abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56839941
hallo,

ik heb het een en ander gelezen over glaasje draaien, en het is iets wat ik nog steeds graag zou willen doen.
Nou kan ik eigelijk niemand vinden die dat met mij wil doen
Mijn vraag is dus, kun je glaasje draaien in je eentje?
En zo ja, waar moet je allemaal mee rekening houden, welke voorbereidingen moet je treffen, etc..

Grz Yvo
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_56840092
iets wat ik me nu bedenk. Zou je glaasje draaien niet via de computer kunnen doen?
white noise en evp's zijn mega populair en een complete hype.
Als je in paint het hele alfabet zet, en de cijfers 1 tot en met 9, en de muis gebruikt als "glaasje" zou dat niet kunnen?
  Moderator dinsdag 19 februari 2008 @ 17:15:55 #3
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_56840108
Pff, dat zou ik dan weer niet durven
Ik heb het dan ook nooit gedaan, en als ik rond kijk op internet vind ik eigenlijk alleen maar waarschuwingen om het niet te doen en zeker niet alleen.
Waarom neem je niet eens contact op met een medium?

Hier staat wel wat informatie en ook niet onbelangrijk de redenen om het vooral niet te doen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_56840260
interessante site, kheb hem bijna helemaal doorgelezen nu dankjewel ervoor
maar ik ben en blijf een skeptische gelover als het zo gevaarlijk is, waarom is het dan niet algemeen bekend (naja, dat is het wel al, maar niet echt officieel)
ik heb al genoeg rare dingen gezien en meegemaakt, dat dit me niet echt kan weerhouden van het eens proberen.
de laatste keer dat ik bij een medium was, werd ik overspoeld met salie, letterlijk ongeveer. ze stak het aan, en zei van: ruik je het? kzei ja, want het was niet te miskennen de verdere 10 seconde heeft ze de bak brandend salie letterlijk onder me gehouden, afwachtend op een demonische reactie of zo
pi_56840338
@Burner: glaasjedraaien is niet alleen gevaarlijk omdat je een entiteit ruw zou storen, glaasjedraaien is gevaarlijk omdat je jezelf gek kan maken, ("mind fucking"), daar is geen echte entiteit voor nodig.

Maar goed, ik ga geen hele waslijst met waarschuwingen neertypen. Als je het grraag wilt doen moet je het zelf weten. Ik zou het alleen niet alleen doen, maar bijvoorbeeld samen met een medium . (Of iemand die er al meer ervaring mee heeft - en dan bedoel ik niet een of andere fluffy die teveel charmed heeft gekeken en beweerd dat ze het hele spreukenboek uit dr kop kent oid...)
pi_56840415
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 17:28 schreef Candaasje het volgende:
@Burner: glaasjedraaien is niet alleen gevaarlijk omdat je een entiteit ruw zou storen, glaasjedraaien is gevaarlijk omdat je jezelf gek kan maken, ("mind fucking"), daar is geen echte entiteit voor nodig.

Maar goed, ik ga geen hele waslijst met waarschuwingen neertypen. Als je het grraag wilt doen moet je het zelf weten. Ik zou het alleen niet alleen doen, maar bijvoorbeeld samen met een medium . (Of iemand die er al meer ervaring mee heeft - en dan bedoel ik niet een of andere fluffy die teveel charmed heeft gekeken en beweerd dat ze het hele spreukenboek uit dr kop kent oid...)
maar hoe maak je jezelf gek dan? van die entiteiten wordt je gek, maar als er niks gebeurd met dat glaasje, wordt je ook niet gek lijkt mij?
pi_56840441
Glaasjedraaien is net zo realistisch als het bestaan van God.
pi_56840475
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 17:34 schreef Woeiii het volgende:
Glaasjedraaien is net zo realistisch als het bestaan van God.
al eens glaasje gedraaid dan?
pi_56840651
en moet je een bord kopen, of gewoon zelf maken? ik heb hier nog wel een vierkante plank liggen waar ik alles op kwijt kan...
pi_56840711
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 17:15 schreef senesta het volgende:
Pff, dat zou ik dan weer niet durven
Ik heb het dan ook nooit gedaan, en als ik rond kijk op internet vind ik eigenlijk alleen maar waarschuwingen om het niet te doen en zeker niet alleen.
Waarom neem je niet eens contact op met een medium?

Hier staat wel wat informatie en ook niet onbelangrijk de redenen om het vooral niet te doen.
Het zou niet mogelijk zijn bepaalde geesten op te roepen?
pi_56840819
@Burner: True, als het glaasje niet beweegt is er ook weinig reden om bang te zijn. Toch zijn er zat mensen die daarna het gevoel hebben bekeken te worden, of het gevoel hebben dat er 'iets' is. Ik kan niet zeggen of er dan ook echt iets is - geen ervaring met entiteiten e.d. - maar denk je maar eens in hoe gek je jezelf kunt maken als je de angst dat er iets zou kunnen zijn, (onbewust) vrije baan geeft. Het is niet iets dat specifiek met glaasjedraaien gebeurt, (er zijn zat manieren om jezelf door angst in een inrichting te laten helpen - 't is niet voor niets dat de grootste angst van de mens..jawel, zichzelf, is.) maar het is wel iets dat veel voorkomt bij glaasjedraaien en dergelijke bezigheden. Het verschilt dan ook weer van persoon tot persoon natuurlijk, de ene is veel eerder angstig en beeldt zich veel sneller dingen in dan de ander. Maar houd er rekening mee zou ik zeggen. (Over het storen van entiteiten ga ik het niet hebben, geen idee of entiteiten zich iets aantrekken van Quija)

Afijn, bord kun je gewoon zelf maken lijkt me.
  Moderator dinsdag 19 februari 2008 @ 17:59:25 #12
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_56840907
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 17:49 schreef Gierigesloeber het volgende:

[..]

Het zou niet mogelijk zijn bepaalde geesten op te roepen?
Waar haal je dat vandaan uit mijn tekst?
Ik weet het niet, ik heb persoonlijk nog geen ervaringen met geesten, of althans ik ben nog niet zo overtuigd dat ik geen twijfels meer heb
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_56840913
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 17:54 schreef Candaasje het volgende:
@Burner: True, als het glaasje niet beweegt is er ook weinig reden om bang te zijn. Toch zijn er zat mensen die daarna het gevoel hebben bekeken te worden, of het gevoel hebben dat er 'iets' is. Ik kan niet zeggen of er dan ook echt iets is - geen ervaring met entiteiten e.d. - maar denk je maar eens in hoe gek je jezelf kunt maken als je de angst dat er iets zou kunnen zijn, (onbewust) vrije baan geeft. Het is niet iets dat specifiek met glaasjedraaien gebeurt, (er zijn zat manieren om jezelf door angst in een inrichting te laten helpen - 't is niet voor niets dat de grootste angst van de mens..jawel, zichzelf, is.) maar het is wel iets dat veel voorkomt bij glaasjedraaien en dergelijke bezigheden. Het verschilt dan ook weer van persoon tot persoon natuurlijk, de ene is veel eerder angstig en beeldt zich veel sneller dingen in dan de ander. Maar houd er rekening mee zou ik zeggen. (Over het storen van entiteiten ga ik het niet hebben, geen idee of entiteiten zich iets aantrekken van Quija)

Afijn, bord kun je gewoon zelf maken lijkt me.
als dat het ergste is, dat er nog meer dingen lijken te zijn dat kan ik wel hebben
mijn laatste herinnering van het gevoel hebben dat iemand naast me bed stond, zag ik ook daadwerkelijk een gestalte naast mijn bed, en kheb gezegd: rot op, laat me slapen, en geen last meer van gehad eigelijk. af en toe nog wel eens dat ik iets zie, maja dat kan net zo goed de maanschaduw zijn, die door de bomen en de wind veranderd... meestal ben ik in een bijna slaap moment... mijn hele wereld is dan raar.
pi_56841409
Geen idee wat het ergste is dat er kan gebeuren - maar tja, mochten entiteiten hun schouders voor je Qijaspelletje ophalen, dan denk ik dat dit wel dat dit toch wel een beetje het ergste is.
Zolang je er zelf gewoon goed nuchter bij blijft - en de entiteiten die je wilt oproepen geen last veroorzaken - zla je in principe weinig risico lopen.

Maar goed, zoals ik al zei, het verschilt per persoon. Ik weet van mezelf dat ik een enorme schijtluis ben met een te grote fantasie Ik zal bijvoorbeeld nooit om middernacht het verhaal van Bloody Mary uitproberen, gewoon omdat ik dan nooit meer 's avonds in een spiegel durf te kijken daarna Dus ja, ik weet van mezelf dat ik me echt gek zou kunnen maken, absoluut. Daarom waag ik mij niet aan Quija (ben niet zozeer echt bang voor de entiteiten zelf, maar vind het een onvriendelijke, brute manier - wanneer het echt werkt - om de aandacht te trekken van een overledene)
  dinsdag 19 februari 2008 @ 18:37:38 #15
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_56841713
Hier is een link van een site waar je o.a online Ouija kan doen maar als je geen ervaring hebt kan je het beter niet alleen doen , nieuwsgierigheid is een must maar voorzichtig zijn met jezelf ook .
Er is niks mis mee om beide te doen .

http://tarot-of-witches.no-ip.org/php/?m=extra

En dat je er gek van kan worden vind ik lichtelijk overdreven , je bent gek of je bent niet gek in welke situatie dan ook .
maar je kan wel een geest aantrekken die je bijv gaat stalken en in je huis blijft , dat hoeft niet perse zo te zijn maar waarom zou je dat risico willen lopen en dat risico neem je als je het alleen gaat doen zonder enige ervaring .
De waarschuwing voor Ouija en glaasje draaien is net zoals de waarschuwing tegen aids of soa's , Als je het beschermd doet weet je dat je daarna ook veilig bent en als je dat niet doet loop je wel het risico dat je achteraf met de gebakken peren zit .
Zelf weten dus , maar ik denk wel dat als je sterk in je schoenen staat en in jezelf geloofd dat je jezelf dan wel beschermd .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_56842003
kheb het bord klaar kweet niet wat voor glaasje ik moet gebruiken eigelijk een normaal glas bestaat ook 2 letters maja, ik verzin wel wat int beste geval, gebeurd er niks he
pi_56842156
hoe moet je beginnen?
  dinsdag 19 februari 2008 @ 19:03:25 #18
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_56842222
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 18:50 schreef Burner82 het volgende:
kheb het bord klaar kweet niet wat voor glaasje ik moet gebruiken eigelijk een normaal glas bestaat ook 2 letters maja, ik verzin wel wat int beste geval, gebeurd er niks he
Hoe oud ben je eigenlijk als ik vragen mag
pi_56842257
26, ik heb redelijk wat ervaring met rare dingen, ook wel te vinden in vorige posts van mij op dit forum. maar dit is iets, wat nog niemand gedaan heeft die ik ken, waar niemand een antwoord op heeft etc.
pi_56842293
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 19:03 schreef Summers het volgende:

[..]

Hoe oud ben je eigenlijk als ik vragen mag
hoe oud zou je me schatten?
  dinsdag 19 februari 2008 @ 19:12:49 #21
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_56842443
Want die waarschuwing voor ouija en glaasje draaien geld al helemaal voor mensen onder de 18 en in de puberteit , dan ben je te ontvankelijk om slechte dingen aan te trekken .
pi_56842487
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 19:12 schreef Summers het volgende:
Want die waarschuwing voor ouija en glaasje draaien geld al helemaal voor mensen onder de 18 en in de puberteit , dan ben je te ontvankelijk om slechte dingen aan te trekken .
nou ja, het lijkt me niet, dat je op je 18e verjaardag ineens immuun overal voor bent maar nee, ik ben geen 14 jarige puber die het leuk lijkt zonder enige ervaring
ik heb wel ervaring, maar niet met glaasje draaien
  dinsdag 19 februari 2008 @ 19:46:28 #23
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_56843217
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 19:14 schreef Burner82 het volgende:

[..]

nou ja, het lijkt me niet, dat je op je 18e verjaardag ineens immuun overal voor bent maar nee, ik ben geen 14 jarige puber die het leuk lijkt zonder enige ervaring
ik heb wel ervaring, maar niet met glaasje draaien
over internet schatten vind ik moeilijk maar hoopte gewoon dat je iig wel over de 18 was of in ieder geval niet in je pubertijd , dat is best een heftige levensfase waarin je allemaal nieuwe gevoelens krijgt waar je mee om moet leren gaan en verliefd en liefdesverdriet en wie ben ik en wat wil ik nou eigenlijk en hoe gaan relaties en onzekerheid enz dat je zowiezo op een manier "zweeft" en met je ziel onder je arm loopt dus in die zin ben je ook gewoon een beetje magneet voor die slechte invloeden omdat je zoekende bent en dus open staat voor alles .
In die zin is je pubertijd je zwakke plekje of het dunne velletje waar als er iemand doorheen zou willen gaan daar het meeste kans heeft om te slagen .
ik denk nog meer dan als je 8 of 9 jaar bent omdat je dan nog van nature dat geloof in het goede hebt en meer nog vanuit je gevoel leeft en doet zonder nadenken en gewoon zijn wie je bent .
Natuurlijk kan het op elke leeftijd gebeuren .
  dinsdag 19 februari 2008 @ 21:02:08 #24
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_56845281
mmm, interessant, ga ik weer volgen tvp dus
Als je niet weet wat je doet, zou ik het echt niet doen. Maar goed, dat is al gezegd geloof ik...
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_56858170
Ik heb vroeger wel een geprobeerd te glaasje draaien, er gebeurde niks.
En heb ook al eens online quija gedaan , maar kreeg onsamenhangende antwoorden, letters die elkaar opvolgden vormden geen woorden.
Ik zie ook dingen, orbs, en verschijningen in vorm van een soort mist, schimmen, gezichten ed.
Ik ben een hele poos dr bang van geweest want weg ging het niet, tegenwoordig hou ik me er minder mee bezig en het is ook rustiger geworden om mij heen.
Ik heb het idee hoe meer je met geesten en het spiritule bezig houd hoe meer je gaat zien. Je trekt het dan als het ware aan. Ik zou niet gaan zoeken maar lekker met je voeten op de grond blijven.
pi_56858710
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 17:33 schreef Burner82 het volgende:
maar hoe maak je jezelf gek dan?
Dat vroeg ik mezelf ook eens af, toen er een entiteit zich aandiende met de woorden "Daar kunnen we wel iets mee!" en hij deed me ervaren hoe je jezelf gek kunt maken. Als je communiceert met het onzichtbare weet je na een tijd niet meer wat uit jezelf komt (je eigen wil) en wat uit een ander komt. Vind je koffie lekker omdat jij ervan geniet of is het een entiteit die via jou meegeniet van de koffie en jou doet geloven dat jij koffie lekker vind? Dit is het verlengde van je lichaam (deels) laten overnemen zoals bij glaasje draaien gebeurt. Als je niet jezelf goed kent zul je niet meer weten na verloop van tijd wat boven en onder is.

Bedenk goed dat je met glaasje draaien een ingang creeërt in jezelf (je eigen geest) voor een geest die via jou(w lichaam) van het leven wil genieten, dit gaat na verloop van tijd (een geest kan jaren ongezien om je heen sluimeren, veel mensen zijn zich niet bewust van de geestenwereld) ten koste van jouw eigen levensplezier. De geesten die goed zijn voor een levende mens zijn diegenen die geen ingang in jou willen maar jouw geest respecteren als ware het heilig. De geesten die niet goed voor je zijn zitten met smacht te wachten op een ingang in "de levende wereld" en die kunnen het niet veel schelen wat jij ervan vind dat ze jouw geest & lichaam als deur gebruiken. Als je met zijn tweeën glaasje draait sta je nu eenmaal sterker in je schoenen, je kunt elkaar's wil versterken. In je eentje zul je bijzonder stevig in je schoenen moeten staan.

Hoe langer je je ermee bezig houdt, hoe meer terrein van je eigen geest wordt opgeeist door een andere geest terwijl je misschien wel gelooft dat jij die geest zelf bent. Wat krijg je ervoor terug? Prestige, roem en rijkdom kun je wel vergeten, men zal je eerder gek noemen. Misschien kun je beter gewoon bidden, er is vast wel een goede geest die je hoort en misschien zich met jou wil bemoeien ipv eisen dat er een geest komt, dan krijg je een minder leuke geest ("kinderen die vragen worden overgeslagen"). De "vrije" geesten zullen zich immers niet laten oproepen (zij staan het simpelweg niet toe dat een ander macht over hen heeft) en dat zijn wel de betere waar je zelf iets van kunt leren.

[ Bericht 2% gewijzigd door loop op 20-02-2008 13:35:53 ]
  woensdag 20 februari 2008 @ 14:03:28 #27
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_56859485
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 17:05 schreef Burner82 het volgende:
hallo,

ik heb het een en ander gelezen over glaasje draaien, en het is iets wat ik nog steeds graag zou willen doen.
Wat ik me, ook n.a.v. de bovenstaande reactie, afvraag, wat wil je eigenlijk bereiken met het glaasje draaien?
  woensdag 20 februari 2008 @ 16:59:17 #28
194524 tgs.
unleash hell at my command
pi_56863695
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 17:05 schreef Burner82 het volgende:
hallo,

Nou kan ik eigelijk niemand vinden die dat met mij wil doen
Mijn vraag is dus, kun je glaasje draaien in je eentje?

Grz Yvo
Glaasje draaien in je eentje kan best wel m.i. tenzij je bang bent en liever anderen erbij hebt om handje vast te houden
"When there is no peril in the fight, there is no glory in the triumph."
pi_56867705
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:05 schreef mousy31 het volgende:
Ik heb vroeger wel een geprobeerd te glaasje draaien, er gebeurde niks.
En heb ook al eens online quija gedaan , maar kreeg onsamenhangende antwoorden, letters die elkaar opvolgden vormden geen woorden.
Ik zie ook dingen, orbs, en verschijningen in vorm van een soort mist, schimmen, gezichten ed.
Ik ben een hele poos dr bang van geweest want weg ging het niet, tegenwoordig hou ik me er minder mee bezig en het is ook rustiger geworden om mij heen.
Ik heb het idee hoe meer je met geesten en het spiritule bezig houd hoe meer je gaat zien. Je trekt het dan als het ware aan. Ik zou niet gaan zoeken maar lekker met je voeten op de grond blijven.
dat is iets waar je gelijk in hebt. als je het niet wilt zien, zie je het niet, en gebeurd het niet. Dat principe ken ik maja, ik heb nu een hele tijd alles weg geblockt, en niks meer mee gemaakt, op een incidentele schaduw naast me bed na
kwil nu eens weten wat er gebeurd, als ik me eens open stel..
pi_56867861
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:28 schreef loop het volgende:

[..]

Dat vroeg ik mezelf ook eens af, toen er een entiteit zich aandiende met de woorden "Daar kunnen we wel iets mee!" en hij deed me ervaren hoe je jezelf gek kunt maken. Als je communiceert met het onzichtbare weet je na een tijd niet meer wat uit jezelf komt (je eigen wil) en wat uit een ander komt. Vind je koffie lekker omdat jij ervan geniet of is het een entiteit die via jou meegeniet van de koffie en jou doet geloven dat jij koffie lekker vind? Dit is het verlengde van je lichaam (deels) laten overnemen zoals bij glaasje draaien gebeurt. Als je niet jezelf goed kent zul je niet meer weten na verloop van tijd wat boven en onder is.

Bedenk goed dat je met glaasje draaien een ingang creeërt in jezelf (je eigen geest) voor een geest die via jou(w lichaam) van het leven wil genieten, dit gaat na verloop van tijd (een geest kan jaren ongezien om je heen sluimeren, veel mensen zijn zich niet bewust van de geestenwereld) ten koste van jouw eigen levensplezier. De geesten die goed zijn voor een levende mens zijn diegenen die geen ingang in jou willen maar jouw geest respecteren als ware het heilig. De geesten die niet goed voor je zijn zitten met smacht te wachten op een ingang in "de levende wereld" en die kunnen het niet veel schelen wat jij ervan vind dat ze jouw geest & lichaam als deur gebruiken. Als je met zijn tweeën glaasje draait sta je nu eenmaal sterker in je schoenen, je kunt elkaar's wil versterken. In je eentje zul je bijzonder stevig in je schoenen moeten staan.

Hoe langer je je ermee bezig houdt, hoe meer terrein van je eigen geest wordt opgeeist door een andere geest terwijl je misschien wel gelooft dat jij die geest zelf bent. Wat krijg je ervoor terug? Prestige, roem en rijkdom kun je wel vergeten, men zal je eerder gek noemen. Misschien kun je beter gewoon bidden, er is vast wel een goede geest die je hoort en misschien zich met jou wil bemoeien ipv eisen dat er een geest komt, dan krijg je een minder leuke geest ("kinderen die vragen worden overgeslagen"). De "vrije" geesten zullen zich immers niet laten oproepen (zij staan het simpelweg niet toe dat een ander macht over hen heeft) en dat zijn wel de betere waar je zelf iets van kunt leren.
och, het schijnt zo te zijn, dat er altijd iets slechts moet komen met glaasje draaien, dat is in het kort de mening die ik zo snel kan vinden.
Men vind dat er zoveel goede geesten bestaan die iedereen helpen, begeleiden etc... maar zodra het op glaasje draaien aankomt, is het alleen nog maar slechtheid troef
ik vraag me nog steeds af, hoe dat komt
en of degene die overal voor waarschuwen wel eens zelf glaasje gedraaid hebben.
En zo ja, alleen, met een groep, met mensen die het al kenden... etc
ik ken namelijk veel mensen die wel eens iemand kenden die wel eens glaasje gedraaid hebben maar nog nooit zelf gedaan hebben
pi_56868045
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 14:03 schreef maedel het volgende:

[..]

Wat ik me, ook n.a.v. de bovenstaande reactie, afvraag, wat wil je eigenlijk bereiken met het glaasje draaien?
ik wil weten of het 1: echt is, 2 het alleen maar slechte geesten aantrekt, 3, wat het probleem is met glaasje draaien.
en verder, ik hoor nog niemand erover waar je rekening mee moet houden met glaasje draaien, welke voorzorgsmaatregelen je moet nemen en zo...
  woensdag 20 februari 2008 @ 22:33:08 #32
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_56872530
Nog meer info over voorzorgsmaatregelen

http://www.witches.nl/Glaasje.htm
  donderdag 21 februari 2008 @ 09:54:32 #33
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_56878898
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 19:49 schreef Burner82 het volgende:
maar zodra het op glaasje draaien aankomt, is het alleen nog maar slechtheid troef
Nou, omdat je ze zelf uitnodigt. Je eigen beschermlaag gaat af zeg maar.
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 19:56 schreef Burner82 het volgende:\ik wil weten of het 1: echt is, 2 het alleen maar slechte geesten aantrekt, 3, wat het probleem is met glaasje draaien.
en verder, ik hoor nog niemand erover waar je rekening mee moet houden met glaasje draaien, welke voorzorgsmaatregelen je moet nemen en zo...
Voorzorgsmaatregel nummer 1: niet doen
Ik weet niet, maar als je verder niet zo bedreven bent in contacten met andere sferen zou ik er niet aan beginnen hoor.
pi_56880194
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 19:49 schreef Burner82 het volgende:

[..]

och, het schijnt zo te zijn, dat er altijd iets slechts moet komen met glaasje draaien, dat is in het kort de mening die ik zo snel kan vinden.
Men vind dat er zoveel goede geesten bestaan die iedereen helpen, begeleiden etc... maar zodra het op glaasje draaien aankomt, is het alleen nog maar slechtheid troef
en of degene die overal voor waarschuwen wel eens zelf glaasje gedraaid hebben.
En zo ja, alleen, met een groep, met mensen die het al kenden... etc
ik ken namelijk veel mensen die wel eens iemand kenden die wel eens glaasje gedraaid hebben maar nog nooit zelf gedaan hebben
Met glaasje draaien trek je inderdaad lagere entiteiten aan, de anderen die al over zijn naar het licht komen op een andere manier bij je, en alleen maar wanneer nodig.
Ik zou niks op gaan roepen, je krijgt wat je nodig bent en dat komt vanzelf bij je.
Geesten oproepen zoals met glaasje draaien is alleen maar ellende op jezelf afroepen.
Dat is ook de reden waarom ik er niet mee doorgegaan ben. Dat die quija me woorden gaf waar k niks mee kon, was voor mij een teken dit moet je niet doen.
  donderdag 21 februari 2008 @ 12:22:57 #35
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_56881898
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 11:01 schreef mousy31 het volgende:

[..]
.
Ik zou niks op gaan roepen, je krijgt wat je nodig bent en dat komt vanzelf bij je.
Precies, je hebt niet eens een glas nodig
pi_56881965
tvp

Ik vind het een goede actie van de TS. Volgens mij is hij vrij sceptisch; een goede houding voor zo'n experiment.

succes!
Extremistisch gematigd.
  donderdag 21 februari 2008 @ 12:40:00 #37
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_56882236
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:26 schreef P8 het volgende:
Volgens mij is hij vrij sceptisch; een goede houding voor zo'n experiment.
En daardoor misschien niet voorbereid op wat er misschien wel écht gaat gebeuren
pi_56884491
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:40 schreef maedel het volgende:

[..]

En daardoor misschien niet voorbereid op wat er misschien wel écht gaat gebeuren
maar niemand die iets erover zegt, wat er kan gebeuren (ja, lagere entiteiten die je overnemen), en hoe je ermee moet omgaan, of wat je ertegen kunt doen. Op de meeste sites staat alleen: bescherm jezelf kzal mijn mes naast me neerleggen
pi_56884677
Nou, ik weet niet of het echt entiteiten aantrekt, en al helemaal niet of het slechts lage entiteiten zijn, maar ik kan me goed voorstellen dat er betere/vriendelijkere methodes bestaan om entiteiten aan te roepen. Quija is namelijk gebruik maken van het glas dat de entiteit gevangen moet houden. Zou ik persoonlijk, mocht ik hier ooit eens voor de gein rondzweven als geest, nou ook niet echt een warm welkom vinden hoor

Voorzorgsmaatregelen... mwoah, kweenie. Ja, het glas schijn je niet te mogen breken. En een stevig muurtje om jezelf heen visualiseren is natuurlijk nooit weg. En gewoon rationeel blijven nadenken (niet overal spoken in gaan zien). Dat was het wel zo'n beetje denk ik..
pi_56884933
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 14:50 schreef Candaasje het volgende:
Nou, ik weet niet of het echt entiteiten aantrekt, en al helemaal niet of het slechts lage entiteiten zijn, maar ik kan me goed voorstellen dat er betere/vriendelijkere methodes bestaan om entiteiten aan te roepen. Quija is namelijk gebruik maken van het glas dat de entiteit gevangen moet houden. Zou ik persoonlijk, mocht ik hier ooit eens voor de gein rondzweven als geest, nou ook niet echt een warm welkom vinden hoor

Voorzorgsmaatregelen... mwoah, kweenie. Ja, het glas schijn je niet te mogen breken. En een stevig muurtje om jezelf heen visualiseren is natuurlijk nooit weg. En gewoon rationeel blijven nadenken (niet overal spoken in gaan zien). Dat was het wel zo'n beetje denk ik..
daar heb je natuurlijk ook een punt, ongeveer hetzelfde als een insect in een potje stoppen. Kzou niet graag dat insect willen zijn en rationeel nadenken, zou opzich wel moeten kunnen. al ligt het natuurlijk wel aan de sfeer die je zelf creeert he. Je loop 's nachts een stuk minder lekker door het bos, als je net een horror marathon hebt gekeken, dan dat je de hele avond gefeest hebt.
Er lijkt mij dus een groot verschil in te zitten, of je het overdag doet, en 's avonds met overal kaarsjes en zo.
  donderdag 21 februari 2008 @ 15:26:31 #41
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_56885397
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 14:40 schreef Burner82 het volgende:

[..]

maar niemand die iets erover zegt, wat er kan gebeuren (ja, lagere entiteiten die je overnemen), en hoe je ermee moet omgaan, of wat je ertegen kunt doen. Op de meeste sites staat alleen: bescherm jezelf kzal mijn mes naast me neerleggen
Kun je nagaan, je weet niks van wat je begint....

Zal ik het dan plastisch zeggen? Je hebt kans dat een dooie in je kruipt en lekker doet waar ie zin in heeft. Met jouw lichaam en jouw geest. En als je zegt (als je dat nog kunt) "wil je nou gaan" steekt ie z'n middelvinger op en niks dat je er aan kunt doen.

En waarom doet die entiteit dat? Omdat je 'm dat zelf gevraagd hebt.

Dit is wat kort door de bocht wel, maar zo ongeveer.
pi_56885864
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 15:26 schreef maedel het volgende:

[..]

Kun je nagaan, je weet niks van wat je begint....

Zal ik het dan plastisch zeggen? Je hebt kans dat een dooie in je kruipt en lekker doet waar ie zin in heeft. Met jouw lichaam en jouw geest. En als je zegt (als je dat nog kunt) "wil je nou gaan" steekt ie z'n middelvinger op en niks dat je er aan kunt doen.

En waarom doet die entiteit dat? Omdat je 'm dat zelf gevraagd hebt.

Dit is wat kort door de bocht wel, maar zo ongeveer.
en goh, wat ben jij een hulp.
nee, ik weet er niks van, dat klopt, geef ik ook eerlijk toe. Ik vraag alleen wel al de hele tijd, wat te doen, hoe te beschermen etc. Vervolgens krijg ik te horen dat ik er niks van weet ... like DOH

Ik vind het verder heel mooi plastisch omschreven, alleen een herhaling van wat er allemaal al gezegd is.

Waarom doe je zo panisch hierover, en vooral: waarom weiger je tips te geven (en met tips bedoel ik niet: begin er niet aan). Je geeft zelf aan dat je er wel verstand van hebt, en er wat vanaf weet. Waarom niet een vriendelijke tip?
  donderdag 21 februari 2008 @ 15:47:29 #43
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_56885937
Nou, weet je wat, probeer het gewoon uit
Of google even op wat de gevolgen zijn van glaasje draaien.

Dat je het niet moet doen is overigens een uiterst vriendelijke tip.
Maar dat wil je helemaal niet horen geloof ik
pi_56886448
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 15:47 schreef maedel het volgende:
Nou, weet je wat, probeer het gewoon uit
Of google even op wat de gevolgen zijn van glaasje draaien.

Dat je het niet moet doen is overigens een uiterst vriendelijke tip.
Maar dat wil je helemaal niet horen geloof ik
Nou weet je wat het is ik wilde eigelijk weten wat ik wel moet doen
Dat is inderdaad een vriendelijk tip van je, maar niet echt het antwoord op de vraag.
En wat er kan gebeuren, weet ik zo onderhand wel was iets met dooie, kruipen en middelvinger omdat ik het vroeg :p
  donderdag 21 februari 2008 @ 16:56:11 #45
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_56887430
je weet niet hoe je moet glaasjedraaien?

Dus, als ik zeg dat je met een regenpak en een glas chocomel moet gaan glaasjedraaien omdat je dan beschermd bent doe je dat?
Als je niet aanneemt dat er iemand slechte bedoeling heeft en z'n middelvinger gaat opsteken, denk ik niet dat je het afschermen gaat lukken.
Ik vraag me ook af, want eigenlijk is het tegenstrijdig, aan de ene kant zet je de deur open (je vraagt om contact met dat glas) en aan de andere kant wil je de deur dichthouden.
pi_56890000
nou, khad meer vragen over de bescherming natuurlijk, en de wat te doen ALS het misgaat.
Ik ben ook geen complete newbie als het komt op rare dingen die er allemaal gebeuren om me heen. En ik kan zeggen dat ik me daar goed voor heb afgeschermd, en kan afschermen indien nodig.
Feit blijft, dat ik niks weet over glaasje draaien. Het praktisch uitvoeren ervan, kan ik een aap nog leren, en dat zonder regenjas of chocomel.
Tuurlijk neem ik aan, dat degene die ik tegenkom via glaasje draaien, niet een keileuke jongen is, die gewoon ff rond wil hangen, chillen, ff ouwehoeren, en weer weg gaat als ik dat vraag.
Feit blijft, dat ik wel wil weten hoe je daarmee moet omgaan, wat je er tegen kunt doen, en wat je moet doen als het fout gaat....
pi_56890304
Nou, dat is dus een beetje het probleem bij glaasjedraaien.
Er is geen 3stappenplan voor als het mis gaat. Ja, tuurlijk, je kunt de entiteit vriendelijk verzoeken om op te donderen uit je kamer of uit je nabije omgeving (ik geloof niet dat mensen echt totaal overgenomen worden door entiteiten), en als zelfs schreeuwen niet helpt, dan kun je altijd nog hulpmiddeltjes zoals zout in de hoeken strooien en wierrook branden gebruiken... (ik denk persoonlijk dat dat meer hulpmiddelen voor jezelf zijn om je te focussen op het weg willen hebben van een entiteit, dan dat een sliertje wierrookrook een entiteit de stuipen op het lijft jaagt..afijn)
Daarna kun je nog altijd mediums, reikibeoefenaars en weetikveelwie vragen om je huisje te komen reinigen (of jouzelf te komen reinigen, t is maar net waar die entiteit verstopt zit ) maar ja... er is geen succes gegarandeerd.
Zeker dus omdat het niet altijd een echte entiteit hoeft te zijn, maar je ook gewoon jezelf (onbewust) enorm aan het mind fucken bent. In dat laatste geval zou eventueel een pyscholoog nog uitkomst kunnen bieden.
In het andere geval, en je komt er door afscherming, en verzoeken aan het adres van de entiteit om op te krassen, niet uit...ja dan heb je dus een serieus probleem waar dus geen standaard oplossing voor is.

Als er wel een (makkelijke) oplossing was geweest, dan waren er nu een stuk minder mensen die panisch reageren bij het woord Qija
pi_56890518
Ok, dus als er iets niet vriendelijks binnenkomt ist gewoon int kort: you're screwed
dan zou je inderdaad met salie aan de gang moeten, en zelf wel wat sterk in je schoenen staan, en wat trucjes moeten weten.
reiki, mediums en zo, is inderdaad geen succes gegarandeerd, dat klopt helaas
jezelf mindfucken ligt ook aan de omstandigheden, zoals ik hierboven al eens gezegd heb tenminste, zo zie ik dat.
probleem met afschermen is meestal, dat je zelden 1 deel kunt afschermen, maar meestal alles afschermt dus zodra je 1 ding weer zou willen... komt de rest ook geleidelijk weer terug, inclusief entiteit ... (al weet ik niet wat de wachttijd is normaal bij hen )

[ Bericht 79% gewijzigd door Burner82 op 21-02-2008 19:40:00 ]
  donderdag 21 februari 2008 @ 19:54:31 #49
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_56891123
Dat mind fucken snap ik niet zo , je word wel gestalkt of niet , dat verschil lijkt me duidelijk omdat er dan dingen gebeuren die nooit gebeuren of "niet kunnen " .gebeuren .
Als je word gestalkt heb je echt niks aan een psycholoog want die komt het niet voor je weghalen , die gaat juist mindfucken omdat het voor hem niet bestaat en dus dingen gaat aandragen wat hij wel kent , drogeren bijv , wat heb je daaraan ? maar dan is het nog niet weg in je huis .
pi_56891219
Wie zegt dat er überhaupt echt iets in je huis komt? Poltergeistverschijnselen zijn..jawel.. vaak gewoon een vorm van mind fucking. Heeft er gewoon vaak mee te maken dat je alles gaat associëren met entiteiten, je meer op 'vreemde' verschijnselen gaat letten, (dingen die normaal ook gebeurden maar die je nooit opgevallen zijn, wijt je nu aan al dan niet kwade entiteiten), et cetera. Dat is mindfucking. En mindfucking komt vaker voor dan dat mensen last hebben van een lage entiteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')