abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56396957
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 18:40 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Een rechtszaak tegen een politicus start je niet zomaar. Zeker niet bij een persoon als Wilders, die zich al aangesproken voelt als de koningin het -zonder namen te noemen- over intolerantie heeft. Die gebruikt dat weer. Zo hebben diverse advocaten Wilders al aangeklaagd, wat momenteel in behandeling is.
Flauwekul, tegen Jan Maat zijn diverse rechtzaken geweest, en met sucses.
Er zijn diverse aanklachten tegen Wilders, maar het is nooit tot een rechtzaak gekomen. (dus geen zaak)
Nu is Spong bezig, dus laten we dit eerst maar afwachten.

Zolang we Balkenende nog steeds horen verkondigen aan het buitenland, dat hij het niet kan verbieden, omdat het het onder vrijheid van meningsuiting valt, moeten we het daar meedoen.

Ik word gewoon ziek van die film, al die idioote aandacht er om heen, dat speelt Wilders alleen maar in de kaart.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_56397868
Shell en Philips zijn kwetsbaar omdat zij onder eigen merknaam producten aan de consument slijten. Multinationals als Unilever en Akzo Nobel zijn minder kwetsbaar, omdat zij hun producten niet verkopen onder de naam van het moederconcern. Merken als Blue Band en Flexa zullen minder snel met Nederland in verband worden gebracht.

Weinig bedrijven hebben zo overduidelijk een Hollands uithangbord als zuivelproducent Friesland Foods, dat zijn producten steevast aanprijst als quality from Holland. Ook de Hollandse bloemenexport zou de rekening gepresenteerd kunnen krijgen. "Wie in het buitenland 'bloemen' zegt, zegt Nederland", meent voorzitter Herman de Boon van brancheorganisatie VGB.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_56405614
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:10 schreef Meki het volgende:
Ik herhaal het nogmaals
- elke misdaad of elke mensenschendingen zijn verboden in de Islam
- elke goedkeuring daarvan is geen Islamwaardig
En toch gebeurt het op grote schaal. In de Arabische wereld klinken nu al oproepen dat Wilders de mond moet worden gesnoerd door de Nederlandse regering. Mensen hun recht op vrije meningsuiting ontnemen is een mensenrechtenschending. Om nog maar te zwijgen over de geweldsdreiging - of het goedpraten daarvan - die inmiddels is aangekondigd.

In een boek als 'de weg van de moslim' wordt geweld gepredikt. Een Nederlandse publicist is vanwege zijn mening omgebracht door een moslim. En dan heb ik het nog even niet over 11 september, Londen en Madrid.

Wat mij steeds opvalt in discussies met moslims is hoe stellig en fel ze zich keren tegen mensen die kritiek hebben op de islam, zoals Wilders. En hoe mild en afstandelijk de opstelling is jegens 'collega-geloofsgenoten' die er een heel andere interpretatie van de islam (in woord EN daad) op nahouden. Want tja, het zijn en blijven toch moslimbroeders, nietwaar?
pi_56405694
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:39 schreef Meki het volgende:
Nou dan heb je de Deense provocatie dus gemist
zo veel miljoenen euro's omzet hebben ze gemist door hun provocatie
Typisch 'moslims' om een spotprent meteen uit te leggen als provocatie. Heb je ook meegekregen dat islam-extremisten in het Midden-Oosten zelf het vuurtje vakkundig hebben aangewakkerd met allerlei afbeeldingen die nooit in enige Deense krant hebben gestaan? Foto's van varkens met daaronder de naam Mohammed, enzovoort. Er zijn hele internetpagina's over volgeschreven. Extremisten die de bevolking ophitsen. Maar ja, daar hoor ik je natuurlijk weer niet over. Kom ik toch weer op dat woord zelfkritiek.
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:36:47 #205
3542 Gia
User under construction
pi_56405809
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 18:43 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Als jij het dan zo goed weet... wat is dan het verschil tussen het verbranden / verscheuren van een Koran en het omver schoppen van een herdenkingskrans op 4 mei?

Met de volgende punten:
Beiden filmen zodat andere mensen het zien.
Beiden zijn daadwerkelijk gekocht.
Eventueel zich afspelend in het openbaar, zodat nog meer mensen het zien.
Beiden zijn geen personen. (duh, maar dat wordt aangehaald als argument om 'zomaar een boek' te beledigen)

Is een herdenkingskrans omver schoppen net zo erg als schelden? Ik voelde me toch wel ernstig beledigd toen dat gebeurde.
Ten eerste zijn die kransen niet door die jongens gekocht, maar dat terzijde.

-Als jongens kransen die door nabestaanden gelegd zijn kapot schoppen en dat filmen, dan is dat op zich al een geweldadige daad en valt dat onder vandalisme.
-Als jongens ZELF bij een bloemenwinkel een paar kransen kopen en naar een plek gaan om ze kapot te schoppen en dat te filmen, dan moeten ze dat helemaal zelf weten. Niet elke krans is een krans voor dodenherdenking.

Maar een officieel gelegde krans, daar blijf je met je vuile poten vanaf.

Als Wilders een koran koopt, van zijn eigen geld, dan mag hij daarmee doen wat hij wil.
En dat kun je dan niet leuk vinden, maar er mag geen geweld tegen gebruikt worden.
pi_56406327
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 18:26 schreef Lange_Lex het volgende:
Beste Meki ,
Een naar jouw mening rampzalige provocatie IS een vorm van vrije meningsuiting. Maar dat snap je volgens mij niet helemaal.
Helemaal mee eens. Vooral de woorden 'naar jouw mening'. Meki vindt het een provocatie, omdat hij niet kan omgaan met kritiek op zijn religie. Het is makkelijker om te zeggen dat Wilders provoceert dan eens kritisch naar je eigen religie en diens uitgangspunten te kijken.

Door de woorden van Wilders al op voorhand als 'provocatie' te betitelen, rechtvaardigen moslims geweld. Het is een argument in de categorie 'ik sla mijn buurman in elkaar want zijn gezicht staat me niet aan'. Maar laten we reëel zijn: kritiek uitvergroten en betitelen als 'provocatie' is een veelgebruikte techniek onder moslims om geweld mee aan te wakkeren.

Wanneer ik zo'n Cohen hoor zeggen dat de PVV zorgt voor polarisatie in de samenleving, vind ik dat dan ook uiterst kortzichtig. Die polarisatie wordt namelijk door veel moslims bewust opgezocht, aangegrepen en uitvergroot. En dan vergeet ik nog dat ze ook regelmatig daartoe zelf het initiatief nemen, door zich nadrukkelijk af te keren van de westerse samenleving of via haatzaaierij in lectuur en moskeeën.

Cohen kon wat dat betreft zelf wel een moslim zijn. Als je niet beter wist, zou je haast denken dat het de biologische vader van Meki is. Grote woorden gebruiken om kritiek op moslims te benoemen, maar totaal gebrek aan zelfkritiek wat de islam betreft.
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:14:48 #207
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_56406666
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Vooral de woorden 'naar jouw mening'. Meki vindt het een provocatie, omdat hij niet kan omgaan met kritiek op zijn religie. Het is makkelijker om te zeggen dat Wilders provoceert dan eens kritisch naar je eigen religie en diens uitgangspunten te kijken.
Ik vraag mij dus ook duidelijk af wat die beste Meki nog in Nederland te zoeken heeft.
quote:
Door de woorden van Wilders al op voorhand als 'provocatie' te betitelen, rechtvaardigen moslims geweld. Het is een argument in de categorie 'ik sla mijn buurman in elkaar want zijn gezicht staat me niet aan'. Maar laten we reëel zijn: kritiek uitvergroten en betitelen als 'provocatie' is een veelgebruikte techniek onder moslims om geweld mee aan te wakkeren.
Zelfspiegeling is hen totaal onbekend, democratie is voor dit soort lieden een vervloeking.
Doet mij trouwens aan een kleuter denken die z'n zin net kan krijgen en het op een brullen zet.
quote:
Wanneer ik zo'n Cohen hoor zeggen dat de PVV zorgt voor polarisatie in de samenleving, vind ik dat dan ook uiterst kortzichtig. Die polarisatie wordt namelijk door veel moslims bewust opgezocht, aangegrepen en uitvergroot. En dan vergeet ik nog dat ze ook regelmatig daartoe zelf het initiatief nemen, door zich nadrukkelijk af te keren van de westerse samenleving of via haatzaaierij in lectuur en moskeeën.
Cohen kwam mij over als Melkert destijds met Pim Fortuyn.
Hij zat daar van "Dit varkentje was ik wel ff".
quote:
Cohen kon wat dat betreft zelf wel een moslim zijn. Als je niet beter wist, zou je haast denken dat het de biologische vader van Meki is. Grote woorden gebruiken om kritiek op moslims te benoemen, maar totaal gebrek aan zelfkritiek wat de islam betreft.
Ik zou eerder naief zeggen.
Op alles wat hij zou moeten onderzoeken, vroeg hij derden om raad.
En hij draaide aardig om de hete brei heen, en dan ook nog een typische PvdA actie richting Wilders ala de stijl richting Pim Fortuyn.
Deze man heeft totaal geen besef wat er onder de mensen leeft, experts omzeild hij door zijn getrouwen te vragen, de oorzaak liever verzwijgen, etc, etc.
Dat deze man nog werkelijk denkt dat hij ooit premier zal worden hier in Nederland
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:19:12 #208
3542 Gia
User under construction
pi_56406772
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:14 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Ik vraag mij dus ook duidelijk af wat die beste Meki nog in Nederland te zoeken heeft.
Opbouw AOW?
Heb je niet in Marokko, hè?

Ik hoop dat ze de AOW nog eens aan banden leggen, in die zin dat je die alleen krijgt wanneer je op dat moment in Nederland woont, net als met de bijstand.
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:24:16 #209
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_56406888
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Opbouw AOW?
Heb je niet in Marokko, hè?

Ik hoop dat ze de AOW nog eens aan banden leggen, in die zin dat je die alleen krijgt wanneer je op dat moment in Nederland woont, net als met de bijstand.
Ik denk eerder dat hij niet eens beseft hoe zo'n grote vrijheid hij hier heeft in Nederland
pi_56406950
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:24 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat hij niet eens beseft hoe zo'n grote vrijheid hij hier heeft in Nederland
Ik vind het heel raar hoe open jullie zijn aan de duivel Wilders.
de duivel moet aangepakt worden
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:32:41 #211
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_56407082
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:27 schreef Meki het volgende:

[..]

mensen met enge gedachtes zie ik als een groter gevaar voor de samenleving dan Wilders.
het achterlijke denken van "ben je niet voor ons, dan ben je tegen ons"

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 30-01-2008 12:38:18 ]
pi_56407116
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:27 schreef Meki het volgende:
De meesten hier komen op voor het recht op vrije meningsuiting en wijzen op de hypocrisie van moslims. Ik stem niet op Wilders en ben dat voorlopig ook niet van plan. Alhoewel: de dag komt steeds dichterbij.

Je bent er weer als de kippen bij om Wilders een duivel te noemen. Ik noem mensen als Ahmadinejad (premier van Iran) dan liever de duivel. Ze voeren een terreurbewind - uit naam van de islam - waarbij een mensenleven niets waard is en rechten continu worden geschonden.

En waarom zouden we JOU geen duivel noemen, Meki. Je hebt immers een mening.
-edit- En die rest doen we maar niet

[ Bericht 9% gewijzigd door paddy op 30-01-2008 12:46:41 ]
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:35:06 #213
3542 Gia
User under construction
pi_56407137
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:32 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

mensen met enge gedachtes zie ik als een groter gevaar voor de samenleving dan Wilders.
Ach, als dan het hek van de dam is, dan is dat maar zo. Is toch maar een kwestie van tijd. Of het nou dankzij Wilders doorbreekt of door een andere 'belediging'. Op een dag gebeurt dat toch, tenzij iedere Nederlander vanaf nu op zijn tenen gaat lopen om maar niet op tenen te trappen.

Wat dat betreft kunnen we het maar beter gehad hebben. Ruimt wel lekker op, en dan kunnen we weer verder met ons leven.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 30-01-2008 12:44:17 ]
pi_56407310
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De meesten hier komen op voor het recht op vrije meningsuiting en wijzen op de hypocrisie van moslims. Ik stem niet op Wilders en ben dat voorlopig ook niet van plan. Alhoewel: de dag komt steeds dichterbij.

Je bent er weer als de kippen bij om Wilders een duivel te noemen. Ik noem mensen als Ahmadinejad (premier van Iran) dan liever de duivel. Ze voeren een terreurbewind - uit naam van de islam - waarbij een mensenleven niets waard is en rechten continu worden geschonden.

[b]En waarom zouden we JOU geen duivel noemen, Meki. Je hebt immers een mening. -edit-

Scherp.

[ Bericht 9% gewijzigd door paddy op 30-01-2008 12:47:09 ]
I am the Alpha and the Omega
pi_56408814
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En waarom zouden we JOU geen duivel noemen, Meki. Je hebt immers een mening.
-edit- En die rest doen we maar niet
Ahmadinejad die spreekt ook uit vrijheid van meningsuiting maar hem moeten we boycotten nietwaar ??. hij haat Joden nietwaar ??.

Wilders is een duivel omdat hij weigert met Moslims te praten en hij voert een oorlog tegen de moslims

en Wilders ontwricht de hele samenleving.
Het enige wie dat kan is een duivel
pi_56408847
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:32 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Jullie zien Moslims als tweederangsburgers
pas als we afstand doen van de KORAN dan zijn we pas Nederlanders
pi_56409129
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:58 schreef Meki het volgende:
Ahmadinejad die spreekt ook uit vrijheid van meningsuiting maar hem moeten we boycotten nietwaar ??. hij haat Joden nietwaar ??. Wilders is een duivel omdat hij weigert met Moslims te praten en hij voert een oorlog tegen de moslims
en Wilders ontwricht de hele samenleving. Het enige wie dat kan is een duivel
De enige die steeds over Joden praat, ben jij. Oh ja, Ahmadinejad trouwens ook met regelmaat. Kennelijk zit daar één of andere obsessie, terwijl er juist zo veel overeenkomsten zijn. Want je verwees al naar de haatdragende opmerkingen in de Talmoed...

We hoeven Ahmadinejad niet de mond te snoeren, we moeten vaststellen dat Iran een beleid voert waarbij de bevolking wordt onderdrukt en mensenrechten grof worden geschonden. Dat ontgaat je kennelijk totaal. Dat jij steeds met die Joden op de proppen komt, terwijl het daar helemaal niet om gaat, is veelzeggend.

Iemand die kritiek heeft op de islam, voert niet automatisch een oorlog. Wanneer jij kritiek meteen als 'provocatie' of als 'oorlogsverklaring' ziet, zegt dat meer over jou dan over Wilders. Ik vind de islam een achterhaalde, primitieve, gewelddadige en gevaarlijke religie. Mijn mening. Maar dat wil dan nog niet meteen zeggen dat ik moslims ga verjagen of ze beledig om het beledigen.

Verder heeft deze discussie niet zo veel zin meer, aangezien er passages uit mijn vorige bericht zijn verwijderd, waardoor de boel uit z'n verband wordt getrokken. Bovendien blijf je toch steeds dezelfde rondjes draaien, ongeacht hoe veel mensen jou wijzen op je hypocrisie. Wat er uit jou komt, klinkt als een haperende langspeelplaat die kreten als Wilders, joden, provocatie, duivel en oorlogsverklaring uitkraamt.

Kritiek op je geloofsgenoten, op groffe mensenrechtenschendingen EN op de manier waarop moslimextremisten zelf dankbaar het vuurtje aanwakkeren, is aan jou totaal niet besteed. Je komt niet verder dan kreten als 'we zijn niet in die landen' en 'dat is niet islam-waardig'. Het zal nog lang duren voordat je beseft dat je aanhanger bent van de meest gewelddadige religie op deze planeet. Blijf maar lekker volharden dat islam staat voor vrede...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2008 14:14:03 ]
pi_56409231
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De enige die steeds over Joden praat, ben jij. Oh ja, Ahmadinejad trouwens ook met regelmaat. Kennelijk zit daar één of andere obsessie, terwijl er juist zo veel overeenkomsten zijn. Want je verwees al naar de haatdragende opmerkingen in de Talmoed...

We hoeven Ahmadinejad niet de mond te snoeren, we moeten vaststellen dat Iran een beleid voert waarbij de bevolking wordt onderdrukt en mensenrechten grof worden geschonden. Dat ontgaat je kennelijk totaal. Dat jij steeds met die Joden op de proppen komt, terwijl het daar helemaal niet om gaat, is veelzeggend.

Iemand die kritiek heeft op de islam, voert niet automatisch een oorlog. Wanneer jij kritiek meteen als 'provocatie' of als 'oorlogsverklaring' ziet, zegt dat meer over jou dan over Wilders. Ik vind de islam een achterhaalde, primitieve, gewelddadige en gevaarlijke religie. Mijn mening. Maar dat wil dan nog niet meteen zeggen dat ik moslims ga verjagen of ze beledig om het beledigen.

Verder heeft deze discussie niet zo veel zin meer, aangezien er passages uit mijn vorige bericht zijn verwijderd, waardoor de boel uit z'n verband wordt getrokken. Bovendien blijf je toch steeds dezelfde rondjes draaien, ongeacht hoe veel mensen jou wijzen op je hypocrisie. Wat er uit jou komt, klinkt als een haperende langspeelplaat die kreten als Wilders, joden, provocatie, duivel en oorlogsverklaring uitkraamt.

Kritiek op je geloofsgenoten, op groffe mensenrechtenschendingen EN op de manier waarop moslimextremisten zelf dankbaar het vuurtje aanwakkeren, is aan jou totaal niet besteed. Je komt niet verder dan kreten als 'we zijn niet in die landen' en 'dat is niet islam-waardig'. Het zal nog lang duren voordat je beseft dat je aanhanger bent van de meest gewelddadige religie op deze planeet. Blijf maar lekker volharden dat islam staat voor vrede...
Waarom zie jij dan niet in dat Wilders hetzelfde Iran in Nederland wilt hebben
Moslims van hun vrijheden afpakken
verplicht de koran verscheuren of anders oprotten.

ben jij bekend dat Wilders de vrijheden van Moslims wilt inperken.
dat vind jij wel kunnen zeker ??.

Ik ben een aanhanger van de Islam. Is dat jou probleem ofzo ??
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:16:31 #219
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_56409234
wat mij toch wel enigszins verbaast is het feit dat je gerust arrogantie kan noemen dat mensen vinden dat ze altijd maar een mening mogen hebben en die altijd maar mogen vertellen onder het mom van vrijheid van meningsuiting... Meki is daar een voorbeeld van en het_hupt ook... het mateloos herhalen van eigen meningen, zonder onderbouwing, oplossing, rede of aanpassaing aan argumenten die gewoonweg beter kunnen zijn en het tegendeel bewijzen... DAAR word ik moe van. En het vindt telkens weer plaats, bij elke oeverloze discussie over de islam, moslims etc etc etc...
put
your
clothes
on!
pi_56409260
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 22:07 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Flauwekul, tegen Jan Maat zijn diverse rechtzaken geweest, en met sucses.
Er zijn diverse aanklachten tegen Wilders, maar het is nooit tot een rechtzaak gekomen. (dus geen zaak)
Nu is Spong bezig, dus laten we dit eerst maar afwachten.

Zolang we Balkenende nog steeds horen verkondigen aan het buitenland, dat hij het niet kan verbieden, omdat het het onder vrijheid van meningsuiting valt, moeten we het daar meedoen.

Ik word gewoon ziek van die film, al die idioote aandacht er om heen, dat speelt Wilders alleen maar in de kaart.
de vervolging en laster van jan maat destijds was ook niet 100% zuiver, ze hebben die man helemaal kapot gemaakt en niet op een eerlijke manier.
jan maat zei hetzelfde als wat nu door alle politici word gezegd en ook de problemen in de zorg en vooral voor ouderen gaf hij al duidelijk aan.

daarom word die periode ook helemaal dood gezwegen nu, maar democratisch was het niet.

gisteren ff naar de supermarkt, paar allochtone meisjes van ronde de 15 jaar.
spreken alleen turks met elkaar. natuurlijk heb je het recht elke taal te praten die je wil maar het staat natuurlijk haaks op een goede integratie.
het is trouwens goed dat veel autochtonen geen turks/marokkaans verstaan want wat dat tuig in het openbaar zegt over passanten is ronduit beledigend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')