abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56660525
Vorige topic: Het grote kleine babietjes topic deel 133

Babietjes:

***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
12 december 2007: Caspar, zoon van Droeke en Droekestijger
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
24 december 2007: Maarten, zoon van Ardenlyn
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben, zoon van Troel en Bert
17 januari 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
6 februari 2008: Dennis, zoon van Hestria
7 februari 2008: Matthijs, zoon van Suerte
9 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
9 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje

Quote uit vorige topic:
quote:
Op maandag 11 februari 2008 09:48 schreef Suzanna het volgende:
Hier zo'n nuchtere die het onzin vindt om zoveel geld uit te geven voor slofjes waar ze zo weer uit groeien. Die van de Hema zijn in mijn ervaring zelfs fijner dan zgn. ' Zootjes'. Gaan veel minder makkelijk uit... Zootjes krijgen handige kinders ook makkelijk uit!

Hema-slofjes van leer zijn ook soepel, hebben ook opgeruwd leer aan de onderkant en zorgen er dus voor dat kindjes niet uitglijden.
En pasgeleden heb ik op de markt ook slofjes gekocht, 10 euro, ook leer met opgeruwd leer aan de onderkant. Waren ook heel schattig. (en ik ben er alweer 1 van kwijt, ben blij dat die geen 35 euro kostten!)

Maar goed, zelluf weten hoor ik snap het ook wel weer, maar voor de mensen die niet zoveel geld te besteden hebben: marktkraampjes hebben ze soms, en in mijn ervaring zijn de Hema-leren-slofjes ook heel goed.

Link:
Hema-slofjes

[ Bericht 22% gewijzigd door Lois op 14-02-2008 19:20:16 ]
pi_56660755
Ha ik vroeg me al af waar het nieuwe topic was

Hier hebben ze ook altijd van die leuke slofjes bij de hema, maar altijd net niet in de maat die ik voor Linde nodig heb. Ze heeft trouwens al een paar donkerblauwe gehad (die zijn inmiddels te klein) en ik heb nog een paar donkerblauwe alvast voor op de groei. Waren deze zomer bij Kruidvat in de aanbieding voor maar 10 euro dus die kon ik niet laten liggen.

Vannacht hebben we echt zooooo lekker geslapen En vanmorgen belde mijn moeder om 7 uur om te vertellen dat alles tijdens het logeren prima was gegaan. Vannacht was ze 2x wakker ivm speentje, maar verder geslapen als een blok. Toen mijn moeder belde, sliep Linde ook nog. We snappen er echt helemaal niks van Waarom slaapt ze daar wel gewoon en bij ons niet? Heb er zelfs nog even aan gedacht dat ze het bij ons misschien niet leuk vindt
pi_56660826
Stiemie, is zeker niet omdat ze het bij jullie niet leuk vind.
Het gezegde "vreemde ogen dwingen" gaat bij baby's soms ook al op.

Alle neefjes en nichtjes van Pepijn (3 stuks) slapen door 's nachts sinds ze 2 nachten op rij bij oma gelogeerd hebben. En dat is echt niet omdat oma ze de hele nacht laat krijsen ofzo. Gewoon raar

Er gewoon van genieten dat zowel jullie als Linde nu een nachtje goed geslapen hebben. Wie weet heeft ze het nu weer door en gaat het vannacht ook goed.
pi_56660876
Zo trots op m'n mannetje
2 nachten terug 23:00 voeding en daarna geslapen tot 4:30
Voeding en doorgeslapen tot ong 8:00

Gisteren voor de 1ste keer op visite en veel te lang gebleven
Was heel gezellig en Maarten was erg relaxed maar achteraf was het toch beter om korter te blijven maar helaas.
Hij was heel druk met zijn voeding om 23:00 en ik had echt zoiets van potdomme ik heb het verpest
Ging zo goed die ene nacht en nu zal het wel mis gaan en zal hij niet gaan slapen.
Ikzelf was bekaf en ook voor mij was het op visite gaan veel te lang.
Mijn man heeft maarten over genomen en zei van "ga jij maar alvast op bed liggen ik kom straks wel als hij in bed ligt"

Had al een heel groot vermoeden dat het weer een slapeloze nacht zou zijn maar ineens na een half uurtje kwam mijn man in bed en we zijn in slaap gevallen.......tot kwart voor 5!!!!!
Maarten is net als die nacht ervoor heerlijk gaan slapen.
Voor ons echt zo'n fijn iets omdat ik niet anders wist dan slecht slapen tijdens de zwangerschap en voor beide ong 2 a 3 uurtjes achter elkaar slapen sinds Maarten er is.
Na de 5 uur voeding ook weer gaan slapen tot 8:00

Supertrots ben ik op hem !!

Ook ineens sinds 2 a 3 dagen doet hij zijn hoofd heel veel omhoog als hij op m'n borst ligt en kijkt hij wat in het rond met z'n wiebelkoppie en als binus vandaag tijdens het veschonen kreeg ik een kadootje van Maarten........z'n allereerste echte glimlach terwijl hij wakker was en met een "uhhuh uhhuh" geluidje erbij
Hij lachte tot nu toe echt alleen als hij half in dromenland was maar nu een hele echte glimlach
Machtig mooi!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2008 10:42:49 ]
pi_56660896
Ja we hopen nu ook dat ze weer terug in haar oude ritme is en gewoon weer lekker gaat doorslapen, maar het is toch wel even moeilijk hoor als je hoort dat ze daar zo lekker slaapt (Al is het natuurlijk wel heeeeel fijn om te weten dat ze het daar zo naar haar zin heeft)

Edit: Ardenlyn je klinkt helemaal verliefd op je mannetje
pi_56660930
moet je je vooral niet schuldig over voelen hoor stiemie, gewoon af en toe gebruik van maken.

Net als later wanneer ze bij oma wel groenten willen eten en thuis niet ofzo.
Dan laat je ze gewoon 1x per week bij oma eten, en dan hebben ze weer voor een week genoeg groenten binnen
pi_56660949
Alweer een nieuw topic.. Gaat lekker snel zo..

Hier heeft Chris ook voor het eerst doorgeslapen bij mijn ouders. En van 7->6 flesjes, en van 6->5 flesjes. Maak er maar gewoon lekker gebruik van.. Jullie hebben weer een vrolijke Linde die lekker heeft geslapen. Jullie hebben bijgeslapen.. En hopelijk blijft Linde ook lekker slapen bij jullie!

Ga hier toch ook nog lekker opnieuw zeggen dat we een tandje hebben!!! Een van zijn 2 onderste voor tandjes.. En helemaal zonder problemen. Geen koorts, pijn, ofzo gezien.. Ik voelde gisteren voor "de grap" eens of er al iets zat, en daar was een scherp randje al door het tandvlees heen! Zo mogen ze allemaal wel doorkomen
pi_56661155
Stiemie, fijn dat Linde het zo goed heeft gedaan bij je ouders logisch dat je je even onzeker voelt, maar kop op; het komt allemaal vanzelf goed!

Een tandje voor Chris! En zo makkelijk!

Ardenlyn, wat klink je trots en gelukkig

Hier weinig nieuws. Ethan is nog steeds de leukste, liefste en makkelijkste baby ter wereld (maar het is stiekem echt zo.. ik weet gewoon soms niet waar we het aan verdiend hebben )
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_56661351
Zo Chris een tandje zonder heel gebeuren eromheen Kan ie niet even aan Linde uitleggen hoe hij dat gedaan heeft?

Fijn om te lezend at ik me niet schuldig hoef te voelen het wordt gelukkig ook al wat minder en ik heb besloten om er dan maar gewoon schaamteloos van te gaan profiteren
  maandag 11 februari 2008 @ 11:10:55 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56661439
Wat fijn Ardenlyn!

Wij zijn hier gezegend met een (vooralsnog) lekker slapertje. Vanaf een uur of 23 tot 7-8 uur door! Echt zo lekker!

Vanmorgen zijn we naar het ziekenhuis gegaan voor een controle op zijn sleutelbeentje. Alles was in orde en ook de suikerprikjes van de eerste dag gaven geen reden voor een vervolgafspraak dus vooralsnog gaan we maar hopen dat we nooit meer bij een kinderarts hoeven te zijn met hem.

Ik had gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om even te vragen wat we zouden moeten/kunnen doen aan zijn hongergevoel. De laatste paar avonden lijkt hij niet genoeg te hebben aan de 120 cc bij zijn fles van 8 uur, dus we mogen nu 150 geven (hij krijgt 6 x 120) of evt. met johannesbroodpitmeel kijken of hij dat prettig vind dan.
Kan dat dan gewoon met dezelfde speen? Er zit nu een avent 1 op, of zouden we daarvoor een 2 moeten doen dan?
  maandag 11 februari 2008 @ 11:14:29 #11
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_56661524
brighteyes wij gebruikten toen zo;n 3 standen speen, misschien dat wat slimmer kunnen jullie zelf even spelen/bepalen wat voor sasha het fijnste is.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_56661669
Hier gaat de 3-standen speen in standje 1 sneller dan de gewone 2 speen van Avent. Maar misschien verschilt dat nog per merk?
pi_56661725
BE, met de JBPM geven we eerst de nr 2, en halverwege de fles de 3 standenspeen op stand 1..
Alleen op de nr2 speen komt hij niet verder dan halverwege, of de 3 standenspeen gaat het veeeel te snel.

Stiemie, Ik zal het Chris eens vragen.. Het enige wat ik heb opgemerkt was het oefenen van zijn prodent lach:
  maandag 11 februari 2008 @ 11:47:37 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56662274
Ok, ik zal eens even kijken dan.
We gaan sowieso eerst eens die 150 proberen, kijken of hij daar dan genoegen mee neemt, zo niet gaan we jbpm eens proberen.
pi_56662353
Agossie Chris (Ziet er altijd een beetje vreemd uit als ik dat typ omdat mijn vriend ook Chris heet )

Voortaan moet je je lach natuurlijk wel zo aanpassen dat je met je nieuwe tand kunt pronken he
pi_56663134
aaaghhh! Chris wat een hompie!

Stiemie, ik denk dat Linde jullie een beetje aan het uit proberen is Voel je nou niet schuldig, want dat ik nergens voor nodig

Deepfreeze, dat boekje is geweldig echt! Duizend maal dank voor de tip maar dat had ik al gezegt geloof ik

BE, wij bleven Jet gewoon de fles geven met een S speen van Difrax ( nummer 1 van Avent ) en dat ging echt wel goed Ook omdat ze dan wat langer deed over haar fles ipv dat hij binnen 10 tellen leeg was en daarna piepte voor meer

Die slofejs van de HEMA zijn hier altijd uitverkocht maar inderdaad daar hebben ze ook leuke!

Maarten, knapperd!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_56663442
Net voor de eerste afspraak naar het CB geweest... Mn manneke weegt gewoon al 5110 gram!!
En hij is nu 52.5 cm...

Alles zag er goed uit en we stonden zo weer buiten... Volgende keer "mag" ie voor zn eerste prikkie...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  maandag 11 februari 2008 @ 12:59:26 #18
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_56663681
O ff snel zijn net naar het cb geweest. Zoë is nu 8 wk en 3 dagen weegt 4,9kilo en is 55,5 cm lang. Ze is nog kleiner dan haar zus toen was en dat was al zo een mupke.
Verder alles goed volgens de dame was ze erg sterk in haar nekje en de rest van haar spiertjes. Over een ruime week terug komen voor een prikje ivm verkouden nu.

Ik vroeg me af wat die twee bulten in haar mond zijn aan de bovenkant (haar tanden zitten al heel erg aan de oppervlakte ahhhhh

Nu ga ik zo naar de vk (nnnneeeee ben niet zwanger hihi) ff voor nacontrole en gesprek.

Zoë doet het verder goed drinkt bv uit de borst en fles en heeft eindelijk de speen gepakt ipv mijn pink dat geeft mij even wat meer ruimt ook al is de speen niet het meest ideale maar goed.
pi_56664048
Wat een grapig dat verschil tussen mini spookje en mini vamp. Terwijl er een maand tussen zit in leeftijd..

Beaker, dat had je al gezegd Maar graag gedaan! En dat Jet het ook geweldig vind is helemaal mooi meegenomen..
  maandag 11 februari 2008 @ 13:22:08 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56664121
Nou, ik ga zo maar even voeding voor hongerige babietjes halen denk ik.
Hij was hier om 1 uur niet meer te houden terwijl hij pas om 2 uur weer een fles mocht.
Die zit er nu dus gewoon alvast in.
pi_56664337
Sasha kleine smulpaap!

Ja Beaker dat idee hadden wij ook al van dat uitproberen Maar ik snap niet waarom. We hebben haar er nooit uitgehaald als ze huilde en als er echt iets is 'troosten' we altijd in haar eigen kamertje zodat ze neit het idee krijgt van huilen -> lekker binnen op de bank.
Ze is nu trouwens 6 maanden en 3 weken. Kunnen ze dan al uitproberen?
  maandag 11 februari 2008 @ 13:38:20 #22
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56664360
quote:
Op maandag 11 februari 2008 13:22 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, ik ga zo maar even voeding voor hongerige babietjes halen denk ik.
Hij was hier om 1 uur niet meer te houden terwijl hij pas om 2 uur weer een fles mocht.
Die zit er nu dus gewoon alvast in.
Dat kreeg onze middelste bull ook. En tot ver na zijn eerste verjaardag ook nog een nachtvoeding Wacht ik had een punt met deze post.
Ze gaan je op het bureau vast vertellen dat het niet hoeft enzo. Maar volg je gevoel aangaande de trek van je kind! (ook al slaapt die wel lekker door zie ik nu )
Ik ben zo blij dat ik die extra voeding (later ook nog met rijstebloem erin ) heb volgehouden. Nu is zijn gewicht aan de lage kant in verhouding tot zijn lengte maar hij eet nog steeds met gemak 8(!) boterhammen tussen de middag. Het is een kind met snelle verbranding.
maar goed, dit dus even...
(terug naar lurkstand )
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_56664364
De flensjes zijn terug van het zkh !
Beide 8 kilo.
Beide 74 cm.

Nog ff gevraagd wat betreft flessen etc (nav gesprek weekje geleden hier). Kinderarts zegt rond 1e jaar naar 2 flessen. Met 9 maanden is 3 flessen melk (zo'n 600 ml) echt prima. De rest is allemaal mooi meegenomen
pi_56664471
Die kleine pannekoekjes gaan lekker gelijk op! Hoeven ze nu niet meer terug?

En dan hebben we nog 3 maanden om een fles te laten verdwijnen.. Dat moet lukken
pi_56664545
Zo dan, worden grote flensjes

Soms is het best makkelijk datik me niet druk hoef te maken over hoeveelheid melk...
Dat is dan weer het makkelijke van borstvoeding. Al komt dat kolven af en toe wel me neus uit.

Pepijn heeft trouwens geen koemelkallergie
Ik zelf wel daarom nu voorzichtig uitgeprobeerd en Pepijn 3x hapjes yoghurt mee laten eten met zijn papa. Maar dat ging gewoon goed. Geen extra huiduitslag, jengeligheid of andere vervelende dingen.
pi_56664583
Gwen mag donderdag voor het eerst echt naar het bureau. Ze lijkt al zo groot en of ze hier gewoon al weken is, het is allemaal zo normaal dat ze er is. Ben donderdag ook echt benieuwd hoe groot en zwaar ze is. Of ze het goed doet op mijn voeding.

Fijn dat Pepijn geen koemelkallergie heeft.

Wat gaan hier de kindjes nu hard.
pi_56664947
P_iglet, wat fijn, geen KMA voor pepijn!!
  maandag 11 februari 2008 @ 14:25:24 #28
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_56665127
quote:
Op maandag 11 februari 2008 13:49 schreef p_iglet het volgende:
Zo dan, worden grote flensjes

Soms is het best makkelijk datik me niet druk hoef te maken over hoeveelheid melk...
Dat is dan weer het makkelijke van borstvoeding. Al komt dat kolven af en toe wel me neus uit.

Pepijn heeft trouwens geen koemelkallergie
Ik zelf wel daarom nu voorzichtig uitgeprobeerd en Pepijn 3x hapjes yoghurt mee laten eten met zijn papa. Maar dat ging gewoon goed. Geen extra huiduitslag, jengeligheid of andere vervelende dingen.
oh wta fijn!!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 11 februari 2008 @ 14:33:03 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56665265
quote:
Op maandag 11 februari 2008 13:38 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Dat kreeg onze middelste bull ook. En tot ver na zijn eerste verjaardag ook nog een nachtvoeding Wacht ik had een punt met deze post.
Ze gaan je op het bureau vast vertellen dat het niet hoeft enzo. Maar volg je gevoel aangaande de trek van je kind! (ook al slaapt die wel lekker door zie ik nu )
Ik ben zo blij dat ik die extra voeding (later ook nog met rijstebloem erin ) heb volgehouden. Nu is zijn gewicht aan de lage kant in verhouding tot zijn lengte maar hij eet nog steeds met gemak 8(!) boterhammen tussen de middag. Het is een kind met snelle verbranding.
maar goed, dit dus even...
(terug naar lurkstand )
Lief!

De kraamhulp zei toen ook al dat hij een hongerige baby leek te zijn maar door de spruw is dat een beetje naar de achtergrond verdwenen lijkt het.
Nu dat helemaal weg is hebben we gewoon een hongerlapje.

Ik heb net voeding voor hongerige baby's gehaald en daar gaan we het maar eens mee proberen.
Ik was blij dat de kinderarts in het ziekenhuis idd zei dat evt. jbpm zou mogen, dan lijkt me dit (met extra rijstzetmeel voor de vulling zonder extra kcal) ook niet zo'n probleem.
pi_56665312
quote:
Op maandag 11 februari 2008 12:46 schreef vamperotica het volgende:
Net voor de eerste afspraak naar het CB geweest... Mn manneke weegt gewoon al 5110 gram!!
En hij is nu 52.5 cm...

Alles zag er goed uit en we stonden zo weer buiten... Volgende keer "mag" ie voor zn eerste prikkie...
hebben ze nog wat gezegd over het hangen?
pi_56665334
quote:
Op maandag 11 februari 2008 13:45 schreef Deepfreeze het volgende:
Die kleine pannekoekjes gaan lekker gelijk op! Hoeven ze nu niet meer terug?

En dan hebben we nog 3 maanden om een fles te laten verdwijnen.. Dat moet lukken
We hoeven niet meer terug. Vind het wel jammer, gezellige/aardige/lieve mensen in het Bronovo !
pi_56665362
quote:
Op maandag 11 februari 2008 14:35 schreef draculettetje het volgende:

[..]

hebben ze nog wat gezegd over het hangen?
Neuj.... Alleen dak gezien het gewicht dat ie bijgekomen is me echt geen zorgen hoef te maken dat ie niet genoeg krijgt!! Ze vond het draagdoekidee wel een goed plan... Heb er van de week 1 gekocht...Nu ff afwachten wanneer ie binnenkomt
pi_56665379
quote:
Op maandag 11 februari 2008 14:37 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Neuj.... Alleen dak gezien het gewicht dat ie bijgekomen is me echt geen zorgen hoef te maken dat ie niet genoeg krijgt!! Ze vond het draagdoekidee wel een goed plan... Heb er van de week 1 gekocht...Nu ff afwachten wanneer ie binnenkomt
kee, ik hoop dat dat goed gaat werken in ieder geval we keep in touch....
pi_56665454
quote:
Op maandag 11 februari 2008 14:33 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Lief!

De kraamhulp zei toen ook al dat hij een hongerige baby leek te zijn maar door de spruw is dat een beetje naar de achtergrond verdwenen lijkt het.
Nu dat helemaal weg is hebben we gewoon een hongerlapje.

Ik heb net voeding voor hongerige baby's gehaald en daar gaan we het maar eens mee proberen.
Ik was blij dat de kinderarts in het ziekenhuis idd zei dat evt. jbpm zou mogen, dan lijkt me dit (met extra rijstzetmeel voor de vulling zonder extra kcal) ook niet zo'n probleem.
Toen ons monstertje geboren en gewogen was riep ik enthousiast dat ie dan wel meteen door mocht slapen, met zo'n gewicht ( en bijbehorend speklaagje) kon het wat lijhuh niet????

Niet dus nee.... Juist omndat ie wat zwaarder dan gemiddeld was en zich dus al in de baarmoeder goed heeft weten te voeden betekende juist dat ie nu ook wel wat meer zou willen!!
En hier is het dus ook nog steeds een vreetzakkie wat om de 2 of 3 uur aan de borst wil.... 's avonds dus nog vaker en helaas niet om zich vol te vreten voor de nacht.... dan komt ie ook gewoon om de 2 of 3 uur.
pi_56665496
quote:
Op maandag 11 februari 2008 13:17 schreef Deepfreeze het volgende:
Wat een grapig dat verschil tussen mini spookje en mini vamp. Terwijl er een maand tussen zit in leeftijd..

Beaker, dat had je al gezegd Maar graag gedaan! En dat Jet het ook geweldig vind is helemaal mooi meegenomen..
Ja...Moest er ook om lachen.... Ben wel blij dat at monster nog wel "baby-achtig" is... Niet dat we opeens zo'n peuter op schoot hebben ofzo!!
pi_56665603
Suzanna, die van de Hema zijn idd een stuk goedkoper. Overigens zie ik hier bij de hema vaak alleen maar grote maten hangen... Nog niks aangeschaft, ik zie het nog wel even. Straks heeft ze nog genoeg schoeisel nodig en eigenlijk heeft ze stiekum al een paartje blauwe slofachtige dingetjes en rose gympjes dus misschien heeft lief toch wel een beetje gelijk... . Maar ze zijn zo leuheuk!

Stiemie, wat lekker dat ze goed geslapen heeft! Misshcien heeft ze nu wel de slag weer te pakken en gaat ze bij jullie ook weer lekker doorslapen.

Ardenlyn, je trots glimt van je post af lekker joh!

DF, een tandje . Mooie prodentlach!

Jelly, moet je het ergens aan verdient hebben dan? Lekker genieten hoor .

Klein spookje, netjes hoor Zoë!

KP, gelijke flensjes dus . Lekker dat ze niet meer terug hoeven.

p_iglet, fijn geen koemelkallergie .

BE, met johannesbroodpitmeel wordt de voeding wat dikker, dus het is even kijken wat het beste werkt. Ik had hier toen we Friso comfort (met JBPM) gingen geven niet meer genoeg aan speen 1 van Avent en 2 wilde eigenlijk ook niet. 3 standen speen ging veeeeeel te snel en uiteindelijk zijn we op speen 3 uitgekomen. Ging in het begin nog wel snel, maar nu is ze er aardig aan gewend
(heb ook nog een tijdje eerst speen 2 en dan speen 3 gegeven). Ik zou een 2-speen in huis halen en kijken hoe dat gaat als hij nu nog uit 1 drinkt... Het blijft een kwestie van uitproberen.

Mirte is weer gewogen en gemeten... uhum, sinds 25 januari ruim een halve kilo gegroeid . 5,3 kilo en 61 cm. Ineens ging het lijntje wat stijler omhoog in de groeigrafiek .
Prikjes weer gehad, voorlopig zijn we er even vanaf tot 11 mnd. Was wel prettig, er was vandaag een stagiaire bij en ze deden beide prikjes tegelijk. Stagiaire 1 beentje, wvpk 1 beentje. Dus het was 1 keer goed brullen en toen had ze nog een troostslokje in de fles.
Mijn lieve kleine stoere dametje . Ik ga een flesje maken, haar uit bed halen en dan eens even kijken of we zo een blokje om kunnen. Want het is heerlijk weer.
Hopelijk krijgt ze niet teveel last van die stomme prikken. Vorige keer had ze er behoorlijk last van...
Fake it till you make it...
  maandag 11 februari 2008 @ 16:13:53 #37
35189 Troel
scherp en bot
pi_56666968
quote:
Op maandag 11 februari 2008 12:46 schreef vamperotica het volgende:
En hij is nu 52.5 cm...

wij hebben 3 maart pas eerste afspraak
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56667787
Hoi allemaal!!

Wat onwerkelijk, uit het Z&G topic, waar ik eigenlijk nooit had verwacht ooit in te komen, zomaar in het babiestopic.

Jennifer doet het echt heel goed. Borstvoeding is, zoals verwacht, vreselijk moeilijk. Door moeilijke tepels en een kindje dat vreselijk hard zuigt is het al niet meer mogelijk om haar gelijk aan de tepel te leggen. Ik heb een kraamzorg die heel goed kan aanleggen, maar het is niet te doen. Maar ondanks dat ik nu dus met een beschermer moet voeden drinkt de kleine enorm goed. Eigenlijk zelfs beter dan ze had gedacht. Na 1 borst valt ze wel echt in slaap, want het is heel hard werken voor haar.

Vannacht was echt een rampenplan. Maar we hopen gewoon op beterschap, ze moet nog even in een ritme komen. Dat komt echt wel goed.

Ik ben zo trots op mijn meisje. Ze is zo mooi en zo lief. Vandaag is ze lekker in bad geweest, ook dat ging goed. Het is gewoon een ideaal kindje!

Dat was het wel voor vandaag. Ik geniet nu heerlijk van mijn desparado, na 9 maanden eindelijk een drankje! (en dat op maandag..)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_56667847
quote:
Op maandag 11 februari 2008 16:13 schreef Troel het volgende:

[..]

wij hebben 3 maart pas eerste afspraak
Hoezo zo laat dan pas eigenlijk?

Wij 'mogen' 18 febr. Alleen dan niet voor een afspraak met de arts zoals in de eerste maand zou moeten, maar de verpleegkundige, want de arts zat al vol en de eerstvolgende plek zou te laat pas zijn (eind febr...dan vonden ze te laat als de afspraak met 1 maand moet plaatsvinden...)
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_56667852
Ik feliciteer je gewoon hier Ticootje, gefeliciteerd met de geboorte van jullie Jennifer!!!

Je klinkt als een heeeele trotse moeder, heerlijk hoor!

Wel jammer dat je niet meer zwanger bent, kon erg lachen om je ongeduldigheid
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 11 februari 2008 @ 18:02:20 #41
35189 Troel
scherp en bot
pi_56668624
quote:
Op maandag 11 februari 2008 17:16 schreef TearSong het volgende:

[..]

Hoezo zo laat dan pas eigenlijk?

Wij 'mogen' 18 febr. Alleen dan niet voor een afspraak met de arts zoals in de eerste maand zou moeten, maar de verpleegkundige, want de arts zat al vol en de eerstvolgende plek zou te laat pas zijn (eind febr...dan vonden ze te laat als de afspraak met 1 maand moet plaatsvinden...)
Hier zit de arts dus vol. De assistente is toen thuis langs geweest en toen gaf ze deze dag door. We mogen wel lekker vroeg
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56668843
Ticootje leuk dat je hier ook komt posten, heb net op je log even je kleine prinses bekeken, wat een mooierd!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_56668869
Ticootje en jennifer, welkom hier
pi_56669838
Hallo ticootje en jennifer
Wat een lieve foto's op je weblog!!

Zo precies komen die CB afspraken toch niet? wij hadden de eerste met 1,5 mnd, daarna met 2,5 maand, 4 en 5.. Terwijl dat dus 1,2,3,4 maand had moeten zijn.. Zijn prikjes heeft Chris dus ook wat later gehad. Maar dat is alleen zorgen dat we de 11 mnd prik niet eerder krijgen (min 6 mnd tussenpose).
En we gaan nu met 6 mnd gewoon weer en lopen weer op schema..
  maandag 11 februari 2008 @ 20:50:14 #45
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56671823
Zo he, moest effe flink bijlezen hoor!

Ticootje welkom hier!

Breaking news vanuit de box: Anna gaat uit zichzelf staan! We stonden in de keuken even te babbelen, zegt mijn man: heb jij Anna staand neergezet? Ik zeg nee, hoezo? Staat mevrouw glimmend in de box naar ons te kijken. Ze heeft het truukje nog 3 keer herhaald dus het was geen toevalstreffer!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 11 februari 2008 @ 22:01:53 #46
35716 assie
HattrickJUNK...
pi_56673536
Iemand tips voor regeldagen ???

Ons kleine meidje Sophie zit sinds gisteren (waarschijnlijk) in haar 6 maanden regeldagen.... Begin vannacht met gillen, krijsen, pfff heel vermoeiend. En niet meer willen slapen vervolgens.
Rest van de dag hetzelfde beeld. Kan een tijdje goed gaan om vervolgens weer een tijdlang het op een gillen te zetten. Naar bed brengen wil niet, knuffelen is ook niet goed.....

Iemand een goede tip????
@ Hattrick: FC Loda Maddeus (146377)
De voorste kruisband operatie: Assie VKB Operatie
AD '69 - De Graafschap - Tottenham Hotspur F.C. - Fiorentina - Bayern Munchen
pi_56674169
Anna

Mirte heeft weer behoorlijk last van die stomme prikken . Gelukkig zijn we er nu even vanaf!
Morgen maar even zien hoe het gaat, als ze zo hangerig blijft ben ik eigenlijk niet van plan om te gaan werken... Trouwens, als ze koorts heeft mag ze niet eens naar t KDV...
  maandag 11 februari 2008 @ 22:50:42 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56674843
quote:
Op maandag 11 februari 2008 22:01 schreef assie het volgende:

Ons kleine meidje Sophie zit sinds gisteren (waarschijnlijk) in haar 6 maanden regeldagen.... Begin vannacht met gillen, krijsen, pfff heel vermoeiend. En niet meer willen slapen vervolgens.
Rest van de dag hetzelfde beeld. Kan een tijdje goed gaan om vervolgens weer een tijdlang het op een gillen te zetten. Naar bed brengen wil niet, knuffelen is ook niet goed.....

Iemand een goede tip????
Aanleggen?
pi_56676129
Ticootje, welkom hier! En nog van harte met Jennifer

Beterschap voor Mirte, Nijna!

En Anna, wat een prestatie!
Red de zeehond!
pi_56678242
Hier lijkt mevrouw ook aan het regelen te zijn. Niet willen slapen alleen dicht bij ons willen zijn en dan nog het liefst boven op de borst. Het is geen honger, geen vieze luier en geen krampjes, aan het regelen dan. Oei ik groei erbij gepakt. Mmm, zou wel eens kunnen al is het vroeg. Maar ze ligt als ze wakker is al zo om zich heen te kijken, het lijkt zelfs of ze zich verveelt in de box .

@Assie, aanleggen zou je kunnen proberen, maar ik denk dat dicht bij je houden ook gewoon erg prettig is voor je kindje. Vaak is dat jgenoeg wat ze willen als ze gaan regelen. Hier had ik gisteren het gevoel dat mijn tepels er werden afgezogen en heb haar lekker dicht bij me gehouden en ipv ieder uur aanleggen het een beetje gerekt, geen zin in kapotte tepels .
pi_56678591
Ticootje welkom

Nijna wat balen dat Mirte zo'n last heeft van haar prikjes

Anna wat goed!

Stiemie, Ik heb even in het Oei ik groei boek gekeken, maar het zou ook een sprongetje kunnen zijn? Dan duurt het iig van maar even

Opa en oma komen straks en dan gaan we naar de kinderboerderij Daar is ze nog niet eerder geweest, maar gisteren waren we bij vrienden en die hebben kippen ( die los in de tuin lopen ) en dat vond ze geweldig! Keihard lachen om die beesten
Vanmiddag even naar de HEMA, want ze hadden hele leuke kleertjes in de aanbieding

en voor iedereen die ik vergeten ben Ik vergeet echt de helft altijd .....
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_56678602
Randa, als ze zich verveelt, misschien iets nieuws om naar te kijken?
Bij mama en papa is natuurlijk ook het aller- allerfijnst .

Mirte had vanmorgen 37,5 . Gisteren 2 keer een zetpilletje gegeven. Maar die van 11 uur kwam er waarschijnlijk net zo hard weer uit. Want na de fles produceerde ze me een spuitluier... . Toch maar niet een nieuwe gegeven. Hopelijk was dit het dan voor deze prikken-ronde. Maar vorige keer kreeg ze de dag erna echt koorts... dus ik juich nog maar niet...
pi_56678606
Beaker, veel plezier op de kinderboerderij en bij de HEMA natuurlijk .
pi_56678627
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 09:04 schreef Nijna het volgende:
Beaker, veel plezier op de kinderboerderij en bij de HEMA natuurlijk .
Jaaaa! Ik maak foto's hoor!

Oja, en vandaag ook nog knutselen voor papa en de opa's en oma's want het is donderdag Valentijnsdag Jet heeft het druk vandaag
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_56678633
We hebben de box pas uitgebreid met speelgoed zodat we afwisselend iets neer kunnen zetten voor haar om naar te kijken, maar ze eigenlijk te klein ervoor. Ze vindt het rondkijken op de arm leuker, dus loop ik of Magneet de hele dag met haar te sjouwen. Ach ja. Vandaag is ze rustig, althans nu nog. Gelukkig maar.
pi_56678669
Sjouw ze Randa, draagzak misschien een optie dan?
pi_56679176
heej Beaker, je brengt me op een idee, knutselen voor valentijnsdag.....dat gaat Meike morgen ook maar eens doen!! (das mijn vrije dag, ik moet strakjes werken)
De vorige keer heeft Meike voor papa een vissenkom gemaakt, 2 handafdrukjes gemaakt, die op zijn zij in een kom (van papier)geplakt, oogje erop en je hebt een vis. Paar waterplantjes erbij knippen en klaar is het kunstwerk. Misschien een idee voor jullie? (niet voor valentijn maar voor een verjaardag ofzo)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_56679220
Draagdoek en draagzak allebei aanwezig
pi_56679408
dag dames!

knutselen voor valentijnsdag??
ehm...daar doet ilse marit niet aan hoor!

Hier een wat zieke ilse, véééél hoesten en in loop van de dag koorts.
's Nachts wakker van het vele hoesten en vanmorgen zat het snot over haar hele gezichtje!
Arme ding.
Ik voel me zelf ook overduidelijk zwanger, in de niet fijne zin.
Kortom, fijn dat de zon buiten schijnt en dat het één en ander relativeert!
  dinsdag 12 februari 2008 @ 10:03:01 #60
35189 Troel
scherp en bot
pi_56679453
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben, zoon van Troel en Bert
17 januari 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet

Best jammer van die 2 keer 17, in plaats van 16 en 17, dan hadden we een heel mooi rijtje gehad
Wel gaaf dat het echt een bij elkaar groepje is!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56679511
Eigenlijk nog niet bij stil gestaan dat er nog meer zokort op Gwen zaten. Leuk ja, Merlijn heeft dat helemaal niet daar zit alleen Arwen 3 dagen na hem en Kim begin december. Dit is wel veel leuker zo kort op elkaar.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 10:11:16 #62
35189 Troel
scherp en bot
pi_56679617
Ik moest er ineens aan denken toen je over die sprongen begon, want Ruben is vandaag al de hele dag (sinds een uur of 6) hangerig en alleen stil als hij bij mij ligt (arme Bert ). Sprongetje? Hij heeft de afgelopen dagen erg veel gedronken, dus wie weet?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56679764
Mag Maarten ook erbij?
Zie ineens dat hij er niet instaat.

Vandaag moe!!
Vannacht heeft Maarten helaas niet doorgeslapen en wilde de voeding vroeger hebben.
Hij had vorige avond om 11 uur ong 30/40 ml laten staan en wie weet is dat de reden dat hij eerder kwam.
Ook is mijn man ziek en heeft de hele nag overgegeven dus die kon ik moeilijk naar boven sturen.
Gisteravond wou ik tussendoor even heerlijk slapen maar na 1 uurtje kwam hij om maarten te geven omdat hijzelf misselijk was.
Helaas voor mij..ben op en moe en Maarten is sinds 2 dagen zo onwijs druk!!
Eindelijk na een hoop gewoel slaapt hij bij mij op de borst maar zodra ik hem in z'n bedje leg is hij na 10 minuten wakker en huilt.

Zal dit zo'n sprongetjes zijn?
pi_56679879
Ticootje, gefeliciteerd met je dochter en welkom hier!

Anna, leuk he, dat staan. Devin is er ook gek op.

Hij trekt zich overal aan op: neuzen, haren, halskettinkjes, papa´s sikje, mama´s borsten

Regeldagen, sprongetjes.... Heel zwaar heel vermoeiend en vervelend voor ouders en kind. Maar....die nare dagen/weken/jaren? gaan gelukkig ook weer over en dan kan je dubbel zo hard genieten van elkaar! Sterkte allemaal

Beaker, ik vergeet ook altijd waar ik nog op wilde reageren, korte-termijn-geheugen lijkt hier niet meer te bestaan geloof ik

Devin is verkouden: hoesten, niezen een een chronisch vies neusje waar ik dan niet aan mag zitten. Ik denk dat dat de reden is dat hij de afgelopen 2 nachten weer zo ongeveer om het uur krijsend wakker is geworden.
Vandaag ben ik lekker vrij, het is mooi weer en ik heb de lente in mijn bol! Lekker naar buiten dus, en ergens vanmiddag proberen wat slaap in te halen....hoop ik.

Alle baby´s en mama´s een dikke
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 12 februari 2008 @ 10:34:06 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56680032
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 10:18 schreef Ardenlyn het volgende:
Mag Maarten ook erbij?
Zie ineens dat hij er niet instaat.
Dan moet je wel even zeggen wanneer hij geboren is, want dat weet ik niet uit mijn hoofd hoor.
pi_56680190
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 10:34 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dan moet je wel even zeggen wanneer hij geboren is, want dat weet ik niet uit mijn hoofd hoor. ;) :+
Tsss lullig hoor dat je dat niet weet ;)

Het is echt hangen op mij.....wakker en woelen....slapen .....na 5 minuten weer wakker en zo ging het gisteren de hele dag en nu op dit moment ook weer an he woelen op mij en hij valt even in slaap en na 5 min wakker :{

[ Bericht 13% gewijzigd door Danny op 06-01-2023 08:28:58 ]
pi_56680219
ardenlyn, kun je niet heerlijk in het zonnetje gaan wandelen met maarten in de draagdoek?
ben je er zelf ff uit, en hij kan heerlijk tegen je aan slapen.
pi_56680357
Om 11 uur krijgt hij zijn voeding en dan eerst daarna even de kattekamer stofzuigen en dan kan ik hem al in de draagdoek doen.
Wil vandaag sowieso naar buiten en gisteren ook gedaan maar dan gewoon in de wandelwagen.
Voel mij nog best onzeker met die draagdoek. Alsof mensen kijken de hele naar mij
Ik weet slaat nergens op maar ook toen in de Intratuin Maarten begon te krijsen omdat ik te lang stil stond keken mensen alsof ik hem mishandelde ofzo door die doek
  dinsdag 12 februari 2008 @ 10:56:48 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56680429
Ik vind het juist wel leuk als ze kijken. Kijk mij eens hier bijzonder zijn met mijn kindje.
Maarten staat erbij hoor.
Gewoon doen joh, in die doek, des te sneller wen jij ook aan die blikken.
pi_56680440
Ardenlyn, maak je niet druk wat de mensen op straat van je vinden!
Zeikerds heb je toch altijd wel, zelfs mensen die ongevraagd ``advies` geven, oftwel hun mening door je strot proberen te duwen. Tuurlijk zullen er mensen rondlopen die zo´n draagdoek niet kennen en dus zielig voor de kleine vinden. Maar gelukkig zul je ook genoege bemoedigende blikken krijgen, let maar op. Mensen zien het niet zo vaak, een baby in een draagdoek, en dus kijken ze even wat langer.
pi_56680461
Ardenlyn niets van aantrekken. Heb je geen bos of strand ofzo waar het rustiger is om te wandelen.
Mensen kijken zeker naar je als je met een draagdoek loopt, maar echt niet alsof je hem mishandeld.
Het is gewoon geen standaard gezicht.
Ook genoeg kindjes die krijsen als je met de kinderwagen stil staat. Ik maak meestal een opmerking tegen starende mensen van "tsja, stil staan is nu eenmaal niet leuk, het is over als we buiten de hoek om zijn"
pi_56680619
Woehoe

Linde heeft vannacht weer doorgeslapen!!! Na een nachtje tucht en orde bij opa en oma durft ze gewoon niet meer 's nachts te gillen

We werden vannacht standaard wakker om 2 uur en hoorden he-le-maal NIKS! Heeeeeerlijk. Ze is nu weer heel vrolijk en probeert te draaien (rug naar buik) en te zitten. Dat lukt nog niet (arm blijft in de weg zitten)en gaat ze wel wat miepen, maar niet meer zo erg als hiervoor. O en de speen is ook niet meer 24/7 nodig gelukkig.

Beaker ik had hier ook al een (geleend) exemplaar van Oei en we dachten ook aan een sprongetje. Wat ons ook opviel is dat het lijkt alsof ze de afgelopen dagen ineens langer is geworden. Dus msischien werd ze de afgelopen dagen wel steeds wakker van groeipijnen?
pi_56680644
Oh ja, ik bedenk me net iets belangrijks:
Als je gaat wandelen met de kleine in de wagen, berg dan het meegenomen brood voor de eendjes/geitjes/andere beesten extra goed op!
Afgelopen zondag waren we naar het park, nota bene een chique Amsterdam Zuid - park, en toen werden we heel ordinair bestolen van onze zak oud brood
De dader was bruin met witte vlekjes, had 4 poten en kwijlde een beetje. Hij kwam heel rustig aangetrippeld en ging er zo vandoor met de hele plastic zak opgespaard brood die onderop de wagen lag
Stom he, we hadden expres gewacht met voeren tot kleintje wakker was omdat hij de eendjes zo leuk vind. Helaas hebben we de vuile hond of het brood niet meer teruggevonden...
pi_56680689
quote:
Op maandag 11 februari 2008 22:01 schreef assie het volgende:

Iemand een goede tip????
Assie je verhaal komt me zo bekend voor Vannacht heeft Linde voor het eerst weer doorgeslapen sinds een dag of 9 dus er is hoop! Hier was het waarschijnlijk ook datzelfde sprongetje met gillen, huilen, zeuren en miepen. Heel veel sterkte en probeer vooral zelf veel te rusten zodat je het allemaal goed aan blijft kunnen zonder slaap. Misschien kan iemand anders een dagje op Sophie passen zodat je even energie bij kunt tanken? Veel sterkte deze dagen en het is inderdaad een faaaaaaaase
  dinsdag 12 februari 2008 @ 11:12:17 #75
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56680692
Even eenkorte reactie:
Fijn dat Pepijn geen koemelkallergie heeft!
Wow, Anna staat al in de box! Zometeen wordt het achter haar aan hollen! Of ze kroop al, toch?
Stimie, fijn dat Linde heeft doorgeslapen!
Idd, allemaal nwe beebs, van harte welkom!!

Kersjes, hoe gaat het eigenlijk met je (schoon)ouders, en jouw visie op Devins opvoedig en zo?

Het ontspeenbeleid gaat goed. 1e dag pas om 18.30u speen, tweede dag 20.30u, derde dag ook iets van 20u speen, en s nachts als hij brult ook. nu zit ik wel te denken om eli mss eerder naar zijn bed te gooien, maar dan zie ik hem helemaal zo weinig op de dagen dat ik werk... hoe laat gingen jullie beebs naar bed met 5 mnd?

en eli blijft staan als je hem staand neerzet!!! Het kind is 5 mnd!
los zitten wil nog niet altijd even goed.
hij is ook de hele dag bezig met sit-ups te doen. hoe leren ze eigenlijk zelf zitten? door zichzelf op te trekken met sit-ups?
op het kdv zeiden ze dat als eli op zijn buik ligt, dat hij dan zich optrekt of zo, alsof hij wil gaan kruipen. ik snap het niet helemaal, maar als hij zich vermaakt vind ik het best.
eten van speentje gaat ook prima.

nu weer hard verder met werk
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_56681073
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 11:12 schreef DaviniaHR het volgende:
Het ontspeenbeleid gaat goed.
leuk woord voor Scrabble! Lekker dat het zo goed gaat

Ethan gaat eigenlijk al sinds het begin na de fles van 20.00 echt naar bed. Nu de laatste fles er ook al weer een tijdje af is, is dat dus ook echt z'n bedtijd geworden en slaapt hij tot de volgende ochtend door. Het zou op zich wel eerder kunnen (want hij is eigenlijk nooit voor 8 uur 's ochtends wakker), maar juist die paar uurtjes die ik met 'm kan doorbrengen aan het eind van de dag koester ik echt en wil ik niet opgeven, hij is altijd zo supervrolijk en lief als ik thuiskom Hij lijkt er verder ook geen last van te hebben, dus voorlopig houden we het gewoon zo
Red de zeehond!
pi_56681239
Anna je staat! Wow kan Eli ook al staan!?! Hier hebben we nog steeds een dametje dat de hele dag probeert om te rollen van rug naar buik en dan achter haar ene arm blijft hangen... Zitten lukt hier ook nog niet Wel de hele dag van die sit-ups inderdaad met bovenlijf en benen omhoog en veel geluid erbij. En optrekken komt al helemaal niet voor. Linde heeft denk ik de atletische vermogens van haar papa en mama Ach ja wel zien wel hoe lang het nog gaat duren.

Linde gaat hier na de laatste fles naar bed. Dat is meestal rond een uur of 8 a 9. Wij werken allebei dichtbij en zijn daardoor vaak al om 6 uur thuis (of wat eerder) en dus zien we haar dan nog een paar uurtjes.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 11:57:32 #78
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_56681465
Eli staat nog niet los, hoor! Na een halve minuut of zo (glunderend en wel) gaat het schommelen en pakken we hem op. Lijkt me ook niet goed om nu al te lang te staan.
Idd, voetjes ook omhoog en flink kreunen. kijken tot hoever hij kan gaan zitten
Rollen gaat trouwens al ietsiepietsie beter, geloof ik.

Oh, ik kan niet wachten tot het eind van de maand... krijgen we de sleutels EN Eli krijgt dan zijn eerste echte hap
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_56681765
Het is toch wat met de sprongetjes en regeldagen! Mogen ze allemaal snel voorbij zijn..

Chris gaat rond 7 uur/ half 8 naar bed. En wordt dan rond half 10 nog wakker voor zijn laatste (4e) fles. Zijn slaapritme is vanaf 4,5 mnd al redelijk stabiel. We beginnen nu alleen te klungelen, want het komt niet echt uit met de hongertijden. Maar dat zal zich vanzelf wel weer oplossen..

Staan is hier ook nog niet. Chris zijn knietjes zijn nog veel te wiebelig.. En zitten begint wat te komen. Maar hij valt meestal al redelijk snel opzij/voorover.
Als we hem neerleggen in de wipstoel blijft hij wel even op zijn ellebogen leunen. Dat is ook best een grappig gezicht.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 12:27:05 #80
35716 assie
HattrickJUNK...
pi_56681937
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 11:12 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Assie je verhaal komt me zo bekend voor Vannacht heeft Linde voor het eerst weer doorgeslapen sinds een dag of 9 dus er is hoop! Hier was het waarschijnlijk ook datzelfde sprongetje met gillen, huilen, zeuren en miepen. Heel veel sterkte en probeer vooral zelf veel te rusten zodat je het allemaal goed aan blijft kunnen zonder slaap. Misschien kan iemand anders een dagje op Sophie passen zodat je even energie bij kunt tanken? Veel sterkte deze dagen en het is inderdaad een faaaaaaaase
Thanks voor de reacties
Het knuffelen lijkt wel iets te werken, iig wordt ze er wat rustiger van....

Een dag of 9 duurde bij jullie deze sprong??? Als dat zo'n beetje gemiddeld is hebben we dus nog een week te gaan..... pfff arme meid (en wij ook wel een beetje)
@ Hattrick: FC Loda Maddeus (146377)
De voorste kruisband operatie: Assie VKB Operatie
AD '69 - De Graafschap - Tottenham Hotspur F.C. - Fiorentina - Bayern Munchen
pi_56682558
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 12:27 schreef assie het volgende:

[..]

Thanks voor de reacties
Het knuffelen lijkt wel iets te werken, iig wordt ze er wat rustiger van....

Een dag of 9 duurde bij jullie deze sprong??? Als dat zo'n beetje gemiddeld is hebben we dus nog een week te gaan..... pfff arme meid (en wij ook wel een beetje)
Ik las in Oei ik groei dat het tussen de 1 en 6 weken kan duren geloof ik.
pi_56683101
Anna wat goed!

En Pepijn geen koemelkallergie dat is mooi!

Zelf zitten dat leren ze op hun manier. Bij Damian was dat in het begin op zijn knieen gaan zitten en dan op een bepaalde manier de benen doorschuiven. Ook doet hij het door op handen en voeten te gaan staan en dan zijn voetjes steeds meer naar zijn handen te schuiven. En hij doet het door te gaan staan en dan zich netjes naar beneden laten zakken tot hij zit. Elke baby doet het op zijn eigen manier.

Ardenlyn, misschien een sprongetje! Kan ook zijn dat Maarten zelf misschien ook niet zo lekker is.

Assie, sprongetjes kunnen lang duren maar gelukkig heb je er af en toe ook dagen tussen zitten waarbij het wat beter gaat. Succes!
pi_56684209
Heb geen idee of sprongetje of wat ziekjes.
hij heeft net een dikke poepluier gehad en wie weet zat hem dat wta dwars.
Ik zie wel
Weet nu al dat ik straks helemaal op ben zodra Maarten en mijn man zichzelf weer zijn.

Ben net terug van de winkel en toch de wandelwagen gedaan.
Ik weet dat ik mij er niets van aan moet trekken wat mensen denken over die doek dankje voor alle berichten
Probleem was ook dat de zon helemaal foetsie was hier in Assen.
Was best koud
ben naar de Babyplanet geweest en heb een wipstoeltje gekocht
Maar Maarten zal het vast leuker vinden als hij zich meer happy voelt
pi_56684437
Nou Ardenlyn dan kan jij hopelijk tegen die tijd even lekker uitrusten.

Damian is snot en snotverkouden en bovendien ook erg huilerig! Weet niet of het er nou van komt dat hij zich niet zo lekker voelt of een sprongetje want dat zit er ook weer aan te komen. Heb neusspray van otrivin voor hem sinds een paar dagen maar het lijkt gewoon niks meer te helpen. Hij kan er haast niet van eten en slapen. Iemand nog tips? Hij is echt nog nooit verkouden geweest dus ik heb geen idee wat ik kan doen.
Nog 9 dagen en dan is het echt een dreumesje.
pi_56684581
Heb je zo'n snotzuiger Appelsap? Het is even vechten maar hier doen we eerst neusspray, dan de fles of iets met een smaakje drinken zodat de zoutsmaak weg is en dan snotzuigen. Het is even een gevecht (1 houdt haar hoofd vast en de ander doet sprayen en snotzuigen om de kans op uitgescheurde neusgaten zo klein mogelijk te houden )
  dinsdag 12 februari 2008 @ 15:31:24 #86
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56684983
Appelsap: leg een paar handdoeken onder zijn matras of een paar boeken onder de poten aan het hoofdeind, dan loopt hij 's nachts niet zo heel vol en dan kan ie wat rustiger slapen. Kamer goed koel houden en als je 't kan de lucht bevochten (heb zelf zo'n apparaat om de parketvloer op peil te houden). Dan nog een ui doormidden snijden en naast het bed leggen en alles wat Stiemie zegt doen en je kan er weer tegenaan!
Mocht hij het nou echt benauwd krijgen, dan even langs de HA. Krijg je een puffer en 'echte' neusdruppels en dan is ie er zo vanaf!

Zijn de voorbereidingen voor het grote 1-jaarsfeest al in volle gang?

Mensen nog even een vraag hier: ik maak vanavond hutspot. Zou Anna mee kunnen eten of zijn uien echt een no-go voorlopig??

[ Bericht 14% gewijzigd door Memmel op 12-02-2008 15:38:34 ]
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_56685137
Ik heb zo'n snotzuiger maar als ik zijn neus leeg heb is hij binnen 5 minuten weer vol en dan zelfs met neusspray! (Wat een gevecht is dat inderdaad.)
Zijn kamer is koud en hoe kan je verder dan de lucht bevochtigen?
Paar handdoeken is inderdaad wel handig en ik ga zo even uien halen! Hopelijk gaat het dan wat beter. Bedankt.

De cadeau's zijn gekocht maar verder eigenlijk nog niks gedaan. We vieren het pas de zondag na zijn verjaardag dus ik heb nog even de tijd. De taart moet nog besteld worden. En ik ga nu even de stad in om vast versiersels te kopen.
pi_56685160
memmel weet niet of Anna heel gevoelig is voor krampjes, maar als ze daar weinig last van heeft zou je het best kunnen proberen denk ik. Niet te grote stukken ui erin, en evt wat minder bij haar, of wat eruit vissen.
pi_56685180
Memmel, Damian krijgt ook wel eens ui, dat zit dan bij de spaghetti/macaroni-groente maar niet zo heel veel hoor. Zolang er niet te veel in zit zou je het kunnen proberen. Al zal ik zeker de eerste keer niet teveel geven. Dan zou ik haar vandaag wat hapjes geven om te kijken of ze er geen last van krijgt en dan een bakje bewaren voor morgen.
pi_56685552
Appelsap mocht je nog een zeer persoonlijke slinger willen voor Damian's verjaardag, dan kan je hier iets laten maken: www.naamslinger.nl

Ik heb er eentje voor Linde laten maken voor tijdens onze babyborrel. En dan zonder leeftijd maar alleen met haar naam zodat we 'm nog een aantal jaren kunnen gebruiken. Als je wel met leeftijd neemt, kan je er ook een aantal lossen getallen bij nemen zodat je 'm ook langer kunt gebruiken.

O ja Memmel handdoek onder het matras en vochtige kamer helpen ook goed inderdaad! Wij zetten altijd het badje met standaard in haar kamer en dan een klein laagje water erin.

Je kunt ook met hem in de douche gaan stomen met een beetje eucalyptusolie Helpt ook vaak goed
pi_56686027
Het gaat echt super hier. Jennifer komt elke 2 uur voor de voeding. Ook 's nachts. Soms maakt ze er 3 uur van. Maar heel netjes. Ze is al wat aangekomen.. geboortegewicht was 3810, dat was maandag 3590 en vandaag was het 36...nog wat.

Mijn rug doet echt heel veel pijn. Dat is eigenlijk het enige waar ik last van heb, en mn borsten een beetje.

Ze is echt zo mooi en lief!! Nu pas snap ik dat moeders echt verliefd worden op hun kindje. Ik heb namelijk nooit echt iets gehad met kleine babies...ik vond het maar eng. Maar nu met mijn kleine... Ik moet echt mezelf tegenhouden om haar niet 24 uur per dag tegen me aan te houden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_56686185
Ticootje, wat fijn om te lezen! Je klinkt erg gelukkig
Loopt het goed met de borstvoeding? Zo te zien met haar wel, als ze goed vaak voor een voeding komt en weer aan het aankomen is. Maar met jou ook? Pijn is niet goed en pijn aan je borsten hoeft er niet te zijn. Misschien anders hulp inschakelen voor een paar tips?
pi_56686263
Ticootje gefeliciteerd!

Las ik nou dat jij voedt met een tepelhoedje? Let dan goed op dat je meisje wel genoeg binnenkrijgt hoor. Hier hebben we een nogal dramatische start gehad met Linde omdat ze gewoon honger had. Overigens kon dat volgens dokter, kraamhulp, verloskundige helemaal niet, maar was het toch echt zo. In het begin ahd ze nog niet zoveel nodig, dus dat lukte nog wel maar hoe ouder ze werd, hoe moeilijker het was om genoeg door dat ding heen te kunnen drinken.

Ik durfde na 2 maanden onze piranja nog steeds niet zonder tepelhoedje te voeden omdat het te pijnlijk bleef. Een bezoekje aan de lactatiekundige liet echter zien dat het wel pijnloos kon, maar toen was ze al zo aan flesjes gewend dat we niet echt meer terug konden.

Let dus vooral op je eigen gevoel en blijf lekker zo van je meisje genieten!
pi_56686515
Ticootje wat klink je heerlijk verliefd op je kleine meisje!
Succes met de borstvoeding!

Stiemie, bedankt voor die link! Ik wilde daar serieus net naar op zoek gaan.
Ik heb inmiddels uien gehaald en vanavond ga ik zijn badje ook opzetten met een laagje water.
Stomen heb ik ook al geprobeerd maar dat haalt niet zoveel uit heb ik het idee.
pi_56686660
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 16:37 schreef Ticootje het volgende:
Het gaat echt super hier. Jennifer komt elke 2 uur voor de voeding. Ook 's nachts. Soms maakt ze er 3 uur van. Maar heel netjes. Ze is al wat aangekomen.. geboortegewicht was 3810, dat was maandag 3590 en vandaag was het 36...nog wat.

Mijn rug doet echt heel veel pijn. Dat is eigenlijk het enige waar ik last van heb, en mn borsten een beetje.

Ze is echt zo mooi en lief!! Nu pas snap ik dat moeders echt verliefd worden op hun kindje. Ik heb namelijk nooit echt iets gehad met kleine babies...ik vond het maar eng. Maar nu met mijn kleine... Ik moet echt mezelf tegenhouden om haar niet 24 uur per dag tegen me aan te houden.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 17:21:50 #96
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56686710
Ik was nog aan het bedenken hoe je kon bevochtigen zonder zo'n apparaat, maar het badje is natuurlijk een prima plan!

Die namenslingers zijn leuk....die ga ik ook voor Anna d'r verjaardag kopen!
pi_56686803
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 16:52 schreef Stiemie het volgende:
Ticootje gefeliciteerd!

Las ik nou dat jij voedt met een tepelhoedje? Let dan goed op dat je meisje wel genoeg binnenkrijgt hoor. Hier hebben we een nogal dramatische start gehad met Linde omdat ze gewoon honger had. Overigens kon dat volgens dokter, kraamhulp, verloskundige helemaal niet, maar was het toch echt zo. In het begin ahd ze nog niet zoveel nodig, dus dat lukte nog wel maar hoe ouder ze werd, hoe moeilijker het was om genoeg door dat ding heen te kunnen drinken.

Ik durfde na 2 maanden onze piranja nog steeds niet zonder tepelhoedje te voeden omdat het te pijnlijk bleef. Een bezoekje aan de lactatiekundige liet echter zien dat het wel pijnloos kon, maar toen was ze al zo aan flesjes gewend dat we niet echt meer terug konden.

Let dus vooral op je eigen gevoel en blijf lekker zo van je meisje genieten!
Wat goed om dat ook eens te lezen van een ervaringsdeskundige (maar wat vervelend dat het zo heeft moeten lopen). Op zich kan een tepelhoedje natuurlijk goed werk doen, maar eigenlijk is dat maar in een paar heel specifieke gevallen en meestal wordt het onterecht en onjuist gebruikt. Op het moment dat je een hoedje nodig hebt omdat het anders pijn doet dan is er meestal iets niet goed bij het aanleggen en dan is een hoedje juist niet de goede weg.
Er zijn ook geen kindjes die "te hard" zuigen. Alle gezonde kindjes zuigen vreselijk hard. Zo hard dat het pijn doet als ze verkeerd aanliggen.
Maar gelukkig doet het geen pijn als ze goed aanliggen en dat goed aanliggen dan kan een lactatiekundige of een contactpersoon van een van de borstvoedingsverenigingen perfect uitleggen.
pi_56687338
Davinia, toevallig heb ik van het weekend kalm en beheersd tegen mijn moeder gezegd dat ik niet wil dat ze Devin water te drinken geeft in een tuitbeker. Toen ze zei dat hij alvast moet oefenen en dat een beetje water heus niet erg is heb ik, wederom kalm en beheersd, uitgelegd dat het wel erg is als ik wil dat hij nog bv blijft drinken voorlopig, en dat het niet nodig is bovendien. "Hoe lang ga je dan nog bv geven? Hij is al 8 maanden!" "Zo lang als hij en ik nog willen, en tot die tijd dus geen water geven alsjeblieft!" Geen drama's verder

Ticootje, dat gevoel ken ik nog wel, dat je je kleintje haast niet kan loslaten in het begin en het liefst 24/7 blijft knuffelen Geniet ervan!

Appelsap, hopelijk is Damian helemaal snotvrij op zijn verjaardag! En het liefst natuurlijk al vervoor die tijd
  dinsdag 12 februari 2008 @ 18:13:17 #99
35189 Troel
scherp en bot
pi_56687415
Ik heb gewoon zelf een namenslinger gemaakt

Ruben was vandaag 3296 gram en 52 centimeter
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56687629
OH JA...

De flensjes zijn 9 maanden

Dat betekent....

* kp rent van hot naar her..plukt Pien onder de wipstoel vandaan, trekt Floor in een rustige soepele beweging onder de bank vandaan, terwijl ze met heer grote rechterteen het laatje van de DVD speler dicht duwt. Kp haar linkerhand was nog vrij en haalt Pien haar vinger uit Floor haar neus, met haarrechterhand pakt ze Floor haar been, omdat dat been (of was het die van Pien) over/onder Pien lag*

Anyway, mijn meiden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')