abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56660525
Vorige topic: Het grote kleine babietjes topic deel 133

Babietjes:

***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
12 december 2007: Caspar, zoon van Droeke en Droekestijger
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
24 december 2007: Maarten, zoon van Ardenlyn
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben, zoon van Troel en Bert
17 januari 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
6 februari 2008: Dennis, zoon van Hestria
7 februari 2008: Matthijs, zoon van Suerte
9 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
9 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje

Quote uit vorige topic:
quote:
Op maandag 11 februari 2008 09:48 schreef Suzanna het volgende:
Hier zo'n nuchtere die het onzin vindt om zoveel geld uit te geven voor slofjes waar ze zo weer uit groeien. Die van de Hema zijn in mijn ervaring zelfs fijner dan zgn. ' Zootjes'. Gaan veel minder makkelijk uit... Zootjes krijgen handige kinders ook makkelijk uit!

Hema-slofjes van leer zijn ook soepel, hebben ook opgeruwd leer aan de onderkant en zorgen er dus voor dat kindjes niet uitglijden.
En pasgeleden heb ik op de markt ook slofjes gekocht, 10 euro, ook leer met opgeruwd leer aan de onderkant. Waren ook heel schattig. (en ik ben er alweer 1 van kwijt, ben blij dat die geen 35 euro kostten!)

Maar goed, zelluf weten hoor ik snap het ook wel weer, maar voor de mensen die niet zoveel geld te besteden hebben: marktkraampjes hebben ze soms, en in mijn ervaring zijn de Hema-leren-slofjes ook heel goed.

Link:
Hema-slofjes

[ Bericht 22% gewijzigd door Lois op 14-02-2008 19:20:16 ]
pi_56660755
Ha ik vroeg me al af waar het nieuwe topic was

Hier hebben ze ook altijd van die leuke slofjes bij de hema, maar altijd net niet in de maat die ik voor Linde nodig heb. Ze heeft trouwens al een paar donkerblauwe gehad (die zijn inmiddels te klein) en ik heb nog een paar donkerblauwe alvast voor op de groei. Waren deze zomer bij Kruidvat in de aanbieding voor maar 10 euro dus die kon ik niet laten liggen.

Vannacht hebben we echt zooooo lekker geslapen En vanmorgen belde mijn moeder om 7 uur om te vertellen dat alles tijdens het logeren prima was gegaan. Vannacht was ze 2x wakker ivm speentje, maar verder geslapen als een blok. Toen mijn moeder belde, sliep Linde ook nog. We snappen er echt helemaal niks van Waarom slaapt ze daar wel gewoon en bij ons niet? Heb er zelfs nog even aan gedacht dat ze het bij ons misschien niet leuk vindt
pi_56660826
Stiemie, is zeker niet omdat ze het bij jullie niet leuk vind.
Het gezegde "vreemde ogen dwingen" gaat bij baby's soms ook al op.

Alle neefjes en nichtjes van Pepijn (3 stuks) slapen door 's nachts sinds ze 2 nachten op rij bij oma gelogeerd hebben. En dat is echt niet omdat oma ze de hele nacht laat krijsen ofzo. Gewoon raar

Er gewoon van genieten dat zowel jullie als Linde nu een nachtje goed geslapen hebben. Wie weet heeft ze het nu weer door en gaat het vannacht ook goed.
pi_56660876
Zo trots op m'n mannetje
2 nachten terug 23:00 voeding en daarna geslapen tot 4:30
Voeding en doorgeslapen tot ong 8:00

Gisteren voor de 1ste keer op visite en veel te lang gebleven
Was heel gezellig en Maarten was erg relaxed maar achteraf was het toch beter om korter te blijven maar helaas.
Hij was heel druk met zijn voeding om 23:00 en ik had echt zoiets van potdomme ik heb het verpest
Ging zo goed die ene nacht en nu zal het wel mis gaan en zal hij niet gaan slapen.
Ikzelf was bekaf en ook voor mij was het op visite gaan veel te lang.
Mijn man heeft maarten over genomen en zei van "ga jij maar alvast op bed liggen ik kom straks wel als hij in bed ligt"

Had al een heel groot vermoeden dat het weer een slapeloze nacht zou zijn maar ineens na een half uurtje kwam mijn man in bed en we zijn in slaap gevallen.......tot kwart voor 5!!!!!
Maarten is net als die nacht ervoor heerlijk gaan slapen.
Voor ons echt zo'n fijn iets omdat ik niet anders wist dan slecht slapen tijdens de zwangerschap en voor beide ong 2 a 3 uurtjes achter elkaar slapen sinds Maarten er is.
Na de 5 uur voeding ook weer gaan slapen tot 8:00

Supertrots ben ik op hem !!

Ook ineens sinds 2 a 3 dagen doet hij zijn hoofd heel veel omhoog als hij op m'n borst ligt en kijkt hij wat in het rond met z'n wiebelkoppie en als binus vandaag tijdens het veschonen kreeg ik een kadootje van Maarten........z'n allereerste echte glimlach terwijl hij wakker was en met een "uhhuh uhhuh" geluidje erbij
Hij lachte tot nu toe echt alleen als hij half in dromenland was maar nu een hele echte glimlach
Machtig mooi!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2008 10:42:49 ]
pi_56660896
Ja we hopen nu ook dat ze weer terug in haar oude ritme is en gewoon weer lekker gaat doorslapen, maar het is toch wel even moeilijk hoor als je hoort dat ze daar zo lekker slaapt (Al is het natuurlijk wel heeeeel fijn om te weten dat ze het daar zo naar haar zin heeft)

Edit: Ardenlyn je klinkt helemaal verliefd op je mannetje
pi_56660930
moet je je vooral niet schuldig over voelen hoor stiemie, gewoon af en toe gebruik van maken.

Net als later wanneer ze bij oma wel groenten willen eten en thuis niet ofzo.
Dan laat je ze gewoon 1x per week bij oma eten, en dan hebben ze weer voor een week genoeg groenten binnen
pi_56660949
Alweer een nieuw topic.. Gaat lekker snel zo..

Hier heeft Chris ook voor het eerst doorgeslapen bij mijn ouders. En van 7->6 flesjes, en van 6->5 flesjes. Maak er maar gewoon lekker gebruik van.. Jullie hebben weer een vrolijke Linde die lekker heeft geslapen. Jullie hebben bijgeslapen.. En hopelijk blijft Linde ook lekker slapen bij jullie!

Ga hier toch ook nog lekker opnieuw zeggen dat we een tandje hebben!!! Een van zijn 2 onderste voor tandjes.. En helemaal zonder problemen. Geen koorts, pijn, ofzo gezien.. Ik voelde gisteren voor "de grap" eens of er al iets zat, en daar was een scherp randje al door het tandvlees heen! Zo mogen ze allemaal wel doorkomen
pi_56661155
Stiemie, fijn dat Linde het zo goed heeft gedaan bij je ouders logisch dat je je even onzeker voelt, maar kop op; het komt allemaal vanzelf goed!

Een tandje voor Chris! En zo makkelijk!

Ardenlyn, wat klink je trots en gelukkig

Hier weinig nieuws. Ethan is nog steeds de leukste, liefste en makkelijkste baby ter wereld (maar het is stiekem echt zo.. ik weet gewoon soms niet waar we het aan verdiend hebben )
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_56661351
Zo Chris een tandje zonder heel gebeuren eromheen Kan ie niet even aan Linde uitleggen hoe hij dat gedaan heeft?

Fijn om te lezend at ik me niet schuldig hoef te voelen het wordt gelukkig ook al wat minder en ik heb besloten om er dan maar gewoon schaamteloos van te gaan profiteren
  maandag 11 februari 2008 @ 11:10:55 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56661439
Wat fijn Ardenlyn!

Wij zijn hier gezegend met een (vooralsnog) lekker slapertje. Vanaf een uur of 23 tot 7-8 uur door! Echt zo lekker!

Vanmorgen zijn we naar het ziekenhuis gegaan voor een controle op zijn sleutelbeentje. Alles was in orde en ook de suikerprikjes van de eerste dag gaven geen reden voor een vervolgafspraak dus vooralsnog gaan we maar hopen dat we nooit meer bij een kinderarts hoeven te zijn met hem.

Ik had gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om even te vragen wat we zouden moeten/kunnen doen aan zijn hongergevoel. De laatste paar avonden lijkt hij niet genoeg te hebben aan de 120 cc bij zijn fles van 8 uur, dus we mogen nu 150 geven (hij krijgt 6 x 120) of evt. met johannesbroodpitmeel kijken of hij dat prettig vind dan.
Kan dat dan gewoon met dezelfde speen? Er zit nu een avent 1 op, of zouden we daarvoor een 2 moeten doen dan?
  maandag 11 februari 2008 @ 11:14:29 #11
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_56661524
brighteyes wij gebruikten toen zo;n 3 standen speen, misschien dat wat slimmer kunnen jullie zelf even spelen/bepalen wat voor sasha het fijnste is.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_56661669
Hier gaat de 3-standen speen in standje 1 sneller dan de gewone 2 speen van Avent. Maar misschien verschilt dat nog per merk?
pi_56661725
BE, met de JBPM geven we eerst de nr 2, en halverwege de fles de 3 standenspeen op stand 1..
Alleen op de nr2 speen komt hij niet verder dan halverwege, of de 3 standenspeen gaat het veeeel te snel.

Stiemie, Ik zal het Chris eens vragen.. Het enige wat ik heb opgemerkt was het oefenen van zijn prodent lach:
  maandag 11 februari 2008 @ 11:47:37 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56662274
Ok, ik zal eens even kijken dan.
We gaan sowieso eerst eens die 150 proberen, kijken of hij daar dan genoegen mee neemt, zo niet gaan we jbpm eens proberen.
pi_56662353
Agossie Chris (Ziet er altijd een beetje vreemd uit als ik dat typ omdat mijn vriend ook Chris heet )

Voortaan moet je je lach natuurlijk wel zo aanpassen dat je met je nieuwe tand kunt pronken he
pi_56663134
aaaghhh! Chris wat een hompie!

Stiemie, ik denk dat Linde jullie een beetje aan het uit proberen is Voel je nou niet schuldig, want dat ik nergens voor nodig

Deepfreeze, dat boekje is geweldig echt! Duizend maal dank voor de tip maar dat had ik al gezegt geloof ik

BE, wij bleven Jet gewoon de fles geven met een S speen van Difrax ( nummer 1 van Avent ) en dat ging echt wel goed Ook omdat ze dan wat langer deed over haar fles ipv dat hij binnen 10 tellen leeg was en daarna piepte voor meer

Die slofejs van de HEMA zijn hier altijd uitverkocht maar inderdaad daar hebben ze ook leuke!

Maarten, knapperd!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_56663442
Net voor de eerste afspraak naar het CB geweest... Mn manneke weegt gewoon al 5110 gram!!
En hij is nu 52.5 cm...

Alles zag er goed uit en we stonden zo weer buiten... Volgende keer "mag" ie voor zn eerste prikkie...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  maandag 11 februari 2008 @ 12:59:26 #18
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_56663681
O ff snel zijn net naar het cb geweest. Zoë is nu 8 wk en 3 dagen weegt 4,9kilo en is 55,5 cm lang. Ze is nog kleiner dan haar zus toen was en dat was al zo een mupke.
Verder alles goed volgens de dame was ze erg sterk in haar nekje en de rest van haar spiertjes. Over een ruime week terug komen voor een prikje ivm verkouden nu.

Ik vroeg me af wat die twee bulten in haar mond zijn aan de bovenkant (haar tanden zitten al heel erg aan de oppervlakte ahhhhh

Nu ga ik zo naar de vk (nnnneeeee ben niet zwanger hihi) ff voor nacontrole en gesprek.

Zoë doet het verder goed drinkt bv uit de borst en fles en heeft eindelijk de speen gepakt ipv mijn pink dat geeft mij even wat meer ruimt ook al is de speen niet het meest ideale maar goed.
pi_56664048
Wat een grapig dat verschil tussen mini spookje en mini vamp. Terwijl er een maand tussen zit in leeftijd..

Beaker, dat had je al gezegd Maar graag gedaan! En dat Jet het ook geweldig vind is helemaal mooi meegenomen..
  maandag 11 februari 2008 @ 13:22:08 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56664121
Nou, ik ga zo maar even voeding voor hongerige babietjes halen denk ik.
Hij was hier om 1 uur niet meer te houden terwijl hij pas om 2 uur weer een fles mocht.
Die zit er nu dus gewoon alvast in.
pi_56664337
Sasha kleine smulpaap!

Ja Beaker dat idee hadden wij ook al van dat uitproberen Maar ik snap niet waarom. We hebben haar er nooit uitgehaald als ze huilde en als er echt iets is 'troosten' we altijd in haar eigen kamertje zodat ze neit het idee krijgt van huilen -> lekker binnen op de bank.
Ze is nu trouwens 6 maanden en 3 weken. Kunnen ze dan al uitproberen?
  maandag 11 februari 2008 @ 13:38:20 #22
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56664360
quote:
Op maandag 11 februari 2008 13:22 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, ik ga zo maar even voeding voor hongerige babietjes halen denk ik.
Hij was hier om 1 uur niet meer te houden terwijl hij pas om 2 uur weer een fles mocht.
Die zit er nu dus gewoon alvast in.
Dat kreeg onze middelste bull ook. En tot ver na zijn eerste verjaardag ook nog een nachtvoeding Wacht ik had een punt met deze post.
Ze gaan je op het bureau vast vertellen dat het niet hoeft enzo. Maar volg je gevoel aangaande de trek van je kind! (ook al slaapt die wel lekker door zie ik nu )
Ik ben zo blij dat ik die extra voeding (later ook nog met rijstebloem erin ) heb volgehouden. Nu is zijn gewicht aan de lage kant in verhouding tot zijn lengte maar hij eet nog steeds met gemak 8(!) boterhammen tussen de middag. Het is een kind met snelle verbranding.
maar goed, dit dus even...
(terug naar lurkstand )
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_56664364
De flensjes zijn terug van het zkh !
Beide 8 kilo.
Beide 74 cm.

Nog ff gevraagd wat betreft flessen etc (nav gesprek weekje geleden hier). Kinderarts zegt rond 1e jaar naar 2 flessen. Met 9 maanden is 3 flessen melk (zo'n 600 ml) echt prima. De rest is allemaal mooi meegenomen
pi_56664471
Die kleine pannekoekjes gaan lekker gelijk op! Hoeven ze nu niet meer terug?

En dan hebben we nog 3 maanden om een fles te laten verdwijnen.. Dat moet lukken
pi_56664545
Zo dan, worden grote flensjes

Soms is het best makkelijk datik me niet druk hoef te maken over hoeveelheid melk...
Dat is dan weer het makkelijke van borstvoeding. Al komt dat kolven af en toe wel me neus uit.

Pepijn heeft trouwens geen koemelkallergie
Ik zelf wel daarom nu voorzichtig uitgeprobeerd en Pepijn 3x hapjes yoghurt mee laten eten met zijn papa. Maar dat ging gewoon goed. Geen extra huiduitslag, jengeligheid of andere vervelende dingen.
pi_56664583
Gwen mag donderdag voor het eerst echt naar het bureau. Ze lijkt al zo groot en of ze hier gewoon al weken is, het is allemaal zo normaal dat ze er is. Ben donderdag ook echt benieuwd hoe groot en zwaar ze is. Of ze het goed doet op mijn voeding.

Fijn dat Pepijn geen koemelkallergie heeft.

Wat gaan hier de kindjes nu hard.
pi_56664947
P_iglet, wat fijn, geen KMA voor pepijn!!
  maandag 11 februari 2008 @ 14:25:24 #28
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_56665127
quote:
Op maandag 11 februari 2008 13:49 schreef p_iglet het volgende:
Zo dan, worden grote flensjes

Soms is het best makkelijk datik me niet druk hoef te maken over hoeveelheid melk...
Dat is dan weer het makkelijke van borstvoeding. Al komt dat kolven af en toe wel me neus uit.

Pepijn heeft trouwens geen koemelkallergie
Ik zelf wel daarom nu voorzichtig uitgeprobeerd en Pepijn 3x hapjes yoghurt mee laten eten met zijn papa. Maar dat ging gewoon goed. Geen extra huiduitslag, jengeligheid of andere vervelende dingen.
oh wta fijn!!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 11 februari 2008 @ 14:33:03 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56665265
quote:
Op maandag 11 februari 2008 13:38 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Dat kreeg onze middelste bull ook. En tot ver na zijn eerste verjaardag ook nog een nachtvoeding Wacht ik had een punt met deze post.
Ze gaan je op het bureau vast vertellen dat het niet hoeft enzo. Maar volg je gevoel aangaande de trek van je kind! (ook al slaapt die wel lekker door zie ik nu )
Ik ben zo blij dat ik die extra voeding (later ook nog met rijstebloem erin ) heb volgehouden. Nu is zijn gewicht aan de lage kant in verhouding tot zijn lengte maar hij eet nog steeds met gemak 8(!) boterhammen tussen de middag. Het is een kind met snelle verbranding.
maar goed, dit dus even...
(terug naar lurkstand )
Lief!

De kraamhulp zei toen ook al dat hij een hongerige baby leek te zijn maar door de spruw is dat een beetje naar de achtergrond verdwenen lijkt het.
Nu dat helemaal weg is hebben we gewoon een hongerlapje.

Ik heb net voeding voor hongerige baby's gehaald en daar gaan we het maar eens mee proberen.
Ik was blij dat de kinderarts in het ziekenhuis idd zei dat evt. jbpm zou mogen, dan lijkt me dit (met extra rijstzetmeel voor de vulling zonder extra kcal) ook niet zo'n probleem.
pi_56665312
quote:
Op maandag 11 februari 2008 12:46 schreef vamperotica het volgende:
Net voor de eerste afspraak naar het CB geweest... Mn manneke weegt gewoon al 5110 gram!!
En hij is nu 52.5 cm...

Alles zag er goed uit en we stonden zo weer buiten... Volgende keer "mag" ie voor zn eerste prikkie...
hebben ze nog wat gezegd over het hangen?
pi_56665334
quote:
Op maandag 11 februari 2008 13:45 schreef Deepfreeze het volgende:
Die kleine pannekoekjes gaan lekker gelijk op! Hoeven ze nu niet meer terug?

En dan hebben we nog 3 maanden om een fles te laten verdwijnen.. Dat moet lukken
We hoeven niet meer terug. Vind het wel jammer, gezellige/aardige/lieve mensen in het Bronovo !
pi_56665362
quote:
Op maandag 11 februari 2008 14:35 schreef draculettetje het volgende:

[..]

hebben ze nog wat gezegd over het hangen?
Neuj.... Alleen dak gezien het gewicht dat ie bijgekomen is me echt geen zorgen hoef te maken dat ie niet genoeg krijgt!! Ze vond het draagdoekidee wel een goed plan... Heb er van de week 1 gekocht...Nu ff afwachten wanneer ie binnenkomt
pi_56665379
quote:
Op maandag 11 februari 2008 14:37 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Neuj.... Alleen dak gezien het gewicht dat ie bijgekomen is me echt geen zorgen hoef te maken dat ie niet genoeg krijgt!! Ze vond het draagdoekidee wel een goed plan... Heb er van de week 1 gekocht...Nu ff afwachten wanneer ie binnenkomt
kee, ik hoop dat dat goed gaat werken in ieder geval we keep in touch....
pi_56665454
quote:
Op maandag 11 februari 2008 14:33 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Lief!

De kraamhulp zei toen ook al dat hij een hongerige baby leek te zijn maar door de spruw is dat een beetje naar de achtergrond verdwenen lijkt het.
Nu dat helemaal weg is hebben we gewoon een hongerlapje.

Ik heb net voeding voor hongerige baby's gehaald en daar gaan we het maar eens mee proberen.
Ik was blij dat de kinderarts in het ziekenhuis idd zei dat evt. jbpm zou mogen, dan lijkt me dit (met extra rijstzetmeel voor de vulling zonder extra kcal) ook niet zo'n probleem.
Toen ons monstertje geboren en gewogen was riep ik enthousiast dat ie dan wel meteen door mocht slapen, met zo'n gewicht ( en bijbehorend speklaagje) kon het wat lijhuh niet????

Niet dus nee.... Juist omndat ie wat zwaarder dan gemiddeld was en zich dus al in de baarmoeder goed heeft weten te voeden betekende juist dat ie nu ook wel wat meer zou willen!!
En hier is het dus ook nog steeds een vreetzakkie wat om de 2 of 3 uur aan de borst wil.... 's avonds dus nog vaker en helaas niet om zich vol te vreten voor de nacht.... dan komt ie ook gewoon om de 2 of 3 uur.
pi_56665496
quote:
Op maandag 11 februari 2008 13:17 schreef Deepfreeze het volgende:
Wat een grapig dat verschil tussen mini spookje en mini vamp. Terwijl er een maand tussen zit in leeftijd..

Beaker, dat had je al gezegd Maar graag gedaan! En dat Jet het ook geweldig vind is helemaal mooi meegenomen..
Ja...Moest er ook om lachen.... Ben wel blij dat at monster nog wel "baby-achtig" is... Niet dat we opeens zo'n peuter op schoot hebben ofzo!!
pi_56665603
Suzanna, die van de Hema zijn idd een stuk goedkoper. Overigens zie ik hier bij de hema vaak alleen maar grote maten hangen... Nog niks aangeschaft, ik zie het nog wel even. Straks heeft ze nog genoeg schoeisel nodig en eigenlijk heeft ze stiekum al een paartje blauwe slofachtige dingetjes en rose gympjes dus misschien heeft lief toch wel een beetje gelijk... . Maar ze zijn zo leuheuk!

Stiemie, wat lekker dat ze goed geslapen heeft! Misshcien heeft ze nu wel de slag weer te pakken en gaat ze bij jullie ook weer lekker doorslapen.

Ardenlyn, je trots glimt van je post af lekker joh!

DF, een tandje . Mooie prodentlach!

Jelly, moet je het ergens aan verdient hebben dan? Lekker genieten hoor .

Klein spookje, netjes hoor Zoë!

KP, gelijke flensjes dus . Lekker dat ze niet meer terug hoeven.

p_iglet, fijn geen koemelkallergie .

BE, met johannesbroodpitmeel wordt de voeding wat dikker, dus het is even kijken wat het beste werkt. Ik had hier toen we Friso comfort (met JBPM) gingen geven niet meer genoeg aan speen 1 van Avent en 2 wilde eigenlijk ook niet. 3 standen speen ging veeeeeel te snel en uiteindelijk zijn we op speen 3 uitgekomen. Ging in het begin nog wel snel, maar nu is ze er aardig aan gewend
(heb ook nog een tijdje eerst speen 2 en dan speen 3 gegeven). Ik zou een 2-speen in huis halen en kijken hoe dat gaat als hij nu nog uit 1 drinkt... Het blijft een kwestie van uitproberen.

Mirte is weer gewogen en gemeten... uhum, sinds 25 januari ruim een halve kilo gegroeid . 5,3 kilo en 61 cm. Ineens ging het lijntje wat stijler omhoog in de groeigrafiek .
Prikjes weer gehad, voorlopig zijn we er even vanaf tot 11 mnd. Was wel prettig, er was vandaag een stagiaire bij en ze deden beide prikjes tegelijk. Stagiaire 1 beentje, wvpk 1 beentje. Dus het was 1 keer goed brullen en toen had ze nog een troostslokje in de fles.
Mijn lieve kleine stoere dametje . Ik ga een flesje maken, haar uit bed halen en dan eens even kijken of we zo een blokje om kunnen. Want het is heerlijk weer.
Hopelijk krijgt ze niet teveel last van die stomme prikken. Vorige keer had ze er behoorlijk last van...
Fake it till you make it...
  maandag 11 februari 2008 @ 16:13:53 #37
35189 Troel
scherp en bot
pi_56666968
quote:
Op maandag 11 februari 2008 12:46 schreef vamperotica het volgende:
En hij is nu 52.5 cm...

wij hebben 3 maart pas eerste afspraak
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56667787
Hoi allemaal!!

Wat onwerkelijk, uit het Z&G topic, waar ik eigenlijk nooit had verwacht ooit in te komen, zomaar in het babiestopic.

Jennifer doet het echt heel goed. Borstvoeding is, zoals verwacht, vreselijk moeilijk. Door moeilijke tepels en een kindje dat vreselijk hard zuigt is het al niet meer mogelijk om haar gelijk aan de tepel te leggen. Ik heb een kraamzorg die heel goed kan aanleggen, maar het is niet te doen. Maar ondanks dat ik nu dus met een beschermer moet voeden drinkt de kleine enorm goed. Eigenlijk zelfs beter dan ze had gedacht. Na 1 borst valt ze wel echt in slaap, want het is heel hard werken voor haar.

Vannacht was echt een rampenplan. Maar we hopen gewoon op beterschap, ze moet nog even in een ritme komen. Dat komt echt wel goed.

Ik ben zo trots op mijn meisje. Ze is zo mooi en zo lief. Vandaag is ze lekker in bad geweest, ook dat ging goed. Het is gewoon een ideaal kindje!

Dat was het wel voor vandaag. Ik geniet nu heerlijk van mijn desparado, na 9 maanden eindelijk een drankje! (en dat op maandag..)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_56667847
quote:
Op maandag 11 februari 2008 16:13 schreef Troel het volgende:

[..]

wij hebben 3 maart pas eerste afspraak
Hoezo zo laat dan pas eigenlijk?

Wij 'mogen' 18 febr. Alleen dan niet voor een afspraak met de arts zoals in de eerste maand zou moeten, maar de verpleegkundige, want de arts zat al vol en de eerstvolgende plek zou te laat pas zijn (eind febr...dan vonden ze te laat als de afspraak met 1 maand moet plaatsvinden...)
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_56667852
Ik feliciteer je gewoon hier Ticootje, gefeliciteerd met de geboorte van jullie Jennifer!!!

Je klinkt als een heeeele trotse moeder, heerlijk hoor!

Wel jammer dat je niet meer zwanger bent, kon erg lachen om je ongeduldigheid
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 11 februari 2008 @ 18:02:20 #41
35189 Troel
scherp en bot
pi_56668624
quote:
Op maandag 11 februari 2008 17:16 schreef TearSong het volgende:

[..]

Hoezo zo laat dan pas eigenlijk?

Wij 'mogen' 18 febr. Alleen dan niet voor een afspraak met de arts zoals in de eerste maand zou moeten, maar de verpleegkundige, want de arts zat al vol en de eerstvolgende plek zou te laat pas zijn (eind febr...dan vonden ze te laat als de afspraak met 1 maand moet plaatsvinden...)
Hier zit de arts dus vol. De assistente is toen thuis langs geweest en toen gaf ze deze dag door. We mogen wel lekker vroeg
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56668843
Ticootje leuk dat je hier ook komt posten, heb net op je log even je kleine prinses bekeken, wat een mooierd!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_56668869
Ticootje en jennifer, welkom hier
pi_56669838
Hallo ticootje en jennifer
Wat een lieve foto's op je weblog!!

Zo precies komen die CB afspraken toch niet? wij hadden de eerste met 1,5 mnd, daarna met 2,5 maand, 4 en 5.. Terwijl dat dus 1,2,3,4 maand had moeten zijn.. Zijn prikjes heeft Chris dus ook wat later gehad. Maar dat is alleen zorgen dat we de 11 mnd prik niet eerder krijgen (min 6 mnd tussenpose).
En we gaan nu met 6 mnd gewoon weer en lopen weer op schema..
  maandag 11 februari 2008 @ 20:50:14 #45
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56671823
Zo he, moest effe flink bijlezen hoor!

Ticootje welkom hier!

Breaking news vanuit de box: Anna gaat uit zichzelf staan! We stonden in de keuken even te babbelen, zegt mijn man: heb jij Anna staand neergezet? Ik zeg nee, hoezo? Staat mevrouw glimmend in de box naar ons te kijken. Ze heeft het truukje nog 3 keer herhaald dus het was geen toevalstreffer!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 11 februari 2008 @ 22:01:53 #46
35716 assie
HattrickJUNK...
pi_56673536
Iemand tips voor regeldagen ???

Ons kleine meidje Sophie zit sinds gisteren (waarschijnlijk) in haar 6 maanden regeldagen.... Begin vannacht met gillen, krijsen, pfff heel vermoeiend. En niet meer willen slapen vervolgens.
Rest van de dag hetzelfde beeld. Kan een tijdje goed gaan om vervolgens weer een tijdlang het op een gillen te zetten. Naar bed brengen wil niet, knuffelen is ook niet goed.....

Iemand een goede tip????
@ Hattrick: FC Loda Maddeus (146377)
De voorste kruisband operatie: Assie VKB Operatie
AD '69 - De Graafschap - Tottenham Hotspur F.C. - Fiorentina - Bayern Munchen
pi_56674169
Anna

Mirte heeft weer behoorlijk last van die stomme prikken . Gelukkig zijn we er nu even vanaf!
Morgen maar even zien hoe het gaat, als ze zo hangerig blijft ben ik eigenlijk niet van plan om te gaan werken... Trouwens, als ze koorts heeft mag ze niet eens naar t KDV...
  maandag 11 februari 2008 @ 22:50:42 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56674843
quote:
Op maandag 11 februari 2008 22:01 schreef assie het volgende:

Ons kleine meidje Sophie zit sinds gisteren (waarschijnlijk) in haar 6 maanden regeldagen.... Begin vannacht met gillen, krijsen, pfff heel vermoeiend. En niet meer willen slapen vervolgens.
Rest van de dag hetzelfde beeld. Kan een tijdje goed gaan om vervolgens weer een tijdlang het op een gillen te zetten. Naar bed brengen wil niet, knuffelen is ook niet goed.....

Iemand een goede tip????
Aanleggen?
pi_56676129
Ticootje, welkom hier! En nog van harte met Jennifer

Beterschap voor Mirte, Nijna!

En Anna, wat een prestatie!
Red de zeehond!
pi_56678242
Hier lijkt mevrouw ook aan het regelen te zijn. Niet willen slapen alleen dicht bij ons willen zijn en dan nog het liefst boven op de borst. Het is geen honger, geen vieze luier en geen krampjes, aan het regelen dan. Oei ik groei erbij gepakt. Mmm, zou wel eens kunnen al is het vroeg. Maar ze ligt als ze wakker is al zo om zich heen te kijken, het lijkt zelfs of ze zich verveelt in de box .

@Assie, aanleggen zou je kunnen proberen, maar ik denk dat dicht bij je houden ook gewoon erg prettig is voor je kindje. Vaak is dat jgenoeg wat ze willen als ze gaan regelen. Hier had ik gisteren het gevoel dat mijn tepels er werden afgezogen en heb haar lekker dicht bij me gehouden en ipv ieder uur aanleggen het een beetje gerekt, geen zin in kapotte tepels .
pi_56678591
Ticootje welkom

Nijna wat balen dat Mirte zo'n last heeft van haar prikjes

Anna wat goed!

Stiemie, Ik heb even in het Oei ik groei boek gekeken, maar het zou ook een sprongetje kunnen zijn? Dan duurt het iig van maar even

Opa en oma komen straks en dan gaan we naar de kinderboerderij Daar is ze nog niet eerder geweest, maar gisteren waren we bij vrienden en die hebben kippen ( die los in de tuin lopen ) en dat vond ze geweldig! Keihard lachen om die beesten
Vanmiddag even naar de HEMA, want ze hadden hele leuke kleertjes in de aanbieding

en voor iedereen die ik vergeten ben Ik vergeet echt de helft altijd .....
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_56678602
Randa, als ze zich verveelt, misschien iets nieuws om naar te kijken?
Bij mama en papa is natuurlijk ook het aller- allerfijnst .

Mirte had vanmorgen 37,5 . Gisteren 2 keer een zetpilletje gegeven. Maar die van 11 uur kwam er waarschijnlijk net zo hard weer uit. Want na de fles produceerde ze me een spuitluier... . Toch maar niet een nieuwe gegeven. Hopelijk was dit het dan voor deze prikken-ronde. Maar vorige keer kreeg ze de dag erna echt koorts... dus ik juich nog maar niet...
pi_56678606
Beaker, veel plezier op de kinderboerderij en bij de HEMA natuurlijk .
pi_56678627
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 09:04 schreef Nijna het volgende:
Beaker, veel plezier op de kinderboerderij en bij de HEMA natuurlijk .
Jaaaa! Ik maak foto's hoor!

Oja, en vandaag ook nog knutselen voor papa en de opa's en oma's want het is donderdag Valentijnsdag Jet heeft het druk vandaag
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_56678633
We hebben de box pas uitgebreid met speelgoed zodat we afwisselend iets neer kunnen zetten voor haar om naar te kijken, maar ze eigenlijk te klein ervoor. Ze vindt het rondkijken op de arm leuker, dus loop ik of Magneet de hele dag met haar te sjouwen. Ach ja. Vandaag is ze rustig, althans nu nog. Gelukkig maar.
pi_56678669
Sjouw ze Randa, draagzak misschien een optie dan?
pi_56679176
heej Beaker, je brengt me op een idee, knutselen voor valentijnsdag.....dat gaat Meike morgen ook maar eens doen!! (das mijn vrije dag, ik moet strakjes werken)
De vorige keer heeft Meike voor papa een vissenkom gemaakt, 2 handafdrukjes gemaakt, die op zijn zij in een kom (van papier)geplakt, oogje erop en je hebt een vis. Paar waterplantjes erbij knippen en klaar is het kunstwerk. Misschien een idee voor jullie? (niet voor valentijn maar voor een verjaardag ofzo)
pi_56679220
Draagdoek en draagzak allebei aanwezig
pi_56679408
dag dames!

knutselen voor valentijnsdag??
ehm...daar doet ilse marit niet aan hoor!

Hier een wat zieke ilse, véééél hoesten en in loop van de dag koorts.
's Nachts wakker van het vele hoesten en vanmorgen zat het snot over haar hele gezichtje!
Arme ding.
Ik voel me zelf ook overduidelijk zwanger, in de niet fijne zin.
Kortom, fijn dat de zon buiten schijnt en dat het één en ander relativeert!
  dinsdag 12 februari 2008 @ 10:03:01 #60
35189 Troel
scherp en bot
pi_56679453
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben, zoon van Troel en Bert
17 januari 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet

Best jammer van die 2 keer 17, in plaats van 16 en 17, dan hadden we een heel mooi rijtje gehad
Wel gaaf dat het echt een bij elkaar groepje is!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56679511
Eigenlijk nog niet bij stil gestaan dat er nog meer zokort op Gwen zaten. Leuk ja, Merlijn heeft dat helemaal niet daar zit alleen Arwen 3 dagen na hem en Kim begin december. Dit is wel veel leuker zo kort op elkaar.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 10:11:16 #62
35189 Troel
scherp en bot
pi_56679617
Ik moest er ineens aan denken toen je over die sprongen begon, want Ruben is vandaag al de hele dag (sinds een uur of 6) hangerig en alleen stil als hij bij mij ligt (arme Bert ). Sprongetje? Hij heeft de afgelopen dagen erg veel gedronken, dus wie weet?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56679764
Mag Maarten ook erbij?
Zie ineens dat hij er niet instaat.

Vandaag moe!!
Vannacht heeft Maarten helaas niet doorgeslapen en wilde de voeding vroeger hebben.
Hij had vorige avond om 11 uur ong 30/40 ml laten staan en wie weet is dat de reden dat hij eerder kwam.
Ook is mijn man ziek en heeft de hele nag overgegeven dus die kon ik moeilijk naar boven sturen.
Gisteravond wou ik tussendoor even heerlijk slapen maar na 1 uurtje kwam hij om maarten te geven omdat hijzelf misselijk was.
Helaas voor mij..ben op en moe en Maarten is sinds 2 dagen zo onwijs druk!!
Eindelijk na een hoop gewoel slaapt hij bij mij op de borst maar zodra ik hem in z'n bedje leg is hij na 10 minuten wakker en huilt.

Zal dit zo'n sprongetjes zijn?
pi_56679879
Ticootje, gefeliciteerd met je dochter en welkom hier!

Anna, leuk he, dat staan. Devin is er ook gek op.

Hij trekt zich overal aan op: neuzen, haren, halskettinkjes, papa´s sikje, mama´s borsten

Regeldagen, sprongetjes.... Heel zwaar heel vermoeiend en vervelend voor ouders en kind. Maar....die nare dagen/weken/jaren? gaan gelukkig ook weer over en dan kan je dubbel zo hard genieten van elkaar! Sterkte allemaal

Beaker, ik vergeet ook altijd waar ik nog op wilde reageren, korte-termijn-geheugen lijkt hier niet meer te bestaan geloof ik

Devin is verkouden: hoesten, niezen een een chronisch vies neusje waar ik dan niet aan mag zitten. Ik denk dat dat de reden is dat hij de afgelopen 2 nachten weer zo ongeveer om het uur krijsend wakker is geworden.
Vandaag ben ik lekker vrij, het is mooi weer en ik heb de lente in mijn bol! Lekker naar buiten dus, en ergens vanmiddag proberen wat slaap in te halen....hoop ik.

Alle baby´s en mama´s een dikke
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 12 februari 2008 @ 10:34:06 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56680032
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 10:18 schreef Ardenlyn het volgende:
Mag Maarten ook erbij?
Zie ineens dat hij er niet instaat.
Dan moet je wel even zeggen wanneer hij geboren is, want dat weet ik niet uit mijn hoofd hoor.
pi_56680190
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 10:34 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dan moet je wel even zeggen wanneer hij geboren is, want dat weet ik niet uit mijn hoofd hoor. ;) :+
Tsss lullig hoor dat je dat niet weet ;)

Het is echt hangen op mij.....wakker en woelen....slapen .....na 5 minuten weer wakker en zo ging het gisteren de hele dag en nu op dit moment ook weer an he woelen op mij en hij valt even in slaap en na 5 min wakker :{

[ Bericht 13% gewijzigd door Danny op 06-01-2023 08:28:58 ]
pi_56680219
ardenlyn, kun je niet heerlijk in het zonnetje gaan wandelen met maarten in de draagdoek?
ben je er zelf ff uit, en hij kan heerlijk tegen je aan slapen.
pi_56680357
Om 11 uur krijgt hij zijn voeding en dan eerst daarna even de kattekamer stofzuigen en dan kan ik hem al in de draagdoek doen.
Wil vandaag sowieso naar buiten en gisteren ook gedaan maar dan gewoon in de wandelwagen.
Voel mij nog best onzeker met die draagdoek. Alsof mensen kijken de hele naar mij
Ik weet slaat nergens op maar ook toen in de Intratuin Maarten begon te krijsen omdat ik te lang stil stond keken mensen alsof ik hem mishandelde ofzo door die doek
  dinsdag 12 februari 2008 @ 10:56:48 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56680429
Ik vind het juist wel leuk als ze kijken. Kijk mij eens hier bijzonder zijn met mijn kindje.
Maarten staat erbij hoor.
Gewoon doen joh, in die doek, des te sneller wen jij ook aan die blikken.
pi_56680440
Ardenlyn, maak je niet druk wat de mensen op straat van je vinden!
Zeikerds heb je toch altijd wel, zelfs mensen die ongevraagd ``advies` geven, oftwel hun mening door je strot proberen te duwen. Tuurlijk zullen er mensen rondlopen die zo´n draagdoek niet kennen en dus zielig voor de kleine vinden. Maar gelukkig zul je ook genoege bemoedigende blikken krijgen, let maar op. Mensen zien het niet zo vaak, een baby in een draagdoek, en dus kijken ze even wat langer.
pi_56680461
Ardenlyn niets van aantrekken. Heb je geen bos of strand ofzo waar het rustiger is om te wandelen.
Mensen kijken zeker naar je als je met een draagdoek loopt, maar echt niet alsof je hem mishandeld.
Het is gewoon geen standaard gezicht.
Ook genoeg kindjes die krijsen als je met de kinderwagen stil staat. Ik maak meestal een opmerking tegen starende mensen van "tsja, stil staan is nu eenmaal niet leuk, het is over als we buiten de hoek om zijn"
pi_56680619
Woehoe

Linde heeft vannacht weer doorgeslapen!!! Na een nachtje tucht en orde bij opa en oma durft ze gewoon niet meer 's nachts te gillen

We werden vannacht standaard wakker om 2 uur en hoorden he-le-maal NIKS! Heeeeeerlijk. Ze is nu weer heel vrolijk en probeert te draaien (rug naar buik) en te zitten. Dat lukt nog niet (arm blijft in de weg zitten)en gaat ze wel wat miepen, maar niet meer zo erg als hiervoor. O en de speen is ook niet meer 24/7 nodig gelukkig.

Beaker ik had hier ook al een (geleend) exemplaar van Oei en we dachten ook aan een sprongetje. Wat ons ook opviel is dat het lijkt alsof ze de afgelopen dagen ineens langer is geworden. Dus msischien werd ze de afgelopen dagen wel steeds wakker van groeipijnen?
pi_56680644
Oh ja, ik bedenk me net iets belangrijks:
Als je gaat wandelen met de kleine in de wagen, berg dan het meegenomen brood voor de eendjes/geitjes/andere beesten extra goed op!
Afgelopen zondag waren we naar het park, nota bene een chique Amsterdam Zuid - park, en toen werden we heel ordinair bestolen van onze zak oud brood
De dader was bruin met witte vlekjes, had 4 poten en kwijlde een beetje. Hij kwam heel rustig aangetrippeld en ging er zo vandoor met de hele plastic zak opgespaard brood die onderop de wagen lag
Stom he, we hadden expres gewacht met voeren tot kleintje wakker was omdat hij de eendjes zo leuk vind. Helaas hebben we de vuile hond of het brood niet meer teruggevonden...
pi_56680689
quote:
Op maandag 11 februari 2008 22:01 schreef assie het volgende:

Iemand een goede tip????
Assie je verhaal komt me zo bekend voor Vannacht heeft Linde voor het eerst weer doorgeslapen sinds een dag of 9 dus er is hoop! Hier was het waarschijnlijk ook datzelfde sprongetje met gillen, huilen, zeuren en miepen. Heel veel sterkte en probeer vooral zelf veel te rusten zodat je het allemaal goed aan blijft kunnen zonder slaap. Misschien kan iemand anders een dagje op Sophie passen zodat je even energie bij kunt tanken? Veel sterkte deze dagen en het is inderdaad een faaaaaaaase
  dinsdag 12 februari 2008 @ 11:12:17 #75
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56680692
Even eenkorte reactie:
Fijn dat Pepijn geen koemelkallergie heeft!
Wow, Anna staat al in de box! Zometeen wordt het achter haar aan hollen! Of ze kroop al, toch?
Stimie, fijn dat Linde heeft doorgeslapen!
Idd, allemaal nwe beebs, van harte welkom!!

Kersjes, hoe gaat het eigenlijk met je (schoon)ouders, en jouw visie op Devins opvoedig en zo?

Het ontspeenbeleid gaat goed. 1e dag pas om 18.30u speen, tweede dag 20.30u, derde dag ook iets van 20u speen, en s nachts als hij brult ook. nu zit ik wel te denken om eli mss eerder naar zijn bed te gooien, maar dan zie ik hem helemaal zo weinig op de dagen dat ik werk... hoe laat gingen jullie beebs naar bed met 5 mnd?

en eli blijft staan als je hem staand neerzet!!! Het kind is 5 mnd!
los zitten wil nog niet altijd even goed.
hij is ook de hele dag bezig met sit-ups te doen. hoe leren ze eigenlijk zelf zitten? door zichzelf op te trekken met sit-ups?
op het kdv zeiden ze dat als eli op zijn buik ligt, dat hij dan zich optrekt of zo, alsof hij wil gaan kruipen. ik snap het niet helemaal, maar als hij zich vermaakt vind ik het best.
eten van speentje gaat ook prima.

nu weer hard verder met werk
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_56681073
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 11:12 schreef DaviniaHR het volgende:
Het ontspeenbeleid gaat goed.
leuk woord voor Scrabble! Lekker dat het zo goed gaat

Ethan gaat eigenlijk al sinds het begin na de fles van 20.00 echt naar bed. Nu de laatste fles er ook al weer een tijdje af is, is dat dus ook echt z'n bedtijd geworden en slaapt hij tot de volgende ochtend door. Het zou op zich wel eerder kunnen (want hij is eigenlijk nooit voor 8 uur 's ochtends wakker), maar juist die paar uurtjes die ik met 'm kan doorbrengen aan het eind van de dag koester ik echt en wil ik niet opgeven, hij is altijd zo supervrolijk en lief als ik thuiskom Hij lijkt er verder ook geen last van te hebben, dus voorlopig houden we het gewoon zo
Red de zeehond!
pi_56681239
Anna je staat! Wow kan Eli ook al staan!?! Hier hebben we nog steeds een dametje dat de hele dag probeert om te rollen van rug naar buik en dan achter haar ene arm blijft hangen... Zitten lukt hier ook nog niet Wel de hele dag van die sit-ups inderdaad met bovenlijf en benen omhoog en veel geluid erbij. En optrekken komt al helemaal niet voor. Linde heeft denk ik de atletische vermogens van haar papa en mama Ach ja wel zien wel hoe lang het nog gaat duren.

Linde gaat hier na de laatste fles naar bed. Dat is meestal rond een uur of 8 a 9. Wij werken allebei dichtbij en zijn daardoor vaak al om 6 uur thuis (of wat eerder) en dus zien we haar dan nog een paar uurtjes.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 11:57:32 #78
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56681465
Eli staat nog niet los, hoor! Na een halve minuut of zo (glunderend en wel) gaat het schommelen en pakken we hem op. Lijkt me ook niet goed om nu al te lang te staan.
Idd, voetjes ook omhoog en flink kreunen. kijken tot hoever hij kan gaan zitten
Rollen gaat trouwens al ietsiepietsie beter, geloof ik.

Oh, ik kan niet wachten tot het eind van de maand... krijgen we de sleutels EN Eli krijgt dan zijn eerste echte hap
pi_56681765
Het is toch wat met de sprongetjes en regeldagen! Mogen ze allemaal snel voorbij zijn..

Chris gaat rond 7 uur/ half 8 naar bed. En wordt dan rond half 10 nog wakker voor zijn laatste (4e) fles. Zijn slaapritme is vanaf 4,5 mnd al redelijk stabiel. We beginnen nu alleen te klungelen, want het komt niet echt uit met de hongertijden. Maar dat zal zich vanzelf wel weer oplossen..

Staan is hier ook nog niet. Chris zijn knietjes zijn nog veel te wiebelig.. En zitten begint wat te komen. Maar hij valt meestal al redelijk snel opzij/voorover.
Als we hem neerleggen in de wipstoel blijft hij wel even op zijn ellebogen leunen. Dat is ook best een grappig gezicht.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 12:27:05 #80
35716 assie
HattrickJUNK...
pi_56681937
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 11:12 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Assie je verhaal komt me zo bekend voor Vannacht heeft Linde voor het eerst weer doorgeslapen sinds een dag of 9 dus er is hoop! Hier was het waarschijnlijk ook datzelfde sprongetje met gillen, huilen, zeuren en miepen. Heel veel sterkte en probeer vooral zelf veel te rusten zodat je het allemaal goed aan blijft kunnen zonder slaap. Misschien kan iemand anders een dagje op Sophie passen zodat je even energie bij kunt tanken? Veel sterkte deze dagen en het is inderdaad een faaaaaaaase
Thanks voor de reacties
Het knuffelen lijkt wel iets te werken, iig wordt ze er wat rustiger van....

Een dag of 9 duurde bij jullie deze sprong??? Als dat zo'n beetje gemiddeld is hebben we dus nog een week te gaan..... pfff arme meid (en wij ook wel een beetje)
@ Hattrick: FC Loda Maddeus (146377)
De voorste kruisband operatie: Assie VKB Operatie
AD '69 - De Graafschap - Tottenham Hotspur F.C. - Fiorentina - Bayern Munchen
pi_56682558
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 12:27 schreef assie het volgende:

[..]

Thanks voor de reacties
Het knuffelen lijkt wel iets te werken, iig wordt ze er wat rustiger van....

Een dag of 9 duurde bij jullie deze sprong??? Als dat zo'n beetje gemiddeld is hebben we dus nog een week te gaan..... pfff arme meid (en wij ook wel een beetje)
Ik las in Oei ik groei dat het tussen de 1 en 6 weken kan duren geloof ik.
pi_56683101
Anna wat goed!

En Pepijn geen koemelkallergie dat is mooi!

Zelf zitten dat leren ze op hun manier. Bij Damian was dat in het begin op zijn knieen gaan zitten en dan op een bepaalde manier de benen doorschuiven. Ook doet hij het door op handen en voeten te gaan staan en dan zijn voetjes steeds meer naar zijn handen te schuiven. En hij doet het door te gaan staan en dan zich netjes naar beneden laten zakken tot hij zit. Elke baby doet het op zijn eigen manier.

Ardenlyn, misschien een sprongetje! Kan ook zijn dat Maarten zelf misschien ook niet zo lekker is.

Assie, sprongetjes kunnen lang duren maar gelukkig heb je er af en toe ook dagen tussen zitten waarbij het wat beter gaat. Succes!
pi_56684209
Heb geen idee of sprongetje of wat ziekjes.
hij heeft net een dikke poepluier gehad en wie weet zat hem dat wta dwars.
Ik zie wel
Weet nu al dat ik straks helemaal op ben zodra Maarten en mijn man zichzelf weer zijn.

Ben net terug van de winkel en toch de wandelwagen gedaan.
Ik weet dat ik mij er niets van aan moet trekken wat mensen denken over die doek dankje voor alle berichten
Probleem was ook dat de zon helemaal foetsie was hier in Assen.
Was best koud
ben naar de Babyplanet geweest en heb een wipstoeltje gekocht
Maar Maarten zal het vast leuker vinden als hij zich meer happy voelt
pi_56684437
Nou Ardenlyn dan kan jij hopelijk tegen die tijd even lekker uitrusten.

Damian is snot en snotverkouden en bovendien ook erg huilerig! Weet niet of het er nou van komt dat hij zich niet zo lekker voelt of een sprongetje want dat zit er ook weer aan te komen. Heb neusspray van otrivin voor hem sinds een paar dagen maar het lijkt gewoon niks meer te helpen. Hij kan er haast niet van eten en slapen. Iemand nog tips? Hij is echt nog nooit verkouden geweest dus ik heb geen idee wat ik kan doen.
Nog 9 dagen en dan is het echt een dreumesje.
pi_56684581
Heb je zo'n snotzuiger Appelsap? Het is even vechten maar hier doen we eerst neusspray, dan de fles of iets met een smaakje drinken zodat de zoutsmaak weg is en dan snotzuigen. Het is even een gevecht (1 houdt haar hoofd vast en de ander doet sprayen en snotzuigen om de kans op uitgescheurde neusgaten zo klein mogelijk te houden )
  dinsdag 12 februari 2008 @ 15:31:24 #86
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56684983
Appelsap: leg een paar handdoeken onder zijn matras of een paar boeken onder de poten aan het hoofdeind, dan loopt hij 's nachts niet zo heel vol en dan kan ie wat rustiger slapen. Kamer goed koel houden en als je 't kan de lucht bevochten (heb zelf zo'n apparaat om de parketvloer op peil te houden). Dan nog een ui doormidden snijden en naast het bed leggen en alles wat Stiemie zegt doen en je kan er weer tegenaan!
Mocht hij het nou echt benauwd krijgen, dan even langs de HA. Krijg je een puffer en 'echte' neusdruppels en dan is ie er zo vanaf!

Zijn de voorbereidingen voor het grote 1-jaarsfeest al in volle gang?

Mensen nog even een vraag hier: ik maak vanavond hutspot. Zou Anna mee kunnen eten of zijn uien echt een no-go voorlopig??

[ Bericht 14% gewijzigd door Memmel op 12-02-2008 15:38:34 ]
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_56685137
Ik heb zo'n snotzuiger maar als ik zijn neus leeg heb is hij binnen 5 minuten weer vol en dan zelfs met neusspray! (Wat een gevecht is dat inderdaad.)
Zijn kamer is koud en hoe kan je verder dan de lucht bevochtigen?
Paar handdoeken is inderdaad wel handig en ik ga zo even uien halen! Hopelijk gaat het dan wat beter. Bedankt.

De cadeau's zijn gekocht maar verder eigenlijk nog niks gedaan. We vieren het pas de zondag na zijn verjaardag dus ik heb nog even de tijd. De taart moet nog besteld worden. En ik ga nu even de stad in om vast versiersels te kopen.
pi_56685160
memmel weet niet of Anna heel gevoelig is voor krampjes, maar als ze daar weinig last van heeft zou je het best kunnen proberen denk ik. Niet te grote stukken ui erin, en evt wat minder bij haar, of wat eruit vissen.
pi_56685180
Memmel, Damian krijgt ook wel eens ui, dat zit dan bij de spaghetti/macaroni-groente maar niet zo heel veel hoor. Zolang er niet te veel in zit zou je het kunnen proberen. Al zal ik zeker de eerste keer niet teveel geven. Dan zou ik haar vandaag wat hapjes geven om te kijken of ze er geen last van krijgt en dan een bakje bewaren voor morgen.
pi_56685552
Appelsap mocht je nog een zeer persoonlijke slinger willen voor Damian's verjaardag, dan kan je hier iets laten maken: www.naamslinger.nl

Ik heb er eentje voor Linde laten maken voor tijdens onze babyborrel. En dan zonder leeftijd maar alleen met haar naam zodat we 'm nog een aantal jaren kunnen gebruiken. Als je wel met leeftijd neemt, kan je er ook een aantal lossen getallen bij nemen zodat je 'm ook langer kunt gebruiken.

O ja Memmel handdoek onder het matras en vochtige kamer helpen ook goed inderdaad! Wij zetten altijd het badje met standaard in haar kamer en dan een klein laagje water erin.

Je kunt ook met hem in de douche gaan stomen met een beetje eucalyptusolie Helpt ook vaak goed
pi_56686027
Het gaat echt super hier. Jennifer komt elke 2 uur voor de voeding. Ook 's nachts. Soms maakt ze er 3 uur van. Maar heel netjes. Ze is al wat aangekomen.. geboortegewicht was 3810, dat was maandag 3590 en vandaag was het 36...nog wat.

Mijn rug doet echt heel veel pijn. Dat is eigenlijk het enige waar ik last van heb, en mn borsten een beetje.

Ze is echt zo mooi en lief!! Nu pas snap ik dat moeders echt verliefd worden op hun kindje. Ik heb namelijk nooit echt iets gehad met kleine babies...ik vond het maar eng. Maar nu met mijn kleine... Ik moet echt mezelf tegenhouden om haar niet 24 uur per dag tegen me aan te houden.
pi_56686185
Ticootje, wat fijn om te lezen! Je klinkt erg gelukkig
Loopt het goed met de borstvoeding? Zo te zien met haar wel, als ze goed vaak voor een voeding komt en weer aan het aankomen is. Maar met jou ook? Pijn is niet goed en pijn aan je borsten hoeft er niet te zijn. Misschien anders hulp inschakelen voor een paar tips?
pi_56686263
Ticootje gefeliciteerd!

Las ik nou dat jij voedt met een tepelhoedje? Let dan goed op dat je meisje wel genoeg binnenkrijgt hoor. Hier hebben we een nogal dramatische start gehad met Linde omdat ze gewoon honger had. Overigens kon dat volgens dokter, kraamhulp, verloskundige helemaal niet, maar was het toch echt zo. In het begin ahd ze nog niet zoveel nodig, dus dat lukte nog wel maar hoe ouder ze werd, hoe moeilijker het was om genoeg door dat ding heen te kunnen drinken.

Ik durfde na 2 maanden onze piranja nog steeds niet zonder tepelhoedje te voeden omdat het te pijnlijk bleef. Een bezoekje aan de lactatiekundige liet echter zien dat het wel pijnloos kon, maar toen was ze al zo aan flesjes gewend dat we niet echt meer terug konden.

Let dus vooral op je eigen gevoel en blijf lekker zo van je meisje genieten!
pi_56686515
Ticootje wat klink je heerlijk verliefd op je kleine meisje!
Succes met de borstvoeding!

Stiemie, bedankt voor die link! Ik wilde daar serieus net naar op zoek gaan.
Ik heb inmiddels uien gehaald en vanavond ga ik zijn badje ook opzetten met een laagje water.
Stomen heb ik ook al geprobeerd maar dat haalt niet zoveel uit heb ik het idee.
pi_56686660
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 16:37 schreef Ticootje het volgende:
Het gaat echt super hier. Jennifer komt elke 2 uur voor de voeding. Ook 's nachts. Soms maakt ze er 3 uur van. Maar heel netjes. Ze is al wat aangekomen.. geboortegewicht was 3810, dat was maandag 3590 en vandaag was het 36...nog wat.

Mijn rug doet echt heel veel pijn. Dat is eigenlijk het enige waar ik last van heb, en mn borsten een beetje.

Ze is echt zo mooi en lief!! Nu pas snap ik dat moeders echt verliefd worden op hun kindje. Ik heb namelijk nooit echt iets gehad met kleine babies...ik vond het maar eng. Maar nu met mijn kleine... Ik moet echt mezelf tegenhouden om haar niet 24 uur per dag tegen me aan te houden.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 17:21:50 #96
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56686710
Ik was nog aan het bedenken hoe je kon bevochtigen zonder zo'n apparaat, maar het badje is natuurlijk een prima plan!

Die namenslingers zijn leuk....die ga ik ook voor Anna d'r verjaardag kopen!
pi_56686803
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 16:52 schreef Stiemie het volgende:
Ticootje gefeliciteerd!

Las ik nou dat jij voedt met een tepelhoedje? Let dan goed op dat je meisje wel genoeg binnenkrijgt hoor. Hier hebben we een nogal dramatische start gehad met Linde omdat ze gewoon honger had. Overigens kon dat volgens dokter, kraamhulp, verloskundige helemaal niet, maar was het toch echt zo. In het begin ahd ze nog niet zoveel nodig, dus dat lukte nog wel maar hoe ouder ze werd, hoe moeilijker het was om genoeg door dat ding heen te kunnen drinken.

Ik durfde na 2 maanden onze piranja nog steeds niet zonder tepelhoedje te voeden omdat het te pijnlijk bleef. Een bezoekje aan de lactatiekundige liet echter zien dat het wel pijnloos kon, maar toen was ze al zo aan flesjes gewend dat we niet echt meer terug konden.

Let dus vooral op je eigen gevoel en blijf lekker zo van je meisje genieten!
Wat goed om dat ook eens te lezen van een ervaringsdeskundige (maar wat vervelend dat het zo heeft moeten lopen). Op zich kan een tepelhoedje natuurlijk goed werk doen, maar eigenlijk is dat maar in een paar heel specifieke gevallen en meestal wordt het onterecht en onjuist gebruikt. Op het moment dat je een hoedje nodig hebt omdat het anders pijn doet dan is er meestal iets niet goed bij het aanleggen en dan is een hoedje juist niet de goede weg.
Er zijn ook geen kindjes die "te hard" zuigen. Alle gezonde kindjes zuigen vreselijk hard. Zo hard dat het pijn doet als ze verkeerd aanliggen.
Maar gelukkig doet het geen pijn als ze goed aanliggen en dat goed aanliggen dan kan een lactatiekundige of een contactpersoon van een van de borstvoedingsverenigingen perfect uitleggen.
pi_56687338
Davinia, toevallig heb ik van het weekend kalm en beheersd tegen mijn moeder gezegd dat ik niet wil dat ze Devin water te drinken geeft in een tuitbeker. Toen ze zei dat hij alvast moet oefenen en dat een beetje water heus niet erg is heb ik, wederom kalm en beheersd, uitgelegd dat het wel erg is als ik wil dat hij nog bv blijft drinken voorlopig, en dat het niet nodig is bovendien. "Hoe lang ga je dan nog bv geven? Hij is al 8 maanden!" "Zo lang als hij en ik nog willen, en tot die tijd dus geen water geven alsjeblieft!" Geen drama's verder

Ticootje, dat gevoel ken ik nog wel, dat je je kleintje haast niet kan loslaten in het begin en het liefst 24/7 blijft knuffelen Geniet ervan!

Appelsap, hopelijk is Damian helemaal snotvrij op zijn verjaardag! En het liefst natuurlijk al vervoor die tijd
  dinsdag 12 februari 2008 @ 18:13:17 #99
35189 Troel
scherp en bot
pi_56687415
Ik heb gewoon zelf een namenslinger gemaakt

Ruben was vandaag 3296 gram en 52 centimeter
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56687629
OH JA...

De flensjes zijn 9 maanden

Dat betekent....

* kp rent van hot naar her..plukt Pien onder de wipstoel vandaan, trekt Floor in een rustige soepele beweging onder de bank vandaan, terwijl ze met heer grote rechterteen het laatje van de DVD speler dicht duwt. Kp haar linkerhand was nog vrij en haalt Pien haar vinger uit Floor haar neus, met haarrechterhand pakt ze Floor haar been, omdat dat been (of was het die van Pien) over/onder Pien lag*

Anyway, mijn meiden
pi_56688788
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 17:29 schreef owlet het volgende:

[..]

Wat goed om dat ook eens te lezen van een ervaringsdeskundige (maar wat vervelend dat het zo heeft moeten lopen). Op zich kan een tepelhoedje natuurlijk goed werk doen, maar eigenlijk is dat maar in een paar heel specifieke gevallen en meestal wordt het onterecht en onjuist gebruikt. Op het moment dat je een hoedje nodig hebt omdat het anders pijn doet dan is er meestal iets niet goed bij het aanleggen en dan is een hoedje juist niet de goede weg.
Er zijn ook geen kindjes die "te hard" zuigen. Alle gezonde kindjes zuigen vreselijk hard. Zo hard dat het pijn doet als ze verkeerd aanliggen.
Maar gelukkig doet het geen pijn als ze goed aanliggen en dat goed aanliggen dan kan een lactatiekundige of een contactpersoon van een van de borstvoedingsverenigingen perfect uitleggen.
Ik moest in het begin een tepelhoedje gebruiken omdat Linde in het ziekenhuis meteen mijn tepel tot bloedens toe had kapotgezogen. Je krijgt daar echt je kind in je armen gedrukt om te voeden en dan rennen ze alweer door naar de volgende ondertussen roepend: roep maar als je klaar bent! Maar wanneer ben je nou klaar? Na 40 minuten ben je dus ECHT wel klaar aan 1 kant leerde ik al snel Vandaar het tepelhoedje.

Helaas is het ondanks een bezoek aan de lactatiekundige hier niet meer goedgekomen. Aan de ene kant omdat ik er al zoooo doorheen zat op dat moment en aan de andere kant was Linde al zo aan flesjes gewend. Ik heb toen nog wel tot ze 4 maanden oud was fulltime gekolfd en ben blij dat ze toch nog die melk heeft binnengekregen naast de Nutrilon.

Kersjes wat goed dat je het gezegd hebt tegen je moeder! Moet ik soms ook vaker gewoon doen tegen anderen. Scheelt een heleboel irritatie terwijl iemand zich soms niet eens bewust is dat ie iets doet dat jij niet leuk/goed vindt.
pi_56688824
Meer van zulke verslagjes KP ik zie het levendig voor me.

Wij werden hier vanmorgen om kwart voor 5 wakker van een klein dametje wat vanalles lag te vertellen. Wel gezellig wakker worden hoor, maar dan liever wat later
  dinsdag 12 februari 2008 @ 20:24:29 #103
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56689886
Anna heeft het optrekken nu echt door. Zoals Kersjes al beschreef: ze trekken zich aan alles op. Als een losgeslagen berggeit klimt ze nu, wanneer we op het grote bed liggen te spelen, op me, over me, en alles. Met als pijnlijk hoogtepunt dat ze zich net aan mijn borst wilde optrekken, haar evenwicht verloor en nog wat harder kneep. Wat een fijngevoeligheid. En natuurlijk keihard lachen dan.

Even een offtopic baal-momentje. Mijn droompje om Anna d'r verjaardag in ons nieuwe huis te vieren valt lichtelijk in duigen, omdat ons huis te laag is geplaatst (t.o.v NAP, zeg maar) en nu moet worden opgekrikt. Het is al bijna af! En nu dit. Ik heb er serieus nachtmerries over. Dat soort dingen zie je normaal alleen op Discovery...
pi_56690185
KP...fantastisch verslagje zo !

Ik geloof toch ècht dat er nu in ilse haar onderkaak een tandje aan het doorschemeren is !?
Ik ben benieuwd! Voelt echt als een aankomende grote stap vooruit...mijn kleine meisje wordt gewoon echt steeds groter!

Nijna, leuke tijdstippen zoeken ze er voor uit he?
hahaha...maar toch ook wel leuk
  dinsdag 12 februari 2008 @ 20:39:53 #105
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_56690211
Op 1 februari is onze zoon Oliver Darwin geboren

Omdat we geen kraamhulp hier hebben en mijn man weer aan het werk moest 4 dagen na de geboorte van Oliver ( boos op baas ) is mijn moeder overgevlogen, dus die speelt nu een beetje kraamhulp
Het gaat super, borstvoeding loopt als een trein, en meneer is een heel tevreden mannetje.
Hij is ook lekker helder, vannochtend had ik hem om half 11 gevoed en vanaf die tijd tot de volgende voeding om 1 uur heeft ie heerlijk in zijn stoeltje liggen rondkijken naar van alles.
Ik kan ook zo genieten van onze nachtelijke afspraakjes
Donderdag voor een check-up naar de huisarts en we moeten 7 maart naar de uroloog omdat Oliver een vorm van hypospadie heeft (http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypospadie)
Goed, ik ga mijn bevallingsverhaal eens uittypen
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
pi_56690523
K_P

Leuk Memmel dat optrekken! Anna gaat best hard hè de laatste tijd?
Balen van jullie huis zeg, kan me voorstellen dat je daar nachtmerries van hebt.

Marit wat leuk, eerste tandje! Af en toe best moeilijk hè, ineens die stappen. Het is zo leuk maar je laat voor je gevoel toch weer een klein stukje achter.

Renda welkom! Klinkt best vervelend zo'n afwijking, heeft hij een lichte vorm of een ergere? (of nog niet duidelijk, dat kan natuurlijk ook)
Wat ik me afvraag.. hoe doen ze zoiets nou als je geen kraamhulp hebt? Want zeker voor een eerste is het toch wel van handig dat je een aantal dingen leert of advies krijgt. Krijg je dat dan in het ziekenhuis?

Ik voelde hier vanavond ook weer een nieuw tandje, nummer 8 en zo te merken komt nummer 9 er ook al aan.

Ik heb de adviezen opgevolgd en hij ligt inmiddels al een uur lang lekker te slapen, dat is al meer dan hij vandaag gedaan heeft! Het lijkt dus te werken.

[ Bericht 2% gewijzigd door appelsap op 12-02-2008 21:25:43 ]
  dinsdag 12 februari 2008 @ 21:12:12 #107
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56690949
Dat is super Appelsap! Alleen ruikt zijn kamertje met die uien morgen wel als de keuken van een pizzaboer!
Anna gaat inderdaad weer hard de laatste tijd. Verklaart ook dat gebrul van vorige week, toen ik er echt doorheen zat, overigens. Maar nu is het weer lachen en vrolijk, gelukkig maar!

Renda welkom! Ben ook heel benieuwd hoe het bij jullie gaat. Wie doet de nacontroles enzo? De kraamhulp hier tempte me elke dag, baarmoeder voelen, hechtingen bekijken en dat soort dingen.

Marit, leuk dat Ilse nu ook een tandje krijgt. Hoe voel je je nu en hoe gaat het met een baby van 8 maanden en een zwangerschap? Valt het je zwaar?
pi_56691381
ja

nou..het wisselt gelukkig heel erg per dag!
afgelopen paar dagen voelde ik me ronduit belabberd, maar vandaag ging het dan weer opeens goed!
Ik/we hebben gelukkig niet zo'n probleem meer met hulp inschakelen, omdat het anders gewoon niet te behappen is voor mijn gevoel.
Vanmiddag was mijn schoonmoeder hier en kon ik in alle rust even slapen.
Het moe/misselijk zijn valt nu vervelend samen met een wat zieke en slecht slapende ilse...
dat is niet bevorderlijk voor mijn emoties als ik er al doorheen zit.
Op het werk heb ik gewoon aantal verlofaanvragen gedaan, die verlofuren krijg ik toch niet op!
Geen gedoe met ziekmelden etc. maar toch op die manier zo goed mogelijk voor mezelf zorgen.
We zien het verder wel!

Kortom; ik ben ècht heel erg zwanger
en er heel blij mee !
pi_56698501
Marit, wat fijn dat je (in grote lijnen) positief bent!!

Gisteravond heeft Chris voor het eerst witlof met appel gehad. Met genoeg appel, dus dat was goed eetbaar, en een paar hapjes yoghurt na. Dat ging er allemaal goed in.
En ook vanochtend weer een van het CB gekregen.. Chris is nu 70,7 cm en 8910 (!!) gram. Hij zit met beide op het +1 lijntje, dus mooit in verhouding. Verder ook alles volgens de schema's of net iets meer. En de voeding was ook goed. Maar ze adviseerde om max 600 ml opvolgmelk te geven, en de 4e fles zuigelingenmelk te laten. Chris krijgt in ieder geval de komende dagen nog de laatste fles van nr1 forte om het pak op te maken. En daarna kijken we wel even wat we gaan doen.
Qua schema zou het zoiets moeten zijn: fles-fruit-fles(+brood)-warme hap-fles. Chris krijgt overdag nog een fles extra. En daar kan hij ook niet zonder.. Dus die houden we er lekker in. Misschien valt de wel weg als hij straks en boterham gaat eten..
pi_56698574
DF ik heb het hier toevallig vanmorgen op de opvang besproken over hoe anderen dat nou deden om die 3e fles weg te krijgen. Ze vertelden me toen precies hetzelfde schema als wat jij nu schrijft:

fles
fruit
fles (+brood)
groentehap/warme hap
fles

Ze gaan om het te proberen vandaag Linde voor het eerst een bammetje mee laten eten. Dus ik ben benieuwd!
pi_56698953
Stiemie, je bedoeld de 4e fles?
Spannend zo'n eerste bammetje. Ik denk dat we daar over een week of 2 maar mee gaan beginnen.
We moeten eerst zijn nieuwe eetschema nog wat in zijn oude slaapschema passen. Het geeft nu af en te nog gebroken slaapjes. Eerst 45 min slapen, om dan hongerig wakker te worden, en daarna weer 45 minuten slapen. En dat was eerst 1,5 uur aan een stuk.. met daarvoor een flesje..
pi_56699184
DF het is de bedoeling dat de 3e fles weggaat.

Nu is het nog:

8 uur - fles
Tussendoor fruit
12 uur - fles
Tussendoor groentehap
16 uur - fles
20 uur - fles

Die fles van 16 uur moet dan weg zeg maar. Die wordt vervangen door een tijdje na de fles van 12 uur 's middags een boterhammetje te eten en een groentehapje.

Wat geven jullie je kindjes trouwens te drinken? Linde gruwelt echt van water en thee Ze neemt een slok, proeft water of thee en mikt de fles gewoon weg. Nu hebben we laatst wat appelsap met veel water erbij gegeven en dat drinkt ze wel. Van het cb mag dit alleen echt niet ivm kans op overgewicht bij kindjes ofzo. Maar thee en water drinkt ze gewoon niet. Ook niet als je haar een hele dag alleen maar water en/of thee geeft en geen sapje ofzo. Dan drinkt ze nog liever niks...
pi_56699221
Mijlpaal

Meike heeft gisteren 3 pasjes los gelopen!!!!!!

(ze had het alleen zelf niet door!!)

Haar papa zat achter haar aan te vangen en ze wou zo snel mogelijk op de loop, en toen zag ze mij zitten, en liep ze van de bank naar mij toe!!!! Ik ben er nog van in de jubelstemming!!!
(daarna heeft ze het nog niet weer gedaan hoor)
  woensdag 13 februari 2008 @ 11:12:39 #114
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56699801
Meike!!! Jippie!!!! Wat een mijlpaal!
Mooi he wat die kleintjes zo onvermoed kunnen doen als de nood hoog is!

Ik heb gisteren verstoppertje gespeeld met Anna. Zij lag op de grond en ik kroop heel opzichtig weg achter de bank (uit het zicht) en ik bleef haar naam roepen. Zag je echt zo'n koppie om die bank heen gekropen komen met een big smile op haar gezicht dat ze me gevonden had!

Stiemie, ik geef Anna ook wel heel licht aangemaakt diksap, dat vindt ze wel ok. Maar volgens mij hoeven ze met zo'n 600 cc melk niet perse te drinken hoor. Water is maar zo zo hier en thee moet ze echt niet.

Bij ons is de 4 uur fles er sinds anderhalve week af. Ging eigenlijk vanzelf. Ze had 'm niet echt meer nodig (daarvoor echt nog wel) ivm de pap die ze in de middag krijgt. En toen ze een keer langer lag te slapen heb ik het maar zo gelaten. Dat is geheel probleemloos gegaan. Haar laatste fles is nu wel 240 cc + 8 scheppen N2, + 3 scheppen rijstebloem. De ene keer wel helemaal op, de andere keer niet.

Appelsap: hoe is het met Damian gegaan?
pi_56700136
Wauw, wat goed van Meike! Nog even en ze loopt zo weg!

Damian heeft vanacht goed geslapen, is niet 1 keer wakker geweest dat is fijn dus!
Zijn neus lijkt wat minder vol te zitten en hij eet ook wat makkelijker. Gaat de goede kant op dus.
  woensdag 13 februari 2008 @ 11:28:52 #116
35189 Troel
scherp en bot
pi_56700171
Ik hoorde gisteren van mijn moeder dat ik los begon te lopen nadat ze hun salontafel verplaatst hadden: ik kon ineens niet meer oversteken en liep gewoon naar de overkant
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 13 februari 2008 @ 11:33:51 #117
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_56700268
Zo, daar was ik weer eens, na de inentings perikelen vorige maand, is alles weer tot rust gekomen. Rachel slaapt weer lekker door, gaat om 8 uur naar bed, krijgt tussen 23/24 uur nog een flesje ( ze is bijna 12 weken ) en slaapt dan door tot half 7, dan krijgt borstvoeding en valt weer in slaap tot 10 uur dan weer een flesje en dan tot een uur of 13:00 geen kind aan. vannacht lag ze heerlijk te brabbelen en te lachen om haar eigen geluidjes en bewegingen, ben stiekumpjes op de stoel aan het voeten einde van haar bedje gaan zitten en verliefd zitten kijken hier na, na een uurtje viel ze moe en tevreden in slaap, tot vanmorgen half 7 toen vond ze dat haar luisertje toch echt te vol zat en zette ze het op een gillen.. vergetende dat ze dan niet de afsluitongs-spiertjes kan beheersen... resultaat : een grote knoeiboel en een heel vroeg badje ligt nu lekker te slapen op het grote bed van pappa en mamma.. wat gaat de tijd toch ontzettend snel zeg zo is het 24 november en past ze maatje 44 en zo ben je weer 11 weekjes verder en zit je in maatje 56 met kleinvallende uitschieters 62..

En natuurlijk gefeliciteerd alle nieuwe mamma's en pappa's hier op het forum
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  woensdag 13 februari 2008 @ 12:23:42 #118
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56701087
Meike! Wat goed!
Red de zeehond!
pi_56701206
Meike aan de wandel: wat knap!!!

Maffemuts, dat klinkt ook al als een blije mama!!

Stiemie, je bedoelde de 3e fles van de dag. Die van 16.00. Die "moet" hier inderdaad ook verdwijnen. Chris eet nu warm tussen fles 3 en 4. Ik denk dat het dan brood+thee wordt rond half 12/12 uur (dus daar de fles weghalen). En dan rond 2/3 uur zijn 2e flesje (tussen de tijden van de 2e en 3e fles).. We zullen wel zien, desnoods gaat hij weer naar de forte nr2. Ik heb het idee dat hij het toch niet lang genoeg red op de standaard nr2.
  woensdag 13 februari 2008 @ 12:51:23 #120
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56701639
Fijn om te kunnen vergelijken zo Wij zitten hier op:

08.30 fles
12.30 pap (wordt straks brood)
16.00 fles
17.30 fruit/groente hapje
20.00 fles

Het fruit/groente hapje is nu nog te klein om er een hele fles af te gaan halen (die van 16.00 dan), maar dat komt binnenkort wel als we zeker weten dat hij geen echte allergieën heeft en we wat minder voorzichtg kunnen doen
Red de zeehond!
pi_56701718
Ik heb bij Meike bij het brood altijd een fles gegeven
Ze zit al tijden op 3 flessen, de eerste als ze wakker wordt
de tweede bij het broodje rond 12.30 uur
en de laatste voor het slapen gaan

Heb voor Meike ook een naamslinger besteld, maar dan hier
pi_56701853
Karin, hoelang duurt het voor je hem binnen hebt?
Edit: ik zie het al, gemiddeld 1 week.
pi_56702010
Kan nog net Appelsap!!

Spannend he, die eerste verjaardag in aantocht... ga vanmiddag naar de fietsenwinkel, die hebben de driewieler binnen waar ik mijn zinnen op heb gezet!! Leek me een leuk kado voor Meikes eerste verjaardag.

en nu hopen dat ie in het echt net zo leuk is als op het plaatje!
pi_56702107
Goed zeg Meike dat je gaat lopen

Die naamslinger is wel veel goedkoper Karin! Ik had alleen op de andere naamslingerwebsite (wat een woord) zo'n leuk tussenplaatje gezien voor tussen de woorden en die wilde ik heel graag.

Fijn dat Damian zo lekker geslapen heeft Appelsap!

Hier probeert Linde nu steeds meer te zitten. Helaas lukt het haar nog niet helemaal zelf, maar ze trekt zich wel steeds meer aan alles wat binnen handbereik is op. Af en toe zet ik haar neer en dan gaat ze zo lief spelen Alleen moet ze niet opzij naar een speeltje graaien want dan valt ze om En ze vindt het dan trouwens niet grappig als je haar hard uit gaat lachen
Gisteren ging ze ook ineens echt zo liggen alsof ze wilde gaan kruipen, maar het bleef alleen bij de houding (benen en armen onder zich en 'hoog op de pootjes') toen was het wel weer genoeg actie voor d'r

Edit: Oh dat is inderdaad wel een hele leuke driewieler zeg!
  woensdag 13 februari 2008 @ 13:15:15 #125
35189 Troel
scherp en bot
pi_56702113
Wij hadden dus deze

(Letters op A5-formaat uitgeprint en uitgeknipt, met splitpennen aan elkaar gemaakt, echt waar, het is supersimpel. Tussen de "open letters" (de u bijvoorbeeld), heb ik een stukje plastic zitten van zo'n plastic documentenmapje, zodat de letter niet uitrekt.)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56702249
Oh leuk zeg Troel met die frisse kleuren!

Wij wisten voor de geboorte nog niet of we een zoon of een dochter kregen dus zelf maken was niet zo'n optie (of ik moest er 2 maken )

Bij de babyborrel hadden we deze hangen:
pi_56702306
Leuk gedaan Troel! Jammer dat wij geen printer hebben anders hadden wij hem ook zelf gemaakt hoor.
Heb nu die van de site van Karin besteld. Hoop dat ik hem nog op tijd binnen heb en anders gewoon voor het feest. Da's over anderhalve week, moet lukken!

Linde druk aan het oefenen, leuk hoor!

Karin, leuk hè zo'n driewieler! Damian krijgt deze van opa en oma.

Ik zou hem in de winkel wel goed uittesten hoor, want sommigen rijden echt zo ***!
Wel een superschattige driewieler voor een meisje!
Damian krijgt van ons een peuterschommel met rekje, die zowel in huis als buiten kan. En nog wat ander klein spul.
pi_56702602
Vriendje heeft hier 2 dagen voor de bevalling nog maar eens wat blauwe versiersels besteld.. Die zijn de dag na de bevalling geleverd. Perfect optijd dus, lag toch nog in het ziekenhuis.. En dan was ik nog 8 dagen overtijd ook..

Nu het hier toch gezellig is:
Welke smaakjes thee geven jullie eigenlijk aan de baby's? En wat mag er al met 6 mnd?
  woensdag 13 februari 2008 @ 13:38:03 #129
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56702688
DF ik drink zelf altijd Earl Grey, maar dat is dus aan Anna niet besteed!
pi_56702784
het cb gaf hier aan dat alle fruitsmaakjes mogen
wel lichte thee, dus niet te lang laten trekken

Appelsap, da's ook een leuke 3 wieler.
In de winkel zie je bijna alleen die kleuren, ik wou graag een girlie girlie raceapparaat, dus ik ben op jacht gegaan....op internet een plaatje gescoord en naar de fietswinkel waar we net 2 nieuwe fietsen hebben gekocht....die wilden wel even voor me op jacht! GEVONDEN!

En nu nog testen!
pi_56702943
Hier bij het cb zeiden ze eigenlijk alleen kruidenthee Mag zwarte thee dan ook gewoon? Linde houdt in ieder geval niet van rooibosthee. Ik ga maar eens met een smaakje proberen, da's dan misschien wat zoeter voor haar. Misschien lust ze het dan wel!
pi_56704126
Stiemie, rooibos met een smaakje dan? Ik kan het me wel voorstellen, enkel roobosthee smaakt ook wel apart. Maar bv de mango/perzik rooibos van pickwick is wel lekker...

Klauterende en per ongeluk los stappende dametjes .

Ik geloof dat Mirte heel voorzichtigjes aan haar laatste fles aan het minderen is... Gister en eergister 40cc over. Ze heeft zeker mee zitten luisteren op het CB maandag, toen ze vertelden dat ze over een maandje misschien wel naar 4 flessen kon... .
Alleen is ze dan dus wel iets eerder wakker, vanmorgen was het 6 uur 2 huiltjes. En dan weer even slapen en even later nog een piepje. Om 7 uur (toen ik gedouched was) heb ik haar eruit gehaald.
pi_56704483
Als je fruitsmaakjes geeft kan je ook prima gewone thee geven. Het is beide "normale" thee alleen de een heeft een kunstmatig smaakje.
Ronja drinkt rooibos en verschillende kruidentheetjes. Nog geen gewone thee, daar zit tcoh aardig wat caffeïne in en dat lijkt me niet zo goed voor een kleintje.
pi_56704715
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 15:01 schreef owlet het volgende:
Als je fruitsmaakjes geeft kan je ook prima gewone thee geven. Het is beide "normale" thee alleen de een heeft een kunstmatig smaakje.
Ronja drinkt rooibos en verschillende kruidentheetjes. Nog geen gewone thee, daar zit tcoh aardig wat caffeïne in en dat lijkt me niet zo goed voor een kleintje.
Ja dat bedoel ik. Linde krijgt nu alleen nog rooibosthee. (Nou ja ik geef het en zij neemt 1 a 2 slokjes en gooit de fles dan weg) Of zit daar ook caffeine in?

P_iglet da's inderdaad ook een goede tip! Morgen die maar eens halen want die vind ik zelf ook erg lekker
pi_56704986
Rooibosthee is geen echte thee toch? Het wordt niet gemaakt van de theeplant, maar van de rooibosplant. Dus net zoals kruidenthee, een aftreksel van een andere kruid/plant dan thee..
pi_56705131
Ah dan hou ik het daar voorlopig maar bij. Vind ik toch fijner dan gewone zwarte thee voor mijn kleine meisje
  woensdag 13 februari 2008 @ 16:10:22 #137
35189 Troel
scherp en bot
pi_56705900
Ruben is heel erg snotterig, zit ik met hem in de badkamer te stomen met wat eucalypstusbadschuim van Zwitsal waar het water in bad terecht komt, lees ik op de verpakking dat het pas vanaf 3 maanden is
Vandaar dat de kraamhulp het de eerste keer in bad ook al deed

Maar het helpt wel!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 13 februari 2008 @ 16:12:38 #138
11682 Moonah
Jolie femme
pi_56705938
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 13:48 schreef Stiemie het volgende:
Hier bij het cb zeiden ze eigenlijk alleen kruidenthee Mag zwarte thee dan ook gewoon? Linde houdt in ieder geval niet van rooibosthee. Ik ga maar eens met een smaakje proberen, da's dan misschien wat zoeter voor haar. Misschien lust ze het dan wel!
Sterrenmix is lekker zoet!

Beterschap Ruben....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_56707364
Ons Floortje is ook al een weekje ziekjes, flink verkouden met slijm ophoesten, koorts en ze is erg huilerig.... Bezorgde mama hier is al 2x bij huisarts geweest (vorige week had ze s'avonds ineens 38,9 koorts en mochten we even naar de huisartsenpost, en gisteren had ze weer 38,8 en dat bleef tot vanochtend steeds 38,5 en mocht dus weer even komen...). Ze heeft gelukkig niets verder, en ik ben weer gerustgesteld...

Ander vraagje, wat is nou een leuk, informatief goed boek over de ontwikkeling van kleine kindjes... Kom je dan eigenlijk gewoon bij "oei ik groei" terecht? En zijn de meningen over dat boek niet erg verdeeld...?
Kan me herinneren dat toen Luuke nog klein was ik met Lishe in dat boek bladerde en er stond 'uw kind stapt vrolijk achter een kartonnen doos aan' terwijl kleine Luuk bijvoorbeeld net kon kruipen ofzo...

Hebben jullie tips voor dat soort boeken?
  woensdag 13 februari 2008 @ 17:32:07 #140
35189 Troel
scherp en bot
pi_56707548
Ja, maar dat is toch ook logisch Deliedje? Elk kind is anders en sommige kinderen praten nou eenmaal eerder dan ze lopen. Voor hetzelfde liep Luuke al los terwijl er in stond dat ze net zou kunnen kruipen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56707724
Jennifer had in het ziekenhuis inderdaad mijn tepels al kapot gezogen. Maar met het tepelhoedje gaat het heel goed. Ze drinkt echt heel goed. Alleen heb ik veel te veel melk. Vandaag moest ik mijn borsten leegkolven omdat er flinke schijven in zaten. Ik heb in totaal 250cc afgekolfd voordat ze leeg waren.

Jennifer groeit gewoon goed, en komt gewoon om de 2 uur. Ik denk ook niet dat ik nog zonder hoedje kan voeden. Zelfs met een hoedje zijn mijn tepels gewoon heel erg gevoelig en nu hangen ook de vellen eraan. Ondanks de tepelzalf.... Maar het maakt mij niet uit, ik voed haar gewoon lekker met hoed desnoods 9 maanden lang.

Nog even spammen:
  woensdag 13 februari 2008 @ 17:59:01 #142
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56708035
Meike, wat goed!!
Erg fijn die voedingsdiscussie Kan ik ook wat van leren!
Voor de beebs met alergische ouders, wat zeiden ze op het cb over introduceren van de allergenen? PR is nl allergisch voor appel, peer perzik dat sootr spul, dan gewoon lekker proberen of wachten tot 9 mnd? ik heb tijdens de bv periode alles gegeten en eli reageerde nergens op, dus dat biedt de burger moed, maar ik ben wel benieuwd welk advies jullie hebben gekregen.

Wordt de papfles nou niet gezien als een fles? Omdat daar dan alleenmaar groeipap in zit? of klopt dat niet? want nu zit in pap gewoon voeding met rijstebloem en is dus eigenlijk een flesvoeding...

Hoe geven jullie thee? Gewoon in een fles met een 1 speen of zo? Of zouden we dat dan ook moeten verdikken met jbpm ivm spugen?
staat op de verpakking welke smaken caffeine bevatten?

(vandaag nog speenloos )

Ticootje, na een paar weken ga je wat minder melk overhouden, met vraag en aanbod en zo, komt wel goed. en het is uiteraard makkelijker als je zonder hulpmiddelen zou kunnen voeden, dus wellicht kan je over een week of 2 of zo eens proberen te beginnen zonder hoedje (of de eerste honger stillen met hoedje, en dan een stuke van de voeding zonder hoedje. Zeker als je twee borsten geeft...
en als het niet gaat, gaat het niet.maar voor mij was iig de charme van bv dat je niets mee hoefde te nemen, en die tepelhoedjes moeten dan weer hygienisch vervoerd worden en zo. vandaar mijn gedachtes.
pi_56708305
Maar weet je Ticootje, juist met een hoedje komt er druk op je tepels zelf en daarom doet zelfs dat pijn. Hoe gevoelig je tepels ook zijn, bij een kindje dat op de juiste manier aanligt voel je aan je tepels zelf zo goed als niets.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je voorlopig even rust wilt hebben en dat je de huid van je tepels wilt laten genezen.
Maar als de huid van je tepels wat geheeld is dan is het wel een aanrader om te gaan werken aan het afwennen van het hoedje en het goed aanleggen zonder hoedje. Ik weet zeker dat ook jij kan voeden zonder hoedje als je wat handigheid hebt gekregen in het aanleggen

Meer info over tepelhoedjes op Borstvoeding.com

Edit: en dan vergeet ik helemaal om te zeggen wat voor heerlijk klein frummeltje die Jennifer is!

[ Bericht 7% gewijzigd door owlet op 13-02-2008 18:51:45 ]
  woensdag 13 februari 2008 @ 18:29:11 #144
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56708583
Jennifer

Davinia, papje is hier bambix (dat het nog bestond..) met opvolgmelk - dat laat hem alvast wennen aan de bestanddelen van brood (werd ook aangeraden ivm uitsluiten eventuele tarwe/gluten allergie), maar is eigenlijk dus gewoon een fles (dus wij zitten nog op 4 flessen per dag).

Qua allergenen.. wij houden eigenlijk een beetje het systeem/schema van het voedingscentrum aan, dus echt 1 op 1 dingen uitproberen, ook de dingen waar ik zelf allergisch voor ben/was (bijvoorbeeld peer). Het gaat daarom ook niet zo snel, maar we hebben geen haast (ik zal wss wel heel erg voorzichtig zijn met de dingen waar ik zelf ook nog steeds op reageer, zoals noten/chocola/kleurstoffen/enz, maar dat komt sowieso pas over een tijdje)
Red de zeehond!
  woensdag 13 februari 2008 @ 18:29:30 #145
156412 hestria
erg gastvrij
pi_56708588
wij komen ons ook maar eens melden in dit topic. Vandaag met veel pijn en moeite afscheid genomen van de fantastische kraamhulp, en nu staan we er dan echt voor. Gelukkig is dennis een makkelijk en tevreden mannetje. Hij slaapt s'nachts aardig door en word alleen wakker voor 2 flesjes. Ik moet alleen nog erg wennen aan het aandacht verdelen tussen Dennis en Miesje. Verder genieten we eigenlijk met volle teugen van elkaar.
Nog even 2 foto's van mijn mooie ventje!!

zouden wij ook in het lijstje mogen? Dennis is van 6 februarie
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  woensdag 13 februari 2008 @ 19:26:34 #146
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56709808
Wat een poepie!!

Mag ik even jompelen voor mijn knappe zoon?

Net draaide hij zich van rug naar buik (nadat PR een knuffel had weggehaald, want die lag ertussen), en hij lag eventjes en je kon hem zien denken. alsof hij een plan aan het bedenken was of zo, van "ah, nu ik lig op mijn buik, en nu..." en opeens gaat hij zich proberen vooruit te trekken aan het boxkleed, rolt een stukje door, buigt en strekt zijn knieen, kont de lucht in, hij was echt bezig met iets te oefenen. en maar hijgen, ik lachte me suf, was zo mooi om te zien. heb ook heel snel videocamera gepakt, waarop je mij ingehouden hoort lachen, eli hoort hijgen en aan het eind gaat hij huilen, want het lukt niet, maar hij hield het echt heel lang vol tot hij ging huilen. Ben supertrots!!
pi_56710262
Wat ligt Dennis er lekker bij op de eerste foto!

Wij hebben vanavond na het eten nog wat thee geprobeerd. We hebben het met een nr1 speen gegeven. Ging er prima in (hele verdunde zoethout )
Davinia, die cafeine komt uit de theeplant. Dus eigenlijk moet je de nep-thee-en nemen. Zoals kruidenthee of rooibos. Maar ik heb ook weleens caffeine vrije thee op een verpakking zien staan. Gewoon even neuzen in de supermarkt..

Hier stond vanavond courgette, champignon en tagliatelle op het menu. En meneer heeft gesmuld. Halve courgette, 2 redelijke champs en een nestje tagliatelle 10 minuten in kokend water. Staafmixer erop en . De andere helft ligt nu in de diepvries.
pi_56712822
Ruben, klein snottertje! Ik hoop dat het gauw over is!

Floortje ook al ziekjes, beterschap dametje!
Deliedje, ik vind "oei ik groei" wel lekker leesbaar. Maar ik lees eigenlijk alleen als er een sprongetje aan zit te komen (heb me aangemeld voor de sprongenwekker op de site). Ik heb hier ook nog een boek liggen (gekregen van een kennisje, die had em liggen) "De pientere baby". Daar staan overzichtjes in wat ze ongeveer kunnen in welke maand. Best leuk om te zien, maar elk kind is weer anders en lang niet alles wat er staat is ook van toepassing op jouw kind zeg maar.

Ticootje ik smelt.

Davinia, nog steeds speenloos woei! En druk aan het oefenen, knap hoor Eli. Oefening baart kunst, dus ga zo door!

DF, dat klinkt goed .

Hestria ook al zo'n mooi beebje en lekker relaxed in bad .
  woensdag 13 februari 2008 @ 21:17:14 #149
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56712969
Anna heeft vanavond weer hutspot op en vond het maar zozo. Niet echt haar ding dus.
Het optrekken heeft doorgezet. Anna is ons daarnet behulpzaam geweest met het uitpakken van het boodschappenkrat. Ze had alleen geen idee meer hoe ze nu weer omhoog kon komen en heeft dus een tijdje zo half tussen de uien en het brood gehangen!

pi_56713082
Jeetje wat kletsen jullie veel

Pepijn is vandaag met papa naar het CB geweest...
hij is zo druk met de wereld ontdekken dat hij nauwelijks tijd overhoud om te groeien
nu 67cm en 7360gr (in 6 weken tijd maar 0.5cm en 210gr gegroeid), maar ontwikkeld hij zich super snel.

betwijfel ook of alle metingen wel helemaal kloppen, want zijn broeken zijn ineens toch echt stukje korter, zijn buikje na het ziek zijn weer helemaal terug. en volgens hun metingen was zijn hoofdomtrek een half centimeter gekrompen
pi_56713126
hihi anna
pi_56713308
Die teentjes van Anna

Agossie allemaal kleine zieke babies. Heel veel beterschap

En Hestria wat heb je een mooi mannetje gebakken zeg!

Ik ga morgen ook maar eens op thee-jacht voor mijn kleine slurpkoningin Vandaag heeft ze trouwens voor de allereerste keer echt een boterhammetje gegeten. Ze hebben er op het kdv zelfs een foto voor ons van gemaakt. Vond ik echt zo leuk!

Ticootje wat een prachtig meisje heb je daar zeg Ik begrijp heel erg goed dat je er nu niet aan moet denken om ooit ook maar 1x zonder hoedje te voeden, dat had ik precies hetzelfde. Het zweet stond op mijn rug bij de lactatiekundige toen ze zei dat we het zonder hoed gingen proberen. En ik viel bijna om van verbazing want het deed voor het eerst gewoon GEEN pijn!!! Ze vertelde me dat drinken door een tepelhoedje hetzelfde was als eten door een boterhamzakje. Ik heb er echt zo'n spijt van dat we niet eerder daar zijn langsgegaan, voordat ik zeg maar zo'n weerstand tegen het voeden had gekregen door de pijn. Probeer echt eens een consult en als je besluit het niet te doen is het natuurlijk ook prima want het is echt je eigen beslissing.
pi_56713395
en ik ken een heeeeeeeeel lieve en leuke Haagsche lactatiekundige, dus mocht je interesse hebben in haar nummer dan gil je maar
pi_56714856
Hoera voor alle nieuwe baby's en hun mama's!
En natuurlijk ook voor de lopende Meike, de zwoegende Eli, de in hoofdomvang krimpende Pepijn , de hangende Anna en alle andere melk/thee/sap-drinkende, van-alles-en-nog-wat-etende, tandjes-krijgende, bijna-jarige, snotterige, gewoon lief stilligende en steeds verder ontwikkelende kindjes
Zo, nou ben ik vast niemand vergeten

Vanavond hebben we weer eens foto's van mini-Devin zitten kijken en herinneringen opgehaald aan de eerste paar dagen dat meneertje bij ons was.
Wat is het allemaal snel gegaan, morgen is hij gewoon al 8 maanden oud!
Mijn keel zit dicht en mijn ogen tranen, en da's niet alleen van de verkoudheid... Ik ben ineens gewoon zo emotioneel weer als ik terugdenk aan dat prille begin, die eerste fantastisch mooie maar tegelijk ook zo verwarrende en zware eerste weken. Ooh, wat hou ik van mijn kleine ventje, ik zit hier alleen in de woonkamer, helemaal overstromend van liefde en ben zo gelukkig dat hij in mijn leven is gekomen! Hoe anders zou het geweest zijn zonder Devin, daar kan ik me helemaal niks bij voorstellen eigenlijk en dat wil ik ook niet. Ik wil hem vastpakken, knuffelen en heel veel kusjes geven, maar dan zal ik moeten wachten tot hij wakker wordt. Hij ligt namelijk te slapen. In zijn bedje, in zijn kamer. Mijn zoontje slaapt, en als hij straks wakker wordt dan is zijn mama daar, met open armen en rode ogen van het huilen, om hem heel stevig vast te houden en hem liefde en warmte en voeding te geven, zoveel als hij wil
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:30:10 #155
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56715136
Kersjes
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:35:36 #156
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56715324
Kersjes...zo bekend! Je zou 'm er bijna wakker voor maken, he?
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:37:44 #157
11682 Moonah
Jolie femme
pi_56715408
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:30 schreef Vivi het volgende:
Kersjes
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_56721133
Kersje, wat lief Heb je nog lekker geknuffeld gisteravond?

Hier ook een goede nacht gehad. We hadden Chris gisteravond "maar" een fles van 200 gegeven ipv 235. En om 6.20 begon hij wat te miepen. Ik was al bang dat het etenstijd zou zijn, maar met een speen was het 7.38 en nog geen gemiep. Chris lag gewoon rustig in zijn bedje, wel al wakker. Dus hij kan ook prima met 4x200 toe met de bijvoeding.
En zijn slapen is ook al wat aan het verschuiven. Hij gaat 's ochtends wat later slapen, waardoor zijn 2e fles niet meer halverwege zijn 2e slaapje uitkomt..Vind het eigenlijk wel fijn dat hij zelf die slaapjes de goede kant op regelt.
pi_56721382
Kersjes (krijg er zelf ook helemaal de emo-kriebels van )

Fijn dat Chris lekker geslapen heeft DF

Ik werd vanochtend wakker van gepiep van een hele familie vogeltjes op ons dak / schoorsteen. Toen ik nog eens goed luisterde hoorde ik dat er ook een ander soort piepje tussen zat; iets minder hoog en iets 'feller'. Ik liep de overloop op naar de douche en het leek uit Ethans kamer te komen, dus ik doe voorzichtig de deur open.. en ja hoor, meneer lag gewoon vrolijk met de vogeltjes mee te tjilpen zooooo lief
Red de zeehond!
pi_56721775
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 09:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Kersje, wat lief Heb je nog lekker geknuffeld gisteravond?

Helaas vannacht ook, zowel Devin als ik lopen over van het snot, en als hij zich net zo beroerd voelt als ik dan begrijp ik heel goed waarom hij zo huilerig was.
Helaas heb ik nog maar een heel klein beetje stem over, vergelijkbaar met die van een 80-jarige kettingroker, en klinken mijn zoete woordjes en liedjes nu niet zo lief meer
Dat wordt nog wat op de Huishoudbeurs straks, misschien moet ik mijn mond maar houden, anders schrik ik alle mensen weg van onze stand

Een tjilpende Ethan, wat schattig
  donderdag 14 februari 2008 @ 10:40:19 #161
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56722296
Kersjes, wat klink je ontzettend verliefd Zit helemaal grijnzend achter mijn compu
Veel succes met de huishoudbeurs!
DF, wat fijn dat Chris zelf zijn dagje weer goed regelt!
JR, Ethan tjilpt! Een aanvulling op je sig Mooi verhaal!
Trouwens, JR, door de entry van moonah in het update-topic dacht ik heel eventjes dat jij weer zwanger was Je plaatje is ice-ice-baby en de entry was "er is een ice-ice-baby". maar het was icicle Was echt even in de war
  donderdag 14 februari 2008 @ 10:53:57 #162
35189 Troel
scherp en bot
pi_56722551
Bert is vannacht aan het wroeten geweest in de poep

Na het verschonen van Ruben was hij een sok kwijt INderdaad, in de poepluier, in de luieremmer
Hij maakte me ervoor wakker om het te vertellen en ik vond het niet eens erg
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56724445
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 21:33 schreef owlet het volgende:
en ik ken een heeeeeeeeel lieve en leuke Haagsche lactatiekundige, dus mocht je interesse hebben in haar nummer dan gil je maar
Gil... Pm me maar. Ik denk dat ik wel even langs kan gaan.

Met de beschermers is best rampzalig, omdat alles erlangs loopt. Vannacht was dus echt elk uur!!! Omdat alle melk langs mn borst liep en Jennifer dus niet voldoende kreeg...

Weet iemand hoelang je met een beschermer kan doen? Zit daar een houdbaarheid op?
  donderdag 14 februari 2008 @ 12:23:22 #164
35189 Troel
scherp en bot
pi_56724521
Moeten die dingen niet ook gewoon elke dag gesteriliseerd worden en na gebruik met koud en dan heet water afgespoeld worden, net zoals een kolf?

Check anders even de linkjes in de OP Ticootje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56725114
Het ziekenhuis adviseerde mij ook om elke dag uit te koken, en na elk gebruik afspoelen onder de koude kraan en daarna nog onder de hete kraan.

Jellyrose, wat leuk zo'n klein vogeltje

Hier lijkt er ook nog een tweede tandje aan tekomen. Er zit een richeltje naast de eerste. Maar ook deze keer helemaal (nog) geen problemen. Dus we wachten af..
pi_56725125
hmm, dubbel..

[ Bericht 81% gewijzigd door Deepfreeze op 14-02-2008 12:59:53 ]
  donderdag 14 februari 2008 @ 13:02:22 #167
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56725378
DF, ik ben jaloers!!!

Gister zijn mijn vingers redelijk stevig beknaagd, en ik voel echt wel opverschillende plekken verdikkingen, maar geen tandje. ook al eerste keer sinds flesvoeding over/door de luier gepoept, vurrorde wangen, maar nog geen tandjes Volgens mij heb ik er meer last van dan Eli Urg.

Trouwens, ik heb gister Eli helemaal speenloos kunnen houden, (en vandaag op het kdv weer gezegd dat eli toch zo langzamerhand echt speenloos gaat) en vanochtend om 6 uur pas weer. s Nachts mag hij wel speen, is beter voor onze nachtrust

En Valentijn heeft de leidsters van het kdv een kaartje gebracht Ze waren er erg blij mee
  donderdag 14 februari 2008 @ 13:04:57 #168
82727 klein_spookje
pi_56725437
wat een geklets hier zeg Ticootje gefeliciteerd meid!

Die foto van het werkende meisje dat de boodschapjes uitpakt schitterend (maar wel kinderarbeid he)

Hier gaat het redelijk ik ben doodziek geweest bv dip dus Zoë onrustig en veel aan de borst willen.
Morgen gesprek met een meisje die waarschijnlijk gastouder word bij ons aan huis. Ik zie er erg tegen op om te moeten gaan werken. snik echt vreselijk en de tranen zitten dan ook erg hoog. Komt bij dat het werken misschien maar even hoeft en daar durf ik niet op te hopen. Maar Thijs is een eigen bedrijf begonnen en als dat goed loopt dan kan ik stoppen met werken maar ja wanneer loopt zo iets goed genoeg he.

Verder zouden ze hier beginnen met het de dak grind eraf voor de opbouw van het dakterras en nieuwe dag. Maar voorlopig is er nog niemand boven bezig. Geen idee waar ze blivjen. Maar dan hebben we als het goed is in de zomer een mega terras, hangmatje, zandbakje, badje oe ik zie het al helemaal voor me heerlijk.

Jellyrose heerlijk zo een tjielpend kindje dat is toch heerlijk wakker worden. Hier een dikke duif op de lcuhtafvoer van de keuken en men die maakt een herrie.
En op het dak aan de overkan een dikke gans die altijd op dezelfde tijd gakt (denkt denk ik dat ie een haan is.)

Kersje wat een overweldigend gevoel is dat he moedergevoel.
pi_56726655
Anna die teentjes Meike je loopt!

Beterschap voor alle zieke kindjes!!

Kersjes, mooi he!! Geniet er maar van!

Jet heeft daarnet haar eerste hapjes brood op Ze vind het lekker dat is natuulijk al heel wat maar ze moet nogal kokhalzen we zijn maar gestopt na 4 stukjes brood, want alles kwam weer terug zeg maar
Wanneer word dat kokhalzen minder? Ze wil wel, maar het lukt niet echt zo .......

maar ik ben wel trots op haar
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  donderdag 14 februari 2008 @ 14:34:39 #170
82727 klein_spookje
pi_56727461
beaker wat fijn dat jet het lekker vind brood. Ik weet niet of je haar nu een korst geeft maar je kan het ook in hele kleine stukjes pluizen en in haar wang stoppen of kleine stukjes soppen in melk dan word het nog zachter en glijd zo naar binnen.

succes ik stort met weer op de baby met mama honger vandaag.
liefs joyce
pi_56728066
Beaker, heb je ook iets op het brood? een dun laagje boter ofzo? dan is het misschien net iets minder droog. Kan me voorstellen dat een net iets te groot stukje droog brood wel dwars kan zitten.. Maar het zal ook wel wennen zijn. Wat doet ze eigenlijk met broodkorsten?

spookje, zijn de mensen van het terras er al?

Davinia, dat klinkt gezellig met die tandjes (not). Ik heb zonet in de supermarkt trouwens rooibosthee original van pickwick gehaald. Daar staat bij de ingredienten: rooibos, specerijen (kaneel, gember, ?). en ook : Caffeinie vrij..
pi_56729875
Gwen vandaag gewogen bij het eerste echte bezoek aan het CB, ze doet het goed op de borstvoeding 510 gram aangekomen in twee weken, ze weegt nu 3450 gram, geboorte was 2885 gram. Ze is nu 50,5 cm en haar hoofdje is 35 cm. Ze doet het erg goed, heeft wel een navelbreukje maar dat heelt vanzelf.
  donderdag 14 februari 2008 @ 16:38:32 #173
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56729934
Anna kan niet vroeg genoeg leren dat ze moet meehelpen in het huishouden. In het boodschappenkrat hangen is een schoorvoetend, maar nuttig begin!

Kersjes: bij welke stand was jij te vinden?? Heb net met mijn moeder de hele beurs afgelopen. Ik ben gesloopt maar het was wel leuk. Vorig jaar zat ze in een rolstoel ivm een gebroken voet, dus we hebben het nu over gedaan. Heb voor Anna zo'n kikker van Boon gekocht om de badspeeltjes in te doen. In het nieuwe huis wordt de badkamer zwart, dus dan is zo'n groen ding op de muur wel heel leuk!
pi_56730028
Nou, de lactatiekundige is vanmiddag al geweest!!

En met resultaat. Links doet Jennifer goed drinken, rechts nog niet, maar dat gaan we natuurlijk flink oefenen. De rechterborst zat echt vol met schijven en zat echt al tegen een ontsteking aan. We zijn gelukkig optijd.

Ik moet nu rechts goed in de gaten houden en met warmte en masseren de schijven onder controle houden, evt met kolven.
Voor de voeding moet ik iets afkolven om de tepel goed naar buiten te laten komen en dan kan Jennifer links helemaal uit haar dak gaan!

Vandaag had ik vannacht en vanmorgen dus een onrustig huilerig kindje. Elk uur kwam ze weer... Ze was vandaag ook afgevallen... Maar we zijn van kwart over 2 tot kwart over 4 bezig geweest met voeden en ze ligt nu dan eindelijk weer tevreden te slapen.

Vanaf nu zijn ook de spenen, flessen en tepelbeschermers verboden terrein hier. Mocht het echt niet lukken aan de borst dan maar vingervoeding en een spuitje.

Verder ben ik nu echt te moe om alles bij te lezen. Zieke kindjes beterschap!
pi_56730313
Even snel tussendoor ant een dagje thuis bij Linde kost nou eenmaal erg veeeeeel tijd

Geweldig Ticootje dat het nu al zoveel beter gaat

En Beaker hier doen we smeerkaas op de boterham, dat krijgt ze op het kdv ook. Ze heeft vandaag nog maar 2 flessen op en een groentehapje en een hele boterham met smeerkaas (alleen wel de korstjes eraf gehaald)

En nu ben ik vast een heleboel vergeten, maar ik hoor mijn meisje en het avondeten alweer roepen (moet eerst nog snel naar de winkel want ik ben bakboter voor de gehaktballen vergeten zag ik net )
pi_56730498
Ik heb de korstjes van de boterham afgesneden Er zat boter op en Unox smeerleverworst, daarna inderdaad in de melk gesopt zodat het smeuig werd
Ze mag geen smeerkaas zit melk in Jet geeft sowieso makkelijk over ( al vanaf geboorte )
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  donderdag 14 februari 2008 @ 17:44:48 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56731213
Even een vraagje tussendoor.
Ik heb vandaag een winterslaapzakje met mouwen eraan gekocht, ik vond Sasha vanmorgen helemaal bovenin zijn wiegje weggekropen.

Maar hoe leg ik hem dan daarin? Met zijn kleertjes aan? Of alleen een rompertje?
En gewoon geen dekentje, helemaal niets eroverheen dan toch?

Ik hoor mezelf nog zeggen op de na-gym gisteren 'nee, dat doet Sasha nog niet.
pi_56732556
BE, ik heb ilse hier in rompertje in de winterslaapzak en dan wel een laken/dekentje er over heen
(kamertje is fris!)
Als het 'snachts warmer wordt, ga ik er alleen lakentje overheen leggen, puur voor mijn eigen gevoel omdat slapen zonder onder iets te liggen mij niet bevalt

Overdag rits ik de mouwen er even af, zodat haar shirt niet steeds uit en aan hoeft.
(lees: drama )

Anna, wat een super hulp ben jij!
hahahaha, mooie foto hoor!
Ongelooflijk, 2,5week ouder dan ilse...maar hier verwacht ik nog geen hulp!
Kruipen doet ze alleen in mijn dromen (sinds vannacht )

Tandje is wel door! NOuja, ik voel een scherpe rand
maar V zegt niets te voelen?! Straks gaan we haar maar eens grondig onderzoeken

Kersjes, je liefde spat hier van het scherm !
  donderdag 14 februari 2008 @ 19:37:54 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56733624
Sasha is heel warm van zichzelf, dus ik denk echt hooguit een lakentje eroverheen hier. Voor het idee dat hij ingestopt ligt, want daar slaapt hij juist zo lekker op namelijk.

Vandaag trouwens helemaal een slaapbeestje weer hier. Hij blijft slapen steeds! Lekker hoor!
pi_56733805
Beaker waarom maag Jet geen melk? Of stel ik nu een hele stomme vraag

He he nou het spitsuur is weer voorbij hoor hier Altijd lekker hectisch zo rond etenstijd.

Na haar eerste boterham bij de kinderopvang zijn we hier meteen sinds gisteren over op 3 flessen Voel me nu wel een beetje een sukkel dat we er zelf niet opgekomen waren Voor de mensen die momenteel ook veel interesse in eetschema's hebben hier even het overzicht:

8 uur fles
10 uur fruit of groentehap
12 uur boterham
16 uur fles
20 uur fles

We kunnen haar dan eventueel tijdens het avondeten nog wat zelf laten aanklooien met eten, maar vaak is ze dan rond die tijd juist heel moe en gaat ze naar bed.

O en rooibosthee met mango was de eerste keer geen succes Ach we proberen het gewoon nog een paar keer. Diksap van appel, mandarijn en passievrucht wilde ze ook al niet. Dinsdag gaan we weer naar het cb, dus dan ook nog maar even om advies vragen.

BE hier hebben we ook een slaapzakje met mouwen. Linde gaat er met haar romper en dun shirtje in. Broek en sokken doen we wel uit. We doen er dan geen dekentje meer overheen. Ik snap trouwens niet hoe het kan dat al die kindjes zo door hun bed dwalen Volgens mij is het maximale dat Linde in haar slaap beweegt echt 2 centimeter ofzo
  donderdag 14 februari 2008 @ 19:57:22 #181
82727 klein_spookje
pi_56734050
Deepfreeze hier is niemand komen op dagen. Grrr hoe moedeloos kan je worden.

Gwen lekker gegroeid klein mini meisje goed hoor.

memmel de huishoudbeurs brrr wat een drukte daar altijd zeg. Leuke dingen gescoord?

Ticootje je meisje doet het goed fijn dat er al meteen hulp had !!

Marit een tandje bij de kleine joepie. Gewoon vol blijven houden hoor.

Stiemie, hier is het vooral in de ochtend spits uur. Als Mara naar school moet en Zoë al weer moe is en ik nog dit en dat moet doen en haren kammen, staarten maken, broodsmeren enz enz

Verder was het hier vandaag een ellendige rot dag bah! ik ben blij dat hij voorbij is en ga zo lekker mijn bedje in. Het begon al met een chagarijnige Mara vanmorgen, een onrustige Zoë die na een half uur al weer gillend wakker werd om vervolgens na de borst alleen maar meer te gillen. Daarna even slapen, gillen en zo ging het de hele dag door. De hele tijd haze slaapjes en heeeeel veeeeeel borst. Ik was zo blij dat Thijs thuis was hij heeft haar over genomen en toen werd alles weer rustig.

Na haar medicijnen heb ik me opgemaakt voor de strijd met het naar bed gaan. En ik heb haar neergelegt ze brulde even maar voordat ik haar ingestopt had sliep ze al. Ik heb werkelijk geen idee wat er was vandaag. Beide kinderen waren huilerig, driftig en ik verdrietig zal de wisselwerking wel geweest zijn denk ik.

Maar goed op naar een nieuwe dag met nieuwe kansen. Morgen ochtend eerst kennismakingsgesprek met de misschien toekomstige oppas.

Welterusten.
pi_56734230
poeh..heftige dag!
pi_56734289
Hier gaan de meiden ook met rompertje en bovenkant pyama in de winterslaapzak. Meestal zonder mouwen. Daaroverheen wel gewoon laken en dekentje.

Pien blijft keurig liggen, wel met ene blauwe muis over haar hoofd. Floor ligt in de strartblokken. Slapend op haar knietjes, want als je wakker wordt...dan kan je meteen het kruipen weer oefenen. Helaas weinig ruimte, want ze ligt helemaal boven in haar bed. Floor slaapt op de vleugels van haar gele eend.
pi_56734462
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 19:46 schreef Stiemie het volgende:

Beaker waarom maag Jet geen melk? Of stel ik nu een hele stomme vraag
Vragen zijn nooit stom Jet heeft al sinds haar geboorte een koemelkeiwit allergie Ik heb wel BV gegeven, maar ze wilde niet drinken aan de borst. Ik haalde met de kolf niet zo heel veel melk eruit dat we moesten gaan bijvoeden met FRISO en toen ging het helemaal mis. Zo mis dat ze werd opgenomen in het ziekenhuis Na heel wat onderzoeken waren we erachter .....

Ze mag nu dus geen koemelkeiwit, kippenei, Soja etc. Ik kan je zeggen dat is best lastig!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_56734899
tsjee wat een verhalen alweer..

Randa, fijn dat Gwen weer is goedgekeurd!

Ticootje, goed dat je zo snel hebt ingegrepen. Dan kan het probleem ook sneller worden opgelost.

Beaker het zal dan wel wennen worden. Of misschien is het juist te plakkerig met als die dingen erop?

Stiemie, Ik denk dat wij ook het brood rond 12 uur gaan proberen in te voeren. Dan zou het zoiets worden:
7.30 fles 1 +rijstebloem
10.00 fruit, 1 stuks
12.00 boterham met thee (eerst nog de opvolgmelk ipv thee totdat hij meer brood binnenkrijgt)
16.00 fles 2
18.00 warme hap (groente+aardappel/rijst/pasta+yoghurt/kwark)
21.30 fles 3 +rijstebloem
Maarja, een schema uitdenken is makkelijk, of we het schema er werkelijk inkrijgen is een ander verhaal..

In het begin lag Chris gewoon onder een laken en dekentje. Toen had hij nog kleren aan die zacht waren (broeken van jogingstof). Nu ligt Chris overdag in zijn gewone tenue, en 's nachts in pyama, beide keren onder een laken en dekentje. En konijn over zijn hoofd . Als daar ook nog een slaapzak bij zou komen, zou het echt te warm worden. Dus ik denk dat een lakentje over de slaapzak (om lekker vast in de kunnen stoppen) wel genoeg moet zijn..
pi_56735733
Ticootje, fijn dat de lactatiekundige is geweest! Succes daar

BE, wij hebben in het begin Mirte met kleertjes aan in het winterslaapzakje gelegd, maar dan de afritsbare mouwtjes eraf geritst. En dan een dekentje eroverheen.
Tegenwoordig doen we broekje en sokjes uit en ligt ze in het slaapzakje (nog steeds zonder mouwen) gewoon onder het dekentje. Kamertje is fris hier. En Mirte is volgens mij ook niet heel warmbloedig. Haar normale temperatuur ligt ergens ronde 36.5...
Gewoon proberen BE. Lekker zo'n lief slaapbeestje .

Stiemie, gewoon water drinkt ze dat wel?
Ik had hier laatst Mirte even zonder slaapzakje in bed (ze had em natgepiest en de andere (de dag ervoor nat gepiest) hing nog te drogen aan de lijn). Anderhalf uur later vond ik haar breed lachend liggend schuin in bed en bovenop de dekens. Maf kind.

Klein_spookje, hopelijk morgen een betere dag .
pi_56736096
Ticootje Wat ontzettend goed joh! En wat klink je gemotiveerd!
  donderdag 14 februari 2008 @ 22:23:18 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56737300
Bedankt voor de tips.
Ik ga het sowieso pas morgen overdag bij een slaapje even uit proberen. Vannacht nog maar even gewoon op de manier waarop hij zeker weten lekker slaapt.
  donderdag 14 februari 2008 @ 22:29:56 #189
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56737448
BE, Anna ligt in een Hema slaapzak (iets dikker dan zomer, iets koeler dan winter, maar zonder mouwen) met pyjama en verder geen laken ofzo, heeft hier toch geen zin, want ze ligt toch altijd onderstebovenachterstevoren. In die winterslaapzakken met mouwtjes alleen in romper en pyjamabroek. Anna d'r kamer is eigenlijk altijd 20 graden.

Oja, mocht je er nou morgen achterkomen dat Sasha met zijn armpjes de slaapzak in zou kunnen schieten, kan je de mouwtjes (of bij de hals) altijd even met een paar steken of van die babyveiligheidsspelden (de mouwen dan alleen, bij hals vind ik dat wat eng) wat verkleinen. Dan past de slaapzak beter!
  donderdag 14 februari 2008 @ 22:38:28 #190
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56737654
Oh ja, zo kan het ook nog. De pufjuf kwam met de tip om een paar drukkertjes er even in te naaien idd onder de okseltjes.

Met mouwtjes leek me wel handig om dat Sasha altijd zijn armpjes boven de dekens woelt en dan 's morgens van die hele koude handjes heeft. Vind ik altijd zo sneu aanvoelen.
Het is in zijn kamertje meestal iets van 17-18 graden.
pi_56738849
Ah BE, Ethan heeft elke ochtend koude knuistjes, zelfs met winterslaapzak EN dekentje.. ik vind het nog steeds een beetje zielig, maar ja, wantjes in bed vind ik dan net weer wat te ver gaan Bovendien lijkt hij er iig helemaal geen last van te hebben, dus ach
Red de zeehond!
  vrijdag 15 februari 2008 @ 09:08:33 #192
35189 Troel
scherp en bot
pi_56742172
BE, Ruben heeft ook wel een slaapzakje aan, maar dan ligt ie alsnog wel bovenin de wieg
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 15 februari 2008 @ 09:14:46 #193
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56742266
Koude handjes zeggen niets he!

Als het nekje goed aanvoelt qua temperatuur, zijn koude handjes helemaal niet erg of zielig

Hier hebben ze trouwens altijd een mouwloze romper, pyamashirtje (of gewoon shirtje) in een mouwloze slaapzak Daar overheen een lakentje en een dun dekentje (al gebeurt het regelmatig dat Tijn andersom in bed ligt .. dan heeft ie dus geen laken en deken, maar ligt ie zonder bedekking. Ook dan is ie prima warm
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_56744147
Meike vindt het lopen helemaal geweldig, gister bij oma ging ze gewoon een paar meter!!!! lopen.
Oma hield haar losjes vast aan de capuchon, en Meike ging onderweg steeds eventjes stoppen om haar evenwicht weer te hervinden, om vervolgens vrolijk verder te wandelen.
Super!

Helaas hadden we niet zo'n leuke nacht, Meike werd huilend wakker, wou haar de speen geven, maar ze gloeide helemaal, 39,3 graden koorts..... Na een zetpil en 2 uur rondsjouwen viel ze in slaap.
Vanmorgen nog 38,0 gr, dus afspraak bij de kapper afgezegd....
pfff ik dacht dat we er nu wel een keer klaar mee waren zeg.

ticootje, succes met de bv-perikelen
Kersjes.....beterschap!
Beaker, alle begin is moeilijk zegt men, brood van een dagje oud schijnt makkelijker te kauwen te zijn voor die kleintjes.
Ilse met een tandje!
En Anna het helpende handje...ik zie Meike zich zo nog voor de eerste keer optrekken....aan het boodschappenkrat!
pi_56744207
Ons spookje ligt met een pyamabroek en jasje in een dunne slaapzak, of met een romper lange mouw in een dikke slaapzaak. Net hoe het uitkomt. En dan onder een dekentje, want bij ons word het wel echt koud 's nachts (alleen in de woonkamer gaskachel). Hier ook koude handjes, maar verder heeft hij het warm zat.

Alleen die hele koude handjes tegen je aan dan met voeden
  vrijdag 15 februari 2008 @ 12:32:47 #196
82727 klein_spookje
pi_56746785
beaker wat fijn dat jet het lekker vind brood. Ik weet niet of je haar nu een korst geeft maar je kan het ook in hele kleine stukjes pluizen en in haar wang stoppen of kleine stukjes soppen in melk dan word het nog zachter en glijd zo naar binnen.

succes ik stort met weer op de baby met mama honger vandaag.
liefs joyce
  vrijdag 15 februari 2008 @ 12:43:31 #197
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56746996
Koud he Piglet, bij mij alleen maar in mijn nek bij het boertje laten, maar dat is al even bibberen hoor!

Ik weet wel dat die koude handjes niet erg zijn (hoewel Ria Blom dat anders ziet) maar toch, het idee.

Vanmorgen een uurtje met mouwtjes en alleen rompertje met lange mouwen maar dat gefrot in die mouwen vond ik 1 keer al te veel. Strakke dingen.
Heb ze er dus afgeritst en hij ligt nu gewoon in zijn kleertjes (met broekje dus bedenk ik me nu) in de winterslaapzak onder een lakentje. Zo eens kijken, want hij laat zich al af en toe horen.

Het idee zonder dekentje is zo raar dat ik mss toch nog wel een dunnere haal ook, ik had een heeeeeeeele leuke gezien bij de prenatal, heb ik al een paar keer over staan twijfelen.
pi_56747038
hihih heb je weer een goede reden om wat aan te schaffen
pi_56747700
We hebben hier een tweede tandje Hij laat zijn koppie zien naast nr 1. Wederom met weinig bijzonderheden.. Nou zijn de boventanden aan de beurt toch? Laat ze maar komen

Morgen hebben we een 2e reunie van de zwangerschaps gym, deze keer op eigen initiatief. 7 van de 11 dames komen hun kleintje showen. Best leuk om te zien hoe de rest gegroeid is.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 14:37:50 #200
82727 klein_spookje
pi_56749721
Hier ligt Zoë altijd in een pyama s avonds in een tussen slaapzakje en vaak een majootje aan bij ons is het errug koud in de slaapkamer op een hoek en enkel glas. Daa rover heen een lakentje en 2 katoene dekentjes. Jaja echt waar en nog was dat in het begin te koud voor haar. Nu gaat het prima zo. Overdag gaat ze gewoon zo in bed ten zijn ze een dikke broek of zo aan heeft.

Maar die koude handje op mijn borste en buik brrrr.

Zoë is de hele avond en nacht nog onrustig gewees nu is ze vandaag echt wat ziekjes, spuugt een beetje, verkouden hoest wat en drinkt nu weer een stuk minder hmmmm raar kind. Ze is wel rustiger en slaapt beter vandaag. Maar wel sneu hoor.

Gesprek met de toekomstige oppas was spannend, jong meisje, wat onervaren (maar dat moet wennen denk ik) maar kwam leuk over en heeft al wel een beetje ervaring met kinderen. Ik vind het allemaal reuze spannend en dood eng maar ik moet toch wat he. Nu nog een manier vinden om haar als gastouder in te schrijven want daar zitten tig haken en ogen aan omdat ze bij ons thuis oppast pffff.

Nu ff Mara halen zo en dan heeft ze vanavond op school haar eerste disco.

Oja de dame van de felicitas is geweest (grrr man lief had een afspraak gemaakt) en hij zal het weten heb meteen wat besteld hihi.
pi_56750472
Wat leuk dat Meike al zo rondstapt! Dat lijkt me ook super leuk als Damian dat gaat doen.
En verder beterschap!

Klein_spookje, zal wel spannend zijn als je weer gaat werken maar het zal vast allemaal wel goed gaan. Ook beterschap voor Zoë natuurlijk.

Chris nog een tandje en zo gemakkelijk.
En Ilse ook een tandje?

Hier ook standaard koude handjes. Ik kan me er niet druk om maken zolang hij goed slaapt en zijn nek/rest van zijn lichaam warm aanvoelt. Als hij het koud heeft laat hij zichzelf wel horen.
Damian ligt in een rompertje zonder mouw of korte mouw, pyjamatrui en broekje en dan een dikke slaapzak zonder mouwen. 1 dekentje en nog 1 dubbelgevouwen dekentje. Het lijkt heel veel maar 's nachts is het op zijn kamer altijd erg koud omdat het eigenlijk een soort van aanbouw is.
Overdag slaapt hij zonder broekje.
pi_56751220
appelsap, hier accepteren we die koude handjes ook maar!
(ligt net zo ingepakt als Damian)

tandje is echt door nu !
vandaag is ze weer stuk vrolijker ook gelukkig.
Zag zowaar dat ze net haar knieeën onder zich trok!
pi_56753497
hier ook bijna altijd koude handjes of ze moet ze tijdens het slapen onder het dekentje gemoffeld hebben... koude voetjes trouwens ook net toen ik haar uit bed haalde. Ik heb nu de sokjes maar weer even aangelaten...
pi_56755460
Hier ook koude handjes... dat zegt inderdaad weinig of ze het echt te koud hebben.

Mijn meisje is vandaag gelukkig gewoon weer aangekomen. Borst links gaat nu redelijk, rechts nog niet. Maar we geven niet op! We gaan er gewoon voor.

Tandjes... daar heb je toch ook spul voor dat het wat dragelijker maakt??
pi_56755893
Ticootje, detinox verdoofd het tandvlees. Dus dat kan helpen voor de plaatselijke pijn..
pi_56756436
Ik geef ook iedere dag chamodent voor de tandjes, Ticootje.
pi_56756867
Chamodent is homeopatisch toch? Geef je dat altijd, of alleen of er tandjes op doorbreken staan?
Nouja, de detonix ligt hier ook zinloos in de kast
pi_56756994
Ik geef dat iedere dag, 's morgens en 's avonds. Juist omdat het homeopatisch is geef ik het iedere dag.
pi_56757220
ik heb hier dentinox staan, maar heb het alleen gister en eergister voor het slapen gaan gegeven omdat ik me toen wel kon indenken dat die plek in het tandvlees pijn zou doen !
pi_56757918
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 19:56 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Ik geef dat iedere dag, 's morgens en 's avonds. Juist omdat het homeopatisch is geef ik het iedere dag.
toch niet hun hele eerste jaar (of 2) lang neem ik aan?
pi_56758543
Vraagje...
Ik maak Mirte rond 19.00/19.30u wakker om te badderen en daarna krijgt ze dan de fles. Nu is het sinds een week dat ze echt diep lijkt te slapen, ze moppert/huilt of slaapt verder als ik haar op het aankleedkussen leg en het badderen vind ze (wellicht doordat ze liever wil slapen) niet echt wat (eerder wel). Ze drinkt de fles ook niet helemaal leeg (meestal iets van 40cc over van de 200). De fles ervoor krijgt ze om een uur of 3 en 's avonds op een uur of 11 krijgt ze er ook nog eentje (totaal 5 op een dag).
Wat moet ik hier nou mee?
Kan ik haar laten liggen tot ze zelf wakker wordt en dan uiterlijk om een uur of 11 wakker maken? (of ben ik dan haar nachtslaap aan het verleggen?) of haar misschien een beetje later wakker maken (uur of 8 a half 9) en dan hopen dat ze doorslaapt (dus een fles laten vervallen...?) met natuurlijk de kans dat ze weer 's nachts komt...

DF, had jij een tijdje terug niet ook zoiets bij de hand?

Iemand tips, ideeën of dingen die ik vooral niet moet doen ?
pi_56759477
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 20:58 schreef Nijna het volgende:
Vraagje...
Ik maak Mirte rond 19.00/19.30u wakker om te badderen en daarna krijgt ze dan de fles. Nu is het sinds een week dat ze echt diep lijkt te slapen, ze moppert/huilt of slaapt verder als ik haar op het aankleedkussen leg en het badderen vind ze (wellicht doordat ze liever wil slapen) niet echt wat (eerder wel). Ze drinkt de fles ook niet helemaal leeg (meestal iets van 40cc over van de 200). De fles ervoor krijgt ze om een uur of 3 en 's avonds op een uur of 11 krijgt ze er ook nog eentje (totaal 5 op een dag).
Wat moet ik hier nou mee?
Kan ik haar laten liggen tot ze zelf wakker wordt en dan uiterlijk om een uur of 11 wakker maken? (of ben ik dan haar nachtslaap aan het verleggen?) of haar misschien een beetje later wakker maken (uur of 8 a half 9) en dan hopen dat ze doorslaapt (dus een fles laten vervallen...?) met natuurlijk de kans dat ze weer 's nachts komt...

DF, had jij een tijdje terug niet ook zoiets bij de hand?

Iemand tips, ideeën of dingen die ik vooral niet moet doen ?
Ik had zoiets ook met de meiden. Zij gaan de laatste tijd niet meer slapen voordat ze de nacht in gaan, laat maar zeggen. Ze blijven dus wakker.
pi_56759614
hier ook geklungel soms met het 'derde slaapje' voor de nacht!
ik probeer nu (lukt inmiddels meestal wel) haar middagslaapje wat te verlaten tot zo 14:30uur
zodat ze slaapt tot uur of 17:00.
Dan kan ze wakker blijven tot uur of 19:30 en na de fles doodmoe naar bed!

Maarja, soms kakt ze om 12:30uur al zó in, dat ze van 15:00 tot 17:30 wakker is en dan toch nog even naar bed gaat vóór haar laatse fles.

hahaha
hier heb je wat aan he ?
pi_56759640
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 20:34 schreef bixister het volgende:

[..]

toch niet hun hele eerste jaar (of 2) lang neem ik aan?
jawel, voor nu lijkt het goed te werken. Geen idee hoelang ik het nog ga geven. Ik weet ook niet of het doorkomen van de eerste tandjes het meest pijnlijk is...Neem even aan dat de druk minder wordt zodra er meer tandjes zijn ?

Ik kan ook even een experimentje doen. Pien wel en Floor niet...
pi_56759682
Heerst die buikgriep trouwens nog ? Floor heeft net overgegeven....ALLES ONDER DE
pi_56759940
Maar jullie kindjes zijn al wel wat ouder... ik kan haar niet zo lang ophouden gok ik, want ze is een echt slaapkopje. Wellicht is het ook een kwestie van proberen... Ik ga morgen maar eens kijken hoe lang ze slaapt als ik haar niet wakker maakt. Nu nog het alarm van mn biologische wekker af zien te zetten...

KP hopelijk was het een eenmalige actie... . Volgens mij gaat hier nog steeds de (buik) griep rond hoor.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 22:46:03 #217
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_56761310
Nijna, ik zou gewoon een ander moment kiezen voor het badderen. Dan maak je haar wel wakker voor de fles, maar dan heb je niet zo'n hele "toestand" als je begrijpt wat ik bedoel. Voor een kindje dat op dat moment alleen maar graag wil slapen is het wellicht teveel, èn bad, èn daarna nog drinken.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_56761491
ja, dat zou ik ook zeggen. badderen naar 's ochtends verplaatsen, hoeft sowieso niet (meer) zo nodig elke dag toch? dan kun je 't 's avonds ook wat makkelijker een beetje op z'n beloop laten, en zo kijken hoe haar ritme zich ontwikkelt.

KP ik hoop ook voor je dat Floor niet echt ziek is, sneu!
pi_56766037
Floor heeft tot nu haar fles binnen gehouden, maar (je raadt het al) Pien gooide de hele inhoud over.....MIJ ! Wat een bofkont ben ik toch !

Heb ze maar even in bed gelegd, maar daar zijn ze het niet mee eens.

En in bad ? Ze hebben hier geluk als we de 3x per week halen.
pi_56766038
Nijna, we hadden wel zoiets, maar we hadden minder last, omdat Chris zijn 4e fles al rond 16.00. Daarna ging hij al de nacht in. om 22/23 uur maakten we hem nog wakker voor zijn 5e fles. Om dan rond 6 uur weer wakker te worden. Dat nachtslapen hebben we langszaam opgeschoven door iets langer op te houden, tot ongeveer 19.00/19.30, maar dat is echt de max. Chris krijgt nu zijn 4e flesje nog als hij rond half 10 wakker wordt.
Badderen hebben we ook maar 2 keer voor het slapengaan geprobeerd. Chris werd daar juist wakker en actief van. Dus helemaal niet slaperig zoals men wel zegt. Inmiddels badderen we nog 2 keer per week overdag, de andere dagen met een washandje op het aankleedkussen.
Ik denk inderdaad ook dat uit de slaap halen voor een badje misschien net wat teveel is. Dus dat badderen overdag, en alleen voor dat flesje eruithalen.
Voor 4 flesjes is het nog net iets te vroeg (denk ik). Je kunt het natuurlijk wel proberen, maar dat werd ons bij 5 mnd geadviseerd door het CB.

KP, wel handig 2 van die meiden om medicijnproefjes mee te doen
Hopelijk was het alleen wat dwars eten, en is Floor snel weer happy
pi_56766079
Arme flensjes......beterschap

Meike wijst hier de Dentinox al aan, ze is er echt dol op
Maar ze krijgt alleen een paar drupjes op de speen als ze echt last heeft

En ze heeft nu nog steeds koorts.....gister de hele dag rond 38,5 en vanmorgen was het alweer 38,2
Wel lekker met mama gebadderd vanmorgen
pi_56766145
Leah, ander baddermoment heb ik ook al aan zitten denken. Ga vanavond het badritueel maar ff een keer overslaan.

Bix, alleen is de ochtend niet heel handig ivm werk enzo. Het hoeft idd niet iedere dag. We zijn het dagelijks gaan doen omdat ze het zo lekker vond en erna lekker ging slapen. Maar ze heeft op het moment ook een wat droog huidje, dus wat minder badderen is helemaal niet verkeerd.

Overigens ging mn biologische wekker al om 6 uur... Nog geprobeerd om verder te slapen maar dat lukte niet. En tegen 7 uur begon Mirte geluid te maken, dus zijn we saampjes gezellig beneden een flesje gaan drinken. Ze heeft Barbapapa zitten kijken toen ik de fles maakte .

KP, wat een bofkont ben je toch!

DF, ik was maandag op het CB en daar hadden ze het er inderdaad over dat we over een maand eens konden kijken naar 4 flessen. En als ze dan zoals vanmorgen zich toch weer om 7 uur meldt denk ik toch ook dat ze daar nog niet helemaal aan toe is . Ik ga vanavond eens proberen hoe het zonder badritueel gaat.

Karin, lekker samen in bad. Gaan wij volgende week doen, dan logeren we een nachtje bij mijn ouders .
pi_56766724
Gisteren naar de negenmaandenbeurs/huishoudbeurs geweest. Gwen heeft zich voorbeeldig gedragen . Ze heeft van de hele beurs niks megekregen en de hele tijd bij mij in de draagdoek geslapen. We lagen wel de hele tijd in een deuk, want we hadden ook gewoon de maxicosi op de wandelwagen staan en iedereen maar in de maxicosi kijken waar mijn rugzak lag. . Moest haar wel om de drie uur wakker maken omdat ze zelf niet kwam voor drinken. Gelukkig werkt een luier verschonen nog steeds om haar wakker te krijgen.
pi_56766838
Heerlijk Randa!! Dat klinkt helemaal geslaagd!
pi_56767272
Randa, wat fijn dat Gwen zo lekker heeft geslapen! Heb je nog leuke dingen gevonden?
pi_56767361
Niet echt, wel een draagdoek gekocht en wat lekkere dingen op de huishoudbeurs en Blues Clues spelletjes voor Merlijn. Proeven op de hhb was ook erg leuk. We hebben vooral een leuke tijd gehad. Ik was samen met Magneet en Gwen.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 18:54:28 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56775120
S_oepstengel, hoe is het nu bij jullie?
Heb je zelf nog verder gezocht naar informatie of wacht je eerst de verdere onderzoeken af?
pi_56775594
Lief dat je ernaar vraagt BE
Ik heb wel wat gezocht maar ik word er nog niet veel wijzer van en sommige dingen wil ik volgens mij ook niet weten
Volgende week willen ze uitgebreid bloedprikken, lichamelijk onderzoek etc. gaan doen dus ik ben benieuwd. Ze gaan dan ook kijken of het met haar DNA is aan te tonen dus binnenkort krijgen we de difinitieve diagnose..
Verder hebben we ook een pedagogisch medewerkster toegewezen gekregen, bij haar kunnen we aankloppen voor vragen enzo.
Met Yana gaat het ondertussen gewoon goed, lekker vrolijk, hele tijd lachen enzo en ze heeft altijd honger volgens mij
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  zaterdag 16 februari 2008 @ 19:24:59 #229
108648 cattie
lieve moeder
pi_56775708
Even inbreken hoor:

KP, ik zou ze niet elke dag chamodent geven. VSM raadt dat ook af:
quote:
Chamodent druppels bij voorkeur een half uur voor/na de maaltijd toedienen, even in de mond laten houden en dan laten doorslikken. Na twee weken aaneengesloten gebruik kun je het beste een week stoppen. Heeft je kind nog steeds last van doorkomende tandjes, dan kun je het gebruik weer hervatten.
bron
pi_56776834
ik geef het ook elke dag! 2 x .... ga maar ff een weekje inlassen!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_56776934
S_oepstengel, wat fijn dat het ondanks jullie zorgen toch lekker gaat met Yana!!

Ik heb vanmiddag gezellig theegedronken met de andere zwangerschapsgym dames. Leuk om iedereen weer eens te zien. De baby's deden het allemaal goed, ondanks wat problemen (KMA, helm tegen voorkeurshouding, etc). Wat grappig was om te zien, was dat er veel verschillen waren, maar ook genoeg overeenkomsten. Qua formaat was het verschil niet heel groot, en qua ontwikkeling ook niet heel erg. Zat ook maar 3 weken in uitgerekende datum en 5 weken in geboortedatum tussen de oudste en de jongste, dus dat verklaard wel iets.. En deze trotse mama heeft een Chris (een van de jongsten) die een van de grootsten is, al wel zelf zijn flesje kan vasthouden, prima kan rollen, al 2 tandjes heeft.
De zorgen die (elke?) ik als moeder heb of ik het allemaal wel goed doe, zijn vandaag even verdwenen. Het gaat prima met Chris, we hebben geen noemenswaardige problemen, en dat geeft wel even een lekkere boost aan mijn zelfvertrouwen die ik best wel even kon gebruiken =>
  zaterdag 16 februari 2008 @ 21:07:44 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56778325
Soepie, fijn te lezen dat het met Yana gewoon lekker gaat.
Spannend wel weer al die onderzoeken.
pi_56778907
KP & Beaker, gebruiken jullie die chamodent preventief dan of omdat jullie kinderen voortdurend last hebben van doorkomende tandjes? ik zou niet op 't idee komen om dat spul doorlopend te gebruiken eigenlijk.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 21:28:09 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56779008
Lijkt mij ook niet.
Die waarschuwing om een weekje te stoppen lijkt mij ook niet voor niets. Ik lees daarin 'stop eens een weekje om te zien of de klachten terugkeren, zo ja, dan kan je weer 2 weken door gaan, zo nee dan kan je stoppen tot ze weer terugkeren'.
Homeopatisch is wel een soort van baat het niet dan schaadt het niet, maar dan nog zou ik dit niet continue gebruiken geloof ik.

Net als de druppeltjes voor krampjes, die zou je dan toch ook non-stop kunnen geven, maar dat lijkt mij ook de bedoeling niet eigenlijk.
pi_56779249
ja, ik weet ook niet precies wat er in zit, maar over die anti-krampjes druppels hebben we hier wel eens een discussie gehad omdat er ook alcohol in zit (als ik me niet vergis). in ieder geval geef je iets extra's, wat ze gewoon niet per definitie voortdurend nodig hebben. en misschien is het onzin, maar ik heb ook zo'n idee dat als 't een keer echt nodig is, dat ze er dan al zo aan gewend zijn dat 't niet meer werkt.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 21:49:23 #236
82727 klein_spookje
pi_56779641
be hoe bevalt de zak?

soepstengel, ik denk erg vaak aan jullie en ga niet te veel op internet spitten is soms zo confronterend terwijl dat misschien helemaal niet nodig is op deze manier. Succes.

Hier is de rust weer terug. Zoë was gister ziek vandaag weer helemaal opgeknapt heerlijk vrolijk en goed geslapen voorbeeldig was ze vandaag.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 21:51:19 #237
35189 Troel
scherp en bot
pi_56779692
Ho, homeopatisch is niet baat het niet schaadt het niet!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56780077
Ik geef die druppels inderdaad preventief, zal eens navraag gaan doen over de mogelijke effecten ervan. Zal allemaal wel meevallen, denk ik zo. Maar dankjewel voor het opzoeken van de info, Cattie.

De flensjes hebben toch wel iets onder de leden, hopelijk drinken ze morgen weer melk, dat wou vandaag voor geen meter. Ben ook benieuwd of ze vannacht wakker worden..ze hebben allebei 2 boterhammen op en diksap.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 23:26:02 #239
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56782178
Ik heb nog nooit chamodent gegeven..ik geef Dean gewoon een paracetamolletje als ie tandpijn heeft..is dat niet goed dan?
pi_56782643
Randa en Memmel, hebben jullie toevallig in hal 1 een schorre kraai gehoord bij de Laser Company - stand, daar waar je je tanden kon laten bleken? Dat was ik dus

Ik lijk wel gek: super zwaarverkouden, bijna stemloos en met een lijf dat van top tot teen zeer doet van het zware beurs-werken ben ik vandaag, op mijn vrije dag, naar de 9 maanden beurs geweest met man en kind. Lijkt wel alsof ik in de RAI woon tegenwoordig En het was zo ontzettend leuk! Natuurlijk weer veel te veel gekocht, ook wat dingetjes gekregen en Devin heeft voor het eerst rundvlees gegeten (uit een potje), fruithapjes geproefd, koekje gegeten, voor het eerst diksap gedronken, n.b. uit een plastic cupje! En ik heb me uitgeleefd met marshmallows bij de chocoladefontein Okay, ik ben niet meer zwanger, maar tijdens de zwangerschap lustte ik bizar genoeg geen chocola meer en ik ben nu nog steeds aan het inhalen geloof ik
We hebben zo'n gezellige dag gehad, daarna nog bij mijn ouders gegeten en kleintje heeft toen voor de 2e keer vandaag warm gegeten (aardappel, pompoen, courgette, wortel, paprika uit de oven) Ben zo trots op hem en zo blij dat het eten zo goed gaat de laatste tiijd! Moeders met kieskeurige kindjes: don't worry, bij Devin heeft het ook even geduurd voordat hij de smaak echt goed te pakken had, maar tegenwoordig eet hij zo goed, zo veel en met zoveel plezier! Echt heerlijk is dat, om hem net zo te zien genieten van eten als dat ik doe (ben GEK op eten, kan er helemaal lyrisch van worden)

BE, Devin slaapt in een kortmouwige romper, pyjama erover (meestal van die pakjes, broekjes trappelt hij nl. uit) en dan, heel fout, ik weet het, een dun dekbedje. Tot 2 maanden terug lag hij in een slaapzak, maar dat vonden we niet prettig meer, hij haalde er de raarste capriolen mee uit.

Nijna, Devin gaat soms ''s ochtends, soms \s middags en soms 's avonds in bad of onder de douche, maar net hoe het uitkomt wat betreft hoe vies hij geworden is, hoe moe hij is en hoeveel tijd we hebben. Het ritueel daarna is meestal wel hetzelfde, daar letten we wel op.

Oh ja, onze vermoedens zijn bevestigd: Devin heeft eczeem Zowel een verkoopster van Weleda-producten als een lactatiekundige die hem vandaag gezien hebben zeiden het.

Beaker, wat een heftige start is dat geweest voor Jet! Niks blijvends aan overgehouden hoop ik?

S_oepstengel, ik moet zo af en toe aan Yana en jullie denken de laatste tijd nu mijn oren dichtzitten vanwege verkoudheid. Lijkt alsof er een paar kilo watten in mijn hoofd zitten, ik hoor alles gedempt. Maar bij mij gaat het straks weer over en dan bedenk ik me staads: Bij haar niet en dat breekt mijn hart
Sterkte met de onderzoeken die komen gaan, en de uitslag natuurlijk

Van de week heeft er schattig klein baby-meisje met me lopen flirten, een Down-kindje dat in haar korte leven al 2 keer geopereerd is. Dat relativeert wel, dan is Devin's jengeligheid ineens een stuk minder erg
  zondag 17 februari 2008 @ 09:08:16 #241
3011 E.T.
pi_56786417
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 23:26 schreef Vivi het volgende:
Ik heb nog nooit chamodent gegeven..ik geef Dean gewoon een paracetamolletje als ie tandpijn heeft..is dat niet goed dan?
Nee hoor vief Dat is mij zelfs aangeraden door het CB bij Saskia.

Beetje afhankelijk van de ernst van de pijn en/of het te localiseren is, smeer ik bij Tijn er een klein beetje Dentinox op voor het slapen (dat is dus als ik zie waar het zeer doet) en anders idd een paracetamolletje als hij niet kan slapen van de pijn.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_56787961
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 23:49 schreef Kersjes het volgende:

Beaker, wat een heftige start is dat geweest voor Jet! Niks blijvends aan overgehouden hoop ik?
Er staan ons helaas nog wat onderzoeken te wachten incl. 2 dagopnames eentje in mei en daarna in juni of juli Af en toe eet ze gewoon heel slecht maar of dat er nou echt mee te maken heeft??!!

wat vervelend dat Devin eczeem heeft Zijn huid goed vet houden is het beste! ( Louis Witner, te koop bij drogisterij is echt een heel goed merk! Speciaal voor baby's met een droge huid er zit niks in!! )

Ik ben onlangs begonnen met Chamodent omdat er bultjes zitten in Jet haar mond,maar er komt niks door! Ze krijgt het nu pas 3 weken ( nu dus ff helemaal niet meer ) Volgens de HA kan het geen kwaad maar ik las wel even een pauze in zeg maar ..... !!
Bedankt voor de tips!!

Straks gaan we naar Rotterdam even lekker winkelen voor Jet, want ze groeit uit haar maat 74
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_56788061
hihi shopse Beaker

ik heb hier al een hele maatje 74 garderobe liggen zo ongeveer, maar daar passen pas enkele dingetjes van.
De rest is hier nog allemaal maatje 68 (merendeel zelfs nog met omgeslagen mouwen).

Niet te druk maken over dat af en toe slecht eten hoor. Daar hebben alle baby's, peuters, kleuters en groter wel eens last van. Zolang ze fatsoenlijk groeit is er echt niets aan de hand.

Jakkie vervelend Kersjes dat eczeem, hopelijk heeft Devin er zelf geen last van.
Je kunt cetomacrogol vaseline halen bij de apotheek, dat is het prettigste om dagelijks mee in te smeren. Met een receptje van de huisarts word het vergoed.
Fijn dat jullie zo'n gezellige dag gehad hebben!! En dat Devin zo goed eet.

Ik vind dat eten van die kleintjes echt zo leuk. Pepijn eet echt nog maar kleine beetjes, maar wel van alles, en met smaak.
en per keer is het ook anders wat zijn voorkeur heeft, de afgelopen 2 dagen is tomaat helemaal geweldig en moet hij van aardappel weinig hebben, terwijl dat vorige week naar binnen vloog.

Kleine slaapkop ligt hier trouwens ineens al dik 2 uur te slapen 's morgens . Dat doet ie anders NOOOIT!
  zondag 17 februari 2008 @ 12:16:20 #244
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56788294
Beaker, er staat e even niet bij waarom Jet onderzocht moet worden, mar iig veel sterkte ermee!

Devin eczeem... Balen! (Wel goed dat hij dan bv krijgt, heeft hij iig antistoffen en zo)
Heeft hij er erg last van?

Nog 12 dagen en dan gaan we aan de wortel Ben echt aan het aftellen
Eli is dit weekend erg zielig geweest, helemaal warm en rode wangen en zo, stinkluier, etc. Nog steeds geen tanden. Wel gister 3 paracetamol erin gepropt, want hij was echt heel erg zielig.
Hij heeft daarna wel de hele nacht zonder speen geslapen! Ben ik erg blij mee. Als het aan mij ligt gaan de spenen per direct de deur uit, maar ja, voor s nachts is het wel zo makkelijk. Als hij op het kdv nu ook geen speen meer krijgt (geef het nog wel mee, voor de zekerheid een paar dagen), is het gewoon klaar.

Eli heeft lekker papje gegeten bij mijn zus op schoot, die ook erg gecharmeerd was van zijn eetkunsten
En uiteraard ook braaf naar zichzelf gegrepen in de spiegel, want die andere baby is ook erg schattig
Qua maat zou ik het echt niet weten wat hij draagt. Mijn zus verzorgt hier de garderobe dus het is 6-12 mth of 6-9 mth, en rompers 62/68, maar ikheb al 74/80 gekocht.

Hebben jullie (schoon)ouders ook zo ingewikkeld gedaaan, van "ik weet echt niet hoe ik hapjes moet maken, hoor!" Ik vind het een beetje vreemd dat ze nu opeens helemaal niets meer lijken te weten...
  zondag 17 februari 2008 @ 12:27:26 #245
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56788510
Haha Davinia, een vriendinnetje van mij heeft een zoontje van 2,5 maand en vraagt regelmatig om advies, en ik moet ook al nadenken "Hoe was dat ook al weer "

Dat soort dingen vergeet je zo snel als er geen noodzaak is om ze te onthouden
  zondag 17 februari 2008 @ 16:21:35 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56793536
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 21:49 schreef klein_spookje het volgende:
be hoe bevalt de zak?
Voor de nacht bevalt het prima, maar overdag slaapt hij toch beter gewoon onder zijn dekentje lekker strak ingepakt, dat krijg ik met die slaapzak toch niet helemaal goed voor elkaar, ondanks dat ik het lakentje overdwars gedaan heb.
Dus nu vandaag overdag iig weer onder de deken en dan moet ik nog even bedenken wat ik nou vanavond wil.
pi_56796445
Kersjes Linde heeft ook last van eczeem (gehad). Soms is het weg en soms komt het weer terug. Ze had een plekje op haar achterhoofd, maar nu ze meer haar heeft kan de huid daar bij het liggen wat beter ademen denk ik want dat is nu zo goed als verdwenen.

We gebruiken hier ook cetomacrogol vaseline. Is gewoon een soort dunnere vaseline (vaseline is dikker en kan de huid een beetje afsluiten) en voor in bad gebruiken we neutral badolie en badolie van de apotheekSoya oleum geloof ik. En vooral niet te vaak met Devin in bad want daar droogt ie dan nog meer van uit en lekker veel smeren dus
  zondag 17 februari 2008 @ 20:33:59 #248
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56799397
Dank voor de tips, ik zal morgen eens bellen voor een recept voor die cetomacrogol.
Soms heeft Devin duidelijk jeuk, maar volgens mij valt het best mee hoeveel last hij heeft van die eczeem.

Eli al zo lang zonder speen, grote jongen

En Jet al haast uit maatje 74 gegroeid, wat groeit ze hard Of heeft Beaker te heet gewassen?
  zondag 17 februari 2008 @ 21:15:30 #249
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56800589
Heh bah, Devin ook al eczeem, hopelijk blijft het goed handelbaar, Kersjes voor de echt actieve vurige plekjes gebruiken we hier (uiteraard lichte) cortisonen zalf en voor de rest gewoon vaseline creme om alles vet te houden, maar het blijft toch een beetje dweilen met de kraan open soms, zeker met dit koude/droge weer.

Oh.. nieuwigheidje van Ethan: zelf zijn mobiel aanzetten, soms met voet en soms met hand.. hij kan voorlopig alleen nog bij het Bach (of was het Beethoven..) knopje, want die zit het laagst
Red de zeehond!
pi_56808192
quote:
Op zondag 17 februari 2008 20:33 schreef Kersjes het volgende:

En Jet al haast uit maatje 74 gegroeid, wat groeit ze hard Of heeft Beaker te heet gewassen?
Nee hoor, ik was altijd op 30 graden! Jet is lang en daarom is het meeste te kort
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_56808342
hihi..hier het probleem van een groot hoofd!

ik ben vandaag vrij, ilse tot 13:30 op het kdv
dus ik ga straks als de winkels weer open zijn eens voor haar shoppen!
Voor mezelf shoppen zit er weer even niet in, ik moet mijn oude positiekleding maar hergebruiken vind ik
(hoewel er uiteráárd wat nieuws bij gaat komen tzt) en ik moet mijn driften toch ergens aan kwijt !?

Trouwens...tandje twee is ook door !
Ik denk dat ze nu wel even rust krijgt (wij ook dus) omdat ik verder niets zie nog
pi_56808432
Goede morgen lieve baby's.. Allemaal je ouders vannacht lekker laten slapen?
Kersje wat balen van die exceem! Zit er nog een allergie ofzo achter, of is het puur exceem?
Eli, heb je je tandjes al gekregen? Hopelijk zijn ze er snel..

Gisteren hebben we Chris voor het eerst in de wandelwagen gehad. En hij heeft genoten. Lekker rondkijken, zelf babbelen, en uiteindelijk ook nog in slaap gevallen. Dat deed hij in de kinderwagenbak al een poos niet meer.. Dus die houden we erin. Nog wel op de ligstand, natuurlijk..

En Chris heeft dit weekend ook een boterham op. Zaterdag eerst met boter geprobeerd, en we verwachten niet meer dan 2 stukjes. Maar hij heeft gewoon een halve op. En gisteren nog een heel dun laagje smeerkaas erbij. En de boterham was bijna helemaal weg. Dit weekend nog wel een half flesje melk erbij gegeven, maar dat dronk hij ook niet meer op. Dus vandaag wordt het brood met thee/verdund diksap. En dan zitten we gewoon op 3 flesjes (7.30-15.30-21.30). En nog wordt hij 's ochtend niet wakker met honger.
Geen wonder dat ik gisteren de 68 shirts aan de kant moest schuiven om de 74 te vinden. Wel weer een reden om deze week te gaan shoppen.
pi_56808560
Hahaha Deepfreeze wat gaat het nu ineens hard he? Hier ook zo'n boterhammenmonstertje

Wij gaan komend weekend de wagen ombouwen want Linde kan in de kinderwagenbak alleen nog maar mopperen en liggen draaien omdat ze niks kan zien. Wat was het gisteren lekker weer he? We zijn lekker gaan wandelen in Aerdenhout. Was zo lekker in de zon

Hier shoppen we al te vaak Heb voor Linde al een hele garderobe in maat 74 liggen. Sommige dingen past ze al en anderen nog niet. Heb laatst ook heel veel 2e hands (rokjes en broekjes) over kunnen nemen dus dat schoot toen lekker op.

Verder heb ik een nieuwe naaimachine dus ben ik nu zelf kleertjes voor haar aan het maken. Heeft ze weer eens iets anders dan anders. Ben nu een lief soort plooirokje aan het maken van spijkerstof.

Morgen gaat mijn vriend met haar naar het cb. Ben echt benieuwd hoe zwaar en lang ze nu is
pi_56808610
Shoppen voor je beeb is zooooo leuk....

Zo MOET Meike nog een nieuwe verjaardagsgarderobe natuurlijk..... (haar kast kan nu al bijna niet meer dicht, maar voor de verjaardag moet er wel wat nieuws komen natuurlijk)

Meike is weer helemaal de oude, zaterdagmiddag zakte de koorts af gelukkig. Gister nog even naar haar vriendinnetje geweest (8 wk jonger) Grappig, zo weinig tijd er tussen, maar zo veel verschillen.
Grappig; vriendinnetje zat in een loopstoeltje, Meike staat ervoor met een papiertje te zwaaien.....vriendinnetje pakt het af.....Meike pakt het terug.....vriendinnetje begint te huilen.....Meike totaal in paniek...HUILEN!!
Ladies in concert....!
Ze kan er echt niet tegen als een ander kindje huilt, dan raakt ze compleet overstuur. Hebben jullie kiddies dat ook?

Wij zijn aan het overstappen naar halfvolle melk...nu eerst half/half.
Gaat erg goed, dus binnenkort gooien we de Nutrilon mooi de deur uit!
pi_56808916
We hebben tot nu toe weinig hoeven shoppen, veel kraamkado's waren kleertjes tm mt 68. Nu voor het eerst dat we een hele lijn kleding moeten/mogen kopen.
Ik heb hier ook een naaimachine staan, Maar voor een jongetje kun je ook veel minder leuke dingen maken dan voor meisjes. Dus ik ben er nog niet aan begonnen. Laatste project was de wieg..

Toch vind ik de CB adviezen wat raar qua overgangen.. Met 5 maanden moeten ze naar 4 flessen, en met 5,5 maand pas hapjes ernaast. Met 6 maanden naar 3 flessen, en (eigenlijk) pas met 7 maanden brood erbij. Waar moeten die kids dan van leven in de tussenliggende weken?
pi_56808989
Mensen!!!! Jennifer is vannacht alleen om 4 uur geweest voor eten!!!

En!!!! Ze drinkt beiden borsten!! Ze is echt de beste! (nu alleen nog iets beter aanleggen, want links begint weer te irriteren)

Het is wel heel druk, maar ik begin het wel positief in te zien met de bostvoeding. We zijn er nog niet helemaal, maar het begint wel echt ergens op te lijken. Mevrouwtje drinkt in ieder geval wel genoeg bij een voeding. Alleen heb ik nog steeds heeeeel veel melk. Ze hoeft niet echt te zuigen het stroomt gewoon zo naar binnen. Nu de borstvoeding een beetje op de rit is heb ik ook wat meer tijd voor andere dingen dan alleen de albertheijn xl spelen.

We zijn zaterdag een stukje wezen lopen en gister zijn we bij mijn ouders geweest. Ook daar moeten we nog handig in worden, we zijn een half uur bezig met alles in pakken wat we denken nodig te hebben...
pi_56809009
Joh wij gaan gewoon een beetje met Linde mee en die geeft wel aan wat ze wil. We zitten nu op 3 flessen en een fruit/groentehapje en een boterham. Nu slaapt ze bij ons meestal net rond etenstijd, dus dat zal wel weer niet goed zijn want ze meot ook 's avonds gaan meeeten
Ach dat komt dan wel weer als ze rond etenstijd minder gaat slapen. Ze heeft nog de rest van haar leven tijd voor aardappels, vlees en groenten

In de nieuwe ottobre staan wel wat leuke broekjes, en ook een hele leuke stoere cappuchontrui die ik voor Linde wil gaan maken

Edit: Klinkt heel goed Ticootje Wat een gedoe he zo in het begin op stap. Lijkt soms wel of je een weekje gaat kamperen qua hoeveelheid spullen
pi_56809096
Ticootje, fijn dat ze maar 1 keer kwam. Hopelijk houd Jennifer dat erin!

Stiemie, wij geven gewoon wat Chris wil hebben. Gisteren ook een hele peer gehad. Het leek nogal veel, maar hij bleef zijn mondje open doen. Nou, dan blijf ik doorscheppen tot het schaaltje leeg is. Hetzelfde met het brood. Hij bleef naar het bordje grijpen. Op 2 stukjes voor het einde was dat grijpen over. Nou, dan eet hij dat toch niet. Hij krijgt genoeg binnen..
We hebben trouwens 's ochtends zijn fruithapje, en 's avonds bij ons avondeten de groentehap. Soms met ons mee, soms iets later/eerder, afhankelijk van de slaap inderdaad.
pi_56809210
Deefreeze, het CB is zowieso af en toe raar wat ze verwachten van die kleintjes wat betreft eten.
Ze moeten echt in no-time van niets naar veel.

En af en toe lijkt het nooit goed.

Hier hadden ze van de week ook weer adviezen waarvan ik dacht, "ja ja, d'r klopt geen reet van"
Pepijn was volgens hun te weinig aangekomen, dus moesten we maar meer groente en fruit gaan geven, en het aantal borstvoedingen (meestal 5 soms 6 per dag) was echt veel te veel.
Hij moest dus minder melk en meer groente/fruit... uhm.... volgens mij krijgt hij dan echt niet meer calorieen binnen, maar juist veel minder.

Meisje van de babymassage kreeg hetzelfde advies mee, maar dan omdat ze te zwaar was, minder melk, meer groente/fruit.

Ticootje, fijn dat het zo goed gaat!!!
pi_56809233
Ticootje wat fijn dat de borstvoeding nu zo goed loopt!
En met inpakken, dat is hier nu nog steeds hoor!

Deepfreeze, over die flessen.. Ik vind het ook zo raar dat ze zeggen met 5 maanden over op 4 flessen. Het is allemaal zo kort op elkaar. Ik vind dat je beter naar het kind zelf kan kijken. Zo was Damian er met 3 maanden al klaar voor, hij gaf het zelf aan. Maar er zullen ook kindjes zijn die met de groente en fruithap erbij nog even 4 flessen nodig hebben. Gewoon lekker op je eigen tempo doen. Je komt er vanzelf wel hoor. (en in tussentijd horen ze genoeg te hebben aan fruit en groente)

Stiemie dat lijkt me echt leuk om zelf kleding voor je kindje te maken. En zeker voor meisjes is er altijd erg leuk spul. Wel showen als het af is hè.

Meike weer beter, wat fijn!
Op huilende kindjes reageert Damian meestal heel verbaasd. Maar als het kindje te lang of te hard huilt dan gaat hij er ook van huilen.
Damian moet ook nog nieuwe kleren voor zijn verjaardag, vanmiddag maar eens opzoek!

Hij heeft nog even snel wat nieuws geleerd voor zijn verjaardag! Bij HOERAAAAA doet hij zijn handjes in de lucht.
Ik heb Damian vorige week voor het eerst echt zien spelen met een meisje van zijn leeftijd. Zo lief, ze gingen samen kruipen, samen staan, handjes geven, elkaar aaien.
  maandag 18 februari 2008 @ 09:55:35 #261
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56809259
Ticootje, wat goed van Jennifer!! Hoe gaat het met Priscilla?Dieis och al een stuk ouder? Vindt zij het ook leuk?

Marit (e.a.) shop ze

Karin, Eli heeft dat helemaal niet. Als een andere baby huilt, reageert hij er helemaal niet op. Ik heb wel gehoord dat meisjes in het algemeen wel gevoeliger zijn voor huilende baby's dan jongetjes, dus het kan wel kloppen. Hoe gaat dat dan op het kdv, eigenlijk? dan huilen toch ook baby's?

Gisteravond heeft Eli voor het eerst een echte baby-sitter gehad. Wij waren op een huwelijksfeest, heel leuk,maar ik heb ieder half uur mijn telefoon gecontroleerd
Maar het is goed gegaan, geen speen nodig gehad en ook s nachts niet meer wakker.

volgens mij is het beleid nu geen speen, behalve als hij echt zielig is (warm, en echt pijn lijkt te hebben) of indien nodig s nachts. Das helder toch?
pi_56810840
quote:
Op maandag 18 februari 2008 09:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ladies in concert....!
Ze kan er echt niet tegen als een ander kindje huilt, dan raakt ze compleet overstuur. Hebben jullie kiddies dat ook?
Nee
pi_56814205
Ik heb zo gelachen toen ik Mirte vanmorgen in bad deed... spetteren en spatteren. Met haar benen schoppen en er dan zelf van schrikken en ik had niet zelf eerst hoeven douchen bij nader inzien . Kind had de grootste lol (ik ook trouwens) .
pi_56814555
Nijna, dat klinkt gezellig..

Chris ging zaterdag ook met de andere baby's meehuilen. Er huilden toen al 3 andere baby's.. Was een aardig concert, maar je herkent je eigen babyhuiltje precies
  maandag 18 februari 2008 @ 14:35:21 #265
35189 Troel
scherp en bot
pi_56814762
Hier geen last van huilen als anderen huilen. Gelukkig niet, want ik hoor hier regelmatig het buurjongetje nog huilen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56816231
waar o waar zijn de sokken te koop die langer dan 1 minuut aanblijven?

En dat spetteren en spatteren in bad. Van het weekend voor het eerst dolle pret x2. Floor spettert en Pien verdinkt bijna van de slappe lach..zooo gezellig, inderdaad.
pi_56816578
KP Maillots misschien? Dat was wat hier prima werkte tot een poosje terug en troost je als ze lopen de dames dan hebben ze er geen erg meer in hihihi...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  maandag 18 februari 2008 @ 16:30:40 #268
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56817062
K_P: ik heb van Noppies van die kniekousen. En die driedubbel-omvouw sokjes blijven hier alleen zitten als ik ze niet omrol en ze om die spekkuitjes uitrol.
En dan natuurlijk even in dat spekkuitje hap, dan is de pret compleet!
pi_56817606
hier ook kniekousen!
van zeeman, leuk en het werkt!
Toevallig vanmorgen voorraad kleine-rot-sokjes weggegooid.
Dat wordt straks toch niet gebruikt!
  maandag 18 februari 2008 @ 17:25:01 #270
35189 Troel
scherp en bot
pi_56818176
Niet weggooien joh, zonde! Ik deed dat ook wel eens, met allerhande dingen, maar sinds mijn ma een Eritrees gezin dat in april een kleine verwacht helpt met Nederlands leren gaat bij alles een mailtje naar haar of zij het kunnen gebruiken

Bij jou in de buurt is vast ook wel een kringloop
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56818281
Mirte heeft vandaag makkelijk uittrapbare sokken aan, heb ze al een paar keer ergens vandaan kunnen vissen! Ah ze zijn alweer bijna uit, ik ga eens kijken of dat kleine spookie even in bed wil proberen te slapen...
pi_56818328
Verrek Troel, je hebt gelijk ook ja

ik zal het bewaren tot ik een verzameling heb en ik dus ook iets aan te bieden heb daar.
paar sokken is ook net niets
pi_56819499
Hier gewoon geen sokken. (in huis dan)
pi_56819780
De kniekousen van BFC zijn ook goed en gaan hier niet uit alle andere sokken wel ....
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  maandag 18 februari 2008 @ 19:30:11 #275
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56820810
Klinkt zeer bekend!!
Toen ik Eli ophaalde vanmidag moest de linkersok ook ergens achter vandaan getoverd worden, die was ergens afgevallen

En idd kniekousen boijven wel zitten (totdat ze kapot getrokken zjn door Eli ze zijn dan nl binnen grijpbereik)

K heb nog een vraagje: ik was vandaag bij de etos, en daar hebben ze rijstebloem voor de pap, groeipap, nog iets anders papperigs, pyjamapapje, weetikveelwat allemaal. als we nou gaan bijvoeden, wordt dan ook een fles vervangen doo papfles (met papspeen, uiteraard)? en zo ja, is dat dan gewoon met rijstebloem, of met zo'n groeipap dinges?

en ik heb dentinox gekocht
pi_56821142
quote:
Op maandag 18 februari 2008 19:30 schreef DaviniaHR het volgende:

K heb nog een vraagje: ik was vandaag bij de etos, en daar hebben ze rijstebloem voor de pap, groeipap, nog iets anders papperigs, pyjamapapje, weetikveelwat allemaal. als we nou gaan bijvoeden, wordt dan ook een fles vervangen doo papfles (met papspeen, uiteraard)?
en zo ja, is dat dan gewoon met rijstebloem, of met zo'n groeipap dinges?

en ik heb dentinox gekocht
dat mag je heerlijk zelf weten of je een papfles wilt geven, moet niet mag wel...
zelfde voor wat je wilt geven... gewoon wat jou bevalt en wat Eli lekker vind...

Pepijn krijgt de pap van biobim mee naar de opvang, omdat dat de enige is die bindt met borstvoeding, maar goed dat is bij jullie niet van toepassing, dus heb je keuze genoeg
pi_56821686
Hier doen we zo'n 3 eetlepels rijstebloem(naturel) door de eerste en laatste fles. Sommige mensen doen het maar bij 1 fles, wij bij 2. Mag beide van het CB.
Al dat andere spul kan ook wel. Maar de naturel rijstebloem gaat er hier prima in, dus waarom dan iets duurs (commercieels) kopen.. Met de vanille rijstebloem moet je ook nog iets langer wachten. Dat is echt 6+maanden (zegt men )
We gebruiken eerst de 2-speen, en dan de 3-standenspeen. Alleen de 3-standen speen gaat te snel..
  maandag 18 februari 2008 @ 20:11:00 #278
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56821969
Ethans papje wordt gemaakt van opvolgmelk en bambix (zeg maar baby brinta) en telt gewoon als fles, maar we voeren het met lepeltje.

Ik voel me zo schuldig.. Ethan is net van de bank gekukeld omdat wij allebei even niet aan het opletten waren.. hij maakte een volle faceplant op de vloer hij liep eerst knalrood aan en brulde het toen uit.. compleet met tranen en al! Zelfs onder z'n fruithapje zat hij nog na te snikken (wat ook ergens wel weer heel vertederend was ) gelukkig lijkt hij nu weer helemaal zichzelf, maar ik ben me een hoedje geschrokken
Red de zeehond!
  maandag 18 februari 2008 @ 20:22:12 #279
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56822272
Jellyrose, da's schrikken!
Devin heeft zichzelf ook eens van de commode gelanceerd en maakte een enorme smak op de grond. Letterslijk "SMAK!", ik hoor het geluid dat hij maakte toen hij op de grond landde nog steeds als ik er aan terugdenk *ril*
Naar is dat, je voelt je dan zo schuldig... Gelukkig maar dat Ethan het op een huilen zette, da\s een goed teken.

Op dagen dat ik werk krijgt Devin 3 scheppen rijstebloem in zijn flesje. Het schijnt hier wel goed te binden met bv P_iglet, ik heb geen klachten gehoord.
pi_56822437
aha ok, weten we dat ook weer Kersjes.
Heb altijd gehoord dat het niet kon, en ach kom toch wekelijks wel bij de natuurwinkel, dus daarom maar biobim gekocht. Pepijn eet daar ondertussen de 7+ maanden pap van.
pi_56822503
Ik deed rijstebloem in de ochtendfles. Beetje uitproberen qua hoeveelheid.
Toen ze zo'n 7 maanden waren ben ik Molenaars kindermeel (volgens mij heet het zo) gaan geven 's ochtend. Nu krijgen ze bambix 's ochtends.

Hoest bij jellyrose ?
  dinsdag 19 februari 2008 @ 09:11:19 #282
82727 klein_spookje
pi_56831028
Waarom geven jullie pap? Dat vraag ik me sereus af wij hebben het bij Mara nooit gegeven. Zij kreeg met 6 maanden bijvoeding en is daarna gewoon met ons ritme meegegaan van s ochtends brood, tussen de middag brood, s avonds warm eten en dan de borst voor het naar bed gaan.

Pap heeft buiten het vullen toch geen extra waarde?

Hoe is het verder met alle zieke, hoesterige kindjes allemaal weer opgeknapt?

Gister ben ik het huis uitgevlucht ze zijn eindelijk begonnen met het dak daar wachten we al op vanaf september. Joehoe het grind eraf maar wat een herrie men vreselijk. Vanaag weer maar wel wat minder geloof ik.
Zoë ligt nu in iedergeval heerlijk in bed te tukken.

Straks ff boodschapjes doen en dan gauw weer naar huis wat een rotweer is het zeg.

Als het goed is hebben we een gastouder aan huis gevonden een leuke jonge meid die graag 2 hele dagen wil komen oppassen. Deze week komt ze kennis maken met de kinderen (eerste gesprek heb ik alleen gedaan)

Nou tot de volgende ronde weer.

O en BE nu na een paar nachten zijn jullie aan de zak met mouwen gewent. Wij hebben er mee in onze handen gestaan maar vonden hem erg duur. En aangezien bij ons altijd iedere avond een pyjama aangaat vond ik het dat niet waard. Maar ben wel nieuwsgierig of het lekker gaat nu.

Och het is zo moeilijk om al die namen bij te houden jullie schrijven zo vaak en veel pfff.
pi_56831098
Oei Jellyrose dat is schrikken. Hoe gaat het vandaag? Niks aan de hand?

Ik geef pap (op een bordje) omdat Damian vanaf 8 maanden al geen melk meer uit een flesje wilde. En nu wil hij ook geen melk uit een beker dus pap is de enige optie hier. Daarbij vind ik het wel makkelijk, het gaat lekker snel naar binnen.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 09:35:22 #284
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56831305
OKe, dank voor de antwoorden

Jellyrose, wat een schrik zeg! Bah. Maar zoals Kersjes zegt, als hij gehuild heeft, is dat een goed teken.

Eli gaat vandaag wrs voor het eerst e=in een echt bedje slapen op het kdv Tot nu toe lag hij is de reiswieg in de kinderwagen, maar dan heeft hij echt een speennodig om in slaap te vallen, en daar wil ik nu juist van af! word er een beetje moedeloos van. het leek zo goed te gaan, maar eli is echt wel een beetje van slag, al een maand verkouden, echt niet helemaal lekker. dus ja, wat moet je dan? vind het erg zielig dat hij zo zielig is
die verrotte vermoeidheid door die wekgroepen helpt ook niet (vanavond laatste keer ) na deze week ga ik lekker uitslapen uitslapen uitslapen, en babyzwemmen opzoeken

we hadden trouwens afgelopen zondag voor het eerst een echte oppas! om dat te vieren heeft eli gepoept tot aan zijn schouderbladen

appelsap, ben je al helemaal klaar voor damians eerste verjaardag? hoe gaat het met zijn verkoudheid?
  dinsdag 19 februari 2008 @ 09:47:11 #285
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56831462
Het lijkt erop dat Ethan geen blijvende schade heeft ondervonden van zijn vrije val En wij zijn de schrik ook te boven, ik voelde me echt even een heel slechte ouder gisteren

Eli ewwwww..... die oppas komt zeker nooit meer terug nu?

Nog 2 dagen voor Damian!
Red de zeehond!
pi_56831497
He bah lekker zo'n poepluier, die had Damian afgelopen week ook. Gelukkig sliep hij toen bij opa en oma.

De verkoudheid van Damian is zo goed als over. Na de tips van hier ging het een stuk beter!
Wij zijn helemaal klaar voor zijn verjaardag. De taart is besteld, cadeautjes, verjaardagskleren en versiersels liggen klaar. Nu nog even verzinnen wat we donderdag gaan doen! Dan komt er geen visite dus we hebben een hele dag met zijn 3-en om wat leuks te gaan doen. Ik denk dat het de kinderboerderij wordt. Eigenlijk onvoorstelbaar dat er al weer (bijna) een jaar voorbij is. Vorig jaar rond deze tijd liep ik al bijna een dag met pijnlijke voorweeen rond en had ik mijn eerste slapeloze nacht er al opzitten.
pi_56831590
Jelly wat een schrik, gelukkig heeft Ethan er niks aan overgehouden.

Eli, wat een warm welkom voor de oppas . Slaap lekker in het echte bedje op het KDV.

Appelsap, je gaat dit topic al haast verlaten . Wat gaat dat toch snel...
pi_56831757
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 09:11 schreef klein_spookje het volgende:
Waarom geven jullie pap? Dat vraag ik me sereus af wij hebben het bij Mara nooit gegeven. Zij kreeg met 6 maanden bijvoeding en is daarna gewoon met ons ritme meegegaan van s ochtends brood, tussen de middag brood, s avonds warm eten en dan de borst voor het naar bed gaan.

Pepijn krijgt pap omdat hij op de opvang nauwelijks uit een flesje drinkt... daar kan hij leven op 100ml melk op een dag van 10 uur. Dat vind ik echt te weinig, want dan haalt hij het 's avonds en 's nachts in.
Pap eet hij daar wel, dus als hij slecht drinkt dan maken ze daar de rest van de melk aan met pap, en dan eet hij het alsnog.
Thuis krijgt hij geen pap. Papa heeft het wel eens geprobeerd, maar hij eet dan maximaal 3 happen, terwijl hij op de opvang 100-120cc zo weglepeld. Maar thuis drinkt hij dan weer zo een flesje van 180cc weg.
Gewoon een gevalletje eigenwijs
pi_56831776
Jelly, gelukkig is het allemaal goed afgelopen..

Eli, die oppas was niet zo lief zeker?

Appelsap, nog maar 2 daagjes.. Veel succes met alle voorbereidingen!
pi_56832078
Jellyrose dat was even schrikken zeg! Gelukkig gaat het allemaal goed.

Appelsap wat gaat dat snel zeg! Nog maar 2 daagjes en je kleine grote man wordt alweer 1 jaar oud. Jammer hoor dat je dan naar het volgende topic gaat En fijn dat de verkoudheid van Damian zo goed als over is!

Fijn dat het met de gastouder bijna helemaal rond is spookje. Toch wel fijn als je een vast iemand hebt om voor je kinderen te zorgen.

Linde draait van haar rug naar haar buik

Natuurlijk gisteren bij oma voor het eerst maar vanmorgen nog even snel voor papa en mama voor ik naar mijn werk ging. Zoooo lief Eerst die voetjes helemaal omhoog trekken, op haar zij rollen en dan aan alles om zich heen vastgrijpen en trekken om helemaal om te rollen. En daarna echt zo'n blik van Kijk mij nou eens!

Ach dan heeft mijn vriend meteen weer wat leuks te melden als ie om 11 uur op het cb moet zijn

Hier geven we ook geen pap.En eigenlijk ook geen rijstebloem meer. Sinds Linde Nutrilon 2 krijgt en meer bijvoeding heeft ze steeds vaker last van verstopping Gisteren ook veel huilen en een hele harde buik. Uiteindelijk een paar drupjes olijfolie op een theelepeltje gegeven en een warme fles melk met meer water en minder schepjes erbij gegeven. Gelukkig lukte het haar toen wel.

O en vanmiddag hebben we een afspraak met een mogelijke werkster Allebei 4 dagen werken, een huis schoonhouden en een baby verzorgen zorgt wel eens voor krapte qua leuke-dingen-doen-tijd. En dat willen we nu graag oplossen met eens per 2 weken een werkster voor de grote klussen (badkamer grondig soppen, houten vloer zepen, ramen lappen)
pi_56832632
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 09:11 schreef klein_spookje het volgende:

Ik geef pap, omdat ze 12 tot 13 uur slapen en dan gewoon honger hebben. Pap drinken zij gewoon zelf uit de fles. Ik zet ze in de wipstoel en zij klokken het binnen no time achterover. Prima ontbijtje om de dag mee te beginnen.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 11:38:54 #292
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56833389
Linde Goed hoor!

Wij geven hier wel pap, want Anna is nog niet zo van de boterhammen, en Bambix van een lepeltje vindt ze heerlijk. De warme hap vindt ze tegenwoordig niet zo lekker meer. Maar dat komt wel weer. Haar yoghurt en fruit eet ze wel goed.
Anna krijgt nu zo'n 600 cc N2 binnen per dag. Dan hoeft ze er in principe toch niet extra bij te drinken? Ze heeft er nl ook niet echt behoefte aan.

Gisteren hebben we Anna d'r schoolfoto gekregen. De klassenfoto is erg leuk, maar de individuele wat minder. Ze kijkt echt zo vreselijk chagerijnig. Ongelofelijk gewoon. Maarja, opa ging haar halen bij de creche en heeft dus de hele serie gekocht...
  dinsdag 19 februari 2008 @ 11:43:56 #293
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56833484
Het CB vond dat Devin te mager was en drong aan op bijvoeding. Vanaf 6 maanden vond ik de tijd pas rijp om te beginnen met bijvoeding en hij kreeg vanaf toen ook rijstebloem in zijn flesjes. Aleen op de 3 dagen in de week dat ik werk, als ik met hem ben drinkt hij gewoon bij mij en dus ook geen pap.
Ikzelf lust(te) geen pap, eigenlijk ook geen (warme) melk. Mijn ouders hadden vroeger alle merken tot in den treure geprobeerd maar ik spuugde alles weer uit. Uiteindelijk kreeg ik op advies van de kinderarts al vanaf een paar maanden oud aangelengde koemelk. Van pap gruwel ik nu nog steeds, ik zal Devin zelf dus niet zo snel een bordje pap geven.

Rollende Linde, wat goed!
Stiemie, bij ons komt de werkster van mijn ouders elke 3 weken de boel grondig schoonmaken als we er allemaal niet zijn. Dat is ooit begonnen tijdens de zwangerschap, toen ik bijna niks meer kon doen, en nu is het wel erg lekker! Op dagen dat ik alleen met Devin thuis ben is dweilen bijvoorbeeld onmogelijk en de badkamer grondig doen ook. Hij slaapt gewoon zo weinig overdag, ik kom haast nergens aan toe!

Ik heb iets bedacht, eigenlijk een openbaring gekregen, waar ik vrij zeker van ben dat het klopt:
Devin slaapt op dagen dat hij alleen met mij is heel weinig, een stuk minder iig dan op dagen dat hij met papa thuis is of bij de oma's verblijft. Waarom, doe ik iets verkeerd ofzo? Maar neen, het is gewoon omdat hij weet en begrijpt dat dit zijn dag met mij is en daar wil hij zo min mogelijk van missen! Bij de anderen doet hij meestal 3 slaapjes, bij mij vaak 1 en soms 2. Bij de anderen slaapt hij soms 11/2 uur tot 2 uur achter elkaar, bij mij is het meestal zo'n 3 kwartier en dan is hij weer klaarwakker. En niet eenmalig, dit is gewoon opvallend zo vaak als dit gebeurt. Niks koppigheid, mama-pesten of iets dat ik verkeerd zou doen,
Nee joh, hij wil gewoon lekker bij mama zijn
pi_56834070
Hahaha Devin wil zijn mama gewoon niet missen Dan ga je natuurlijk niet slapen!

Hier heb ik net een telefoontje van mijn vriend gehad over zijn bezoekje aan het cb. Ze waren helemaal tevreden Qua ontwikkeling ligt ze iets voor en qua eten hadden we eigenlijk pas over een maand op 3 flessen hoeven zitten. (Waarom kregen we dan vorige keer zo'n stom blaadje mee met daarop dit schema en de tekst voor 7 maanden ) Nou ja kunnen we weer een maandje rustig aandoen.

Het maakte niet uit of ze avondeten meeeet of een boterham. Dat was allebei goed. Dus dat gaan we afwisselen. Op brood mag ze nu appelstroop, leverpastei, pindakaas en smeerkaas. Al had ik bij de pindakaas wel mijn vraagtekens. Vooral omdat ze altijd zeuren over geen fruitsap, maar water laten drinken ivm dikke kindjes.

En tegen de verstopping kunnen we de helft nutrilon 1 en de helft 2 geven. Dan krijgt ze iets minder ijzer binnen en kan ze weer iets makkelijker volle luiers produceren
  dinsdag 19 februari 2008 @ 12:22:02 #295
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56834179
Pindakaas voor baby's? Dat bestaat voor meer dan de helft uit vet en bevat inderdaad heel veel calorieen.
Ik zou het voorlopig bij de andere suggesties houden denk ik.
pi_56834204
ik snap die gewoonte om baby's leverworst/pastei te geven echt niet...

Je geeft het orgaan met afvalstoffen aan een baby waarvan de lever zelf nog niet goed ontwikkeld is en die dat zelf dus nauwelijks kan afbreken. Om nog maar niet te spreken over de hoeveelheid zout die er in zit, terwijl ze aan de andere kant lopen te miepen dat je nergens zout in moet doen.
Zelfde met smeerkaas, vol met restjes troep, smeltzouten, heel veel zout, en andere chemische troep. Kun je beter gewoon een plakje jonge kaas op het brood doen. Stuk gezonder.

Stiemie, pindakaas zijn goede vetten, dat kan echt geen kwaad (tenzij linde nu al maatje 10tonner zou zijn, maar dat is niet het geval toch?). Alleen bij allergieen in de familie zou ik nog wachten met pinda's.. Pepijn krijgt soms amandelpasta van de natuurwinkel op zijn brood. Soort pindakaas maar dan van amandelen. Vind hij heerlijk!
pi_56834242
Vet voor baby's MOET!!!! ga alsjeblieft niet panisch lopen doen over vetten voor die kleintjes. Tot en met de peuterleeftijd krijgen ze sneller te weinig vet als te veel binnen. Zeker als je gewone voedingsmiddelen geeft.
Dus niet dagelijks gefrituurde dingen, chips, liters jus over de aardappels.
Het teveel aan gerafineerde suiker (diksap, liga, danoontjes etc) draagt veel meer bij tot overgewicht.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 12:30:22 #298
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_56834331
Ik heb ooit een avondcursus gehad in de kinderopvang over eten en kleine kinderen. Daar werd gezegd dat smeerworst en smeerkaas echt niet goed waren voor kleine kindjes. Beter was inderdaad een plakje kaas, pindakaas, appelstroop en zelfs jam en vruchtenhagel waren gezonder.
pi_56834380
Pindakaas Lijkt me sterk. Al doet heb CB wel vaker raar. Pinda's worden pas geadviseerd van een jaar toch? Hoe kunnen ze dat dan bij 6 mnd al adviseren? (iets met allergieen/vetten enzo)

Hier was ook het advies 3 flessen vanaf 6 maanden.. Staat zelf op het formulier dat we hebben gekregen.. Al gaat dat nu vanzelf nu Chris zijn boterham (met smeerkaas) opeet..
Ik krijg er trouwens ook weinig andere vloeistof in dan die 600 cc opvolgmelk. Hoogstens 60cc zoethoutthee.. En natuurlijk uit het fruit/groente/toetje.. Maar meer drinken hoeft ook niet perse van mijn CB-briefje

Stiemie, Linde is dus van die bacterie af?

Kersje, wat een slim jochie heb je, om gewoon lekker op jou dag wakker te zijn
pi_56834425
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 12:32 schreef Deepfreeze het volgende:
Pindakaas Lijkt me sterk. Al doet heb CB wel vaker raar. Pinda's worden pas geadviseerd van een jaar toch? Hoe kunnen ze dat dan bij 6 mnd al adviseren? (iets met allergieen/vetten enzo)

Hier was ook het advies 3 flessen vanaf 6 maanden.. Staat zelf op het formulier dat we hebben gekregen.. Al gaat dat nu vanzelf nu Chris zijn boterham (met smeerkaas) opeet..
Ik krijg er trouwens ook weinig andere vloeistof in dan die 600 cc opvolgmelk. Hoogstens 60cc zoethoutthee.. En natuurlijk uit het fruit/groente/toetje.. Maar meer drinken hoeft ook niet perse van mijn CB-briefje

Stiemie, Linde is dus van die bacterie af?

Kersje, wat een slim jochie heb je, om gewoon lekker op jou dag wakker te zijn
Gewone pinda's eten wordt afgeraden ivm verslikken. Als een stukje pinda in de luchtwegen komt kan dit als reactie een zwelling in de luchtwegen geven waardoor een kind het heel benauwd kan krijgen.
Pindakaas zijn inderdaad goede vetten die een kind echt wel nodig heeft.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 12:36:51 #301
3011 E.T.
pi_56834444
Bij jam is Dlight een aanrader Minder suiker, maar geen zoetstoffen

IK probeer gewoon met mijn nuchtere verstand de juiste afweging te maken tussen goede vetten, suikers en 'andere zooi'
hier dus wel smeerkaas, maar bijv. geen danoontjes en/of liga's/koekjes. Wel pindakaas/appelstroop/jam als 'zoet' broodbeleg. Ik heb trouwens altijd begrepen dat diksap alleen vruchtensuikers bevat en dus minder slecht is dan geraffineerde witte suiker (zoals toegevoegde suikers in liga's, danoontjes etc.)

Een boterham met ene plak jonge kaas beleggen en dan even in de magnetron doen, zorgt er trouwens voor dat de kaas een beetje smelt en blijft plakken. Dat voorkomt dat mijn lekkerbek de kaas er tussen uit eet en het brood weggooit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')