abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 maart 2008 @ 13:04:47 #151
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_57195428
Zolang de Antillen bij het koninkrijk horen zijn de plannen van kameraad Chavez zeker van belang voor de Nederlandse defensie.
  donderdag 6 maart 2008 @ 14:44:45 #152
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57197371
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 11:42 schreef Northside het volgende:

[..]

Als landsverdediging je enige ambitie is hoeft dat ook helemaal niet. Ik begrijp ook wel dat het niet haalbaar is, dat de wereld het nooit zou toestaan, dat half Nederland in opstand zou komen... maar als oplossing voor het probleem van landsverdediging zijn NL kernwapens een betere oplossing dan bijvoorbeeld een verdubbeling van het defensiebudget.

Overigens gezien dat China haar budget weer een flinke boost heeft gegeven? En wat denken we van ecuador/venezuela vs. colombia? Of is dat in dit topic niet relevant en gaat het hier over NL defensie?
Het nederlandse leger heeft geen ambities, wat jij noemt is een Taak van het Commando der landstrijdkrachten.
geen ambitie.

ik ben benieuwd of we wel in staat zijn nog een actie te ondernemen stel de antillen worden aangevallen.
die 2 Mariniers batalions aanwezig zijn geloof ik op 70% van hun sterkte en echt niet een staat een aanval af te slaan.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 6 maart 2008 @ 19:48:18 #153
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_57204121
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 11:42 schreef Northside het volgende:

[..]

Als landsverdediging je enige ambitie is hoeft dat ook helemaal niet. Ik begrijp ook wel dat het niet haalbaar is, dat de wereld het nooit zou toestaan, dat half Nederland in opstand zou komen... maar als oplossing voor het probleem van landsverdediging zijn NL kernwapens een betere oplossing dan bijvoorbeeld een verdubbeling van het defensiebudget.

Overigens gezien dat China haar budget weer een flinke boost heeft gegeven? En wat denken we van ecuador/venezuela vs. colombia? Of is dat in dit topic niet relevant en gaat het hier over NL defensie?
Het zou mooi zijn als er geen legers meer nodig waren, maar dat blijft voorlopig nog wel even illusie.
Zolang die illusie er is, kan je beter zorgen dat je wat goeds hebt. Een kernraket kan je niet helpen bij een dijkdoorbraak. Ook niet bij een vredesmissie. Ook niet als iemand besluit Nederland aan te vallen.
(Los van het feit dat een kernraket maken ook niet goedkoop is.)

Venezuela/Equador/Colombia:
Alhoewel Chavez behoorlijk aan het stoken is, denk ik persoonlijk dat die niet het probleem is. Colombia is met zijn leger in een ander land wezen vechten. Chavez met zijn populisme haakt hier graag op in (en tot op zekere hoogte heeft ie nog wel gelijk ook denk ik).
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  donderdag 6 maart 2008 @ 23:18:01 #154
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57210343
Nou jongens, ik lig hier in een stapelbedje met 7 andere koekwouzen op een kamertje
allemaal jonge mannekes, zo'n 17 jaar oud.. doen de opleiding vrede&veiligheid, soort örientatiejaar, daarna willen ze allemaal in vaste dienst.

1 daarintegen gaat bij de marechausse.. toffe gast.
Ben de oudste hier, zo'n 22 jaartjes jong, en het is grappig om t verschil te zien.

Morgen mijn Po en mijn AFB

duim ff voor me hier
  donderdag 6 maart 2008 @ 23:31:34 #155
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_57210740
Zeg, jij hoort allang te slapen als je morgen keuring hebt. Enne, van die hele kamer ben je maatjes met de Khmer?

[ Bericht 16% gewijzigd door Nobu op 07-03-2008 16:57:20 ]
  vrijdag 7 maart 2008 @ 20:22:35 #156
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57229231
hahaha, 11 uur is t koppen dicht geweest
maar ik moest wel, de rest waren 17 jarige kinderen die allemaal een opleiding vrede en veiligheid gingen doen ( soort instroming voor de landmacht voor jongeren )

zaten er eeeeerg veel van, leger is echt serieus flink aan het uitbereiden., k vraag me af wat ze met die kereltjes gaan doen, want die mogen allemaal niet worden uitgezonden, pas over enkele jaren.zelfs mannekes van 15 die orientatie jaar gingen doen.

In ieder geval het was erg tof, ik zal even vertellen hoe het is gegaan.

Ik kwam aan op Adam centraal, meteen naar de kade gegaan met een tas van 15 kilo, kut tas.. dus 1 schouder naar de kut.. ( zo'n goedkoop jaren 80 roze - zwart kleurig ) ruksportas van Fl 15,-
Maargoed eenmaal op de steigers aangekomen, de boot was weg

Ruk RUK RUK, en niemand kende een marinebasis in Adam,

Pumatje : Meneer de busschauffeur, enig idee hoe ik bij de Marinebasis kom?
BC : Nee nee, geen idee doei.
( kut amsterdammers, zo verdomde onbeleefd )

maargoed, wat bleek ze dachten dat ik een Marinewerf/haven zocht.. nee een basis.
Na gezeik heeft een Politieagent me het pad gewezen hoe te lopen, ik had een kaart bij mij... dus opzich had het zo ook wel gelukt maar adam is een ramp met al die plassen, steigers, aanlegkades en gebouwen.

Het bleek echt geen 20 min lopen te zijn zoals aangegeven, maar 10 ofzo.. dus ik erheen. basis binnen. Daar aangekomen zaten er zo'n 100 jongeren te wachten.. en daar kwamen de "slaaplekkers"

Meteen verandering van aanpak, BAKKES DICHT, BUITEN OPSTELLEN IN RIJEN VAN 3!~
nou, daarna erin.. keten en slapen.

Ochtend.. eindelijk
5 uur opgestaan, gedouched en toen begonnen de onderzoeken, met VEEEEL WACHTEN, AARGH
oke, in chronologische volgorde.

Psychologische vragenlijst met 133 vragen.
Wachten
Bloeddruk test, vragen over eventuele hart/long problemen
hart test
Long test
rug werd bekeken

allemaal goed , weer naar de wachtkamer

Daar werd ik gewogen
Daarna kon ik gaan liggen, hartfilmpje werd gemaakt. Dit was belangrijk want
was dit niet goed, mocht ik niet fietsen. ( er was een jongen die meteen bij het hartfilmpje een in paniekschietende hart-arts meemaakte, want de Ambulance werd gebeld, en in 1 minuut stond er een ambu op de marinebasis.. hij had een bloedprop en wist hier niets van !!! Net op tijd bij.. en werd meteen geopereerd..afgekeurd wel

Ik werd daarna weer terug gestuurd, wachtkamer.
weer wachten.. AFBvoor Pumatje! ging het ineens.. dus dat hart zal wel goed zijn geweest dacht ik.
Fietsen, daaaar had ik me zooon zorgen om gemaakt! Ik rook, dus was mijn conditie wel goed!?

Maar ik had goed getrained, maar toch zo onzeker als wat.
Allereerst krachtoefeningen, zo'n rare machine moet je omhoogduwen met vanalles.
ik snapte het apperaat niet en het personeel was zo enorm kortaf en onbeleefd.. ik begreep er geen hol van en zo deed niemand dat want een fatsoenlijke uitleg kreeg je niet, het werkte met piepjes en geluidjes en ik ( net als iedereen ) spande zich zo erg in met zo veel geluid dat ik piepjes negeerde en ik merkte al.. dat ging niet lekker, op naar het fietsen, de conditie test.

Dus fietsen, 1000 sensoren om, en fietsen maar.. elke minuut komt er 25% van mijn lichaamsgewicht bij.

Dus het begon, en tering.. ik hield dat makkelijk lang vol, lekker rechtop fietsen, stelde geen zak voor, en die anderen maar fietsen als een gek, en hijgen, en hijgen en hijgen!! En na 9 minuten stopte iedereen of de artsen zagen de monitoren flippen, dus ik bleef als enige over en bij 14 minuut en 23 seconden moest ik stoppen , ik kon nog iets langer, maar ik was best dood.

Dat was dus echt perfect. Dat zeiden de artsen ook.

Nou, terug naar de wachtkamer.. daar wachten wachten.

Uiteindelijk kantine, lekker eten.
Daarna wachten, en ineens een gesprek met de psycholoog.
Die stond mij al op te wachten. En dit was voor iedereen de grote vrees..

Maar na een gesprek met vanalles helemaal in orde, ik gaf eerlijk antwoord enhet klopte precies
met de vragenlijst die ik in de ochtend had ingevuld, positief! WHohoehoeoheohoe!

Nou mijn dag kon niet meer stuk en het is zo tof daar, want iedereen zit daar met dezelfde kant op met de neuskes Iedereen moedigd elkaar aan en het was top, de gehele tijd is dit er. Iedereen lult met elkaar en praat over het leger en zijn/haar vrije tijd. Echt een top sfeer.

Maargoed, weer terug gestuurd naar de Wachtkamer, weer wachten.
En toen mocht ik op het eindgesprek komen!!

Zo benieuwd , maar ik was ervan overtuigd, ik had overal super gepresteerd behalve ietsjes minder bij de krachttest. Maar dat zat me niet dwars ik had namelijk super gefietst.

En weeeer wachten op je beurt, een half uur. SLopend uur!
En ja daar mocht ik!

Nou, gepsrek gehad met de officier van indeling.. pff en hij zei.
Sorry pumatje, je bent niet goedgekeurd voor de Functie Cavalerie Onderofficier.

Ik werd meteen gek vanbinnen en dacht, Neeee wtf is er aan de hand?

Nou, je bmi klopt niet met je kracht en etc. Maar je kunt wel meteen een contractje krijgen voor Onderofficier Artillerie.. of verbinding,etc.. Ja ik ga een beetje met telefoonsprutsen ofzo.. bekijk het dacht ik. Artillerie leek me nog wel tof, maar nee..Of ik moest 3 maanden later terugkomen voor een herkeuring voor mijn kracht..

Nou, weer een formulier gekregen wat ik indienen kon bij kamer 38, dus daarheen.. en weer wachten, wachten wachten wachten.. En daar aangekomen kreeg ik weer een persoon die mijn toekomst bij defensie ging bespreken, nou die was relekst en hij gaf mij aan dat hij mij zag zitten bij de artillerie.
Maar ik wil perse bij de Cavalerie, klaar.. oke.. 3 maanden wachten.

de herkeuring dan. Maar ik snapte niet precies waar ik nu op was afgekeurd ( achteraf typ ik nu van wel maar dat is met informatie na het 2e gesprek verkregen )

dus ik vroeg een 2e gesprek aan met die indelings officier, dus weer wachten.
En na een gesprek met deze man bleek dat mijn BMI niet klopte met mijn kracht.

Ik gaf meteen aan dat de uitslag niet klopte, want ik begreep de handelingen van het apperaat niet, ( het waren ook nieuwe vreemde apperaten , niet meer de oude )

Het punt is, dat mijn gewochten gewicht te weinig was, en ik heb op alles goed cluster 3 gescoord, en hij vermeldde me dat ik zelfs met de uitslagen trainbaar was voor cluster 4, commandotroepen, of mariniers, of verkenners. Mijn conditie lag daar zelfs op. Dat in combinatie met de slecht verlopen krachttraining haalde mijn cluster naar 3-.

een onderofficier moet gewoon 3 of 3+ scoren, want anders is het raar als zijn mannen de sergeant/wachtmeester moeten assisteren bij zware opdrachten wanneer je 2 weken op noodrantsoen leeft.

Dus ik heb de afspraak gemaakt over 3 maanden terug te komen, en de krachttest op nieuw te doen, en er 2 kilo bij te hebben.. De rest blijft heerlijk goed staan, en ik ben gewoon goedgekeurd, maar wat ik wil, dan moet er 2 kilo minimaal bij, en beter scoren op de kracht oefeningen, en dat is geen punt want ik begrijp dat stomme apperaat nu pas. Ik fitness al echt lang, thaibox ook.. ik heb kracht zat, maar het ging gewoon fout, jammer dat hij niet meteen te herkansen is, daarnaast moest ik ook gewoon 2kilo extra in verband moet het punt dat ik zoiezo in de amo afval door rantsoenen etc.

Dus kei goed gegaan, maar nog wel ff terug

Kan niet wachten, 9 juni het testje!!

maar intussen moet ik nog naar de Oog en oor arts voor die testen, en urine geven..

maar zit goed.

zo een beetje een lang verhaal, maar gelijk alles kwijt
  zaterdag 8 maart 2008 @ 00:56:11 #157
188877 Stupendous76
pi_57235785
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 20:22 schreef Pumatje het volgende:
hahaha, 11 uur is t koppen dicht geweest
maar ik moest wel, de rest waren 17 jarige kinderen die allemaal een opleiding vrede en veiligheid gingen doen ( soort instroming voor de landmacht voor jongeren )

zaten er eeeeerg veel van, leger is echt serieus flink aan het uitbereiden., k vraag me af wat ze met die kereltjes gaan doen, want die mogen allemaal niet worden uitgezonden, pas over enkele jaren.zelfs mannekes van 15 die orientatie jaar gingen doen.
Defensie kampt met uittocht militairen.
quote:
knip
Repent, Pray, Forgive
  zaterdag 8 maart 2008 @ 13:19:05 #158
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57241839
ja klopt, zal het ook wel mee te maken hebben.

Maar ach, komt allemaal goed.
ff flink eten met die weightgainer, trainen erbij...

kan niet wachten om weer terug te mogen.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 15:07:37 #159
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_57243819
Nou ja, je weet nu in ieder geval dat je in de basis in orde bent, dus met een beetje training kom je er wel. Wat bedoel je trouwens met je gewicht is niet goed in verhouding met je kracht? Je BMI is wel hoog genoeg, maar je hebt te weinig vetweefsel oid?
  zaterdag 8 maart 2008 @ 16:02:32 #160
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57244680
nou als mijn kracht hoger was geweest, had het niet zo heel veel uitgemaakt en had ik geen 3- cluster gescoord, maar een gewone 3. Mijn BMI trok het nu zo naar beneden dat ik echt niet op een 3 uitkomen kon.

En ja, ik heb echt zeer weinig vetweefsel..10,55 , gemiddeld is 15% .
wat ik nu dus moet doen is 5 kilo aankomen.

anders ga ik wel voor soldaat pantserinfanterie, of Onderofficier Artillerie.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 22:13:52 #161
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_57252150
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zondag 9 maart 2008 @ 13:00:06 #162
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57260651
die chinezen zitten me echt niet lekker

en ze spioneren zichzelf nog een keertje dood.
  zondag 9 maart 2008 @ 14:37:08 #163
188877 Stupendous76
pi_57262635
quote:
'Amerika bedreiging voor de wereld' zegt Stupendous76
Repent, Pray, Forgive
  zondag 9 maart 2008 @ 18:27:23 #164
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_57267098
Die J-10 heet dan wel eigen ontwerp, het ziet er allemaal wel erg bekend uit.
  zondag 9 maart 2008 @ 18:45:03 #165
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57267447
net als hun "goalkeeper" ucche

is spionage geweest
  zondag 9 maart 2008 @ 20:11:12 #166
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_57269254
quote:
Op zondag 9 maart 2008 18:45 schreef Pumatje het volgende:
net als hun "goalkeeper" ucche

is spionage geweest
Verbaast me niks. Ten eerste zijn de Chinezen de meest actieve (industriële) spionnen ter wereld. Maar Nederland is zelf ook schuldig. Onze samenleving houdt niet van geheimen. we vinden alles wat met beveiliging te maken heeft maar onzin. "Wie wil nou weten wat ons kleine landje allemaal heeft? Niemand toch? Geheimen... "

En toen had Pakistan plots een kernbom.
En China een Goalkeeper.
Israel en de VS leren hier af en toe ook nog wel eens wat, geloof ik.
Who's next?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zondag 9 maart 2008 @ 23:23:24 #167
94346 Northside
We'll see
pi_57274024
Tsja, waarom ook niet. Beter goed gestolen dan slecht bedacht. Vraag me trouwens af wat er zou gebeuren als er in Nederland een spion gepakt zou worden... en dan het verschil tussen een spion voor de amerikanen en een chinese. Ach, waarschijnlijk zou de massa dat nooit te weten komen.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 12 maart 2008 @ 22:06:11 #168
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_57337406
Het gerucht gaat dat de Afghaanse luchtmacht 22 oude G222s van de AMI en C-27A Spartans van de USAF gaat krijgen. Alenia moet ze alleen nog opknappen.

De USAF heeft trouwens al haar 438 F-15A/B/C/D Eagles weer operationeel: alle toestelen waren grounded nadat er eind vorig jaar een toestel letterlijk uit elkaar viel tijdens een oefenvlucht.
- Privacy Matters
  woensdag 12 maart 2008 @ 22:48:10 #169
188877 Stupendous76
pi_57338884
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 22:06 schreef RonaldV het volgende:
Het gerucht gaat dat de Afghaanse luchtmacht 22 oude G222s van de AMI en C-27A Spartans van de USAF gaat krijgen. Alenia moet ze alleen nog opknappen.

De USAF heeft trouwens al haar 438 F-15A/B/C/D Eagles weer operationeel: alle toestelen waren grounded nadat er eind vorig jaar een toestel letterlijk uit elkaar viel tijdens een oefenvlucht.
What the hell moet Afghanistan nu met die vliegtuigen?
Als ze de soldaten zelf eens wat beter zouden uitrusten en opleiden, daar kan je meer mensen mee voor je winnen "in de strijd tegen het terrorisme" dan met een paar aftandse rammelkisten.
Of wil de internationale gemeenschap te veel vergoeding voor het vervoer van alle drugs en gaan ze het dan maar zelf doen?
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 12 maart 2008 @ 23:20:21 #170
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57340029
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 22:48 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Als ze de soldaten zelf eens wat beter zouden uitrusten en opleiden, daar kan je meer mensen mee voor je winnen "in de strijd tegen het terrorisme" dan met een paar aftandse rammelkisten.
Of wil de internationale gemeenschap te veel vergoeding voor het vervoer van alle drugs en gaan ze het dan maar zelf doen?
Mee eens... Maar die kisten zijn een grote stap naar zelfstandigheid van afghaanse leger.
Maar ik vind de schenking echt veel te vroeg.

er zijn niet eens uniformen voor het afghaanse leger, ze vechten met aan elkaar getapete Kalashnikovs.
  woensdag 12 maart 2008 @ 23:41:00 #171
188877 Stupendous76
pi_57341249
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 23:20 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Mee eens... Maar die kisten zijn een grote stap naar zelfstandigheid van afghaanse leger.
Maar ik vind de schenking echt veel te vroeg.

er zijn niet eens uniformen voor het afghaanse leger, ze vechten met aan elkaar getapete Kalashnikovs.
Nu ja, dat laatste schijnt dan weer wel goed te werken
Repent, Pray, Forgive
  donderdag 13 maart 2008 @ 01:49:42 #172
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_57343740
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 22:48 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

En hoe stel jij dan voor dat die soldaten door het land vervoerd worden? De wegen zijn daar bar slecht en de NAVO heeft zelf al een enorm gebrek aan capaciteit
  donderdag 13 maart 2008 @ 12:36:30 #173
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57349362
nu ik erover nadenk, volgens mij was NL hardstikke blij geweest met 2 van die transporters...

mits ze in goede staat zijn.
pi_57355404
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 12:36 schreef Pumatje het volgende:
nu ik erover nadenk, volgens mij was NL hardstikke blij geweest met 2 van die transporters...

NL (en vele andere landen) zouden blij zijn met alles wat dingen kan transporteren door de lucht
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 13 maart 2008 @ 18:07:05 #175
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_57356144
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 12:36 schreef Pumatje het volgende:

Defensie zou er blij mee zijn denk ik, alleen gaat Bos niet zo vriendelijk zijn om dat te sponsoren.
pi_57364708
Ambities terugschroeven dan maar...
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 20:40:35 #177
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_57383254
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 23:40 schreef Northside het volgende:
Welnee, meer investeren juist. Vooral in je personeel. Na ruim anderhalf decennium mogen die wel weer eens een beetje goed gevoel over de toekomst van hun werkgever krijgen.
- Privacy Matters
  zaterdag 15 maart 2008 @ 00:25:44 #178
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57388361
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 23:40 schreef Northside het volgende:
zucht.

Nederlandse krijgsmacht heeft geen Ambities.
De politiek heeft die....
  zaterdag 15 maart 2008 @ 02:30:22 #179
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_57390252
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 00:25 schreef Pumatje het volgende:

[..]

zucht.

Helaas koppelt de politiek de investeringen nooit aan de ambities. Juist die oppositiepartijen die om het hardst roepen dat er iets gedaan moet worden aan al die conflicten in Afrika willen defensie zo goed als afschaffen
  zaterdag 15 maart 2008 @ 13:32:00 #180
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_57394268
Het is alweer een zomer geleden, maar de KLu heeft in juli met een C-130H meegedaan aan Rodeo2007, een transport-oefening in de VS. Hieronder een foto van de aankomst. Volgens goed gebruik op oranje klompen.

Official U.S. Air Force photo, via Air Force Link
- Privacy Matters
  zaterdag 15 maart 2008 @ 13:43:45 #181
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57394385
Whahahaa geniaal.

we vinden het stiekem niet erg om het beeld dat ze daar van ons hebben vast te houden he

[ Bericht 3% gewijzigd door Pumatje op 15-03-2008 14:51:34 ]
  zaterdag 15 maart 2008 @ 14:48:50 #182
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_57395180
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 13:43 schreef Pumatje het volgende:
Whahahaa geniaal.

we vinden het stiekem niet erg om het beeld dat ze daar van ons hebben te veranderen he
We zijn zelf het ergste In Italië lieten we in 1995 klompen (F-16-grijs met vleugels) en een houten molen achter. De molen was voorzien van een muziekdoosje die "Tulpen uit Amsterdam" speelde.
- Privacy Matters
  zaterdag 15 maart 2008 @ 14:52:11 #183
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57395226
O god...:P
  zaterdag 15 maart 2008 @ 17:23:30 #184
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_57397595
Op de site van USAF staat geen enkele verwijzing naar die oranje klompen, ze zullen wel denken dat we er hier altijd zo bijlopen
  zaterdag 15 maart 2008 @ 21:02:11 #185
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_57401748
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 17:23 schreef Nobu het volgende:
Op de site van USAF staat geen enkele verwijzing naar die oranje klompen, ze zullen wel denken dat we er hier altijd zo bijlopen
Voor Amerikanen lopen we allemaal in Volendammer klederdracht, compleet met 'wooden shoes'. De enige aanpassing die onze crews doen aan de NAVO zijn de nomex flight suits.
- Privacy Matters
  zondag 16 maart 2008 @ 13:18:00 #186
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57411547
arme amerikaantjes.
pi_57423237
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 00:25 schreef Pumatje het volgende:

[..]

zucht.

Ja, defensie is ook alleen maar een verlengstuk van de politiek. Als ik dus zeg dat de ambities teruggeschroefd moeten worden naar aanleiding van wat bezuiniging-praat bedoel ik dus dat de politiek niet kan roepen dat Nederland overal bij moet zijn en ondertussen de geldkraan dichtdraaien. OF meer geld OF de ambities aanpassen... keuze te maken door de politiek, de "baas van defensie".
Ja, ik generaliseer.
  maandag 17 maart 2008 @ 09:36:42 #188
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57426899
juist... maar zoals ik al eerder in dit topic heb gepost.

Politiek gaat nu eindelijk kijken of het defensiebudget op navo standaard verhoogt kan worden ( dus steiging van 0,6 % dat het dus uiteindelijk op 2.0% komt.
zou mooi zijn...heel mooi

wat we vooral nodig hebben daar, is mankracht..
je hebt al begrepen zoals iedereen denk ik, je ontkomt niet meer aan de reclames van TV dat er flinke wervingen bezig zijn.

Ik roep ook iedereen op, kijk eens naar defensie.. is een goede werkgever.. Welke baan kun je anders een jongensdroom uitoefenen?? En goed betaald krijgen.

vertel je vrienden, kenissen.. over defensie.
pi_57427737
quote:
Op maandag 17 maart 2008 09:36 schreef Pumatje het volgende:

Ik roep ook iedereen op, kijk eens naar defensie.. is een goede werkgever.. Welke baan kun je anders een jongensdroom uitoefenen?? En goed betaald krijgen.
en goed betaald krijgen? Ik heb vorig jaar defensie overwogen, maar juist het salaris viel mij vies tegen.
  maandag 17 maart 2008 @ 10:46:50 #190
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57427875
hangt er natuurlijk vanaf welke rang je gaat bestijgen.

Ze betalen mij tijdens mijn opleiding 1400 euro p/m
en mijn huurkosten
en mijn ziekteverz.

bij elkaar meer dan 2000 de maand..

ben 23.

en de baan...

achter je bureau zitten en iets meer verdienen kan er niet tegenop..
pi_57431160
Ligt eraan of je achter de Nederlandse ambities staat, of defensie jouw werkgever is of niet. Als de "oude" situatie van NAVO vs. Warschaupact nog had bestaan had ik ongetwijfeld in het leger gezeten. Toen ik mijn carrierekeuze moest maken lag Sebrenica nog vers in het Nederlandse geheugen, en dat was voor mij wel DE reden om nooit bij defensie te gaan.

Inclusief oefentoelages, buitenlandtoelages, etc. etc. betaald defensie behoorlijk goed.
Ja, ik generaliseer.
  maandag 17 maart 2008 @ 18:06:33 #192
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_57435783
quote:
Op maandag 17 maart 2008 10:46 schreef Pumatje het volgende:
hangt er natuurlijk vanaf welke rang je gaat bestijgen.

Ze betalen mij tijdens mijn opleiding 1400 euro p/m
en mijn huurkosten
en mijn ziekteverz.

bij elkaar meer dan 2000 de maand..

ben 23.

en de baan...

achter je bureau zitten en iets meer verdienen kan er niet tegenop..
Dat ze je huurkosten betalen betekent zeker dat je gratis in een zaal met 20 anderen mag slapen?
  maandag 17 maart 2008 @ 18:26:26 #193
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57436128
quote:
Op maandag 17 maart 2008 18:06 schreef Nobu het volgende:

[..]

Dat ze je huurkosten betalen betekent zeker dat je gratis in een zaal met 20 anderen mag slapen?
Nee midden in het centrum van Nijmegen
ze betalen mijn huurkosten
  maandag 17 maart 2008 @ 21:51:18 #194
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_57440570
quote:
Op maandag 17 maart 2008 18:26 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Nee midden in het centrum van Nijmegen
ze betalen mijn huurkosten
Omdat je tijdens je opleiding als sld3 dat niet fatsoenlijk zelf kunt opbrengen?
  maandag 17 maart 2008 @ 21:55:57 #195
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_57440677
quote:
Op maandag 17 maart 2008 18:06 schreef Nobu het volgende:

[..]

Dat is al heel lang niet meer zo. Het maximale aantal kamergenoten dat ik had was 5, en dat kwam door een verbouwing in de legering. Normale legering is afhankelijk van je rang. Officieren alleen op een kamer, onderofficieren delen een kamer. En alleen manschappen zitten met maximaal 4, maar hun kamer is dan wel een stuk groter (dat was iig zo tot 2000).
- Privacy Matters
  maandag 17 maart 2008 @ 22:22:49 #196
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_57441396
Als je je opleiding afgerond hebt wel inderdaad, maar Pumatje moet nog beginnen. Ik neem tenminste aan dat zijn huur niet meer betaald wordt nadat hij zijn opleiding heeft afgerond.
  maandag 17 maart 2008 @ 22:52:17 #197
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57442265
quote:
Op maandag 17 maart 2008 21:51 schreef Nobu het volgende:

[..]

Omdat je tijdens je opleiding als sld3 dat niet fatsoenlijk zelf kunt opbrengen?
gast, ik wordt opgeleid tot sergeant.. geen sldt3 na mijn FO ook wachtmeester geheten.

en ook na mijn opleiding betalen ze mijn huur ja.
dan stijgt ook mijn loon.
  maandag 17 maart 2008 @ 23:00:54 #198
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_57442469
Tijdens je AMO ben je sld3, wat je uiteindelijk ook gaat doen. Hoe zit dat trouwens met die huur, klinkt erg interessant. Dat geldt niet voor iedereen zeker, mij is er nooit iets over verteld itt zorgverzekering
pi_57442517
quote:
Op maandag 17 maart 2008 23:00 schreef Nobu het volgende:
Tijdens je AMO ben je sld3, wat je uiteindelijk ook gaat doen. Hoe zit dat trouwens met die huur, klinkt erg interessant. Dat geldt niet voor iedereen zeker, mij is er nooit iets over verteld itt zorgverzekering
Dat van de huur vindt ik ook gek een vriend van mij moet betalen (wel heel weinig) voor zijn kamer op de basis
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 17 maart 2008 @ 23:55:31 #200
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_57443904
quote:
Op maandag 17 maart 2008 23:00 schreef Nobu het volgende:
ja me amo, die duurt de helft van mijn opleiding.

en zoals ik al zei, huur wordt betaald door def.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')