abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 januari 2008 @ 00:58:38 #201
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_56424774
Kim, bij ons was het toevallig raak en dus niet geplend. Er waren zowel positieve als negatieve reacties. Die negatieve begreep ik echt niet, alsof je er niet blij mee mag zijn als er eens een keer niet 3 jaar plenning en sparen aan vooraf is gegaan ofzo... Er waren zelfs mensen die met een grafgezicht zeiden: ' Wat erg voor jullie!'
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_56425100
voor het toeval
en ach.. wat weten anderen nou net van hoe jij echt in elkaar steekt?
zulke stomme opmerkingen zeggen vaker meen over henzelf.. ja toch.
pi_56426074
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 23:36 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik voel me ook ongemakkelijk als ik een huilende baby van een ander vastheb hoor, is niks vreemds aan. Je eigen kind ken je en je weet wat hem/haar troost. Bij een 'vreemde' baby voel je dat niet zomaar aan
het rommelt hier al de hele avond..is vervelend want het doet pijn
Ah, gelukkig, ben dus niet de enige met dat 'vreemde' baby verhaal.
Gek genoeg voelt het wel goed met de kleine van m'n stiefbroertje, dat staat gewoon veel dichter bij.
Maar ook de kleine van me nichtje laatst, ook al ben ik zwanger, het doet me gewoon weinig op dat moment.

En kim, hier heeft de omgeving al jaren op een zwangerschap van mij zitten wachten en krijg ik vaak te horen dat ik een goede moeder zal worden (ik schijn oa echt dat warme mama-gevoel uit te kunnen stralen).
Maar ook ik weet gewoon niet wat ik met kleintjes aan moet van anderen, misschien een natuurlijke afstoot reactie van die hoort bij een ander thuis.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_56426224
Bij mij werd zowel de eerste (toen wask nog een bietje jong) als de laatste keer (toen ik al jaren verkondigde dat er écht geen 3e kwam) door nagenoeg iedereen gevraagd of het wel gepland was. Nou ja, die eerste niet maar wat gaat hún dat aan? Het ontnam me de zin om het bij de derde om het van de daken te schreeuwen wel een beetje, eigenlijk.
Ik heb vannacht weer eens in een ruk doorgeslapen tot vanmorgen, was ik wel weer eens aan toe
Saartje
pi_56426291
Stilte voor de storm maneki?

Hier ben ik ook niet goed met andersmans kinderen hoor Eigen kinderen gaat prima, gelukkig
pi_56426634
Hier ook hetzelfde verhaal met andermans kinderen hoor, zodra ze gaan huilen geef ik ze het liefst zo snel mogenlijk terug

En ik heb vanacht de eerste echte flinke schop gevoeld
Ik was opgestaan om naar de wc te gaan ineens krijg ik toch een tik hahaha, ik schrok er echt van...denk dat je het zelfs wel aan de buitenkant had gevoeld
Daarna heeft was ze wel nog aan t bewegen maar helaas niet meer zo hard.

Heb trouwens vanacht weer super slecht geslapen, kan gewoon mijn draai niet meer vinden...naja bijna weekend gelukkig
pi_56426695
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 07:42 schreef LadyS het volgende:
Stilte voor de storm maneki?

Hier ben ik ook niet goed met andersmans kinderen hoor Eigen kinderen gaat prima, gelukkig
Nog even wachten tot na het weekend, ik moet de wieg nog afmaken
Maandag ben ik 37 weken..dan mag het helemaal los gaan wat mij betreft
Saartje
  donderdag 31 januari 2008 @ 09:19:18 #208
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_56427101
Ik heb zo vast geslapen dat ik er maar een keer uitmoest om naar de wc te gaan.

Ticootje, die zenuwen heb ik nu al. Alhoewel ik er steeds meer naar uit kijk heb soms wel iets van "Help! Wat een verantwoordelijkheid en kan ik dat allemaal wel?" Ik denk dat dat wel normaal is.

Trouwens, beeje gek vraagje misschien. Hoe oud zijn jullie allemaal zo ongeveer. Ik heb namelijke meerdere malen gehoord dat men mij jong vindt voor mijn eerste kind. Ik ben 25 als Leeloo geboren wordt, maar bijna 26 en Knut is 29 als Leeloo geboren wordt. Dat is toch niet jong?
  donderdag 31 januari 2008 @ 09:19:36 #209
35189 Troel
scherp en bot
pi_56427108
Ah, dan is dit het voorwerk en dan heb je maandag gewoon 3 centimeter en dan gaan ze gewoon je vliezen breken. Ofzo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56427308
@Silmarwen, ik en mijn vriend zijn alletwee 27 nu en als de kleine geboren word. En nee ik vind je niet te jong.
  donderdag 31 januari 2008 @ 09:34:30 #211
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_56427333
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 00:58 schreef RockabeIIa het volgende:
Kim, bij ons was het toevallig raak en dus niet geplend. Er waren zowel positieve als negatieve reacties. Die negatieve begreep ik echt niet, alsof je er niet blij mee mag zijn als er eens een keer niet 3 jaar plenning en sparen aan vooraf is gegaan ofzo... Er waren zelfs mensen die met een grafgezicht zeiden: ' Wat erg voor jullie!'
Aan mij werd gevraagd of ik het weg ging laten halen . Nu uiteindelijk vinden de meeste mensen het ook wel leuk, zeker als ze zien hoe ik uit mijn dak ga met het zoeken naar leuke dingetjes en dat ik daar ook enorm veel plezier in heb, maar de eerste reacties waren overwegend negatief. Van uitlachen tot inderdaad "wat erg ."

Er zijn ook mensen die ik daarom ook maar niks gezegd heb, ook al ben ik ze wel tegengekomen. Je zag bij mij toch niks tot 25 weken . Als ze straks ineens schrikken, is dat lekker boeiend voor hunnie .

Er komt zo een mevrouw van het kraambureau, en ze is nog niet binnen, of ik ben het al zat . Maar mijn huis is wel mooi voor het oog opgeruimd .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  donderdag 31 januari 2008 @ 09:35:57 #212
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_56427350
Wat een mooie echo KD! Weer zo'n leuke meid erbij!
Fijn dat alles goed gaat!
  donderdag 31 januari 2008 @ 09:36:36 #213
35189 Troel
scherp en bot
pi_56427355
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 09:19 schreef Silmarwen het volgende:

Ticootje, die zenuwen heb ik nu al. Alhoewel ik er steeds meer naar uit kijk heb soms wel iets van "Help! Wat een verantwoordelijkheid en kan ik dat allemaal wel?" Ik denk dat dat wel normaal is.

Trouwens, beeje gek vraagje misschien. Hoe oud zijn jullie allemaal zo ongeveer. Ik heb namelijke meerdere malen gehoord dat men mij jong vindt voor mijn eerste kind. Ik ben 25 als Leeloo geboren wordt, maar bijna 26 en Knut is 29 als Leeloo geboren wordt. Dat is toch niet jong?
Ja joh! Dat is echt veel te jong! Echt waar, dat kan toch niet! Wat denk je wel niet! Je moet minstens 35 zijn als je je eerste kind baart!

Nee, even serieus, 25 is een prima leeftijd. En dat zeg ik echt niet alleen omdat ik zelf ook 25 ben
Berts moeder was 19 toen hij kwam, mijn moeder 22. Het zou niet best zijn als iedereen pas op zijn 40e zijn eerste kind zou krijgen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56427374
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 09:19 schreef Silmarwen het volgende:

Lekker he, een nachtje doorslapen. Ik had er van de week gelukkig ook weer een paar van zulke.
Ik ben 28 of 29 als de baby geboren wordt en mijn lieftallige wederhelft is 30. Maar ik vind jou en Knut echt niet (te) jong voor kinderen hoor!
Hardloper.
IG @webkim
pi_56427412
Ik was net 25 bij de eerste en net 27 bij de 2e. Nu ben ik al bijna 29 ( ik vind dat zo ontzettend oud klinken, mijn gevoel past helemaal niet bij mijn leeftijd zeg maar )
  donderdag 31 januari 2008 @ 09:45:47 #216
54772 Silmarwen
pi_56427471
Ik denk dat het steeds normaler wordt dat je je eerste kind pas tegen of over de 30 krijgt. Als ik in de kinderopvang kijk zijn de meeste ouders ruim over de 30 zelfs.

Ik vond zelf 25 wel normaal. En tja wat is jong. Kijk 16 vind ik inderdaad erg jong, maar het ligt er ook aan hoe jouw kijk op de wereld is. Sommigen blijven veel langer jong of kinds, terwijl anderen al veel sneller wat ouder zijn.
  donderdag 31 januari 2008 @ 09:48:21 #217
156412 hestria
erg gastvrij
pi_56427497
bij miesje was ik net 23, en bij deze 26. Manlief was 30 en 33. Had niet zoiets van ik ben te jong ofzo. en ook al was miesje een kadootje, waarschijnlijk was ze dan een jaar later geboren.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_56427584
Ik ben 27 en nummer 3 komt er aan. Oudste is 7 en jongste is 4 dus ik vind niet snel iemand jong aan kinderen beginnen

Troel, het voelt wel een beetje als voorwerk, maar nog steeds niet serieus. Hoewel ik dat vorige keer ook wel eens dacht en toen binnen een uur bevallen was
Saartje
  donderdag 31 januari 2008 @ 09:57:20 #219
54772 Silmarwen
pi_56427604
Maneki, wie weet. Ben je eindelijk van die rot jeuk af.

Als het aan ons had gelegen was ik vorig jaar al zwanger geworden. Maar de hernia kwam er tussen door en na de operatie moest ik een half jaar wachten omdat het gewicht, het gedane werk aan dat tussenwervelschijfje, weer ongedaan kon maken waardoor ik weer een hernia zou hebben.
pi_56427670
Ik ben 23 en mijn man is 41. (en dan nog te bedenken dat we 2 jaar bezig zijn geweest om zwanger te worden)
Ik zie mensen ook wel kijken. Ik zie er ook nog eens jong uit. Je ziet mensen denken "ach wat zielig". Maar ik ben gewoon getrouwd, afgestudeerd, ik heb een goede baan en een dak boven mn hoofd. Er zijn ook oudere vrouwen die plotseling zwanger worden en dat allemaal niet hebben. Dan moet ik zeggen dat ik mn zaakjes op mijn 23e toch lekker voor elkaar heb.

Maneki ik gun het jouw gewoon om maandag te bevallen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 31 januari 2008 @ 10:04:48 #221
54772 Silmarwen
pi_56427716
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 10:00 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben 23 en mijn man is 41. (en dan nog te bedenken dat we 2 jaar bezig zijn geweest om zwanger te worden)
Ik zie mensen ook wel kijken. Ik zie er ook nog eens jong uit. Je ziet mensen denken "ach wat zielig". Maar ik ben gewoon getrouwd, afgestudeerd, ik heb een goede baan en een dak boven mn hoofd. Er zijn ook oudere vrouwen die plotseling zwanger worden en dat allemaal niet hebben. Dan moet ik zeggen dat ik mn zaakjes op mijn 23e toch lekker voor elkaar heb.

Maneki ik gun het jouw gewoon om maandag te bevallen.
Wat een groot leeftijdsverschil zeg. Krijg je zeker heeeeeel veel commentaar op? Alsof het mensen wat aangaat.

Ik heb ook zoiets van liever nu zwanger worden, nu je lichaam nog naar behoren werkt en je minder kans hebt op complicaties. Daarnaast heb ik een wat oudere vader en mijn broertje die 6 jaar jonger is, een hele oude vader. Bij ons gaat het goed maar ik ken ook gezinnen waarbij dat leeftijdsverschil niet zo briljant loopt. Maar goed, dat heb jij straks ook, dus die beargumentatie loopt dan een beetje spaak.

Ik ben overigens gestopt met mijn studie in het derde jaar. Omdat ik zo graag kinderen wil en eigenlijk liever thuis wil blijven tot "ze" naar de basisschool gaan.
  donderdag 31 januari 2008 @ 10:12:24 #222
190853 RockabeIIa
pi_56427827
Silmarwen, flexibiliteit heeft qua ouderschap echt geen ruk met leeftijd te maken.
  donderdag 31 januari 2008 @ 10:13:36 #223
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_56427841
Hier 29 en 37 jaar. Misschien wel 30 als ze geboren is. Voor mij persoonlijk is het "vroeg" genoeg, ondanks dat ik één van de oudjes ben .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  donderdag 31 januari 2008 @ 10:15:24 #224
54772 Silmarwen
pi_56427875
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 10:12 schreef RockabeIIa het volgende:
Silmarwen, flexibiliteit heeft qua ouderschap echt geen ruk met leeftijd te maken. Dat soort dingen hoor je echt alleen van jonge (a.s.) ouders...
Nee dat ben ik wel met je eens hoor. Alleen heb ik hetzelf meerdere keren gezien bij vriendinnen die echt wel voelde dat er een grote generatiekloof was. Een vriendin van mij heeft ouders die net zo oud zijn als mijn opa en oma. Haar vader en mij opa waren zelfs jeugdvrienden geweest. Zij had veel moeite met het feit dat haar ouders het een en ander echt niet meer meekregen. Waren onwijs lieve mensen en de opvoeding was zeker niet slecht. Dit is wel een extreem voorbeeld, maar zo ken ik nog wel wat meer, minder extreme. En vaak hebben zij er toch wat moeite mee. Niet dat als je op je 20ste al zwanger wordt, je meteen al een geweldige ban hebt met je kinderen de rest van je leven, want dat is natuurlijk ook klinkklare onzin.
  donderdag 31 januari 2008 @ 10:18:20 #225
190853 RockabeIIa
pi_56427936
Maar je kinderen zijn je kinderen en niet je nieuwe a.s. vrienden en vriendinnen. Ik zie vanuit mijn werk veel vaker problemen met kinderen en (te) jonge ouders dan met ouders die pas later kinderen hebben gekregen.
En dan nog, sommige dingen heb je niet in de hand. Je weet niet hoe je kind zich gaat ontwikkelen. Uiteraard heb je er een handje in maar nooit voor de volle 100%. Het gaat om een mensje en niet om een pc die je naar behoefte afstemd op gebruik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')