abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56713126
hihi anna
pi_56713308
Die teentjes van Anna

Agossie allemaal kleine zieke babies. Heel veel beterschap

En Hestria wat heb je een mooi mannetje gebakken zeg!

Ik ga morgen ook maar eens op thee-jacht voor mijn kleine slurpkoningin Vandaag heeft ze trouwens voor de allereerste keer echt een boterhammetje gegeten. Ze hebben er op het kdv zelfs een foto voor ons van gemaakt. Vond ik echt zo leuk!

Ticootje wat een prachtig meisje heb je daar zeg Ik begrijp heel erg goed dat je er nu niet aan moet denken om ooit ook maar 1x zonder hoedje te voeden, dat had ik precies hetzelfde. Het zweet stond op mijn rug bij de lactatiekundige toen ze zei dat we het zonder hoed gingen proberen. En ik viel bijna om van verbazing want het deed voor het eerst gewoon GEEN pijn!!! Ze vertelde me dat drinken door een tepelhoedje hetzelfde was als eten door een boterhamzakje. Ik heb er echt zo'n spijt van dat we niet eerder daar zijn langsgegaan, voordat ik zeg maar zo'n weerstand tegen het voeden had gekregen door de pijn. Probeer echt eens een consult en als je besluit het niet te doen is het natuurlijk ook prima want het is echt je eigen beslissing.
pi_56713395
en ik ken een heeeeeeeeel lieve en leuke Haagsche lactatiekundige, dus mocht je interesse hebben in haar nummer dan gil je maar
pi_56714856
Hoera voor alle nieuwe baby's en hun mama's!
En natuurlijk ook voor de lopende Meike, de zwoegende Eli, de in hoofdomvang krimpende Pepijn , de hangende Anna en alle andere melk/thee/sap-drinkende, van-alles-en-nog-wat-etende, tandjes-krijgende, bijna-jarige, snotterige, gewoon lief stilligende en steeds verder ontwikkelende kindjes
Zo, nou ben ik vast niemand vergeten

Vanavond hebben we weer eens foto's van mini-Devin zitten kijken en herinneringen opgehaald aan de eerste paar dagen dat meneertje bij ons was.
Wat is het allemaal snel gegaan, morgen is hij gewoon al 8 maanden oud!
Mijn keel zit dicht en mijn ogen tranen, en da's niet alleen van de verkoudheid... Ik ben ineens gewoon zo emotioneel weer als ik terugdenk aan dat prille begin, die eerste fantastisch mooie maar tegelijk ook zo verwarrende en zware eerste weken. Ooh, wat hou ik van mijn kleine ventje, ik zit hier alleen in de woonkamer, helemaal overstromend van liefde en ben zo gelukkig dat hij in mijn leven is gekomen! Hoe anders zou het geweest zijn zonder Devin, daar kan ik me helemaal niks bij voorstellen eigenlijk en dat wil ik ook niet. Ik wil hem vastpakken, knuffelen en heel veel kusjes geven, maar dan zal ik moeten wachten tot hij wakker wordt. Hij ligt namelijk te slapen. In zijn bedje, in zijn kamer. Mijn zoontje slaapt, en als hij straks wakker wordt dan is zijn mama daar, met open armen en rode ogen van het huilen, om hem heel stevig vast te houden en hem liefde en warmte en voeding te geven, zoveel als hij wil
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:30:10 #155
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56715136
Kersjes
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:35:36 #156
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56715324
Kersjes...zo bekend! Je zou 'm er bijna wakker voor maken, he?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:37:44 #157
11682 Moonah
Jolie femme
pi_56715408
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:30 schreef Vivi het volgende:
Kersjes
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_56721133
Kersje, wat lief Heb je nog lekker geknuffeld gisteravond?

Hier ook een goede nacht gehad. We hadden Chris gisteravond "maar" een fles van 200 gegeven ipv 235. En om 6.20 begon hij wat te miepen. Ik was al bang dat het etenstijd zou zijn, maar met een speen was het 7.38 en nog geen gemiep. Chris lag gewoon rustig in zijn bedje, wel al wakker. Dus hij kan ook prima met 4x200 toe met de bijvoeding.
En zijn slapen is ook al wat aan het verschuiven. Hij gaat 's ochtends wat later slapen, waardoor zijn 2e fles niet meer halverwege zijn 2e slaapje uitkomt..Vind het eigenlijk wel fijn dat hij zelf die slaapjes de goede kant op regelt.
pi_56721382
Kersjes (krijg er zelf ook helemaal de emo-kriebels van )

Fijn dat Chris lekker geslapen heeft DF

Ik werd vanochtend wakker van gepiep van een hele familie vogeltjes op ons dak / schoorsteen. Toen ik nog eens goed luisterde hoorde ik dat er ook een ander soort piepje tussen zat; iets minder hoog en iets 'feller'. Ik liep de overloop op naar de douche en het leek uit Ethans kamer te komen, dus ik doe voorzichtig de deur open.. en ja hoor, meneer lag gewoon vrolijk met de vogeltjes mee te tjilpen zooooo lief
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_56721775
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 09:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Kersje, wat lief Heb je nog lekker geknuffeld gisteravond?

Helaas vannacht ook, zowel Devin als ik lopen over van het snot, en als hij zich net zo beroerd voelt als ik dan begrijp ik heel goed waarom hij zo huilerig was.
Helaas heb ik nog maar een heel klein beetje stem over, vergelijkbaar met die van een 80-jarige kettingroker, en klinken mijn zoete woordjes en liedjes nu niet zo lief meer
Dat wordt nog wat op de Huishoudbeurs straks, misschien moet ik mijn mond maar houden, anders schrik ik alle mensen weg van onze stand

Een tjilpende Ethan, wat schattig
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 14 februari 2008 @ 10:40:19 #161
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56722296
Kersjes, wat klink je ontzettend verliefd Zit helemaal grijnzend achter mijn compu
Veel succes met de huishoudbeurs!
DF, wat fijn dat Chris zelf zijn dagje weer goed regelt!
JR, Ethan tjilpt! Een aanvulling op je sig Mooi verhaal!
Trouwens, JR, door de entry van moonah in het update-topic dacht ik heel eventjes dat jij weer zwanger was Je plaatje is ice-ice-baby en de entry was "er is een ice-ice-baby". maar het was icicle Was echt even in de war
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 14 februari 2008 @ 10:53:57 #162
35189 Troel
scherp en bot
pi_56722551
Bert is vannacht aan het wroeten geweest in de poep

Na het verschonen van Ruben was hij een sok kwijt INderdaad, in de poepluier, in de luieremmer
Hij maakte me ervoor wakker om het te vertellen en ik vond het niet eens erg
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56724445
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 21:33 schreef owlet het volgende:
en ik ken een heeeeeeeeel lieve en leuke Haagsche lactatiekundige, dus mocht je interesse hebben in haar nummer dan gil je maar
Gil... Pm me maar. Ik denk dat ik wel even langs kan gaan.

Met de beschermers is best rampzalig, omdat alles erlangs loopt. Vannacht was dus echt elk uur!!! Omdat alle melk langs mn borst liep en Jennifer dus niet voldoende kreeg...

Weet iemand hoelang je met een beschermer kan doen? Zit daar een houdbaarheid op?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 14 februari 2008 @ 12:23:22 #164
35189 Troel
scherp en bot
pi_56724521
Moeten die dingen niet ook gewoon elke dag gesteriliseerd worden en na gebruik met koud en dan heet water afgespoeld worden, net zoals een kolf?

Check anders even de linkjes in de OP Ticootje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56725114
Het ziekenhuis adviseerde mij ook om elke dag uit te koken, en na elk gebruik afspoelen onder de koude kraan en daarna nog onder de hete kraan.

Jellyrose, wat leuk zo'n klein vogeltje

Hier lijkt er ook nog een tweede tandje aan tekomen. Er zit een richeltje naast de eerste. Maar ook deze keer helemaal (nog) geen problemen. Dus we wachten af..
pi_56725125
hmm, dubbel..

[ Bericht 81% gewijzigd door Deepfreeze op 14-02-2008 12:59:53 ]
  donderdag 14 februari 2008 @ 13:02:22 #167
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56725378
DF, ik ben jaloers!!!

Gister zijn mijn vingers redelijk stevig beknaagd, en ik voel echt wel opverschillende plekken verdikkingen, maar geen tandje. ook al eerste keer sinds flesvoeding over/door de luier gepoept, vurrorde wangen, maar nog geen tandjes Volgens mij heb ik er meer last van dan Eli Urg.

Trouwens, ik heb gister Eli helemaal speenloos kunnen houden, (en vandaag op het kdv weer gezegd dat eli toch zo langzamerhand echt speenloos gaat) en vanochtend om 6 uur pas weer. s Nachts mag hij wel speen, is beter voor onze nachtrust

En Valentijn heeft de leidsters van het kdv een kaartje gebracht Ze waren er erg blij mee
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 14 februari 2008 @ 13:04:57 #168
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_56725437
wat een geklets hier zeg Ticootje gefeliciteerd meid!

Die foto van het werkende meisje dat de boodschapjes uitpakt schitterend (maar wel kinderarbeid he)

Hier gaat het redelijk ik ben doodziek geweest bv dip dus Zoë onrustig en veel aan de borst willen.
Morgen gesprek met een meisje die waarschijnlijk gastouder word bij ons aan huis. Ik zie er erg tegen op om te moeten gaan werken. snik echt vreselijk en de tranen zitten dan ook erg hoog. Komt bij dat het werken misschien maar even hoeft en daar durf ik niet op te hopen. Maar Thijs is een eigen bedrijf begonnen en als dat goed loopt dan kan ik stoppen met werken maar ja wanneer loopt zo iets goed genoeg he.

Verder zouden ze hier beginnen met het de dak grind eraf voor de opbouw van het dakterras en nieuwe dag. Maar voorlopig is er nog niemand boven bezig. Geen idee waar ze blivjen. Maar dan hebben we als het goed is in de zomer een mega terras, hangmatje, zandbakje, badje oe ik zie het al helemaal voor me heerlijk.

Jellyrose heerlijk zo een tjielpend kindje dat is toch heerlijk wakker worden. Hier een dikke duif op de lcuhtafvoer van de keuken en men die maakt een herrie.
En op het dak aan de overkan een dikke gans die altijd op dezelfde tijd gakt (denkt denk ik dat ie een haan is.)

Kersje wat een overweldigend gevoel is dat he moedergevoel.
pi_56726655
Anna die teentjes Meike je loopt!

Beterschap voor alle zieke kindjes!!

Kersjes, mooi he!! Geniet er maar van!

Jet heeft daarnet haar eerste hapjes brood op Ze vind het lekker dat is natuulijk al heel wat maar ze moet nogal kokhalzen we zijn maar gestopt na 4 stukjes brood, want alles kwam weer terug zeg maar
Wanneer word dat kokhalzen minder? Ze wil wel, maar het lukt niet echt zo .......

maar ik ben wel trots op haar
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  donderdag 14 februari 2008 @ 14:34:39 #170
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_56727461
beaker wat fijn dat jet het lekker vind brood. Ik weet niet of je haar nu een korst geeft maar je kan het ook in hele kleine stukjes pluizen en in haar wang stoppen of kleine stukjes soppen in melk dan word het nog zachter en glijd zo naar binnen.

succes ik stort met weer op de baby met mama honger vandaag.
liefs joyce
pi_56728066
Beaker, heb je ook iets op het brood? een dun laagje boter ofzo? dan is het misschien net iets minder droog. Kan me voorstellen dat een net iets te groot stukje droog brood wel dwars kan zitten.. Maar het zal ook wel wennen zijn. Wat doet ze eigenlijk met broodkorsten?

spookje, zijn de mensen van het terras er al?

Davinia, dat klinkt gezellig met die tandjes (not). Ik heb zonet in de supermarkt trouwens rooibosthee original van pickwick gehaald. Daar staat bij de ingredienten: rooibos, specerijen (kaneel, gember, ?). en ook : Caffeinie vrij..
pi_56729875
Gwen vandaag gewogen bij het eerste echte bezoek aan het CB, ze doet het goed op de borstvoeding 510 gram aangekomen in twee weken, ze weegt nu 3450 gram, geboorte was 2885 gram. Ze is nu 50,5 cm en haar hoofdje is 35 cm. Ze doet het erg goed, heeft wel een navelbreukje maar dat heelt vanzelf.
  donderdag 14 februari 2008 @ 16:38:32 #173
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56729934
Anna kan niet vroeg genoeg leren dat ze moet meehelpen in het huishouden. In het boodschappenkrat hangen is een schoorvoetend, maar nuttig begin!

Kersjes: bij welke stand was jij te vinden?? Heb net met mijn moeder de hele beurs afgelopen. Ik ben gesloopt maar het was wel leuk. Vorig jaar zat ze in een rolstoel ivm een gebroken voet, dus we hebben het nu over gedaan. Heb voor Anna zo'n kikker van Boon gekocht om de badspeeltjes in te doen. In het nieuwe huis wordt de badkamer zwart, dus dan is zo'n groen ding op de muur wel heel leuk!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_56730028
Nou, de lactatiekundige is vanmiddag al geweest!!

En met resultaat. Links doet Jennifer goed drinken, rechts nog niet, maar dat gaan we natuurlijk flink oefenen. De rechterborst zat echt vol met schijven en zat echt al tegen een ontsteking aan. We zijn gelukkig optijd.

Ik moet nu rechts goed in de gaten houden en met warmte en masseren de schijven onder controle houden, evt met kolven.
Voor de voeding moet ik iets afkolven om de tepel goed naar buiten te laten komen en dan kan Jennifer links helemaal uit haar dak gaan!

Vandaag had ik vannacht en vanmorgen dus een onrustig huilerig kindje. Elk uur kwam ze weer... Ze was vandaag ook afgevallen... Maar we zijn van kwart over 2 tot kwart over 4 bezig geweest met voeden en ze ligt nu dan eindelijk weer tevreden te slapen.

Vanaf nu zijn ook de spenen, flessen en tepelbeschermers verboden terrein hier. Mocht het echt niet lukken aan de borst dan maar vingervoeding en een spuitje.

Verder ben ik nu echt te moe om alles bij te lezen. Zieke kindjes beterschap!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_56730313
Even snel tussendoor ant een dagje thuis bij Linde kost nou eenmaal erg veeeeeel tijd

Geweldig Ticootje dat het nu al zoveel beter gaat

En Beaker hier doen we smeerkaas op de boterham, dat krijgt ze op het kdv ook. Ze heeft vandaag nog maar 2 flessen op en een groentehapje en een hele boterham met smeerkaas (alleen wel de korstjes eraf gehaald)

En nu ben ik vast een heleboel vergeten, maar ik hoor mijn meisje en het avondeten alweer roepen (moet eerst nog snel naar de winkel want ik ben bakboter voor de gehaktballen vergeten zag ik net )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')