quote:
Op woensdag 30 januari 2008 00:02 schreef marlieske het volgende:[..]
Word van de plaatjes van PUPPP anders ook niet vrolijk hoor, maar leuk was anders de bultjes jeukte eerst en zwollen later op en klapten dan stuk als blaartjes kon geen sokken meer aan omdat dat vast plakte aan de stukken waar de huid stuk was, en de verloskundige in het ziekenhuis vertelde me met een stalen lach dat het er "gewoon" bij hoorde en ik maar mentholgel moest gebruiken... en dat pikte dus enorm in die open wondjes *au* het werd dus niet serieus genomen pas door de huisarts werd er eens verder gekeken.
Nu ben ik een auto-immuunziekte-patientje met CU dus ze hadden het kunnen weten... maar ja, ik kreeg het zaterdags ben zondags bevallen en zat vrijdags aan de prednison dus het viel nog mee.
Ben alleen huiverig voor een volgende zwangerschap want dat kan je het dus weer krijgen (90% kans)
en ik heb nu nog last van dunne huid op vooral voeten, benen en handen. Schoenen zitten dragen doet soms nog pijn. Hoop vooral dat jij snel verlost bent van de jeuk na de bevalling, en grijp de medicatie aan die je aangeboden word, want jeuk bevordert niet het plezier in je kraamtijd.
Heb er toen het wat minder werd een foto van gemaakt,dit is na 1 weekje prednison, toen droogden de plekjes in en verdwenen de blaasjes.
[
afbeelding ]
Ook CU?
Hoe is bij jou de zwangerschap en bevalling verlopen?
Bij mij is alles rustig en goed, zonder medicijnen en ik hoef niet meer terug op controle in het ziekenhuis (tenzij er natuurlijk ooit weer een keer een serieuze opvlamming komt).
Ik wil namelijk heel graag thuis bevallen, en heb ook nog niks anders gehoord, dus hoop dat dat ook gewoon kan en dat er niet automatisch een medische indicatie of wat is.
Pfff, verder heb ik weer wat dagen op bed doorgebracht, verkoudheid is weer teruggeslagen, de bijholten in. Gaat nu wel weer wat beter gelukkig, beetje watterig hoofd nog, maar ik heb ook zoiets van heel rustig aan, ik wil niets wat de beeb kan beinvloeden. Ben dan toch wel een beetje bezorgd.
Vanavond weer naar de verloskundige, en even korting shoppen daarna bij de hema.
Merk nu ook met omdraaien in bed dat m'n banden afentoe kunnen trekken, en ook met bukken begin ik last van m'n buik te krijgen, heb gisteren vriendlief al gemeld dat hij zich geen zorgen over de oehw au's hoeft te maken, kwestie van wennen en het zal alleen maar erger worden (au doet het ook niet, alleen ff vervelend).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae