Ik bedoel dat er volgens verhalen op google mensen zijn die gek kunnen worden door het glaasje draaien of erger; overlijden. Maar dat lees je verder in kranten bv nooitquote:Hoe bedoel je dat?
Ik maak soms horoscopen voor mensen die me na staan en ik gebruik de circel met planeetstanden om me te focussen op iemand. Een soort oujabord dus, ik ga diegene dan voelen en mezelf helemaal verliezen (dat moet ik nog leren, om sneller terug te keren bij mezelf). Maar ik heb het ook bij mensen als ik ze spreek, heel vermoeiend soms. Maar goed, dat bedoel ik met dat dat hier niet echt thuis hoort. Oujabord doe ik niet aan, ik heb niks met letters die dan gestuurd worden door geesten. Kan best zo zijn hoor, maar ik gebruik liever mijn eigen methode als ik die behoefte voel (en soms voel ik het niet maar komt het gewoon). Ik denk dat afdwingen niet goed is, zoals ik al zei, geen goed gevoel erbij> gelijk stoppen. Respect, zowel voor jezelf als voor diegene die contact zoekt (en soms eist).quote:Op dinsdag 4 maart 2008 09:12 schreef loop het volgende:
[..]
Vertel
Op wat voor soort manier communiceer je dan en waarom?
Ik communiceer met overledenen om er zelf beter van te worden, om mijn eigen geest te verkennen en ik geloof dat overledenen er zelf ook "beter" van worden. Ik doe niet aan namen, gebeurtenissen uit het verleden of andere dingen waarmee het contact met overledenen kan worden bewezen.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 16:45 schreef Ahura het volgende:
loop, bedankt voor je uitleg. Maar ja er zijn een hoop sceptici en wetenschappers. Als die in een groep het uitproberen en met vragen en andere zaken het waarnemen dan moet er toch wel eens een rapport/onderzoek zijn wat voor veel andere mensen gezien wordt als mogelijk bewijs?
Volgens mij is glaasje draaien en communiceren met gene zijde geen populaire bezigheid in Nederland. Zelfs al zou een gebeurtenis samenhangen met geesten wordt er eerder aan een "aardse" oorzaak gedacht. Het bestaan van geesten is geen geaccepteerd feit en dus zal de massa een iemand die beweert dat het wel zo is als andersdenkend bestempelen en zo buiten spel zetten. Al was het alleen maar omdat je niet weet wat je aan zo'n iemand hebt, is het een charlatan die je wil naaien of heeft iemand echt iets bijzonders meegemaakt?quote:Ik bedoel dat er volgens verhalen op google mensen zijn die gek kunnen worden door het glaasje draaien of erger; overlijden. Maar dat lees je verder in kranten bv nooit
Dat is het moeilijke, ik word zelf bijna geheel een luisteraar en observator en kan pas achteraf de indrukken verwerken en interpreteren voor mezelf. Het is dan alsof ik een droom probeer te herinneren, hoe meer ik oefen hoe meer details ik kan onthouden. Toen het communiceren voor mij begon had ik daar geheel geen vat op; ik kon niet kiezen wie ik sprak of voor hoelang, ik wilde het eigenlijk niet eens. Die periode heeft heel veel vragen bij me opgeroepen en totdat ik die voor mezelf beantwoord heb zal ik wel door blijven gaan met mijn "hobby"quote:Een soort oujabord dus, ik ga diegene dan voelen en mezelf helemaal verliezen (dat moet ik nog leren, om sneller terug te keren bij mezelf).
Waarom kun je geesten niet gewoon iets op papier laten opschrijven dan, of inspreken op een bandrecorder ofzo?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 09:12 schreef loop het volgende:
(...snip...)
[..]
Omdat je het bord bewust aanwijst als communicatiemiddel met het hiernamaals. Hoe bewuster je voor het bord gaat zitten en hoe sterker je overtuiging is in een hiernamaals hoe beter de communicatie verloopt. Ipv een bord kun je ook een willekeurig object aanwijzen, bv een bloem maar dan moet je eerst voor jezelf bv het ene blad als "nee" benoemen en een ander blad als "ja", dan bv. de blaadjes als letters van het alfabet. Dit is natuurlijk erg omslachtig. Vandaar dat een oujia bord makkelijker is, je begrijpt zelf de letters en cijfers en via jouw geest kan een geest zich uiten, dwz reageren op jouw vragen.
(...snip...)
Opeens krijgt die "ghost" in racespellen een heel andere betekenisquote:Op woensdag 5 maart 2008 10:36 schreef L.Denninger het volgende:
Of misschien een potje Counterstrike tegen een geest ?
dat kan ook , dat heet automatisch schrift , en EVP , google maar .quote:Op woensdag 5 maart 2008 10:08 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Waarom kun je geesten niet gewoon iets op papier laten opschrijven dan, of inspreken op een bandrecorder ofzo?
En CounterStrike spelen ?quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:17 schreef Summers het volgende:
[..]
dat kan ook , dat heet automatisch schrift , en EVP , google maar .
Als je serieus het topic doorleest en het ook tot je door laat dringen dan staat het antwoord wel ergens .quote:
Het zogenaamde "Elektronisch bandstemmenfenomeen", zie ik. Er staan ook voorbeelden op zo'n site, maar ja tering, dat kun je toch nooit bewijzen? Is het nooit iemand overkomen dat een geest iets op een band insprak waar ze bij waren?quote:Op woensdag 5 maart 2008 11:17 schreef Summers het volgende:
[..]
dat kan ook , dat heet automatisch schrift , en EVP , google maar .
Er is wel een film van"White noise" ofzoiets. Ik denk dat dat ook kan ja, als je er gevoelig voor bent kan het ook op die manier. Ik denk dat je er voornamelijk open voor moet staan en de manier waarop is voor iedereen anders. In contact komen met geesten is iets wat je overkomt vaak, oproepen kan ook maar dan moet je van jezelf al heel sterk in je schoenen staan. In de zin van dat je respect hebt, zowel voor jezelf als wie je op wilt roepen. Beter is dat ze contact met jou zoeken, dan weet je zeker dat het goed zit. Als je je openstelt voor zo'n beetje alles dan kan het zijn dat er iets fout gaat. Al is dat vaak je eigen angst die zich manifesteerd. Denk ik...... Ik weet het niet, maar zo werk ik. Ik ben er heel voorzichtig mee en maak nooit een lolletje ermee. IK moet er een goed gevoel bij hebben anders begin ik er niet eens aan, ook niet als dat van mij geeist wordt. De groeten ermee, niet IRL en niet in andere tijden.quote:Op woensdag 5 maart 2008 22:42 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Het zogenaamde "Elektronisch bandstemmenfenomeen", zie ik. Er staan ook voorbeelden op zo'n site, maar ja tering, dat kun je toch nooit bewijzen? Is het nooit iemand overkomen dat een geest iets op een band insprak waar ze bij waren?
Ik ben enorm serieus; als een geest een glas kan bewegen moet een muis ook kunnen, en kan ie ook Counterstrike spelen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 12:44 schreef Summers het volgende:
[..]
Als je serieus het topic doorleest en het ook tot je door laat dringen dan staat het antwoord wel ergens .
Sommige mensen en ik denk ook "geesten" zouden wel wat beters te doen hebben dan counterstrike spelenquote:Op donderdag 6 maart 2008 09:25 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik ben enorm serieus; als een geest een glas kan bewegen moet een muis ook kunnen, en kan ie ook Counterstrike spelen.
Ja, hij brengt t natuurlijk een beetje lacherig, maar ik denk dat hij wel degelijk een valide punt heeft. Immers, wat heeft dat glas er mee van doen? Iedereen moet daar de vinger opleggen, en zogenaamd gaat dat glas dan bewegen terwijl niemand van de aanwezigen dat doet. Ja...doet die entiteit dat dan? Heeft die entiteit dan dus de mogelijkheid om objecten te laten bewegen? Dan kan hij idd ook een muis laten bewegen en zou het in theorie mogelijk moeten zijn voor hem om Counterstrike te spelen.quote:Op donderdag 6 maart 2008 09:29 schreef senesta het volgende:
[..]
Sommige mensen en ik denk ook "geesten" zouden wel wat beters te doen hebben dan counterstrike spelen![]()
Ik snap eigenlijk niet waarom het nodig is om het weer in het belachelijke te trekken hoor.
Nee, ik ook niet.quote:Op donderdag 6 maart 2008 09:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, hij brengt t natuurlijk een beetje lacherig, maar ik denk dat hij wel degelijk een valide punt heeft. Immers, wat heeft dat glas er mee van doen? Iedereen moet daar de vinger opleggen, en zogenaamd gaat dat glas dan bewegen terwijl niemand van de aanwezigen dat doet. Ja...doet die entiteit dat dan? Heeft die entiteit dan dus de mogelijkheid om objecten te laten bewegen? Dan kan hij idd ook een muis laten bewegen en zou het in theorie mogelijk moeten zijn voor hem om Counterstrike te spelen.
Volgens mij zijn er ook nogal wat regels die je in acht behoort te nemen als je gaat glaasje draaien? waarom is dat? Wie heeft dat afgesproken dat dat zo is? Is dat overlegd met die entiteiten zo van "dit en dit moet gedaan worden anders hoeven jullie niet te komen?". Alsof zon entiteit dan stiekem wel al aanwezig is, gadeslaat wat de deelnemers aan het 'spel' doen en dan zoiets heeft van "ja maar nee wacht even he, jullie hebben niet voldaan aan regel 2, nee sorry dan kom ik niet opdagen heurrr".
Dan lees ik hier nog wat dingen over zout in de hoeken gooien en wierook branden? Wtf?? Dus je flikkert wat keukenzout in de hoeken, en die entiteit denkt dan van 'omfg zoutindehoeken wegwezeeeeeeeeen' ? Of met wierook, dat ie denkt van "oh noes, wierook, ik ben los pleitos" ? Ik snap dat niet zo goed hoor.
Nou dan hoop ik dat een van de andere aanwezigen hier mijn vragen kan beantwoordenquote:Op donderdag 6 maart 2008 09:58 schreef senesta het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet.
Ik heb nooit iets gedaan met glaasje draaien, ten eerste ben ik een schijterd en ten tweede denk ik dat als een overleden iemand me echt wat te zeggen heeft, ze wel een manier verzinnen om me iets duidelijk te maken.
Maar ik vind de manier waarop jij nu vragen neerlegt al weer een hele andere toon zetten en daar ging het me meer om
Ja klopt, was vorig jaar met de FOK!awardsquote:Op donderdag 6 maart 2008 10:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou dan hoop ik dat een van de andere aanwezigen hier mijn vragen kan beantwoorden![]()
er is een heeeeeele tijd geleden een periode geweest waarin een vragenlijst rondging op Fok! die iedereen in kon vullen, zo van, wat vind je de meest belachelijke user? (waarop iedereen trouwens Maikuuuul antwoordde) etc etc. Volgens mij heb jij mij toen ingevuld als 'beste discussiepartner' als ik me goed herinner
![]()
quote:Op donderdag 6 maart 2008 10:08 schreef senesta het volgende:
[..]
Ja klopt, was vorig jaar met de FOK!awards
Waarom is dat in het belachelijke trekken ?quote:Op donderdag 6 maart 2008 09:29 schreef senesta het volgende:
[..]
Sommige mensen en ik denk ook "geesten" zouden wel wat beters te doen hebben dan counterstrike spelen![]()
Ik snap eigenlijk niet waarom het nodig is om het weer in het belachelijke te trekken hoor.
En waarom denk jij dat na het overlijden van bijvoorbeeld je vader/moeder/opa/oma, etc diegene geintresseerd zou zijn in het spelen van een computerspelletje?quote:Op donderdag 6 maart 2008 10:15 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Waarom is dat in het belachelijke trekken ?
Omdat ik er voor open sta dat een geest misschien ook wel eens wat anders wil doen dan letters aanwijzen of klopgeluiden maken ?
Waarom zou een geest je wel komen vertellen "ik wou dat ik meer tijd met je had doorgebracht", maar vervolgens terwijl de mogelijkheid er gewoon is niet gezellig een spelletje met je willen spelen ?
Ik probeer gewoon verder te denken aan de mogelijkheden - waarom stoppen bij "nou, ze kunnen een glas bewegen, dat is het dan he, verder kijken we niet." ?
Waarom niet ?quote:Op donderdag 6 maart 2008 11:39 schreef senesta het volgende:
[..]
En waarom denk jij dat na het overlijden van bijvoorbeeld je vader/moeder/opa/oma, etc diegene geintresseerd zou zijn in het spelen van een computerspelletje?
Waarom zou dat zo zijn ? Waarom zou dat de enige wens zijn die een geest kan hebben ?quote:Alles wat ik kan bedenken is dat mensen misschien nog een boodschap over willen brengen en daarna zouden willen dat de mensen waar ze van houden verder gaan met hun leven.
Nee, ik wil gewoon op een andere manier over die dingen nadenken, en andere mensen aanzetten tot nadenken.quote:Ik weet niet hoe het werkt en ik weet ook niet of het werkt, ik weet wel dat het gevoelige onderwerpen zijn voor een hoop mensen en dat je met je opmerkingen waar de sarcasme vanaf druipt de discussie vaak doodslaat.
Ik denk gewoon een stukje verder, that's all.quote:En het is heel jammer dat een hoop mensen hier hun ervaringen niet willen posten of delen omdat er altijd dit soort sarcastische opmerkingen komen.
Ik weet ook niet of het met een muis gaat, heb het nog nooit geprobeerd maar ik kan me voorstellen dat er bij een muis teveel "storingen" zitten vanwege alle "electronica" (is waarschijnlijk niet het goede woord maar jij verbetert mij vast welquote:Op donderdag 6 maart 2008 12:08 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Natuurlijk klinkt het idioot, maar waarom niet ? Als geesten op de ene manier kunnen/willen communiceren, waarom niet op een andere manier ?
Ik zie niet in waarom geesten zouden denken "Ik wil alleen communiceren via knipperende lampen en ouija-boards, maar een muis bewegen mooi niet hoor !".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |