abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 februari 2008 @ 22:26:14 #41
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_56974593
quote:
Ook PvdA-minister Ella Vogelaar voor Integratie is niet blij met de termen autochtoon en allochtoon. Als alternatief voor dat laatste begrip stelt zij de woorden ‘nieuwe Nederlanders’ of ‘nieuwkomers’ voor. Vogelaar vindt verder dat mensen moeten oppassen om personen Turk of Marokkaan te noemen. Zelf heeft zij het over Turkse Nederlanders en Marokkaanse Nederlanders.
"Nieuwkomer beroofd sigarenwinkel." Ja hoor, klinkt veel beter. Ook veel makkelijker te schrijven voor tokkies.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 25 februari 2008 @ 22:27:43 #42
pi_56974631
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:47 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Oh, ik las "Iemand heeft iets gedaan, en dat het nu weer..."
Volgende keer zet ik er een plaatje bij van Hennie Stoel.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 25 februari 2008 @ 22:34:11 #43
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_56974784
quote:
Op maandag 25 februari 2008 22:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Volgende keer zet ik er een plaatje bij van Hennie Stoel.
Ik was al bang dat het misschien niet helemaal duidelijk zou zijn wat ik daar vervolgens achteraan zou lezen. Wat ik meende te lezen (en dacht jou dus te horen impliceren) was:
"Er is iets gebeurd, en dat het nu weer een allochtoon moest zijn...

Maar goed, weer = Diana Woei, of Erwin Krol, of... alles behalve die halfzachte Piet Paulusma.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_56975696
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:31 schreef Gia het volgende:

[..]
Daarbij, zo gauw een krant, heel politiek correct, weglaat wanneer het weer eens een Marokkaan betreft, dan wordt hier meteen gereageerd alsof het door een inboorling is gedaan. "Want anders stond er wel bij dat het een niet-inboorling was."
Dat is gewoon gewoonte en dus als je het niet meer doet (niemand) dan denkt niemand meer zo na een paar weken .
If house is a nation, I wanna be president.
pi_56977744
quote:
Op maandag 25 februari 2008 19:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Voor mij zijn alleen mensen met uitsluitend een Nederlands paspoort echte Nederlanders.
Beatrix?! Máxima?!
  dinsdag 26 februari 2008 @ 00:58:46 #46
pi_56978009
quote:
Op maandag 25 februari 2008 23:04 schreef House-Musik het volgende:

[..]

Dat is gewoon gewoonte en dus als je het niet meer doet (niemand) dan denkt niemand meer zo na een paar weken .
Daar geloof ik helemaal niet van. Er zijn genoeg tokkies die regelmatig etterende mocro's tegenkomen die het weglaten van de afkomst van de verdachte zullen opvatten als censuur en in de toekomst alle criminaliteit op "buitenlanders" zullen schuiven.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 01:22:00 #47
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56978307
-

[ Bericht 14% gewijzigd door Gabry op 26-02-2008 11:02:06 (Draagt niet bij aan de discussie) ]
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 02:07:14 #48
125878 Gabry
Lento Violento
pi_56978673
Ik ben voor afschaffing van die rare term.

Als een specifieke groep of persoon negatief in het beeld komt dan wordt meteen iedereen daarbij betrokken, van Chinezen tot Duitsers en wie dan ook. Dat vind ik ongeloofelijk laag. Iedereen moet zich blijkbaar constant vereenzelvigen met de slechtst presterende persoon of groep.

Daarnaast vind ik het ook wel belangrijk om te benadrukken dat het Nederlands zijn, al is het alleen maar om die groepen zelf te laten realiseren dat ze Nederlanders zijn. En geen allochtoon, wat veelal geinterpreteerd kan worden als 'niet-Nederlander' tegenwoordig. Vooral allochtonen zelf hebben vaak het gevoel dat ze geen Nederlander zijn maar 'allochtoon', daar zou ik graag vanaf willen.

De termen Turkse Nederlanders en Marokkaanse Nederlanders zoals Vogelaar voorstelt sluiten veel beter op de waarheid en beoogde integratie doelstellingen aan. Het eerste woord om te specificeren en het tweede woord legt de nadruk op Nederlander. Hoewel die termen ook te wensen overlaten, zijn ze geschikter om de specifieke punten te omschrijven en samenhorigheid op te roepen dan de term allochtoon.

De grenzen van de term allochtoon zijn ook ongeloofelijk breed. Iedereen tot de vierde generatie met buitenlands bloed blijft een allochtoon. Waarom is die rare grens daar gelegt? Volgens mij heeft dat helemaal geen doel. Van mij mogen ze die rare niets aanvullende term direct afschaffen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Gabry op 26-02-2008 02:22:39 ]
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 06:42:42 #49
3542 Gia
User under construction
pi_56979164
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 00:40 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Beatrix?! Máxima?!
Maxima is imo een Argentijnse.
Beatrix is geboren en getogen Nederlandse.
pi_56980396
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 06:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Toch is Beatrix een allochtoon, net als onze kroonprins. OMG! we worden geregeerd door allochtonen en dit al jaren lang!! En Amalia is ook een allochtoon dus het gaat nog wel even door

know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 09:36:09 #51
pi_56980559
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 06:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Bea heeft een Duitse pappa

En een criminele pappa was het ook, dus dat vooroordeel kunnen we in ons zak steken.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 09:40:53 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_56980625
Tering hey wat een symboolpolitiek weer
  dinsdag 26 februari 2008 @ 09:42:10 #53
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_56980649
Gastarbeider.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_56984777
Zwarte, buitenlander, allochtoon, we noemen ze zoals we willen als ze t niet bevallen gaan ze maar naar hun eigen land.
Mafkezen
  dinsdag 26 februari 2008 @ 13:16:19 #55
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_56984893
!!!
Stond een mooie cartoon in de Twentsche Courant vanochtend: Dat stel van pagina 2, zweeft in de kamer. Zegt de man: "Goed idee Ria, het woord zwaartekracht afschaffen"
Erg sterk gevonden en ladingdekkend.
pi_56986258
Dit is een typisch staaltje Nieuwspraak.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Newspeak
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 26 februari 2008 @ 19:09:18 #57
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56993588
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 09:40 schreef Hexagon het volgende:
Tering hey wat een symboolpolitiek weer
Idd, iets anders kan dit kabinet niet
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  † In Memoriam † dinsdag 26 februari 2008 @ 19:11:41 #58
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_56993651
Hilarisch hoe de nieuwe media gewoon aan de slag gaan met nieuwe woorden voor allo's: http://www.nieuwnieuws.nl(...)ad_seks_nodig_1.html
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_56994841
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 14:12 schreef JohnDope het volgende:
Dit is een typisch staaltje Nieuwspraak.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Newspeak
'Allochtoon' is juist Newspeak. Je kunt beter gewoon zeggen wat men is. Immigrant, of kind van een immigrant. Men heeft zich verplaatst.
pi_56995284
Bovendien bevordert de term 'allochtoon' in ieder geval De Integratie niet.

Een allochtoon is immers, ja, geen échte Nederlander. Zodra een jongen geboren uit iemand die ook in Nederland geboren is, waarvan de familie afkomstig is uit, ook goed, Marokko, en hij heeft mooi zijn diploma gehaald, werkt op een mooi kantoor, wat is hij dan? Een allochtoon. Hij kan elke dag klompen aantrekken, maar een autochtoon zal hij nooit worden.

Ik denk niet dat er erg veel allochtonen migranten en kinderen daarvan zijn die het gevoel hebben behoorlijk achtergesteld te worden doordat ze bekend staan als 'allochtoon', misschien wel, wie weet, maar helpen doet het in ieder geval niet.

En ik vind dat 'probleem benoemen' ook zo'n onzin. Welk probleem benoem je dan? Je maakt een probleem alleen maar waziger en lastiger aan te pakken door er zo'n vage, algemene term als 'allochtoon' bij te betrekken.

Nu kun je mensen niet dwingen de term 'allochtoon' niet meer te gebruiken, gelukkig niet. Sterker nog, ook ik zeg het zo vaak, maar dan heeft het vaak wel een wat negatievere lading, wat dus al meteen een groot probleem duidelijk maakt. Hoe dan ook, mensen doen maar wat ze niet laten kunnen, maar het lijkt mij volstrekt logisch en normaal dat de overheid de term overboord gooit.

In Amerika is er een derde presidentskandidaat, Ralph Nader. Dat is een Amerikaan, een zoon van een Libanese immigrant. Klaar. Hij is geen 'allochtoon'. En als je Het Probleem Wilt Benoemen, bijvoorbeeld egotrippende consumentenhelden die ervoor zorgen dat incompetente oorlogshitsers aan de macht komen, dan is dat zo al duidelijk genoeg.

Klaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')