abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56440923
Kersje, wat klinkt dat als een drama.. Er zijn genoeg tips gegeven, hopelijk werkt er eentje.. En heb je lekker onder de douche wat kunnen ontspannen..

Chris heeft vandaag broccoli op. Maar daar keek hij nog viezer van dan de bloemkool. Het smaakte ook bijna hetzelfde.. Maar hij heeft zijn portie op, dus morgen en overmorgen weer..
En hij heeft vandaag maar 2 keer geslapen. De 2e was een slaapje van bijna 4 uur! Hij was al wat aan het rommelen, dus misschien gaat hij binnenkort wel helemaal over naar 2 slaapjes..
  donderdag 31 januari 2008 @ 19:35:26 #152
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_56440933
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 18:34 schreef Kersjes het volgende:
.... kan ik eindelijk die bananenprut van vanochtend uit mijn haar gaan wassen
sorry, moest even hard lachen! Kersjes, het komt allemaal weer goed hoor. Ik zou ook eens proberen om hem op gezette tijden in bed te leggen en ritueeltjes te creeeren. Het kan natuurlijk best zijn dat hij nu toch weer wat meer slaap nodig heeft.

Ik voelde me vandaag zo goed! Kon mijn grijze pak weer aan, merkte ik, mensen zeiden dat ik er goed uitzag. Nou, dat wilde ik ook wel weer een keertje horen. Weet niet, dat geeft je toch weer een boost.

Nou, ik ga Anna even in bed stoppen! Gisteren heeft ze van half acht tot vanmorgen acht geslapen. Ongekend!

En Marit, wat een vervelend nieuws. Ik hoop voor jullie dat het meevalt. En uit eigen ervaring weet ik dat het moeilijk is je eigen gevoelens een plaatsje te geven als anderen er zoveel nuchterder onder zijn. Heb het met mijn eigen schoonmoeder meegemaakt.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_56442303
zucht
hier ook hele dag al een jankend/miepend/zeurderig kind
er zit haar iets goed dwars... of het nou iets lichamelijks is of dat het om zichzelf gaat?

qua getallen is ilse een korte dikbuik zowat
7930gr bij 69,5cm.
Nouja, allemaal netjes toch?

Beaker, jouw eetschema voor jet valt toch wel mee !?
Enige dat je misschien komende weken gaat merken is dat je 'lunch' wat later doet
(wat meer vullend? brood + melk?) en dan de voeding van 16uur en 18uur kunt combineren tot één voeding.
Ik zou het nieteens bewust nu gaan veradneren geloof ik, je merkt vanzelf wel wanneer het ritme richting ander schema verandert.

Ik ga bankhangen
vroeg naar bed
en morgenochtend een testje doen
pi_56442514
oeijoei marit....!!! een testje! Oepsie?

Verder sterkte met je schoonmoeder, wat naar zeg
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_56442764
Beaker, het aantal voedingen lijkt mij ook prima. Niet veel anders hier, hoor. Ik heb nog even op de creche gevraagd over het 3 naar 2 flessen terugbrengen, zij vinden/hanteren/denken dat 2 flessen rond het 1e jaar thuishoren.

Ik ga11 februari naar het zkh voor de laatste controle voor P&F en zal het daar ook nog eens vragen.

Ik vind 3 flessen ook eigenlijk nog wel prima, de andere drankjes lusten ze wel, maar ze drinken niet echt veel. Dus voor nu is 600 ml melk nog een veilig idee.

Oei oei Marit...spannend, zeg. Ik zou daar toch ff echt slecht van slapen. Succes !
  donderdag 31 januari 2008 @ 21:01:13 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56442994
Ik heb het lijstje van het cb hier erbij gepakt en daar staat bij 7,5 maand het volgende:

500-600cc opvolgmelk, waarvan:

• 1x bord pap (granen vanaf 7mnd)
  • 2x fles en/of tuitbeker

En daarbij:
  • groenten, vlees/vis/kip, aardappelen/pasta/rijst met 100cc yoghurt toe
  • fruit
  • 1/2 lichtbruine boterham, dun besmeerd met margarine en belegd met smeerkaast, jongekaas, smeerworst, tomaat of fruit
  • evt. (tuit)beker vruchtensap of slappe thee met halfvolle melk
    pi_56443034
    Kan je ook zien wanneer daar dan verandering in komt, flestechnisch gezien ?

*KP vindt dat BE goed bezig is met die CB literatuur*
      donderdag 31 januari 2008 @ 21:11:10 #158
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_56443172
    Oh ja, dat is dan wel een slimme vervolgvraag.

Met 9 maanden zeggen ze het volgende:

400-500cc opvolgmelk, waarvan:
  • 1x bord pap (granen vanaf 7mnd)
  • 1x tuitbeker bij brood

En daarbij (is niet veranderd nog):
  • groenten, vlees/vis/kip, aardappelen/pasta/rijst met 100cc yoghurt toe
  • fruit
  • 1/2 lichtbruine boterham, dun besmeerd met margarine en belegd met smeerkaast, jongekaas, smeerworst, tomaat of fruit
  • evt. (tuit)beker vruchtensap of slappe thee met halfvolle melk

En dan met 11-12 maanden:
    400cc halfvolle melk waarvan:
  • 1x bord pap (granen vanaf 12 maanden)
  • 1x tuitbeker bij brood

En daarbij:
  • groenten, vlees/vis/kip, aardappelen/pasta/rijst met 150cc yoghurt toe
  • fruit
  • 1 of 2 bruine boterhammen, dun besmeerd met margarine en belegd met smeerkaast, jongekaas, smeerworst, tomaat of fruit
  • 1x (tuit)beker vruchtensap of slappe thee met halfvolle melk
    pi_56443245
    aha ! Mag ik het CBE bureau bedanken voor deze gratis/handige info,
      donderdag 31 januari 2008 @ 21:21:18 #160
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_56443408
    Graag gedaan!
      donderdag 31 januari 2008 @ 21:29:46 #161
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_56443629
    Marit! testje! aaarghhhh.....
    Heb er vorige week ook een gedaan...

Ben overigens wel met de pil gestopt. Wat werd ik daar chagerijnig van zeg, ik voelde me er niet lekker meer bij, om nog maar te zwijgen over het continue vergeten in te nemen.

Anna krijgt nog steeds 4x200 waarvan 2x pap. Ze zit op hetzelfde schema als Jet. Het lijkt er hier ook steeds meer op dat ze die 16 uur fles niet meer nodig heeft. Dus die ga ik ook binnenkort laten vervallen,
    Zo te lezen heb ik het grootste propje: 69 cm en 8,465 kilo! Maar is wel gemiddeld.
    Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
    pi_56443781
    zo dan ! Das een mooie grote Anna, hahaha.

De flensjes waren zo'n 3 weken geleden 70 cm en 7600 gram.
      donderdag 31 januari 2008 @ 21:48:35 #163
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_56444135
    Maar ze zit echt precies op het middelste lijntje! Ze heeft wel van die lekkere michelin-beentjes...
    pi_56444316
    Hoe kan het toch dat de dag ineens veel minder uren lijkt te hebben nu ik mama ben...?
    Mirte kan zo lekker kletsen en op haar buik liggen is ok . En dan breeduit lachen als mama je op de buik ligt en je binnen 10 seconden weer op je rug ligt .
    Fake it till you make it...
    pi_56445928
    BE dat is handig, ook bedankt namens mij!
    Zo te zien mag Damian dus weer wat meer yogurt hebben, daar zal hij blij mee zijn.
    Komend weekend gaan wij over op halfvolle melk en ik ben er blij mee eindelijk weg met die vieze stinkmelk wat niet te drinken is! Hebben jullie dat wel eens geproefd?
    pi_56451089
    Ja hoor, heerlijk die opvolgmelk. Volgens het schema van BE mag ik nog 600 ml
    pi_56451098
    nog shocktoestand hier.. maar ik ben zwanger !!!!

ik heb afgelopen dinsdag voor een half jaar de pil gehaald, en vond het toch vreemd dat ik niet woensdag ongesteld werd en dus kon starten !
    Vanmorgen echt wel een snelle dikke vette plus.
    Veel tranen en lachen door de tranen heen... het moet nog even bezinken geloof ik
    pi_56451137
    WAUW

*KP haar mond valt open*

Gefeliciteerd !!!
    pi_56451155
    Pfff..... Ik moet echt even bijlezen, maar wil MET GROTE VREUGDE even melden dat t miniminiminimonster sinds gister zomaar per ongeluk af en toe zomaar 3 uurtjes zonder voeding "kan" !!!!
    Heerlijk... zomaar een uurtje extra "rust" ( Vooral mn tepels vinden dat toch wel fijn!!)
    No farewell could be the last one.
    If you long to meet again...
    pi_56451232
    Marit, wat onverwachts! Maar gefeliciteerd hoor, hopelijk zijn jullie snel van de schrik bekomen.
      vrijdag 1 februari 2008 @ 09:01:58 #171
    118901 Lishe
    Verse Soep!
    pi_56451255
    Marit! Gefeliciteerd! En natuurlijk ook voor de (nog zo kleine! ) grote zus!
    Geluk zit in een klein Wolkje
    Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
      vrijdag 1 februari 2008 @ 09:05:42 #172
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_56451302
    Marit! Wauw! Gefeliciteerd!
    pi_56451358
    Gefeliciteerd Marit!

Kersjes, even tussendoor: regelmaat betekent niet dat je een vast dagschema moet hebben, je kunt het ook in de kleinere regelmaat zoeken, dat hebben wij gedaan. Bijvoorbeeld: altijd eerst slapen, daarna drinken, dan een schone luier, even knuffelen en spelen en bij het eerste vermoeidheidsteken gaan slapen. Wij hebben bij de CB een boekje geleend van Ria Blom dat ons goed heeft geholpen. Sommige stukken vonden we echt niks, maar de grote lijn, sprak me wel aan. Anna is sindsdien veel meer gaan slapen en veel vrolijker geworden.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
    pi_56452030
    Wow Marit gefeliciteerd ! Leuk hoor 2 kindjes met weinig leeftijdsverschil ertussen.

In mijn hart zou ik nu ook al wel voor de 2e willen gaan, maar mijn verstand (en mijn vriend ) hebben nu nog de overhand. Het is hier nu echt niet verstandig ivm onzekerheid baan enzo...
    pi_56452117
    Marit van harte

Ik denk inderdaad dat ik die fles van 4 uur maar ga laten vervallen Vanaf volgende week mag ze brood proberen, maar ik moet ff bekijken welk brood ivm haar allergie.

Bedankt voor de tips!!
    Jouw kleine handje grijpt
    mijn grote vinger vast
    mooi toch dat mijn vinger
    zo in jouw handje past
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')