abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56921227
quote:
GPD

Zwolle -

Een 26-jarige vrouw is donderdag uit het Hanzebad in Zwolle gezet wegens het dragen van een burqini, een tweedelig allesbedekkend broekpak waarvan het bovenstuk reikt tot onder de knie. De moslima, Liselotte Buitelaar, was net vijf minuten met haar tweejarige zoon Ilias in het water aan het spelen toen ze te horen kreeg dat er klachten waren over haar kleding.

"Ons reguliere publiek vindt het aanstootgevend, daar moeten we rekening mee houden", zegt directeur Hans Meijer van het openbare bad. "Dat geldt ook voor mensen met obesitas, voor deze groep hebben we aparte uurtjes zodat ze onder elkaar kunnen zwemmen. Zwolle is nog niet toe aan de burqini, daar heb ik rekening mee te houden."

"Wij hebben geen beleid dat het dragen van een burqini verbiedt", aldus wethouder Janco Cnossen. "De verantwoordelijkheid voor toelating ligt daarmee bij de directie van het bad. Ik heb begrepen dat die de burqini niet aanmerkt als zwemkleding." Cnossen wil de burqini niet verbieden. Mocht Buitelaar in navolging van andere moslima's werk willen maken van de weigering, dan gaat de wethouder met de zwembaddirectie overleggen.

Naar aanleiding van klachten over de burqini in Almelo - waar de draagster overigens wel door mocht zwemmen - stelde het kabinet eerder dat een burqini niet meer of minder is dan gewone badkleding. "Het is geen islamisering van de sport, maar juist een vorm van integratie", stelde staatssecretaris Jet Bussemaker van volksgezondheid, welzijn en sport, bij die gelegenheid.

Buitelaar, die zich zes jaar geleden tot de islam bekeerde is teleursteld. "Ik doe het niet om te provoceren, maar ik wil wel een lans breken voor de burqini. Ik kan me voorstellen dat mensen die zo'n badpak nog nooit gezien hebben het vreemd vinden. In een ander bad kreeg ik wel opmerkingen als 'heb je kleren aan?' Met dergelijke reacties ben ik blij, want dan kan ik vertellen dat het gewoon een iets groter badpak is", glimlacht ze. "Van echt badpakkenstof. Het is heel licht. Heel anders dan gewone kleding."

Burqini is een samentrekking van de woorden 'boerka' en 'bikini'. Het kledingstuk is uitgevonden in Australië en sinds vorig jaar in Nederland te koop. De boerka is een zwart gewaad dat alleen de ogen onbedekt laat, maar burqini's zijn er in allerlei felle kleuren.

Woortman Sportswear in Meppel heeft sinds november het alleenrecht op de distributie van het badpak voor Europa en Noord-Afrika. De vraag is zo groot dat het bedrijf naar een ruimer onderkomen omziet. "Dat hadden we niet verwacht", aldus de eigenaresse.
Volkomen normaal dat die maatregel is genomen om haar te verwijderen.Ik ga ook niet met een pak aan het zwembad in.En het is onhygienisch.Het wordt tijd dat er islamitische zwembaden komen zodat ze daar heen kunnen gaan en onze baden niet verzieken nu de politiek zonodig de boel wil islamiseren,ook de sport.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zaterdag 23 februari 2008 @ 06:46:11 #2
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_56921284
Dit getuigt weer van een domheid om van te jánken. Aanstoot nemen aan afwijkende zwemkleding?? What the fuck. Hoe onverdraagzaam en kortzichtig kun je worden? Hoe kun je in godsnaam van anderen tolerantie en verdraagzaamheid verlangen als je zelf zó benepen bent? Voor dit soort types, die inmiddels aanstoot nemen aan alles wat niet in hun burgerlijke straatje past, in het bijzonder als het iets weg heeft van een connectie met moslims, schaam ik me diep. Dan begrijp je er werkelijk geen ene donder van. .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  zaterdag 23 februari 2008 @ 07:04:13 #3
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_56921299
Ik vind hem wel goed eigenlijk. Boerka's worden gedragen om zo min mogelijk aanstoot te geven, en nu wordt deze vrouw verwijdert omdat ze in haar boerkini aanstoot geeft.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_56921308
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 06:09 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Volkomen normaal dat die maatregel is genomen om haar te verwijderen.Ik ga ook niet met een pak aan het zwembad in.En het is onhygienisch.Het wordt tijd dat er islamitische zwembaden komen zodat ze daar heen kunnen gaan en onze baden niet verzieken nu de politiek zonodig de boel wil islamiseren,ook de sport.
en aparte winkels, en aparte wijken, en aparte plaatsen in de bus!
dát zal ze leren!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_56921348
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 06:46 schreef keesjeislief het volgende:
Dit getuigt weer van een domheid om van te jánken. Aanstoot nemen aan afwijkende zwemkleding?? What the fuck. Hoe onverdraagzaam en kortzichtig kun je worden? Hoe kun je in godsnaam van anderen tolerantie en verdraagzaamheid verlangen als je zelf zó benepen bent? Voor dit soort types, die inmiddels aanstoot nemen aan alles wat niet in hun burgerlijke straatje past, in het bijzonder als het iets weg heeft van een connectie met moslims, schaam ik me diep. Dan begrijp je er werkelijk geen ene donder van. .
Je hebt volkomen gelijk.

Ik ben een overtuigde naturiste en wordt ook uit het zwembad geflikkerd als ik tijdens reguliere zwemuurtjes in m'n blootje ga.
En bij de weg, volledig terecht ook.
pi_56921457
Wat een onzin, die vrouw uit het bad zetten! Wat doet ze nu verkeerd? iets te veel kleding?
Overigens is de burqini helemaal niet gezichtsbedekkend:
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_56921460
quote:
"Dat geldt ook voor mensen met obesitas, voor deze groep hebben we aparte uurtjes zodat ze onder elkaar kunnen zwemmen."
Dát vind ik dus echt...... urg, wat gaan ze doen, je op een weegschaal zetten voordat je het zwembad in mag? Of je wel licht genoeg bent?

En zon burqini bedekt het hoofd toch niet? Laat dat mens lekker in kleren zwemmen, lekker boeiend als je het mij vraagt >.<
www.wynter.nl (NOG NIET KLAAR)
pi_56921475
Slechte zaak, en al helemaal zuur voor dat jochie. Ziet opeens zijn moeder weggestuurd worden.

En 'onhygiënisch', kom nou. Dan is iedere combinatie van textiel en water onhygiënisch.

Te triest voor woorden dat er mensen bestaan die gaan zeiken over zulke pietluttige dingen in een openbaar zwembad. Blaas dan godverdomme een badje op en ga in je tuin liggen pauperen.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 februari 2008 @ 08:46:14 #9
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56921484
Je zou in zwolle maar obestias hebben en in je boerkini willen zwemmen...
  † In Memoriam † zaterdag 23 februari 2008 @ 08:48:25 #10
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_56921488

Teletubbie-pak!

Ik zie overigens die hele dikke dames liever in zo'n teletubbiepak dan in een badpak of bikini

Overigens, als iemand gaat klagen over de te kleine badpakken van corpulente dames of het te kleine zwembroekje van een dikke man dan zet men die mensen toch ook niet uit het zwembad?

Leven en laten leven hoor.

[ Bericht 51% gewijzigd door Loedertje op 23-02-2008 08:53:34 ]
pi_56921489
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 08:43 schreef Nosh het volgende:

En 'onhygiënisch', kom nou. Dan is iedere combinatie van textiel en water onhygiënisch.
Kinderen die in het zwembad plassen, dát is pas onhygiënisch!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 februari 2008 @ 08:50:14 #12
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56921498
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 08:48 schreef Loedertje het volgende:
[ afbeelding ]

Teletubbie-pak!

Ik zie overigens die hele dikke dames liever in zo'n teletubbiepak dan in een badpak.
Nou ik ben blij dat ik zwolle gezellig met mijn mede dikkerds mag zwemmen... 's nachts om een uur of 3.
Mag je dan als vetklep wel je gezin meenemen die een normaal gewicht hebben vraag ik me dan af?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 februari 2008 @ 08:51:20 #13
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56921503
Of zouden de andere speklappen daar aanstoot aan nemen?
  † In Memoriam † zaterdag 23 februari 2008 @ 08:56:41 #14
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_56921512
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 08:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Je zou in zwolle maar obestias hebben en in je boerkini willen zwemmen...

Idd, en wat is aanstootgevend?
  zaterdag 23 februari 2008 @ 08:58:42 #15
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_56921519
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 08:39 schreef Wynter het volgende:

[..]

Dát vind ik dus echt...... urg, wat gaan ze doen, je op een weegschaal zetten voordat je het zwembad in mag? Of je wel licht genoeg bent?
hm, soort omgekeerde heksenwaag....

Maar als iemand zich dus ergens aan stoort flikker je die persoon het zwembad uit? Zal lekker rustig worden dan
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  † In Memoriam † zaterdag 23 februari 2008 @ 09:09:59 #16
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_56921554
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 08:58 schreef Againzender het volgende:

Maar als iemand zich dus ergens aan stoort flikker je die persoon het zwembad uit?

Dat is alleen als je Liselotte Buitelaar heet, heb het verder nog nooit ergens gelezen

pi_56921556
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 08:39 schreef Wynter het volgende:

[..]

En zon burqini bedekt het hoofd toch niet? Laat dat mens lekker in kleren zwemmen, lekker boeiend als je het mij vraagt >.<
ik dacht meteen : ik nooit in burkini, maar "Live and let Live".
Maar die opmerking over obesitas schoot mij helemaal in het verkeerde keelgat. Hoe moet ik dan met mijn zoontjes zwemmen? Zij in de gewone tijd en ik in het vetzakkenuurtje?
Godverdomme en ze durven het nog openlijk te zeggen ook.
Ik vind mijn lijf ook niet "mooi" (volgend staande normen), maar je kunt ook alleen naar de bloedmooie meiden kijken. Naar mij kijken is niet verplicht. (liever niet zelfs, word ik zo verlegen van)

Wat is het volgende? Alleen onder de 45, tenzij je een face- en bodylift hebt gehad? KLOOTZWEMBAD
uit een aspergernest
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 februari 2008 @ 09:10:57 #18
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56921558
Tis natuurlijk wel een woslimma...
  † In Memoriam † zaterdag 23 februari 2008 @ 09:14:21 #19
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_56921569
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 09:10 schreef Swetsenegger het volgende:
En ze schuwt media-aandacht niet, verre van dat zelfs als je haar Hyves bekijkt.
Ze zal de directie van het zwembad in Zwolle wel dankbaar zijn voor deze aandacht en misschien levert het haar een uitnodiging op in een actualiteitenprogramma
pi_56921573
quote:
"Ons reguliere publiek vindt het aanstootgevend, daar moeten we rekening mee houden"
Ben benieuwd wat Het_hupt, en met hem vele anderen, te melden hebben als met deze motivatie dames in de ons gewone zwempakken en bikini's voortaan geweigerd worden in zwembaden in de kleurrijkere wijken van Amsterdam.

Hoewel, eigenlijk ben ik helemaal niet benieuwd, ik weet het wel. Schuimbekkende woede, over de walgelijke toegeeflijkheid jegens intolerantie .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_56921577
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 09:10 schreef Swetsenegger het volgende:
nee, een burkini
  zaterdag 23 februari 2008 @ 09:15:49 #22
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56921578
For crying out loud, is dit alles? Dit kan toch geen nieuws zijn?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  † In Memoriam † zaterdag 23 februari 2008 @ 09:16:00 #23
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_56921579
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 09:10 schreef wendytje het volgende:

Maar die opmerking over obesitas schoot mij helemaal in het verkeerde keelgat. Hoe moet ik dan met mijn zoontjes zwemmen? Zij in de gewone tijd en ik in het vetzakkenuurtje?
Erg he?
Ouderen een speciaal uurtje, brandwonden-uurtje, sinaasappelhuid-uurtje, moslima-uurtje...en idd het vetzakken-uurtje.

Alles op afspraak en keurig wachten tot jouw soort aan de beurt is
  † In Memoriam † zaterdag 23 februari 2008 @ 09:17:34 #24
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_56921587
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 09:15 schreef popolon het volgende:
Niet?
Volgens mij wel want wie gaat er strax bepalen wat er aanstootgevend is?
(hoe een pyama-teletubbie-pak aanstootgevend kan zijn en waarover die klagers nu exact hebben lopen klagen is mij overigens écht een raadsel, dat men ingaat op die klagers is gewoon bizar..)
pi_56921593
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 09:16 schreef Loedertje het volgende:

Verzuilde integratie: netjes langs elkaar heen leven, ingedeeld naar uiterlijke kenmerken.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 23 februari 2008 @ 09:18:56 #26
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_56921595
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 09:17 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Niet?
Volgens mij wel want wie gaat er strax bepalen wat er aanstootgevend is?
(hoe een pyama-teletubbie-pak aanstootgevend kan zijn en waarover die klagers nu exact hebben lopen klagen is mij overigens écht een raadsel, dat men ingaat op die klagers is gewoon bizar..)
dat lijkt mij inderdaad precies de nieuwswaarde van dit bericht
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_56921607
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 09:16 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Erg he?
Ouderen een speciaal uurtje, brandwonden-uurtje, sinaasappelhuid-uurtje, moslima-uurtje...en idd het vetzakken-uurtje.

js, want dikkerds zijn besmettelijk.... en brandwonden zijn zo vies, daar moet je niet naar hoeven kijken. Hup alle gehandicapten dumpen in friesland, hoeven we die ook niet meer te zien. Alle ADHD-ers in een kliniek, want daar erger ik me ook dood aan. Autisten horen niet in de samenleving, want die hebben geen aangepast gedrag.
Doet me aan iemand denken.....
uit een aspergernest
  † In Memoriam † zaterdag 23 februari 2008 @ 09:21:02 #28
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_56921611
Oproep, is er iemand met een hyves account die haar hier eens kan uitnodigen?
Ik ben benieuwd naar de reden die ze haar hebben meegegegeven namens de directie.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 09:22:03 #29
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56921615
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 09:15 schreef popolon het volgende:
Sorry ik las te snel.
quote:
"Dat geldt ook voor mensen met obesitas"
Nazi praktijken.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_56921619
quote:
[ afbeelding ]

Teletubbie-pak!

Ik zie overigens die hele dikke dames liever in zo'n teletubbiepak dan in een badpak of bikini
Ik wou het net zeggen!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  † In Memoriam † zaterdag 23 februari 2008 @ 09:23:52 #31
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_56921623
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 09:22 schreef popolon het volgende:

Sorry ik las te snel.
.
quote:
Nazi praktijken.
Ja met deze reactie zit je helemaal op het NWS niveau hier op fok
pi_56921631
En zoals zo vaak, is het toegeven aan mensen met moslimsvrees nu net het gevaarlijkst voor mensen met moslimvrees.

Wat denk je dat een moslim gezegend met enig gevoel voor rechtvaardiging doet met het argument "Ons reguliere publiek vindt het aanstootgevend, daar moeten we rekening mee houden", in een zwembad dat voornamelijk bezocht wordt door moslims in nette badkledij en er komt iemand binnen in een krappe bikini?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 februari 2008 @ 09:25:44 #33
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56921640
Ik zal in zwolle maar niet met mijn bril aankomen bij het zwembad. Én te dik én een bril.... Misschien hebben we in het buitenbad nog een plekje meneer Swets. Hier een bijl om een wak te hakken...
pi_56921642
Naja, het is iig te triest voor woorden, toen ik dat stukje las van mensen met obesitas viel ik bijna van mij stoel. Je zal verdomme belasting betalen om zo'n zwembad open te houden .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_56921643
quote:

Overigens, als iemand gaat klagen over de te kleine badpakken van corpulente dames of het te kleine zwembroekje van een dikke man dan zet men die mensen toch ook niet uit het zwembad?
Ik erger me dood aan doorschijnende tepels van mokkels van 17 en van halve neukpartijen in het bubbelbad, als mijn zoontje er ook in zit.
uit een aspergernest
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 februari 2008 @ 09:26:29 #36
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56921644
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 09:24 schreef sigme het volgende:

Wat denk je dat een moslim gezegend met enig gevoel voor rechtvaardiging doet met het argument "Ons reguliere publiek vindt het aanstootgevend, daar moeten we rekening mee houden", in een zwembad dat voornamelijk bezocht wordt door moslims in nette badkledij en er komt iemand binnen in een krappe bikini?
masturberen?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 februari 2008 @ 09:27:30 #37
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56921648
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 09:26 schreef wendytje het volgende:

[..]

Ik erger me dood aan doorschijnende tepels van mokkels van 17 en van halve neukpartijen in het bubbelbad, als mijn zoontje er ook in zit.
Er kunnen niet genoeg doorschijnende 17 jarige tepels te zien zijn in het zwembad.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 09:28:30 #38
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56921656
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 09:23 schreef Loedertje het volgende:

[..]

[..]

Ja met deze reactie zit je helemaal op het NWS niveau hier op fok

Maar het riekt er wel naar !

Dikke mensen afschermen, burka;s afschermen, what's next ?
  † In Memoriam † zaterdag 23 februari 2008 @ 09:32:40 #39
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_56921679
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 09:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Naja, het is iig te triest voor woorden, toen ik dat stukje las van mensen met obesitas viel ik bijna van mij stoel. Je zal verdomme belasting betalen om zo'n zwembad open te houden .
Het kán ook op eigen verzoek zijn hè?
Er zijn idd ook speciale uren voor nudisten, dikkere medemensen en moslimá's.
Die vragen daar doorgaans zelf om en willen niet continu bekeken of uitgelachen worden en daar kan ik mij dan wel iets bij voorstellen.

Als het op verzoek van de directie gebeurt is het toch een ander verhaal.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 09:35:55 #40
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56921700
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 09:32 schreef Loedertje het volgende:

Die directie had heel lang geleden de naam NSDAP.
pi_56921711
Btw, de vrouw is een Nederlandse begrijp ik?
I´m back.
pi_56921724
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 09:10 schreef wendytje het volgende:

[..]

ik dacht meteen : ik nooit in burkini, maar "Live and let Live".
Ik vind mijn lijf ook niet "mooi" (volgend staande normen), maar je kunt ook alleen naar de bloedmooie meiden kijken. Naar mij kijken is niet verplicht. (liever niet zelfs, word ik zo verlegen van)

Wat is het volgende? Alleen onder de 45, tenzij je een face- en bodylift hebt gehad? KLOOTZWEMBAD
Precies! Ikzelf ben ook niet een van de slanksten en word in Nederland dan ook vaak als dik bestempeld... Ikzelf vind mijzelf niet dik, maar naast al die strijkplanken van tegenwoordig weten mensen niet beter... Gelukkig denken ze daar in het buitenland anders over.

Maar dan nog, mensen met obesitas voelen zich vaak al niet lekker in hun lijf, en als je ze dan in een speciaal zwemuurtje plaatst voelen ze zich toch helemaal buitengesloten van de maatschappij?

En waar ligt de grens met obesitas voor het zwembad?
pi_56921728
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 09:37 schreef Ryan3 het volgende:
Btw, de vrouw is een Nederlandse begrijp ik?
Maakt het uit, eigenlijk?

Het lijkt me dat als we bij zwembaden ook nog gaan controleren op paspoort om vervolgens te bedenken wat iemand al dan niet aan mag, we nog gestoorder zijn.
pi_56921734
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 09:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Maakt het uit, eigenlijk?

Het lijkt me dat als we bij zwembaden ook nog gaan controleren op paspoort om vervolgens te bedenken wat iemand al dan niet aan mag, we nog gestoorder zijn.
Ja, nou, ik vrees dat mevrouw wel houdt van opzettelijk provoceren.
I´m back.
pi_56921745
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 09:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik ook.
Het doet me ook vreselijk denken aan provo's. Niks verbodens doen en het spruitjesvolk het bloed onder de nagels vandaan pesten.

Ben toch benieuwd hoe we hier over 10, 15 jaar op terug kijken.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 09:45:12 #46
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56921750
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 09:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik vrees dat er weer wat ophef is om niks. Een badpakje met wat exra bedekking, nou kijk maar uit hoor!
pi_56921773
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 09:45 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik vrees dat er weer wat ophef is om niks. Een badpakje met wat exra bedekking, nou kijk maar uit hoor!
Heel erg provocerend natuurlijk... voel me bijna bedreigt door al die mensen met kleding aan elke dag...
  zaterdag 23 februari 2008 @ 09:49:31 #48
78918 SeLang
Black swans matter
pi_56921777
Terecht dat ze het zwembad wordt uitgezet.
Als ik met een t-shirt aan het water induik word ik ook uitgezet omdat het 'onhygienisch' is. (ja dat is gebeurd)

Ik heb trouwens niets tegen die burqini an sich, maar dan graag wel dezelfde regels voor iedereen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 23 februari 2008 @ 09:49:45 #49
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_56921778
Als ik niet met lange broek en t-shirt aan mag zwemmen (of in mijn blote kont) dan zijn er blijkbaar regels en die gelden ook voor de mevrouw met zo`n tent.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_56921779
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 09:45 schreef popolon het volgende:

[..]

Mij bekruipt het gevoel dat deze vrouw schik heeft in het provoceren van de in haar ogen xenofobische medemens.
I´m back.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 09:52:14 #51
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56921790
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 09:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mij bekruipt het gevoel dat deze vrouw schik heeft in het provoceren van de in haar ogen xenofobische medemens.
Mission accomplished. In dit topic dan.
pi_56921797
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 09:44 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik ook.
Het doet me ook vreselijk denken aan provo's. Niks verbodens doen en het spruitjesvolk het bloed onder de nagels vandaan pesten.

Ben toch benieuwd hoe we hier over 10, 15 jaar op terug kijken.
Ik denk dat het hele burka gebeuren over een tijdje weer verdwijnt, en ook de discussie daarover.
Ook bij moslima's draait het vaak om een soort provocatie, er staat niets in de Koran dat het dragen ervan verplicht en ook cultuur kan geen verplichtende rol spelen.
I´m back.
pi_56921803
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 09:49 schreef SeLang het volgende:
Als ik met een t-shirt aan het water induik word ik ook uitgezet omdat het 'onhygienisch' is. (ja dat is gebeurd)

Ik heb trouwens niets tegen die burqini an sich, maar dan graag wel dezelfde regels voor iedereen.
Het is alleen jammer dat de directeur het heeft over aanstootgevend, en niet over hygienische redenen.
pi_56921813
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 09:54 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Het is alleen jammer dat de directeur het heeft over aanstootgevend, en niet over hygienische redenen.
ik vind het op zich best grappig. Als moslims iets aanstootgevend vinden moet er altijd rekening mee gehouden worden, of ze beginnen te rellen. Dan moeten ze er ook maar eens rekening mee leren houden dat ook wij iets aanstootgevends kunnen vinden, en dat zij daar dan ook eens rekening mee moeten houden.

Goede actie dus
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_56921818
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 09:52 schreef popolon het volgende:

[..]

Mission accomplished. In dit topic dan.
Nou ja, ik ben geneigd om jouw eerste reactie te onderschrijven. En dan trapt men er dus niet in.
Overigens denk ik dat de opsomming van feiten in het artikeltje achteraf wel weer doorspekt zal blijken te zijn met de nodige onwaarheden en hineininterpretieringen. Zo gaat dat vaak.
I´m back.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 10:01:19 #56
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_56921848
Je ligt als propere moslim toch krom van het lachen als je dit 'bekeerde' aandachtsorgel voorbij ziet komen? Iemand? Meki?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 23 februari 2008 @ 10:01:49 #57
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56921850
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 09:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, ik ben geneigd om jouw eerste reactie te onderschrijven. En dan trapt men er dus niet in.
Overigens denk ik dat de opsomming van feiten in het artikeltje achteraf wel weer doorspekt zal blijken te zijn met de nodige onwaarheden en hineininterpretieringen. Zo gaat dat vaak.
Ja maar hoe ver gaan we?

Als ik met een bolletje Edammer met de klompen aan in het zwembad duik hoor ik niemand hier in Michigan.

Dan noem ik nog niet eens de klederdracht !
  zaterdag 23 februari 2008 @ 10:16:17 #58
3542 Gia
User under construction
pi_56921951
Steeds meer zwembaden verbieden de shorts als zwembroeken, omdat ze, op jaarbasis teveel water mee het zwembad uitnemen en te vervuilend zouden zijn.
En dan gaan we nu badkleding met nog meer wateropnemend stof, toelaten?

Oftewel, onze zonen moeten in ballenknijpers, maar hun dochters mogen in burkini.

Het moet niet gekker worden.

Overigens ben ik in deze eerder tegen het verbod op de shorts, dan voor een verbod op de burkini. Ik vind zo'n burkini wel goed voor de integratie.
pi_56922185
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 10:16 schreef Gia het volgende:
Steeds meer zwembaden verbieden de shorts als zwembroeken, omdat ze, op jaarbasis teveel water mee het zwembad uitnemen en te vervuilend zouden zijn.

Oftewel, onze zonen moeten in ballenknijpers, maar hun dochters mogen in burkini.

Dat zijn onze kleindochters dan? Lol. .
I´m back.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 10:45:32 #60
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_56922206
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 09:09 schreef Loedertje het volgende:

[ afbeelding ]
wtf is dat
pi_56922207
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 10:01 schreef popolon het volgende:

[..]

Ja maar hoe ver gaan we?

Als ik met een bolletje Edammer met de klompen aan in het zwembad duik hoor ik niemand hier in Michigan.

Dan noem ik nog niet eens de klederdracht !
Dit soort dingen reguleert zich vanzelf wel. Meestal dan.
I´m back.
  † In Memoriam † zaterdag 23 februari 2008 @ 10:48:12 #62
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_56922218
quote:
Steeds meer zwembaden verbieden de shorts als zwembroeken, omdat ze, op jaarbasis teveel water mee het zwembad uitnemen en te vervuilend zouden zijn.En dan gaan we nu badkleding met nog meer wateropnemend stof, toelaten?
Wat ??

O ja, die badkleding is gewoon gemaakt van superlichte stof hoor Lees de website maar, de eigenaar van die site heeft strax een leuke hummer
  † In Memoriam † zaterdag 23 februari 2008 @ 10:49:05 #63
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_56922227
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 10:45 schreef Aventura het volgende:

[..]

wtf is dat
Dat is het echtpaar Buitelaar-van der Kolk (overigens 2 Nederlandse achternamen, ga ervanuit dat de man in deze ook halfbloed is )
  zaterdag 23 februari 2008 @ 10:53:38 #64
798 voyeur
bemoeit zich
pi_56922267
quote:

Overigens ben ik in deze eerder tegen het verbod op de shorts, dan voor een verbod op de burkini. Ik vind zo'n burkini wel goed voor de integratie.
Is dit ook verboden?
Here we are now, entertain us.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 februari 2008 @ 10:54:02 #65
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_56922271
Stomzinnig dat ze het water is uitgezet.
en Gia woon je in België ofzo ?
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 23 februari 2008 @ 10:54:35 #66
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56922275
Ik vind het al niet normaal dat een (ogenschijnlijk) gezonde Hollandse vrouw het in haar hoofd haalt om zich te bekeren tot de Islam . En kennelijk heeft ze ook nog een blanke man naast zich. Hoe zit dat nou weer? .
Niet meer actief op Fok!
pi_56922306
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 10:54 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind het al niet normaal dat een (ogenschijnlijk) gezonde Hollandse vrouw het in haar hoofd haalt om zich te bekeren tot de Islam . En kennelijk heeft ze ook nog een blanke man naast zich. Hoe zit dat nou weer? .
Daar gaat het toch niet om
pi_56922314
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 09:09 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dat is alleen als je Liselotte Buitelaar heet, heb het verder nog nooit ergens gelezen

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat de fuck is dit nou weer???? Geen import-Iranese, geen Pakistan-fundamentalist maar een Hollandse boerin die waarschijnlijk een vrije westerse opvoeding gehad heeft en besloot zich een extreme variant van een geloof aan te meten?

Vroeger kon je nog shoqueren door een tattoo te nemen of in een minirok te lopen maar tegenwoordig gaan sommige mensen wel heel ver.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  zaterdag 23 februari 2008 @ 10:58:51 #69
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56922317
Gááááán we weer.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 11:02:56 #70
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56922366
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 10:58 schreef sizzler het volgende:

[..]

Wat de fuck is dit nou weer???? Geen import-Iranese, geen Pakistan-fundamentalist maar een Hollandse boerin die waarschijnlijk een vrije westerse opvoeding gehad heeft en besloot zich een extreme variant van een geloof aan te meten?

Vroeger kon je nog shoqueren door een tattoo te nemen of in een minirok te lopen maar tegenwoordig gaan sommige mensen wel heel ver.
Dat bedoel ik dus .
Bij mij op de uni loopt ook een blank meisje rond in kleding van de kringloopwinkel en een roze hoofddoek. En ze heeft een oerhollandse voornaam en een Arabische achternaam. Ik heb even wat zoekwerk verricht via Google (ja, zo ben ik dan wel weer ) en ze blijkt wel op één of andere school te hebben gezeten in het Midden-Oosten. Denk dat ze een Arabische vader heeft en een Nederlandse moeder.

Maar deze mevrouw Buitelaar klinkt idd echt als iemand die gewoon moslima is geworden. Ik snap best dat bepaalde aspecten van de Islam mensen aanspreken (bijv egaliteit en naastenliefde), maar je hebt geen religie nodig om deze waarden tot uitdrukking te brengen. Realiseert zo'n vrouw wel dat ze door de Islam te omarmen ook meteen zo'n monsterlijke God en een achterlijke levensvisie omarmt? .
Niet meer actief op Fok!
pi_56922369

zaterdag 23 februari 2008 @ 11:05:53 #72
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_56922396
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 11:03 schreef sizzler het volgende:
[ afbeelding ]

Tja, als ik zo'n hoofd (en figuur) had, ging ik ook in een Burka lopen
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 23 februari 2008 @ 11:09:25 #73
78918 SeLang
Black swans matter
pi_56922441
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 10:53 schreef voyeur het volgende:

[..]

Is dit ook verboden?
[ afbeelding ]
Met zo'n homo pak word je door Marokkanen het zwembad uitgekicked
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 23 februari 2008 @ 11:29:59 #74
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_56922723
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 10:49 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dat is het echtpaar Buitelaar-van der Kolk (overigens 2 Nederlandse achternamen, ga ervanuit dat de man in deze ook halfbloed is )
How cute. Hobbymoslims in de provincie.
pi_56922945
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 11:29 schreef Aventura het volgende:

[..]

How cute. Hobbymoslims in de provincie.
! .

Verder vind ik het een wel een aardig koekje van eigen deeg. Er zijn legio zwembaden waar zoiets mafs als 'vrouwenzwemmen' geintroduceerd is, met name om Moslimas te laten zwemmen zonder al die hitsige mannen er bij. Als je dan als man bij het zwembad aankomt om een paar baantjes te trekken (wheheh.. hij zei 'trekken') dan kom je er ook niet in.

En nu wordt er iemand het zwembad uitgezet omdat de kleding niet voldoet aan de definitie van 'badkleding' en het is weer janken.

Als ik in een spijkerbroek wil gaan zwemmen in een zwembad mag dat ook niet, al breng ik er speciaal een aparte, schone broek voor mee.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_56922954
In frankrijk wordt je ook het zwembad uitgezet als je een lange zwembroek hebt, logisch
Hygiëne is toch belangrijk, anders zwem ik de volgende keer ook in mijn kleren ofzo
Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
pi_56923065
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 09:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat het hele burka gebeuren over een tijdje weer verdwijnt, en ook de discussie daarover.
Ook bij moslima's draait het vaak om een soort provocatie, er staat niets in de Koran dat het dragen ervan verplicht en ook cultuur kan geen verplichtende rol spelen.
Dat burkagedoe zal wel overwaaien. Ik bedoel ook meer het héle pakket. Gesoes over moslims / religie / religie in het openbaar / aanstootgeven en beledigen.
Vreselijk hip op dit moment, en natuurlijk is het over een tijd weer helemaal uit.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 12:02:08 #78
798 voyeur
bemoeit zich
pi_56923129
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 11:46 schreef vdvorst het volgende:
In frankrijk wordt je ook het zwembad uitgezet als je een lange zwembroek hebt, logisch
Hygiëne is toch belangrijk, anders zwem ik de volgende keer ook in mijn kleren ofzo
Die burquni is gemaakt van stof voor zwemkleding zoals je in dit topic had kunnen lezen en is dus niet vergelijkbaar met jouw spijkerbroek. Mag deze meneer ook niet meer zwemmen in jouw buurtbad?
pi_56923209
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 12:02 schreef voyeur het volgende:

[..]

Die burquni is gemaakt van stof voor zwemkleding zoals je in dit topic had kunnen lezen en is dus niet vergelijkbaar met jouw spijkerbroek. Mag deze meneer ook niet meer zwemmen in jouw buurtbad?
[ afbeelding ]
Als daarvoor geldt: "Ons reguliere publiek vindt het aanstootgevend, daar moeten we rekening mee houden", dan mag ook die meneer niet meer zwemmen. Want aanstootgevendheid voor het reguliere publiek is blijkbaar het argument.

Misschien vindt men in Zwolle dit ook wel aanstootgevend:

Of deze

[ Bericht 4% gewijzigd door sigme op 23-02-2008 12:14:41 ]
pi_56923388
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 07:04 schreef Hukkie het volgende:
Ik vind hem wel goed eigenlijk. Boerka's worden gedragen om zo min mogelijk aanstoot te geven, en nu wordt deze vrouw verwijdert omdat ze in haar boerkini aanstoot geeft.
de ironie is er idd

overigens vind ik dit te ver gaan
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_56923480
het valt me wel op dat in dit topic alles geaccepteerd moet worden, doe je dat niet dan ben je anti-integratie huilies.. er zijn regels in het zwembad, en daar hou je je maar aan. De regels zijn algemeen bekend dus dat wijf wist ook wel beter. Vroeger selecteerde mijn vader onze vakantie-locatie onder andere uit op het zwembad, mocht je daar wel een bermuda-zwembroek aan, of moest je persee met ballenknijper en badmuts te water

Moest je es andersom flikken, in een zwembad vol met burqini's als énige vrouw een bikini aan doen.. je mag blij zijn dat je dan niet wordt gestenigd maar hier moet het kunnen, want hier draait het om integratie, hier is alles toegestaan.. zullen we er een tekeningetje van maken en in de krant zetten?
  zaterdag 23 februari 2008 @ 12:28:15 #82
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56923491
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 10:58 schreef sizzler het volgende:

Geen import-Iranese, geen Pakistan-fundamentalist maar een Hollandse boerin die waarschijnlijk een vrije westerse opvoeding gehad heeft en besloot zich een extreme variant van een geloof aan te meten?
Een bijwerking van de situatie dat er zoveel aandacht is voor de Islam. En we weten allemaal dat aandacht, ook en misschien wel vooral negatieve aandacht, goede marketing is.
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 23 februari 2008 @ 12:29:21 #83
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56923509
Moest je vroeger eens proberen, oproepen om de Koran te verbieden. Sommige woorden zijn gewoon te aanstootgevend, net zoals bepaalde kleding. Laten we weer teruggaan van het moralisme van de jaren 50.
Géén kloon van tvlxd!
pi_56923619
Als je er verder over nadenkt IS een teletubbiepak aanstootgevend.

Wat moeten al die anderen in bikini zich naakt voelen bij zo'n aangeklede muts.

Integratie? Yep............. buigen of bukken...........
pi_56923691
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 12:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
Als je er verder over nadenkt IS een teletubbiepak aanstootgevend.

Wat moeten al die anderen in bikini zich naakt voelen bij zo'n aangeklede muts.

Integratie? Yep............. buigen of bukken...........
Dan trekken zij toch ook een burkini aan
  zaterdag 23 februari 2008 @ 12:43:02 #86
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_56923709
Ik snap de ophef niet zo..... dacht dat de burqini al zoetjesaan ingeburgerd was. Zwemkleding = Zwemkleding
Vraag me af of de directeur van het openbare zwembad wel een beetje open-minded op het gebied van de laatste trends.
pi_56923833
Een duikpak is ook zwemkleding.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 12:52:10 #88
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_56923838
Ik stel voor voor die pinguins een apart zwemuurtje in te voeren, 2 uur 's nachts ofzo.

Strax willen Bassie en Adriaan ook nog in hen eigen tenue gaan zwemmen. Of die clown van de FP die geschminkt op zijn paspoort wilde, mag die ook met clownsmuts en schmink het water in?

Er zijn hier algemeen geldende normen en waarden wat zwemkleding betreft. Een vrouw die topless gaat of een compleet doorzichtige bikini aan heeft, zal er ook uitgezet worden.

Als deze mevrouw zonodig moslima moet worden, doet ze dat maar binnen de afmetingen van haar gestuurde bovenkamer.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_56923885
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 10:54 schreef Viking84 het volgende:
Eeuh, jij bent gezond omdat je atheistisch bent?
  zaterdag 23 februari 2008 @ 13:00:56 #90
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_56923993
In Zwolle zijn ze voornamelijk jaloers omdat ze zelf niet in een rok mogen zwemmen.
Ik ga naar huis.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 13:01:22 #91
8369 speknek
Another day another slay
pi_56924004
De burkini is gewoon van badstof, een soort uitgebreid badpak. En dat andere mensen er aanstoot aan nemen vind ik een beetje een merkwaardig argument, alhoewel je aan de andere kant natuurlijk ook geen topless vrouwen wil hebben (als zwembaddirecteur dan ). Ik kan me wel voorstellen dat ze het weren omdat ze geen opzichtige, enigszins provocerende, religieuze uitingen willen hebben. Het blijft toch een zwembad.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 13:04:30 #92
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_56924063
wat fijn voor mevrouw konkelaar dat de eigenaar haar verboden heeft te zwemmen. want we weten toch allemaal dat de vrouw niet eens mág zwemmen in het bijzijn van mannen!
de eigenaar heeft haar behoed voor iets harams.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_56924251
Ik vind het juist wel mooi dat ze het zwembad uitgezet wordt omdat mensen er aanstoot aan nemen. Immers wordt er al genoeg aangepast aan moslims omdat die zich door vanalles op hun tenen getrapt voelen.

Natuurlijk is het wel vreemd om aanstoot te nemen aan iemand die zo'n ding draagt, maarja ik weet niet hoe xenofobisch Zwolle is. De Islam = eng gedachte zal daar ook wel hoogtij vieren.
pi_56924799
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 13:04 schreef zoalshetis het volgende:
wat fijn voor mevrouw konkelaar dat de eigenaar haar verboden heeft te zwemmen. want we weten toch allemaal dat de vrouw niet eens mág zwemmen in het bijzijn van mannen!
de eigenaar heeft haar behoed voor iets harams.
idd de overspelige hoer die ze is
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_56924838
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 12:02 schreef voyeur het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wie zegt dat ik een spijkerbroen aanheb
En, een lange zwembroek kun je ook de hele dag in rondlopen, en voor higiëne mag je dan daar niet in zwemmen , dat vind ik vrij logisch
pi_56924872
Ongelooflijke jezus christus....
pi_56924907
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 11:46 schreef vdvorst het volgende:
Dat was vroeger zo, maar tegenwoordig valt dat wel mee.
pi_56925292
Gek eigenlijk dat bekeerde Nederlanders vaak extremistische moslims worden. Net als die Abu Jabber van de Ven.
pi_56925355
Ik zie het probleem niet, het is een lelijk wijf, een doek eroverheen is in dit geval een gepaste oplossing.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 14:34:55 #100
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56925423
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 13:57 schreef vdvorst het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik een spijkerbroen aanheb
En, een lange zwembroek kun je ook de hele dag in rondlopen, en voor higiëne mag je dan daar niet in zwemmen , dat vind ik vrij logisch
Je snapt gewoon nog steeds niet wat een burkini is he? Het is gewoon een badpak met extra stof. Met jouw redenatie mag niemand meer het zwembad in...
pi_56925517
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 14:34 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Je snapt gewoon nog steeds niet wat een burkini is he? Het is gewoon een badpak met extra stof. Met jouw redenatie mag niemand meer het zwembad in...
Er zouden inderdaad wel eens wat regels herzien kunnen worden ja, wel eens in een zwembad gewerkt pik?
  zaterdag 23 februari 2008 @ 14:41:27 #102
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56925533
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 14:40 schreef Hathor het volgende:

[..]

Er zouden inderdaad wel eens wat regels herzien kunnen worden ja, wel eens in een zwembad gewerkt pik?
Nee, moet dat dan?
pi_56925552
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 14:41 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Nee, moet dat dan?
Nou, dan zou je er misschien ietsje anders over denken.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 14:42:59 #104
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56925562
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 14:42 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nou, dan zou je er misschien ietsje anders over denken.
Nou, leg eens uit, voordat je nog 10 vage toespelingen gaat posten.
pi_56925610
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 14:02 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat was vroeger zo, maar tegenwoordig valt dat wel mee.
Ik ben inderdaad al even niet meer in frankrijk op vakantie gweest,
ik ben ook een keer ergens geweest waar je verplicht een haarnet moest dragen
pi_56925994
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 14:26 schreef sizzler het volgende:
Gek eigenlijk dat bekeerde Nederlanders vaak extremistische moslims worden. Net als die Abu Jabber van de Ven.
Ik denk niet dat het gek is, om verschillende redenen. De bekeerling moet zich bewijzen, bijvoorbeeld, de bekeerling, nou ja, is bekeerd en als sommige aspecten van het nieuwe geloof niet goed zijn, waarom dan bekeren. Dat met name dus. Nee, ik vind het absoluut niet gek. Daarnaast vallen ze sneller op, dus perceptie kan een groot gedeelte van je gevoel verklaren. Aldus lekenpsycholoog en -socioloog Monidique.

En extremistisch? Met een badpak in het zwembad extremistisch? Nauwelijks.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 15:04:32 #107
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56925998
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 13:16 schreef Bigs het volgende:
Ik vind het juist wel mooi dat ze het zwembad uitgezet wordt omdat mensen er aanstoot aan nemen. Immers wordt er al genoeg aangepast aan moslims omdat die zich door vanalles op hun tenen getrapt voelen.
Two wrongs don't make a right.

En die achterlijke NuJIJ snapt er weer eens niks van.
pi_56926095
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 15:04 schreef Floripas het volgende:

[..]

Two wrongs don't make a right.

En die achterlijke NuJIJ snapt er weer eens niks van.
Er staat deze week een interessant stuk in HP/De Tijd over webfora. Zou je eens moeten lezen.
pi_56926118
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 12:27 schreef Thrilled het volgende:
het valt me wel op dat in dit topic alles geaccepteerd moet worden, doe je dat niet dan ben je anti-integratie huilies.. er zijn regels in het zwembad, en daar hou je je maar aan. De regels zijn algemeen bekend dus dat wijf wist ook wel beter.
Welke regel?

Ik zal de OP even voor je herhalen:
quote:
GPD

Zwolle -

Een 26-jarige vrouw is donderdag uit het Hanzebad in Zwolle gezet wegens het dragen van een burqini, een tweedelig allesbedekkend broekpak waarvan het bovenstuk reikt tot onder de knie. De moslima, Liselotte Buitelaar, was net vijf minuten met haar tweejarige zoon Ilias in het water aan het spelen toen ze te horen kreeg dat er klachten waren over haar kleding.

"Ons reguliere publiek vindt het aanstootgevend, daar moeten we rekening mee houden", zegt directeur Hans Meijer van het openbare bad. "Dat geldt ook voor mensen met obesitas, voor deze groep hebben we aparte uurtjes zodat ze onder elkaar kunnen zwemmen. Zwolle is nog niet toe aan de burqini, daar heb ik rekening mee te houden."

"Wij hebben geen beleid dat het dragen van een burqini verbiedt",
aldus wethouder Janco Cnossen. "De verantwoordelijkheid voor toelating ligt daarmee bij de directie van het bad. Ik heb begrepen dat die de burqini niet aanmerkt als zwemkleding." Cnossen wil de burqini niet verbieden. Mocht Buitelaar in navolging van andere moslima's werk willen maken van de weigering, dan gaat de wethouder met de zwembaddirectie overleggen.

Naar aanleiding van klachten over de burqini in Almelo - waar de draagster overigens wel door mocht zwemmen - stelde het kabinet eerder dat een burqini niet meer of minder is dan gewone badkleding. "Het is geen islamisering van de sport, maar juist een vorm van integratie", stelde staatssecretaris Jet Bussemaker van volksgezondheid, welzijn en sport, bij die gelegenheid.
Dus er is geen regel die dat ding verbiedt, er ligt wel een uitspraak van het kabinet over zo'n zwempak, namelijk dat het als zwemkledij beschouwd moet worden.

Nogmaals, welke regel overtrad "dat wijf"?
  zaterdag 23 februari 2008 @ 15:19:19 #110
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56926204
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 15:11 schreef sigme het volgende:
Nogmaals, welke regel overtrad "dat wijf"?
Een ongeschreven fatsoensregel
In Frankrijk wordt je met minder kledij aan al het zwembad uitgejaagd. En Zwollenaars zijn Francofielen, dus de cirkel is weer helemaal rond.
Die Lebenslust bringt dich um.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 15:21:51 #111
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56926240
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 15:19 schreef Morendo het volgende:

[..]

Een ongeschreven fatsoensregel
In Frankrijk wordt je met minder kledij aan al het zwembad uitgejaagd. En Zwollenaars zijn Francofielen, dus de cirkel is weer helemaal rond.
Op die camping-zwembaden waar iedereen de hele dag in z'n zwembroek staat jeu-de-boulen is het een ander verhaal dan in Zwolle in februari
  zaterdag 23 februari 2008 @ 15:25:30 #112
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_56926300
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 09:49 schreef SeLang het volgende:

Hier moest ik ook als eerste aan denken. En daarbij kan het nog wel 100 keer van "badkleding" gemaakt zijn, het maakt het zwemmen er niet echt makkelijker op, waardoor de kans groter is dat mensen verzuipen omdat ze kramp krijgen. Dus zou je extra badmeesters aan moeten trekken om aan de veiligheidsvoorschriften te kunnen voldoen, en is het ineens een heel ander verhaal.

De reden aanstootgevend vind ik niet goed genoeg, maar ik zou genoeg andere bezwaren kunnen verzinnen wat niet voor het reguliere openbaar gebruik van dit kledingstuk pleit.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zaterdag 23 februari 2008 @ 15:28:02 #113
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56926339
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 15:25 schreef k_i_m het volgende:
De reden aanstootgevend vind ik niet goed genoeg, maar ik zou genoeg andere bezwaren kunnen verzinnen wat niet voor het reguliere openbaar gebruik van dit kledingstuk pleit.
Dus ze moeten bezwaren gaan verzinnen omdat vrouwen in een polyester ninjapak jou niet aanstaan?

Volgens de Grazia (ja, wat leest Floripas nou?) van deze week zwem je er alleen iets langzamer van, maar is het niet beperkend.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 15:29:21 #114
14746 k_i_m
pi_56926358
Ja, ze moeten inderdaad bezwaren gaan verzinnen. En in de Grazia zetten, want anders geloof je het niet .
In my life
Why do I smile
  zaterdag 23 februari 2008 @ 15:29:46 #115
14746 k_i_m
pi_56926367
Wie zijn "ze" trouwens? .
In my life
Why do I smile
pi_56926400
quote:

[..]

Hier moest ik ook als eerste aan denken. En daarbij kan het nog wel 100 keer van "badkleding" gemaakt zijn, het maakt het zwemmen er niet echt makkelijker op, waardoor de kans groter is dat mensen verzuipen omdat ze kramp krijgen. Dus zou je extra badmeesters aan moeten trekken om aan de veiligheidsvoorschriften te kunnen voldoen, en is het ineens een heel ander verhaal.
Verklaart meteen het obesitas-uurtje.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 15:33:25 #117
14746 k_i_m
pi_56926420
Nee, juist niet, want vet drijft .
In my life
Why do I smile
  zaterdag 23 februari 2008 @ 15:40:18 #118
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56926536
Als het echt zo is dat een burqini minder veilig of hygiënisch is, dan is het een andere zaak. Maar piepen uit een soort ressentiment van "zij hebben ook eigen uurtjes" (is niet waar) en "shorts mogen ook niet" (nooit van gehoord, bron graag) is natuurlijk van een tragiek waar je u tegen zegt.
pi_56926549
Ze weet iig de media weer goed te vinden zoals Ryan3 al zei. Lekker provoceren, om je te bewijzen.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 15:41:58 #120
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56926564
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 15:40 schreef _Qmars_ het volgende:
Ze weet iig de media weer goed te vinden zoals Ryan3 al zei. Lekker provoceren, om je te bewijzen.
En door de idioten in het zwembad, de zwembaddirectie, de media en tenslotte de naysayers in dit topic is ze daar hartstikke in geslaagd.
pi_56926597
Lekker relevant of ze de media wel of niet bespeelt. Het is nu eenmaal de manier om hier dingen op de agenda te krijgen, en in dit geval werkt het.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 15:46:19 #122
14746 k_i_m
pi_56926635
Nouja, met al dat provoceren heb je vooralsnog niks. Beetje jammer verhaal. Als ik haar was, zou ik voor een "moslima uur" pleiten. Want dan hoeven ze geen gare burqini's aan, maar volstaat gewone -in mijn ogen veel prettigere- zwemkleding .
In my life
Why do I smile
pi_56926658
Apart. Een speciaal uurtje voor moslims, waar jij dan kennelijk niet hoeft te zijn, zodat moslims zwemkleding kunnen dragen die jij er mooi uit vindt zien. Wat vreemd.
pi_56926747
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 09:32 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Het kán ook op eigen verzoek zijn hè?
Er zijn idd ook speciale uren voor nudisten, dikkere medemensen en moslimá's.
Die vragen daar doorgaans zelf om en willen niet continu bekeken of uitgelachen worden en daar kan ik mij dan wel iets bij voorstellen.

Zelfs met "op eigen verzoek" moet je niet door willen slaan in dat soort dingen, speciale uurtjes voor senioren of gehandicapten oid vind ik prima, speciale uurtjes voor vrouwen vind ik eerlijk gezegd al weer best ver gaan. Mensen moeten gewoon niet zo zeuren, een openbaar zwembad hoort openbaar te zijn.
pi_56926925
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 15:47 schreef Monidique het volgende:
Apart. Een speciaal uurtje voor moslims, waar jij dan kennelijk niet hoeft te zijn, zodat moslims zwemkleding kunnen dragen die jij er mooi uit vindt zien. Wat vreemd.
Is niks aparts aan of vreemds aan.

Er zijn speciale naturisten zwemuurtjes.
Sommigen plaatsen ook zwemuurtjes voor moslima's
Speciaal alleen voor dames
Voor verschillende sportverenigingen
Voor gehandicapten
Voor clubs
  zaterdag 23 februari 2008 @ 16:03:53 #126
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56926991
Een uurtje voor wannabe-smurfen kan er dan ook nog wel bij.
pi_56927004
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 16:01 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Is niks aparts aan of vreemds aan.

Er zijn speciale naturisten zwemuurtjes.
Sommigen plaatsen ook zwemuurtjes voor moslima's
Speciaal alleen voor dames
Voor verschillende sportverenigingen
Voor gehandicapten
Voor clubs
Daar is niets apart aan, nee.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 16:04:54 #128
14746 k_i_m
pi_56927016
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 15:47 schreef Monidique het volgende:
Ik ben niet in het bezit van een geloofsovertuiging die mij ertoe aanzet om zo goed als aangekleed een zwembad in te springen. Wat dat betreft is het een uitkomst voor vrouwen die nooit naar het zwembad hebben gekund omdat er geen passende oplossing was. Máár, het lijkt mij prettiger om een gewoon zwempak aan te trekken -let op hè, het LIJKT MIJ- en dat zouden ze wel mogen als ze alleen in het gezelschap zijn van andere moslima's of vrouwen. Dus. Niks moet he? . En volgens mij heb ik nog nergens gezegd dat men een fashionstatement moet maken, het apparaat lijkt mij gewoon niet prettig zwemmen.
In my life
Why do I smile
pi_56927104
Dan las ik het verkeerd.
pi_56927111
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 06:46 schreef keesjeislief het volgende:
Mag ik me bij je aansluiten?

Af en toe heb ik last van plaatsvervangende schaamte.. Zoals bij het lezen van dit soort artikelen.
Those who dream by night in the dusty recesses of their mind, wake in the morning to find that it was vanity.
But the dreamers of the day are dangerous people, for they dream their dreams with open eyes, and make them come true.
pi_56927155
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 16:04 schreef Monidique het volgende:

[..]

Daar is niets apart aan, nee.
Dus ook niet zeiken omdat je van je geloof moet.

Ze gaat toch ook een katholieke kerk of synagoge niet in maar wel naar een moskee waar ze haar gedachtegoed naar hartelust kan delen met medesoortgenoten.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 16:39:34 #132
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_56927709
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 13:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

idd de overspelige hoer die ze is
Stenigen, zeg ik je!
  zaterdag 23 februari 2008 @ 16:55:44 #133
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56928010
quote:

[..]

Je bent wel creatief, want zeggen dat er extra badmeesters nodig zijn vanwege mogelijke kramp door extra kleding is niet een bezwaar verzinnen, het is bijna abstracte kunst.
Géén kloon van tvlxd!
pi_56928142
goeie reactie van het zwembad. als ik in een wetsuit aankom mag ik er ongetwijfeld ook niet in. en hoe je het wil noemen het is gewoon een wetsuit. niets minder en niets meer dan dat. wel heeft het een ander doel namelijk alles bedekken wat niet zichtbaar mag zijn. doet niets af aan het feit dat het een wetsuit is en ze er dus niet inmag
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 17:05:15 #135
798 voyeur
bemoeit zich
pi_56928187
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 14:26 schreef sizzler het volgende:
Is het extremistisch om meer kleding te willen dragen als je zwemt?

Ian Thorpe is een extremist? Waren onze grootouders ook allemaal extremistische moslims? Nooit geweten!

pi_56928237
typisch nederland, stelletje tyvus racisten bij dat kut zwembad
Nothing to see here, carry on
pi_56928248
Breezersletjes van 13 die in het bubbelbad in het zwembad elk uur een ander gozertje met baard nog net niet in de keel aflebberen is niet aanstootgevend? Die worden er namelijk nooit uitgezet en die zijn er VEEEEL!

Wat zijn we lekker tollerant in nederland....
  zaterdag 23 februari 2008 @ 17:09:30 #138
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56928272
Ja, ik vind tollerantie ook belangrijk.
pi_56928279
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:05 schreef voyeur het volgende:

[..]

Ian Thorpe is een extremist? Waren onze grootouders ook allemaal extremistische moslims? Nooit geweten!

[ afbeelding ]
come on die foto is van voor de oorlog toen was de mode per definitie anders. toen had iedereen nog een bos schaamhaar van > 300 gram en was je sexy gekleed als je nek zichtbaar was...

nu weer even in de realiteit van 2008 ok?
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_56928286
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:02 schreef GewoneMan het volgende:
goeie reactie van het zwembad. als ik in een wetsuit aankom mag ik er ongetwijfeld ook niet in. en hoe je het wil noemen het is gewoon een wetsuit. niets minder en niets meer dan dat. wel heeft het een ander doel namelijk alles bedekken wat niet zichtbaar mag zijn. doet niets af aan het feit dat het een wetsuit is en ze er dus niet inmag
Welk stuk van 'burkini is gewoon badkleding' ([bron: kabinet) is lastig?
pi_56928296
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:09 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

come on die foto is van voor de oorlog toen was de mode per definitie anders. toen had iedereen nog een bos schaamhaar van > 300 gram en was je sexy gekleed als je nek zichtbaar was...

nu weer even in de realiteit van 2008 ok?
Je bent alleen een extremist als iets uit de mode is. Oke.
pi_56928301
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:08 schreef MarMar het volgende:
Breezersletjes van 13 die in het bubbelbad in het zwembad elk uur een ander gozertje met baard nog net niet in de keel aflebberen is niet aanstootgevend? Die worden er namelijk nooit uitgezet en die zijn er VEEEEL!

Wat zijn we lekker tolerant in nederland....
oeps... zware vingers!

en niet erg wakker geloof ik... ik wilde helemaal niet quoten, ik wilde gewoon een L deleten
  zaterdag 23 februari 2008 @ 17:11:08 #143
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_56928303
Zwembad weert boerkini uit vrees voor daling omzet

Uitgegeven op zaterdag 23 februari 2008 om 15:57:27

(Novum) - Het Hanzebad in Zwolle weigert dames die komen zwemmen in een boerkini. Zwembaddirecteur Hans Meijer zegt dat uitsluitend financiële overwegingen een rol hebben gespeeld bij de recente weigering van een jonge moslima in boerkini. "Het kost me klanten. Geld is geld."

De boerkini is een lichaamsbedekkend badpak voor vrouwen, waarbij het gezicht gewoon zichtbaar is.

De vrouw die donderdag is gevraagd het Hanzebad te verlaten was volgens directeur Meijer drie weken geleden al aangesproken in het eveneens Zwolse Aa-bad, waar Meijer het ook voor het zeggen heeft. Ook toen is de vrouw gevraagd het zwembad te verlaten. De moslima zou begrip hebben gehad voor het handelen van de zwembadleiding en gezegd hebben dat het 'als een soort pilot' was bedoeld.

Meijer benadrukt dat moslima's, al dan niet met kinderen, welkom zijn in het zwembad. De directeur zegt zelf boerkini's geen probleem te vinden, maar geen keus te hebben. "Als klanten zich storen aan andere bezoekers moet ik het wel opnemen voor de meerderheid, ik moet aan het eind van het jaar een sluitende begroting voorleggen." Moslima's die toch in boerkini willen zwemmen zijn op speciaal gereserveerde uren welkom.

Staatsecretaris van Sport Jet Bussemaker (PvdA) liet in januari op Kamervragen van Floor Agema (PVV) weten de boerkini als integratiebevorderend te zien. Vrouwen uit traditioneel islamitische milieus zouden met de boerkini kunnen werken aan hun gezondheid, zwemvaardigheid en betrokkenheid bij de maatschappij.

http://binnenland.nieuws.(...)es_voor_daling_omzet
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_56928336
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:10 schreef sigme het volgende:

[..]

Welk stuk van 'burkini is gewoon badkleding' ([bron: kabinet) is lastig?
dat is de politike correctheid. ik hoef het daar niet mee eens te zijn toch? vertel eens eerlijk waar lijkt die burkini het meeste op... A een wetsuit B een badpak... ff eerlijk zijn he
pi_56928369
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:13 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dat is de politike correctheid. ik hoef het daar niet mee eens te zijn toch? vertel eens eerlijk waar lijkt die burkini het meeste op... A een wetsuit B een badpak... ff eerlijk zijn he
Dat maakt toch niet uit? Het *is* badkledij, we tolereren toch verdomme geen modepolitie die bepaalt of je uiterlijk niet te aanstootgevend is voor "de meerderheid"?

Persoonlijk vind ik zo'n burkini om te gillen, maar niet lelijk.

Ikzelf zwem al jaaaaaaaaaaaren in een (sexy) zwemjurkje. Van zwempakstof. Mag dat?
pi_56928493
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat maakt toch niet uit? Het *is* badkledij, we tolereren toch verdomme geen modepolitie die bepaalt of je uiterlijk niet te aanstootgevend is voor "de meerderheid"?

Persoonlijk vind ik zo'n burkini om te gillen, maar niet lelijk.

Ikzelf zwem al jaaaaaaaaaaaren in een (sexy) zwemjurkje. Van zwempakstof. Mag dat?
checkt fotoboek... jaha jij mag dat als je wil mag je het ook uittrekken

maar ontopic het maakt (voor mij) wel uit. ik mag in een wetsuit niet zwemmen en zei mag het wel omdat het door politieke correctheid door het kabinet wordt opgedrongen. pardon mag ik zelf weten hoe ik mijn zwembad mag runnen? en als dat inhoudt dat jan lul niet in een wetsuit mag zwemmen geldt dat ook voor een vrouw die in een wetsuit wil zwermmen want dat is het gewoon.
pi_56928542
Nou, ga maar eens in een burkini surfen in april, eens kijken of dat hetzelfde is als een wetsuit.

Nee, ik kom je niet opwarmen.
pi_56928605
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:25 schreef sigme het volgende:
Nou, ga maar eens in een burkini surfen in april, eens kijken of dat hetzelfde is als een wetsuit.

Nee, ik kom je niet opwarmen.
exact hetzelfde en das mn punt.

jammer dat je me niet op komt warmen

maar beantwoord de vraag eens waar lijkt een burkini meer op... een badpak of een wetsuit???
pi_56928686
Ik zie steeds vaker kinderen in het zwembad met dit soort swimsuits:

Zullen we die dan ook maar gaan verbieden met zijn allen?
Those who dream by night in the dusty recesses of their mind, wake in the morning to find that it was vanity.
But the dreamers of the day are dangerous people, for they dream their dreams with open eyes, and make them come true.
pi_56928693
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:05 schreef voyeur het volgende:

[..]

Ja, als ze niet extremistisch was dan had ze namelijk een gewoon badpak gehad. Het is nogal wat om zoveel moeite te doen en voor gek te staan voor een standpunt dat alleen extremistische moslims innemen - naar westerse maatstaven inderdaad een oer-conservatief standpunt.
pi_56928702

Wat een rare foto.
pi_56928718
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:34 schreef DR34M3R het volgende:

[ afbeelding ]

vind ik wat anders. het is namelijk niet geheel lichaamsbedekkend en het heeft als doel dat de kids niet verzuipen, wat vrij cruciaal is
pi_56928788
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:35 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

vind ik wat anders. het is namelijk niet geheel lichaamsbedekkend en het heeft als doel dat de kids niet verzuipen, wat vrij cruciaal is
Ja doei! Dat hebben de zwemvleugeltjes en zwembandjes ook hoor.
pi_56928828
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:29 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

exact hetzelfde en das mn punt.

jammer dat je me niet op komt warmen

maar beantwoord de vraag eens waar lijkt een burkini meer op... een badpak of een wetsuit???
Hangt ervan af. Als je ernaar kijkt op een plaatje lijkt het meer op een wetsuit, als je het voelt of van dichtbij bekijkt lijkt het op een zwempak.

De vorm is van een wetsuit, het materiaal is dat van een badpak.

Aangezien ik het niet zo boeiend vind of iemand een tweedelig badpak aandoet bestaande uit drie miniscule driehoekjes, of een hoogopgesneden eendelig pak, of een deugdelijk gebloemd omabadpak, vind ik het ook niet zo boeiend als er nog wat meer stof gebruikt wordt.

Kortom: voor mij lijkt het meer op een badpak. Sterker nog, het is een badpak.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 17:41:51 #155
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56928833
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:35 schreef Monidique het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een rare foto.
Dat meisje heeft een vrij dreigende blik in de ogen. En die jongen maakt met zijn hand een beweging alsof hij een pistool vasthoudt. Dit soort extremisten willen we dus niet in de zwembaden van Zwollywood hebben.
pi_56928848
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:35 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Oh, een burkini met korte mouwen zou je minder storen? De aanwezigheid van een moeder bij een zwemmend jongetje kon ook nog wel eens het niet verzuipen van de koter zijn, denk je niet?
pi_56928849

Ook zo leuk die ideologie erachter dat een vrouw haar hele lichaam moet bedekken voor mannen.

Wat is het volgende, badkleding met Mohammedcartoons? Mannen met duikpakken aan?
pi_56928961
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh, een burkini met korte mouwen zou je minder storen? De aanwezigheid van een moeder bij een zwemmend jongetje kon ook nog wel eens het niet verzuipen van de koter zijn, denk je niet?
we worden het niet eens
  zaterdag 23 februari 2008 @ 19:08:11 #159
14746 k_i_m
pi_56930653
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 16:55 schreef Montov het volgende:

[..]

Je bent wel creatief, want zeggen dat er extra badmeesters nodig zijn vanwege mogelijke kramp door extra kleding is niet een bezwaar verzinnen, het is bijna abstracte kunst.
Daar is niks creatiefs aan, het zwemt wel degelijk een stuk zwaarder dan een gewoon badpak of bikini. En dan kan je wel zeggen van niet, maar het is niet nauwsluitend genoeg om even vrij mee te kunnen bewegen als andere zwemkleding. Dus mensen zouden eerder moe kunnen worden en dus kramp kunnen krijgen. Aangezien je als zwembad verantwoordelijk bent voor de zwemmende mensen, lijkt het mij helemaal niet gek dat je daar extra rekening mee moet houden.

Ik zag laatst op tv twee meisjes die een wedstrijdje zwemmen hielden, waarvan één getraind zwemster met burqini, en een ongetrainde zwemster met een gewoon badpak. En uiteindelijk won de getrainde zwemster nèt van het andere meisje. Ze was behoorlijk buiten adem en zei gelijk dat het wel degelijk zwaarder was dan met een gewoon badpak. Dan lijkt het mij ook logisch dat je daar rekening mee moet houden, als je niet wil dat er mensen verzuipen .
In my life
Why do I smile
  zaterdag 23 februari 2008 @ 19:21:01 #160
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_56930939
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:34 schreef DR34M3R het volgende:

[ afbeelding ]

Met zulke cameltoes trek je alleen maar pedo's aan. Ook erg slecht voor je omzet.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 19:23:44 #161
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_56931005
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 19:08 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Daar is niks creatiefs aan, het zwemt wel degelijk een stuk zwaarder dan een gewoon badpak of bikini. En dan kan je wel zeggen van niet, maar het is niet nauwsluitend genoeg om even vrij mee te kunnen bewegen als andere zwemkleding. Dus mensen zouden eerder moe kunnen worden en dus kramp kunnen krijgen. Aangezien je als zwembad verantwoordelijk bent voor de zwemmende mensen, lijkt het mij helemaal niet gek dat je daar extra rekening mee moet houden.

Ik zag laatst op tv twee meisjes die een wedstrijdje zwemmen hielden, waarvan één getraind zwemster met burqini, en een ongetrainde zwemster met een gewoon badpak. En uiteindelijk won de getrainde zwemster nèt van het andere meisje. Ze was behoorlijk buiten adem en zei gelijk dat het wel degelijk zwaarder was dan met een gewoon badpak. Dan lijkt het mij ook logisch dat je daar rekening mee moet houden, als je niet wil dat er mensen verzuipen .
Ik ben het met je eens dat het wel eerder voor krampen kan zorgen (of het zwaarder zwemt, geen idee) maar ik denk niet dat het iets is om rekening mee te houden. Net zoals dat moddervette mensen vrij zeldzaam zijn in zwembaden, zullen de zwembaden heus niet overspoeld worden door vrouwen in burqini's. Al heb je er vijf in je bad liggen, het risico wordt er niet groter op. Mensen die bijvoorbeeld nauwelijks zwemmen en enthousiast het water in duiken zullen bv. al eerder kramp krijgen.

Kramp ok, maar het verschil met niet-burqinidragers zal marginaal zijn qua kans op kramp.
pi_56931033
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:48 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

we worden het niet eens
Gehehe. Nee .

Maar goed, doe eens een argument voor het weren van burkini's?
  zaterdag 23 februari 2008 @ 19:27:03 #163
14746 k_i_m
pi_56931072
Nouja, dat moet het zwembad zelf maar uitzoeken, maar ik vind dat een plausibelere reden dan alleen "we zijn bang dat het mensen afschrikt".
In my life
Why do I smile
  zaterdag 23 februari 2008 @ 20:02:28 #164
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_56931827
Waarom niet gewoon jezelf houden aan de geldende waarden en normen van een land? Niets aan de hand en hoeft er niemand aanstoot aan je te geven. Het is zó simpel.
als in goochelaar
pi_56932005
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 20:02 schreef Goochie het volgende:
Waarom niet gewoon jezelf houden aan de geldende waarden en normen van een land? Niets aan de hand en hoeft er niemand aanstoot aan je te geven. Het is zó simpel.
Normen en waarden veranderen. Doordat mensen zich er niet aan houden, bijvoorbeeld.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 20:13:55 #166
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_56932177
Schandalig! Wat is er mis aan een burqini? Hebben de mensen in Zwolle nog nooit een hoofddoek gezien? Leuk dat we niet allemaal hetzelfde zijn. Bovendien beschermt een burqini tegen verkrachtingen, meestal gepleegd door Nederlandse jongeren.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_56932477
Voor sommige mensen staat een burkini (en bijvoorbeeld een boerka) symbool voor het onderdrukken van de vrouw. De strijd voor vrouwenrechten hebben we hier al flink wat jaartjes achter de rug, en ik erger me er ook wel eens aan dat we tegenwoordig op verschillende gebieden weer terug lijken te gaan naar af. En ik bedoel iedereen moet gewoon lekker geloven waar hij of zij in wil geloven, maar wat mij betreft komt er een algeheel verbod op alle religieuze uitingen van wat voor godsdienst dan ook in het openbaar. Doe maar lekker thuis of in de kerk of moskee geloven in je eigen sprookjes.
Moet je het omgekeerde eens proberen, als Europese vrouw in Saoedi Arabië (waar boerka voor een vrouw verplicht is) in bikini gaan zwemmen... Niet dat ik een vrouw ben, maar het gaat om het idee.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 20:29:11 #168
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_56932668
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 20:13 schreef ouderejongere het volgende:
Schandalig! Wat is er mis aan een burqini? Hebben de mensen in Zwolle nog nooit een hoofddoek gezien? Leuk dat we niet allemaal hetzelfde zijn. Bovendien beschermt een burqini tegen verkrachtingen, meestal gepleegd door Nederlandse jongeren.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 20:32:41 #169
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56932806
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 20:23 schreef flubberdewups het volgende:

Moet je het omgekeerde eens proberen, als Europese vrouw in Saoedi Arabië (waar boerka voor een vrouw verplicht is) in bikini gaan zwemmen... Niet dat ik een vrouw ben, maar het gaat om het idee.
Het idee dat bepaalde zwemkleding afwijzen achterlijk is?

Je wilt toch niet serieus het handelen van Saoudi Arabie als maatstaf nemen?
Géén kloon van tvlxd!
pi_56933060
quote:

Wat is daar 'omgekeerd' aan?
Zwemmen in niet-verboden burkini <-> Bikini aan waar boerka verplicht is.

Nah. Is niet tegengesteld.
pi_56933693
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 20:32 schreef Montov het volgende:

[..]

Het idee dat bepaalde zwemkleding afwijzen achterlijk is?

Je wilt toch niet serieus het handelen van Saoudi Arabie als maatstaf nemen?
Ik bedoel daar mee dat ze het daar ook als niet normaal zal worden beschouwd, en deze vrouw daar op z'n minst ook zal worden verwijderd uit het zwembad. Net de nadruk op op z'n minst.

En nee, elk land waar het dragen van een boerka of burkini gebruikelijk en normaal is om te dragen voor vrouwen kan hier staan lijkt me. Het was maar een voorbeeld.
pi_56933754
- oeps...

[ Bericht 97% gewijzigd door flubberdewups op 23-02-2008 21:00:19 (foutje) ]
  zaterdag 23 februari 2008 @ 21:26:12 #173
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56934580
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 20:58 schreef flubberdewups het volgende:

[..]

Ik bedoel daar mee dat ze het daar ook als niet normaal zal worden beschouwd, en deze vrouw daar op z'n minst ook zal worden verwijderd uit het zwembad. Net de nadruk op op z'n minst.

En nee, elk land waar het dragen van een boerka of burkini gebruikelijk en normaal is om te dragen voor vrouwen kan hier staan lijkt me. Het was maar een voorbeeld.
Iran, Afghanistan en Syrie wellicht. Je denkt toch niet dat het toeval is dat we de regelgeving en het handelen van die landen als ongewenst zien? Dit soort rigide denkbeelden over kledingvoorschriften is nu precies onderdeel van het gehele plaatje waar wij als Westen zo tegen zijn. Wij moeten 'ons' handelen niet vergoeilijken door te zeggen "maar hunnie doen het ook". Want dat is wat jij doet. Jouw voorbeeld moet juist een teken zijn dat we dat soort acties totaal niet willen, omdat we uitgaan van vrijheid en tolerantie.
Géén kloon van tvlxd!
pi_56934806
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 20:58 schreef flubberdewups het volgende:

Niet dat een boerka in Marokko nou normaal is, maar eh, dit ben ik, in Marokko:

Nee, ik ben ervoor niet van het strand geschopt (en nee, het was niet een toeristenstrand in een toeristenplaats en ook al niet een verlaten strand).
pi_56935508
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 21:26 schreef Montov het volgende:

[..]

Iran, Afghanistan en Syrie wellicht. Je denkt toch niet dat het toeval is dat we de regelgeving en het handelen van die landen als ongewenst zien? Dit soort rigide denkbeelden over kledingvoorschriften is nu precies onderdeel van het gehele plaatje waar wij als Westen zo tegen zijn. Wij moeten 'ons' handelen niet vergoeilijken door te zeggen "maar hunnie doen het ook". Want dat is wat jij doet. Jouw voorbeeld moet juist een teken zijn dat we dat soort acties totaal niet willen, omdat we uitgaan van vrijheid en tolerantie.
Maar die rigide denkbeelden over kledingvoorschriften waar je het over hebt, dringen nu dus blijkbaar door tot in de Nederlandse zwembaden. En je zegt zelf al dat dat in ieder geval in het land waar het vandaan komt ongewenst is. Waarom zou het daar dan wel ongewenst zijn en hier niet?
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 21:33 schreef sigme het volgende:

[..]

Niet dat een boerka in Marokko nou normaal is, maar eh, dit ben ik, in Marokko:
[ afbeelding ]

Nee, ik ben ervoor niet van het strand geschopt (en nee, het was niet een toeristenstrand in een toeristenplaats en ook al niet een verlaten strand).
In Marokko is er ook minder of geen invloed van de Sharia, waar een boerka of burkini voor mij iconen voor zijn.
pi_56935644
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 21:57 schreef flubberdewups het volgende:

[..]

Maar die rigide denkbeelden over kledingvoorschriften waar je het over hebt, dringen nu dus blijkbaar door tot in de Nederlandse zwembaden. En je zegt zelf al dat dat in ieder geval in het land waar het vandaan komt ongewenst is. Waarom zou het daar dan wel ongewenst zijn en hier niet?
Eh, omdat we sharia, dictatuur en andere akeligheid ook ongewenst vinden?
quote:
[..]

In Marokko is er ook minder of geen invloed van de Sharia, waar een boerka of burkini voor mij iconen voor zijn.
Ow, dus je vergelijkt wél alleen met landen waar rare kledij verplicht is. Zeg dat dan.
pi_56936229
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 22:01 schreef sigme het volgende:

[..]

Eh, omdat we sharia, dictatuur en andere akeligheid ook ongewenst vinden?
[..]

Ow, dus je vergelijkt wél alleen met landen waar rare kledij verplicht is. Zeg dat dan.
Precies! En ik vind het dragen van een burkini of burka dus symbool staan voor die sharia en andere akeligheid... Ik krijg altijd een heel vreemd gevoel van plaatsvervangende schaamte als ik een vrouw (of man, wie zal het zeggen?) in burka voorbij zie schuifelen.
Het vrije, tolerante Nederland, en dan zie ik hét symbool van de onderdrukking van de vrouw vaak dagelijks voorbij komen, een zwarte schim in plaats van een zelf nadenkende vrouw. Van mij hoeft dat niet zo hoor...
pi_56936382
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 22:20 schreef flubberdewups het volgende:

[..]

Precies! En ik vind het dragen van een burkini of burka dus symbool staan voor die sharia en andere akeligheid... Ik krijg altijd een heel vreemd gevoel van plaatsvervangende schaamte als ik een vrouw (of man, wie zal het zeggen?) in burka voorbij zie schuifelen.
Het vrije, tolerante Nederland, en dan zie ik hét symbool van de onderdrukking van de vrouw vaak dagelijks voorbij komen, een zwarte schim in plaats van een zelf nadenkende vrouw. Van mij hoeft dat niet zo hoor...
Ja en? Je wou iets tegenovergestelds noemen maar noemt iets heel anders en het lijkt je een goed plan een vergelijkbare dictatuur op kledij hier in te voeren (verbod op religieuze kledij: grefos lopen in rok, mag ik dan niet meer in rok? Of mag je alleen geen rok aan als je een vette G in je paspoort hebt? Geen priesters in jurk, geen travestieten in jurk?)
  zaterdag 23 februari 2008 @ 22:57:34 #179
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_56937185
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 20:08 schreef sigme het volgende:

[..]

Normen en waarden veranderen. Doordat mensen zich er niet aan houden, bijvoorbeeld.
[ afbeelding ]
Maar de waarden die nu aan ons opgedrongen worden, gaan we nog verder terug in de tijd dan op je plaatje....
als in goochelaar
pi_56937238
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 22:27 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja en? Je wou iets tegenovergestelds noemen maar noemt iets heel anders en het lijkt je een goed plan een vergelijkbare dictatuur op kledij hier in te voeren (verbod op religieuze kledij: grefos lopen in rok, mag ik dan niet meer in rok? Of mag je alleen geen rok aan als je een vette G in je paspoort hebt? Geen priesters in jurk, geen travestieten in jurk?)
Ik wil alleen maar aangeven dat het accepteren dat er vrouwen in Nederland in burka of burkini door het leven moeten, niet iets is waar we trots op moeten zijn, en ik zie het al helemaal niet als een vooruitgang dat we dat doen. Wij zouden hier toch moeten zeggen, deze denkwijze staat zo ontzettend ver weg staat van de Nederlandse en Europese af, dat is iets dat we niet ook hier al normaal moeten gaan vinden. Wij zouden hier op moeten komen voor deze vrouwen die zo onderdrukt worden, bewust of onbewust, door het gewoon simpel te verbieden dat ze zo over straat mogen in boerka of burkini? Of zeg ik nou iets heel geks?
pi_56937251
Van de Frontpage:
quote:
Volgens Meijer vindt het reguliere publiek de boerkini aanstootgevend en moet hij daar rekening mee houden. ''Dat geldt ook voor mensen met obesitas, voor deze groep hebben we aparte uurtjes zodat ze onder elkaar kunnen zwemmen. Zwolle is nog niet toe aan de burkina, daar heb ik rekening mee te houden.''
Goedzo, dat mogen ze in meer zwembaden en liever zelfs ook op stranden toepassen. Onsmakelijke, obese mensen moeten maar in speciale uurtjes zwemmen.
pi_56937426
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 22:59 schreef flubberdewups het volgende:

[..]

Ik wil alleen maar aangeven dat het accepteren dat er vrouwen in Nederland in burka of burkini door het leven moeten, niet iets is waar we trots op moeten zijn, en ik zie het al helemaal niet als een vooruitgang dat we dat doen. Wij zouden hier toch moeten zeggen, deze denkwijze staat zo ontzettend ver weg staat van de Nederlandse en Europese af, dat is iets dat we niet ook hier al normaal moeten gaan vinden. Wij zouden hier op moeten komen voor deze vrouwen die zo onderdrukt worden, bewust of onbewust, door het gewoon simpel te verbieden dat ze zo over straat mogen in boerka of burkini? Of zeg ik nou iets heel geks?
Verbieden is niks om trots op te zijn.

En ja, ik vind het heel gek je te laten voorstaan op de vrijheid hier, om vervolgens mensen te verbieden zich naar kleuze te kleden.

Mensen uitlachen omdat ze in burkini zich vertonen zou ik wel leuk vinden. Burkini's vind ik trouwens niet vergelijkbaar met boerka's, je toet niet op straat tonen vind ik van een andere orde dan je niet halfbloot publiekelijk willen tonen.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 23:17:11 #183
798 voyeur
bemoeit zich
pi_56937777
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 22:20 schreef flubberdewups het volgende:

[..]

Js, daar heb ik ook vaak moeite mee. Plaatsvervangende schaamte dus

Extremistische moslims avant la lettre. Ze kunnen niet eens vrijelijk opzij kijken door die spiegeltjes:

pi_56937835
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 23:05 schreef sigme het volgende:

[..]

Verbieden is niks om trots op te zijn.

En ja, ik vind het heel gek je te laten voorstaan op de vrijheid hier, om vervolgens mensen te verbieden zich naar kleuze te kleden.

Mensen uitlachen omdat ze in burkini zich vertonen zou ik wel leuk vinden. Burkini's vind ik trouwens niet vergelijkbaar met boerka's, je toet niet op straat tonen vind ik van een andere orde dan je niet halfbloot publiekelijk willen tonen.
Ik vind een verbod op openlijke vrouwenonderdukking wel iets om trots op te zijn.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 23:32:00 #185
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56938165
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 23:19 schreef flubberdewups het volgende:

[..]

Ik vind een verbod op openlijke vrouwenonderdukking wel iets om trots op te zijn.
Eens, maar nu weer terug naar het topic: kleding verbieden is niet om trots om te zijn, en al helemaal niet omdat andere landen het wel doen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_56940087
Mooi. Weg d'r mee. Wordt het water ook niet vies.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_56940172
quote:
Op zondag 24 februari 2008 01:12 schreef StefanP het volgende:
Leuk dat je weer eens post. Ik mis jouw scherpe bijdragen aan NWS en POL die de hypocrieten niet kunnen verdragen en die daarom reageren met laffe en persoonlijke aanvallen. Ik hoop dat je het goed gaat.

Verspil je tijd er overigens niet aan. Die kan en moet je beter kunnen besteden.

[ Bericht 15% gewijzigd door Eminentie op 24-02-2008 01:26:12 ]
pi_56940204
Ik heb een keer in een zwembad gezeten toen er een vrouw met normale burqua (die ze dus waarschijnlijk de hele dag al aan had) het water in kwam lopen. Nou ik ben er gelijk uitgesprongen, wat een smeerlapperij .

(buitenland)
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_56940222
Wat zijn we weer tolerant
pi_56940284
quote:
Op zondag 24 februari 2008 01:26 schreef Erotica_ het volgende:
Wat zijn we weer tolerant
Dat klopt. We zijn erg tolerant tegenover de intoleranten.
pi_56940975
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 20:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat is daar 'omgekeerd' aan?
Zwemmen in niet-verboden burkini <-> Bikini aan waar boerka verplicht is.

Nah. Is niet tegengesteld.
jawel zoals we hier tegen een burkini aankijken (gemiddeld zijn we er niet blij mee) en datzelfde geldt MINSTENS voor een bikini in een arabisch land
pi_56941038
ik dacht dat er een speciaal Islamabad hier voor was?
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  zondag 24 februari 2008 @ 04:48:57 #193
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_56941227
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 23:32 schreef Montov het volgende:

[..]

Eens, maar nu weer terug naar het topic: kleding verbieden is niet om trots om te zijn, en al helemaal niet omdat andere landen het wel doen.
Waar ik met dat soort kleding bang voor ben is dat het peer pressure gaat geven aan dames die het eigenlijk niet willen dragen. Dan zeg ik beter helemaal verbieden als het risico lopen dat andere er gedwongen ook mee gaan of moeten zwemmen.
mai pen rai
  zondag 24 februari 2008 @ 05:53:04 #194
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_56941317
quote:
Op zondag 24 februari 2008 01:20 schreef Eminentie het volgende:

[..]

Leuk dat je weer eens post. Ik mis jouw scherpe bijdragen aan NWS en POL die de hypocrieten niet kunnen verdragen en die daarom reageren met laffe en persoonlijke aanvallen. Ik hoop dat je het goed gaat.

Verspil je tijd er overigens niet aan. Die kan en moet je beter kunnen besteden.
Damn, gaat het? Wel opletten dat je niet te ver gaat en verdwaalt in StephanP's poepertje hè. .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_56941319
Goed gedaan van de directie van dat zwembad, moedwillig provocerende moslims moet je kort houden.
pi_56941581
quote:
Op zondag 24 februari 2008 05:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
Goed gedaan van de directie van dat zwembad, moedwillig provocerende moslims moet je kort houden.
Tussen de 1.7 en 2.4 meter, afhankelijk van gewicht.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_56943124
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:35 schreef Monidique het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een rare foto.
De pijpen moeten tot onder de knie. Dit is veel te bloot!
En van de onderarmen is ook veel te veel zichtbaar.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zondag 24 februari 2008 @ 13:43:29 #198
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_56945321
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 23:17 schreef voyeur het volgende:

[..]

Js, daar heb ik ook vaak moeite mee. Plaatsvervangende schaamte dus

[ afbeelding ]

Extremistische moslims avant la lettre. Ze kunnen niet eens vrijelijk opzij kijken door die spiegeltjes:

[ afbeelding ]
Wat hebben die foto's in godsnaam met een burgini te maken. Of probeer je nu te vertellen dat oud-Hollandse klederdracht ook symbool staat voor vrouwenonderdrukking? Dat meen je niet...
als in goochelaar
pi_56945467
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:34 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ja, als ze niet extremistisch was dan had ze namelijk een gewoon badpak gehad. Het is nogal wat om zoveel moeite te doen en voor gek te staan voor een standpunt dat alleen extremistische moslims innemen - naar westerse maatstaven inderdaad een oer-conservatief standpunt.
Wat is hier nou eigenlijk oer-conservatief .. ?
Ik zie een vrouw die op vrijwillige basis dit soort kleren aandoet en voor haar recht opkomt om een badpak naar eigen keuze te dragen, en een samenleving die van haar eist haar rechten op te geven en zich te schikken naar een 'algemeen aanvaarde norm' ..
een soort herhaling uit mijn jeugd dus, alleen dat men toen de bikini's aanstootgevend vond en vrouwen gevraagd werden om zich of te bedekken of het zwembad te verlaten ..
pleased to meet you
  zondag 24 februari 2008 @ 14:00:51 #200
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_56945828
en dáár ga je de mist in...over het algemeen is dit niet vrijwillig, maar om die horny mannetjes in toom te houden. En dat is de gedachte die ik erbij krijg als ik iemand zie in zo'n ding.

Dus nogmaals, wat is er nou zo moeilijk om je gewoon aan de geldende normen en waarden te houden van het land waar je zit?
als in goochelaar
pi_56945896
Ook in zwembaden gelden verborgen codes.
Op een naaktstrand wordt ook niet gewaardeerd gekleed rond te lopen.
pi_56945945
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:00 schreef Goochie het volgende:
en dáár ga je de mist in...over het algemeen is dit niet vrijwillig, maar om die horny mannetjes in toom te houden. En dat is de gedachte die ik erbij krijg als ik iemand zie in zo'n ding.

Dus nogmaals, wat is er nou zo moeilijk om je gewoon aan de geldende normen en waarden te houden van het land waar je zit?
met die instelling moet je dan ook nooit meer zeiken over de modepolitie in 'die' landen verderop
pleased to meet you
pi_56945952
waarom bedekt zo'n boerkini het gezicht nou weer niet.
ik dacht dat dat het hele idee van de boerka was.

ik denk dat die zwembaddirecteur op het matje geroepen wordt.
tenzij hij met een hygiënisch argument komt.

in frankrijk moest je soms ook van die speedo's in plaats van zwemshorts ivm met hygiëne (zooi die je van buiten het bad mee in kon nemen geloof ik).

wat een rare lui daar in zwolle dat ze zich aan zo'n boerkini gaan ergeren.
ik kom zelden in zwembaden maar dan erger ik me wel aan andere zaken.
wel denk ik dat deze mevrouw dit allemaal heeft uitgedacht samen met De Stentor.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_56945988
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:04 schreef moussie het volgende:

[..]

met die instelling moet je dan ook nooit meer zeiken over de modepolitie in 'die' landen verderop
'Die landen verderop' gelden niet als maatstaf voor Nederland, wat heet, de gehele westerse samenleving.
pi_56946103
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:05 schreef damian5700 het volgende:

[..]

'Die landen verderop' gelden niet als maatstaf voor Nederland, wat heet, de gehele westerse samenleving.
waarom dan hier hetzelfde doen, eisen dat je je kleedt volgens de 'aanvaarde norm' ?
pleased to meet you
pi_56946152
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:09 schreef moussie het volgende:

[..]

waarom dan hier hetzelfde doen, eisen dat je je kleedt volgens de 'aanvaarde norm' ?
Bull shit! In Almelo kon wel met die kleding worden gezwommen. Het betreft hier dus een op zichzelf staande afweging.
pi_56946216
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:10 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Bull shit! In Almelo kon wel met die kleding worden gezwommen. Het betreft hier dus een op zichzelf staande afweging.
waarin, gezien de posts in dit topic, heel wat mensen meegaan, het zelfs normaal vinden, het zou liefst verboden moeten worden
pleased to meet you
pi_56946321
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:12 schreef moussie het volgende:

[..]

waarin, gezien de posts in dit topic, heel wat mensen meegaan, het zelfs normaal vinden, het zou liefst verboden moeten worden
Dus? Ook betreft individuele grondrechten zijn 'de landen verderop' geen maatstaf.
pi_56946546
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:15 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dus? Ook betreft individuele grondrechten zijn 'de landen verderop' geen maatstaf.
zeg ik dat dan .. ? ik zeg dat je met die instelling ook niet moet gaan zeuren over de modepolitie in andere landen, je doet het immers zelf ook, niet meer en niet minder
pleased to meet you
pi_56946643
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:21 schreef moussie het volgende:

[..]

zeg ik dat dan .. ? ik zeg dat je met die instelling ook niet moet gaan zeuren over de modepolitie in andere landen, je doet het immers zelf ook, niet meer en niet minder
Nee, dat zeg ik. En ik zeg ook, dat 'de landen verderop' geen maatstaf zijn voor Nederland, Europa, Het Westen.
  zondag 24 februari 2008 @ 14:28:21 #211
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_56946765
We hebben het dan ook helemaal niet over de modepolitie, maar over het feit dat hét symbool voor vrouwenonderdrukking hier niet getolereerd wordt.

Wat de regels 'even verderop' zijn, ook al zijn ze over het algemeen waanzinning raar en bekrompen, gaan mij niets aan.
als in goochelaar
pi_56946848
+

Dit of een burkini, wat de fak is het verschil. En ook een uurtje voor dikke mensen... Tering, kan dat zwembad niet gesloten worden op basis van discriminatie of zo?

Er zijn dingen die ik aanstootgevend vind in zwembaden, maar dat zijn dan meer de neukende stelletjes in het bubbelbad, dan de mensen die gewoon netjes bedekking dragen.
pi_56946902
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:28 schreef Goochie het volgende:
We hebben het dan ook helemaal niet over de modepolitie, maar over het feit dat hét symbool voor vrouwenonderdrukking hier niet getolereerd wordt.
Die vrouw heeft zichzelf nota bene bekeerd, dus ik weet niet hoe je er bij komt dat ze onderdrukt wordt, laat staan dat zo'n ding een symbool van onderdrukking is. Damn, deze vrouw komt juist het huis uit en gaat zwemmen. Anders had ze wellicht thuis gezeten.
  zondag 24 februari 2008 @ 14:35:57 #214
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_56946971
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:33 schreef Toeps het volgende:

[..]

Die vrouw heeft zichzelf nota bene bekeerd, dus ik weet niet hoe je er bij komt dat ze onderdrukt wordt, laat staan dat zo'n ding een symbool van onderdrukking is. Damn, deze vrouw komt juist het huis uit en gaat zwemmen. Anders had ze wellicht thuis gezeten.
Deze mevrouw misschien wel, maar de andere 99,9% doet dit niet vrijwillig.
als in goochelaar
pi_56947042
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:35 schreef Goochie het volgende:

[..]

Oh, jij hebt het ze gevraagd? Cool.

De enige die hier onderdrukkende maatstaven wil opleggen, ben jij. Snap je dat?
pi_56947057
ik durf er geld op te zetten dat de zwembaddirecteur morgen met het verhaal komt dat iedereen welkom is, met of zonder boerkini, dik en dun, iedereen.
stel dat er iemand met een amputatie of spasme o.i.d. moet die er ook uit omdat mensen zich gaan ergeren.

gewoon een goed geslaagd stukje van het Zwolse krantje wat nooit iemand leest.
pi_56947165
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:24 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik. En ik zeg ook, dat 'de landen verderop' geen maatstaf zijn voor Nederland, Europa, Het Westen.
aah, en de maatstaven hier zijn dus dat je maar te dragen hebt wat een ander je verteld ..

vertel, mag ik wel een lange rok aan of bedek in dan teveel ?
pleased to meet you
pi_56947202
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:33 schreef Toeps het volgende:

[..]

Deze kleding borduurt voort op het gegeven, dat vrouwen hun lichaam niet bloot mogen geven, volgens islamitisch voorschrift.
pi_56947241
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:41 schreef moussie het volgende:

[..]

aah, en de maatstaven hier zijn dus dat je maar te dragen hebt wat een ander je verteld ..

vertel, mag ik wel een lange rok aan of bedek in dan teveel ?
Nee, het zwembad heeft deze afweging gemaakt, omdat reguliere bezoekers tijdens de normale openingsuren wegbleven.
Nogmaals een op zichzelf staande afweging. Geen beleid, wet of algeheel geldende regel, religieus voorschrift, gebod, etc.
pi_56947285
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:42 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Deze kleding borduurt voort op het gegeven, dat vrouwen hun lichaam niet bloot mogen geven, volgens islamitisch voorschrift.
het komt niet bij je op dat er vrouwen bestaan die dat zelf willen .. ?
zo'n pak is een uitkomst voor meer mensen, niet alleen moslims !
pleased to meet you
pi_56947337
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:38 schreef Toeps het volgende:

[..]

Oh, jij hebt het ze gevraagd? Cool.

De enige die hier onderdrukkende maatstaven wil opleggen, ben jij. Snap je dat?
Ik denk dat jij je ook moet beseffen, dat bepaalde waarden en normen zich in verborgen codes uiten.
Een gewassen krot geknipte spijkerbroek als zwemkleding gebruiken kan, volgend, mij ook niet op algehele waardering rekenen of op een naaktstrand gekleed of niet geheel ontkleed rond lopen.
Dit is nog te 'on-Nederlands' en ik denk, dat op sommige plaatsen deze kleding niet integratie bevorderend is; het meer afstand kweekt.
pi_56947375
quote:

[..]

kleedhokjes zouden eigenlijk ook verboden moeten worden zeker.
pi_56947380
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:45 schreef moussie het volgende:

[..]

het komt niet bij je op dat er vrouwen bestaan die dat zelf willen .. ?
zo'n pak is een uitkomst voor meer mensen, niet alleen moslims !
De vraag was, hoe kom je erbij dat dit onderdrukkend is. Ik geef een mogelijke verklaring daarvoor.
Dit is niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
pi_56947404
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:50 schreef Caesu het volgende:

[..]

kleedhokjes zouden eigenlijk ook verboden moeten worden zeker.
Volgens mij gemengd zwemmen, als ik sommige hardliners hoor spreken.
pi_56947449
quote:

[..]

Oké, en wie heeft er besloten dat die vrouw volgens de Islamitische voorschriften leeft? Juist. Zij zelf. Niks geen onderdrukking. Ik kan me juist wel voorstellen dat zo'n burkini fijn is. In een normale bikini voel ik me ook vaak erg bloot, iedereen kan je zo zien... En de hoofdbedekking is ook alleen maar handig, net als een badmuts.
pi_56947518
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:52 schreef Toeps het volgende:

[..]

Oké, en wie heeft er besloten dat die vrouw volgens de Islamitische voorschriften leeft? Juist. Zij zelf. Niks geen onderdrukking. Ik kan me juist wel voorstellen dat zo'n burkini fijn is. In een normale bikini voel ik me ook vaak erg bloot, iedereen kan je zo zien... En de hoofdbedekking is ook alleen maar handig, net als een badmuts.
Ik was er niet bij toen zij besloot zich te bekeren. Naar de omstandigheden daarvan gissen begin ik niet aan.
Wanneer er teveel weerstand is, omdat mensen om wat voor reden dan ook er nog niet aan toe zijn, kan ik me niet voorstellen dat het o-zo prettig is.
pi_56947628

Wat belachelijk. En ik woon er nog dichtbij ook. Mij zal je in elk geval niet horen klagen.
Ja, het is een beetje raar met zoveel kleding te gaan zwemmen. Maar aanstootgevend? Kom nou...
pi_56947658
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:31 schreef Toeps het volgende:
[ afbeelding ] + [ afbeelding ]

Dit of een burkini, wat de fak is het verschil. En ook een uurtje voor dikke mensen... Tering, kan dat zwembad niet gesloten worden op basis van discriminatie of zo?
Ik heb het altijd een leuk zwembad gevonden. Nooit geweten dat ze daar zo intolerant zijn.
Overigens dat van die dikke mensen is helemaal onzin.
pi_56947670
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:56 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik was er niet bij toen zij besloot zich te bekeren. Naar de omstandigheden daarvan gissen begin ik niet aan.
Wanneer er teveel weerstand is, omdat mensen om wat voor reden dan ook er nog niet aan toe zijn, kan ik me niet voorstellen dat het o-zo prettig is.
dus weerstand van andere badgasten betekent dat het voor haar niet prettig is ook al kiest ze er zelf voor?
dus dan zou ze haar eigen opvatting moeten laten varen voor groepsdruk?
echt, dit is een storm in bad water.
morgen krabbelt die zwembaddirecteur terug en blijkt het hele artikel een farce te zijn geweest.
pi_56947677
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:56 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Is het ook niet, als je zomaar buitengesloten wordt op basis van uiterlijkheden
pleased to meet you
pi_56947765
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:03 schreef moussie het volgende:

[..]

Is het ook niet, als je zomaar buitengesloten wordt op basis van uiterlijkheden
In Almelo mocht de vrouw in deze kleding ook na diverse klachten gewoon door zwemmen.
Ik geloof echter niet, dat er toen sprake was van integratie.
pi_56947805
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:02 schreef Caesu het volgende:

[..]

dus weerstand van andere badgasten betekent dat het voor haar niet prettig is ook al kiest ze er zelf voor?
dus dan zou ze haar eigen opvatting moeten laten varen voor groepsdruk?
echt, dit is een storm in bad water.
morgen krabbelt die zwembaddirecteur terug en blijkt het hele artikel een farce te zijn geweest.
Je begrijpt het niet. Haar keuze staat er even los van, want die heeft ze per slot van rekening al gemaakt.
De reactie vervolgens daarop van de mede badgasten lijkt mij niet o-zo plezierig, voor haar.
Dat is wat ik zeg.
pi_56947819
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:35 schreef Goochie het volgende:

[..]

Begeef je je uberhaupt wel onder de praktiserende moslima's ?

Ik heb 'broeders' die hun vrouwen niet laten bedekken terwijl zij het wel willen.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2008 15:12:57 ]
pi_56947873
Als een aanhanger van de Salafi Salih keur ik zelf zulks gedrag en kleding af.
Als Nederlander vind ik het wel weer goed dat de zusters participeren en dat ze er voor zorgen dat ze zich niet laten tegenhouden door opgelegde regels en toch een manier van deelnemen zoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2008 15:15:27 ]
pi_56947879
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Begeef je je uberhaupt wel onder de praktiserende moslima's ?

Ik heb 'broeders' die hun vrouwen niet laten bedekken terwijl zij het wel willen.
Maar Trigger, er zijn natuurlijk ook 'broeders' die het weer anders doen.
pi_56947910
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:15 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Maar Trigger, er zijn natuurlijk ook 'broeders' die het weer anders doen.
Sure Friend,

Maar met bullsh*t komen als '99,9%' is net zo geloofwaardig als dat de Marokkanen eerste mensen op de maan waren.
  zondag 24 februari 2008 @ 15:16:45 #237
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56947918
Het is gewoon bizar dat Nederlanders zichzelf op de borst slaan tegenover moslims omdat wij de vrijheid zo hoog houden, maar vervolgens wel iemand buitensluiten omdat ze geen blote benen heeft...
pi_56947925
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Sure Friend,

Maar met bullsh*t komen als '99,9%' is net zo geloofwaardig als dat de Marokkanen eerste mensen op de maan waren.
Dat ben ik wel met je eens.
pi_56947945
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:09 schreef damian5700 het volgende:

[..]

In Almelo mocht de vrouw in deze kleding ook na diverse klachten gewoon door zwemmen.
Ik geloof echter niet, dat er toen sprake was van integratie.
Wat weer eens duidelijk maakt dat 'de' Nederlander eigenlijk geen integratie wil maar volledige overgave aan de 'algemeen aanvaarde norm' .. komt 'zij' eindelijk haar huis uit en wil gewoon meedoen, krijgt 'zij' op deze manier de kous op haar kop
pleased to meet you
pi_56947947
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:11 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet. Haar keuze staat er even los van, want die heeft ze per slot van rekening al gemaakt.
De reactie vervolgens daarop van de mede badgasten lijkt mij niet o-zo plezierig, voor haar.
Dat is wat ik zeg.
pas toen ze er werd uitgezet werd het onplezierig denk ik. maar ik was er niet bij.

maar dan stel ik voor dat ze daar in zwolle elke week een uurtje extra speciaal zwemmen doen voor zwollenaren die allergisch zijn voor boerkini's.
en daarna een uurtje voor mensen die dikke mensen eng vinden.
pi_56948117
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:17 schreef Caesu het volgende:

[..]

pas toen ze er werd uitgezet werd het onplezierig denk ik. maar ik was er niet bij.

In Almelo waren er klachten en mocht de dame in deze kleding wel door zwemmen. Ik kan me niet voorstellen, dat het besluit van de directie toen meteen de opinie onder het publiek deed wijzigen.
Dat deed het ook niet, omdat de reguliere badgasten uiteindelijk wegbleven en dus niet gelaten het besluit aanvaardden.
pi_56948235
quote:
Voor sommige mensen staat een burkini (en bijvoorbeeld een boerka) symbool voor het onderdrukken van de vrouw.
Helder. Dus moet het verboden worden.
pi_56948247
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:17 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat weer eens duidelijk maakt dat 'de' Nederlander eigenlijk geen integratie wil maar volledige overgave aan de 'algemeen aanvaarde norm' .. komt 'zij' eindelijk haar huis uit en wil gewoon meedoen, krijgt 'zij' op deze manier de kous op haar kop
Zo baanbrekende constatering is dit natuurlijk helemaal niet. Ook al is iemand volledig geïntegreerd, hij/zij blijft anders. Een maal Marokkaan, blijf je Marokkaan, een maal Turk, blijf je Turk, etc.
En in dit specifiek geval is het weliswaar een autochtoon, maar onderscheidt zij zich door middel van haar kleding op een 'on-Nederlandse manier', dus wordt ze door het publiek buitengesloten en niet als gelijke gezien.
  zondag 24 februari 2008 @ 15:33:20 #244
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56948299
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:31 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Zo baanbrekende constatering is dit natuurlijk helemaal niet. Ook al is iemand volledig geïntegreerd, hij/zij blijft anders. Een maal Marokkaan, blijf je Marokkaan, een maal Turk, blijf je Turk, etc.
En in dit specifiek geval is het weliswaar een autochtoon, maar onderscheidt zij zich door middel van haar kleding op een 'on-Nederlandse manier', dus wordt ze door het publiek buitengesloten en niet als gelijke gezien.
En dus jagen we haar weg. Leve boerenkool en spruitjes! Weg met alles wat anders is.
pi_56948309
De aller-, aller-, supergrootste vraag is natuurlijk: hoe weet die vent dat het 'm geld gaat kosten? Heeft hij de bezoekersaantallen geanalyseerd? Heeft hij klachten gekregen? Wat, hè, hoe, hm? Mij lijkt het namelijk gewoon een stom smoesje.
  zondag 24 februari 2008 @ 15:34:53 #246
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56948324
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:02 schreef GewoneMan het volgende:
Ik denk dat je er wel in mag, hoor. Ik zwom in een bad waar schaatsers en wielrenners trainden als het weer hun training niet toeliet. Die hadden altijd een volle wetsuit aan.

De regel is altijd: geen buitenkleding.
pi_56948370
quote:
[b]Op zondag 24 februari 2008 15:31 schreef dus wordt ze door het publiek buitengesloten en niet als gelijke gezien.

zo werd de eerste neger ook achterin de bus geschopt.
  zondag 24 februari 2008 @ 15:38:40 #248
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56948407
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:34 schreef sizzler het volgende:

[..]

Maar als je "extremistisch" zegt, denk ik aan bomaanslagen en handenafhakken enzo. Dat vind ik nogal een overkwalificatie voor iemand die alleen maar een soort ninjapak van badstof aanwil om te zwemmen.
  zondag 24 februari 2008 @ 15:41:22 #249
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56948468
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 20:13 schreef ouderejongere het volgende:
Wat een raar ouderwets standpunt. Alsof een vrouw in een bikini'tje het over zichzelf afroept als ze gaat zwemmen en daarna verkracht wordt.
pi_56948471
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:37 schreef Caesu het volgende:

[..]

zo werd de eerste neger ook achterin de bus geschopt.
'Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg', je hoofd boven het maaiveld uitsteken...
  zondag 24 februari 2008 @ 15:43:46 #251
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56948538
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:41 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat een raar ouderwets standpunt. Alsof een vrouw in een bikini'tje het over zichzelf afroept als ze gaat zwemmen en daarna verkracht wordt.
Ach, je hoeft er niet meteen de schuldvraag aan vast te plakken, maar ik denk dat statistisch gezien vrouwen in bikini vaker aangerand/verkracht worden.
  zondag 24 februari 2008 @ 15:43:57 #252
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56948543
quote:
Op zondag 24 februari 2008 01:31 schreef Eminentie het volgende:

[..]

Dat klopt. We zijn erg tolerant tegenover de intoleranten.
Wat is er intolerant aan een dame in een burqini?
  zondag 24 februari 2008 @ 15:45:00 #253
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56948565
quote:
Op zondag 24 februari 2008 03:21 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

jawel zoals we hier tegen een burkini aankijken (gemiddeld zijn we er niet blij mee) en datzelfde geldt MINSTENS voor een bikini in een arabisch land
Jij zou graag willen dat het hier wordt ingericht zoals in Saoudi-Arabië qua strenge voorschriften en regels?
pi_56948603
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:41 schreef damian5700 het volgende:

[..]

'Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg', je hoofd boven het maaiveld uitsteken...
nou precies - laat ieder dus z'n eigen outfit kiezen.
als bepaalde outfits niet kunnen vanwege hygiëne of scherpe onderdelen dan heeft de zwemdirecteur een punt.
maar niet vanwege een stel bekrompen zwollenaren.
  zondag 24 februari 2008 @ 15:47:28 #255
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56948619
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:00 schreef Goochie het volgende:

Ik vind het echt van ultieme ironie spreken dat vooral mannen in dit topic voor vrouwen gaan bepalen wat zij aanmoeten, omdat hun vrije keuze een symbool is voor vrouwenonderdrukking
  zondag 24 februari 2008 @ 15:47:59 #256
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56948633
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:02 schreef damian5700 het volgende:
Ook in zwembaden gelden verborgen codes.
Ja, regels, ja. Zij overtrad geen regel.
pi_56948650
De moslima, Liselotte Buitelaar........
  zondag 24 februari 2008 @ 15:49:00 #258
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56948657
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:47 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik vind het echt van ultieme ironie spreken dat vooral mannen in dit topic voor vrouwen gaan bepalen wat zij aanmoeten, omdat hun vrije keuze een symbool is voor vrouwenonderdrukking
Wat maakt het uit of mannen of vrouwen zo'n standpunt verkondigen? Helemaal niets natuurlijk, jouw mening als autochtone vrouw is in deze niet meer waard dan de mijne als autochtone man.
pi_56948671
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:02 schreef damian5700 het volgende:
Alleen komt Mitch je niet van het strand af schoppen...
  zondag 24 februari 2008 @ 15:50:34 #260
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56948684
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:12 schreef Triggershot het volgende:
Deze zin betekent niet wat jij dacht dat-ie betekende toen je 'm in de haast intypte.
  zondag 24 februari 2008 @ 15:51:00 #261
8369 speknek
Another day another slay
pi_56948700
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:30 schreef Monidique het volgende:
Helder. Dus moet het verboden worden.
Dat klinkt leuk contradictoir, maar verboden op onderdrukking zijn vrij bekend in Nederland.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 24 februari 2008 @ 15:52:48 #262
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56948724
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:43 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ach, je hoeft er niet meteen de schuldvraag aan vast te plakken, maar ik denk dat statistisch gezien vrouwen in bikini vaker aangerand/verkracht worden.
Ik denk het niet. Sterker nog, ik zou wel eens wat meer onderbouwing willen zien voor die redenering.
  zondag 24 februari 2008 @ 15:53:42 #263
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56948747
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:49 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Wat maakt het uit of mannen of vrouwen zo'n standpunt verkondigen? Helemaal niets natuurlijk, jouw mening als autochtone vrouw is in deze niet meer waard dan de mijne als autochtone man.
Ja, maar ik ben hier niet degene die anderen gaat opleggen wat ze wel of niet moeten dragen.
pi_56948750
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:43 schreef Floripas het volgende:

[..]

Misschien voelen de andere dames zich naakt naast zon'n teletubbie?
pi_56948753
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:51 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat klinkt leuk contradictoir, maar verboden op onderdrukking zijn vrij bekend in Nederland.
Ach, leuk contradictoir (dat moest ik even copy&pasten)... Het is uitermate tegenstrijdig, ongeacht de verboden op onderdrukking. Ik weet dat die er zijn, en dat is goed, hoor, maar ik reageerde niet op het bericht "het is altijd per se onderdrukkend, dus dat moeten we tegengaan". Nee.
quote:
Voor sommige mensen staat een burkini (en bijvoorbeeld een boerka) symbool voor het onderdrukken van de vrouw.
Voor sommigen staat het als symbool voor onderdrukken. Tsja.
  zondag 24 februari 2008 @ 15:54:18 #266
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56948759
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:48 schreef TrotsOpNederlanden het volgende:
De moslima, Liselotte Buitelaar........
Ja, dus? Vrijheid van godsdienst.
  zondag 24 februari 2008 @ 15:56:34 #267
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56948806
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:53 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Misschien voelen de andere dames zich naakt naast zon'n teletubbie?
Dan ligt dat aan die dames, en dan is het aan henzelf iets anders aan te trekken of niet. Ik heb ook wel eens topless op het strand gelegen, terwijl een Indiase vriendin weliswaar doorschijnende maar wel lichaamsbedekkende kleding aanhad. Ik vroeg of ze bezwaar had, zij zei nee. ik vroeg of ze er bezwaar tegen had me in te smeren, zij zei: alleen de achterkant, hoor, ik zei: okee.
Klaaaaaar.
Dat gezeik altijd.
pi_56948830
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:56 schreef Floripas het volgende:
Dat gezeik altijd.
Citaat van de dag. Discussie gesloten, toch?
pi_56948866
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:31 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Tuurlijk, en anders is eng, dat moeten we liefst asap verbieden, om 'onze' vrijheid te beschermen ..

intolerantie taz van intolerantie, klinkt leuk, maar als je het allemaal bij elkaar optelt .. kleding die niet gedragen mag worden, boeken die je liefst nog niet eens in huis mag hebben of minimaal gedeeltelijk zou moeten verscheuren .. het is dat er hier geen (lijf)straffen meer worden uitgedeeld voor dit soort overtredingen, maar voor de rest, in hoeverre verschilt dat eigenlijk .. is dit niet precies dezelfde intolerantie taz van andersdenkenden als dat 'hun' verweten wordt ?
pleased to meet you
pi_56948946
Wat wil Wilders eigenlijk doen met de Nederlandse moslims?
Lees: Autochtoon, 1 nationaliteit, zo blank en blond als Hitler maar wou?
Hoi Liselotte
  zondag 24 februari 2008 @ 16:03:35 #271
8369 speknek
Another day another slay
pi_56948968
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:54 schreef Monidique het volgende:
Voor sommigen staat het als symbool voor onderdrukken. Tsja.
Ik ben er zelf ook niet zo voor, maar het gaat hier, lijkt me, natuurlijk niet om de persoon in kwestie zelf. Als die ervoor kiest zichzelf volledig te onderwerpen, nouja, ze gaat haar gang maar. Als iemand in z'n eigen huis zichzelf in SS uniform hijst en rondjes marcheert, beetje vreemd, maar verder prima. Het gaat erom wat voor effect zo'n persoon heeft als hij dat in de publieke sfeer doet. Op familieleden van 9/11, 3/11, 7/7 etc. na, zal er natuurlijk niet echt persoonlijk leed opgerakeld worden, maar het gevaar bestaat dat dit 'symbool' zo algemeen geaccepteerd wordt dat de vrouwenonderdrukking zelf geaccepteerd wordt.
pi_56949019
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:56 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dan ligt dat aan die dames, en dan is het aan henzelf iets anders aan te trekken of niet. Ik heb ook wel eens topless op het strand gelegen, terwijl een Indiase vriendin weliswaar doorschijnende maar wel lichaamsbedekkende kleding aanhad. Ik vroeg of ze bezwaar had, zij zei nee. ik vroeg of ze er bezwaar tegen had me in te smeren, zij zei: alleen de achterkant, hoor, ik zei: okee.
Klaaaaaar.
Dat gezeik altijd.
Duidelijk.

De teletubbie bezorgt overlast.
pi_56949029
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:50 schreef Floripas het volgende:

[..]

Deze zin betekent niet wat jij dacht dat-ie betekende toen je 'm in de haast intypte.
Gefixt.
  zondag 24 februari 2008 @ 16:13:44 #274
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56949214
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:03 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik ben er zelf ook niet zo voor, maar het gaat hier, lijkt me, natuurlijk niet om de persoon in kwestie zelf. Als die ervoor kiest zichzelf volledig te onderwerpen, nouja, ze gaat haar gang maar. Als iemand in z'n eigen huis zichzelf in SS uniform hijst en rondjes marcheert, beetje vreemd, maar verder prima. Het gaat erom wat voor effect zo'n persoon heeft als hij dat in de publieke sfeer doet. Op familieleden van 9/11, 3/11, 7/7 etc. na, zal er natuurlijk niet echt persoonlijk leed opgerakeld worden, maar het gevaar bestaat dat dit 'symbool' zo algemeen geaccepteerd wordt dat de vrouwenonderdrukking zelf geaccepteerd wordt.
Maar als vrouwen vrijwillig dit soort zaken aantrekken, wat is er dan vrouwenonderdrukking aan?
  zondag 24 februari 2008 @ 16:14:23 #275
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56949237
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:05 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Duidelijk.

De teletubbie bezorgt overlast.
Hoe is dat in godsnaam overlast?
pi_56949453
Ik vind die Boerkini's oprecht mooi, vrouwelijk en vrolijk Dat zie ik liever dan vrouwen in te kleine bikini's met hun vetrollen erover heen Of mannen in zo'n speedo die je niet kan zien door de bierbuik.

En hoe weten ze nou of hun bezoekersaantallen teruglopen. Na 1x!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56949503
rare jongens die zwollenaren. en hier zitten er ook een paar.
maar ik denk toch niet dat het gedrag van die directeur stand gaat houden hier in nederland.
  zondag 24 februari 2008 @ 16:25:32 #278
8369 speknek
Another day another slay
pi_56949572
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:13 schreef Floripas het volgende:
Maar als vrouwen vrijwillig dit soort zaken aantrekken, wat is er dan vrouwenonderdrukking aan?
Dat is het niet. Het schept de voorwaarden die vrouwenonderdrukking mogelijk maken.
  zondag 24 februari 2008 @ 16:28:20 #279
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56949637
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:25 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat is het niet. Het schept de voorwaarden die vrouwenonderdrukking mogelijk maken.
Ik denk dat er andere zaken zijn die vrouwenonderdrukking mogelijk maken. Maagdenvliesherstellende operaties, bijvoorbeeld. De volkomenkuts van deze wereld die vrouwen bespreken alsof ze achterlijk zijn. De oogluikend toegestane mensensmokkel in de prostitutie. Het sluiten van de blijf-van-mijn-lijfhuizen.
Maar kledingcodes? Daar heb je echt geen burqa's voor nodig, hoor.
pi_56949641
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:25 schreef speknek het volgende:

[..]

Vrouwenonderdrukking is altijd mogelijk.
  zondag 24 februari 2008 @ 16:30:08 #281
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56949680
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:28 schreef Monidique het volgende:

[..]

En Monidique, die kan het weten.
  zondag 24 februari 2008 @ 16:31:16 #282
8369 speknek
Another day another slay
pi_56949705
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:28 schreef Monidique het volgende:
Moord ook, dan kun je het dragen van machinegeweren op straat nog wel verbieden.
pi_56949708
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:30 schreef Floripas het volgende:

[..]

En Monidique, die kan het weten.
Ik ben de Vrouwenonderdrukker.
  zondag 24 februari 2008 @ 16:32:00 #284
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56949723
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:31 schreef speknek het volgende:

[..]

Moord ook, dan kun je het dragen van machinegeweren op straat nog wel verbieden.
Dat is een drogredenering van jewelste, en jij bent slimmer dan dit.
pi_56949727
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:31 schreef speknek het volgende:

[..]

Klopt, maar ik zal dan ook niet beweren dat machinegeweren moord mogelijk maken. Met de duidelijke suggestie dat het anders niet mogelijk is.
  zondag 24 februari 2008 @ 16:35:41 #286
8369 speknek
Another day another slay
pi_56949796
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:28 schreef Floripas het volgende:
Ik denk dat er andere zaken zijn die vrouwenonderdrukking mogelijk maken. Maagdenvliesherstellende operaties, bijvoorbeeld. De volkomenkuts van deze wereld die vrouwen bespreken alsof ze achterlijk zijn. De oogluikend toegestane mensensmokkel in de prostitutie. Het sluiten van de blijf-van-mijn-lijfhuizen.
Maar kledingcodes? Daar heb je echt geen burqa's voor nodig, hoor.
Nou laat ik het zo zeggen, deze vrouwen kiezen moedwillig voor hun burka's, maar hun kinderen niet. Ook bij degenen die door de gemeenschap met de nek aangekeken worden omdat zij geen burka's dragen en daarom toch maar overstag gaan kun je niet spreken van een volledig vrije keuze. Zou jij een toekomstige wereld waarbij alle moslima's in Nederland met burka's rondlopen als een goede wereld zien? Of eentje waar je apathisch tegenover moet staan als regering zijnde?
  zondag 24 februari 2008 @ 16:36:47 #287
8369 speknek
Another day another slay
pi_56949822
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:32 schreef Floripas het volgende:
Dat is een drogredenering van jewelste, en jij bent slimmer dan dit.
"Vrouwenonderdrukking is altijd mogelijk" is een drogredenering. Dit is de echo daarvan.
pi_56949849
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:36 schreef speknek het volgende:

[..]

"Vrouwenonderdrukking is altijd mogelijk" is een drogredenering. Dit is de echo daarvan.
Dat is geen drogredenering. Vrouwenonderdrukking is geen functie van bepaalde technieken of kleding, maar een psychologisch fenomeen.
  zondag 24 februari 2008 @ 16:45:18 #289
8369 speknek
Another day another slay
pi_56949974
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:38 schreef Monidique het volgende:
Dat is geen drogredenering. Vrouwenonderdrukking is geen functie van bepaalde technieken of kleding, maar een psychologisch fenomeen.
Technisch gezien heb je gelijk, maar onderdrukt zijn is niet iets wat zomaar in een vrouw d'r gedachte opborrelt. Dat is wel degelijk iets dat door externe factoren mede gedetermineerd is, en je derhalve kunt zien als een functie van stimuli. Ik kan dus ook helemaal niets met je opmerking.
pi_56949988
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Technisch gezien heb je gelijk, maar onderdrukt zijn is niet iets wat zomaar in een vrouw d'r gedachte opborrelt. Dat is wel degelijk iets dat door externe factoren mede gedetermineerd is, en ik kan dus ook helemaal niets met je opmerking.
Ik zo natuurlijk ook niets met die van jou, .
  zondag 24 februari 2008 @ 16:50:24 #291
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56950087
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:35 schreef speknek het volgende:

[..]

Nou laat ik het zo zeggen, deze vrouwen kiezen moedwillig voor hun burka's, maar hun kinderen niet. Ook bij degenen die door de gemeenschap met de nek aangekeken worden omdat zij geen burka's dragen en daarom toch maar overstag gaan kun je niet spreken van een volledig vrije keuze. Zou jij een toekomstige wereld waarbij alle moslima's in Nederland met burka's rondlopen als een goede wereld zien? Of eentje waar je apathisch tegenover moet staan als regering zijnde?
Nee; ja.
Ik vind dat je aan zaken als kledingkeuze niet zou moeten morrelen. Ik persoonlijk ben ook voor het opheffen van een verbod op naaktloperij, maar dat is wel weer een heel ander debat.
Dat mensen zich verplicht voelen iets te doen met hun kleding is niet iets dat je voorkomt, zeker niet met ge- en verboden. Dat er vervolgens mensen uit die gemeenschap willen breken lijkt me heel gezond.
  zondag 24 februari 2008 @ 16:56:08 #292
8369 speknek
Another day another slay
pi_56950189
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:50 schreef Floripas het volgende:
Nee; ja.
Ik vind dat je aan zaken als kledingkeuze niet zou moeten morrelen. Ik persoonlijk ben ook voor het opheffen van een verbod op naaktloperij, maar dat is wel weer een heel ander debat.
Dat mensen zich verplicht voelen iets te doen met hun kleding is niet iets dat je voorkomt, zeker niet met ge- en verboden. Dat er vervolgens mensen uit die gemeenschap willen breken lijkt me heel gezond.
Ok.
Ik vind dat geen slecht standpunt hoor, ik neig er zelf ook naar. De verdomde pragmaticus in me vraagt zich alleen af of wat hele basale kaders niet toch een wat prettigere samenleving oplevert.
  zondag 24 februari 2008 @ 17:07:06 #293
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56950391
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:56 schreef speknek het volgende:

[..]

Ok.
Ik vind dat geen slecht standpunt hoor, ik neig er zelf ook naar. De verdomde pragmaticus in me vraagt zich alleen af of wat hele basale kaders niet toch een wat prettigere samenleving oplevert.
Nee, en prettige samenleving is er eentje waarin de overheid zch zo min mogelijk met dit soort persoonlijke keuzes bemoeit en beschermt tegen het opleggen van regels aan anderen.
  zondag 24 februari 2008 @ 17:09:07 #294
8369 speknek
Another day another slay
pi_56950427
Jaja, maar over 'zo min mogelijk' kan nog best wat verschil in inzicht zijn. Een burkaverbod treft niet zo heel veel mensen.
pi_56950493
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Technisch gezien heb je gelijk, maar onderdrukt zijn is niet iets wat zomaar in een vrouw d'r gedachte opborrelt. Dat is wel degelijk iets dat door externe factoren mede gedetermineerd is, en je derhalve kunt zien als een functie van stimuli. Ik kan dus ook helemaal niets met je opmerking.
Het punt is dat boerka's (of burkini's, ) vrouwenonderdrukking niet mogelijk maken, maar er een uiting van zijn. Het is niet alsof Jamal een doek ziet en nu opeens bedenkt dat-ie zijn vrouw eindelijk kan onderdrukken. Ik snap wel wat je bedoelt, denk ik, als ik zo vrij mag zijn; het is een uiting van vrouwenonderdrukking die erg gemakkelijk is en vrouwenonderdrukking gemakkelijker in stand houdt.

Maar ik ben van mening dat de wijze waarop dingen gezegd worden, iets, maar niet alles, zegt over de wijze waarop het bedacht is. Wanneer je dus zegt dat boerka's vrouwenonderdrukking mogelijk maken, dan zie ik het als een verkeerde voorstelling van zaken, en een die ervoor zorgt dat het probleem niet wordt aangepakt of wordt genegeerd. Er is vrouwenonderdrukking, boerka's maken vrouwenonderdrukking mogelijk, boerka's zijn verboden, zie hier, geen vrouwenonderdrukking meer. Ik weet het, het is erg simpel gesteld, maar dat is mijn punt dus zo'n beetje.

P to the S, in stand houdt? Instandhoudt? In standhoudt? Ik kom er niet uit...
  zondag 24 februari 2008 @ 17:48:36 #296
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56951257
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:43 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nou, de dame in kwestie wordt onderdrukt lees ik net. Jezelf laten onderdrukken is intolerantie. En, want, het is het niet tolereren van tolerantie voor intolerante tolerantie. Of, en .. kramp .. in mijn vingers. Verborgen codes die zij negeert, en, en, ...

Ik weet het niet meer.
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 24 februari 2008 @ 17:55:42 #297
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56951388
quote:
Op zondag 24 februari 2008 17:09 schreef speknek het volgende:
Jaja, maar over 'zo min mogelijk' kan nog best wat verschil in inzicht zijn. Een burkaverbod treft niet zo heel veel mensen.
Zo min mogelijk gaat niet over kwantiteit, maar kwaliteit. Hoeveel regels zijn er? En niet: hoeveel mensen raakt het?

Je wil ook geen regel dat roodharige mannen die Ron Paul zouden stemmen in Groningen woonachtig verplicht geen wii mogen kopen. Raakt bijna niemand, is wel kwalitatief heel erg ingrijpend.
pi_56951392
quote:
Op zondag 24 februari 2008 17:07 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, en prettige samenleving is er eentje waarin de overheid zch zo min mogelijk met dit soort persoonlijke keuzes bemoeit en beschermt tegen het opleggen van regels aan anderen.
Waar jij makkelijk aan voorbijgaat is dat als dit toegestaan wordt in ons land er ook mensen zullen zijn die mensen zonder burqini als slechter gaan zien. Dan krijg je vaders en broers die vrouwen gaan verplichten er zo bij te lopen.

Eigenlijk helpen we hiermee kwetsbare mensen in een positie waarbij ze niet zelf kunnen beslissen wat ze willen. Dan is het jammer, maar dan moet de enkeling die het (misschien) zelf wil maar wijken.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  zondag 24 februari 2008 @ 17:57:32 #299
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56951421
quote:
Op zondag 24 februari 2008 17:55 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Waar jij makkelijk aan voorbijgaat is dat als dit toegestaan wordt in ons land er ook mensen zullen zijn die mensen zonder burqini als slechter gaan zien. Dan krijg je vaders en broers die vrouwen gaan verplichten er zo bij te lopen.
Jij gaat er vanuit dat als je de keuzevrijheid voor vrouwen inperkt uiteindelijk hun vrijheid groter wordt? Dat vind ik een heel rare.

Ik heb ook wel eens een vriendje gehad die niet wilde dat ik een rokje aantrok, maar een spijkerbroek. Spijkerbroek maar verbieden dan?

Dat vriendje was overigens diezelfde middag weer vrijgezel.
pi_56951498
quote:
Op zondag 24 februari 2008 17:55 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zo min mogelijk gaat niet over kwantiteit, maar kwaliteit. Hoeveel regels zijn er? En niet: hoeveel mensen raakt het?

Je wil ook geen regel dat roodharige mannen die Ron Paul zouden stemmen in Groningen woonachtig verplicht geen wii mogen kopen. Raakt bijna niemand, is wel kwalitatief heel erg ingrijpend.
Dit slaat natuurlijk als een tang op een varken

Er is niemand die roodharige mannen die op Ron Paul stemmen en in Groningen wonen verplicht om zich aan bepaalde regels te houden. Wat betreft (ex)moslima's zitten de blijf van mijn lijf huizen er vol mee

Je kunt er vanuitgaan dat als er meerdere vrouwen in zo'n tent rondzwemmen dat er bepaalde bevolkingsgroepen (de mannen hiervan) druk gaan uitoefenen op de vrouwen uit deze groep om zich ook zo te gedragen.

Los daarvan is het zo dat iedereen in het zwembad zich deels moet ontkleden, je kunt ook niet in een winterjas naar de sauna gaan tussen de naakte mensen. Hierdoor voelen anderen zich bekeken.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_56951540
quote:
Op zondag 24 februari 2008 18:01 schreef Arnold_fan het volgende:

Er is niemand die roodharige mannen die op Ron Paul stemmen en in Groningen wonen verplicht om zich aan bepaalde regels te houden. Wat betreft (ex)moslima's zitten de blijf van mijn lijf huizen er vol mee
Maar er zijn er wel die de boerka willen verbieden, en een argument was -en ik weet dat speknek het niet willen verbieden, maar...- dat het toch nauwelijks iemand treft. Zoals Floripas al zegt en met dit voorbeeld duidelijk maakt, het gaat niet over de impact van een regel, in dit geval, het gaat om de kwaliteit van de regel, van de wet, van het verbod. Is het goed of slecht? En dus niet: och, ik heb er geen last van.
quote:
Los daarvan is het zo dat iedereen in het zwembad zich deels moet ontkleden, je kunt ook niet in een winterjas naar de sauna gaan tussen de naakte mensen. Hierdoor voelen anderen zich bekeken.
Ik ben zo lelijk, ik word altijd bekeken, maar heus niet dat ik nu geld krijg om er wat aan te doen.
  zondag 24 februari 2008 @ 18:07:33 #302
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56951584
quote:
Op zondag 24 februari 2008 18:01 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Je kunt er vanuitgaan dat als er meerdere vrouwen in zo'n tent rondzwemmen dat er bepaalde bevolkingsgroepen (de mannen hiervan) druk gaan uitoefenen op de vrouwen uit deze groep om zich ook zo te gedragen.
Maar je denkt dat vrouwen vrijer worden of minder geslagen worden als je ze verbiedt als een zuurstokkleurige ninja in een zwembad te springen. Dat is èn vergezocht, èn symboolpolitiek, èn heeft niks met vrijheid te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')