abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56396957
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 18:40 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Een rechtszaak tegen een politicus start je niet zomaar. Zeker niet bij een persoon als Wilders, die zich al aangesproken voelt als de koningin het -zonder namen te noemen- over intolerantie heeft. Die gebruikt dat weer. Zo hebben diverse advocaten Wilders al aangeklaagd, wat momenteel in behandeling is.
Flauwekul, tegen Jan Maat zijn diverse rechtzaken geweest, en met sucses.
Er zijn diverse aanklachten tegen Wilders, maar het is nooit tot een rechtzaak gekomen. (dus geen zaak)
Nu is Spong bezig, dus laten we dit eerst maar afwachten.

Zolang we Balkenende nog steeds horen verkondigen aan het buitenland, dat hij het niet kan verbieden, omdat het het onder vrijheid van meningsuiting valt, moeten we het daar meedoen.

Ik word gewoon ziek van die film, al die idioote aandacht er om heen, dat speelt Wilders alleen maar in de kaart.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_56397868
Shell en Philips zijn kwetsbaar omdat zij onder eigen merknaam producten aan de consument slijten. Multinationals als Unilever en Akzo Nobel zijn minder kwetsbaar, omdat zij hun producten niet verkopen onder de naam van het moederconcern. Merken als Blue Band en Flexa zullen minder snel met Nederland in verband worden gebracht.

Weinig bedrijven hebben zo overduidelijk een Hollands uithangbord als zuivelproducent Friesland Foods, dat zijn producten steevast aanprijst als quality from Holland. Ook de Hollandse bloemenexport zou de rekening gepresenteerd kunnen krijgen. "Wie in het buitenland 'bloemen' zegt, zegt Nederland", meent voorzitter Herman de Boon van brancheorganisatie VGB.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_56405614
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:10 schreef Meki het volgende:
Ik herhaal het nogmaals
- elke misdaad of elke mensenschendingen zijn verboden in de Islam
- elke goedkeuring daarvan is geen Islamwaardig
En toch gebeurt het op grote schaal. In de Arabische wereld klinken nu al oproepen dat Wilders de mond moet worden gesnoerd door de Nederlandse regering. Mensen hun recht op vrije meningsuiting ontnemen is een mensenrechtenschending. Om nog maar te zwijgen over de geweldsdreiging - of het goedpraten daarvan - die inmiddels is aangekondigd.

In een boek als 'de weg van de moslim' wordt geweld gepredikt. Een Nederlandse publicist is vanwege zijn mening omgebracht door een moslim. En dan heb ik het nog even niet over 11 september, Londen en Madrid.

Wat mij steeds opvalt in discussies met moslims is hoe stellig en fel ze zich keren tegen mensen die kritiek hebben op de islam, zoals Wilders. En hoe mild en afstandelijk de opstelling is jegens 'collega-geloofsgenoten' die er een heel andere interpretatie van de islam (in woord EN daad) op nahouden. Want tja, het zijn en blijven toch moslimbroeders, nietwaar?
pi_56405694
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:39 schreef Meki het volgende:
Nou dan heb je de Deense provocatie dus gemist
zo veel miljoenen euro's omzet hebben ze gemist door hun provocatie
Typisch 'moslims' om een spotprent meteen uit te leggen als provocatie. Heb je ook meegekregen dat islam-extremisten in het Midden-Oosten zelf het vuurtje vakkundig hebben aangewakkerd met allerlei afbeeldingen die nooit in enige Deense krant hebben gestaan? Foto's van varkens met daaronder de naam Mohammed, enzovoort. Er zijn hele internetpagina's over volgeschreven. Extremisten die de bevolking ophitsen. Maar ja, daar hoor ik je natuurlijk weer niet over. Kom ik toch weer op dat woord zelfkritiek.
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:36:47 #205
3542 Gia
User under construction
pi_56405809
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 18:43 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Als jij het dan zo goed weet... wat is dan het verschil tussen het verbranden / verscheuren van een Koran en het omver schoppen van een herdenkingskrans op 4 mei?

Met de volgende punten:
Beiden filmen zodat andere mensen het zien.
Beiden zijn daadwerkelijk gekocht.
Eventueel zich afspelend in het openbaar, zodat nog meer mensen het zien.
Beiden zijn geen personen. (duh, maar dat wordt aangehaald als argument om 'zomaar een boek' te beledigen)

Is een herdenkingskrans omver schoppen net zo erg als schelden? Ik voelde me toch wel ernstig beledigd toen dat gebeurde.
Ten eerste zijn die kransen niet door die jongens gekocht, maar dat terzijde.

-Als jongens kransen die door nabestaanden gelegd zijn kapot schoppen en dat filmen, dan is dat op zich al een geweldadige daad en valt dat onder vandalisme.
-Als jongens ZELF bij een bloemenwinkel een paar kransen kopen en naar een plek gaan om ze kapot te schoppen en dat te filmen, dan moeten ze dat helemaal zelf weten. Niet elke krans is een krans voor dodenherdenking.

Maar een officieel gelegde krans, daar blijf je met je vuile poten vanaf.

Als Wilders een koran koopt, van zijn eigen geld, dan mag hij daarmee doen wat hij wil.
En dat kun je dan niet leuk vinden, maar er mag geen geweld tegen gebruikt worden.
pi_56406327
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 18:26 schreef Lange_Lex het volgende:
Beste Meki ,
Een naar jouw mening rampzalige provocatie IS een vorm van vrije meningsuiting. Maar dat snap je volgens mij niet helemaal.
Helemaal mee eens. Vooral de woorden 'naar jouw mening'. Meki vindt het een provocatie, omdat hij niet kan omgaan met kritiek op zijn religie. Het is makkelijker om te zeggen dat Wilders provoceert dan eens kritisch naar je eigen religie en diens uitgangspunten te kijken.

Door de woorden van Wilders al op voorhand als 'provocatie' te betitelen, rechtvaardigen moslims geweld. Het is een argument in de categorie 'ik sla mijn buurman in elkaar want zijn gezicht staat me niet aan'. Maar laten we reëel zijn: kritiek uitvergroten en betitelen als 'provocatie' is een veelgebruikte techniek onder moslims om geweld mee aan te wakkeren.

Wanneer ik zo'n Cohen hoor zeggen dat de PVV zorgt voor polarisatie in de samenleving, vind ik dat dan ook uiterst kortzichtig. Die polarisatie wordt namelijk door veel moslims bewust opgezocht, aangegrepen en uitvergroot. En dan vergeet ik nog dat ze ook regelmatig daartoe zelf het initiatief nemen, door zich nadrukkelijk af te keren van de westerse samenleving of via haatzaaierij in lectuur en moskeeën.

Cohen kon wat dat betreft zelf wel een moslim zijn. Als je niet beter wist, zou je haast denken dat het de biologische vader van Meki is. Grote woorden gebruiken om kritiek op moslims te benoemen, maar totaal gebrek aan zelfkritiek wat de islam betreft.
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:14:48 #207
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_56406666
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Vooral de woorden 'naar jouw mening'. Meki vindt het een provocatie, omdat hij niet kan omgaan met kritiek op zijn religie. Het is makkelijker om te zeggen dat Wilders provoceert dan eens kritisch naar je eigen religie en diens uitgangspunten te kijken.
Ik vraag mij dus ook duidelijk af wat die beste Meki nog in Nederland te zoeken heeft.
quote:
Door de woorden van Wilders al op voorhand als 'provocatie' te betitelen, rechtvaardigen moslims geweld. Het is een argument in de categorie 'ik sla mijn buurman in elkaar want zijn gezicht staat me niet aan'. Maar laten we reëel zijn: kritiek uitvergroten en betitelen als 'provocatie' is een veelgebruikte techniek onder moslims om geweld mee aan te wakkeren.
Zelfspiegeling is hen totaal onbekend, democratie is voor dit soort lieden een vervloeking.
Doet mij trouwens aan een kleuter denken die z'n zin net kan krijgen en het op een brullen zet.
quote:
Wanneer ik zo'n Cohen hoor zeggen dat de PVV zorgt voor polarisatie in de samenleving, vind ik dat dan ook uiterst kortzichtig. Die polarisatie wordt namelijk door veel moslims bewust opgezocht, aangegrepen en uitvergroot. En dan vergeet ik nog dat ze ook regelmatig daartoe zelf het initiatief nemen, door zich nadrukkelijk af te keren van de westerse samenleving of via haatzaaierij in lectuur en moskeeën.
Cohen kwam mij over als Melkert destijds met Pim Fortuyn.
Hij zat daar van "Dit varkentje was ik wel ff".
quote:
Cohen kon wat dat betreft zelf wel een moslim zijn. Als je niet beter wist, zou je haast denken dat het de biologische vader van Meki is. Grote woorden gebruiken om kritiek op moslims te benoemen, maar totaal gebrek aan zelfkritiek wat de islam betreft.
Ik zou eerder naief zeggen.
Op alles wat hij zou moeten onderzoeken, vroeg hij derden om raad.
En hij draaide aardig om de hete brei heen, en dan ook nog een typische PvdA actie richting Wilders ala de stijl richting Pim Fortuyn.
Deze man heeft totaal geen besef wat er onder de mensen leeft, experts omzeild hij door zijn getrouwen te vragen, de oorzaak liever verzwijgen, etc, etc.
Dat deze man nog werkelijk denkt dat hij ooit premier zal worden hier in Nederland
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:19:12 #208
3542 Gia
User under construction
pi_56406772
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:14 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Ik vraag mij dus ook duidelijk af wat die beste Meki nog in Nederland te zoeken heeft.
Opbouw AOW?
Heb je niet in Marokko, hè?

Ik hoop dat ze de AOW nog eens aan banden leggen, in die zin dat je die alleen krijgt wanneer je op dat moment in Nederland woont, net als met de bijstand.
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:24:16 #209
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_56406888
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Opbouw AOW?
Heb je niet in Marokko, hè?

Ik hoop dat ze de AOW nog eens aan banden leggen, in die zin dat je die alleen krijgt wanneer je op dat moment in Nederland woont, net als met de bijstand.
Ik denk eerder dat hij niet eens beseft hoe zo'n grote vrijheid hij hier heeft in Nederland
pi_56406950
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:24 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat hij niet eens beseft hoe zo'n grote vrijheid hij hier heeft in Nederland
Ik vind het heel raar hoe open jullie zijn aan de duivel Wilders.
de duivel moet aangepakt worden
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:32:41 #211
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_56407082
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:27 schreef Meki het volgende:

[..]

mensen met enge gedachtes zie ik als een groter gevaar voor de samenleving dan Wilders.
het achterlijke denken van "ben je niet voor ons, dan ben je tegen ons"

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 30-01-2008 12:38:18 ]
pi_56407116
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:27 schreef Meki het volgende:
De meesten hier komen op voor het recht op vrije meningsuiting en wijzen op de hypocrisie van moslims. Ik stem niet op Wilders en ben dat voorlopig ook niet van plan. Alhoewel: de dag komt steeds dichterbij.

Je bent er weer als de kippen bij om Wilders een duivel te noemen. Ik noem mensen als Ahmadinejad (premier van Iran) dan liever de duivel. Ze voeren een terreurbewind - uit naam van de islam - waarbij een mensenleven niets waard is en rechten continu worden geschonden.

En waarom zouden we JOU geen duivel noemen, Meki. Je hebt immers een mening.
-edit- En die rest doen we maar niet

[ Bericht 9% gewijzigd door paddy op 30-01-2008 12:46:41 ]
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:35:06 #213
3542 Gia
User under construction
pi_56407137
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:32 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

mensen met enge gedachtes zie ik als een groter gevaar voor de samenleving dan Wilders.
Ach, als dan het hek van de dam is, dan is dat maar zo. Is toch maar een kwestie van tijd. Of het nou dankzij Wilders doorbreekt of door een andere 'belediging'. Op een dag gebeurt dat toch, tenzij iedere Nederlander vanaf nu op zijn tenen gaat lopen om maar niet op tenen te trappen.

Wat dat betreft kunnen we het maar beter gehad hebben. Ruimt wel lekker op, en dan kunnen we weer verder met ons leven.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 30-01-2008 12:44:17 ]
pi_56407310
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De meesten hier komen op voor het recht op vrije meningsuiting en wijzen op de hypocrisie van moslims. Ik stem niet op Wilders en ben dat voorlopig ook niet van plan. Alhoewel: de dag komt steeds dichterbij.

Je bent er weer als de kippen bij om Wilders een duivel te noemen. Ik noem mensen als Ahmadinejad (premier van Iran) dan liever de duivel. Ze voeren een terreurbewind - uit naam van de islam - waarbij een mensenleven niets waard is en rechten continu worden geschonden.

[b]En waarom zouden we JOU geen duivel noemen, Meki. Je hebt immers een mening. -edit-

Scherp.

[ Bericht 9% gewijzigd door paddy op 30-01-2008 12:47:09 ]
I am the Alpha and the Omega
pi_56408814
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En waarom zouden we JOU geen duivel noemen, Meki. Je hebt immers een mening.
-edit- En die rest doen we maar niet
Ahmadinejad die spreekt ook uit vrijheid van meningsuiting maar hem moeten we boycotten nietwaar ??. hij haat Joden nietwaar ??.

Wilders is een duivel omdat hij weigert met Moslims te praten en hij voert een oorlog tegen de moslims

en Wilders ontwricht de hele samenleving.
Het enige wie dat kan is een duivel
pi_56408847
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:32 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Jullie zien Moslims als tweederangsburgers
pas als we afstand doen van de KORAN dan zijn we pas Nederlanders
pi_56409129
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:58 schreef Meki het volgende:
Ahmadinejad die spreekt ook uit vrijheid van meningsuiting maar hem moeten we boycotten nietwaar ??. hij haat Joden nietwaar ??. Wilders is een duivel omdat hij weigert met Moslims te praten en hij voert een oorlog tegen de moslims
en Wilders ontwricht de hele samenleving. Het enige wie dat kan is een duivel
De enige die steeds over Joden praat, ben jij. Oh ja, Ahmadinejad trouwens ook met regelmaat. Kennelijk zit daar één of andere obsessie, terwijl er juist zo veel overeenkomsten zijn. Want je verwees al naar de haatdragende opmerkingen in de Talmoed...

We hoeven Ahmadinejad niet de mond te snoeren, we moeten vaststellen dat Iran een beleid voert waarbij de bevolking wordt onderdrukt en mensenrechten grof worden geschonden. Dat ontgaat je kennelijk totaal. Dat jij steeds met die Joden op de proppen komt, terwijl het daar helemaal niet om gaat, is veelzeggend.

Iemand die kritiek heeft op de islam, voert niet automatisch een oorlog. Wanneer jij kritiek meteen als 'provocatie' of als 'oorlogsverklaring' ziet, zegt dat meer over jou dan over Wilders. Ik vind de islam een achterhaalde, primitieve, gewelddadige en gevaarlijke religie. Mijn mening. Maar dat wil dan nog niet meteen zeggen dat ik moslims ga verjagen of ze beledig om het beledigen.

Verder heeft deze discussie niet zo veel zin meer, aangezien er passages uit mijn vorige bericht zijn verwijderd, waardoor de boel uit z'n verband wordt getrokken. Bovendien blijf je toch steeds dezelfde rondjes draaien, ongeacht hoe veel mensen jou wijzen op je hypocrisie. Wat er uit jou komt, klinkt als een haperende langspeelplaat die kreten als Wilders, joden, provocatie, duivel en oorlogsverklaring uitkraamt.

Kritiek op je geloofsgenoten, op groffe mensenrechtenschendingen EN op de manier waarop moslimextremisten zelf dankbaar het vuurtje aanwakkeren, is aan jou totaal niet besteed. Je komt niet verder dan kreten als 'we zijn niet in die landen' en 'dat is niet islam-waardig'. Het zal nog lang duren voordat je beseft dat je aanhanger bent van de meest gewelddadige religie op deze planeet. Blijf maar lekker volharden dat islam staat voor vrede...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2008 14:14:03 ]
pi_56409231
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De enige die steeds over Joden praat, ben jij. Oh ja, Ahmadinejad trouwens ook met regelmaat. Kennelijk zit daar één of andere obsessie, terwijl er juist zo veel overeenkomsten zijn. Want je verwees al naar de haatdragende opmerkingen in de Talmoed...

We hoeven Ahmadinejad niet de mond te snoeren, we moeten vaststellen dat Iran een beleid voert waarbij de bevolking wordt onderdrukt en mensenrechten grof worden geschonden. Dat ontgaat je kennelijk totaal. Dat jij steeds met die Joden op de proppen komt, terwijl het daar helemaal niet om gaat, is veelzeggend.

Iemand die kritiek heeft op de islam, voert niet automatisch een oorlog. Wanneer jij kritiek meteen als 'provocatie' of als 'oorlogsverklaring' ziet, zegt dat meer over jou dan over Wilders. Ik vind de islam een achterhaalde, primitieve, gewelddadige en gevaarlijke religie. Mijn mening. Maar dat wil dan nog niet meteen zeggen dat ik moslims ga verjagen of ze beledig om het beledigen.

Verder heeft deze discussie niet zo veel zin meer, aangezien er passages uit mijn vorige bericht zijn verwijderd, waardoor de boel uit z'n verband wordt getrokken. Bovendien blijf je toch steeds dezelfde rondjes draaien, ongeacht hoe veel mensen jou wijzen op je hypocrisie. Wat er uit jou komt, klinkt als een haperende langspeelplaat die kreten als Wilders, joden, provocatie, duivel en oorlogsverklaring uitkraamt.

Kritiek op je geloofsgenoten, op groffe mensenrechtenschendingen EN op de manier waarop moslimextremisten zelf dankbaar het vuurtje aanwakkeren, is aan jou totaal niet besteed. Je komt niet verder dan kreten als 'we zijn niet in die landen' en 'dat is niet islam-waardig'. Het zal nog lang duren voordat je beseft dat je aanhanger bent van de meest gewelddadige religie op deze planeet. Blijf maar lekker volharden dat islam staat voor vrede...
Waarom zie jij dan niet in dat Wilders hetzelfde Iran in Nederland wilt hebben
Moslims van hun vrijheden afpakken
verplicht de koran verscheuren of anders oprotten.

ben jij bekend dat Wilders de vrijheden van Moslims wilt inperken.
dat vind jij wel kunnen zeker ??.

Ik ben een aanhanger van de Islam. Is dat jou probleem ofzo ??
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:16:31 #219
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_56409234
wat mij toch wel enigszins verbaast is het feit dat je gerust arrogantie kan noemen dat mensen vinden dat ze altijd maar een mening mogen hebben en die altijd maar mogen vertellen onder het mom van vrijheid van meningsuiting... Meki is daar een voorbeeld van en het_hupt ook... het mateloos herhalen van eigen meningen, zonder onderbouwing, oplossing, rede of aanpassaing aan argumenten die gewoonweg beter kunnen zijn en het tegendeel bewijzen... DAAR word ik moe van. En het vindt telkens weer plaats, bij elke oeverloze discussie over de islam, moslims etc etc etc...
put
your
clothes
on!
pi_56409260
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 22:07 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Flauwekul, tegen Jan Maat zijn diverse rechtzaken geweest, en met sucses.
Er zijn diverse aanklachten tegen Wilders, maar het is nooit tot een rechtzaak gekomen. (dus geen zaak)
Nu is Spong bezig, dus laten we dit eerst maar afwachten.

Zolang we Balkenende nog steeds horen verkondigen aan het buitenland, dat hij het niet kan verbieden, omdat het het onder vrijheid van meningsuiting valt, moeten we het daar meedoen.

Ik word gewoon ziek van die film, al die idioote aandacht er om heen, dat speelt Wilders alleen maar in de kaart.
de vervolging en laster van jan maat destijds was ook niet 100% zuiver, ze hebben die man helemaal kapot gemaakt en niet op een eerlijke manier.
jan maat zei hetzelfde als wat nu door alle politici word gezegd en ook de problemen in de zorg en vooral voor ouderen gaf hij al duidelijk aan.

daarom word die periode ook helemaal dood gezwegen nu, maar democratisch was het niet.

gisteren ff naar de supermarkt, paar allochtone meisjes van ronde de 15 jaar.
spreken alleen turks met elkaar. natuurlijk heb je het recht elke taal te praten die je wil maar het staat natuurlijk haaks op een goede integratie.
het is trouwens goed dat veel autochtonen geen turks/marokkaans verstaan want wat dat tuig in het openbaar zegt over passanten is ronduit beledigend.
pi_56409359
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:16 schreef Jerruh het volgende:
wat mij toch wel enigszins verbaast is het feit dat je gerust arrogantie kan noemen dat mensen vinden dat ze altijd maar een mening mogen hebben en die altijd maar mogen vertellen onder het mom van vrijheid van meningsuiting... Meki is daar een voorbeeld van en het_hupt ook... het mateloos herhalen van eigen meningen, zonder onderbouwing, oplossing, rede of aanpassaing aan argumenten die gewoonweg beter kunnen zijn en het tegendeel bewijzen... DAAR word ik moe van. En het vindt telkens weer plaats, bij elke oeverloze discussie over de islam, moslims etc etc etc...
Zij vinden vrijheid belangrijk zeggen ze maar ze vinden vrijheid voor Moslims niet belangrijk.
ze praten steeds provocatie goed terwijl ze zelf dondersgoed weten dat het niet goed is
het lijkt wel of ze ook mee eens zijn dat de samenleving wordt ontwricht
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:22:25 #222
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_56409375
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:17 schreef Zeg_Maar het volgende:

[..]

de vervolging en laster van jan maat destijds was ook niet 100% zuiver, ze hebben die man helemaal kapot gemaakt en niet op een eerlijke manier.
jan maat zei hetzelfde als wat nu door alle politici word gezegd en ook de problemen in de zorg en vooral voor ouderen gaf hij al duidelijk aan.

daarom word die periode ook helemaal dood gezwegen nu, maar democratisch was het niet.

gisteren ff naar de supermarkt, paar allochtone meisjes van ronde de 15 jaar.
spreken alleen turks met elkaar. natuurlijk heb je het recht elke taal te praten die je wil maar het staat natuurlijk haaks op een goede integratie.
het is trouwens goed dat veel autochtonen geen turks/marokkaans verstaan want wat dat tuig in het openbaar zegt over passanten is ronduit beledigend.
ik vraag me soms af of die taal nou het punt van integratie is. ga naar maastricht en je komt een maatschappij tegen die ook gesloten is, waar de bewoners ook in hun eigen, soms ronduit onverstaanbare dialect praten, zelfs als je ABN tegen ze praat. Het grote verschil tussen dit feit en tussen een groep allochtonen is dat dit nederlanders zijn die weten waar ze wonen, die weten hoe het land in elkaar zit en wat kan en niet kan, ook volgens de nederlandse maatstaven en wetten. Als er blijk van integratie zou moeten zijn onder die groep allochtonen is dat ze geintegreerd moeten zijn op dat vlak waarin wijzelf als nederlanders ook functioneren. taal kan een barriere zijn maar is niet het grote punt waarin ze zich volledig moeten assimileren. wat anders te doen met chinezen, engelsen, expats etc...
put
your
clothes
on!
pi_56409470
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:16 schreef Meki het volgende:
Waarom zie jij dan niet in dat Wilders hetzelfde Iran in Nederland wilt hebben
Moslims van hun vrijheden afpakken
verplicht de koran verscheuren of anders oprotten.

ben jij bekend dat Wilders de vrijheden van Moslims wilt inperken. dat vind jij wel kunnen zeker ??.

Ik ben een aanhanger van de Islam. Is dat jou probleem ofzo ??
Ik heb al eerder aangegeven dat ik de standpunten van Wilders op veel fronten niet deel. Ik sta echter wel pal achter zijn recht op vrije meningsuiting, in een democratische rechtsstaat. Wilders heeft nergens concreet gesteld dat hij wil tornen aan de geloofsvrijheid. Hij heeft er alleen op gewezen dat de Koran veel haatdragende passages bevat die haaks staan op de democratische, westerse samenleving die wij kennen. Wilders wil niet dat er moslims worden geëxecuteerd omdat ze moslims zijn. Jij trekt een vergelijking die op alle fronten mank gaat. Maar zelfs al was de vergelijking terecht, dan heeft de man nog steeds het recht om langs democratische weg zijn doelen na te streven. Dat is Nederland, dat is hoe wij onze politiek inrichten. Iedereen mag wat zeggen en een partij oprichten. In tegenstelling tot Iran, waar alle hervormingsgezinde kandidaten gewoon worden geweerd van kieslijsten. Iran is een schijndemocratie; een religieuze dictatuur verkleed als democratie.

Ik heb er geen enkel probleem mee dat jij de islam aanhangt; hooguit met het gebrek aan zelfkritiek onder moslims. Ik wil ook niet tornen aan jouw vrijheden en die van je mede-gelovigen, maar ze houden wel op waar de mijne worden aangetast. In een democratisch land mogen ook niet-gelovigen hun mening geven en voor hun rechten opkomen.
pi_56409513
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb al eerder aangegeven dat ik de standpunten van Wilders op veel fronten niet deel. Ik sta echter wel pal achter zijn recht op vrije meningsuiting, in een democratische rechtsstaat. Wilders heeft nergens concreet gesteld dat hij wil tornen aan de geloofsvrijheid. Hij heeft er alleen op gewezen dat de Koran veel haatdragende passages bevat die haaks staan op de democratische, westerse samenleving die wij kennen. Wilders wil niet dat er moslims worden geëxecuteerd omdat ze moslims zijn. Jij trekt een vergelijking die op alle fronten mank gaat. Maar zelfs al was de vergelijking terecht, dan heeft de man nog steeds het recht om langs democratische weg zijn doelen na te streven. Dat is Nederland, dat is hoe wij onze politiek inrichten. Iedereen mag wat zeggen en een partij oprichten. In tegenstelling tot Iran, waar alle hervormingsgezinde kandidaten gewoon worden geweerd van kieslijsten. Iran is een schijndemocratie; een religieuze dictatuur verkleed als democratie.

Ik heb er geen enkel probleem mee dat jij de islam aanhangt; hooguit met het gebrek aan zelfkritiek onder moslims. Ik wil ook niet tornen aan jouw vrijheden en die van je mede-gelovigen, maar ze houden wel op waar de mijne worden aangetast. In een democratisch land mogen ook niet-gelovigen hun mening geven en voor hun rechten opkomen.
Ik heb niet gezegd dat je Wilders stemt. Ik herhaal het nogmaals
Jij weet waar Wilders in staat is, nietwaar ??

Ik herhaal het nogmaals
Waarom wilt Wilders vrijheden van MOSLIMS inperken ??
pi_56409842
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:28 schreef Meki het volgende:
Ik heb niet gezegd dat je Wilders stemt. Ik herhaal het nogmaals
Jij weet waar Wilders in staat is, nietwaar ??

Ik herhaal het nogmaals
Waarom wilt Wilders vrijheden van MOSLIMS inperken ??
Ik herhaal het nogmaals, ik herhaal het nogmaals... - Volgens mij herhaal jij een heleboel dingen nogmaals, maar lees je nauwelijks wat anderen schrijven. Ergens inhoudelijk op in gaan is er niet bij.

Voor zover Wilders de vrijheden van moslims wil inperken, is de reden daarvan dat de vrijheden van anderen worden aangetast. Er zijn 15-jarige Marokkaanse jochies die in de Koran menen te lezen dat ze homo's in elkaar mogen slaan. Moet dat vallen onder geloofsvrijheid? Wanneer houdt die vrijheid op? Of wat te denken van een vrouw in burka die een uitkering ontvangt omdat ze geen baan kan vinden? Mag een moskee in Nederland oproepen dat ongelovigen moeten worden omgebracht?

Moslims zijn niet de enige bevolkingsgroep op deze wereld die vrijheden en rechten hebben. Helaas denken ze daar zelf dikwijls heel anders over. Dat zie je namelijk keer op keer weer. Respect, tolerantie, kritiek... allemaal woorden die eenrichtingsverkeer zijn bij de meeste moslims. Respect opbrengen, zelf tolerant zijn en kunnen omgaan met kritiek? Niets van dat alles.
pi_56409887
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:42 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik herhaal het nogmaals, ik herhaal het nogmaals... - Volgens mij herhaal jij een heleboel dingen nogmaals, maar lees je nauwelijks wat anderen schrijven. Ergens inhoudelijk op in gaan is er niet bij.

Voor zover Wilders de vrijheden van moslims wil inperken, is de reden daarvan dat de vrijheden van anderen worden aangetast. Er zijn 15-jarige Marokkaanse jochies die in de Koran menen te lezen dat ze homo's in elkaar mogen slaan. Moet dat vallen onder geloofsvrijheid? Wanneer houdt die vrijheid op? Of wat te denken van een vrouw in burka die een uitkering ontvangt omdat ze geen baan kan vinden? Mag een moskee in Nederland oproepen dat ongelovigen moeten worden omgebracht?

Moslims zijn niet de enige bevolkingsgroep op deze wereld die vrijheden en rechten hebben. Helaas denken ze daar zelf dikwijls heel anders over. Dat zie je namelijk keer op keer weer. Respect, tolerantie, kritiek... allemaal woorden die eenrichtingsverkeer zijn bij de meeste moslims. Respect opbrengen, zelf tolerant zijn en kunnen omgaan met kritiek? Niets van dat alles.
Dus jij zit hier te verdedigen wat Hitler 60 jaar geleden ook deed
namelijk de vrijheden van Joden inperken. Mag ik jou vragen hoe je daarover dacht.
pi_56410018
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:44 schreef Meki het volgende:
namelijk de vrijheden van Joden inperken. Mag ik jou vragen hoe je daarover dacht.
Dus jij zit hier moslims met Joden te vergelijken Meki?
Laat het je vriendjes in Iran niet horen, voordat je het weet heb je een fatwa aan je broek.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_56410041
Net terug van de Nederlandse ambassade in Boedapest waar ik een paar jaar regelmatig kom.

Wat mij onmiddelijk opviel is dat MP opvallend aanwezig was rond de hekken. Bij navraag bleek dat het een voorzorgsmaatregel was op toekomstige gebeurtenissen, meer wilden ze niet zeggen.

Duidelijk zijn voor mij althans deze voorzorgsmaatregen vanwege de uit te brengen film van wilders.

Jammer dat ik er niet aan dacht om een foto te maken met mijn telefoon .
pi_56410069
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:50 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Dus jij zit hier moslims met Joden te vergelijken Meki?
Laat het je vriendjes in Iran niet horen, voordat je het weet heb je een fatwa aan je broek.
Nee .. Wilders wilt vrijheden van Moslims inperken. daar heeft niemand problemen mee
maar het ergste dat iemand anders dat ook deed en daar hadden jullie totaal grote problemen mee

Kan jij me vertellen wat Partij van de vrijheid is ??
Vrijheid voor Blanken maar niet voor de Moslims
pi_56410087
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
Net terug van de Nederlandse ambassade in Boedapest waar ik een paar jaar regelmatig kom.

Wat mij onmiddelijk opviel is dat MP opvallend aanwezig was rond de hekken. Bij navraag bleek dat het een voorzorgsmaatregel was op toekomstige gebeurtenissen, meer wilden ze niet zeggen.

Duidelijk zijn voor mij althans deze voorzorgsmaatregen vanwege de uit te brengen film van wilders.

Jammer dat ik er niet aan dacht om een foto te maken met mijn telefoon .
Waarom woon je daar ??
pi_56410111
VVBMNVDM is wel wat minder catchy als PVV moet ik zeggen.
I am the Alpha and the Omega
pi_56410127
Joh meki, je langspeelplaat is inmiddels stukgedraaid, verzin voor de verandering eens wat anders.
pi_56410148
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:52 schreef Meki het volgende:

[..]

Waarom woon je daar ??
Om boze moslims te ontvluchten.
pi_56410160
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:51 schreef Meki het volgende:
Nee .. Wilders wilt vrijheden van Moslims inperken. daar heeft niemand problemen mee
maar het ergste dat iemand anders dat ook deed en daar hadden jullie totaal grote problemen mee
Koran verbieden gaat me ook te ver. Maar dat hij kritisch mag zijn om wat erin staat mag van mij.
pi_56410170
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:55 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Om boze moslims te ontvluchten.
dan denk je ik ga verhuizen naar Hongarije
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:56:30 #236
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56410192
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 22:39 schreef Meki het volgende:
Shell en Philips zijn kwetsbaar omdat zij onder eigen merknaam producten aan de consument slijten. Multinationals als Unilever en Akzo Nobel zijn minder kwetsbaar, omdat zij hun producten niet verkopen onder de naam van het moederconcern. Merken als Blue Band en Flexa zullen minder snel met Nederland in verband worden gebracht.

Weinig bedrijven hebben zo overduidelijk een Hollands uithangbord als zuivelproducent Friesland Foods, dat zijn producten steevast aanprijst als quality from Holland. Ook de Hollandse bloemenexport zou de rekening gepresenteerd kunnen krijgen. "Wie in het buitenland 'bloemen' zegt, zegt Nederland", meent voorzitter Herman de Boon van brancheorganisatie VGB.
nou meki wat een taal zeg...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_56410205
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:55 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Koran verbieden gaat me ook te ver. Maar dat hij kritisch mag zijn om wat erin staat mag van mij.
Ik heb het daar niet over, Maar over zijn hetze zijn haat richting Moslims
waarom heet zijn partij .. partij voor de vrijheid ??
pi_56410368
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:56 schreef Meki het volgende:
Ik heb het daar niet over, Maar over zijn hetze zijn haat richting Moslims
waarom heet zijn partij .. partij voor de vrijheid ??
Vrijheid van meningsuiting
Vrijheid van godsdienst
Vrijheid om als vrouw zonder hoofddoek rond te lopen
Vrijheid om 's avonds over straat te lopen zonder lastig gevallen te worden

Ofwel, alle vrijheden te behouden die we in een westerse, democratische staat voor lief nemen.
pi_56410370
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:44 schreef Meki het volgende:
Ik moet helaas vaststellen dat het jou compleet ontbreekt aan de vaardigheid om begrijpend te lezen. Om die reden valt met jou geen normale discussie te voeren. Ik haak echt af nu, want het is zinloos.

Ik wil hooguit nog even kwijt dat ik uiteraard niet Hitler verdedig. Ik ben tegen elke vorm van vrijheidsbeperking van mensen, alleen om wie ze zijn. Net zoals ik tegen geweld en vervolging van mensen ben, puur om wie ze zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2008 15:16:22 ]
pi_56410430
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik moet helaas vaststellen dat het jou compleet ontbreekt aan de vaardigheid om begrijpend te lezen. Om die reden valt met jou geen normale discussie te voeren. Ik haak echt af nu, want het is zinloos.

Ik wil hooguit nog even kwijt dat ik uiteraard niet Hitler verdedig. Ik ben tegen elke vorm van vrijheidsbeperking van mensen, alleen om wie ze zijn. Net zoals tegen geweld en vervolging van mensen ben, puur om wie ze zijn.
Nou zo'n antwoord kan je toch geven toen ik vroeg over de vrijheden van Moslims die WIlders wou inperken
pi_56410464
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:51 schreef Meki het volgende:

[..]

Kan jij me vertellen wat Partij van de vrijheid is ??
Vrijheid voor Blanken maar niet voor de Moslims
Moslims zijn mensen , Mensen in het algemeen zijn eerste rang burgers hier in Nederland .... we hebben geen 2e rang.
Woon je in nederland ben je een Nederlander naar mijn mening.
Ben je een Nederlander dan wens ik wel dat je je ook gedraagt naar de nederlandse wetgeving en algehele manier van leven.
Op het moment dat je je daar niet naar gedraagt dan ben je gewoon fout bezig.
Of je nu geel ,groen ,paars , gelooft in het vliegende spagetthi monster of in Allah , het maakt me helemaal niks uit , zolang je je maar in het totale plaatje van nederland past.
Je mag een vrije mening hebben , je mag hem verkondigen mits je niet daarbij de wetgeving voorbijgaat (lees met duidelijke woorden aanzet tot geweld , DUS NIET alleen je mening verkondigen.)

Wilders krijgt niet de kans om zijn MENING om te zetten in daden
Daar zit het verschil in tussen woord en daad.
Woord (zolang het binnen de wetgeving valt) = vrije meningsuiting.
Daad (geweld pleging) = crimineel gedrag en moet worden ingeperkt.
Those who forget their past , are condemned to re-live it...
pi_56410465
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:04 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting
Vrijheid van godsdienst
Vrijheid om 's avonds over straat te lopen zonder lastig gevallen te worden

Ofwel, alle vrijheden te behouden die we in een westerse, democratische staat voor lief nemen.
Nou mag ik dan vragen aan jou waarom Wilders geen vrijheden wilt toelaten aan Moslims
pi_56410506
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:08 schreef Lange_Lex het volgende:

[..]

Moslims zijn mensen , Mensen in het algemeen zijn eerste rang burgers hier in Nederland .... we hebben geen 2e rang.
Woon je in nederland ben je een Nederlander naar mijn mening.
Ben je een Nederlander dan wens ik wel dat je je ook gedraagt naar de nederlandse wetgeving en algehele manier van leven.
Op het moment dat je je daar niet naar gedraagt dan ben je gewoon fout bezig.
Of je nu geel ,groen ,paars , gelooft in het vliegende spagetthi monster of in Allah , het maakt me helemaal niks uit , zolang je je maar in het totale plaatje van nederland past.
Je mag een vrije mening hebben , je mag hem verkondigen mits je niet daarbij de wetgeving voorbijgaat (lees met duidelijke woorden aanzet tot geweld , DUS NIET alleen je mening verkondigen.)

Wilders krijgt niet de kans om zijn MENING om te zetten in daden
Daar zit het verschil in tussen woord en daad.
Woord (zolang het binnen de wetgeving valt) = vrije meningsuiting.
Daad (geweld pleging) = crimineel gedrag en moet worden ingeperkt.
Wilders denkt zo erover .. hij wilt Moslims deporteren .. hij voert een oorlog met ze aan
Wilders wilt de vrijheden van Moslims inperken. grondwet wijzigen ervoor.

Nou is dat nou toegestaan in Nederland ja of nee
pi_56410611
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:10 schreef Meki het volgende:

[..]

Wilders denkt zo erover .. hij wilt Moslims deporteren .. hij voert een oorlog met ze aan
Wilders wilt de vrijheden van Moslims inperken. grondwet wijzigen ervoor.

Nou is dat nou toegestaan in Nederland ja of nee
Ik ben geen fan van wilders en ik deel zijn mening absoluut niet.

Maar zoals je al zegt : Wilders WILT dat volgens jouw mening doen, maar hij DOET het niet.
Oftewel hij gebruikt zijn recht op woord = vrije meningsuiting

Zodra hij het gaat doen is hij strafbaar bezig.
En of je het daar mee eens bent doet niks toe aan deze discussie.

dat is namelijk weer een andere discussie.

Of op het moment als hij in Directe woorden aanzet tot haat. en dat doet hij ook niet.
Hij deelt alleen zijn mening.
pi_56410714
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:14 schreef Lange_Lex het volgende:

[..]

Ik ben geen fan van wilders en ik deel zijn mening absoluut niet.

Maar zoals je al zegt : Wilders WILT dat volgens jouw mening doen, maar hij DOET het niet.
Oftewel hij gebruikt zijn recht op woord = vrije meningsuiting

Zodra hij het gaat doen is hij strafbaar bezig.
En of je het daar mee eens bent doet niks toe aan deze discussie.

dat is namelijk weer een andere discussie.

Of op het moment als hij in Directe woorden aanzet tot haat. en dat doet hij ook niet.
Hij deelt alleen zijn mening.
Nogmaals .. hij voert een plan uit .. hij heeft het op Moslims gemunt..
je bent al strafbaar als je je racistisch uit op bevolkingsgroep..

waarom zie jij niet dat hij het op Moslims heeft gemunt ??. Waarom zie je niet dat hetzelfde persoon 65 jaar geleden ook zo is begonnen als Wilders hoe hij nu is..

Waarom heet zijn partij voor de vrijheid.
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:20:39 #246
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56410741
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:04 schreef Strolie75 het volgende:
Vrijheid van godsdienst
dat bijt elkaar natuurlijk he...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_56410810
Het is toch achterlijk voor woorden dat er mensen hier nog zijn die Wilders nog blijven verdedigen
Ook al weten ze dat hij de vrijheden van Moslims wilt inperken vinden ze het ook nog OK !!!

Zulke mensen die hier actief zijn op het forum vinden het niet erg omdat het Moslims zijn. !!!
pi_56410820
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:19 schreef Meki het volgende:

[..]

Nogmaals .. hij voert een plan uit .. hij heeft het op Moslims gemunt..
je bent al strafbaar als je je racistisch uit op bevolkingsgroep..

waarom zie jij niet dat hij het op Moslims heeft gemunt ??. Waarom zie je niet dat hetzelfde persoon 65 jaar geleden ook zo is begonnen als Wilders hoe hij nu is..

Waarom heet zijn partij voor de vrijheid.
Je snapt het verschil tussen woord en daad niet he?
pi_56410846
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:23 schreef Meki het volgende:
Het is toch achterlijk voor woorden dat er mensen hier nog zijn die Wilders nog blijven verdedigen
Ook al weten ze dat hij de vrijheden van Moslims wilt inperken vinden ze het ook nog OK !!!

Zulke mensen die hier actief zijn op het forum vinden het niet erg omdat het Moslims zijn. !!!
Zoals noem eens voorbeelden die het eens zijn met de mening van Wilders ?

Ik zie namelijk vooral veel mensen die geen fan van hem zijn ...
pi_56410885
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:24 schreef Lange_Lex het volgende:

[..]

Je snapt het verschil tussen woord en daad niet he?
Waarom wordt Samir A. dan wel opgepakt ??
pi_56410897
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:20 schreef Re het volgende:

[..]

dat bijt elkaar natuurlijk he...
Nee hoor. Je kan het toch beleiden als je daar zelf voor kiest. zolang je ook maar de keus hebt het geloof niet te beleiden.
pi_56410910
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:27 schreef Meki het volgende:

[..]

Waarom wordt Samir A. dan wel opgepakt ??
De explosieven , wapens en gedetailleerde plannen die er gevonden zijn op zijn persoon ?
pi_56410926
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:25 schreef Lange_Lex het volgende:

[..]

Zoals noem eens voorbeelden die het eens zijn met de mening van Wilders ?

Ik zie namelijk vooral veel mensen die geen fan van hem zijn ...
O.A jij.. Jij zit constant hem te verdedigen in het vorm van vrijheid van meningsuiting.
vrijheden van Moslims inperken zie jij nog steeds als vrijheid van meningsuiting
ook zie jij woord en daad apart toch ?

Kan jij me dan uitleggen waarom Hofstadgroep opgepakt is
pi_56410942
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:28 schreef Lange_Lex het volgende:

[..]

De explosieven , wapens en gedetailleerde plannen die er gevonden zijn op zijn persoon ?
ongelooflijk. Wilders heeft ook plannen gemaakt ??.
pi_56410989
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:29 schreef Meki het volgende:

[..]

O.A jij.. Jij zit constant hem te verdedigen in het vorm van vrijheid van meningsuiting.
vrijheden van Moslims inperken zie jij nog steeds als vrijheid van meningsuiting
ook zie jij woord en daad apart toch ?

Kan jij me dan uitleggen waarom Hofstadgroep opgepakt is
Ik verdedig zijn recht op spreken.
Ik verdedig zijn woorden niet.
Daar zit een verschil in , maar je lijkt dat dus niet te zien.

Hij perkt geen vrijheden van Moslims in , hij PRAAT erover.
Ga alsjeblieft het verschil tussen woord en daad leren .....

En de hofstadgroep is opgepakt omdat zij dus bezig waren een daad te plegen.
Verboden wapen bezit , Poging tot het plegen van een terroristische daad.

oftewel Ze deden iets!

Wilders praat er alleen over en doet niks....
pi_56411038
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:30 schreef Meki het volgende:

[..]

ongelooflijk. Wilders heeft ook plannen gemaakt ??.
Heeft wilders een gedetaileerd plan waarop hij de regeling treft voor een grote deportatie van Moslims naar andere gebieden ?
Volgens mij niet hoor ?

In wat voor kleine wereld leef jij ?
En hoe leg je zulke rare en vage conclusies ?
En waarom leg je woorden in mijn mond die ik niet gezegd heb ?
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:35:40 #257
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_56411066
Onbegrijpelijk dat je hier als Nederlander je moet verdedigen voor het recht op vrije meningsuiting
De muzelmannen proberen zich constant weer in de slachtoffer rol te drukken.
pi_56411081
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:32 schreef Lange_Lex het volgende:

[..]

Ik verdedig zijn recht op spreken.
Ik verdedig zijn woorden niet.
Daar zit een verschil in , maar je lijkt dat dus niet te zien.

Hij perkt geen vrijheden van Moslims in , hij PRAAT erover.
Ga alsjeblieft het verschil tussen woord en daad leren .....

En de hofstadgroep is opgepakt omdat zij dus bezig waren een daad te plegen.
Verboden wapen bezit , Poging tot het plegen van een terroristische daad.

oftewel Ze deden iets!

Wilders praat er alleen over en doet niks....
Zo Hitler praatte er alleen over maar deed ook niks hij liet het wel uitvoeren
Ga jij dat nog verdedigen met recht op spreken...

Als jij echt voor de vrijheid van meningsuiting uitsprak was je tegen Wilders en nam je niet eens de moeite om hem te verdedigen.. en zo makkelijk kom je niet van af met ik verdedig alleen het vrije woord.

je kan onmogelijk iemand nog verdedigen die alle middelen wilt gebruiken jegens de Moslims
pi_56411123
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:29 schreef Meki het volgende:

[..]

Vrijheden van Moslims inperken zie ik NIET als een vorm van vrijheids van meningsuiting. (daad)

Erover praten (wat hij naar mijn mening niet eens doet , zover is hij nog lang niet) is dat dus wel. (woord)
pi_56411186
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:36 schreef Meki het volgende:

[..]

Als jij echt voor de vrijheid van meningsuiting uitsprak was je tegen Wilders en nam je niet eens de moeite om hem te verdedigen.. en zo makkelijk kom je niet van af met ik verdedig alleen het vrije woord.

je kan onmogelijk iemand nog verdedigen die alle middelen wilt gebruiken jegens de Moslims

Hitler liet het uitvoeren = daad (dus strafbaar en ontzettend FOUT!!!!!)

IEDEREEN heeft het recht op vrije meningsuiting in dit land , dus ook Geert Wilders en dus ook JIJ!
En nogmaals ik verdedig geert wilders niet . Ik verdedig alleen het vrije woord.
pi_56411191
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:37 schreef Lange_Lex het volgende:

[..]

Vrijheden van Moslims inperken zie ik NIET als een vorm van vrijheids van meningsuiting. (daad)

Erover praten (wat hij naar mijn mening niet eens doet , zover is hij nog lang niet) is dat dus wel. (woord)
Daad ben je al lang te laat ervoor
dus jij wacht eerst met terroristen oppakken totdat ze een bomaanslag hebben gepleegd
pi_56411218
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:40 schreef Lange_Lex het volgende:

[..]

Hitler liet het uitvoeren = daad (dus strafbaar en ontzettend FOUT!!!!!)

IEDEREEN heeft het recht op vrije meningsuiting in dit land , dus ook Geert Wilders en dus ook JIJ!
En nogmaals ik verdedig geert wilders niet . Ik verdedig alleen het vrije woord.
Ik ben hier niet diegene die vrijheden wilt inperken van een bevolkinsgroep ofwel ??.
pi_56411237
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:40 schreef Meki het volgende:

[..]

Daad ben je al lang te laat ervoor
dus jij wacht eerst met terroristen oppakken totdat ze een bomaanslag hebben gepleegd
Nee ik ben ervoor dat je gewoon een goede organisatie opzet (AIVD moet nog aardig wat aan verbeterd worden) die goed oplet tussen het verschil tussen woord en daad.
Oftewel zodra ze ook maar minim de fout aan gaan , dat ze aangepakt worden.
pi_56411248
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:41 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik ben hier niet diegene die vrijheden wilt inperken van een bevolkinsgroep ofwel ??.
Dat probeer je wel : Door te zeggen dat Geert wilders geen recht van spreken heeft.
pi_56411277
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:35 schreef Het_hupt het volgende:
Onbegrijpelijk dat je hier als Nederlander je moet verdedigen voor het recht op vrije meningsuiting
De muzelmannen proberen zich constant weer in de slachtoffer rol te drukken.
Ach het is een poging waard om het te proberen toch.
pi_56411291
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:43 schreef Lange_Lex het volgende:

[..]

Dat probeer je wel : Door te zeggen dat Geert wilders geen recht van spreken heeft.
jah natuurlijk . Maar is Wilders een bevolkinsgroep
pi_56411331
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:45 schreef Meki het volgende:

[..]

jah natuurlijk . Maar is Wilders een bevolkinsgroep
Wilders hoort tot een bevolkingsgroep ja.
De Nederlander
waar jij ook tot behoort.

Iedere Nederlander (oftewel iedereen die in nederland woont) heeft recht op vrije uiting (mits het binnen de wetgeving valt)
pi_56411415
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:46 schreef Lange_Lex het volgende:

[..]

Wilders hoort tot een bevolkingsgroep ja.
De Nederlander
waar jij ook tot behoort.

Iedere Nederlander (oftewel iedereen die in nederland woont) heeft recht op vrije uiting (mits het binnen de wetgeving valt)
Nogmaals dat was me vraag niet
is Wilders een bevolkingsgroep ja of nee . ik zei niet waar behoort Wilders zich toe,

En Wilders erkent Moslims niet en is uit om de Moslims uit te roeien
dus Nederlands waardig is die man niet
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:50:09 #269
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_56411423
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:44 schreef Lange_Lex het volgende:

[..]

Ach het is een poging waard om het te proberen toch.
Je kunt beter tegen windmolens gaan strijden
Is je nooit opgevallen dat de muzzelmannen de schuld altijd bij anderen leggen?
pi_56411522
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:49 schreef Meki het volgende:

[..]

Nogmaals dat was me vraag niet.
is Meki een bevolkingsgroep ja of nee . ik zei niet waar behoort Meki toe,

En Meki erkent Wilders niet en is uit om Wilders uit te roeien
dus Nederlands waardig is die man niet
Om het even te veranderen in een vorm zoals jij het blijkbaar ziet !

Ben je nu echt zo kortzichtig en wil je alleen zien wat je wilt zien ?
pi_56411615
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:54 schreef Lange_Lex het volgende:

[..]

Om het even te veranderen in een vorm zoals jij het blijkbaar ziet !

Ben je nu echt zo kortzichtig en wil je alleen zien wat je wilt zien ?
Je blijft het maar ontkennen maar als je voor de vrijheid was , was je tegen Wilders en zijn haat
pi_56411649
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:59 schreef Meki het volgende:

[..]

Je blijft het maar ontkennen maar als je voor de vrijheid was , was je tegen Wilders en zijn haat
Ik ben tegen wilders en ik ben tegen haat , maar ik ben voor vrije meningsuiting!

Haal alsjeblieft die plaat voor je kop vandaan ......
  woensdag 30 januari 2008 @ 16:11:50 #273
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_56411854
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:59 schreef Meki het volgende:

[..]

Meki, hij is voor vrijheid van meningsuiting. dat houdt in dat ook wilders zijn mening mag geven, net zoals jij het doet. Hij is niet voor de ideeen van wilders, DAT is wat er staat. en nou kappen met dat doorgezever want het hele topic draait niet meer om de intentie ervan maar om jouw constante geneuzel.

en het_hupt: wanneer leer jij eens een post te maken zonder constant dat zwart witte ge-oneliner van je? wat dit betreft draag je niks meer bij dan meki doet. fijn voor je dat je het liefste alle marokkanen uit het land wilt hebben en dat alles wat ook maar enigszins tegenin gaat voor links, stompzinnig of wat dan ook uitmaakt, maar ook dat is een langspeelplaat zonder stopknop...
put
your
clothes
on!
pi_56411910
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:41 schreef Meki het volgende:

[..]

Als moslims een meerderheid vormen hebben ze er anders wel een handje van. Kijk maar naar een willekeurig moslimland, daar is Geertje bang voor. En ach verder moet je hem gewoon laten lullen en niet teveel aandacht aan besteden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 30 januari 2008 @ 16:15:35 #275
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_56411928
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:11 schreef Jerruh het volgende:

[..]

en het_hupt: wanneer leer jij eens een post te maken zonder constant dat zwart witte ge-oneliner van je? wat dit betreft draag je niks meer bij dan meki doet. fijn voor je dat je het liefste alle marokkanen uit het land wilt hebben en dat alles wat ook maar enigszins tegenin gaat voor links, stompzinnig of wat dan ook uitmaakt, maar ook dat is een langspeelplaat zonder stopknop...
pi_56411951
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:11 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Meki, hij is voor vrijheid van meningsuiting. dat houdt in dat ook wilders zijn mening mag geven, net zoals jij het doet. Hij is niet voor de ideeen van wilders, DAT is wat er staat. en nou kappen met dat doorgezever want het hele topic draait niet meer om de intentie ervan maar om jouw constante geneuzel.
Ik begon me al af te vragen of ik nu echt zo onduidelijk was......
  woensdag 30 januari 2008 @ 16:17:11 #277
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_56411958
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:15 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

ik zal ze es gaan tellen
put
your
clothes
on!
  woensdag 30 januari 2008 @ 16:19:38 #278
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_56412013
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:16 schreef Lange_Lex het volgende:

[..]

Ik begon me al af te vragen of ik nu echt zo onduidelijk was......
nee hoor, integendeel. maar meki kennende is het de wereld tegen Meki en hij heeft daarin de grondige behoefte zich te blijven verdedigen en dan valt soms wel eens het overzicht weg waartegen ie zich aan het verdedigen is . Wat dat betreft is het net een hondje: die blaft als hij zijn speeltje niet krijgt omdat ie stout is geweest en al krijgt hij honderd keer te horen waarom niet, hij blijft blaffen totdat ie vergeten is waarom ie blaft... en dan blijft ie nog doorblaffen .
put
your
clothes
on!
  woensdag 30 januari 2008 @ 16:20:04 #279
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_56412021
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:17 schreef Jerruh het volgende:

[..]

ik zal ze es gaan tellen
  vrijdag 1 februari 2008 @ 06:27:22 #280
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_56450389
quote:
Site Willem II gekraakt om film Geert Wilders

Trouw

(Novum) - Hackers hebben de website van de Brabantse voetbalclub Willem II gekraakt uit protest tegen de anti-koranfilm waaraan PVV-leider Geert Wilders werkt. Ook de site van internetbureau Estate Tilburg is gehackt.

De groep, die zich Ordu-yu Humayun noemt, heeft een verklaring op de sites geplaatst waarin in het Engels staat dat de sites gehackt blijven totdat 'de hele wereld de waarheid hoort, net als in onze protesten in Denemarken en Zweden'. Ook staat een Turkse tekst te lezen.

Volgens de hackers pleegt Wilders 'lelijke aanvallen' op de islam en moet de hele wereld weten dat zijn beschuldigingen ongegrond zijn. Zij excuseren de bezoekers voor de overlast en zeggen computers niet te willen beschadigen. Na enige tijd wordt de bezoeker automatisch doorgelinkt naar lostprophet.info, naar eigen zeggen een webportal over de profeet Mohammed. De hackers maken niet duidelijk waarom zij de sites van de voetbalclub en het internetbureau uit het Brabantse Tilburg hebben gekraakt uit onvrede over de politicus die uit Limburg komt.

De Nederlandse politiek is al bezig maatregelen te treffen voor als de film wordt uitgezonden. Zo heeft het kabinet een brief naar burgemeesters gestuurd waarin wordt gewaarschuwd voor de gevolgen van de film. Ook zijn de Nederlandse ambassades in het buitenland gewaarschuwd voor de eventuele gevolgen van de productie. Wilders zegt dat Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) Tjibbe Joustra hem heeft gezegd dat hij mogelijk moet uitwijken naar het buitenland.

Vorig jaar publiceerde een Zweedse krant een afbeelding van de profeet Mohammed met het lijf van een hond. Dat leidde tot relatief weinig commotie omdat de regering snel duidelijk maakte dat de pers- en godsdienstvrijheid in Zweden 'een groot goed zijn'. Deense spotprenten over de profeet Mohammed leidden in 2005 wereldwijd tot rellen.
Ergens is deze aktie wel ludiek te noemen.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 06:38:52 #281
3542 Gia
User under construction
pi_56450415
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 06:27 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ergens is deze aktie wel ludiek te noemen.
Wat je maar ludiek noemt.

Ik vind het belachelijk. Wat heeft Willem II daar nou weer mee te maken!!
Daarbij lijkt me dat nou niet bepaald een veel geraadpleegde site, dus zoveel mensen zul je daar niet mee bereiken, wat de actie dan ook weer tamelijk onzinnig maakt.
pi_56450423
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 06:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat je maar ludiek noemt.

Ik vind het belachelijk. Wat heeft Willem II daar nou weer mee te maken!!
Daarbij lijkt me dat nou niet bepaald een veel geraadpleegde site, dus zoveel mensen zul je daar niet mee bereiken, wat de actie dan ook weer tamelijk onzinnig maakt.
Zo komt Willem II ook nog eens in 't nieuws.
*****Kraak........
  zaterdag 2 februari 2008 @ 09:26:38 #283
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_56475175
quote:
Selectie Egypte doodt koe als offer

De voetballers van het nationale team van Egypte hebben vrijdag tijdens de training een koe geofferd. Volgens de spelers brengt het ritueel doden van het dier geluk in de Afrika Cup in Ghana. Egypte neemt het maandag in de kwartfinales op tegen Angola.

Een fotograaf zag hoe de spelers de koe loslieten op het trainingsveld en haar daarna omsingelden. Vervolgens duwden ze het dier tegen de grond en sneden haar met een mes de keel door.
Nieuw item voor de film .... bebloede moslimvoetballers die met lange messen staan te juichen en krijsen bij een koe op de middenstip.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ippon op 02-02-2008 09:33:45 ]
pi_56475198
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 09:26 schreef Ippon het volgende:
Nieuw item voor de film .... bebloede moslimvoetballers die met lange messen staan te juichen en krijsen bij een koe.
Misschien meer iets voor een film van de PvdD.
pi_56475342
lostprophet.info ... 404....
  zaterdag 2 februari 2008 @ 10:30:58 #286
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56475601
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 09:26 schreef Ippon het volgende:

[..]

Nieuw item voor de film .... bebloede moslimvoetballers die met lange messen staan te juichen en krijsen bij een koe op de middenstip.
Eh, sorry, maar waar zie jij moslims staan?

Daarnaast is met een mes het dier de keel doorsnijden de gezondste en voor het dier ook nog eens het minst pijnlijk.
Als je het dier de keel doorsnijd, wordt in 1 klap het dier bewusteloos gemaakt, en sterven de hersenen in 5 tellen af. In die 5 tellen raken de hersenen in 'storing' door een groot bloedtekort. Door die storing gaan hersenen allerlei signalen uitzenden (spasmen) waardoor het lijkt alsof het dier nog beweegt of leeft. Wat het eigenlijk doet, is zoveel mogelijk bloed uit de spieren knijpen. Op deze manier bevat het vlees, nadat het geslacht is, zo min mogelijk bloed. Als er teveel bloed in zit is er een verhoogd risico op ziektes. Dat heeft verder niets met religie te maken, allerlei mensen die hun eigen dieren slachten, doen dat op deze manier.

Wij, de westerse beschaafde wereld, laten het massaslachten over aan machines. Wou je soms zeggen dat als je een verdovingspistool recht in de hersenpan van een koe zet, dat dat soms beschaafder was? Of in een (scharrel)kip-legbatterij, waar de mannelijke kuikentjes binnen 1 dag vergast en vermalen worden tot pulp, is dat soms beschaafder dan het zogenaamde gruwelijke keel doorsnijden?

Man . De westerling weet gewoon al niet meer waar zijn eten vandaan komt. Jaren geleden zeiden de kinderen al dat melk 'uit de fabriek komt', nu zijn die kinderen groot, en denkt men dat de hamburger ook aan bomen groeit. Halal is een diervriendelijkere manier dan de massahokken die wij hebben. Maar wij denken bij halal aan de hals doorsnijden, en vinden dat gruwelijk. Dat komt omdat koste wat kost die beelden van slachtmachines buiten de publiciteit moeten blijven. Ik heb ze wel eens gezien, kotsmisselijk wordt je ervan. Heb jij ze wel eens gezien? Nog even en men vindt een koe melken gelijk staan aan 'aftrekken' van een vrouwelijke koe. Men vergeet gewoon de natuur...

[ Bericht 3% gewijzigd door Yildiz op 02-02-2008 10:36:47 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 10:40:53 #287
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_56475707
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 10:30 schreef Yildiz het volgende:

[..]

< .... babbel, babbel ...>
Egyptenaren zijn joden dan?

pi_56475725
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 10:30 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Aan de manier waarop de Egyptische spelers juichen na een doelpunt, is dat meer dan een veronderstelling.

Verder is gaat dat bericht over een wel heel erg alternatief rondootje.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 10:55:39 #289
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56475864
Allemachtig.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_56476670
Het is eigenlijk ongelofelijk, maar ik heb de moeite genomen om deze hele thread te lezen, en ik voel me nu echt een stukje dommer dan voordat ik eraan begon.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_56478493
In maart pas?

Ach, op zich ook wel logisch. Boer zoekt vrouw is dan van de buis, de nieuwe Uri Geller is gevonden, Deepthroat is uitgezonden en de zaak Holloway is dan opgelost. Als hij die film nu zou uitzenden kijkt er geen kip naar.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  maandag 4 februari 2008 @ 20:06:39 #292
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_56532849
Om de film te promoten heb ik www.defilmvanomewilders.nl maar geregistreerd
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_56538656
quote:
Hackers hebben vandaag opnieuw een website van een Nederlandse voetbalclub gekraakt, uit protest tegen de aangekondigde film van PVV-leider Geert Wilders. Sparta Rotterdam heeft de site uit de lucht gehaald, maar de problemen waren vanochtend weer verholpen. Na de kraak van de website van Willem II vorige week is ook de hack bij Sparta het werk van de groep die zich Ordu-yu Humayun noemt.

Niet schadelijk
De Turkse vereniging meldde op de website het niet eens te zijn met de inhoud van de tegen de koran gerichte film van Geert Wilders, hoewel daarover nog niet echt veel is bekendgemaakt. Bezoekers van de site kregen de boodschap dat de kraak niet schadelijk is voor hun computer.

Aanval op islam
De hackers namen vrijdag de websites van Willem II en internetbureau Estate Tilburg over. In een verklaring werd Wilders beschuldigd van 'lelijke aanvallen' op de islam. Volgens de hackers moet de hele wereld weten dat de beschuldigingen ongegrond zijn.

Maatregelen
De Nederlandse politiek is bezig maatregelen te treffen voor als de film daadwerkelijk wordt uitgezonden. Zo heeft het kabinet een brief naar burgemeesters gestuurd waarin wordt gewaarschuwd voor de gevolgen van de film. Ook zijn de Nederlandse ambassades in het buitenland gewaarschuwd voor de eventuele gevolgen van de vertoning. Wilders zegt dat Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding Tjibbe Joustra hem heeft verteld dat hij mogelijk moet uitwijken naar het buitenland. (novum/ka)
http://demorgen.be/dm/nl/(...)t-film-Wilders.dhtml
Zie ook Willem II Hoe dom kan je zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2008 00:15:20 ]
  dinsdag 5 februari 2008 @ 00:18:24 #294
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_56538733
Wilders is een spartafan?
pi_56538745
''Heey, we zijn boos op Wilders, dus laten we een site gaan hacken van een voetbalclub''

Ik zie het verband niet
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_56538773
Zij kunnen dan beter een eigen website openen om hun mening over Wilders naar voren te brengen. Dergelijke acties leveren geen sympathie op bij de meeste mensen (en al helemaal niet bij de fans van de voetbalclubs). Sterker nog, het zal vermoedelijk extra stemmen opleveren voor Wilders. Vreemd dat ze zoiets zelf niet begrijpen.
  Donald Duck held dinsdag 5 februari 2008 @ 00:22:51 #297
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_56538794
kraak dan wilders' superdudes-pagina als ze zo graag een statement willen maken. Maar voetbalsites hacken, wat hebben ze daar nou weer aan.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 5 februari 2008 @ 00:22:56 #298
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_56538797
Turken/moslims

I.Q van een geit.

En nee dit zijn geen hackers. Maar script kiddies
  dinsdag 5 februari 2008 @ 00:23:56 #299
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56538802
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 00:20 schreef rutger05 het volgende:
Zij kunnen dan beter een eigen website openen om hun mening over Wilders naar voren te brengen. Dergelijke acties leveren geen sympathie op bij de meeste mensen (en al helemaal niet bij de fans van de voetbalclubs). Sterker nog, het zal vermoedelijk extra stemmen opleveren voor Wilders. Vreemd dat ze zoiets zelf niet begrijpen.
Erg slim is het niet. Dat klopt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_56538870
quote:
Hacked By Ordu-yu Humayun [Hollanda]
Verstrekt adviezen voor beloningsmanagement. Met informatie over de diensten en een nieuwsbrief.
www.bureaubaarda.nl/ - 5k - In cache - Gelijkwaardige pagina's
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')