abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 februari 2008 @ 02:17:30 #91
170036 Klit
In medio virtus
pi_56658123
quote:
Op maandag 11 februari 2008 02:15 schreef roburt het volgende:

[..]

hoi
Laedere facile, mederi difficile
  maandag 11 februari 2008 @ 08:41:20 #92
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_56659384
Ikzelf geloof trouwens in niks. Ik zeg niet dat er niks is en ik zeg niet dat er iets is.
Ik heb respect voor gelovigen en ook voor atheïsten. Echter vind ik het jammer dat er zoveel oorlogen en ruzie's ontstaan door geloof en hetgeen daarom heen. Ook vind ik het achterlijk dat kinderen maar moeten geloven omdat hun ouders dat ook doen. Er staat iets in de bijbel dat je je naaste lief moet hebben dus wees je naaste dan lief door diegene zelf te laten kiezen wat hij wel of niet wil. Uiteraard kan diegene niet kiezen als hij 3 of 4 is maar op latere leeftijd moet je je kind los laten in zijn wil of hij dus wel of niet religieus wil zijn.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_56659730
Sorry Klit, ik zie nu de fout pas .
pi_56659893
Wat anderen ook al gezegd hebben: gelovigen zijn ook absoluut zeker dat hún geloof de oplossing voor alles is. Dat is niet iets van alleen ongelovigen/atheïsten.

Ik ben zelf ook een nuchter en atheïstisch iemand. Ik geloof pas in dingetjes als ik ze met eigen ogen zie, of wanneer ik wetenschappelijk bewijs daarvan voor mijn kiezen krijg. Ik zie niet in waarom ik klakkeloos in iets zou moeten geloven wat puur gebaseerd is op een geschrift, iets wat andere mensen beweren te voelen/weten of een theorie.

Je mag van mij best in iets geloven, of bijgelovig zijn, maar ik ben dat nou eenmaal niet. Live with it. Zonder sterk bewijs krijg je me absoluut niet overgehaald hoor.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 10:05:36 #95
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_56679495
quote:
Op maandag 11 februari 2008 09:26 schreef Tuvai.net het volgende:
Wat anderen ook al gezegd hebben: gelovigen zijn ook absoluut zeker dat hún geloof de oplossing voor alles is. Dat is niet iets van alleen ongelovigen/atheïsten.

Ik ben zelf ook een nuchter en atheïstisch iemand. Ik geloof pas in dingetjes als ik ze met eigen ogen zie, of wanneer ik wetenschappelijk bewijs daarvan voor mijn kiezen krijg. Ik zie niet in waarom ik klakkeloos in iets zou moeten geloven wat puur gebaseerd is op een geschrift, iets wat andere mensen beweren te voelen/weten of een theorie.

Je mag van mij best in iets geloven, of bijgelovig zijn, maar ik ben dat nou eenmaal niet. Live with it. Zonder sterk bewijs krijg je me absoluut niet overgehaald hoor.
Met hem ook..

Eerst zien dan geloven
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  dinsdag 12 februari 2008 @ 23:33:48 #96
170036 Klit
In medio virtus
pi_56694461
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 10:05 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Met hem ook..

Eerst zien dan Geloven
Dan Geloof je niet meer, dan weet je het zeker.
pi_56698698
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 23:33 schreef Klit het volgende:

[..]

Dan Geloof je niet meer, dan weet je het zeker.
Je weet iets nooit zeker
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_56703266
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 10:14 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Je weet iets nooit zeker
Dooddoener

Wat Klit zei heeft 'ie gelijk in, geloven is uiteindelijk "een zekerheid van dingen die men hoopt, en het bewijs van dingen die men niet ziet".

Die 'zekerheid' van ongelovigen heeft misschien voor een deel te maken met ervaringen met gelovigen ("gelovigen willen je altijd het licht laten zien etc."). Als je als gelovige inderdaad op zo'n manier te werk gaat creëer je een soort agressie/desinteresse jegens gelovigen heb ik het idee.

Gelovigen proberen inderdaad vaak mensen in aanraking te brengen met het geloof/God. Dit komt omdat de kerk ze aanspoort tot evangalisatie (staat ook in de bijbel: "Vertelt onder de volken zijn (Gods) heerlijkheid, onder alle natiën zijn wonderen", .

Valkuil is dan dat je je eigen kerk gaat promoten, in plaats van het (breder getrokken) geloof an sich. Daar ligt misschien ook het struikelblok voor veel ongelovigen, het "zieltje winnen" voor de eigen kerk, in plaats van "vertellen over God/geloof"?
Op vrijdag 25 januari 2008 20:40 schreef Sapstengel het volgende:
Kinderen met een helm zijn pussies. Van de generatie met rubberen tegels in de speeltuin en goedgekeurde klimtoestellen. Echte kinderen vallen gewoon, word je hard van.
pi_56705108
Als ik zeg dat er een reusachtige konijn was die ons heeft geschapen, is het dan aan de rest om te bewijzen dat het niet zo is?
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_56706416
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 15:32 schreef partyyboyy het volgende:
Als ik zeg dat er een reusachtige konijn was die ons heeft geschapen, is het dan aan de rest om te bewijzen dat het niet zo is?
Deze gebruik ik ook vaak als ik in discussie ben met een gelovige ja

"Ja maar dat is niet realistisch!!!"
"No shit ".
pi_56706744
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 10:14 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Je weet iets nooit zeker
Jawel,
je weet zeker dat je niets zeker weet.
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_56706793
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 16:36 schreef Agorias het volgende:

[..]

Deze gebruik ik ook vaak als ik in discussie ben met een gelovige ja

"Ja maar dat is niet realistisch!!!"
"No shit ".
Dan ben ik benieuwd naar de argumenten van die gelovigen, waarom dat niet realistisch is
  woensdag 13 februari 2008 @ 16:55:41 #103
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_56706836
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 15:32 schreef partyyboyy het volgende:
Willen atheïsten dan bewijzen dat het niet zo is?
pi_56714434
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 16:50 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Jawel,
je weet zeker dat je niets zeker weet.
Dat weet je nog niet eens zeker
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  donderdag 14 februari 2008 @ 00:17:31 #105
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_56718115
Ach als Atheïst veracht ik niemand dus ook geen mensen die geloven. Ik snap dat gelovige mensen een boek (Koran, Bijbel, etc.) als leidraad gebruiken voor de definitie van hun normen en waarden en hier naar leven. Niemand heeft hierin een privilége of voorrecht. Meestal bepaalt de omgeving waarin je opgroeit wat je gelooft of niet en zie dus geloof als een onderdeel van je cultuur en niet dé reden waarom de Aarde bestaat.

Zelf ben ik rationalistisch ingesteld en baseer mijn mening graag op feiten. Helaas weet je niets in het leven zeker en dan kies je voor je zelf het meest logische. Voor anderen is dat het Christendom of Islam, voor mij is dat het Darwinisme. Het leuke blijft dat we nooit zullen weten hoe de mensheid en het heelal ontstaan zijn en dat iedereen hier op zijn eigen manier mee omgaat.

Frappant detail: verscheidene godsdiensten claimen dat ongelovigen in de hel en verdoemenis terecht komen. Daar er op Aarde meer dan 1 geloof is die dit beweert, zal dus iedereen die in een dergelijk geloof gelooft in de hel komen
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
pi_56718298
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 22:09 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Dat weet je nog niet eens zeker
Maar dan stel je dat je zeker weet dat je alles zeker weet.
En dat is niet het geval!
  donderdag 21 februari 2008 @ 01:46:35 #107
170036 Klit
In medio virtus
pi_56876435
Ik hou het even voor gezien en ga m'n bed maar eens opzoeken.
pi_56876790
quote:
Op zondag 10 februari 2008 14:34 schreef Daskaar het volgende:
Het valt me al zolang op dat wanneer mensen praten(voornamelijk op forums) over God of ufo's of welk onderwerp dan ook waar geen duidelijke zekerheid van is, ongelovige bijna altijd arroganter zijn dan de gelovigen..

Ongelovigen doen alles af als onzin. Er is geen twijfel te bekennen in hun woorden.
Hebben zij onderzoek gedaan, persoonlijke ervaringen gehad?
Meestal niet. Als ze n persoonlijke ervaring hadden dan houdt dat meestal dus in dat ze niks ervaren hebben en daardoor concluderen dat er niets is. Maar zou dat niet moeten betekenen dat ze nog steeds niet weten wat waar is?
Natuurlijk kan er onderzoek zijn gedaan, maar dan zou n persoon jaren lang hier mee bezig zijn geweest en keer op keer hetzelfde antwoord moeten tegenkomen. Hier gaat veel tijd inzitten, maar waarom zijn het dan altijd de jongste onder ons die doen alsof ze het antwoord hebben.

Vaak komt het op mij over dat ongelovigen duidelijkheid voor zichzelf proberen te scheppen door heel hard te roepen dat iets niet bestaat. Als je bijvoorbeeld kijkt op de frontpage, dan zijn het altijd ongelovigen die het eerst posten bij berichten over geloof e.d.

Het lijkt mij zo'n verademing als we allemaal eerlijker zouden zijn op dit gebied en gewoon zeiden dat we het niet weten, tenzij we daadwerkelijk overtuigd zijn van n antwoord ipv onszelf en ander te overtuigen van n antwoord.
Vraag het je zelf eens af.
Ooit bewijs gehad dat God bestaat?

Geloof / Geloven = iets als waarheid zien zonder enig bewijs. Allemaal middeleeuwse propaganda om eten en dergelijke voor nop te krijgen alleen door te kunnen lezen . Ook fake beweren te horen wat god zegt.

In principe mag je alles, maar dan ook echt alles doen zolang je niemand kwaad doet. Dat hoor je die fucking kerken/priesters niet zeggen

Geloof beperkt je leven, omdat je je er aan moet houden, daarom dus. Daarom oprotten met geloven met allemaal regeltjes waardoor je niks mag. Zoals alcohol drinken

Hap hap.
Hoi
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_56876793
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 01:46 schreef Klit het volgende:
Ik hou het even voor gezien en ga m'n bed maar eens opzoeken.
Hier ook, trusteee
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  maandag 5 januari 2009 @ 01:00:28 #110
170036 Klit
In medio virtus
pi_64673380
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 02:48 schreef Sjibble het volgende:

Geloof beperkt je leven, omdat je je er aan moet houden, daarom dus. Daarom oprotten met geloven met allemaal regeltjes waardoor je niks mag. Zoals alcohol drinken
Ik weet niet wanneer jij voor het laatst in een Kerk bent geweest m'n beste Sjibble, maar daar wordt gewoon gedronken hoor.
Overigens was het Jezus die Zijn wijn deelde met anderen, dus ook 2000 jaar geleden was drinken geen probleem.

En als het zo zou zijn, wat heb jij er dan voor last van als er een groepering geen alcoholica zou nuttigen?
Dan staat het jou toch gewoon vrij om andere dingen te doen?
  maandag 5 januari 2009 @ 01:55:05 #111
240156 Limey
Sassenach
pi_64674045
Geloof is grotendeels aangeleerd/aangepraat. Dat is er enkele honderden jaren geleden ingeslagen, of je werd als tweederangs burger behandeld. Als een christelijk persoon 2000 jaar geleden geboren was, dan had hij of zij zitten bidden voor een eik. Was de christen in een of andere stam in het Amazone gebied geboren, dan had die persoon weer wat anders gelooft. Zo kan ik nog wel even door gaan. Religieuze teksten zijn ook grotendeels, op zijn zachtst gezegd, gedateerd. Het is dus maar net waar je vandaan komt, wat je achtergrond is, of hoe makkelijk je te beïnvloeden bent. Als men op televisie maar vaak genoeg iets gaat roepen, dan trappen er ook heel veel mensen in. Daar komt ook nog bij, dat men "het geloof" zo interpreteert, dat het hen het beste uit komt. Ik pas ervoor, om in dat soort zaken mee te gaan of te geloven. Overigens geldt wat ik net heb kenbaar gemaakt voor elke religie, niet alleen voor christenen.

Verder mag iedereen geloven wat hij of zij zou willen geloven, zolang ze andersdenkenden er maar niet mee lastig vallen. Helaas doen gelovigen dat al sinds mensen heugenis. Een tijdje geleden kwam er nog zo'n grietje naar me toe lopen die zei, dat Jezus van mij houdt. Daar ben ik dus niet van gediend en heb toen ook gezegd, dat dat jammer voor hem was, omdat ik heteroseksueel ben. Ze lokken het gewoon uit. Het verbieden van winkelen op Zondagen is ook zo'n mooi voorbeeld. Ze halen bij lange na de helft niet met die christelijke partijen in dit land, maar bepalen wel wanneer ik (en de rest die niet in een stad als Amsterdam of Rotterdam wonen) mijn boodschappen mag doen. Daar gaan mijn haren van overeind staan. Of mij een beetje uit mijn bed bellen op mijn vrije dag met zo'n klote folder. Ik ga toch ook niet langs de deuren om mensen er van te overtuigen, dat ze hun geloof af moeten zweren? Ik zal ze niet de hersenen inslaan zoals Bonifatius gebeurde, maar als men mij probeert te bekeren, wordt ik daar wel een beetje pissig van. Ik wil best rekening houden met gelovigen, maar dat moet wel van twee kanten komen. Helaas is dat maar zelden het geval.
"Now that's no way for a kid to be wastin his time, readin' that long-haired gobbledegook"
Foghorn Leghorn
pi_64674154

Russell's Teapot
Gelovigen mogen bewijzen dat God bestaat. Ongelovigen hoeven niet te bewijzen dat God niét bestaat. Om je op dit vlak 'agnost' te noemen, is helemaal niet nodig.
pi_64674210
quote:
Op maandag 5 januari 2009 02:08 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]

Russell's Teapot
Gelovigen mogen bewijzen dat God bestaat. Ongelovigen hoeven niet te bewijzen dat God niét bestaat. Om je op dit vlak 'agnost' te noemen, is helemaal niet nodig.
pi_64674492
God bestaat niet.

Iendien hij/zij wel zou bestaan Sterf klootzak/hoer !!! voor het leiden dat je toestaat

Nee de duivel de schuld geven is te makkelijk daar trap ik niet in
  maandag 5 januari 2009 @ 03:42:11 #116
157749 verified  dieenebart
je weet wel
pi_64674697
quote:
Op maandag 5 januari 2009 02:08 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]

Russell's Teapot
Cool.
Ik had al wel een beschrijving ervan gelezen (ik denk in The God Delusion) maar dit plaatje maakt het mooi af.

En om verder even te reageren op op de OP: ik vertrouw bij sommige vrouwen op hun intuïtie, en verder op wetenschap, relevante informatie, openheid van geest en mijn portemonnee. En nog wat andere zaken, maar die heb je vast nog nooit gehoord als je in (een) god gelooft, anders dan buddha. (en dat was geen god )
  maandag 5 januari 2009 @ 03:54:58 #117
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_64674729
quote:
Op maandag 5 januari 2009 02:56 schreef allsystemshalt het volgende:
God bestaat niet.

Iendien hij/zij wel zou bestaan Sterf klootzak/hoer !!! voor het leiden dat je toestaat

Nee de duivel de schuld geven is te makkelijk daar trap ik niet in
Een zeer groot deel van al die ellende wordt nog altijd door mensen zelf veroorzaakt dacht ik.

Maar goed, het zou wat zijn als God van de hele aarde een groot speelparadijs zou maken. Wat zou je dan nog leren van het leven? En ja, de meeste gelovigen (en dan heb ik het niet alleen over religieuzen, maak dat onderscheid nou eens!!!) gaan er van uit dat we hier zijn om wat van ons leven te leren.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_64674752
quote:
Op maandag 5 januari 2009 03:54 schreef Strani het volgende:

[..]

Een zeer groot deel van al die ellende wordt nog altijd door mensen zelf veroorzaakt dacht ik.

Maar goed, het zou wat zijn als God van de hele aarde een groot speelparadijs zou maken. Wat zou je dan nog leren van het leven? En ja, de meeste gelovigen (en dan heb ik het niet alleen over religieuzen, maak dat onderscheid nou eens!!!) gaan er van uit dat we hier zijn om wat van ons leven te leren.
Iedereen leert wat hij/zij wil leren, lijkt me duidelijk.
  maandag 5 januari 2009 @ 04:10:19 #119
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_64674774
quote:
Op maandag 5 januari 2009 04:02 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Iedereen leert wat hij/zij wil leren, lijkt me duidelijk.
Kom er eerst maar eens achter wat je wilt/moet leren. Dat is het moeilijke. Zodra je dat weet dan ben je er eigenlijk al.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_64674858
quote:
Op maandag 5 januari 2009 04:10 schreef Strani het volgende:

[..]

Kom er eerst maar eens achter wat je wilt/moet leren. Dat is het moeilijke. Zodra je dat weet dan ben je er eigenlijk al.
Ja precies, dan besef je dat er +/- 7 miljard verschillende menselijke inzichten in de realiteit zijn en dat elke discussie/oorlog/nonsens om de verschillen ertussen voor noobs is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')