abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56808342
hihi..hier het probleem van een groot hoofd!

ik ben vandaag vrij, ilse tot 13:30 op het kdv
dus ik ga straks als de winkels weer open zijn eens voor haar shoppen!
Voor mezelf shoppen zit er weer even niet in, ik moet mijn oude positiekleding maar hergebruiken vind ik
(hoewel er uiteráárd wat nieuws bij gaat komen tzt) en ik moet mijn driften toch ergens aan kwijt !?

Trouwens...tandje twee is ook door !
Ik denk dat ze nu wel even rust krijgt (wij ook dus) omdat ik verder niets zie nog
pi_56808432
Goede morgen lieve baby's.. Allemaal je ouders vannacht lekker laten slapen?
Kersje wat balen van die exceem! Zit er nog een allergie ofzo achter, of is het puur exceem?
Eli, heb je je tandjes al gekregen? Hopelijk zijn ze er snel..

Gisteren hebben we Chris voor het eerst in de wandelwagen gehad. En hij heeft genoten. Lekker rondkijken, zelf babbelen, en uiteindelijk ook nog in slaap gevallen. Dat deed hij in de kinderwagenbak al een poos niet meer.. Dus die houden we erin. Nog wel op de ligstand, natuurlijk..

En Chris heeft dit weekend ook een boterham op. Zaterdag eerst met boter geprobeerd, en we verwachten niet meer dan 2 stukjes. Maar hij heeft gewoon een halve op. En gisteren nog een heel dun laagje smeerkaas erbij. En de boterham was bijna helemaal weg. Dit weekend nog wel een half flesje melk erbij gegeven, maar dat dronk hij ook niet meer op. Dus vandaag wordt het brood met thee/verdund diksap. En dan zitten we gewoon op 3 flesjes (7.30-15.30-21.30). En nog wordt hij 's ochtend niet wakker met honger.
Geen wonder dat ik gisteren de 68 shirts aan de kant moest schuiven om de 74 te vinden. Wel weer een reden om deze week te gaan shoppen.
pi_56808560
Hahaha Deepfreeze wat gaat het nu ineens hard he? Hier ook zo'n boterhammenmonstertje

Wij gaan komend weekend de wagen ombouwen want Linde kan in de kinderwagenbak alleen nog maar mopperen en liggen draaien omdat ze niks kan zien. Wat was het gisteren lekker weer he? We zijn lekker gaan wandelen in Aerdenhout. Was zo lekker in de zon

Hier shoppen we al te vaak Heb voor Linde al een hele garderobe in maat 74 liggen. Sommige dingen past ze al en anderen nog niet. Heb laatst ook heel veel 2e hands (rokjes en broekjes) over kunnen nemen dus dat schoot toen lekker op.

Verder heb ik een nieuwe naaimachine dus ben ik nu zelf kleertjes voor haar aan het maken. Heeft ze weer eens iets anders dan anders. Ben nu een lief soort plooirokje aan het maken van spijkerstof.

Morgen gaat mijn vriend met haar naar het cb. Ben echt benieuwd hoe zwaar en lang ze nu is
pi_56808610
Shoppen voor je beeb is zooooo leuk....

Zo MOET Meike nog een nieuwe verjaardagsgarderobe natuurlijk..... (haar kast kan nu al bijna niet meer dicht, maar voor de verjaardag moet er wel wat nieuws komen natuurlijk)

Meike is weer helemaal de oude, zaterdagmiddag zakte de koorts af gelukkig. Gister nog even naar haar vriendinnetje geweest (8 wk jonger) Grappig, zo weinig tijd er tussen, maar zo veel verschillen.
Grappig; vriendinnetje zat in een loopstoeltje, Meike staat ervoor met een papiertje te zwaaien.....vriendinnetje pakt het af.....Meike pakt het terug.....vriendinnetje begint te huilen.....Meike totaal in paniek...HUILEN!!
Ladies in concert....!
Ze kan er echt niet tegen als een ander kindje huilt, dan raakt ze compleet overstuur. Hebben jullie kiddies dat ook?

Wij zijn aan het overstappen naar halfvolle melk...nu eerst half/half.
Gaat erg goed, dus binnenkort gooien we de Nutrilon mooi de deur uit!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_56808916
We hebben tot nu toe weinig hoeven shoppen, veel kraamkado's waren kleertjes tm mt 68. Nu voor het eerst dat we een hele lijn kleding moeten/mogen kopen.
Ik heb hier ook een naaimachine staan, Maar voor een jongetje kun je ook veel minder leuke dingen maken dan voor meisjes. Dus ik ben er nog niet aan begonnen. Laatste project was de wieg..

Toch vind ik de CB adviezen wat raar qua overgangen.. Met 5 maanden moeten ze naar 4 flessen, en met 5,5 maand pas hapjes ernaast. Met 6 maanden naar 3 flessen, en (eigenlijk) pas met 7 maanden brood erbij. Waar moeten die kids dan van leven in de tussenliggende weken?
pi_56808989
Mensen!!!! Jennifer is vannacht alleen om 4 uur geweest voor eten!!!

En!!!! Ze drinkt beiden borsten!! Ze is echt de beste! (nu alleen nog iets beter aanleggen, want links begint weer te irriteren)

Het is wel heel druk, maar ik begin het wel positief in te zien met de bostvoeding. We zijn er nog niet helemaal, maar het begint wel echt ergens op te lijken. Mevrouwtje drinkt in ieder geval wel genoeg bij een voeding. Alleen heb ik nog steeds heeeeel veel melk. Ze hoeft niet echt te zuigen het stroomt gewoon zo naar binnen. Nu de borstvoeding een beetje op de rit is heb ik ook wat meer tijd voor andere dingen dan alleen de albertheijn xl spelen.

We zijn zaterdag een stukje wezen lopen en gister zijn we bij mijn ouders geweest. Ook daar moeten we nog handig in worden, we zijn een half uur bezig met alles in pakken wat we denken nodig te hebben...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_56809009
Joh wij gaan gewoon een beetje met Linde mee en die geeft wel aan wat ze wil. We zitten nu op 3 flessen en een fruit/groentehapje en een boterham. Nu slaapt ze bij ons meestal net rond etenstijd, dus dat zal wel weer niet goed zijn want ze meot ook 's avonds gaan meeeten
Ach dat komt dan wel weer als ze rond etenstijd minder gaat slapen. Ze heeft nog de rest van haar leven tijd voor aardappels, vlees en groenten

In de nieuwe ottobre staan wel wat leuke broekjes, en ook een hele leuke stoere cappuchontrui die ik voor Linde wil gaan maken

Edit: Klinkt heel goed Ticootje Wat een gedoe he zo in het begin op stap. Lijkt soms wel of je een weekje gaat kamperen qua hoeveelheid spullen
pi_56809096
Ticootje, fijn dat ze maar 1 keer kwam. Hopelijk houd Jennifer dat erin!

Stiemie, wij geven gewoon wat Chris wil hebben. Gisteren ook een hele peer gehad. Het leek nogal veel, maar hij bleef zijn mondje open doen. Nou, dan blijf ik doorscheppen tot het schaaltje leeg is. Hetzelfde met het brood. Hij bleef naar het bordje grijpen. Op 2 stukjes voor het einde was dat grijpen over. Nou, dan eet hij dat toch niet. Hij krijgt genoeg binnen..
We hebben trouwens 's ochtends zijn fruithapje, en 's avonds bij ons avondeten de groentehap. Soms met ons mee, soms iets later/eerder, afhankelijk van de slaap inderdaad.
pi_56809210
Deefreeze, het CB is zowieso af en toe raar wat ze verwachten van die kleintjes wat betreft eten.
Ze moeten echt in no-time van niets naar veel.

En af en toe lijkt het nooit goed.

Hier hadden ze van de week ook weer adviezen waarvan ik dacht, "ja ja, d'r klopt geen reet van"
Pepijn was volgens hun te weinig aangekomen, dus moesten we maar meer groente en fruit gaan geven, en het aantal borstvoedingen (meestal 5 soms 6 per dag) was echt veel te veel.
Hij moest dus minder melk en meer groente/fruit... uhm.... volgens mij krijgt hij dan echt niet meer calorieen binnen, maar juist veel minder.

Meisje van de babymassage kreeg hetzelfde advies mee, maar dan omdat ze te zwaar was, minder melk, meer groente/fruit.

Ticootje, fijn dat het zo goed gaat!!!
pi_56809233
Ticootje wat fijn dat de borstvoeding nu zo goed loopt!
En met inpakken, dat is hier nu nog steeds hoor!

Deepfreeze, over die flessen.. Ik vind het ook zo raar dat ze zeggen met 5 maanden over op 4 flessen. Het is allemaal zo kort op elkaar. Ik vind dat je beter naar het kind zelf kan kijken. Zo was Damian er met 3 maanden al klaar voor, hij gaf het zelf aan. Maar er zullen ook kindjes zijn die met de groente en fruithap erbij nog even 4 flessen nodig hebben. Gewoon lekker op je eigen tempo doen. Je komt er vanzelf wel hoor. (en in tussentijd horen ze genoeg te hebben aan fruit en groente)

Stiemie dat lijkt me echt leuk om zelf kleding voor je kindje te maken. En zeker voor meisjes is er altijd erg leuk spul. Wel showen als het af is hè.

Meike weer beter, wat fijn!
Op huilende kindjes reageert Damian meestal heel verbaasd. Maar als het kindje te lang of te hard huilt dan gaat hij er ook van huilen.
Damian moet ook nog nieuwe kleren voor zijn verjaardag, vanmiddag maar eens opzoek!

Hij heeft nog even snel wat nieuws geleerd voor zijn verjaardag! Bij HOERAAAAA doet hij zijn handjes in de lucht.
Ik heb Damian vorige week voor het eerst echt zien spelen met een meisje van zijn leeftijd. Zo lief, ze gingen samen kruipen, samen staan, handjes geven, elkaar aaien.
  maandag 18 februari 2008 @ 09:55:35 #261
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56809259
Ticootje, wat goed van Jennifer!! Hoe gaat het met Priscilla?Dieis och al een stuk ouder? Vindt zij het ook leuk?

Marit (e.a.) shop ze

Karin, Eli heeft dat helemaal niet. Als een andere baby huilt, reageert hij er helemaal niet op. Ik heb wel gehoord dat meisjes in het algemeen wel gevoeliger zijn voor huilende baby's dan jongetjes, dus het kan wel kloppen. Hoe gaat dat dan op het kdv, eigenlijk? dan huilen toch ook baby's?

Gisteravond heeft Eli voor het eerst een echte baby-sitter gehad. Wij waren op een huwelijksfeest, heel leuk,maar ik heb ieder half uur mijn telefoon gecontroleerd
Maar het is goed gegaan, geen speen nodig gehad en ook s nachts niet meer wakker.

volgens mij is het beleid nu geen speen, behalve als hij echt zielig is (warm, en echt pijn lijkt te hebben) of indien nodig s nachts. Das helder toch?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_56810840
quote:
Op maandag 18 februari 2008 09:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ladies in concert....!
Ze kan er echt niet tegen als een ander kindje huilt, dan raakt ze compleet overstuur. Hebben jullie kiddies dat ook?
Nee
pi_56814205
Ik heb zo gelachen toen ik Mirte vanmorgen in bad deed... spetteren en spatteren. Met haar benen schoppen en er dan zelf van schrikken en ik had niet zelf eerst hoeven douchen bij nader inzien . Kind had de grootste lol (ik ook trouwens) .
Fake it till you make it...
pi_56814555
Nijna, dat klinkt gezellig..

Chris ging zaterdag ook met de andere baby's meehuilen. Er huilden toen al 3 andere baby's.. Was een aardig concert, maar je herkent je eigen babyhuiltje precies
  maandag 18 februari 2008 @ 14:35:21 #265
35189 Troel
scherp en bot
pi_56814762
Hier geen last van huilen als anderen huilen. Gelukkig niet, want ik hoor hier regelmatig het buurjongetje nog huilen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56816231
waar o waar zijn de sokken te koop die langer dan 1 minuut aanblijven?

En dat spetteren en spatteren in bad. Van het weekend voor het eerst dolle pret x2. Floor spettert en Pien verdinkt bijna van de slappe lach..zooo gezellig, inderdaad.
pi_56816578
KP Maillots misschien? Dat was wat hier prima werkte tot een poosje terug en troost je als ze lopen de dames dan hebben ze er geen erg meer in hihihi...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  maandag 18 februari 2008 @ 16:30:40 #268
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56817062
K_P: ik heb van Noppies van die kniekousen. En die driedubbel-omvouw sokjes blijven hier alleen zitten als ik ze niet omrol en ze om die spekkuitjes uitrol.
En dan natuurlijk even in dat spekkuitje hap, dan is de pret compleet!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_56817606
hier ook kniekousen!
van zeeman, leuk en het werkt!
Toevallig vanmorgen voorraad kleine-rot-sokjes weggegooid.
Dat wordt straks toch niet gebruikt!
  maandag 18 februari 2008 @ 17:25:01 #270
35189 Troel
scherp en bot
pi_56818176
Niet weggooien joh, zonde! Ik deed dat ook wel eens, met allerhande dingen, maar sinds mijn ma een Eritrees gezin dat in april een kleine verwacht helpt met Nederlands leren gaat bij alles een mailtje naar haar of zij het kunnen gebruiken

Bij jou in de buurt is vast ook wel een kringloop
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56818281
Mirte heeft vandaag makkelijk uittrapbare sokken aan, heb ze al een paar keer ergens vandaan kunnen vissen! Ah ze zijn alweer bijna uit, ik ga eens kijken of dat kleine spookie even in bed wil proberen te slapen...
pi_56818328
Verrek Troel, je hebt gelijk ook ja

ik zal het bewaren tot ik een verzameling heb en ik dus ook iets aan te bieden heb daar.
paar sokken is ook net niets
pi_56819499
Hier gewoon geen sokken. (in huis dan)
pi_56819780
De kniekousen van BFC zijn ook goed en gaan hier niet uit alle andere sokken wel ....
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  maandag 18 februari 2008 @ 19:30:11 #275
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56820810
Klinkt zeer bekend!!
Toen ik Eli ophaalde vanmidag moest de linkersok ook ergens achter vandaan getoverd worden, die was ergens afgevallen

En idd kniekousen boijven wel zitten (totdat ze kapot getrokken zjn door Eli ze zijn dan nl binnen grijpbereik)

K heb nog een vraagje: ik was vandaag bij de etos, en daar hebben ze rijstebloem voor de pap, groeipap, nog iets anders papperigs, pyjamapapje, weetikveelwat allemaal. als we nou gaan bijvoeden, wordt dan ook een fles vervangen doo papfles (met papspeen, uiteraard)? en zo ja, is dat dan gewoon met rijstebloem, of met zo'n groeipap dinges?

en ik heb dentinox gekocht
pi_56821142
quote:
Op maandag 18 februari 2008 19:30 schreef DaviniaHR het volgende:

K heb nog een vraagje: ik was vandaag bij de etos, en daar hebben ze rijstebloem voor de pap, groeipap, nog iets anders papperigs, pyjamapapje, weetikveelwat allemaal. als we nou gaan bijvoeden, wordt dan ook een fles vervangen doo papfles (met papspeen, uiteraard)?
en zo ja, is dat dan gewoon met rijstebloem, of met zo'n groeipap dinges?

en ik heb dentinox gekocht
dat mag je heerlijk zelf weten of je een papfles wilt geven, moet niet mag wel...
zelfde voor wat je wilt geven... gewoon wat jou bevalt en wat Eli lekker vind...

Pepijn krijgt de pap van biobim mee naar de opvang, omdat dat de enige is die bindt met borstvoeding, maar goed dat is bij jullie niet van toepassing, dus heb je keuze genoeg
pi_56821686
Hier doen we zo'n 3 eetlepels rijstebloem(naturel) door de eerste en laatste fles. Sommige mensen doen het maar bij 1 fles, wij bij 2. Mag beide van het CB.
Al dat andere spul kan ook wel. Maar de naturel rijstebloem gaat er hier prima in, dus waarom dan iets duurs (commercieels) kopen.. Met de vanille rijstebloem moet je ook nog iets langer wachten. Dat is echt 6+maanden (zegt men )
We gebruiken eerst de 2-speen, en dan de 3-standenspeen. Alleen de 3-standen speen gaat te snel..
  maandag 18 februari 2008 @ 20:11:00 #278
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56821969
Ethans papje wordt gemaakt van opvolgmelk en bambix (zeg maar baby brinta) en telt gewoon als fles, maar we voeren het met lepeltje.

Ik voel me zo schuldig.. Ethan is net van de bank gekukeld omdat wij allebei even niet aan het opletten waren.. hij maakte een volle faceplant op de vloer hij liep eerst knalrood aan en brulde het toen uit.. compleet met tranen en al! Zelfs onder z'n fruithapje zat hij nog na te snikken (wat ook ergens wel weer heel vertederend was ) gelukkig lijkt hij nu weer helemaal zichzelf, maar ik ben me een hoedje geschrokken
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  maandag 18 februari 2008 @ 20:22:12 #279
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56822272
Jellyrose, da's schrikken!
Devin heeft zichzelf ook eens van de commode gelanceerd en maakte een enorme smak op de grond. Letterslijk "SMAK!", ik hoor het geluid dat hij maakte toen hij op de grond landde nog steeds als ik er aan terugdenk *ril*
Naar is dat, je voelt je dan zo schuldig... Gelukkig maar dat Ethan het op een huilen zette, da\s een goed teken.

Op dagen dat ik werk krijgt Devin 3 scheppen rijstebloem in zijn flesje. Het schijnt hier wel goed te binden met bv P_iglet, ik heb geen klachten gehoord.
.... met gevoel voor drama....
pi_56822437
aha ok, weten we dat ook weer Kersjes.
Heb altijd gehoord dat het niet kon, en ach kom toch wekelijks wel bij de natuurwinkel, dus daarom maar biobim gekocht. Pepijn eet daar ondertussen de 7+ maanden pap van.
pi_56822503
Ik deed rijstebloem in de ochtendfles. Beetje uitproberen qua hoeveelheid.
Toen ze zo'n 7 maanden waren ben ik Molenaars kindermeel (volgens mij heet het zo) gaan geven 's ochtend. Nu krijgen ze bambix 's ochtends.

Hoest bij jellyrose ?
  dinsdag 19 februari 2008 @ 09:11:19 #282
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_56831028
Waarom geven jullie pap? Dat vraag ik me sereus af wij hebben het bij Mara nooit gegeven. Zij kreeg met 6 maanden bijvoeding en is daarna gewoon met ons ritme meegegaan van s ochtends brood, tussen de middag brood, s avonds warm eten en dan de borst voor het naar bed gaan.

Pap heeft buiten het vullen toch geen extra waarde?

Hoe is het verder met alle zieke, hoesterige kindjes allemaal weer opgeknapt?

Gister ben ik het huis uitgevlucht ze zijn eindelijk begonnen met het dak daar wachten we al op vanaf september. Joehoe het grind eraf maar wat een herrie men vreselijk. Vanaag weer maar wel wat minder geloof ik.
Zoë ligt nu in iedergeval heerlijk in bed te tukken.

Straks ff boodschapjes doen en dan gauw weer naar huis wat een rotweer is het zeg.

Als het goed is hebben we een gastouder aan huis gevonden een leuke jonge meid die graag 2 hele dagen wil komen oppassen. Deze week komt ze kennis maken met de kinderen (eerste gesprek heb ik alleen gedaan)

Nou tot de volgende ronde weer.

O en BE nu na een paar nachten zijn jullie aan de zak met mouwen gewent. Wij hebben er mee in onze handen gestaan maar vonden hem erg duur. En aangezien bij ons altijd iedere avond een pyjama aangaat vond ik het dat niet waard. Maar ben wel nieuwsgierig of het lekker gaat nu.

Och het is zo moeilijk om al die namen bij te houden jullie schrijven zo vaak en veel pfff.
pi_56831098
Oei Jellyrose dat is schrikken. Hoe gaat het vandaag? Niks aan de hand?

Ik geef pap (op een bordje) omdat Damian vanaf 8 maanden al geen melk meer uit een flesje wilde. En nu wil hij ook geen melk uit een beker dus pap is de enige optie hier. Daarbij vind ik het wel makkelijk, het gaat lekker snel naar binnen.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 09:35:22 #284
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56831305
OKe, dank voor de antwoorden

Jellyrose, wat een schrik zeg! Bah. Maar zoals Kersjes zegt, als hij gehuild heeft, is dat een goed teken.

Eli gaat vandaag wrs voor het eerst e=in een echt bedje slapen op het kdv Tot nu toe lag hij is de reiswieg in de kinderwagen, maar dan heeft hij echt een speennodig om in slaap te vallen, en daar wil ik nu juist van af! word er een beetje moedeloos van. het leek zo goed te gaan, maar eli is echt wel een beetje van slag, al een maand verkouden, echt niet helemaal lekker. dus ja, wat moet je dan? vind het erg zielig dat hij zo zielig is
die verrotte vermoeidheid door die wekgroepen helpt ook niet (vanavond laatste keer ) na deze week ga ik lekker uitslapen uitslapen uitslapen, en babyzwemmen opzoeken

we hadden trouwens afgelopen zondag voor het eerst een echte oppas! om dat te vieren heeft eli gepoept tot aan zijn schouderbladen

appelsap, ben je al helemaal klaar voor damians eerste verjaardag? hoe gaat het met zijn verkoudheid?
  dinsdag 19 februari 2008 @ 09:47:11 #285
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56831462
Het lijkt erop dat Ethan geen blijvende schade heeft ondervonden van zijn vrije val En wij zijn de schrik ook te boven, ik voelde me echt even een heel slechte ouder gisteren

Eli ewwwww..... die oppas komt zeker nooit meer terug nu?

Nog 2 dagen voor Damian!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_56831497
He bah lekker zo'n poepluier, die had Damian afgelopen week ook. Gelukkig sliep hij toen bij opa en oma.

De verkoudheid van Damian is zo goed als over. Na de tips van hier ging het een stuk beter!
Wij zijn helemaal klaar voor zijn verjaardag. De taart is besteld, cadeautjes, verjaardagskleren en versiersels liggen klaar. Nu nog even verzinnen wat we donderdag gaan doen! Dan komt er geen visite dus we hebben een hele dag met zijn 3-en om wat leuks te gaan doen. Ik denk dat het de kinderboerderij wordt. Eigenlijk onvoorstelbaar dat er al weer (bijna) een jaar voorbij is. Vorig jaar rond deze tijd liep ik al bijna een dag met pijnlijke voorweeen rond en had ik mijn eerste slapeloze nacht er al opzitten.
pi_56831590
Jelly wat een schrik, gelukkig heeft Ethan er niks aan overgehouden.

Eli, wat een warm welkom voor de oppas . Slaap lekker in het echte bedje op het KDV.

Appelsap, je gaat dit topic al haast verlaten . Wat gaat dat toch snel...
pi_56831757
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 09:11 schreef klein_spookje het volgende:
Waarom geven jullie pap? Dat vraag ik me sereus af wij hebben het bij Mara nooit gegeven. Zij kreeg met 6 maanden bijvoeding en is daarna gewoon met ons ritme meegegaan van s ochtends brood, tussen de middag brood, s avonds warm eten en dan de borst voor het naar bed gaan.

Pepijn krijgt pap omdat hij op de opvang nauwelijks uit een flesje drinkt... daar kan hij leven op 100ml melk op een dag van 10 uur. Dat vind ik echt te weinig, want dan haalt hij het 's avonds en 's nachts in.
Pap eet hij daar wel, dus als hij slecht drinkt dan maken ze daar de rest van de melk aan met pap, en dan eet hij het alsnog.
Thuis krijgt hij geen pap. Papa heeft het wel eens geprobeerd, maar hij eet dan maximaal 3 happen, terwijl hij op de opvang 100-120cc zo weglepeld. Maar thuis drinkt hij dan weer zo een flesje van 180cc weg.
Gewoon een gevalletje eigenwijs
pi_56831776
Jelly, gelukkig is het allemaal goed afgelopen..

Eli, die oppas was niet zo lief zeker?

Appelsap, nog maar 2 daagjes.. Veel succes met alle voorbereidingen!
pi_56832078
Jellyrose dat was even schrikken zeg! Gelukkig gaat het allemaal goed.

Appelsap wat gaat dat snel zeg! Nog maar 2 daagjes en je kleine grote man wordt alweer 1 jaar oud. Jammer hoor dat je dan naar het volgende topic gaat En fijn dat de verkoudheid van Damian zo goed als over is!

Fijn dat het met de gastouder bijna helemaal rond is spookje. Toch wel fijn als je een vast iemand hebt om voor je kinderen te zorgen.

Linde draait van haar rug naar haar buik

Natuurlijk gisteren bij oma voor het eerst maar vanmorgen nog even snel voor papa en mama voor ik naar mijn werk ging. Zoooo lief Eerst die voetjes helemaal omhoog trekken, op haar zij rollen en dan aan alles om zich heen vastgrijpen en trekken om helemaal om te rollen. En daarna echt zo'n blik van Kijk mij nou eens!

Ach dan heeft mijn vriend meteen weer wat leuks te melden als ie om 11 uur op het cb moet zijn

Hier geven we ook geen pap.En eigenlijk ook geen rijstebloem meer. Sinds Linde Nutrilon 2 krijgt en meer bijvoeding heeft ze steeds vaker last van verstopping Gisteren ook veel huilen en een hele harde buik. Uiteindelijk een paar drupjes olijfolie op een theelepeltje gegeven en een warme fles melk met meer water en minder schepjes erbij gegeven. Gelukkig lukte het haar toen wel.

O en vanmiddag hebben we een afspraak met een mogelijke werkster Allebei 4 dagen werken, een huis schoonhouden en een baby verzorgen zorgt wel eens voor krapte qua leuke-dingen-doen-tijd. En dat willen we nu graag oplossen met eens per 2 weken een werkster voor de grote klussen (badkamer grondig soppen, houten vloer zepen, ramen lappen)
pi_56832632
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 09:11 schreef klein_spookje het volgende:

Ik geef pap, omdat ze 12 tot 13 uur slapen en dan gewoon honger hebben. Pap drinken zij gewoon zelf uit de fles. Ik zet ze in de wipstoel en zij klokken het binnen no time achterover. Prima ontbijtje om de dag mee te beginnen.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 11:38:54 #292
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56833389
Linde Goed hoor!

Wij geven hier wel pap, want Anna is nog niet zo van de boterhammen, en Bambix van een lepeltje vindt ze heerlijk. De warme hap vindt ze tegenwoordig niet zo lekker meer. Maar dat komt wel weer. Haar yoghurt en fruit eet ze wel goed.
Anna krijgt nu zo'n 600 cc N2 binnen per dag. Dan hoeft ze er in principe toch niet extra bij te drinken? Ze heeft er nl ook niet echt behoefte aan.

Gisteren hebben we Anna d'r schoolfoto gekregen. De klassenfoto is erg leuk, maar de individuele wat minder. Ze kijkt echt zo vreselijk chagerijnig. Ongelofelijk gewoon. Maarja, opa ging haar halen bij de creche en heeft dus de hele serie gekocht...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 11:43:56 #293
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56833484
Het CB vond dat Devin te mager was en drong aan op bijvoeding. Vanaf 6 maanden vond ik de tijd pas rijp om te beginnen met bijvoeding en hij kreeg vanaf toen ook rijstebloem in zijn flesjes. Aleen op de 3 dagen in de week dat ik werk, als ik met hem ben drinkt hij gewoon bij mij en dus ook geen pap.
Ikzelf lust(te) geen pap, eigenlijk ook geen (warme) melk. Mijn ouders hadden vroeger alle merken tot in den treure geprobeerd maar ik spuugde alles weer uit. Uiteindelijk kreeg ik op advies van de kinderarts al vanaf een paar maanden oud aangelengde koemelk. Van pap gruwel ik nu nog steeds, ik zal Devin zelf dus niet zo snel een bordje pap geven.

Rollende Linde, wat goed!
Stiemie, bij ons komt de werkster van mijn ouders elke 3 weken de boel grondig schoonmaken als we er allemaal niet zijn. Dat is ooit begonnen tijdens de zwangerschap, toen ik bijna niks meer kon doen, en nu is het wel erg lekker! Op dagen dat ik alleen met Devin thuis ben is dweilen bijvoorbeeld onmogelijk en de badkamer grondig doen ook. Hij slaapt gewoon zo weinig overdag, ik kom haast nergens aan toe!

Ik heb iets bedacht, eigenlijk een openbaring gekregen, waar ik vrij zeker van ben dat het klopt:
Devin slaapt op dagen dat hij alleen met mij is heel weinig, een stuk minder iig dan op dagen dat hij met papa thuis is of bij de oma's verblijft. Waarom, doe ik iets verkeerd ofzo? Maar neen, het is gewoon omdat hij weet en begrijpt dat dit zijn dag met mij is en daar wil hij zo min mogelijk van missen! Bij de anderen doet hij meestal 3 slaapjes, bij mij vaak 1 en soms 2. Bij de anderen slaapt hij soms 11/2 uur tot 2 uur achter elkaar, bij mij is het meestal zo'n 3 kwartier en dan is hij weer klaarwakker. En niet eenmalig, dit is gewoon opvallend zo vaak als dit gebeurt. Niks koppigheid, mama-pesten of iets dat ik verkeerd zou doen,
Nee joh, hij wil gewoon lekker bij mama zijn
pi_56834070
Hahaha Devin wil zijn mama gewoon niet missen Dan ga je natuurlijk niet slapen!

Hier heb ik net een telefoontje van mijn vriend gehad over zijn bezoekje aan het cb. Ze waren helemaal tevreden Qua ontwikkeling ligt ze iets voor en qua eten hadden we eigenlijk pas over een maand op 3 flessen hoeven zitten. (Waarom kregen we dan vorige keer zo'n stom blaadje mee met daarop dit schema en de tekst voor 7 maanden ) Nou ja kunnen we weer een maandje rustig aandoen.

Het maakte niet uit of ze avondeten meeeet of een boterham. Dat was allebei goed. Dus dat gaan we afwisselen. Op brood mag ze nu appelstroop, leverpastei, pindakaas en smeerkaas. Al had ik bij de pindakaas wel mijn vraagtekens. Vooral omdat ze altijd zeuren over geen fruitsap, maar water laten drinken ivm dikke kindjes.

En tegen de verstopping kunnen we de helft nutrilon 1 en de helft 2 geven. Dan krijgt ze iets minder ijzer binnen en kan ze weer iets makkelijker volle luiers produceren
  dinsdag 19 februari 2008 @ 12:22:02 #295
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56834179
Pindakaas voor baby's? Dat bestaat voor meer dan de helft uit vet en bevat inderdaad heel veel calorieen.
Ik zou het voorlopig bij de andere suggesties houden denk ik.
pi_56834204
ik snap die gewoonte om baby's leverworst/pastei te geven echt niet...

Je geeft het orgaan met afvalstoffen aan een baby waarvan de lever zelf nog niet goed ontwikkeld is en die dat zelf dus nauwelijks kan afbreken. Om nog maar niet te spreken over de hoeveelheid zout die er in zit, terwijl ze aan de andere kant lopen te miepen dat je nergens zout in moet doen.
Zelfde met smeerkaas, vol met restjes troep, smeltzouten, heel veel zout, en andere chemische troep. Kun je beter gewoon een plakje jonge kaas op het brood doen. Stuk gezonder.

Stiemie, pindakaas zijn goede vetten, dat kan echt geen kwaad (tenzij linde nu al maatje 10tonner zou zijn, maar dat is niet het geval toch?). Alleen bij allergieen in de familie zou ik nog wachten met pinda's.. Pepijn krijgt soms amandelpasta van de natuurwinkel op zijn brood. Soort pindakaas maar dan van amandelen. Vind hij heerlijk!
pi_56834242
Vet voor baby's MOET!!!! ga alsjeblieft niet panisch lopen doen over vetten voor die kleintjes. Tot en met de peuterleeftijd krijgen ze sneller te weinig vet als te veel binnen. Zeker als je gewone voedingsmiddelen geeft.
Dus niet dagelijks gefrituurde dingen, chips, liters jus over de aardappels.
Het teveel aan gerafineerde suiker (diksap, liga, danoontjes etc) draagt veel meer bij tot overgewicht.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 12:30:22 #298
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_56834331
Ik heb ooit een avondcursus gehad in de kinderopvang over eten en kleine kinderen. Daar werd gezegd dat smeerworst en smeerkaas echt niet goed waren voor kleine kindjes. Beter was inderdaad een plakje kaas, pindakaas, appelstroop en zelfs jam en vruchtenhagel waren gezonder.
pi_56834380
Pindakaas Lijkt me sterk. Al doet heb CB wel vaker raar. Pinda's worden pas geadviseerd van een jaar toch? Hoe kunnen ze dat dan bij 6 mnd al adviseren? (iets met allergieen/vetten enzo)

Hier was ook het advies 3 flessen vanaf 6 maanden.. Staat zelf op het formulier dat we hebben gekregen.. Al gaat dat nu vanzelf nu Chris zijn boterham (met smeerkaas) opeet..
Ik krijg er trouwens ook weinig andere vloeistof in dan die 600 cc opvolgmelk. Hoogstens 60cc zoethoutthee.. En natuurlijk uit het fruit/groente/toetje.. Maar meer drinken hoeft ook niet perse van mijn CB-briefje

Stiemie, Linde is dus van die bacterie af?

Kersje, wat een slim jochie heb je, om gewoon lekker op jou dag wakker te zijn
pi_56834425
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 12:32 schreef Deepfreeze het volgende:
Pindakaas Lijkt me sterk. Al doet heb CB wel vaker raar. Pinda's worden pas geadviseerd van een jaar toch? Hoe kunnen ze dat dan bij 6 mnd al adviseren? (iets met allergieen/vetten enzo)

Hier was ook het advies 3 flessen vanaf 6 maanden.. Staat zelf op het formulier dat we hebben gekregen.. Al gaat dat nu vanzelf nu Chris zijn boterham (met smeerkaas) opeet..
Ik krijg er trouwens ook weinig andere vloeistof in dan die 600 cc opvolgmelk. Hoogstens 60cc zoethoutthee.. En natuurlijk uit het fruit/groente/toetje.. Maar meer drinken hoeft ook niet perse van mijn CB-briefje

Stiemie, Linde is dus van die bacterie af?

Kersje, wat een slim jochie heb je, om gewoon lekker op jou dag wakker te zijn
Gewone pinda's eten wordt afgeraden ivm verslikken. Als een stukje pinda in de luchtwegen komt kan dit als reactie een zwelling in de luchtwegen geven waardoor een kind het heel benauwd kan krijgen.
Pindakaas zijn inderdaad goede vetten die een kind echt wel nodig heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')