abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56702249
Oh leuk zeg Troel met die frisse kleuren!

Wij wisten voor de geboorte nog niet of we een zoon of een dochter kregen dus zelf maken was niet zo'n optie (of ik moest er 2 maken )

Bij de babyborrel hadden we deze hangen:
pi_56702306
Leuk gedaan Troel! Jammer dat wij geen printer hebben anders hadden wij hem ook zelf gemaakt hoor.
Heb nu die van de site van Karin besteld. Hoop dat ik hem nog op tijd binnen heb en anders gewoon voor het feest. Da's over anderhalve week, moet lukken!

Linde druk aan het oefenen, leuk hoor!

Karin, leuk hè zo'n driewieler! Damian krijgt deze van opa en oma.

Ik zou hem in de winkel wel goed uittesten hoor, want sommigen rijden echt zo ***!
Wel een superschattige driewieler voor een meisje!
Damian krijgt van ons een peuterschommel met rekje, die zowel in huis als buiten kan. En nog wat ander klein spul.
pi_56702602
Vriendje heeft hier 2 dagen voor de bevalling nog maar eens wat blauwe versiersels besteld.. Die zijn de dag na de bevalling geleverd. Perfect optijd dus, lag toch nog in het ziekenhuis.. En dan was ik nog 8 dagen overtijd ook..

Nu het hier toch gezellig is:
Welke smaakjes thee geven jullie eigenlijk aan de baby's? En wat mag er al met 6 mnd?
  woensdag 13 februari 2008 @ 13:38:03 #129
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56702688
DF ik drink zelf altijd Earl Grey, maar dat is dus aan Anna niet besteed!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_56702784
het cb gaf hier aan dat alle fruitsmaakjes mogen
wel lichte thee, dus niet te lang laten trekken

Appelsap, da's ook een leuke 3 wieler.
In de winkel zie je bijna alleen die kleuren, ik wou graag een girlie girlie raceapparaat, dus ik ben op jacht gegaan....op internet een plaatje gescoord en naar de fietswinkel waar we net 2 nieuwe fietsen hebben gekocht....die wilden wel even voor me op jacht! GEVONDEN!

En nu nog testen!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_56702943
Hier bij het cb zeiden ze eigenlijk alleen kruidenthee Mag zwarte thee dan ook gewoon? Linde houdt in ieder geval niet van rooibosthee. Ik ga maar eens met een smaakje proberen, da's dan misschien wat zoeter voor haar. Misschien lust ze het dan wel!
pi_56704126
Stiemie, rooibos met een smaakje dan? Ik kan het me wel voorstellen, enkel roobosthee smaakt ook wel apart. Maar bv de mango/perzik rooibos van pickwick is wel lekker...

Klauterende en per ongeluk los stappende dametjes .

Ik geloof dat Mirte heel voorzichtigjes aan haar laatste fles aan het minderen is... Gister en eergister 40cc over. Ze heeft zeker mee zitten luisteren op het CB maandag, toen ze vertelden dat ze over een maandje misschien wel naar 4 flessen kon... .
Alleen is ze dan dus wel iets eerder wakker, vanmorgen was het 6 uur 2 huiltjes. En dan weer even slapen en even later nog een piepje. Om 7 uur (toen ik gedouched was) heb ik haar eruit gehaald.
Fake it till you make it...
pi_56704483
Als je fruitsmaakjes geeft kan je ook prima gewone thee geven. Het is beide "normale" thee alleen de een heeft een kunstmatig smaakje.
Ronja drinkt rooibos en verschillende kruidentheetjes. Nog geen gewone thee, daar zit tcoh aardig wat caffeïne in en dat lijkt me niet zo goed voor een kleintje.
pi_56704715
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 15:01 schreef owlet het volgende:
Als je fruitsmaakjes geeft kan je ook prima gewone thee geven. Het is beide "normale" thee alleen de een heeft een kunstmatig smaakje.
Ronja drinkt rooibos en verschillende kruidentheetjes. Nog geen gewone thee, daar zit tcoh aardig wat caffeïne in en dat lijkt me niet zo goed voor een kleintje.
Ja dat bedoel ik. Linde krijgt nu alleen nog rooibosthee. (Nou ja ik geef het en zij neemt 1 a 2 slokjes en gooit de fles dan weg) Of zit daar ook caffeine in?

P_iglet da's inderdaad ook een goede tip! Morgen die maar eens halen want die vind ik zelf ook erg lekker
pi_56704986
Rooibosthee is geen echte thee toch? Het wordt niet gemaakt van de theeplant, maar van de rooibosplant. Dus net zoals kruidenthee, een aftreksel van een andere kruid/plant dan thee..
pi_56705131
Ah dan hou ik het daar voorlopig maar bij. Vind ik toch fijner dan gewone zwarte thee voor mijn kleine meisje
  woensdag 13 februari 2008 @ 16:10:22 #137
35189 Troel
scherp en bot
pi_56705900
Ruben is heel erg snotterig, zit ik met hem in de badkamer te stomen met wat eucalypstusbadschuim van Zwitsal waar het water in bad terecht komt, lees ik op de verpakking dat het pas vanaf 3 maanden is
Vandaar dat de kraamhulp het de eerste keer in bad ook al deed

Maar het helpt wel!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 13 februari 2008 @ 16:12:38 #138
11682 Moonah
Jolie femme
pi_56705938
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 13:48 schreef Stiemie het volgende:
Hier bij het cb zeiden ze eigenlijk alleen kruidenthee Mag zwarte thee dan ook gewoon? Linde houdt in ieder geval niet van rooibosthee. Ik ga maar eens met een smaakje proberen, da's dan misschien wat zoeter voor haar. Misschien lust ze het dan wel!
Sterrenmix is lekker zoet!

Beterschap Ruben....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_56707364
Ons Floortje is ook al een weekje ziekjes, flink verkouden met slijm ophoesten, koorts en ze is erg huilerig.... Bezorgde mama hier is al 2x bij huisarts geweest (vorige week had ze s'avonds ineens 38,9 koorts en mochten we even naar de huisartsenpost, en gisteren had ze weer 38,8 en dat bleef tot vanochtend steeds 38,5 en mocht dus weer even komen...). Ze heeft gelukkig niets verder, en ik ben weer gerustgesteld...

Ander vraagje, wat is nou een leuk, informatief goed boek over de ontwikkeling van kleine kindjes... Kom je dan eigenlijk gewoon bij "oei ik groei" terecht? En zijn de meningen over dat boek niet erg verdeeld...?
Kan me herinneren dat toen Luuke nog klein was ik met Lishe in dat boek bladerde en er stond 'uw kind stapt vrolijk achter een kartonnen doos aan' terwijl kleine Luuk bijvoorbeeld net kon kruipen ofzo...

Hebben jullie tips voor dat soort boeken?
  woensdag 13 februari 2008 @ 17:32:07 #140
35189 Troel
scherp en bot
pi_56707548
Ja, maar dat is toch ook logisch Deliedje? Elk kind is anders en sommige kinderen praten nou eenmaal eerder dan ze lopen. Voor hetzelfde liep Luuke al los terwijl er in stond dat ze net zou kunnen kruipen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56707724
Jennifer had in het ziekenhuis inderdaad mijn tepels al kapot gezogen. Maar met het tepelhoedje gaat het heel goed. Ze drinkt echt heel goed. Alleen heb ik veel te veel melk. Vandaag moest ik mijn borsten leegkolven omdat er flinke schijven in zaten. Ik heb in totaal 250cc afgekolfd voordat ze leeg waren.

Jennifer groeit gewoon goed, en komt gewoon om de 2 uur. Ik denk ook niet dat ik nog zonder hoedje kan voeden. Zelfs met een hoedje zijn mijn tepels gewoon heel erg gevoelig en nu hangen ook de vellen eraan. Ondanks de tepelzalf.... Maar het maakt mij niet uit, ik voed haar gewoon lekker met hoed desnoods 9 maanden lang.

Nog even spammen:
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 13 februari 2008 @ 17:59:01 #142
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56708035
Meike, wat goed!!
Erg fijn die voedingsdiscussie Kan ik ook wat van leren!
Voor de beebs met alergische ouders, wat zeiden ze op het cb over introduceren van de allergenen? PR is nl allergisch voor appel, peer perzik dat sootr spul, dan gewoon lekker proberen of wachten tot 9 mnd? ik heb tijdens de bv periode alles gegeten en eli reageerde nergens op, dus dat biedt de burger moed, maar ik ben wel benieuwd welk advies jullie hebben gekregen.

Wordt de papfles nou niet gezien als een fles? Omdat daar dan alleenmaar groeipap in zit? of klopt dat niet? want nu zit in pap gewoon voeding met rijstebloem en is dus eigenlijk een flesvoeding...

Hoe geven jullie thee? Gewoon in een fles met een 1 speen of zo? Of zouden we dat dan ook moeten verdikken met jbpm ivm spugen?
staat op de verpakking welke smaken caffeine bevatten?

(vandaag nog speenloos )

Ticootje, na een paar weken ga je wat minder melk overhouden, met vraag en aanbod en zo, komt wel goed. en het is uiteraard makkelijker als je zonder hulpmiddelen zou kunnen voeden, dus wellicht kan je over een week of 2 of zo eens proberen te beginnen zonder hoedje (of de eerste honger stillen met hoedje, en dan een stuke van de voeding zonder hoedje. Zeker als je twee borsten geeft...
en als het niet gaat, gaat het niet.maar voor mij was iig de charme van bv dat je niets mee hoefde te nemen, en die tepelhoedjes moeten dan weer hygienisch vervoerd worden en zo. vandaar mijn gedachtes.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_56708305
Maar weet je Ticootje, juist met een hoedje komt er druk op je tepels zelf en daarom doet zelfs dat pijn. Hoe gevoelig je tepels ook zijn, bij een kindje dat op de juiste manier aanligt voel je aan je tepels zelf zo goed als niets.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je voorlopig even rust wilt hebben en dat je de huid van je tepels wilt laten genezen.
Maar als de huid van je tepels wat geheeld is dan is het wel een aanrader om te gaan werken aan het afwennen van het hoedje en het goed aanleggen zonder hoedje. Ik weet zeker dat ook jij kan voeden zonder hoedje als je wat handigheid hebt gekregen in het aanleggen

Meer info over tepelhoedjes op Borstvoeding.com

Edit: en dan vergeet ik helemaal om te zeggen wat voor heerlijk klein frummeltje die Jennifer is!

[ Bericht 7% gewijzigd door owlet op 13-02-2008 18:51:45 ]
  woensdag 13 februari 2008 @ 18:29:11 #144
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56708583
Jennifer

Davinia, papje is hier bambix (dat het nog bestond..) met opvolgmelk - dat laat hem alvast wennen aan de bestanddelen van brood (werd ook aangeraden ivm uitsluiten eventuele tarwe/gluten allergie), maar is eigenlijk dus gewoon een fles (dus wij zitten nog op 4 flessen per dag).

Qua allergenen.. wij houden eigenlijk een beetje het systeem/schema van het voedingscentrum aan, dus echt 1 op 1 dingen uitproberen, ook de dingen waar ik zelf allergisch voor ben/was (bijvoorbeeld peer). Het gaat daarom ook niet zo snel, maar we hebben geen haast (ik zal wss wel heel erg voorzichtig zijn met de dingen waar ik zelf ook nog steeds op reageer, zoals noten/chocola/kleurstoffen/enz, maar dat komt sowieso pas over een tijdje)
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  woensdag 13 februari 2008 @ 18:29:30 #145
156412 hestria
erg gastvrij
pi_56708588
wij komen ons ook maar eens melden in dit topic. Vandaag met veel pijn en moeite afscheid genomen van de fantastische kraamhulp, en nu staan we er dan echt voor. Gelukkig is dennis een makkelijk en tevreden mannetje. Hij slaapt s'nachts aardig door en word alleen wakker voor 2 flesjes. Ik moet alleen nog erg wennen aan het aandacht verdelen tussen Dennis en Miesje. Verder genieten we eigenlijk met volle teugen van elkaar.
Nog even 2 foto's van mijn mooie ventje!!

zouden wij ook in het lijstje mogen? Dennis is van 6 februarie
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  woensdag 13 februari 2008 @ 19:26:34 #146
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56709808
Wat een poepie!!

Mag ik even jompelen voor mijn knappe zoon?

Net draaide hij zich van rug naar buik (nadat PR een knuffel had weggehaald, want die lag ertussen), en hij lag eventjes en je kon hem zien denken. alsof hij een plan aan het bedenken was of zo, van "ah, nu ik lig op mijn buik, en nu..." en opeens gaat hij zich proberen vooruit te trekken aan het boxkleed, rolt een stukje door, buigt en strekt zijn knieen, kont de lucht in, hij was echt bezig met iets te oefenen. en maar hijgen, ik lachte me suf, was zo mooi om te zien. heb ook heel snel videocamera gepakt, waarop je mij ingehouden hoort lachen, eli hoort hijgen en aan het eind gaat hij huilen, want het lukt niet, maar hij hield het echt heel lang vol tot hij ging huilen. Ben supertrots!!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_56710262
Wat ligt Dennis er lekker bij op de eerste foto!

Wij hebben vanavond na het eten nog wat thee geprobeerd. We hebben het met een nr1 speen gegeven. Ging er prima in (hele verdunde zoethout )
Davinia, die cafeine komt uit de theeplant. Dus eigenlijk moet je de nep-thee-en nemen. Zoals kruidenthee of rooibos. Maar ik heb ook weleens caffeine vrije thee op een verpakking zien staan. Gewoon even neuzen in de supermarkt..

Hier stond vanavond courgette, champignon en tagliatelle op het menu. En meneer heeft gesmuld. Halve courgette, 2 redelijke champs en een nestje tagliatelle 10 minuten in kokend water. Staafmixer erop en . De andere helft ligt nu in de diepvries.
pi_56712822
Ruben, klein snottertje! Ik hoop dat het gauw over is!

Floortje ook al ziekjes, beterschap dametje!
Deliedje, ik vind "oei ik groei" wel lekker leesbaar. Maar ik lees eigenlijk alleen als er een sprongetje aan zit te komen (heb me aangemeld voor de sprongenwekker op de site). Ik heb hier ook nog een boek liggen (gekregen van een kennisje, die had em liggen) "De pientere baby". Daar staan overzichtjes in wat ze ongeveer kunnen in welke maand. Best leuk om te zien, maar elk kind is weer anders en lang niet alles wat er staat is ook van toepassing op jouw kind zeg maar.

Ticootje ik smelt.

Davinia, nog steeds speenloos woei! En druk aan het oefenen, knap hoor Eli. Oefening baart kunst, dus ga zo door!

DF, dat klinkt goed .

Hestria ook al zo'n mooi beebje en lekker relaxed in bad .
Fake it till you make it...
  woensdag 13 februari 2008 @ 21:17:14 #149
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56712969
Anna heeft vanavond weer hutspot op en vond het maar zozo. Niet echt haar ding dus.
Het optrekken heeft doorgezet. Anna is ons daarnet behulpzaam geweest met het uitpakken van het boodschappenkrat. Ze had alleen geen idee meer hoe ze nu weer omhoog kon komen en heeft dus een tijdje zo half tussen de uien en het brood gehangen!

Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_56713082
Jeetje wat kletsen jullie veel

Pepijn is vandaag met papa naar het CB geweest...
hij is zo druk met de wereld ontdekken dat hij nauwelijks tijd overhoud om te groeien
nu 67cm en 7360gr (in 6 weken tijd maar 0.5cm en 210gr gegroeid), maar ontwikkeld hij zich super snel.

betwijfel ook of alle metingen wel helemaal kloppen, want zijn broeken zijn ineens toch echt stukje korter, zijn buikje na het ziek zijn weer helemaal terug. en volgens hun metingen was zijn hoofdomtrek een half centimeter gekrompen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')