We weten het wel, maar houden het voor ons zelf!quote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:49 schreef Webkim het volgende:
[..]
Fijn mrien!![]()
Weet je al of jullie een jongetje of een meisje krijgen?
Oei, dat zou ik denk ik wel lastig vinden hoorquote:Op woensdag 30 januari 2008 19:17 schreef mrien het volgende:
[..]
We weten het wel, maar houden het voor ons zelf!
Kijken of we het kunnen volhouden
quote:
OMG! Ik lig slap van het lachenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:36 schreef Renda het volgende:
Mibos, wat goed!
Maneki, minder!
k_i_m, lekker verloffen!
Kaar, fijn dat er zo leuk op gereageerd wordt!
Goed, 8 dagen overtijd:
Scherp chinees eten: check
Ananashart eten: check
Accupuntuur: check
Zelfhypnose: check
Scheuren over plattelandsweggetjes in de Jeep: check
Touwtje springen: check
Happy birthday zingen: check
Schelden dat hij nu eruit MOET komen: check
Omgekeerde psychologie "blijven ziten hoor": check
Tepel stimulatie: check
Pannenkoeken eten: check
Frambozenblad thee drinken: check
Sex: check
goed, heeft iemand een tip voor iets dat WEL werkt?
Nou de eerste van mijn familie begon vandaag ook al. "Je moet ananas eten, dat helpt echt.."quote:Op woensdag 30 januari 2008 21:49 schreef Seventees het volgende:
[..]
OMG! Ik lig slap van het lachen![]()
![]()
http://chiquekinderboutique.nl/index_2.htmlquote:Op woensdag 30 januari 2008 21:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar wel hele mooie!!
Maar 1 gebruik ik wel als luiertas, voorlopig dan. Zodra de kleine naar de creche gaat heb ik nog een backup-luiertas van ollily.
Waar had jij nou die schoentjes van dior vandaan?? Ik had ze wel gezien, maar ik weet niet meer waar.
quote:Op woensdag 30 januari 2008 21:54 schreef k_i_m het volgende:
[..]
http://chiquekinderboutique.nl/index_2.html
Helaas zit de winkel hier om de hoek. En hebben ze de meest schattige (EN DURE) spullen allertijden
.
Ik begin hem ook wel te knijpen moet ik zeggen. En toevallig had ik vanavond een oude vriend aan de telefoon die bij mijn ouders op de koffie was geweest. Hij feliciteerde me met het goede nieuws, maar moest er toch even bij vermelden "Tja, ik moest wel even wennen, ik vond het niks voor jou"quote:Op woensdag 30 januari 2008 21:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hilversum...
Misschien maar goed dat zo'n winkel niet bij ons in de buurt zit![]()
Maar die schoentjes die ga ik zeker ergens vandaan halen, want ze zijn gewoon te leuk. (En ze passen mooi onder mn doopjurk)
Ik begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden hoor. Niet zo zeer voor de bevalling, maar wat nou als ik het helemaal fout doe met de baby... Zo'n kleine hummel, helemaal afhankelijk. Ik vind het maar eng.
quote:Op woensdag 30 januari 2008 22:09 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik begin hem ook wel te knijpen moet ik zeggen.
Ik had laatst nog een baby van een vriendin vast, en het kind begon te huilen en toen wilde ik haar hééééééél snel weer teruggevenquote:Op woensdag 30 januari 2008 22:29 schreef Webkim het volgende:
[..]
![]()
Het heerst...
Wij hebben het er ook veel over de laatste tijd. Dan is de kraamhulp weg en dan zit je ineens alleen met een baby en dan..? "Ja eh, zullen we het maar eens in bed leggen ofzo..?"![]()
Dan moet ik zeker daar je kraamcadeautje halen?quote:
Haha, nog even en jij strekt als eerste je armen uit om je kind terug te nemen als het huilt (bij een ander). 't Is een reflex of instinct, kennelijk.quote:Op woensdag 30 januari 2008 22:37 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik had laatst nog een baby van een vriendin vast, en het kind begon te huilen en toen wilde ik haar hééééééél snel weer teruggeven. Maar ik moet zeggen dat opmerkingen als "Jij zwanger?" en "Dat vind ik nou niks voor jou" nou ook niet direct een enorme berg aan zelfvertrouwen oplevert
.
Ah, gelukkig, ben dus niet de enige met dat 'vreemde' baby verhaal.quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:36 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik voel me ook ongemakkelijk als ik een huilende baby van een ander vastheb hoor, is niks vreemds aan. Je eigen kind ken je en je weet wat hem/haar troost. Bij een 'vreemde' baby voel je dat niet zomaar aan
het rommelt hier al de hele avond..is vervelend want het doet pijn
Nog even wachten tot na het weekend, ik moet de wieg nog afmakenquote:Op donderdag 31 januari 2008 07:42 schreef LadyS het volgende:
Stilte voor de storm maneki?
Hier ben ik ook niet goed met andersmans kinderen hoorEigen kinderen gaat prima, gelukkig
Aan mij werd gevraagd of ik het weg ging laten halenquote:Op donderdag 31 januari 2008 00:58 schreef RockabeIIa het volgende:
Kim, bij ons was het toevallig raak en dus niet geplend. Er waren zowel positieve als negatieve reacties. Die negatieve begreep ik echt niet, alsof je er niet blij mee mag zijn als er eens een keer niet 3 jaar plenning en sparen aan vooraf is gegaan ofzo... Er waren zelfs mensen die met een grafgezicht zeiden: ' Wat erg voor jullie!'
Ja joh! Dat is echt veel te jong! Echt waar, dat kan toch niet! Wat denk je wel niet! Je moet minstens 35 zijn als je je eerste kind baart!quote:Op donderdag 31 januari 2008 09:19 schreef Silmarwen het volgende:
Ik heb zo vast geslapen dat ik er maar een keer uitmoest om naar de wc te gaan.
Ticootje, die zenuwen heb ik nu al.Alhoewel ik er steeds meer naar uit kijk heb soms wel iets van "Help! Wat een verantwoordelijkheid en kan ik dat allemaal wel?" Ik denk dat dat wel normaal is.
Trouwens, beeje gek vraagje misschien. Hoe oud zijn jullie allemaal zo ongeveer. Ik heb namelijke meerdere malen gehoord dat men mij jong vindt voor mijn eerste kind. Ik ben 25 als Leeloo geboren wordt, maar bijna 26 en Knut is 29 als Leeloo geboren wordt. Dat is toch niet jong?
Lekker he, een nachtje doorslapen. Ik had er van de week gelukkig ook weer een paar van zulke.quote:Op donderdag 31 januari 2008 09:19 schreef Silmarwen het volgende:
Ik heb zo vast geslapen dat ik er maar een keer uitmoest om naar de wc te gaan.
Trouwens, beeje gek vraagje misschien. Hoe oud zijn jullie allemaal zo ongeveer. Ik heb namelijke meerdere malen gehoord dat men mij jong vindt voor mijn eerste kind. Ik ben 25 als Leeloo geboren wordt, maar bijna 26 en Knut is 29 als Leeloo geboren wordt. Dat is toch niet jong?
Wat een groot leeftijdsverschil zeg.quote:Op donderdag 31 januari 2008 10:00 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben 23 en mijn man is 41. (en dan nog te bedenken dat we 2 jaar bezig zijn geweest om zwanger te worden)
Ik zie mensen ook wel kijken. Ik zie er ook nog eens jong uit. Je ziet mensen denken "ach wat zielig". Maar ik ben gewoon getrouwd, afgestudeerd, ik heb een goede baan en een dak boven mn hoofd. Er zijn ook oudere vrouwen die plotseling zwanger worden en dat allemaal niet hebben. Dan moet ik zeggen dat ik mn zaakjes op mijn 23e toch lekker voor elkaar heb.
Maneki ik gun het jouw gewoon om maandag te bevallen.
Nee dat ben ik wel met je eens hoor. Alleen heb ik hetzelf meerdere keren gezien bij vriendinnen die echt wel voelde dat er een grote generatiekloof was. Een vriendin van mij heeft ouders die net zo oud zijn als mijn opa en oma. Haar vader en mij opa waren zelfs jeugdvrienden geweest. Zij had veel moeite met het feit dat haar ouders het een en ander echt niet meer meekregen. Waren onwijs lieve mensen en de opvoeding was zeker niet slecht. Dit is wel een extreem voorbeeld, maar zo ken ik nog wel wat meer, minder extreme. En vaak hebben zij er toch wat moeite mee. Niet dat als je op je 20ste al zwanger wordt, je meteen al een geweldige ban hebt met je kinderen de rest van je leven, want dat is natuurlijk ook klinkklare onzin.quote:Op donderdag 31 januari 2008 10:12 schreef RockabeIIa het volgende:
Silmarwen, flexibiliteit heeft qua ouderschap echt geen ruk met leeftijd te maken. Dat soort dingen hoor je echt alleen van jonge (a.s.) ouders...
Dat bedoel ik absoluut niet! Echt helemaal niet zelfs want ik heb er een hekel aan als ouders zeggen da zijn of haar dochter hun vriend of vriendin is. Je ouders zijn je ouders en die behandel je heel anders dan je vrienden net alsdat je je kind heel anders behandelt dan je vrienden. Dat vind ik altijd zo'n foute benadering van ouderschap.quote:Op donderdag 31 januari 2008 10:18 schreef RockabeIIa het volgende:
Maar je kinderen zijn je kinderen en niet je nieuwe a.s. vrienden en vriendinnen. Ik zie vanuit mijn werk veel vaker problemen met kinderen en (te) jonge ouders dan met ouders die pas later kinderen hebben gekregen.
Kim, wat Maneki zegt hoor, ik heb nog steeds niks met kinderen van anderen vaakquote:
quote:Op donderdag 31 januari 2008 10:25 schreef Vivi het volgende:
[..]
Kim, wat Maneki zegt hoor, ik heb nog steeds niks met kinderen van anderen vaak![]()
maar je eigen kind kan je gewoon "lezen" op een bepaald moment.
Ik denk iig dat je een superleuke en stoere moeder wordt
Ik ken ook mensen die hun hele leven hebben gerookt en stierven aan grote teenkanker.quote:Op donderdag 31 januari 2008 10:29 schreef RockabeIIa het volgende:
Oh, dat snap ik wel. Maar ook dat heeft met flexibiliteit te maken. Ik ken moeders en vaders van begin 20 die zo vastgeroest zijn als een bejaard koppel wat al 30 jaar achter de geraniums zit. En zulke ken ik ook van in de 40. Maar niet meer of minder in een bepaalde leeftijdscategorie. Misschien heeft het eerder met milieu en achtergond te maken dan leeftijd?
quote:Op donderdag 31 januari 2008 10:28 schreef Ticootje het volgende:
-knip-
Nee, ware het niet dat ik niet vantevoren een antwoord bedacht hadquote:Op donderdag 31 januari 2008 10:56 schreef p_iglet het volgende:
dat is toch niet zo'n gekke vraag voor de kraamzorg
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |