abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56688788
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 17:29 schreef owlet het volgende:

[..]

Wat goed om dat ook eens te lezen van een ervaringsdeskundige (maar wat vervelend dat het zo heeft moeten lopen). Op zich kan een tepelhoedje natuurlijk goed werk doen, maar eigenlijk is dat maar in een paar heel specifieke gevallen en meestal wordt het onterecht en onjuist gebruikt. Op het moment dat je een hoedje nodig hebt omdat het anders pijn doet dan is er meestal iets niet goed bij het aanleggen en dan is een hoedje juist niet de goede weg.
Er zijn ook geen kindjes die "te hard" zuigen. Alle gezonde kindjes zuigen vreselijk hard. Zo hard dat het pijn doet als ze verkeerd aanliggen.
Maar gelukkig doet het geen pijn als ze goed aanliggen en dat goed aanliggen dan kan een lactatiekundige of een contactpersoon van een van de borstvoedingsverenigingen perfect uitleggen.
Ik moest in het begin een tepelhoedje gebruiken omdat Linde in het ziekenhuis meteen mijn tepel tot bloedens toe had kapotgezogen. Je krijgt daar echt je kind in je armen gedrukt om te voeden en dan rennen ze alweer door naar de volgende ondertussen roepend: roep maar als je klaar bent! Maar wanneer ben je nou klaar? Na 40 minuten ben je dus ECHT wel klaar aan 1 kant leerde ik al snel Vandaar het tepelhoedje.

Helaas is het ondanks een bezoek aan de lactatiekundige hier niet meer goedgekomen. Aan de ene kant omdat ik er al zoooo doorheen zat op dat moment en aan de andere kant was Linde al zo aan flesjes gewend. Ik heb toen nog wel tot ze 4 maanden oud was fulltime gekolfd en ben blij dat ze toch nog die melk heeft binnengekregen naast de Nutrilon.

Kersjes wat goed dat je het gezegd hebt tegen je moeder! Moet ik soms ook vaker gewoon doen tegen anderen. Scheelt een heleboel irritatie terwijl iemand zich soms niet eens bewust is dat ie iets doet dat jij niet leuk/goed vindt.
pi_56688824
Meer van zulke verslagjes KP ik zie het levendig voor me.

Wij werden hier vanmorgen om kwart voor 5 wakker van een klein dametje wat vanalles lag te vertellen. Wel gezellig wakker worden hoor, maar dan liever wat later
Fake it till you make it...
  dinsdag 12 februari 2008 @ 20:24:29 #103
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56689886
Anna heeft het optrekken nu echt door. Zoals Kersjes al beschreef: ze trekken zich aan alles op. Als een losgeslagen berggeit klimt ze nu, wanneer we op het grote bed liggen te spelen, op me, over me, en alles. Met als pijnlijk hoogtepunt dat ze zich net aan mijn borst wilde optrekken, haar evenwicht verloor en nog wat harder kneep. Wat een fijngevoeligheid. En natuurlijk keihard lachen dan.

Even een offtopic baal-momentje. Mijn droompje om Anna d'r verjaardag in ons nieuwe huis te vieren valt lichtelijk in duigen, omdat ons huis te laag is geplaatst (t.o.v NAP, zeg maar) en nu moet worden opgekrikt. Het is al bijna af! En nu dit. Ik heb er serieus nachtmerries over. Dat soort dingen zie je normaal alleen op Discovery...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_56690185
KP...fantastisch verslagje zo !

Ik geloof toch ècht dat er nu in ilse haar onderkaak een tandje aan het doorschemeren is !?
Ik ben benieuwd! Voelt echt als een aankomende grote stap vooruit...mijn kleine meisje wordt gewoon echt steeds groter!

Nijna, leuke tijdstippen zoeken ze er voor uit he?
hahaha...maar toch ook wel leuk
  dinsdag 12 februari 2008 @ 20:39:53 #105
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_56690211
Op 1 februari is onze zoon Oliver Darwin geboren

Omdat we geen kraamhulp hier hebben en mijn man weer aan het werk moest 4 dagen na de geboorte van Oliver ( boos op baas ) is mijn moeder overgevlogen, dus die speelt nu een beetje kraamhulp
Het gaat super, borstvoeding loopt als een trein, en meneer is een heel tevreden mannetje.
Hij is ook lekker helder, vannochtend had ik hem om half 11 gevoed en vanaf die tijd tot de volgende voeding om 1 uur heeft ie heerlijk in zijn stoeltje liggen rondkijken naar van alles.
Ik kan ook zo genieten van onze nachtelijke afspraakjes
Donderdag voor een check-up naar de huisarts en we moeten 7 maart naar de uroloog omdat Oliver een vorm van hypospadie heeft (http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypospadie)
Goed, ik ga mijn bevallingsverhaal eens uittypen
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
pi_56690523
K_P

Leuk Memmel dat optrekken! Anna gaat best hard hè de laatste tijd?
Balen van jullie huis zeg, kan me voorstellen dat je daar nachtmerries van hebt.

Marit wat leuk, eerste tandje! Af en toe best moeilijk hè, ineens die stappen. Het is zo leuk maar je laat voor je gevoel toch weer een klein stukje achter.

Renda welkom! Klinkt best vervelend zo'n afwijking, heeft hij een lichte vorm of een ergere? (of nog niet duidelijk, dat kan natuurlijk ook)
Wat ik me afvraag.. hoe doen ze zoiets nou als je geen kraamhulp hebt? Want zeker voor een eerste is het toch wel van handig dat je een aantal dingen leert of advies krijgt. Krijg je dat dan in het ziekenhuis?

Ik voelde hier vanavond ook weer een nieuw tandje, nummer 8 en zo te merken komt nummer 9 er ook al aan.

Ik heb de adviezen opgevolgd en hij ligt inmiddels al een uur lang lekker te slapen, dat is al meer dan hij vandaag gedaan heeft! Het lijkt dus te werken.

[ Bericht 2% gewijzigd door appelsap op 12-02-2008 21:25:43 ]
  dinsdag 12 februari 2008 @ 21:12:12 #107
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56690949
Dat is super Appelsap! Alleen ruikt zijn kamertje met die uien morgen wel als de keuken van een pizzaboer!
Anna gaat inderdaad weer hard de laatste tijd. Verklaart ook dat gebrul van vorige week, toen ik er echt doorheen zat, overigens. Maar nu is het weer lachen en vrolijk, gelukkig maar!

Renda welkom! Ben ook heel benieuwd hoe het bij jullie gaat. Wie doet de nacontroles enzo? De kraamhulp hier tempte me elke dag, baarmoeder voelen, hechtingen bekijken en dat soort dingen.

Marit, leuk dat Ilse nu ook een tandje krijgt. Hoe voel je je nu en hoe gaat het met een baby van 8 maanden en een zwangerschap? Valt het je zwaar?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_56691381
ja

nou..het wisselt gelukkig heel erg per dag!
afgelopen paar dagen voelde ik me ronduit belabberd, maar vandaag ging het dan weer opeens goed!
Ik/we hebben gelukkig niet zo'n probleem meer met hulp inschakelen, omdat het anders gewoon niet te behappen is voor mijn gevoel.
Vanmiddag was mijn schoonmoeder hier en kon ik in alle rust even slapen.
Het moe/misselijk zijn valt nu vervelend samen met een wat zieke en slecht slapende ilse...
dat is niet bevorderlijk voor mijn emoties als ik er al doorheen zit.
Op het werk heb ik gewoon aantal verlofaanvragen gedaan, die verlofuren krijg ik toch niet op!
Geen gedoe met ziekmelden etc. maar toch op die manier zo goed mogelijk voor mezelf zorgen.
We zien het verder wel!

Kortom; ik ben ècht heel erg zwanger
en er heel blij mee !
pi_56698501
Marit, wat fijn dat je (in grote lijnen) positief bent!!

Gisteravond heeft Chris voor het eerst witlof met appel gehad. Met genoeg appel, dus dat was goed eetbaar, en een paar hapjes yoghurt na. Dat ging er allemaal goed in.
En ook vanochtend weer een van het CB gekregen.. Chris is nu 70,7 cm en 8910 (!!) gram. Hij zit met beide op het +1 lijntje, dus mooit in verhouding. Verder ook alles volgens de schema's of net iets meer. En de voeding was ook goed. Maar ze adviseerde om max 600 ml opvolgmelk te geven, en de 4e fles zuigelingenmelk te laten. Chris krijgt in ieder geval de komende dagen nog de laatste fles van nr1 forte om het pak op te maken. En daarna kijken we wel even wat we gaan doen.
Qua schema zou het zoiets moeten zijn: fles-fruit-fles(+brood)-warme hap-fles. Chris krijgt overdag nog een fles extra. En daar kan hij ook niet zonder.. Dus die houden we er lekker in. Misschien valt de wel weg als hij straks en boterham gaat eten..
pi_56698574
DF ik heb het hier toevallig vanmorgen op de opvang besproken over hoe anderen dat nou deden om die 3e fles weg te krijgen. Ze vertelden me toen precies hetzelfde schema als wat jij nu schrijft:

fles
fruit
fles (+brood)
groentehap/warme hap
fles

Ze gaan om het te proberen vandaag Linde voor het eerst een bammetje mee laten eten. Dus ik ben benieuwd!
pi_56698953
Stiemie, je bedoeld de 4e fles?
Spannend zo'n eerste bammetje. Ik denk dat we daar over een week of 2 maar mee gaan beginnen.
We moeten eerst zijn nieuwe eetschema nog wat in zijn oude slaapschema passen. Het geeft nu af en te nog gebroken slaapjes. Eerst 45 min slapen, om dan hongerig wakker te worden, en daarna weer 45 minuten slapen. En dat was eerst 1,5 uur aan een stuk.. met daarvoor een flesje..
pi_56699184
DF het is de bedoeling dat de 3e fles weggaat.

Nu is het nog:

8 uur - fles
Tussendoor fruit
12 uur - fles
Tussendoor groentehap
16 uur - fles
20 uur - fles

Die fles van 16 uur moet dan weg zeg maar. Die wordt vervangen door een tijdje na de fles van 12 uur 's middags een boterhammetje te eten en een groentehapje.

Wat geven jullie je kindjes trouwens te drinken? Linde gruwelt echt van water en thee Ze neemt een slok, proeft water of thee en mikt de fles gewoon weg. Nu hebben we laatst wat appelsap met veel water erbij gegeven en dat drinkt ze wel. Van het cb mag dit alleen echt niet ivm kans op overgewicht bij kindjes ofzo. Maar thee en water drinkt ze gewoon niet. Ook niet als je haar een hele dag alleen maar water en/of thee geeft en geen sapje ofzo. Dan drinkt ze nog liever niks...
pi_56699221
Mijlpaal

Meike heeft gisteren 3 pasjes los gelopen!!!!!!

(ze had het alleen zelf niet door!!)

Haar papa zat achter haar aan te vangen en ze wou zo snel mogelijk op de loop, en toen zag ze mij zitten, en liep ze van de bank naar mij toe!!!! Ik ben er nog van in de jubelstemming!!!
(daarna heeft ze het nog niet weer gedaan hoor)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 13 februari 2008 @ 11:12:39 #114
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56699801
Meike!!! Jippie!!!! Wat een mijlpaal!
Mooi he wat die kleintjes zo onvermoed kunnen doen als de nood hoog is!

Ik heb gisteren verstoppertje gespeeld met Anna. Zij lag op de grond en ik kroop heel opzichtig weg achter de bank (uit het zicht) en ik bleef haar naam roepen. Zag je echt zo'n koppie om die bank heen gekropen komen met een big smile op haar gezicht dat ze me gevonden had!

Stiemie, ik geef Anna ook wel heel licht aangemaakt diksap, dat vindt ze wel ok. Maar volgens mij hoeven ze met zo'n 600 cc melk niet perse te drinken hoor. Water is maar zo zo hier en thee moet ze echt niet.

Bij ons is de 4 uur fles er sinds anderhalve week af. Ging eigenlijk vanzelf. Ze had 'm niet echt meer nodig (daarvoor echt nog wel) ivm de pap die ze in de middag krijgt. En toen ze een keer langer lag te slapen heb ik het maar zo gelaten. Dat is geheel probleemloos gegaan. Haar laatste fles is nu wel 240 cc + 8 scheppen N2, + 3 scheppen rijstebloem. De ene keer wel helemaal op, de andere keer niet.

Appelsap: hoe is het met Damian gegaan?
pi_56700136
Wauw, wat goed van Meike! Nog even en ze loopt zo weg!

Damian heeft vanacht goed geslapen, is niet 1 keer wakker geweest dat is fijn dus!
Zijn neus lijkt wat minder vol te zitten en hij eet ook wat makkelijker. Gaat de goede kant op dus.
  woensdag 13 februari 2008 @ 11:28:52 #116
35189 Troel
scherp en bot
pi_56700171
Ik hoorde gisteren van mijn moeder dat ik los begon te lopen nadat ze hun salontafel verplaatst hadden: ik kon ineens niet meer oversteken en liep gewoon naar de overkant
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 13 februari 2008 @ 11:33:51 #117
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_56700268
Zo, daar was ik weer eens, na de inentings perikelen vorige maand, is alles weer tot rust gekomen. Rachel slaapt weer lekker door, gaat om 8 uur naar bed, krijgt tussen 23/24 uur nog een flesje ( ze is bijna 12 weken ) en slaapt dan door tot half 7, dan krijgt borstvoeding en valt weer in slaap tot 10 uur dan weer een flesje en dan tot een uur of 13:00 geen kind aan. vannacht lag ze heerlijk te brabbelen en te lachen om haar eigen geluidjes en bewegingen, ben stiekumpjes op de stoel aan het voeten einde van haar bedje gaan zitten en verliefd zitten kijken hier na, na een uurtje viel ze moe en tevreden in slaap, tot vanmorgen half 7 toen vond ze dat haar luisertje toch echt te vol zat en zette ze het op een gillen.. vergetende dat ze dan niet de afsluitongs-spiertjes kan beheersen... resultaat : een grote knoeiboel en een heel vroeg badje ligt nu lekker te slapen op het grote bed van pappa en mamma.. wat gaat de tijd toch ontzettend snel zeg zo is het 24 november en past ze maatje 44 en zo ben je weer 11 weekjes verder en zit je in maatje 56 met kleinvallende uitschieters 62..

En natuurlijk gefeliciteerd alle nieuwe mamma's en pappa's hier op het forum
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  woensdag 13 februari 2008 @ 12:23:42 #118
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56701087
Meike! Wat goed!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_56701206
Meike aan de wandel: wat knap!!!

Maffemuts, dat klinkt ook al als een blije mama!!

Stiemie, je bedoelde de 3e fles van de dag. Die van 16.00. Die "moet" hier inderdaad ook verdwijnen. Chris eet nu warm tussen fles 3 en 4. Ik denk dat het dan brood+thee wordt rond half 12/12 uur (dus daar de fles weghalen). En dan rond 2/3 uur zijn 2e flesje (tussen de tijden van de 2e en 3e fles).. We zullen wel zien, desnoods gaat hij weer naar de forte nr2. Ik heb het idee dat hij het toch niet lang genoeg red op de standaard nr2.
  woensdag 13 februari 2008 @ 12:51:23 #120
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56701639
Fijn om te kunnen vergelijken zo Wij zitten hier op:

08.30 fles
12.30 pap (wordt straks brood)
16.00 fles
17.30 fruit/groente hapje
20.00 fles

Het fruit/groente hapje is nu nog te klein om er een hele fles af te gaan halen (die van 16.00 dan), maar dat komt binnenkort wel als we zeker weten dat hij geen echte allergieën heeft en we wat minder voorzichtg kunnen doen
Red de zeehond!
pi_56701718
Ik heb bij Meike bij het brood altijd een fles gegeven
Ze zit al tijden op 3 flessen, de eerste als ze wakker wordt
de tweede bij het broodje rond 12.30 uur
en de laatste voor het slapen gaan

Heb voor Meike ook een naamslinger besteld, maar dan hier
pi_56701853
Karin, hoelang duurt het voor je hem binnen hebt?
Edit: ik zie het al, gemiddeld 1 week.
pi_56702010
Kan nog net Appelsap!!

Spannend he, die eerste verjaardag in aantocht... ga vanmiddag naar de fietsenwinkel, die hebben de driewieler binnen waar ik mijn zinnen op heb gezet!! Leek me een leuk kado voor Meikes eerste verjaardag.

en nu hopen dat ie in het echt net zo leuk is als op het plaatje!
pi_56702107
Goed zeg Meike dat je gaat lopen

Die naamslinger is wel veel goedkoper Karin! Ik had alleen op de andere naamslingerwebsite (wat een woord) zo'n leuk tussenplaatje gezien voor tussen de woorden en die wilde ik heel graag.

Fijn dat Damian zo lekker geslapen heeft Appelsap!

Hier probeert Linde nu steeds meer te zitten. Helaas lukt het haar nog niet helemaal zelf, maar ze trekt zich wel steeds meer aan alles wat binnen handbereik is op. Af en toe zet ik haar neer en dan gaat ze zo lief spelen Alleen moet ze niet opzij naar een speeltje graaien want dan valt ze om En ze vindt het dan trouwens niet grappig als je haar hard uit gaat lachen
Gisteren ging ze ook ineens echt zo liggen alsof ze wilde gaan kruipen, maar het bleef alleen bij de houding (benen en armen onder zich en 'hoog op de pootjes') toen was het wel weer genoeg actie voor d'r

Edit: Oh dat is inderdaad wel een hele leuke driewieler zeg!
  woensdag 13 februari 2008 @ 13:15:15 #125
35189 Troel
scherp en bot
pi_56702113
Wij hadden dus deze

(Letters op A5-formaat uitgeprint en uitgeknipt, met splitpennen aan elkaar gemaakt, echt waar, het is supersimpel. Tussen de "open letters" (de u bijvoorbeeld), heb ik een stukje plastic zitten van zo'n plastic documentenmapje, zodat de letter niet uitrekt.)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56702249
Oh leuk zeg Troel met die frisse kleuren!

Wij wisten voor de geboorte nog niet of we een zoon of een dochter kregen dus zelf maken was niet zo'n optie (of ik moest er 2 maken )

Bij de babyborrel hadden we deze hangen:
pi_56702306
Leuk gedaan Troel! Jammer dat wij geen printer hebben anders hadden wij hem ook zelf gemaakt hoor.
Heb nu die van de site van Karin besteld. Hoop dat ik hem nog op tijd binnen heb en anders gewoon voor het feest. Da's over anderhalve week, moet lukken!

Linde druk aan het oefenen, leuk hoor!

Karin, leuk hè zo'n driewieler! Damian krijgt deze van opa en oma.

Ik zou hem in de winkel wel goed uittesten hoor, want sommigen rijden echt zo ***!
Wel een superschattige driewieler voor een meisje!
Damian krijgt van ons een peuterschommel met rekje, die zowel in huis als buiten kan. En nog wat ander klein spul.
pi_56702602
Vriendje heeft hier 2 dagen voor de bevalling nog maar eens wat blauwe versiersels besteld.. Die zijn de dag na de bevalling geleverd. Perfect optijd dus, lag toch nog in het ziekenhuis.. En dan was ik nog 8 dagen overtijd ook..

Nu het hier toch gezellig is:
Welke smaakjes thee geven jullie eigenlijk aan de baby's? En wat mag er al met 6 mnd?
  woensdag 13 februari 2008 @ 13:38:03 #129
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56702688
DF ik drink zelf altijd Earl Grey, maar dat is dus aan Anna niet besteed!
pi_56702784
het cb gaf hier aan dat alle fruitsmaakjes mogen
wel lichte thee, dus niet te lang laten trekken

Appelsap, da's ook een leuke 3 wieler.
In de winkel zie je bijna alleen die kleuren, ik wou graag een girlie girlie raceapparaat, dus ik ben op jacht gegaan....op internet een plaatje gescoord en naar de fietswinkel waar we net 2 nieuwe fietsen hebben gekocht....die wilden wel even voor me op jacht! GEVONDEN!

En nu nog testen!
pi_56702943
Hier bij het cb zeiden ze eigenlijk alleen kruidenthee Mag zwarte thee dan ook gewoon? Linde houdt in ieder geval niet van rooibosthee. Ik ga maar eens met een smaakje proberen, da's dan misschien wat zoeter voor haar. Misschien lust ze het dan wel!
pi_56704126
Stiemie, rooibos met een smaakje dan? Ik kan het me wel voorstellen, enkel roobosthee smaakt ook wel apart. Maar bv de mango/perzik rooibos van pickwick is wel lekker...

Klauterende en per ongeluk los stappende dametjes .

Ik geloof dat Mirte heel voorzichtigjes aan haar laatste fles aan het minderen is... Gister en eergister 40cc over. Ze heeft zeker mee zitten luisteren op het CB maandag, toen ze vertelden dat ze over een maandje misschien wel naar 4 flessen kon... .
Alleen is ze dan dus wel iets eerder wakker, vanmorgen was het 6 uur 2 huiltjes. En dan weer even slapen en even later nog een piepje. Om 7 uur (toen ik gedouched was) heb ik haar eruit gehaald.
pi_56704483
Als je fruitsmaakjes geeft kan je ook prima gewone thee geven. Het is beide "normale" thee alleen de een heeft een kunstmatig smaakje.
Ronja drinkt rooibos en verschillende kruidentheetjes. Nog geen gewone thee, daar zit tcoh aardig wat caffeïne in en dat lijkt me niet zo goed voor een kleintje.
pi_56704715
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 15:01 schreef owlet het volgende:
Als je fruitsmaakjes geeft kan je ook prima gewone thee geven. Het is beide "normale" thee alleen de een heeft een kunstmatig smaakje.
Ronja drinkt rooibos en verschillende kruidentheetjes. Nog geen gewone thee, daar zit tcoh aardig wat caffeïne in en dat lijkt me niet zo goed voor een kleintje.
Ja dat bedoel ik. Linde krijgt nu alleen nog rooibosthee. (Nou ja ik geef het en zij neemt 1 a 2 slokjes en gooit de fles dan weg) Of zit daar ook caffeine in?

P_iglet da's inderdaad ook een goede tip! Morgen die maar eens halen want die vind ik zelf ook erg lekker
pi_56704986
Rooibosthee is geen echte thee toch? Het wordt niet gemaakt van de theeplant, maar van de rooibosplant. Dus net zoals kruidenthee, een aftreksel van een andere kruid/plant dan thee..
pi_56705131
Ah dan hou ik het daar voorlopig maar bij. Vind ik toch fijner dan gewone zwarte thee voor mijn kleine meisje
  woensdag 13 februari 2008 @ 16:10:22 #137
35189 Troel
scherp en bot
pi_56705900
Ruben is heel erg snotterig, zit ik met hem in de badkamer te stomen met wat eucalypstusbadschuim van Zwitsal waar het water in bad terecht komt, lees ik op de verpakking dat het pas vanaf 3 maanden is
Vandaar dat de kraamhulp het de eerste keer in bad ook al deed

Maar het helpt wel!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 13 februari 2008 @ 16:12:38 #138
11682 Moonah
Jolie femme
pi_56705938
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 13:48 schreef Stiemie het volgende:
Hier bij het cb zeiden ze eigenlijk alleen kruidenthee Mag zwarte thee dan ook gewoon? Linde houdt in ieder geval niet van rooibosthee. Ik ga maar eens met een smaakje proberen, da's dan misschien wat zoeter voor haar. Misschien lust ze het dan wel!
Sterrenmix is lekker zoet!

Beterschap Ruben....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_56707364
Ons Floortje is ook al een weekje ziekjes, flink verkouden met slijm ophoesten, koorts en ze is erg huilerig.... Bezorgde mama hier is al 2x bij huisarts geweest (vorige week had ze s'avonds ineens 38,9 koorts en mochten we even naar de huisartsenpost, en gisteren had ze weer 38,8 en dat bleef tot vanochtend steeds 38,5 en mocht dus weer even komen...). Ze heeft gelukkig niets verder, en ik ben weer gerustgesteld...

Ander vraagje, wat is nou een leuk, informatief goed boek over de ontwikkeling van kleine kindjes... Kom je dan eigenlijk gewoon bij "oei ik groei" terecht? En zijn de meningen over dat boek niet erg verdeeld...?
Kan me herinneren dat toen Luuke nog klein was ik met Lishe in dat boek bladerde en er stond 'uw kind stapt vrolijk achter een kartonnen doos aan' terwijl kleine Luuk bijvoorbeeld net kon kruipen ofzo...

Hebben jullie tips voor dat soort boeken?
  woensdag 13 februari 2008 @ 17:32:07 #140
35189 Troel
scherp en bot
pi_56707548
Ja, maar dat is toch ook logisch Deliedje? Elk kind is anders en sommige kinderen praten nou eenmaal eerder dan ze lopen. Voor hetzelfde liep Luuke al los terwijl er in stond dat ze net zou kunnen kruipen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56707724
Jennifer had in het ziekenhuis inderdaad mijn tepels al kapot gezogen. Maar met het tepelhoedje gaat het heel goed. Ze drinkt echt heel goed. Alleen heb ik veel te veel melk. Vandaag moest ik mijn borsten leegkolven omdat er flinke schijven in zaten. Ik heb in totaal 250cc afgekolfd voordat ze leeg waren.

Jennifer groeit gewoon goed, en komt gewoon om de 2 uur. Ik denk ook niet dat ik nog zonder hoedje kan voeden. Zelfs met een hoedje zijn mijn tepels gewoon heel erg gevoelig en nu hangen ook de vellen eraan. Ondanks de tepelzalf.... Maar het maakt mij niet uit, ik voed haar gewoon lekker met hoed desnoods 9 maanden lang.

Nog even spammen:
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 13 februari 2008 @ 17:59:01 #142
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56708035
Meike, wat goed!!
Erg fijn die voedingsdiscussie Kan ik ook wat van leren!
Voor de beebs met alergische ouders, wat zeiden ze op het cb over introduceren van de allergenen? PR is nl allergisch voor appel, peer perzik dat sootr spul, dan gewoon lekker proberen of wachten tot 9 mnd? ik heb tijdens de bv periode alles gegeten en eli reageerde nergens op, dus dat biedt de burger moed, maar ik ben wel benieuwd welk advies jullie hebben gekregen.

Wordt de papfles nou niet gezien als een fles? Omdat daar dan alleenmaar groeipap in zit? of klopt dat niet? want nu zit in pap gewoon voeding met rijstebloem en is dus eigenlijk een flesvoeding...

Hoe geven jullie thee? Gewoon in een fles met een 1 speen of zo? Of zouden we dat dan ook moeten verdikken met jbpm ivm spugen?
staat op de verpakking welke smaken caffeine bevatten?

(vandaag nog speenloos )

Ticootje, na een paar weken ga je wat minder melk overhouden, met vraag en aanbod en zo, komt wel goed. en het is uiteraard makkelijker als je zonder hulpmiddelen zou kunnen voeden, dus wellicht kan je over een week of 2 of zo eens proberen te beginnen zonder hoedje (of de eerste honger stillen met hoedje, en dan een stuke van de voeding zonder hoedje. Zeker als je twee borsten geeft...
en als het niet gaat, gaat het niet.maar voor mij was iig de charme van bv dat je niets mee hoefde te nemen, en die tepelhoedjes moeten dan weer hygienisch vervoerd worden en zo. vandaar mijn gedachtes.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_56708305
Maar weet je Ticootje, juist met een hoedje komt er druk op je tepels zelf en daarom doet zelfs dat pijn. Hoe gevoelig je tepels ook zijn, bij een kindje dat op de juiste manier aanligt voel je aan je tepels zelf zo goed als niets.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je voorlopig even rust wilt hebben en dat je de huid van je tepels wilt laten genezen.
Maar als de huid van je tepels wat geheeld is dan is het wel een aanrader om te gaan werken aan het afwennen van het hoedje en het goed aanleggen zonder hoedje. Ik weet zeker dat ook jij kan voeden zonder hoedje als je wat handigheid hebt gekregen in het aanleggen

Meer info over tepelhoedjes op Borstvoeding.com

Edit: en dan vergeet ik helemaal om te zeggen wat voor heerlijk klein frummeltje die Jennifer is!

[ Bericht 7% gewijzigd door owlet op 13-02-2008 18:51:45 ]
  woensdag 13 februari 2008 @ 18:29:11 #144
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56708583
Jennifer

Davinia, papje is hier bambix (dat het nog bestond..) met opvolgmelk - dat laat hem alvast wennen aan de bestanddelen van brood (werd ook aangeraden ivm uitsluiten eventuele tarwe/gluten allergie), maar is eigenlijk dus gewoon een fles (dus wij zitten nog op 4 flessen per dag).

Qua allergenen.. wij houden eigenlijk een beetje het systeem/schema van het voedingscentrum aan, dus echt 1 op 1 dingen uitproberen, ook de dingen waar ik zelf allergisch voor ben/was (bijvoorbeeld peer). Het gaat daarom ook niet zo snel, maar we hebben geen haast (ik zal wss wel heel erg voorzichtig zijn met de dingen waar ik zelf ook nog steeds op reageer, zoals noten/chocola/kleurstoffen/enz, maar dat komt sowieso pas over een tijdje)
Red de zeehond!
  woensdag 13 februari 2008 @ 18:29:30 #145
156412 hestria
erg gastvrij
pi_56708588
wij komen ons ook maar eens melden in dit topic. Vandaag met veel pijn en moeite afscheid genomen van de fantastische kraamhulp, en nu staan we er dan echt voor. Gelukkig is dennis een makkelijk en tevreden mannetje. Hij slaapt s'nachts aardig door en word alleen wakker voor 2 flesjes. Ik moet alleen nog erg wennen aan het aandacht verdelen tussen Dennis en Miesje. Verder genieten we eigenlijk met volle teugen van elkaar.
Nog even 2 foto's van mijn mooie ventje!!

zouden wij ook in het lijstje mogen? Dennis is van 6 februarie
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  woensdag 13 februari 2008 @ 19:26:34 #146
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56709808
Wat een poepie!!

Mag ik even jompelen voor mijn knappe zoon?

Net draaide hij zich van rug naar buik (nadat PR een knuffel had weggehaald, want die lag ertussen), en hij lag eventjes en je kon hem zien denken. alsof hij een plan aan het bedenken was of zo, van "ah, nu ik lig op mijn buik, en nu..." en opeens gaat hij zich proberen vooruit te trekken aan het boxkleed, rolt een stukje door, buigt en strekt zijn knieen, kont de lucht in, hij was echt bezig met iets te oefenen. en maar hijgen, ik lachte me suf, was zo mooi om te zien. heb ook heel snel videocamera gepakt, waarop je mij ingehouden hoort lachen, eli hoort hijgen en aan het eind gaat hij huilen, want het lukt niet, maar hij hield het echt heel lang vol tot hij ging huilen. Ben supertrots!!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_56710262
Wat ligt Dennis er lekker bij op de eerste foto!

Wij hebben vanavond na het eten nog wat thee geprobeerd. We hebben het met een nr1 speen gegeven. Ging er prima in (hele verdunde zoethout )
Davinia, die cafeine komt uit de theeplant. Dus eigenlijk moet je de nep-thee-en nemen. Zoals kruidenthee of rooibos. Maar ik heb ook weleens caffeine vrije thee op een verpakking zien staan. Gewoon even neuzen in de supermarkt..

Hier stond vanavond courgette, champignon en tagliatelle op het menu. En meneer heeft gesmuld. Halve courgette, 2 redelijke champs en een nestje tagliatelle 10 minuten in kokend water. Staafmixer erop en . De andere helft ligt nu in de diepvries.
pi_56712822
Ruben, klein snottertje! Ik hoop dat het gauw over is!

Floortje ook al ziekjes, beterschap dametje!
Deliedje, ik vind "oei ik groei" wel lekker leesbaar. Maar ik lees eigenlijk alleen als er een sprongetje aan zit te komen (heb me aangemeld voor de sprongenwekker op de site). Ik heb hier ook nog een boek liggen (gekregen van een kennisje, die had em liggen) "De pientere baby". Daar staan overzichtjes in wat ze ongeveer kunnen in welke maand. Best leuk om te zien, maar elk kind is weer anders en lang niet alles wat er staat is ook van toepassing op jouw kind zeg maar.

Ticootje ik smelt.

Davinia, nog steeds speenloos woei! En druk aan het oefenen, knap hoor Eli. Oefening baart kunst, dus ga zo door!

DF, dat klinkt goed .

Hestria ook al zo'n mooi beebje en lekker relaxed in bad .
  woensdag 13 februari 2008 @ 21:17:14 #149
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56712969
Anna heeft vanavond weer hutspot op en vond het maar zozo. Niet echt haar ding dus.
Het optrekken heeft doorgezet. Anna is ons daarnet behulpzaam geweest met het uitpakken van het boodschappenkrat. Ze had alleen geen idee meer hoe ze nu weer omhoog kon komen en heeft dus een tijdje zo half tussen de uien en het brood gehangen!

pi_56713082
Jeetje wat kletsen jullie veel

Pepijn is vandaag met papa naar het CB geweest...
hij is zo druk met de wereld ontdekken dat hij nauwelijks tijd overhoud om te groeien
nu 67cm en 7360gr (in 6 weken tijd maar 0.5cm en 210gr gegroeid), maar ontwikkeld hij zich super snel.

betwijfel ook of alle metingen wel helemaal kloppen, want zijn broeken zijn ineens toch echt stukje korter, zijn buikje na het ziek zijn weer helemaal terug. en volgens hun metingen was zijn hoofdomtrek een half centimeter gekrompen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')