abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 januari 2008 @ 08:52:54 #121
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_56402920
Mrien, gelukkig dat alles helemaal goed is!

Bla, ik rol ook half op mijn zij en half op mijn buik en tegenwoordig protesteert Leeloo daar weleens tegen, maar ik heb het zelf niet door.

Ticoo, fijn dat je je eindelijk beter voelt! Volgens mij hadden we hetzelfde virus. Ik hoest nu alleen nog, ben nog wel schor en mijn keelpijn is bijna weg!
pi_56402955
Huu, het regent...
En ikmag om kwart voor tien weer voor de apk. Elke week nu zeg. Pfff.
had een voorgevoel dat ik m o r g e n ga bevallen. Ik ben meer voor volgende week donderdag dan, want ik heb ma-di-wo nog allemaal plannen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_56403053
Voelt het bij jou dan niet vervelend aan Silmarwen, bij mij voelt het nl alsof mijn hele buik gespannen is en je daar dan in gaat drukken (ja uitleggen is nooit mijn sterkste vak geweest )

hier is het ook donker en regenachtig, ik ben toe aan lente
  woensdag 30 januari 2008 @ 09:25:21 #124
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_56403356
Ik heb de hele nacht wakker gelegen van pijn in mijn rug. Alsof er breinaalden in mijn onderrug naar binnen gingen en aan de voorkant bij mijn liezen weer uitkwamen. Net onder de douche ging het weer beter, en nu krijg ik weer steken. En dat op mijn laatste werkdag . . .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  woensdag 30 januari 2008 @ 09:25:34 #125
54772 Silmarwen
pi_56403361
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:03 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Voelt het bij jou dan niet vervelend aan Silmarwen, bij mij voelt het nl alsof mijn hele buik gespannen is en je daar dan in gaat drukken (ja uitleggen is nooit mijn sterkste vak geweest )

hier is het ook donker en regenachtig, ik ben toe aan lente
Soms wel en dan draai ik terug op mijn zij, of ik krijg pijn in mijn onderrug. Soms gaat Leeloo ineens trappen. Maar ik ben nogal een diepe slaper, niet echt vast want ik word meestal vier keer wakker per nacht, maar als ik slaap, slaap ik goed.

Ik ben ook toe aan de lente. Ik ben moe, moe en moe. Ik verlang naar de zon, de deuren openzetten, de fatboy naar buiten te sleuren en na wat te tuinieren lekker een boekje lezen in de schaduw van de parasol. Zon en mijn huid gaan niet zo briljant samen. De katten die om me heen drentelen en Leeloo die lekker sparteld. Van mij mogen februari en maart snel over zijn en normala gesproken is de winter mijn favoriete seizoen!

Zwangerschap doet rare dingen met je!
  woensdag 30 januari 2008 @ 09:28:13 #126
54772 Silmarwen
pi_56403404
Kunnen we er trouwens niet stiekem al vanuit gaan dat Mirage niet al is bevallen?
pi_56403416
Gelukkig was het zo snel weg marlieske!
Hier 2 foto`s van voor de viooltjesthee
M`n huid is nu een heel stuk rustiger, de vurigheid is er af en er zitten alleen her en der nog wat bultjes. M`n kuiten zijn nog wel dieppaars maar dat trekt ook langzaam weg. Ik zit alleen nog met wat restantjeuk maar kan inmiddels wel weer aardig slapen (pak overdag ook gewoon een paar uur mee)
Ik ga nog wel ff achter al jullie tips aan, bedankt daarvoor!

Mammietje, dikke voor jou
Saartje
  woensdag 30 januari 2008 @ 09:31:52 #128
54772 Silmarwen
pi_56403459
Jeetje Maneki! Dat ziet er echt heel erg naar en kriebelig en pijnlijk uit! Ik ben blij voor je dat het nu eindelijk wat beter gaat zeg!
pi_56403531
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:25 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
achja, of ik nou goed slaap of niet..kom s'morgens toch nooit mijn bed uit en ik vind voor t einde van mijn zwangerschap vast nog wel een andere houding die me bevalt

jaaa...de deur open, buiten in de schaduw met een boekje...hond erbij..schiet op lent! *zucht*

lang leve te viooltjes thee dan maar
pi_56404021
Argg, maneki, Dat ziet er echt vreselijk uit. Wil de vk je strippen bij 37 weken??

Hier geen beeb. Ik denk dat ik vrijdag maar ga bevallen. Dan heeft mijn manlief ook een lekker lang weekend.

(zelf denk ik eerder dat het echt pas volgende week ergens komt, ik gok op de maandag)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_56404201
Veel succes voor de LLM. Vind het zo raar om te zien dat jullie nog moeten bevallen terwijl ik al met de kleine rondloop. Verbaas me er steeds weer over dat Gwen niet heeft willen wachten tot de uitgerekende datum.
pi_56404418
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 00:02 schreef marlieske het volgende:

[..]

Word van de plaatjes van PUPPP anders ook niet vrolijk hoor, maar leuk was anders de bultjes jeukte eerst en zwollen later op en klapten dan stuk als blaartjes kon geen sokken meer aan omdat dat vast plakte aan de stukken waar de huid stuk was, en de verloskundige in het ziekenhuis vertelde me met een stalen lach dat het er "gewoon" bij hoorde en ik maar mentholgel moest gebruiken... en dat pikte dus enorm in die open wondjes *au* het werd dus niet serieus genomen pas door de huisarts werd er eens verder gekeken.
Nu ben ik een auto-immuunziekte-patientje met CU dus ze hadden het kunnen weten... maar ja, ik kreeg het zaterdags ben zondags bevallen en zat vrijdags aan de prednison dus het viel nog mee.
Ben alleen huiverig voor een volgende zwangerschap want dat kan je het dus weer krijgen (90% kans)
en ik heb nu nog last van dunne huid op vooral voeten, benen en handen. Schoenen zitten dragen doet soms nog pijn. Hoop vooral dat jij snel verlost bent van de jeuk na de bevalling, en grijp de medicatie aan die je aangeboden word, want jeuk bevordert niet het plezier in je kraamtijd.

Heb er toen het wat minder werd een foto van gemaakt,dit is na 1 weekje prednison, toen droogden de plekjes in en verdwenen de blaasjes.
[ afbeelding ]
Ook CU?
Hoe is bij jou de zwangerschap en bevalling verlopen?
Bij mij is alles rustig en goed, zonder medicijnen en ik hoef niet meer terug op controle in het ziekenhuis (tenzij er natuurlijk ooit weer een keer een serieuze opvlamming komt).
Ik wil namelijk heel graag thuis bevallen, en heb ook nog niks anders gehoord, dus hoop dat dat ook gewoon kan en dat er niet automatisch een medische indicatie of wat is.

Pfff, verder heb ik weer wat dagen op bed doorgebracht, verkoudheid is weer teruggeslagen, de bijholten in. Gaat nu wel weer wat beter gelukkig, beetje watterig hoofd nog, maar ik heb ook zoiets van heel rustig aan, ik wil niets wat de beeb kan beinvloeden. Ben dan toch wel een beetje bezorgd.
Vanavond weer naar de verloskundige, en even korting shoppen daarna bij de hema.
Merk nu ook met omdraaien in bed dat m'n banden afentoe kunnen trekken, en ook met bukken begin ik last van m'n buik te krijgen, heb gisteren vriendlief al gemeld dat hij zich geen zorgen over de oehw au's hoeft te maken, kwestie van wennen en het zal alleen maar erger worden (au doet het ook niet, alleen ff vervelend).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_56405217
Ben weer goedgekeurd. Bloeddruk okee, dus die dikke voeten hebben daar gelukkig niets mee te maken.
Verder ligt 't kindje wel keurig met het hoofd naar beneden, maar is het nog steeds niet ingedaald. De verloskundige geeft het nog een week en dan word ik doorverwezen voor een echo om te kijken of mijn bekken niet te smal is.
Ze denkt trouwens dat het een groot kind wordt: "Als jij nog drie weken loopt moet je wel op een achtponder rekenen."

Aargh,.! En al die 50/56 kleertjes dan?!!
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:13:14 #134
14746 k_i_m
pi_56405323
Gewoon aantrekken! Ook al moet je wat harder aan de mouwtjes trekken om het passend te krijgen!
In my life
Why do I smile
pi_56405360
Ja maar! ACHT pond! Ik ga gewoon een peuter baren!
Hardloper.
IG @webkim
pi_56405530
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:08 schreef Webkim het volgende:
Ben weer goedgekeurd. Bloeddruk okee, dus die dikke voeten hebben daar gelukkig niets mee te maken.
Verder ligt 't kindje wel keurig met het hoofd naar beneden, maar is het nog steeds niet ingedaald. De verloskundige geeft het nog een week en dan word ik doorverwezen voor een echo om te kijken of mijn bekken niet te smal is.
Ze denkt trouwens dat het een groot kind wordt: "Als jij nog drie weken loopt moet je wel op een achtponder rekenen."

Aargh,.! En al die 50/56 kleertjes dan?!!
Die kleertjes ga je gezellig met je kraam uitzoeken al zittend op je kraambed.
been there done that
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:03:20 #137
14746 k_i_m
pi_56406392
Ik heb mij net voorgenomen om zo maar eens te beginnen met dingen wassen. Dat is alvast een goed begin van mijn verlof .

ik denk dat ik thuiskom, wasmiddel ben vergeten te halen en mijn nest in ga, maar dat is een heel ander verhaal.
In my life
Why do I smile
pi_56406550
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:34 schreef Llewella het volgende:

[..]

Ook CU?
Hoe is bij jou de zwangerschap en bevalling verlopen?
Bij mij is alles rustig en goed, zonder medicijnen en ik hoef niet meer terug op controle in het ziekenhuis (tenzij er natuurlijk ooit weer een keer een serieuze opvlamming komt).
Ik wil namelijk heel graag thuis bevallen, en heb ook nog niks anders gehoord, dus hoop dat dat ook gewoon kan en dat er niet automatisch een medische indicatie of wat is.
Tja ik was voor ik zwanger raakte al gestopt met de prednison, was de MLD arts niet echt blij mee maar het ging redelijk goed. Binnen 2 maanden was ik zwanger en ik geloof dat dat mijn geluk is geweest.
Ben toen 1x op controle geweest bij de gyn omdat de vk dat wel een fijn idee vond, en verder ging het prima. Wel alle kwaaltjes gehad die er zijn: vocht vast houden, overgeven, die jeuk, enz enz
Ik rolde van het ene kwaaltje in het andere maar alleen de jeuk was (mogelijk) CU gerelateerd.
Uiteindelijk bevallen in het ziekenhuis maar wederom dat stond los van de CU, Isa lag in stuit met de voeten die als eerste kwamen, dus werd het een keizersnede.
Na de bevalling dus vanwege de jeuk aan de prednison, en ik kreeg er meteen een opvlamming achteraan, dus weer aan de pred. nu gaat het weer prima en heb de laatste maanden *afkloppen* nergens last van en ben voorlopig medicatie vrij

Succes met thuisbevallen CU staat daarbij zeker niet in de weg het is namelijk geen med. indicatie
Mama van Isa en Ties
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:17:58 #139
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_56406744
webkim, ze dachten bij mij ook dat ik de 10 ponder wel ging halen. Blijkbaar is dat moeilijk in te schatten. Zelfs in het ziekenhuis toen ik al aan het bevallen was werd dat gespeculeerd door de VK. Uiteindelijk was Brent maar 3660 gram. Heel normaal eigenlijk. Maar wat bleek, ik had extreem veel vruchtwater. Die jongen heeft tot het eind aan toe lekker kunnen zwemmen en draaien
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:29:07 #140
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56406992
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:14 schreef Webkim het volgende:
Ja maar! ACHT pond! Ik ga gewoon een peuter baren!
mijn jongens pasten nog best in maat 56.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:35:20 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56407142
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:17 schreef RockabeIIa het volgende:
webkim, ze dachten bij mij ook dat ik de 10 ponder wel ging halen. Blijkbaar is dat moeilijk in te schatten. Zelfs in het ziekenhuis toen ik al aan het bevallen was werd dat gespeculeerd door de VK. Uiteindelijk was Brent maar 3660 gram. Heel normaal eigenlijk. Maar wat bleek, ik had extreem veel vruchtwater. Die jongen heeft tot het eind aan toe lekker kunnen zwemmen en draaien
Terwijl ze bij mij juist dachten dat ik veel vruchtwater had en iets van een 7 ponder.
Het werd een 9-ponder en niet overdreven veel water verder. Dus die schattingen zeggen niet heel veel verder.

Maar ook die 9-ponder paste de eerste weken (en nu nog sommige dingen) wel in 56 hoor.
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:07:56 #142
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56407832
Tip: sorteer je kleertjes niet op de maat die in het labeltje staat, maar leg ze echt bovenop elkaar om te kijken welk shirtje groter is
Zelfde deed ik met rompertjes.. Ik had rompertjes maat 68 die smaller waren dan maat 56
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_56407969
zeker niet te nauw naar de maat kijken wat ET al zegt...

Hier een spookje van ondertussen bijna 7 maanden en ruim 7,5 kilo gok ik nu.
Maar zijn zomerjasje maat 50/56 past nog steeds, terwijl er ook al dingen maat 74 en 80!!! te klein zijn
pi_56408161
Hangt het ook niet af van merk tot merk?
Wat kochten jullie al voor jullie wisten wat het werd?
Veel unisex dingetjes heb ik tot hiertoe niet gevonden .

[ Bericht 0% gewijzigd door OooLizaooO op 30-01-2008 14:04:57 ]
pi_56408449
Veel kleding die ik heb gekocht voor ik wist dat het een meisje werd was wit/bruin/beige van kleur. Unisex dus, bij de V&D hebben ze wel leuke basics vind ik voor beide en ook veel boxpakjes zijn vaak wel voor beide bedoeld. Voor de eerste had ik wel meer kleurvariatie dan wat ik net zei, maar ook dit was niet specifiek voor een jongetje of meisje.

Voor Gwen moet ik ook nog gaan kijken welke maatjes klein uitvallen en welke niet. Over het algemeen valt de Hema altijd klein uit, zeker truitjes die zijn altijd zo kort bij de mouwen. Daarbij ga ik uit dat een 62 gelijk is aan een 56 ergens anders. Zeeman truitjes vallen weer te breed en broekjes zijn gewoon overal een crime met van die smalle kindjes die ik heb. Gwen ligt nu in een pakje 50/56 met een mooie lengte broek waar ze in de breedte bijna twee keer in past. Truitje is één keer omgeslagen bij de mouwtjes.
pi_56408491
MIjn 9,5 ponder barste zowat uit haar eerste pakje We hebben haar snel iets anders aangetrokken. Maar het klopt wel dat de ene maat 56 de andere niet is.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:56:28 #147
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_56408767
pfff, ik ben echt gewoon keizenuwachtig voor de echo vanavond (om half 6).
Kan me niet herinneren dat ik dat bij Demi zo erg had.

De dag sluipt voorbij.
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:58:31 #148
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56408817
Het verschilt echt sterk per merk.
Hier hebben ze allemaal hetzelfde eerste pakje aangehad, een mt 56
en dan varieerden ze van 4400 gram tot 4800
Feetje viel toen wel redelijk ruim. Maar echt langer dan een week had ik er geen lol van, met name de rompers niet...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_56408907
en ik heb al een stapeltje 50/56 rompertjes gekocht!
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:02:11 #150
14746 k_i_m
pi_56408909
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:03 schreef k_i_m het volgende:

ik denk dat ik thuiskom, wasmiddel ben vergeten te halen en mijn nest in ga, maar dat is een heel ander verhaal.
.
In my life
Why do I smile
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')