Ik zei ook niet dat ze het woord allochtoon moeten gebruiken, maar dat ze de afkomst moeten vermelden als ze daar zeker van zijnquote:Op donderdag 28 februari 2008 10:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat heeft geen zin als je een verdachte wilt opsporen, hoor, via de media, dus ik zie het nut er dan niet van in. Maar ze doen maar, ik denk alleen niet dat veel criminelen uit Allochtonië komen.
Ja, dat is zo. Maar het schijnt dat verdachten qua afkomst nogal eens verkeerd omschreven worden - zeker door slachtoffers. Blijkt een Marokkaan ineens eigenlijk een Braziliaan te zijn of zo. Dan werkt het averechts.quote:Op donderdag 28 februari 2008 10:20 schreef meisje-piep het volgende:
[..]
Zei ik dan dat men het moet omschrijven met het woord 'allochtoon'?
Volgens mij niet, maar ze moeten wel een nadere omschrijving geven dan "een man van 45 jaar"
Als uit onderzoek blijkt dat allochtonen vaker de fout in gaan dan autochtonen, dan maakt het me wel degelijk wat uit.quote:Op maandag 25 februari 2008 19:54 schreef Monidique het volgende:
[..]
"De daad is gepleegd door een man van 45 jaar oud." Dat kan toch ook? Ik weet niet, hoor, maar is het zo essentieel, zijn afkomst?
Als uit onderzoek blijkt dat mensen uit een lager sociaal milieu vaker de fout in gaan dan mensen uit een hoger sociaal milieu, dan maakt het me wel degelijk wat uit.quote:Op donderdag 28 februari 2008 12:16 schreef Disorder het volgende:
[..]
Als uit onderzoek blijkt dat allochtonen vaker de fout in gaan dan autochtonen, dan maakt het me wel degelijk wat uit.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen signalementen verspreiden via de media in de hoop iemand op te sporen, en het informeren van de burger van een voorval. In het eerste geval moet je een zo specifiek mogelijke omschrijving van de dader geven, in het tweede geval alleen relevante informatie.quote:Op donderdag 28 februari 2008 10:21 schreef meisje-piep het volgende:
[..]
En als ze zeker weten wat de afkomst is, moeten ze die ook vermelden
En van dit hele kabinetquote:Op vrijdag 29 februari 2008 06:01 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Ik wil af van Hirsch Ballin.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |