quote:
he, wat flauw... Was juist zo leuk voor een keertjequote:
Wat was de titel??quote:Op donderdag 31 januari 2008 16:04 schreef E.T. het volgende:
[..]
he, wat flauw... Was juist zo leuk voor een keertje
Met je eigen afbeelding, weet ik.quote:Op donderdag 31 januari 2008 16:04 schreef Ticootje het volgende:
Webkim, op tnt post kan je geboortezegels bestellen; 22 euro.
4quote:Op donderdag 31 januari 2008 16:11 schreef Webkim het volgende:
[..]
Met je eigen afbeelding, weet ik.
Daarom is de vraag nu, met welke foto?
quote:
adres nodig?quote:Op donderdag 31 januari 2008 16:34 schreef Maneki.Neko het volgende:
Die babyzegels gaan per 50..jammer als je er net 60 nodig hebtWaar haal ik zosnel zoveel nieuwe vrienden vandaan?
Ik heb zowel Mirage als Oversight al een tijd niet meer gezien op fok!, heb geen idee dusquote:Op donderdag 31 januari 2008 16:18 schreef donnahvh het volgende:
is er trouwens al iets bekend van mirage ?
ik heb niet alles na zitten lezen maar zag dr nog in de OP staan
quote:Op donderdag 31 januari 2008 17:22 schreef hestria het volgende:
pfff, het feest is hier weer lekker aan de gang. Heb echt hele erge voorweeën op het moment, zelfs douchen werkt niet meer, tijdens het douchen worden ze minder pijnlijk maar daarna komt het weer lekker vol terug. Maar goed nog steeds geen regelmaat of wat dan ook soms om de 5 min maar ook om de 15 min, dus zal wel weer lekker vasle start zijn.
Moi?quote:Op donderdag 31 januari 2008 15:59 schreef snoopy het volgende:
[..]ik was al bang dat BE niet goed zou worden
Ik heb er misschien nog wel 10 over...? Zegels dan, geen vriendenquote:Op donderdag 31 januari 2008 16:34 schreef Maneki.Neko het volgende:
Die babyzegels gaan per 50..jammer als je er net 60 nodig hebtWaar haal ik zosnel zoveel nieuwe vrienden vandaan?
quote:Op donderdag 31 januari 2008 16:34 schreef Maneki.Neko het volgende:
Dat ik me opgaf stond er dat 44 uur standaard was.quote:Op donderdag 31 januari 2008 20:46 schreef Troel het volgende:
Standaard is 49 uur nu toch?
Ik kreeg 64 uur en daarna nog 2 keer 8 uur omdat Ruben de borst niet pakte. Heerlijk was het met de hulp.
Ik heb dat ook al meerdere malen gehoordquote:Op donderdag 31 januari 2008 09:19 schreef Silmarwen het volgende:
Trouwens, beeje gek vraagje misschien. Hoe oud zijn jullie allemaal zo ongeveer. Ik heb namelijke meerdere malen gehoord dat men mij jong vindt voor mijn eerste kind. Ik ben 25 als Leeloo geboren wordt, maar bijna 26 en Knut is 29 als Leeloo geboren wordt. Dat is toch niet jong?
Wat lief hequote:Op donderdag 31 januari 2008 08:34 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
En ik heb vanacht de eerste echte flinke schop gevoeld![]()
Ik was opgestaan om naar de wc te gaan ineens krijg ik toch een tik hahaha, ik schrok er echt van...denk dat je het zelfs wel aan de buitenkant had gevoeld![]()
Daarna heeft was ze wel nog aan t bewegen maar helaas niet meer zo hard.
Zou mooi worden, vriendenhandelquote:Op donderdag 31 januari 2008 18:59 schreef DeLiedje het volgende:
[..]
Ik heb er misschien nog wel 10 over...? Zegels dan, geen vrienden
ja was ik ook bij de 1e , het is heeeel raar als je dan kindertjes krijgtquote:Op donderdag 31 januari 2008 23:07 schreef Wurpje het volgende:
Vervelend Hestria....Hopen dat het binnen heel weinig tijd wel doorzet!
Ik heb nog niemand gehoord over mijn leeftijd en ik ben 23(als de baby er is 24 en mijn man is nu 26, dan 27)
Blijkbaar ook per omgeving verschillend hoe ze er tegenaan kijken?
Ik mag trouwens wel in de OPop 7 September.
Tijd om je vriendenkring en familie nog eens serieus onder de loep te nemen!quote:Op donderdag 31 januari 2008 16:34 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik weet het ookquote:Op donderdag 31 januari 2008 16:33 schreef E.T. het volgende:
*lange neus trekt*
nananananaaaaaa....
Geheimpje tussen Yppy, snoopy, remlof en mij geloof ik
Ik geloof dat de meeste mensen die het nu weten het heel normaal vonden hoorquote:Op donderdag 31 januari 2008 23:28 schreef Popples het volgende:
wurpje schrokken ze zo erg bij jullie?
Jij weet mensen wel blij te makenquote:Op vrijdag 1 februari 2008 09:50 schreef Maneki.Neko het volgende:
Vast niet
Je hebt wel gelijk... Maar het is ook zo spannend. Als een kadootje onder de kerstboom wat je nog niet mag uitpakken...quote:Op vrijdag 1 februari 2008 09:56 schreef Maneki.Neko het volgende:
Je moet je er niet zo op vast pinnen joh, ik weet wel dat je ongeduldige bent..maar als je zo naar de klok gaat kijken duurt het alleen maar langer!
Wow, wat een verassingquote:
Over carnaval gesproken; het zal ongetwijfeld niemand verbazen, maar ik héb toch een hilarische site gevonden met kinderkostuumsquote:Op vrijdag 1 februari 2008 11:19 schreef Webkim het volgende:
* Webkim gooit ff de rode loper uit voor Marit![]()
[ afbeelding ]
Welkom terug en gefeliciteerd enzo!
En Ticootje: ik herken ZO je ongeduld. Ik probeer ook elke dag nog net niet om de baby eruit te springen. Gelukkig heb ik nog genoeg dagjes weg in mijn agenda staan waardoor bevallen even niet handig uitkomt. Om nog maar te zwijgen over carnaval. De eerstgeboren carnavalsbaby krijgt hier de prins en zijn gevolg over de vloer en staat dan met versbevallen kop in de krant. Nee dank je, zeg ik je.Dus in vredesnaam: ik niet voor volgende week donderdag!
quote:Op vrijdag 1 februari 2008 11:28 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Over carnaval gesproken; het zal ongetwijfeld niemand verbazen, maar ik héb toch een hilarische site gevonden met kinderkostuums.
[ afbeelding ]
linkje
quote:Op vrijdag 1 februari 2008 11:28 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Over carnaval gesproken; het zal ongetwijfeld niemand verbazen, maar ik héb toch een hilarische site gevonden met kinderkostuums.
[ afbeelding ]
linkje
Vooral dat whoopee cushion kostuum, dat was echt bij-na een natte onderbroekquote:Op vrijdag 1 februari 2008 11:32 schreef Brighteyes het volgende:
k_i_m!![]()
Wat vreselijk!
[sub]Maar goed, ik kom dan ook niet uit carnavals-land.[/sub]
Op die site staan wel hele leuke dingen!
Marit!
Bij Luna was ik juist 23 en ventje 26 en bij dit wondertje zal ik 28 zijn en ventje 31quote:Op donderdag 31 januari 2008 21:37 schreef mrien het volgende:
FF spuitelf spelen
[..]
Ik heb dat ook al meerdere malen gehoord![]()
Ik ben ook 25 als de baby geboren wordt, mijn vriend is dan 27
[..]
Wat lief he
Leuk voor je dat je de baby nu voelt, mijn vriend kon het ook vrijwel direct vanaf de buitenkant voelen, dus wie weet
Dan nog even een vraagje, kan het zijn dat het in de buurt van je blaas gevoeliger wordt ? Ik heb in de buurt daar nu toch steeds wat meer druk en voel dat ook gewoon als ik sta. Of is dat gewoon de baby?
Iemand die het herkend ondanks mijn vage beschrijving?
Die Elmo en die olifant vind ik ook wel erg cute! Maar ja, geen baby en geen carnaval hierquote:Op vrijdag 1 februari 2008 11:39 schreef p_iglet het volgende:
ik houd normaal ook niet van die babykostuums, maar die website heeft echt leuke dingen!!
Die slak en rups
quote:Op zaterdag 2 februari 2008 09:36 schreef marit1978 het volgende:
'zo lang mogelijk' is niet mijn idee hoor
maar om nu met nog maar net een pos.test al te gaan bellen?
nee, dat komt komend weekend wel als ze hier zijn.
vanwege het miskraamgevaar dat er altijd is die eerste maanden, en niet iedereen houdt ervan om van iedereen dagenlang te horen hoe erg ze het vinden allemaal, niet iedereen wil mogelijk verdriet openlijk delen.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 09:51 schreef Silmarwen het volgende:
[..]Ok. Nou wij waren al een tijdje aan het proberen en we waren zo enthousiast dat we het niet konden, niet zeggen.
Maar sommigen mensen wachten drie maanden, sterker nog, heel veel mensen wachten drie maanden, maar ik snap niet zo goed waarom.
Omdat de kans op een miskraam de eerste 3 maanden signaficant hoger is dan daarna....quote:Op zaterdag 2 februari 2008 09:51 schreef Silmarwen het volgende:
Maar sommigen mensen wachten drie maanden, sterker nog, heel veel mensen wachten drie maanden, maar ik snap niet zo goed waarom.
Ik vond dat juist een nadeel, dat er zolang niks te zien was. Want als je je normale tempo aanhoud gaan mensen er ook vanuit dat er niks met je aan de hand is, met als gevolg dat mijn mannelijke collega's er niet eens van opkeken (of een vinger uitstaken) als ik als 7 maanden zwangere vrouw nog met een pc moest sjouwenquote:Op zaterdag 2 februari 2008 10:26 schreef milagro het volgende:
op mijn werk heb ik zelfs pas verteld toen je het begon te zien en dat was bij mij vrij laat![]()
was wel lekker rustig, ik had totaal geen behoefte aan zwangerschapsgebep tussen het werken door, terwijl er nog niets te zien is.
op het moment dat men weet gaat men ineens 'anders' doen tegen je, zo ervaarde ik het later dus, alsof je invalide bent bekant en iedere vraag gaat over je buik.. ja lief bedoeld allemaal, natuulijk, maar om nu 9 maanden enkel een buik te zijn, zag ik niet zitten, ik vond 4 maanden lang zat, dat werden er uiteindelijk maar 2 , maar goed
ook zonder zwanger te zijn vraag ik mensen dingen voor me te tillen omdat ik het niet kan of omdat ik de rekening niet gepresenteerd wil krijgen de volgende dag, via mijn rug, dus dat is ten alle tijden gewoon eenkwestie van lief vragen toch?quote:Op zaterdag 2 februari 2008 11:44 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik vond dat juist een nadeel, dat er zolang niks te zien was. Want als je je normale tempo aanhoud gaan mensen er ook vanuit dat er niks met je aan de hand is, met als gevolg dat mijn mannelijke collega's er niet eens van opkeken (of een vinger uitstaken) als ik als 7 maanden zwangere vrouw nog met een pc moest sjouwen.
Mijn collega's waren juist het tegenovergestelde. Ik liep te sjouwen met een pc en dat vonden ze niet kunnen. Dat als de mensen voortaan een klacht hadden en de pc moest binnen worden gebracht dan moesten ze m zelf maar komen brengen.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 11:44 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik vond dat juist een nadeel, dat er zolang niks te zien was. Want als je je normale tempo aanhoud gaan mensen er ook vanuit dat er niks met je aan de hand is, met als gevolg dat mijn mannelijke collega's er niet eens van opkeken (of een vinger uitstaken) als ik als 7 maanden zwangere vrouw nog met een pc moest sjouwen.
Zo! Dát lijkt me schrikken, ja...quote:Op vrijdag 1 februari 2008 08:50 schreef marit1978 het volgende:
nog shocktoestand hier.. maar ik ben zwanger !!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ik heb afgelopen dinsdag voor een half jaar de pil gehaald, en vond het toch vreemd dat ik niet woensdag ongesteld werd en dus kon starten !
Vanmorgen echt wel een snelle dikke vette plus.
Veel tranen en lachen door de tranen heen... het moet nog even bezinken geloof ik
Yep. Het is erg fysiek werk en veel mensen verkijken zich erop denk ik. Even de kinderen op de bank laten zitten, even een poepluier verschonen, even de kinderen in bed tillen, kindjes die vallen oprapen. Als ik jou was zou ik kijken of je bij de peuters dan stage kunt lopen. Die kunnen al lopen en op de commode klimmen, die gaan zelf aan tafel zitten en meestal gebruiken ze geen hoogslapertjes meer, dus hoef je ze niet meer in bedjes te tillen. Babygroepen til je heel erg veel en gemende groepen til je vaak ook wat meer omdat je dan toch al bezig bent.quote:Op zondag 3 februari 2008 10:35 schreef Miffy1984 het volgende:
Silmarwen, begrijp ik dat jij in een kinderdagverblijf werkt?
Ik ben bezig met SPW (loi) en ben bezig met het zoeken naar een stageplek vanaf half maart. (ik ben nu gewoon thuis-moeder) Maarja nu ben ik wel mooi zwanger! Ik denk dat ik wel gewoon alsnog stage wil gaan lopen (als ze me willen hebben, ik moet er natuurlijk wel even tussenuit) maar vraag me wel af hoe zwaar het zou zijn met dat werk inderdaad...
Heb geen PABO gedaan, maar docenten opleiding Maatschappijleer.quote:Op zondag 3 februari 2008 11:06 schreef Brighteyes het volgende:
Maar Silmarwen, heb jij wel de opleiding ook gedaan dan?
Ik heb een vriendinnetje die ook graag wil, maar dan wel werken en 's avonds de opleiding doen maar die komt nergens aan de bak zonder diploma.
Of had jij voordeel aan je pabo?
't Is nog geen maandagquote:Op zondag 3 februari 2008 10:34 schreef Ticootje het volgende:
Hier niets...
Ik vind van wel, maar ik weet het ook niet zeker. Ze vragen hier voor de BSO in ieder geval al wel PABO-studenten.quote:Op zondag 3 februari 2008 11:15 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Heb geen PABO gedaan, maar docenten opleiding Maatschappijleer.![]()
Nee ben gestopt met de HAVO en toen naar het MBO toe gegaan waar ik mijn SPW 3 en 4 diploma's heb gehaald.
Als je de PABO hebt afgerond mag je overigens wel in de kinderopvang werken, weet niet zeker of je met een propedeuse dat ook mag...
Ik vind het eerlijk gezegd erg vreemd dat je met de PABO in de kinderopvang mag werken. Je leert op de PABO helemaal niets over hoe om te gaan met baby's en peuters.... De BSO vind ik wel normaal.quote:Op zondag 3 februari 2008 13:33 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik vind van wel, maar ik weet het ook niet zeker. Ze vragen hier voor de BSO in ieder geval al wel PABO-studenten.
ik heb ook m'n twijfels of met de invoering van de nieuwe wet (2005?) de PABO nog wel voldoet voor een kdv. (kan alleen even niet bij de server waar m'n documenten op staan om na te kijken)quote:Op zondag 3 februari 2008 13:56 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd erg vreemd dat je met de PABO in de kinderopvang mag werken. Je leert op de PABO helemaal niets over hoe om te gaan met baby
's en peuters.... De BSO vind ik wel normaal.
quote:Op zondag 3 februari 2008 17:29 schreef Ticootje het volgende:
Hier met 6 weken de eerste echo gehad.
En dat geldt niet alleen voor de echo'squote:Op zondag 3 februari 2008 17:46 schreef E.T. het volgende:
[..]
maar jij bent natuurlijk niet representatief voor de standaard-zwangere.
Ik neem aan dat je dan wel cursussen moet volgen ofzo hoor. Maar BSO moet naar mijn idee kunnen met een MBO-diploma, dus zeker met een PABO-P.quote:Op zondag 3 februari 2008 13:56 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd erg vreemd dat je met de PABO in de kinderopvang mag werken. Je leert op de PABO helemaal niets over hoe om te gaan met baby's en peuters.... De BSO vind ik wel normaal.
Een termijnecho is redelijk standaard, maar die is tussen de 7 en 12 weken, compleet afhankelijk van de verloskundigepraktijk of het ziekenhuis waar je zitquote:Op zondag 3 februari 2008 20:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En dat geldt niet alleen voor de echo's![]()
![]()
Maar op medische indicatie kunnen ze toch wel eerder een echo maken? Ik dacht trouwens dat een 9 weken echo standaard was, maar als ik het zo lees is dat dus ook niet zo...
Echt? Dat wist ik dus niet, dat ze daar ook inwendig doen. Ik dacht echt dat die voor de mooie plaatjes met een week of 23 waren.quote:Op zondag 3 februari 2008 20:07 schreef Miffy1984 het volgende:
Zover ik weet kan je gewoon bij pret-echo bureaus ook een inwendige echo laten doen. Heb het bij me 1e ook gewoon met een pretecho laten doen, dat was volgens mij met 7 weken. Toen was er een mooi duidelijk kloppend hartje te zien en dat was voor mij gewoon heel fijn om even te zien. Toen vond ik de weken wachten voor de 12 weken echo niet zo erg meer. (niet dat ik meteen denk: nou nu kan het niet meer fout gaan, maar toch... je hebt het even met eigen ogen gezien)
Ik denk dat ik misschien binnenkort weer hetzelfde ga doen, ik vroeg me dus af of meer mensen dat doen.. zonder medische redenen. En een pret-echo is op zich niet zo heel duur...vind ik niet erg om te betalen.
quote:Op maandag 4 februari 2008 09:28 schreef Webkim het volgende:Ik sta in de top5!
Vanmorgen vroegwakker gegild en die zal wel gedacht hebben dat mijn vliezen gebroken waren ofzo.
Maar het was gewoon mijn kuitspier die weer klem zat, dus hij moest weer even mijn tenen naar m'n enkel buigen.
![]()
Als ik me de komende dagen weinig / niet meld lig ik ws. niet stiekem te bevallen hoor. We hebben gewoon een heel druk programma t/m woensdag. En donderdag (bij 38+2) gaat de verloskundige kijken of beeb eindelijk eens is ingedaald.
Enne: moeten jullie van je lieftallige wederhelften in de auto ook op een stuk plastic zitten?
Ik heb er in totaal over de 50 gehadquote:
Als je je datum doorgeeft zet ik je erbij.quote:
Speciaal voor BE, miffy had haar datum al doorgegeven!quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:46 schreef Miffy1984 het volgende:
.....
uitgerekend op 10 oktober.
Grtz
leonieke dat zullen ze alleen doen als er medisch iet niet goed is maar omdat jij het zelf wilt doen ze echt niet.quote:Op maandag 4 februari 2008 10:43 schreef leonieke het volgende:
Wat ik me nu afvroeg (ja het is onnozel hoor) maar stel dat je uitgerekend bent op 29 feb, zouden ze de weeën dan vroeger opwekken als je dat wilt?
Ook echt niet voor 29 feb? Da's wel domquote:Op maandag 4 februari 2008 10:49 schreef Popples het volgende:
[..]
leonieke dat zullen ze alleen doen als er medisch iet niet goed is maar omdat jij het zelf wilt doen ze echt niet.
ticootje balen van die rugpijn.
Waarom zouden ze?quote:Op maandag 4 februari 2008 10:53 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ook echt niet voor 29 feb? Da's wel dom
Da's ook de enige reden waarom ik er aan dacht hoorquote:Op maandag 4 februari 2008 11:03 schreef marit1978 het volgende:
toch kan ik me wel indenken dat je liever niet de 29e bevalt hoor!
toch raar met verjaardag soms... hoe onnozel dat misschien ook lijkt.
Dacht ut nie neequote:Op maandag 4 februari 2008 11:04 schreef snoopy het volgende:
En hoe moeten ze het doen met kindjes die op een andere datum uitgerekend zijn maar op de 29ste komen? Moet de moeder haar benen dan nog maar even bij elkaar zien te houden tot 1 maart?
Inleiden is sowieso geen garantie voor op die dag bevallen dus dan zouden ze het een paar dagen eerder moeten doen voor de zekerheid etc. etc.quote:Op maandag 4 februari 2008 10:53 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ook echt niet voor 29 feb? Da's wel dom
Niet eens van jezelfquote:Op maandag 4 februari 2008 10:37 schreef Ticootje het volgende:
Nee, ik hoef niet op een matje te zitten.
heb ik ook niet gedaan hoor.quote:
Piept even snel binnen. Bij de kruidvat kreeg ik er 1 aangeboden maar wij gaan niet dus hoefde hem niet.quote:Op maandag 4 februari 2008 15:19 schreef OooLizaooO het volgende:
Wij zouden graag naar de 9 maanden beurs gaan. Weet er iemand waar je gratis kaartjes/kortingkaartjes kan bemachtigen?
Ik ben op 29 februari geboren (normaal was ik pas voor 21 maart verwacht, maar kwam vroeger) en heb er nooit problemen mee gehad hoor...quote:Op maandag 4 februari 2008 10:43 schreef leonieke het volgende:
Wat ik me nu afvroeg (ja het is onnozel hoor) maar stel dat je uitgerekend bent op 29 feb, zouden ze de weeën dan vroeger opwekken als je dat wilt?
quote:Op maandag 4 februari 2008 15:19 schreef OooLizaooO het volgende:
Wij zouden graag naar de 9 maanden beurs gaan. Weet er iemand waar je gratis kaartjes/kortingkaartjes kan bemachtigen?
Machtig gevoel!!quote:Op maandag 4 februari 2008 16:24 schreef OooLizaooO het volgende:
Zo leuk Silmarwen! Moet toch geweldig zijn om je kindje zo te voelen!
Tot ze wat groter worden en het voetje achter je rib blijft hangenquote:Op maandag 4 februari 2008 16:52 schreef Ardenlyn het volgende:
[..]
Machtig gevoel!!![]()
Ik zou het niet kunnen beschrijven maar het voelt super!
Of een schop in je nierquote:Op maandag 4 februari 2008 17:40 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Tot ze wat groter worden en het voetje achter je rib blijft hangen![]()
Het gedraai van de kleine is niet altijd even fijn. Maar als het er niet is dan is het wel heel ongezellig...
Ja, ik kan er wel van genieten als ik in bad zit en de kleine doet dan lekker mee. Allemaal bulten in je buik.. Heel leuk. Soms steekt het zover uit, dan kan je gewoon "iets" vastpakken.quote:Op maandag 4 februari 2008 17:56 schreef Ardenlyn het volgende:
[..]
Of een schop in je nier(3 a 4 keer gehad en damn dat doet pijn
)
Maar hoe dan ook het blijft zo mooi vind ik.
ik zou het niet weten, sinds gisteren in een keer het houd nu wel lang aan.quote:Op maandag 4 februari 2008 19:19 schreef sjak het volgende:
lage bloeddruk popples?
het was er gisteravond in een keer zat met manlief op de bank.quote:Op maandag 4 februari 2008 19:25 schreef Ticootje het volgende:
Popples, als ik druk bezig ben of ben geweest dan word ik ook duizelig hoor. Zeg maar het gevoel dat je flauwvalt. Bij mij helpt het door even te gaan zitten.
Beter laat dan nooitquote:Op donderdag 31 januari 2008 16:11 schreef Webkim het volgende:
[..]
Met je eigen afbeelding, weet ik.
Daarom is de vraag nu, met welke foto?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |