nope, ze krijgen geen patrouille taken.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 23:25 schreef elilim het volgende:
helaas ziet het er voorlopig toch echt naar uit dat er geen tanks worden uitgezonden, is gewoon veel te duur. De cavalaristen worden meestal uitgezonden om infanterie taken uit te voeren.
Een paar collegas van me, voormalig tankers zijn daar wel degelijk op patrouille geweest als infanterist, soms meerdere dagen van de base. Daarnaast word de cav verk ook vaak als infpel uitgezonden.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 23:26 schreef Pumatje het volgende:
[..]
nope, ze krijgen geen patrouille taken.
bewaken van compound oid is de taak.
En een reminder, een apache is stukken duurder dan een leopard 2a6/7
Woestijnzand is een hel voor de motoren, en enig idee hoeveel een hellfire kost? en hoeveel er al verschoten zijn. Onderhoud is enorme kostenpost.
Blijkbaar ruimte genoeg voor een leo in afghanistan, kijkende naar Canada en denemarken.
Tijdens het tankoptreden zal er idd nooit worden uitgestegen, op uitzending zal je zoals het er nu voorstaat echter geen tank maar een mb oid gebruiken.quote:Op zondag 30 maart 2008 00:53 schreef Pumatje het volgende:
Een tankcrew zal nooit uitstijgen..tenzij zijn/haar tank in lichterlaaie staat.
Zoals een majoor of overste bij de KLu ooit riep: Een F-16 is ook maar gewoon een hele dure schuttersput.quote:Op zondag 30 maart 2008 00:53 schreef Pumatje het volgende:
Nou nee, dat is niet waar.
Een tankcrew zal nooit uitstijgen..tenzij zijn/haar tank in lichterlaaie staat.
Ik heb voor dit weetje genoeg tankers in mijn vriendenkring.
I know, every man a riflemanquote:Op zondag 30 maart 2008 09:55 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Zoals een majoor of overste bij de KLu ooit riep: Een F-16 is ook maar gewoon een hele dure schuttersput.
Een tank is niet anders.Je bent -ongeacht je wapen- allereerst militair, en dus inzetbaar als infanterist. Dat geldt voor iedereen, Landmacht, Luchtmacht, Marine en Marechaussee. En dat hoef je niet leuk te vinden, je doet het lekker toch.
Das dus niet zo. Als Cadet-Sergeant zijnde krijg ik gewoon als sergeant betaald.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 14:37 schreef Bouke-p het volgende:
En ja je word opgeleid tot onderofficier echter begin je gewoon onderaan als soldaat pannekoek, oftewel soldaat3, na ini-1(duurt 3mnd) ben je sld1 en na ini2(nog eens 5mnd) heb je de rang van sgt/wmr. Titulairdat houd in dat je wel de rang hebt maar daar is dan ook alles mee gezegd. Pas als je je VTO gehaald hebt ben je effectief sgt/wmr en zul je pas als zodanig betaald worden. Zolang je titulair bent word je betaald als korporaal.
Als Cadet ben je in opleiding voor Officier, en daar zijn de regelingen anders dan bij de onderofficieren.quote:Op maandag 31 maart 2008 12:46 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Das dus niet zo. Als Cadet-Sergeant zijnde krijg ik gewoon als sergeant betaald.
srgt = een OO , geen Off.quote:Op maandag 31 maart 2008 14:14 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Als Cadet ben je in opleiding voor Officier, en daar zijn de regelingen anders dan bij de onderofficieren.
Zo, een heel subforum. Heb je lopen lobbyen?quote:Op maandag 31 maart 2008 20:04 schreef Bob-B het volgende:
Beste mensen, welkom in het nieuwe thuis voor o.a. deze centrale reeks. Enjoy!
quote:Op maandag 31 maart 2008 20:04 schreef Bob-B het volgende:
Beste mensen, welkom in het nieuwe thuis voor o.a. deze centrale reeks. Enjoy!
Ja, de taak om het draaiende te houden ligt natuurlijk ook aan de usersquote:Op maandag 31 maart 2008 20:59 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Whoheoheoeee:D
hardstikke tof![]()
Ik heb hier een tijdje geleden nog om gevraagd, en gelukkig is het er gekomen.
( niet dat het door mij er is, maar het was een wens van me )
Jaja, ik heb een hoop gehoord. Maar dit lijkt mij bullshit eerste klas. Wat ga je doen dan? Kmar of Landmacht?quote:Op maandag 17 maart 2008 18:26 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Nee midden in het centrum van Nijmegen![]()
ze betalen mijn huurkosten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |