrijven als media het woord 'allochtoon' niet zouden gebruiken. Alsof het erg essentieel is dat zijn afkomst bekend is.quote:Op maandag 25 februari 2008 19:57 schreef House-Musik het volgende:
[..]
Sowieso, zoals ik al in topic hierover zei, waarom moeten wij lezen dat in een of ander dorp/land een misdrijf is gepleegd? Wat heb ik er aan? He-le-maal niks.
Ik vind het wel uitmaken als bepaalde criminele daden steeds door dezelfde bevolkingsgroep gepleegd worden. Om aan te geven dat er een probleem is, is het wel zo handig dat je een gemeenschappelijke factor kunt noemen. Om dan te zeggen dat het om een moslim gaat, dan krijg je weer commentaar dat niet elke Marokkaan moslim is, of dat het plegen van dat soort daden niets met het geloof te maken heeft.quote:Op maandag 25 februari 2008 19:54 schreef Monidique het volgende:
[..]
"De daad is gepleegd door een man van 45 jaar oud." Dat kan toch ook? Ik weet niet, hoor, maar is het zo essentieel, zijn afkomst?
Jippieeeeequote:Op maandag 25 februari 2008 19:49 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Heel simpel. Je hebt migranten en je hebt kinderen van migranten. Het woord ''allochtoon" verziekt het meest fundamentele aan integratie: namelijk het verschil in beleving tussen de migrant en zijn kinderen.
Laten we autochtonen trouwens voortaan maar inboorlingen noemen.
Hirsch Ballin stelt voor om de onnodig verwarrende -en eerlijk gezegd beledigende- term 'allochtoon' niet meer te gebruiken en jouw probleem is onmiddellijk hoe we Marokkaanse daders dan moeten noemen en iets met subsidie...quote:Op maandag 25 februari 2008 20:16 schreef Gia het volgende:
Schaffen we dan trouwens ook meteen alle subsidies voor allochtonen af?
Het is allemaal symboolpolitiek. Als het journaal het woord "kankerturk" niet meer gebruikt houden ze er op straat ook mee op.quote:Op maandag 25 februari 2008 20:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Gaat weer nergens over, taal van het volk valt niet te besturen.
Op zich is dat ook niet eens nodig. Een misdaad is een misdaad, of een Marokkaan het nou pleegt of Ethiopier of een Duitser of een marsmannetje. Die hele omschrijving is overbodig. En als je die weglaat leidt het tenminste ook niet tot stigmatisering.quote:Op maandag 25 februari 2008 19:31 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat men, zonder het woordje 'allochtoon' te gebruiken, eerder het beestje bij de naam zal noemen.
Dus:
"De daad is gepleegd door een van oorsprong Marokkaanse man."
Wat ik al eerder zei: Het maakt wel uit wanneer een bepaalde misdaad veelvuldig door een bepaalde bevolkingsgroep gepleegd wordt. Wiet telen door kampers, tasjesroven door Marokkanen enz.... Dat ook anderen dit incidenteel doen, doet er niet toe. Als een bepaalde groep een bepaalde misdaad veelvuldig pleegt, dan is er een probleem dat benoemt moet kunnen worden.quote:Op maandag 25 februari 2008 20:25 schreef Ridley het volgende:
[..]
Op zich is dat ook niet eens nodig. Een misdaad is een misdaad, of een Marokkaan het nou pleegt of Ethiopier of een Duitser of een marsmannetje. Die hele omschrijving is overbodig. En als je die weglaat leidt het tenminste ook niet tot stigmatisering.
Ik kan me een tijd herinneren waarin duidelijk vermeld werd dat bepaald mafiose figuren van Joegoslavische komaf waren. Ik heb daar geen klachten over gehoord. Waarom moeten we Marokkanen anders behandelen?quote:Op maandag 25 februari 2008 20:38 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik ben het wel eens met Hirsch Balin met zijn kritiek op het woord "allochtoon". "Auslander" klinkt bijvoorbeeld veel beter tijdens een willekeurige schreeuwpartij.
Ja, want voordat het woord allochtoon van hogerhand werd verzonnen noemde iedereen dat soort volk buitenlander, dus..quote:Op maandag 25 februari 2008 20:13 schreef supersayan het volgende:
Ik denk dat mensen toch wel allochtoon blijven zeggen
In Friesland spreken ze steevast van zwarte apen. Het woord allochtoon moeten ze daar nog verzinnen.quote:Op maandag 25 februari 2008 20:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is allemaal symboolpolitiek. Als het journaal het woord "kankerturk" niet meer gebruikt houden ze er op straat ook mee op.
Waarom zijn leeftijd, woonplaats en geslacht wel van belang?quote:Op maandag 25 februari 2008 19:54 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dus Najib Amhali, Aboutaleb, Hind, Die tig tal boekenschrijvers, acteurs/actrices etc etc zijn allemaal Marokkaan he? En dan niet stiekem naar het buitenland toe hen ineens Nederlanders noemen (wat ik maar al te vaak zie, ook met voetballers e.d.)quote:Op maandag 25 februari 2008 19:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Veel personen hebben twee paspoorten in hun bezit. Waarom zijn ze, volgens zichzelf, ineens Nederlander als ze iets uitvreten en noemen ze zich Marokkaan als Marokko moet voetballen?
Voor mij zijn alleen mensen met uitsluitend een Nederlands paspoort echte Nederlanders.
Trouwens, wat gebeurt er wanneer mensen het woord 'allochtoon' toch blijft gebruiken. Ik vind het eigenlijk wel een handig woord. Het verwijst naar iedereen die 1e of 2e generatie nieuwkomer is.
Was ik ook niet van plan.quote:Op maandag 25 februari 2008 21:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus Najib Amhali, Aboutaleb, Hind, Die tig tal boekenschrijvers, acteurs/actrices etc etc zijn allemaal Marokkaan he? En dan niet stiekem naar het buitenland toe hen ineens Nederlanders noemen.
Waar maak jij je druk om? Het zijn toch NL'ers in jouw ogen, wat zeur je dan nu weer?quote:Op maandag 25 februari 2008 21:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee goed, want dat doen die hypocriete media dan weer wel he
Ik maak me nergens druk om, ik toon slechts de hypocrisie aan van bepaalde mensen.quote:Op maandag 25 februari 2008 21:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Waar maak jij je druk om? Het zijn toch NL'ers in jouw ogen, wat zeur je dan nu weer?
Het is niet te hopen dat dit voortkomt uit het feit dat het woord "allochtoon" een nare bijklank heeft gekregen, want dan kunnen we over een paar jaar weer een naamsverandering tegemoet zien.quote:Op maandag 25 februari 2008 21:23 schreef Napalm het volgende:
Allochtoon weg? Eerst mocht zwarte niet meer, toen neger eruit, buitenlander verboden want allochtoon moest het zijn.. Den Haag denkt de problemen op te lossen met een andere naam..
[..]
Leeftijds- en sexediscriminatie!quote:Op maandag 25 februari 2008 19:54 schreef Monidique het volgende:
Nou, ik heb er weinig problemen mee, maar Gia kennelijk wel. Die weet niet hoe media-berichten over misdrijven kunnen worden opgesteld zonder de afkomst te vermelden, dat schijnt kennelijk erg essentieel te zijn en ik weet niet waarom, hoewel Gia het wel heeft proberen uit te leggen.quote:Op maandag 25 februari 2008 21:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Leeftijds- en sexediscriminatie!
Beter zou zijn: "De daad is gepleegd". of om het een positief aspect mee te geven: "De daad is met succes gepleegd".
"Iemand heeft iets gedaan. En dan nu het weer..."quote:Op maandag 25 februari 2008 21:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Leeftijds- en sexediscriminatie!
Beter zou zijn: "De daad is gepleegd". of om het een positief aspect mee te geven: "De daad is met succes gepleegd".
Oh, ik las "Iemand heeft iets gedaan, en dat het nu weer..."quote:Op maandag 25 februari 2008 21:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
"Iemand heeft iets gedaan. En dan nu het weer..."
"Nieuwkomer beroofd sigarenwinkel." Ja hoor, klinkt veel beter. Ook veel makkelijker te schrijven voor tokkies.quote:Ook PvdA-minister Ella Vogelaar voor Integratie is niet blij met de termen autochtoon en allochtoon. Als alternatief voor dat laatste begrip stelt zij de woorden ‘nieuwe Nederlanders’ of ‘nieuwkomers’ voor. Vogelaar vindt verder dat mensen moeten oppassen om personen Turk of Marokkaan te noemen. Zelf heeft zij het over Turkse Nederlanders en Marokkaanse Nederlanders.
Volgende keer zet ik er een plaatje bij van Hennie Stoel.quote:Op maandag 25 februari 2008 21:47 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Oh, ik las "Iemand heeft iets gedaan, en dat het nu weer..."
Ik was al bang dat het misschien niet helemaal duidelijk zou zijn wat ik daar vervolgens achteraan zou lezen. Wat ik meende te lezen (en dacht jou dus te horen impliceren) was:quote:Op maandag 25 februari 2008 22:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Volgende keer zet ik er een plaatje bij van Hennie Stoel.
Dat is gewoon gewoonte en dus als je het niet meer doet (niemand) dan denkt niemand meer zo na een paar weken .quote:Op maandag 25 februari 2008 20:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Daarbij, zo gauw een krant, heel politiek correct, weglaat wanneer het weer eens een Marokkaan betreft, dan wordt hier meteen gereageerd alsof het door een inboorling is gedaan. "Want anders stond er wel bij dat het een niet-inboorling was."
Beatrix?! Máxima?!quote:Op maandag 25 februari 2008 19:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Daar geloof ik helemaal niet van. Er zijn genoeg tokkies die regelmatig etterende mocro's tegenkomen die het weglaten van de afkomst van de verdachte zullen opvatten als censuur en in de toekomst alle criminaliteit op "buitenlanders" zullen schuiven.quote:Op maandag 25 februari 2008 23:04 schreef House-Musik het volgende:
[..]
Dat is gewoon gewoonte en dus als je het niet meer doet (niemand) dan denkt niemand meer zo na een paar weken .
Toch is Beatrix een allochtoon, net als onze kroonprins. OMG! we worden geregeerd door allochtonen en dit al jaren lang!! En Amalia is ook een allochtoon dus het gaat nog wel even doorquote:Op dinsdag 26 februari 2008 06:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Maxima is imo een Argentijnse.
Beatrix is geboren en getogen Nederlandse.
Bea heeft een Duitse pappaquote:Op dinsdag 26 februari 2008 06:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Maxima is imo een Argentijnse.
Beatrix is geboren en getogen Nederlandse.
Idd, iets anders kan dit kabinet nietquote:Op dinsdag 26 februari 2008 09:40 schreef Hexagon het volgende:
Tering hey wat een symboolpolitiek weer
'Allochtoon' is juist Newspeak. Je kunt beter gewoon zeggen wat men is. Immigrant, of kind van een immigrant. Men heeft zich verplaatst.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:12 schreef JohnDope het volgende:
Dit is een typisch staaltje Nieuwspraak.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Newspeak
Ja maar dat bedoelt Ballin uiteraard niet. Die wil gewoon de realiteit verbloemen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 19:49 schreef Autodidact het volgende:
[..]
'Allochtoon' is juist Newspeak. Je kunt beter gewoon zeggen wat men is. Immigrant, of kind van een immigrant. Men heeft zich verplaatst.
Eigenlijk is het wel een goed idee van Ria aangezien krachten eigenlijk achterhaald zijn in de natuurkunde en men tegenwoordig liever over velden spreekt.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:16 schreef pfaf het volgende:!!!
Stond een mooie cartoon in de Twentsche Courant vanochtend: Dat stel van pagina 2, zweeft in de kamer. Zegt de man: "Goed idee Ria, het woord zwaartekracht afschaffen"
Erg sterk gevonden en ladingdekkend.
Net als het woord 'moslim'.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 21:07 schreef House-Musik het volgende:
De betekenis van het woord allochtoon is ook gewoon verandert .. het betekent nu het uitschot dat de hele tijd op straat hangt en niet een persoon die uit het buitenland komt of een kind daarvan etc ... dat die personen zich nog aangesproken voelen is hun probleem.
VeranderDquote:Op dinsdag 26 februari 2008 21:07 schreef House-Musik het volgende:
De betekenis van het woord allochtoon is ook gewoon verandert .. het betekent nu het uitschot dat de hele tijd op straat hangt en niet een persoon die uit het buitenland komt of een kind daarvan etc ... dat die personen zich nog aangesproken voelen is hun probleem.
Klopt. De ''straatMarokkaan'' of de ''straatTurk'' die zuipt, blowt, steelt, mollestreert, verkracht (lees: alles doet wat God verboden heeft), wordt moslim genoemd, maar als het een blonde, autochtone Hollander betreft die dezelfde dingen doet, wordt hij nooit christen genoemd. Tsja...quote:
een blonde, autochtone Hollander kan geen boeddhist zijn?quote:Op woensdag 27 februari 2008 00:23 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Klopt. De ''straatMarokkaan'' of de ''straatTurk'' die zuipt, blowt, steelt, mollestreert, verkracht (lees: alles doet wat God verboden heeft), wordt moslim genoemd, maar als het een blonde, autochtone Hollander betreft die dezelfde dingen doet, wordt hij nooit christen genoemd. Tsja...
Net zo goed als een Marokkaanse Nederlander jaquote:Op woensdag 27 februari 2008 00:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
een blonde, autochtone Hollander kan geen boeddhist zijn?
Maar dat mocro straattuig noemt zichzelf moslimquote:Op woensdag 27 februari 2008 00:46 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Net zo goed als een Marokkaanse Nederlander ja
Wie zegt me dat het geen munafiq is?quote:Op woensdag 27 februari 2008 01:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar dat mocro straattuig noemt zichzelf moslim
Als er nou honderden van die blonde inboorlingen zoiets doen en dan ook nog uit naam van Christus, dan verandert dat ook wel.quote:Op woensdag 27 februari 2008 00:23 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Klopt. De ''straatMarokkaan'' of de ''straatTurk'' die zuipt, blowt, steelt, mollestreert, verkracht (lees: alles doet wat God verboden heeft), wordt moslim genoemd, maar als het een blonde, autochtone Hollander betreft die dezelfde dingen doet, wordt hij nooit christen genoemd. Tsja...
LOL Dat komt waarschijnlijk omdat die dat ook niet isquote:Op woensdag 27 februari 2008 00:23 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
De straatMarokkaan/straatTurk zuipt, blowt, steelt, mollestreert en verkracht in naam van Allah?quote:Op woensdag 27 februari 2008 07:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Als er nou honderden van die blonde inboorlingen zoiets doen en dan ook nog uit naam van Christus, dan verandert dat ook wel.
Heb je dat dan nooit gezien!?!?! Zo'n jongen bereid zo'n tasjesroof helemaal voor. Gaat naar de moskee en vraagt aan de imam hoe hij het beste een tas uit iemands hand kan grissen. Vervolgens raadpleegt de imam de Koran en haalt daar de beste strategie uit die gebruikt kan worden voor deze roof, deze overlegt hij met de jongen. Voordat de jongen zijn roof pleegt, vraagt hij God om hulp bij deze roof en doet een gebed. Nadat hij dat gedaan heeft stapt hij op zijn scooter (met uiteraard islamitische tekens erop gespoten, zodat de roof goed gaat) en voordat hij de tas wegrooft, roept hij keihard ALLAHU AKBAR!!!!!!!. En dan sjoep, tas weg!quote:Op woensdag 27 februari 2008 14:22 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
De straatMarokkaan/straatTurk zuipt, blowt, steelt, mollestreert en verkracht in naam van Allah?
Ze opereren vaak in groepsverband, met het geloof als gemeenschappelijke factor, hetgeen bij Christenen niet het geval is. Er lopen geen groepen Christenen op straat de crimineel uit te hangen. Wel groepen moslims.quote:Op woensdag 27 februari 2008 14:22 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
De straatMarokkaan/straatTurk zuipt, blowt, steelt, mollestreert en verkracht in naam van Allah?
Oh en ze zijn moslim omdat jij dat vindt/denkt of heb je daar daadwerkelijk een onderbouwing voor?quote:Op woensdag 27 februari 2008 17:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze opereren vaak in groepsverband, met het geloof als gemeenschappelijke factor, hetgeen bij Christenen niet het geval is. Er lopen geen groepen Christenen op straat de crimineel uit te hangen. Wel groepen moslims.
Iddquote:Op woensdag 27 februari 2008 17:02 schreef alors het volgende:
[..]
Oh en ze zijn moslim omdat jij dat vindt/denkt of heb je daar daadwerkelijk een onderbouwing voor?
Vraag eens hoe ze er zelf over denken.quote:Op woensdag 27 februari 2008 17:14 schreef House-Musik het volgende:
[..]
Iddal dat tuig op straat is geen moslim hoor.
Ze opereren vaak in groepsverband, met het geslacht als gemeenschappelijke factor, hetgeen bij vrouwen niet het geval is. Er lopen geen groepen vrouwen op straat de crimineel uit te hangen. Wel groepen mannen.quote:Op woensdag 27 februari 2008 17:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze opereren vaak in groepsverband, met het geloof als gemeenschappelijke factor, hetgeen bij Christenen niet het geval is. Er lopen geen groepen Christenen op straat de crimineel uit te hangen. Wel groepen moslims.
Vraag eens hoe ze over zichzelf denken, ze zijn stoer, macho en intelligent. Dat zeggen ze zelf, is dat ook zo.quote:Op woensdag 27 februari 2008 17:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vraag eens hoe ze er zelf over denken.
Wat precies maakt hen dan geen moslim? Is dat hetgeen men over hen denkt of hetgeen zij over zichzelf denken?quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vraag eens hoe ze over zichzelf denken, ze zijn stoer, macho en intelligent. Dat zeggen ze zelf, is dat ook zo.
Catch my drift.
Dus iemand anders mag uitmaken wie wel en geen moslim is.quote:Op woensdag 27 februari 2008 20:12 schreef Mutant01 het volgende:
Hun gedrag. Dat is ook wat ze van zichzelf weten, maar uiteraard nooit zullen zeggen (publiekelijk). Ook al is dat alleen maar ter voorkoming van teleurstellingen aan het thuisfront.
Niemand kan natuurlijk voor iemand anders bepalen of hij moslim/christen/whatever is. Dat is persoonlijk. Maar ze leven niet volgens de voorgeschreven regels en zoals de meerheid die dat geloof aanhangt. Kijk, Britney zegt ook dat ze zoo christelijk is, hoe serieus neem je dat? Denk je dat christenen haar beschouwen als geloofsgenoot?quote:Op woensdag 27 februari 2008 20:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus iemand anders mag uitmaken wie wel en geen moslim is.
Dat zal ik onthouden
Neuh dat niet, die persoon mag zichzelf best moslim noemen. Ik kan mij ook een teletubbie noemen, dat doet niets af aan het feit dat ik het niet ben.quote:Op woensdag 27 februari 2008 20:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus iemand anders mag uitmaken wie wel en geen moslim is.
Dat zal ik onthouden
quote:Op woensdag 27 februari 2008 20:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neuh dat niet, die persoon mag zichzelf best moslim noemen. Ik kan mij ook een teletubbie noemen, dat doet niets af aan het feit dat ik het niet ben.
Ik meen toch niet, dat er zoveel consensus bestaat over gedragscodes binnen de moslimgemeenschap. Alleen al over de hoofddoek, bijvoorbeeld, een lapje stof, bestaan de nodige interpretaties.quote:Op woensdag 27 februari 2008 20:26 schreef alors het volgende:
[..]
Niemand kan natuurlijk voor iemand anders bepalen of hij moslim/christen/whatever is. Dat is persoonlijk. Maar ze leven niet volgens de voorgeschreven regels en zoals de meerheid die dat geloof aanhangt. Kijk, Britney zegt ook dat ze zoo christelijk is, hoe serieus neem je dat? Denk je dat christenen haar beschouwen als geloofsgenoot?
quote:Op maandag 25 februari 2008 20:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind het wel uitmaken als bepaalde criminele daden steeds door dezelfde bevolkingsgroep gepleegd worden. Om aan te geven dat er een probleem is, is het wel zo handig dat je een gemeenschappelijke factor kunt noemen. Om dan te zeggen dat het om een moslim gaat, dan krijg je weer commentaar dat niet elke Marokkaan moslim is, of dat het plegen van dat soort daden niets met het geloof te maken heeft.
Dus dan krijg je de mond vol, een 45-jarige Nederlander van marokkaanse afkomst.
Zoals ik al zei, is dit op zich wel fijn voor de allochtonen die niet van Marokkaanse afkomst zijn.
Zij vallen wel onder de noemer allochtoon.
Als de persoon voortvluchtig is moet er toch wel een duidelijker signalement af worden gegeven dan "een man van 45 jaar oud"quote:Op maandag 25 februari 2008 19:54 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja. Donker haar, bruine ogen, enzo...quote:Op donderdag 28 februari 2008 10:01 schreef meisje-piep het volgende:
[..]
Als de persoon voortvluchtig is moet er toch wel een duidelijker signalement af worden gegeven dan "een man van 45 jaar oud"
Dan moet er toch wel een duidelijk beeld gecreeërd worden naar wie of wat de politie op zoek is
"Allochtoon" zegt helemaal niks over het signalement.quote:Op donderdag 28 februari 2008 10:01 schreef meisje-piep het volgende:
[..]
Als de persoon voortvluchtig is moet er toch wel een duidelijker signalement af worden gegeven dan "een man van 45 jaar oud"
Dan moet er toch wel een duidelijk beeld gecreeërd worden naar wie of wat de politie op zoek is
Zei ik dan dat men het moet omschrijven met het woord 'allochtoon'?quote:Op donderdag 28 februari 2008 10:17 schreef Autodidact het volgende:
[..]
"Allochtoon" zegt helemaal niks over hoe die persoon eruit ziet.
En als ze zeker weten wat de afkomst is, moeten ze die ook vermeldenquote:Op donderdag 28 februari 2008 10:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja. Donker haar, bruine ogen, enzo...
Ik denk dat men wel weet wie het is als ze zijn leeftijd kennen, maar ik heb het niet over verdachten opsporen.quote:Op donderdag 28 februari 2008 10:20 schreef meisje-piep het volgende:
[..]
Zei ik dan dat men het moet omschrijven met het woord 'allochtoon'?
Volgens mij niet, maar ze moeten wel een nadere omschrijving geven dan "een man van 45 jaar"
Dat heeft geen zin als je een verdachte wilt opsporen, hoor, via de media, dus ik zie het nut er dan niet van in. Maar ze doen maar, ik denk alleen niet dat veel criminelen uit Allochtonië komen.quote:Op donderdag 28 februari 2008 10:21 schreef meisje-piep het volgende:
[..]
En als ze zeker weten wat de afkomst is, moeten ze die ook vermelden
Ik zei ook niet dat ze het woord allochtoon moeten gebruiken, maar dat ze de afkomst moeten vermelden als ze daar zeker van zijnquote:Op donderdag 28 februari 2008 10:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat heeft geen zin als je een verdachte wilt opsporen, hoor, via de media, dus ik zie het nut er dan niet van in. Maar ze doen maar, ik denk alleen niet dat veel criminelen uit Allochtonië komen.
Ja, dat is zo. Maar het schijnt dat verdachten qua afkomst nogal eens verkeerd omschreven worden - zeker door slachtoffers. Blijkt een Marokkaan ineens eigenlijk een Braziliaan te zijn of zo. Dan werkt het averechts.quote:Op donderdag 28 februari 2008 10:20 schreef meisje-piep het volgende:
[..]
Zei ik dan dat men het moet omschrijven met het woord 'allochtoon'?
Volgens mij niet, maar ze moeten wel een nadere omschrijving geven dan "een man van 45 jaar"
Als uit onderzoek blijkt dat allochtonen vaker de fout in gaan dan autochtonen, dan maakt het me wel degelijk wat uit.quote:Op maandag 25 februari 2008 19:54 schreef Monidique het volgende:
[..]
Als uit onderzoek blijkt dat mensen uit een lager sociaal milieu vaker de fout in gaan dan mensen uit een hoger sociaal milieu, dan maakt het me wel degelijk wat uit.quote:Op donderdag 28 februari 2008 12:16 schreef Disorder het volgende:
[..]
Als uit onderzoek blijkt dat allochtonen vaker de fout in gaan dan autochtonen, dan maakt het me wel degelijk wat uit.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen signalementen verspreiden via de media in de hoop iemand op te sporen, en het informeren van de burger van een voorval. In het eerste geval moet je een zo specifiek mogelijke omschrijving van de dader geven, in het tweede geval alleen relevante informatie.quote:Op donderdag 28 februari 2008 10:21 schreef meisje-piep het volgende:
[..]
En als ze zeker weten wat de afkomst is, moeten ze die ook vermelden
En van dit hele kabinetquote:Op vrijdag 29 februari 2008 06:01 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Ik wil af van Hirsch Ballin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |