abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:45:07 #161
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_56411289
Ik ging weleens op mijn buik liggen als ik ze lang niet gevoeld had . Ze hebben nog zoveel ruimte dat het eigenlijk toeval is als ze de baarmoeder raken, daarom is het ook niet vreemd als je je kindje op deze termijn nog niet regelmatig voelt.
Maar dat buikliggen hielp vaak wel, komen ze een beetje in de verdrukking en voel je het wat makkelijker.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:59:43 #162
156412 hestria
erg gastvrij
pi_56411625
nou, en weer terug van de verloskundige. Alles was in orde, bloeddruk 90/70. Verder bij de verlos lekker een potje zitten te huilen en me hart kunnen luchten. Ze was heel lief en begripvol, word maandag in het overleg meegenomen en krijg volgende week een inwendig onderzoek en evt strippen. Voel me nog steeds kl*te maar iets beter nu ik weet dat ik in ieder geval serieus genomen word.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_56411662
Libel; vandaag 19 weken? Dan ga je sneller dan mij! We staan voor dezelfde datum maar ik ben zaterdag pas 19 weken, ligt dat verschil aan de cyclus-duur?

En als je je echt ongerust maakt, gewoon even bellen idd.
Als ik me bezorgd maak kan ik zelf gelukkig even luisteren, maar die kleine is hier redelijk druk, alleen soms heb ik ook het idee van heej die is al dagen wel al erg rustig (ligt denk ook aan de ligging).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_56411807
Da's toch al positief hé hestria. Nog even volhouden...
  woensdag 30 januari 2008 @ 16:25:22 #165
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_56412152
Fijn Hestria, dat ze je serieus nemen en dat er actie zal ondernomen worden!

@Llewella, als je het uitrekent tot op 28 juni (berekening na eerste echo) dan is het idd zaterdag 19 weken, maar ik hou zelf eigenlijk 25 juni aan (berekening op basis van laatste menstruatie) :-)

Verder hebben jullie natuurlijk allemaal gelijk over bellen als ik echt ongerust ben enzo, maar ik vind het nogal vervelend. Ik bedoel, het is nog helemaal normaal dat ik nu nog niets voel. Mss was het wel toeval die eerste keer.
Ik zal in ieder geval de tip van Leah straks eens uittesten en als ik voor het weekend nog niets gevoeld heb, bel ik!
Bedankt voor het meeleven!
pi_56412439
Mijn uitrekendatum kwam overeen met de echo datum, dus die is 28 juni gebleven. Dat verklaard het verschil idd!

En afentoe die beeb beetje wakker porren (Niet te hard natuurlijk )
Mijn beste vriendin voelde een van haar kids pas met 26 weken (volgens mij de tweede, de ander met 22), tjeeh dan zou ik toch ook wel erg verlangen naar die eerste schopjes e.d.!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_56412761
Met 26 weken pas dat is wel laat, was daar ook nog een speciale reden voor?
Bij iedereen is dat voelen toch anders, mijn placenta lag aan de voorkant maar ik voelde hem al met 14 weken.
pi_56413808
Daar was geen speciale reden voor, misschien rustig in de buik en druk daarbuiten? (Ze heeft 2 vrolijke erg aanwezige jongens )
Amber Mae
pi_56415591
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 22:49 schreef Webkim het volgende:

[..]

Fijn mrien!
Weet je al of jullie een jongetje of een meisje krijgen?
We weten het wel, maar houden het voor ons zelf!
Kijken of we het kunnen volhouden
  woensdag 30 januari 2008 @ 19:20:10 #170
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_56415661
Nou we hebben de echo gehad en het is gezond!!

Hier een profieltje ( links het hoofdje), alles zag er prima uit en de kleine was heel erg actief

O'ja, het is een MEISJE!!!

Demi vindt het helemaal super dat ze een zusje krijgt en wij ook uiteraard.
pi_56415701
Wat leuk KD, een gezond meisje
pi_56415761
Wat leuk KD!
Fijn dat alles goed was!
  woensdag 30 januari 2008 @ 19:25:29 #173
593 sjak
Juffie Bloem
pi_56415786
KD, hoe is het geaan met de echo? Spannend he, en inderdaad ook bij een tweede. Het lijkt wel of je bewuster bent wat er allemaal mis kan gaan, daar had / heb ik ook wel wat last van.

Mijn dochter was ook lang bij de geboorte (55 cm), rompers maat 56 hebben we hier max 2 weken aan kunnen doen. Ik koop nu niet zoveel en wat ik koop is maat 62 (op een enkele uitzondering na). Stel nou dat nr. 2 veel kleiner is kunnen we de kraamvisite mooi instrueren

Libel, ik ben het met de rest eens, gewoon bellen. (Of ijsjes eten, dat helpt bij mij altijd zeer goed)
Lekker douchen!
  woensdag 30 januari 2008 @ 19:26:47 #174
593 sjak
Juffie Bloem
pi_56415816
Gefeliciteerd KD, twee meiden straks . Wat zal Demi blij zijn!
Lekker douchen!
  woensdag 30 januari 2008 @ 19:31:25 #175
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_56415942
. Een meisje, wat leuk!! . Gefeliciteerd! (en ook dat het goed was natuurlijk he)
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  woensdag 30 januari 2008 @ 19:50:38 #176
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_56416438
Wat leuk KD dat alles goed was!!!
En nog een meisje
pi_56417005
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 19:17 schreef mrien het volgende:

[..]

We weten het wel, maar houden het voor ons zelf!
Kijken of we het kunnen volhouden
Oei, dat zou ik denk ik wel lastig vinden hoor
Wel leuk om te weten of het een jongetje of een meisje is. Wij willen het tzt waarschijnlijk ook wel weten.

Ik ben prikkelbaar en moe Als die eerste 12 weken maar eens voorbij waren. Ook toffer voor mijn omgeving
  Jubileum moderator woensdag 30 januari 2008 @ 20:26:59 #178
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56417226
Wat leuk KD nog een meisje!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_56417651
KD een meisje.. Meisjes zijn leuk!! En de echo is ook mooi.

Ik heb vandaag geshopt met manlief. Ik heb een kadootje uit mogen zoeken voor mn verjaardag. Ik heb echt een supermooie tas uitgekozen!! Jammer is alleen dat ik m echt pas op mn verjaardag krijg... dus ik moet nog wat geduld hebben, maar hij is echt heel mooi.

Verder vandaag niets. Baby zit denk ik prima binnen. Misschien moet ik het wat onplezierig maken... Aan de andere kant komt het nu wel heel dichtbij.... Straks heb ik gewoon een baby...

Renda succes morgen! Of ben je ondertussen al bezig?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 30 januari 2008 @ 20:54:59 #180
14746 k_i_m
pi_56417964
Dus jij hebt nu ook twee tassen? .
In my life
Why do I smile
  woensdag 30 januari 2008 @ 21:14:25 #181
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56418420
KD, wat fijn dat alles goed was En wat leuk, nog een meid erbij
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_56419186
KD; goed te horen dat alles er goed uit zag en leuk een meid erbij!!!

Net weer goedgekeurd, bloeddruk 135/65 (bovendruk was iets hoger, maar ik was ook licht gespannen, positieve spanning weliswaar), hartje goed (tjee, afentoe leek het of er 2 te horen waren, ik schrok al ) en de baarmoeder zit nu net iets onder m'n navel, voelt goed aan.

En geshopt bij de hema, weer een badcape erbij, kruikenzakken, kledinghangertjes en een muziekdoos die m'n vriend ook wel erg leuk vond, 15% korting, altijd mooi meegenomen (Voor de rest veel leuke dingen gezien, maar nog even 2 weekjes wachten tot we hopelijk weten wat het wordt )
Vriendlief kwam nog met meiden sokjes aan, voor als het een meisje blijkt te zijn, veelste groot, maar ik vond het wel erg lief van hem!

Ohw en vriendlief vroeg zich af of moeilijk doen en drammen bij zwanger zijn hoort (hij bleef net ff te lang achter de computer zitten toen we naar de vk moesten, nou is dat normaal ook al een issue omdat hij zoiets heeft van mens rustig aan, naja ik vind dat het wel meevalt, als ie maar opschiet Ik ben wel iets korter door de bocht, maar vind zelf dat dat best nog wel meevalt, gezien ik voornamelijk vanuit het ratio denk).
Amber Mae
pi_56419517
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 20:54 schreef k_i_m het volgende:
Dus jij hebt nu ook twee tassen? .
Maar wel hele mooie!!

Maar 1 gebruik ik wel als luiertas, voorlopig dan. Zodra de kleine naar de creche gaat heb ik nog een backup-luiertas van ollily.

Waar had jij nou die schoentjes van dior vandaan?? Ik had ze wel gezien, maar ik weet niet meer waar.
pi_56419587
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 19:36 schreef Renda het volgende:
Mibos, wat goed!

Maneki, minder!

k_i_m, lekker verloffen!

Kaar, fijn dat er zo leuk op gereageerd wordt!

Goed, 8 dagen overtijd:
Scherp chinees eten: check
Ananashart eten: check
Accupuntuur: check
Zelfhypnose: check
Scheuren over plattelandsweggetjes in de Jeep: check
Touwtje springen: check
Happy birthday zingen: check
Schelden dat hij nu eruit MOET komen: check
Omgekeerde psychologie "blijven ziten hoor": check
Tepel stimulatie: check
Pannenkoeken eten: check
Frambozenblad thee drinken: check
Sex: check

goed, heeft iemand een tip voor iets dat WEL werkt?
OMG! Ik lig slap van het lachen
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
pi_56419730
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 21:49 schreef Seventees het volgende:

[..]

OMG! Ik lig slap van het lachen
Nou de eerste van mijn familie begon vandaag ook al. "Je moet ananas eten, dat helpt echt.."
  woensdag 30 januari 2008 @ 21:54:34 #186
14746 k_i_m
pi_56419740
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 21:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar wel hele mooie!!

Maar 1 gebruik ik wel als luiertas, voorlopig dan. Zodra de kleine naar de creche gaat heb ik nog een backup-luiertas van ollily.

Waar had jij nou die schoentjes van dior vandaan?? Ik had ze wel gezien, maar ik weet niet meer waar.
http://chiquekinderboutique.nl/index_2.html

Helaas zit de winkel hier om de hoek . En hebben ze de meest schattige (EN DURE) spullen allertijden .
In my life
Why do I smile
pi_56419911
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 21:54 schreef k_i_m het volgende:

[..]

http://chiquekinderboutique.nl/index_2.html

Helaas zit de winkel hier om de hoek . En hebben ze de meest schattige (EN DURE) spullen allertijden .
Hilversum...

Misschien maar goed dat zo'n winkel niet bij ons in de buurt zit

Maar die schoentjes die ga ik zeker ergens vandaan halen, want ze zijn gewoon te leuk. (En ze passen mooi onder mn doopjurk)

Ik begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden hoor. Niet zo zeer voor de bevalling, maar wat nou als ik het helemaal fout doe met de baby... Zo'n kleine hummel, helemaal afhankelijk. Ik vind het maar eng.
  woensdag 30 januari 2008 @ 22:06:45 #188
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_56420114
KD wat fijn dat alles goed is met de baby! Een meisje leuk dat je het hier vertelt wat het wordt!
  woensdag 30 januari 2008 @ 22:09:57 #189
14746 k_i_m
pi_56420220
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 21:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hilversum...

Misschien maar goed dat zo'n winkel niet bij ons in de buurt zit

Maar die schoentjes die ga ik zeker ergens vandaan halen, want ze zijn gewoon te leuk. (En ze passen mooi onder mn doopjurk)

Ik begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden hoor. Niet zo zeer voor de bevalling, maar wat nou als ik het helemaal fout doe met de baby... Zo'n kleine hummel, helemaal afhankelijk. Ik vind het maar eng.
Ik begin hem ook wel te knijpen moet ik zeggen. En toevallig had ik vanavond een oude vriend aan de telefoon die bij mijn ouders op de koffie was geweest. Hij feliciteerde me met het goede nieuws, maar moest er toch even bij vermelden "Tja, ik moest wel even wennen, ik vond het niks voor jou" .
In my life
Why do I smile
pi_56420937
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 22:09 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ik begin hem ook wel te knijpen moet ik zeggen.

Het heerst...

Wij hebben het er ook veel over de laatste tijd. Dan is de kraamhulp weg en dan zit je ineens alleen met een baby en dan..? "Ja eh, zullen we het maar eens in bed leggen ofzo..?"
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 30 januari 2008 @ 22:31:54 #191
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56421014
O! KD! Wat leuk, een meisje erbij! 2 meiden is zo leuk!!!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 30 januari 2008 @ 22:37:59 #192
14746 k_i_m
pi_56421266
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 22:29 schreef Webkim het volgende:

[..]

Het heerst...

Wij hebben het er ook veel over de laatste tijd. Dan is de kraamhulp weg en dan zit je ineens alleen met een baby en dan..? "Ja eh, zullen we het maar eens in bed leggen ofzo..?"
Ik had laatst nog een baby van een vriendin vast, en het kind begon te huilen en toen wilde ik haar hééééééél snel weer teruggeven . Maar ik moet zeggen dat opmerkingen als "Jij zwanger?" en "Dat vind ik nou niks voor jou" nou ook niet direct een enorme berg aan zelfvertrouwen oplevert .
In my life
Why do I smile
  woensdag 30 januari 2008 @ 22:41:57 #193
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_56421448
Kim, blijkbaar ben je veranderd. Siert je alleen maar <3
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 30 januari 2008 @ 22:46:16 #194
14746 k_i_m
pi_56421591
Mensen die mij kennen zouden toch moeten weten dat ondanks dat ze het niks voor mij vinden het echt niet per ongeluk is, maar een weloverwogen keuze. Maar kennelijk heeft niemand in de gaten dat dat soort opmerkingen me niet echt vrolijk stemmen.
In my life
Why do I smile
  woensdag 30 januari 2008 @ 22:51:10 #195
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56421776
OMG OMG Burberry zwembroekjes..D&G waterschoentjes....raaahh...
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 30 januari 2008 @ 22:54:14 #196
14746 k_i_m
pi_56421870
Wanneer kom je op de koffie Vief? .
In my life
Why do I smile
  woensdag 30 januari 2008 @ 23:01:26 #197
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56422108
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 22:54 schreef k_i_m het volgende:
Wanneer kom je op de koffie Vief? .
Dan moet ik zeker daar je kraamcadeautje halen?
  woensdag 30 januari 2008 @ 23:11:42 #198
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_56422395
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 22:37 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ik had laatst nog een baby van een vriendin vast, en het kind begon te huilen en toen wilde ik haar hééééééél snel weer teruggeven . Maar ik moet zeggen dat opmerkingen als "Jij zwanger?" en "Dat vind ik nou niks voor jou" nou ook niet direct een enorme berg aan zelfvertrouwen oplevert .
Haha, nog even en jij strekt als eerste je armen uit om je kind terug te nemen als het huilt (bij een ander). 't Is een reflex of instinct, kennelijk.
* Biecht op: Zelfs nu geef ik huilende kindjes graag terug aan moeder (of vader).
  woensdag 30 januari 2008 @ 23:12:53 #199
14746 k_i_m
pi_56422437
Neejoh, ik heb toch alles al .
In my life
Why do I smile
pi_56423062
Ik voel me ook ongemakkelijk als ik een huilende baby van een ander vastheb hoor, is niks vreemds aan. Je eigen kind ken je en je weet wat hem/haar troost. Bij een 'vreemde' baby voel je dat niet zomaar aan
het rommelt hier al de hele avond..is vervelend want het doet pijn
Saartje
  donderdag 31 januari 2008 @ 00:58:38 #201
190853 RockabeIIa
pi_56424774
Kim, bij ons was het toevallig raak en dus niet geplend. Er waren zowel positieve als negatieve reacties. Die negatieve begreep ik echt niet, alsof je er niet blij mee mag zijn als er eens een keer niet 3 jaar plenning en sparen aan vooraf is gegaan ofzo... Er waren zelfs mensen die met een grafgezicht zeiden: ' Wat erg voor jullie!'
pi_56425100
voor het toeval
en ach.. wat weten anderen nou net van hoe jij echt in elkaar steekt?
zulke stomme opmerkingen zeggen vaker meen over henzelf.. ja toch.
pi_56426074
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 23:36 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik voel me ook ongemakkelijk als ik een huilende baby van een ander vastheb hoor, is niks vreemds aan. Je eigen kind ken je en je weet wat hem/haar troost. Bij een 'vreemde' baby voel je dat niet zomaar aan
het rommelt hier al de hele avond..is vervelend want het doet pijn
Ah, gelukkig, ben dus niet de enige met dat 'vreemde' baby verhaal.
Gek genoeg voelt het wel goed met de kleine van m'n stiefbroertje, dat staat gewoon veel dichter bij.
Maar ook de kleine van me nichtje laatst, ook al ben ik zwanger, het doet me gewoon weinig op dat moment.

En kim, hier heeft de omgeving al jaren op een zwangerschap van mij zitten wachten en krijg ik vaak te horen dat ik een goede moeder zal worden (ik schijn oa echt dat warme mama-gevoel uit te kunnen stralen).
Maar ook ik weet gewoon niet wat ik met kleintjes aan moet van anderen, misschien een natuurlijke afstoot reactie van die hoort bij een ander thuis.
Amber Mae
pi_56426224
Bij mij werd zowel de eerste (toen wask nog een bietje jong) als de laatste keer (toen ik al jaren verkondigde dat er écht geen 3e kwam) door nagenoeg iedereen gevraagd of het wel gepland was. Nou ja, die eerste niet maar wat gaat hún dat aan? Het ontnam me de zin om het bij de derde om het van de daken te schreeuwen wel een beetje, eigenlijk.
Ik heb vannacht weer eens in een ruk doorgeslapen tot vanmorgen, was ik wel weer eens aan toe
Saartje
pi_56426291
Stilte voor de storm maneki?

Hier ben ik ook niet goed met andersmans kinderen hoor Eigen kinderen gaat prima, gelukkig
pi_56426634
Hier ook hetzelfde verhaal met andermans kinderen hoor, zodra ze gaan huilen geef ik ze het liefst zo snel mogenlijk terug

En ik heb vanacht de eerste echte flinke schop gevoeld
Ik was opgestaan om naar de wc te gaan ineens krijg ik toch een tik hahaha, ik schrok er echt van...denk dat je het zelfs wel aan de buitenkant had gevoeld
Daarna heeft was ze wel nog aan t bewegen maar helaas niet meer zo hard.

Heb trouwens vanacht weer super slecht geslapen, kan gewoon mijn draai niet meer vinden...naja bijna weekend gelukkig
pi_56426695
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 07:42 schreef LadyS het volgende:
Stilte voor de storm maneki?

Hier ben ik ook niet goed met andersmans kinderen hoor Eigen kinderen gaat prima, gelukkig
Nog even wachten tot na het weekend, ik moet de wieg nog afmaken
Maandag ben ik 37 weken..dan mag het helemaal los gaan wat mij betreft
Saartje
  donderdag 31 januari 2008 @ 09:19:18 #208
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_56427101
Ik heb zo vast geslapen dat ik er maar een keer uitmoest om naar de wc te gaan.

Ticootje, die zenuwen heb ik nu al. Alhoewel ik er steeds meer naar uit kijk heb soms wel iets van "Help! Wat een verantwoordelijkheid en kan ik dat allemaal wel?" Ik denk dat dat wel normaal is.

Trouwens, beeje gek vraagje misschien. Hoe oud zijn jullie allemaal zo ongeveer. Ik heb namelijke meerdere malen gehoord dat men mij jong vindt voor mijn eerste kind. Ik ben 25 als Leeloo geboren wordt, maar bijna 26 en Knut is 29 als Leeloo geboren wordt. Dat is toch niet jong?
  donderdag 31 januari 2008 @ 09:19:36 #209
35189 Troel
scherp en bot
pi_56427108
Ah, dan is dit het voorwerk en dan heb je maandag gewoon 3 centimeter en dan gaan ze gewoon je vliezen breken. Ofzo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56427308
@Silmarwen, ik en mijn vriend zijn alletwee 27 nu en als de kleine geboren word. En nee ik vind je niet te jong.
  donderdag 31 januari 2008 @ 09:34:30 #211
14746 k_i_m
pi_56427333
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 00:58 schreef RockabeIIa het volgende:
Kim, bij ons was het toevallig raak en dus niet geplend. Er waren zowel positieve als negatieve reacties. Die negatieve begreep ik echt niet, alsof je er niet blij mee mag zijn als er eens een keer niet 3 jaar plenning en sparen aan vooraf is gegaan ofzo... Er waren zelfs mensen die met een grafgezicht zeiden: ' Wat erg voor jullie!'
Aan mij werd gevraagd of ik het weg ging laten halen . Nu uiteindelijk vinden de meeste mensen het ook wel leuk, zeker als ze zien hoe ik uit mijn dak ga met het zoeken naar leuke dingetjes en dat ik daar ook enorm veel plezier in heb, maar de eerste reacties waren overwegend negatief. Van uitlachen tot inderdaad "wat erg ."

Er zijn ook mensen die ik daarom ook maar niks gezegd heb, ook al ben ik ze wel tegengekomen. Je zag bij mij toch niks tot 25 weken . Als ze straks ineens schrikken, is dat lekker boeiend voor hunnie .

Er komt zo een mevrouw van het kraambureau, en ze is nog niet binnen, of ik ben het al zat . Maar mijn huis is wel mooi voor het oog opgeruimd .
In my life
Why do I smile
  donderdag 31 januari 2008 @ 09:35:57 #212
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_56427350
Wat een mooie echo KD! Weer zo'n leuke meid erbij!
Fijn dat alles goed gaat!
  donderdag 31 januari 2008 @ 09:36:36 #213
35189 Troel
scherp en bot
pi_56427355
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 09:19 schreef Silmarwen het volgende:

Ticootje, die zenuwen heb ik nu al. Alhoewel ik er steeds meer naar uit kijk heb soms wel iets van "Help! Wat een verantwoordelijkheid en kan ik dat allemaal wel?" Ik denk dat dat wel normaal is.

Trouwens, beeje gek vraagje misschien. Hoe oud zijn jullie allemaal zo ongeveer. Ik heb namelijke meerdere malen gehoord dat men mij jong vindt voor mijn eerste kind. Ik ben 25 als Leeloo geboren wordt, maar bijna 26 en Knut is 29 als Leeloo geboren wordt. Dat is toch niet jong?
Ja joh! Dat is echt veel te jong! Echt waar, dat kan toch niet! Wat denk je wel niet! Je moet minstens 35 zijn als je je eerste kind baart!

Nee, even serieus, 25 is een prima leeftijd. En dat zeg ik echt niet alleen omdat ik zelf ook 25 ben
Berts moeder was 19 toen hij kwam, mijn moeder 22. Het zou niet best zijn als iedereen pas op zijn 40e zijn eerste kind zou krijgen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56427374
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 09:19 schreef Silmarwen het volgende:

Lekker he, een nachtje doorslapen. Ik had er van de week gelukkig ook weer een paar van zulke.
Ik ben 28 of 29 als de baby geboren wordt en mijn lieftallige wederhelft is 30. Maar ik vind jou en Knut echt niet (te) jong voor kinderen hoor!
Hardloper.
IG @webkim
pi_56427412
Ik was net 25 bij de eerste en net 27 bij de 2e. Nu ben ik al bijna 29 ( ik vind dat zo ontzettend oud klinken, mijn gevoel past helemaal niet bij mijn leeftijd zeg maar )
  donderdag 31 januari 2008 @ 09:45:47 #216
54772 Silmarwen
pi_56427471
Ik denk dat het steeds normaler wordt dat je je eerste kind pas tegen of over de 30 krijgt. Als ik in de kinderopvang kijk zijn de meeste ouders ruim over de 30 zelfs.

Ik vond zelf 25 wel normaal. En tja wat is jong. Kijk 16 vind ik inderdaad erg jong, maar het ligt er ook aan hoe jouw kijk op de wereld is. Sommigen blijven veel langer jong of kinds, terwijl anderen al veel sneller wat ouder zijn.
  donderdag 31 januari 2008 @ 09:48:21 #217
156412 hestria
erg gastvrij
pi_56427497
bij miesje was ik net 23, en bij deze 26. Manlief was 30 en 33. Had niet zoiets van ik ben te jong ofzo. en ook al was miesje een kadootje, waarschijnlijk was ze dan een jaar later geboren.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_56427584
Ik ben 27 en nummer 3 komt er aan. Oudste is 7 en jongste is 4 dus ik vind niet snel iemand jong aan kinderen beginnen

Troel, het voelt wel een beetje als voorwerk, maar nog steeds niet serieus. Hoewel ik dat vorige keer ook wel eens dacht en toen binnen een uur bevallen was
Saartje
  donderdag 31 januari 2008 @ 09:57:20 #219
54772 Silmarwen
pi_56427604
Maneki, wie weet. Ben je eindelijk van die rot jeuk af.

Als het aan ons had gelegen was ik vorig jaar al zwanger geworden. Maar de hernia kwam er tussen door en na de operatie moest ik een half jaar wachten omdat het gewicht, het gedane werk aan dat tussenwervelschijfje, weer ongedaan kon maken waardoor ik weer een hernia zou hebben.
pi_56427670
Ik ben 23 en mijn man is 41. (en dan nog te bedenken dat we 2 jaar bezig zijn geweest om zwanger te worden)
Ik zie mensen ook wel kijken. Ik zie er ook nog eens jong uit. Je ziet mensen denken "ach wat zielig". Maar ik ben gewoon getrouwd, afgestudeerd, ik heb een goede baan en een dak boven mn hoofd. Er zijn ook oudere vrouwen die plotseling zwanger worden en dat allemaal niet hebben. Dan moet ik zeggen dat ik mn zaakjes op mijn 23e toch lekker voor elkaar heb.

Maneki ik gun het jouw gewoon om maandag te bevallen.
  donderdag 31 januari 2008 @ 10:04:48 #221
54772 Silmarwen
pi_56427716
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 10:00 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben 23 en mijn man is 41. (en dan nog te bedenken dat we 2 jaar bezig zijn geweest om zwanger te worden)
Ik zie mensen ook wel kijken. Ik zie er ook nog eens jong uit. Je ziet mensen denken "ach wat zielig". Maar ik ben gewoon getrouwd, afgestudeerd, ik heb een goede baan en een dak boven mn hoofd. Er zijn ook oudere vrouwen die plotseling zwanger worden en dat allemaal niet hebben. Dan moet ik zeggen dat ik mn zaakjes op mijn 23e toch lekker voor elkaar heb.

Maneki ik gun het jouw gewoon om maandag te bevallen.
Wat een groot leeftijdsverschil zeg. Krijg je zeker heeeeeel veel commentaar op? Alsof het mensen wat aangaat.

Ik heb ook zoiets van liever nu zwanger worden, nu je lichaam nog naar behoren werkt en je minder kans hebt op complicaties. Daarnaast heb ik een wat oudere vader en mijn broertje die 6 jaar jonger is, een hele oude vader. Bij ons gaat het goed maar ik ken ook gezinnen waarbij dat leeftijdsverschil niet zo briljant loopt. Maar goed, dat heb jij straks ook, dus die beargumentatie loopt dan een beetje spaak.

Ik ben overigens gestopt met mijn studie in het derde jaar. Omdat ik zo graag kinderen wil en eigenlijk liever thuis wil blijven tot "ze" naar de basisschool gaan.
  donderdag 31 januari 2008 @ 10:12:24 #222
190853 RockabeIIa
pi_56427827
Silmarwen, flexibiliteit heeft qua ouderschap echt geen ruk met leeftijd te maken.
  donderdag 31 januari 2008 @ 10:13:36 #223
14746 k_i_m
pi_56427841
Hier 29 en 37 jaar. Misschien wel 30 als ze geboren is. Voor mij persoonlijk is het "vroeg" genoeg, ondanks dat ik één van de oudjes ben .
In my life
Why do I smile
  donderdag 31 januari 2008 @ 10:15:24 #224
54772 Silmarwen
pi_56427875
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 10:12 schreef RockabeIIa het volgende:
Silmarwen, flexibiliteit heeft qua ouderschap echt geen ruk met leeftijd te maken. Dat soort dingen hoor je echt alleen van jonge (a.s.) ouders...
Nee dat ben ik wel met je eens hoor. Alleen heb ik hetzelf meerdere keren gezien bij vriendinnen die echt wel voelde dat er een grote generatiekloof was. Een vriendin van mij heeft ouders die net zo oud zijn als mijn opa en oma. Haar vader en mij opa waren zelfs jeugdvrienden geweest. Zij had veel moeite met het feit dat haar ouders het een en ander echt niet meer meekregen. Waren onwijs lieve mensen en de opvoeding was zeker niet slecht. Dit is wel een extreem voorbeeld, maar zo ken ik nog wel wat meer, minder extreme. En vaak hebben zij er toch wat moeite mee. Niet dat als je op je 20ste al zwanger wordt, je meteen al een geweldige ban hebt met je kinderen de rest van je leven, want dat is natuurlijk ook klinkklare onzin.
  donderdag 31 januari 2008 @ 10:18:20 #225
190853 RockabeIIa
pi_56427936
Maar je kinderen zijn je kinderen en niet je nieuwe a.s. vrienden en vriendinnen. Ik zie vanuit mijn werk veel vaker problemen met kinderen en (te) jonge ouders dan met ouders die pas later kinderen hebben gekregen.
En dan nog, sommige dingen heb je niet in de hand. Je weet niet hoe je kind zich gaat ontwikkelen. Uiteraard heb je er een handje in maar nooit voor de volle 100%. Het gaat om een mensje en niet om een pc die je naar behoefte afstemd op gebruik.
  donderdag 31 januari 2008 @ 10:22:14 #226
54772 Silmarwen
pi_56427999
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 10:18 schreef RockabeIIa het volgende:
Maar je kinderen zijn je kinderen en niet je nieuwe a.s. vrienden en vriendinnen. Ik zie vanuit mijn werk veel vaker problemen met kinderen en (te) jonge ouders dan met ouders die pas later kinderen hebben gekregen.
Dat bedoel ik absoluut niet! Echt helemaal niet zelfs want ik heb er een hekel aan als ouders zeggen da zijn of haar dochter hun vriend of vriendin is. Je ouders zijn je ouders en die behandel je heel anders dan je vrienden net alsdat je je kind heel anders behandelt dan je vrienden. Dat vind ik altijd zo'n foute benadering van ouderschap.

Ik bedoel meer uhm... Haar ouders waren tussen de 40 en de 50 jaar ouder dan dat zij zelf was. Ze begrepen gewoon heel veel dingen echt niet, zoals mobieltjes en internet en omgangsnormen onder haar generatie. Dat liep vaak spaak en veroorzaakte heel veel frustratie van beide kanten.

Ik kan het niet goed uitleggen en je hebt nu een heel ander beeld van wat ik bedoel ben ik bang.
  donderdag 31 januari 2008 @ 10:25:50 #227
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_56428066
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 23:12 schreef k_i_m het volgende:
Neejoh, ik heb toch alles al .
Kim, wat Maneki zegt hoor, ik heb nog steeds niks met kinderen van anderen vaak
maar je eigen kind kan je gewoon "lezen" op een bepaald moment.

Ik denk iig dat je een superleuke en stoere moeder wordt
pi_56428082
Ik denk dat je die 'generatiekloof' altijd blijft houden hoor, hoe jong je ook bent als je zwanger raakt want jij blijft ouder en jouw kind blijft kind. Die werelden liggen zo ver van elkaar.
Alleen net wat Silmarwen zegt, dat het wat extremer is als er 40/50 jaar tussenzit omdat je dan soms het een en ander aan vernieuwingen gewoon niet meer meemaakt als ouder zijnde.
  donderdag 31 januari 2008 @ 10:27:51 #229
14746 k_i_m
pi_56428101
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 10:25 schreef Vivi het volgende:

[..]

Kim, wat Maneki zegt hoor, ik heb nog steeds niks met kinderen van anderen vaak
maar je eigen kind kan je gewoon "lezen" op een bepaald moment.

Ik denk iig dat je een superleuke en stoere moeder wordt
. . .

Laat dat stoer maar weg, ik zit nog net niet te janken van je opmerking .
In my life
Why do I smile
pi_56428102
Wij merken eigenlijk weinig van het leeftijdsverschil. Natuurlijk hebben wij in het begin ook wel zoiets gehad van, jeetje... kan dat wel? Wat zouden mensen ervan denken. Maar aan de andere kant lig ik 's avonds met hem in bed en niet met die andere mensen. Mijn man is echt een lot uit de loterij. Het een vreselijk lieve en knappe man, ja zoiets kan je dan toch niet laten lopen?!?! (In mn fobo staat een foto van ons.)

Ik merk wel dat mijn lief een beetje van de oude stempel is. Ik heb bijna op mn kop gestaan om voor elkaar te krijgen dat hij ook een halve dag per week met de kleine gaat optrekken. Ik ga 1 dag minder werken. Het liefste blijf ik ook gewoon thuis voor de kleine, maar ik besef me wel dat we dan flink moeten inleveren. Het kan wel, maar dan kan ik bijvoorbeeld niet meer zomaar een mooie tas kopen of we kunnen niet meer op wintersport en zomervakantie, dan zouden we moeten kiezen. We zijn toch wel een beetje aan de luxe gewent, en ik geef dat toch liever niet op.
  donderdag 31 januari 2008 @ 10:29:18 #231
190853 RockabeIIa
pi_56428119
Oh, dat snap ik wel. Maar ook dat heeft met flexibiliteit te maken. Ik ken moeders en vaders van begin 20 die zo vastgeroest zijn als een bejaard koppel wat al 30 jaar achter de geraniums zit. En zulke ken ik ook van in de 40. Maar niet meer of minder in een bepaalde leeftijdscategorie. Misschien heeft het eerder met milieu en achtergond te maken dan leeftijd?
  donderdag 31 januari 2008 @ 10:35:24 #232
54772 Silmarwen
pi_56428232
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 10:29 schreef RockabeIIa het volgende:
Oh, dat snap ik wel. Maar ook dat heeft met flexibiliteit te maken. Ik ken moeders en vaders van begin 20 die zo vastgeroest zijn als een bejaard koppel wat al 30 jaar achter de geraniums zit. En zulke ken ik ook van in de 40. Maar niet meer of minder in een bepaalde leeftijdscategorie. Misschien heeft het eerder met milieu en achtergond te maken dan leeftijd?
Ik ken ook mensen die hun hele leven hebben gerookt en stierven aan grote teenkanker. Dat is wel erg veralgemeniseren terwijl ik net nog zei dat dit zeker niet voor alle mensen zo is. Het is mij alleen opgevallen dat bij de gezinnen waar het zo is, in mijn omgeving, die overigens uit verschillende milieu's komen, er vaker problemen mee hebben. Dat is gewoon een observatie die ik heb gemaakt. En nee dat hoeft niet altijd zo te zijn, zeker niet. En ja, dat kan met jonge ouders ook zo zijn.

Maar hoezo zou jij het meer een "probleem" van milieu en achtergrond vinden. Kun je daar een voorbeeld van geven?
  donderdag 31 januari 2008 @ 10:38:54 #233
54772 Silmarwen
pi_56428308
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 10:28 schreef Ticootje het volgende:
-knip-
Hij ziet er wel jong uit zeg.
Schrokken je ouders toen ze het hoorde? Als het me niets aangaat moet je het zeggen hoor, ben er stiekem wel benieuwd naar.

En van de oude stempel. Dat is Knut ook hoor! Gelukkig ik ook wel, ik blijf ook liever thuis en dat hij gaat werken. Dus dat zegt niets natuurlijk. En dat inleveren. Gaat wel even wennen worden ja, als ik geen inkomsten meer heb en twee keer op vakantie deden we al niet, weleens een weekendje naar Londen ofzo. Het is meer boodschappen doen denk ik, we zijn nogal van het spontane kopen.
  donderdag 31 januari 2008 @ 10:41:30 #234
190853 RockabeIIa
pi_56428351
Nee, want als ik dat doe dan veralgemeniseer ik wel heel erg Ik geloof dat we elkaar wel begrijpen, Sil

Wordt er vandaag nog een baby geboren of hoe zit dat!?
  donderdag 31 januari 2008 @ 10:54:32 #235
14746 k_i_m
pi_56428611
Zo vroeg de kraamzorgintakemevrouw dus net ineens of ik borst- of flesvoeding ging geven!

Daar had ik mijn huis niet voor opgeruimd?! .
In my life
Why do I smile
pi_56428654
dat is toch niet zo'n gekke vraag voor de kraamzorg
pi_56428706
kd wat een mooie echo wat leuk een zusje voor Demi

maneki ik kreeg me toch jeuk van je foto's hopelijk ga je snel bevallen.

wat een discussie over hoe oud je wel niet bent.
ik was net 23 toen de eerste kwam en deze komt toch echt als ik 24 ben
mijn moeder was 19 toen ze mij kreeg en zij is nu nog steeds van de oude stempel dus hoe jong je ouders ook zijn ze denken altijd anders dan je zelf

ticootje wat een mooi stel zijn jullie hoor. wees blij dat je het getroffen hebt.
ach en vroeg trouwen ik was 18 toen wij trouwden
mama van 3 kids!
  donderdag 31 januari 2008 @ 11:00:04 #238
14746 k_i_m
pi_56428763
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 10:56 schreef p_iglet het volgende:
dat is toch niet zo'n gekke vraag voor de kraamzorg
Nee, ware het niet dat ik niet vantevoren een antwoord bedacht had .
In my life
Why do I smile
pi_56428814
hahaha ok, wel nog een antwoord kunnen bedenken waar je zelf ook achter staat?
  donderdag 31 januari 2008 @ 11:04:09 #240
14746 k_i_m
pi_56428877
Jawel, naar aanleiding van het topic van laatst heb ik een goed gesprek met mijn wederhelft gehad. En met zijn mening bij die van mij waren we er eigenlijk al heel snel uit. Maar het klinkt toch raar als je het tegen iemand anders moet zeggen, op de een of andere manier .
In my life
Why do I smile
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')