Ik was er niet bij toen zij besloot zich te bekeren. Naar de omstandigheden daarvan gissen begin ik niet aan.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:52 schreef Toeps het volgende:
[..]
Oké, en wie heeft er besloten dat die vrouw volgens de Islamitische voorschriften leeft? Juist. Zij zelf. Niks geen onderdrukking. Ik kan me juist wel voorstellen dat zo'n burkini fijn is. In een normale bikini voel ik me ook vaak erg bloot, iedereen kan je zo zien... En de hoofdbedekking is ook alleen maar handig, net als een badmuts.
Ik heb het altijd een leuk zwembad gevonden. Nooit geweten dat ze daar zo intolerant zijn.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:31 schreef Toeps het volgende:
[ afbeelding ] + [ afbeelding ]
Dit of een burkini, wat de fak is het verschil. En ook een uurtje voor dikke mensen... Tering, kan dat zwembad niet gesloten worden op basis van discriminatie of zo?
dus weerstand van andere badgasten betekent dat het voor haar niet prettig is ook al kiest ze er zelf voor?quote:Op zondag 24 februari 2008 14:56 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik was er niet bij toen zij besloot zich te bekeren. Naar de omstandigheden daarvan gissen begin ik niet aan.
Wanneer er teveel weerstand is, omdat mensen om wat voor reden dan ook er nog niet aan toe zijn, kan ik me niet voorstellen dat het o-zo prettig is.
Is het ook niet, als je zomaar buitengesloten wordt op basis van uiterlijkhedenquote:Op zondag 24 februari 2008 14:56 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik was er niet bij toen zij besloot zich te bekeren. Naar de omstandigheden daarvan gissen begin ik niet aan.
Wanneer er teveel weerstand is, omdat mensen om wat voor reden dan ook er nog niet aan toe zijn, kan ik me niet voorstellen dat het o-zo prettig is.
In Almelo mocht de vrouw in deze kleding ook na diverse klachten gewoon door zwemmen.quote:Op zondag 24 februari 2008 15:03 schreef moussie het volgende:
[..]
Is het ook niet, als je zomaar buitengesloten wordt op basis van uiterlijkheden
Je begrijpt het niet. Haar keuze staat er even los van, want die heeft ze per slot van rekening al gemaakt.quote:Op zondag 24 februari 2008 15:02 schreef Caesu het volgende:
[..]
dus weerstand van andere badgasten betekent dat het voor haar niet prettig is ook al kiest ze er zelf voor?
dus dan zou ze haar eigen opvatting moeten laten varen voor groepsdruk?
echt, dit is een storm in bad water.
morgen krabbelt die zwembaddirecteur terug en blijkt het hele artikel een farce te zijn geweest.
Begeef je je uberhaupt wel onder de praktiserende moslima's ?quote:Op zondag 24 februari 2008 14:35 schreef Goochie het volgende:
[..]
Deze mevrouw misschien wel, maar de andere 99,9% doet dit niet vrijwillig.
Maar Trigger, er zijn natuurlijk ook 'broeders' die het weer anders doen.quote:Op zondag 24 februari 2008 15:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Begeef je je uberhaupt wel onder de praktiserende moslima's ?
Ik heb 'broeders' die hun vrouwen niet laten bedekken terwijl zij het wel willen.
Sure Friend,quote:Op zondag 24 februari 2008 15:15 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Maar Trigger, er zijn natuurlijk ook 'broeders' die het weer anders doen.
Dat ben ik wel met je eens.quote:Op zondag 24 februari 2008 15:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sure Friend,
Maar met bullsh*t komen als '99,9%' is net zo geloofwaardig als dat de Marokkanen eerste mensen op de maan waren.
Wat weer eens duidelijk maakt dat 'de' Nederlander eigenlijk geen integratie wil maar volledige overgave aan de 'algemeen aanvaarde norm' .. komt 'zij' eindelijk haar huis uit en wil gewoon meedoen, krijgt 'zij' op deze manier de kous op haar kopquote:Op zondag 24 februari 2008 15:09 schreef damian5700 het volgende:
[..]
In Almelo mocht de vrouw in deze kleding ook na diverse klachten gewoon door zwemmen.
Ik geloof echter niet, dat er toen sprake was van integratie.
pas toen ze er werd uitgezet werd het onplezierig denk ik. maar ik was er niet bij.quote:Op zondag 24 februari 2008 15:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet. Haar keuze staat er even los van, want die heeft ze per slot van rekening al gemaakt.
De reactie vervolgens daarop van de mede badgasten lijkt mij niet o-zo plezierig, voor haar.
Dat is wat ik zeg.
quote:Op zondag 24 februari 2008 15:17 schreef Caesu het volgende:
[..]
pas toen ze er werd uitgezet werd het onplezierig denk ik. maar ik was er niet bij.
Helder. Dus moet het verboden worden.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 20:23 schreef flubberdewups het volgende:
Voor sommige mensen staat een burkini (en bijvoorbeeld een boerka) symbool voor het onderdrukken van de vrouw.
Zo baanbrekende constatering is dit natuurlijk helemaal niet. Ook al is iemand volledig geïntegreerd, hij/zij blijft anders. Een maal Marokkaan, blijf je Marokkaan, een maal Turk, blijf je Turk, etc.quote:Op zondag 24 februari 2008 15:17 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat weer eens duidelijk maakt dat 'de' Nederlander eigenlijk geen integratie wil maar volledige overgave aan de 'algemeen aanvaarde norm' .. komt 'zij' eindelijk haar huis uit en wil gewoon meedoen, krijgt 'zij' op deze manier de kous op haar kop
En dus jagen we haar weg. Leve boerenkool en spruitjes! Weg met alles wat anders is.quote:Op zondag 24 februari 2008 15:31 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zo baanbrekende constatering is dit natuurlijk helemaal niet. Ook al is iemand volledig geïntegreerd, hij/zij blijft anders. Een maal Marokkaan, blijf je Marokkaan, een maal Turk, blijf je Turk, etc.
En in dit specifiek geval is het weliswaar een autochtoon, maar onderscheidt zij zich door middel van haar kleding op een 'on-Nederlandse manier', dus wordt ze door het publiek buitengesloten en niet als gelijke gezien.
Ik denk dat je er wel in mag, hoor. Ik zwom in een bad waar schaatsers en wielrenners trainden als het weer hun training niet toeliet. Die hadden altijd een volle wetsuit aan.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:02 schreef GewoneMan het volgende:
goeie reactie van het zwembad. als ik in een wetsuit aankom mag ik er ongetwijfeld ook niet in. en hoe je het wil noemen het is gewoon een wetsuit. niets minder en niets meer dan dat. wel heeft het een ander doel namelijk alles bedekken wat niet zichtbaar mag zijn. doet niets af aan het feit dat het een wetsuit is en ze er dus niet inmag
quote:[b]Op zondag 24 februari 2008 15:31 schreef dus wordt ze door het publiek buitengesloten en niet als gelijke gezien.
Maar als je "extremistisch" zegt, denk ik aan bomaanslagen en handenafhakken enzo. Dat vind ik nogal een overkwalificatie voor iemand die alleen maar een soort ninjapak van badstof aanwil om te zwemmen.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:34 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ja, als ze niet extremistisch was dan had ze namelijk een gewoon badpak gehad. Het is nogal wat om zoveel moeite te doen en voor gek te staan voor een standpunt dat alleen extremistische moslims innemen - naar westerse maatstaven inderdaad een oer-conservatief standpunt.
Wat een raar ouderwets standpunt. Alsof een vrouw in een bikini'tje het over zichzelf afroept als ze gaat zwemmen en daarna verkracht wordt.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 20:13 schreef ouderejongere het volgende:
Schandalig! Wat is er mis aan een burqini? Hebben de mensen in Zwolle nog nooit een hoofddoek gezien? Leuk dat we niet allemaal hetzelfde zijn. Bovendien beschermt een burqini tegen verkrachtingen, meestal gepleegd door Nederlandse jongeren.
'Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg', je hoofd boven het maaiveld uitsteken...quote:Op zondag 24 februari 2008 15:37 schreef Caesu het volgende:
[..]
![]()
zo werd de eerste neger ook achterin de bus geschopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |