Volkomen normaal dat die maatregel is genomen om haar te verwijderen.Ik ga ook niet met een pak aan het zwembad in.En het is onhygienisch.Het wordt tijd dat er islamitische zwembaden komen zodat ze daar heen kunnen gaan en onze baden niet verzieken nu de politiek zonodig de boel wil islamiseren,ook de sport.quote:GPD
Zwolle -
Een 26-jarige vrouw is donderdag uit het Hanzebad in Zwolle gezet wegens het dragen van een burqini, een tweedelig allesbedekkend broekpak waarvan het bovenstuk reikt tot onder de knie. De moslima, Liselotte Buitelaar, was net vijf minuten met haar tweejarige zoon Ilias in het water aan het spelen toen ze te horen kreeg dat er klachten waren over haar kleding.
"Ons reguliere publiek vindt het aanstootgevend, daar moeten we rekening mee houden", zegt directeur Hans Meijer van het openbare bad. "Dat geldt ook voor mensen met obesitas, voor deze groep hebben we aparte uurtjes zodat ze onder elkaar kunnen zwemmen. Zwolle is nog niet toe aan de burqini, daar heb ik rekening mee te houden."
"Wij hebben geen beleid dat het dragen van een burqini verbiedt", aldus wethouder Janco Cnossen. "De verantwoordelijkheid voor toelating ligt daarmee bij de directie van het bad. Ik heb begrepen dat die de burqini niet aanmerkt als zwemkleding." Cnossen wil de burqini niet verbieden. Mocht Buitelaar in navolging van andere moslima's werk willen maken van de weigering, dan gaat de wethouder met de zwembaddirectie overleggen.
Naar aanleiding van klachten over de burqini in Almelo - waar de draagster overigens wel door mocht zwemmen - stelde het kabinet eerder dat een burqini niet meer of minder is dan gewone badkleding. "Het is geen islamisering van de sport, maar juist een vorm van integratie", stelde staatssecretaris Jet Bussemaker van volksgezondheid, welzijn en sport, bij die gelegenheid.
Buitelaar, die zich zes jaar geleden tot de islam bekeerde is teleursteld. "Ik doe het niet om te provoceren, maar ik wil wel een lans breken voor de burqini. Ik kan me voorstellen dat mensen die zo'n badpak nog nooit gezien hebben het vreemd vinden. In een ander bad kreeg ik wel opmerkingen als 'heb je kleren aan?' Met dergelijke reacties ben ik blij, want dan kan ik vertellen dat het gewoon een iets groter badpak is", glimlacht ze. "Van echt badpakkenstof. Het is heel licht. Heel anders dan gewone kleding."
Burqini is een samentrekking van de woorden 'boerka' en 'bikini'. Het kledingstuk is uitgevonden in Australië en sinds vorig jaar in Nederland te koop. De boerka is een zwart gewaad dat alleen de ogen onbedekt laat, maar burqini's zijn er in allerlei felle kleuren.
Woortman Sportswear in Meppel heeft sinds november het alleenrecht op de distributie van het badpak voor Europa en Noord-Afrika. De vraag is zo groot dat het bedrijf naar een ruimer onderkomen omziet. "Dat hadden we niet verwacht", aldus de eigenaresse.
en aparte winkels, en aparte wijken, en aparte plaatsen in de bus!quote:Op zaterdag 23 februari 2008 06:09 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Volkomen normaal dat die maatregel is genomen om haar te verwijderen.Ik ga ook niet met een pak aan het zwembad in.En het is onhygienisch.Het wordt tijd dat er islamitische zwembaden komen zodat ze daar heen kunnen gaan en onze baden niet verzieken nu de politiek zonodig de boel wil islamiseren,ook de sport.
Je hebt volkomen gelijk.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 06:46 schreef keesjeislief het volgende:
Dit getuigt weer van een domheid om van te jánken. Aanstoot nemen aan afwijkende zwemkleding?? What the fuck. Hoe onverdraagzaam en kortzichtig kun je worden? Hoe kun je in godsnaam van anderen tolerantie en verdraagzaamheid verlangen als je zelf zó benepen bent? Voor dit soort types, die inmiddels aanstoot nemen aan alles wat niet in hun burgerlijke straatje past, in het bijzonder als het iets weg heeft van een connectie met moslims, schaam ik me diep. Dan begrijp je er werkelijk geen ene donder van..
Dát vind ik dus echt...... urg, wat gaan ze doen, je op een weegschaal zetten voordat je het zwembad in mag? Of je wel licht genoeg bent?quote:"Dat geldt ook voor mensen met obesitas, voor deze groep hebben we aparte uurtjes zodat ze onder elkaar kunnen zwemmen."
Kinderen die in het zwembad plassen, dát is pas onhygiënisch!quote:Op zaterdag 23 februari 2008 08:43 schreef Nosh het volgende:
En 'onhygiënisch', kom nou. Dan is iedere combinatie van textiel en water onhygiënisch.
Nou ik ben blij dat ik zwolle gezellig met mijn mede dikkerds mag zwemmen... 's nachts om een uur of 3.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 08:48 schreef Loedertje het volgende:
[ afbeelding ]
Teletubbie-pak!
Ik zie overigens die hele dikke dames liever in zo'n teletubbiepak dan in een badpak.
quote:Op zaterdag 23 februari 2008 08:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Je zou in zwolle maar obestias hebben en in je boerkini willen zwemmen...
hm, soort omgekeerde heksenwaag....quote:Op zaterdag 23 februari 2008 08:39 schreef Wynter het volgende:
[..]
Dát vind ik dus echt...... urg, wat gaan ze doen, je op een weegschaal zetten voordat je het zwembad in mag? Of je wel licht genoeg bent?
quote:Op zaterdag 23 februari 2008 08:58 schreef Againzender het volgende:
Maar als iemand zich dus ergens aan stoort flikker je die persoon het zwembad uit?
ik dacht meteen : ik nooit in burkini, maar "Live and let Live".quote:Op zaterdag 23 februari 2008 08:39 schreef Wynter het volgende:
[..]
Dát vind ik dus echt...... urg, wat gaan ze doen, je op een weegschaal zetten voordat je het zwembad in mag? Of je wel licht genoeg bent?
En zon burqini bedekt het hoofd toch niet? Laat dat mens lekker in kleren zwemmen, lekker boeiend als je het mij vraagt >.<
En ze schuwt media-aandacht niet, verre van dat zelfs als je haar Hyves bekijkt.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 09:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Tis natuurlijk wel een woslimma...
Ben benieuwd wat Het_hupt, en met hem vele anderen, te melden hebben als met deze motivatie dames in de ons gewone zwempakken en bikini's voortaan geweigerd worden in zwembaden in de kleurrijkere wijken van Amsterdam.quote:"Ons reguliere publiek vindt het aanstootgevend, daar moeten we rekening mee houden"
nee, een burkiniquote:Op zaterdag 23 februari 2008 09:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Tis natuurlijk wel een woslimma...
Erg he?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 09:10 schreef wendytje het volgende:
Maar die opmerking over obesitas schoot mij helemaal in het verkeerde keelgat. Hoe moet ik dan met mijn zoontjes zwemmen? Zij in de gewone tijd en ik in het vetzakkenuurtje?
Godverdomme en ze durven het nog openlijk te zeggen ook.
Niet?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 09:15 schreef popolon het volgende:
For crying out loud, is dit alles? Dit kan toch geen nieuws zijn?
Verzuilde integratie: netjes langs elkaar heen leven, ingedeeld naar uiterlijke kenmerken.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 09:16 schreef Loedertje het volgende:
Alles op afspraak en keurig wachten tot jouw soort aan de beurt is
dat lijkt mij inderdaad precies de nieuwswaarde van dit berichtquote:Op zaterdag 23 februari 2008 09:17 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Niet?
Volgens mij wel want wie gaat er strax bepalen wat er aanstootgevend is?
(hoe een pyama-teletubbie-pak aanstootgevend kan zijn en waarover die klagers nu exact hebben lopen klagen is mij overigens écht een raadsel, dat men ingaat op die klagers is gewoon bizar..)
js, want dikkerds zijn besmettelijk.... en brandwonden zijn zo vies, daar moet je niet naar hoeven kijken. Hup alle gehandicapten dumpen in friesland, hoeven we die ook niet meer te zien. Alle ADHD-ers in een kliniek, want daar erger ik me ook dood aan. Autisten horen niet in de samenleving, want die hebben geen aangepast gedrag.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 09:16 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Erg he?
Ouderen een speciaal uurtje, brandwonden-uurtje, sinaasappelhuid-uurtje, moslima-uurtje...en idd het vetzakken-uurtje.
Alles op afspraak en keurig wachten tot jouw soort aan de beurt is
Sorry ik las te snel.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 09:15 schreef popolon het volgende:
For crying out loud, is dit alles? Dit kan toch geen nieuws zijn?
Nazi praktijken.quote:"Dat geldt ook voor mensen met obesitas"
Ik wou het net zeggen!quote:Op zaterdag 23 februari 2008 08:48 schreef Loedertje het volgende:
[ afbeelding ]
Teletubbie-pak!
Ik zie overigens die hele dikke dames liever in zo'n teletubbiepak dan in een badpak of bikini
quote:
Ja met deze reactie zit je helemaal op het NWS niveau hier op fokquote:Nazi praktijken.
Ik erger me dood aan doorschijnende tepels van mokkels van 17 en van halve neukpartijen in het bubbelbad, als mijn zoontje er ook in zit.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 08:48 schreef Loedertje het volgende:
Overigens, als iemand gaat klagen over de te kleine badpakken van corpulente dames of het te kleine zwembroekje van een dikke man dan zet men die mensen toch ook niet uit het zwembad?
masturberen?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 09:24 schreef sigme het volgende:
Wat denk je dat een moslim gezegend met enig gevoel voor rechtvaardiging doet met het argument "Ons reguliere publiek vindt het aanstootgevend, daar moeten we rekening mee houden", in een zwembad dat voornamelijk bezocht wordt door moslims in nette badkledij en er komt iemand binnen in een krappe bikini?
quote:Op zaterdag 23 februari 2008 09:26 schreef wendytje het volgende:
[..]
Ik erger me dood aan doorschijnende tepels van mokkels van 17 en van halve neukpartijen in het bubbelbad, als mijn zoontje er ook in zit.
quote:Op zaterdag 23 februari 2008 09:23 schreef Loedertje het volgende:
[..]
![]()
[..]
Ja met deze reactie zit je helemaal op het NWS niveau hier op fok
Het kán ook op eigen verzoek zijn hè?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 09:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Naja, het is iig te triest voor woorden, toen ik dat stukje las van mensen met obesitas viel ik bijna van mij stoel. Je zal verdomme belasting betalen om zo'n zwembad open te houden.
Die directie had heel lang geleden de naam NSDAP.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 09:32 schreef Loedertje het volgende:
Als het op verzoek van de directie gebeurt is het toch een ander verhaal.
Precies! Ikzelf ben ook niet een van de slanksten en word in Nederland dan ook vaak als dik bestempeld... Ikzelf vind mijzelf niet dik, maar naast al die strijkplanken van tegenwoordig weten mensen niet beter... Gelukkig denken ze daar in het buitenland anders over.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 09:10 schreef wendytje het volgende:
[..]
ik dacht meteen : ik nooit in burkini, maar "Live and let Live".
Maar die opmerking over obesitas schoot mij helemaal in het verkeerde keelgat. Hoe moet ik dan met mijn zoontjes zwemmen? Zij in de gewone tijd en ik in het vetzakkenuurtje?
Godverdomme en ze durven het nog openlijk te zeggen ook.
Ik vind mijn lijf ook niet "mooi" (volgend staande normen), maar je kunt ook alleen naar de bloedmooie meiden kijken. Naar mij kijken is niet verplicht. (liever niet zelfs, word ik zo verlegen van)
Wat is het volgende? Alleen onder de 45, tenzij je een face- en bodylift hebt gehad? KLOOTZWEMBAD
Maakt het uit, eigenlijk?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 09:37 schreef Ryan3 het volgende:
Btw, de vrouw is een Nederlandse begrijp ik?
Ja, nou, ik vrees dat mevrouw wel houdt van opzettelijk provoceren.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 09:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Maakt het uit, eigenlijk?
Het lijkt me dat als we bij zwembaden ook nog gaan controleren op paspoort om vervolgens te bedenken wat iemand al dan niet aan mag, we nog gestoorder zijn.
Ja, dat denk ik ook.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 09:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, nou, ik vrees dat mevrouw wel houdt van opzettelijk provoceren.
Ik vrees dat er weer wat ophef is om niks. Een badpakje met wat exra bedekking, nou kijk maar uit hoor!quote:Op zaterdag 23 februari 2008 09:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, nou, ik vrees dat mevrouw wel houdt van opzettelijk provoceren.
Heel erg provocerend natuurlijk... voel me bijna bedreigt door al die mensen met kleding aan elke dag...quote:Op zaterdag 23 februari 2008 09:45 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik vrees dat er weer wat ophef is om niks. Een badpakje met wat exra bedekking, nou kijk maar uit hoor!
Mij bekruipt het gevoel dat deze vrouw schik heeft in het provoceren van de in haar ogen xenofobische medemens.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 09:45 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik vrees dat er weer wat ophef is om niks. Een badpakje met wat exra bedekking, nou kijk maar uit hoor!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |