maar hoe maak je jezelf gek dan? van die entiteiten wordt je gek, maar als er niks gebeurd met dat glaasje, wordt je ook niet gek lijkt mij?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:28 schreef Candaasje het volgende:
@Burner: glaasjedraaien is niet alleen gevaarlijk omdat je een entiteit ruw zou storen, glaasjedraaien is gevaarlijk omdat je jezelf gek kan maken, ("mind fucking"), daar is geen echte entiteit voor nodig.
Maar goed, ik ga geen hele waslijst met waarschuwingen neertypen. Als je het grraag wilt doen moet je het zelf weten. Ik zou het alleen niet alleen doen, maar bijvoorbeeld samen met een medium. (Of iemand die er al meer ervaring mee heeft - en dan bedoel ik niet een of andere fluffy die teveel charmed heeft gekeken en beweerd dat ze het hele spreukenboek uit dr kop kent oid...)
al eens glaasje gedraaid dan?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:34 schreef Woeiii het volgende:
Glaasjedraaien is net zo realistisch als het bestaan van God.
Het zou niet mogelijk zijn bepaalde geesten op te roepen?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:15 schreef senesta het volgende:
Pff, dat zou ik dan weer niet durven![]()
Ik heb het dan ook nooit gedaan, en als ik rond kijk op internet vind ik eigenlijk alleen maar waarschuwingen om het niet te doen en zeker niet alleen.
Waarom neem je niet eens contact op met een medium?
Hier staat wel wat informatie en ook niet onbelangrijk de redenen om het vooral niet te doen.
Waar haal je dat vandaan uit mijn tekst?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:49 schreef Gierigesloeber het volgende:
[..]
Het zou niet mogelijk zijn bepaalde geesten op te roepen?
als dat het ergste is, dat er nog meer dingen lijken te zijnquote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:54 schreef Candaasje het volgende:
@Burner: True, als het glaasje niet beweegt is er ook weinig reden om bang te zijn. Toch zijn er zat mensen die daarna het gevoel hebben bekeken te worden, of het gevoel hebben dat er 'iets' is. Ik kan niet zeggen of er dan ook echt iets is - geen ervaring met entiteiten e.d. - maar denk je maar eens in hoe gek je jezelf kunt maken als je de angst dat er iets zou kunnen zijn, (onbewust) vrije baan geeft. Het is niet iets dat specifiek met glaasjedraaien gebeurt, (er zijn zat manieren om jezelf door angst in een inrichting te laten helpen - 't is niet voor niets dat de grootste angst van de mens..jawel, zichzelf, is.) maar het is wel iets dat veel voorkomt bij glaasjedraaien en dergelijke bezigheden. Het verschilt dan ook weer van persoon tot persoon natuurlijk, de ene is veel eerder angstig en beeldt zich veel sneller dingen in dan de ander. Maar houd er rekening mee zou ik zeggen. (Over het storen van entiteiten ga ik het niet hebben, geen idee of entiteiten zich iets aantrekken van Quija)
Afijn, bord kun je gewoon zelf maken lijkt me.
Hoe oud ben je eigenlijk als ik vragen magquote:Op dinsdag 19 februari 2008 18:50 schreef Burner82 het volgende:
kheb het bord klaarkweet niet wat voor glaasje ik moet gebruiken eigelijk
een normaal glas bestaat ook 2 letters
maja, ik verzin wel wat
int beste geval, gebeurd er niks he
hoe oud zou je me schatten?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 19:03 schreef Summers het volgende:
[..]
Hoe oud ben je eigenlijk als ik vragen mag
nou ja, het lijkt me niet, dat je op je 18e verjaardag ineens immuun overal voor bentquote:Op dinsdag 19 februari 2008 19:12 schreef Summers het volgende:
Want die waarschuwing voor ouija en glaasje draaien geld al helemaal voor mensen onder de 18 en in de puberteit , dan ben je te ontvankelijk om slechte dingen aan te trekken .
over internet schatten vind ik moeilijk maar hoopte gewoon dat je iig wel over de 18 was of in ieder geval niet in je pubertijd , dat is best een heftige levensfase waarin je allemaal nieuwe gevoelens krijgt waar je mee om moet leren gaan en verliefd en liefdesverdriet en wie ben ik en wat wil ik nou eigenlijk en hoe gaan relaties en onzekerheid enz dat je zowiezo op een manier "zweeft" en met je ziel onder je arm loopt dus in die zin ben je ook gewoon een beetje magneet voor die slechte invloeden omdat je zoekende bent en dus open staat voor alles .quote:Op dinsdag 19 februari 2008 19:14 schreef Burner82 het volgende:
[..]
nou ja, het lijkt me niet, dat je op je 18e verjaardag ineens immuun overal voor bentmaar nee, ik ben geen 14 jarige puber die het leuk lijkt zonder enige ervaring
ik heb wel ervaring, maar niet met glaasje draaien
Dat vroeg ik mezelf ook eens af, toen er een entiteit zich aandiende met de woorden "Daar kunnen we wel iets mee!" en hij deed me ervaren hoe je jezelf gek kunt maken. Als je communiceert met het onzichtbare weet je na een tijd niet meer wat uit jezelf komt (je eigen wil) en wat uit een ander komt. Vind je koffie lekker omdat jij ervan geniet of is het een entiteit die via jou meegeniet van de koffie en jou doet geloven dat jij koffie lekker vind? Dit is het verlengde van je lichaam (deels) laten overnemen zoals bij glaasje draaien gebeurt. Als je niet jezelf goed kent zul je niet meer weten na verloop van tijd wat boven en onder is.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:33 schreef Burner82 het volgende:
maar hoe maak je jezelf gek dan?
Wat ik me, ook n.a.v. de bovenstaande reactie, afvraag, wat wil je eigenlijk bereiken met het glaasje draaien?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:05 schreef Burner82 het volgende:
hallo,
ik heb het een en ander gelezen over glaasje draaien, en het is iets wat ik nog steeds graag zou willen doen.
Glaasje draaien in je eentje kan best wel m.i. tenzij je bang bent en liever anderen erbij hebt om handje vast te houdenquote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:05 schreef Burner82 het volgende:
hallo,
ik heb het een en ander gelezen over glaasje draaien, en het is iets wat ik nog steeds graag zou willen doen.
Nou kan ik eigelijk niemand vinden die dat met mij wil doen
Mijn vraag is dus, kun je glaasje draaien in je eentje?
Grz Yvo
dat is iets waar je gelijk in hebt. als je het niet wilt zien, zie je het niet, en gebeurd het niet. Dat principe ken ikquote:Op woensdag 20 februari 2008 13:05 schreef mousy31 het volgende:
Ik heb vroeger wel een geprobeerd te glaasje draaien, er gebeurde niks.
En heb ook al eens online quija gedaan , maar kreeg onsamenhangende antwoorden, letters die elkaar opvolgden vormden geen woorden.
Ik zie ook dingen, orbs, en verschijningen in vorm van een soort mist, schimmen, gezichten ed.
Ik ben een hele poos dr bang van geweest want weg ging het niet, tegenwoordig hou ik me er minder mee bezig en het is ook rustiger geworden om mij heen.
Ik heb het idee hoe meer je met geesten en het spiritule bezig houd hoe meer je gaat zien. Je trekt het dan als het ware aan. Ik zou niet gaan zoeken maar lekker met je voeten op de grond blijven.
och, het schijnt zo te zijn, dat er altijd iets slechts moet komen met glaasje draaien, dat is in het kort de mening die ik zo snel kan vinden.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:28 schreef loop het volgende:
[..]
Dat vroeg ik mezelf ook eens af, toen er een entiteit zich aandiende met de woorden "Daar kunnen we wel iets mee!" en hij deed me ervaren hoe je jezelf gek kunt maken. Als je communiceert met het onzichtbare weet je na een tijd niet meer wat uit jezelf komt (je eigen wil) en wat uit een ander komt. Vind je koffie lekker omdat jij ervan geniet of is het een entiteit die via jou meegeniet van de koffie en jou doet geloven dat jij koffie lekker vind? Dit is het verlengde van je lichaam (deels) laten overnemen zoals bij glaasje draaien gebeurt. Als je niet jezelf goed kent zul je niet meer weten na verloop van tijd wat boven en onder is.
Bedenk goed dat je met glaasje draaien een ingang creeërt in jezelf (je eigen geest) voor een geest die via jou(w lichaam) van het leven wil genieten, dit gaat na verloop van tijd (een geest kan jaren ongezien om je heen sluimeren, veel mensen zijn zich niet bewust van de geestenwereld) ten koste van jouw eigen levensplezier. De geesten die goed zijn voor een levende mens zijn diegenen die geen ingang in jou willen maar jouw geest respecteren als ware het heilig. De geesten die niet goed voor je zijn zitten met smacht te wachten op een ingang in "de levende wereld" en die kunnen het niet veel schelen wat jij ervan vind dat ze jouw geest & lichaam als deur gebruiken. Als je met zijn tweeën glaasje draait sta je nu eenmaal sterker in je schoenen, je kunt elkaar's wil versterken. In je eentje zul je bijzonder stevig in je schoenen moeten staan.
Hoe langer je je ermee bezig houdt, hoe meer terrein van je eigen geest wordt opgeeist door een andere geest terwijl je misschien wel gelooft dat jij die geest zelf bent. Wat krijg je ervoor terug? Prestige, roem en rijkdom kun je wel vergeten, men zal je eerder gek noemen. Misschien kun je beter gewoon bidden, er is vast wel een goede geest die je hoort en misschien zich met jou wil bemoeien ipv eisen dat er een geest komt, dan krijg je een minder leuke geest ("kinderen die vragen worden overgeslagen"). De "vrije" geesten zullen zich immers niet laten oproepen (zij staan het simpelweg niet toe dat een ander macht over hen heeft) en dat zijn wel de betere waar je zelf iets van kunt leren.
ik wil weten of het 1: echt is, 2 het alleen maar slechte geesten aantrekt, 3, wat het probleem is met glaasje draaien.quote:Op woensdag 20 februari 2008 14:03 schreef maedel het volgende:
[..]
Wat ik me, ook n.a.v. de bovenstaande reactie, afvraag, wat wil je eigenlijk bereiken met het glaasje draaien?
Nou, omdat je ze zelf uitnodigt. Je eigen beschermlaag gaat af zeg maar.quote:Op woensdag 20 februari 2008 19:49 schreef Burner82 het volgende:
maar zodra het op glaasje draaien aankomt, is het alleen nog maar slechtheid troef
ik vraag me nog steeds af, hoe dat komt![]()
Voorzorgsmaatregel nummer 1: niet doenquote:Op woensdag 20 februari 2008 19:56 schreef Burner82 het volgende:\ik wil weten of het 1: echt is, 2 het alleen maar slechte geesten aantrekt, 3, wat het probleem is met glaasje draaien.
en verder, ik hoor nog niemand erover waar je rekening mee moet houden met glaasje draaien, welke voorzorgsmaatregelen je moet nemen en zo...
Met glaasje draaien trek je inderdaad lagere entiteiten aan, de anderen die al over zijn naar het licht komen op een andere manier bij je, en alleen maar wanneer nodig.quote:Op woensdag 20 februari 2008 19:49 schreef Burner82 het volgende:
[..]
och, het schijnt zo te zijn, dat er altijd iets slechts moet komen met glaasje draaien, dat is in het kort de mening die ik zo snel kan vinden.
Men vind dat er zoveel goede geesten bestaan die iedereen helpen, begeleiden etc... maar zodra het op glaasje draaien aankomt, is het alleen nog maar slechtheid troef
ik vraag me nog steeds af, hoe dat komt![]()
en of degene die overal voor waarschuwen wel eens zelf glaasje gedraaid hebben.
En zo ja, alleen, met een groep, met mensen die het al kenden... etc
ik ken namelijk veel mensen die wel eens iemand kenden die wel eens glaasje gedraaid hebbenmaar nog nooit zelf gedaan hebben
Precies, je hebt niet eens een glas nodigquote:Op donderdag 21 februari 2008 11:01 schreef mousy31 het volgende:
[..]
.
Ik zou niks op gaan roepen, je krijgt wat je nodig bent en dat komt vanzelf bij je.
En daardoor misschien niet voorbereid op wat er misschien wel écht gaat gebeurenquote:Op donderdag 21 februari 2008 12:26 schreef P8 het volgende:
Volgens mij is hij vrij sceptisch; een goede houding voor zo'n experiment.
maar niemand die iets erover zegt, wat er kan gebeuren (ja, lagere entiteiten die je overnemen), en hoe je ermee moet omgaan, of wat je ertegen kunt doen. Op de meeste sites staat alleen: bescherm jezelfquote:Op donderdag 21 februari 2008 12:40 schreef maedel het volgende:
[..]
En daardoor misschien niet voorbereid op wat er misschien wel écht gaat gebeuren
daar heb je natuurlijk ook een punt, ongeveer hetzelfde als een insect in een potje stoppen. Kzou niet graag dat insect willen zijnquote:Op donderdag 21 februari 2008 14:50 schreef Candaasje het volgende:
Nou, ik weet niet of het echt entiteiten aantrekt, en al helemaal niet of het slechts lage entiteiten zijn, maar ik kan me goed voorstellen dat er betere/vriendelijkere methodes bestaan om entiteiten aan te roepen. Quija is namelijk gebruik maken van het glas dat de entiteit gevangen moet houden. Zou ik persoonlijk, mocht ik hier ooit eens voor de gein rondzweven als geest, nou ook niet echt een warm welkom vinden hoor
Voorzorgsmaatregelen... mwoah, kweenie. Ja, het glas schijn je niet te mogen breken. En een stevig muurtje om jezelf heen visualiseren is natuurlijk nooit weg. En gewoon rationeel blijven nadenken (niet overal spoken in gaan zien). Dat was het wel zo'n beetje denk ik..
Kun je nagaan, je weet niks van wat je begint....quote:Op donderdag 21 februari 2008 14:40 schreef Burner82 het volgende:
[..]
maar niemand die iets erover zegt, wat er kan gebeuren (ja, lagere entiteiten die je overnemen), en hoe je ermee moet omgaan, of wat je ertegen kunt doen. Op de meeste sites staat alleen: bescherm jezelfkzal mijn mes naast me neerleggen
en goh, wat ben jij een hulp.quote:Op donderdag 21 februari 2008 15:26 schreef maedel het volgende:
[..]
Kun je nagaan, je weet niks van wat je begint....
Zal ik het dan plastisch zeggen? Je hebt kans dat een dooie in je kruipt en lekker doet waar ie zin in heeft. Met jouw lichaam en jouw geest. En als je zegt (als je dat nog kunt) "wil je nou gaan" steekt ie z'n middelvinger op en niks dat je er aan kunt doen.
En waarom doet die entiteit dat? Omdat je 'm dat zelf gevraagd hebt.
Dit is wat kort door de bocht wel, maar zo ongeveer.
Nou weet je wat het isquote:Op donderdag 21 februari 2008 15:47 schreef maedel het volgende:
Nou, weet je wat, probeer het gewoon uit
Of google even op wat de gevolgen zijn van glaasje draaien.
Dat je het niet moet doen is overigens een uiterst vriendelijke tip.
Maar dat wil je helemaal niet horen geloof ik
Misschien is dat jouw ervaring maar mijn ervaringen met poltergeistverschijnselen waren gewoon echt , poltergeistverschijnselen kunnen telekinese zijn bijv dat je het zelf doet, geen idee maar een verzinsel is het zeker niet . en ik had het over dingen die NIET kunnen bestaan dus zoiets gebeurd normaal niet , ook niet dat het je niet is opgevallen , het kan zogenaamd niet maar gebeurd wel .quote:Op donderdag 21 februari 2008 19:58 schreef Candaasje het volgende:
Wie zegt dat er überhaupt echt iets in je huis komt? Poltergeistverschijnselen zijn..jawel.. vaak gewoon een vorm van mind fucking. Heeft er gewoon vaak mee te maken dat je alles gaat associëren met entiteiten, je meer op 'vreemde' verschijnselen gaat letten, (dingen die normaal ook gebeurden maar die je nooit opgevallen zijn, wijt je nu aan al dan niet kwade entiteiten), et cetera. Dat is mindfucking. En mindfucking komt vaker voor dan dat mensen last hebben van een lage entiteit.
En hoe weet je dan dat jouw voorbeeld met je kat geen mind fuck is ?quote:Op donderdag 21 februari 2008 21:32 schreef Candaasje het volgende:
Veel van wat jij opnoemt kan wel degelijk een ernstige vorm van mind fuck zijn hoor.
Maar ik sluit ook niet uit dat er entiteiten in je huis kunnen... eh huishouden. Ik zeg alleen dat het eerder voorkomt dat je jezelf gek maakt dan dat er echt een entiteit je kwaad wilt doen. Maar ze zijn er inderdaad helaas wel.
(Dat voorbeeld met die hond, heb ik bijvoorbeeld met mijn kat gehad. Het is dus niet zo dat ik je niet geloof hoor)
Of ga met je auto 's nachts in het midden een leeg parkeerterrein staan en leg om de auto heen in de lege parkeervakken alle cijfers en letters en ga achterin je auto op de achterbank zitten.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:15 schreef Burner82 het volgende:
iets wat ik me nu bedenk. Zou je glaasje draaien niet via de computer kunnen doen?
white noise en evp's zijn mega populair en een complete hype.
Als je in paint het hele alfabet zet, en de cijfers 1 tot en met 9, en de muis gebruikt als "glaasje" zou dat niet kunnen?
Het zou een mindfuck van mn kat kunnen zijn, dat is waar. Voor mijzelf was het echter geen mindfuck dat mn kat vreemd gedrag vertoonde. Ik was op dat moment namelijk totaal niet met entiteiten e.d. bezig, dus ik had ook geen verwachtingen van huisdieren die opeens vreemd zouden gaan doen. Ik zag toevallig dat ze wat vreemd deed, en toen pas ging ik me afvragen wat er aan de hand kon zijn. Dat is het verschil.quote:Op donderdag 21 februari 2008 23:06 schreef Summers het volgende:
[..]
En hoe weet je dan dat jouw voorbeeld met je kat geen mind fuck is ?
Hoe heb je dat onderscheid gemaakt dan ....
Ja, dat bedoel ik dus. Hoewel ik het niet wijt aan telekinese, maar gewoon je eigen angsten die je (on)bewust vergroot.quote:Op donderdag 21 februari 2008 23:16 schreef Summers het volgende:
Parapsychologen menen trouwens dat je poltergeistfenomenen zelf doet door een vorm van telekinese
een soort fysieke mind fuck dan .
dus dat je klopgeesten bijv zelf veroorzaakt .
Een depressie hoef je niet altijd (gelijk) door te hebben hoorquote:Een ernstige vorm van mind fuck is bijv een depressie maar zelfs dan heb je door dat het een mind fuck is tijdens en daarna ook al voelt het levensecht .
En de voorbeelden die ik noemde zijn geen mind fucks maar echt gebeurd , dat weet ik zeker .quote:Op vrijdag 22 februari 2008 08:00 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Het zou een mindfuck van mn kat kunnen zijn, dat is waar. Voor mijzelf was het echter geen mindfuck dat mn kat vreemd gedrag vertoonde. Ik was op dat moment namelijk totaal niet met entiteiten e.d. bezig, dus ik had ook geen verwachtingen van huisdieren die opeens vreemd zouden gaan doen. Ik zag toevallig dat ze wat vreemd deed, en toen pas ging ik me afvragen wat er aan de hand kon zijn. Dat is het verschil.
Een kenmerk van een mind fuck is dat het in je hoofd afspeelt ,als iets zich fysiek uit dan heeft het een andere oorzaak , dat is niet zo moeilijk , als ik angstig ben speelt dat zich af binnenin me en niet buitenom mij .quote:Op vrijdag 22 februari 2008 08:02 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik dus. Hoewel ik het niet wijt aan telekinese, maar gewoon je eigen angsten die je (on)bewust vergroot.
[..]
Tja mensen maken al 24/7 onderscheid , en volgens mij doet iedereen dat prima , ik zie nog steeds een boom waar ik gisteren ook nog een boom zag en niet iets anders of ik nou angstig ben of niet of verwachtingen heb , alles heeft zijn eigen kenmerken dus alles kan je ook onderscheiden .quote:Een depressie hoef je niet altijd (gelijk) door te hebben hoorMaar het klopt wel dat je op een gegeven moment je wel kunt realiseren dat je misschien toch een beetje teveel achter dingen zoekt en je dingen begint in te beeklden.
De ingang naar je geest kan natuurlijk niet groter zijn dan je geest zelf. Als er een badass demoon bij je naar binnen wil hoef je daar niet bang voor te zijn, demonen worden aangetrokken door mensen met een grote spirituele kracht - daar zijn ze in geinteresseerd (en die mensen kunnen er vaak goed mee omgaan). De doorsnee mens is gewoon niet interessant (zeker als ze geloven dat ze dat wel zijn). De demonen zijn intelligente geesten dwz ze willen iets en weten vele manieren (soms erg complex met magie, hypnose en spreuken, gehypnotiseerd worden door een geest zegmaar) om dat te verkrijgen; een "doorsnee" geest zal hooguit willen praten en boos kunnen worden (demonen worden zelden boos, ze worden ook vaak niet herkend als boosaardig). Als je een echte demoon tegenkomt ben je screwed, gelukkig moet je wel eerst een idee hebben van wat een demoon is voordat je er een kunt oproepen (wat je niet kent kun je ook niet oproepen).quote:Op donderdag 21 februari 2008 19:27 schreef Burner82 het volgende:
Ok, dus als er iets niet vriendelijks binnenkomt ist gewoon int kort: you're screwed
Veel geesten houden er al niet van als je muziek aanzet, als je bv. een aan een liedje denkt hoor je de muziek wel maar is er geen geluid. Dit geluid is niet zoals aards geluid die je hard en zacht kunt zetten. Het aardse geluid klinkt voor een geest 2x zo hard; een geest hoort het via jou(w sfeer). Daarnaast zul je je concentreren op het geluid en de aandacht verschuiven van evt. geesten naar jezelf, je keert dan vanzelf weer in jezelf waardoor je natuurlijke barriere weer hersteld.quote:Op donderdag 21 februari 2008 19:19 schreef Candaasje het volgende:
Nou, dat is dus een beetje het probleem bij glaasjedraaien.
Er is geen 3stappenplan voor als het mis gaat. Ja, tuurlijk, je kunt de entiteit vriendelijk verzoeken om op te donderen uit je kamer of uit je nabije omgeving (ik geloof niet dat mensen echt totaal overgenomen worden door entiteiten), en als zelfs schreeuwen niet helpt, dan kun je altijd nog hulpmiddeltjes zoals zout in de hoeken strooien en wierrook branden gebruiken...
Geesten hoor je te leiden en je hoort niet geleid te worden door de geesten. Oftewel, verwacht simpelweg dat ze vertrekken wanneer je het oujia bord weglegt, elke twijfel is als een voet tussen de deur. Berg het bord na de seance zo goed mogelijk op, het liefst buiten het eigen domein, niet in het zicht maar in de kelder of berging zodat je niet per ongeluk getriggered kunt worden en contact maakt met gene zijde. Daar is het bord namelijk voor bedoeld, zou je je mobieltje gebruiken dan zou dat theoretisch kunnen maar zul je gene zijde en de levende zijde door elkaar heen kunnen halen. Met een plechtigheid, ceremonie of ritueel bouw je een extra barriere in voor jezelf, je zult het contact met gene zijde dan associeren met de sfeer die je opbouwt van zo'n ritueel (bewust contact initieren en afsluiten).quote:dan zou je inderdaad met salie aan de gang moeten, en zelf wel wat sterk in je schoenen staan, en wat trucjes moeten weten.
Ik vind een kat die vreemd doet toch wel even wat anders dan een vreemd geluid dat je (denkt) te hebben gehoord, om dan toch maar een van je voorbeelden aan te halen.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 09:26 schreef Summers het volgende:
[..]
En de voorbeelden die ik noemde zijn geen mind fucks maar echt gebeurd , dat weet ik zeker .
Ik ben nu ook met geesten bezig door erover te praten maar ik zie ze toch echt niet en er gebeurd ook helemaal niks .en wat ik meemaakte verwachte ik ook niet want het was elke keer anders en iets wat nog nooit is gebeurd verwacht je niet, je verwacht iets wat je al kende .
Ik zie geen verschil in jouw voorbeeld en mijn voorbeelden , als jij kan merken dat er iets aan de hand is of iets gebeurd wat je nog nooit hebt meegemaakt kan een ander dat ook , iedereen kan onderscheid maken en dat gaat op precies dezelfde manier als het bij jou zou gaan .
Ik heb het over dingen die maanden voortduren en niet dat ik ergens of een keertje een vaag kuchje hoorde ofzo ,quote:Op vrijdag 22 februari 2008 11:11 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik vind een kat die vreemd doet toch wel even wat anders dan een vreemd geluid dat je (denkt) te hebben gehoord, om dan toch maar een van je voorbeelden aan te halen.
Mijn kat staat namelijk buiten mij; ik heb geen invloed op haar gedrag. Ik zie enkel dat zij zich anders gedraagt dan normaal. Wat overigens niet hoeft te betekenen dat er echt iets aan de hand kan zijn - (misschien hallicuneerde mijn kat wel gewoon, weet ik veel) maar het is gewoon een observatie van de bewegingen en houding van mijn kat. Een geluid dat je hoort, en dan bedoel ik meer een geluid dat jou vreemd is, kan wel degelijk een mindfuck zijn. Geluid is namelijk iets dat de hersenen tot stand brengen - althans, jouw hersenen vertalen golven voor jou naar iets begrijpelijks. Je kunt je dus wel degelijk een geluid inbeelden. (Kun je zeggen: ja maar je kunt je ook inbeelde dat je kat zich anders gedraagt... natuurlijk, als je het zo ver door wilt trekken, prima, dan heb je helemaal gelijk, maar ik denk toch echt dat je eerder zelf een geluid inbeeld of een normaal geluid verkeerd interpeteert, dan dat je inbeeld dat je kat met een enorme sprong van "de plaats delict" wegspringt. )
ja het klopt zeker dat je met de voeten van de grond afraakt of kan raken bedoel je met mind fuck dat je te zweverig word ? want dat kan natuurlijk , dat evenwicht moet je ook leren en zoeken .quote:Op vrijdag 22 februari 2008 19:01 schreef Candaasje het volgende:
Onzin dat een mindfuck van het aantal keer plaatsvinden van een gebeurtenis afhangt. Mensen die schizofrenie hebben hebben ongeveer continu last van mindfucks, en dat is dus niet slechts een keertje.
Jij gaat er alleen nu getuigen bij halen; ho effe, dat wordt dan een heel ander verhaal. Zoals ik al zei geloof ik best dat je dingen mee hebt gemaakt - en nu zeker, als er getuigen bij waren - maar ik probeer alleen duidelijk te maken dat het bij 9 van de 10 gevallen GEEN entiteit zal zijn. (goed, maken we er 8 van de 10 van).
Hoeft dus niet voor jou te gelden, ook ook zeker niet altijd. Ik geloof namelijk best dat er meer tussen hemel en aarde is, maar ik geloof ook dat je dus eerder met de voeten van de grond af bent dan je zelf door zal hebben.
Dat is mijn punt, niet of ik jou wel of niet geloof.
EDIT: shit, nu staat het er nog niet zoals ik wil. Ik bedoel dus gewoon dat ik jou wel geloof Summers, zeker gezien de getuigen, alleen dat het van de 10 personen die zich met Qijua e.d. bezighouden, er zo'n 8 tot 9 zullen zijn die enkel zichzelf in de maling nemen
Yep met een dobbelsteen- drank spelletje kom je verder , en zatter.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 01:09 schreef Waris7 het volgende:
Is dat hele glaasje draaien niet gewoon bullshit?
Ey t was een serieuze vraag hoor.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 01:12 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
Yep met een dobbelsteen- drank spelletje kom je verder , en zatter.
allemaal onzin. net wat je je zelf inbeeldt gebeurdt.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 01:13 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Ey t was een serieuze vraag hoor.
Is t nooit voorgekomen dat iemand t geprobeerd heeft en dat er gewoon helemaal NIKS gebeurd is?
quote:Op zaterdag 23 februari 2008 01:13 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Ey t was een serieuze vraag hoor.
Is t nooit voorgekomen dat iemand t geprobeerd heeft en dat er gewoon helemaal NIKS gebeurd is?
ik had het er toevallig over eergisteren met twee mensen en eentje deed het met zijn tienen en ze lagen alleen maar in een deuk en stuurden degene die melig was naar een andere kamer maar die ging door met lachen enzo en niks gebeurd , en bij die andere waren ze met zijn drieen en toen bewoog het glas wel maar toen zijn ze geloof ik gestopt en hebben niks meer gevraagd .quote:
En valt daar iets uit te concluderen?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 01:49 schreef Summers het volgende:
[..]
ik had het er toevallig over eergisteren met twee mensen en eentje deed het met zijn tienen en ze lagen alleen maar in een deuk en stuurden degene die melig was naar een andere kamer maar die ging door met lachen enzo en niks gebeurd , en bij die andere waren ze met zijn drieen en toen bewoog het glas wel maar toen zijn ze geloof ik gestopt en hebben niks meer gevraagd .
quote:Op zaterdag 23 februari 2008 02:27 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
"draait glaasje " nee, niet bekend
Dat het wel of niet kan lukken ?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 02:09 schreef Waris7 het volgende:
[..]
En valt daar iets uit te concluderen?
nope, nog niet. Kheb een vrij druk weekend gehad sinds vrijdag avondquote:Op vrijdag 22 februari 2008 13:46 schreef P8 het volgende:
en Burner, heb je het al gedaan inmiddels?
Maar wat nu als het gewoon geen onzin is?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 21:18 schreef pirlo444 het volgende:
laten we zegge het recht van de sterkstede zwakke schakels laten zich gek maken door die onzin
grappig dat mensen die afwijken van de norm of de gevestigde orde automatisch zwak en gek zijn , eenquote:Op dinsdag 26 februari 2008 21:18 schreef pirlo444 het volgende:
laten we zegge het recht van de sterkstede zwakke schakels laten zich gek maken door die onzin
Ben ook benieuwd!quote:Op vrijdag 22 februari 2008 13:46 schreef P8 het volgende:
en Burner, heb je het al gedaan inmiddels?
Ik vind dat dit soort opmerkingen echt bijzonder weinig bijdragen aan het topic.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:37 schreef Laton het volgende:
wat kunnen mensen zichzelf toch gek maken.
Gewoon al lang niet grappig meerquote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:36 schreef quirina het volgende:
ik doe wel glaasje leegdrinken..ook in mijn eentje. Maar dat draaien snap ik niet zo:(
dat hoop ik eigelijk wel, anders lukt het me nooitquote:Op maandag 3 maart 2008 15:28 schreef latexpiepbeestje het volgende:
Zou je nou zelf zo'n bord kunnen maken met papiertjes of ander materiaal, als er maar letters op staan?
quote:Op zaterdag 1 maart 2008 14:36 schreef quirina het volgende:
ik doe wel glaasje leegdrinken..ook in mijn eentje. Maar dat draaien snap ik niet zo:(
In westerse bewoording of vergelijkbaar: telekinese of psychokinese , parapsychologen zeggen ook dat je dat zelf doet bijv onder veel stress of in je puberteit , 'geest niet onder controle' en dan heb je vast ook mensen die dat expres kunnen en bijv lepels buigen en idd beinvloeden van materie .. gedachten zijn ook energie en beinvloeden van materie is een gebundelde gedachtekracht . pyrokinese heb je ook, door gedachte iets in de fik laten vliegen .quote:Op maandag 3 maart 2008 17:21 schreef Candaasje het volgende:
Ja, een bord kun je gewoon zelf maken.![]()
@Summers: Ik heb trouwens op een ander forum een gesprek met iemand over Tulpa's. (Een Tulpa is een wezen dat men in bepaalde Boedhiste stromingen leert 'scheppen") Heeft enigszins met mindfucking te maken; althans, wanneer men zijn/haar eigen geest niet onder controle heeft, kan de tulpa ontaarden in een vorm van een klopgeest. Gecreëerd door jouzelf dus. Bewegende objecten e.d. schijnen dan ook voor te kunnen komen.
(Een engelse wetenschapster schijnt die ervaring te hebben gehad). Ik weet het fijne er nog niet van, maar wellicht wel interessant? (Ik moet zelf nog even neuzen op internet naar wat meer info hoorDit was informatie uit de losse pols van een forumlid)
Er is zóveel geschreven door de eeuwen heen maar weinig geaccepteerd. Veel mensen denken liever niet na over de dood omdat ze nu eenmaal leven en omdat het het einde inhoud van je huidig bestaan (je gaat toch ook niet midden in een film voorstelling alvast bedenken hoe het einde van de film eruitziet?). Misschien begint er een nieuwe film - we kunnen er niet naar toe en weer terug om het te bewijzen. Op die manier bewijzen is toch 1 van de weinige manieren dat leven na de dood een geaccepteerd feit zou worden. Zelfs als je intelligente vragen stelt (aan overledenen) en antwoorden krijgt die je niet kunt weten, zal er nog wel een verklaring voor te vinden zijn.quote:Op zondag 2 maart 2008 18:38 schreef Ahura het volgende:
En inmiddels is er nog steeds geen glaasje gedriaaid door de TS...?
Sowieso lees ik op internet een hoop waarschuwingen maar als dit echt is dan zou er toch allang meer kunnen bewezen worden m.b.t de geestenwereld?
Hoe bedoel je dat? Dat het zou bestaan en dat we het dus niet zouden kunnen ontkennen en als we het toch ontkennen worden we gek? Dat er meer mensen zouden zijn die gek worden van geesten en dat dat dan vaker in de media voorkomt? Het "grappige" van zoiets onzichtbaars als geesten is dat het geloof is; het is er pas als je een mate van geloof erin hebt en zolang dat er niet is zul je je niet bewust zijn van de beinvloeding van "gene zijde" in het dagelijks leven. Bv. een ingeving of een idee uit het niets kan best doorgegeven zijn vanuit gene zijde terwijl de ontvanger geheel niet in geesten hoeft te geloven, zo iemand zal gewoon besluiten voor zichzelf dat die de ideeën zelf verzonnen heeft. Makkelijk voor de geesten want zo kunnen ze het leven beinvloeden (en zelf ook groeien ook al leven ze niet) en makkelijk voor de ontvanger want die krijgt hierdoor meer zelfvertrouwen en zal ontvankelijker zijn voor de ontvangen ideeën.quote:En zouden er dan niet bekende verhalen zijn over mensen die in een gesticht terechtkomen of wat dan ook?
Omdat je het bord bewust aanwijst als communicatiemiddel met het hiernamaals. Hoe bewuster je voor het bord gaat zitten en hoe sterker je overtuiging is in een hiernamaals hoe beter de communicatie verloopt. Ipv een bord kun je ook een willekeurig object aanwijzen, bv een bloem maar dan moet je eerst voor jezelf bv het ene blad als "nee" benoemen en een ander blad als "ja", dan bv. de blaadjes als letters van het alfabet. Dit is natuurlijk erg omslachtig. Vandaar dat een oujia bord makkelijker is, je begrijpt zelf de letters en cijfers en via jouw geest kan een geest zich uiten, dwz reageren op jouw vragen.quote:En waarom is nou juist zo'n bord een opening?
Vertelquote:Voor mij is dat een tweede natuur, maar dat is weer een heel ander topic.
Ik bedoel dat er volgens verhalen op google mensen zijn die gek kunnen worden door het glaasje draaien of erger; overlijden. Maar dat lees je verder in kranten bv nooitquote:Hoe bedoel je dat?
Ik maak soms horoscopen voor mensen die me na staan en ik gebruik de circel met planeetstanden om me te focussen op iemand. Een soort oujabord dus, ik ga diegene dan voelen en mezelf helemaal verliezen (dat moet ik nog leren, om sneller terug te keren bij mezelf). Maar ik heb het ook bij mensen als ik ze spreek, heel vermoeiend soms. Maar goed, dat bedoel ik met dat dat hier niet echt thuis hoort. Oujabord doe ik niet aan, ik heb niks met letters die dan gestuurd worden door geesten. Kan best zo zijn hoor, maar ik gebruik liever mijn eigen methode als ik die behoefte voel (en soms voel ik het niet maar komt het gewoon). Ik denk dat afdwingen niet goed is, zoals ik al zei, geen goed gevoel erbij> gelijk stoppen. Respect, zowel voor jezelf als voor diegene die contact zoekt (en soms eist).quote:Op dinsdag 4 maart 2008 09:12 schreef loop het volgende:
[..]
Vertel
Op wat voor soort manier communiceer je dan en waarom?
Ik communiceer met overledenen om er zelf beter van te worden, om mijn eigen geest te verkennen en ik geloof dat overledenen er zelf ook "beter" van worden. Ik doe niet aan namen, gebeurtenissen uit het verleden of andere dingen waarmee het contact met overledenen kan worden bewezen.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 16:45 schreef Ahura het volgende:
loop, bedankt voor je uitleg. Maar ja er zijn een hoop sceptici en wetenschappers. Als die in een groep het uitproberen en met vragen en andere zaken het waarnemen dan moet er toch wel eens een rapport/onderzoek zijn wat voor veel andere mensen gezien wordt als mogelijk bewijs?
Volgens mij is glaasje draaien en communiceren met gene zijde geen populaire bezigheid in Nederland. Zelfs al zou een gebeurtenis samenhangen met geesten wordt er eerder aan een "aardse" oorzaak gedacht. Het bestaan van geesten is geen geaccepteerd feit en dus zal de massa een iemand die beweert dat het wel zo is als andersdenkend bestempelen en zo buiten spel zetten. Al was het alleen maar omdat je niet weet wat je aan zo'n iemand hebt, is het een charlatan die je wil naaien of heeft iemand echt iets bijzonders meegemaakt?quote:Ik bedoel dat er volgens verhalen op google mensen zijn die gek kunnen worden door het glaasje draaien of erger; overlijden. Maar dat lees je verder in kranten bv nooit
Dat is het moeilijke, ik word zelf bijna geheel een luisteraar en observator en kan pas achteraf de indrukken verwerken en interpreteren voor mezelf. Het is dan alsof ik een droom probeer te herinneren, hoe meer ik oefen hoe meer details ik kan onthouden. Toen het communiceren voor mij begon had ik daar geheel geen vat op; ik kon niet kiezen wie ik sprak of voor hoelang, ik wilde het eigenlijk niet eens. Die periode heeft heel veel vragen bij me opgeroepen en totdat ik die voor mezelf beantwoord heb zal ik wel door blijven gaan met mijn "hobby"quote:Een soort oujabord dus, ik ga diegene dan voelen en mezelf helemaal verliezen (dat moet ik nog leren, om sneller terug te keren bij mezelf).
Waarom kun je geesten niet gewoon iets op papier laten opschrijven dan, of inspreken op een bandrecorder ofzo?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 09:12 schreef loop het volgende:
(...snip...)
[..]
Omdat je het bord bewust aanwijst als communicatiemiddel met het hiernamaals. Hoe bewuster je voor het bord gaat zitten en hoe sterker je overtuiging is in een hiernamaals hoe beter de communicatie verloopt. Ipv een bord kun je ook een willekeurig object aanwijzen, bv een bloem maar dan moet je eerst voor jezelf bv het ene blad als "nee" benoemen en een ander blad als "ja", dan bv. de blaadjes als letters van het alfabet. Dit is natuurlijk erg omslachtig. Vandaar dat een oujia bord makkelijker is, je begrijpt zelf de letters en cijfers en via jouw geest kan een geest zich uiten, dwz reageren op jouw vragen.
(...snip...)
Opeens krijgt die "ghost" in racespellen een heel andere betekenisquote:Op woensdag 5 maart 2008 10:36 schreef L.Denninger het volgende:
Of misschien een potje Counterstrike tegen een geest ?
dat kan ook , dat heet automatisch schrift , en EVP , google maar .quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:08 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Waarom kun je geesten niet gewoon iets op papier laten opschrijven dan, of inspreken op een bandrecorder ofzo?
En CounterStrike spelen ?quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:17 schreef Summers het volgende:
[..]
dat kan ook , dat heet automatisch schrift , en EVP , google maar .
Als je serieus het topic doorleest en het ook tot je door laat dringen dan staat het antwoord wel ergens .quote:
Het zogenaamde "Elektronisch bandstemmenfenomeen", zie ik. Er staan ook voorbeelden op zo'n site, maar ja tering, dat kun je toch nooit bewijzen? Is het nooit iemand overkomen dat een geest iets op een band insprak waar ze bij waren?quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:17 schreef Summers het volgende:
[..]
dat kan ook , dat heet automatisch schrift , en EVP , google maar .
Er is wel een film van"White noise" ofzoiets. Ik denk dat dat ook kan ja, als je er gevoelig voor bent kan het ook op die manier. Ik denk dat je er voornamelijk open voor moet staan en de manier waarop is voor iedereen anders. In contact komen met geesten is iets wat je overkomt vaak, oproepen kan ook maar dan moet je van jezelf al heel sterk in je schoenen staan. In de zin van dat je respect hebt, zowel voor jezelf als wie je op wilt roepen. Beter is dat ze contact met jou zoeken, dan weet je zeker dat het goed zit. Als je je openstelt voor zo'n beetje alles dan kan het zijn dat er iets fout gaat. Al is dat vaak je eigen angst die zich manifesteerd. Denk ik...... Ik weet het niet, maar zo werk ik. Ik ben er heel voorzichtig mee en maak nooit een lolletje ermee. IK moet er een goed gevoel bij hebben anders begin ik er niet eens aan, ook niet als dat van mij geeist wordt. De groeten ermee, niet IRL en niet in andere tijden.quote:Op woensdag 5 maart 2008 22:42 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Het zogenaamde "Elektronisch bandstemmenfenomeen", zie ik. Er staan ook voorbeelden op zo'n site, maar ja tering, dat kun je toch nooit bewijzen? Is het nooit iemand overkomen dat een geest iets op een band insprak waar ze bij waren?
Ik ben enorm serieus; als een geest een glas kan bewegen moet een muis ook kunnen, en kan ie ook Counterstrike spelen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 12:44 schreef Summers het volgende:
[..]
Als je serieus het topic doorleest en het ook tot je door laat dringen dan staat het antwoord wel ergens .
Sommige mensen en ik denk ook "geesten" zouden wel wat beters te doen hebben dan counterstrike spelenquote:Op donderdag 6 maart 2008 09:25 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik ben enorm serieus; als een geest een glas kan bewegen moet een muis ook kunnen, en kan ie ook Counterstrike spelen.
Ja, hij brengt t natuurlijk een beetje lacherig, maar ik denk dat hij wel degelijk een valide punt heeft. Immers, wat heeft dat glas er mee van doen? Iedereen moet daar de vinger opleggen, en zogenaamd gaat dat glas dan bewegen terwijl niemand van de aanwezigen dat doet. Ja...doet die entiteit dat dan? Heeft die entiteit dan dus de mogelijkheid om objecten te laten bewegen? Dan kan hij idd ook een muis laten bewegen en zou het in theorie mogelijk moeten zijn voor hem om Counterstrike te spelen.quote:Op donderdag 6 maart 2008 09:29 schreef senesta het volgende:
[..]
Sommige mensen en ik denk ook "geesten" zouden wel wat beters te doen hebben dan counterstrike spelen![]()
Ik snap eigenlijk niet waarom het nodig is om het weer in het belachelijke te trekken hoor.
Nee, ik ook niet.quote:Op donderdag 6 maart 2008 09:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, hij brengt t natuurlijk een beetje lacherig, maar ik denk dat hij wel degelijk een valide punt heeft. Immers, wat heeft dat glas er mee van doen? Iedereen moet daar de vinger opleggen, en zogenaamd gaat dat glas dan bewegen terwijl niemand van de aanwezigen dat doet. Ja...doet die entiteit dat dan? Heeft die entiteit dan dus de mogelijkheid om objecten te laten bewegen? Dan kan hij idd ook een muis laten bewegen en zou het in theorie mogelijk moeten zijn voor hem om Counterstrike te spelen.
Volgens mij zijn er ook nogal wat regels die je in acht behoort te nemen als je gaat glaasje draaien? waarom is dat? Wie heeft dat afgesproken dat dat zo is? Is dat overlegd met die entiteiten zo van "dit en dit moet gedaan worden anders hoeven jullie niet te komen?". Alsof zon entiteit dan stiekem wel al aanwezig is, gadeslaat wat de deelnemers aan het 'spel' doen en dan zoiets heeft van "ja maar nee wacht even he, jullie hebben niet voldaan aan regel 2, nee sorry dan kom ik niet opdagen heurrr".
Dan lees ik hier nog wat dingen over zout in de hoeken gooien en wierook branden? Wtf?? Dus je flikkert wat keukenzout in de hoeken, en die entiteit denkt dan van 'omfg zoutindehoeken wegwezeeeeeeeeen' ? Of met wierook, dat ie denkt van "oh noes, wierook, ik ben los pleitos" ? Ik snap dat niet zo goed hoor.
Nou dan hoop ik dat een van de andere aanwezigen hier mijn vragen kan beantwoordenquote:Op donderdag 6 maart 2008 09:58 schreef senesta het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet.
Ik heb nooit iets gedaan met glaasje draaien, ten eerste ben ik een schijterd en ten tweede denk ik dat als een overleden iemand me echt wat te zeggen heeft, ze wel een manier verzinnen om me iets duidelijk te maken.
Maar ik vind de manier waarop jij nu vragen neerlegt al weer een hele andere toon zetten en daar ging het me meer om
Ja klopt, was vorig jaar met de FOK!awardsquote:Op donderdag 6 maart 2008 10:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou dan hoop ik dat een van de andere aanwezigen hier mijn vragen kan beantwoorden![]()
er is een heeeeeele tijd geleden een periode geweest waarin een vragenlijst rondging op Fok! die iedereen in kon vullen, zo van, wat vind je de meest belachelijke user? (waarop iedereen trouwens Maikuuuul antwoordde) etc etc. Volgens mij heb jij mij toen ingevuld als 'beste discussiepartner' als ik me goed herinner
![]()
quote:Op donderdag 6 maart 2008 10:08 schreef senesta het volgende:
[..]
Ja klopt, was vorig jaar met de FOK!awards
Waarom is dat in het belachelijke trekken ?quote:Op donderdag 6 maart 2008 09:29 schreef senesta het volgende:
[..]
Sommige mensen en ik denk ook "geesten" zouden wel wat beters te doen hebben dan counterstrike spelen![]()
Ik snap eigenlijk niet waarom het nodig is om het weer in het belachelijke te trekken hoor.
En waarom denk jij dat na het overlijden van bijvoorbeeld je vader/moeder/opa/oma, etc diegene geintresseerd zou zijn in het spelen van een computerspelletje?quote:Op donderdag 6 maart 2008 10:15 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Waarom is dat in het belachelijke trekken ?
Omdat ik er voor open sta dat een geest misschien ook wel eens wat anders wil doen dan letters aanwijzen of klopgeluiden maken ?
Waarom zou een geest je wel komen vertellen "ik wou dat ik meer tijd met je had doorgebracht", maar vervolgens terwijl de mogelijkheid er gewoon is niet gezellig een spelletje met je willen spelen ?
Ik probeer gewoon verder te denken aan de mogelijkheden - waarom stoppen bij "nou, ze kunnen een glas bewegen, dat is het dan he, verder kijken we niet." ?
Waarom niet ?quote:Op donderdag 6 maart 2008 11:39 schreef senesta het volgende:
[..]
En waarom denk jij dat na het overlijden van bijvoorbeeld je vader/moeder/opa/oma, etc diegene geintresseerd zou zijn in het spelen van een computerspelletje?
Waarom zou dat zo zijn ? Waarom zou dat de enige wens zijn die een geest kan hebben ?quote:Alles wat ik kan bedenken is dat mensen misschien nog een boodschap over willen brengen en daarna zouden willen dat de mensen waar ze van houden verder gaan met hun leven.
Nee, ik wil gewoon op een andere manier over die dingen nadenken, en andere mensen aanzetten tot nadenken.quote:Ik weet niet hoe het werkt en ik weet ook niet of het werkt, ik weet wel dat het gevoelige onderwerpen zijn voor een hoop mensen en dat je met je opmerkingen waar de sarcasme vanaf druipt de discussie vaak doodslaat.
Ik denk gewoon een stukje verder, that's all.quote:En het is heel jammer dat een hoop mensen hier hun ervaringen niet willen posten of delen omdat er altijd dit soort sarcastische opmerkingen komen.
Ik weet ook niet of het met een muis gaat, heb het nog nooit geprobeerd maar ik kan me voorstellen dat er bij een muis teveel "storingen" zitten vanwege alle "electronica" (is waarschijnlijk niet het goede woord maar jij verbetert mij vast welquote:Op donderdag 6 maart 2008 12:08 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Natuurlijk klinkt het idioot, maar waarom niet ? Als geesten op de ene manier kunnen/willen communiceren, waarom niet op een andere manier ?
Ik zie niet in waarom geesten zouden denken "Ik wil alleen communiceren via knipperende lampen en ouija-boards, maar een muis bewegen mooi niet hoor !".
Daar had ik al naar gekeken.quote:Op donderdag 6 maart 2008 13:46 schreef Summers het volgende:
ik heb een link in dit topic gezet waar je online ouija kan doen met de muis dus ...........
O ja, als iemand het met de muis doet wordt het vast gemanipuleerd, maar met een glas niet ?quote:Op donderdag 6 maart 2008 14:16 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Daar had ik al naar gekeken.
En hoewel ik regelmatig glaasje draai en dus over het wel of niet werken daarvan ook geen enkele twijfels heb, heb ik dat hier dus wel bij (en hoe goed ik me ook concentreer, in de muis komt geen beweging)
Ik ben er van overtuigd, en nee bewijzen heb ik daar niet voor, dat het op de een of andere manier gemanupileerd is, met een pc kan men tegenwoordig van alles.
Wat is er on-aards aan techniek ?quote:Daarbij is het bij glaasje draaien belangrijk dat je op de een of andere manier contact hebt met het "aardse", bij dit heb ik alleen contact met de techniek.
Nu niet denigrerend gaan doen, staat je niet, ben je te slim voorquote:Op donderdag 6 maart 2008 15:08 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
O ja, als iemand het met de muis doet wordt het vast gemanipuleerd, maar met een glas niet ?
[..]
Wat is er on-aards aan techniek ?
Hoeveel aardser is een machinaal geblazen of gesmolten massa-geproduceerd glas vergeleken met een muis die in de fabriek ernaast geproduceerd is ?
Hehehe... Klopt, voor een paar breezers.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 19:46 schreef Summers het volgende:
[..]
.....
In die zin is je pubertijd je zwakke plekje of het dunne velletje waar als er iemand doorheen zou willen gaan daar het meeste kans heeft om te slagen .....
Ik leef nogquote:
het topic gaat anders over glaasje draaienquote:Op donderdag 6 maart 2008 17:22 schreef tongytongylickylicky het volgende:
vertel het nou maar gewoon, daar is het forum en je topic voor bedoeld.
please please!quote:Op donderdag 6 maart 2008 17:29 schreef Burner82 het volgende:
[..]
het topic gaat anders over glaasje draaienniet over eerdere ervaringen .
Dan wil ik het wel graag via PMquote:Op donderdag 6 maart 2008 17:44 schreef Burner82 het volgende:
zoals ik al zei: mensen die het serieus willen weten, en er verstand van hebben (of zo) wil ik het wel in de PM zeggen hoor, graag zelfs
maar niet zo los....
verstuurdquote:Op donderdag 6 maart 2008 17:48 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Dan wil ik het wel graag via PM
Je raakt de kern van de zaak. Gek genoeg universeel toepasbaar op vrijwel alle paranormale beweringen.quote:Op donderdag 6 maart 2008 11:39 schreef senesta het volgende:
Wat mij dan weer een raadsel is is waarom mensen zo'n aanwijzer ook vast moeten houden.
Zou een "geest" zo'n aanwijzer niet zelf kunnen bewegen?
Dat is wel heel makkelijk. Waarom niet? Wil je het niet minstens voor jezelf bewijzen?quote:Op woensdag 5 maart 2008 09:53 schreef loop het volgende:
Ik doe niet aan namen, gebeurtenissen uit het verleden of andere dingen waarmee het contact met overledenen kan worden bewezen.
Zolang je niet iets reproduceerbaars hebt kunnen laten zien, voor jezelf, hoe weet je dan zeker dat het echt communiceren was? Als je ook al niet doet aan namen etc. baseer je je uitsluitend op wat jevoelt als bewijs voor jezelf?quote:Communiceren met gene zijde is moeilijk en ik geloof dat ik nog jaren zal moeten leren wil ik iets reproduceerbaars kunnen laten zien.
Wetenschappers onderzoeken helemaal niet uitsluitend het materiële, ze houden zich WEL bezig met dingen die te bewijzen zijn. Er zijn genoeg dingen die niet materiëel zijn maar wel onderzocht zijn en bewezen. Zoals bepaalde psychologische aspecten en quantum mechinica wat soms volstrekt theoretisch en niet meer materieel is. Maar zolang het aantoobaar klopt, wordt het wetenschappelijk geaccepteerd.quote:Wetenschappers onderzoeken het materiële en aangezien wij allemaal uit dezelfde materie bestaan zullen wij ook dezelfde materie zien. Het hiernamaals is een ander soort materie waarmee je met je geest kijkt, waarvan we niet "zomaar vanzelfsprekend" hetzelfde zullen waarnemen.
Nogmaals, de wetenschap is niet alleen maar gericht op het fysieke, maar op wat testbaar en verklaarbaar klopt. Het is bv wetenschappelijk bewezen dat de meeste mensen vrolijker worden als ze meer zonlicht krijgen, daar is niets direct fysieks zichtbaars aan. Het gaat erom of een theorie meetbaar klopt en of het de bestaande logica niet tegenspreekt. Religie houdt zich bezig met dingen die meetbaar niet kloppen, daar heeft fysiek of niet-fysiek niets mee te maken. Je kunt ook op basis van statisitiek de meest wilde niet-fysieke beweringen meten. Je kunt bv meten of iemand iets kan voorspellen of niet, zonder dat je dat fysiek kan noemen.quote:De wetenschap is juist gericht op het onderzoeken van (de wetten van) het fysieke; religie onderzoekt de wetten van het niet-fysieke. Alleen als ze bereid zouden zijn samen te werken en van elkaar te leren zou het hiernamaals misschien onderzocht kunnen worden.
Het is toch juist verstandig dat je eerst alle aardse mogelijke verklaringen uitsluit?quote:Volgens mij is glaasje draaien en communiceren met gene zijde geen populaire bezigheid in Nederland. Zelfs al zou een gebeurtenis samenhangen met geesten wordt er eerder aan een "aardse" oorzaak gedacht. Het bestaan van geesten is geen geaccepteerd feit en dus zal de massa een iemand die beweert dat het wel zo is als andersdenkend bestempelen en zo buiten spel zetten. Al was het alleen maar omdat je niet weet wat je aan zo'n iemand hebt, is het een charlatan die je wil naaien of heeft iemand echt iets bijzonders meegemaakt?
Vreemd is dat, als ik erover begin dat dat in het normale leven ook zo vaak gebeurt en dat als argument gebruik waarom ik een bepaald 'paranormaal begaafd' persoon niet geloof word ik voor van alles en nog wat uitgemaakt hier.quote:Op donderdag 6 maart 2008 15:53 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Nu niet denigrerend gaan doen, staat je niet, ben je te slim voor![]()
Je snapt best wat ik bedoel met "gemanipuleerd", er bestaan tig van die dingen op internet waarmee men ons wil laten denken dat het "signalen" zijn uit het bovenaardse.
Er is geen verschil.quote:Ook kan ik me niet voorstellen dat juist jij niet snapt wat ik bedoel met het verschil tussen glas en techniek.
Ik ga dus ook geen poging doen, ik heb dat al in een eerdere post verwoord.
Het zal wel je manier van schrijven zijn waarom ik vind dat jij denigrerend doet, als je het niet zo bedoeld; mijn excussus.quote:Op maandag 10 maart 2008 15:08 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom dat niet zou mogen, of waarom je opeens gemeen bent naar de spirituele bezoekers hier als je het zo wilt aan pakken, of waarom je je blijkbaar aangevallen voelt door nieuwsgierigheid.
Je komt er in ieder geval verder mee dan zomaar alles klakkeloos geloven en nooit vragen te stellen.
wat houdt je tegen om het uit te proberen? Lijkt me makkelijk uit te voeren zoiets, je moet alleen de mensen vinden (gelovers en niet gelovers) verschillende dingen hebben om te testen, en de groepen splitsen en mixxen.quote:Op maandag 10 maart 2008 15:08 schreef L.Denninger het volgende:
Ik probeer het gewoon wetenschappelijk te bekijken.
Als mensen zeggen dat ze met een glas met geesten communiceren wil ik weten of dat aan het glas ligt, of dat het met elk voorwerp kan.
Als het niet met elk voorwerp kan, wil ik uitvinden waar de grens ligt - dus probeer eens een glazen asbak, of een glas met een print erop.
Kan het met elke grootte glas ? Probeer eens een halve liter bierpul.
Hop, we gaan door totdat we precies vastgesteld hebben wat er wel en niet mogelijk is, dan kunnen we dat documenteren en misschien dat we zo steeds beter kunnen vaststellen hoe die zogenaamde communicatie met geesten dan precies werkt !
Ik vind dat Denninger helemaal niet denigrerend doet. Zijn vragen zijn interessant en geven zeker stof tot verder nadenken. Is er iemand die kan vertellen waarom het per se een glas moet zijn om dingen namens geesten aan te wijzen?quote:Op maandag 10 maart 2008 16:31 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Het zal wel je manier van schrijven zijn waarom ik vind dat jij denigrerend doet, als je het niet zo bedoeld; mijn excussus.
Maar ik ben het wel met je eens, waarom niet met andere materialen dan met glas.
Hoe ik het uit moet leggen weet ik niet, ben helemaal niet technisch, maar ik vind het toch een groot verschil; glas of muis.
Voor mij zitten er in een muis toch veel "stoorzenders", en dat heeft dan weinig of niets te maken met manier van fabrikage maar gewoon met het feit dat ik door een glas "heen" kijk terwijl, en zeker als ik de muis opendraai, er van allerlei technische zaken inzitten (magnetische velden?), de muis moet toch reageren op de pc.
Ik zal het wel allemaal heel lullig uitdrukken (en ik weet ook zeker dat er een aantal lezers dubbel liggen van het lachen) maar misschien kun jij het dan wat technischer doen dan ik
quote:Op maandag 10 maart 2008 18:43 schreef Burner82 het volgende:
Denninger zegt eigelijk wat ik ook vroeg in het begin, maar hij zegt het iets, aanvallender denk ik.
Maar het lijkt mij zeker interessant om het gewoon uit te proberen, en niet te stoppen bij erover praten.
Als je iets wilt weten moet je het zelf uitproberen, vandaar eigelijk ook dit topic. Kan het in je eentje, kan het met z'n 2en, kan het in welke opstelling dan ook..... maar ik begin gewoon bij de basis (zoals iedereen zou moeten doen, die het wetenschappelijk wil hebben) bij mezelf.
dus? Ondertussen doe ik ook nog wat eraan, maar misschien heb je het te druk met de laatste posts te lezen....quote:
Met dat toontje wat je nu aanslaat blijft het hier wel bij.quote:Op maandag 10 maart 2008 19:31 schreef Burner82 het volgende:
[..]
dus? Ondertussen doe ik ook nog wat eraan, maar misschien heb je het te druk met de laatste posts te lezen....
Maar verder zit ik niet overal op te jagen dat het anders kan en zou moeten kunnen omdat andere dingen ook ervoor in aanmerking komen, om glaasje mee te draaien. Als je vind dat het anders kan, probeer het dan gewoon uit.
Verder wil ik wel eens weten of er nog inhoudelijk iets van jou kant komt, of dat het hierbij blijft?
lange tenen, korte lontjes, en niet inzien hoe je zelf reageert...quote:Op maandag 10 maart 2008 20:17 schreef mazaru het volgende:
[..]
Met dat toontje wat je nu aanslaat blijft het hier wel bij.
Veel succes volgend jaar of zo.
Ik kan nou eenmaal niet tegen domme mensenquote:Op maandag 10 maart 2008 20:26 schreef Burner82 het volgende:
[..]
lange tenen, korte lontjes, en niet inzien hoe je zelf reageert...
tot volgend jaar, of wat later dan dat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |