Eensch!!!quote:Op dinsdag 22 januari 2008 23:13 schreef Isdatzo het volgende:![]()
vind 't nog steeds kut dat het niet door gaat
Fennekquote:Op woensdag 23 januari 2008 09:30 schreef MrDrako het volgende:
[ afbeelding ]
Laten ze de landmacht toch mee racen? Meteen terroristen opruimen
Het is idd behoorlijk geschikt daar. Vraag is alleen of het de populariteit van de rally ook aantastquote:Op woensdag 23 januari 2008 09:34 schreef Klonk het volgende:
Ik vind Chili nog steeds een mooie oplossing, terrein is gelijkwaardig, of mischien wel beter. Geen dreiging van gestoorde pief, paf, poef figuren.
Terrein wel, maar hoe krijg je dat op een acceptabel tijdstip op tvquote:Op woensdag 23 januari 2008 09:34 schreef Klonk het volgende:
Ik vind Chili nog steeds een mooie oplossing, terrein is gelijkwaardig, of mischien wel beter. Geen dreiging van gestoorde pief, paf, poef figuren.
Wat is acceptabel? We zijn toch al jaren gewend dat we om 11 uur naar Allard kijken die een update over de vorige dag geeft?quote:Op woensdag 23 januari 2008 14:00 schreef area51 het volgende:
[..]
Terrein wel, maar hoe krijg je dat op een acceptabel tijdstip op tv
dan is het maar goed dat de dakar rally live uitgezonden wordtquote:Op woensdag 23 januari 2008 14:00 schreef area51 het volgende:
[..]
Terrein wel, maar hoe krijg je dat op een acceptabel tijdstip op tv
Deze vast voor dit jaar iigquote:614 Teletekst ma 04 feb
***UTOSPORT****************************
******Alternatief Dakar:centraal Europa
***************************************
**De organisatoren van de Dakar Rally
hebben de Rally van Centraal Europa als
alternatief aangeboden voor de vorige
maand afgelaste woestijnrally.De rally
door Hongarije en Roemenië staat voor
20 t/m 26 april op het programma.
De Amaury Sport Organisation (ASO) komt
over enkele weken met de plannen voor
Dakar 2009.Het is onzeker of die rally
de Sahara zal doorkruisen.Begin januari
werd de rally afgelast uit vrees voor
terreuraanslagen in Mauritanië.
Grote fabrieksteams als Mitsubishi,BMW,
Volkswagen en KTM,hebben volgens ASO
hun deelname toegezegd aan de Rally van
Centraal Europa die van Boedapest over
3.000 km naar het Balaton-meer leidt.
***************************************
Ja. Maar ja, show must go onquote:Op maandag 4 februari 2008 18:50 schreef Mikkie het volgende:
Het is nog steeds een domper, overigens..
Sinds wanneer heeft de Fennek er 4 wielen bij gekregen ?quote:
ik moest lachen, sorryquote:Op maandag 11 februari 2008 17:42 schreef Dangel het volgende:
deden toch al geen hollanders mee.... Wel heel veel Brabanders en Gelderlanders...
De kans bestaat dat dat nog wel zal meevallen. Ik zie een erg grote kans dat de organisatie transport gaat regelen. Een erg groot deel van de inkomsten en deelnemers komen uit Europa en die willen ze niet kwijt.quote:Op maandag 11 februari 2008 17:38 schreef Pupp3t het volgende:
Denk dat we daar dan een stuk minder Hollanders zullen zien i.v.m de kosten...
In 4 weken!quote:Op maandag 11 februari 2008 19:42 schreef sander89 het volgende:
Als de organisatie voor grote boot zorgt waar alle voertuigen op kunnen dan gaan ze gewoon zo van Europa naar Zuid Amerika
De organisatie zal zorgdragen voor de overtocht, zonder extra kosten voor de deelnemers (i.i.d. geval voor 2009)quote:Op maandag 11 februari 2008 19:42 schreef sander89 het volgende:
Als de organisatie voor grote boot zorgt waar alle voertuigen op kunnen dan gaan ze gewoon zo van Europa naar Zuid Amerika
Zo is het!quote:Op maandag 11 februari 2008 17:42 schreef Dangel het volgende:
deden toch al geen hollanders mee.... Wel heel veel Brabanders en Gelderlanders...
ja das ook waar.quote:Op zondag 10 februari 2008 08:55 schreef PNG het volgende:
[..]
Sinds wanneer heeft de Fennek er 4 wielen bij gekregen ?
Is een Boxer schele
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:09 schreef TargaFlorio het volgende:
Volgens mij heeft Alex in een Dakar topic eens gevraagd naar foto's van de Mercedes 190 6x6. Dit is hem dan:
[ afbeelding ]
quote:De Rooy naar China
Het Team de Rooy heeft zich ingeschreven voor de rally Trans Oriëntale, die van 12 tot 28 juni 2008 gehouden wordt. De start vindt plaats in Petersburg in Rusland en eindigt in Beijing in China. 10.000 Kilometer door Rusland, Kazakstan en China in 17 dagen.
“Na de afgelasting van DAKAR 2008 stonden we wat je noemt met lege handen. Je hebt je voertuigen geprepareerd en je kunt ze vervolgens weer in de garage zetten. Toen de kans zich voordeed om aan de Trans Oriëntale deel te nemen, hebben we daar meteen serieus over nagedacht. Na bestudering van het parcours, kregen Gerard en ik steeds meer zin om mee te doen, ook al is onze vakantie normaal gesproken in januari en toen hebben we na lang wikken en wegen de knoop doorgehakt. Het avontuur blijft lokken,” verklaart Jan de Rooy de keuze voor deze nieuwe uitdaging. Zoon Gerard is enthousiast over wat het team te wachten staat: “Het is geen geheim dat wij gek zijn op zand. In China vind je de hoogste duinen ter wereld. Daar krijg je te maken met duinen van 500 meter, maar ook van 1500 meter. Dat hebben we in Afrika nog nooit meegemaakt.” Het zal zeker geen makkelijke rally worden. Na de uitgestrekte steppen in Kazakstan, wachten de woestijn en de duinen in China. “Als we René Metge mogen geloven wordt de Trans Oriëntale een uitdaging voor onze stuurmanskunst maar ook voor onze navigators,” glundert Gerard de Rooy, die zich eveneens verheugt op de hernieuwde kennismaking met de piloten van Kamaz. Het Team de Rooy neemt met drie voertuigen deel in het klassement en twee trucks in de assistentie
Bron: http://www.truckstardakar.nl/iep/2008/03/de_rooy_naar_china.html
Hopelijk nu wel.quote:[b]Op maandag 21 april 2008 18:55 schreef Alleskids het volgende
Gelukkig heeft Stacey met de MAN TGA een klasbak in handen, die de strijd aan kan.
Jij bent TS, zeg maar hoe je de TT wilt, en ik verander m voor je.quote:Op woensdag 7 mei 2008 20:10 schreef existenz het volgende:
Alexxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx kunnen we hier niet het centrale Dakar series topic van maken?
Dat probleem was tijdens de start wel opgelost, hoe konden ze anders gekeurd worden..quote:Op maandag 21 april 2008 19:18 schreef dorpsgek het volgende:
[..]
Hopelijk nu wel.
Van een Duitse kennis, die "connecties" heeft met MAN Duitsland gehoord dat de nieuwe MAN's voor de start van Le Dakar in januari een serieus motorisch probleem hadden wat nog niet opgelost was voor de start in Lissabon.
Denk dat we er beter iets van: Dakar series 2008 van kunnen maken. daar gaat immers nu meer omquote:Op woensdag 7 mei 2008 20:54 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Jij bent TS, zeg maar hoe je de TT wilt, en ik verander m voor je.
Simpel, er wordt niet gekeken bij de keuring of je een goede motor hebt of dat er gebreken aan zitten.quote:Op woensdag 7 mei 2008 23:57 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dat probleem was tijdens de start wel opgelost, hoe konden ze anders gekeurd worden..
Het was bij de start van Dakar 2008 een feit, Alex.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:08 schreef Alexxxxx het volgende:
Hij zal toch naar de keuring moeten rijden? (al is het het laatste stukje vanaf de trailer)
maar goed, aan gespeculeer heeft niemand iets, feiten zijn de dingen die er toe doen....
Inderdaad. Voorlopig kan het mij weinig interesseren.quote:Op maandag 16 juni 2008 19:17 schreef existenz het volgende:
Ik vind de rally wat tegenvallen, alleen de trucks hebben een echt deelnemersveld wat mij betreft...
Het niveau van het commentaar is even hoog als het deelnemersveld.quote:Op maandag 16 juni 2008 20:24 schreef Alexxxxx het volgende:
Wat irritant dat RTL het verschil niet ziet tussen een Ginaf en een Iveco....
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:00 schreef TargaFlorio het volgende:
Gerard de Rooy uit de rally met een kapotte motor.
Bron: http://www.trucksfromholland.nl/index.php?page=16&id=550quote:Droom over podiumplaats in China valt in duigen
De trotse leider van het vrachtwagenklassement in de 2008 Transoriëntale Rally, Gerard de Rooy heeft zich terug moeten trekken uit de wedstrijd.
Tijdens de 436 kilometer lange tijdrit van Hami naar Liuyuan sloeg het noodlot toe. Een lek in de turbopijp en zand in de motor betekende een complete stilstand voor deelnemer nummer 404.
Nadat Hugo Duisters ter plekke samen met Gerard de Rooy de motor nog eens aan een inspectie had onderworpen werd vastgesteld dat rally rijden verder onmogelijk was.
Het Team de Rooy is inmiddels begonnen met de reparatie van de mankementen aan de truck van Gerard de Rooy en verwacht daarmee morgen aan het eind van de dag klaar te zijn, waarna het team doorrijdt naar Beijing.
Das echt jammer, ik heb enorm genoten van team de Rooy in de transorientale.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:00 schreef TargaFlorio het volgende:
Gerard de Rooy uit de rally met een kapotte motor.
Ik geloof dat Gerard al had aangegeven dat hij daar aan mee zou doen.quote:Op donderdag 26 juni 2008 19:36 schreef dorpsgek het volgende:
[..]
Das echt jammer, ik heb enorm genoten van team de Rooy in de transorientale.
Gerard, volgende afspraak Dakar 2009 ?
De move naar Zuid-Amerika kan ASO inderdaad duur komen te staan. Alles is natuurlijk afhankelijk van wat VW, Mitsubhisi, BMW en KTM gaan doen.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 15:02 schreef Koebus het volgende:
Afrika Race bedreiging voor ASO?
Het lijkt erop dat de Afrika Race, die op 28 december in Marseille voor de eerste keer van start gaat, een heuse bedreiging begint te vormen voor Dakar-organisator ASO. In ieder geval bij de trucks dan. Het team van Jan en Gerard de Rooy heeft onlangs te kennen gegeven niet naar Zuid-Amerika te gaan, maar mee te doen aan de eerste editie van de Afrika Race. Wat daarbij ook meespeelt is de korte tijd die er nog rest om de trucks weer op tijd klaar te krijgen als deze terugkomen van de Transorientale Rally begin augustus. Als het team aan de Dakar mee wil doen, moeten alle voertuigen eind november alweer klaar zijn voor het inschepen naar Zuid-Amerika.
Behalve De Rooy verschijnt mogelijk ook Kamaz aan de start van de Afrika Race. Voor hen is de Zuid-Amerikaanse markt niet interessant. En verder overwegen MAN en Hans Bekx ook om naar Afrika te gaan. De teams (inclusief KAMAZ) hebben afgesproken onderling overleg te houden over de wedstrijden die ze plannen te rijden, om op die manier van een sterke competitie verzekerd te zijn.
Een interessante ontwikkeling dus. Daarmee lijkt de strijd tussen ASO en Hubert Auriol om het binnenhalen van deelnemers flink losgebarsten. Als de Afrika Race succesvol verloopt en ASO besluit nog niet terug te keren naar Afrika is het de vraag wat dat voor gevolgen heeft voor de Dakar rally. Twee van zulke rally’s tegelijkertijd organiseren is sowieso geen optie.
Juist januari is een perfecte tijd om veel media aandacht te genereren, als er op sportgebied betrekkelijk weinig te beleven is.
Al Qaïda?
Hoe zit het dan met de terroristische dreiging die ASO deed besluiten Dakar 2008 af te blazen? Volgens lokale contacten in Atar (Mauritanië) is het één groot politiek spel, en was daar ruim een jaar geleden al bekend dat het zo zou kunnen lopen. De toeristen die vermoord zijn, zijn niet door terroristen gelinkt aan Al Qaïda overvallen, maar door lokaal tuig dat al langer bekend stond bij de politie. Het incident had nog maar nauwelijks plaatsgevonden of het was voorpaginanieuws in Europa.
De overval op het legerkamp is te danken aan de strijd die er heerst tussen smokkelaars en het leger. Het grensgebied met Mauretanie, Mali en Algerije is al decennia lang een onveilig gebied wat je als reiziger absoluut moet mijden. De eerdere dreiging tijdens Dakar 2007 is ook afkomstig uit dit gebied.
Het incident met de Israëlische ambassade die overvallen zou zijn is ook een vreemd verhaal. ’s Nachts om twee uur zijn er op een nachtclub gelegen naast de ambassade zo’n 200 kogels afgevuurd, waarbij er welgeteld één kogel op de op dat moment gesloten Israëlische ambassade afgevuurd is. Het blijft voor een deel speculeren, maar dat er veel meer speelt dan ooit duidelijk zal worden spreekt uiteraard voor zich.
Dakar 2009 vol?
Ondertussen heeft Hubert Auriol lak aan al de bedreigingen. Na een goed verlopen Heroes Legend heeft hij besloten een nieuwe race in Afrika te organiseren als tegenhanger van de Dakar. De landen die hij daarbij aandoet zien hem natuurlijk graag komen. Daarmee kan hij ASO een flinke hak zetten, nadat hij daar in 2003 met onenigheid vertrok. Vooral het feit dat ASO steeds commerciëler werd sprak hem niet aan.
Ondertussen maken veel Nederlanders zich weer op voor een nieuwe Dakar in een nieuw werelddeel. Vorige week maakte ASO bekend dat de rally vol zit. Het lijkt een beetje een geforceerd bericht, want veel insiders betwijfelen of dat daadwerkelijk zo is.
Ik dacht dat GasGas enkel actief was in trial.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 15:02 schreef Koebus het volgende:
Bij de Nederlandse motorrijders een aantal interessante ontwikkelingen. Zo heeft Rob Verstegen getekend bij Oerlemans, en gaat hij voor GasGas rijden. De assistentie van dit team, dat met nog een aantal aansprekende namen aan de start wil verschijnen, wordt verzorgd door Bennie Migchelbrink van Memotours.
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 15:02 schreef Koebus het volgende:
Frans Verhoeven is druk doende een KTM satellietteam te vormen met Fransman David Casteu. Dat betekent dat zij wel op fabrieksmotoren rijden met de ondersteuning van KTM, maar geen deel uitmaken van het officiële fabrieksteam. (met rijders Despres, Lopez, Viladoms en Coma) In de loop van augustus meer nieuws over de laatste ontwikkelingen omtrent Frans Verhoeven.
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 15:02 schreef Koebus het volgende:
Henk Knuiman heeft begin juli voor de 2e maal Berlin-Breslau gewonnen. Dat deed hij op een KTM 530. Is dat een voorbode van wat er komen gaat en maakt hij de overstap naar KTM? De tijd zal het leren.
Die McRae Enduro is een mooie wagen.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 15:02 schreef Koebus het volgende:
Bij de auto’s keert Eric Verhoef terug. Hij is de nieuwe navigator van Erik van Loon. Van loon reed eerder met Michel de Groot samen in de VW buggy van Henrard. Van Loon/Verhoef gaan verder met de VW buggy bij Henrard en rijden samen de Baja van Spanje en de Pharaonsrally in Egypte ter voorbereiding op Dakar 2009.
Michel de Groot maakt de overstap nieuwe Nederlandse team van Chris Leyds. Dit team rijdt met de nieuwe Mc Rae-Enduro 4x4 die zijn debuut maakte in de Central Europe Rally.
Oeh je zit dicht bij het Kamaz vuur?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 11:54 schreef Koebus het volgende:
Heb uit betrouwbare bron gehoord dat KAMAZ met de Africa rally en de Dakar rally mee gaan doen.
Ze gaan met 2 groepen rijders aan 2 verschillende grote rallies tegelijk op 2 verschillende continenten meedoen? Dat zou een heel sterk staaltje logistiek zijn. Daar kunnen heel veel fabrieksteams een puntje aan zuigen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 11:54 schreef Koebus het volgende:
Heb uit betrouwbare bron gehoord dat KAMAZ met de Africa rally en de Dakar rally mee gaan doen.
Die bron van mij heeft vorige week vrijdagmorgen kontakt gehad met iemand uit Rusland (ik mag niet zeggen wie), dus volgens mij is het best wel betrouwbaar.quote:
Chagin gaat naar Zuid Amerika met hoogstwaarschijnlijk Mardeev als snelle assistentie en serviceteam en Kabirov zal naar Afrika gaan met ook een snelle assistentie (naam nog niet bekend) en een serviceteam.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 23:55 schreef Alleskids het volgende:
Dus Chagin met aanhanger naar Zuid Amerika, en Kabirov met aanhanger naar Afrika.
http://www.kamazmaster.ru/press/news/news_718.htmlquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 11:53 schreef Koebus het volgende:
Chagin gaat naar Zuid Amerika met hoogstwaarschijnlijk Mardeev als snelle assistentie en serviceteam en Kabirov zal naar Afrika gaan met ook een snelle assistentie (naam nog niet bekend) en een serviceteam.
Zoals ik heb gehoord is Rick Aarts eigenlijk gestopt omdat hij het te druk had met zijn eigen bedrijf, maar als hij nog een keer Dakar gaat rijden dan zou hij met een truck aan de start willen verschijnen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:58 schreef dorpsgek het volgende:
Weet iemand waarom Rick Aarts niet meer bij de deelnemers staat van team Dakarsport aan de Dakar van 2009 ?
Freddy Loix zit nu naast Roland Rijpma, Rijpma die al enkele jaren de navigator was van Rick Aarts
Ik zal het noteren, maar of ik ga weet ik niet... Toch redelijk prijzig.quote:Op maandag 8 september 2008 17:59 schreef Koebus het volgende:
Let op 8 November is weer een datum om in de agenda te zetten, dan is namelijk de Pre-proloog in Valkenswaard.
Deze week dus, zegt menquote:Op dinsdag 9 september 2008 19:49 schreef dorpsgek het volgende:
De Rooy maakt volgende week hun plannen bekent
quote:Op donderdag 18 september 2008 22:49 schreef Koebus het volgende:
Ze zijn een Iveco 8x8 aan het bouwen van 12m lang met dubbele cabine waar straks 5 personen in kunnen.
Gerucht, of heb je serieuze bronnen Koebus ????quote:Op zaterdag 20 september 2008 20:32 schreef Koebus het volgende:
Jan en Gerard gaan samen naar Argentinië.
quote:Op zondag 21 september 2008 10:24 schreef dorpsgek het volgende:
[..]
Gerucht, of heb je serieuze bronnen Koebus ????
Dat is een oud bericht.quote:Op zondag 21 september 2008 23:52 schreef existenz het volgende:
http://www.rtl.nl/(/sport(...)rooy_africa_race.xml
De Rooy doet dus NIET mee aan de Dakar in Chili.
Typisch RTLquote:
Het stond toen ik keek als hot nieuw nieuws..quote:Op maandag 22 september 2008 17:18 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dit bericht is toch weken/maanden geleden gepubliceerd op RTL GP website?
quote:De Transorientale Rally zal in 2009 niet worden verreden. Mogelijk zal de rally die door Rusland, Kazachstan en China trekt in 2010 wel van start gaan.
Alternatief
De rally, bedacht door oud-winnaar van Dakar Rene Metge, was dit jaar het alternatief voor rallyrijders na de afgelasting van de Dakar Rally wegens terreurdreiging.
Rally
De Transorientale Rally ging op 12 juni van start in St.Petersburg en eindigde zestien dagen later bij de Chinese Muur. Toch verliep niet alles op rolletjes. Bovendien vielen er twee doden te betreuren.
Regelen
De organisatie van de Transorientale Rally wil de tijd nemen om alles goed te regelen, ook met de landen waardoor de karavaan trekt.
Wanneer is die dan? Misschien wel geinig om een keer te gaan, maar da's wel afhankelijk van de deelnemers.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 00:39 schreef existenz het volgende:
Deze week bestel ik mijn kaartjes voor de preproloog. Heb er weer zin in! Wie gaat er nog meer?
Ikkequote:Op dinsdag 14 oktober 2008 00:39 schreef existenz het volgende:
Deze week bestel ik mijn kaartjes voor de preproloog. Heb er weer zin in! Wie gaat er nog meer?
Waarom niet? Dat kan makkelijk Alexxxxx... Klein stukje maar!quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:28 schreef Alexxxxx het volgende:
ik niet.
Ja, weet het, om de Dakar winnaar van 1988 op de foto te zetten ben ik heel wat verder gereden (Oost-Tsjechiëquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:34 schreef existenz het volgende:
[..]
Waarom niet? Dat kan makkelijk Alexxxxx... Klein stukje maar!
Damnquote:Op zondag 19 oktober 2008 14:34 schreef Koebus het volgende:
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1015242.html
Hier staat een foto van de nieuwe 8x8 van de Rooy.
En morgen gaat het persbericht de deur uit, waarin bekent word gemaakt wat ze gaan doen.
Ik denk dat er veel mensen raar zullen opkijken.
quote:Hans Bekx teamsport...dit jaar samen met Dakarsport.com
Actueel
Wie had dat gedacht!!!!!!!
Hans Bekx en zijn mannen rijden in januari toch in Afrika
Hoewel de man uit Mariaheide en zijn vaste bemanning besloten hadden na de Transoriëntale Rally maar eens een jaartje over te slaan, staan Hans, Edwin en Tonnie toch op 26 december 2008 in de Franse havenstad Marseille om deel te nemen aan een splinternieuwe rally, de Africa Race.
“Het was zeker niet de bedoeling om aan Le DAKAR in Zuid Amerika mee te gaan doen. De Transoriëntale Rally door Kazachstan en China was voor mij een van de hoogtepunten in 10 jaar rally rijden en toen ik hoorde van de Africa Race, die door Hubert Auriol georganiseerd wordt, heb ik ook geen moment overwogen om aan die rally deel te nemen, totdat ik enige weken geleden door Jan de Rooy gebeld werd of ik zin had om met het Team de Rooy mee te gaan naar deze nieuwe rally, “ vertelt Hans Bekx met een grote grijns op zijn gezicht.
Juist de man met wie hij op de Afrikaanse pistes menig robbertje had uitgevochten, benaderde hem om in zijn team mee te rijden. “Jan en ik zijn beide tamelijk direct. We hebben maar weinig woorden nodig om elkaar iets duidelijk te maken. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan, het begon bij mij gelijk te kriebelen Ik zat dan ook de volgende dag bij hem om de details te bespreken. Kort en goed Jan en ik rijden in een team, we rijden weliswaar onze eigen wedstrijd, maar zullen elkaar op de piste wel ondersteunen waar en wanneer dat nodig is. Daarbij zorgt Jan voor de assistentievoertuigen, “ vertelt Bekx ondertussen een vers saffie draaiend.
10 Jaar geleden begon Bekx met Hubert Auriol als koersdirecteur aan zijn eerste grote avontuur, Le DAKAR. “ Ik startte toen met de DAF 3300 in de race die door Hubert voor ASO werd georganiseerd. Nu rijd ik opnieuw in mijn eigen vertrouwde DAF, met mijn eigen bemanning in deze nieuwe race, die opnieuw door Marokko, Mauretanië en Senegal gaat. Ik verwacht er veel van. Ze noemen Auriol, die de rally zelf meerdere keren won, niet voor niets “de Afrikaan “. Hij zal samen met René Metge, ook een oud organisator van de DAKAR rally, ongetwijfeld voor een uitdagend parcours hebben gezorgd, “ besluit Bekx, die zeker van plan is zijn erelijst verder op te luisteren.
Naast Hans Bekx nemen monteur Edwin Willems en de Belg Tonie Maessen als navigator in de cabine plaats.
En hoogstwaarschijnlijk gaat de Turbotwin ook mee.quote:Op zaterdag 1 november 2008 19:38 schreef dorpsgek het volgende:
Gerucht gaat dat de Rooy de legendarische "bull" waar Jan de Rooy in 1985 het truckklassement boven 10 ton mee won meeneemt naar Valkenswaard.
"The Bull" is in ieder geval wel opgeknapt bij Loven Trucks in Helmond.
Staat ie niet meer, alleen nog de 95 X1.... de NAT2800 staat in het depot, en de rest is van De Rooij zelf. Tweekoppig monster staat in Son te verpauperen bijvoorbeeld.quote:Op maandag 3 november 2008 19:13 schreef existenz het volgende:
Volgens mij staat de Turbotwin in het DAF museum. Denk niet dat die zo snel op het eurocircuit zal rond rijden....
Ja klopt Alex, sorry.quote:Op maandag 3 november 2008 20:30 schreef Alexxxxx het volgende:
kan niet dorpsgek, Turbotwin 1 is omgebouwd naar de Turbotwin II....
Toch?
jawel, enorm, maar ik kan de komende tijd simpelweg geen lage reizen maken.quote:Op dinsdag 4 november 2008 19:21 schreef dorpsgek het volgende:
By the way Alexxxxx, heb je geen spijt dat je niet naar Valkenswaard komt....................
Kun je niet met iemand uit de buurt meeliften ofzo? Of met het O.V.? Scheelt ook benzinekostenquote:Op dinsdag 4 november 2008 23:47 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
jawel, enorm, maar ik kan de komende tijd simpelweg geen lage reizen maken.
Met de trein en bus naar het eurocircuit! Dat is leuk manquote:Op woensdag 5 november 2008 12:39 schreef Alexxxxx het volgende:
nee en nee
Inderdaad! Heb ik trouwens nog op foto staan, maar hij is nu alles aan het uploadenquote:Op zaterdag 8 november 2008 19:20 schreef dorpsgek het volgende:
En nu ben ik de indrukwekende 8x8 servicetruck van de Rooy nog vergeten, wat een ding !!!
Dan wil ik niet weten hoe het vorig jaar was. Heb een uur lopen zoeken naar een kop koffie. Uiteindelijk pas gevonden op het middenterrein van het crosscircuit ...quote:Op zaterdag 8 november 2008 18:54 schreef existenz het volgende:
Kijk, dat is een mooie samenvatting dorpsgek. Met als toevoeging: Heerlijk weer en de voorzieningen waar zeer goed verbeterd tov vorig jaar! (Alleen die klote brug nog..)
Er waren wel geteld 8! friet kramen en ik heb ook 5 verkooppunten van koffie gevonden. Het was alleen niet altijd even duidelijk in de drukte.quote:Op zaterdag 8 november 2008 20:03 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dan wil ik niet weten hoe het vorig jaar was. Heb een uur lopen zoeken naar een kop koffie. Uiteindelijk pas gevonden op het middenterrein van het crosscircuit ...
quote:Op zaterdag 22 november 2008 10:05 schreef Pupp3t het volgende:
Peter van Merksteijn gaat samen met Eddy Chevalier de Dakar rijden en een fabrieks BMW !!!
Zie ook: http://www.vm-motorsport.nl/nl/nieuws.php?BasicNieuwsItemID=18
Was allang en breed bekend dat ie na het Le Mans avontuur naar Dakar wilde (en zou gaan) en dat ie met fabrieksteams bezig was daarvoor.quote:Op zaterdag 22 november 2008 13:38 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
![]()
Die had ik niet aan zien komen.
Ik ben benieuwd naar zijn prestaties.
Van Merksteijn heeft zo te zien geen last van de krediet crisis.
Dat wel ja, maar het zag er niet naar uit dat het dit jaar nog zou gaan lukken.quote:Op zaterdag 22 november 2008 15:17 schreef existenz het volgende:
[..]
Was allang en breed bekend dat ie na het Le Mans avontuur naar Dakar wilde (en zou gaan) en dat ie met fabrieksteams bezig was daarvoor.
$$$$$ doet wonderen....Maar goed hij kan ook een aardig potje sturen. Hij heeft heel veel mensen verrast met zijn rondetijden tijdens Le mans en LMS.quote:Op zaterdag 22 november 2008 21:56 schreef existenz het volgende:
Toch wel erg netjes dat hij gewoon fabrieksrijder is. Van Merkensteijn doet het goed of helemaal niet. Dat kun je niet van aeen hoop andere rijke rijders zeggen
Als ie net zo beroerd rijdt als met die Focus...quote:Op dinsdag 25 november 2008 11:33 schreef Impry het volgende:
De geruchten worden ook steeds sterker dat René Kuipers ook met een BMW X3-CC naar Dakar gaat.
René is net als Merksteijn ook actief in de NL'se rallysport, zowel met een Ford Focus WRC '06 als met een Subaru Impreza WRC S12.
Hij is rijk geworden door de verkoop van het bedrijf Norit. Staat op nummer 338 v.d. Quote met zo'n 77 miljoen aan vermogen.
Heeft volgens mij in 2006 ook al Dakar gereden met de motor, dus het zit er al wel een beetje in.
Ben benieuwd!
Of net zo goed als met de Impreza.quote:Op dinsdag 25 november 2008 22:15 schreef Pupp3t het volgende:
[..]
Als ie net zo beroerd rijdt als met die Focus...
quote:René Kuipers zal in de aanstaande Dakar Rally aan de start verschijnen in Buenos Aires met een door het officiële BMW fabrieksteam X-Raid ingeschreven BMW X3CC.
De Twentse rallyrijder krijgt het startnummer 318 op de deuren van zijn BMW in de monsterrally welke van 3 tot en met 17 januari wordt verreden in Argentinië en Chili.
quote:Op woensdag 26 november 2008 09:23 schreef goldhorn het volgende:
Hier is een volledig lijst te vinden van de deelnemers: [PDF]
BMW laat z'n wagens op een later tijdstip keuren, zodoende hebben ze wat meer tijd voor de voorbereidingen.quote:Op woensdag 26 november 2008 19:44 schreef TargaFlorio het volgende:
Matige voorbereiding voor Van Merksteijn en Kuipers.
Maar hoeveel hebben beide nu serieus met de wagen getest? En dan bedoel ik dus niet een een paar uur testen op dat terrein van VM in Duitsland. Wat ik dus bedoel is dat ze weinig getest hebben en dat is jammer als je met zo'n topwagen deel gaat nemen.quote:Op donderdag 27 november 2008 19:59 schreef dorpsgek het volgende:
[..]
BMW laat z'n wagens op een later tijdstip keuren, zodoende hebben ze wat meer tijd voor de voorbereidingen.
Mitsubishi en Volkswagen doen dit ook, de rallywagens van deze 3 teams worden per vliegtuig naar Argentinie vervoerd.
Zijn zoon post nog wel eens hier in het topicquote:Op zaterdag 29 november 2008 20:52 schreef Lanzz het volgende:
Maar mensen we hebben het wel over Van Deijne, Van Merkensteijn en Kuipers in de top-15.
Maar ik las dat Bob ten Harkel de ouwe sluwe vos ook weer mee rijd!!
En die is nog altijd als die mee deed beste Nederlander geworden bij de auto's.
Volgens mij is hij in 1994 en 1998 10de algemeen geworden en won hij zijn klasse.
Was hij niet in 2006 beste Nederlander hij werd dacht ik 18 algemeen en won het amateur klassement toch??
Hij kan dit jaar zo maar weer een hoog eindigen.
Heeft zo beetje de meest ervaring bij de auto's denk ik.
Ik laat me verrassen.
Er staat nog een test gepland half december op het terrein van VM, het is inderdaad weinig maar ik neem aan dat BMW en de 2 coureurs weten waar ze aan beginnen.quote:Op donderdag 27 november 2008 21:26 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar hoeveel hebben beide nu serieus met de wagen getest? En dan bedoel ik dus niet een een paar uur testen op dat terrein van VM in Duitsland. Wat ik dus bedoel is dat ze weinig getest hebben en dat is jammer als je met zo'n topwagen deel gaat nemen.
ja, deze, even de TT terug aangepast.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:27 schreef Mikkie het volgende:
Is er nog ergens een 2009 topic?
En dan bedoel ik niet dat topic in PTA dat ook over de Africa Race gaat.
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:32 schreef TargaFlorio het volgende:
AFRICA RACE en DAKAR 2009 gebroedelijk naast elkaar op FOK.nl
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:27 schreef Mikkie het volgende:
dan bedoel ik niet dat topic in PTA dat ook over de Africa Race gaat.
Het is een traditie dat het topic in PTA loopt en niet in SPT. Het waarom weet ik niet.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:18 schreef Ambrosius het volgende:
Heb het nooit helemaal gesnapt waarom dit topic altijd in SPT én PTA loopt.
Het laatste nieuws te volgen via RTL GP Dakar 2009 en live de etappes volgen kan via IRI track!quote:De Amaury Sport Organisation (A.S.O.) heeft een spectaculaire en vooral gevarieerde route in petto voor de deelenemers aan de Dakar Rally 2009.
In totaal wacht de deelnemers een route van 9000 kilometer. Ruim 6000 kilometer is klassementsproef.
Voor het eerst in de geschiedenis van de Dakar Rally trekt de karavaan naar een ander continent. Afrika heeft plaats gemaakt voor Zuid-Amerika.
In Argentinië en Chili worden de deelnemers getrakteerd op een uitermate afwisselend parcours. De Argentijnse hoofdstad Buenos Aires fungeert als start- en finishplaats. In het begin trekt de karavaan zuidwaarts richting Patagonië, gevolgd door het Andes-gebergte.
Na deze zware beproevingen staat op 10 januari 2009 de rustdag in Chili (Valparaiso) op het programma Vervolgens zetten de rijders en volgers koers richting de Atacama woestijn om uiteindelijk weer in Buenos Aires te finishen.
In Argentinië en Chili is het tijdens de Dakar Rally 5 uur vroeger dan in Nederland.
quote:Op maandag 5 januari 2009 21:18 schreef Ambrosius het volgende:
Heb het nooit helemaal gesnapt waarom dit topic altijd in SPT én PTA loopt.
Was dat dan weer?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:32 schreef TargaFlorio het volgende:
AFRICA RACE en DAKAR 2009 gebroedelijk naast elkaar op FOK.nl
Dat topic gaat over de Africa Race, een rally (met Jan de Rooy en Hans Bekx) die momenteel plaatsvindt op het Afrikaanse continent en finished in Dakar...quote:
oh, oke.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:34 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat topic gaat over de Africa Race, een rally (met Jan de Rooy en Hans Bekx) die momenteel plaatsvindt op het Afrikaanse continent en finished in Dakar...
meestal word ie in SPT dichtgegooid met verwijzing naar PTA.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:18 schreef Ambrosius het volgende:
Heb het nooit helemaal gesnapt waarom dit topic altijd in SPT én PTA loopt.
Het schijnt dat hij te hard heeft gereden op een verbindingsweg.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:24 schreef TargaFlorio het volgende:
Waarom heeft Verhoeven een tijdstraf van 32 minuten aan z'n broek gekregen?
[..]
Nee, vind ik ook.quote:Op woensdag 7 januari 2009 00:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ben ik eigenlijk de enige die vindt dat de Dakar dit jaar een héél normaal evenement is geworden en veel van z'n aandacht en charme is verloren ?
Mee eens!quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:15 schreef TargaFlorio het volgende:
Niet mee eens. Tot nu toe vind ik het parcours erg mooi en vanaf het begin al zwaar. Ook de mediaaandacht is volgens mij niet minder dan andere jaren.
1 steen of verkeerde move en hij ligt eruit.quote:Op woensdag 7 januari 2009 00:20 schreef Peterselieman het volgende:
Marc Coma lijkt het bij de motoren wel te winnen. Bij de auto's lijkt het voorlopig tussen de Volkswagen van Carlos Sainz en de BMW van Nassar Al Attiyah te gaan. Bij de vrachtwagens is het een zware strijd tussen Gerard de Rooy en het gehele Kamaz-team met vandaag Nederlands succes.
[Dakar] Uitslag etappe 4
quote:NEUQUEN - De Franse motorrijder Pascal Terry is woensdag in Argentinië dood aangetroffen langs het parkoers van de Dakar Rally.
Dat heeft de organisatie van het motor- en autosportevenement woensdag bekendgemaakt. De 49-jarige Fransman was sinds zondag vermist.
De motorrijder werd in een onherbergzaam gebied gevonden, op 15 meter van zijn motor. ,,Hij had zijn helm afgedaan en er stond water en voedel naast hem'', vertelde een woordvoerder. De politie onderzoekt de doodsoorzaak.
Terry is het eerste dodelijke slachtoffer in deze Dakar Rally die voor het eerst in Zuid-Amerika wordt gehouden.
quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:38 schreef Bruce117 het volgende:
Franse motorcoureur dood in Dakar Rally
[..]
Ik vond je eerste bericht al zo vaag na die daarvoorquote:
Henk!quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:22 schreef Marcoss het volgende:
Heel netjes weer van Verhoeven, blijft jammer van die mega-straftijd die hij kreeg. Anders had hij nu gewoon meegedaan om het podium.
Bij de vrachtwagens zijn Kabirov en Chagin inmiddels voorbij het voorlaatste tussenpunt, en de Rooy (die als eerste vertrok) wordt daar niet nog niet genoemd. Hopelijk wordt het nog rechtgezet
edit: de Rooy 14 minuten achter op Kabirov, en hij is zijn leidende positie nu kwijt.
Bron: http://www.rallyingforholland.nl/quote:BREAKING NEWS: PETER VAN MERKSTEYN UIT DE WEDSTRIJD
20.31 UUR BMW VAN MERKSTEYN UITGEBRAND
Peter van Merksteyn en Eddy Chevaillier (BMW) zijn uit de wedstrijd, beide rijders ongedeerd, auto is compleet uitgebrand. Straks om 22.15 uur bij RTL7 een eerste reactie van het team.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |