woensdag nog niet, eerst tegen ouders en schoonouders en wat andere mensen tegen wie we het persoonlijk willen zeggen en dan jullie.quote:Op maandag 28 januari 2008 15:03 schreef Ticootje het volgende:
KD, leuk he?! Woensdag weet je het dan... En dan? Ga je het ons vertellen?
Druk voel ik wel, maar echte scheermesjes nog niet geloof ik. Het is in ieder geval wel weer "nieuw"quote:Op maandag 28 januari 2008 16:35 schreef E.T. het volgende:
kan Kim![]()
Maar het kan natuurlijk ook gewoon heel goed verweking en zwaardere belasting zijn![]()
Beetje banden die rekken, bekken dat begint te protesteren tegen gewicht dat er op drukt.. baarmoeder die steeds maar groeit, baby die overal tegenaan duwt door ruimtegebrek...
Het indalen voelt bij mij iig meer tegen m'n baarmoedermond aan en dan echt 'druk' naar beneden. (en als het ingedaald is, alsof er een bosje scheermesjes naar beneden bungelt en dat voel je dan af en toe bewegen)
Heel herkenbaar, ET. Ik heb ook nooit een topconditie gehad maar ben vanaf april 2004 al zwanger en/of borstvoedend en dat vraagt erg veel van je lichaam, dat is duidelijk. Ik werd echt ff geraakt door jouw laatste zin, voel dat precies zo. En ook wel zo ernstig dat ik een half jaar bv mooi zat vind (zeg ik nu). Mijn buik is de vorige keer ook al nauwelijks teruggeplooid, dus ik vrees het ergste na deze zwangerschap...quote:Op maandag 28 januari 2008 09:49 schreef E.T. het volgende:
Ik ben het zatJa, vroeg ik weet het.. Maar ik heb het gevoel dat ik al sinds mei 2006 zwanger ben
En dat klopt ook wel ongeveer.. die 6 maanden ertussen gaf ik bv en ik merk nu dat m'n lichaam nog lang niet in topconditie terug was. (niet dat het ooit in m'n leven in topconditie geweest is
maar bij wijze van..)
Vooral buikspieren, banden, bekkenbodemspier etc beginnen te protesteren.. Een kind dat probeert in te dalen als het overdwars ligt helpt ook niet echt mee natuurlijk![]()
Ik wil wel weer eens gewoon 'gewoon' mezelf zijn enzo.
Heb jij dan ook al meerdere kindjes rondlopen en ben je tussendoor alleen maar aan het bv-en geweest?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:11 schreef Troel het volgende:
ET, Mammietje, ik snap precies wat jullie bedoelen.
Meiden die op het einde lopen, succes!
Nou, je mag Bert wel even lenenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Heb jij dan ook al meerdere kindjes rondlopen en ben je tussendoor alleen maar aan het bv-en geweest?
Wij komen pas net kijken joh en hebben tov hun nog helemaal niets te klagen over je lichaam terug willen hoor.![]()
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:54 schreef Maneki.Neko het volgende:
Was een beetje een teleurstelling bij de vk vandaag..er zaten een vk in opleiding en een nieuweling die keken of ze water zagen branden
Ze konden me geen tips geven en ook niet verder helpen. Verder lag Saar gelukkig wel de goede kant op met het hoofd boven de bekkeningang dus dat geeft de burger iig moed. Volgende week mag ik weer, dan ga ik voor de herkansing.
Mibos fijn dat alles goed is!
Jij mag ook al zo ongeveer toch? Of ben je al vrij?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:47 schreef Macka66 het volgende:
Mibos, wat een opluchting!
Maneki, balen! Maar mooi dat Saar de weg lijkt te vinden.
Ticootje, zou dit de stilte voor de (weeėn)storm zijn?
k_i_m, fijn verlof gewenst!
Ik ben nog steeds herstellende, en moet van de Arbo arts per 11 februari met zwangerschapsverlof. Tot die tijd mag ik maar beperkt en niet structureel werken. Dus ga ik bezig met overdracht van mijn taken. Maar ik merk wel dat ik zowel fysiek als geestelijk steeds meer toe groei naar de a.s. bevalling.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:09 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Jij mag ook al zo ongeveer toch? Of ben je al vrij?.
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:36 schreef Renda het volgende:
Scheuren over plattelandsweggetjes in de Jeep: check
Touwtje springen: check
Happy birthday zingen: check
niet echt, sorry. Heb bij de eerste zwangerschap naast jouw lijstje ook nog voetreflexologie en een eng viezig kruidenbrouwsel geprobeerd en allebei ook geen succesquote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:36 schreef Renda het volgende:
goed, heeft iemand een tip voor iets dat WEL werkt?
Fijn mrien!quote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:47 schreef mrien het volgende:
Hier vandaag de 20 weken echo gehad, alles zag er helemaal goed uit gelukkig!
Erg leuk om weer te mogen/kunnen kijken!
Vanillevla is geweldig inderdaad! Van Gaviscon kreeg ik ook braakneigingen... Ik heb Regla-PH gebruikt, gewoon kalkwaterquote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:49 schreef marlieske het volgende:
Renda ik mis de bitter lemon in je lijstje!
En Maneki, tja na bevallen ben je er vaak snel vanaf. Ik heb het gelukkig maar 6 dagen gehad tot ik aan de zalf en de zwaardere pilletjes mocht. Weet niet hoe lang je nog moet tot DE datum, maar ik leef met je mee iets vervelenders als jeuk is er niet hoop echt dat je iets vind dat wel helpt.
Maagzuur, Rennies werken goed!! Gaviscon ook gehad maar dat gaf eerder braakneigingen blegh...
Zoals E.T. zegt vanille vla ook prima, geen frisdrank en gekruide dingen scheelt een hoop.
Word van de plaatjes van PUPPP anders ook niet vrolijk hoor, maar leuk was anders de bultjes jeukte eerst en zwollen later op en klapten dan stuk als blaartjes kon geen sokken meer aan omdat dat vast plakte aan de stukken waar de huid stuk was, en de verloskundige in het ziekenhuis vertelde me met een stalen lach dat het er "gewoon" bij hoorde en ik maar mentholgel moest gebruiken... en dat pikte dus enorm in die open wondjes *au* het werd dus niet serieus genomen pas door de huisarts werd er eens verder gekeken.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:49 schreef Maneki.Neko het volgende:
marlieske ik kan wel janken als ik naar die plaatjes kijk! dat ziet er echt vreselijk uit!
Soms wel en dan draai ik terug op mijn zij, of ik krijg pijn in mijn onderrug. Soms gaat Leeloo ineens trappen. Maar ik ben nogal een diepe slaper, niet echt vast want ik word meestal vier keer wakker per nacht, maar als ik slaap, slaap ik goed.quote:Op woensdag 30 januari 2008 09:03 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Voelt het bij jou dan niet vervelend aan Silmarwen, bij mij voelt het nl alsof mijn hele buik gespannen is en je daar dan in gaat drukken (ja uitleggen is nooit mijn sterkste vak geweest)
hier is het ook donker en regenachtig, ik ben toe aan lente
achja, of ik nou goed slaap of niet..kom s'morgens toch nooit mijn bed uitquote:Op woensdag 30 januari 2008 09:25 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ook CU?quote:Op woensdag 30 januari 2008 00:02 schreef marlieske het volgende:
[..]
Word van de plaatjes van PUPPP anders ook niet vrolijk hoor, maar leuk was anders de bultjes jeukte eerst en zwollen later op en klapten dan stuk als blaartjes kon geen sokken meer aan omdat dat vast plakte aan de stukken waar de huid stuk was, en de verloskundige in het ziekenhuis vertelde me met een stalen lach dat het er "gewoon" bij hoorde en ik maar mentholgel moest gebruiken... en dat pikte dus enorm in die open wondjes *au* het werd dus niet serieus genomen pas door de huisarts werd er eens verder gekeken.
Nu ben ik een auto-immuunziekte-patientje met CU dus ze hadden het kunnen weten... maar ja, ik kreeg het zaterdags ben zondags bevallen en zat vrijdags aan de prednison dus het viel nog mee.
Ben alleen huiverig voor een volgende zwangerschap want dat kan je het dus weer krijgen (90% kans)
en ik heb nu nog last van dunne huid op vooral voeten, benen en handen. Schoenen zitten dragen doet soms nog pijn. Hoop vooral dat jij snel verlost bent van de jeuk na de bevalling, en grijp de medicatie aan die je aangeboden word, want jeuk bevordert niet het plezier in je kraamtijd.
Heb er toen het wat minder werd een foto van gemaakt,dit is na 1 weekje prednison, toen droogden de plekjes in en verdwenen de blaasjes.
[ afbeelding ]
Die kleertjes ga je gezellig met je kraam uitzoeken al zittend op je kraambed.quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:08 schreef Webkim het volgende:
Ben weer goedgekeurd. Bloeddruk okee, dus die dikke voeten hebben daar gelukkig niets mee te maken.
Verder ligt 't kindje wel keurig met het hoofd naar beneden, maar is het nog steeds niet ingedaald. De verloskundige geeft het nog een week en dan word ik doorverwezen voor een echo om te kijken of mijn bekken niet te smal is.
Ze denkt trouwens dat het een groot kind wordt: "Als jij nog drie weken loopt moet je wel op een achtponder rekenen."
Aargh,.! En al die 50/56 kleertjes dan?!!
Tja ik was voor ik zwanger raakte al gestopt met de prednison, was de MLD arts niet echt blij mee maar het ging redelijk goed. Binnen 2 maanden was ik zwanger en ik geloof dat dat mijn geluk is geweest.quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:34 schreef Llewella het volgende:
[..]
Ook CU?
Hoe is bij jou de zwangerschap en bevalling verlopen?
Bij mij is alles rustig en goed, zonder medicijnen en ik hoef niet meer terug op controle in het ziekenhuis (tenzij er natuurlijk ooit weer een keer een serieuze opvlamming komt).
Ik wil namelijk heel graag thuis bevallen, en heb ook nog niks anders gehoord, dus hoop dat dat ook gewoon kan en dat er niet automatisch een medische indicatie of wat is.
mijn jongens pasten nog best in maat 56.quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:14 schreef Webkim het volgende:
Ja maar! ACHT pond! Ik ga gewoon een peuter baren!
Terwijl ze bij mij juist dachten dat ik veel vruchtwater had en iets van een 7 ponder.quote:Op woensdag 30 januari 2008 12:17 schreef RockabeIIa het volgende:
webkim, ze dachten bij mij ook dat ik de 10 ponder wel ging halen. Blijkbaar is dat moeilijk in te schatten. Zelfs in het ziekenhuis toen ik al aan het bevallen was werd dat gespeculeerd door de VK. Uiteindelijk was Brent maar 3660 gram. Heel normaal eigenlijk. Maar wat bleek, ik had extreem veel vruchtwater. Die jongen heeft tot het eind aan toe lekker kunnen zwemmen en draaien
quote:Op woensdag 30 januari 2008 12:03 schreef k_i_m het volgende:
ik denk dat ik thuiskom, wasmiddel ben vergeten te halen en mijn nest in ga, maar dat is een heel ander verhaal.
Ben jķj de nieuwe Uri Geller?!quote:
Ik zal zo eens proberen mijn stapel BiFi worstjes te buigen zonder handen. Als het lukt laat ik het wetenquote:Op woensdag 30 januari 2008 14:06 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ben jķj de nieuwe Uri Geller?!![]()
*vol spanning afwachtquote:Op woensdag 30 januari 2008 14:14 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik zal zo eens proberen mijn stapel BiFi worstjes te buigen zonder handen. Als het lukt laat ik het weten.
We weten het wel, maar houden het voor ons zelf!quote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:49 schreef Webkim het volgende:
[..]
Fijn mrien!![]()
Weet je al of jullie een jongetje of een meisje krijgen?
Oei, dat zou ik denk ik wel lastig vinden hoorquote:Op woensdag 30 januari 2008 19:17 schreef mrien het volgende:
[..]
We weten het wel, maar houden het voor ons zelf!
Kijken of we het kunnen volhouden
quote:
OMG! Ik lig slap van het lachenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:36 schreef Renda het volgende:
Mibos, wat goed!
Maneki, minder!
k_i_m, lekker verloffen!
Kaar, fijn dat er zo leuk op gereageerd wordt!
Goed, 8 dagen overtijd:
Scherp chinees eten: check
Ananashart eten: check
Accupuntuur: check
Zelfhypnose: check
Scheuren over plattelandsweggetjes in de Jeep: check
Touwtje springen: check
Happy birthday zingen: check
Schelden dat hij nu eruit MOET komen: check
Omgekeerde psychologie "blijven ziten hoor": check
Tepel stimulatie: check
Pannenkoeken eten: check
Frambozenblad thee drinken: check
Sex: check
goed, heeft iemand een tip voor iets dat WEL werkt?
Nou de eerste van mijn familie begon vandaag ook al. "Je moet ananas eten, dat helpt echt.."quote:Op woensdag 30 januari 2008 21:49 schreef Seventees het volgende:
[..]
OMG! Ik lig slap van het lachen![]()
![]()
http://chiquekinderboutique.nl/index_2.htmlquote:Op woensdag 30 januari 2008 21:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar wel hele mooie!!
Maar 1 gebruik ik wel als luiertas, voorlopig dan. Zodra de kleine naar de creche gaat heb ik nog een backup-luiertas van ollily.
Waar had jij nou die schoentjes van dior vandaan?? Ik had ze wel gezien, maar ik weet niet meer waar.
quote:Op woensdag 30 januari 2008 21:54 schreef k_i_m het volgende:
[..]
http://chiquekinderboutique.nl/index_2.html
Helaas zit de winkel hier om de hoek. En hebben ze de meest schattige (EN DURE) spullen allertijden
.
Ik begin hem ook wel te knijpen moet ik zeggen. En toevallig had ik vanavond een oude vriend aan de telefoon die bij mijn ouders op de koffie was geweest. Hij feliciteerde me met het goede nieuws, maar moest er toch even bij vermelden "Tja, ik moest wel even wennen, ik vond het niks voor jou"quote:Op woensdag 30 januari 2008 21:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hilversum...
Misschien maar goed dat zo'n winkel niet bij ons in de buurt zit![]()
Maar die schoentjes die ga ik zeker ergens vandaan halen, want ze zijn gewoon te leuk. (En ze passen mooi onder mn doopjurk)
Ik begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden hoor. Niet zo zeer voor de bevalling, maar wat nou als ik het helemaal fout doe met de baby... Zo'n kleine hummel, helemaal afhankelijk. Ik vind het maar eng.
quote:Op woensdag 30 januari 2008 22:09 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik begin hem ook wel te knijpen moet ik zeggen.
Ik had laatst nog een baby van een vriendin vast, en het kind begon te huilen en toen wilde ik haar hééééééél snel weer teruggevenquote:Op woensdag 30 januari 2008 22:29 schreef Webkim het volgende:
[..]
![]()
Het heerst...
Wij hebben het er ook veel over de laatste tijd. Dan is de kraamhulp weg en dan zit je ineens alleen met een baby en dan..? "Ja eh, zullen we het maar eens in bed leggen ofzo..?"![]()
Dan moet ik zeker daar je kraamcadeautje halen?quote:
Haha, nog even en jij strekt als eerste je armen uit om je kind terug te nemen als het huilt (bij een ander). 't Is een reflex of instinct, kennelijk.quote:Op woensdag 30 januari 2008 22:37 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik had laatst nog een baby van een vriendin vast, en het kind begon te huilen en toen wilde ik haar hééééééél snel weer teruggeven. Maar ik moet zeggen dat opmerkingen als "Jij zwanger?" en "Dat vind ik nou niks voor jou" nou ook niet direct een enorme berg aan zelfvertrouwen oplevert
.
Ah, gelukkig, ben dus niet de enige met dat 'vreemde' baby verhaal.quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:36 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik voel me ook ongemakkelijk als ik een huilende baby van een ander vastheb hoor, is niks vreemds aan. Je eigen kind ken je en je weet wat hem/haar troost. Bij een 'vreemde' baby voel je dat niet zomaar aan
het rommelt hier al de hele avond..is vervelend want het doet pijn
Nog even wachten tot na het weekend, ik moet de wieg nog afmakenquote:Op donderdag 31 januari 2008 07:42 schreef LadyS het volgende:
Stilte voor de storm maneki?
Hier ben ik ook niet goed met andersmans kinderen hoorEigen kinderen gaat prima, gelukkig
Aan mij werd gevraagd of ik het weg ging laten halenquote:Op donderdag 31 januari 2008 00:58 schreef RockabeIIa het volgende:
Kim, bij ons was het toevallig raak en dus niet geplend. Er waren zowel positieve als negatieve reacties. Die negatieve begreep ik echt niet, alsof je er niet blij mee mag zijn als er eens een keer niet 3 jaar plenning en sparen aan vooraf is gegaan ofzo... Er waren zelfs mensen die met een grafgezicht zeiden: ' Wat erg voor jullie!'
Ja joh! Dat is echt veel te jong! Echt waar, dat kan toch niet! Wat denk je wel niet! Je moet minstens 35 zijn als je je eerste kind baart!quote:Op donderdag 31 januari 2008 09:19 schreef Silmarwen het volgende:
Ik heb zo vast geslapen dat ik er maar een keer uitmoest om naar de wc te gaan.
Ticootje, die zenuwen heb ik nu al.Alhoewel ik er steeds meer naar uit kijk heb soms wel iets van "Help! Wat een verantwoordelijkheid en kan ik dat allemaal wel?" Ik denk dat dat wel normaal is.
Trouwens, beeje gek vraagje misschien. Hoe oud zijn jullie allemaal zo ongeveer. Ik heb namelijke meerdere malen gehoord dat men mij jong vindt voor mijn eerste kind. Ik ben 25 als Leeloo geboren wordt, maar bijna 26 en Knut is 29 als Leeloo geboren wordt. Dat is toch niet jong?
Lekker he, een nachtje doorslapen. Ik had er van de week gelukkig ook weer een paar van zulke.quote:Op donderdag 31 januari 2008 09:19 schreef Silmarwen het volgende:
Ik heb zo vast geslapen dat ik er maar een keer uitmoest om naar de wc te gaan.
Trouwens, beeje gek vraagje misschien. Hoe oud zijn jullie allemaal zo ongeveer. Ik heb namelijke meerdere malen gehoord dat men mij jong vindt voor mijn eerste kind. Ik ben 25 als Leeloo geboren wordt, maar bijna 26 en Knut is 29 als Leeloo geboren wordt. Dat is toch niet jong?
Wat een groot leeftijdsverschil zeg.quote:Op donderdag 31 januari 2008 10:00 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben 23 en mijn man is 41. (en dan nog te bedenken dat we 2 jaar bezig zijn geweest om zwanger te worden)
Ik zie mensen ook wel kijken. Ik zie er ook nog eens jong uit. Je ziet mensen denken "ach wat zielig". Maar ik ben gewoon getrouwd, afgestudeerd, ik heb een goede baan en een dak boven mn hoofd. Er zijn ook oudere vrouwen die plotseling zwanger worden en dat allemaal niet hebben. Dan moet ik zeggen dat ik mn zaakjes op mijn 23e toch lekker voor elkaar heb.
Maneki ik gun het jouw gewoon om maandag te bevallen.
Nee dat ben ik wel met je eens hoor. Alleen heb ik hetzelf meerdere keren gezien bij vriendinnen die echt wel voelde dat er een grote generatiekloof was. Een vriendin van mij heeft ouders die net zo oud zijn als mijn opa en oma. Haar vader en mij opa waren zelfs jeugdvrienden geweest. Zij had veel moeite met het feit dat haar ouders het een en ander echt niet meer meekregen. Waren onwijs lieve mensen en de opvoeding was zeker niet slecht. Dit is wel een extreem voorbeeld, maar zo ken ik nog wel wat meer, minder extreme. En vaak hebben zij er toch wat moeite mee. Niet dat als je op je 20ste al zwanger wordt, je meteen al een geweldige ban hebt met je kinderen de rest van je leven, want dat is natuurlijk ook klinkklare onzin.quote:Op donderdag 31 januari 2008 10:12 schreef RockabeIIa het volgende:
Silmarwen, flexibiliteit heeft qua ouderschap echt geen ruk met leeftijd te maken. Dat soort dingen hoor je echt alleen van jonge (a.s.) ouders...
Dat bedoel ik absoluut niet! Echt helemaal niet zelfs want ik heb er een hekel aan als ouders zeggen da zijn of haar dochter hun vriend of vriendin is. Je ouders zijn je ouders en die behandel je heel anders dan je vrienden net alsdat je je kind heel anders behandelt dan je vrienden. Dat vind ik altijd zo'n foute benadering van ouderschap.quote:Op donderdag 31 januari 2008 10:18 schreef RockabeIIa het volgende:
Maar je kinderen zijn je kinderen en niet je nieuwe a.s. vrienden en vriendinnen. Ik zie vanuit mijn werk veel vaker problemen met kinderen en (te) jonge ouders dan met ouders die pas later kinderen hebben gekregen.
Kim, wat Maneki zegt hoor, ik heb nog steeds niks met kinderen van anderen vaakquote:
quote:Op donderdag 31 januari 2008 10:25 schreef Vivi het volgende:
[..]
Kim, wat Maneki zegt hoor, ik heb nog steeds niks met kinderen van anderen vaak![]()
maar je eigen kind kan je gewoon "lezen" op een bepaald moment.
Ik denk iig dat je een superleuke en stoere moeder wordt
Ik ken ook mensen die hun hele leven hebben gerookt en stierven aan grote teenkanker.quote:Op donderdag 31 januari 2008 10:29 schreef RockabeIIa het volgende:
Oh, dat snap ik wel. Maar ook dat heeft met flexibiliteit te maken. Ik ken moeders en vaders van begin 20 die zo vastgeroest zijn als een bejaard koppel wat al 30 jaar achter de geraniums zit. En zulke ken ik ook van in de 40. Maar niet meer of minder in een bepaalde leeftijdscategorie. Misschien heeft het eerder met milieu en achtergond te maken dan leeftijd?
quote:Op donderdag 31 januari 2008 10:28 schreef Ticootje het volgende:
-knip-
Nee, ware het niet dat ik niet vantevoren een antwoord bedacht hadquote:Op donderdag 31 januari 2008 10:56 schreef p_iglet het volgende:
dat is toch niet zo'n gekke vraag voor de kraamzorg
bang voor scheiding bij borstvoeding???quote:Op donderdag 31 januari 2008 11:20 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb al gekozen. Ik ga voor flesvoeding. Ik wil graag een vrolijke moeder zijn die van haar kind geniet en als het even kan ook nog mijn wederhelft houden.
p_iglet; daar heeft ze niks over gezegd. Ik krijg nu 49 uur, en als er vanalles misgaat kan dit nog bijgesteld worden naar meer uren. Geen idee dus of dat minder is dan met borstvoeding.
Ik ben nu al niet de gezelligste thuis, zegmaar. Ik kan niet zo goed (lees; niet) tegen hormonen. Het is dan ook niet zozeer de vraag of mijn wederhelft het wel of niet trekt dat ik zo doe, maar of ik het wel trek. Ik wil zo snel mogelijk die hormonen uit mijn lijf hebben, en borstvoeding helpt daar helaas niet aan mee. Wellicht dat het bij een eventuele tweede anders gaat, maar voor nu lijkt me dit de beste oplossing voor het hele gezin.quote:Op donderdag 31 januari 2008 11:24 schreef p_iglet het volgende:
[..]
bang voor scheiding bij borstvoeding???
hier werd toen en hetlijstje met uren indicatie ingevuld, en daar stond bij flesvoeding -4... maar kan per kraamzorg anders zijn. Ik had 44 uur geloof ik, en vond dat meeeeeeeeeer dan zat.
Gek!quote:Op donderdag 31 januari 2008 10:27 schreef k_i_m het volgende:
[..]
.
.
.
Laat dat stoer maar weg, ik zit nog net niet te janken van je opmerking.
Ik denk het wel. Leeloo lag al een hele tijd met de voetjes beneden en nu voelt het gewoon anders. Eerste keer alleen, was zo'n gek gevoel. Ik vind het sowieso geweldig als ik Leeloo voel trappelen Heel gezellig en intiem onderonsje.quote:Op donderdag 31 januari 2008 12:12 schreef Ticootje het volgende:
Sil, jouw kleine kan nog koppeltje duikelen. Misschien voelde je dat.
Het gaat mij ook niet om het feit dat ik een kreng ben, dat ben ik altijd al wel, maar meer dat ik tegen het randje van een depressie aanzit. Het duurt zó verschrikkelijk lang voordat je weer een beetje tot je positieven komt en je mist in de tussentijd zoveel van alle nieuwe dingen dat ik dat risico niet wil lopen. De hele zwangerschap is al geen roze wolk, als de tijd erna dan ook nog eens de mist in gaat, zou ik dat heel, heel erg vinden.quote:Op donderdag 31 januari 2008 12:07 schreef Ticootje het volgende:
Zo en weer goedgekeurd!! Volgende afspraak volgende week vrijdag, maar die wil ik helemaal niet redden!
Oh, kim ik heb ook een behoorlijk kreng onder invloed van hormonen. Maar ik ga toch borstvoeding geven, ik denk dat mijn huwelijk daar wel tegen bestand is.
Maar heb je dat altijd al, of alleen tijdens de zwangerschap? Ik heb af en toe ook wel die paniekmomenten, dat is heel vervelend. Meestal is het bij mij na 3x ademhalen en mezelf streng toespreken wel weer over, gelukkigquote:Op donderdag 31 januari 2008 12:29 schreef Ticootje het volgende:
Kim, ik snap je helemaal. Ik heb geen ervaring met depressies.
Ik ontwikkel wel heel snel angsten. Ik kan voor de raarste dingen bang zijn. Ik moet ook straks echt opletten dat ik bij de kleine niet ga doorslaan. Zo kan ik me nu al heel druk maken om de wiegendood. Ik heb ook al een paar keer kalmeringsmedicijnen gehad om gewoon tot rust te komen en de dingen te kunnen relativeren. Ik hoop echt dat het zover niet gaat komen. Ik haat mezelf echt in die toestand, en ik haat het gevoel dat ik dan heb.
Tijdens deze zwangerschap heb ik me ook om alles al druk gemaakt. Echt ook om dingen waar anderen van zeggen "waar maak je je druk om??!". Zo kan ik totaal in paniek zijn als de kleine even niet beweegt. Ik ben vreselijk bang dat de kleine dood gaat in mij. Ik ben bang dat de bevalling helemaal mis gaat. Dat soort dingen. Dat kan er ook echt toe leiden dat ik 's nachts niet slaap of badend in het zweet wakker wordt.
Ik vind het niet truttig klinkenquote:Op donderdag 31 januari 2008 12:20 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Leeloo lag al een hele tijd met de voetjes beneden en nu voelt het gewoon anders. Eerste keer alleen, was zo'n gek gevoel. Ik vind het sowieso geweldig als ik Leeloo voel trappelen Heel gezellig en intiem onderonsje.
Dat klonk heel truttig he?
quote:Op donderdag 31 januari 2008 11:24 schreef k_i_m het volgende:
Ze stond ook binnen 10 minuten weer buiten.
Nou het was nogal een pittige studie die veel aandacht vroeg, ik moest echt heel veel lezen, en ook best ver weg. Ik woon zelf in een klein dorpje bij Utrecht en moest naar Amsterdam wat zeker anderhalf uur reizen was. En nog 3 dagen per week stage in Den Haag. Er waren meer factoren die speelde hoor. Ik had al een deel van het derde jaar gemist door mij operatie en moest mijn LIO gaan doen. Dat is dus eigenlijk gewoon werken en dan zit je weer met je verlof enzovoorts. Dus ik heb besloten dat ik ging stoppen. Ik heb wel mijn P dus misschien maak ik het ooit af of begin ik aan een andere studie, zoals Rechten of Politicologie die mij allebei trekken.quote:Op donderdag 31 januari 2008 12:37 schreef Grijs het volgende:
Silmarwen, tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik gewoon verder gegaan met m'n studie en uiteindelijk heb ik de studie afgerond toen mijn zoontje een jaar was. Is dat bij jou niet mogelijk?
Kloptquote:Op donderdag 31 januari 2008 11:11 schreef p_iglet het volgende:
hhahaha dat doen ze dus net niet
je hebt als je van te voren besluit flesvoeding te gaan geven recht op 4 uur minder kraamzorg ofzo dacht ik.
Nee hoor, ik heb er zelfs even aan gedacht helemaal geen kraamzorg aan te vragen.quote:Op donderdag 31 januari 2008 13:07 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ben ik nou de enige die niet zo graag gebruik wil maken van het volledig aantal uren kraamzorg?![]()
Ik zie het nl helemaal niet zo zitten om zo'n dame van de kraamzorg zo'n 8 uur per dag over de vloer te hebben...ik hou toch al niet zo van vreemden in mijn huis dus al zeker niet zoveel uur aan een stuk
nu weet ik wel dat het tegen die tijd mischien anders voelt en ik blij ben als zij er is....maar voor nu betwijfel ik dat echt
Ik heb het ook niet gedaan. Leek me maar niks, iemand elke dag over de vloer.quote:Op donderdag 31 januari 2008 13:15 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb er zelfs even aan gedacht helemaal geen kraamzorg aan te vragen.
Dat is het basispakket met borstvoeding. Zonder borstvoeding zou het 45 uur moeten zijn.quote:Op donderdag 31 januari 2008 11:20 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb al gekozen. Ik ga voor flesvoeding. Ik wil graag een vrolijke moeder zijn die van haar kind geniet en als het even kan ook nog mijn wederhelft houden.
p_iglet; daar heeft ze niks over gezegd. Ik krijg nu 49 uur, en als er vanalles misgaat kan dit nog bijgesteld worden naar meer uren. Geen idee dus of dat minder is dan met borstvoeding.
Officieel mogen ze inderdaad geen schoonmaakwerkzaamheden meer doen, behalve dat wat direct nodig is om de gezondheid van moeder en kind te garanderen. Het sanitair, het kraambed en de vloer van de slaapkamer en ook wel de was van moeder en kind.quote:Op donderdag 31 januari 2008 14:13 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
maar ik begreep van mijn schoonzus dat ze haar juist hadden verteld dat ze geen poetsvrouwen zijn en ze dus hooguit de afwas doen/ toilet bijhouden en je bed veschonen, maar meer ook niet.
hm dat verschilt dus blijkbaar per kraamzorgburo kraamverzorgster
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |