quote:De Rotterdammers hielden aan het spektakelstuk in Almelo een zure nasmaak over, want alle drie de doelpunten van de thuisploeg kwamen tot stand uit dode spelsituaties die makkelijk door de scheidsrechter werden toegekend.
quote:Een terugspeelbal van Leroy Fer op Timmer bleek te hard, waarna de scheidsrechter een te betwisten hoekschop toekende. Voor de derde maal in de eerste helft viel daarop een doelpunt uit een dode spelsituatie, toen Srdjan Lakic de 2-1 binnen kopte.
Bij de eerste overtreding keek hij gewoon naar de grensrechter die zei dat het een overtreding was.quote:Ditmaal was het Feyenoord dat de voorsprong niet vast kon houden. Al binnen drie minuten was de stand weer in evenwicht, toen Blom een valpartij van Garcia-Garcia tot strafschop promoveerde.
Kijk, met jou kan ik praten!quote:Op zondag 24 februari 2008 15:38 schreef BonJovi het volgende:
Hopelijk blijven jullie in de eredivisie en degraderen Willem 2 en Nec.
Wanneer verwachten ze dat Oostpoort opengaat?quote:Op maandag 25 februari 2008 19:49 schreef borisz het volgende:
welkom in Haarlem, het stadion wordt altijd genoemd als lelijkste stadion van NL samen met Sportpark Schoonenberg 8 kilometer verder op
laten ze dan eerst maar beginnen met bouwenquote:Op maandag 25 februari 2008 19:58 schreef Blawh het volgende:
[..]
Wanneer verwachten ze dat Oostpoort opengaat?
Eerder voor Haarlem.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 11:44 schreef Blawh het volgende:
[..]
Bang voor Heracles uit in de halve finale?
Hoezo eerder bang voor Haarlem? Onderschatting vindt echt niet meer plaats in de halve finale lijkt me. En ik denk niet dat je wilt beweren dat Haarlem kwalitatief sterker is dan Heracles.quote:
Je geeft zelf al de reden aan.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 11:49 schreef Blawh het volgende:
[..]
Hoezo eerder bang voor Haarlem? Onderschatting vindt echt niet meer plaats in de halve finale lijkt me. En ik denk niet dat je wilt beweren dat Haarlem kwalitatief sterker is dan Heracles.
Jij gaat zeker wel naar de bekerfinale als Heracles erin komt?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 19:21 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Hehe 1-4 bij rust.
Ik had toch nog wel een beetje angst (het blijft bekervoetbal) maar dat is dus echt nergens voor nodig.
Die kans is erg groot ja. Zeker als die tegen feyenoord is.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 19:26 schreef Jasza het volgende:
[..]
Jij gaat zeker wel naar de bekerfinale als Heracles erin komt?![]()
quote:Op dinsdag 26 februari 2008 19:28 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Die kans is erg groot ja. Zeker als die tegen feyenoord is.
Ik had vooraf wel een goed gevoel, we hebben gewoon een goed elftal.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 19:21 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Hehe 1-4 bij rust.
Ik had toch nog wel een beetje angst (het blijft bekervoetbal) maar dat is dus echt nergens voor nodig.
Ownee, die haat Heracles nuquote:Op dinsdag 26 februari 2008 19:33 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Want die gaat ook in het Heracles vak zitten?
quote:
Dat had ik al vaker gezegt hierquote:Op dinsdag 26 februari 2008 19:58 schreef Dos37 het volgende:
Als Heracles slim is stellen ze Maas nooit weer op, wat een verademing is Schilder op die plek zeg.
Dat roep ik al 1,5 seizoen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 19:58 schreef Dos37 het volgende:
Als Heracles slim is stellen ze Maas nooit weer op, wat een verademing is Schilder op die plek zeg.
Als Vitesse het niet kan hequote:Op woensdag 27 februari 2008 11:29 schreef Yozzz het volgende:
Hopen dat Heracles Roda nu maar eens een lesje leert. In Almelo uiteraard, de hel van het Oosten
Je kiest toch je favoriet als je zelf bent uitgeschakeld he?quote:
Vond het toffer dat Aachen toen als 2. Liga club UEFA-Cup speelde...quote:Op woensdag 27 februari 2008 11:49 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Je kiest toch je favoriet als je zelf bent uitgeschakeld he?De kans dat Roda de beker wint wordt trouwens wel steeds groter met alleen Feyenoord nog erin. Zou het wel leuk vinden als een subtopper de beker wint, maar als een degradatiekandidaat het doet is een stuk toffer
Tja, Haarlem is eruit hequote:Op woensdag 27 februari 2008 11:57 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Vond het toffer dat Aachen toen als 2. Liga club UEFA-Cup speelde...
Onder Brood zat hij constant op de bank en had Gluscevic een basisplaats. Lakic liet toen ook al regelmatig tijdens zijn invalbeurten zien goed te kunnen voetballen.quote:Op woensdag 27 februari 2008 12:17 schreef Pizzakoppo het volgende:
Lakic is lijkt het sinds de komst van GGG Heerkes helemaal opgeleeft, gisteren beviel hij me ook alweer.
Ook al vroeg je het niet aan mijquote:Op woensdag 27 februari 2008 19:21 schreef Pizzakoppo het volgende:
Is Lakic dan ook gehuurd damzkie?
1,5 jaar geleden kocht Hertha hem van een Kroatische club, Heerenveen zat toen ook achter hem aan.quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:29 schreef Pizzakoppo het volgende:
Van Hertha, afgelopen weken zag ik hem spelen en hoopte al dat ie van Heracles was, zou de pot mooi spekken mocht ie verkocht worden maar helaas.....
Yupz.quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:08 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Schilder zijn vriendin woont ook in Almelo toch?
Werd tijd dat hij weer herrie zou gaan schoppen, hij kan zich ook nooit beheersen.quote:Van den Bergh moet met tweede elftal trainen
Ricky van den Bergh is voor even in ongenade gevallen bij Heracles Almelo-trainer Gert Heerkes. De 27-jarige spelmaker moet tot komende maandag met het tweede elftal trainen.
Van den Bergh krijgt deze straf om disciplinaire redenen, weet TC/Tubantia. De voormalige Spartaan werd gestraft na afloop van het competitieduel met Feyenoord (3-3).
Van den Bergh mocht van trainer Gert Heerkes pas een minuut voor tijd invallen en dat zinde hem niet. In de kleedkamer maakte hij zijn onvrede duidelijk. Daarop volgde een straf.
Van den Bergh en de technische staf hebben het conflict inmiddels uitgesproken. Na zijn trainingsperiode bij het tweede sluit de aanvallende middenvelder weer aan bij de hoofdmacht.
Hopelijk is Gonzalo er zondag weer bij.quote:Maas en Garcia Garcia niet fit
HERACLES.NL - Rob Maas en Gonzalo Garcia Garcia zijn momenteel geblesseerd. Voor beide spelers wordt in de loop van de week bekeken of ze in het weekend beschikbaar kunnen zijn voor trainer-coach Gert Heerkes. “Rob Maas had na de wedstrijd tegen Feyenoord last van zijn rechterhamstring. Hij wordt intensief behandeld en in de loop van de week bekijken we de situatie”, aldus fysiotherapeut Jos van Putten. “Gonzalo Garcia Garcia heeft klachten aan zijn linkerachillespees na een schop in de wedstrijd tegen Haarlem. Ook zijn blessure moeten we in de loop van de week opnieuw beoordelen”, besluit Van Putten.
