abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56713126
hihi anna
pi_56713308
Die teentjes van Anna

Agossie allemaal kleine zieke babies. Heel veel beterschap

En Hestria wat heb je een mooi mannetje gebakken zeg!

Ik ga morgen ook maar eens op thee-jacht voor mijn kleine slurpkoningin Vandaag heeft ze trouwens voor de allereerste keer echt een boterhammetje gegeten. Ze hebben er op het kdv zelfs een foto voor ons van gemaakt. Vond ik echt zo leuk!

Ticootje wat een prachtig meisje heb je daar zeg Ik begrijp heel erg goed dat je er nu niet aan moet denken om ooit ook maar 1x zonder hoedje te voeden, dat had ik precies hetzelfde. Het zweet stond op mijn rug bij de lactatiekundige toen ze zei dat we het zonder hoed gingen proberen. En ik viel bijna om van verbazing want het deed voor het eerst gewoon GEEN pijn!!! Ze vertelde me dat drinken door een tepelhoedje hetzelfde was als eten door een boterhamzakje. Ik heb er echt zo'n spijt van dat we niet eerder daar zijn langsgegaan, voordat ik zeg maar zo'n weerstand tegen het voeden had gekregen door de pijn. Probeer echt eens een consult en als je besluit het niet te doen is het natuurlijk ook prima want het is echt je eigen beslissing.
pi_56713395
en ik ken een heeeeeeeeel lieve en leuke Haagsche lactatiekundige, dus mocht je interesse hebben in haar nummer dan gil je maar
pi_56714856
Hoera voor alle nieuwe baby's en hun mama's!
En natuurlijk ook voor de lopende Meike, de zwoegende Eli, de in hoofdomvang krimpende Pepijn , de hangende Anna en alle andere melk/thee/sap-drinkende, van-alles-en-nog-wat-etende, tandjes-krijgende, bijna-jarige, snotterige, gewoon lief stilligende en steeds verder ontwikkelende kindjes
Zo, nou ben ik vast niemand vergeten

Vanavond hebben we weer eens foto's van mini-Devin zitten kijken en herinneringen opgehaald aan de eerste paar dagen dat meneertje bij ons was.
Wat is het allemaal snel gegaan, morgen is hij gewoon al 8 maanden oud!
Mijn keel zit dicht en mijn ogen tranen, en da's niet alleen van de verkoudheid... Ik ben ineens gewoon zo emotioneel weer als ik terugdenk aan dat prille begin, die eerste fantastisch mooie maar tegelijk ook zo verwarrende en zware eerste weken. Ooh, wat hou ik van mijn kleine ventje, ik zit hier alleen in de woonkamer, helemaal overstromend van liefde en ben zo gelukkig dat hij in mijn leven is gekomen! Hoe anders zou het geweest zijn zonder Devin, daar kan ik me helemaal niks bij voorstellen eigenlijk en dat wil ik ook niet. Ik wil hem vastpakken, knuffelen en heel veel kusjes geven, maar dan zal ik moeten wachten tot hij wakker wordt. Hij ligt namelijk te slapen. In zijn bedje, in zijn kamer. Mijn zoontje slaapt, en als hij straks wakker wordt dan is zijn mama daar, met open armen en rode ogen van het huilen, om hem heel stevig vast te houden en hem liefde en warmte en voeding te geven, zoveel als hij wil
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:30:10 #155
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56715136
Kersjes
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:35:36 #156
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56715324
Kersjes...zo bekend! Je zou 'm er bijna wakker voor maken, he?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 13 februari 2008 @ 22:37:44 #157
11682 Moonah
Jolie femme
pi_56715408
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:30 schreef Vivi het volgende:
Kersjes
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_56721133
Kersje, wat lief Heb je nog lekker geknuffeld gisteravond?

Hier ook een goede nacht gehad. We hadden Chris gisteravond "maar" een fles van 200 gegeven ipv 235. En om 6.20 begon hij wat te miepen. Ik was al bang dat het etenstijd zou zijn, maar met een speen was het 7.38 en nog geen gemiep. Chris lag gewoon rustig in zijn bedje, wel al wakker. Dus hij kan ook prima met 4x200 toe met de bijvoeding.
En zijn slapen is ook al wat aan het verschuiven. Hij gaat 's ochtends wat later slapen, waardoor zijn 2e fles niet meer halverwege zijn 2e slaapje uitkomt..Vind het eigenlijk wel fijn dat hij zelf die slaapjes de goede kant op regelt.
pi_56721382
Kersjes (krijg er zelf ook helemaal de emo-kriebels van )

Fijn dat Chris lekker geslapen heeft DF

Ik werd vanochtend wakker van gepiep van een hele familie vogeltjes op ons dak / schoorsteen. Toen ik nog eens goed luisterde hoorde ik dat er ook een ander soort piepje tussen zat; iets minder hoog en iets 'feller'. Ik liep de overloop op naar de douche en het leek uit Ethans kamer te komen, dus ik doe voorzichtig de deur open.. en ja hoor, meneer lag gewoon vrolijk met de vogeltjes mee te tjilpen zooooo lief
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_56721775
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 09:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Kersje, wat lief Heb je nog lekker geknuffeld gisteravond?

Helaas vannacht ook, zowel Devin als ik lopen over van het snot, en als hij zich net zo beroerd voelt als ik dan begrijp ik heel goed waarom hij zo huilerig was.
Helaas heb ik nog maar een heel klein beetje stem over, vergelijkbaar met die van een 80-jarige kettingroker, en klinken mijn zoete woordjes en liedjes nu niet zo lief meer
Dat wordt nog wat op de Huishoudbeurs straks, misschien moet ik mijn mond maar houden, anders schrik ik alle mensen weg van onze stand

Een tjilpende Ethan, wat schattig
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 14 februari 2008 @ 10:40:19 #161
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56722296
Kersjes, wat klink je ontzettend verliefd Zit helemaal grijnzend achter mijn compu
Veel succes met de huishoudbeurs!
DF, wat fijn dat Chris zelf zijn dagje weer goed regelt!
JR, Ethan tjilpt! Een aanvulling op je sig Mooi verhaal!
Trouwens, JR, door de entry van moonah in het update-topic dacht ik heel eventjes dat jij weer zwanger was Je plaatje is ice-ice-baby en de entry was "er is een ice-ice-baby". maar het was icicle Was echt even in de war
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 14 februari 2008 @ 10:53:57 #162
35189 Troel
scherp en bot
pi_56722551
Bert is vannacht aan het wroeten geweest in de poep

Na het verschonen van Ruben was hij een sok kwijt INderdaad, in de poepluier, in de luieremmer
Hij maakte me ervoor wakker om het te vertellen en ik vond het niet eens erg
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56724445
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 21:33 schreef owlet het volgende:
en ik ken een heeeeeeeeel lieve en leuke Haagsche lactatiekundige, dus mocht je interesse hebben in haar nummer dan gil je maar
Gil... Pm me maar. Ik denk dat ik wel even langs kan gaan.

Met de beschermers is best rampzalig, omdat alles erlangs loopt. Vannacht was dus echt elk uur!!! Omdat alle melk langs mn borst liep en Jennifer dus niet voldoende kreeg...

Weet iemand hoelang je met een beschermer kan doen? Zit daar een houdbaarheid op?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 14 februari 2008 @ 12:23:22 #164
35189 Troel
scherp en bot
pi_56724521
Moeten die dingen niet ook gewoon elke dag gesteriliseerd worden en na gebruik met koud en dan heet water afgespoeld worden, net zoals een kolf?

Check anders even de linkjes in de OP Ticootje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56725114
Het ziekenhuis adviseerde mij ook om elke dag uit te koken, en na elk gebruik afspoelen onder de koude kraan en daarna nog onder de hete kraan.

Jellyrose, wat leuk zo'n klein vogeltje

Hier lijkt er ook nog een tweede tandje aan tekomen. Er zit een richeltje naast de eerste. Maar ook deze keer helemaal (nog) geen problemen. Dus we wachten af..
pi_56725125
hmm, dubbel..

[ Bericht 81% gewijzigd door Deepfreeze op 14-02-2008 12:59:53 ]
  donderdag 14 februari 2008 @ 13:02:22 #167
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56725378
DF, ik ben jaloers!!!

Gister zijn mijn vingers redelijk stevig beknaagd, en ik voel echt wel opverschillende plekken verdikkingen, maar geen tandje. ook al eerste keer sinds flesvoeding over/door de luier gepoept, vurrorde wangen, maar nog geen tandjes Volgens mij heb ik er meer last van dan Eli Urg.

Trouwens, ik heb gister Eli helemaal speenloos kunnen houden, (en vandaag op het kdv weer gezegd dat eli toch zo langzamerhand echt speenloos gaat) en vanochtend om 6 uur pas weer. s Nachts mag hij wel speen, is beter voor onze nachtrust

En Valentijn heeft de leidsters van het kdv een kaartje gebracht Ze waren er erg blij mee
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 14 februari 2008 @ 13:04:57 #168
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_56725437
wat een geklets hier zeg Ticootje gefeliciteerd meid!

Die foto van het werkende meisje dat de boodschapjes uitpakt schitterend (maar wel kinderarbeid he)

Hier gaat het redelijk ik ben doodziek geweest bv dip dus Zoë onrustig en veel aan de borst willen.
Morgen gesprek met een meisje die waarschijnlijk gastouder word bij ons aan huis. Ik zie er erg tegen op om te moeten gaan werken. snik echt vreselijk en de tranen zitten dan ook erg hoog. Komt bij dat het werken misschien maar even hoeft en daar durf ik niet op te hopen. Maar Thijs is een eigen bedrijf begonnen en als dat goed loopt dan kan ik stoppen met werken maar ja wanneer loopt zo iets goed genoeg he.

Verder zouden ze hier beginnen met het de dak grind eraf voor de opbouw van het dakterras en nieuwe dag. Maar voorlopig is er nog niemand boven bezig. Geen idee waar ze blivjen. Maar dan hebben we als het goed is in de zomer een mega terras, hangmatje, zandbakje, badje oe ik zie het al helemaal voor me heerlijk.

Jellyrose heerlijk zo een tjielpend kindje dat is toch heerlijk wakker worden. Hier een dikke duif op de lcuhtafvoer van de keuken en men die maakt een herrie.
En op het dak aan de overkan een dikke gans die altijd op dezelfde tijd gakt (denkt denk ik dat ie een haan is.)

Kersje wat een overweldigend gevoel is dat he moedergevoel.
pi_56726655
Anna die teentjes Meike je loopt!

Beterschap voor alle zieke kindjes!!

Kersjes, mooi he!! Geniet er maar van!

Jet heeft daarnet haar eerste hapjes brood op Ze vind het lekker dat is natuulijk al heel wat maar ze moet nogal kokhalzen we zijn maar gestopt na 4 stukjes brood, want alles kwam weer terug zeg maar
Wanneer word dat kokhalzen minder? Ze wil wel, maar het lukt niet echt zo .......

maar ik ben wel trots op haar
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  donderdag 14 februari 2008 @ 14:34:39 #170
82727 klein_spookje
pi_56727461
beaker wat fijn dat jet het lekker vind brood. Ik weet niet of je haar nu een korst geeft maar je kan het ook in hele kleine stukjes pluizen en in haar wang stoppen of kleine stukjes soppen in melk dan word het nog zachter en glijd zo naar binnen.

succes ik stort met weer op de baby met mama honger vandaag.
liefs joyce
pi_56728066
Beaker, heb je ook iets op het brood? een dun laagje boter ofzo? dan is het misschien net iets minder droog. Kan me voorstellen dat een net iets te groot stukje droog brood wel dwars kan zitten.. Maar het zal ook wel wennen zijn. Wat doet ze eigenlijk met broodkorsten?

spookje, zijn de mensen van het terras er al?

Davinia, dat klinkt gezellig met die tandjes (not). Ik heb zonet in de supermarkt trouwens rooibosthee original van pickwick gehaald. Daar staat bij de ingredienten: rooibos, specerijen (kaneel, gember, ?). en ook : Caffeinie vrij..
pi_56729875
Gwen vandaag gewogen bij het eerste echte bezoek aan het CB, ze doet het goed op de borstvoeding 510 gram aangekomen in twee weken, ze weegt nu 3450 gram, geboorte was 2885 gram. Ze is nu 50,5 cm en haar hoofdje is 35 cm. Ze doet het erg goed, heeft wel een navelbreukje maar dat heelt vanzelf.
  donderdag 14 februari 2008 @ 16:38:32 #173
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56729934
Anna kan niet vroeg genoeg leren dat ze moet meehelpen in het huishouden. In het boodschappenkrat hangen is een schoorvoetend, maar nuttig begin!

Kersjes: bij welke stand was jij te vinden?? Heb net met mijn moeder de hele beurs afgelopen. Ik ben gesloopt maar het was wel leuk. Vorig jaar zat ze in een rolstoel ivm een gebroken voet, dus we hebben het nu over gedaan. Heb voor Anna zo'n kikker van Boon gekocht om de badspeeltjes in te doen. In het nieuwe huis wordt de badkamer zwart, dus dan is zo'n groen ding op de muur wel heel leuk!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_56730028
Nou, de lactatiekundige is vanmiddag al geweest!!

En met resultaat. Links doet Jennifer goed drinken, rechts nog niet, maar dat gaan we natuurlijk flink oefenen. De rechterborst zat echt vol met schijven en zat echt al tegen een ontsteking aan. We zijn gelukkig optijd.

Ik moet nu rechts goed in de gaten houden en met warmte en masseren de schijven onder controle houden, evt met kolven.
Voor de voeding moet ik iets afkolven om de tepel goed naar buiten te laten komen en dan kan Jennifer links helemaal uit haar dak gaan!

Vandaag had ik vannacht en vanmorgen dus een onrustig huilerig kindje. Elk uur kwam ze weer... Ze was vandaag ook afgevallen... Maar we zijn van kwart over 2 tot kwart over 4 bezig geweest met voeden en ze ligt nu dan eindelijk weer tevreden te slapen.

Vanaf nu zijn ook de spenen, flessen en tepelbeschermers verboden terrein hier. Mocht het echt niet lukken aan de borst dan maar vingervoeding en een spuitje.

Verder ben ik nu echt te moe om alles bij te lezen. Zieke kindjes beterschap!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_56730313
Even snel tussendoor ant een dagje thuis bij Linde kost nou eenmaal erg veeeeeel tijd

Geweldig Ticootje dat het nu al zoveel beter gaat

En Beaker hier doen we smeerkaas op de boterham, dat krijgt ze op het kdv ook. Ze heeft vandaag nog maar 2 flessen op en een groentehapje en een hele boterham met smeerkaas (alleen wel de korstjes eraf gehaald)

En nu ben ik vast een heleboel vergeten, maar ik hoor mijn meisje en het avondeten alweer roepen (moet eerst nog snel naar de winkel want ik ben bakboter voor de gehaktballen vergeten zag ik net )
pi_56730498
Ik heb de korstjes van de boterham afgesneden Er zat boter op en Unox smeerleverworst, daarna inderdaad in de melk gesopt zodat het smeuig werd
Ze mag geen smeerkaas zit melk in Jet geeft sowieso makkelijk over ( al vanaf geboorte )
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  donderdag 14 februari 2008 @ 17:44:48 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56731213
Even een vraagje tussendoor.
Ik heb vandaag een winterslaapzakje met mouwen eraan gekocht, ik vond Sasha vanmorgen helemaal bovenin zijn wiegje weggekropen.

Maar hoe leg ik hem dan daarin? Met zijn kleertjes aan? Of alleen een rompertje?
En gewoon geen dekentje, helemaal niets eroverheen dan toch?

Ik hoor mezelf nog zeggen op de na-gym gisteren 'nee, dat doet Sasha nog niet.
pi_56732556
BE, ik heb ilse hier in rompertje in de winterslaapzak en dan wel een laken/dekentje er over heen
(kamertje is fris!)
Als het 'snachts warmer wordt, ga ik er alleen lakentje overheen leggen, puur voor mijn eigen gevoel omdat slapen zonder onder iets te liggen mij niet bevalt

Overdag rits ik de mouwen er even af, zodat haar shirt niet steeds uit en aan hoeft.
(lees: drama )

Anna, wat een super hulp ben jij!
hahahaha, mooie foto hoor!
Ongelooflijk, 2,5week ouder dan ilse...maar hier verwacht ik nog geen hulp!
Kruipen doet ze alleen in mijn dromen (sinds vannacht )

Tandje is wel door! NOuja, ik voel een scherpe rand
maar V zegt niets te voelen?! Straks gaan we haar maar eens grondig onderzoeken

Kersjes, je liefde spat hier van het scherm !
  donderdag 14 februari 2008 @ 19:37:54 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56733624
Sasha is heel warm van zichzelf, dus ik denk echt hooguit een lakentje eroverheen hier. Voor het idee dat hij ingestopt ligt, want daar slaapt hij juist zo lekker op namelijk.

Vandaag trouwens helemaal een slaapbeestje weer hier. Hij blijft slapen steeds! Lekker hoor!
pi_56733805
Beaker waarom maag Jet geen melk? Of stel ik nu een hele stomme vraag

He he nou het spitsuur is weer voorbij hoor hier Altijd lekker hectisch zo rond etenstijd.

Na haar eerste boterham bij de kinderopvang zijn we hier meteen sinds gisteren over op 3 flessen Voel me nu wel een beetje een sukkel dat we er zelf niet opgekomen waren Voor de mensen die momenteel ook veel interesse in eetschema's hebben hier even het overzicht:

8 uur fles
10 uur fruit of groentehap
12 uur boterham
16 uur fles
20 uur fles

We kunnen haar dan eventueel tijdens het avondeten nog wat zelf laten aanklooien met eten, maar vaak is ze dan rond die tijd juist heel moe en gaat ze naar bed.

O en rooibosthee met mango was de eerste keer geen succes Ach we proberen het gewoon nog een paar keer. Diksap van appel, mandarijn en passievrucht wilde ze ook al niet. Dinsdag gaan we weer naar het cb, dus dan ook nog maar even om advies vragen.

BE hier hebben we ook een slaapzakje met mouwen. Linde gaat er met haar romper en dun shirtje in. Broek en sokken doen we wel uit. We doen er dan geen dekentje meer overheen. Ik snap trouwens niet hoe het kan dat al die kindjes zo door hun bed dwalen Volgens mij is het maximale dat Linde in haar slaap beweegt echt 2 centimeter ofzo
  donderdag 14 februari 2008 @ 19:57:22 #181
82727 klein_spookje
pi_56734050
Deepfreeze hier is niemand komen op dagen. Grrr hoe moedeloos kan je worden.

Gwen lekker gegroeid klein mini meisje goed hoor.

memmel de huishoudbeurs brrr wat een drukte daar altijd zeg. Leuke dingen gescoord?

Ticootje je meisje doet het goed fijn dat er al meteen hulp had !!

Marit een tandje bij de kleine joepie. Gewoon vol blijven houden hoor.

Stiemie, hier is het vooral in de ochtend spits uur. Als Mara naar school moet en Zoë al weer moe is en ik nog dit en dat moet doen en haren kammen, staarten maken, broodsmeren enz enz

Verder was het hier vandaag een ellendige rot dag bah! ik ben blij dat hij voorbij is en ga zo lekker mijn bedje in. Het begon al met een chagarijnige Mara vanmorgen, een onrustige Zoë die na een half uur al weer gillend wakker werd om vervolgens na de borst alleen maar meer te gillen. Daarna even slapen, gillen en zo ging het de hele dag door. De hele tijd haze slaapjes en heeeeel veeeeeel borst. Ik was zo blij dat Thijs thuis was hij heeft haar over genomen en toen werd alles weer rustig.

Na haar medicijnen heb ik me opgemaakt voor de strijd met het naar bed gaan. En ik heb haar neergelegt ze brulde even maar voordat ik haar ingestopt had sliep ze al. Ik heb werkelijk geen idee wat er was vandaag. Beide kinderen waren huilerig, driftig en ik verdrietig zal de wisselwerking wel geweest zijn denk ik.

Maar goed op naar een nieuwe dag met nieuwe kansen. Morgen ochtend eerst kennismakingsgesprek met de misschien toekomstige oppas.

Welterusten.
pi_56734230
poeh..heftige dag!
pi_56734289
Hier gaan de meiden ook met rompertje en bovenkant pyama in de winterslaapzak. Meestal zonder mouwen. Daaroverheen wel gewoon laken en dekentje.

Pien blijft keurig liggen, wel met ene blauwe muis over haar hoofd. Floor ligt in de strartblokken. Slapend op haar knietjes, want als je wakker wordt...dan kan je meteen het kruipen weer oefenen. Helaas weinig ruimte, want ze ligt helemaal boven in haar bed. Floor slaapt op de vleugels van haar gele eend.
pi_56734462
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 19:46 schreef Stiemie het volgende:

Beaker waarom maag Jet geen melk? Of stel ik nu een hele stomme vraag
Vragen zijn nooit stom Jet heeft al sinds haar geboorte een koemelkeiwit allergie Ik heb wel BV gegeven, maar ze wilde niet drinken aan de borst. Ik haalde met de kolf niet zo heel veel melk eruit dat we moesten gaan bijvoeden met FRISO en toen ging het helemaal mis. Zo mis dat ze werd opgenomen in het ziekenhuis Na heel wat onderzoeken waren we erachter .....

Ze mag nu dus geen koemelkeiwit, kippenei, Soja etc. Ik kan je zeggen dat is best lastig!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_56734899
tsjee wat een verhalen alweer..

Randa, fijn dat Gwen weer is goedgekeurd!

Ticootje, goed dat je zo snel hebt ingegrepen. Dan kan het probleem ook sneller worden opgelost.

Beaker het zal dan wel wennen worden. Of misschien is het juist te plakkerig met als die dingen erop?

Stiemie, Ik denk dat wij ook het brood rond 12 uur gaan proberen in te voeren. Dan zou het zoiets worden:
7.30 fles 1 +rijstebloem
10.00 fruit, 1 stuks
12.00 boterham met thee (eerst nog de opvolgmelk ipv thee totdat hij meer brood binnenkrijgt)
16.00 fles 2
18.00 warme hap (groente+aardappel/rijst/pasta+yoghurt/kwark)
21.30 fles 3 +rijstebloem
Maarja, een schema uitdenken is makkelijk, of we het schema er werkelijk inkrijgen is een ander verhaal..

In het begin lag Chris gewoon onder een laken en dekentje. Toen had hij nog kleren aan die zacht waren (broeken van jogingstof). Nu ligt Chris overdag in zijn gewone tenue, en 's nachts in pyama, beide keren onder een laken en dekentje. En konijn over zijn hoofd . Als daar ook nog een slaapzak bij zou komen, zou het echt te warm worden. Dus ik denk dat een lakentje over de slaapzak (om lekker vast in de kunnen stoppen) wel genoeg moet zijn..
pi_56735733
Ticootje, fijn dat de lactatiekundige is geweest! Succes daar

BE, wij hebben in het begin Mirte met kleertjes aan in het winterslaapzakje gelegd, maar dan de afritsbare mouwtjes eraf geritst. En dan een dekentje eroverheen.
Tegenwoordig doen we broekje en sokjes uit en ligt ze in het slaapzakje (nog steeds zonder mouwen) gewoon onder het dekentje. Kamertje is fris hier. En Mirte is volgens mij ook niet heel warmbloedig. Haar normale temperatuur ligt ergens ronde 36.5...
Gewoon proberen BE. Lekker zo'n lief slaapbeestje .

Stiemie, gewoon water drinkt ze dat wel?
Ik had hier laatst Mirte even zonder slaapzakje in bed (ze had em natgepiest en de andere (de dag ervoor nat gepiest) hing nog te drogen aan de lijn). Anderhalf uur later vond ik haar breed lachend liggend schuin in bed en bovenop de dekens. Maf kind.

Klein_spookje, hopelijk morgen een betere dag .
Fake it till you make it...
pi_56736096
Ticootje Wat ontzettend goed joh! En wat klink je gemotiveerd!
  donderdag 14 februari 2008 @ 22:23:18 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56737300
Bedankt voor de tips.
Ik ga het sowieso pas morgen overdag bij een slaapje even uit proberen. Vannacht nog maar even gewoon op de manier waarop hij zeker weten lekker slaapt.
  donderdag 14 februari 2008 @ 22:29:56 #189
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56737448
BE, Anna ligt in een Hema slaapzak (iets dikker dan zomer, iets koeler dan winter, maar zonder mouwen) met pyjama en verder geen laken ofzo, heeft hier toch geen zin, want ze ligt toch altijd onderstebovenachterstevoren. In die winterslaapzakken met mouwtjes alleen in romper en pyjamabroek. Anna d'r kamer is eigenlijk altijd 20 graden.

Oja, mocht je er nou morgen achterkomen dat Sasha met zijn armpjes de slaapzak in zou kunnen schieten, kan je de mouwtjes (of bij de hals) altijd even met een paar steken of van die babyveiligheidsspelden (de mouwen dan alleen, bij hals vind ik dat wat eng) wat verkleinen. Dan past de slaapzak beter!
  donderdag 14 februari 2008 @ 22:38:28 #190
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56737654
Oh ja, zo kan het ook nog. De pufjuf kwam met de tip om een paar drukkertjes er even in te naaien idd onder de okseltjes.

Met mouwtjes leek me wel handig om dat Sasha altijd zijn armpjes boven de dekens woelt en dan 's morgens van die hele koude handjes heeft. Vind ik altijd zo sneu aanvoelen.
Het is in zijn kamertje meestal iets van 17-18 graden.
pi_56738849
Ah BE, Ethan heeft elke ochtend koude knuistjes, zelfs met winterslaapzak EN dekentje.. ik vind het nog steeds een beetje zielig, maar ja, wantjes in bed vind ik dan net weer wat te ver gaan Bovendien lijkt hij er iig helemaal geen last van te hebben, dus ach
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  vrijdag 15 februari 2008 @ 09:08:33 #192
35189 Troel
scherp en bot
pi_56742172
BE, Ruben heeft ook wel een slaapzakje aan, maar dan ligt ie alsnog wel bovenin de wieg
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 15 februari 2008 @ 09:14:46 #193
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56742266
Koude handjes zeggen niets he!

Als het nekje goed aanvoelt qua temperatuur, zijn koude handjes helemaal niet erg of zielig

Hier hebben ze trouwens altijd een mouwloze romper, pyamashirtje (of gewoon shirtje) in een mouwloze slaapzak Daar overheen een lakentje en een dun dekentje (al gebeurt het regelmatig dat Tijn andersom in bed ligt .. dan heeft ie dus geen laken en deken, maar ligt ie zonder bedekking. Ook dan is ie prima warm
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_56744147
Meike vindt het lopen helemaal geweldig, gister bij oma ging ze gewoon een paar meter!!!! lopen.
Oma hield haar losjes vast aan de capuchon, en Meike ging onderweg steeds eventjes stoppen om haar evenwicht weer te hervinden, om vervolgens vrolijk verder te wandelen.
Super!

Helaas hadden we niet zo'n leuke nacht, Meike werd huilend wakker, wou haar de speen geven, maar ze gloeide helemaal, 39,3 graden koorts..... Na een zetpil en 2 uur rondsjouwen viel ze in slaap.
Vanmorgen nog 38,0 gr, dus afspraak bij de kapper afgezegd....
pfff ik dacht dat we er nu wel een keer klaar mee waren zeg.

ticootje, succes met de bv-perikelen
Kersjes.....beterschap!
Beaker, alle begin is moeilijk zegt men, brood van een dagje oud schijnt makkelijker te kauwen te zijn voor die kleintjes.
Ilse met een tandje!
En Anna het helpende handje...ik zie Meike zich zo nog voor de eerste keer optrekken....aan het boodschappenkrat!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_56744207
Ons spookje ligt met een pyamabroek en jasje in een dunne slaapzak, of met een romper lange mouw in een dikke slaapzaak. Net hoe het uitkomt. En dan onder een dekentje, want bij ons word het wel echt koud 's nachts (alleen in de woonkamer gaskachel). Hier ook koude handjes, maar verder heeft hij het warm zat.

Alleen die hele koude handjes tegen je aan dan met voeden
  vrijdag 15 februari 2008 @ 12:32:47 #196
82727 klein_spookje
pi_56746785
beaker wat fijn dat jet het lekker vind brood. Ik weet niet of je haar nu een korst geeft maar je kan het ook in hele kleine stukjes pluizen en in haar wang stoppen of kleine stukjes soppen in melk dan word het nog zachter en glijd zo naar binnen.

succes ik stort met weer op de baby met mama honger vandaag.
liefs joyce
  vrijdag 15 februari 2008 @ 12:43:31 #197
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56746996
Koud he Piglet, bij mij alleen maar in mijn nek bij het boertje laten, maar dat is al even bibberen hoor!

Ik weet wel dat die koude handjes niet erg zijn (hoewel Ria Blom dat anders ziet) maar toch, het idee.

Vanmorgen een uurtje met mouwtjes en alleen rompertje met lange mouwen maar dat gefrot in die mouwen vond ik 1 keer al te veel. Strakke dingen.
Heb ze er dus afgeritst en hij ligt nu gewoon in zijn kleertjes (met broekje dus bedenk ik me nu) in de winterslaapzak onder een lakentje. Zo eens kijken, want hij laat zich al af en toe horen.

Het idee zonder dekentje is zo raar dat ik mss toch nog wel een dunnere haal ook, ik had een heeeeeeeele leuke gezien bij de prenatal, heb ik al een paar keer over staan twijfelen.
pi_56747038
hihih heb je weer een goede reden om wat aan te schaffen
pi_56747700
We hebben hier een tweede tandje Hij laat zijn koppie zien naast nr 1. Wederom met weinig bijzonderheden.. Nou zijn de boventanden aan de beurt toch? Laat ze maar komen

Morgen hebben we een 2e reunie van de zwangerschaps gym, deze keer op eigen initiatief. 7 van de 11 dames komen hun kleintje showen. Best leuk om te zien hoe de rest gegroeid is.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 14:37:50 #200
82727 klein_spookje
pi_56749721
Hier ligt Zoë altijd in een pyama s avonds in een tussen slaapzakje en vaak een majootje aan bij ons is het errug koud in de slaapkamer op een hoek en enkel glas. Daa rover heen een lakentje en 2 katoene dekentjes. Jaja echt waar en nog was dat in het begin te koud voor haar. Nu gaat het prima zo. Overdag gaat ze gewoon zo in bed ten zijn ze een dikke broek of zo aan heeft.

Maar die koude handje op mijn borste en buik brrrr.

Zoë is de hele avond en nacht nog onrustig gewees nu is ze vandaag echt wat ziekjes, spuugt een beetje, verkouden hoest wat en drinkt nu weer een stuk minder hmmmm raar kind. Ze is wel rustiger en slaapt beter vandaag. Maar wel sneu hoor.

Gesprek met de toekomstige oppas was spannend, jong meisje, wat onervaren (maar dat moet wennen denk ik) maar kwam leuk over en heeft al wel een beetje ervaring met kinderen. Ik vind het allemaal reuze spannend en dood eng maar ik moet toch wat he. Nu nog een manier vinden om haar als gastouder in te schrijven want daar zitten tig haken en ogen aan omdat ze bij ons thuis oppast pffff.

Nu ff Mara halen zo en dan heeft ze vanavond op school haar eerste disco.

Oja de dame van de felicitas is geweest (grrr man lief had een afspraak gemaakt) en hij zal het weten heb meteen wat besteld hihi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')