"Nieuwkomer beroofd sigarenwinkel." Ja hoor, klinkt veel beter. Ook veel makkelijker te schrijven voor tokkies.quote:Ook PvdA-minister Ella Vogelaar voor Integratie is niet blij met de termen autochtoon en allochtoon. Als alternatief voor dat laatste begrip stelt zij de woorden ‘nieuwe Nederlanders’ of ‘nieuwkomers’ voor. Vogelaar vindt verder dat mensen moeten oppassen om personen Turk of Marokkaan te noemen. Zelf heeft zij het over Turkse Nederlanders en Marokkaanse Nederlanders.
Volgende keer zet ik er een plaatje bij van Hennie Stoel.quote:Op maandag 25 februari 2008 21:47 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Oh, ik las "Iemand heeft iets gedaan, en dat het nu weer..."
Ik was al bang dat het misschien niet helemaal duidelijk zou zijn wat ik daar vervolgens achteraan zou lezen. Wat ik meende te lezen (en dacht jou dus te horen impliceren) was:quote:Op maandag 25 februari 2008 22:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Volgende keer zet ik er een plaatje bij van Hennie Stoel.
Dat is gewoon gewoonte en dus als je het niet meer doet (niemand) dan denkt niemand meer zo na een paar weken .quote:Op maandag 25 februari 2008 20:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Daarbij, zo gauw een krant, heel politiek correct, weglaat wanneer het weer eens een Marokkaan betreft, dan wordt hier meteen gereageerd alsof het door een inboorling is gedaan. "Want anders stond er wel bij dat het een niet-inboorling was."
Beatrix?! Máxima?!quote:Op maandag 25 februari 2008 19:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Voor mij zijn alleen mensen met uitsluitend een Nederlands paspoort echte Nederlanders.
Daar geloof ik helemaal niet van. Er zijn genoeg tokkies die regelmatig etterende mocro's tegenkomen die het weglaten van de afkomst van de verdachte zullen opvatten als censuur en in de toekomst alle criminaliteit op "buitenlanders" zullen schuiven.quote:Op maandag 25 februari 2008 23:04 schreef House-Musik het volgende:
[..]
Dat is gewoon gewoonte en dus als je het niet meer doet (niemand) dan denkt niemand meer zo na een paar weken .
Toch is Beatrix een allochtoon, net als onze kroonprins. OMG! we worden geregeerd door allochtonen en dit al jaren lang!! En Amalia is ook een allochtoon dus het gaat nog wel even doorquote:Op dinsdag 26 februari 2008 06:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Maxima is imo een Argentijnse.
Beatrix is geboren en getogen Nederlandse.
Bea heeft een Duitse pappaquote:Op dinsdag 26 februari 2008 06:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Maxima is imo een Argentijnse.
Beatrix is geboren en getogen Nederlandse.
Idd, iets anders kan dit kabinet nietquote:Op dinsdag 26 februari 2008 09:40 schreef Hexagon het volgende:
Tering hey wat een symboolpolitiek weer
'Allochtoon' is juist Newspeak. Je kunt beter gewoon zeggen wat men is. Immigrant, of kind van een immigrant. Men heeft zich verplaatst.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 14:12 schreef JohnDope het volgende:
Dit is een typisch staaltje Nieuwspraak.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Newspeak
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |