nou, 2000 vind ik niet echt veel voor een hoog opgeleide.. en het plafond is snel bereikt. Natuurlijk betalen ze geen hongerloontje, maar om nu te zeggen dat lekker betaald?quote:Op maandag 17 maart 2008 10:46 schreef Pumatje het volgende:
hangt er natuurlijk vanaf welke rang je gaat bestijgen.
Ze betalen mij tijdens mijn opleiding 1400 euro p/m
en mijn huurkosten
en mijn ziekteverz.
bij elkaar meer dan 2000 de maand..
ben 23.
en de baan...
achter je bureau zitten en iets meer verdienen kan er niet tegenop..
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door RonaldV op 18-03-2008 12:32:21 ]- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 09:37 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ff dat gedoe met de NSB en jeugdstorm niet erbij betrekken RonaldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wilhelmina gebruikte het net zo prima.[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
is onzin dat ze je huur betalen, omdat jij zelfstandige woonruimte hebt krijg je gratis legeringskamer, voedingbijdrage en meer reiskostenvergoeding, thats all!quote:Op maandag 17 maart 2008 18:26 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Nee midden in het centrum van Nijmegen![]()
ze betalen mijn huurkosten
je HUUR word absoluut niet betaald door defensie, diegene die je dat wijs gemaakt heeft mag ff met wat bronnen komenquote:Op maandag 17 maart 2008 22:52 schreef Pumatje het volgende:
[..]
gast, ik wordt opgeleid tot sergeant.. geen sldt3 na mijn FO ook wachtmeester geheten.
en ook na mijn opleiding betalen ze mijn huur ja.
dan stijgt ook mijn loon.
je gaat jezelf nog vaak genoeg afvragen waar je in vredesnaam mee bezig bent.... waarom je Koud, nat, moe en hongerig bent.... en waarom je midden in de nacht in vredesnaam in een of andere put zit waar te nemen terwijl je net zo goed in een warm bed had kunnen liggen....quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:28 schreef Pumatje het volgende:
nou ja ben ik het niet mee eens.
Plafond is zo hoog je wil gaan, wellicht doe ik vanzelf na enkele jaren de KMA na de kms gedaan te hebben.
En zoals ik al zei, terwijl iedereen met hun deskjob staat te leuteren over hun te gekke avond want ze hebben gepaintballed cross ik met mijn tank door oost -duitsland, spring ik uit een vliegtuig of ben ik aan het oefenschieten.
Tjah, voor mij kan daar niets tegenop.
Als HBO/WO'er begin je met 2000-2300 in de randstad bij een grote multinational. Qua startsalaris is Defensie niet echt slecht lijkt me, alleen na een paar jaar loop je in het bedrijfsleven wel uit. Maar hey, daar heb je de spanning en sensatie niet he.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:12 schreef LGOPEN het volgende:
[..]
nou, 2000 vind ik niet echt veel voor een hoog opgeleide.. en het plafond is snel bereikt. Natuurlijk betalen ze geen hongerloontje, maar om nu te zeggen dat lekker betaald?
Als vuistregel riep ik altijd dat je tot je 25e bovengemiddeld betaald wordt, tot je 28e ongeveer marktconform, en daarna ga je heel rap inleveren t.o.v. je burger opleidings-/leeftijdgenoten. Gelukkig begin je tegen die tijd ook de spanning en sensatie wel gewoon te vinden, dus wordt het tijd om weg te wezen. En als je met je 35e nog steeds binnen zit, dan ga je bij het nooit meer veranderende meubilair horen, of je bent een enorme optimist, die blijft geloven dat het wel beter zal worden bij Defensie.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:22 schreef Northside het volgende:
[..]
Als HBO/WO'er begin je met 2000-2300 in de randstad bij een grote multinational. Qua startsalaris is Defensie niet echt slecht lijkt me, alleen na een paar jaar loop je in het bedrijfsleven wel uit. Maar hey, daar heb je de spanning en sensatie niet he.
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 14:37 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
je HUUR word absoluut niet betaald door defensie, diegene die je dat wijs gemaakt heeft mag ff met wat bronnen komenen die ook aan mij vertellen, dan wil ik ook mn huur vergoed krijgen
Beetje logisch denk werk en je komt dr achter dat defensie 50% van haar budget kwijt zou zijn wanneer ze voor elke werknemer diens huur gaan betalen
En ja je word opgeleid tot onderofficier echter begin je gewoon onderaan als soldaat pannekoek, oftewel soldaat3, na ini-1(duurt 3mnd) ben je sld1 en na ini2(nog eens 5mnd) heb je de rang van sgt/wmr. Titulairdat houd in dat je wel de rang hebt maar daar is dan ook alles mee gezegd. Pas als je je VTO gehaald hebt ben je effectief sgt/wmr en zul je pas als zodanig betaald worden. Zolang je titulair bent word je betaald als korporaal.
[..]
je gaat jezelf nog vaak genoeg afvragen waar je in vredesnaam mee bezig bent.... waarom je Koud, nat, moe en hongerig bent.... en waarom je midden in de nacht in vredesnaam in een of andere put zit waar te nemen terwijl je net zo goed in een warm bed had kunnen liggen....
Het is zeker mooi werk, maar het betaald gewoon slecht. Ja elke maand krijg je een redelijk bedrag gestort.... maar daar moet je echt veel voor doen. Oefentoelage is leuk, maar ¤52,- bruto per dag is geen vetpot, zeker niet als je bedenkt dat je 24 uur werkt en er daarvan 8 betaald worden. voor de overige 16 krijg je die ¤52,- bruto.
Dat je ziektekosten door de baas betaald worden is ook leuk, maar je hebt een beperkte keuze kwa artsen en die artsen zijn ook niet allemaal geweldig(ik weet waar ik over praat)
btw, ik las dat je over 3 maanden weer terug gaat voor de keuring? waarom zou een OO beslist cluster3+/4 moeten hebben? ik ben ook maar cluster 2 gekeurd. of bedoelde je dit binnen de artillerie?
Eigenlijk is het heel simpelquote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:20 schreef Semisane het volgende:
Zeg...die rangen hè, nu kan ik wel googlen op rangen en kan ik zien welke hoger is dan de ander, maar ik snap eigenlijk niet zo goed wat ze inhouden.
Hoe verhoud een rang sergeant zich tot dat van korporaal, als in wat mag een sergeant wel dat een korporaal niet mag? En een luitenant wat dat betreft?
En hoe zit dat dan in met de verschillende rangen van generaal, want daar lees je ook wel eens, luitenant-generaal, korporaal-generaal enz. Dat de èèn hoger is dan de ander snap ik ook wel, maar wat houd dat in qua werkzaamheden?
Doet Nederland ook aan Maarschalken kan me niet herinneren dat we er ooit 1 hebben gehad, trouwens en zo niet, waarom niet...klinkt namelijk wel als "de te hebben" rank, binnen de strijdkrachten, niet waar?
Njah, ik vind het idee maar neits dat ik ergens achteraf een phz2000 sta te verstoppen en af en toe een granaat een bepaalde directie opstuur...quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:29 schreef Bouke-p het volgende:
Dan hebben ze je op de banenwinkel opgelichtwant defensie gaat echt never nooit niet jouw prive huur betalen.
Als ik jou was zou ik toch voor de art gaan, daar zitten meer doorgroei mogelijkheden in dan bij de cav
edit:
tijdens de opleiding switchen van wapen/dienstvak gaat je niet lukken, iig niet makkelijk. Als soldaat zou dit mischien kunnen, maar als OO word je bij opkomst al aangesteld voor een bepaald wpen/dienstvak en zit je dr dus aan vast(soldaten geven slechts een voorkeur voor een functie, waar je uiteindelijk terechtkomt bepaald de baas)
Heb je dat nog op het moderne slagveld? Het is toch vooral iemand horen roepen dat de vijand "ergens daar links van dat bosje gesignaleerd is" en dan zoveel mogelijk munitie daarheen pompen om hem daar vast te houden terwijl de observers de artillerie of de luchtmacht op het doel praten? Volgens mij ziet van de betrokken personen in een vuurgevecht 50% de vijand niet eens...quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:58 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Njah, ik vind het idee maar neits dat ik ergens achteraf een phz2000 sta te verstoppen en af en toe een granaat een bepaalde directie opstuur...
wil oog in oog staan met mijn vijand idee..
Je zit er wel aan vast, maar de basisopleiding is wel hetzelfde natuurlijk. Als er vraag is naar personeel voor die andere functie moet het dan toch wel mogelijk zijn om te switchen lijkt mij. Tenzij ze je als artillerist natuurlijk heel hard nodig hebben, dan kun je het vergetenquote:Op woensdag 26 maart 2008 16:29 schreef Bouke-p het volgende:
tijdens de opleiding switchen van wapen/dienstvak gaat je niet lukken, iig niet makkelijk. Als soldaat zou dit mischien kunnen, maar als OO word je bij opkomst al aangesteld voor een bepaald wpen/dienstvak en zit je dr dus aan vast(soldaten geven slechts een voorkeur voor een functie, waar je uiteindelijk terechtkomt bepaald de baas)
dat is niet helemaal zo, vaak is het juist observeren en observeren alvorens gevuurd wordt, Amerikanen schijnen er wel een stuk beter in te zijn door gewoon ergens een paar kilo lood heen te pompen in de hoop ergens iets te rakenquote:Op woensdag 26 maart 2008 17:09 schreef Northside het volgende:
[..]
Heb je dat nog op het moderne slagveld? Het is toch vooral iemand horen roepen dat de vijand "ergens daar links van dat bosje gesignaleerd is" en dan zoveel mogelijk munitie daarheen pompen om hem daar vast te houden terwijl de observers de artillerie of de luchtmacht op het doel praten? Volgens mij ziet van de betrokken personen in een vuurgevecht 50% de vijand niet eens...
maar ik heb dan ook nooit in een vuurgevecht gezeten (en voordat ik daar op neergesabeld word; volgens mij kan je dan alsnog je visie erop geven, je hebt bijvoorbeeld ook een mening over criminaliteit als je zelf een brave burger bent)
Ah...dat simplifiseerd het idd. Thanks!quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:34 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Eigenlijk is het heel simpel
Uitvoerende -- Soldaten/Korporaals
Uitvoerende/leidinggevende -- Sergeanten/Wachtmeesters
Leidinggevende -- Alles vanaf tweede luitenant
voordeel van de pzh2000 is dat ze hem daadwerkelijk gebruiken in uitzendgebieden en je als artillerist daar dus je ding kan doen. De leo's worden (helaas) niet uitgezonden en dus zul je als tanker zijnde nooit je werk in praktijk kunnen brengen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:58 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Njah, ik vind het idee maar neits dat ik ergens achteraf een phz2000 sta te verstoppen en af en toe een granaat een bepaalde directie opstuur...
wil oog in oog staan met mijn vijand idee..
bullshit.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 21:05 schreef elilim het volgende:
[..]
voordeel van de pzh2000 is dat ze hem daadwerkelijk gebruiken in uitzendgebieden en je als artillerist daar dus je ding kan doen. De leo's worden (helaas) niet uitgezonden en dus zul je als tanker zijnde nooit je werk in praktijk kunnen brengen.
nope, ze krijgen geen patrouille taken.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 23:25 schreef elilim het volgende:
helaas ziet het er voorlopig toch echt naar uit dat er geen tanks worden uitgezonden, is gewoon veel te duur. De cavalaristen worden meestal uitgezonden om infanterie taken uit te voeren.
Een paar collegas van me, voormalig tankers zijn daar wel degelijk op patrouille geweest als infanterist, soms meerdere dagen van de base. Daarnaast word de cav verk ook vaak als infpel uitgezonden.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 23:26 schreef Pumatje het volgende:
[..]
nope, ze krijgen geen patrouille taken.
bewaken van compound oid is de taak.
En een reminder, een apache is stukken duurder dan een leopard 2a6/7
Woestijnzand is een hel voor de motoren, en enig idee hoeveel een hellfire kost? en hoeveel er al verschoten zijn. Onderhoud is enorme kostenpost.
Blijkbaar ruimte genoeg voor een leo in afghanistan, kijkende naar Canada en denemarken.
Tijdens het tankoptreden zal er idd nooit worden uitgestegen, op uitzending zal je zoals het er nu voorstaat echter geen tank maar een mb oid gebruiken.quote:Op zondag 30 maart 2008 00:53 schreef Pumatje het volgende:
Een tankcrew zal nooit uitstijgen..tenzij zijn/haar tank in lichterlaaie staat.
Zoals een majoor of overste bij de KLu ooit riep: Een F-16 is ook maar gewoon een hele dure schuttersput.quote:Op zondag 30 maart 2008 00:53 schreef Pumatje het volgende:
Nou nee, dat is niet waar.
Een tankcrew zal nooit uitstijgen..tenzij zijn/haar tank in lichterlaaie staat.
Ik heb voor dit weetje genoeg tankers in mijn vriendenkring.
I know, every man a riflemanquote:Op zondag 30 maart 2008 09:55 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Zoals een majoor of overste bij de KLu ooit riep: Een F-16 is ook maar gewoon een hele dure schuttersput.
Een tank is niet anders.Je bent -ongeacht je wapen- allereerst militair, en dus inzetbaar als infanterist. Dat geldt voor iedereen, Landmacht, Luchtmacht, Marine en Marechaussee. En dat hoef je niet leuk te vinden, je doet het lekker toch.
Das dus niet zo. Als Cadet-Sergeant zijnde krijg ik gewoon als sergeant betaald.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 14:37 schreef Bouke-p het volgende:
En ja je word opgeleid tot onderofficier echter begin je gewoon onderaan als soldaat pannekoek, oftewel soldaat3, na ini-1(duurt 3mnd) ben je sld1 en na ini2(nog eens 5mnd) heb je de rang van sgt/wmr. Titulairdat houd in dat je wel de rang hebt maar daar is dan ook alles mee gezegd. Pas als je je VTO gehaald hebt ben je effectief sgt/wmr en zul je pas als zodanig betaald worden. Zolang je titulair bent word je betaald als korporaal.
Als Cadet ben je in opleiding voor Officier, en daar zijn de regelingen anders dan bij de onderofficieren.quote:Op maandag 31 maart 2008 12:46 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Das dus niet zo. Als Cadet-Sergeant zijnde krijg ik gewoon als sergeant betaald.
srgt = een OO , geen Off.quote:Op maandag 31 maart 2008 14:14 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Als Cadet ben je in opleiding voor Officier, en daar zijn de regelingen anders dan bij de onderofficieren.
Zo, een heel subforum. Heb je lopen lobbyen?quote:Op maandag 31 maart 2008 20:04 schreef Bob-B het volgende:
Beste mensen, welkom in het nieuwe thuis voor o.a. deze centrale reeks. Enjoy!
quote:Op maandag 31 maart 2008 20:04 schreef Bob-B het volgende:
Beste mensen, welkom in het nieuwe thuis voor o.a. deze centrale reeks. Enjoy!
Ja, de taak om het draaiende te houden ligt natuurlijk ook aan de usersquote:Op maandag 31 maart 2008 20:59 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Whoheoheoeee:D
hardstikke tof![]()
Ik heb hier een tijdje geleden nog om gevraagd, en gelukkig is het er gekomen.
( niet dat het door mij er is, maar het was een wens van me )
Jaja, ik heb een hoop gehoord. Maar dit lijkt mij bullshit eerste klas. Wat ga je doen dan? Kmar of Landmacht?quote:Op maandag 17 maart 2008 18:26 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Nee midden in het centrum van Nijmegen![]()
ze betalen mijn huurkosten
Waar doe jij je opleidingen? Op Mars soms?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:28 schreef Pumatje het volgende:
nou ja ben ik het niet mee eens.
Plafond is zo hoog je wil gaan, wellicht doe ik vanzelf na enkele jaren de KMA na de kms gedaan te hebben.
En zoals ik al zei, terwijl iedereen met hun deskjob staat te leuteren over hun te gekke avond want ze hebben gepaintballed cross ik met mijn tank door oost -duitsland, spring ik uit een vliegtuig of ben ik aan het oefenschieten.
Tjah, voor mij kan daar niets tegenop.
Hij zit er nog niet, hij heeft de reclame nog in zijn hoofdquote:Op woensdag 2 april 2008 23:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waar doe jij je opleidingen? Op Mars soms?
Ik geloof er geen flikker van wat jij allemaal loopt te verkondigen.
Dat zal het zijn... Anders moet ik nog even het 1 en ander met terugwerkende kracht declareren.quote:Op woensdag 2 april 2008 23:23 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Hij zit er nog niet, hij heeft de reclame nog in zijn hoofd
Ben nog niet begonnenquote:Op woensdag 2 april 2008 23:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waar doe jij je opleidingen? Op Mars soms?
Ik geloof er geen flikker van wat jij allemaal loopt te verkondigen.
jammer, airborne tankpiloot lijkt me wel vet!quote:Op donderdag 3 april 2008 03:02 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Ben nog niet begonnen
Maar heb vrienden en ouders die daarvan genoten hebben![]()
Airborne Tankers:quote:Op donderdag 3 april 2008 10:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
jammer, airborne tankpiloot lijkt me wel vet!
Doe dat dan ook niet voor jezelf.quote:Op donderdag 3 april 2008 15:12 schreef Pumatje het volgende:
nee natuurlijk sta je niet de gehele dag leuke dingen te doen, maar wat ik wilde zeggen.
Het is een stuk levendiger dan een deskjob, snap je.
wil niet het verkeerde beeld schetsen.
Zo.quote:Op donderdag 3 april 2008 16:00 schreef Karrs het volgende:
[..]
Doe dat dan ook niet voor jezelf.
Maar gemotiveerd ben je wel, da's ook belangrijk. Als je nog steeds gemotiveerd bent als je op een lege maag bij drie graden boven nul een tweeënhalve kilo modder in je bek hebt krijgt, je wapen vol modderwater ziet lopen en je gvd wéér op je bek glijdt op de helling omdat 't zo teringhard regent nat sneeuwt, dan komt t wel goed
Zelfs op de KMA is dat niet gratis.quote:Op donderdag 3 april 2008 13:32 schreef Pumatje het volgende:![]()
* ik had het over de mogelijkheid dat je tijdens de opleiding op de KMS bij een clubje kon gaan die allen graag als hobby vrijwillig uit een goed niet beschadigd vliegtuig springt.
Je intrensieke motivatie, wat doe je?quote:Op donderdag 3 april 2008 18:18 schreef sp3c het volgende:
dat poetsen wordt je ook niet vrolijk van ...
"LOOP JIJ ER THUIS OOK ZO BIJ"
"thuis loop ik in me blote reet"
"HOUD ANDERS FF JE BEK!!!!"
Mooi artikel! Ik gooi hem zelfs even in een apart topic, is zeker wel de moeite waard!quote:Op donderdag 3 april 2008 05:27 schreef WammesWaggel het volgende:
http://www.iht.com/articles/2008/04/02/america/dutch.php
Zeg, wat doen jullie die arme Stoerinamers allemaal aan joh?
quote:Op vrijdag 2 mei 2008 13:54 schreef franske19 het volgende:
Die oude YPR is wat pondjes aangekomen in Afghanistan.
[ link | afbeelding ]
Ze hadden nog wat oude stukken vangrail liggen zo te zien.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 14:34 schreef Lightning_NL het volgende:
Extra bescherming tegen IEDs?
mag je wel zelf betalen EN in je eigen tijd, je krijgt en namenlijk geen vrij voor. In INI-1 heb je dr gewoon geen recht op en in INI-2 heb je t te druk.quote:Op donderdag 3 april 2008 13:32 schreef Pumatje het volgende:![]()
* ik had het over de mogelijkheid dat je tijdens de opleiding op de KMS bij een clubje kon gaan die allen graag als hobby vrijwillig uit een goed niet beschadigd vliegtuig springt.
zoveel schiet je nou ook weer niet, is geen geld voor.quote:Op donderdag 3 april 2008 14:06 schreef Pumatje het volgende:
en de rest, tjah lijkt me redelijk logisch dat ik schietoefeningen krijg
en vriend van me is net terug met zijn peleton ( 13 mech ) van oefening in Duitsland, cav.
dus snap niet wat voor onzin ik verkondigen zou
wtf.. hoe komen die de keuring door?quote:Op zondag 4 mei 2008 18:59 schreef Bouke-p het volgende:
tsja ik ben in 2006 begonnen en vrij snel met een serieuze blessure uitgevallen maar het was toen echt een stuk zwaarder dan nu.
maar t word dr niet beter op... de komen mensen binnen die niet 1 keer kunnen opdrukken...
Uitgezonderd wapensystemen is de arbo onverkort van toepassing op Defensie. Voor oefeningen worden uitzonderingen aangevraagd.quote:Op zondag 4 mei 2008 19:22 schreef Pumatje het volgende:
klinkt inderdaad erg klote![]()
maar heeft de arbo die macht om dat in het leger ook te bepalen?
ik bedoel.. ik zie de arbo ook niet bij topsporters het beleid bepalen, ( oke, gaat allemaal niet helemaal met elkaar op maar je snapt wat ik bedoel )
"Arbo? What's that?"quote:Op zondag 4 mei 2008 19:28 schreef Pumatje het volgende:
ja maar..
hoe zit dit bij de Noorse strijdkrachten..duitse?.
Britse?
quote:Op zondag 4 mei 2008 18:29 schreef Bouke-p het volgende:
-knip-
dit is defensiebreed, hoe dr bij andere opleidingcentra aan toe gaat weet ik niet maar op de KMS worden de regeltjes behoorlijk nageleefd.
quote:Op vrijdag 2 mei 2008 13:54 schreef franske19 het volgende:
Die oude YPR is wat pondjes aangekomen in Afghanistan.
[ link | afbeelding ]
idd, dat is nog steeds zwaar. Maar die opleidingen komen pas na de amo/kms/kma en de mensen die naar de inf. gaan hebben doorgaans wel een goede conditie en trekken het wel. Al is de uitval bij de infanterie VTO best wel groot, maar voornamenlijk door blessures.quote:Op zondag 4 mei 2008 22:37 schreef waht het volgende:
[..]Dat is om te huilen.
![]()
Maar ik neem aan dat bij de wat zwaardere (infanterie-)onderdelen nog steeds een normale opleiding wordt gegeven?
in mijn ervaring zijn het meestal de vrouwen die zeuren dat het te zwaar is etc, niet/nauwelijks sporten enz. Het kader kan/wil hier niet op in gaan omdat ze idd van hoger af meer vrouwen willen en de uitval tijdens de opleidingen dus zo laag mogelijk moet zijn.quote:Op zondag 4 mei 2008 19:23 schreef RonaldV het volgende:
Deze klachten waren er 15 jaar geleden al. de eerste weken mochten ze alleen marsen op gympies, omdat die kisten zo zeer deden, je kreeg er blaren van.Het heeft trouwens niks met vrouwen te maken, maar met de politiek. Er moeten normen gehaald worden, en dus gaan de eisen omlaag. Erg jammer voor de vrouwen die wel hun best doen, maar de generatie die sinds begin jaren 90 opkomt is een generatie van bankhangers, en er mag niets tgen ondernomen worden vanwege vrouwonvriendelijk, geen respect voor je (al dan niet gekleurde) medemens, en de uitval wordt te hoog.
Het erge is: de meesten irriteert dit mateloos. Zij willen juist afgebeuld worden, conditie bouwen, etc. Degenen die er over klagen zijn de onderkant die vroeger werd afgetest, en in de komende jaren behoren tot de vaste groep van medewerkers die altijd de uiterste grenzen van de regelgeving opzoeken, waarbij ze zich niet al te populair maken bij hun collegas.
Duitsers zijn te dik, Noren geen flauw idee en de Britten halen de eisen ook al omlaag omdat ze daar ook veel tekorten hebben.quote:Op zondag 4 mei 2008 19:28 schreef Pumatje het volgende:
ja maar..
hoe zit dit bij de Noorse strijdkrachten..duitse?.
Britse?
het is Israelisch (niet hetzelfde als op de LVTP7), de Britten gebruiken het al een tijdje in Irak om hun oude FV430 (soort M113) naast de Warrior in te kunnen zettenquote:Op zondag 4 mei 2008 22:44 schreef Pumatje het volgende:
[..]
volgens mij hebben ze gepraat met de amerikanen
[ afbeelding ]
die hebben tenslotte nog genoeg zooi
hij lijkt heel vetquote:en vervangen dat voertuig voor een nieuw model, wat bytheway echt tievesgeniaalvet is![]()
Ik doe niet negatief over de bonden. Sterker nog: vanaf dag één dat ik bij de luchtmacht zat tot de dag dat ik vertrok was ik er lid van. Ik postte de reactie van Engelse en Amerikaanse militairen op het feit dat wij vakbonden hebben.quote:Op maandag 5 mei 2008 13:48 schreef franske19 het volgende:
[..]
Duitsers zijn te dik, Noren geen flauw idee en de Britten halen de eisen ook al omlaag omdat ze daar ook veel tekorten hebben.
En RonaldV je kunt wel negatief doen over bonden maar ze zijn in zekere mate wel goed om te hebben, de omstandigheden waarin bijvoorbeeld Britse soldaten en hen gezinnen leven is ronduit schrijnend te noemen. Dat zou hier in Nederland niet kunnen. Tegenwoordig houden de bonden zich echter te veel bezig met politiek bedrijven, Jan Kleian (voorzitter ACOM) staat met z'n mediageile kop altijd klaar om weer wat onnozels te roepen.
Maar eigenlijk is dat alleen maar goed dat je de vakbond niet nodig hebt...quote:Op maandag 5 mei 2008 22:54 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik doe niet negatief over de bonden. Sterker nog: vanaf dag één dat ik bij de luchtmacht zat tot de dag dat ik vertrok was ik er lid van. Ik postte de reactie van Engelse en Amerikaanse militairen op het feit dat wij vakbonden hebben.
Overigens betekent mijn lidmaatschap niet dat ik het eens was met de vakbonden. Sterker nog: ik en mijn directe collegas hebben meer niets aan ze gehad dan wel.
Dat zei ik nietquote:Op dinsdag 6 mei 2008 00:24 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Maar eigenlijk is dat alleen maar goed dat je de vakbond niet nodig hebt...![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |