abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56750472
Wat leuk dat Meike al zo rondstapt! Dat lijkt me ook super leuk als Damian dat gaat doen.
En verder beterschap!

Klein_spookje, zal wel spannend zijn als je weer gaat werken maar het zal vast allemaal wel goed gaan. Ook beterschap voor Zoë natuurlijk.

Chris nog een tandje en zo gemakkelijk.
En Ilse ook een tandje?

Hier ook standaard koude handjes. Ik kan me er niet druk om maken zolang hij goed slaapt en zijn nek/rest van zijn lichaam warm aanvoelt. Als hij het koud heeft laat hij zichzelf wel horen.
Damian ligt in een rompertje zonder mouw of korte mouw, pyjamatrui en broekje en dan een dikke slaapzak zonder mouwen. 1 dekentje en nog 1 dubbelgevouwen dekentje. Het lijkt heel veel maar 's nachts is het op zijn kamer altijd erg koud omdat het eigenlijk een soort van aanbouw is.
Overdag slaapt hij zonder broekje.
pi_56751220
appelsap, hier accepteren we die koude handjes ook maar!
(ligt net zo ingepakt als Damian)

tandje is echt door nu !
vandaag is ze weer stuk vrolijker ook gelukkig.
Zag zowaar dat ze net haar knieeën onder zich trok!
pi_56753497
hier ook bijna altijd koude handjes of ze moet ze tijdens het slapen onder het dekentje gemoffeld hebben... koude voetjes trouwens ook net toen ik haar uit bed haalde. Ik heb nu de sokjes maar weer even aangelaten...
Fake it till you make it...
pi_56755460
Hier ook koude handjes... dat zegt inderdaad weinig of ze het echt te koud hebben.

Mijn meisje is vandaag gelukkig gewoon weer aangekomen. Borst links gaat nu redelijk, rechts nog niet. Maar we geven niet op! We gaan er gewoon voor.

Tandjes... daar heb je toch ook spul voor dat het wat dragelijker maakt??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_56755893
Ticootje, detinox verdoofd het tandvlees. Dus dat kan helpen voor de plaatselijke pijn..
pi_56756436
Ik geef ook iedere dag chamodent voor de tandjes, Ticootje.
pi_56756867
Chamodent is homeopatisch toch? Geef je dat altijd, of alleen of er tandjes op doorbreken staan?
Nouja, de detonix ligt hier ook zinloos in de kast
pi_56756994
Ik geef dat iedere dag, 's morgens en 's avonds. Juist omdat het homeopatisch is geef ik het iedere dag.
pi_56757220
ik heb hier dentinox staan, maar heb het alleen gister en eergister voor het slapen gaan gegeven omdat ik me toen wel kon indenken dat die plek in het tandvlees pijn zou doen !
pi_56757918
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 19:56 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Ik geef dat iedere dag, 's morgens en 's avonds. Juist omdat het homeopatisch is geef ik het iedere dag.
toch niet hun hele eerste jaar (of 2) lang neem ik aan?
pi_56758543
Vraagje...
Ik maak Mirte rond 19.00/19.30u wakker om te badderen en daarna krijgt ze dan de fles. Nu is het sinds een week dat ze echt diep lijkt te slapen, ze moppert/huilt of slaapt verder als ik haar op het aankleedkussen leg en het badderen vind ze (wellicht doordat ze liever wil slapen) niet echt wat (eerder wel). Ze drinkt de fles ook niet helemaal leeg (meestal iets van 40cc over van de 200). De fles ervoor krijgt ze om een uur of 3 en 's avonds op een uur of 11 krijgt ze er ook nog eentje (totaal 5 op een dag).
Wat moet ik hier nou mee?
Kan ik haar laten liggen tot ze zelf wakker wordt en dan uiterlijk om een uur of 11 wakker maken? (of ben ik dan haar nachtslaap aan het verleggen?) of haar misschien een beetje later wakker maken (uur of 8 a half 9) en dan hopen dat ze doorslaapt (dus een fles laten vervallen...?) met natuurlijk de kans dat ze weer 's nachts komt...

DF, had jij een tijdje terug niet ook zoiets bij de hand?

Iemand tips, ideeën of dingen die ik vooral niet moet doen ?
pi_56759477
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 20:58 schreef Nijna het volgende:
Vraagje...
Ik maak Mirte rond 19.00/19.30u wakker om te badderen en daarna krijgt ze dan de fles. Nu is het sinds een week dat ze echt diep lijkt te slapen, ze moppert/huilt of slaapt verder als ik haar op het aankleedkussen leg en het badderen vind ze (wellicht doordat ze liever wil slapen) niet echt wat (eerder wel). Ze drinkt de fles ook niet helemaal leeg (meestal iets van 40cc over van de 200). De fles ervoor krijgt ze om een uur of 3 en 's avonds op een uur of 11 krijgt ze er ook nog eentje (totaal 5 op een dag).
Wat moet ik hier nou mee?
Kan ik haar laten liggen tot ze zelf wakker wordt en dan uiterlijk om een uur of 11 wakker maken? (of ben ik dan haar nachtslaap aan het verleggen?) of haar misschien een beetje later wakker maken (uur of 8 a half 9) en dan hopen dat ze doorslaapt (dus een fles laten vervallen...?) met natuurlijk de kans dat ze weer 's nachts komt...

DF, had jij een tijdje terug niet ook zoiets bij de hand?

Iemand tips, ideeën of dingen die ik vooral niet moet doen ?
Ik had zoiets ook met de meiden. Zij gaan de laatste tijd niet meer slapen voordat ze de nacht in gaan, laat maar zeggen. Ze blijven dus wakker.
pi_56759614
hier ook geklungel soms met het 'derde slaapje' voor de nacht!
ik probeer nu (lukt inmiddels meestal wel) haar middagslaapje wat te verlaten tot zo 14:30uur
zodat ze slaapt tot uur of 17:00.
Dan kan ze wakker blijven tot uur of 19:30 en na de fles doodmoe naar bed!

Maarja, soms kakt ze om 12:30uur al zó in, dat ze van 15:00 tot 17:30 wakker is en dan toch nog even naar bed gaat vóór haar laatse fles.

hahaha
hier heb je wat aan he ?
pi_56759640
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 20:34 schreef bixister het volgende:

[..]

toch niet hun hele eerste jaar (of 2) lang neem ik aan?
jawel, voor nu lijkt het goed te werken. Geen idee hoelang ik het nog ga geven. Ik weet ook niet of het doorkomen van de eerste tandjes het meest pijnlijk is...Neem even aan dat de druk minder wordt zodra er meer tandjes zijn ?

Ik kan ook even een experimentje doen. Pien wel en Floor niet...
pi_56759682
Heerst die buikgriep trouwens nog ? Floor heeft net overgegeven....ALLES ONDER DE
pi_56759940
Maar jullie kindjes zijn al wel wat ouder... ik kan haar niet zo lang ophouden gok ik, want ze is een echt slaapkopje. Wellicht is het ook een kwestie van proberen... Ik ga morgen maar eens kijken hoe lang ze slaapt als ik haar niet wakker maakt. Nu nog het alarm van mn biologische wekker af zien te zetten...

KP hopelijk was het een eenmalige actie... . Volgens mij gaat hier nog steeds de (buik) griep rond hoor.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 22:46:03 #217
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_56761310
Nijna, ik zou gewoon een ander moment kiezen voor het badderen. Dan maak je haar wel wakker voor de fles, maar dan heb je niet zo'n hele "toestand" als je begrijpt wat ik bedoel. Voor een kindje dat op dat moment alleen maar graag wil slapen is het wellicht teveel, èn bad, èn daarna nog drinken.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_56761491
ja, dat zou ik ook zeggen. badderen naar 's ochtends verplaatsen, hoeft sowieso niet (meer) zo nodig elke dag toch? dan kun je 't 's avonds ook wat makkelijker een beetje op z'n beloop laten, en zo kijken hoe haar ritme zich ontwikkelt.

KP ik hoop ook voor je dat Floor niet echt ziek is, sneu!
pi_56766037
Floor heeft tot nu haar fles binnen gehouden, maar (je raadt het al) Pien gooide de hele inhoud over.....MIJ ! Wat een bofkont ben ik toch !

Heb ze maar even in bed gelegd, maar daar zijn ze het niet mee eens.

En in bad ? Ze hebben hier geluk als we de 3x per week halen.
pi_56766038
Nijna, we hadden wel zoiets, maar we hadden minder last, omdat Chris zijn 4e fles al rond 16.00. Daarna ging hij al de nacht in. om 22/23 uur maakten we hem nog wakker voor zijn 5e fles. Om dan rond 6 uur weer wakker te worden. Dat nachtslapen hebben we langszaam opgeschoven door iets langer op te houden, tot ongeveer 19.00/19.30, maar dat is echt de max. Chris krijgt nu zijn 4e flesje nog als hij rond half 10 wakker wordt.
Badderen hebben we ook maar 2 keer voor het slapengaan geprobeerd. Chris werd daar juist wakker en actief van. Dus helemaal niet slaperig zoals men wel zegt. Inmiddels badderen we nog 2 keer per week overdag, de andere dagen met een washandje op het aankleedkussen.
Ik denk inderdaad ook dat uit de slaap halen voor een badje misschien net wat teveel is. Dus dat badderen overdag, en alleen voor dat flesje eruithalen.
Voor 4 flesjes is het nog net iets te vroeg (denk ik). Je kunt het natuurlijk wel proberen, maar dat werd ons bij 5 mnd geadviseerd door het CB.

KP, wel handig 2 van die meiden om medicijnproefjes mee te doen
Hopelijk was het alleen wat dwars eten, en is Floor snel weer happy
pi_56766079
Arme flensjes......beterschap

Meike wijst hier de Dentinox al aan, ze is er echt dol op
Maar ze krijgt alleen een paar drupjes op de speen als ze echt last heeft

En ze heeft nu nog steeds koorts.....gister de hele dag rond 38,5 en vanmorgen was het alweer 38,2
Wel lekker met mama gebadderd vanmorgen
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_56766145
Leah, ander baddermoment heb ik ook al aan zitten denken. Ga vanavond het badritueel maar ff een keer overslaan.

Bix, alleen is de ochtend niet heel handig ivm werk enzo. Het hoeft idd niet iedere dag. We zijn het dagelijks gaan doen omdat ze het zo lekker vond en erna lekker ging slapen. Maar ze heeft op het moment ook een wat droog huidje, dus wat minder badderen is helemaal niet verkeerd.

Overigens ging mn biologische wekker al om 6 uur... Nog geprobeerd om verder te slapen maar dat lukte niet. En tegen 7 uur begon Mirte geluid te maken, dus zijn we saampjes gezellig beneden een flesje gaan drinken. Ze heeft Barbapapa zitten kijken toen ik de fles maakte .

KP, wat een bofkont ben je toch!

DF, ik was maandag op het CB en daar hadden ze het er inderdaad over dat we over een maand eens konden kijken naar 4 flessen. En als ze dan zoals vanmorgen zich toch weer om 7 uur meldt denk ik toch ook dat ze daar nog niet helemaal aan toe is . Ik ga vanavond eens proberen hoe het zonder badritueel gaat.

Karin, lekker samen in bad. Gaan wij volgende week doen, dan logeren we een nachtje bij mijn ouders .
pi_56766724
Gisteren naar de negenmaandenbeurs/huishoudbeurs geweest. Gwen heeft zich voorbeeldig gedragen . Ze heeft van de hele beurs niks megekregen en de hele tijd bij mij in de draagdoek geslapen. We lagen wel de hele tijd in een deuk, want we hadden ook gewoon de maxicosi op de wandelwagen staan en iedereen maar in de maxicosi kijken waar mijn rugzak lag. . Moest haar wel om de drie uur wakker maken omdat ze zelf niet kwam voor drinken. Gelukkig werkt een luier verschonen nog steeds om haar wakker te krijgen.
pi_56766838
Heerlijk Randa!! Dat klinkt helemaal geslaagd!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_56767272
Randa, wat fijn dat Gwen zo lekker heeft geslapen! Heb je nog leuke dingen gevonden?
pi_56767361
Niet echt, wel een draagdoek gekocht en wat lekkere dingen op de huishoudbeurs en Blues Clues spelletjes voor Merlijn. Proeven op de hhb was ook erg leuk. We hebben vooral een leuke tijd gehad. Ik was samen met Magneet en Gwen.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 18:54:28 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56775120
S_oepstengel, hoe is het nu bij jullie?
Heb je zelf nog verder gezocht naar informatie of wacht je eerst de verdere onderzoeken af?
pi_56775594
Lief dat je ernaar vraagt BE
Ik heb wel wat gezocht maar ik word er nog niet veel wijzer van en sommige dingen wil ik volgens mij ook niet weten
Volgende week willen ze uitgebreid bloedprikken, lichamelijk onderzoek etc. gaan doen dus ik ben benieuwd. Ze gaan dan ook kijken of het met haar DNA is aan te tonen dus binnenkort krijgen we de difinitieve diagnose..
Verder hebben we ook een pedagogisch medewerkster toegewezen gekregen, bij haar kunnen we aankloppen voor vragen enzo.
Met Yana gaat het ondertussen gewoon goed, lekker vrolijk, hele tijd lachen enzo en ze heeft altijd honger volgens mij
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  zaterdag 16 februari 2008 @ 19:24:59 #229
108648 cattie
lieve moeder
pi_56775708
Even inbreken hoor:

KP, ik zou ze niet elke dag chamodent geven. VSM raadt dat ook af:
quote:
Chamodent druppels bij voorkeur een half uur voor/na de maaltijd toedienen, even in de mond laten houden en dan laten doorslikken. Na twee weken aaneengesloten gebruik kun je het beste een week stoppen. Heeft je kind nog steeds last van doorkomende tandjes, dan kun je het gebruik weer hervatten.
bron
pi_56776834
ik geef het ook elke dag! 2 x .... ga maar ff een weekje inlassen!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_56776934
S_oepstengel, wat fijn dat het ondanks jullie zorgen toch lekker gaat met Yana!!

Ik heb vanmiddag gezellig theegedronken met de andere zwangerschapsgym dames. Leuk om iedereen weer eens te zien. De baby's deden het allemaal goed, ondanks wat problemen (KMA, helm tegen voorkeurshouding, etc). Wat grappig was om te zien, was dat er veel verschillen waren, maar ook genoeg overeenkomsten. Qua formaat was het verschil niet heel groot, en qua ontwikkeling ook niet heel erg. Zat ook maar 3 weken in uitgerekende datum en 5 weken in geboortedatum tussen de oudste en de jongste, dus dat verklaard wel iets.. En deze trotse mama heeft een Chris (een van de jongsten) die een van de grootsten is, al wel zelf zijn flesje kan vasthouden, prima kan rollen, al 2 tandjes heeft.
De zorgen die (elke?) ik als moeder heb of ik het allemaal wel goed doe, zijn vandaag even verdwenen. Het gaat prima met Chris, we hebben geen noemenswaardige problemen, en dat geeft wel even een lekkere boost aan mijn zelfvertrouwen die ik best wel even kon gebruiken =>
  zaterdag 16 februari 2008 @ 21:07:44 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56778325
Soepie, fijn te lezen dat het met Yana gewoon lekker gaat.
Spannend wel weer al die onderzoeken.
pi_56778907
KP & Beaker, gebruiken jullie die chamodent preventief dan of omdat jullie kinderen voortdurend last hebben van doorkomende tandjes? ik zou niet op 't idee komen om dat spul doorlopend te gebruiken eigenlijk.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 21:28:09 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56779008
Lijkt mij ook niet.
Die waarschuwing om een weekje te stoppen lijkt mij ook niet voor niets. Ik lees daarin 'stop eens een weekje om te zien of de klachten terugkeren, zo ja, dan kan je weer 2 weken door gaan, zo nee dan kan je stoppen tot ze weer terugkeren'.
Homeopatisch is wel een soort van baat het niet dan schaadt het niet, maar dan nog zou ik dit niet continue gebruiken geloof ik.

Net als de druppeltjes voor krampjes, die zou je dan toch ook non-stop kunnen geven, maar dat lijkt mij ook de bedoeling niet eigenlijk.
pi_56779249
ja, ik weet ook niet precies wat er in zit, maar over die anti-krampjes druppels hebben we hier wel eens een discussie gehad omdat er ook alcohol in zit (als ik me niet vergis). in ieder geval geef je iets extra's, wat ze gewoon niet per definitie voortdurend nodig hebben. en misschien is het onzin, maar ik heb ook zo'n idee dat als 't een keer echt nodig is, dat ze er dan al zo aan gewend zijn dat 't niet meer werkt.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 21:49:23 #236
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_56779641
be hoe bevalt de zak?

soepstengel, ik denk erg vaak aan jullie en ga niet te veel op internet spitten is soms zo confronterend terwijl dat misschien helemaal niet nodig is op deze manier. Succes.

Hier is de rust weer terug. Zoë was gister ziek vandaag weer helemaal opgeknapt heerlijk vrolijk en goed geslapen voorbeeldig was ze vandaag.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 21:51:19 #237
35189 Troel
scherp en bot
pi_56779692
Ho, homeopatisch is niet baat het niet schaadt het niet!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56780077
Ik geef die druppels inderdaad preventief, zal eens navraag gaan doen over de mogelijke effecten ervan. Zal allemaal wel meevallen, denk ik zo. Maar dankjewel voor het opzoeken van de info, Cattie.

De flensjes hebben toch wel iets onder de leden, hopelijk drinken ze morgen weer melk, dat wou vandaag voor geen meter. Ben ook benieuwd of ze vannacht wakker worden..ze hebben allebei 2 boterhammen op en diksap.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 23:26:02 #239
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56782178
Ik heb nog nooit chamodent gegeven..ik geef Dean gewoon een paracetamolletje als ie tandpijn heeft..is dat niet goed dan?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_56782643
Randa en Memmel, hebben jullie toevallig in hal 1 een schorre kraai gehoord bij de Laser Company - stand, daar waar je je tanden kon laten bleken? Dat was ik dus

Ik lijk wel gek: super zwaarverkouden, bijna stemloos en met een lijf dat van top tot teen zeer doet van het zware beurs-werken ben ik vandaag, op mijn vrije dag, naar de 9 maanden beurs geweest met man en kind. Lijkt wel alsof ik in de RAI woon tegenwoordig En het was zo ontzettend leuk! Natuurlijk weer veel te veel gekocht, ook wat dingetjes gekregen en Devin heeft voor het eerst rundvlees gegeten (uit een potje), fruithapjes geproefd, koekje gegeten, voor het eerst diksap gedronken, n.b. uit een plastic cupje! En ik heb me uitgeleefd met marshmallows bij de chocoladefontein Okay, ik ben niet meer zwanger, maar tijdens de zwangerschap lustte ik bizar genoeg geen chocola meer en ik ben nu nog steeds aan het inhalen geloof ik
We hebben zo'n gezellige dag gehad, daarna nog bij mijn ouders gegeten en kleintje heeft toen voor de 2e keer vandaag warm gegeten (aardappel, pompoen, courgette, wortel, paprika uit de oven) Ben zo trots op hem en zo blij dat het eten zo goed gaat de laatste tiijd! Moeders met kieskeurige kindjes: don't worry, bij Devin heeft het ook even geduurd voordat hij de smaak echt goed te pakken had, maar tegenwoordig eet hij zo goed, zo veel en met zoveel plezier! Echt heerlijk is dat, om hem net zo te zien genieten van eten als dat ik doe (ben GEK op eten, kan er helemaal lyrisch van worden)

BE, Devin slaapt in een kortmouwige romper, pyjama erover (meestal van die pakjes, broekjes trappelt hij nl. uit) en dan, heel fout, ik weet het, een dun dekbedje. Tot 2 maanden terug lag hij in een slaapzak, maar dat vonden we niet prettig meer, hij haalde er de raarste capriolen mee uit.

Nijna, Devin gaat soms ''s ochtends, soms \s middags en soms 's avonds in bad of onder de douche, maar net hoe het uitkomt wat betreft hoe vies hij geworden is, hoe moe hij is en hoeveel tijd we hebben. Het ritueel daarna is meestal wel hetzelfde, daar letten we wel op.

Oh ja, onze vermoedens zijn bevestigd: Devin heeft eczeem Zowel een verkoopster van Weleda-producten als een lactatiekundige die hem vandaag gezien hebben zeiden het.

Beaker, wat een heftige start is dat geweest voor Jet! Niks blijvends aan overgehouden hoop ik?

S_oepstengel, ik moet zo af en toe aan Yana en jullie denken de laatste tijd nu mijn oren dichtzitten vanwege verkoudheid. Lijkt alsof er een paar kilo watten in mijn hoofd zitten, ik hoor alles gedempt. Maar bij mij gaat het straks weer over en dan bedenk ik me staads: Bij haar niet en dat breekt mijn hart
Sterkte met de onderzoeken die komen gaan, en de uitslag natuurlijk

Van de week heeft er schattig klein baby-meisje met me lopen flirten, een Down-kindje dat in haar korte leven al 2 keer geopereerd is. Dat relativeert wel, dan is Devin's jengeligheid ineens een stuk minder erg
.... met gevoel voor drama....
  zondag 17 februari 2008 @ 09:08:16 #241
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56786417
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 23:26 schreef Vivi het volgende:
Ik heb nog nooit chamodent gegeven..ik geef Dean gewoon een paracetamolletje als ie tandpijn heeft..is dat niet goed dan?
Nee hoor vief Dat is mij zelfs aangeraden door het CB bij Saskia.

Beetje afhankelijk van de ernst van de pijn en/of het te localiseren is, smeer ik bij Tijn er een klein beetje Dentinox op voor het slapen (dat is dus als ik zie waar het zeer doet) en anders idd een paracetamolletje als hij niet kan slapen van de pijn.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_56787961
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 23:49 schreef Kersjes het volgende:

Beaker, wat een heftige start is dat geweest voor Jet! Niks blijvends aan overgehouden hoop ik?
Er staan ons helaas nog wat onderzoeken te wachten incl. 2 dagopnames eentje in mei en daarna in juni of juli Af en toe eet ze gewoon heel slecht maar of dat er nou echt mee te maken heeft??!!

wat vervelend dat Devin eczeem heeft Zijn huid goed vet houden is het beste! ( Louis Witner, te koop bij drogisterij is echt een heel goed merk! Speciaal voor baby's met een droge huid er zit niks in!! )

Ik ben onlangs begonnen met Chamodent omdat er bultjes zitten in Jet haar mond,maar er komt niks door! Ze krijgt het nu pas 3 weken ( nu dus ff helemaal niet meer ) Volgens de HA kan het geen kwaad maar ik las wel even een pauze in zeg maar ..... !!
Bedankt voor de tips!!

Straks gaan we naar Rotterdam even lekker winkelen voor Jet, want ze groeit uit haar maat 74
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_56788061
hihi shopse Beaker

ik heb hier al een hele maatje 74 garderobe liggen zo ongeveer, maar daar passen pas enkele dingetjes van.
De rest is hier nog allemaal maatje 68 (merendeel zelfs nog met omgeslagen mouwen).

Niet te druk maken over dat af en toe slecht eten hoor. Daar hebben alle baby's, peuters, kleuters en groter wel eens last van. Zolang ze fatsoenlijk groeit is er echt niets aan de hand.

Jakkie vervelend Kersjes dat eczeem, hopelijk heeft Devin er zelf geen last van.
Je kunt cetomacrogol vaseline halen bij de apotheek, dat is het prettigste om dagelijks mee in te smeren. Met een receptje van de huisarts word het vergoed.
Fijn dat jullie zo'n gezellige dag gehad hebben!! En dat Devin zo goed eet.

Ik vind dat eten van die kleintjes echt zo leuk. Pepijn eet echt nog maar kleine beetjes, maar wel van alles, en met smaak.
en per keer is het ook anders wat zijn voorkeur heeft, de afgelopen 2 dagen is tomaat helemaal geweldig en moet hij van aardappel weinig hebben, terwijl dat vorige week naar binnen vloog.

Kleine slaapkop ligt hier trouwens ineens al dik 2 uur te slapen 's morgens . Dat doet ie anders NOOOIT!
  zondag 17 februari 2008 @ 12:16:20 #244
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56788294
Beaker, er staat e even niet bij waarom Jet onderzocht moet worden, mar iig veel sterkte ermee!

Devin eczeem... Balen! (Wel goed dat hij dan bv krijgt, heeft hij iig antistoffen en zo)
Heeft hij er erg last van?

Nog 12 dagen en dan gaan we aan de wortel Ben echt aan het aftellen
Eli is dit weekend erg zielig geweest, helemaal warm en rode wangen en zo, stinkluier, etc. Nog steeds geen tanden. Wel gister 3 paracetamol erin gepropt, want hij was echt heel erg zielig.
Hij heeft daarna wel de hele nacht zonder speen geslapen! Ben ik erg blij mee. Als het aan mij ligt gaan de spenen per direct de deur uit, maar ja, voor s nachts is het wel zo makkelijk. Als hij op het kdv nu ook geen speen meer krijgt (geef het nog wel mee, voor de zekerheid een paar dagen), is het gewoon klaar.

Eli heeft lekker papje gegeten bij mijn zus op schoot, die ook erg gecharmeerd was van zijn eetkunsten
En uiteraard ook braaf naar zichzelf gegrepen in de spiegel, want die andere baby is ook erg schattig
Qua maat zou ik het echt niet weten wat hij draagt. Mijn zus verzorgt hier de garderobe dus het is 6-12 mth of 6-9 mth, en rompers 62/68, maar ikheb al 74/80 gekocht.

Hebben jullie (schoon)ouders ook zo ingewikkeld gedaaan, van "ik weet echt niet hoe ik hapjes moet maken, hoor!" Ik vind het een beetje vreemd dat ze nu opeens helemaal niets meer lijken te weten...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 17 februari 2008 @ 12:27:26 #245
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56788510
Haha Davinia, een vriendinnetje van mij heeft een zoontje van 2,5 maand en vraagt regelmatig om advies, en ik moet ook al nadenken "Hoe was dat ook al weer "

Dat soort dingen vergeet je zo snel als er geen noodzaak is om ze te onthouden
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 17 februari 2008 @ 16:21:35 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56793536
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 21:49 schreef klein_spookje het volgende:
be hoe bevalt de zak?
Voor de nacht bevalt het prima, maar overdag slaapt hij toch beter gewoon onder zijn dekentje lekker strak ingepakt, dat krijg ik met die slaapzak toch niet helemaal goed voor elkaar, ondanks dat ik het lakentje overdwars gedaan heb.
Dus nu vandaag overdag iig weer onder de deken en dan moet ik nog even bedenken wat ik nou vanavond wil.
pi_56796445
Kersjes Linde heeft ook last van eczeem (gehad). Soms is het weg en soms komt het weer terug. Ze had een plekje op haar achterhoofd, maar nu ze meer haar heeft kan de huid daar bij het liggen wat beter ademen denk ik want dat is nu zo goed als verdwenen.

We gebruiken hier ook cetomacrogol vaseline. Is gewoon een soort dunnere vaseline (vaseline is dikker en kan de huid een beetje afsluiten) en voor in bad gebruiken we neutral badolie en badolie van de apotheekSoya oleum geloof ik. En vooral niet te vaak met Devin in bad want daar droogt ie dan nog meer van uit en lekker veel smeren dus
  zondag 17 februari 2008 @ 20:33:59 #248
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_56799397
Dank voor de tips, ik zal morgen eens bellen voor een recept voor die cetomacrogol.
Soms heeft Devin duidelijk jeuk, maar volgens mij valt het best mee hoeveel last hij heeft van die eczeem.

Eli al zo lang zonder speen, grote jongen

En Jet al haast uit maatje 74 gegroeid, wat groeit ze hard Of heeft Beaker te heet gewassen?
.... met gevoel voor drama....
  zondag 17 februari 2008 @ 21:15:30 #249
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_56800589
Heh bah, Devin ook al eczeem, hopelijk blijft het goed handelbaar, Kersjes voor de echt actieve vurige plekjes gebruiken we hier (uiteraard lichte) cortisonen zalf en voor de rest gewoon vaseline creme om alles vet te houden, maar het blijft toch een beetje dweilen met de kraan open soms, zeker met dit koude/droge weer.

Oh.. nieuwigheidje van Ethan: zelf zijn mobiel aanzetten, soms met voet en soms met hand.. hij kan voorlopig alleen nog bij het Bach (of was het Beethoven..) knopje, want die zit het laagst
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_56808192
quote:
Op zondag 17 februari 2008 20:33 schreef Kersjes het volgende:

En Jet al haast uit maatje 74 gegroeid, wat groeit ze hard Of heeft Beaker te heet gewassen?
Nee hoor, ik was altijd op 30 graden! Jet is lang en daarom is het meeste te kort
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')