Dat is een machtig interessante plek. Trouwensquote:Op woensdag 20 februari 2008 23:00 schreef enter het volgende:
Voor de mensen die interesse hebben in het fotograferen van verlaten panden, fabrieken, kerken.. etc
Weet jij een verlaten plek?
*Provinciaal Ziekenhuis Bloemendaal
Weet iemand of het nog te betreden is?
http://www.lost-places.nl/01/bloemendaal
Dit schijnt de eigenaar te zijn:quote:Op donderdag 21 februari 2008 01:05 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Dat is een machtig interessante plek. Trouwens
Dat is het gesticht in Santpoort of te wel Meerenberg.
een van de oudste en grootste Psychiatrische inrichtingen in Nederland. Het hoofdgebouw stamt al uit 1849.
[ afbeelding ]
Niet zomaar een ziekenhuis dus.
Ik heb gelezen dat de beneden verdieping niet bereikbaar is, maar via klimwerk of een trap kan je op de tweede etage komenquote:Op donderdag 21 februari 2008 08:06 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Dit schijnt de eigenaar te zijn:
http://www.hetoudegesticht.com/
Misschien daar inlichtingen winnen of het toegankelijk is?
Is het ook makkelijk te betreden? dan wil ik er graag een keer heen en misschien meer mensen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:57 schreef sanger het volgende:
Tvp
Dat gebouw in Bloemendaal ken ik wel overigensLekker in de buurt
quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:08 schreef Ynske het volgende:
Ik hoor geruchten dat Dadipark in België in 2009 misschien een heropening krijgt.
Op zich lijkt t me wel tof om daar dit jaar nog naar toe te gaan. Misschien dat er meer mensen dat idee vatten.
http://www.hullabaloo.be/dadipark
Dat durf ik je niet echt te zeggen.....quote:Op dinsdag 26 februari 2008 18:07 schreef enter het volgende:
[..]
Is het ook makkelijk te betreden? dan wil ik er graag een keer heen en misschien meer mensen.
quote:
Ik ben er geweest en het is redelijk klein dus als je enkel daarvoor richting Kortrijk rijdt is het wat zonde...quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:08 schreef Ynske het volgende:
Ik hoor geruchten dat Dadipark in België in 2009 misschien een heropening krijgt.
Op zich lijkt t me wel tof om daar dit jaar nog naar toe te gaan. Misschien dat er meer mensen dat idee vatten.
Wordt inderdaad gesloopt, staat nog wel wat geloof ikquote:Op donderdag 6 maart 2008 16:42 schreef TearSong het volgende:
Volgens mij wordt de Enka gesloopt en staat er al niet veel meer :s Dat dacht ik tenminste...
Ze zijn al 3 jaar bezig met "slopen"quote:Op donderdag 6 maart 2008 20:00 schreef L0we het volgende:
[..]
Wordt inderdaad gesloopt, staat nog wel wat geloof ik
Holz klinkt echt interessant. Wellicht dat je daarover meer kunt vertellen, naast de locatie/link?quote:Op maandag 25 februari 2008 21:38 schreef RonaldV het volgende:
Otzenrath (Duitsland) bestaat inmiddels niet meer, maar in de buurt liggen nog wel andere spookdorpjes, zoals Holz.
[ afbeelding ]
Je moet alleen wel oppassen voor de bewakers van RWE-Rheinbraun, want de gebouwen zijn allemaal verboden terrein.
Foto's van 2 maart:quote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:36 schreef L0we het volgende:
Enka in Ede
Zelf een paar keer geweest, daar is heel wat leuks te zien en te fotograferen.
oh, en het best te bereiken via de parkeerplaats aan de rechterkant![]()
Heb jij toevallig ook een idee sinds wanneer ze weer aan het surveilleren zijn met auto's? Dit hebben ze vroeger wel gedaan maar sinds die bewakingcontainer aan het begin van het park staat heb ik er geen auto's meer gezien.quote:Op zondag 23 maart 2008 21:11 schreef Zook2zook het volgende:
[..]
Foto's van 2 maart:
http://www.flickr.com/photos/9887828@N08/sets/72157604028878177/
Ja, elke 20-30 minuten een auto die een ronde doet. Ondanks dat, 4 uur op het terrein doorgebrachtquote:Op zondag 23 maart 2008 21:17 schreef TomR het volgende:
[..]
Heb jij toevallig ook een idee sinds wanneer ze weer aan het surveilleren zijn met auto's? Dit hebben ze vroeger wel gedaan maar sinds die bewakingcontainer aan het begin van het park staat heb ik er geen auto's meer gezien.
Wat zou dr gebeuren als ze je pakken?quote:Op zondag 23 maart 2008 21:29 schreef Zook2zook het volgende:
[..]
Ja, elke 20-30 minuten een auto die een ronde doet. Ondanks dat, 4 uur op het terrein doorgebrachtIk heb via via gehoord dat intussen de bewaking beter is geworden, en dat de politie ook aktief controleert...
Wat ik denk is dat je wordt heengezonden met waarschuwing. Meer niet denk ik. Zeker niet als ze zien dat je niet meer in de zin hebt als wat plaatjes schieten.quote:Op donderdag 27 maart 2008 14:11 schreef L0we het volgende:
[..]
Wat zou dr gebeuren als ze je pakken?
idd. that's all that will happen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 15:07 schreef sanger het volgende:
[..]
Wat ik denk is dat je wordt heengezonden met waarschuwing. Meer niet denk ik. Zeker niet als ze zien dat je niet meer in de zin hebt als wat plaatjes schieten.
Plaats eens een paar locaties danquote:Op donderdag 27 maart 2008 16:40 schreef SEMTEX het volgende:
Hmmm ik heb een hele tijd terug veel urban series gemaakt. Even een TVP.
Bij het station schijnt de Chinese eettoko leeg te staan (en stukkie afgebrand)quote:Op maandag 31 maart 2008 13:00 schreef lj_lightning het volgende:
Ik slinger er even een TVP'tje tegen aan, ik zoek vooral wat plaatsen in de buurt van Nijmegen
Een puber die vertelt dat het hem een kick geeft....sorry. Ik vind het een niet zo interessant stukje film van net 2 minuten.quote:Op zaterdag 5 april 2008 22:47 schreef ACT-F het volgende:
Een aardige reportage gewijd aan urban exploring:
http://www.tctubantia.nl/tubtv/regionieuws/article2921917.ece
Ik woon ook in Nijmegen, maar in die Chinese toko kan je niet komen, allemaal hekken.quote:Op maandag 31 maart 2008 21:05 schreef TomR het volgende:
[..]
Bij het station schijnt de Chinese eettoko leeg te staan (en stukkie afgebrand)
k, niet meer dusquote:Op zaterdag 5 april 2008 23:24 schreef Suga_Mama het volgende:
[..]
Ik woon ook in Nijmegen, maar in die Chinese toko kan je niet komen, allemaal hekken.
beetje het standaard "goh ik doe aan urbanexploring" interviewquote:Op zaterdag 5 april 2008 22:47 schreef ACT-F het volgende:
Een aardige reportage gewijd aan urban exploring:
http://www.tctubantia.nl/tubtv/regionieuws/article2921917.ece
Situaties veranderen met de dag bij de meeste locaties, gewoon gaan kijken en een beetje creatief zijnquote:Op zaterdag 12 april 2008 21:23 schreef mrSPLIFFY het volgende:
iemand??? ik wil morgen nu echt gaan.. maar heeft t nog zin????
I'm in! Vingers jeuken na het zien van alle 'verlaten' foto's, ik wil oook!quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:08 schreef Ynske het volgende:
daar schijnen nu gewapende krakers rond te lopen.. gelezen op dutchphotozone.nlquote:Op vrijdag 18 april 2008 23:09 schreef ID-Tweak het volgende:
Voor de limburgers wellicht wel in de regio: Montzen gare
Daar ligt een oud verlaten treinstationnetje waar sinds de jaren '80 geen activiteit meer is..
Dat geldt ook voor de Efteling, en toch gaan er zat mensen heen.quote:Op maandag 28 april 2008 21:48 schreef TomR het volgende:
Cheratte is op zich wel leuk maar niet echt bijzonder meer, half Nederland is er nu wel geweest.
quote:Op maandag 28 april 2008 18:43 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
daar schijnen nu gewapende krakers rond te lopen.. gelezen op dutchphotozone.nl
dus ik zeg kijk uit!
Vrijdag naar cheratte!! dat wordt vet volgens mij!!
quote:Op maandag 28 april 2008 18:43 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
dus ik zeg kijk uit!
Daar zitten echt geweldige platen tussenquote:Op dinsdag 6 mei 2008 03:18 schreef TomR het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
zie http://decayedplaces.nl/v(...)her_of_Savoir_Clinic voor alles
thanksquote:
Vandaar dat het er vrijdag zo druk was. Ik vroeg me al af waarom er zoveel fietsen stonden.quote:Op zondag 25 mei 2008 17:30 schreef Erasmo het volgende:
Daar gaat je urbex locatie![]()
http://www.tctubantia.nl/(...)ven-van-figuur-D.ece
Hopen dat ze het na dat project in de oude staat achterlaten...quote:Op zondag 25 mei 2008 18:08 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Vandaar dat het er vrijdag zo druk was. Ik vroeg me al af waarom er zoveel fietsen stonden.
Ik ben bang van niet .. volgens mij is er een plan om er seniorenappartementen in te maken. Met een expositieruimte op de zolder. Ik geloof dat ze er begin volgend jaar mee willen beginnen.quote:Op zondag 25 mei 2008 19:09 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Hopen dat ze het na dat project in de oude staat achterlaten...
Laat me is weten als je wat gevonden heb in rdam (omgeving) alsjeblieft,doe ik het zelfdequote:Op zondag 27 april 2008 21:52 schreef G-SaS het volgende:
[..]
I'm in! Vingers jeuken na het zien van alle 'verlaten' foto's, ik wil oook!
S'avonds op rotterdam cs wel al paar keer naar beneden in die afgesloten gangen staan loeren, maar daar is nu niks meer van overDeze week eens op zoek naar verlaten leegstaande panden in rdam...
Er zijn fotos van. Zoek maar op RAF Laarbruch, zo heette Weeze tot ongeveer 15 jaar geleden.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 19:02 schreef nattermann het volgende:
Weet nog wel een (mogelijk) goede locatie, ben vorig jaar naar Q-Base geweest (feestje in Duitsland, bij luchthaven Weeze). We zijn toen met de bus langs een dorp geweest wat gewoon compleet verlaten was, blijkbaar een deel van een afgedankte militaire basis.
Iemand enig idee of hier foto's van zijn, en zo ja: waar te vinden?
in de huisjes zitten tegenwoordig polen, zal niet zo super veel meer leegstaan.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 19:02 schreef nattermann het volgende:
Weet nog wel een (mogelijk) goede locatie, ben vorig jaar naar Q-Base geweest (feestje in Duitsland, bij luchthaven Weeze). We zijn toen met de bus langs een dorp geweest wat gewoon compleet verlaten was, blijkbaar een deel van een afgedankte militaire basis.
Iemand enig idee of hier foto's van zijn, en zo ja: waar te vinden?
Vorige week vrijdag was de expositie. Ik heb geen idee of alles al is weggehaald.quote:Op zondag 8 juni 2008 20:03 schreef Erasmo het volgende:
Taxibabe, weet je toevallig al of die kinderkes al weg zijn bij de fabriek?
Mooi dan breng ik er volgend weekend een bezoekjequote:Op zondag 8 juni 2008 20:53 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Vorige week vrijdag was de expositie. Ik heb geen idee of alles al is weggehaald.
Ik had ook vernomen dat er een afspraak gemaakt kon worden, maar er zijn dus ook andere manieren! Geen hond gezien trouwensquote:Op maandag 28 april 2008 22:56 schreef TomR het volgende:
laat ik het anders zeggen, het is geen urban exploration meer. De helft v/d mensen betaald tegenwoordig aan mr gomez een bedrag om erin te komen en de rest komt vaak ook niet verder dan het "toeristje spelen".
het is over het algemeen niet heel handig als je van urbex locatie's het adres erbij zetquote:Op woensdag 9 juli 2008 16:32 schreef mr_wolf het volgende:
iemand nog leuke tips voor Utrecht eo?
http://www.flickr.com/photos/gertjand/2639428158/
[ afbeelding ]
Mooi fabriekje van binnen en buiten, let wel op bij het beklimmen van het dak. Das redelijk gaar.
wrom is die eigenlijk gesloten?quote:Op zondag 3 augustus 2008 08:13 schreef Danny het volgende:
Je moet wel lef hebben. Net als met straatfotografie ben ik ook hiervoor wat lef aan het opbouwen. Mijn eerste stappen heb ik gezet op het platform van de al anderhalf jaar gesloten La Via Volta in Walibi World
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(sneu, ik weet 't)
uit wikipedia:quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/La_Via_Voltaquote:In de winterstop van 2006-2007 werd aangekondigd dat de La via volta uit het park zou verdwijnen omdat het treintje van de baan naar een zusterpark in engeland zou gaan. in mei 2007 werd de achtbaan wel gesloten, maar de baan zelf staat er anno 2008 nog steeds.
Begin 2008 is er echter bekend gemaakt dat er een nieuwe trein voor de baan besteld zou worden, zodat de La Via Volta in 2009 weer open kan voor publiek.
Die kom je niet zoveel tegenquote:Op zondag 3 augustus 2008 08:39 schreef Erasmo het volgende:
Ik vind het ook nog steeds een beetje eng, ben altijd bang om een boze zwerver/junk tegen te komen
Zwervers zijn ook gewoon mensen hoor, zolang je niet vervelend tegen hun doet doen zij niet vervelend tegen jou.quote:Op maandag 4 augustus 2008 20:28 schreef TomR het volgende:
[..]
Die kom je niet zoveel tegenen de zwervers die ik in al mijn jaren tegen ben gekomen waren eigenlijk altijd vriendelijk .
Iemand een idee hoe het met het ziekenhuis staat? Wil er binnenkort keertje gaan kijken.quote:Op woensdag 20 februari 2008 23:00 schreef enter het volgende:
Voor de mensen die interesse hebben in het fotograferen van verlaten panden, fabrieken, kerken.. etc
Weet jij een verlaten plek?
*Provinciaal Ziekenhuis Bloemendaal
Weet iemand of het nog te betreden is?
http://www.lost-places.nl/01/bloemendaal
ja dat dacht ik ook... maar wie goed zoekt.....quote:Op maandag 22 december 2008 09:16 schreef icemotion het volgende:
Laatste wat ik gehoord heb is dat het er nog staat maar inmiddels potdicht zit en er niet meer in te komen valt
geen echt mooie locatiequote:Op donderdag 8 januari 2009 18:10 schreef eddo1979 het volgende:
probeer is binnen te komen in hotel britania op de boulevard in vlissingen!
Je bent dan niet de eerste maar toch een hele gave locatie lijkt mij!
http://www.afotoart.nl/britania/index.html
Best cool!
die toko staat al zeker 10 jr "leeg" en ze weten nog steeds niet of ze het verder gaan slopen ofdat ze het gaan heropbouwen!
Zoals je het op de foto's ziet zo is het er nu nog steeds idd!quote:Op donderdag 8 januari 2009 18:52 schreef RSie het volgende:
[..]
geen echt mooie locatie![]()
maar die Pieces zijn wel![]()
![]()
staan die er nog steeds? hele mooie achtergrond voor andere shoots !
iemand trouwens ergens foto's uit de oude meelfabriek in Leiden?
of het gebouw van de oude Baroniefabriek in Alphen? of de vlakbij liggende drukkerij?
Ik vind de mooiere locaties iets waaraan je nog goed kan zien wat er voorheen heeft gezeten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:51 schreef eddo1979 het volgende:
[..]
Zoals je het op de foto's ziet zo is het er nu nog steeds idd!
Maar waarom geen mooie locatie als ik vragen mag?
Bijna zonde dat ik tijdens daglicht meestal aan het werk ben in Heerlen (detacheringsbaan.. dus gek veel buiten mn werk om ben ik er niet) Anders was ik het eens gaan checkenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:34 schreef Ynske het volgende:
In heerlen staat op dit moment de Politieschool in de wijk Molenberg nog leeg, ergens dit jaar zal hieraan gesloopt gaan worden.
Nee, de horizon staat scheef, man!quote:Op zondag 1 maart 2009 14:43 schreef PKfotografie het volgende:
pff is dat niet eng in een pand wat 45grade verzakt is?
quote:Op zondag 1 maart 2009 15:39 schreef EchnaDarr het volgende:
Ik vind haar broek erg goed passen bij de tegeltjes, alsof die daar op uitgezocht is
En bedankt, de rest heeft daar wat meer moeite mee?quote:Op zondag 1 maart 2009 15:42 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
je hebt een pluspunt kunnen vinden
Die wachten op iemand die het goede voorbeeld geeft. Voel je je al geroepen?quote:Op zondag 1 maart 2009 16:27 schreef Debsterr het volgende:
En bedankt, de rest heeft daar wat meer moeite mee?
Ik ga mezelf geen schouderklopjes geven, en Freud heb ik al bedankt voor deze uitermate toffe fotoquote:Op zondag 1 maart 2009 16:30 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Die wachten op iemand die het goede voorbeeld geeft. Voel je je al geroepen?
De rest heeft wat moeite om aan de melige stemming van gister te ontsnappen.quote:Op zondag 1 maart 2009 16:27 schreef Debsterr het volgende:
[..]
En bedankt, de rest heeft daar wat meer moeite mee?
Ow, ben jij dat? Had je niet herkend meid!quote:Op zondag 1 maart 2009 16:32 schreef Debsterr het volgende:
Ik ga mezelf geen schouderklopjes geven, en Freud heb ik al bedankt voor deze uitermate toffe foto.
Haha kan gebeurenquote:Op zondag 1 maart 2009 16:36 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Ow, ben jij dat? Had je niet herkend meid!
De setting bevalt me, zonder meer.quote:Op zondag 1 maart 2009 14:39 schreef freud het volgende:
Eentje van vorig weekend in Leuven, oude brouwerij waar we met een paar mensen heen geweest zijn. Beetje mix van urbex en modellen
[ afbeelding ]
ik ook niet, maar dat heeft wat te maken met scherpte in gezicht denk ikquote:Op zondag 1 maart 2009 16:36 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Ow, ben jij dat? Had je niet herkend meid!
Kun je nagaan, dat vind ik zelf dus helemaal niet! Terwijl je dan zou denken dat ik het zelf ook zou zien.. maar goed, misschien een kwestie van smaak?quote:Op zondag 1 maart 2009 17:10 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De setting bevalt me, zonder meer.![]()
Ik heb maar één aanmerking: door de pose en het standpunt van de fotograaf lijken de benen (en in mindere mate de heupen) van Debsterr echt enorm in vergelijking met de rest van haar, zowel in de lengte (wat op zich een goeie zaak is) als in de breedte. Het zou niet mijn keus zijn om een vrouw op die manier te fotograferen. Maar da's een kwestie van smaak.
dat zei ikquote:Op zondag 1 maart 2009 17:22 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Kun je nagaan, dat vind ik zelf dus helemaal niet! Terwijl je dan zou denken dat ik het zelf ook zou zien.. maar goed, misschien een kwestie van smaak?
foto's heb ik niet zelf gemaakt zijn van een maat van me http://flickr.com/photos/41442510@N00/quote:Op zondag 1 maart 2009 18:48 schreef Ronalld het volgende:
Lekkere foto's! Hoe krijg je die derde (Google meegerekend) zo scherp en onbewogen op 1/2.5de shutter?
quote:Op zondag 1 maart 2009 20:05 schreef icemotion het volgende:
Hey dat terrein in doetinchem ken ik.. kwam er zo'n 2 jaar geleden regelmatig langs op de fiets vanaf het station richting mn afstudeerstage. Toen ook al regelmatig zitten kijken naar plekken waar je dat hek over of door kon. Nooit wat mee gedaan though.
de laatste keren dat ik er was werd er af en toe nog door wat polen gewerkt, zal nu ook wel niet meer zijn? Hoefde toen niet eens over het hek heen, deur stond open.quote:Op zondag 1 maart 2009 17:41 schreef ikJur het volgende:
in de omgeving achterhoek heb je in doetinchem de ABC fabriek. Vroeger is daar brand geweest in een aantal silo´s maar de rest van het pand staat er nog gewoon. Het is echt fucking huge vooral het fabrieks gedeelte is heel rauw en industrieel. Onwijze installaties, trappengangen en diepe gaten rare hoogteverschillen en vooral veel duivenschijtWe komen er vaak om te skaten in het kantoorgedeelte of om 's nachts bier te zuipen.
het oplichtende deel is het hele complex. Omgeven door een hek maar daar kom je makkelijk overheen.
[ afbeelding ]
url
en nog wat foto's
[ afbeelding ]
Kantoor gedeelte
Boven het kantoor gedeelte zit een grote hal met betonnen vloer en heelf veel houten stelling kasten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
neuh dat gebeurd niet meer, ja hooguit om koper te jatten.quote:Op zondag 1 maart 2009 20:23 schreef TomR het volgende:
[..]
de laatste keren dat ik er was werd er af en toe nog door wat polen gewerkt, zal nu ook wel niet meer zijn? Hoefde toen niet eens over het hek heen, deur stond open.
Bestaat het pand nog, en is het nog toegankelijk? Dan kan ik het op mijn lijstje zetten.quote:Op zondag 1 maart 2009 17:41 schreef ikJur het volgende:
in de omgeving achterhoek heb je in doetinchem de ABC fabriek. Vroeger is daar brand geweest in een aantal silo´s maar de rest van het pand staat er nog gewoon. Het is echt fucking huge vooral het fabrieks gedeelte is heel rauw en industrieel. Onwijze installaties, trappengangen en diepe gaten rare hoogteverschillen en vooral veel duivenschijtWe komen er vaak om te skaten in het kantoorgedeelte of om 's nachts bier te zuipen.
het oplichtende deel is het hele complex. Omgeven door een hek maar daar kom je makkelijk overheen.
[ afbeelding ]
url
(...)
Fijn dat je het even meldt.quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:55 schreef siekman het volgende:
Ik ben de laatste tijd ook bezig met ue fotografie .
Maar er wordt heel geheimzinnig gedaan over locaties , en je bent meteen een slechte urbexer als je een locatie strooit
Dus ik hou het in het besloten clubje waar ik volop lokaties krijg , en strooi .
Website over Doel:quote:Bewoners die dat wilden, konden zich sinds 1999 laten onteigenen. De onteigende huizen kwamen in handen van de Maatschappij voor Grond- en Industrialisatiebeleid van het Linkerscheldeoevergebied, maar de onteigende bewoners hebben een bewoningsrecht, dat aanvankelijk gegarandeerd werd tot 1 januari 2007. Eind 2006 liet de overheid de bewoners echter weten dat het bewoningsrecht eenmalig verlengd zou worden tot 31 augustus 2009.
Er werd in 1999 tevens een sociaal bemiddelaar aangesteld die het sociaal begeleidingsplan moest uitvoeren en bewoners begeleiden die vrijwillig wegtrekken uit het dorp. Op 31 december 2003 liep dit sociaal plan af. Deze werkwijze heeft een groot deel van het oorspronkelijke dorp in enkele jaren geruisloos laten leegbloeden: op 1 mei 2003 woonden in het centrum van Doel nog 214 inwoners van de 645 die op 20 januari 1998 ingeschreven waren. Het reële inwonertal in het centrum bedroeg op 1 mei 2003 echter nog 301. Op 1 september 2003 werd de dorpsschool gesloten, toen bleek dat nog slechts 8 leerlingen waren ingeschreven.
Het officiële inwoneraantal in het dorp is sindsdien verder gedaald (nog 202 in maart 2006), maar het reële inwoneraantal is geleidelijk weer toegenomen. Dit is voor een klein deel te danken aan nieuwe huurders in bepaalde onteigende huizen, voor het grootste deel echter door mensen die een leegstaande woning kraakten (schattingen spreken van 150 tot 200). Deze situatie werd lang gedoogd door de Maatschappij die eigenaar is van de leegstaande huizen en de gemeente Beveren.
In het begin van 2006 kreeg Doel onder meer omwille van het grote aantal krakers nogal wat media-aandacht. Daardoor raakte het beeld verspreid dat in Doel een zekere mate van wetteloosheid heerste waarbij men zich probleemloos een leegstaande woning kon toeëigenen. Dit leidde tot een golf van nieuwe krakers en inbraken. Op 22 maart 2006 kondigde de burgemeester van Beveren aan dat de politiecontrole in Doel opgedreven werd en nultolerantie gold voor alle illegale activiteiten. De Maatschappij voor Grond- en Industrialisatiebeleid van het Linkerscheldeoevergebied heeft inmiddels de meeste krakers uit de huizen gezet behalve een aantal die nu officieel de gekraakte woningen huren.
Ik hoop wel dat de mensen die deze regel moeten volgen wel Engels kunnen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:51 schreef siekman het volgende:
urbex heeft 1 gouden regel welke je op moet volgen
leaf nothing but footprints , take nothing but pictures
Inmiddels staan m'n foto's van Doel op internet.quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:04 schreef k_man het volgende:
Ik heb mijn foto's van Doel nog niet online, met uitzondering van de onderstaande (maar daarbij is eigenlijk mijn auto het onderwerp, niet zozeer Doel).
[ link | afbeelding ]
Moet het echt in Limburg zijn, of mag het ook over de grens? Want net onder Mönchen-Gladbach ligt een hele grote dagbouwmijn (Garzweiler) waarvoor heel wat dorpen worden afgebroken. Ik ben er al zo'n anderhalf-twee jaar niet meer geweest, maar ik heb me daar best vermaakt.quote:Op zaterdag 26 september 2009 08:37 schreef joers1 het volgende:
Ik zoek een UE locatie in Limburg.....iemand ideetjes?
En natuuurlijk zegt een "echte" UE'r niks en doet dat alleen in vage clubjes. Maar ja...dan heb je het over de "echte" diehards he? Pffff
Daar heb je wel gelijk in.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 11:06 schreef Meike26 het volgende:
Misschien dat je bij dat kasteel-ding kan gaan kijken in Almere? Dat oh-zo leuke innovatieve project wat heerlijk gefaald heeft !!
Zijn de oude loodsen van Bruynzeel in Zaandam niets?quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:00 schreef Rensjebree het volgende:
naar zo'n topic was ik net opzoek..
Ik ben opzoek naar een naar slooppanden in de buurt van noord Holland noord .
ivm shoot voor een Death Metal band.
Het moet in ieder gaval er lekker goor uit zien
iemand een idee ?
Ik zal het onthouden.quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:13 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Zijn de oude loodsen van Bruynzeel in Zaandam niets?
Liggen achter loods 5
Ik zeg, zelf wapens meenemen.quote:Op maandag 28 april 2008 18:43 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
dus ik zeg kijk uit!
De Sint Pieter ligt volgens mij in Rome. Als rechtgeaarde Maastrichtenaar wil ik wel graag weten wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:23 schreef Ynske het volgende:
Limburg, de SintPieter in gaan, maar goed, das ook wel weer erg gevaarlijk
St. Pietersberg???? kweet anders ook niksquote:Op maandag 5 oktober 2009 20:55 schreef Osramp het volgende:
[..]
De Sint Pieter ligt volgens mij in Rome. Als rechtgeaarde Maastrichtenaar wil ik wel graag weten wat je bedoelt.
Tja, dat is allemaal zo standaard, ik vind de omgeving ook erg belangrijk.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:36 schreef icemotion het volgende:
Zomaar een puntje: bij een shoot met een band draait het voornamelijk om de band. Al zet je ze voor een verweerde muur daar kan je al ontzettend veel mee.
Daarnaast, nagenoeg ieder industrieterrein kan in je wensen voldoen. Opties genoeg.
Ik ga binnenkort het hier eerder genoemde Garzweiler eens checken. Ik kwam erachter dat ik hier regelmatig langsrij. En vanaf de snelweg ziet het er al mighty impressive uit.
Wow, die foto had meer commentaar verdiend. Prachtige plaat.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:10 schreef el-mar het volgende:
grappig om te zien dat dit topic begint met een dieplink van pics naar mijn site![]()
Anyway, ik zal er zelf ook eens een posten:
[ afbeelding ]
Grappig.. die foto heb ik eerder gezien, maar dan omdat ik het stel ken dat in de foto aanwezig is. Was een leuke serie.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:10 schreef el-mar het volgende:
grappig om te zien dat dit topic begint met een dieplink van pics naar mijn site![]()
[ afbeelding ]
Ligt er een beetje aan welke regio, maar in het centrum van Utrecht is een fietstunnel die van voor naar achter, van onder naar boven vol zit met grote pieces.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:02 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Ik ga dit topic toch lichtelijk kicken....
Ik wil mijn ouders voor kerst een canvasdoek doen met een portret van mij en mijn broer. Dit wil ik doen bij een grafitti-muur. Het is nu zelf moeilijk om de foto's te nemen, maar ik heb al een collega gevonden die ook met fotografie bezig houdt.
Weet iemand leuke, bereikbare locaties waar deze shoot gehouden kan worden?
Bij een fietstunnel is het licht natuurlijk beperkt, tenzij de zon wat lager staat, later op de dag....quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:16 schreef k_man het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan welke regio, maar in het centrum van Utrecht is een fietstunnel die van voor naar achter, van onder naar boven vol zit met grote pieces.
waar is deze plaat gemaakt?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:10 schreef el-mar het volgende:
[ afbeelding ]
Ow ja doornroosje (ik geboren en getogen zijn in Nijmegen) dus dat ken ik.quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:33 schreef ebeaydojraes het volgende:
Nijmegen bij Doornroosje .. Delft .. tsja waar niet... Rotterdam ... waar niet ... DenHaag zit ook vol en Amsterdam zelfde v erhaal ...
Daar ben ik gisteren ook geweest! das toevallig! Essen oud station! check mijn foto! in beoordeel mijn foto!quote:Op maandag 7 december 2009 20:32 schreef Jongeheer123 het volgende:
Bovenstaande foto van dat station:
Heel erg mooie foto! Mooi contrast, erg goed gedaan. Ik zou alleen (als het zou kunnen) het licht van de lamp achter de vrouw iets wegphotoshoppen, zodat de gloed langs haar lichaam minder wordt.
Een foto van mij, die ik gisteren heb gemaakt.
[ afbeelding ]
Groter: http://www.flickr.com/photos/37034954@N05/4165637855/sizes/o/
Compilatie van 2 RAW foto's, lichtelijk bewerkt met Photomatix Pro.
Graag uw reactie
Deze heb ik nog;quote:
Ik hoorde laatst dat er mensen op het terrein woonden nu.. soort antikraak of zo.. maar dat zou ook broodje aap kunnen zijn.quote:Op zaterdag 12 december 2009 22:44 schreef Sodje het volgende:
tvp!!
Iemand hier eigenlijk al eens bij "het kasteel van Almere" geweest?? Heb er wel eens geprobeerd binnen te komen, maar mn eerste poging (mede door de waarschuwing voor honden op het terrein) mislukte.......
Noord-Korea heeft ook een heel tof gebouwquote:Op woensdag 23 december 2009 22:31 schreef ACT-F het volgende:
Dit lijkt me nou echt mooi om op de gevoelige chip vast te leggen:
http://nos.nl/artikel/124(...)d-in-noordchina.html
Jammer dat het een beetje ver weg is
Tegenwoordig ziet het er iets minder desolaat uit; minstens één kant van het gebouw is inmiddels voorzien van glas in de gevels.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:55 schreef MrMonkeyman het volgende:
Noord-Korea heeft ook een heel tof gebouw
Tof! Ben meteen wezen kijkenquote:Op donderdag 24 december 2009 15:11 schreef k_man het volgende:
[..]
Resulterende foto staat nog op m'n Flickr account.
Wie zegt mij dat ik die regel op moet volgen? Als het anders rijp voor de sloop is...quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:51 schreef siekman het volgende:
Ik breek ook nergens in , spullen neem ik ook niet mee.
hooguit trespassing meer kunnen ze me niet maken
urbex heeft 1 gouden regel welke je op moet volgen
leaf nothing but footprints , take nothing but pictures
je wit niet weten wat er allemaal verlaten is met meubels en al .
denk aan mensen in de gevangenis of een gesticht erfenis problemen
Omdat het gewoon niet jouw eigendom is?quote:Op donderdag 11 februari 2010 18:44 schreef klotefokker het volgende:
[..]
Wie zegt mij dat ik die regel op moet volgen? Als het anders rijp voor de sloop is...
Zonde om dat mooie donkere haar er af te halen voor een fotoquote:Op maandag 8 maart 2010 13:05 schreef MrMonkeyman het volgende:
[..]
Het zou een betere foto zijn geweest zonder haar.
Google. Zelf op pad gaanquote:
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 13:45 schreef Timmos het volgende:
[..]
Zonde om dat mooie donkere haar er af te halen voor een foto![]()
Hmm, voorbereiding dusquote:
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 13:45 schreef Timmos het volgende:
[..]
Zonde om dat mooie donkere haar er af te halen voor een foto![]()
Ik ga komend weekeinde rondkijken in Brabant, en net in België. Wat is "omgeving" Uden? Welke straal?quote:Op zondag 14 maart 2010 21:45 schreef tubacloud het volgende:
Ik ben nog op zoek naar een urban locatie om een vriendin van mij te fotograferen... kan er zo gauw geen vinden in de omgeving Udeniemand suggesties?
Ja, zo heb ik vorig jaar les gehad in een oud kloosterpand waar de ramen bijna allemaal kapot waren of vastgemetseld, en we mochten niet naar de bovenste verdieping of de kelder vanwege asbest gevaarquote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:33 schreef LSD.tv het volgende:
Jammer dat het in Nederland zo schaars is met dit soort plekken,
is in België de regelgeving anders oid dat het daar allemaal maar blijft staan?
Ik heb er toch nog +- 40 in google earth staan die ik wil bezoeken hoorquote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:33 schreef LSD.tv het volgende:
Jammer dat het in Nederland zo schaars is met dit soort plekken,
is in België de regelgeving anders oid dat het daar allemaal maar blijft staan?
Zou ik die mogen inzienquote:Op woensdag 17 maart 2010 18:58 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik heb er toch nog +- 40 in google earth staan die ik wil bezoeken hoor
Helaas, nee. Maar als je aangeeft waar je iets zoekt wil ik wel even kijken of ik je wat tips kan gevenquote:
im still waitin'quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:44 schreef Puala het volgende:
[..]
Helaas, nee. Maar als je aangeeft waar je iets zoekt wil ik wel even kijken of ik je wat tips kan geven
Heb je iets in Nijmegen of omgeving?quote:Op woensdag 17 maart 2010 21:44 schreef Puala het volgende:
[..]
Maar als je aangeeft waar je iets zoekt wil ik wel even kijken of ik je wat tips kan geven
Omgeving Eindhoven, behalve Strijp Squote:Op woensdag 17 maart 2010 21:44 schreef Puala het volgende:
[..]
Helaas, nee. Maar als je aangeeft waar je iets zoekt wil ik wel even kijken of ik je wat tips kan geven
Sinds ik eens wat beter om me heen ben gaan kijken, ben ik er ook achtergekomen dat er meer zitten dan je zou denken inderdaad...quote:Op donderdag 18 maart 2010 01:12 schreef TomR het volgende:
er zitten er meer in Nederland dan je denkt, ze zijn alleen niet altijd even mooi als in de andere landen om ons heen.
lol, das bij mij in de buurt bijna... Je bent eigenlijk een jaar of anderhalf tot 2 te laat. Dat is de oude coberco fabriek en wat er nu staat is nog maar 15% van wat er ooit stond ongeveer. Ik ben er vaak 's nachts in geweest & overdag 1x toen het leegstond, was toen best een gave plek. Is nu niks meer van over bijna.quote:Op donderdag 18 maart 2010 02:21 schreef Omniej het volgende:
[..]
Sinds ik eens wat beter om me heen ben gaan kijken, ben ik er ook achtergekomen dat er meer zitten dan je zou denken inderdaad...
Zo ben ik sindskort enorm nieuwsgierig naar een oude melkfabriek die naast de John Frostbrug in Arnhem staat. Is een gebouw waar ik toch echt al een jaar of 20 regelmatig langs kom, maar vroeger is het me nooit zo opgevallen. Enorm vervallen is het nu...
Gaat om dit gebouw: http://www.gelderlander.n(...)e-Cobercofabriek.ece
Ben een week of twee geleden nog op exact dezelfde plek geweest als waar die foto genomen is, en het gebouw ziet er volgens mij nog hetzelfde uit... Alleen liggen er nu wat meer ramen aan diggelen. Zou er graag nog 'ns binnen een kijkje nemen eigenlijk (wat waarschijnlijk onmogelijk is), heb nu alleen maar een snapshot van de buitenkant.
Tsja, voor mij is het dus ook praktisch om de hoek. Misschien dat ik juist daarom wel nooit echt aandacht aan dat gebouw heb besteed; pas kort geleden bedacht ik me dus dat het wellicht nog wel 'ns een toffe locatie kon zijn.quote:Op donderdag 18 maart 2010 02:28 schreef TomR het volgende:
[..]
lol, das bij mij in de buurt bijna... Je bent eigenlijk een jaar of anderhalf tot 2 te laat. Dat is de oude coberco fabriek en wat er nu staat is nog maar 15% van wat er ooit stond ongeveer. Ik ben er vaak 's nachts in geweest & overdag 1x toen het leegstond, was toen best een gave plek. Is nu niks meer van over bijna.
quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:00 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk gaan we binnenkort naar die 2 locaties![]()
En deze staat voor komend weekend op de planning:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=842750
Je flickr staat met googlen ook idd bovenaanquote:Op donderdag 18 maart 2010 09:05 schreef Danny het volgende:
[..]
hej, die onderste komt me bekend voor
[ link | afbeelding ](klik voor de hele serie)
Is dat zwembad er nog trouwens? Toen ik er was stonden ze op het punt te beginnen met breken.
Daar zijn onze trouwfoto's genomen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 20:00 schreef ACT-F het volgende:
Anders strooi ik wel met een locatie![]()
Wienerberger Steenfabriek Rijssen, groot en staat al een poos leeg (en te koop):
http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=52.285245,6.536275&spn=0.003485,0.006813&t=h&z=17
Je kan altijd nog een kijkje nemen, ik heb geen idee hoe de status is van het gebouw dat er nog staat, het was wel mooi toen ik er kwam maar sinds de sloopwerkzaamheden heel ver zijn gevorderd ben ik er niet meer in geweest.quote:Op donderdag 18 maart 2010 02:39 schreef Omniej het volgende:
[..]
Tsja, voor mij is het dus ook praktisch om de hoek. Misschien dat ik juist daarom wel nooit echt aandacht aan dat gebouw heb besteed; pas kort geleden bedacht ik me dus dat het wellicht nog wel 'ns een toffe locatie kon zijn.
Maar is het deel dat er nu nog staat niet meer interessant?
Opzich wel leuke locatie, wel heel leeg.quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:00 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk gaan we binnenkort naar die 2 locaties![]()
En deze staat voor komend weekend op de planning:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=842750
beetje donker maar t lijkt me best engquote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:23 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
Hier ziet het er nog best aardig uit. Maar als je het huis in loopt![]()
[ afbeelding ]
Toffe plek wel.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 10:23 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
Hier ziet het er nog best aardig uit. Maar als je het huis in loopt![]()
[ afbeelding ]
Ik heb geen idee. Moet ik nog even wegpoetsenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:29 schreef Omniej het volgende:
[..]
Toffe plek wel.
Er zit trouwens een enorme vlek linksboven op je eerste foto... Wasda?
ben je nog in brabant geweest?quote:Op zondag 14 maart 2010 22:07 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik ga komend weekeinde rondkijken in Brabant, en net in België. Wat is "omgeving" Uden? Welke straal?
Ik ben net weer thuis, ja. Helaas voor jou: het was aan de kant van Uden/Eindhoven takkeweer vanmorgen, niet te fotograferen zonder kortsluiting in je camera te krijgen, dus zijn we naar het westen opgeschoven, en daar de grens over gegaan. Essen en Doel (België) waren het onderwerp vandaag.quote:
Nee, dat zei ik niet, ik zei dat ik gister een andere poging deed op andere objecten. Maar die werden dus bewaakt. Doel is gewoon leuk om te doen. Samen met fFarl een praatje gemaakt met twee van de resterende 38 bewoners, en wat pandjes bekeken. Qua drukte viel het heel erg mee trouwens.quote:
Als Essen 'niet toegankelijk' zou moeten zijn, dan zijn ze wat dingetjes vergeten... Zoals deuren die dicht en op slot zijn. Een hek waar je niet doorheen kunt wandelen. Ramen die dicht zijn. Of een bord met 'Streng Verboden te Betreden'. We hebben er een dik uur rondgelopen, binnen en buiten, en niet echt de moeite genomen om onzichtbaar te zijn. In tegendeel zelfs.quote:Op zondag 21 maart 2010 20:53 schreef mrSPLIFFY het volgende:
En Essen was wel toegankelijk?
en ik denk dat ik die foto's ook wel ken ja.... Wel vaker voorbij zien komen..
quote:
quote:Op zondag 7 maart 2010 23:02 schreef el-mar het volgende:
@spliffy, Vaste partners![]()
@mandano, In Santpoort ben ik urbex/ urban ontmaagdHeb idd wel eens betere pics gezien van deze plek, niet in het kerkje geweest? Ik vind het jammer dat je zoveel detail pics genomen hebt.. ik eigenlijk weinig van santpoort terug... (vind daarnaast de compos centraal, en zon beetje elke pics staat scheef vooral dat laatste is een kleinigheidje waar je ff aan kan denken.. stoere compos verzinnen komt vanzelf
)
een van mij nog:
[ afbeelding ]
Dankje.. Ik kan nu tenminste rustig naar bed... Eindelijk iemand die me begrijptquote:Op zondag 21 maart 2010 23:00 schreef RonaldV het volgende:
Ja, dat incrowd-wij-zijn-de-elite-Urbexers' gedoe is niet erg aanlokkelijk. Hoe moreel hoogstaand sommigen het ook beweren te doen.
be-grijpt je vrouw je niet meer?quote:
Als je maar niet denkt dat ik of mijn vrouw je gaan be-grijpen.quote:Op zondag 21 maart 2010 23:30 schreef mrSPLIFFY het volgende:Zielig he
![]()
mag ik bij jou komen wonen?????
Smatje.quote:Op zondag 21 maart 2010 23:38 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Nou dat van jouw vrouw weet je maar nooit natuurlijk
je krijgt de groeten van die zwarte doos hier onder het bureauquote:
Bromtie nog vrolijk vandaan ja?quote:Op maandag 22 maart 2010 20:56 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
je krijgt de groeten van die zwarte doos hier onder het bureau
hahaha ja ze pruttelt nog wel redelijk goed hoor... Maar eind dit jaar komt er wel weer een nieuwe.. Deze heb ik nu zo'n 3 jaar alweer geloof ik?quote:Op maandag 22 maart 2010 21:09 schreef McKillem het volgende:
[..]
Bromtie nog vrolijk vandaan ja?Kheb inmiddels alweer een nieuwe.
*groeten terug doet een kusje*
Doe eens lief.quote:
ok, heb ondertussen al een locatie gevondenquote:Op zondag 21 maart 2010 20:23 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik ben net weer thuis, ja. Helaas voor jou: het was aan de kant van Uden/Eindhoven takkeweer vanmorgen, niet te fotograferen zonder kortsluiting in je camera te krijgen, dus zijn we naar het westen opgeschoven, en daar de grens over gegaan. Essen en Doel (België) waren het onderwerp vandaag.
Een poging gisteren stuitte op bewaking op de eerste twee lokaties, en een voor 75% afgebroken derde lokatie. Uiteindelijk hebben we ons beholpen met de Wageningse Berg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |