Website over Doel:quote:Bewoners die dat wilden, konden zich sinds 1999 laten onteigenen. De onteigende huizen kwamen in handen van de Maatschappij voor Grond- en Industrialisatiebeleid van het Linkerscheldeoevergebied, maar de onteigende bewoners hebben een bewoningsrecht, dat aanvankelijk gegarandeerd werd tot 1 januari 2007. Eind 2006 liet de overheid de bewoners echter weten dat het bewoningsrecht eenmalig verlengd zou worden tot 31 augustus 2009.
Er werd in 1999 tevens een sociaal bemiddelaar aangesteld die het sociaal begeleidingsplan moest uitvoeren en bewoners begeleiden die vrijwillig wegtrekken uit het dorp. Op 31 december 2003 liep dit sociaal plan af. Deze werkwijze heeft een groot deel van het oorspronkelijke dorp in enkele jaren geruisloos laten leegbloeden: op 1 mei 2003 woonden in het centrum van Doel nog 214 inwoners van de 645 die op 20 januari 1998 ingeschreven waren. Het reële inwonertal in het centrum bedroeg op 1 mei 2003 echter nog 301. Op 1 september 2003 werd de dorpsschool gesloten, toen bleek dat nog slechts 8 leerlingen waren ingeschreven.
Het officiële inwoneraantal in het dorp is sindsdien verder gedaald (nog 202 in maart 2006), maar het reële inwoneraantal is geleidelijk weer toegenomen. Dit is voor een klein deel te danken aan nieuwe huurders in bepaalde onteigende huizen, voor het grootste deel echter door mensen die een leegstaande woning kraakten (schattingen spreken van 150 tot 200). Deze situatie werd lang gedoogd door de Maatschappij die eigenaar is van de leegstaande huizen en de gemeente Beveren.
In het begin van 2006 kreeg Doel onder meer omwille van het grote aantal krakers nogal wat media-aandacht. Daardoor raakte het beeld verspreid dat in Doel een zekere mate van wetteloosheid heerste waarbij men zich probleemloos een leegstaande woning kon toeëigenen. Dit leidde tot een golf van nieuwe krakers en inbraken. Op 22 maart 2006 kondigde de burgemeester van Beveren aan dat de politiecontrole in Doel opgedreven werd en nultolerantie gold voor alle illegale activiteiten. De Maatschappij voor Grond- en Industrialisatiebeleid van het Linkerscheldeoevergebied heeft inmiddels de meeste krakers uit de huizen gezet behalve een aantal die nu officieel de gekraakte woningen huren.
Ik hoop wel dat de mensen die deze regel moeten volgen wel Engels kunnen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:51 schreef siekman het volgende:
urbex heeft 1 gouden regel welke je op moet volgen
leaf nothing but footprints , take nothing but pictures
Inmiddels staan m'n foto's van Doel op internet.quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:04 schreef k_man het volgende:
Ik heb mijn foto's van Doel nog niet online, met uitzondering van de onderstaande (maar daarbij is eigenlijk mijn auto het onderwerp, niet zozeer Doel).
[ link | afbeelding ]
Moet het echt in Limburg zijn, of mag het ook over de grens? Want net onder Mönchen-Gladbach ligt een hele grote dagbouwmijn (Garzweiler) waarvoor heel wat dorpen worden afgebroken. Ik ben er al zo'n anderhalf-twee jaar niet meer geweest, maar ik heb me daar best vermaakt.quote:Op zaterdag 26 september 2009 08:37 schreef joers1 het volgende:
Ik zoek een UE locatie in Limburg.....iemand ideetjes?
En natuuurlijk zegt een "echte" UE'r niks en doet dat alleen in vage clubjes. Maar ja...dan heb je het over de "echte" diehards he? Pffff
Daar heb je wel gelijk in.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 11:06 schreef Meike26 het volgende:
Misschien dat je bij dat kasteel-ding kan gaan kijken in Almere? Dat oh-zo leuke innovatieve project wat heerlijk gefaald heeft !!
Zijn de oude loodsen van Bruynzeel in Zaandam niets?quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:00 schreef Rensjebree het volgende:
naar zo'n topic was ik net opzoek..
Ik ben opzoek naar een naar slooppanden in de buurt van noord Holland noord .
ivm shoot voor een Death Metal band.
Het moet in ieder gaval er lekker goor uit zien
iemand een idee ?
Ik zal het onthouden.quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:13 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Zijn de oude loodsen van Bruynzeel in Zaandam niets?
Liggen achter loods 5
Ik zeg, zelf wapens meenemen.quote:Op maandag 28 april 2008 18:43 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
daar schijnen nu gewapende krakers rond te lopen.. gelezen op dutchphotozone.nl
dus ik zeg kijk uit!
Vrijdag naar cheratte!! dat wordt vet volgens mij!!
De Sint Pieter ligt volgens mij in Rome. Als rechtgeaarde Maastrichtenaar wil ik wel graag weten wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:23 schreef Ynske het volgende:
Limburg, de SintPieter in gaan, maar goed, das ook wel weer erg gevaarlijk
St. Pietersberg???? kweet anders ook niksquote:Op maandag 5 oktober 2009 20:55 schreef Osramp het volgende:
[..]
De Sint Pieter ligt volgens mij in Rome. Als rechtgeaarde Maastrichtenaar wil ik wel graag weten wat je bedoelt.
Tja, dat is allemaal zo standaard, ik vind de omgeving ook erg belangrijk.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:36 schreef icemotion het volgende:
Zomaar een puntje: bij een shoot met een band draait het voornamelijk om de band. Al zet je ze voor een verweerde muur daar kan je al ontzettend veel mee.
Daarnaast, nagenoeg ieder industrieterrein kan in je wensen voldoen. Opties genoeg.
Ik ga binnenkort het hier eerder genoemde Garzweiler eens checken. Ik kwam erachter dat ik hier regelmatig langsrij. En vanaf de snelweg ziet het er al mighty impressive uit.
Wow, die foto had meer commentaar verdiend. Prachtige plaat.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:10 schreef el-mar het volgende:
grappig om te zien dat dit topic begint met een dieplink van pics naar mijn site![]()
Anyway, ik zal er zelf ook eens een posten:
[ afbeelding ]
Grappig.. die foto heb ik eerder gezien, maar dan omdat ik het stel ken dat in de foto aanwezig is. Was een leuke serie.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:10 schreef el-mar het volgende:
grappig om te zien dat dit topic begint met een dieplink van pics naar mijn site![]()
[ afbeelding ]
Ligt er een beetje aan welke regio, maar in het centrum van Utrecht is een fietstunnel die van voor naar achter, van onder naar boven vol zit met grote pieces.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:02 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Ik ga dit topic toch lichtelijk kicken....
Ik wil mijn ouders voor kerst een canvasdoek doen met een portret van mij en mijn broer. Dit wil ik doen bij een grafitti-muur. Het is nu zelf moeilijk om de foto's te nemen, maar ik heb al een collega gevonden die ook met fotografie bezig houdt.
Weet iemand leuke, bereikbare locaties waar deze shoot gehouden kan worden?
Bij een fietstunnel is het licht natuurlijk beperkt, tenzij de zon wat lager staat, later op de dag....quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:16 schreef k_man het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan welke regio, maar in het centrum van Utrecht is een fietstunnel die van voor naar achter, van onder naar boven vol zit met grote pieces.
waar is deze plaat gemaakt?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:10 schreef el-mar het volgende:
[ afbeelding ]
Ow ja doornroosje (ik geboren en getogen zijn in Nijmegen) dus dat ken ik.quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:33 schreef ebeaydojraes het volgende:
Nijmegen bij Doornroosje .. Delft .. tsja waar niet... Rotterdam ... waar niet ... DenHaag zit ook vol en Amsterdam zelfde v erhaal ...
Daar ben ik gisteren ook geweest! das toevallig! Essen oud station! check mijn foto! in beoordeel mijn foto!quote:Op maandag 7 december 2009 20:32 schreef Jongeheer123 het volgende:
Bovenstaande foto van dat station:
Heel erg mooie foto! Mooi contrast, erg goed gedaan. Ik zou alleen (als het zou kunnen) het licht van de lamp achter de vrouw iets wegphotoshoppen, zodat de gloed langs haar lichaam minder wordt.
Een foto van mij, die ik gisteren heb gemaakt.
[ afbeelding ]
Groter: http://www.flickr.com/photos/37034954@N05/4165637855/sizes/o/
Compilatie van 2 RAW foto's, lichtelijk bewerkt met Photomatix Pro.
Graag uw reactie
Deze heb ik nog;quote:
Ik hoorde laatst dat er mensen op het terrein woonden nu.. soort antikraak of zo.. maar dat zou ook broodje aap kunnen zijn.quote:Op zaterdag 12 december 2009 22:44 schreef Sodje het volgende:
tvp!!
Iemand hier eigenlijk al eens bij "het kasteel van Almere" geweest?? Heb er wel eens geprobeerd binnen te komen, maar mn eerste poging (mede door de waarschuwing voor honden op het terrein) mislukte.......
Noord-Korea heeft ook een heel tof gebouwquote:Op woensdag 23 december 2009 22:31 schreef ACT-F het volgende:
Dit lijkt me nou echt mooi om op de gevoelige chip vast te leggen:
http://nos.nl/artikel/124(...)d-in-noordchina.html
Jammer dat het een beetje ver weg is
Tegenwoordig ziet het er iets minder desolaat uit; minstens één kant van het gebouw is inmiddels voorzien van glas in de gevels.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:55 schreef MrMonkeyman het volgende:
Noord-Korea heeft ook een heel tof gebouw
Tof! Ben meteen wezen kijkenquote:Op donderdag 24 december 2009 15:11 schreef k_man het volgende:
[..]
Resulterende foto staat nog op m'n Flickr account.
Wie zegt mij dat ik die regel op moet volgen? Als het anders rijp voor de sloop is...quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:51 schreef siekman het volgende:
Ik breek ook nergens in , spullen neem ik ook niet mee.
hooguit trespassing meer kunnen ze me niet maken
urbex heeft 1 gouden regel welke je op moet volgen
leaf nothing but footprints , take nothing but pictures
je wit niet weten wat er allemaal verlaten is met meubels en al .
denk aan mensen in de gevangenis of een gesticht erfenis problemen
Omdat het gewoon niet jouw eigendom is?quote:Op donderdag 11 februari 2010 18:44 schreef klotefokker het volgende:
[..]
Wie zegt mij dat ik die regel op moet volgen? Als het anders rijp voor de sloop is...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |