abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56608287
Ik ben afgelopen woensdag nog even naar het weegspreekuur geweest bij het CB en Nathan woog 6,080 kg en was 59 cm lang. Ik heb een flinke beer vergeleken met zijn zus al weer bijna 4 jaar terug.

De spruw is nog altijd niet over, gisteren weer daktarin gel gekregen omdat de nystatine niet hielp maar nou blijkt dat Nathan die 1 op de 1000 is die er niet tegen kan en sinds gisteren middag alles er uit gooit en aan de diarree is hierdoor. Heb de huisartsenpost gebeld vanavond en moest er onmiddelijk mee stoppen, maandag langs de huisarts voor een kweekje om te zien of het wel spruw is. Is al ruim 6 weken aan de gang, en alles wat we proberen aan medicatie helpt gewoon niet. Zijn eetlust is ook verdwenen, dronk hij de afgelopen dagen ongeveer 6 keer per dag een flesje van 140 ml vandaag heb ik er denk nog geen 100-200 in kunnen krijgen en als het er in zit komt het er weer net zo hard uit.
pi_56608682
Stiemie niet schuldig voelen hoor.
Soms is een dagje kindloos gewoon ff lekker zodat je er na met frisse zin weer tegen aan kunt.

Pepijn gaat morgen ook een dagje naar oma. Ik ben ook ziek, vriendlief zit in de nachtdienst... een een hele weekend voor Pepijn zorgen red ik nu echt niet. Is voor Pepijn zelf ook prettiger, want oma heeft energie zat. En ik word van alles sjago nu omdat ik hoofdpijn en koorts heb.
pi_56608920
Faja wat rot dat Nathan al zo lang tobt met spruw of wat het dan ook mag zijn.
Hopelijk is het snel over, en zijn gespuug en diaree natuurlijk ook
pi_56609056
Arme Nathan .

Kindloos dagje lijkt me soms best lekker, maar ik kan het nog niet over mn hart verkrijgen (klinkt zo dramatisch) om Mirte een dag (of zelfs een avond) uit te besteden. En eigenlijk is dan ook nog de enige aan wie ik haar toevertrouw mijn moeder...
Fake it till you make it...
pi_56609631
Faja, wat een hardnekkige spruw zeg! Sterkte daar!

Nijna, dat heb ik ook wel hoor, mijn moeder is ook de enige waar ik haar naartoe breng zonder dat ik elk half uur denk of het wel goed gaat.

Beaker, lijkt me een goed plan om de groente nog even uit Jet's schema te bannen, levert alleen stress op, en tot een jaar is bijvoeding alleen maar extra.

Met Meike gaat het helaas nog steeds niet zo goed.... ze wil alleen de papfles sochtends, dan heeft ze honger, maar voor de rest van de dag wil ze eigenlijk niks. Ook geen drinken.....
Heb er vanmorgen nog wel wat fruit ingekregen dus dat is ook vocht. Vanavond ook nog wat yoghurt gehad.
Ze is verder nog erg goed te pas, kruipt met noodgang door de kamer, swingt op muziekjes, babbelt zich suf.... dus ik vind het ook een beetje lastig of ik er iets mee "moet".
Als je haar ziet, dan lijkt het of er niks aan de hand is....tot er gegeten moet worden.

Ze had vandaag geen natte luiers, wacht...vanmorgen wel trouwens toen ze wakker werd, maar wel 3 poepluiers (zit toch ook vocht in? al was het wel een klontje....niet zoals anders....logisch als er zo weinig vocht inkomt)

P_iglet, de courgette schil ik in plakjes (met schil) en kook ik even met de groente mee zodat het zacht wordt.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 8 februari 2008 @ 21:36:06 #256
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56610642
Oeh, Karin, toch goed in de gaten houden, he!
Vervelend als ze wat mankeren.

Beaker: ik zou dan ook gewoon even stoppen met de groenten hoor. Ik ga het er ook niet in zitten proppen.

Anna heeft vandaag een mega-drukke dag gehad.

Vanmorgen eerst naar mijn werk geweest. Moest mijn pieper nog inleveren, want ik was er gisteren niet. Anna had weer alle aandacht natuurlijk, en maar lachen en doen.
Daarna naar haar vriendinnetje Esmee (een jaartje ouder) lekker spelen. Esmeetje moest gaan slapen en we hoorden haar alleen gillen: Nnnnnnneeeeeeee, Anna, peleeeeeeee, Anna, peleeeeeee. Maar helaas pindakaas, Anna lag ook al in een diepe slaap.

Toen naar huis, en op de fiets naar opa en oma! Was de eerste keer op de fiets en het was helemaal top. Ze vond het prachtig.

En nu ligt ze helemaal uitgeteld en rozig in haar bed en hoop ik dat de indrukken niet teveel waren en ze rustig doorslaapt!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 22:58:18 #257
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56612728
Het Devin - sprongetje

Nathan en Meike, zo aan het kwakkelen... Ik hoop dat alles snel weer goed komt, misschien morgen?

Beaker, Devin is ook gek op zoete aardappel. En met een beetje (gekookte) appel erbij is het helemaal binnen no time op. Ik ben zo blij, het eten van groente, fruit, kip en pasta begint nu echt heel goed te gaan. Eindelijk! Zondag gaan we voor het eerst rundvlees proberen.

Stiemie, ben je naar de `nieuwe` bibliotheek geweest met Linde? Een paar weken terug waren we daarheen en Devin vond het geweldig, keek zijn ogen uit en heeft toen heerlijk gewipt op die witte halfronde zitgevallen op de multimedia afdeling.

Devin is zo gezellig de laatste tijd, echt genieten gewoon. Hij lacht en kletst aan een stuk door, vindt het fijn om geknuffeld te worden en zoekt ook zelf lichamelijk contact. En hij wil steeds gaan staan Als ik hem wil neerzetten of leggen, in bed, op de grond, in bad of waar dan ook, dan kost dat best wat moeite omdat hij zijn beentjes zo strekt. En ik ben blij dat ik een vrouw ben, rustig op schoot zitten is er ook niet meer bij en ik heb zo al behoorlijk wat trappen tussen mijn benen van hem gehad En hij lanceert zichzelf vanuit zitstand. Het ene moment zit hij gewoon op zijn kont, 1 seconde later zit hij op handen en voeten de grond te likken Ik lach me slap met die kleine spartelkont! Ook de manier waarop hij zichzelf vooruit trekt over het laminaat, handje voor handje vooruit.
Ik vind het alleen niks dat zijn bedje nu verlaagd is sinds gister. Buiten het feit dat mijn rug dat diepe gebuk niet fijn vindt, is ons hele naar/bed/gaan/ritueel nu veranderd. En dan heb ik hem ingestopt, wil ik hem zoenen en dan kom ik er natuurlijk niet meer bij
Vanaf morgen moet ik t/m maandag 18 feb. haast onafgebroken werken op de Huishoudbeurs, donderdag en vrijdag ook ´s avonds. Ik ben zo bang dat ik nieuwe dingen van kleintje ga missen, dat hij dan net gaat kruipen ofzo aankomende week. Ben helaas niet in de (financiele) gelegenheid om elke dag met Devin te zijn, dat vind ik op momenten zoals nu, dat hij zo hard gaat qua ontwikkeling, wel erg jammer.
Maar ja, misschien win ik de Lotto volgende week wel
.... met gevoel voor drama....
  zaterdag 9 februari 2008 @ 09:10:02 #258
35189 Troel
scherp en bot
pi_56618709
Ruben heeft een opengesprongen zuigblaar op zijn lip waar hij last van heeft. Is daar eigenlijk wat aan te doen? Ik kan moeilijk iets van lippenbalsem erop smeren denk ik?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56618712
Weet iemand of er ook een smiley met wallen tot op zijn enkels is?

Gisteravond vroeg naar bed gegaan omdat we al zo'n leuke dag met Linde gehad hadden . Dus we lagen er al om 22 uur in. Helaas duurde de stilte in huis maar tot 23 uur . Toen werd Linde namelijk schreeuwend wakker. Het was niet echt huilen, maar echt schreeuwen. En dat herhaalde ze vanaf toen elke 20 minuten tot 3 kwartier. Eerst dachten we dat het was omdat ze haar speentje was verloren, maar soms schreeuwde ze ook terwijl ze de speen gewoon nog in haar mond had.

Alles hebben we gedaan: troosten, speentje brengen, boos worden, gewoon laten schreeuwen en negeren, maar niks hielp. Wel hebben we haar steeds in bed laten liggen zodat ze niet ging brullen om uit bed te kunnen.

Om 5 uur hebben we haar uiteindelijk een klein flesje melk gegeven met flink wat rijstebloem in de hoop dat ze ging slapen (ze had 's morgens een keer een half flesje laten staan, dus dat kwam goed uit) maar helaas om 7 uur schreeuwde ze ons weer wakker...

En nu is ze gelukkig niet meer aan het brullen, maar alles kan haar maar een minuut of 2 boeien en dan is er niks meer aan en gaat ze weer zeuren Straks komen opa en oma haar halen en daar zal ze wel weer modelbaby spelen zodat ze vinden dat we ons aanstelden

Nou ben ik wel bang voor komende nacht. Heeft iemand nog tips of suggesties? We geven in ieder geval aan opa en oma door dat ze niet langer dan 4 uur mag slapen anders zitten we zeker komende nacht weer zo

Kersjes als ik jouw verhaal lees kan ik echt niet wachten tot het hier zover is. Klinkt echt heel gezellig zo met Devin We waren trouwens niet naar de grote nieuwe bieb, maar gewoon bij die hier in de buurt, al klinkt het wel als een leuk uitstapje voor als Linde haar goede humeur weer gevonden heeft!
pi_56618715
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 09:10 schreef Troel het volgende:
Ruben heeft een opengesprongen zuigblaar op zijn lip waar hij last van heeft. Is daar eigenlijk wat aan te doen? Ik kan moeilijk iets van lippenbalsem erop smeren denk ik?
Misschien heel dun een beetje vaseline smeren?
pi_56618876
Stiemie ik heb hier helemaal geen ervaring mee dus ook geen tips, maar ik wilde je iig wel een hele leuke dag toewensen!

Beterschap voor Meike! en Kersjes volgens mij is Devin echt een grappig menneke

De zon schijnt hier volop. Jet heeft geslapen tot half 10 En nu gaan we met zijn drieen ontbijten
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_56620176
Dit zegt Davinia, dus!

Nathan en Meike Karin, as je het niet vertrouwt, "gewoon" de HAP bellen, hoor!

Kijk, Kersjes, weer helemaal happy Devin klinkt weer heel lief! Helemaal goed

Stiemie, ook een voor jou. Hopelijk kan je echt even bijkomen nu Linde even bij je ouders is.

Beaker, heeft het ontbijt gesmaakt?

ik voel me een beetje ontaarde moeder als ik jullie zo lees (nou is mijn moeder overleden, dus dat past een beetje moeilijk op, maar dat terzijde) eli is al wezen logeren bij mensen! vond ik wel moeilijk, maar toch gedaan. ik heb er dus totaal geen moeite mee om eli even een paar uurtje s bij iemand te dumpen. niet iedereen, uiteraard, maar toch.

Eli heeft vannacht eventje een nacht gemaakt van half tien tot vanochtend 11 We moesten er wel om vier uur uit omdat we vergeten waren de baby-unit van de babyfoon op te laden en 1 keertje speen of zo.
Heb nu net wel 210cc water + FV erin gegooid ipv 180. Ging ook glad op.
En verder is hij heeeeel lief Is nu weer in de box aan het spelen. Als hij op schoot zit, kan hij al bijna/een beetje los zitten. Maar niet direct na een voeding, want dan komt het er weer uit door de inspanning.

Ik heb eigenlijk 2 vraagjes:
1. als jullie met beeb onder de douche gaan, wassen jullie jezelf dan ook met zwitsal/natusan/baybspul? ik heb namelijk palmolive met iets van notenextract en dat vind ik een beetje eng voor eli (PR wil zich er al niet mee wassen, laat staan dat ik er dan een 5 mnd oude baby in was) en om nou zelf naar zwitsal te gaan stinken vind ik ook zoiets...
2. ik heb het idee dat eli zijn speentje niet echt meer nodig heeft, PR gelooft me niet en propt gewoon de speen erin. maar ik ben een beetje bang dat we nu een gewoonte gaan creeeren en dat is veel moeilijker te breken... zoals vanochtend, krijsen (honger), speeltje erbij en hij was weer zoet. maar als hij zijn speen ziet, gaat hij er wel naar graaien, maar niet brullen als hij (de speen) niet komt... en het is wel uitermate schattig om te zien hoe eli worstelt om die speen in zijn mondje te krijgn. maar of dat nou de moeite van later afwennen waard is?
wat vinden jullie?
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_56621014
Als ik met Meike ga douchen neem ik haar op de arm, ze graait een paar keer naar de straaltjes, we gaan even goed met het hoofd eronder, en dan daalt Meike af naar haar babybadje die gezellig met warm water en babybadschuim bij ons in de douchecabine staat. Als ze er bijna weer uit "moet" doe ik haar haartjes nog even met shampoo en spoelen we dat onder de douche uit.

Tja en dat speenverhaal.... het zou wel handiger zijn als je het nu kunt afwennen. helemaal als je denkt dat hij wel zonder kan. Als het niet nodig is, dan liever niet de speen.
Meike is helemaal verzot op de speen, ik ga hem bij haar dus ook niet afwennen voorlopig. Heb het voornemen dat als ze drie is ofzo dat ze dan haar eigen speen mag doorknippen (schijnt te helpen) en dan is het klaar. Maar nu heeft ze hem met slapen echt nodig. Ik probeer haar overdag zo min mogelijk met de speen te laten lopen, maar als ze hem ziet liggen gaat ie meteen in de mond. Maar het staat zo dom vind ik....maar met slapen mag het van mij.

Lekker Beaker, zo'n uitslaapJet!!!

Stiemie, hopelijk zet je meis je ouders dan ook flink aan het werk gheghe....(dan bedoel ik niet dat ze steeds moet huilen, maar elke 2 min iets anders lijkt me een leuke uitdaging voor opa en oma)

Kersjes, fijn dat je zo van Devin kunt genieten! Hij klinkt lollig!

Troel, bij Meike is dat blaasje toen ook geknapt, maar ze had er geen last van volgens mij, ze dronk er prima om. ik heb er toen niks aan gedaan. maar wat Stiemie zegt, een beetje vaseline, dat kan nooit kwaad lijkt me.

Vanochtend heeft Meike best "normaal" gegeten! (papfles, beetje brood, beetje sap, en fruit met een koekje)Nu gaat het sochtends beter als smiddags, dus eens zien wat ze er strakjes van "bakt". Ze ligt nu al bijna 2 uur te slapen.
  zaterdag 9 februari 2008 @ 15:33:04 #264
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_56623529
In het update topic las ik het nieuws van S_oepstengel.
Heel veel sterkte ermee!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_56624786
Dankjewel PM

Davinia ik zou de speen zeker wel afleren als je denkt dat hij hem niet echt nodig heeft, heb hele drama verhalen gehoord over kindjes die op latere leeftijd van die speen af moesten komen, als ik jou was zou ik dat proberen te voorkomen Yana heeft overigens ook geen speen en ze vind het prima

Even een vraagje..
Als Yana sokjes aanheeft dan trapt ze die telkens uit en vind ik de sokjes later op een totaal andere plaats terug.. wat hebben jullie kindjes aan de voetjes, want ik word het een beetje zat die sokjes telkens weer aan te doen Maar schoentjes lijkt me ook niet prettig.
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_56624972
Jet heeft van die leren slofjes aan soepstengel

Ontbijtje was gezellig Crook keek zijn ogen uit, eet ze zo'n liga zo op wahahahaha
Vanmorgen heb ik heerlijk een uurtje in de tuin in het zonnetje gelezen toen Jet wederom op bed lag HEERLIJK!

Jet is al heel wat keertjes wezen logeren en wij vinden het heerlijk! In maart gaat ze weer naar opa en oma zodat pap en mam naar een jaren 80 en 90 feest kunnen

@ Deepfreeze, ik heb dat kookboekje inmiddels en ik heb het recept gemaakt met worteljes, witte bonen en mango alleen heb ik de mango vervangen voor appel, want daar is ze dol op!
Bedankt voor de tip! Er staan echt hele leuke recepten in!!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zaterdag 9 februari 2008 @ 17:10:03 #267
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56625059
hier ook vaak slofjes aangedaan, soepstengel Al deed ik de leren slofjes meestal voor buiten, binnen meestal gebreide slofjes.
En van die omrol-sokjes die je minimaal 3x om moet slaan, eventueel een dikke badstof haarelastiek van mij nog erom
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_56626909
Ok, bedankt voor de info Ga gelijk ff op internet rondkijken
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_56627217
Gwen heeft van die stoffen slofjes van de hema, vond ik bij Merlijn de eerste drie/vier maandne toen ook erg fijn. Daarna kreeg Merlijn zootjes, lekkere leren slofjes. Voor Gwen liggen de eerste leren slofjes ook al klaar, kraamkadootje. Mooie lichtbruine slofjes met een blauwe bloem van Cypres, past ze alleen nog lang niet want het is een maatje M. Maar dat komt nog wel.
pi_56627723
ze heeft haar groente gegeten vanaf nu geen Olvarit potjes meer

* Beaker erg trots is op haar Jetje
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_56628035
Lekker Beaker

Soep, ik heb ook vaak sokjes die uitgetrapt worden. Als ze qua voetgrootte passen dan zijn ze bij de enkeltjes te wijd. De sokjes van Zeeman zitten goed om de enkeltjes, worden nu qua voetje wel wat krap, maar ze blijven wel hangen. 69 cent per paartje geloof ik. En die van de hema met zo'n paar keer omslaan boordje zitten ook goed.
pi_56628154
Top, dan ga ik de Hema maar eens inspecteren op sokjes/slofjes Thnx voor de tips meiden!

En goedzo Jet!
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  zaterdag 9 februari 2008 @ 19:59:51 #273
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_56628456
S_oepstengel, heel veel sterkte met jullie meisje. Weet je dat Yana onze nummer 1 naam was. Maar na een tijdje proberen vonden we het niet zo lekker klinken bij Mara. Maar anders had Zoë dus Yana geheten.

Zoë heeft altijd een malliot aan. Lekker makkelijk, lekker warm, geen koude benen, geen sokjes die je verliest ik vind het ideaal.
Daar over heen een broekje en gebreide slofjes gemaakt door oma.

Hier hebben beide kinderen nog nooit gelogeerd. Eerst was het nee ze krijgt nog bv en daarna als ze het zlef kan aan geven dat ze dat zou willen en begrijpt wat het inhoud en ook aan kan geven dat ze naar huis zou willen.
met de geboorte van Mara zou ze logeren bij mijn schoonouders, omdat het zo snel ging is ze naar mijn ouders gegaan waar ze tot 00.00 geslapen heeft en toen is opgehaald omdat ik haar er bij wilde hebben.

Wij douchen met Zoë vanaf dat ze 1 of 2 weekjes oud is. En dan alleen met water geen zeep en shampoo. Ook bij Mara minimaal zeep en shampoo.
Douchen doen we allee als we allemaal thuis zijn. Ik ga onder de douche Thijs kleed Zoë uit en geeft haar aan. Ik douche lekker met haar en als we klaar zijn pakt Thijs haar weer aan en kleed haar aan. Ondertussen komt Mara bij mij in de douche na ff ga ik me afdrogen, daarna Mara en klaar zijn we. De ene keer doe ik het de andere keer Thijs.
Tussen door gaat ze in de emmer.

We hebben bij Zoë alles omgegooid met het oog op het kdv of de gastouder wilde we haar enig ritme bieden zodat dat straks al gewend is.
En omdat we vinden dat ze zo moeilijk slaapt en dan heel erg gilt heb ik haar eens goed geobserveerd en bij de eerste tekenen van moe even knuffelen en in bed en jemig een wereld van verschil. Ze kijkt wat rond en valt dan rustig in slaap zonder dat ze een heel stres en gil sessie op de arm geeft. En dat gewoon 4 a 5 keer op een dag heerlijk zo een uitgerust meisje.

en het beste van vandaag ze heeft 30a40cc bv uit een flesje gedronken. Ik was zo trots. Bij Mara zijn we weken bezig geweest en nu bij Zoë ging het een stuk makkelijker.

Maandag gaan we naar het cb wil de prikjes uitstellen omdat ze niet helemaal fit is verkouden hoesten en snotjes.

Fijne zondag
  zaterdag 9 februari 2008 @ 20:31:17 #274
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56629423
S_oepstengel, maillots vind ik ook handig voor kleine spartelaars die hun sokjes nog geen 5 seconden aan kunnen houden. Die leren slofjes blijven hier trouwens ook niet zitten.

Stiemie, ik begrijp zo goed hoe je je voelt, wij hebben hier wekenlang hetzelfde gehad met onze kleine ontevreden krijserd. Wanhoop niet, het is echt maar een fase waar niet alleen zij, maar ook jij en je man doorheen zullen moeten. Prettig is het niet met die gebroken nachten en dagen die je het liefst zo snel mogelijk zou willen vergeten omdat je het idee krijgt dat wat je ook doet niet goed is. Succes ermee, ik hoop dat Linde vannacht lekker zal slapen, zonder gekrijs.

Hoera voor Jet en Meike, blij te lezen dat het eten beter gaat nu
En Zoe heeft veel geslapen en goed gedronken uit de fles. Mooi hoor.

Davinia, ik vind je helemaal geen ontaarde moeder omdat je Eli af en toe lekker bij anderen "dumpt"!
Een collega van me daarentegen vind ik persoonlijk veel vreemder. Zij heeft vlak na de geboorte van haar dochter haar relatie met de vader beeindigd en is sindsdien alleen met d'r meisje. En die sliep tot voor kort nog elke nacht bij mama in bed! Het kind is 6 jaar oud en heeft een paar weken geleden dr' allereerste bed gekregen

Devin is vandaag de hele dag bij opa en oma geweest en heeft het erg naar zijn zin gehad. Hij heeft er zoveel beleefd dat hij eenmaal thuis, om 18:30 uur, eigenlijk alleen maar kon mopperen en huilen van vermoeidheid
Gelukkig heb ik vanochtend nog wel heerlijk met hem kunnen knuffelen en spelen, hij moest vanavond namelijk niks van mij of zijn papa hebben. Gelukkig wilde hij de borst dan weer wel
En nu ga ik op de bank liggen, mijn vermoeide benen wat rust gunnen. Manmanman, zon dagje beurs is slopend
pi_56631908
Maillots.. dat kan natuurlijk ook, nog niet aan gedacht, maar ik vond die dingen vroeger echt vreselijk zitten

Klein_spookje, ikzelf heet Zoë Grappig
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_56631999
Soepstengel hier worden alle badstof dikke sokjes uitgeschopt en de katoenen sokjes van Zeeman blijven prima zitten. Verder gebruiken we vaak van die kniekousjes omdat het langer duurt voordat ze die uitheeft. En bij Zeeman heb ik een soort soksloffen gekocht; sokken met een soort zooltje. Waren erg goedkoop, ik geloof nog geen 2 euro.

Jet Wat goed dat je lekker aan het eten bent! Je hebt gewoon een super-culinaire smaak dat je nu met die lekkere mixen wel mee gaat eten!

Davinia meestal gaat Linde gewoon in bad, maar als we met haar douchen gaat het net zoals bij Klein-spookje en dan ook alleen met water. Vanwege de eczeem gebruiken we in haar badje speciale olie van de apotheek, maar dat wordt een glibberpartij onder de douche, dus dan maar gewoon zo.

Kersjes hoe moeilijk het vannacht ook was, we hebben hier afgesproken om Linde alleen bij ons in bed te nemen als ze echt ziek is, vooral om zoiets als dat van je collega te voorkomen. Nu zullen er best mensen zijn die het prima vinden en bij wie het misschienw el werkt, maar mij persoonlijk lijkt het niks.

En oh wat was het vandaag een heeeerlijk dagje zeg!

Linde werd om elf uur opgehaald door opa en oma en je zag dat die nog geen 3 doodvermoeiende dagen achter de rug hadden. Ze waren echt helemaal blij dat Linde een dagje bij hun zou komen en Linde kon zowaar weer even lachen Wij zijn hier eerst anderhalf uur gaan slapen en dan was zooooo fijn. Waren we echt even hard aan toe.

's Middags zijn we even een cadeautje gaan kopen ivm een kinderverjaardag die we morgen hebben en natuurlijk ook meteen een cadeautje voor Linde gekocht (hoezo schuldgevoel ) Ondertussen een paar keer opa en oma gesproken en Linde vermaakte zich daar kostelijk. Geen gehuil en andere drama's dus hebben we besloten dat mijn ouders haar pas om half 9 weer terug zouden brengen. Ze boden nog aan om haar bij hun te laten logeren, maar dat ging deze mama net weer iets te ver . 's middags heb ik nog een naaimachine gekocht zodat ik de komende tijd even lekker wat afleiding heb en lekker verder kan gaan met leuke dingen naaien.

Om half negen was ons meisje weer thuis en ze was heel blij om ons weer te zien! Zo lief lachen, handjes naar ons uitsteken en geluidjes maken! Echt weer als vanouds. Alleen begint ze af en toe totaal uit het niets te huilen. Soms zelfs met dikke tranen. Misschien heeft ze ook wel iets van het virus van mijn vriend te pakken en dus hebben we een mini-paracetamolletje gegeven. Ze ligt nu in bed en aangezien ze altijd net weer wakker wordt als ik zeg dat het goed gaat, zeg ik lekker niks

In ieder geval hebben opa en oma aangeboden om morgen overdag met Linde te gaan wandelen als we weer zo'n horror-nacht hebben, dus dat is een erg fijn idee!
pi_56633537
Stiemie fijn dat jullie zo opgeknapt zijn van een dagje zonder Linde.

Leuk dat Devin het ook zo fijn had bij Opa en Oma.

Pepijn heeft het vandaag ook heerlijk naar zijn zin gehad bij Oma.

Soepstengel, binnen hier vaak blote voetjes, dat kruipt makkelijker. Sokken worden altijd uitgetrokken (en opgegeten).
Voor buiten heeft Pepijn deze schoentjes:
pi_56634239
Je bent er een dagje niet en jullie zijn al weer een half topic verder!

Damian eet op het moment super goed! Hij eet echt alsof zijn leven er vanaf hangt. En een week geleden kreeg ik er ook haast niks in. Toch gek dat dat per week zoveel kan verschillen.

Jet en Meike fijn dat ze weer wat beter eten.

Ik vind het uit logeren gaan van Damian tegenwoordig helemaal niet zo erg. Hij gaat niet zo vaak maar dan wel meteen een weekendje omdat we best ver uit bij de opa's en oma's vandaan wonen en gelukkig heeft hij het daar ook altijd super naar zijn zin. Ik kan er wel lekker van genieten maar ben uiteindelijk wel blij als we hem weer gaan ophalen.

Damian heeft nooit sokken aan in huis. Ik trek ze elke ochtend braaf uit bij hem. Maar het eerste wat hij doet als hij gaat spelen is zijn sokken uittrekken. En schoenen erover heen werkt ook niet, want die weet hij op de een of andere manier ook allemaal weer uit te krijgen, zelf met veters.

Stiemie, hopelijk hebben jullie vanacht een betere nacht! Kan best zijn dat ze iets van een virusje heeft.

Ik heb een speciale badring voor in bad en die gebruik ik ook onder de douche voor Damian. Ik zet hem meestal eerst in de kinderstoel naast de douche, dan zorg ik dat ik mezelf gewassen heb en zet ik hem daarna in de badring naast me op de grond. Het makkelijke is dat ik dan ook zelf uit de douche kan om me alvast af te drogen en hij nog even lekker van de douche kan genieten.

Davinia, een baby kan geloof ik tot 9 maanden zuigbehoefte hebben en vanaf 9 maanden is het echt gewenning. Als je echt het idee hebt dat hij hem niet meer nodig heeft zou ik hem toch proberen af te wennen want het gaat over het algemeen wel makkelijker als ze nog zo jong zijn. Bij Damian hebben we hem met 9 maanden weggehaald en hij heeft er nooit 1 moment om gehuild, dus het kan ook makkelijk gaan.

Kersjes dat verhaal van die collega! Ik zou er toch niet aan moeten denken hoor.

Damian doet tegenwoordig zo iets liefs!
Hij kan zichzelf in het glas van de oven zien. Nou gaat hij daar de laatste dagen vaak bij zitten om naar zichzelf te kijken op zijn knietjes en dan steeds dichter bij het glas en dan geeft hij zichzelf een kusje!
Ik heb geen idee of hij het bewust doet maar het ziet er wel enorm schattig en grappig uit. Hij moet er zelf dan ook om lachen.
  zondag 10 februari 2008 @ 00:21:29 #279
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56635715
Waar kopen jullie dan die leren slofjes? Sokjes worden hier ook opgegeten. Eli had vandaag een sokbroek aan, en die dus half opgeknauwd
mijn zus had slofjes meegenomen met een elastiekje, maar die lijkt een beetje strak te zitten (lees,rode rand op zijn beentjejs s avonds. is dat erg? bloedsomloop en zo...

Wel, het speen afleerbeleid is nu officieel. vandaag alleen gehad als hij moest slapen en het niet wilde, verder helemaal niet. gewoon speen niet omhangen, dan gaat hij er zelf ook niet naar grijpen.
Dus tot 18.30u speenloos geweest, vind ik toch netjes voor een eerste dag, toch?
Soms even 5 minuutjes laten huilen, komt er geen speen, dan issie weer stil. helemaal prima.
Al is PR nog steeds wel sneller met speen geven, hij vindt het nog een beetje onzin, maar doet mee omdat ik het belangrijk vind
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 10 februari 2008 @ 01:07:56 #280
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56636429
Pepijn heeft Timberlandjes! Ik had ze in het roze voor Anna, maar ze is er alweer uit.
Davina, ik heb de zootjes bij Sterre en Tijl gekocht. Goed advies ook daar. Bij een goede kinderschoenenwinkel hebben ze ze.

Moest een hoop bijlezen idd.

Over uit logeren gaan leven bij mij geen schuldgevoelens hoor. Opa en oma vinden het leuk en wij kunnen ook eens lekker slapen. Vandaag had ik een vrijgezellenfeestje van een vriendin. En mijn man had ook wat. Anna dus naar opa en oma en ik realiseerde me net dat ik niet eens even gebeld heb om te vragen of alles ok was....ik schaam me rot...over ontaarde moeders gesproken!!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zondag 10 februari 2008 @ 08:02:25 #281
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56638821
Memmel, het feit dat je vergeten bent te bellen betekent alleen maar dat je het voor de verandering eens druk had met jezelf en je vriendinnen en je goed vermaakt hebt zonder Anna. Dat mag toch ook wel op z'n tijd? Op een vrijgezellenfeest hoort het traditioneel trouwens ook over heel andere dingen te gaan dan over afgekloven broodkorsten, poepluiers en doorkomende tandjes

Appelsap, dat spiegelbeeldverhaal van Damian klinkt zo lief!

Eli zo lang zonder speen! De eerste stap naar volwassenheid

P_iglet, ben je weer wat opgeknapt?

Ik hoorde vanochtend rond 7 uur meneertje rommelen in bed. Na een paar minuten ging ik bij hem kijken en hij zat lekker aan zijn voeteneind te spelen met de knuffels die daar liggen. Toen hij mij zag werd hij zo enthousiast, en ik ben er nu voor het eerst getuige van geweest hoe hij zichzelf via de spijlen omhoog klautert en gaat staan! Zijn hoofdje kwam boven de bedrand uit en hij glom van trots Hij staat best stevig, maar als hij op een gegeven moment vermoeid raakt dan bungelt zijn hoofdje op=en-neer en laat hij zich vallen, dat gaat nog niet zo elegant. Nu ligt hij na zijn buikje te hebben volgedronken naast zijn papa in ons bed te slapen.
pi_56639007
Leren slofjes: www.bobux.nl

Ik vind het zo grappig dat Devin kan staan kanp hoor!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 10 februari 2008 @ 10:07:31 #283
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56639239
quote:
Op zondag 10 februari 2008 09:18 schreef Beaker het volgende:
Leren slofjes: www.bobux.nl
...
Ik heb voor Anna de nummer 3486, parelmoer met tulpen. Ik vind voor jongens die met die zebra zo leuk.

Kersjes, je hebt helemaal gelijk. Het ging weer ouderwets over 'gelukkige huwelijken' en de 'hulpmiddelen'. We hadden de Christine le Duc leeggekocht voor haar. Hilarisch natuurlijk als de bruid to be een andere vriendin en ik daar de lol wel van in zien, maar de rest van het softballteam er iets te preuts voor is

Gelukkig had manlief wel even gebeld naar opa en oma om te vragen hoe het ging. Alles natuurlijk goed. Ze had spruiten, rundvlees en kwark op.
pi_56639489
Ah Damian geeft kusjes aan zichzelf Lief hoor Appelsap!

Memmel het is toch ook juist een goed teken dat je niet belt? Dan ben je er echt even lekker uit en heb je er gewoon het volste vertrouwen in dat alles goed gaat met je meisje bij opa en oma.

En Devin al helemaal zelf zitten en staan! Wat gaan jullie toch allemaal snel!

Hier weer een mindere nacht gehad... Gisteren is Linde om een uur of negen/half 10 naar bed gegaan en om 11 uur werden we wakker van een brul. We besloten om niet meteen te gaan kijken en ze ging uit zichzelf weer slapen. Tot 12 uur. Toen werden we echt wakker van gekrijs! Ik heb haar nog niet eerder zo hard horen gillen . Uiteindelijk na een paracetamol na een half uurtje weer bij mij op schoot in slaap gevallen en terug in bed gelegd. Even twee kermpjes en ze sliep weer..... voor een uurtje Gelukkig niet meer zo heel hard gillen en huilen, maar wel brulletjes en soms ging ik kijken en dan deed ze het gewoon in haar slaap

Uiteindelijk is ze tussen half en en kwart voor 4 zo'n 8 keer wakker geweest (en wij dus ook) en heeft ze van kwart voor 4 tot kwart voor 8 weer geslapen... Hopelijk was dat de voorbode van betere tijden en kunnen we komende nacht weer eens echt goed slapen.
  zondag 10 februari 2008 @ 11:31:30 #285
35189 Troel
scherp en bot
pi_56639996
Ruben heeft schoentjes aan

Gekregen van de buurvrouw, buurjongetje is eruit gegroeid (Begin september, nu 8 kilo) en ze passen Ruben qua lengte nog net
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56641023
quote:
Op zondag 10 februari 2008 10:07 schreef Memmel het volgende:

[..]

Ik heb voor Anna de nummer 3486, parelmoer met tulpen. Ik vind voor jongens die met die zebra zo leuk.

Kersjes, je hebt helemaal gelijk. Het ging weer ouderwets over 'gelukkige huwelijken' en de 'hulpmiddelen'. We hadden de Christine le Duc leeggekocht voor haar. Hilarisch natuurlijk als de bruid to be een andere vriendin en ik daar de lol wel van in zien, maar de rest van het softballteam er iets te preuts voor is

Gelukkig had manlief wel even gebeld naar opa en oma om te vragen hoe het ging. Alles natuurlijk goed. Ze had spruiten, rundvlees en kwark op.
Die heb ik gezien, die zijn leuk! Ik zie ze nu alleen niet meer staan op de site Jet heeft nr 3781 en de 3719 wil ik gaan bestellen

Overigens hebben we hier te maken met een zeer lief meisje! Ze is zo vrolijk, ze lacht, ze kletst, ze danst, ze eet en ze drinkt ook weer goed!
Hier had overduidelijk iemand last van een sprongetje of ze voelde zich gewoon niet lekker

Stiemie, heeft Linde eerder zo gehuild? Of begint ze daar nu pas mee? Ik heb geen tips, maar vind het wel heel naar voor jullie!

Troel, Ruben is echt een dotje en hij heeft een mooie naam!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_56643634
hihi Meike heeft de 3417....

Beaker wat goed dat Jet nu wel eet!! Knap hoor.

Stiemie, het klinkt niet erg gezellig, hopelijk is Linde snel weer de oude

Meike lijkt weer de goede kant op te gaan, heeft gistermiddag een fles gedronken en heeft zelfs een half potje warm eten gehad.
pi_56644654
Die bobux schoentjes/slofjes zijn leuk... Kan je die gewoon via de site bestellen?
pi_56644841
jeps Nijna dat kan!
In mijn woonplaats zit ook een winkel die ze verkoopt, maar ik heb dikke ruzie met die lui gehad over slofjes die nergens naar zaten (en uit de collectie gingen bleek later) maar ze wilden niks vergoeden.
Contact opgenomen met Bobux en via hun site mocht ik voor de helft van het geld nieuwe slofjes bestellen.
  zondag 10 februari 2008 @ 16:29:16 #290
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56646324
Moet je dan gewoon een mailtje sturen om te bestellen? Ik vind ze supergaaf nl. Ben zelf ook wel een fan van de Twins serie van Camper, dus veel van die slofjes vind ik ook leuk.

Beaker: de 3486 staat op dezelfde rij als de schoenen die Jet al heeft! Ze zijn er nog!!

Morgen komt de schoolfotograaf op de creche! Leuk hoor. Ik ga Anna haar zwart fluwelen overgooiertje aandoen, ben heul benieuwd!
pi_56646549
op de site staat wel iets van contact, of bestellen oid
Je kunt in ieder geval een bestelformulier invullen op de site
pi_56647102
lief vind het onzin, ik wil ze gewoon... . Zo leuk he geld uitgeven voor mn kind . Welke maat hebben jullie kinders?
Anna, mooi lachen op de foto he... .
  zondag 10 februari 2008 @ 17:12:17 #293
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56647173
Anna heeft de small. maat 17 ofzo.
pi_56647358
Ik heb 3719 besteld voor Yana
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_56647875
Zo deze mama is flink opgeknapt van een dagje uitzieken zonder kind.
Pepijn heeft het bij oma goed naar zijn zin gehad, maar weer flink weinig gedronken.
Eigenwijsje

Memmel, timberlandjes zijn zo leuk, die roze zijn ook onwijs lief. Maar Anna er al uitgegroeid??
Pepijn heeft de kleinste maat die we konden vinden, maat 17, maar die vallen echt als maatje 19 ofzo.

Devin, zitten en staan wat goed!!
Kun je niet dagje samen met Pepijn gaan oefenen, die wil ontzettend graag zitten en staan, maar dat lukt nog niet.
Kan hij jou mooi leren teigeren en hupsen
  zondag 10 februari 2008 @ 19:07:57 #296
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56649219
Nou, ik ga gelijk nog een keertje kijken dan. Zou ik me nou vergist hebben?
pi_56650001
Ik heb nog even goed gegoogled, maar er bestaat wel kleiner... Vanaf US maat 0, wij hebben maat 2, dus nog 2 maten kleiner bestaan er. De Intersport in Den Haag had blijkbaar gewoon niet kleiner. Die hadden alleen maat 17 en 19.
pi_56652461
Zo Anna morgen op de foto! Leuk hoor, geen idee eigenlijk of ze dat bij onze opvang ook doen. Ga het binnenkort eens vragen!

Leuk zeg die schoentjes! Erg he dat er zoveel dingen op internet te koop zijn voor die kleintjes? Hier komt ook elke paar weken wel weer iets binnen met de post

Verder is hier de kogel door de kerk. Oma en opa hebben Linde net opgehaald en ze blijft daar logeren. Ons meisje gaat voor het eerst echt logeren... Echt schatten hoor die ouders van mij. Ze hoorden dat we er echt doorheen zaten en boden meteen aan om Linde op te halen en haar daar te laten slapen. Toen ze wegging was dat wel even heel moeilijk. Beetje het gevoel alsof we haar wegdeden omdat ze lastig was/is, maar mijn moeder vond dat complete onzin en wenste ons een hele fijne nact met veel slaap. Vond het wel een beetje lullig om hun hetzelfde te wensen terwijl ik wist dat ons monstertje met ze meeging

O ja ik kijk al een tijdje op http://www.littlecool.nl/. Misschien binnenkort toch maar eens bestellen want ze hebben er zulke lieve schoentjes!

[ Bericht 7% gewijzigd door Stiemie op 10-02-2008 21:31:36 ]
pi_56653240
Ow daar hebben ze ook leuke Stiemie .
pi_56659951
Zo, even een weekendje weg, en er is weer veel gekletst hier!

Eerst maar een wat medeleven voor de mensjes met zieke kindjes, of dwarskopjes, of niet-willen-slapen-kindjes!

Dat oppassen is hier nu 2 keer gebeurd. 1 keer een avond door mijn moeder, de tweede keer een middag en avond bij mijn tante (zus van moeder). Dat zijn 2 mensen waar ik Chris rustig achterlaat, en heb maar 1 keertje gebeld. We hebben nu een dagje uit in de planning staan voor over een paar weekjes. Chris gaat dan naar zijn schoonmoeder, en wij logeren daar ook. Dus het is ook weer een middag en avond. Maar toch vind ik dat net iets anders dan mijn eigen moeder. Ondanks dat mijn schoonmoeder lief en zorgzaam is, en helemaal stapelgek op haar kleinzoon, voelt het anders. Maar ik kan er nu even aan wennen en het was mijn eigen idee. Het gevoel wordt al steeds beter. Nu maar hopen dat ik niet op het laatste moment twijfels krijg. Want we zijn wel toe aan een dagje samen..

Douchen doen we hier in het weekend soms als we samen zijn, maar we gebruiken dan geen zeep. Eigenlijk gewoon afspoelen. Soms wel shampoo. Maar ik vind het zo eng als het glad wordt. Chris zit ook niet echt stil op je arm.

Beaker, wat had je dat boekje snel in huis! En fijn dat Jet weer wat groente gegeten heeft (ook al is het nog wat aangezoet met fruit)

Faja, wat naar dat die spruw niet weg wil gaan. Veel succes ermee!

Karin, wat vervelend dat ze niet zo goed wil eten.. Die kleintjes schijnen van liefde te groeien.. Gewoon even blijven opletten, of ze nog genoeg plasluiers heeft en haar huid niet uitdroogd.

Kersje, fijn dat Devin weer zo lekker vrolijk is!

Hier een vrolijke Chris.. het weekend lekker op pad geweest. Even op bezoek geweest bij mijn oma en oudtante. Chris heeft heerlijk de hele tijd bij mijn moeder op schoot gezeten en rond gekeken. En af en toe lekker meebabbelen.
En gisterochtend kwamen mijn andere opa en oma op bezoek. Daar heeft Chris ook een mooi showtje voor gegeven. Lekker stuiteren in de wipstoel, lekker praten.
En gisteren vierde Chris ook zijn halfste verjaardag! Aan de ene kant is 6 maanden een hele poos, aan de andere kant is het toch wel snel gegaan..

En Chris heeft gewoon een tandje!! De afgelopen week was hij vrolijk. Geen gemiep of wat dan ook maar, en zaterdagmiddag voelde ik zomaar een richeltje dat al was doorgebroken. Zo mogen er wel meer tandjes doorkomen

[ Bericht 3% gewijzigd door Deepfreeze op 11-02-2008 09:45:34 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')