quote:Op maandag 11 februari 2008 09:48 schreef Suzanna het volgende:
Hier zo'n nuchtere die het onzin vindt om zoveel geld uit te geven voor slofjes waar ze zo weer uit groeien. Die van de Hema zijn in mijn ervaring zelfs fijner dan zgn. ' Zootjes'. Gaan veel minder makkelijk uit... Zootjes krijgen handige kinders ook makkelijk uit!
Hema-slofjes van leer zijn ook soepel, hebben ook opgeruwd leer aan de onderkant en zorgen er dus voor dat kindjes niet uitglijden.
En pasgeleden heb ik op de markt ook slofjes gekocht, 10 euro, ook leer met opgeruwd leer aan de onderkant. Waren ook heel schattig. (en ik ben er alweer 1 van kwijt, ben blij dat die geen 35 euro kostten!)
Maar goed, zelluf weten hoorik snap het ook wel weer, maar voor de mensen die niet zoveel geld te besteden hebben: marktkraampjes hebben ze soms, en in mijn ervaring zijn de Hema-leren-slofjes ook heel goed.
Link:
Hema-slofjes
Dat kreeg onze middelste bull ook.quote:Op maandag 11 februari 2008 13:22 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, ik ga zo maar even voeding voor hongerige babietjes halen denk ik.
Hij was hier om 1 uur niet meer te houden terwijl hij pas om 2 uur weer een fles mocht.
Die zit er nu dus gewoon alvast in.
quote:Op maandag 11 februari 2008 13:49 schreef p_iglet het volgende:
Zo dan, worden grote flensjes
Soms is het best makkelijk datik me niet druk hoef te maken over hoeveelheid melk...
Dat is dan weer het makkelijke van borstvoeding. Al komt dat kolven af en toe wel me neus uit.
Pepijn heeft trouwens geen koemelkallergie![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zelf wel daarom nu voorzichtig uitgeprobeerd en Pepijn 3x hapjes yoghurt mee laten eten met zijn papa. Maar dat ging gewoon goed. Geen extra huiduitslag, jengeligheid of andere vervelende dingen.
Lief!quote:Op maandag 11 februari 2008 13:38 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Dat kreeg onze middelste bull ook.En tot ver na zijn eerste verjaardag ook nog een nachtvoeding
Wacht ik had een punt met deze post.
![]()
Ze gaan je op het bureau vast vertellen dat het niet hoeft enzo. Maar volg je gevoel aangaande de trek van je kind! (ook al slaapt die wel lekker door zie ik nu)
Ik ben zo blij dat ik die extra voeding (later ook nog met rijstebloem erin) heb volgehouden. Nu is zijn gewicht aan de lage kant in verhouding tot zijn lengte maar hij eet nog steeds met gemak 8(!) boterhammen tussen de middag. Het is een kind met snelle verbranding.
maar goed, dit dus even...![]()
(terug naar lurkstand)
hebben ze nog wat gezegd over het hangen?quote:Op maandag 11 februari 2008 12:46 schreef vamperotica het volgende:
Net voor de eerste afspraak naar het CB geweest... Mn manneke weegt gewoon al 5110 gram!!
En hij is nu 52.5 cm...
Alles zag er goed uit en we stonden zo weer buiten... Volgende keer "mag" ie voor zn eerste prikkie...
We hoeven niet meer terug. Vind het wel jammer, gezellige/aardige/lieve mensen in het Bronovo !quote:Op maandag 11 februari 2008 13:45 schreef Deepfreeze het volgende:
Die kleine pannekoekjes gaan lekker gelijk op! Hoeven ze nu niet meer terug?
En dan hebben we nog 3 maanden om een fles te laten verdwijnen.. Dat moet lukken
Neuj.... Alleen dak gezien het gewicht dat ie bijgekomen is me echt geen zorgen hoef te maken dat ie niet genoeg krijgt!! Ze vond het draagdoekidee wel een goed plan... Heb er van de week 1 gekocht...Nu ff afwachten wanneer ie binnenkomtquote:Op maandag 11 februari 2008 14:35 schreef draculettetje het volgende:
[..]
hebben ze nog wat gezegd over het hangen?
kee, ik hoop dat dat goed gaat werken in ieder geval we keep in touch....quote:Op maandag 11 februari 2008 14:37 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Neuj.... Alleen dak gezien het gewicht dat ie bijgekomen is me echt geen zorgen hoef te maken dat ie niet genoeg krijgt!! Ze vond het draagdoekidee wel een goed plan... Heb er van de week 1 gekocht...Nu ff afwachten wanneer ie binnenkomt
Toen ons monstertje geboren en gewogen was riep ik enthousiast dat ie dan wel meteen door mocht slapen, met zo'n gewicht ( en bijbehorend speklaagje) kon het wat lijhuh niet????quote:Op maandag 11 februari 2008 14:33 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Lief!
De kraamhulp zei toen ook al dat hij een hongerige baby leek te zijn maar door de spruw is dat een beetje naar de achtergrond verdwenen lijkt het.
Nu dat helemaal weg is hebben we gewoon een hongerlapje.
Ik heb net voeding voor hongerige baby's gehaald en daar gaan we het maar eens mee proberen.
Ik was blij dat de kinderarts in het ziekenhuis idd zei dat evt. jbpm zou mogen, dan lijkt me dit (met extra rijstzetmeel voor de vulling zonder extra kcal) ook niet zo'n probleem.
Ja...Moest er ook om lachen.... Ben wel blij dat at monster nog wel "baby-achtig" is... Niet dat we opeens zo'n peuter op schoot hebben ofzo!!quote:Op maandag 11 februari 2008 13:17 schreef Deepfreeze het volgende:
Wat een grapig dat verschil tussen mini spookje en mini vamp. Terwijl er een maand tussen zit in leeftijd..
Beaker, dat had je al gezegd![]()
Maar graag gedaan! En dat Jet het ook geweldig vind is helemaal mooi meegenomen..
wij hebben 3 maart pas eerste afspraakquote:Op maandag 11 februari 2008 12:46 schreef vamperotica het volgende:
Net voor de eerste afspraak naar het CB geweest... Mn manneke weegt gewoon al 5110 gram!!
En hij is nu 52.5 cm...
Alles zag er goed uit en we stonden zo weer buiten... Volgende keer "mag" ie voor zn eerste prikkie...
Hoezo zo laat dan pas eigenlijk?quote:Op maandag 11 februari 2008 16:13 schreef Troel het volgende:
[..]
wij hebben 3 maart pas eerste afspraak
Hier zit de arts dus vol. De assistente is toen thuis langs geweest en toen gaf ze deze dag door. We mogen wel lekker vroegquote:Op maandag 11 februari 2008 17:16 schreef TearSong het volgende:
[..]
Hoezo zo laat dan pas eigenlijk?
Wij 'mogen' 18 febr. Alleen dan niet voor een afspraak met de arts zoals in de eerste maand zou moeten, maar de verpleegkundige, want de arts zat al vol en de eerstvolgende plek zou te laat pas zijn (eind febr...dan vonden ze te laat als de afspraak met 1 maand moet plaatsvinden...)
Aanleggen?quote:Op maandag 11 februari 2008 22:01 schreef assie het volgende:
Iemand tips voor regeldagen ???![]()
Ons kleine meidje Sophie zit sinds gisteren (waarschijnlijk) in haar 6 maanden regeldagen.... Begin vannacht met gillen, krijsen, pfff heel vermoeiend. En niet meer willen slapen vervolgens.
Rest van de dag hetzelfde beeld. Kan een tijdje goed gaan om vervolgens weer een tijdlang het op een gillen te zetten. Naar bed brengen wil niet, knuffelen is ook niet goed.....
Iemand een goede tip????
Jaaaa! Ik maak foto's hoor!quote:Op dinsdag 12 februari 2008 09:04 schreef Nijna het volgende:
Beaker, veel plezier op de kinderboerderij en bij de HEMA natuurlijk.
Dan moet je wel even zeggen wanneer hij geboren is, want dat weet ik niet uit mijn hoofd hoor.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 10:18 schreef Ardenlyn het volgende:
Mag Maarten ook erbij?
Zie ineens dat hij er niet instaat.
Tsss lullig hoor dat je dat niet weetquote:Op dinsdag 12 februari 2008 10:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dan moet je wel even zeggen wanneer hij geboren is, want dat weet ik niet uit mijn hoofd hoor.![]()
Assie je verhaal komt me zo bekend voorquote:Op maandag 11 februari 2008 22:01 schreef assie het volgende:
Iemand tips voor regeldagen ???![]()
Ons kleine meidje Sophie zit sinds gisteren (waarschijnlijk) in haar 6 maanden regeldagen.... Begin vannacht met gillen, krijsen, pfff heel vermoeiend. En niet meer willen slapen vervolgens.
Rest van de dag hetzelfde beeld. Kan een tijdje goed gaan om vervolgens weer een tijdlang het op een gillen te zetten. Naar bed brengen wil niet, knuffelen is ook niet goed.....
Iemand een goede tip????
quote:Op dinsdag 12 februari 2008 11:12 schreef DaviniaHR het volgende:
Het ontspeenbeleid gaat goed.
Thanks voor de reactiesquote:Op dinsdag 12 februari 2008 11:12 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Assie je verhaal komt me zo bekend voorVannacht heeft Linde voor het eerst weer doorgeslapen sinds een dag of 9 dus er is hoop! Hier was het waarschijnlijk ook datzelfde sprongetje met gillen, huilen, zeuren en miepen. Heel veel sterkte en probeer vooral zelf veel te rusten zodat je het allemaal goed aan blijft kunnen zonder slaap. Misschien kan iemand anders een dagje op Sophie passen zodat je even energie bij kunt tanken? Veel sterkte deze dagen en het is inderdaad een faaaaaaaase
Ik las in Oei ik groei dat het tussen de 1 en 6 weken kan duren geloof ik.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 12:27 schreef assie het volgende:
[..]
Thanks voor de reacties![]()
Het knuffelen lijkt wel iets te werken, iig wordt ze er wat rustiger van....
Een dag of 9 duurde bij jullie deze sprong??? Als dat zo'n beetje gemiddeld is hebben we dus nog een week te gaan..... pfffarme meid (en wij ook wel een beetje)
quote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:37 schreef Ticootje het volgende:
Het gaat echt super hier. Jennifer komt elke 2 uur voor de voeding. Ook 's nachts. Soms maakt ze er 3 uur van. Maar heel netjes. Ze is al wat aangekomen.. geboortegewicht was 3810, dat was maandag 3590 en vandaag was het 36...nog wat.
Mijn rug doet echt heel veel pijn. Dat is eigenlijk het enige waar ik last van heb, en mn borsten een beetje.
Ze is echt zo mooi en lief!! Nu pas snap ik dat moeders echt verliefd worden op hun kindje. Ik heb namelijk nooit echt iets gehad met kleine babies...ik vond het maar eng. Maar nu met mijn kleine... Ik moet echt mezelf tegenhouden om haar niet 24 uur per dag tegen me aan te houden.
Wat goed om dat ook eens te lezen van een ervaringsdeskundige (maar wat vervelend dat het zo heeft moeten lopen). Op zich kan een tepelhoedje natuurlijk goed werk doen, maar eigenlijk is dat maar in een paar heel specifieke gevallen en meestal wordt het onterecht en onjuist gebruikt. Op het moment dat je een hoedje nodig hebt omdat het anders pijn doet dan is er meestal iets niet goed bij het aanleggen en dan is een hoedje juist niet de goede weg.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:52 schreef Stiemie het volgende:
Ticootje gefeliciteerd!
Las ik nou dat jij voedt met een tepelhoedje? Let dan goed op dat je meisje wel genoeg binnenkrijgt hoor. Hier hebben we een nogal dramatische start gehad met Linde omdat ze gewoon honger had. Overigens kon dat volgens dokter, kraamhulp, verloskundige helemaal niet, maar was het toch echt zo. In het begin ahd ze nog niet zoveel nodig, dus dat lukte nog wel maar hoe ouder ze werd, hoe moeilijker het was om genoeg door dat ding heen te kunnen drinken.
Ik durfde na 2 maanden onze piranja nog steeds niet zonder tepelhoedje te voeden omdat het te pijnlijk bleef. Een bezoekje aan de lactatiekundige liet echter zien dat het wel pijnloos kon, maar toen was ze al zo aan flesjes gewend dat we niet echt meer terug konden.![]()
Let dus vooral op je eigen gevoel en blijf lekker zo van je meisje genieten!
Ik moest in het begin een tepelhoedje gebruiken omdat Linde in het ziekenhuis meteen mijn tepel tot bloedens toe had kapotgezogen. Je krijgt daar echt je kind in je armen gedrukt om te voeden en dan rennen ze alweer door naar de volgende ondertussen roepend: roep maar als je klaar bent! Maar wanneer ben je nou klaar?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 17:29 schreef owlet het volgende:
[..]
Wat goed om dat ook eens te lezen van een ervaringsdeskundige (maar wat vervelend dat het zo heeft moeten lopen). Op zich kan een tepelhoedje natuurlijk goed werk doen, maar eigenlijk is dat maar in een paar heel specifieke gevallen en meestal wordt het onterecht en onjuist gebruikt. Op het moment dat je een hoedje nodig hebt omdat het anders pijn doet dan is er meestal iets niet goed bij het aanleggen en dan is een hoedje juist niet de goede weg.
Er zijn ook geen kindjes die "te hard" zuigen. Alle gezonde kindjes zuigen vreselijk hard. Zo hard dat het pijn doet als ze verkeerd aanliggen.
Maar gelukkig doet het geen pijn als ze goed aanliggen en dat goed aanliggen dan kan een lactatiekundige of een contactpersoon van een van de borstvoedingsverenigingen perfect uitleggen.
Ja dat bedoel ik. Linde krijgt nu alleen nog rooibosthee. (Nou ja ik geef het en zij neemt 1 a 2 slokjes en gooit de fles dan weg) Of zit daar ook caffeine in?quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:01 schreef owlet het volgende:
Als je fruitsmaakjes geeft kan je ook prima gewone thee geven. Het is beide "normale" thee alleen de een heeft een kunstmatig smaakje.
Ronja drinkt rooibos en verschillende kruidentheetjes. Nog geen gewone thee, daar zit tcoh aardig wat caffeïne in en dat lijkt me niet zo goed voor een kleintje.
Sterrenmix is lekker zoet!quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:48 schreef Stiemie het volgende:
Hier bij het cb zeiden ze eigenlijk alleen kruidentheeMag zwarte thee dan ook gewoon? Linde houdt in ieder geval niet van rooibosthee. Ik ga maar eens met een smaakje proberen, da's dan misschien wat zoeter voor haar. Misschien lust ze het dan wel!
quote:Op donderdag 14 februari 2008 09:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Kersje, wat liefHeb je nog lekker geknuffeld gisteravond?
Gil... Pm me maar. Ik denk dat ik wel even langs kan gaan.quote:Op woensdag 13 februari 2008 21:33 schreef owlet het volgende:
en ik ken een heeeeeeeeel lieve en leuke Haagsche lactatiekundige, dus mocht je interesse hebben in haar nummer dan gil je maar
Vragen zijn nooit stomquote:Op donderdag 14 februari 2008 19:46 schreef Stiemie het volgende:
Beaker waarom maag Jet geen melk? Of stel ik nu een hele stomme vraag![]()
toch niet hun hele eerste jaar (of 2) lang neem ik aan?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:56 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Ik geef dat iedere dag, 's morgens en 's avonds. Juist omdat het homeopatisch is geef ik het iedere dag.
Ik had zoiets ook met de meiden. Zij gaan de laatste tijd niet meer slapen voordat ze de nacht in gaan, laat maar zeggen. Ze blijven dus wakker.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 20:58 schreef Nijna het volgende:
Vraagje...
Ik maak Mirte rond 19.00/19.30u wakker om te badderen en daarna krijgt ze dan de fles. Nu is het sinds een week dat ze echt diep lijkt te slapen, ze moppert/huilt of slaapt verder als ik haar op het aankleedkussen leg en het badderen vind ze (wellicht doordat ze liever wil slapen) niet echt wat (eerder wel). Ze drinkt de fles ook niet helemaal leeg (meestal iets van 40cc over van de 200). De fles ervoor krijgt ze om een uur of 3 en 's avonds op een uur of 11 krijgt ze er ook nog eentje (totaal 5 op een dag).
Wat moet ik hier nou mee?
Kan ik haar laten liggen tot ze zelf wakker wordt en dan uiterlijk om een uur of 11 wakker maken? (of ben ik dan haar nachtslaap aan het verleggen?) of haar misschien een beetje later wakker maken (uur of 8 a half 9) en dan hopen dat ze doorslaapt (dus een fles laten vervallen...?) met natuurlijk de kans dat ze weer 's nachts komt...
DF, had jij een tijdje terug niet ook zoiets bij de hand?
Iemand tips, ideeën of dingen die ik vooral niet moet doen?
jawel, voor nu lijkt het goed te werken. Geen idee hoelang ik het nog ga geven. Ik weet ook niet of het doorkomen van de eerste tandjes het meest pijnlijk is...Neem even aan dat de druk minder wordt zodra er meer tandjes zijn ?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 20:34 schreef bixister het volgende:
[..]
toch niet hun hele eerste jaar (of 2) lang neem ik aan?
bronquote:Chamodent druppels bij voorkeur een half uur voor/na de maaltijd toedienen, even in de mond laten houden en dan laten doorslikken. Na twee weken aaneengesloten gebruik kun je het beste een week stoppen. Heeft je kind nog steeds last van doorkomende tandjes, dan kun je het gebruik weer hervatten.
Nee hoor viefquote:Op zaterdag 16 februari 2008 23:26 schreef Vivi het volgende:
Ik heb nog nooit chamodent gegeven..ik geef Dean gewoon een paracetamolletje als ie tandpijn heeft..is dat niet goed dan?
Er staan ons helaas nog wat onderzoeken te wachten incl. 2 dagopnames eentje in mei en daarna in juni of juliquote:Op zaterdag 16 februari 2008 23:49 schreef Kersjes het volgende:
Beaker, wat een heftige start is dat geweest voor Jet! Niks blijvends aan overgehouden hoop ik?
Voor de nacht bevalt het prima, maar overdag slaapt hij toch beter gewoon onder zijn dekentje lekker strak ingepakt, dat krijg ik met die slaapzak toch niet helemaal goed voor elkaar, ondanks dat ik het lakentje overdwars gedaan heb.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 21:49 schreef klein_spookje het volgende:
be hoe bevalt de zak?
Nee hoor, ik was altijd op 30 graden!quote:Op zondag 17 februari 2008 20:33 schreef Kersjes het volgende:
En Jet al haast uit maatje 74 gegroeid, wat groeit ze hardOf heeft Beaker te heet gewassen?
Neequote:Op maandag 18 februari 2008 09:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ladies in concert....!
Ze kan er echt niet tegen als een ander kindje huilt, dan raakt ze compleet overstuur. Hebben jullie kiddies dat ook?
dat mag je heerlijk zelf weten of je een papfles wilt geven, moet niet mag wel...quote:Op maandag 18 februari 2008 19:30 schreef DaviniaHR het volgende:
K heb nog een vraagje: ik was vandaag bij de etos, en daar hebben ze rijstebloem voor de pap, groeipap, nog iets anders papperigs, pyjamapapje, weetikveelwat allemaal. als we nou gaan bijvoeden, wordt dan ook een fles vervangen doo papfles (met papspeen, uiteraard)?
en zo ja, is dat dan gewoon met rijstebloem, of met zo'n groeipap dinges?
en ik heb dentinox gekocht
Pepijn krijgt pap omdat hij op de opvang nauwelijks uit een flesje drinkt... daar kan hij leven op 100ml melk op een dag van 10 uur. Dat vind ik echt te weinig, want dan haalt hij het 's avonds en 's nachts in.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 09:11 schreef klein_spookje het volgende:
Waarom geven jullie pap? Dat vraag ik me sereus af wij hebben het bij Mara nooit gegeven. Zij kreeg met 6 maanden bijvoeding en is daarna gewoon met ons ritme meegegaan van s ochtends brood, tussen de middag brood, s avonds warm eten en dan de borst voor het naar bed gaan.
Pap heeft buiten het vullen toch geen extra waarde?
Ik geef pap, omdat ze 12 tot 13 uur slapen en dan gewoon honger hebben. Pap drinken zij gewoon zelf uit de fles. Ik zet ze in de wipstoel en zij klokken het binnen no time achterover. Prima ontbijtje om de dag mee te beginnen.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 09:11 schreef klein_spookje het volgende:
Waarom geven jullie pap? Dat vraag ik me sereus af wij hebben het bij Mara nooit gegeven. Zij kreeg met 6 maanden bijvoeding en is daarna gewoon met ons ritme meegegaan van s ochtends brood, tussen de middag brood, s avonds warm eten en dan de borst voor het naar bed gaan.
Pap heeft buiten het vullen toch geen extra waarde?
Gewone pinda's eten wordt afgeraden ivm verslikken. Als een stukje pinda in de luchtwegen komt kan dit als reactie een zwelling in de luchtwegen geven waardoor een kind het heel benauwd kan krijgen.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 12:32 schreef Deepfreeze het volgende:
PindakaasLijkt me sterk. Al doet heb CB wel vaker raar. Pinda's worden pas geadviseerd van een jaar toch? Hoe kunnen ze dat dan bij 6 mnd al adviseren? (iets met allergieen/vetten enzo)
Hier was ook het advies 3 flessen vanaf 6 maanden.. Staat zelf op het formulier dat we hebben gekregen.. Al gaat dat nu vanzelf nu Chris zijn boterham (met smeerkaas) opeet..
Ik krijg er trouwens ook weinig andere vloeistof in dan die 600 cc opvolgmelk. Hoogstens 60cc zoethoutthee.. En natuurlijk uit het fruit/groente/toetje.. Maar meer drinken hoeft ook niet perse van mijn CB-briefje![]()
Stiemie, Linde is dus van die bacterie af?
Kersje, wat een slim jochie heb je, om gewoon lekker op jou dag wakker te zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |