abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57444254
quote:
Op maandag 17 maart 2008 10:46 schreef Pumatje het volgende:
hangt er natuurlijk vanaf welke rang je gaat bestijgen.

Ze betalen mij tijdens mijn opleiding 1400 euro p/m
en mijn huurkosten
en mijn ziekteverz.

bij elkaar meer dan 2000 de maand..

ben 23.

en de baan...

achter je bureau zitten en iets meer verdienen kan er niet tegenop..
nou, 2000 vind ik niet echt veel voor een hoog opgeleide.. en het plafond is snel bereikt. Natuurlijk betalen ze geen hongerloontje, maar om nu te zeggen dat lekker betaald?
  dinsdag 18 maart 2008 @ 00:28:06 #202
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57444564
nou ja ben ik het niet mee eens.
Plafond is zo hoog je wil gaan, wellicht doe ik vanzelf na enkele jaren de KMA na de kms gedaan te hebben.
En zoals ik al zei, terwijl iedereen met hun deskjob staat te leuteren over hun te gekke avond want ze hebben gepaintballed cross ik met mijn tank door oost -duitsland, spring ik uit een vliegtuig of ben ik aan het oefenschieten.

Tjah, voor mij kan daar niets tegenop.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 18 maart 2008 @ 01:50:40 #203
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57445464
http://www.youtube.com/watch?v=edQiISGIdrg&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=p0Bgg8Q5toc&feature=related

ik moest huilen

http://www.youtube.com/watch?v=AI_Y_G1K8es

zal onze marine ooit weer in eer worden hersteld? Ik hoop het zo..

en dit klopt gloeiende gloeiende toch ook niet he

http://www.youtube.com/watch?v=Q9D9HvVyvoA&feature=related

Dat gezicht van die matroos ook op 1:57
je leest er gewoon verdriet aan af. Waar de hellll zijn we mee bezig.
de driekleur staat veel beter op die M-fregatten

Hoezee!

[ Bericht 0% gewijzigd door Pumatje op 18-03-2008 12:27:23 ]
  dinsdag 18 maart 2008 @ 09:37:40 #204
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_57447535
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 01:50 schreef Pumatje het volgende:
(...)

Houzee!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door RonaldV op 18-03-2008 12:32:21 ]
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 18 maart 2008 @ 11:47:37 #205
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57449932
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 09:37 schreef RonaldV het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ff dat gedoe met de NSB en jeugdstorm niet erbij betrekken Ronald
Wilhelmina gebruikte het net zo prima.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 11:50:34 #206
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_57449985
Dat was hoezee. Houzee is een NSBkreet.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 12:27:43 #207
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57450732
Ik bedoel ook Hoezee, kom op slacht me niet af om een typvout
  dinsdag 18 maart 2008 @ 12:38:25 #208
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_57450962
Typfout. .

Sure. Niet het soort foutje wat je op je keuring moet maken. .
Ik ga naar huis.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 12:49:21 #209
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57451208
haha
Nee inderdaad..

ik begrijp de achtergrond van Hou en Hoe zee wel, gisteren zag ik iemand adners de fout nog maken.. snik
  zaterdag 22 maart 2008 @ 18:20:36 #210
184568 elilim
videre nec videri
pi_57543251
quote:
Op maandag 17 maart 2008 18:26 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Nee midden in het centrum van Nijmegen
ze betalen mijn huurkosten
is onzin dat ze je huur betalen, omdat jij zelfstandige woonruimte hebt krijg je gratis legeringskamer, voedingbijdrage en meer reiskostenvergoeding, thats all!
pi_57599688
quote:
Op maandag 17 maart 2008 22:52 schreef Pumatje het volgende:

[..]

gast, ik wordt opgeleid tot sergeant.. geen sldt3 na mijn FO ook wachtmeester geheten.

en ook na mijn opleiding betalen ze mijn huur ja.
dan stijgt ook mijn loon.
je HUUR word absoluut niet betaald door defensie, diegene die je dat wijs gemaakt heeft mag ff met wat bronnen komen en die ook aan mij vertellen, dan wil ik ook mn huur vergoed krijgen Beetje logisch denk werk en je komt dr achter dat defensie 50% van haar budget kwijt zou zijn wanneer ze voor elke werknemer diens huur gaan betalen

En ja je word opgeleid tot onderofficier echter begin je gewoon onderaan als soldaat pannekoek, oftewel soldaat3, na ini-1(duurt 3mnd) ben je sld1 en na ini2(nog eens 5mnd) heb je de rang van sgt/wmr. Titulair dat houd in dat je wel de rang hebt maar daar is dan ook alles mee gezegd. Pas als je je VTO gehaald hebt ben je effectief sgt/wmr en zul je pas als zodanig betaald worden. Zolang je titulair bent word je betaald als korporaal.
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 00:28 schreef Pumatje het volgende:
Plafond is zo hoog je wil gaan, wellicht doe ik vanzelf na enkele jaren de KMA na de kms gedaan te hebben.
En zoals ik al zei, terwijl iedereen met hun deskjob staat te leuteren over hun te gekke avond want ze hebben gepaintballed cross ik met mijn tank door oost -duitsland, spring ik uit een vliegtuig of ben ik aan het oefenschieten.

je gaat jezelf nog vaak genoeg afvragen waar je in vredesnaam mee bezig bent.... waarom je Koud, nat, moe en hongerig bent.... en waarom je midden in de nacht in vredesnaam in een of andere put zit waar te nemen terwijl je net zo goed in een warm bed had kunnen liggen....

Het is zeker mooi werk, maar het betaald gewoon slecht. Ja elke maand krijg je een redelijk bedrag gestort.... maar daar moet je echt veel voor doen. Oefentoelage is leuk, maar ¤52,- bruto per dag is geen vetpot, zeker niet als je bedenkt dat je 24 uur werkt en er daarvan 8 betaald worden. voor de overige 16 krijg je die ¤52,- bruto.

Dat je ziektekosten door de baas betaald worden is ook leuk, maar je hebt een beperkte keuze kwa artsen en die artsen zijn ook niet allemaal geweldig(ik weet waar ik over praat )

btw, ik las dat je over 3 maanden weer terug gaat voor de keuring? waarom zou een OO beslist cluster3+/4 moeten hebben? ik ben ook maar cluster 2 gekeurd. of bedoelde je dit binnen de artillerie?

[ Bericht 35% gewijzigd door Bouke-p op 25-03-2008 15:11:52 ]
  dinsdag 25 maart 2008 @ 15:20:06 #212
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57600507
Zeg...die rangen hè, nu kan ik wel googlen op rangen en kan ik zien welke hoger is dan de ander, maar ik snap eigenlijk niet zo goed wat ze inhouden.

Hoe verhoud een rang sergeant zich tot dat van korporaal, als in wat mag een sergeant wel dat een korporaal niet mag? En een luitenant wat dat betreft?

En hoe zit dat dan in met de verschillende rangen van generaal, want daar lees je ook wel eens, luitenant-generaal, korporaal-generaal enz. Dat de èèn hoger is dan de ander snap ik ook wel, maar wat houd dat in qua werkzaamheden?

Doet Nederland ook aan Maarschalken kan me niet herinneren dat we er ooit 1 hebben gehad, trouwens en zo niet, waarom niet...klinkt namelijk wel als "de te hebben" rank, binnen de strijdkrachten, niet waar?

[ Bericht 1% gewijzigd door Semisane op 25-03-2008 15:25:42 ]
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_57600571
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 00:12 schreef LGOPEN het volgende:

[..]

nou, 2000 vind ik niet echt veel voor een hoog opgeleide.. en het plafond is snel bereikt. Natuurlijk betalen ze geen hongerloontje, maar om nu te zeggen dat lekker betaald?
Als HBO/WO'er begin je met 2000-2300 in de randstad bij een grote multinational. Qua startsalaris is Defensie niet echt slecht lijkt me, alleen na een paar jaar loop je in het bedrijfsleven wel uit. Maar hey, daar heb je de spanning en sensatie niet he.
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 17:41:10 #214
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_57603552
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 15:22 schreef Northside het volgende:

[..]

Als HBO/WO'er begin je met 2000-2300 in de randstad bij een grote multinational. Qua startsalaris is Defensie niet echt slecht lijkt me, alleen na een paar jaar loop je in het bedrijfsleven wel uit. Maar hey, daar heb je de spanning en sensatie niet he.
Als vuistregel riep ik altijd dat je tot je 25e bovengemiddeld betaald wordt, tot je 28e ongeveer marktconform, en daarna ga je heel rap inleveren t.o.v. je burger opleidings-/leeftijdgenoten. Gelukkig begin je tegen die tijd ook de spanning en sensatie wel gewoon te vinden, dus wordt het tijd om weg te wezen. En als je met je 35e nog steeds binnen zit, dan ga je bij het nooit meer veranderende meubilair horen, of je bent een enorme optimist, die blijft geloven dat het wel beter zal worden bij Defensie.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 25 maart 2008 @ 22:38:54 #215
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57610849
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 14:37 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

je HUUR word absoluut niet betaald door defensie, diegene die je dat wijs gemaakt heeft mag ff met wat bronnen komen en die ook aan mij vertellen, dan wil ik ook mn huur vergoed krijgen Beetje logisch denk werk en je komt dr achter dat defensie 50% van haar budget kwijt zou zijn wanneer ze voor elke werknemer diens huur gaan betalen

En ja je word opgeleid tot onderofficier echter begin je gewoon onderaan als soldaat pannekoek, oftewel soldaat3, na ini-1(duurt 3mnd) ben je sld1 en na ini2(nog eens 5mnd) heb je de rang van sgt/wmr. Titulair dat houd in dat je wel de rang hebt maar daar is dan ook alles mee gezegd. Pas als je je VTO gehaald hebt ben je effectief sgt/wmr en zul je pas als zodanig betaald worden. Zolang je titulair bent word je betaald als korporaal.
[..]

je gaat jezelf nog vaak genoeg afvragen waar je in vredesnaam mee bezig bent.... waarom je Koud, nat, moe en hongerig bent.... en waarom je midden in de nacht in vredesnaam in een of andere put zit waar te nemen terwijl je net zo goed in een warm bed had kunnen liggen....

Het is zeker mooi werk, maar het betaald gewoon slecht. Ja elke maand krijg je een redelijk bedrag gestort.... maar daar moet je echt veel voor doen. Oefentoelage is leuk, maar ¤52,- bruto per dag is geen vetpot, zeker niet als je bedenkt dat je 24 uur werkt en er daarvan 8 betaald worden. voor de overige 16 krijg je die ¤52,- bruto.

Dat je ziektekosten door de baas betaald worden is ook leuk, maar je hebt een beperkte keuze kwa artsen en die artsen zijn ook niet allemaal geweldig(ik weet waar ik over praat )

btw, ik las dat je over 3 maanden weer terug gaat voor de keuring? waarom zou een OO beslist cluster3+/4 moeten hebben? ik ben ook maar cluster 2 gekeurd. of bedoelde je dit binnen de artillerie?

Oke, nou dit is mij dus wijsgemaakt bij de Banenmarkt, en ik was al verbaasd, ik vroeg er nog over door toen hij het me meldde. maar misschien begreep hij mij verkeerd.

ik ga nu over 2 maanden terug naar de keuring van afb want ik was dus 2 kilo te licht wat resulteerde in cluster 3-. en dat was onvoldoende voor OO cav. ik mocht wel voor OO art door, maar mijn 1e wens is cav.

ik kreeg wel heeel veel reacties die zeiden, gewoon OO art. nemen, en dan tijdens opleiding aangeven dat je naar Cav wil.
pi_57624995
Dan hebben ze je op de banenwinkel opgelicht want defensie gaat echt never nooit niet jouw prive huur betalen.

Als ik jou was zou ik toch voor de art gaan, daar zitten meer doorgroei mogelijkheden in dan bij de cav

edit:

tijdens de opleiding switchen van wapen/dienstvak gaat je niet lukken, iig niet makkelijk. Als soldaat zou dit mischien kunnen, maar als OO word je bij opkomst al aangesteld voor een bepaald wpen/dienstvak en zit je dr dus aan vast(soldaten geven slechts een voorkeur voor een functie, waar je uiteindelijk terechtkomt bepaald de baas)
  woensdag 26 maart 2008 @ 16:34:12 #217
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_57625112
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 15:20 schreef Semisane het volgende:
Zeg...die rangen hè, nu kan ik wel googlen op rangen en kan ik zien welke hoger is dan de ander, maar ik snap eigenlijk niet zo goed wat ze inhouden.

Hoe verhoud een rang sergeant zich tot dat van korporaal, als in wat mag een sergeant wel dat een korporaal niet mag? En een luitenant wat dat betreft?

En hoe zit dat dan in met de verschillende rangen van generaal, want daar lees je ook wel eens, luitenant-generaal, korporaal-generaal enz. Dat de èèn hoger is dan de ander snap ik ook wel, maar wat houd dat in qua werkzaamheden?

Doet Nederland ook aan Maarschalken kan me niet herinneren dat we er ooit 1 hebben gehad, trouwens en zo niet, waarom niet...klinkt namelijk wel als "de te hebben" rank, binnen de strijdkrachten, niet waar?
Eigenlijk is het heel simpel

Uitvoerende -- Soldaten/Korporaals
Uitvoerende/leidinggevende -- Sergeanten/Wachtmeesters
Leidinggevende -- Alles vanaf tweede luitenant
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
  woensdag 26 maart 2008 @ 16:58:54 #218
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57625648
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 16:29 schreef Bouke-p het volgende:
Dan hebben ze je op de banenwinkel opgelicht want defensie gaat echt never nooit niet jouw prive huur betalen.

Als ik jou was zou ik toch voor de art gaan, daar zitten meer doorgroei mogelijkheden in dan bij de cav

edit:

tijdens de opleiding switchen van wapen/dienstvak gaat je niet lukken, iig niet makkelijk. Als soldaat zou dit mischien kunnen, maar als OO word je bij opkomst al aangesteld voor een bepaald wpen/dienstvak en zit je dr dus aan vast(soldaten geven slechts een voorkeur voor een functie, waar je uiteindelijk terechtkomt bepaald de baas)
Njah, ik vind het idee maar neits dat ik ergens achteraf een phz2000 sta te verstoppen en af en toe een granaat een bepaalde directie opstuur...

wil oog in oog staan met mijn vijand idee..
pi_57625871
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 16:58 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Njah, ik vind het idee maar neits dat ik ergens achteraf een phz2000 sta te verstoppen en af en toe een granaat een bepaalde directie opstuur...

Heb je dat nog op het moderne slagveld? Het is toch vooral iemand horen roepen dat de vijand "ergens daar links van dat bosje gesignaleerd is" en dan zoveel mogelijk munitie daarheen pompen om hem daar vast te houden terwijl de observers de artillerie of de luchtmacht op het doel praten? Volgens mij ziet van de betrokken personen in een vuurgevecht 50% de vijand niet eens...

maar ik heb dan ook nooit in een vuurgevecht gezeten (en voordat ik daar op neergesabeld word; volgens mij kan je dan alsnog je visie erop geven, je hebt bijvoorbeeld ook een mening over criminaliteit als je zelf een brave burger bent)
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 26 maart 2008 @ 17:15:14 #220
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_57626006
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 16:29 schreef Bouke-p het volgende:

Je zit er wel aan vast, maar de basisopleiding is wel hetzelfde natuurlijk. Als er vraag is naar personeel voor die andere functie moet het dan toch wel mogelijk zijn om te switchen lijkt mij. Tenzij ze je als artillerist natuurlijk heel hard nodig hebben, dan kun je het vergeten

Tot zover mijn verkapte tvp
  woensdag 26 maart 2008 @ 19:10:57 #221
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57628530
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 17:09 schreef Northside het volgende:

[..]

Heb je dat nog op het moderne slagveld? Het is toch vooral iemand horen roepen dat de vijand "ergens daar links van dat bosje gesignaleerd is" en dan zoveel mogelijk munitie daarheen pompen om hem daar vast te houden terwijl de observers de artillerie of de luchtmacht op het doel praten? Volgens mij ziet van de betrokken personen in een vuurgevecht 50% de vijand niet eens...

maar ik heb dan ook nooit in een vuurgevecht gezeten (en voordat ik daar op neergesabeld word; volgens mij kan je dan alsnog je visie erop geven, je hebt bijvoorbeeld ook een mening over criminaliteit als je zelf een brave burger bent)
dat is niet helemaal zo, vaak is het juist observeren en observeren alvorens gevuurd wordt, Amerikanen schijnen er wel een stuk beter in te zijn door gewoon ergens een paar kilo lood heen te pompen in de hoop ergens iets te raken

Het gaat me ook om de mobiliteit, en het implementeren van taktieken, dat ontbreekt voor een groot gedeelte bij de cavalerie. Ze zijn wel zeker mobiel, tenslotte is nu de vuurpositie op te sporen en dat kan de vijand ook, dus na enkele schoten moet worden verplaatst. Maar dan houd het ook op.
  donderdag 27 maart 2008 @ 08:38:50 #222
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_57640993
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 16:34 schreef Heatseeker het volgende:

[..]

Eigenlijk is het heel simpel

Uitvoerende -- Soldaten/Korporaals
Uitvoerende/leidinggevende -- Sergeanten/Wachtmeesters
Leidinggevende -- Alles vanaf tweede luitenant
Ah...dat simplifiseerd het idd. Thanks!
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  zaterdag 29 maart 2008 @ 21:05:20 #223
184568 elilim
videre nec videri
pi_57703735
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 16:58 schreef Pumatje het volgende:

[..]

voordeel van de pzh2000 is dat ze hem daadwerkelijk gebruiken in uitzendgebieden en je als artillerist daar dus je ding kan doen. De leo's worden (helaas) niet uitgezonden en dus zul je als tanker zijnde nooit je werk in praktijk kunnen brengen.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 22:13:23 #224
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57705565
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 21:05 schreef elilim het volgende:

[..]

voordeel van de pzh2000 is dat ze hem daadwerkelijk gebruiken in uitzendgebieden en je als artillerist daar dus je ding kan doen. De leo's worden (helaas) niet uitgezonden en dus zul je als tanker zijnde nooit je werk in praktijk kunnen brengen.
bullshit.
Dat is namelijk pure speculatie.

De Leopard zit niet in afghanistan, omdat we de mogelijkheid hebben gekregen daar om de Apache daar te stationeren. Zullen we bijvoorbeeld een missie krijgen waar de vijand over andere middelen beschikt waar de apache een stuk kwetsbaarder zou uitkomen wordt de Leopard ingezet, het is namelijk de vuursteun waar het om draait en het punt dat de Oppositie niets kan uithalen naar ze met verneukte stingers.

Onlangs is de Leopard geupdate zodat er geopereerd kan worden in hete gebieden.
er wordt nog steeds weken met ze geoefend.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 23:25:01 #225
184568 elilim
videre nec videri
pi_57706908
helaas ziet het er voorlopig toch echt naar uit dat er geen tanks worden uitgezonden, is gewoon veel te duur. De cavalaristen worden meestal uitgezonden om infanterie taken uit te voeren.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 23:26:27 #226
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57706926
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 23:25 schreef elilim het volgende:
helaas ziet het er voorlopig toch echt naar uit dat er geen tanks worden uitgezonden, is gewoon veel te duur. De cavalaristen worden meestal uitgezonden om infanterie taken uit te voeren.
nope, ze krijgen geen patrouille taken.

bewaken van compound oid is de taak.

En een reminder, een apache is stukken duurder dan een leopard 2a6/7
Woestijnzand is een hel voor de motoren, en enig idee hoeveel een hellfire kost? en hoeveel er al verschoten zijn. Onderhoud is enorme kostenpost.

Blijkbaar ruimte genoeg voor een leo in afghanistan, kijkende naar Canada en denemarken.

[ Bericht 17% gewijzigd door Pumatje op 29-03-2008 23:37:00 ]
  zondag 30 maart 2008 @ 00:04:54 #227
184568 elilim
videre nec videri
pi_57707504
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 23:26 schreef Pumatje het volgende:

[..]

nope, ze krijgen geen patrouille taken.

bewaken van compound oid is de taak.

En een reminder, een apache is stukken duurder dan een leopard 2a6/7
Woestijnzand is een hel voor de motoren, en enig idee hoeveel een hellfire kost? en hoeveel er al verschoten zijn. Onderhoud is enorme kostenpost.

Blijkbaar ruimte genoeg voor een leo in afghanistan, kijkende naar Canada en denemarken.
Een paar collegas van me, voormalig tankers zijn daar wel degelijk op patrouille geweest als infanterist, soms meerdere dagen van de base. Daarnaast word de cav verk ook vaak als infpel uitgezonden.
Verder ben ik het er volledig mee eens dat tanks van toegevoegde waarde kunnen zijn in uitzendgebied.
  zondag 30 maart 2008 @ 00:17:52 #228
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57707700
cav Verk. is ander verhaal.. maar vriend van me is nu weer terug van afg.
wat hij me vertelde was dat al het werk bleef bij bewaken van compound en andere bewakingstaken.

Tankers worden helemaal niet getraind na hun Amo voor infanterietaken.
dit is ook de conclusie op Defensieforum.nl.

Vreemd joh, als dat zo is wat jij zegt, kloppen er een boel dingen niet.
  zondag 30 maart 2008 @ 00:37:39 #229
184568 elilim
videre nec videri
pi_57707965
tijdens je amo en voor jouw ook de ini2 zul je voornamelijk infanterie minded dingen doen. de nieuwe cavalerie vto begint tegenwoordig met een algemene periode ook hier veel voetwerk, uiteindelijk is je kerntaak natuurlijk het tankoptreden echter je kunt ondersteunende infanterietaken krijgen.
  zondag 30 maart 2008 @ 00:53:23 #230
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57708144
Nou nee, dat is niet waar.
Een tankcrew zal nooit uitstijgen..tenzij zijn/haar tank in lichterlaaie staat.

Ik heb voor dit weetje genoeg tankers in mijn vriendenkring.
  zondag 30 maart 2008 @ 01:04:51 #231
184568 elilim
videre nec videri
pi_57708283
quote:
Op zondag 30 maart 2008 00:53 schreef Pumatje het volgende:
Tijdens het tankoptreden zal er idd nooit worden uitgestegen, op uitzending zal je zoals het er nu voorstaat echter geen tank maar een mb oid gebruiken.
  zondag 30 maart 2008 @ 01:13:55 #232
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57708424
aha, ja.. natuurlijk
nu begrijpen we elkaar

Zelf ook werkzaam bij Defensie?
  zondag 30 maart 2008 @ 01:19:49 #233
184568 elilim
videre nec videri
pi_57708500
quote:
Op zondag 30 maart 2008 01:13 schreef Pumatje het volgende:
Zelf ook werkzaam bij Defensie?
jep wmr cav verk
  zondag 30 maart 2008 @ 01:42:32 #234
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57708740
Oej, erg gaaf.
die functiewerd mij aangeraden door een vriend van me in Oirschot, lekker zo'n fennek onder je kont

Maar dan weet ik nu met wie ik praat

Wel intressant dat jij zegt dat tankers dus ook als infanterist worden uitgezonden en er een paar figuren uit hun nek aan het kletsen zijn, of gewoon aan hebben genomen dat als zij compound bewaking deden elke tanker die functie kreeg.

al in afghanistan geweest?

[ Bericht 2% gewijzigd door Pumatje op 30-03-2008 13:19:31 ]
  zondag 30 maart 2008 @ 09:55:34 #235
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_57710915
quote:
Op zondag 30 maart 2008 00:53 schreef Pumatje het volgende:
Nou nee, dat is niet waar.
Ik heb voor dit weetje genoeg tankers in mijn vriendenkring.
Zoals een majoor of overste bij de KLu ooit riep: Een F-16 is ook maar gewoon een hele dure schuttersput.

Een tank is niet anders. Je bent -ongeacht je wapen- allereerst militair, en dus inzetbaar als infanterist. Dat geldt voor iedereen, Landmacht, Luchtmacht, Marine en Marechaussee. En dat hoef je niet leuk te vinden, je doet het lekker toch.
- Privacy Matters
  zondag 30 maart 2008 @ 13:22:28 #236
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57713258
quote:
Op zondag 30 maart 2008 09:55 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Zoals een majoor of overste bij de KLu ooit riep: Een F-16 is ook maar gewoon een hele dure schuttersput.

Een tank is niet anders. Je bent -ongeacht je wapen- allereerst militair, en dus inzetbaar als infanterist. Dat geldt voor iedereen, Landmacht, Luchtmacht, Marine en Marechaussee. En dat hoef je niet leuk te vinden, je doet het lekker toch.
I know, every man a rifleman

Maar toch, regel is dat infanteristen infanterist zijn, en de overige wapens daarbij zichzelf kunnen blijven.
Tenzij hier in Holland ww3 wordt uitgevochten
  zondag 30 maart 2008 @ 21:00:34 #237
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_57722666
tvp
pi_57734728
Gaan d'r nou toch een paar tanks richting afghanistan? Meende zoiets te horen?
Ja, ik generaliseer.
  maandag 31 maart 2008 @ 12:46:10 #239
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_57735094
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 14:37 schreef Bouke-p het volgende:
Das dus niet zo. Als Cadet-Sergeant zijnde krijg ik gewoon als sergeant betaald.
  maandag 31 maart 2008 @ 14:14:03 #240
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_57736702
quote:
Op maandag 31 maart 2008 12:46 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Das dus niet zo. Als Cadet-Sergeant zijnde krijg ik gewoon als sergeant betaald.
Als Cadet ben je in opleiding voor Officier, en daar zijn de regelingen anders dan bij de onderofficieren.
- Privacy Matters
  maandag 31 maart 2008 @ 19:00:09 #241
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57742676
quote:
Op maandag 31 maart 2008 14:14 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Als Cadet ben je in opleiding voor Officier, en daar zijn de regelingen anders dan bij de onderofficieren.
srgt = een OO , geen Off.
  maandag 31 maart 2008 @ 19:56:54 #242
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_57743908
quote:
Op maandag 31 maart 2008 19:00 schreef Pumatje het volgende:

[..]

srgt = een OO , geen Off.
Hij is/was dan ook nog cadet.
  maandag 31 maart 2008 @ 20:04:10 #243
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_57744072
Beste mensen, welkom in het nieuwe thuis voor o.a. deze centrale reeks. Enjoy!
  maandag 31 maart 2008 @ 20:28:57 #244
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_57744716
quote:
Op maandag 31 maart 2008 20:04 schreef Bob-B het volgende:
Zo, een heel subforum. Heb je lopen lobbyen?
  maandag 31 maart 2008 @ 20:31:32 #245
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_57744811
Ssssssst
  maandag 31 maart 2008 @ 20:44:05 #246
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_57745151
Sow hé, een heel eigen subforum.
Gefeliciteerd allemaal.
En nu ook lopende houden (dat zal wel het moeilijkste zijn )

Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 31 maart 2008 @ 20:59:25 #247
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57745632
quote:
Op maandag 31 maart 2008 20:04 schreef Bob-B het volgende:

Whoheoheoeee :D

hardstikke tof
Ik heb hier een tijdje geleden nog om gevraagd, en gelukkig is het er gekomen.
( niet dat het door mij er is , maar het was een wens van me )

maandag 31 maart 2008 @ 21:01:51 #248
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_57745714
quote:
Op maandag 31 maart 2008 20:59 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Whoheoheoeee :D

hardstikke tof
Ik heb hier een tijdje geleden nog om gevraagd, en gelukkig is het er gekomen.
( niet dat het door mij er is , maar het was een wens van me )

Ja, de taak om het draaiende te houden ligt natuurlijk ook aan de users , vooral aan de users denk ik dus als je nog bekenden hebt, verwijs ze vooral door
  woensdag 2 april 2008 @ 23:07:00 #249
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_57793372
Sinds DEF bloedt dit topic een beetje dood. Snel ZHKH toepassen Bob-B.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
  woensdag 2 april 2008 @ 23:15:51 #250
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_57793664
quote:
Op maandag 17 maart 2008 18:26 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Nee midden in het centrum van Nijmegen
ze betalen mijn huurkosten
Jaja, ik heb een hoop gehoord. Maar dit lijkt mij bullshit eerste klas. Wat ga je doen dan? Kmar of Landmacht?
  woensdag 2 april 2008 @ 23:18:11 #251
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_57793724
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 00:28 schreef Pumatje het volgende:

Waar doe jij je opleidingen? Op Mars soms?

Ik geloof er geen flikker van wat jij allemaal loopt te verkondigen.
  woensdag 2 april 2008 @ 23:23:50 #252
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_57793922
quote:
Op woensdag 2 april 2008 23:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hij zit er nog niet, hij heeft de reclame nog in zijn hoofd
- Privacy Matters
  woensdag 2 april 2008 @ 23:41:19 #253
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_57794447
quote:
Op woensdag 2 april 2008 23:23 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Hij zit er nog niet, hij heeft de reclame nog in zijn hoofd
Dat zal het zijn... Anders moet ik nog even het 1 en ander met terugwerkende kracht declareren.
  donderdag 3 april 2008 @ 03:02:28 #254
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57796981
quote:
Op woensdag 2 april 2008 23:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ben nog niet begonnen

Maar heb vrienden en ouders die daarvan genoten hebben
pi_57799471
Landmacht, luchtmacht. marine, mareschaussee, Er is nog meer te doen op defensieterrein.
Een carriere bij CDC is ook een goed idee
  Moderator donderdag 3 april 2008 @ 10:34:31 #257
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_57799625
quote:
Op donderdag 3 april 2008 03:02 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Ben nog niet begonnen

Maar heb vrienden en ouders die daarvan genoten hebben
jammer, airborne tankpiloot lijkt me wel vet!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 3 april 2008 @ 11:02:16 #258
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_57800112
quote:
Op donderdag 3 april 2008 10:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

jammer, airborne tankpiloot lijkt me wel vet!
Airborne Tankers:

TNKAWTG!

Of liever een vliegende tank?
- Privacy Matters
  Moderator donderdag 3 april 2008 @ 11:04:41 #259
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_57800158
hmmm ... die had ik aan moeten zien komen
  donderdag 3 april 2008 @ 13:32:47 #260
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57803368

* ik had het over de mogelijkheid dat je tijdens de opleiding op de KMS bij een clubje kon gaan die allen graag als hobby vrijwillig uit een goed niet beschadigd vliegtuig springt.
  Moderator donderdag 3 april 2008 @ 13:47:58 #261
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_57803654
is dat gratis dan????

wat een rotstreek
  donderdag 3 april 2008 @ 14:06:36 #262
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57804043
en de rest, tjah lijkt me redelijk logisch dat ik schietoefeningen krijg
en vriend van me is net terug met zijn peleton ( 13 mech ) van oefening in Duitsland, cav.

dus snap niet wat voor onzin ik verkondigen zou
  Moderator donderdag 3 april 2008 @ 14:34:25 #263
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_57804574
nou je doet een beetje alsof je heel de dag leuke dingen staat doen maar dat werkt iets anders hoor

als je met een deskjob heel de dag kon paintballen had ik er drie
  donderdag 3 april 2008 @ 15:12:25 #264
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57805360
nee natuurlijk sta je niet de gehele dag leuke dingen te doen, maar wat ik wilde zeggen.
Het is een stuk levendiger dan een deskjob, snap je .

wil niet het verkeerde beeld schetsen.
  donderdag 3 april 2008 @ 16:00:28 #265
176916 Karrs
2007-2017
pi_57806352
quote:
Op donderdag 3 april 2008 15:12 schreef Pumatje het volgende:
nee natuurlijk sta je niet de gehele dag leuke dingen te doen, maar wat ik wilde zeggen.
Het is een stuk levendiger dan een deskjob, snap je .

wil niet het verkeerde beeld schetsen.
Doe dat dan ook niet voor jezelf.

Maar gemotiveerd ben je wel, da's ook belangrijk. Als je nog steeds gemotiveerd bent als je een halve kilo modder in je bek hebt, je wapen vol water ziet lopen en je gvd wéér op je bek glijdt op de helling omdat 't zo teringhard regent, dan komt t wel goed
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  donderdag 3 april 2008 @ 16:17:26 #266
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_57806728
quote:
Op donderdag 3 april 2008 16:00 schreef Karrs het volgende:

[..]

Doe dat dan ook niet voor jezelf.

Maar gemotiveerd ben je wel, da's ook belangrijk. Als je nog steeds gemotiveerd bent als je op een lege maag bij drie graden boven nul een tweeënhalve kilo modder in je bek hebt krijgt, je wapen vol modderwater ziet lopen en je gvd wéér op je bek glijdt op de helling omdat 't zo teringhard regent nat sneeuwt, dan komt t wel goed
Zo.
- Privacy Matters
  Moderator donderdag 3 april 2008 @ 16:37:01 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_57807152
en soms ... soms is de koffie niet goed warrum!!!!

gadver wat haat ik dat, maja wat moet je anders he
  donderdag 3 april 2008 @ 17:48:23 #268
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_57808687
quote:
Op donderdag 3 april 2008 16:17 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Zo.
Vooral dat modderwater, want dan mag je weer poetsen
  Moderator donderdag 3 april 2008 @ 18:18:15 #269
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_57809338
dat poetsen wordt je ook niet vrolijk van ...

"LOOP JIJ ER THUIS OOK ZO BIJ"
"thuis loop ik in me blote reet"
"HOUD ANDERS FF JE BEK!!!!"
  donderdag 3 april 2008 @ 18:21:08 #270
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_57809389
quote:
Op donderdag 3 april 2008 13:32 schreef Pumatje het volgende:

* ik had het over de mogelijkheid dat je tijdens de opleiding op de KMS bij een clubje kon gaan die allen graag als hobby vrijwillig uit een goed niet beschadigd vliegtuig springt.
Zelfs op de KMA is dat niet gratis.
  donderdag 3 april 2008 @ 18:22:44 #271
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_57809444
quote:
Op donderdag 3 april 2008 18:18 schreef sp3c het volgende:
dat poetsen wordt je ook niet vrolijk van ...

"LOOP JIJ ER THUIS OOK ZO BIJ"
"thuis loop ik in me blote reet"
"HOUD ANDERS FF JE BEK!!!!"
Je intrensieke motivatie, wat doe je?
  donderdag 3 april 2008 @ 18:28:17 #272
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_57809555
quote:
Op donderdag 3 april 2008 05:27 schreef WammesWaggel het volgende:
http://www.iht.com/articles/2008/04/02/america/dutch.php

Zeg, wat doen jullie die arme Stoerinamers allemaal aan joh?
Mooi artikel! Ik gooi hem zelfs even in een apart topic, is zeker wel de moeite waard!
  vrijdag 2 mei 2008 @ 13:54:58 #273
21467 franske19
Hit the deck!
pi_58435377
Die oude YPR is wat pondjes aangekomen in Afghanistan.

pi_58454311
Extra bescherming tegen IEDs?
pi_58455381
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 13:54 schreef franske19 het volgende:

[ link | afbeelding ]
wat is dat ?? ik heb dat echt nog nooit gezien! denk niet dat het veel bescherming bied tegen IED's althans, niet tegen het in afganistan gebruikte type. wel meer tegen RPG, KKW ed. (denk ik ?)
  zaterdag 3 mei 2008 @ 16:48:15 #276
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_58456044
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 14:34 schreef Lightning_NL het volgende:
Extra bescherming tegen IEDs?
Ze hadden nog wat oude stukken vangrail liggen zo te zien. Niet onverstandig trouwens, zo enorm dik is het pantser van een YPR nou ook weer niet. Wat ik me dan wel afvraag is hoe de aandrijflijn e.d. zich onder zoiets houdt, is wel weer flink wat extra gewicht.
pi_58473225
quote:
Op donderdag 3 april 2008 13:32 schreef Pumatje het volgende:

mag je wel zelf betalen EN in je eigen tijd, je krijgt en namenlijk geen vrij voor. In INI-1 heb je dr gewoon geen recht op en in INI-2 heb je t te druk.
quote:
Op donderdag 3 april 2008 14:06 schreef Pumatje het volgende:
en de rest, tjah lijkt me redelijk logisch dat ik schietoefeningen krijg
en vriend van me is net terug met zijn peleton ( 13 mech ) van oefening in Duitsland, cav.

dus snap niet wat voor onzin ik verkondigen zou
zoveel schiet je nou ook weer niet, is geen geld voor.

Denk daarnaast ff aan de minder leuke dingen, WEER een vloekende sgt omdat je je kamer niet in orde hebt, weer tig km lopen, tijdens oefening niet slapen of bij -5 alleen in je goretex hoes liggen(is kkkkkoud!) enz enz enz enz enz.
  zondag 4 mei 2008 @ 17:06:09 #278
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58474436
uiteraard bouke-p

beetje liefkozend betreft def
pi_58475110
INI-1 is een eitje trouwens, vanwege ARBO geneuzel mogen een heleboel dingen niet meer(o.a speedmars, lijfstraffen als in opdrukken enz enz)

op de commandanten mars van de laatste dag van de eindoefening na is het echt niet zwaar geweest. weinig(niet...) gegeten, daarna een nacht met -5 in je schuilbivak(alleen goretex hoes ipv slaapzak) daarna een paar km met slaza lopen, vervolgens een brancardrace van ugh km, daarna catcrawl over een vennetje en toen nog een geforceerde mars van 5km waarbij ik de pech had om laatste man te zijn, oftewel alleen maar rennen om de gaten te dichten.
En eenmaal bij de kazerne waren we niet goed genoeg aldus de opper dus jahoor weer wandelen 1,5km verder was echt iedereen helemaal naar de tering.
Maar volgens de opper was het nog niet voldoende dus daar gingen we weer.... alleen dit keer bleek het na 250m echt over te zijn en konden we eten(voor t eerst in 24uur).

jammer dat dit maar 1 keer was want dat is wat ik me van de opleiding voorstelde.
pi_58475425
Wat is dat INI-1? Wtf, mag speedmarsen niet meer? Is dat defensiebreed in de opleidingen of hoe zit dat?
pi_58475700
INI-1 staat voor initiele opleiding-1 oftewel de amo, maar dan verkort(3maanden ipv 4) en word op de KMS gegeven. INI-1 gaat vervallen en plaats maken voor de IVO--> Initiële vorming onderofficieren en dan moet je kort gezegd alles zelf uitzoeken. je krijgt een opdracht en je red je maar.

In INI-1 mag speedmarsen niet meer, tijdens INI-2(de echte kader opleiding) wel maar zeer beperkt. Alles is enorm aan banden gelegd om dr maar voor te zorgen dat de uitval verminderd. Bivak? prima, alleen mag je tegenwoordig niet zoveel meer lopen dus word je gebracht met een 4tonner en na bivak mag je terug marsen.

zelfs de "grijze kilometers" (vpl over de kazerne etc) is aan banden gelegd. ochtendsport mag nog hooguit 3x per week en t mag niet zwaar zijn.

dit is defensiebreed, hoe dr bij andere opleidingcentra aan toe gaat weet ik niet maar op de KMS worden de regeltjes behoorlijk nageleefd.
pi_58476024
Jezus niet te geloven. Ik heb nog redelijk vaak moeten speedmarsen in 2005. Was niet leuk, maar om nu zo'n softie aanpak te hanteren is natuurlijk harstikke fout.
pi_58476192
tsja ik ben in 2006 begonnen en vrij snel met een serieuze blessure uitgevallen maar het was toen echt een stuk zwaarder dan nu.

maar t word dr niet beter op... de komen mensen binnen die niet 1 keer kunnen opdrukken...
  zondag 4 mei 2008 @ 19:01:02 #284
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58476232
quote:
Op zondag 4 mei 2008 18:59 schreef Bouke-p het volgende:
tsja ik ben in 2006 begonnen en vrij snel met een serieuze blessure uitgevallen maar het was toen echt een stuk zwaarder dan nu.

maar t word dr niet beter op... de komen mensen binnen die niet 1 keer kunnen opdrukken...
wtf.. hoe komen die de keuring door?
cluster 1 ofzo???
pi_58476339
dat zijn dan voornamenlijk vrouwen en die komen binnen met cl2 en dan vbdn, log of gnk.

ik vind het prima dat dr vrouwen bij defensie zitten en er zitten dr bij die gewoon echt goed zijn maar het merendeel doet niks anders dan zeuren en klagen.

Ik ben ook geen sportwonder en heb met t fysieke deel soms ook moeite. vooral hardlopen gaat moeizaam, grotendeels door mn blessure verleden. Maar ik ga eigenlijk elke dag sporten en het is altijd het vaste clubje dat ik zie sporten. Vooral de mensen die kwa kracht/conditie echt te kort komen doen in hun eigen tijd NIKS. Vooral ook omdat ze te moe zijn na een dag werken..... en geen zin....

en zo kan ik nog wel ff doorgaan, het word dr niet beter op. vooral kwa mentaliteit is het soms bedroevend.... dat je niet kan meekomen oid dat kan nog, shit happens. Maar doe daar dan wat aan, zorg dat je beter word.....
  zondag 4 mei 2008 @ 19:22:59 #286
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58476660
klinkt inderdaad erg klote

maar heeft de arbo die macht om dat in het leger ook te bepalen?
ik bedoel.. ik zie de arbo ook niet bij topsporters het beleid bepalen, ( oke, gaat allemaal niet helemaal met elkaar op maar je snapt wat ik bedoel )
  zondag 4 mei 2008 @ 19:23:56 #287
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_58476674
Deze klachten waren er 15 jaar geleden al. de eerste weken mochten ze alleen marsen op gympies, omdat die kisten zo zeer deden, je kreeg er blaren van. Het heeft trouwens niks met vrouwen te maken, maar met de politiek. Er moeten normen gehaald worden, en dus gaan de eisen omlaag. Erg jammer voor de vrouwen die wel hun best doen, maar de generatie die sinds begin jaren 90 opkomt is een generatie van bankhangers, en er mag niets tgen ondernomen worden vanwege vrouwonvriendelijk, geen respect voor je (al dan niet gekleurde) medemens, en de uitval wordt te hoog.

Het erge is: de meesten irriteert dit mateloos. Zij willen juist afgebeuld worden, conditie bouwen, etc. Degenen die er over klagen zijn de onderkant die vroeger werd afgetest, en in de komende jaren behoren tot de vaste groep van medewerkers die altijd de uiterste grenzen van de regelgeving opzoeken, waarbij ze zich niet al te populair maken bij hun collegas.
- Privacy Matters
  zondag 4 mei 2008 @ 19:26:02 #288
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_58476714
quote:
Op zondag 4 mei 2008 19:22 schreef Pumatje het volgende:
klinkt inderdaad erg klote

maar heeft de arbo die macht om dat in het leger ook te bepalen?
ik bedoel.. ik zie de arbo ook niet bij topsporters het beleid bepalen, ( oke, gaat allemaal niet helemaal met elkaar op maar je snapt wat ik bedoel )
Uitgezonderd wapensystemen is de arbo onverkort van toepassing op Defensie. Voor oefeningen worden uitzonderingen aangevraagd.
- Privacy Matters
  zondag 4 mei 2008 @ 19:28:29 #289
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58476770
ja maar..

hoe zit dit bij de Noorse strijdkrachten..duitse?.
Britse?
  zondag 4 mei 2008 @ 19:31:19 #290
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_58476835
quote:
Op zondag 4 mei 2008 19:28 schreef Pumatje het volgende:
ja maar..

Britse?
"Arbo? What's that?"

"Ow, right, you have unions in your army"
- Privacy Matters
  zondag 4 mei 2008 @ 20:53:06 #291
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58478754
kan er met mijn hoofd niet bij
  zondag 4 mei 2008 @ 22:37:40 #292
93664 waht
Mushir
pi_58481272
quote:
Op zondag 4 mei 2008 18:29 schreef Bouke-p het volgende:
-knip-
dit is defensiebreed, hoe dr bij andere opleidingcentra aan toe gaat weet ik niet maar op de KMS worden de regeltjes behoorlijk nageleefd.
Dat is om te huilen.

Maar ik neem aan dat bij de wat zwaardere (infanterie-)onderdelen nog steeds een normale opleiding wordt gegeven?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 4 mei 2008 @ 22:44:03 #293
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58481429
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 13:54 schreef franske19 het volgende:

[ link | afbeelding ]

volgens mij hebben ze gepraat met de amerikanen

die hebben tenslotte nog genoeg zooi
en vervangen dat voertuig voor een nieuw model, wat bytheway echt tievesgeniaalvet is
pi_58487089
quote:
Op zondag 4 mei 2008 22:37 schreef waht het volgende:

[..]

Dat is om te huilen.

Maar ik neem aan dat bij de wat zwaardere (infanterie-)onderdelen nog steeds een normale opleiding wordt gegeven?
idd, dat is nog steeds zwaar. Maar die opleidingen komen pas na de amo/kms/kma en de mensen die naar de inf. gaan hebben doorgaans wel een goede conditie en trekken het wel. Al is de uitval bij de infanterie VTO best wel groot, maar voornamenlijk door blessures.
quote:
Op zondag 4 mei 2008 19:23 schreef RonaldV het volgende:
Deze klachten waren er 15 jaar geleden al. de eerste weken mochten ze alleen marsen op gympies, omdat die kisten zo zeer deden, je kreeg er blaren van. Het heeft trouwens niks met vrouwen te maken, maar met de politiek. Er moeten normen gehaald worden, en dus gaan de eisen omlaag. Erg jammer voor de vrouwen die wel hun best doen, maar de generatie die sinds begin jaren 90 opkomt is een generatie van bankhangers, en er mag niets tgen ondernomen worden vanwege vrouwonvriendelijk, geen respect voor je (al dan niet gekleurde) medemens, en de uitval wordt te hoog.

Het erge is: de meesten irriteert dit mateloos. Zij willen juist afgebeuld worden, conditie bouwen, etc. Degenen die er over klagen zijn de onderkant die vroeger werd afgetest, en in de komende jaren behoren tot de vaste groep van medewerkers die altijd de uiterste grenzen van de regelgeving opzoeken, waarbij ze zich niet al te populair maken bij hun collegas.
in mijn ervaring zijn het meestal de vrouwen die zeuren dat het te zwaar is etc, niet/nauwelijks sporten enz. Het kader kan/wil hier niet op in gaan omdat ze idd van hoger af meer vrouwen willen en de uitval tijdens de opleidingen dus zo laag mogelijk moet zijn.

maar ff heel wat anders, wie van de militairen hier heeft een smp pakket gekregen? Ik heb nl. een vraagje over die slaapzaken die daar bij zitten. Bij de oude slaapzak zit een goretex hoes, bij de nieuwe niet. Kun je met die nieuwe dingen gewoon in de regen gaan liggen omdat ze waterdicht zijn of heb ik gewoon niet alles gekregen van het KPU?

[ Bericht 52% gewijzigd door Bouke-p op 05-05-2008 10:57:15 ]
  maandag 5 mei 2008 @ 13:48:04 #295
21467 franske19
Hit the deck!
pi_58490405
quote:
Op zondag 4 mei 2008 19:28 schreef Pumatje het volgende:
ja maar..

Britse?
Duitsers zijn te dik, Noren geen flauw idee en de Britten halen de eisen ook al omlaag omdat ze daar ook veel tekorten hebben.

En RonaldV je kunt wel negatief doen over bonden maar ze zijn in zekere mate wel goed om te hebben, de omstandigheden waarin bijvoorbeeld Britse soldaten en hen gezinnen leven is ronduit schrijnend te noemen. Dat zou hier in Nederland niet kunnen. Tegenwoordig houden de bonden zich echter te veel bezig met politiek bedrijven, Jan Kleian (voorzitter ACOM) staat met z'n mediageile kop altijd klaar om weer wat onnozels te roepen.
  Moderator maandag 5 mei 2008 @ 19:06:51 #296
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_58495956
quote:
Op zondag 4 mei 2008 22:44 schreef Pumatje het volgende:

[..]

volgens mij hebben ze gepraat met de amerikanen

[ afbeelding ]

die hebben tenslotte nog genoeg zooi
het is Israelisch (niet hetzelfde als op de LVTP7), de Britten gebruiken het al een tijdje in Irak om hun oude FV430 (soort M113) naast de Warrior in te kunnen zetten
toch zal ik blij zijn als de laatste YPR ergens op een schietterrein weg staat te roesten met wat gaten erin
quote:
en vervangen dat voertuig voor een nieuw model, wat bytheway echt tievesgeniaalvet is
hij lijkt heel vet

maar hij is veel te ingewikkeld voor waar het voor bedoelt is, het gaat te snel kapot om echt goed amphibisch of expeditionair te werken want je logistieke lijnen worden alleen maar langer ... en een landingsvoertuig wat op het strand aangekomen (als hij aankomt) al meteen gerepareerd moet worden is ook niet idiaal

voor zover ik weet staat het voertuig op heeeel losse schroeven momenteel
  maandag 5 mei 2008 @ 19:55:26 #297
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58497111
echt waar?

de filmpjes van discovery laten juist blijken dat het al praktisch gebruikt wordt in het USMC.

Ik vond hem zoo tof, transformer achtig..
rupsbanden die in het voertuig verdwijnen.. platen schuiven erover.. ding is ineens helemaal dicht.. wand komt vooraan naar beneden en flops je hebt een tank-speedboat-ding

moet wel inderdaad zeer onderhoudsgevoelig zijn.
  maandag 5 mei 2008 @ 22:54:00 #298
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_58501719
quote:
Op maandag 5 mei 2008 13:48 schreef franske19 het volgende:

[..]

Duitsers zijn te dik, Noren geen flauw idee en de Britten halen de eisen ook al omlaag omdat ze daar ook veel tekorten hebben.

En RonaldV je kunt wel negatief doen over bonden maar ze zijn in zekere mate wel goed om te hebben, de omstandigheden waarin bijvoorbeeld Britse soldaten en hen gezinnen leven is ronduit schrijnend te noemen. Dat zou hier in Nederland niet kunnen. Tegenwoordig houden de bonden zich echter te veel bezig met politiek bedrijven, Jan Kleian (voorzitter ACOM) staat met z'n mediageile kop altijd klaar om weer wat onnozels te roepen.
Ik doe niet negatief over de bonden. Sterker nog: vanaf dag één dat ik bij de luchtmacht zat tot de dag dat ik vertrok was ik er lid van. Ik postte de reactie van Engelse en Amerikaanse militairen op het feit dat wij vakbonden hebben.
Overigens betekent mijn lidmaatschap niet dat ik het eens was met de vakbonden. Sterker nog: ik en mijn directe collegas hebben meer niets aan ze gehad dan wel.
- Privacy Matters
  dinsdag 6 mei 2008 @ 00:24:59 #299
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_58503564
quote:
Op maandag 5 mei 2008 22:54 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik doe niet negatief over de bonden. Sterker nog: vanaf dag één dat ik bij de luchtmacht zat tot de dag dat ik vertrok was ik er lid van. Ik postte de reactie van Engelse en Amerikaanse militairen op het feit dat wij vakbonden hebben.
Overigens betekent mijn lidmaatschap niet dat ik het eens was met de vakbonden. Sterker nog: ik en mijn directe collegas hebben meer niets aan ze gehad dan wel.
Maar eigenlijk is dat alleen maar goed dat je de vakbond niet nodig hebt...
Is denk ik al een redelijk lang een ziekte in Nederland: de eisen omlaag gooien omdat... Je ziet het overal, onderwijs, politie, leger, politiek, etc. Niet specifiek defensie, alleen gaat het hier wel direct om mensenlevens
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 00:36:24 #300
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_58503715
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 00:24 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Maar eigenlijk is dat alleen maar goed dat je de vakbond niet nodig hebt...
Dat zei ik niet

Het bleek dat in het specifieke vakgebied waar ik in zat, we weinig tot niets aan een vakbond hadden. Dat gold voor zowel de NOV als voor de AFMP. Alleen de VBM wilde nog wel eens tegen heilige huisjes schoppen, maar dat hielp uiteindelijk ook niets.
- Privacy Matters
pi_58504035
Even pagina 6 doorgenomen hier,
maar bij de kms krijg je in die 3 maanden amo weinig fysieke inspanning?
Hebben ze de eindoefening amo ook ingekort?

Hoop het niet toch?
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')