quote:
Op zondag 2 maart 2008 18:38 schreef Ahura het volgende:En inmiddels is er nog steeds geen glaasje gedriaaid door de TS...?
Sowieso lees ik op internet een hoop waarschuwingen maar als dit echt is dan zou er toch allang meer kunnen bewezen worden m.b.t de geestenwereld?
Er is zóveel geschreven door de eeuwen heen maar weinig geaccepteerd. Veel mensen denken liever niet na over de dood omdat ze nu eenmaal leven en omdat het het einde inhoud van je huidig bestaan (je gaat toch ook niet midden in een film voorstelling alvast bedenken hoe het einde van de film eruitziet?). Misschien begint er een nieuwe film - we kunnen er niet naar toe en weer terug om het te bewijzen. Op die manier bewijzen is toch 1 van de weinige manieren dat leven na de dood een geaccepteerd feit zou worden. Zelfs als je intelligente vragen stelt (aan overledenen) en antwoorden krijgt die je niet kunt weten, zal er nog wel een verklaring voor te vinden zijn.
Ergens is het misschien wel 'natuurlijk' dat we geen algemeen geaccepteerd beeld van het hiernamaals hebben, ik geloof zelf dat we ons eigen hiernamaals creeëren adhv hoe wij het ons tijdens het leven voorstellen. Dat is voor iedere cultuur weer verschillend en zo worden er misschien nieuwe dimensies gecreeërd binnen de al bestaande creatie (een soort oneindigheid dus).
Om dit alles te leren hou ik regelmatig seances, om te leren hoe het perspectief van een geest is (dwz onstoffelijk), hoe je jezelf kunt herinneren als je overlijd en je fysieke brein (en dus je geheugen) is opeens niet meer beschikbaar, hoe je kunt reizen in het hiernamaals, zelfs afstanden zijn soms heel anders dan in onze wereld. Uiteindelijk gaan we allemaal een keer over en ik wil zelf graag daarop voorbereid zijn. Hierdoor heb ik wel veel te maken met geesten die niet voorbereid waren, hele nare soms, maar omdat ik ze bestudeer leren zij mee en als ik weer een les geleerd heb is zo'n geest er ook mee geholpen. En ik heb altijd 1 of meerdere hele sterke geesten bij me die me rustig en kalm houden zodat ik niet gek wordt van alle informatie en toch wel voor mij soms schokkende gebeurtenissen.
quote:
En zouden er dan niet bekende verhalen zijn over mensen die in een gesticht terechtkomen of wat dan ook?
Hoe bedoel je dat? Dat het zou bestaan en dat we het dus niet zouden kunnen ontkennen en als we het toch ontkennen worden we gek? Dat er meer mensen zouden zijn die gek worden van geesten en dat dat dan vaker in de media voorkomt? Het "grappige" van zoiets onzichtbaars als geesten is dat het geloof is; het is er pas als je een mate van geloof erin hebt en zolang dat er niet is zul je je niet bewust zijn van de beinvloeding van "gene zijde" in het dagelijks leven. Bv. een ingeving of een idee uit het niets kan best doorgegeven zijn vanuit gene zijde terwijl de ontvanger geheel niet in geesten hoeft te geloven, zo iemand zal gewoon besluiten voor zichzelf dat die de ideeën zelf verzonnen heeft. Makkelijk voor de geesten want zo kunnen ze het leven beinvloeden (en zelf ook groeien ook al leven ze niet) en makkelijk voor de ontvanger want die krijgt hierdoor meer zelfvertrouwen en zal ontvankelijker zijn voor de ontvangen ideeën.
quote:
En waarom is nou juist zo'n bord een opening?
Omdat je het bord bewust aanwijst als communicatiemiddel met het hiernamaals. Hoe bewuster je voor het bord gaat zitten en hoe sterker je overtuiging is in een hiernamaals hoe beter de communicatie verloopt. Ipv een bord kun je ook een willekeurig object aanwijzen, bv een bloem maar dan moet je eerst voor jezelf bv het ene blad als "nee" benoemen en een ander blad als "ja", dan bv. de blaadjes als letters van het alfabet. Dit is natuurlijk erg omslachtig. Vandaar dat een oujia bord makkelijker is, je begrijpt zelf de letters en cijfers en via jouw geest kan een geest zich uiten, dwz reageren op jouw vragen.
Eigenlijk is je eigen geest de opening, althans, zo gebruik je je geest als je gaat communiceren. Je geest wordt dan een oor, het bord is als een telefoon en zo kun je bellen. Doe je het bord weg zou je nog steeds geluiden (gevoelens) uit het hiernmaals kunnen horen maar omdat je het bord hebt aangewezen voor jezelf heb je een aan/uit knop. Doe je het bord weg is de opening dus niet beschikbaar, haal je hem erbij dan zet je jezelf open voor het hiernamaals. Zou je dit alles niet doen zou je de kans lopen 24/7 in een seance te zijn en dan kun je gek worden.
Dit heb ik zelf meegemaakt en is niet leuk. Het meest vergelijkbare van hoe het was is deze bus:
http://www.ad.nl/diagnose/article918794.eceStel je maar voor dat je fantasie tot leven wordt gewekt (geesten gaan het voor je invullen voordat jij het zelf kunt bedenken, daarna gaan ze sturen). Uiteindelijk ben ik gestopt met visualiseren, als ik het nu zou doen zou de visualisatie vanzelf ontstaan en een eigen leven gaan leiden, itt tot wat het was, ik kon altijd vanalles heel levendig visualiseren met veel details en beweging.
quote:
Voor mij is dat een tweede natuur, maar dat is weer een heel ander topic.
Vertel

Op wat voor soort manier communiceer je dan en waarom?