hahaha, 11 uur is t koppen dicht geweest

maar ik moest wel, de rest waren 17 jarige kinderen die allemaal een opleiding vrede en veiligheid gingen doen ( soort instroming voor de landmacht voor jongeren )
zaten er eeeeerg veel van, leger is echt serieus flink aan het uitbereiden., k vraag me af wat ze met die kereltjes gaan doen, want die mogen allemaal niet worden uitgezonden, pas over enkele jaren.zelfs mannekes van 15 die orientatie jaar gingen doen.
In ieder geval het was erg tof, ik zal even vertellen hoe het is gegaan.
Ik kwam aan op Adam centraal, meteen naar de kade gegaan met een tas van 15 kilo, kut tas.. dus 1 schouder naar de kut.. ( zo'n goedkoop jaren 80 roze - zwart kleurig ) ruksportas van Fl 15,-
Maargoed eenmaal op de steigers aangekomen, de boot was weg
Ruk RUK RUK, en niemand kende een marinebasis in Adam,
Pumatje : Meneer de busschauffeur, enig idee hoe ik bij de Marinebasis kom?
BC : Nee nee, geen idee doei.
( kut amsterdammers, zo verdomde onbeleefd )
maargoed, wat bleek ze dachten dat ik een Marinewerf/haven zocht.. nee een basis.
Na gezeik heeft een Politieagent me het pad gewezen hoe te lopen, ik had een kaart bij mij... dus opzich had het zo ook wel gelukt maar adam is een ramp met al die plassen, steigers, aanlegkades en gebouwen.
Het bleek echt geen 20 min lopen te zijn zoals aangegeven, maar 10 ofzo.. dus ik erheen. basis binnen.

Daar aangekomen zaten er zo'n 100 jongeren te wachten.. en daar kwamen de "slaaplekkers"
Meteen verandering van aanpak,

BAKKES DICHT, BUITEN OPSTELLEN IN RIJEN VAN 3!~
nou, daarna erin.. keten en slapen.
Ochtend.. eindelijk
5 uur opgestaan, gedouched en toen begonnen de onderzoeken, met VEEEEL WACHTEN, AARGH
oke, in chronologische volgorde.
Psychologische vragenlijst met 133 vragen.
Wachten
Bloeddruk test, vragen over eventuele hart/long problemen
hart test
Long test
rug werd bekeken
allemaal goed , weer naar de wachtkamer
Daar werd ik
gewogenDaarna kon ik gaan liggen, hartfilmpje werd gemaakt. Dit was belangrijk want
was dit niet goed, mocht ik niet fietsen. ( er was een jongen die meteen bij het hartfilmpje een in paniekschietende hart-arts meemaakte, want de Ambulance werd gebeld, en in 1 minuut stond er een ambu op de marinebasis.. hij had een bloedprop en wist hier niets van !!!

Net op tijd bij.. en werd meteen geopereerd..afgekeurd wel
Ik werd daarna weer terug gestuurd, wachtkamer.
weer wachten.. AFBvoor Pumatje! ging het ineens.. dus dat hart zal wel goed zijn geweest dacht ik.
Fietsen, daaaar had ik me zooon zorgen om gemaakt! Ik rook, dus was mijn conditie wel goed!?
Maar ik had goed getrained, maar toch zo onzeker als wat.
Allereerst krachtoefeningen, zo'n rare machine moet je omhoogduwen met vanalles.
ik snapte het apperaat niet en het personeel was zo enorm kortaf en onbeleefd.. ik begreep er geen hol van en zo deed niemand dat want een fatsoenlijke uitleg kreeg je niet, het werkte met piepjes en geluidjes en ik ( net als iedereen ) spande zich zo erg in met zo veel geluid dat ik piepjes negeerde en ik merkte al.. dat ging niet lekker, op naar het fietsen, de conditie test.
Dus fietsen, 1000 sensoren om, en fietsen maar.. elke minuut komt er 25% van mijn lichaamsgewicht bij.
Dus het begon, en tering.. ik hield dat makkelijk lang vol, lekker rechtop fietsen, stelde geen zak voor, en die anderen maar fietsen als een gek, en hijgen, en hijgen en hijgen!! En na 9 minuten stopte iedereen of de artsen zagen de monitoren flippen, dus ik bleef als enige over en bij 14 minuut en 23 seconden moest ik stoppen , ik kon nog iets langer, maar ik was best dood.
Dat was dus echt perfect. Dat zeiden de artsen ook.
Nou, terug naar de wachtkamer.. daar wachten wachten.
Uiteindelijk kantine, lekker eten.
Daarna wachten, en ineens een gesprek met de psycholoog.
Die stond mij al op te wachten. En dit was voor iedereen de grote vrees..
Maar na een gesprek met vanalles helemaal in orde, ik gaf eerlijk antwoord enhet klopte precies
met de vragenlijst die ik in de ochtend had ingevuld, positief! WHohoehoeoheohoe!
Nou mijn dag kon niet meer stuk en het is zo tof daar, want iedereen zit daar met dezelfde kant op met de neuskes

Iedereen moedigd elkaar aan en het was top, de gehele tijd is dit er. Iedereen lult met elkaar en praat over het leger en zijn/haar vrije tijd. Echt een top sfeer.
Maargoed, weer terug gestuurd naar de Wachtkamer, weer wachten.
En toen mocht ik op het eindgesprek komen!!
Zo benieuwd , maar ik was ervan overtuigd, ik had overal super gepresteerd behalve ietsjes minder bij de krachttest. Maar dat zat me niet dwars ik had namelijk super gefietst.
En weeeer wachten op je beurt, een half uur. SLopend uur!
En ja daar mocht ik!
Nou, gepsrek gehad met de officier van indeling.. pff en hij zei.
Sorry pumatje, je bent niet goedgekeurd voor de Functie Cavalerie Onderofficier.
Ik werd meteen gek vanbinnen en dacht, Neeee wtf is er aan de hand?
Nou, je bmi klopt niet met je kracht en etc. Maar je kunt wel meteen een contractje krijgen voor Onderofficier Artillerie.. of verbinding,etc.. Ja ik ga een beetje met telefoonsprutsen ofzo.. bekijk het dacht ik. Artillerie leek me nog wel tof, maar nee..Of ik moest 3 maanden later terugkomen voor een herkeuring voor mijn kracht..
Nou, weer een formulier gekregen wat ik indienen kon bij kamer 38, dus daarheen.. en weer wachten, wachten wachten wachten.. En daar aangekomen kreeg ik weer een persoon die mijn toekomst bij defensie ging bespreken, nou die was relekst en hij gaf mij aan dat hij mij zag zitten bij de artillerie.
Maar ik wil perse bij de Cavalerie, klaar.. oke.. 3 maanden wachten.
de herkeuring dan. Maar ik snapte niet precies waar ik nu op was afgekeurd ( achteraf typ ik nu van wel maar dat is met informatie na het 2e gesprek verkregen )
dus ik vroeg een 2e gesprek aan met die indelings officier, dus weer wachten.
En na een gesprek met deze man bleek dat mijn BMI niet klopte met mijn kracht.
Ik gaf meteen aan dat de uitslag niet klopte, want ik begreep de handelingen van het apperaat niet, ( het waren ook nieuwe vreemde apperaten , niet meer de oude )
Het punt is, dat mijn gewochten gewicht te weinig was, en ik heb op alles goed cluster 3 gescoord, en hij vermeldde me dat ik zelfs met de uitslagen trainbaar was voor cluster 4, commandotroepen, of mariniers, of verkenners. Mijn conditie lag daar zelfs op. Dat in combinatie met de slecht verlopen krachttraining haalde mijn cluster naar 3-.
een onderofficier moet gewoon 3 of 3+ scoren, want anders is het raar als zijn mannen de sergeant/wachtmeester moeten assisteren bij zware opdrachten wanneer je 2 weken op noodrantsoen leeft.
Dus ik heb de afspraak gemaakt over 3 maanden terug te komen, en de krachttest op nieuw te doen, en er 2 kilo bij te hebben.. De rest blijft heerlijk goed staan, en ik ben gewoon goedgekeurd, maar wat ik wil, dan moet er 2 kilo minimaal bij, en beter scoren op de kracht oefeningen, en dat is geen punt want ik begrijp dat stomme apperaat nu pas. Ik fitness al echt lang, thaibox ook.. ik heb kracht zat, maar het ging gewoon fout, jammer dat hij niet meteen te herkansen is, daarnaast moest ik ook gewoon 2kilo extra in verband moet het punt dat ik zoiezo in de amo afval door rantsoenen etc.
Dus kei goed gegaan, maar nog wel ff terug
Kan niet wachten, 9 juni het testje!!
maar intussen moet ik nog naar de Oog en oor arts voor die testen, en urine geven..
maar zit goed.
zo een beetje een lang verhaal, maar gelijk alles kwijt