Misschien kunnen we hem verstoppen totdat Hertha hem vergeten isquote:Op woensdag 27 februari 2008 19:29 schreef Pizzakoppo het volgende:
Van Hertha, afgelopen weken zag ik hem spelen en hoopte al dat ie van Heracles was, zou de pot mooi spekken mocht ie verkocht worden maar helaas.....
quote:Wat is de huidige situatie?
,,Op dit moment heeft Nederland recht op één directe plaats in de groepsfase van de Champions League, één plaats in de voorronde van de Champions League en vier plaatsen in de eerste ronde van de UEFA-Cup, waarvan er één is gereserveerd voor de bekerwinnaar. Als de bekerwinnaar al Champions League speelt of zich kwalificeert voor de laatste voorronde van de Champions League, dan moet dat ticket doorschuiven naar de verliezend bekerfinalist. Het aantal tickets dat Nederland heeft in Europese toernooien, is afhankelijk van de plek die Nederland bekleedt op de UEFA-ranking. Deze ranking wordt na elke Europese wedstrijd aangepast.''
http://www.knvb.nl/archief/organisatie?func=viewSubmission&wid=OJNYqxHyvVW7jt6wgsQXfg&sid=0zEXJNYeATi4DwY-sS5azA
Nou dan kom je niet, kunnen wij de andere helft weer vullen met eigen supportersquote:Op vrijdag 29 februari 2008 09:23 schreef DarkShine het volgende:
Lekker, weer in zo'n kippehok van een uitvak.
Zei dinsdag op de terugweg nog 'Almelo ga ik niet heen dit seizoen'
quote:Op vrijdag 29 februari 2008 09:23 schreef DarkShine het volgende:
Lekker, weer in zo'n kippehok van een uitvak.
Zei dinsdag op de terugweg nog 'Almelo ga ik niet heen dit seizoen'
HvH is te goed voor onze gasten.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 09:40 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
+ broodjes, die krijgen wij niet
Die had Blawh al.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 09:42 schreef DarkShine het volgende:
Je vergeet de koffie/thee!
vakantie afzeggen dan maarquote:Op vrijdag 29 februari 2008 12:24 schreef Damzkieee het volgende:
AAAH IK MIS DE EVENTUELE FINALE![]()
Ben dan op vakantie.
Godverdegodver
Nouja, dan maar vanaf de Canarische Eilanden kijken
Dat is wel heel erg zuur.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 12:24 schreef Damzkieee het volgende:
AAAH IK MIS DE EVENTUELE FINALE![]()
Ben dan op vakantie.
Godverdegodver
Nouja, dan maar vanaf de Canarische Eilanden kijken
Wrijf het er nog maar effe inquote:Op vrijdag 29 februari 2008 15:50 schreef 9christensen het volgende:
Ik had de vakantie afgezegd. Zo'n finale maak je nooit weer mee..
Ja als je het zo bekijkt is het wel klote ,maar dan is de arena etc nog erger.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:30 schreef DarkShine het volgende:
Als je het achterlijk net en wand voor lief neemt niet nee.
[ afbeelding ]
Ik ben normaal altijd erg positief, maar de nacompetitie ontlopen wordt heel erg lastig vrees ikquote:Op vrijdag 29 februari 2008 21:39 schreef pfaf het volgende:
Wat ongunstig weer van VVV. De andere clubs werken ook niet echt mee.
Is afzeggen geen optie dan? Heb je geen annuleringsverzekering?quote:
Lijkt me toch duidelijk dat een bekerfinale voor Heracles daar onder valt...quote:U weet meestal al maanden van tevoren waar en wanneer u op vakantie gaat. U hebt wekenlange voorpret en zeeën van tijd voor een goede voorbereiding. Toch kunt u zich niet op álles voorbereiden, bijvoorbeeld niet op onverwachte gebeurtenissen waardoor u plotseling niet meer op vakantie kunt. Gelukkig kunt u zich daartegen wél verzekeren.
Interpolis heeft twee annuleringsverzekeringen. Een kortlopende, die u afsluit voor één vakantie, en een langlopende, waarmee u het hele jaar door verzekerd bent.
Stunten in Groningen!quote:Op vrijdag 29 februari 2008 21:41 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ik ben normaal altijd erg positief, maar de nacompetitie ontlopen wordt heel erg lastig vrees ik
Zeker gezien het programma van Heracles...
Mijn eerste gedachte is: ''Zolang we maar niet rechtstreeks gaan''quote:
Hebben ze juist niet volgende week bepaalde basisspelers terug?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 22:09 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Volgende week tegen utrecht moet gewonnen worden. Die draaien voor geen meter. Ik zie jullie eerder van utrecht thuis winnen dan tegen W2 uit.
10 Bussen dus. Roda zal waarschijnlijk nog 100 kaarten voor de hoofdtribune krijgen. Capaciteit van het uitvak is 500, volgens de regels moeten we er 600 krijgen.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:39 schreef Blawh het volgende:
Kaart voor halve finale is zo goed als binnen.
Dan zullen jullie denk ik 100 kaarten krijgen voor de onderste rijen van vak AA/BB.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:43 schreef DarkShine het volgende:
[..]
10 Bussen dus. Roda zal waarschijnlijk nog 100 kaarten voor de hoofdtribune krijgen. Capaciteit van het uitvak is 500, volgens de regels moeten we er 600 krijgen.
Dankquote:Op zondag 2 maart 2008 10:32 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Succes vandaag!
Lakic is erg goed bezig, zo sterk en balvast en werkt als een paard. Mag soms alleen nog wat scherper zijn. Hertha heeft in de winterstop 2 of 3 dure spitsen gekocht, dus heel misschien kan hij nog wel een jaartje verkocht worden. Het zou me echter ook niet verbazen als hij verkocht wordt aan een andere goede club door Hertha.quote:Op zondag 2 maart 2008 16:36 schreef TerroRobbie het volgende:
Die Lakic is wel goed bezig. Is er enige kans dat ze hem behouden?
Maar we moeten echt een keer meer gaan scoren, dat kan ons gaan opbreken. Als we toch iets scherper waren voorin dan waren we allang veilig geweest. Jammer ook dat we dit team niet bij elkaar kunnen houden, met een goede centrale verdediger erbij ipv Rahim zouden we zo rond plaats 10 mee kunnen doen met dit elftal.quote:Heracles domineert en wint in Groningen
GRONINGEN - Heracles Almelo boekte zondagmiddag een meer dan verdiende zege op FC Groningen: 1-2. Vanaf de aftrap waren de bezoekers de bovenliggende partij, maar lange tijd vergat Heracles de vele kansen die het kreeg te benutten. Uiteindelijk was het Srdan Lakic die het lusteloos spelende FC Groningen toch in rouw dompelde.
Je mag klagen wat je wilt, maar wij hebben dit seizoen nog geen enkele overwinning gestolen. Iedere wedstrijd die we (na de winterstop) hebben gewonnen hebben we ook gedomineerd.quote:Op zondag 2 maart 2008 18:22 schreef TheVotary het volgende:
kutzooi
Vorig jaar vond ik hem 3/4 van het seizoen matig, maar de wedstrijden die hij dit seizoen heeft gespeeld is hij gewoon erg goed bezig.quote:Op zondag 2 maart 2008 20:26 schreef _Mike_ het volgende:
Editje: Wat vinden jullie eigenlijk van Schilder in Heracles?![]()
quote:Heerkes mogelijk langer bij Heracles
Interim-trainer Gert Heerkes maakt kans op een vaste aanstelling bij Heracles Almelo. Voorzitter Jan Smit gaf gisteren toe dat hij bijna niet meer om de goed presterende coach heen kan.
"Dat moment komt steeds dichterbij", bekende Smit gistermiddag tegen het AD na de knappe 1-2 uitzege tegen FC Groningen. "Heerkes en Kruzen vormen een perfecte twee-eenheid. Ons voetbal is sterk vooruit gegaan, we spelen niet angstig meer. Die twee gaan helemaal uit van eigen kracht. Misschien gaat Heerkes uitgroeien tot de Ron Jans van Heracles Almelo."
Heerkes zelf zet zijn huidige werk bij Heracles graag voort. "Maar dat is nu nog niet aan de orde", reageert de coach. "Leuk om te horen dat de voorzitter mij mogelijk als de Ron Jans van Heracles ziet. Maar hij zegt, overigens altijd met de beste bedoelingen, wel meer wat als hij na overwinningen in een emotionele bui is."
"De realiteit is dat ik tot het einde van het seizoen ben ingehuurd", vervolgt Heerkes. "Niet meer en niet minder. Ik wil niet over mijn verdere toekomst bij deze club speculeren, maar het zal duidelijk zijn dat ik het in Almelo ontzettend naar mijn zin heb."
De 42-jarige Heerkes is sinds januari werkzaam voor Heracles. Hij is de tijdelijke vervanger van Ruud Brood, die halverwege het seizoen werd ontslagen. Heerkes kwam over van tweedeklasser Germanicus Coevorden. Onder de coach plaatste Heracles zich voor de halve finales van de beker en lijkt de club zich veilig te spelen in de Eredivisie.
Wij spelen tegen Sparta zonder spitsen...quote:Op maandag 3 maart 2008 10:37 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Vrijdag utrecht pakken en jullie staan er ineens ontzettend goed voor. Hoewel alle concurrenten (behalve De Graafschap spelen uit tegen NEC) een thuiswedstrijd spelen.
Hopen dat Vitesse, Groningen, Roda en Twente winnen. Als jullie dan van utrecht winnen, lijkt lijfsbehoud mij heel erg dichtbij.
Geen idee, tot de 10e kunnen sowieso alleen kaarten de plaatsen van seizoenskaarthouders gekocht worden. Daarna komt er denk ik een vrije verkoop.quote:Op maandag 3 maart 2008 09:52 schreef DarkShine het volgende:
Is er iets te regelen met tickets voor de 19de?
Winnen van Utrecht zou mogelijk zijn zou je normaal gesproken zeggen als we zo spelen als tegen Heerenveen en Groningen (Feyenoord thuis was eigenlijk gewoon slecht voetbal, veel strijd). Die week erop is echter bepalend voor ons hele seizoen. De Graafschap uit, Roda JC thuis (beker) en Willem 2 uit, echt een cruciale week. Gelukkig kunnen we uit nu ook goed voetballen en winnen, ik zie de wedstrijden tegen de Graafschap en Willem 2 met veel vertrouwen tegenmoet.quote:Op maandag 3 maart 2008 10:37 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Vrijdag utrecht pakken en jullie staan er ineens ontzettend goed voor. Hoewel alle concurrenten (behalve De Graafschap spelen uit tegen NEC) een thuiswedstrijd spelen.
3-4-3 noem je zonder aanval?quote:
Mooi.quote:Op maandag 3 maart 2008 11:23 schreef Blawh het volgende:
[..]
Geen idee, tot de 10e kunnen sowieso alleen kaarten de plaatsen van seizoenskaarthouders gekocht worden. Daarna komt er denk ik een vrije verkoop.
Thuis speelden jullie toch ook al gelijk tegen VVVquote:Op maandag 3 maart 2008 11:18 schreef Lamzak_ het volgende:
Twente moet idd winnen!Heracles heeft voor ons gewonnen van groningen, moeten wij voor hun winnen van vvv
Maar thuis kwam door onderschatting, ik denk dat rutten wel even 2x naar vitesse vvv kijkt...quote:Op maandag 3 maart 2008 13:32 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Thuis speelden jullie toch ook al gelijk tegen VVV?
Valt mee hoor:quote:Op maandag 3 maart 2008 15:10 schreef 9christensen het volgende:
VVV is uit sterker dan thuis. Kunnen jullie over meepraten met die 0-5
Dat ligt meer aan het verschil van Heracles voor- en na de winterstop. Wij hadden afgelopen weekend gewoon een beter middenveld dan jullie.quote:Op maandag 3 maart 2008 15:10 schreef 9christensen het volgende:
VVV is uit sterker dan thuis. Kunnen jullie over meepraten met die 0-5
Quansah en Schilder (hopelijk) blijven, zodat in elk geval 2/3 blijft.quote:Op maandag 3 maart 2008 15:23 schreef Blawh het volgende:
[..]
Dat ligt meer aan het verschil van Heracles voor- en na de winterstop. Wij hadden afgelopen weekend gewoon een beter middenveld dan jullie.![]()
Ik vrees dat dit het beste middenveld is dat we in jaren mogen zien. Laten we er nu maar van genieten en profiteren, daarmee bedoel ik ons eerst veiligspelen en dan als toetje die Cup binnenhalen.
Dat zou mooi zijn ja.quote:Op maandag 3 maart 2008 15:24 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Quansah en Schilder (hopelijk) blijven, zodat in elk geval 2/3 blijft.
Ik weet dat jij altijd fan van hem bent geweest, maar elke voetballer mag bekritiseerd worden op het moment dat hij slecht rendeert vind ik.quote:Op maandag 3 maart 2008 15:29 schreef Blawh het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn ja.Door die 2 en door de rust in de verdediging + balvastheid van Lakic kan Garcia natuurlijk wel uitblinken.
Wel mooi voor Quansah hoor, lange tijd door vele supporters toch lichtelijk uitgekotst en nu zo het tegendeel bewijzen. Mooi om te zien.![]()
Ja, tuurlijk mag dat. Maar bij Quansah had ik toch altijd het idee dat hij eerder met de grond gelijk werd gemaakt dan andere spelers. Hoeveel slechte wedstrijden heeft Maas wel niet gespeeld? Hoeveel dramatische wedstrijden heeft Igor wel niet gespeeld? Hoeveel goede wedstrijden heeft v/d Bergh gespeeld? Etc.quote:Op maandag 3 maart 2008 15:55 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Ik weet dat jij altijd fan van hem bent geweest, maar elke voetballer mag bekritiseerd worden op het moment dat hij slecht rendeert vind ik.
Uitkotsen is voor mij een groot woord, maar ik heb hem wel vele malen vervloekt.
Klopt, als er een wanprestatie wordt geleverd door wie dan ook dan mag er best eens een BOE of FWIEEE vallen. Maar niet als er keihard voor wordt gevochten.quote:Op maandag 3 maart 2008 16:15 schreef Blawh het volgende:
[..]
[knip]
Edit: Momenteel ben ik niet alleen fan van Quansah, maar van het hele elftal.Misschien Rahim wat minder dan.
Hij speelde voor de winter een tijdje nog rechtsbackquote:Op maandag 3 maart 2008 16:32 schreef Jasza het volgende:
Quansah vond ik eerlijk gezegd ook nooit bijzonder opvallen, maar na de winterstop issie toch wel lekker aan het ballen, maar ik dacht altijd dat het een spits was, maar kennelijk is dit zijn beste positie
Maar volgens mij liet Rahim zowel die Cahais en Powel in blessuretijd helemaal vrij.quote:Op maandag 3 maart 2008 16:25 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
M.b.t. Rahim: Ik vond hem gisteren wel sterk spelen en vind het zeker in vergelijking met Smit een stuk beter.
Hij heeft ook zeker zijn 1e jaar en in het begin in de eredivisie altijd spits of '10' gestaan. Bij Ajax in de jeugd volgens mij ook. Onder Bosz is hij op het middenveld terecht gekomen, soms verloor hij op knullige momenten de bal, maar die fouten maakt hij niet meer. Hij is ondanks zijn postuur fysiek sterk, sterk aan de bal, technisch, kopsterk en degelijk. Ik wil niet zeggen dat het een topspeler is, maar sinds hij die foutjes niet meer maakt is het toch een verademing en rustpunt op de plek van Maas. Hij was sowieso in de maanden November en December het enige lichtpuntje in het elftal. Hopelijk tekent hij volgend seizoen weer bij, voor meer dan 2 seizoenen.quote:Op maandag 3 maart 2008 16:32 schreef Jasza het volgende:
Quansah vond ik eerlijk gezegd ook nooit bijzonder opvallen, maar na de winterstop issie toch wel lekker aan het ballen, maar ik dacht altijd dat het een spits was, maar kennelijk is dit zijn beste positie
Hmm.. das lullig. Heb je je kaart al uitgeleend?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 09:26 schreef Incolumis het volgende:
bleh ik baal ervan dat ik er niet ben vrijdag![]()
moet VCA examen doen in Leusden
lol nee nog nietquote:Op dinsdag 4 maart 2008 09:28 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Hmm.. das lullig. Heb je je kaart al uitgeleend?![]()
ik ben er bij de eventuele bekerfinale niet bij, das veel erger![]()
En vrijdag zit hij weer op de bank, tenzij Michalke niet kan spelen. Ik vond Michalke itt eerdere weken afgelopen zondag wel goed tot zijn blessure.quote:Jong Heracles pakt koppositie na zege
ENSCHEDE - De beloften van Heracles Almelo zijn sinds maandag koploper in de eerste divisie. De ploeg van René Kolmschot won in Leeuwarden met 4-0 van Cambuur. Ricky van den Bergh was met drie treffers de grote man aan Almelose zijde. Serdar Gokkaya scoorde een keer.
Beter nu dan de 19de.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 12:58 schreef Blawh het volgende:
[..]
Kan die net zo zuur kijken als De Jonge zondag in Groningen als hij Heracles ziet schitteren.
Zal niet gebeuren dat wij niet scoren, laatste 8 wedstrijden is het maar 1x niet gelukt om te scoren. Lijkt me niet dat jullie zoals NEC toen met 10 man met de kont tegen de 16 gaan spelen, bovendien hadden we die wedstrijd ook genoeg kansen en zijn we nog beter op elkaar ingespeeld dan toen.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 13:40 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Als jullie ons volledig wegspelen en wij komen in blessuretijd voor het eerst voor de goal en scoren de 0-1 vind ik het goed.
Tjah, het is misschien lullig om te zeggen, maar ik vind het niet zo erg dat hij niet mee kan doen. Wat mij betreft blijft het huidige middenveld tot het einde van het seizoen staan. Misschien niet een leuk einde voor Maas zijn carriere (neem aan dat hij gaat stoppen), maar de club is natuurlijk belangrijker dan het individu.quote:Rob Maas niet tegen FC Utrecht
HERACLES.NL - Aanvoerder Rob Maas zal het duel met FC Utrecht van komende vrijdag aan zich voorbij moeten laten gaan. Hij ondervindt nog te veel hinder van een hamstringblessure. “Rob is zondag tijdens de warming up uitgevallen met een blessure aan zijn rechterhamstring”, licht fysiotherapeut Jos van Putten toe. “De medische staf heeft ervoor gekozen om Rob eerst weer helemaal fit te krijgen voordat we kunnen denken aan trainen met de groep. Hij zal er vrijdag tegen FC Utrecht zeker niet bij zijn, daarna is het afwachten.”
Kai Michalke zal deze week naar verwachting de groepstraining hervatten. “Hij viel zondag uit met klachten aan zijn linkerkuit. Onderzoek in het ziekenhuis heeft geen groot letsel aangetoond, ik verwacht dan ook dat Kai de groepstraining deze week weer kan hervatten”, aldus Van Putten.
Trainde ook weer 'gewoon' mee.quote:Op donderdag 6 maart 2008 15:59 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Mooi, laat die kuthagenees maar lekker in het tweede
Als hij speelt zoals tegen Sparta dan mag hij van mij meedoen hoor.quote:
Het is een betere speler dan Bridji (die ik helemaal waardeloos vindt) maar elke keer als hij de bal heeft, hoop ik dat hij zijn kniebanden afscheurt. Dat is toch vreemd als je verder wel hoopt dat "zijn" team wint. Laat hem dus maar niet mee doen.quote:Op donderdag 6 maart 2008 16:08 schreef Blawh het volgende:
[..]
Als hij speelt zoals tegen Sparta dan mag hij van mij meedoen hoor.
Liever hij erin dan Bridji.
Ik heb hem ook vaak genoeg vervloekt hoor, zeker als hij in zijn Sparta shirt weer eens het bloed onder je nagels vandaan haalde. Zie hem nog zo sneeuwballen gooien, bellen met Veendamspelers, provoceren, etc.... Daarom bedoelde ik laatst ook dat ik niet snapte dat bijvoorbeeld Ricky constant wordt toegezongen en een Quansah veel minder lijkt te worden gewaardeerd.quote:Op donderdag 6 maart 2008 16:43 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Het is een betere speler dan Bridji (die ik helemaal waardeloos vindt) maar elke keer als hij de bal heeft, hoop ik dat hij zijn kniebanden afscheurt. Dat is toch vreemd als je verder wel hoopt dat "zijn" team wint. Laat hem dus maar niet mee doen.
Voor de winterstop hebben we maar 2x gescoord in de 1e 20 minuten. (Groningen thuis en Excelsior thuis).quote:‘Heracles start thuis altijd agressief. Ze gokken erop dat de tegenstander dan nog even moet wennen aan het veld en proberen dan al toe te slaan. Dat hebben we vorig jaar ook ondervonden toen we daar met 3-0 verloren. Daar moeten we ons deze keer wel goed op instellen.’
Was namelijk de wedstrijd vóórdat we naar Sparta moesten.. Veendam was pas ná Sparta. De actie "Ricky heb je nog beltegoed" was uit bij Spartaquote:Op donderdag 6 maart 2008 17:37 schreef Blawh het volgende:
[..]
bellen met Veendamspelers Helmond Sportspelers,
[..]
Helmond ja.quote:Op donderdag 6 maart 2008 19:12 schreef Vince22 het volgende:
[..]
Was namelijk de wedstrijd vóórdat we naar Sparta moesten.. Veendam was pas ná Sparta. De actie "Ricky heb je nog beltegoed" was uit bij Sparta![]()
Ken je feiten![]()
Het is dat die kampioensperiode nog in mn geheugen gegrift staat... Datum van kampioenschap helemaal om nooit meer te vergeten... 20-05-2005!![]()
Maar ik snap wel je punt t.o.v. Ricky. Het is een bloedzuigertje en het blijft een straatschoffie, maar ik heb hem liever bij ons voetballen als tegen. Ik mag em wel. Bloed en bloedfanatiek zijn kan ik wel waarderen.
Die acties van hem zijn in ieder geval nog een beetje tot fanatisme en humor terug te leiden, Hans v.d. Haar daarintegen..![]()
![]()
Als ik die longlijer (lekker almeloooos trouwens) nog een keer voor mn auto krijgen dan gaat ie wel over het dak!
Weet ik hoor, geeft ook niks hoorquote:
quote:Garcia-Garcia: "Geen goed gevoel bij H'veen"
Anderhalf jaar lang kwijnde hij weg als reserve bij sc Heerenveen, maar een huurperiode bij Heracles Almelo bracht uitkomst. In het Polman Stadion is Gonzalo Garcia-Garcia weer helemaal opgebloeid.
"In Heerenveen heb ik anderhalf jaar van mijn voetballeven weggegooid", zegt Garcia-Garcia, die eerder uitkwam voor Real Madrid en AGOVV Apeldoorn, in het AD. "Ik werd door Riemer van der Velde gehaald, maar Gertjan Verbeek zag het niet in mij zitten. Hoewel ik fit was, kwam ik nooit verder dan de tribune of de bank. Er zijn rare spelletjes gespeeld. Heel frustrerend."
Bij Heracles krijgt Garcia-Garcia wel het volledige vertrouwen van de technische staf. "De zon schijnt weer, zelfs als het regent. Hier kan ik laten zien wat ik kan. Ik ben ervan overtuigd dat we in de Eredivisie blijven. En daarna terug naar Heerenveen? Ik heb er geen goed gevoel bij. Er komt een nieuwe trainer en ik sta er onder contract. Maar het liefste luister ik naar mijn hart."
Bij Heracles hoopt Garcia-Garcia alsnog de weg naar de top in te slaan. In het verleden speelde hij al eens voor de grootste club van de wereld: Real Madrid. "Ik was zeventien en tekende een contract bij AC Milan, maar omdat Real mijn club meer betaalde, ging ik daarheen. Ik ben Uruguayaan van geboorte, maar had een dubbele nationaliteit. Ik speelde in Jong-Spanje, met Fernando Torres, Jose Antonio Reyes en Andres Iniesta. En geloof me, ze keken tegen mij op", besluit de stilist.
Ik las het inderdaad, ben benieuwd naar welke club hij heengaat. Hij heeft volgens mij nog maar een 1 jarig contract na dit seizoen. Als hij niet wil bijtekenen dan is het voor de (sub)topclubs toch zeker een kansje om hem te halen voor niet al teveel geld.quote:
Zorg maar dat je genoeg punten hebt voor de laatste wedstrijd van het seizoenquote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:05 schreef Apoc2003 het volgende:
Heerlijk weer hoor, gaat echt de goede kant op. Alleen Rahim viel me tegen. Jammer van de rode kaart van Boakye. Ons middenveld![]()
![]()
![]()
Ben ik heel optimistisch als ik zeg dat directe degradatie er voor ons niet meer in zit? (zeker als we volgende week ook zo voetballen)
Als dat zo is dan keept Pasveer weer en dan wordt het wel een nulletje of 8quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:09 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Zorg maar dat je genoeg punten hebt voor de laatste wedstrijd van het seizoen![]()
En 1 punt tegen zowel Feyenoord als Heerenveen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:14 schreef GambinoT het volgende:
Ja is toch netjes 3 punten tegen groningen, en tegen utrecht, mooi dit, ik hoop dat het zo door gaat.
Hij is een vriendje van Willem idd.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:28 schreef Damzkieee het volgende:
Wegereef had wel goed naar Willem v. Hanegem geluisterd zeg, wat een kneus.
Heb hem al een tijd niet meer gehoord inderdaad.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 01:26 schreef pfaf het volgende:
eya eya SCH! (RIP)???
quote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:40 schreef Baklap het volgende:
Wel mooi, door een stukje competitievervalsing blijft Heracles in de eredivisie.
Kunstgras is voor homo's.
quote:
Ik heb geen zin meer om de discussie aan te gaan met die frusti's.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:50 schreef pfaf het volgende:
[..]! Het blijft een mooi excuus hè.
Zelfs toen Heracles geen thuiswedstrijd won en alle punten in vreemde stadions haalde werd het aangehaald.
Hij was positief, hij nam zijn woorden over stroman Heerkes terug, hij laat Heracles heel aardig en attractief voetbal spelen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 14:29 schreef Zapper het volgende:
Had Brood er eerder uitgelegen, dan waren we nu voor Europees voetbal aan het spelen.
Wat had Derksen gisteravond rond de wedstrijd nog te melden trouwens? Weer gejank of was het positief over Heracles?
van Loen was het niet met je eens. Die vond dat Wegereef veel te soft optrad en dat Heraclesspelers in de 1e fase van de wedstrijd alleen maar op zoek waren naar de ledematen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:08 schreef Zapper het volgende:
.....
Heb je een dag in een kelder gezeten ofzo!? Ik had je hier gisterenavond al verwachtquote:
Gisterenavond na de wedstrijd had ik een verjaardag, dus ben meteen doorgegaan. En vandaag ben ik nog niet op de computer geweestquote:Op zaterdag 8 maart 2008 19:14 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Heb je een dag in een kelder gezeten ofzo!? Ik had je hier gisterenavond al verwacht
Gewoon allebei al 4 wedstrijden op rij gescoord.quote:Weer Everton en Lakic...
ALMELO - Voor dit seizoen hadden ze nog nooit van elkaar gehoord. Everton Ramos Da Silva? "Nee, ken ik niet." Srdjan Lakic? "Zegt me helemaal niets." Begin dit seizoen schudden ze elkaar de hand, maar sinds afgelopen januari hebben ze elkaar pas echt leren kennen.
Want sinds de twee spitsen samen in de basis van Heracles spelen, scoorden ze al vier keer samen in een wedstrijd. Behalve gisteren tegen FC Utrecht (2-1), gebeurde dat ook in de duels tegen Excelsior, Feyenoord en Groningen.
Eigenlijk staan de twee aanvallers symbool voor het opgeleefde team van de trainers Gert Heerkes en Hendrie Krüzen. Voor de winterstop worstelden de aanvallers verschrikkelijk met zichzelf. Lakic was altijd ziek, zwak en misselijk en kreeg in zijn spaarzame minuten op het veld niets voor elkaar. De huurling van Hertha BSC sukkelde door en langzaam groeide het besef dat de Kroaat wel eens een 'miskoop' zou kunnen zijn. De nieuweling scoorde in 2007 zelfs niet één keer.
Ook Everton liep zo aan het einde van het jaar met zijn ziel onder de arm. Vooraf had assistent-trainer Krüzen voorspelt dat de Braziliaan er dit seizoen tien tot vijftien goals in zou schieten. In de eerste wedstrijden ging het best goed. Everton scoorde in de eerste negen duels vier keer, maar daarna haperden zijn voeten. Everton kwam zelfs op de bank terecht, voelde zich slecht, wilde te graag laten zien wat hij waard was, maar het lukte niet meer. Heracles eindigde de eerste seizoenshelft als de minst scorende ploeg in de eredivisie. Niets ging zoals het moest gaan...
En zie de spelers nu eens staan, na het duel tegen FC Utrecht, de tweede competitieoverwinning op rij. Weg zijn de vermoeide blikken en de innerlijke strijd, terug is de energie en het plezier. Sinds Lakic in de spits staat en Everton op rechts houden ze niet meer op met scoren. Lakic maakte er dit jaar al zeven. Everton staat sinds gisteren op acht.
Beiden blijven roepen dat het een teamprestatie is en dat elke speler belangrijk is, maar ook zij kunnen er niet onderuit dat er een soort chemie is ontstaan sinds het trainingskamp in Spanje. " Er is wel iets tussen Everton en mij, het gevoel is goed", zegt Lakic. " Maar het mooie is dat ook Igor (Gluscevic, de andere spits die nu op de bank zit, red.) een grote rol speelt. Hij geeft me altijd advies en maakt me beter. Daar haal ik veel vertrouwen uit. Maar ik moet ook zeggen dat het in dit team sowieso niet moeilijk spelen is. Het loopt zo lekker."
Tegen FC Utrecht opende Everton de score met een schot in de korte hoek, Lakic kon natuurlijk niet achterblijven. In de 74e minuut kon hij doorlopen vanaf de middellijn, zag een verdediger naar Everton gaan en bedacht zich niet: schieten. "Ik denk niet te veel, ik doe het op gevoel." Het is fijn om dat eindelijk te kunnen zeggen.
Met de komst van Robbert Schilder en vooral Garcia-Garcia hebben de aanvallers gevonden wat ze zochten. "Voor de winterstop had ik niet verwacht dat ze samen zoveel goals zouden maken", bekent Krüzen. "Lakic en Everton verliezen elkaar tijdens de wedstrijd niet uit het oog. Garcia-Garcia stuurt hen heel goed aan, veel ballen komen van zijn voeten. En ook de terugkeer van Kai Michalke is positief, hij heeft al veel assists op zijn naam staan."
Krüzen verwacht dit seizoen nog meer van zijn aanvallers. "Everton komt wel aan die tien tot vijftien goals, dat weet ik zeker. Voor de winterstop kregen we geen kansen en scoorden we ook niet veel. Nu mag het van mij nog wel wat meer worden. We creëren zoveel kansen, dat we nog meer zouden moeten scoren."
www.tctubantia.nl
quote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:40 schreef Baklap het volgende:
Wel mooi, door een stukje competitievervalsing blijft Heracles in de eredivisie.
Kunstgras is voor homo's.
quote:
Graafschap uit ligt ons volgens mij nooit zo. Ik kan me in ieder geval niet een overwinning herinneren, ook al hebben we de laatste jaren niet zo heel erg vaak tegen elkaar gespeeld. Ik kan me alleen nog een 3-0 of 3-1 nederlaag herinneren waarin van Beukering 3x scoorde en ook in de nacompetitie in het jaar voor de promotie van Heracles werden we vrij kansloos verslagen.quote:Op zondag 9 maart 2008 18:40 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ik ga er wel vanuit dat dat 3 punten worden voor jullie (tegen De Graafschap). Zou mooi zijn, dan zie ik de play-offs voor degradatie ook nog wel ontlopen worden
Is het al uitverkocht?quote:Op zondag 9 maart 2008 18:30 schreef Blawh het volgende:
[..]
Misschien moeten we maar een keer een duidelijke link van het kunstgrastopic groot in de OP zetten, dan komen die gefrustreerde kunstgrashuilies ook niet steeds hier. Ben benieuwd hoe gefrustreerd ze reageren als Zwolle en Volenvlam promoveren.![]()
Jammer van Sparta, maar het blijft een goed weekend. Nu maar hopen dan FCT dinsdag 1 of 3 punten kan halen in Venlo. Volgende week een cruciale pot in Doetinchem, kan er niet bij zijn en daar baal ik best wel van.![]()
quote:Op zondag 9 maart 2008 19:11 schreef Blawh het volgende:
[..]
Geen idee, Breemz zit in bus 8 dacht ik. Weet niet wanneer hij die kaart heeft gehaald.
Schitterend.quote:
Trouwens, ik heb begin gemist... lieten ze ook zien dat hij zei dat Heracles in het begin alleen maar de ledematen zocht?quote:Op zondag 9 maart 2008 19:31 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Teringggg zie net het commentaar van Van Loen pas
Wat voor drugs gebruikt hij?
http://www.rtl.nl/sport/rtlvoetbal/eredivisie/video/quote:Op zondag 9 maart 2008 19:54 schreef Blawh het volgende:
[..]
Trouwens, ik heb begin gemist... lieten ze ook zien dat hij zei dat Heracles in het begin alleen maar de ledematen zocht?
Dat heb ik gezien ja, simpel figuur die van Loen. Wanneer kom jij weer eens naar een wedstrijd? Bekerfinale?quote:Op zondag 9 maart 2008 20:10 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/sport/rtlvoetbal/eredivisie/video/
quote:Op zondag 9 maart 2008 20:10 schreef Apoc2003 het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/sport/rtlvoetbal/eredivisie/video/
Eigenlijk moeten ze Willem en zijn vriendjes 'gewoon' schorsen, wat hij over de scheidsrechters zegt gaat gewoon te ver. Bovendien is het ook een vorm van beïnvloeding van de scheidsrechters, hij stuurt toch voor een groot gedeelte de publieke opinie in Voetbal Insite. Het leek zaterdag wel of Wegereef bang was om afgezeken te worden door Willem, wij hadden Wegereef gewoon tegen en nog zie je die van Loen zeiken.quote:Op zondag 9 maart 2008 20:22 schreef pfaf het volgende:
[..]Wat een idioot zeg. Hij heeft ook echt een andere wedstrijd gezien dan ik.
En hij doet net of Sander Keller, Gregoor van Dijk, etc. zelf nooit flink uitdelen.quote:Op zondag 9 maart 2008 20:37 schreef pfaf het volgende:
En de scheidsrechter moet van alle spelers alle blessures ooit bijhouden en bij iedere tackle in overweging nemen of er een risico is op een nieuwe blessure.
Die gast is nooit meer serieus te nemen.
Ik hoor straks of ik kaarten hebquote:Op maandag 10 maart 2008 11:51 schreef Blawh het volgende:
Damzkie, ga je nog naar Doetinchem? Ik heb net wat weten te regelen waardoor ik waarschijnlijk toch kan.
Voor de liefhebbers nog 1x de goal van Lakic en het losgaan van Piecke.
Welke wedstrijd!?quote:Op maandag 10 maart 2008 13:15 schreef DarkShine het volgende:
Is er nog iets te regelen met kaarten? Zoek er nog 2/3...
10, maar dat wist je al.quote:
Vind je hem niet mooi?quote:Op maandag 10 maart 2008 14:12 schreef Apoc2003 het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=cUg3EVAUius
OMG
Denk dat er genoeg tegenstanders zijn waardoor dat lied niet het 'echte' clublied zal worden. Althans, dat hoop ik.quote:
Halve finale.quote:
De plek waar jij op doelt gaat naar de hoogst genoteerde op de ranglijst.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 09:42 schreef Yozzz het volgende:
Volgens mij is de 10e plek nog goed voor Europese playoffs indien Roda JC de finale haalt. Ik ben bang dat ik mijn voorkeur voor Heracles even moet laten varen in de beker
Ik snap je even niet? Als Roda de finale haalt, samen met Nac/Feyenoord, dan gaat Roda Europees (mits Nac en Feyenoord bij de Top-5 eindigen), en de nummers 6-10 toch voor de laatste Uefa-plaats?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 09:46 schreef DarkShine het volgende:
[..]
De plek waar jij op doelt gaat naar de hoogst genoteerde op de ranglijst.
Dat was ooit zo.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 10:11 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Ik snap je even niet? Als Roda de finale haalt, samen met Nac/Feyenoord, dan gaat Roda Europees (mits Nac en Feyenoord bij de Top-5 eindigen), en de nummers 6-10 toch voor de laatste Uefa-plaats?
Het complete team van FC Utrecht is volgens mij gehersenspoeld door de nederlaag. Er kwam werkelijk NIETS zinnigs uit. En van Loen is al helemaal een heilig boontje. Lullen over smerige overtredingen, terwijl ik een collage van een halfuur kan maken met daarin elleboogstoten, spuugincidenten en allerhande van meneer zelf toen hij nog voetbalde.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 10:53 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Die keeper van utrecht, (de ruiter ofzo?) is ook een droeftoeter: "Negen van de tien keer schiet Lakic de bal het stadion uit, maar nu schiet hij hem er in."
Wat een knuppel! Cornelisse schiet ook negen van de tien keer zo'n bal naast, over of op de keeper. Wat een ongelofelijke kneuzen bij fc utrecht
Als AZ daardoor de eerste 9 mist.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:24 schreef Yozzz het volgende:
Ja, op zo'n moment gun je Vitesse die 9e plaats toch he!
Ik gun utrecht sowieso niets.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 11:24 schreef Yozzz het volgende:
Ja, op zo'n moment gun je Vitesse die 9e plaats toch he!
Wat zeg je?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 10:58 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Van Hanegem gaf dit keer niet de scheidsrechter de schuld, maar een deel van zijn team én uiteraard het kunstgras.
quote:FC Utrecht schrikt van aanslagen
UTRECHT - FC Utrecht-trainer Willem van Hanegem voelt zich wat zijn kritiek op de arbitrage betreft onderhand meer dan een roepende in de woestijn.
Cedric van der Gun (links) werd vrijdag tegen Heracles vaak hard aangepakt. FOTO ANP De Kromme maakte zich na Heracles-FC Utrecht bijzonder boos over de aanslagen op de ledematen van Cedric van der Gun. ,,Als scheidsrechter moet je ook weten wat zon jongen heeft meegemaakt. En dan maakt het niet uit of een overtreding in de eerste vijf minuten of later gebeurt, Wegereef moet gewoon de regels toepassen na zulke charges.
Tim Cornelisse en John van Loen vielen De Kromme bij. Cornelisse: ,,Ja, ik schrok ook wat er met Cedric gebeurde, tot twee keer aan toe. Zulke aanslagen kunnen -als je het mij vraagt- einde carrière betekenen voor een speler die al twee keer zijn kruisbanden heeft gescheurd. Ongelooflijk.
Veldtrainer Van Loen vindt dat spelers die terug zijn gekeerd na een langdurige revalidatie in bescherming genomen horen te worden. ,,We waren zelf te angstig, bang voor hun tackles, maar dat is ook niet zo gek als je ziet dat Heracles er meteen alles uitgooit. Quansah en Boakye waren puur op de ledematen uit. Ik wil niemand een kaart aanpraten, maar die tweede gele van Boakye had ook best gelijk een andere kleur kunnen zijn.
Van Hanegem: ,,Als ik na afloop zie dat iedereen, tot aan de terreinknecht en de koffiejuffrouw, de scheids bedankt, zegt dat voor mij genoeg. Ik heb al eerder gezegd; het is geen kwestie dat scheidsrechters niet durven, ze willen gewoon niet.
Bij Heracles was de kritiek aan dovemansoren gericht. Sterker nog. De grootste boosdoener -de met twee keer geel weggezonden Ghanees Emmanuel Boakye- liep na afloop gewoon voorop in de polonaise.
Veld niet vlak.quote:FC Utrecht steekt vooral de hand in eigen boezem, maar ook de kunstgrasmat was volgens sommige Utrechters mede debet aan de nederlaag. ,,We moeten toch twintig, dertig minuten wennen aan de grasmat, je ziet dat de tegenstander veel beter uit de voeten kan,’’ stipt middenvelder Tom Caluwé aan
Hij vond een medestander bij zijn teamgenoten Cedric van der Gun: ,,Je zag al bij de warming-up dat het veld niet vlak was, en de bal raar rolde’’. En Tim Cornelisse, die voor het eerst in het Polman Stadion aantrad: ,,Het is zo anders spelen, en je ziet bij ons op bepaalde momenten toch een bepaalde angst. Heracles troefde ons vooral op inzet af. Dat we tegen mindere tegenstanders minder gemotiveerd lijken, daar heb ik ook geen verklaring voor. Ik dacht echt dat we er na de 1-1 overheen zouden gaan. Zij stonden ook nog eens met zijn tienen. Het is mooi dat ik scoor, maar we hebben er voor de ranglijst geen moer aan.
Snap je hem?quote:FC Utrecht bereidde zich op het eigen trainingscomplex Zoudenbalch, waar dit seizoen een vrijwel vergelijkbare mat ligt als in Almelo, voor op de confrontatie met Heracles.
Wat is daar zo raar aan?quote:Bij Heracles was de kritiek aan dovemansoren gericht. Sterker nog. De grootste boosdoener -de met twee keer geel weggezonden Ghanees Emmanuel Boakye- liep na afloop gewoon voorop in de polonaise.
Dan heb ik een andere mening dan Mario. Sowieso belachelijk dat hij Heracles en eigenlijk vooral Boakye wil neerzetten als ordinaire schopper, dan ziet hij sowieso weinig wedstrijden van Heracles. Boakye is iemand die er wel stevig invliegt, maar het is alles behalve een smerige schopper. Die actie van vrijdag was ook bepaald geen doodschop, hij was gewoon te laat. Hij ging niet met gestrekt been het duel aan en ook gingen de benen niet omhoog richting de knieën.quote:Jekyll en Hyde
Na het bekijken van al die DVD’s had ik vrijdagnamiddag bijna rechthoekige LCD-ogen, maar desondanks besloot ik 's avonds toch nog even naar de RTL-voetbal uitzending te kijken. En dan is het wel een hele stap terug, om plotseling Heracles Almelo-FC Utrecht op het scherm te hebben. Niet erg, als je het in het juiste perspectief blijft zien.
In die wedstrijd zag ik trouwens een paar overtredingen voorbijkomen, waarvan ik alleen maar kan zeggen: niet normaal meer. En ook nog eens overtredingen, waarvan ik écht de logica niet kan inzien. Ik vraag me dan ook met regelmaat af, wat er in de hoofden van sommige spelers omgaat. Het lijkt wel of de kleur van het kunstgras -- en de geur van écht voetbalgras -- spelers in een soort Dr.Jekyll en Mr. Hyde transformatie brengt.
En denk nu niet, dat ik op deze plek een pleidooi voor het winnen van de Fair Play-Cup ga houden. Ook ík vind, dat overtredingen bij het voetbalspel horen als diezelfde Jekyll bij Hyde. Maar wie de acties van Heraclied Emmanuel Boakye in de eerste minuten van Heracles-Utrecht nog eens terug ziet, begrijpt meteen wat ik bedoel. Al in de eerste minuut werd FC Utrecht-junior Randy Wolters bijna de eerste tribune-ring 'opgekegeld'.
Scheidsrechter Jan Wegereef probeerde de verdediger -- na deze welkomstboodschap (zo één heeft-ie er trouwens bijna elke week) -- nog tot rede te brengen, al denk ik dat in dit geval een fel gekleurde gele kaart een beter signaal zou zijn geweest.
Geel had wellicht Boakyes ogen nog geopend, want nu werd al snel duidelijk dat de waarschuwende tekst van Wegereef tegen dovemansoren gericht was geweest. Nog geen drie minuten later (ploeggenoot Quansah had inmiddels al wel een terechte gele kaart ontvangen) maakte hij weer zo’n overtreding die een gewaarschuwd en nadenkend persoon nooit zou hebben gemaakt. Wegereef kón nu niet anders dan geel geven.
Ook daarna bleef Boakye voortdurend op het randje -- maar net binnen de perken -- spelen, totdat bij hem weer op één-of-andere-manier een stop doorsloeg. Vijf meter op de helft van de tegenstander en zonder enige aanleiding of dreigend gevaar schoffelde hij Cedric van der Gun tegen het kunstgras. Een tweede gele kaart was onvermijdelijk geworden, waardoor zijn ploeg zwaar werd gedupeerd omdat men nog een half uur met tien man verder moest.
(Mario van der Ende)
Huilen we? Volgens mij zijn de meeste reacties met eenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 13:50 schreef TerroRobbie het volgende:
Heb je gewonnen ga je nog 3 pagina's lang huilen over Utrecht
Halve bekerfinale dus...quote:Op maandag 10 maart 2008 13:15 schreef DarkShine het volgende:
Is er nog iets te regelen met kaarten? Zoek er nog 2/3...
Nee, dan moet er al haast toevallig iemand zijn die we kennen die ziek is ofzo.quote:
Na de bekerwedstrijd tegen jullie zat jij hier ook een week lang te huilen over ons slechte spel.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 13:50 schreef TerroRobbie het volgende:
Heb je gewonnen ga je nog 3 pagina's lang huilen over Utrecht
quote:Verbeek had al serieus contact met Heracles
Gertjan Verbeek is niet alleen in gesprek met Feyenoord over een toekomstig dienstverband. Volgens voorzitter Jan Smit van Heracles Almelo sprak de scheidend trainer van sc Heerenveen ook met hem over een terugkeer naar de Tukkers.
Van 2001 tot 2004 was de coach al werkzaam bij Heracles. Toen leidde hij de Heraclieden op een haar na naar de Eredivisie om vervolgens aan de slag te gaan bij sc Heerenveen. Laatstgenoemde club koos er in een eerder stadium echter voor om niet met de succescoach verder te gaan, ondanks de goede prestaties.
Preses Smit zet daarom de deur open voor Verbeek om aan het einde van het seizoen terug te keren. "Ik heb al enkele keren serieus met Gertjan gepraat over een terugkeer. We zijn nog steeds regelmatig met elkaar in gesprek. En hij neemt mijn aanbieding in beraad", zo zegt de beleidsbepaler in VoetbalVandaag.
De vrees dat Verbeek liever kiest voor een topclub heeft Smit niet. "Het maakt Gertjan niet uit of hij naar een grote of kleine club kan, als hij er maar een uitdaging in ziet."
Komt toch niet denk ik.quote:
quote:FC Twente en Heracles tevreden met tv-deal
De tv-samenvattingen van de eredivisiewedstrijden zijn vanaf komend voetbalseizoen weer te zien bij de NOS. ANP Photo
ENSCHEDE - ,,Het belangrijkste is dat we er niet op achteruit gaan. Wij houden ongeveer hetzelfde bedrag als wat we hadden'', zegt voorzitter Joop Munsterman. Dat betekent dat Twente ook de komende jaren ongeveer 4.6 miljoen euro per seizoen krijgt.
Voorzitter Jan Smit van Heracles is uitermate content met de deal over de voetbalrechten. ,,Wij krijgen als clubs net zoveel als in het vorige pakket, dus je hoort ons niet klagen. Dit was voor ons de beste aanbieding en hier kunnen we dan ook prima mee leven. De angst dat sommige clubs de begroting zouden moeten terugschroeven, bleek ongegrond en daar zijn wij als Heracles ook uitermate tevreden over."
Nee hoor, sterker nog ik heb er helemaal niks over gezegd.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 14:18 schreef Damzkieee het volgende:
Na de bekerwedstrijd tegen jullie zat jij hier ook een week lang te huilen over ons slechte spel.
Tjah, Alsof iedereen Pim Polman van gezicht kent.quote:Pim Polman komt eigen stadion niet in
ALMELO - Hij is de naamgever van het stadion, maar Pim Polman kwam afgelopen vrijdag bijna de businessruimte van Heracles Almelo niet binnen. "Ze vroegen me na de wedstrijd tegen Utrecht naar een kaartje wat ik niet had", verklaart de zakenman uit Enschede. "Ik zei: donder op, ik ben Polman, maar die man wilde me niet binnenlaten.
Toen kwamen anderen die me kenden en toen mocht ik naar binnen. Ik heb er later wel om gelachen met die man van de beveiliging."
De plannen van Heracles voor een nieuw stadion vallen bij de naamgever in goede aarde. "Zogoed ze nu spelen is dit stadion te klein. En als Heracles een zichtlocatie krijgt bij de snelweg, ben ik er blij mee. Ik heb een contract tot 2019, dus ik zit goed. Ik had een contract tot 2009, maar ik heb het met tien jaar verlengd, toen ik dacht dat de club naar de eredivisie zou gaan. Dat heeft goed uitgepakt."
Veel zaken heeft de naam op het stadion hem niet opgeleverd. "Voor ons type bedrijf heb je er niet veel aan, ik verkoop er niet meer hout of vastgoed door."
www.tctubantia.nl
Ik heb er een naar gevoel bij, zeker nu Quansah en Boakye geschorst worden. We zitten in een goede serie natuurlijk en voetballen bij vlagen redelijk goed, alleen vrees ik dat we wellicht op inzet worden afgetroefd omdat de positie voor jullie nog iets beroerder is en daardoor misschien meer het belang van de wedstrijd begrijpen.quote:Op woensdag 12 maart 2008 15:39 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
Wat denken jullie van a.s. zaterdag?
Ja, maar belangrijke wedstrijden en Heracles is niet echt een goede combinatie. In de eredivisie gaat het ons misschien wat beter af als we onder druk staan, maar ik ben bepaalde wedstrijden in de 1e divsie nog niet vergeten.quote:Op woensdag 12 maart 2008 16:02 schreef Charles.Darwin het volgende:
Als we van De Graafschap winnen is de buit binnen. Dan blijven we lekker in de eredivisie, onafhankelijk van het resultaat tegen WII. Ik denk dat ook de spelers van Heracles wel weten hoe belangrijk de volgende wedstrijd is ... en ik denk dus ook niet dat het aan strijd zal ontbreken.
Boh tegen Roda. Ik heb nu al zenuwen man.quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:55 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Belangrijke week.
Zaterdag een gelijkspel en tegen Roda na pingels door in de beker.
Liever dan Rahim.quote:Op donderdag 13 maart 2008 11:19 schreef Damzkieee het volgende:
Ik zie nog geen reden waarom het niet zou lukken. Behalve als Smit weer centraal speelt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |