Ik moest in het begin een tepelhoedje gebruiken omdat Linde in het ziekenhuis meteen mijn tepel tot bloedens toe had kapotgezogen. Je krijgt daar echt je kind in je armen gedrukt om te voeden en dan rennen ze alweer door naar de volgende ondertussen roepend: roep maar als je klaar bent! Maar wanneer ben je nou klaar?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 17:29 schreef owlet het volgende:
[..]
Wat goed om dat ook eens te lezen van een ervaringsdeskundige (maar wat vervelend dat het zo heeft moeten lopen). Op zich kan een tepelhoedje natuurlijk goed werk doen, maar eigenlijk is dat maar in een paar heel specifieke gevallen en meestal wordt het onterecht en onjuist gebruikt. Op het moment dat je een hoedje nodig hebt omdat het anders pijn doet dan is er meestal iets niet goed bij het aanleggen en dan is een hoedje juist niet de goede weg.
Er zijn ook geen kindjes die "te hard" zuigen. Alle gezonde kindjes zuigen vreselijk hard. Zo hard dat het pijn doet als ze verkeerd aanliggen.
Maar gelukkig doet het geen pijn als ze goed aanliggen en dat goed aanliggen dan kan een lactatiekundige of een contactpersoon van een van de borstvoedingsverenigingen perfect uitleggen.
Ja dat bedoel ik. Linde krijgt nu alleen nog rooibosthee. (Nou ja ik geef het en zij neemt 1 a 2 slokjes en gooit de fles dan weg) Of zit daar ook caffeine in?quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:01 schreef owlet het volgende:
Als je fruitsmaakjes geeft kan je ook prima gewone thee geven. Het is beide "normale" thee alleen de een heeft een kunstmatig smaakje.
Ronja drinkt rooibos en verschillende kruidentheetjes. Nog geen gewone thee, daar zit tcoh aardig wat caffeïne in en dat lijkt me niet zo goed voor een kleintje.
Sterrenmix is lekker zoet!quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:48 schreef Stiemie het volgende:
Hier bij het cb zeiden ze eigenlijk alleen kruidentheeMag zwarte thee dan ook gewoon? Linde houdt in ieder geval niet van rooibosthee. Ik ga maar eens met een smaakje proberen, da's dan misschien wat zoeter voor haar. Misschien lust ze het dan wel!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |