Jawel,quote:
Dan ben ik benieuwd naar de argumenten van die gelovigen, waarom dat niet realistisch isquote:Op woensdag 13 februari 2008 16:36 schreef Agorias het volgende:
[..]
Deze gebruik ik ook vaak als ik in discussie ben met een gelovige ja
"Ja maar dat is niet realistisch!!!"
"No shit".
Willen atheïsten dan bewijzen dat het niet zo is?quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:32 schreef partyyboyy het volgende:
Als ik zeg dat er een reusachtige konijn was die ons heeft geschapen, is het dan aan de rest om te bewijzen dat het niet zo is?
Dat weet je nog niet eens zekerquote:Op woensdag 13 februari 2008 16:50 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Jawel,
je weet zeker dat je niets zeker weet.
Maar dan stel je dat je zeker weet dat je alles zeker weet.quote:
Vraag het je zelf eens af.quote:Op zondag 10 februari 2008 14:34 schreef Daskaar het volgende:
Het valt me al zolang op dat wanneer mensen praten(voornamelijk op forums) over God of ufo's of welk onderwerp dan ook waar geen duidelijke zekerheid van is, ongelovige bijna altijd arroganter zijn dan de gelovigen..
Ongelovigen doen alles af als onzin. Er is geen twijfel te bekennen in hun woorden.
Hebben zij onderzoek gedaan, persoonlijke ervaringen gehad?
Meestal niet. Als ze n persoonlijke ervaring hadden dan houdt dat meestal dus in dat ze niks ervaren hebben en daardoor concluderen dat er niets is. Maar zou dat niet moeten betekenen dat ze nog steeds niet weten wat waar is?
Natuurlijk kan er onderzoek zijn gedaan, maar dan zou n persoon jaren lang hier mee bezig zijn geweest en keer op keer hetzelfde antwoord moeten tegenkomen. Hier gaat veel tijd inzitten, maar waarom zijn het dan altijd de jongste onder ons die doen alsof ze het antwoord hebben.
Vaak komt het op mij over dat ongelovigen duidelijkheid voor zichzelf proberen te scheppen door heel hard te roepen dat iets niet bestaat. Als je bijvoorbeeld kijkt op de frontpage, dan zijn het altijd ongelovigen die het eerst posten bij berichten over geloof e.d.
Het lijkt mij zo'n verademing als we allemaal eerlijker zouden zijn op dit gebied en gewoon zeiden dat we het niet weten, tenzij we daadwerkelijk overtuigd zijn van n antwoord ipv onszelf en ander te overtuigen van n antwoord.
Hier ook, trusteeequote:Op donderdag 21 februari 2008 01:46 schreef Klit het volgende:
Ik hou het even voor gezien en ga m'n bed maar eens opzoeken.
Ik weet niet wanneer jij voor het laatst in een Kerk bent geweest m'n beste Sjibble, maar daar wordt gewoon gedronken hoor.quote:Op donderdag 21 februari 2008 02:48 schreef Sjibble het volgende:
Geloof beperkt je leven, omdat je je er aan moet houden, daarom dus. Daarom oprotten met geloven met allemaal regeltjes waardoor je niks mag. Zoals alcohol drinken
quote:Op maandag 5 januari 2009 02:08 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]
Russell's Teapot
Gelovigen mogen bewijzen dat God bestaat. Ongelovigen hoeven niet te bewijzen dat God niét bestaat. Om je op dit vlak 'agnost' te noemen, is helemaal niet nodig.
Cool.quote:Op maandag 5 januari 2009 02:08 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]
Russell's Teapot
Gelovigen mogen bewijzen dat God bestaat. Ongelovigen hoeven niet te bewijzen dat God niét bestaat. Om je op dit vlak 'agnost' te noemen, is helemaal niet nodig.
Een zeer groot deel van al die ellende wordt nog altijd door mensen zelf veroorzaakt dacht ik.quote:Op maandag 5 januari 2009 02:56 schreef allsystemshalt het volgende:
God bestaat niet.
Iendien hij/zij wel zou bestaan Sterf klootzak/hoer !!! voor het leiden dat je toestaat![]()
![]()
![]()
Nee de duivel de schuld geven is te makkelijk daar trap ik niet in
Iedereen leert wat hij/zij wil leren, lijkt me duidelijk.quote:Op maandag 5 januari 2009 03:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Een zeer groot deel van al die ellende wordt nog altijd door mensen zelf veroorzaakt dacht ik.
Maar goed, het zou wat zijn als God van de hele aarde een groot speelparadijs zou maken. Wat zou je dan nog leren van het leven? En ja, de meeste gelovigen (en dan heb ik het niet alleen over religieuzen, maak dat onderscheid nou eens!!!) gaan er van uit dat we hier zijn om wat van ons leven te leren.
Kom er eerst maar eens achter wat je wilt/moet leren. Dat is het moeilijke. Zodra je dat weet dan ben je er eigenlijk al.quote:Op maandag 5 januari 2009 04:02 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Iedereen leert wat hij/zij wil leren, lijkt me duidelijk.
Ja precies, dan besef je dat er +/- 7 miljard verschillende menselijke inzichten in de realiteit zijn en dat elke discussie/oorlog/nonsens om de verschillen ertussen voor noobs is.quote:Op maandag 5 januari 2009 04:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Kom er eerst maar eens achter wat je wilt/moet leren. Dat is het moeilijke. Zodra je dat weet dan ben je er eigenlijk al.
Oh, daar heb je helemaal gelijk in. Het leerproces is iets individueels en verloop voor iedereen weer anders.quote:Op maandag 5 januari 2009 04:42 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ja precies, dan besef je dat er +/- 7 miljard verschillende menselijke inzichten in de realiteit zijn en dat elke discussie/oorlog/nonsens om de verschillen ertussen voor noobs is.
Is de VS een Westerse omgeving?quote:Op maandag 5 januari 2009 04:49 schreef HighLander het volgende:
Daarom is misschien elke religie onderhand licht tanende in de westerse omgeving waar persoonlijke ontwikkeling, het individue, wetenschap en gezond verstand langszaam aan de overhand krijgen, en waarom in arme landen je een willekeurige idioot kan overtuigen zichzelf en 30 anderen van het leven te beroven voor een zootje maagden.
kijk even welke lagen van de bevolking kerkgangers zijnquote:Op maandag 5 januari 2009 10:58 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Is de VS een Westerse omgeving?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |